Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:51
Beste forum leden,

Ik heb al een tijdje een s6 edge en nu zit ik met het volgende probleem, ik ondervind lag bij iedere interactie, dwz lag/stottering bij het swipen op het home scherm tot aan het van boven naar beneden scrollen in het instellingen-menu. In dit geval worden veegbewegingen SOMS geregistreerd als een selectie/kiezen actie.. Het hele systeem hapert systeemwide,,,

Ik heb alle mogelijke ' oorzaken' zo veel mogelijk willen uitsluiten, dmv uitvoeren harde reset, fabrieksreset, swipen cache partitie, installeren nieuwste android update, het testen van vd display via *#0*#. Alle testen waren oke, ook displaytest zo lijkt het..

Ik weet het niet meer... weet iemand waar dit probleem aan kan liggen (wellicht eerder soortgelijke ervaringen??) en of wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06-2024
Heb hem vandaag binnen gekregen en heb helaas gelijk wat minpuntjes.
Batterij gaat echt heel snel leeg en hij is heel snel heel warm. Ook is de ram geheugen bijna altijd 70+% is dit een groot probleem? Denken jullie dat toekomstige updates deze problemen kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:41

Bob Popcorn

Plop!

Ben nog steeds op zoek naar de volgende lock methode (ala iPhone eigenlijk):

Je gebruikt gewoon de vingerafdruk, maar nadat je het toestel locked (met de knop) heb je 10 minuten waarin je alleen hoeft te swipen om te unlocken.

Ik kan wel instellen dat het 10 min duurt voordat het toestel locked, maar dan kom je bij unlocken direct op je homescreen terecht en dat vind ik onwenselijk. Er moet wel een soort toetsvergrendeling op zitten.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:35
MichawwZki schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 03:54:
Batterij gaat echt heel snel leeg en hij is heel snel heel warm. Ook is de ram geheugen bijna altijd 70+% is dit een groot probleem? Denken jullie dat toekomstige updates deze problemen kunnen oplossen?
Het zou kunnen dat het komt door het downloaden en installeren van alle apps, dit trekt enorm van je batterij.
Ik gok dat het de aankomende dagen beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob Popcorn schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:34:
Ben nog steeds op zoek naar de volgende lock methode (ala iPhone eigenlijk):

Je gebruikt gewoon de vingerafdruk, maar nadat je het toestel locked (met de knop) heb je 10 minuten waarin je alleen hoeft te swipen om te unlocken.

Ik kan wel instellen dat het 10 min duurt voordat het toestel locked, maar dan kom je bij unlocken direct op je homescreen terecht en dat vind ik onwenselijk. Er moet wel een soort toetsvergrendeling op zitten.
Dat kun je instellen mbv Smart Lock. Die vind je onder Settings > Lock screen & Security > Secure lock settings > Smart lock > ...

Je kunt smart lock instellen obv :

- trusted devices
- trusted places
- trusted voice
- on-body detection

Ik gebruik zelf slechts de eerste 2 settings. Normaliter doe ik via vingerafdruk ontgrendelen, maar indien thuis (of bluetooth headset aangesloten) dan hoef ik slechts te swipen.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 15-08-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
REDSD schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:49:
[...]

Het zou kunnen dat het komt door het downloaden en installeren van alle apps, dit trekt enorm van je batterij.
Ik gok dat het de aankomende dagen beter word.
Zou wel kunnen maar het is wel extreem nu net binnen 10 minuten 5% weg terwijl ik niet veel bijzonders doe. Ik hoop dat het de aankomende dagen beter word. Ik had dit met mijn Nexus 5 niet en die stond niet bekend om zijn goede batterij...

[ Voor 6% gewijzigd door MichawwZki op 15-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bij de S6 ook mogelijk om het scherm automatisch aan te laten gaan zodra er een melding / bericht op het vergrendelscherm binnenkomt? Hoeft dus niet automatisch te unlocken , alleen het vergrendelscherm met de melding moet weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-11-2015
Wat mij is opgevallen... Als ik de telefoon in het licht hou, dan zie ik (op de achterzijde) naast de hartslagmeter bubbeltjes zitten. Het lijkt te maken te hebben met de afwerking van de folie onder het glas. Zien jullie dit ook als je hem in het licht houd?

[ Voor 72% gewijzigd door dromeyn op 15-08-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:30
MichawwZki schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 13:07:
[...]

Zou wel kunnen maar het is wel extreem nu net binnen 10 minuten 5% weg terwijl ik niet veel bijzonders doe. Ik hoop dat het de aankomende dagen beter word. Ik had dit met mijn Nexus 5 niet en die stond niet bekend om zijn goede batterij...
Je hebt het toestel net nieuw in je handen, en je gaat gelijk klagen over batterij verbruik. Beetje vreemd.
Je haalt in je post precies dingen aan die je al gelezen had voor je het toestel had aangeschaft.

Ga eerst eens lekker spelen met je S6, en kom over een paar weken terug om je ervaringen te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-10 18:08
Bij gebruik van 2.4 Ghz heb ik geen last van de batterij drain en verloor ik op 1 nacht slechts 4%...'t.o.v. 5 Ghz. Typisch terwijl ik juist dacht dat dit zuiniger in gebruik zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
patrickt35 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:37:
[...]

Je hebt het toestel net nieuw in je handen, en je gaat gelijk klagen over batterij verbruik. Beetje vreemd.
Je haalt in je post precies dingen aan die je al gelezen had voor je het toestel had aangeschaft.

Ga eerst eens lekker spelen met je S6, en kom over een paar weken terug om je ervaringen te delen.
Ja ik wist dat de batterij niet top was maar had iig wel een betere batterijduur dan mijn nexus 5 verwacht. Verder een top toestel met een prachtig scherm! en lekker snel zoals een smartphone anno 2015 hoort te zijn. Ben er buiten de batterijduur heel erg blij mee :P

[ Voor 6% gewijzigd door MichawwZki op 15-08-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
MichawwZki schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:01:
[...]

