catt4u schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Als je Edgars rom draait neem ik aan dat je toch ook geroot bent.
Dan is het toch totaal geen probleem om de in jouw ogen 'bloatware' te verwijderen.
Ik heb met TB zo ook alle apps verwijderd die ik niet wil gebruiken.
Dat doe ik met al m'n telefoons; Rooten, TB en weg met die apps :)
Exact...doe ik ook altijd, en is de hoofdreden voor mij om te rooten. Weg met alle overbodige troep...niet killen of deactiveren, maar de mapjes compleet verwijderen mbv ES File Explorer. Heerlijk een opgeruimd systeem 8)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 26-08-2015 12:30 ]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 19:52
nobleone schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:49:
Hier ook gisteren Samsung's cashback ontvangen. Altijd leuk, cashback d:)b

S6 bevalt tot nu toe prima. Had hiervoor een S4 die op het laatst, ondanks twee pogingen met nieuwe accu's en factory resets, niet op één acculading de dag mee door te komen was.
Met de S6 hou ik aan het eind van de dag gemiddeld 30% over dus ruim voldoende.

De 'handigheidjes' van de S6 stel ik ook op prijs. Bijvoorbeeld dat locatie gebaseerd automatisch aanpassen van bepaalde instellingen:
[afbeelding]
Waar vind je die instellingen?
Kan ze nergens vinden.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
ComTech schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:51:
[...]

Waar vind je die instellingen?
Kan ze nergens vinden.
Ik kon het ook nergens vinden, maar zo dus.

PSN: Maichel

Verwijderd

catt4u schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Als je Edgars rom draait neem ik aan dat je toch ook geroot bent.
Dan is het toch totaal geen probleem om de in jouw ogen 'bloatware' te verwijderen.
Ik heb met TB zo ook alle apps verwijderd die ik niet wil gebruiken.
Dat doe ik met al m'n telefoons; Rooten, TB en weg met die apps :)
Uiteraard, maar dat kan dus niet op de stock rom zonder root. Dat is voor mij dus ook de reden om een andere rom+root te nemen. Oorspronkelijk was ik echter van plan om op stock te blijven zonder root. Echter staat er dus te veel niet verwijderbare bloatware op om (in mijn ogen) prettig te kunnen werken met de S6.
Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:07:
[...]

Uiteraard, maar dat kan dus niet op de stock rom zonder root. Dat is voor mij dus ook de reden om een andere rom+root te nemen. Oorspronkelijk was ik echter van plan om op stock te blijven zonder root. Echter staat er dus te veel niet verwijderbare bloatware op om (in mijn ogen) prettig te kunnen werken met de S6.
Heerlijk hoor al die troep eraf, Edgarf zijn rom is echt te gek, loopt gesmeerd. :)

• ComTech
Maichel schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:04:
[...]

Ik kon het ook nergens vinden, maar zo dus.
Helaas werkt het alleen met de stock touchwizz launcher en ik gebruik nova.

• dromeyn
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11-2015
Heb de Samsung galaxy s6 (normale versie) nu een aantal weken in gebruik maar zo af en toe tijdens het opladen van de telefoon word de telefoon erg heet, de zijkanten (vooral rechts) word gloeiend heet, alsmede ook de achterkant is warm. Als ik de telefoon uitzet en verder oplaad dan word deze weer koel. Is dit normaal? Ondervinden jullie dit ook??

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Modbreak:De discussie over karmakeizers is verwijderd. Het mag wel wat vriendelijker.

Even voor de duidelijkheid: melden dat er geld is teruggestort is hier niet de bedoeling, maar dat geldt ook voor reacties met de melding dat dit al drie keer is gemeld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-12 10:22
Nog meer mensen problemen met de originele lader? Het snel opladen werkt niet meer, het gaat nu dus gewoon op normaal tempo. Heb het ook met andere (goeie) kabels geprobeerd maar het snel opladen verschijnt niet meer op me scherm..
RAR_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:02:
Nog meer mensen problemen met de originele lader? Het snel opladen werkt niet meer, het gaat nu dus gewoon op normaal tempo. Heb het ook met andere (goeie) kabels geprobeerd maar het snel opladen verschijnt niet meer op me scherm..
De optie voor snelladen is (nog) geactiveerd? (zie batterij instellingen)

• RAR_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-12 10:22
dafmay schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:07:
[...]

De optie voor snelladen is (nog) geactiveerd? (zie batterij instellingen)
Die optie heb ik helaas niet.
RAR_ schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 09:09:
[...]
Die optie heb ik helaas niet.
Excuus ik was in de war met een 5.0 rom.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hier ook last van: http://thedroidguy.com/20...-1-lollipop-update-109832

Zijn jullie dit ook tegen gekomen en weten jullie ook een oplossing?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
In het topic heb ik gelezen over de mijn plaatsen / my places widget, kan het op mijn S6 niet terugvinden. Mogelijk een app teveel uitgeschakeld of het widget bestaat überhaupt niet. Iemand een tip om het widget alsnog toegevoegd te krijgen?
dromeyn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 00:12:
Heb de Samsung galaxy s6 (normale versie) nu een aantal weken in gebruik maar zo af en toe tijdens het opladen van de telefoon word de telefoon erg heet, de zijkanten (vooral rechts) word gloeiend heet, alsmede ook de achterkant is warm. Als ik de telefoon uitzet en verder oplaad dan word deze weer koel. Is dit normaal? Ondervinden jullie dit ook??
Nee dat is zeker niet normaal. Tijdens het laden mag de achterkant wel ietsje warmer worden, maar zeker niet gloeiend heet! Wel vreemd dat dit fenomeen er alleen is als de telefoon aan staat. Heb je soms bepaalde apps die ervoor zorgen dat de cpu continue volledig wordt belast tijdens het opladen? Dat zou een verklaring kunnen zijn. Even je apps doorlopen en nakijken wat je even zou kunnen deactiveren/verwijderen en daarna testen door op te laden met telefoon aan.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:58

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb dit in het verleden ook een keer gehad met de Note4, bij mij was de oorzaak de "camera fv5" app die op de achtergrond draaide, na het verwijderen van deze app was het probleem weer weg....

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 17:00
Ik heb sinds vanochtend een update binnen van Swiftkey die het toetsenbord aanzienlijk sneller maakt (faster & more responsive staat ook in hun changelog).

Wellicht dat dit ook jullie problemen verhelpt? Ik ben al flink aan het testen en hij lijkt weer terug op het oude niveau, dus een reset is niet nodig!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 09:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 14:49:
[...]

