• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
PixellBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:18:
@ XeNeRgY,
Coulant van Coolblue!

Een mede Tweaker had in de V&A een Edge 128 GB voor 550 euro staan. Niemand die echter reageerde dus is de S6 weer terug gegaan naar Coolblue. Hopen dat die S6 binnenkort weer online komt voor dat bedrag.
Het was geen edge maar een normale S6. Anders had ik meteen gereageerd :p.

Zelf afgelopen maandag een S6 edge gekocht voor €555, 32gb en tweedehands. Ik vind het het geld wel waard. Erg gaaf ding en in goede staat. Wel twee putjes en een spikkel in het scherm, maar die wordt volgende week onder garantie vervangen bij een Samsung service punt.

Blijft toch subjectief of iets de moeite waard is. 433 euro voor een S6 vind ik wel een goede deal. Afhankelijk van de staat van het toestel uiteraard.

Reviews

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De S6 beschadigt vrij snel is mijn beleving. Zo heb ik zelf 2 puntjes beschadiging op de aluminium rand aan de zijkant en een kleine kras op het scherm binnen 2 weken. Terwijl ik zeker weet dat ik niks heb gedaan wat hier de een duidelijke oorzaak van zou kunnen zijn. Zo voel ik eerst in mijn zak of er iets in zit voordat ik de S6 er in stop, leg ik de S6 tussen mijn benen in de auto en stop ik het toestel nooit in mijn tas of op een andere onbeschermde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-10 12:55
kwaazaar schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Ik zal morgen eens testen met m'n S6. Ik rij namelijk ook CLA. Met m'n vorige telefoon (HTC One S) had ik nauwelijks problemen.

Ik heb overigens vandaag een software update voor m'n navi gekregen (Becker) ivm slechte TMC ontvangst (wat door de radio wordt aangeleverd). Misschien zit daar ook zomaar een fix voor Bluetooth issues bij.
Keep me posted! Ben erg benieuwd :) En dank voor je tip mbt Becker software, ga ik direct bij thuiskomst even doen _/-\o_ Mocht ik zelf verbeteringen zien, laat ik het direct weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:27:
De S6 beschadigt vrij snel is mijn beleving. Zo heb ik zelf 2 puntjes beschadiging op de aluminium rand aan de zijkant en een kleine kras op het scherm binnen 2 weken. Terwijl ik zeker weet dat ik niks heb gedaan wat hier de een duidelijke oorzaak van zou kunnen zijn. Zo voel ik eerst in mijn zak of er iets in zit voordat ik de S6 er in stop, leg ik de S6 tussen mijn benen in de auto en stop ik het toestel nooit in mijn tas of op een andere onbeschermde plek.
Dat gevoel had ik nu juist niet. De enige beschading die ik heb opgelopen is een klein deukje na het aanbrengen van een bumper (gekocht in China). Deze heb ik direct in de prullenbak geknikkerd en nu loop ik al de hele tijd zonder enige bumper/hoesje/screen protector rond.

Hij ziet er bij mij nog puntgaaf uit muv dat kleine deukje. Wellicht kun je het glas lichtjes polijsten om die kras eruit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10 14:52
JDL15 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:46:
[...]

Dat gevoel had ik nu juist niet. De enige beschading die ik heb opgelopen is een klein deukje na het aanbrengen van een bumper (gekocht in China). Deze heb ik direct in de prullenbak geknikkerd en nu loop ik al de hele tijd zonder enige bumper/hoesje/screen protector rond.

Hij ziet er bij mij nog puntgaaf uit muv dat kleine deukje. Wellicht kun je het glas lichtjes polijsten om die kras eruit te krijgen?
Glas polijsten? :o Lijkt me geen goed idee....

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Gisteren Galaxy S6 wegens krassen door view cover omgeruild voor een nieuwe. Helaas heeft dit toestel last van de losse home knop en functioneert de linker helft van de knop niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Maichel schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:54:
[...]

Glas polijsten? :o Lijkt me geen goed idee....
Hmm ik heb hier zo'n tubetje Displex (rode tube) en daar heb ik toch heel wat krasjes uit mijn displays gewreven..

Ben het even na gaan lezen en blijkt bij Gorilla Glass toch niet zo een goed idee te zijn. Ignore my previous post

[ Voor 17% gewijzigd door JDL15 op 21-08-2015 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 08:35
JDL15 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:41:
[...]

Keep me posted! Ben erg benieuwd :) En dank voor je tip mbt Becker software, ga ik direct bij thuiskomst even doen _/-\o_ Mocht ik zelf verbeteringen zien, laat ik het direct weten..
Vanochtend getest met Spotify, maar werkt prima. Zowel met de telefoon in het bakje onder de radio, als de telefoon naast me op de bijrijdersstoel. Overigens lag de telefoon wel aan een oplader in de sigarettenaansteker aangesloten. Misschien dat dat uitmaakt? (lijkt me sterk)

Ik doel op een update die de dealer op de radio heeft geinstalleerd, dus niet de Becker zelf. <offtopic> Overigens had die geen zin, vanochtend weer de hele rit geen TMC-gegevens.</offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Vandaag de Galaxy S6 32 GB Sapphire Black ontvangen.

Helaas niet helemaal zoals omschreven door Coolblue. Punten die opvallen:
- Sim-tray tool en boekjes missen (er werd gesproken over binnenverpakking die alleen miste?).
- Krasjes onderaan het glas op de achterkant (alleen bij juiste lichtval en als je goed kijkt).
- Het scherm lijkt bij een witte achtergrond bovenin (1/3) meer roze en onderin (2/3) meer groen te zijn.
- Beschadigingen/krasjes/putjes op 4 plekken in het frame, waarvan 1 op een hoek (de vorige eigenaar heeft de telefoon gok ik laten vallen).

Contact gehad en ik kan nog 10% korting krijgen (43,30 euro) of mag het toestel uiteraard retour sturen.
De prijs is dan van 569, naar 433, naar 389 euro gegaan.

389 euro voor een 32 GB versie met nog 20 maanden garantie is echter geen geld (persoonlijk).
+ De boekjes mis ik niet en een sim-tray tool heb ik nog liggen.
+ De lichte krasjes/beschadigingen/putjes zie ik verder niet meer gezien er een hoes omheen gaat.
+ Het is dat ik er nu in het bijzonder op let (alleen bij wit en grijs), maar met dagelijks gebruik valt het denk (hoop) ik niet op. Als ik de S6 naast mijn S4 leg, is het al een hele vooruitgang gezien het scherm van de S4 veel geler is, blijkt nu.

Mogelijk vinden jullie het opnieuw lastig advies te geven over of het wat waard is. Raden jullie mij echter, gezien de prijs, aan het toestel terug te brengen en een ander model aan te schaffen (goedkoopste 2e kans is 450 euro) waarbij zich mogelijk soortgelijke problemen voordoen. Of raden jullie aan een nieuw exemplaar voor 535 euro aan te schaffen (welke nog steeds de zelfde problemen heeft maar gemakkelijker om te ruilen is)?
Bij voorbaat dank :)

Garret1410 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:05:
Kijkend naar de iPhone 6 die nog steeds voor 500-550 verkocht wordt 2e hands, dan vind ik 433 zeker niet duur voor een S6.

Vind het jammer dat Samsung de prijzen zo snel laat zakken want ik vind de S6 gewoon een goed toestel die zeker niet onderdoet voor de iPhone 6.

Ik begrijp dat niet echt antwoord op jouw vraag is maar dit vind ik ervan.

Koop je 2e hands dan eerst goed bekijken en controleren op de zwakke punten.
Evengoed waardeer ik de input. Een nadeel van Samsung (flagship) smartphones is inderdaad dat de prijzen relatief snel dalen en met de komst van de S6 Edge+/plus, gaat dat nog harder.

dennisk. schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:20:
Het was geen edge maar een normale S6. Anders had ik meteen gereageerd :p.

Zelf afgelopen maandag een S6 edge gekocht voor €555, 32gb en tweedehands. Ik vind het het geld wel waard. Erg gaaf ding en in goede staat. Wel twee putjes en een spikkel in het scherm, maar die wordt volgende week onder garantie vervangen bij een Samsung service punt.