Ja ik wist dat de batterij niet top was maar had iig wel een betere batterijduur dan mijn nexus 5 verwacht. Verder een top toestel met een prachtig scherm! en lekker snel zoals een smartphone anno 2015 hoort te zijn. Ben er buiten de batterijduur heel erg blij mee :P
Batterijduur word als je hem een aantal weken gebruikt nog een stuk beter. Ik heb hem zelf nu een paar weken en hij gaat alweer een stuk langer mee. Batterijen hebben een soort van inwerktijd om volledig afgestemd te zijn, heb ik vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichawwZki
dromeyn schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:05:
[...]

Batterijduur word als je hem een aantal weken gebruikt nog een stuk beter. Ik heb hem zelf nu een paar weken en hij gaat alweer een stuk langer mee. Batterijen hebben een soort van inwerktijd om volledig afgestemd te zijn, heb ik vernomen.
Aah dat klinkt goed, ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MichawwZki schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 03:54:
Geef je toestel eerst eens even paar dagen de tijd. En lees het forum eens door .Een nieuwe batterij gaat pas lbeter worden na een aantal malen te zijn opgeladen. Punt 2 het ram geheugen is niets mee, ook hier staat genoeg van op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

jerry_a

doei

dromeyn schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:31:
Wat mij is opgevallen... Als ik de telefoon in het licht hou, dan zie ik (op de achterzijde) naast de hartslagmeter bubbeltjes zitten. Het lijkt te maken te hebben met de afwerking van de folie onder het glas. Zien jullie dit ook als je hem in het licht houd?
Is het niet de beschermfolie die op het glas zit? Kan je eraf halen.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
pappaleone schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:39:
[...]

Hoi gewoon mee teruggaan binnen de 14 dagen kosteloos omruilen, anders heb je er straks spijt van. Daar is het toestel veel te duur voor toch?
Ik ben inderdaad met die groen/roze waas op het scherm maar terug geweest naar de winkel van Coolblue. Daar was men het met mij eens dat het scherm niet voldeed, maar het bleek dat de enige andere S6 die ze nog hadden een soortgelijk probleem had. Mijn hele scherm lijkt, minus een klein stukje, veel te groen. De vervanger was daarentegen weer veel te roze, minus een klein stukje. Beide exemplaren gaven bij dezelfde instellingen voor display en brightness een totaal ander beeld qua kleur en verzadiging.

Het toestel is nog niet omgeruild; de beoogde vervanger was domweg slechter. Maandag komen er weer nieuwe S6-en binnen en mag ik opnieuw kijken of er een beter exemplaar beschikbaar is. Jammer dat het nog niet is opgelost, maar tot dusver ben ik wel heel tevreden met hoe Coolblue omgaat met mijn klacht. Het werd vrijwel direct erkend en ik kreeg ruim de gelegenheid om het nieuwe en oude toestel een naast elkaar te houden. Als dit zo doorgaat kunnen ze een mooie review verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:59:
[...]

Ik ben inderdaad met die groen/roze waas op het scherm maar terug geweest naar de winkel van Coolblue. Daar was men het met mij eens dat het scherm niet voldeed, maar het bleek dat de enige andere S6 die ze nog hadden een soortgelijk probleem had. Mijn hele scherm lijkt, minus een klein stukje, veel te groen. De vervanger was daarentegen weer veel te roze, minus een klein stukje. Beide exemplaren gaven bij dezelfde instellingen voor display en brightness een totaal ander beeld qua kleur en verzadiging.

Het toestel is nog niet omgeruild; de beoogde vervanger was domweg slechter. Maandag komen er weer nieuwe S6-en binnen en mag ik opnieuw kijken of er een beter exemplaar beschikbaar is. Jammer dat het nog niet is opgelost, maar tot dusver ben ik wel heel tevreden met hoe Coolblue omgaat met mijn klacht. Het werd vrijwel direct erkend en ik kreeg ruim de gelegenheid om het nieuwe en oude toestel een naast elkaar te houden. Als dit zo doorgaat kunnen ze een mooie review verwachten ;)
Ja perfecte service bij Coolblue iemand hier op het forum heeft 5x omgeruild en telkens prima service. En je hebt gewoon recht op een goed toestel, we horen hier wel hoe het je verder vergaat succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
jerry_a schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:24:
[...]

Is het niet de beschermfolie die op het glas zit? Kan je eraf halen.
Nee er zit geen beschermfolie meer op de achterkant, bij de ronding van de hartslagmeter lijkt het niet goed te zijn afgewerkt ofzo... Je ziet het overigens alleen dus goed als je hem in het licht houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 00:59:
[...]

Ja hier iemand die 5x terug is gegaan bij Coolblue voor het omruilen van een defecte S6 (slecht scherm). Werkelijk perfecte klantenservice van Coolblue...iedere keer kon ik zonder gezeur of lastige vragen het toestel direkt omruilen voor een nieuw toestel. En mede dankzij deze fijne en zeer klantvriendelijke service van CB was het vervelende probleem van een slecht toestel gelukkig een heel stuk minder onplezierig (om op te lossen). Ondanks mijn eerdere berichten hierover in de diverse GoT topics, had ik nog geen Shop review geschreven, dus ik heb dit nog maar even gedaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik blijf niet begrijpen als je een update uitvoert dat er weer andere problemen ontstaan. Zoals zwart scherm bij opstarten of het wel bekende motion background dat het niet meer doet. Je zou toch zeggen we gaan hem uitgebreid testen, maar nee Samsung vindt een probleem en gaat alleen het probleem oplossen en voert hem uit. Hoe naief kun je zijn naar de miljoenen gebruikers. DOM! HEEL DOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:24
Er zijn 1,5M apps in de Playstore, dus ja Samsung gaat ze allemaal één voor één uittesten alvorens de update 'live' te zetten 8)7

IK heb geen probleem met de laatste update, dus zal het wellicht aan uw config liggen dat er ergens iets fouts loopt. Een factory reset zal meestal soelaas brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:50
Hoe kan het dat na de update ik 5 of meer seconden moet wachten tot me toetsenbord verschijnt? Niet alleen in WhatsApp maar ook in Chrome en andere apps. Is daar een oplossing voor? Want met deze bloedsnelle telefoon is dat best storrend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:51

DjVe

Hatsaflats!