Ik heb vanuit mijn S6 een super ervaring met Coolblue, maar vorige week vanuit een tweede kansje niet. Ze boden een camera aan met korting (379 nieuw en 309 kortingsprijs) omdat deze was teruggezonden binnen de retourtermijn. Omschrijving zei niets over gebreken/problemen van de camera.

Bij ontvangst bleek dat het display van de camera een aantal vlekjes onder de coating had. Dit heb ik bij CB gemeld omdat dit niet bij de omschrijving vermeld stond. De reactie was toen 'ja, het is natuurlijk geen nieuwe camera'. Dat klopt, maar dit is gewoon een defect en niet gebruiksschade. Mijn beeld is dat ze het helemaal niet gecontroleerd/gezien hebben en die retour direct op Marktplaats gezet hebben.

Vervolgens gevraagd wat de mogelijke oplossingen waren. Mijn voorstel was dat ze dit via Sony repareren en ik de camera voor 309 koop (wilden ze niet). Voorstel was of retour sturen en geld terug of 15 euro extra korting op de aankoop. Omdat een nieuwe coating 25 euro kost en ik daarmee ook nog risico loop dat ik het zelf verpest en sowieso dan extra werk heb stelde ik voor om de korting 59 euro te laten zijn (250 euro). Ze konden echter niet verder zakken die dan die 15 euro (verkoopprijs 294 euro) dus ik heb de camera teruggestuurd, even goede vrienden.

Staat dezelfde camera, nu dus wel met omschrijving over de krassen, een dag later doodleuk op Marktplaats voor rond de 270 euro 8)7 . Toen kon het dus ineens wel met extra korting.

Wat dat betreft is er nog wel eea te verbeteren bij CB :)

Verder ook vandaag de 100 euro van Samsung retour gehad.
Mijn oude, 2 maal gerepareerde Note3 stond tussen de 2ekans van Coolblue.
"voldeed niet aan de verwachtingen van de klant", niets over de reparaties (zoek mijn topic maar eens over garantieafhandeling)...Volgens mij is deze zelfs inmiddels verkocht (staat er niet meer op)

Verder ben ik uiterst tevreden over mijn S6 Edge die ik momenteel heb. Ik had wel liever een Note5 gehad maar helaas. Voor nu blijf ik dus bij mijn S6 Edge en omdat ik binnenkort mag verlengen, denk ik dat ik de introductie van de S7 volgend jaar maar afwacht.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-12 11:48
Waarom kan ik vanuit Google Fit mijn hartslag niet meten? Dat werkt nu alleen vanuit S Health.
Ik heb dit ook, vooral als je de telefoon ook nog gebruikt tijdens het laden wordt hij erg warm. Dat krijg je natuurlijk als de telefoon super dun is en alles op elkaar (geplakt zit)

• dromeyn
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11-2015
pappaleone schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:32:
[...]

Ik heb dit ook, vooral als je de telefoon ook nog gebruikt tijdens het laden wordt hij erg warm. Dat krijg je natuurlijk als de telefoon super dun is en alles op elkaar (geplakt zit)
Ah oke, dus ik ben niet de enige die dit heeft. Zou het ook slecht zijn voor de batterij als de telefoon een tijdje warm blijft? ik heb altijd het idee dat dit slecht is, dus meestal kill ik dan ook alle draaiende apps eerst als ik mijn telefoon oplaad en aan heb staan.

Verwijderd

dromeyn schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 13:08:
[...]
Ah oke, dus ik ben niet de enige die dit heeft. Zou het ook slecht zijn voor de batterij als de telefoon een tijdje warm blijft? ik heb altijd het idee dat dit slecht is, dus meestal kill ik dan ook alle draaiende apps eerst als ik mijn telefoon oplaad en aan heb staan.
Installeer eens CPU-Z uit de playstore, kun je allerlei temperaturen uitlezen en nog veel meer.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-12 14:53
.NCK schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:31:
In het topic heb ik gelezen over de mijn plaatsen / my places widget, kan het op mijn S6 niet terugvinden. Mogelijk een app teveel uitgeschakeld of het widget bestaat überhaupt niet. Iemand een tip om het widget alsnog toegevoegd te krijgen?
Bij mij staat die er gewoon bij...

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/168bs04.jpg

PSN: Maichel

.NCK schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 10:31:
Heb je een andere Launcher in gebruik? Soms heb je dan niet de beschikking over sommige widgets...

• jvvv
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik heb sinds een paar dagen de update naar 5.1.1 hier maar merk nu dat mijn batterij veel minder lang mee gaat. Na amper een uur zit ik al op 80% zonder veel te doen. Heb wat rondgezicht maar vind niet echt een specifieke fix. Meer mensen hier last van?
jvvv schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16:
Ik heb sinds een paar dagen de update naar 5.1.1 hier maar merk nu dat mijn batterij veel minder lang mee gaat. Na amper een uur zit ik al op 80% zonder veel te doen. Heb wat rondgezicht maar vind niet echt een specifieke fix. Meer mensen hier last van?
Heb je de originele Samsung rom draaien of de Edgarf?
Ik vraag dit omdat de Edgarf rom met de V7 kernel goed draait en zuinig is.
Ik weet niet wat de originele samsung rom doet.

[ Voor 13% gewijzigd door pappaleone op 27-08-2015 17:36 ]

jvvv schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 17:16:
Een specifieke fix is er ook niet omdat het van alles kan zijn en dat kunnen wij van afstand niet zien.

Makkelijkste antwoord is een herstel maar het kan ook een bepaalde app zijn die je geïnstalleerd hebt. Je kunt proberen het toestel opnieuw op te starten

Is het direct na de update gekomen dan denk ik toch dat er tijdens de update iets mis gegaan is en dan is een herstel de enigste oplossing.

Met smart switch eerst backup maken en dan herstellen of via je s6 naar instellingen > backup maken en....> fabrieksgegevens herstellen

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:37
Nou het is weer zover hoor, sinds een maand de S6 Edge Green eindelijk een goed toestel denk je.. vanmorgen nog berichtjes verstuurd en het nieuws gelezen en nu een uur verder is het scherm dood.

Ik krijg geen beeld meer alles blijft zwart.. een reset met power en volume - werkt maar geen beeld. Als ik de powerknop indruk gaan de touchknoppen wel branden maar verder niks, op home knop reageert het toestel niet...