Blijft toch subjectief of iets de moeite waard is. 433 euro voor een S6 vind ik wel een goede deal. Afhankelijk van de staat van het toestel uiteraard.
Ik was in de veronderstelling dat het een Edge was, maar je hebt volledig gelijk. Het betrof een 128 GB flat.

Hoe gaat dat verder in zijn werking met de vervanging van het scherm? Ben je naar een Samsung Service Centre geweest en konden ze daar gelijk beoordelen of het probleem (de putjes en spikkel) onder garantie valt?

In dat geval ga ik, voor ik mijn toestel met groen en roze eventueel terug stuur, eerst langs een Samsung service Centre.

Mede Tweakers die de zelfde ervaring hebben? Gezien ik dan met een ander 2e kans/ nieuw model vroeg of laat toch kans op schade heb zonder enige aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
[...]

Ik was in de veronderstelling dat het een Edge was, maar je hebt volledig gelijk. Het betrof een 128 GB flat.

Hoe gaat dat verder in zijn werking met de vervanging van het scherm? Ben je naar een Samsung Service Centre geweest en konden ze daar gelijk beoordelen of het probleem (de putjes en spikkel) onder garantie valt?

In dat geval ga ik, voor ik mijn toestel met groen en roze eventueel terug stuur, eerst langs een Samsung service Centre.

[...]

Mede Tweakers die de zelfde ervaring hebben? Gezien ik dan met een ander 2e kans/ nieuw model vroeg of laat toch kans op schade heb zonder enige aanleiding.

Het viel mij op dat ik een spikkel had en irriteerde me er toch stiekem aan. Samsung gebeld en ik moest even langs een servicepunt.

In mijn geval was het de monteur zelf die het toestel heeft bekeken en gaf aan dat de putjes een beschadiging waren. Ik reageerde dat het geen beschadigingen waren en dat het een bekend probleem is met de S6 edge. Vervolgens zei hij dat hij het beeldscherm wel wilde vervangen met een nieuwe. Ik vroeg of dat dan onder de garantie valt en hij gaf aan dat dat het geval was.

In mijn situatie was het mogelijk om meteen wat te kunnen vertellen over de garantie. De vervanging van het beeldscherm moet nog plaatsvinden, daar het scherm niet op voorraad was.

Je zou sowieso wel langs een Samsung Service punt kunnen gaan met die vraag. Geven ze aan dat het niet onder garantie valt door de beschadigingen op de hoek, dan is het het overwegen waard om dat toestel terug te sturen en voor een andere te gaan. Ik weet echter niet hoe erg de schade is, dus daar kan ik niet over oordelen. Als het wat krasjes of schaafplekken zijn, dan zal het al minder snel op valschade lijken.

Niet geschoten is altijd mis ;).

Als je beeldscherm onder garantie kan worden vervangen is het een mooie koop. Coolblue zal het toestel waarschijnlijk niet vervangen in de winkel, maar ook dat is wellicht het proberen waard.

Ik zal een updaten geven tegen de tijd dat mijn beeldscherm vervangen is, naar verwachting volgende week.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PixellBox schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:49:

Helaas niet helemaal zoals omschreven door Coolblue. Punten die opvallen:
- Sim-tray tool en boekjes missen (er werd gesproken over binnenverpakking die alleen miste?).
- Krasjes onderaan het glas op de achterkant (alleen bij juiste lichtval en als je goed kijkt).
- Het scherm lijkt bij een witte achtergrond bovenin (1/3) meer roze en onderin (2/3) meer groen te zijn.
- Beschadigingen/krasjes/putjes op 4 plekken in het frame, waarvan 1 op een hoek (de vorige eigenaar heeft de telefoon gok ik laten vallen).

Contact gehad en ik kan nog 10% korting krijgen (43,30 euro) of mag het toestel uiteraard retour sturen.
De prijs is dan van 569, naar 433, naar 389 euro gegaan.

389 euro voor een 32 GB versie met nog 20 maanden garantie is echter geen geld (persoonlijk).
+ De boekjes mis ik niet en een sim-tray tool heb ik nog liggen.
+ De lichte krasjes/beschadigingen/putjes zie ik verder niet meer gezien er een hoes omheen gaat.
+ Het is dat ik er nu in het bijzonder op let (alleen bij wit en grijs), maar met dagelijks gebruik valt het denk (hoop) ik niet op. Als ik de S6 naast mijn S4 leg, is het al een hele vooruitgang gezien het scherm van de S4 veel geler is, blijkt nu.

Mogelijk vinden jullie het opnieuw lastig advies te geven over of het wat waard is. Raden jullie mij echter, gezien de prijs, aan het toestel terug te brengen en een ander model aan te schaffen (goedkoopste 2e kans is 450 euro) waarbij zich mogelijk soortgelijke problemen voordoen. Of raden jullie aan een nieuw exemplaar voor 535 euro aan te schaffen (welke nog steeds de zelfde problemen heeft maar gemakkelijker om te ruilen is)?
Bij voorbaat dank :)

[...]

Evengoed waardeer ik de input. Een nadeel van Samsung (flagship) smartphones is inderdaad dat de prijzen relatief snel dalen en met de komst van de S6 Edge+/plus, gaat dat nog harder.

[...]

[...]

Volgens mij moet het toch niet zo moeilijk zijn, jij vraagt heel de tijd wat zouden jullie doen?? Maar dat is helemaal niet relevant, het gaat erom wat jij wil? Als ik het zo lees en zie wat het toestel aan (probleempjes) heeft, dan is de keuze voor mij simpel... Eerder had je aangegeven dat die honderd euro niet het probleem was, dus ga voor een nieuwe. Wil je dat niet zul je genoegen moeten nemen met wat je koopt voor een lager bedrag. Zo moeilijk kan dat niet zijn, en voor iedereen is dat anders. In ieder geval succes met de evt aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PixellBox schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 16:49:
Wij kunnen jou niet adviseren. De vraag is of jij de gebreken acceptabel vindt voor de gegeven prijskorting. Ik heb vorige week een 2e hands camera naar CB teruggestuurd vanwege krassen op het scherm. Dit was mij de 80 euro korting op de nieuwprijs niet waard. Al was voor mij de korting leuk maar het geld boeide me niet, had geen budget. Ook al zag je het niet met scherm aan, ik was erdoor niet blij met mijn aankoop. Dus vanuit dat oogpunt zou ik het terugsturen maar ik kan jouw gevoel niet beoordelen. Die keuze moet je dus zelf maken.

Edit: wat papa 1 min eerder dus al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Laatst online: 01-04-2024
dennisk. schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:37:Het viel mij op dat ik een spikkel had en irriteerde me er toch stiekem aan. Samsung gebeld en ik moest even langs een servicepunt.

In mijn geval was het de monteur zelf die het toestel heeft bekeken en gaf aan dat de putjes een beschadiging waren. Ik reageerde dat het geen beschadigingen waren en dat het een bekend probleem is met de S6 edge. Vervolgens zei hij dat hij het beeldscherm wel wilde vervangen met een nieuwe. Ik vroeg of dat dan onder de garantie valt en hij gaf aan dat dat het geval was.

In mijn situatie was het mogelijk om meteen wat te kunnen vertellen over de garantie. De vervanging van het beeldscherm moet nog plaatsvinden, daar het scherm niet op voorraad was.

Je zou sowieso wel langs een Samsung Service punt kunnen gaan met die vraag. Geven ze aan dat het niet onder garantie valt door de beschadigingen op de hoek, dan is het het overwegen waard om dat toestel terug te sturen en voor een andere te gaan. Ik weet echter niet hoe erg de schade is, dus daar kan ik niet over oordelen. Als het wat krasjes of schaafplekken zijn, dan zal het al minder snel op valschade lijken.

Niet geschoten is altijd mis ;).

Als je beeldscherm onder garantie kan worden vervangen is het een mooie koop. Coolblue zal het toestel waarschijnlijk niet vervangen in de winkel, maar ook dat is wellicht het proberen waard.