Dubrillion schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:20:
Hoe kan het dat na de update ik 5 of meer seconden moet wachten tot me toetsenbord verschijnt? Niet alleen in WhatsApp maar ook in Chrome en andere apps. Is daar een oplossing voor? Want met deze bloedsnelle telefoon is dat best storrend :D
Ander toetsenbord proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoi ik heb het probleem gehad met WhatsApp, ik heb een hard reset gedaan alles opnieuw geïnstalleerd nu is het goed. Kost wel wat werk, maar bij mij is het goed nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubelteentje
  • Laatst online: 13-03 16:08
Kappade schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:19:
[...]

Dit lijkt geen toeval meer. Ook draadloos aan het laden?

Mijne stond vast met het rode LEDje brandend. Met de toetsencombinatie (gelukkig) weer tot leven gewekt.

Elke ochtend verslapen vind mijn baas niet zo leuk :/
Heb ook een vastloper gehad tijdens onze vakantie. Had de update bewust nog niet geïnstalleerd omdat ik daar liever mee wilde wachten tot we weer thuis waren.
De vastloper ontstond bij mij inderdaad na/tijdens het draadloos opladen. Ik gebruik daarvoor een Aukey oplader (http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o01_s00). Er knipperde een blauwe led, maar telefoon reageerde verder nergens op.

Bij eerdere Samsung toestellen ook wel eens gehad en dan haalde ik de batterij er even uit. Bij de S6 kan dat niet natuurlijk. Wist de toetsencombinatie voor een reset ook niet, heb dus gewacht tot de batterij leeg was en hem daarna opnieuw opgeladen. (En dat duurde veeeel te lang naar mijn zin, haha. Normaal vind ik het niet erg dat de batterij zo lang meegaat zonder opladen). Na opnieuw opladen deed hij het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon iets fout gegaan tijdens het updaten. Kan gebeuren. Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sawtomyer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:36:
Beste forum leden,

Ik heb al een tijdje een s6 edge en nu zit ik met het volgende probleem, ik ondervind lag bij iedere interactie, dwz lag/stottering bij het swipen op het home scherm tot aan het van boven naar beneden scrollen in het instellingen-menu. In dit geval worden veegbewegingen SOMS geregistreerd als een selectie/kiezen actie.. Het hele systeem hapert systeemwide,,,

Ik heb alle mogelijke ' oorzaken' zo veel mogelijk willen uitsluiten, dmv uitvoeren harde reset, fabrieksreset, swipen cache partitie, installeren nieuwste android update, het testen van vd display via *#0*#. Alle testen waren oke, ook displaytest zo lijkt het..

Ik weet het niet meer... weet iemand waar dit probleem aan kan liggen (wellicht eerder soortgelijke ervaringen??) en of wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt voor je hulp!
Als het toestel al naar fabrieks instellingen heb gebracht en daarna nog steeds problemen hebt, voordat je enige apps hebt geïnstalleerd, dan denk ik dat het iets hardwarematigs is.

Dus garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:51
Bedankt voor de input, ik heb nav jouw verhaal mijn toestel aangeboden bij de samsung service punt in Den Haag. Aldaar werd mijn toestel aan een aantal tests onderworpen en vervolgens is door hen besloten om mijn toestel aan de reparatieafdeling aan te bieden. De medewerker kon helaas niet uitsluiten noch bevestigen dat het aan de hardware ligt. Wel ben ik hier overigens uiterst prettig geholpen! De medewerker heeft mij echt super geholpen vooral ook omdat hij een lichte verticale streep op het scherm heeft bemerkt waarvan ik niet wist dat het er was.. Hij heeft dit uit eigen initiatief bij mijn reparatieverzoek meegenomen! Dit "probleem" kwam trouwens naar voren door mijn toestel met 2 andere edge's in de winkel 1:1 met de mijne te vergelijken. Je kunt de lichte streep bijna niet zien, maar chapeau aan de medewerker dat hij mijn verwachtingen heeft overtroffen.. de lichte waas valt trouwens totaal niet op..

De winkel / service punt schijn een joint-venture te zijn tussen the Phone House en Samsung zelf.
Garret1410 schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:07:
[...]

Als het toestel al naar fabrieks instellingen heb gebracht en daarna nog steeds problemen hebt, voordat je enige apps hebt geïnstalleerd, dan denk ik dat het iets hardwarematigs is.

Dus garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:39
pappaleone schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Hoi ik heb het probleem gehad met WhatsApp, ik heb een hard reset gedaan alles opnieuw geïnstalleerd nu is het goed. Kost wel wat werk, maar bij mij is het goed nu.
Ik heb het idee dat het probleem ook weer kan terug komen. Ik had namelijk net een harde reset uitgevoerd na de laatste update en had toen juist last van de vertraging gekregen...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:45:
[...]

Ik heb het idee dat het probleem ook weer kan terug komen. Ik had namelijk net een harde reset uitgevoerd na de laatste update en had toen juist last van de vertraging gekregen...
Klopt heb ik ook gehoord, ik heb tot nu toe geen problemen
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij mij duurt het sinds de laatste update ook een paar seconden als ik het toetsenbord (Swype) nodig heb voordat het verschijnt. Elke keer weer.