Ben benieuwd wat Coolblue er mee gaat doen.

Verwijderd

Meulendijks89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:32:
Nou het is weer zover hoor, sinds een maand de S6 Edge Green eindelijk een goed toestel denk je.. vanmorgen nog berichtjes verstuurd en het nieuws gelezen en nu een uur verder is het scherm dood.

Ik krijg geen beeld meer alles blijft zwart.. een reset met power en volume - werkt maar geen beeld. Als ik de powerknop indruk gaan de touchknoppen wel branden maar verder niks, op home knop reageert het toestel niet...

Ben benieuwd wat Coolblue er mee gaat doen.
Balen zeg. Je hebt wel pech moet ik zeggen. Je zou nog een herstel kunnen proberen via smart switch. Ik geef je 1% kans dat dit iets helpt maar je hebt niet al te veel te verliezen lijkt me zo. Ik hoop voor je dat CB je probleem goed op kan lossen. Enig idee waar het door komt? Andere lader gebruikt bijvoorbeeld? Waterschade?

• DM89
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:48:
[...]

Balen zeg. Je hebt wel pech moet ik zeggen. Je zou nog een herstel kunnen proberen via smart switch. Ik geef je 1% kans dat dit iets helpt maar je hebt niet al te veel te verliezen lijkt me zo. Ik hoop voor je dat CB je probleem goed op kan lossen. Enig idee waar het door komt? Andere lader gebruikt bijvoorbeeld? Waterschade?
Ik zou niet weten waardoor het komt, vanmorgen dus gewoon gebruikt toen ik uit bed kwam, op werk ook nog even en daarna haal ik het uit mijn zak en werkt het niet meer.. watrschade is niet mogelijk want het is niet in contact geweest met water.

Ik zal thuis nog even proberen met een oplader en smartswitch maar het belangrijkste is nog wel om te proberen de 200 vakantiefotos er af te krijgen..

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-12 01:17
Is er inmiddels al een oplossing voor het vertragingensprobleem mbt het toetsenbord? Ik gebruikte Swiftkey. Ik vermoed van niet, aangezien ik al meerdere updates heb geïnstalleerd van Swiftkey en het probleem naar mijn idee bij Samsung ligt (aangezien het zich na de laatste update openbaarde).
Ben nu tijdelijk overgestapt op het standaard toetsenbord van Samsung. Die lijkt hier dan weer geen last van te hebben... Een harde reset lijkt me ook niet de oplossing, aangezien ik juist direct een reset hadden uitgevoerd na de laatste update.

PSN: Mondaatje

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-12 07:27

JanAd

Wind’s howling

Dat (swiftkey) toetsenbord probleem begint irritant te worden. Goed dat ik blijkbaar niet de enige ben met dat probleem.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

• DM89
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:48:
[...]

Had een oplader gevonden op werk, heb die er in en eruit gedaan en het werkt weer gelukkig... dus het scherm bleef hangen ofzo?

Verwijderd

Monda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:38:
Is er inmiddels al een oplossing voor het vertragingensprobleem mbt het toetsenbord? Ik gebruikte Swiftkey. Ik vermoed van niet, aangezien ik al meerdere updates heb geïnstalleerd van Swiftkey en het probleem naar mijn idee bij Samsung ligt (aangezien het zich na de laatste update openbaarde).
Ben nu tijdelijk overgestapt op het standaard toetsenbord van Samsung. Die lijkt hier dan weer geen last van te hebben... Een harde reset lijkt me ook niet de oplossing, aangezien ik juist direct een reset hadden uitgevoerd na de laatste update.
Er kwam gisteren een Switfkey update uit, heb je die al geprobeerd? Zelf heb ik geen last van een traag keyboard met Swiftkey moet ik zeggen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:09:
[...]

Er kwam gisteren een Switfkey update uit, heb je die al geprobeerd? Zelf heb ik geen last van een traag keyboard met Swiftkey moet ik zeggen.
Ik heb net zoals veel andere gebruikers het probleem van de vreemd trage werking van swiftkey sinds de laatste paar updates. Gisteren de nieuwste update nog geinstalleerd en dus nog even in de gaten houden of de issues nu wel zijn opgelost...

Verwijderd

Wellicht spellingcontrole of iets dergelijks eens uitzetten om te kijken of dit het probleem oplost?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Ik heb een S6 van een collega van me liggen. Ze is helemaal klaar met het toestel.
Het probleem is dat ze heel slecht bereik heeft (1 streepje) in ons pand. Nu klopt dit wel i.v.m. de isolatie, maar andere telefoons hebben een beter bereik en geen last van wegvallen van gesprekken.

Ik lees hier dat meer mensen dit hebben, maar is hier iets aan te doen door het installeren van een andere radio-rom of iets dergelijks? Ze gebruikt geen hoesje meer omdat ze dacht dat het misschien daar aan ligt.
Ik draai de laatste testversie van Edgarf, en nog steeds het probleem met WhatssApp. Ik heb voor de installatie van de rom een hard reset gedaan. Maar dit biedt geen oplossing. Ook niet na een update van Swiftkey.
Binnetie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:56:
Ik heb een S6 van een collega van me liggen. Ze is helemaal klaar met het toestel.
Het probleem is dat ze heel slecht bereik heeft (1 streepje) in ons pand. Nu klopt dit wel i.v.m. de isolatie, maar andere telefoons hebben een beter bereik en geen last van wegvallen van gesprekken.

Ik lees hier dat meer mensen dit hebben, maar is hier iets aan te doen door het installeren van een andere radio-rom of iets dergelijks? Ze gebruikt geen hoesje meer omdat ze dacht dat het misschien daar aan ligt.
Welke provider heb je? Ik heb zelf Vodafone en op mijn werk oud pand heb ik ook maar 1 tot 2 streepjes. Bellen is gewoon goed. En ook geen wegvallende gesprekken. Zoals eerder beschreven in het forum wil dat streepje verder weinig zeggen. Er zijn telefoons die constant 5 streepjes hebben, Maar ook eenb streepje geeft gewoon goede ontvangst. Mocht je 4G hebben dan schakelt de telefoon vanzelf terug naar 3G of zelfs 2G voor het beste verhaal. Een hoesje om de telefoon maakt niets uit, tenzij het van metaal is. Als laatste zou het een probleem in de hardware kunnen zijn. Ik adviseer je om de telefoon even door te laten meten bij een Samsung servicecentre.