Ik zal een updaten geven tegen de tijd dat mijn beeldscherm vervangen is, naar verwachting volgende week.
Bedankt voor de uitleg Dennisk

Verder XeNeRgY en pappaleone bedankt voor het advies. Ik twijfel inderdaad te veel. Deze of volgende week ga ik langs een Samsung Service Centre. Kan het scherm onder garantie vervangen worden, hou ik de telefoon. Wordt het scherm niet vervangen onder garantie is de kans groot dat ik het toestel binnen 14 dagen terug stuur.

Mocht dat voor jullie nog relevant zijn, zal ik een update plaatsen wanneer ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Het is goed dat je dat in gedachte neemt. Houdt wel rekening met de 14 dagen waarbinnen je het product kan retourneren. Zou zonde zijn als je net een dag te laat bent!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PixellBox schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:17:
[...]

Bedankt voor de uitleg Dennisk

Verder XeNeRgY en pappaleone bedankt voor het advies. Ik twijfel inderdaad te veel. Deze of volgende week ga ik langs een Samsung Service Centre. Kan het scherm onder garantie vervangen worden, hou ik de telefoon. Wordt het scherm niet vervangen onder garantie is de kans groot dat ik het toestel binnen 14 dagen terug stuur.

Mocht dat voor jullie nog relevant zijn, zal ik een update plaatsen wanneer ik meer weet.
Zoals ik al vertelde, ik denk dat je straks spijt hebt ook al vervangen ze het scherm. Het is en blijft dan tweede hans. Dus denk goed na, bij een nieuwe ben jij de eerste eigenaar en weet je wat er wel en niet mee is gebeurd. Succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Een zandkorrel in de broekzak is voldoende om een kras te veroorzaken. Eem windvlaag kan daar voor zorgen. Ik doe mijn S6 in een brillenetui. Ik heb hem inmiddels 2 keer laten vallen op een houten vloer en gelukkig geen beschadiging. (ff afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat is waar. Je kan heel voorzichtig zijn maar beschadigen gebeurt altijd. Tenzij je een hoesje neemt maar dat vind ik gruwelijk lelijk en onhandig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
Mijn S6 laten vallen op een laminaat vloer. Achterkant gescheurd. Iemand een idee waar je een achterkant kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Laatst online: 24-08-2024
patrickt35 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:45:
Mijn S6 laten vallen op een laminaat vloer. Achterkant gescheurd. Iemand een idee waar je een achterkant kan bestellen?
Ik ben bang dat je hem moet laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:52

DON PAPA

Tweaker-fan

http://www.parts4gsm.com/nl/samsung/g-serie/g920f-galaxy-s6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:28
Schaapyo schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:52:
[...]

Ik ben bang dat je hem moet laten repareren.
Is heel simpel zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar mijn weten zit de deksel gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pappaleone schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

Klopt maar heel simpel los te halen, even verwarmen en dan langs de rand los maken.

Uitleg video:
YouTube: Samsung Galaxy S6 back glass repair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
pappaleone schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:52:
[...]

In de orginele verpakking zit een instructie over hoe je de accu kunt verwijderen. Inderdaad met föhn de achterkant heet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:55:
[...]

Klopt maar heel simpel los te halen, even verwarmen en dan langs de rand los maken.

Uitleg video:
YouTube: Samsung Galaxy S6 back glass repair
Ik heb ook een filmpje gezien hoe de accu te verwisselen, maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

pappaleone schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:59:
[...]Ik heb ook een filmpje gezien hoe de accu te verwisselen, maar dat heeft nogal wat voeten in de aarde.
Ja, je moet dan ook de voorkant van de middenbehuizing los maken, op zich valt dat ook nog wel te doen. Als ik ooit aan een nieuwe accu toe ben dan ga ik de middenbehuizing en home-knop van mijn S6 black ook meteen vervangen voor de gold versie (lijkt mij wel een mooie combi met een zwarte voor & achterkant :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:13:
[...]

Ja, je moet dan ook de voorkant van de middenbehuizing los maken, op zich valt dat ook nog wel te doen. Als ik ooit aan een nieuwe accu toe ben dan ga ik de middenbehuizing en home-knop van mijn S6 black ook meteen vervangen voor de gold versie (lijkt mij wel een mooie combi bij de zwarte voor & achterkant :) )
Ja dan heb je wel een aparte combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Sommige mensen klagen hier over een losse home button. Ik heb vandaag bij toeval de oorzaak ontdekt: vandaag heb ik mijn camera laten vervangen omdat deze ratelde. Mijn home button kon ook een beetje bewegen, maar het stoorde me niet. Na de vervanging van de camera valt me op dat beide glasplaten er dieper, strakker in liggen en mn home button zit nu super strak! De oorzaak lijkt dus te zitten in het feit dat de voorkant en misschien de achterkant niet goed strak gelijmd zijn tijdens de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Sinds gister merk ik opeens een probleem op. Zodra ik de snel lader connect, zegt het toestel dat deze aan het laden is maar er gebeurt niks. Moet ik even reconnecten Dan doet deze het opeens wel. Het rare is alleen. Ik doe alleen de stekker er in en eruit. Dus niet de USB connector.

Iemand een diee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_V
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 15:53
In juni heb ik een S6 64gb verkregen bij een nieuw abo. Ik dacht een highend toestel te krijgen maar dat blijkt toch niet echt het geval te zijn.
Toestel is traag en loopt steeds vast. Toestel is voorzien van een hoop samsung rommel welke niet te verwijderen is.

Na 1 maand zat het toestel in een vicieuze loop en bleef maar herstarten. Toestel opgestuurd en door Samsung voorzien van nieuwe software. Na 3 weken toestel retour, nu 1 week in gebruik en weer hetzelfde probleem.

Nu vraag ik me af ben ik de enige die ben die dit ondervind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs_V schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:05:
In juni heb ik een S6 64gb verkregen bij een nieuw abo. Ik dacht een highend toestel te krijgen maar dat blijkt toch niet echt het geval te zijn.
Toestel is traag en loopt steeds vast. Toestel is voorzien van een hoop samsung rommel welke niet te verwijderen is.

Na 1 maand zat het toestel in een vicieuze loop en bleef maar herstarten. Toestel opgestuurd en door Samsung voorzien van nieuwe software. Na 3 weken toestel retour, nu 1 week in gebruik en weer hetzelfde probleem.

Ik heb dit probleem nog niet zo vaak voorbij zien komen, die rommel van samsung zou je eraf kunnen krijgen als je het toestel root. Dan zou je meteen een custom rom kunnen flashen. Wil je dit niet dan zou ik een hard reset aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Sn0wblind schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:32:
Sinds gister merk ik opeens een probleem op. Zodra ik de snel lader connect, zegt het toestel dat deze aan het laden is maar er gebeurt niks. Moet ik even reconnecten Dan doet deze het opeens wel. Het rare is alleen. Ik doe alleen de stekker er in en eruit. Dus niet de USB connector.

Je kan ook kijken wat er gebeurd als je als laatste de lader in de WCD stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Aghanim schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:38:
Dat is waar. Je kan heel voorzichtig zijn maar beschadigen gebeurt altijd. Tenzij je een hoesje neemt maar dat vind ik gruwelijk lelijk en onhandig in gebruik.
Ja dat vond ik ook bij mijn Nokia 5100, 3210, Siemens, Galaxy Ace en S3, allemaal krasjes ën butsen op de zijkant. Die S6 wil ik een beetje netjes houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:58
MAkS1 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 15:09:
Sommige mensen klagen hier over een losse home button. Ik heb vandaag bij toeval de oorzaak ontdekt: vandaag heb ik mijn camera laten vervangen omdat deze ratelde. Mijn home button kon ook een beetje bewegen, maar het stoorde me niet. Na de vervanging van de camera valt me op dat beide glasplaten er dieper, strakker in liggen en mn home button zit nu super strak! De oorzaak lijkt dus te zitten in het feit dat de voorkant en misschien de achterkant niet goed strak gelijmd zijn tijdens de productie.
Ratelde jouw camera elke keer dat je m gebruikte?ik heb soms dat ik mm camera aanzet en ik ook een soort geratel hoor. Het beeld trilt dan even heel erg. Daarna stelt ie scherp en kan ik een foto maken. Dit is heel af en toe...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
RAAF12 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 18:56:
[...]

