Vandaag de Galaxy S6 32 GB Sapphire Black ontvangen.
Helaas niet helemaal zoals omschreven door Coolblue. Punten die opvallen:
- Sim-tray tool en boekjes missen (er werd gesproken over binnenverpakking die alleen miste?).
- Krasjes onderaan het glas op de achterkant (alleen bij juiste lichtval en als je goed kijkt).
- Het scherm lijkt bij een witte achtergrond bovenin (1/3) meer roze en onderin (2/3) meer groen te zijn.
- Beschadigingen/krasjes/putjes op 4 plekken in het frame, waarvan 1 op een hoek (de vorige eigenaar heeft de telefoon gok ik laten vallen).
Contact gehad en ik kan nog 10% korting krijgen (43,30 euro) of mag het toestel uiteraard retour sturen.
De prijs is dan van 569, naar 433, naar 389 euro gegaan.
389 euro voor een 32 GB versie met nog 20 maanden garantie is echter geen geld (persoonlijk).
+ De boekjes mis ik niet en een sim-tray tool heb ik nog liggen.
+ De lichte krasjes/beschadigingen/putjes zie ik verder niet meer gezien er een hoes omheen gaat.
+ Het is dat ik er nu in het bijzonder op let (alleen bij wit en grijs), maar met dagelijks gebruik valt het denk (hoop) ik niet op. Als ik de S6 naast mijn S4 leg, is het al een hele vooruitgang gezien het scherm van de S4 veel geler is, blijkt nu.
Mogelijk vinden jullie het opnieuw lastig advies te geven over of het wat waard is. Raden jullie mij echter, gezien de prijs, aan het toestel terug te brengen en een ander model aan te schaffen (goedkoopste 2e kans is 450 euro) waarbij zich mogelijk soortgelijke problemen voordoen. Of raden jullie aan een nieuw exemplaar voor 535 euro aan te schaffen (welke nog steeds de zelfde problemen heeft maar gemakkelijker om te ruilen is)?
Bij voorbaat dank
Garret1410 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:05:
Kijkend naar de iPhone 6 die nog steeds voor 500-550 verkocht wordt 2e hands, dan vind ik 433 zeker niet duur voor een S6.
Vind het jammer dat Samsung de prijzen zo snel laat zakken want ik vind de S6 gewoon een goed toestel die zeker niet onderdoet voor de iPhone 6.
Ik begrijp dat niet echt antwoord op jouw vraag is maar dit vind ik ervan.
Koop je 2e hands dan eerst goed bekijken en controleren op de zwakke punten.
Evengoed waardeer ik de input. Een nadeel van Samsung (flagship) smartphones is inderdaad dat de prijzen relatief snel dalen en met de komst van de S6 Edge+/plus, gaat dat nog harder.
dennisk. schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:20:
Het was geen edge maar een normale S6. Anders had ik meteen gereageerd

.
Zelf afgelopen maandag een S6 edge gekocht voor €555, 32gb en tweedehands. Ik vind het het geld wel waard. Erg gaaf ding en in goede staat. Wel twee putjes en een spikkel in het scherm, maar die wordt volgende week onder garantie vervangen bij een Samsung service punt.
Blijft toch subjectief of iets de moeite waard is. 433 euro voor een S6 vind ik wel een goede deal. Afhankelijk van de staat van het toestel uiteraard.
Ik was in de veronderstelling dat het een Edge was, maar je hebt volledig gelijk. Het betrof een 128 GB flat.
Hoe gaat dat verder in zijn werking met de vervanging van het scherm? Ben je naar een Samsung Service Centre geweest en konden ze daar gelijk beoordelen of het probleem (de putjes en spikkel) onder garantie valt?
In dat geval ga ik, voor ik mijn toestel met groen en roze eventueel terug stuur, eerst langs een Samsung service Centre.
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:27:
De S6 beschadigt vrij snel is mijn beleving. Zo heb ik zelf 2 puntjes beschadiging op de aluminium rand aan de zijkant en een kleine kras op het scherm binnen 2 weken. Terwijl ik zeker weet dat ik niks heb gedaan wat hier de een duidelijke oorzaak van zou kunnen zijn. Zo voel ik eerst in mijn zak of er iets in zit voordat ik de S6 er in stop, leg ik de S6 tussen mijn benen in de auto en stop ik het toestel nooit in mijn tas of op een andere onbeschermde plek.
Mede Tweakers die de zelfde ervaring hebben? Gezien ik dan met een ander 2e kans/ nieuw model vroeg of laat toch kans op schade heb zonder enige aanleiding.