Maar ik wacht wel even af of de volgende update (die Stagefright beter moet voorkomen) het misschien oplost. Heb niet zo'n zin om de hele telefoon opnieuw in te stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het Leoh-Paard schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 15:29:
Bij mij duurt het sinds de laatste update ook een paar seconden als ik het toetsenbord (Swype) nodig heb voordat het verschijnt. Elke keer weer.

Maar ik wacht wel even af of de volgende update (die Stagefright beter moet voorkomen) het misschien oplost. Heb niet zo'n zin om de hele telefoon opnieuw in te stellen. ;)
Als je met smart switch een backup maakt en de telefoon hersteld, dan is het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:25
pappaleone schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:44:
[...]

Klopt heb ik ook gehoord, ik heb tot nu toe geen problemen
;)
Ik had het probleem na de update, nieuwere versie whatsapp en probleem was terug weg.
Afgelopen vrijdag weer traag, zaterdag opnieuw in orde (zonder iets van updates)

Vreemd..

Andere issue die ik ontdekt heb na de update: bij launch camera stelt hij scherp, dan gaat beeld even weg en moet opnieuw scherpstellen (waarna ik de camera eindelijk kan gebruiken). Camera start dus precies 2x op.Oorzaak gevonden, automatiseringsapp die schermrotatie aanzet bij open galerij had hierop invloed (wellicht omdat galerij preview onderaan getoond wordt in viewfinder). Taak geschrapt en weg probleem :)

[ Voor 15% gewijzigd door Hakki op 17-08-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
ik heb een probleem.

altijd als ik mijn s6 edge opstart dan staat er apps opstarten. en dat duurt zeker 2-3 minuten.
ik heb maar iets van 10 apps buiten android geinstalleerd

weet iemand hoe je dit kan verhelpen zodat die sneller opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 19:24
sgouman schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 19:52:
ik heb een probleem.

altijd als ik mijn s6 edge opstart dan staat er apps opstarten. en dat duurt zeker 2-3 minuten.
ik heb maar iets van 10 apps buiten android geinstalleerd

weet iemand hoe je dit kan verhelpen zodat die sneller opstart
Factory reset!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuoi
  • Laatst online: 05-05-2022
Vandaag krijg ik mijn nieuwe galaxy s6 edge binnen ;-)

Ik heb nu net de usb drivers geinstalleerd om al een beetje voorbereid te zijn.

Mijn werkwijze voor vandaag ...

Eerst de edge opladen en volledige installatie doorlopen
USB debug aanzetten in "developer options" en lockscreen uitschakelen
Edge volledig uitschakelen en via odin de bootloader en modem installeren
Nu hopen dat hij nog boot naar de samsung stock rom !
Terug uitschakelen en TWRP installeren met odin en de edge heropstarten .
Nu via twrp de XtreStoLite rom installeren ;;; met natuurlijk eerst clean system , clean cache , dalvik cache
Reboot system en duimen maar zeker ?

Ik veronderstel dat ik geen root (supersu) moet installeren daar deze in de rom meegeleverd is ?

is dit zowat de juiste werkwijze ?

[ Voor 6% gewijzigd door Kuoi op 18-08-2015 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kuoi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:15:

Nu via twrp de XtreStoLite rom installeren ;;; met natuurlijk eerst clean system , clean cache , dalvik cache

Ik veronderstel dat ik geen root (supersu) moet installeren daar deze in de rom meegeleverd is ?

De stappen die uitvoert zijn juist. Maar als je telefoon al een 5.1.1 versie heeft, en daar ziet het wel naar uit dan hoef je geen bootloader te flashen met odin. Alleen als de telefoon een eerdere versie draait succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kuoi schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 01:15:

USB drivers hoefde ik niet te installeren. Zelf zou ik als er nog geen 5.1.1 op staat eerst de officiële rom van Sammobile halen en updaten. Daarna de andere stappen zodat je geen losse modem en bootloader hoeft te flashen, vind ik toch altijd riskant.
Check nog wel even of je een NL versie van de S6 hebt.

En daarna natuurlijk je ervaringen delen in[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Collega hier heeft een S6 Gold sinds vorige week in gebruik. Ook bij hem speling op de homebutton. Het lijkt dus niet aan een bepaalde kleur te liggen of het wel/niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Iemand die het aandurft om een andere camera-apk te installeren?
Die van de Note5 zou hier te vinden zijn: http://forum.xda-develope...p=62371729&postcount=1606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 09:42
Ik doe da wel!! want mijn camera is kut!

helft van de tijd camera fout, of een half gaar scherm...

Ga hem proberen!

ken hem niet installeren :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Rohit op 18-08-2015 15:06 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rohit...wat doe jij met een brakke camera???!!! Ik bedoel, de S6 heeft een van de allerbeste camera's aanboord dus moet gewoon perfect werken en goede foto's leveren. En anders zou ikzelf toch wel heel snel een procedure opstarten om eea te laten repareren (of omruilen toestel!) 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-10 09:42
Ja het is sinds die gare update van lollipop... dus ik ben aan t wachten tot de nieuwe update uitkomt, mocht die nog gaar zijn dan krijgt samsung een belletje..

heb ook s health uitgeschakeld op verzoek van mensen op XDA.. maar dat werkt ook niet echt..
ene keer is het de frontcam met een camera fout en de andere keer weer achter..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justdoit
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 12:34
rohit schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:20:
Ja het is sinds die gare update van lollipop... dus ik ben aan t wachten tot de nieuwe update uitkomt, mocht die nog gaar zijn dan krijgt samsung een belletje..

heb ook s health uitgeschakeld op verzoek van mensen op XDA.. maar dat werkt ook niet echt..
ene keer is het de frontcam met een camera fout en de andere keer weer achter..
Ik heb 2 weken geleden ook m'n S6 laten opsturen door CB. Frontcam had last van paarse pixels in het scherm. Had de telefoon al sinds release en vond dit zo zuur.. Betaal geen 700 euro voor een defect toestel. Net CB ook aan de lijn gehad en krijg a.s. donderdag meer info over de reparatie... Duurt lang.. Van S6 naar S4 is toch heel wat stappen terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06-2024
Hallo,