Je kan ook kijken wat er gebeurd als je als laatste de lader in de WCD stopt.
WCD?

Direct aan de computer met een USB port doet deze helaas hetzelfde. Het toestel toont aan dat hij aan het laden is maar er gebeurd niks. Ook geen oranje lichtje als het scherm uit staat om te laten zien dat deze aan het laden is. Reconnecten en opeens doet deze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17
Wandcontactdoos

Zelfs op de gulpener bierfeesten na een biertje te veel weet ik dat nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Monda schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 00:13:
[...]

Ratelde jouw camera elke keer dat je m gebruikte?ik heb soms dat ik mm camera aanzet en ik ook een soort geratel hoor. Het beeld trilt dan even heel erg. Daarna stelt ie scherp en kan ik een foto maken. Dit is heel af en toe...
Hij ging dat steeds vaker doen bij mij. Op XDA las ik dat iemand dit ook had en de camera soms zelfs in storing ging. Aangezien ik binnenkort op vakantie ga kan ik het niet gebruiken dat dan de camera ineens stopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:32:

Ik heb dit ook gemerkt, maar op een andere manier, ik heb het probleem (met de s6 en de s6 edge) als ik hem laad met de snellader dat het toestel niet snel laad als je hem de eerste keer in steekt, haal de usb stekker los en doe hem er dan weer in en krijg dan wel een melding dat hij snel laad. Ik heb dit sinds de laatste update, en met 2 toestellen, dacht dat het iets software achtig is. Het stoort me totaal niet, ik weet dat ik 2x moet pluggen om hem snel te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Laatst online: 07-02 01:45
MAkS1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 09:25:
[...]

Hij ging dat steeds vaker doen bij mij. Op XDA las ik dat iemand dit ook had en de camera soms zelfs in storing ging. Aangezien ik binnenkort op vakantie ga kan ik het niet gebruiken dat dan de camera ineens stopt..
Ik heb precies hetzelfde, nog niet met regelmaat, maar om de paar dagen wel een keer. Het klinkt ook echt heel naar, alsof er iets geblokkeerd wordt in de lens wat frictie oplevert. Gebeurde het bij jou ook op het moment dat je het in de winkel liet zien? Of blijkt het ook voor hen een bekend probleem te zijn en vervangen ze dan al de camera bij voorbaat onder garantie?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 11:00:
[...]

Ik heb dit ook gemerkt, maar op een andere manier, ik heb het probleem (met de s6 en de s6 edge) als ik hem laad met de snellader dat het toestel niet snel laad als je hem de eerste keer in steekt, haal de usb stekker los en doe hem er dan weer in en krijg dan wel een melding dat hij snel laad. Ik heb dit sinds de laatste update, en met 2 toestellen, dacht dat het iets software achtig is. Het stoort me totaal niet, ik weet dat ik 2x moet pluggen om hem snel te laden.
Bij mij begon het alleen afgelopen week ergens. Daarvoor had ik di tneit ervaren en de software update is nu ongeveer 2 weekjes oud. Had ook even een paar dagen andere bugs die weer verdwenen. Zoals dat ik de back knop even niet kon gebruiken totdat ik het toestel rebootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thijs_V schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:05:

Ik heb het ook nog niet echt eerder gehoord. Wel eens van lag maar dan met name de eerdere firmwares.

Samsung apps vind ik wel meevallen. Welke bedoel je dan. S planner, S memo, S health, S voice, S beam en nog een aantal.
Al deze apps kun je gewoon uitschakelen.

Misschien ligt het aan een bepaalde app die je hebt geïnstalleerd.

Ik vind de S6 juist lekker soepel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
speedyjules07 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, nog niet met regelmaat, maar om de paar dagen wel een keer. Het klinkt ook echt heel naar, alsof er iets geblokkeerd wordt in de lens wat frictie oplevert. Gebeurde het bij jou ook op het moment dat je het in de winkel liet zien? Of blijkt het ook voor hen een bekend probleem te zijn en vervangen ze dan al de camera bij voorbaat onder garantie?
Ik werd vanuit de Samsung winkel in Den Haag doorverwezen naar een klein zaakje in Schiedam die alle delen op voorraad hebben en direct repareren. Super geholpen daar. Ik kon het reproduceren, maar ze kenden het probleem sowieso wel leek het. Als je de camera open hebt en je tikt zacht tegen de achterkant van het toestel kun je het trouwens eindeloos reproduceren. Overigens heb ik nu de ISOCELL sensor in plaats van de Sony..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
OIS-systeem...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
MAkS1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 17:14:
[...]

Ik werd vanuit de Samsung winkel in Den Haag doorverwezen naar een klein zaakje in Schiedam die alle delen op voorraad hebben en direct repareren. Super geholpen daar. Ik kon het reproduceren, maar ze kenden het probleem sowieso wel leek het. Als je de camera open hebt en je tikt zacht tegen de achterkant van het toestel kun je het trouwens eindeloos reproduceren. Overigens heb ik nu de ISOCELL sensor in plaats van de Sony..
Dit is dus helemaal geen probleem het. De lens is zoals mijn voorgaande poster al zegt voorzien van een stabilisatie systeem. Daardoor zweeft de lens dus. Als je met de telefoon gaat schudden hoor je dit ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
Nee, de oorzaak was niet de OIS, maar de autofocus. Bij het opstarten van de camera ratelde deze heel had en hij had op dat moment dan ook moeite met scherpstellen. Het hele beeld trilde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MAkS1 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 20:26:
Nee, de oorzaak was niet de OIS, maar de autofocus. Bij het opstarten van de camera ratelde deze heel had en hij had op dat moment dan ook moeite met scherpstellen. Het hele beeld trilde mee.
Heb ik ook af en toe. Ik kan er voorlopig mee leven want het komt weinig voor en het is maar een paar seconden.

Tot nu toe is het niet erger geworden maar ik wacht het af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
Ik heb vandaag mijn vijfde S6 opgehaald bij Coolblue omdat alle voorgaande exemplaren problemen hadden met het scherm. Bij alle toestellen was wit niet wit, maar een mengeling van groen en roze. Het was zo erg niet geweest als het maar egaal witgroen of witroze was, maar het is helaas een mengeling van kleuren waardoor alles er bij wit of licht grijs er vlekkerig uit ziet.

Mijn huidige S6 leek best goed, maar vertoont na thuiskomst en herinstallatie toch weer gedoe met het scherm. De hoek links onder is roze, net als een dunne strook langs de hele linkerkant. Ook deze gaat terug, alweer. Zit er ondertussen aan te denken gewoon mijn geld terug te vragen, maar dan krijg ik de providerkorting (van 150 euro) niet terug, omdat ik het abonnement niet meer kan annuleren. Ik ben Samsung ondertussen best een beetje zat. Coolblue doet het daarentegen nog steeds erg goed met de afhandeling van dit probleem. Het is alleen jammer dat ik steeds naar de winkel moet afreizen om een nieuw toestel op te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door Lord Igor op 24-08-2015 00:35 . Reden: Tikfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:34:
Ik heb vandaag mijn vijfde S6 opgehaald bij Coolblue omdat alle voorgaande exemplaren problemen hadden met het scherm. Bij alle toestellen was wit niet wit, maar een mengeling van groen en roze. Het was zo erg niet geweest als het maar egaal witgroen of witroze was, maar het is helaas een mengeling van kleuren waardoor alles er bij wit of licht grijs er vlekkerig uit ziet.