Verwijderd

Binnetie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:56:

Heb hier, met 3 verschillende S6-en, ook last van. Het bereik is gewoon minder goed dan met mijn iPhone 5 en Lumia 930. Telefoongesprekken vallen weg in de lift en parkeergarage en ook op de weg heb ik meestal 1 streepje bereik. Thuis is het bereik ook 1 streepje maar op het moment dat ik ga bellen wordt dit wel 3-4 streepjes. Mijn vriendin heeft met haar iPhone 4S wel altijd vol bereik.

Overigens heb ik 1 week een Nexus 5 gehad en die had ook significant minder bereik (althans de weergave van het aantal streepjes) dan bovengenoemde toestellen. Wellicht dat Android er dan ook wat anders mee omgaat. Heb altijd KPN als provider gehad.

• Monda
pappaleone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Ik draai de laatste testversie van Edgarf, en nog steeds het probleem met WhatssApp. Ik heb voor de installatie van de rom een hard reset gedaan. Maar dit biedt geen oplossing. Ook niet na een update van Swiftkey.
Oké thnx helder lijkt me. Wachten op een update van Samsung dus...

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:00:
[...]

Heb hier, met 3 verschillende S6-en, ook last van. Het bereik is gewoon minder goed dan met mijn iPhone 5 en Lumia 930. Telefoongesprekken vallen weg in de lift en parkeergarage en ook op de weg heb ik meestal 1 streepje bereik. Thuis is het bereik ook 1 streepje maar op het moment dat ik ga bellen wordt dit wel 3-4 streepjes. Mijn vriendin heeft met haar iPhone 4S wel altijd vol bereik.

Overigens heb ik 1 week een Nexus 5 gehad en die had ook significant minder bereik (althans de weergave van het aantal streepjes) dan bovengenoemde toestellen. Wellicht dat Android er dan ook wat anders mee omgaat.
Streepjes zeggen niet alles dit kan door samsung zo zijn afgesteld. Vroeger hadden de nokia telefoons bijna altijd een vol signaal.

Verwijderd

pappaleone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:03:
[...]

Streepjes zeggen niet alles dit kan door samsung zo zijn afgesteld. Vroeger hadden de nokia telefoons bijna altijd een vol signaal.
Eens, maar gesprekken die wegvallen in een parkeergarage of lift (waar ik met die andere toestellen wel altijd prima door kon bellen) zeggen dat in mijn ogen wel.
Monda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

Oké thnx helder lijkt me. Wachten op een update van Samsung dus...
Ik weet niet of het te maken heeft met de update van Samsung ? Ik denk dat het een probleem is met Swiftkey.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:04:
[...]

Eens, maar gesprekken die wegvallen in een parkeergarage of lift (waar ik met die andere toestellen wel altijd prima door kon bellen) zeggen dat in mijn ogen wel.
Daar heb je gelijk in, maar in praktijk zou het toestel terug moeten schakelen naar 2G waarvan de dekking goed moet zijn. Misschien dat het dan toch iets te maken kan hebben met de hardware.

• Monda
pappaleone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:05:
[...]

Ik weet niet of het te maken heeft met de update van Samsung ? Ik denk dat het een probleem is met Swiftkey.
Mja misschien ook, omdat het standaard toetsenbord het niet heeft. Wil Samsung hun gebruikers zo dwingen om hun toetsenbord te gebruiken? ;)
Wellicht een soort combinatie. Het probleem bij mij kwam na de laatste update van Samsung. Misschien zat daar iets in waar Swiftkey niet mee om gaan ofzo.

• Binnetie
Bedankt allen voor de reacties.

Ze heeft ook Vodafone, het toestel is net weer terug van Samsung. Ze hebben het moederbord vervangen. De streepjes zeggen niet altijd wat. Maar wat ik ook doe (3G) verbeterd niet. Bij 2G zie ik wel een iets betere signaalsterkte maar is niet wenselijk.
Monda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Mja misschien ook, omdat het standaard toetsenbord het niet heeft. Wil Samsung hun gebruikers zo dwingen om hun toetsenbord te gebruiken? ;)
Wellicht een soort combinatie. Het probleem bij mij kwam na de laatste update van Samsung. Misschien zat daar iets in waar Swiftkey niet mee om gaan ofzo.
Dat zou zomaar kunnen zijn. Het is in ieder geval heel vervelend. Hopende dat het snel wordt opgelost.

Verwijderd

Binnetie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:10:
Bedankt allen voor de reacties.

Ze heeft ook Vodafone, het toestel is net weer terug van Samsung. Ze hebben het moederbord vervangen. De streepjes zeggen niet altijd wat. Maar wat ik ook doe (3G) verbeterd niet. Bij 2G zie ik wel een iets betere signaalsterkte maar is niet wenselijk.
Heeft ze ook echt problemen met bellen of alleen weinig streepjes in beeld?

• Binnetie
Ook problemen met bellen... sterker nog. Als ze naar de auto loopt dan kan het zo zijn dat ze een smsje ontvangt met de melding van voicemailberichten.

Verwijderd

Binnetie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:21:
Ook problemen met bellen... sterker nog. Als ze naar de auto loopt dan kan het zo zijn dat ze een smsje ontvangt met de melding van voicemailberichten.
Hmm, dat is inderdaad lastig. Zelf ervaar ik dat probleem niet, behalve in de parkeergarage maar dat is te overzien. Zelf heb ik 3x een S6 gehad en alle 3 hetzelfde bereik. Daarom ben ik bang dat een reparatie het probleem niet voor je op zal lossen. Mijn ervaring met Android (Nexus 5, Galaxy Nexus, HTC M7) is dat het aantal streepjes wat weergegeven wordt laag is, maar dat leidt niet altijd tot problemen met bellen. Als het niet werkbaar is voor haar dan wordt het een ander toestel denk ik.

Overigens heb ik dus ook bluetooth streaming problemen. Mijn gevoel is dan ook dat de bouwkwaliteit niet optimaal is als je naar bereik en verbindingen kijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 12:26 ]

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:25:
[...]

Hmm, dat is inderdaad lastig. Zelf ervaar ik dat probleem niet, behalve in de parkeergarage maar dat is te overzien. Zelf heb ik 3x een S6 gehad en alle 3 hetzelfde bereik. Daarom ben ik bang dat een reparatie het probleem niet voor je op zal lossen. Mijn ervaring met Android (Nexus 5, Galaxy Nexus, HTC M7) is dat het aantal streepjes wat weergegeven wordt laag is, maar dat leidt niet altijd tot problemen met bellen. Als het niet werkbaar is voor haar dan wordt het een ander toestel denk ik.
Zou een verouderde simkaart misschien de boosdoener kunnen zijn?