Ik heb recent (1 week geleden) een S6 in Duitsland gekocht. Nu zie ik op verschillende sites staan dat er op de camera lens een stukje plastic ( verpakking) zit. Ik zie deze bij mij niet zitten. Hebben andere mensen met een nieuwe S6 dit beschermend stukje plastic wel of niet erop zitten? Of heeft Samsung het verpakkingsproces aangepast en dit stukje plastic weggelaten, omdat het moeilijk te verwijderen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
LtViperNL schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:54:
Hallo,

Ik heb recent (1 week geleden) een S6 in Duitsland gekocht. Nu zie ik op verschillende sites staan dat er op de camera lens een stukje plastic ( verpakking) zit. Ik zie deze bij mij niet zitten. Hebben andere mensen met een nieuwe S6 dit beschermend stukje plastic wel of niet erop zitten? Of heeft Samsung het verpakkingsproces aangepast en dit stukje plastic weggelaten, omdat het moeilijk te verwijderen is?
Ik heb een S6 van 2 weken oud en daar zit het inderdaad op. Ook de 2 modellen die ik hiervoor had (S6) hadden dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvanraaij
  • Laatst online: 17:36
Weet iemand of het mogelijk is om het aanzetten van het scherm via de home-knop uit te zetten. Ik snap niet waarom dit gebeurd. Ik zet mijn scherm aan en uit met de knop aan de rechterkant. Waarom dan de home-knop daar ook voor activeren. Het ding gaat steeds aan in mijn broek, tas en jas.
Dus...hoe zet ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvanraaij
Ik heb mijn Samsung S6 Edge nu ongeveer een maand en ben NIET tevreden. Ik had daarvoor een HTC One M7. Ik had verwacht dat de S6 minstens zo snel zou zijn als een ruim twee jaar oud toestel. Echter is mijn toestel vanaf het aanzetten enorm traag. Bij elke toetsaanslag moet ik een moment wachten. Ook bij typen. De gebruikerservaring is daardoor erg slecht. Het maakt me helemaal gek. Ik zie ook dat het RAM steeds tussen 80-90% vol is. Als ik alle app's afsluit dan is dat even iets boven de 60%. Maar hij wordt er niet sneller van. Weet iemand wat ik kan doen om deze problemen op te lossen.
Oja...de batterij. Qua batterijduur ben ik er ook op achteruit gegaan t.o.v. mijn twee jaar oude toestel met oorspronkelijke batterij. Hier word ik niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
emielvanraaij schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:43:
Ik heb mijn Samsung S6 Edge nu ongeveer een maand en ben NIET tevreden. Ik had daarvoor een HTC One M7. Ik had verwacht dat de S6 minstens zo snel zou zijn als een ruim twee jaar oud toestel. Echter is mijn toestel vanaf het aanzetten enorm traag. Bij elke toetsaanslag moet ik een moment wachten. Ook bij typen. De gebruikerservaring is daardoor erg slecht. Het maakt me helemaal gek. Ik zie ook dat het RAM steeds tussen 80-90% vol is. Als ik alle app's afsluit dan is dat even iets boven de 60%. Maar hij wordt er niet sneller van. Weet iemand wat ik kan doen om deze problemen op te lossen.
Oja...de batterij. Qua batterijduur ben ik er ook op achteruit gegaan t.o.v. mijn twee jaar oude toestel met oorspronkelijke batterij. Hier word ik niet blij van.
Mijn S6 is veel sneller dan de M7. Heb je al een hard reset geprobeerd?

Aanzetten met home knop is juist handig, ik druk er op en kan meteen umlocken met vingerafdruk. Scheelt me een handeling tegenover de knop aan de zijkant.

Batterij is bij mij nu 25% sinds gisterenochtend 7:00 van de lader gehaald. Zelf vind ik dat uitstekend qua batterij.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 18-08-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Dat ram gebruik is normaal. Ik ervaar helemaal geen haperingen of vertragingen bij gebruik. dat was de reden waarom ik de LG G4 van de hand deed. Heb je al een reset geprobeerd? welk thema gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielvanraaij
Aghanim schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:20:
[...]

Mijn S6 is veel sneller dan de M7. Heb je al een hard reset geprobeerd?

Aanzetten met home knop is juist handig, ik druk er op en kan meteen umlocken met vingerafdruk. Scheelt me een handeling tegenover de knop aan de zijkant.

Batterij is bij mij nu 25% sinds gisterenochtend 7:00 van de lader gehaald. Zelf vind ik dat uitstekend qua batterij.
Nee nog geen hard reset geprobeerd. Waarom doet iedereen daar toch altijd zo gemakkelijk over. Dan moet ik dus weer alles opnieuw instellen. Kost me dagen en waarschijnlijk levert het niets op. Het toestel was traag vanaf het moment dat ik het de eerste keer aanzette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
emielvanraaij schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:38:
[...]

Nee nog geen hard reset geprobeerd. Waarom doet iedereen daar toch altijd zo gemakkelijk over. Dan moet ik dus weer alles opnieuw instellen. Kost me dagen en waarschijnlijk levert het niets op. Het toestel was traag vanaf het moment dat ik het de eerste keer aanzette.
Nee want met terugbrengen naar de winkel heb je die problemen gelukkig niet. Het is natuurlijk vervelend even maar het lijkt me nog vervelender om rond te lopen met een telefoon waarmee je niet tevreden bent maar wel flink voor hebt betaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:17:
Collega hier heeft een S6 Gold sinds vorige week in gebruik. Ook bij hem speling op de homebutton. Het lijkt dus niet aan een bepaalde kleur te liggen of het wel/niet voorkomt.
Ik ben benieuwd, heb net de S6 Edge+ besteld. Ben benieuwd of we daar ook weer de scherm drama's tegemoet kunnen zien. En natuurlijk de homebutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:11:
@rohit...wat doe jij met een brakke camera???!!! Ik bedoel, de S6 heeft een van de allerbeste camera's aanboord dus moet gewoon perfect werken en goede foto's leveren. En anders zou ikzelf toch wel heel snel een procedure opstarten om eea te laten repareren (of omruilen toestel!) 8)7 |:(
En zeer zeker niet zomaar een camera van de Note5 erop proberen te zetten, dat gaat gegarandeerd fout..
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nog nooit gehoord van smart switch is te downloaden op de site van Samsung. Even backup maken en klaar is........ Kind kan de was doen, zo moeilijk is dat toch niet paar minuten werk. Hard reset doen en via smart switch weer alles terugzetten simpel. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 08:35
pappaleone schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 02:34:
[...]