Mijn huidige S6 leek best goed, maar vertoont na thuiskomst en herinstallatie toch weer gedoe met het scherm. De hoek links onder is roze, net als een dunne strook langs de hele linkerkant. Ook deze gaat terug, alweer. Zit er ondertussen aan te denken gewoon mijn geld terug te vragen, maar dan krijg ik de providerkorting (van 150 euro) niet terug, omdat ik het abonnement niet meer kan annuleren. Ik ben Samsung ondertussen best een beetje zat. Coolblue doet het daarentegen nog steeds erg goed met de afhandeling van dit probleem. Het is alleen jammer dat ik steeds naar de winkel moet afreizen om een nieuw toestel op te halen.
Ja helaas ben je niet de enige die dit probleem heeft. Iemand anders op het forum is ook aan het vijfde toestel bezig overigens wel goed nu. En bij mij lukte het in 4x. Dus houdt de moed erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 00:34:

Verhaal is mij welbekend...ik heb zelf mijn toestel 5x omgeruild bij CB (op&neer Den Haag > Rdam) zoals Pappaleone al aangaf. Dat betrof een witte 64Gb versie. Na het 6e toestel heb ik het opgegeven en ben voor een zwarte 32GB versie gegaan...deze was in 1x helemaal goed. Toevalstreffer of...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ik kan een S6 edge groen bij Coolblue aanschaffen voor 533 euro, maar dan loopt dit wel via Coolblue 2ekans (marktplaats). Toestel staat aangegeven als zo goed als nieuw zonder beschadigingen of wat dan ook.

Nu vroeg ik mij het volgende af: stel zo'n toestel heeft ook last van een beeldscherm met de bekende groene/roze waas, is het dan ook mogelijk deze om te ruilen voor een nieuw toestel? Het lijkt me overigens van niet, maar dan zouden ze in de omschrijving moeten zetten dat het toestel gebreken vertoond.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

dennisk. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:45:
Ik kan een S6 edge groen bij Coolblue aanschaffen voor 533 euro, maar dan loopt dit wel via Coolblue 2ekans (marktplaats). Toestel staat aangegeven als zo goed als nieuw zonder beschadigingen of wat dan ook.

Nu vroeg ik mij het volgende af: stel zo'n toestel heeft ook last van een beeldscherm met de bekende groene/roze waas, is het dan ook mogelijk deze om te ruilen voor een nieuw toestel? Het lijkt me overigens van niet, maar dan zouden ze in de omschrijving moeten zetten dat het toestel gebreken vertoond.
Ik heb een S6 Edge via CB Tweedekans gekocht die een defecte multitaskknop had. Omruilen voor een nieuwe of een ander tweedekansje was bij mij in eerste instantie niet mogelijk, en het toestel is direct doorgestuurd naar Samsung voor reparatie. Verwachte reparatieduur volgens Coolblue: 2 tot 3 weken.

Daarop heb ik mn bestelling maar geannuleerd, en de reguliere S6 van Dafmay overgenomen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 15:35

Je kan hem bij coolblue binnen twee weken gewoon terugsturen, alleen zorgen dat hij niet beschadigd.
Ik zou de telefoon daarom niet meteen in je broekzak meenemen, de telefoon lijkt wat sneller te beschadigen dan zijn voorgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:49:
[...]

Ik heb een S6 Edge via CB Tweedekans gekocht die een defecte multitaskknop had. Omruilen voor een nieuwe of een ander tweedekansje was bij mij in eerste instantie niet mogelijk, en het toestel is direct doorgestuurd naar Samsung voor reparatie. Verwachte reparatieduur volgens Coolblue: 2 tot 3 weken.

Daarop heb ik mn bestelling maar geannuleerd, en de reguliere S6 van Dafmay overgenomen :D
Hey leuk om te horen...bevalt de S6 nog steeds? (zo te lezen wel) Ik heb er ondertussen een Note4 (N910C) naast, dus is leuk afwisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
@Sorbo
@REDSD

Bedankt voor de reacties! Dat vermoeden had ik al haha.

Gelukkig heb ik zelf al een erg goed functionerende Galaxy S6 edge Goud. Vroeg mij af of de groene wellicht mooier zou zijn, maar aan de andere kant heb ik niet zoveel zin in het gezeur er omheen als het toestel niet goed is. Terugsturen is inderdaad wel mogelijk, maar vraag me af of het de moeite waard is om uberhaupt het ding te betalen.

Mijn S6 edge Goud krijgt deze week ergens een nieuw beeldscherm onder garantie. Screenprotectors liggen al thuis en als dat gloednieuwe scherm er op zit, plak ik het er direct op!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:55:
[...]

Hey leuk om te horen...bevalt de S6 nog steeds? (zo te lezen wel) Ik heb er ondertussen een Note4 (N910C) naast, dus is leuk afwisselen ;)
Bevalt nog steeds helemaal prima :) Komende week effe de rom een upgrade geven, aangezien er wat dingetjes in zitten die niet helemaal lekker lopen, maar het toestel zelf bevalt perfect.

Ben ondanks alle negatieve berichten toch best onder de indruk van de batterijduur, die is met name in standby toch best wel goed. Waar ik met sommige telefoons moeite had om de dag door te komen, heb ik met de S6 zelfs afgelopen weekend helemaal niet geladen :o
dennisk. schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:01:
Vroeg mij af of de groene wellicht mooier zou zijn
Ik ben ook altijd nog benieuwd naar de groene inderdaad, op foto lijkt ie zo belachelijk mooi te zijn :9~ Ben echter ook wel tevreden met mijn witte S6 hoor, maar mocht er iemand zijn die een groene Edge heeft, en liever een witte S6 wil... O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Sorbo op 24-08-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Bevalt nog steeds helemaal prima :) Komende week effe de rom een upgrade geven, aangezien er wat dingetjes in zitten die niet helemaal lekker lopen, maar het toestel zelf bevalt perfect.

Ben ondanks alle negatieve berichten toch best onder de indruk van de batterijduur, die is met name in standby toch best wel goed. Waar ik met sommige telefoons moeite had om de dag door te komen, heb ik met de S6 zelfs afgelopen weekend helemaal niet geladen :o
Je draait de rom van Edgarf neem ik aan? v2.2 is de laatste, maar de verwachting is dat deze een dezer dagen een update krijgt...dus wellicht voor jou handig om deze nieuwe rom versie nog even af te wachten?

Batterijduur (zeker obv Unikernel v7 beta) is wat mij betreft ook gewoon zeer goed (uiteraard met de bekende zaken uit/gedeactiveerd). Het blijft een machtig toestel...ik kan echt geen enkel minpunt bedenken (behalve de relatief slechte uniformiteit van het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond

Ik vraag me af of ze bij zo'n tweedekans toestel die waas ook als defect zullen accepteren. Dat is wel iets om vooraf te checken, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:15:
[...]

Je draait de rom van Edgarf neem ik aan? v2.2 is de laatste, maar de verwachting is dat deze een dezer dagen een update krijgt...dus wellicht voor jou handig om deze nieuwe rom versie nog even af te wachten?

Batterijduur (zeker obv Unikernel v7 beta) is wat mij betreft ook gewoon zeer goed (uiteraard met de bekende zaken uit/gedeactiveerd). Het blijft een machtig toestel...ik kan echt geen enkel minpunt bedenken (behalve de relatief slechte uniformiteit van het scherm).
Ik draai nog altijd de rom die jij geïnstalleerd hebt, dus de 1.4 deodexed versie van xtrestolite :+

Ik kan op zich de nieuwe versie nog wel even afwachten, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorbo schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 10:25:
[...]

Ik draai nog altijd de rom die jij geïnstalleerd hebt, dus de 1.4 deodexed versie van xtrestolite :+

Ik kan op zich de nieuwe versie nog wel even afwachten, thanks voor de tip!
Ah ok...dus een 5.0.2 rom als ik het mij goed herinner. If so...let dan natuurlijk even op voordat je een 5.1.1 rom (v2.2) gaat installeren...je hebt dan een nieuwe bootloader nodig.

Enfin...wilde dat nog even meegegeven. Mocht je meer willen weten dan kun je terecht in het custom rom draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Je kunt deze niet omruilen voor een nieuw toestel. Als je tweede kans problemen vertoont dan zal dit via de reguliere garantie afhandeling verlopen. Dat betekent dat Samsung het wellicht voor je vervangt/repareert maar dat kost je dan wel een aantal weken. Al kan het best zijn dat zij dit niet als probleem erkennen aangezien een enorm percentage van de S6-en deze problemen vertoont, net als de home button.

Coolblue heeft dit probleem niet geconstateerd, die pakken gewoon een teruggestuurd toestel in en bieden dat opnieuw te koop aan. Zo kocht ik een digitale camera op deze manier bij ze, met krassen op het display terwijl daarvan niks vermeld stond bij de omschrijving. Deze kon ik vervolgens retour sturen (geld terug) of zelf ter garantie aanbieden bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 11:06:
[...]