• Binnetie
Wat ik nog ga doen is een simkaart van Telfort erin stoppen om te kijken of er een verbetering in zit. Collega is nu net naar huis gegaan. Anders is wordt het inderdaad toestel verkopen en iets anders terug kopen. Toestel zit in haar abonnement.

• JDL15
  • Laatst online: 19-12 17:00
Monda schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:10:
[...]

Ik was helaas ook iets te vroeg met juichen. Na mijn cache te hebben geleegd, zie ik heel lang de WhasApp typbalk met een dun streepje erin, helaas duurde het zo maar 10 sec voordat het toetsenbord omhoog sprong..
Ik heb net even SwiftKey geprobeerd maar komt gewoon snel op.

Misschien dat het na verloop van tijd langzamer wordt.

Verwijderd

pappaleone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:27:
[...]

Zou een verouderde simkaart misschien de boosdoener kunnen zijn?
Bij mij niet, deze nano simkaart heb ik in de iPhone 5, Lumia 930, M7 en S6 gebruikt. Al kan het geen kwaad om een nieuwe sim te proberen.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:25:
[...]

Overigens heb ik dus ook bluetooth streaming problemen. Mijn gevoel is dan ook dat de bouwkwaliteit niet optimaal is als je naar bereik en verbindingen kijkt.
Ik heb niet de indruk dat het bereik stukken minder is dan andere toestellen, misschien iets.
Er zullen vast telefoons zijn met beter bereik dat betwijfel ik niet.
Laatst moest ik een telefoon van iemand instellen, een budget telefoon, en daar kon ik zien dat hij beter WiFi bereik had als mij maar iPhone 6 en M8 hebben naar mijn idee gelijkwaardig ontvangst met hele kleine verschillen als je wilt mierenneuken.

Morgen kan ik Bluetooth uit proberen maar wat ik van paar anderen hoor uit mijn omgeving
hebben ze geen problemen met Bluetooth icm een headset.

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 28-08-2015 12:53 ]

JDL15 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Ik was helaas ook iets te vroeg met juichen. Na mijn cache te hebben geleegd, zie ik heel lang de WhasApp typbalk met een dun streepje erin, helaas duurde het zo maar 10 sec voordat het toetsenbord omhoog sprong..
Ik heb exact hetzelfde als jij het duurt inderdaad 5 tot 10 seconden tot dat het toetsenbord reageert. eerder kun je ook niets typen. Ik heb een schone installatie gedaan van de rom. Het is een uur goed gegaan daarna komt het probleem terug.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Meulendijks89 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 08:16:
[...]

[...]

Ik zal thuis nog even proberen met een oplader en smartswitch maar het belangrijkste is nog wel om te proberen de 200 vakantiefotos er af te krijgen..
Het eerste wat je natuurlijk moet doen nadat je je telefoon in gebruik neemt, is het back-uppen activeren naar Google foto's |:(

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Ik heb met het Google toetsenbord totaal geen problemen, werkt snel en feilloos.
catt4u schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:33:
[...]

Ik heb met het Google toetsenbord totaal geen problemen, werkt snel en feilloos.
Ja dat kan prima, aangezien dit geen issue betreft van het originele samsung en/of google toetsenbord, maar een issue van het Swiftkey toetsenbord.

• RigolleM
  • Laatst online: 18:30
Eens getest:

S6 met Mobistar: -93dBm
5s met Mobistar: -93dBm

S6 met Proximus: -101dBm
5s met Proximus: -106dBm

Hebben hier met Proximus een heel slechte ontvangst (veel Mobistar versterkers in het bedrijf).

Mijn conclusie S6 en 5s zijn +/- gelijk qua ontvangst.

• Monda
Garret1410 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:41:
[...]

Ik heb net even SwiftKey geprobeerd maar komt gewoon snel op.

Misschien dat het na verloop van tijd langzamer wordt.
Ja klopt. Bij mij werd toen steeds erger. Mocht je het toetsenbord in gebruik willen nemen, zou je me dan na een paae dagen de hoogte willen stellen van de ontwikkeling?

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:45
Sinds gisteren heeft mijn toestel last van spontane reboots en crashes. Dit gebeurt ook na een hard reset. Wel in mindere maten. Daarnet ook zo'n geluid, met als gevolg een reboot:

Iemand een idee of ik kan achterhalen of dit door een App komt? Een crashlog o.i.d?

[ Voor 4% gewijzigd door Ryan_ op 28-08-2015 16:24 ]

Ryan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:23:
Sinds gisteren heeft mijn toestel last van spontane reboots en crashes. Dit gebeurt ook na een hard reset. Wel in mindere maten. Daarnet ook zo'n geluid, met als gevolg een reboot:
[video]

Iemand een idee of ik kan achterhalen of dit door een App komt? Een crashlog o.i.d?
Volgens mij zit je in het verkeerde topic, dit is de Galaxy s6

Verwijderd

Je zou kunnen beginnen met een hard reset/factory settings en dan geen enkele app installeren. Gebeurt het dan nog dan zit het in de (apps van de) stock rom. Gebeurt het dan niet, dan zit het in een app. Je zou dan 1 voor 1 apps kunnen installeren en testen of het nog gebeurt voordat je de volgende app installeert.

Eventueel een keer je complete rom herstellen via smart switch is ook een mogelijkheid.

@papa: ik denk dat hij een S6 heeft met dezelfde sirene als die Nexus 10 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2015 16:27 ]

• Ryan_
Jup, daarom stel ik mijn vraag hier.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:27:
Je zou kunnen beginnen met een hard reset/factory settings en dan geen enkele app installeren. Gebeurt het dan nog dan zit het in de (apps van de) stock rom. Gebeurt het dan niet, dan zit het in een app. Je zou dan 1 voor 1 apps kunnen installeren en testen of het nog gebeurt voordat je de volgende app installeert.

Eventueel een keer je complete rom herstellen via smart switch is ook een mogelijkheid.

@papa: ik denk dat hij een S6 heeft met dezelfde sirene als die Nexus 10 :)
Ik ben bang dat het dieper zit. In het bootmenu bleef het toestel ook hangen. Lijkt me dat er iets goed mis is. Morgen toch maar langs de Samsung store. Had gehoopt op een log o.i.d. Helaas onvindbaar.