Nog nooit gehoord van smart switch is te downloaden op de site van Samsung. Even backup maken en klaar is........ Kind kan de was doen, zo moeilijk is dat toch niet paar minuten werk. Hard reset doen en via smart switch weer alles terugzetten simpel. _/-\o_
Hoe moet dat werken dan? Ik kan daarmee alleen data verzenden of ontvangen via BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
kwaazaar schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 08:48:
[...]

Hoe moet dat werken dan? Ik kan daarmee alleen data verzenden of ontvangen via BT.
Op je PC installeren, niet op je S6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
S6 is een paar dagen oud en nu al een paar krasjes op het scherm. Dit terwijl ik altijd de s view cover er om heb gehad. Meer mensen hier last van? ( dus niet de clear view cover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Hier sinds maandagavond ook trotse eigenaar van de Samsung Galaxy S6 Edge.

Er zit een spikkel op het scherm en twee kleine putjes, valt allemaal niet zoveel op. Zit te twijfelen of ik er nog wat mee moet, voordat ik er een screenprotector op plak :p.

Hebben jullie een idee wat een Samsung Servicepunt doet? Krijg je dan gelijk een nieuwe mee of moet die eerst worden opgestuurd?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Daar klopt niks van, ik had hiervoor ook de M7 en de S6 draait rondjes om de M7, it isn't even in the same ballpark om zo maar te zeggen.
Het RAM gebruik klopt daar zit het niet in, ik zou inderdaad voor een hard reset gaan en anders terug naar de winkel ermee.
LtViperNL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:14:
S6 is een paar dagen oud en nu al een paar krasjes op het scherm. Dit terwijl ik altijd de s view cover er om heb gehad. Meer mensen hier last van? ( dus niet de clear view cover)
Is bekend bij zowel de Sview cover als de Clearview cover.. google maar eens; http://lmgtfy.com/?q=s+vi...ratching+screen+galaxy+s6
dennisk. schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:31:
Hier sinds maandagavond ook trotse eigenaar van de Samsung Galaxy S6 Edge.

Er zit een spikkel op het scherm en twee kleine putjes, valt allemaal niet zoveel op. Zit te twijfelen of ik er nog wat mee moet, voordat ik er een screenprotector op plak :p.

Hebben jullie een idee wat een Samsung Servicepunt doet? Krijg je dan gelijk een nieuwe mee of moet die eerst worden opgestuurd?
Een spikkel en 2 putjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ja het is heel minimaal. Die spikkel geeft een soort weerspiegeling. Twee kleine putjes (of deukjes) kan van de digitizer? zijn had ik ergens in het forum gelezen?

Moet zeggen dat het mij haast niet opvalt. Scherm is verder wel gewoon prima.

Dacht wellicht is het de moeite om naar zo'n punt te gaan als je een nieuw toestel mee krijgt, maar dat zal dan wel niet :p

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
dennisk. schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:51:
Ja het is heel minimaal. Die spikkel geeft een soort weerspiegeling. Twee kleine putjes (of deukjes) kan van de digitizer? zijn had ik ergens in het forum gelezen?

Moet zeggen dat het mij haast niet opvalt. Scherm is verder wel gewoon prima.

Dacht wellicht is het de moeite om naar zo'n punt te gaan als je een nieuw toestel mee krijgt, maar dat zal dan wel niet :p
Nou ik zou er wel mee terug gaan, bedoel 't is geen pakje boter wat je hebt gekocht ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:35
Hoi allemaal even een vraag over de Galaxy S6.
Als je Facebook op de Galaxy gebruikt en je wil een reactie bij iemand neer zetten inclusief foto dan krijg je de gehele filmrol te zien er kan dan niet gekozen worden uit mapjes terwijl deze wil zijn aangemaakt in de galerij.
Op mijn iPhone worden dan wel keurig de mapjes weergeven.
Is hier een App of een setting voor heb zelf al gezocht maar kom er eerlijk gezegd niet uit.

Het probleem bestaat al even zie ik:
http://androidworld.nl/fo...cteren-facebookfotos.html

Toch hoop ik op een oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door rjn27 op 19-08-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amboe
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01 19:13
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:17:
Is het bij de S6 ook mogelijk om het scherm automatisch aan te laten gaan zodra er een melding / bericht op het vergrendelscherm binnenkomt? Hoeft dus niet automatisch te unlocken , alleen het vergrendelscherm met de melding moet weergegeven worden.
Ik wil dit ook graag weten. Op mijn S3 gebruikte ik NiLSL Lock Screen Notifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:10
[...]

En dan ga je NADAT je alles heb geinstalleert een oplossing zoeken/vragen? En dan ga je vervolgens klagen dat je geen zin hebt dat allemaal opnieuw te doen...

Ja het is heel vervelend maar er is geen magische truuc om een toestel te fixen, behalve een hard reset (wat overigens ook geen garantie is). Mocht dat niet werken zou ik hem mooi omruilen want zoals je verder kan lezen is het niet normaal :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
Hakki schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:31:
Iemand die het aandurft om een andere camera-apk te installeren?
Die van de Note5 zou hier te vinden zijn: http://forum.xda-develope...p=62371729&postcount=1606
Ik heb de note 5 rom draaien met de note 5 camera, maar is er iets speciaals mee dan? Ik zie 1 knopje meer aan de rechter kant, maar geen extra functies...