Je kunt deze niet omruilen voor een nieuw toestel. Als je tweede kans problemen vertoont dan zal dit via de reguliere garantie afhandeling verlopen. Dat betekent dat Samsung het wellicht voor je vervangt/repareert maar dat kost je dan wel een aantal weken. Al kan het best zijn dat zij dit niet als probleem erkennen aangezien een enorm percentage van de S6-en deze problemen vertoont, net als de home button.

Coolblue heeft dit probleem niet geconstateerd, die pakken gewoon een teruggestuurd toestel in en bieden dat opnieuw te koop aan. Zo kocht ik een digitale camera op deze manier bij ze, met krassen op het display terwijl daarvan niks vermeld stond bij de omschrijving. Deze kon ik vervolgens retour sturen (geld terug) of zelf ter garantie aanbieden bij Sony.
In dat geval zie ik er vanaf en hou ik het bij mijn mooie gouden S6 edge :).

Toch jammer dat ze op die manier van de gebrekkige producten af willen komen. Goed om te weten hoe en wat!

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jop33
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-10 20:27
Al maanden gebruiker s6 64gb zwart via Coolleu.Totaal geen problemen met het toestel.
Belt als de brandweer,
Niet onbelangrijk, foto's perfect.geen ome button die los zit..soms voel ik me wel eens schuldig ik ken n al die prolemen niet.ben best wel positief kritisch. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 23:15
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J07eeQw.jpg

Samsung icoontjes (telefoon, berichten, mail, foto,...) zijn nu afgerond. Voor de rest nog niks nieuws ontdekt!

[ Voor 13% gewijzigd door RigolleM op 24-08-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

RigolleM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:17:
[afbeelding]

Samsung icoontjes (telefoon, berichten, mail, foto,...) zijn nu afgerond. Voor de rest nog niks nieuws ontdekt!
Is dat de franse rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Yup XEF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:18:
[...]

Verhaal is mij welbekend...ik heb zelf mijn toestel 5x omgeruild bij CB (op&neer Den Haag > Rdam) zoals Pappaleone al aangaf. Dat betrof een witte 64Gb versie. Na het 6e toestel heb ik het opgegeven en ben voor een zwarte 32GB versie gegaan...deze was in 1x helemaal goed. Toevalstreffer of...
pappaleone schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 01:13:
[...]

Ja helaas ben je niet de enige die dit probleem heeft. Iemand anders op het forum is ook aan het vijfde toestel bezig overigens wel goed nu. En bij mij lukte het in 4x. Dus houdt de moed erin :)
Zaterdag weer eens ruilen ;)

Ik ben steeds minder tevreden dus met Samsung, maar steeds meer met Coolblue. Ze houden wat exemplaren apart (waaronder ook een witte) en mocht het dan nog steeds niet goed zijn, mag ik ook kijken naar ruilen met een totaal ander toestel uit dezelfde prijsklasse. Ze denken en werken in ieder geval voor de volle 100% mee. Best wel beetje hulde daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:00:

Zaterdag weer eens ruilen ;)

Ik ben steeds minder tevreden dus met Samsung, maar steeds meer met Coolblue. Ze houden wat exemplaren apart (waaronder ook een witte) en mocht het dan nog steeds niet goed zijn, mag ik ook kijken naar ruilen met een totaal ander toestel uit dezelfde prijsklasse. Ze denken en werken in ieder geval voor de volle 100% mee. Best wel beetje hulde daarvoor.
Yup...ik heb al vaker hulde uitgesproken over de manier waarop Coolblue met hun klanten en ihb met dit soort zaken omgaat. Zeer vriendelijk, super behulpzaam en met de juiste oplossing, en nooit moeilijke (vervelende) vragen.

En dit maakt het, in ieder geval voor mij persoonlijk, een heel stuk minder vervelend als een product niet 100% is (of niet bevalt).

Dus wederom...Hulde CB! _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10 09:12
Belt er iemand met zijn s6 met een bluetooth oortje ?
Ik wel, en ik kan verbinding maken, maar altijd via, instellingen - bleutooth - plantronics oortje aantikken...

Bestaat er geen kortere weg ?
Of een oplossing, zoals, als ik mijn oortje aanleg dat de connectie wordt gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vreemd, ik zou verwachten dat dit hetzelfde zou werken als een carkit: Zodra die connectie er is, wordt die gebruikt voor telefoonverbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
RigolleM schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:17:
[afbeelding]

Dan had je moeten kiezen voor de Edge versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52
hgeert schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:43:
Belt er iemand met zijn s6 met een bluetooth oortje ?
Ik wel, en ik kan verbinding maken, maar altijd via, instellingen - bleutooth - plantronics oortje aantikken...

Bestaat er geen kortere weg ?
Of een oplossing, zoals, als ik mijn oortje aanleg dat de connectie wordt gemaakt ?
Klopt inderdaad: In de auto op de heenweg verbindt mij 100 euro kostende Nokia Windows Phone direct met de BT carkit.
Op de terugweg (werk zit er op) moet ik de S6 steeds inderdaad via de omweg verbinden. Alleen BT aanzetten werkt niet. Zal wel een bijzondere feature van ons vlaggenschip zijn! Wel is de verbinding top, dus geen klachten zoals anderen die melden.
Nu even de nieuwste XEF rom er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
marcelmg2 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 20:49:
[...]

Klopt inderdaad: In de auto op de heenweg verbindt mij 100 euro kostende Nokia Windows Phone direct met de BT carkit.
Op de terugweg (werk zit er op) moet ik de S6 steeds inderdaad via de omweg verbinden. Alleen BT aanzetten werkt niet. Zal wel een bijzondere feature van ons vlaggenschip zijn! Wel is de verbinding top, dus geen klachten zoals anderen die melden.
Nu even de nieuwste XEF rom er op zetten.
Waarom zou je bluetooth uberhaupt uitschakelen? De tijd dat bluetooth veel energie verbruikte ligt al jaren achter ons. Desalniettemin zou het gewoon moeten werken en zou je carkit direct moeten verbinden. Doet de mijne althans wel.

Je zou dus eens kunnen zoeken naar een firmware update voor je carkit (evt via de dealer). Misschien dat dat wat oplost. En uiteraard zorgen dat er geen ander device is dat eerder aan je carkit verbindt: bij mij thuis op de oprit verbindt de carkit altijd als eerste met de iphone van mn vrouw, terwijl die binnen ligt en de S6 in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:19
Hier vanmorgen het geld van Samsung ontvangen _/-\o_ (30 juli ingezonden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 09:53:
Hier vanmorgen het geld van Samsung ontvangen _/-\o_ (30 juli ingezonden)
:) Hier ook vandaag de eur 100 retour ontvangen. Netjes...snel afgehandeld door Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe software geinstalleerd, "United Kingdom / Ireland""PDA G925FXXU2COH2 CSC G925FOXA2COH2"
Tot nu toe nieuw tegen gekomen, people edge is nu te gebruiken, je kan tot 5 apps toevoegen voor snel gebruik, al vind ik niet dat het veel sneller werkt! Ook nieuw ontdekt zijn de apss 'Word, excel, Powerpoint en samsung gear' allen niet te verwijderen, maar wel uit te schakelen. En zoals RigolleM als zij, zijn de iconen afgerond, zoals bij de s6 edge+ en Note5. (Naar mijn mening veel mooier)

Heb ook de franse rom op men s6 gezet, daar ook afgeronde iconen en nieuwe apps 'Word, excel, Powerpoint en samsung gear'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik weet dat de port van de Note 5 rom erg goed loopt op de S6.

Deze nieuwe rom ook?