Verwijderd

Ryan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:30:
[...]
Jup, daarom stel ik mijn vraag hier.
Nou, dat werd uit je vraag en zeker uit het filmpje niet duidelijk, dus een terechte reactie van pappaleone.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Nou, dat werd uit je vraag en zeker uit het filmpje niet duidelijk, dus een terechte reactie van pappaleone.
No offence maar jouw reactie voegt echt niks toe?

Hebben jullie al ook dat als je via Bluetooth muziek streamt en je hand op de frontcam houdt dat dan de streamt hapert?

• Ryan_
Verwijderd schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:21:
[...]

Lijkt me toch wel vrij duidelijk nadat ik mijn vraag in het [Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie had gesteld en niet in het Nexus topic. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ryan_ op 28-08-2015 17:32 ]

Verwijderd

Ryan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:31:
[...]
Lijkt me toch wel vrij duidelijk nadat ik mijn vraag in het [Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie had gesteld en niet in het Nexus topic. ;)
Sorry maar dat was echt niet duidelijk en mijn reactie was echt niet rot bedoeld of zo. Daarnaast gebeurt het wel meer dat iemand per ongeluk in het verkeerde topic post.

• .NCK
dafmay schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:25:
[...]

Heb je een andere Launcher in gebruik? Soms heb je dan niet de beschikking over sommige widgets...
Ik heb het al ontdekt, ik gebruik de google Now launcher. Wanneer deze in gebruik is, komt het My Places widget niet meer voor in de lijst.
.NCK schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 14:56:
[...]

Ik heb het al ontdekt, ik gebruik de google Now launcher. Wanneer deze in gebruik is, komt het My Places widget niet meer voor in de lijst.
Hoe bedoel je 'ik heb het ontdekt'... je geeft exact aan wat ik ook al voorstelde :P

• .NCK
dafmay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:20:
[...]

Hoe bedoel je 'ik heb het ontdekt'... je geeft exact aan wat ik ook al voorstelde :P
Meer in de zin van, na jouw opmerking ;-). Bedankt!
.NCK schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:47:
[...]

Meer in de zin van, na jouw opmerking ;-). Bedankt!
Ah op die fiets...ik heb 'm ;) Mooi zo.
dafmay schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Ah op die fiets...ik heb 'm ;) Mooi zo.
Of was het de brommer? :*)

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ryan_ schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:31:
[...]

Het is onduidelijk omdat er een filmpje wordt getoond met daarop de titel Nexus 10 in dikke chocoladeletters.
Dat is een voorbeeld van onduidelijk communiceren.
RAAF12 schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 01:55:
[...]

Het is onduidelijk omdat er een filmpje wordt getoond met daarop de titel Nexus 10 in dikke chocoladeletters.
Dat is een voorbeeld van onduidelijk communiceren.
Dit verhaal is al lang uitgepraat, dus weer ontopic :)

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
Sinds gisteren heb ik dus geen S6 meer. Na in totaal 8 exemplaren gehad te hebben, ben ik het gezeik met groene en roze waas over het scherm gewoon meer dan zat. Geen enkel toestel had een egale kleurweergave bij wit of grijs. Er zaten er zelfs een paar tussen waarbij de helderheid enorm verschilde tussen delen van het scherm. Ik ben het constante omruilen zat en heb mijn geld terug gevraagd. Coolblue heeft mij dat ook netjes gegeven.

Spijtig genoeg is de S6 verder een geweldig toestel; snel en stevig gebouwd. De software is het beste van Samsung in jaren heeft afgeleverd (lees: net aan te doen qua bloatware) en de IR blaster en vingerafdrukscanner doen het daadwerkelijk goed. Dat de accu niet verwijderbaar is en er geen geheugenkaart in kan is niet zo'n probleem als je van een HTC One M7 komt; daarmee kon het ook al niet.

Nu wachten op de Moto X Style? Nieuwe Nexus 5? Maar in ieder geval voor mij (voorlopig) geen Samsung meer.

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ik begrijp de frustratie maar blijkbaar tref je het steeds slecht. De kans dat je een goed exemplaar treft wordt wel steeds groter
Lord Igor schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 00:42:
Sinds gisteren heb ik dus geen S6 meer. Na in totaal 8 exemplaren gehad te hebben, ben ik het gezeik met groene en roze waas over het scherm gewoon meer dan zat. Geen enkel toestel had een egale kleurweergave bij wit of grijs. Er zaten er zelfs een paar tussen waarbij de helderheid enorm verschilde tussen delen van het scherm. Ik ben het constante omruilen zat en heb mijn geld terug gevraagd. Coolblue heeft mij dat ook netjes gegeven.

Spijtig genoeg is de S6 verder een geweldig toestel; snel en stevig gebouwd. De software is het beste van Samsung in jaren heeft afgeleverd (lees: net aan te doen qua bloatware) en de IR blaster en vingerafdrukscanner doen het daadwerkelijk goed. Dat de accu niet verwijderbaar is en er geen geheugenkaart in kan is niet zo'n probleem als je van een HTC One M7 komt; daarmee kon het ook al niet.

Nu wachten op de Moto X Style? Nieuwe Nexus 5? Maar in ieder geval voor mij (voorlopig) geen Samsung meer.
Dat is je goed recht en ik kan me voorstellen na 8 exemplarendat je het geduld bent verloren. Ik was het na 4 exemplaren ook zat, maar de laatste was wel goed. Al bij al voor een telefoon uit deze prijsklasse is het beschamend dat ze de problemen nog steeds niet onder controlle hebben. Het gaat je goed met een van de andere telefoons. :)

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 31-08-2015 01:34 ]

• Steeffoon
  • Laatst online: 20:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dan heb je het nog lang uit weten te houden. Ik heb er vier met problemen met het beeldscherm gehad, en toen ook teruggebracht. Ik ben overgestapt naar de LG G4. Kan hem je aanraden!:)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acht exemplaren is wel heel veel. Ik ben er nog geen een tegen gekomen eerlijk gezegd. Vind het heel vreemd en niet om meteen een oordeel te vellen maar kan het zijn dat je gevoelig bent voor AMOLED scherm en misschien iets ziet wat er niet is? Ik bedoel wat zeiden de medewerkers van CB hierover. Zagen zij ook dat het scherm niet goed was?