PS sorry mijn 2 reacties hadden in 1 post gemogen...

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 19-08-2015 14:52 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-10 11:08
Volgens mijn S6 ben ik tegenwoordig opeens in El Valle ergens in Venezuela bij locatiebepaling via mobiele netwerken (KPN).
Zodra hij actief naar mijn locatie gaat zoeken met GPS erbij, dan komt hij wel op de juiste locatie, heeft iemand ook een dergelijke ervaring en hier een oplossing voor?
De tijdzone veranderd namelijk mee en het zou wel vervelend zijn als daardoor de wekker morgenvroeg niet gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:40

Mohy

Star Citizen

dromeyn schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 01:28:
[...]

Nee er zit geen beschermfolie meer op de achterkant, bij de ronding van de hartslagmeter lijkt het niet goed te zijn afgewerkt ofzo... Je ziet het overigens alleen dus goed als je hem in het licht houd.
Beetje laat misschien, maar er zit wel degelijk extra beschermfolie op de hartslagmeter en de camera als je hem uit de verpakking haalt. Had je die ook al verwijderd?

[ Voor 6% gewijzigd door Mohy op 19-08-2015 15:32 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
watercoolertje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:50:
[...]
En dan ga je NADAT je alles heb geinstalleert een oplossing zoeken/vragen? En dan ga je vervolgens klagen dat je geen zin hebt dat allemaal opnieuw te doen...

Ja het is heel vervelend maar er is geen magische truuc om een toestel te fixen, behalve een hard reset (wat overigens ook geen garantie is). Mocht dat niet werken zou ik hem mooi omruilen want zoals je verder kan lezen is het niet normaal :)
Ik heb ook al gezegd voor de backup even smart switch gebruiken simpel en makkelijk.
Maar het antwoord wat hier op volgt?? Dan den k ik toch even bij mijn eigen, lezen sommige mensen wel iets voor ze aan de gang gaan? Het meeste is zo simpel alleen Lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtViperNL
Mohy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:27:
[...]

Beetje laat misschien, maar er zit wel degelijk extra beschermfolie op de hartslagmeter en de camera als je hem uit de verpakking haalt. Had je die ook al verwijderd?
Ik had geen folie op de camera zitten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:40

Mohy

Star Citizen

Zeker weten? Ik heb twee S6 jes mogen uitpakken en beide waren voorzien met beschermfolie op de camera en hartslagmeter. Het is moeilijk te zien, maar bij mij zaten ze er wel degelijk...

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LtViperNL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Ik had geen folie op de camera zitten? :?
Hier hetzelfde ook 2x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
Mohy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:24:
Zeker weten? Ik heb twee S6 jes mogen uitpakken en beide waren voorzien met beschermfolie op de camera en hartslagmeter. Het is moeilijk te zien, maar bij mij zaten ze er wel degelijk...
Ik had op alle 3 mijn toestellen ook gewoon folies op de camera en op de flitser/sensor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Laatst online: 20:49
rjvisje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:11:
Volgens mijn S6 ben ik tegenwoordig opeens in El Valle ergens in Venezuela bij locatiebepaling via mobiele netwerken (KPN).
Zodra hij actief naar mijn locatie gaat zoeken met GPS erbij, dan komt hij wel op de juiste locatie, heeft iemand ook een dergelijke ervaring en hier een oplossing voor?
De tijdzone veranderd namelijk mee en het zou wel vervelend zijn als daardoor de wekker morgenvroeg niet gaat..
Mijn locatie bepaling is ook niet altijd echt nauwkeurig. Laatst in Budapest geweest en heb die dag een rit naar Barcelona, Londen en Landgraaf gemaakt.
http://i.imgur.com/qjCgotv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:20
DogEatsDog schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:48:
[...]

Ik denk dat get eerder met een fout in google location services te maken heeft.

Op het werk denkt hij steeds dat ik in de buurt van Milaan zit. Spijtig genoeg niet... :P

Zit trouwens op Proximus.

Oeps verkeerde ge-qoute :)

Fixed

[ Voor 41% gewijzigd door Overgeef Dave op 19-08-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Bazzaz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 09:58:
[...]

Nou ik zou er wel mee terug gaan, bedoel 't is geen pakje boter wat je hebt gekocht ofzo..
Dat is zo! Ben er toch even heen geweest en er kan een nieuw beeldscherm in worden gezet. Ding is besteld in ieder geval. Zijn ze over het algemeen voorzichtig met toestellen? Niet dat die vol beschadigingen terugkomt :p.

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Het is al vaker gevraagd maar zijn er hier ook gelukkigen die totaal geen problemen ondervinden bij het streamen van muziek via bluetooth in de auto? Vandaag haperde het bij mij zo erg dat ik gewoon de radio aangezet heb. Het maakte vandaag ook niet uit waar ik de S6 hield, de enige manier dat het werkte is om hem in mijn hand boven de schakelpook te houden. In mijn broekzak, tussen mijn benen op de stoel of op de bijrijders stoel bleef voor veel haperingen zorgen. Met veel haperingen bedoel ik dat de muziek iedere minuut wel een aantal keer oversloeg. Behalve een keer opnieuw verbinding maken is er weinig anders wat tot de mogelijkheden behoort helaas. Tenzij het aan de custom rom zou moeten liggen, maar ook dat lijkt me zeer stug.

Aan mijn auto ligt het overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dromeyn
Mohy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:27:
[...]