Toch blijf ik bij de custom rom van edgarf28. Erg snel en soepel. Beste tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb na een week zonder ergenis toch weer problemen met WhatssApp elke keer als ik een bericht wil plaatsen zit er vertaging in. Het duurt paar seconden voordat het programma reageert, pas dan kun je gaan typen. Nog meer mensen die hetzelfde ondervinden? Ik heb WhatssApp al opnieuw op mijn toestel gezet maar dat is niet de oplossing, ook Swiftkey eraf gegooid, maar na nieuwe installatie hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
pappaleone schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:28:
Ik heb na een week zonder ergenis toch weer problemen met WhatssApp elke keer als ik een bericht wil plaatsen zit er vertaging in. Het duurt paar seconden voordat het programma reageert, pas dan kun je gaan typen. Nog meer mensen die hetzelfde ondervinden? Ik heb WhatssApp al opnieuw op mijn toestel gezet maar dat is niet de oplossing, ook Swiftkey eraf gegooid, maar na nieuwe installatie hetzelfde probleem.
Nope Whatsapp werkt prima. Al eens de cache/data gewist alvorens terug te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
Nope Whatsapp werkt prima. Al eens de cache/data gewist alvorens terug te installeren?
Ja al paar keer gedaan, het is geen ramp maar het loopt niet zo lekker. Het is ineens teruggekomen. Ik zag hiervoor ook iemand die het had, na schone installatie was het weg, maar het kwam ook weer terug.Eens even kijken op het xda draadje of er iets is te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 16:12:
[...]

Yup...ik heb al vaker hulde uitgesproken over de manier waarop Coolblue met hun klanten en ihb met dit soort zaken omgaat. Zeer vriendelijk, super behulpzaam en met de juiste oplossing, en nooit moeilijke (vervelende) vragen.

En dit maakt het, in ieder geval voor mij persoonlijk, een heel stuk minder vervelend als een product niet 100% is (of niet bevalt).

Dus wederom...Hulde CB! _/-\o_ :*)
Ik heb vanuit mijn S6 een super ervaring met Coolblue, maar vorige week vanuit een tweede kansje niet. Ze boden een camera aan met korting (379 nieuw en 309 kortingsprijs) omdat deze was teruggezonden binnen de retourtermijn. Omschrijving zei niets over gebreken/problemen van de camera.

Bij ontvangst bleek dat het display van de camera een aantal vlekjes onder de coating had. Dit heb ik bij CB gemeld omdat dit niet bij de omschrijving vermeld stond. De reactie was toen 'ja, het is natuurlijk geen nieuwe camera'. Dat klopt, maar dit is gewoon een defect en niet gebruiksschade. Mijn beeld is dat ze het helemaal niet gecontroleerd/gezien hebben en die retour direct op Marktplaats gezet hebben.

Vervolgens gevraagd wat de mogelijke oplossingen waren. Mijn voorstel was dat ze dit via Sony repareren en ik de camera voor 309 koop (wilden ze niet). Voorstel was of retour sturen en geld terug of 15 euro extra korting op de aankoop. Omdat een nieuwe coating 25 euro kost en ik daarmee ook nog risico loop dat ik het zelf verpest en sowieso dan extra werk heb stelde ik voor om de korting 59 euro te laten zijn (250 euro). Ze konden echter niet verder zakken die dan die 15 euro (verkoopprijs 294 euro) dus ik heb de camera teruggestuurd, even goede vrienden.

Staat dezelfde camera, nu dus wel met omschrijving over de krassen, een dag later doodleuk op Marktplaats voor rond de 270 euro 8)7 . Toen kon het dus ineens wel met extra korting.

Wat dat betreft is er nog wel eea te verbeteren bij CB :)

Verder ook vandaag de 100 euro van Samsung retour gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm...ja dat vind ik inderdaad zeker niet zo netjes van CB. Men moet duidelijk vooraf aangeven wat de eventuele gebreken en beschadigingen zijn bij een 2e kansje. Zeker een verbeterpuntje CB (luisteren jullie?) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
pappaleone schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:28:
Had hetzelfde probleem, uit eindelijk heeft een factory reset mijn probleem verholpen. Voortaan doe ik meteen een factory reset na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Had hetzelfde probleem, uit eindelijk heeft een factory reset mijn probleem verholpen. Voortaan doe ik meteen een factory reset na een update.
De upgrade naar BOG8 was niet feilloos, had problemen met BT en bv. in de RAM app kon ik geen apps beheren (was leeg), en toen een factory reset uitgevoerd. Nu met COH2 'nog' geen reset uitgevoerd, alles verloopt normaal, zelfs beter dan voordien. Batterij gaat nu al 23u11m mee en zit op 37%, wat ik voordien toch niet haalde met hetzelfde gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
BlacKstaR- schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Ik weet dat dit al vaker voorbij gekomen is. Maar ik heb ook problemen met best veel apps na de update. Het is geen ramp, maar alle apps hebben nu gewoon vertraging, en voor de update waren alle apps ( niet alleen WhatsApp) razendsnel.
Wat ik niet echt kan terug vinden: als ik nu back up maak met Smart Switch, komt dan alles terug zoals voorheen of moet ik een en het andere zelf gaan installeren?

P.S.
Mijn fast charger was binnen 3 maanden total-loss, vraag me niet hoe maar het was echt bagger.
Heb het naar CB opgestuurd, CB heeft geconstateerd dat de lader echt defect is dus ik zou een nieuwe krijgen. Kreeg eerst een oude samsung lader zonder charger functie toegestuurd, oeps foutje dus.
CB ingelicht, hun eerste oplossing was autolader die fast charging ondersteunt. Maar aangezien ik geen auto naast mijn bed geparkeerd heb staan was dit geen oplossing.
Op hun site stond de originele fast charger met status uitverkocht en levertijd onbekend, maar binnen 2 dagen lag uiteindelijk de originele lader ook op mijn deurmat. Dus ook al is het niet helemaal vlekkenloos gegaan, toch wil ik even vermelden dat de service in mijn ogen uitstekend is.

Heb nu een andere lader die niet meer coil whine geluiden door heel mijn kamer maakt dus ben super tevreden. :) ( de eerste lader die ik toegestuurd kreeg mocht ik overigens zelf houden )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ninasky11 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:52:
[...]
Ik weet dat dit al vaker voorbij gekomen is. Maar ik heb ook problemen met best veel apps na de update. Het is geen ramp, maar alle apps hebben nu gewoon vertraging, en voor de update waren alle apps ( niet alleen WhatsApp) razendsnel.
Wat ik niet echt kan terug vinden: als ik nu back up maak met Smart Switch, komt dan alles terug zoals voorheen of moet ik een en het andere zelf gaan installeren?
Alles is een groot woord: alle apps, instellingen toestel, achtergrond, sms'en, foto's, telefoonlogs, mail, contacts, agenda,... MAAR niet de config van de apps, zodoende je alles terug moet configureren (user accounts, bepaalde specifieke instelling, in-app aankopen,...). Dat is voor mij niet zo erg, ik stel dat opnieuw in als ik de app opnieuw gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
RigolleM schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:31:
[...]

Alles is een groot woord: alle apps, instellingen toestel, achtergrond, sms'en, foto's, telefoonlogs, mail, contacts, agenda,... MAAR niet de config van de apps, zodoende je alles terug moet configureren (user accounts, bepaalde specifieke instelling, in-app aankopen,...). Dat is voor mij niet zo erg, ik stel dat opnieuw in als ik de app opnieuw gebruik.
Maar.... Moet je Smart Switch dan wel gebruiken via je desktop/laptop?
Ik zit zelf nl ook aan een factory reset te denken (wederom) want mijn WhatsApp is ook erg traag met starten (willekeurig)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
Maar.... Moet je Smart Switch dan wel gebruiken via je desktop/laptop?
Idd via Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Vandaag €100 cash back van Samsung ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Laatst online: 22-06 12:59
RAAF12 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 21:04:
Vandaag €100 cash back van Samsung ontvangen!
Hoe lang heb je moeten wachten? Natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar vandaag de gegevens ingevuld voor de Gear VR actie bij de mediamarkt, streven naar uiterlijk 8 weken levertijd las ik :(

Ontopic: Sinds vandaag trotse bezitter van de S6 32GB variant. Wat een fantastisch scherm zeg! Stiekem iets boven m'n budget gegaan, maar zoals je hierboven kan lezen kon ik de nieuwe aanbieding niet laten liggen :+. Eerlijk gezegd was het een beetje een impuls aankoop, dus heb me nog totaal niet ingelezen in de S6 (functies, mogelijke fabricage fouten etc).