In ieder geval wel dikke pech voor je. Ik had in 1x wel een 100% goede te pakken, tenminste naar mijn maatstaven.

edit: Ik zeg niet dat het probleem er niet is. Ik heb ook ooit een Xperia S gehad met een gele waas van onderen. Erg irritant met scrollen in websites

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 31-08-2015 12:00 ]

Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:50:
[...]

Acht exemplaren is wel heel veel. Ik ben er nog geen een tegen gekomen eerlijk gezegd. Vind het heel vreemd en niet om meteen een oordeel te vellen maar kan het zijn dat je gevoelig bent voor AMOLED scherm en misschien iets ziet wat er niet is? Ik bedoel wat zeiden de medewerkers van CB hierover. Zagen zij ook dat het scherm niet goed was?

In ieder geval wel dikke pech voor je. Ik had in 1x wel een 100% goede te pakken, tenminste naar mijn maatstaven.

edit: Ik zeg niet dat het probleem er niet is. Ik heb ook ooit een Xperia S gehad met een gele waas van onderen. Erg irritant met scrollen in websites
Ik ben benieuwd ik heb de nieuwe 6Edge+ besteld, hopende dat het hier wel goed is met de schermen.

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-12 21:38
[...]

Zelf verkoop ik ze ook regelmatig, en heb nog niemand met die klacht gehoord.... best eigenaardig, klinkt net alsof er een bepaalde batch allemaal dezelfde productiefout bevatten....
Pasteis schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:39:
[...]

Zelf verkoop ik ze ook regelmatig, en heb nog niemand met die klacht gehoord.... best eigenaardig, klinkt net alsof er een bepaalde batch allemaal dezelfde productiefout bevatten....
De eerste batch was uberhaupt een ramp, zie eerdere reactie;s. Maar het blijkt nu 3 maanden later dat er nog steeds problemen zijn.Dus ik betwijfel of het probleem is opgelost. Ik houdt mijn hart vast bij de nieuwe S6 Edge+
pappaleone schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

De eerste batch was uberhaupt een ramp, zie eerdere reactie;s. Maar het blijkt nu 3 maanden later dat er nog steeds problemen zijn.Dus ik betwijfel of het probleem is opgelost. Ik houdt mijn hart vast bij de nieuwe S6 Edge+
Welke kleur. Er is ook een zilver titanium versie heb ik gezien. Goud ziet er ook mooi uit vind ik, ook al hou ik daar normaal helemaal niet van.
Garret1410 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:21:
[...]

Welke kleur. Er is ook een zilver titanium versie heb ik gezien. Goud ziet er ook mooi uit vind ik, ook al hou ik daar normaal helemaal niet van.
Yes maar zo te zien levert Samsung nu alleen de zwarte en gouden S6

• Lord Igor
Steeffoon schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:22:
[...]

Ik ben overgestapt naar de LG G4. Kan hem je aanraden!:)
Ik heb er naar zitten kijken, maar ik wil eerst een fysiek exemplaar bestuderen. Het grote minpunt van dit toestel is dat het scherm qua kleurweergave nogal de mist in gaat en het scherm is natuurlijk precies waarmee ik tegen zoveel problemen aan ben gelopen bij de S6. Ook schijnt er een kromming in het gehele toestel te zitten (by desigg dus) en ik weet niet of ik dat wel zo tof vind.
[...]

Vind het heel vreemd en niet om meteen een oordeel te vellen maar kan het zijn dat je gevoelig bent voor AMOLED scherm en misschien iets ziet wat er niet is? Ik bedoel wat zeiden de medewerkers van CB hierover. Zagen zij ook dat het scherm niet goed was?
Ja, ook de medewerkers van CB zagen doorgaans wel dat het niet helemaal goed zat. Waarschijnlijk dat er best mensen zijn die zich er niet aan storen, maar ik vind het hoe dan ook een onvergeeflijke fout van iets wat uit alle reviews komt als 'prachtig scherm'. Dat is dus gewoon niet waar, of toevallig hebben alle reviewers overal wel normale schermen gekregen. Ze schijnen te bestaan! De verschillen in kleur en helderheid tussen de verschillende schermen hebben ze bij CB ook gezien en erkend.

Daarnaast lijkt het me niet zo dat ik gevoelig ben voor AMOLED schermen, of anders ben ik niet de enige. Er komt toch gewoon licht van af (maar ik geef toe, ik ben ben geen natuurkundige)? Hoeveel soorten licht heb je? Alhoewel ik bij sommige types LED-verlichting wel knettergek kan worden van het geknipper; het is dan net alsof iemand heel snel met de aan/uit schakelaar zit te spelen. Ben ik ook niet alleen in trouwens ;)

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Lord Igor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:55:
...Er komt toch gewoon licht van af (maar ik geef toe, ik ben ben geen natuurkundige)? Hoeveel soorten licht heb je?...
De opbouw van het licht dat je ziet en de techniek er achter is wezenlijk anders tussen AMOLED en IPS (LCD).

AMOLED is beter voor de accu en heeft een betere zwart weergave, omdat het geen gebruik maakt van backlight om de kleuren weer te geven, maar de individuele pixels triggered om licht te geven. Daarnaast gebruikt AMOLED een andere matrix van RGB pixels om de kleuren weer te geven. Dit komt echter de uniformiteit en wit weergave niet ten goede.

IPS schermen hebben wel een backlight, waardoor de accu het zwaarder heeft, maar hierdoor en de eenvoudigere matrix van subpixels is zo'n scherm wel beter in het weergeven van wit en komt het scherm strakker over. Dus als je van een goed IPS scherm af komt, kan een AMOLED scherm best weleens tegenvallen.

Anders gezegd en nog ietwat gesimplificeerd: op een IPS scherm kijk je naar een achtergrondlicht door een RGB kleurenfilter en op een AMOLED scherm naar individueel RGB lampjes (de pixels). Er is dus heel veel verschil in de soorten licht tussen die twee of althans in de manier waarop het totale beeld wordt samengesteld.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Lord Igor
Weakling schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 08:56:
[...]

Anders gezegd en nog ietwat gesimplificeerd: op een IPS scherm kijk je naar een achtergrondlicht door een RGB kleurenfilter en op een AMOLED scherm naar individueel RGB lampjes (de pixels). Er is dus heel veel verschil in de soorten licht tussen die twee of althans in de manier waarop het totale beeld wordt samengesteld.
Dat de manier waarop de schermen licht produceren verschilt weet ik ook wel. Ik vraag me echter af of het licht an sich verschilt (en dat denk ik niet). Kortom: AMOLED is dus potentieel inherent gewoon gebrekkig en dat wordt dus nergens even vermeld. Ik verwacht dat wit = wit en verder geen gezeik. Ik koop toch ook geen witte auto waarvan de motorkap wat meer groen is en de linker voordeur wat meer roze?