Tot nu toe nog niets vreemds tegengekomen gelukkig :). Enige wat me echt tegen staat is de bloatware van Touchwiz; kom van een S3 met zo goed als stock UI firmware, dus dit is weer even slikken. Ga het nog een paar dagen proberen, maar geef deze rom weinig kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlacKstaR- schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:
[...]

Okay ik heb het ook al 2x gedaan maar daarna komt het toch weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hmm, vandaag voor het eerst de batterij helemaal leeg binnen 1 dag. Nog geen 2 uur schermtijd dus er moest wat anders aan de hand zijn. Nu blijkt LinkedIn zo'n 15% en Facebook 10% van de batterij te hebben verbruikt. Dat is erg knap, want ik heb LinkedIn vandaag niet eens geopend en heel toevallig mijn toestel gereboot toen deze volledig opgeladen nog aan de lader lag vanochtend.

LinkedIn app start dus (overigens net als OneNote en Facebook) uit zichzelf op. Nu is dat niet helemaal onterecht want ik heb mijn telefoon contacten aangevuld/sync met LinkedIn contacten, maar een verbruik van 15% word ik niet blij van. Hetzelfde geldt voor Facebook, 10% gebruik terwijl ik nog geen 5 minuten op Facebook heb gekeken vandaag.

Wat dat betreft vind ik de apps/gebruik van apps op Android toch wel minder dan op de andere platformen.
De website versie van beide apps gebruiken vind ik geen oplossing, je zou mogen verwachten dat dergelijke apps geen drain veroorzaken. WhatsApp gebruik ik veruit het meest en die blijft altijd rond de 2% dus het kan wel degelijk goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

[quote]PetersNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:20:
[...]

Hoe lang heb je moeten wachten? Natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar vandaag de gegevens ingevuld voor de Gear VR actie bij de mediamarkt, streven naar uiterlijk 8 weken levertijd las ik :(
Verstuurd op 22 juli op de Samsung site
Dus ruim binnen de 8 weken geld ontvangen.

Ontopic: Sinds vandaag trotse bezitter van de S6 32GB variant. Wat een fantastisch scherm zeg!
Zekers en de camera is ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent niet de enige die vandaag z'n centjes retour heeft ontvangen...als je het topic een beetje doorleest dan zul je zien dat zowel ikzelf als een mede tweaker dit vanochtend ook al gemeld hebben.

Prima snelle actie van Samsung in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er ook mensen met hier die Heartstone spelen op een samsung S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 21-10 14:02
Hier ook gisteren Samsung's cashback ontvangen. Altijd leuk, cashback d:)b

S6 bevalt tot nu toe prima. Had hiervoor een S4 die op het laatst, ondanks twee pogingen met nieuwe accu's en factory resets, niet op één acculading de dag mee door te komen was.
Met de S6 hou ik aan het eind van de dag gemiddeld 30% over dus ruim voldoende.

De 'handigheidjes' van de S6 stel ik ook op prijs. Bijvoorbeeld dat locatie gebaseerd automatisch aanpassen van bepaalde instellingen:
Thuis instellingen S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Laatst online: 21-10 14:02
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:17:
Is het bij de S6 ook mogelijk om het scherm automatisch aan te laten gaan zodra er een melding / bericht op het vergrendelscherm binnenkomt? Hoeft dus niet automatisch te unlocken , alleen het vergrendelscherm met de melding moet weergegeven worden.
Misschien een mooie workaround: Gesture Wake-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PetersNL schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:20:

Tot nu toe nog niets vreemds tegengekomen gelukkig :). Enige wat me echt tegen staat is de bloatware van Touchwiz; kom van een S3 met zo goed als stock UI firmware, dus dit is weer even slikken. Ga het nog een paar dagen proberen, maar geef deze rom weinig kans :P
Vind de bloatware wel meevallen. Meeste is van Google zelf. De vraag is natuurlijk ook wat je bloatware vind. Ik gebruik best veel apps van Samsung zoals S memo, S planner en soms S health.

Goede rom is Xtresolite van Edgarf28. Komt binnenkort een nieuwe versie dus hou het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Aghanim schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 22:51:
Hmm, vandaag voor het eerst de batterij helemaal leeg binnen 1 dag. Nog geen 2 uur schermtijd dus er moest wat anders aan de hand zijn. Nu blijkt LinkedIn zo'n 15% en Facebook 10% van de batterij te hebben verbruikt. Dat is erg knap, want ik heb LinkedIn vandaag niet eens geopend en heel toevallig mijn toestel gereboot toen deze volledig opgeladen nog aan de lader lag vanochtend.

LinkedIn app start dus (overigens net als OneNote en Facebook) uit zichzelf op. Nu is dat niet helemaal onterecht want ik heb mijn telefoon contacten aangevuld/sync met LinkedIn contacten, maar een verbruik van 15% word ik niet blij van. Hetzelfde geldt voor Facebook, 10% gebruik terwijl ik nog geen 5 minuten op Facebook heb gekeken vandaag.
Ik heb ook Facebook draaien op mijn S6, wellicht de meesten, en ik heb geen battery drain door Facebook. Gisteren zelf 10' zitten facebooken en ik had op het einde van de dag 1,1% (GSam battery). Onlangs Facebook app opnieuw geïnstalleerd en het enige dat ik gewijzigd heb is het automatisch afspelen van de video's, de rest gewoon standaard. Welke ROM draai je en al eens factory reset uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik las in de reviews dat de hoeveelheid bloatware op de S6 sterk was teruggebracht tegenover andere Samsung toestellen. Die toestellen heb ik nooit gehad, maar ik ben dan wel benieuwd hoeveel bloatware daar op stond want op de S6 staat (in mijn ogen) ook veel te veel troep. Draai de rom van Edgarf dus weet uit mijn hoofd niet meer wat er op de stock versie staat maar inderdaad alle S-apps, Instagram, Office apps etc. vind ik nogal overbodig. Vooral het feit dat ze niet te verwijderen zijn.
RigolleM schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Ik heb ook Facebook draaien op mijn S6, wellicht de meesten, en ik heb geen battery drain door Facebook. Gisteren zelf een half uur zitten facebooken en ik had op het einde van de dag nog geen 1%. Onlangs Facebook app opnieuw geïnstalleerd en het enige dat ik gewijzigd heb is het automatisch afspelen van de video's, de rest gewoon standaard. Welke ROM draai je en al eens factory reset uitgevoerd?
Draai de rom van Edgarf. Het is geen structureel probleem, maar kwam gisteren voor. Het valt me vooral op dat een aantal apps gewoon doodleuk automatisch blijft opstarten, ook als je ze killed. Dat vind ik vervelend, maar vooral als ze dan ook nog eens een drain veroorzaken. Ga het nu in de gaten houden en dan kijk ik wel even.

[ Voor 46% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Aghanim schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 08:25:
Ik las in de reviews dat de hoeveelheid bloatware op de S6 sterk was teruggebracht tegenover andere Samsung toestellen. Die toestellen heb ik nooit gehad, maar ik ben dan wel benieuwd hoeveel bloatware daar op stond want op de S6 staat (in mijn ogen) ook veel te veel troep. Draai de rom van Edgarf dus weet uit mijn hoofd niet meer wat er op de stock versie staat maar inderdaad alle S-apps, Instagram, Office apps etc. vind ik nogal overbodig. Vooral het feit dat ze niet te verwijderen zijn.

[...]

Draai de rom van Edgarf. Het is geen structureel probleem, maar kwam gisteren voor. Het valt me vooral op dat een aantal apps gewoon doodleuk automatisch blijft opstarten, ook als je ze killed. Dat vind ik vervelend, maar vooral als ze dan ook nog eens een drain veroorzaken. Ga het nu in de gaten houden en dan kijk ik wel even.
Als je Edgars rom draait neem ik aan dat je toch ook geroot bent.
Dan is het toch totaal geen probleem om de in jouw ogen 'bloatware' te verwijderen.
Ik heb met TB zo ook alle apps verwijderd die ik niet wil gebruiken.
Dat doe ik met al m'n telefoons; Rooten, TB en weg met die apps :)
Pagina: 1 ... 72 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.