• Steeffoon
  • Laatst online: 20:18

Steeffoon

Smartphone-nerd

Lord Igor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 00:55:
[...]

Ik heb er naar zitten kijken, maar ik wil eerst een fysiek exemplaar bestuderen. Het grote minpunt van dit toestel is dat het scherm qua kleurweergave nogal de mist in gaat en het scherm is natuurlijk precies waarmee ik tegen zoveel problemen aan ben gelopen bij de S6. Ook schijnt er een kromming in het gehele toestel te zitten (by desigg dus) en ik weet niet of ik dat wel zo tof vind.
Ik heb het ook gelezen en ja, er is wel verschil te zien, maar verre van storend. Ik vind het nog wel meevallen. De kromming klopt, die zorgt er voor dat het toestel lekkerder in de hand ligt.:)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Lord Igor schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:21:
Dat de manier waarop de schermen licht produceren verschilt weet ik ook wel. Ik vraag me echter af of het licht an sich verschilt (en dat denk ik niet). Kortom: AMOLED is dus potentieel inherent gewoon gebrekkig en dat wordt dus nergens even vermeld. Ik verwacht dat wit = wit en verder geen gezeik. Ik koop toch ook geen witte auto waarvan de motorkap wat meer groen is en de linker voordeur wat meer roze?
Ah, bedoelde je het zo. Licht is licht, maar het is juist de manier waarop het geproduceerd wordt die er toe doet. Het licht op zichzelf doet er niet toe, da's elektromagnetische straling met een bepaalde frequentie, veel meer niet. Dit soort problemen met AMOLED zijn wel bekend, maar blijkbaar niet voldoende bekend.

Ben het er mee eens dat het meer aandacht in de reviews had mogen krijgen en dat de verschillen tussen de toestellen nooit groot zouden mogen zijn. Ikzelf heb er geen probleem mee. Geen idee of dat aan het toestel of aan mij ligt. Had ik er wel problemen mee, dan zou ik ook niet met een toestel blijven zitten waar ik me aan stoor. De keuze is groot genoeg.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verschillen in display is bij elk merk toestel. De een is wat koeler de ander wat warmer en zelfs helderheid en uniformiteit kunnen verschillen.

Het volgende stukje heb ik van XDA geplukt en gaat over Amoled. In hoeverre dit betrouwbaar is weet ik niet.

"Common issue with amoleds, Amoleds are manufactured by deposition of various layers on a Substrate (Glass, plastic). Then these layers are exposed to light in a procedure called as "Fine metal masking" . During this process light gets unevenly distributed across the big plate of glass from which our displays are cut. Why does this happen? The technology isnt as mature yet, earlier in 2010, it was worse, now it has improved but not perfect. Due to uneven exposure of light while manufacturing, some parts of the mother-plate do not get equal light and hence we get tints, gradients on grays, and uneven whites (pink tints). The more your display is cut from the center of the plate, the better is the accuracy, the more it is cut from the sides, we get uneven tints."

• ComTech
Ik gebruik tegenwoordig het Google toetsenbord omdat ik die van Samsung niet fijn vind (ik kan er niet mee typen geeft erg irritante vertraging) en swiftkey gaf bij mij ook nogal wat problemen maar sinds kort doet het Google toetsenbord heel raar .
Verdwijnt soms zomaar moet dan meerdere keren op het tekstvak typen wil hij terugkomen.
Of soms komt hij gewoon niet op.
Erg irritant vind zowieso typen op de s6 erg sloom (lees laggy) gaan.
Had net even de Motorola moto g van mijn vrouw waarmee ik iets moest typen gaat super soepel en makkelijk (met swiftkey overigens) .

[ Voor 0% gewijzigd door ComTech op 01-09-2015 19:52 . Reden: typfout ]

ComTech schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:51:
Ik gebruik tegenwoordig het Google toetsenbord omdat ik die van Samsung niet fijn vind (ik kan er niet mee typen geeft erg irritante vertraging) en swiftkey gaf bij mij ook nogal wat problemen maar sinds kort doet het Google toetsenbord heel raar .
Verdwijnt soms zomaar moet dan meerdere keren op het tekstvak typen wil hij terugkomen.
Had net even de Motorola moto g van mijn vrouw waarmee ik iets moest typen gaat super soepel en makkelijk (met swiftkey overigens) .
Heb zo geen oplossing voor je maar daar kom ik weer. Bij mij werkt het toetsenbord erg goed en helemaal niet "laggy".
Zelfs supersnel.

Kwam de lag na een update misschien?
Een Factory reset kan wonderen doen. Wel eerst een back-up maken.

Draai nu een custom rom trouwens , wat zeer goed snel en soepel draaid, maar voor die tijd had ik ook geen problemen met toetsenbord.

Edit: je kunt proberen de cache van het toetsenbord te legen in applicatie beheer.

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 01-09-2015 20:24 ]

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Iemand enig idee wanneer die vervelende bug eruit is gehaald. Nog steeds geen fatsoenlijke update voor bewegende achtergrond in 3d. Erg vreemd dat Samsung dit laat lopen! Dit wisten ze al bij het uitbrengen van de laatste update. Schandalig als je het mij vraagt.

Verwijderd

Typisch Samsung.

Verwijderd

Wat een onzin. Dit is vrij normaal voor een bedrijf wat software ontwikkelt. Heeft met prioriteren van features en bugs te maken. Blijkbaar was de bug niet belangrijk genoeg voor Samsung om uit te leveren en was er reden om niet langer te wachten met een update. En dus vallen sommige dingen op dat moment buiten de boot. Het klinkt ook niet echt belangrijk, een bug in bewegende achtergronden. Dan neem je toch gewoon een niet bewegende achtergrond :+

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-12 08:16
ComTech schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:51:
Ik heb exact hetzelfde. Na de update van 5.1.1. is mijn toetsenbord opeens traag.
Typen gaat goed, maar het openen van het toetsenbord duurt soms een paar seconden of ik moet inderdaad tien keer op het tekstvak drukken. Ik heb geen zin om een factory reset te doen |:(

Edit: Cache geleegd en hij werkt nu weer als een zonnetje. Als de update naar Android M komt dan begin ik weer vers _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Dubrillion op 02-09-2015 09:08 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.