Ja dat klopt, ik heb zowel op de cameralens als op de hartslagmeter een beschermfolie zitten, ik heb het er maar opgelaten voor de bescherming. Wat ik bedoelde is dat er naast die harslagmeter, (precies tussen camerlens en hartslagmeter, wat lucht zit, je ziet dus een luchtbelletje zitten, overduidelijk zit dit onder het glas. Precies te vergelijken met een sticker die je niet goed gladgestreken hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door dromeyn op 19-08-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
Aghanim schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:57:
Het is al vaker gevraagd maar zijn er hier ook gelukkigen die totaal geen problemen ondervinden bij het streamen van muziek via bluetooth in de auto?
Geen probleem hier, zowel in de broekzak als in 'bakje' achter de versnellingspook. Dagelijks 2x 30tal minuten zonder problemen (enkel offline muziek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10 21:24
Het is al vaker gevraagd maar zijn er hier ook gelukkigen die totaal geen problemen ondervinden bij het streamen van muziek via bluetooth in de auto? Vandaag haperde het bij mij zo erg dat ik gewoon de radio aangezet heb. Het maakte vandaag ook niet uit waar ik de S6 hield, de enige manier dat het werkte is om hem in mijn hand boven de schakelpook te houden. In mijn broekzak, tussen mijn benen op de stoel of op de bijrijders stoel bleef voor veel haperingen zorgen. Met veel haperingen bedoel ik dat de muziek iedere minuut wel een aantal keer oversloeg. Behalve een keer opnieuw verbinding maken is er weinig anders wat tot de mogelijkheden behoort helaas. Tenzij het aan de custom rom zou moeten liggen, maar ook dat lijkt me zeer stug.

Aan mijn auto ligt het overigens niet.
Ik gebruik bluetooth om Spotify naar mijn autoradio te streamen, en met de laatste officiele PHN software op mijn Edge heb ik geen enkel probleem.

Ik heb 'm in een Brodit houder in mijn Volvo V60 zitten, en enkel als ik geen 4G dekking heb stottert ie wel eens. Maar offline audio heeft daar natuurljik geen last van.

Wat voor auto heb jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
arnoud_h schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:22:
[...]

Ik gebruik bluetooth om Spotify naar mijn autoradio te streamen, en met de laatste officiele PHN software op mijn Edge heb ik geen enkel probleem.

Ik heb 'm in een Brodit houder in mijn Volvo V60 zitten, en enkel als ik geen 4G dekking heb stottert ie wel eens. Maar offline audio heeft daar natuurljik geen last van.

Wat voor auto heb jij dan?
Ik stream overigens alleen offline audio, dus vanaf het intern geheugen. Heb een Audi A3 uit 2013 waarin ik al vele uren met een Lumia 930, iPhone 5 en HTC M7 probleemloos heb gestreamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-10 17:25
Vraag voor Hangouts-gebruikers: foto's van de S6 worden plots opvallend slecht weergegeven, alsof ze te sterk gecomprimeerd zijn.

De thumbnail in de conversatie ziet er nog prima uit, maar in 'full screen' lijkt het alsof hij de thumbnail gewoon uitvergroot in plaats van de grotere versie te downloaden en tonen. Ook de tegenpartij ziet enkel de lowres foto.

Zit op de laatste 5.1.1+ (factory reset) met de nieuwste Hangouts 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40
Het is al vaker gevraagd maar zijn er hier ook gelukkigen die totaal geen problemen ondervinden bij het streamen van muziek via bluetooth in de auto?
Geen problemen hier (S6 edge en golf 7)

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-10 22:42

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Welk resolutie gebruiken jullie om foto's te maken?

Ikzelf gebruik op dit moment 2.4M 2048x1152 en vind de foto's schitterend.

Heeft het nut om de hogere resoluties te gebruiken?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• JDL15
  • Laatst online: 12:55
Ik heb er wel degelijk problemen mee.. Hier zelfs een filmpje wat ik zelf heb gemaakt (dacht dat ik hem al een hele tijd terug had gepost):

YouTube: Bluetooth connection Samsung Galaxy s6 Edge issues

S6 Edge icm CLA. Ook bij andere auto's ervaar ik haperingen. Mainbord van de Edge is al vervangen en nu functioneert hij wel vanuit mijn broekzak. Als ik ook maar iets buiten de auto ben hapert hij aan alle kanten..

Ik krijg binnenkort the core en ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast.. Als ik zo een goede speaker krijg en dan zo een haperende muziek baal ik als een stekker :(

[ Voor 18% gewijzigd door JDL15 op 20-08-2015 10:19 ]

sekeroglan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:56:

Ik denk van niet of je moet de foto'projecteren naar een heel groot scherm. Dit toestel maakt echt schitterende foto''s. Heb zelf eens wat foto's gemaakt op de kermis in het donker met veel bewegende objecten, ook dat gaat heel goed.

• watercoolertje
sekeroglan schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:56:

Niet als je ze zo al mooi genoeg vindt ;)

Maar je hebt zo zeker minder details, op een computer scherm lastig te zien, want die is ook meestal maar fullHD (en dat is het hele scherm) en dat is dus ~2MP :) Maar als je een 2MP en een 16MP net zo ver gaat inzoomen zal je zeker zien dat je wat mist! Doe je dat niet is er niks aan de hand en voldoet minder dan 16MP natuurlijk ook.

Wat je kan doen is een foto maken op 16MP, en deze op de computer verschalen naar 2.4MP, dan heb je 2 identieke fotos met een andere resolutie en zie je precies welke details er weg kunnen vallen.

EDIT:
Heb het ff gedaan met een (heel goed belichte foto, zodat je het groots mogelijke verschil kan zien):
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9oO3hOB9dnY/VdW6pVwbc1I/AAAAAAAAXzQ/vQ6DXOJ0HaY/s800-Ic42/2mp-vs-16mp-%252528S6%252529.jpg

In het voorbeeld hier kan je het al een beetje zien, maar ga je de volledige versie op ware grote bekijken is dat wel anders, neem aan dat ik niet hoef te verklappen wat de 2MP en 16MP kan is!
https://lh3.googleusercon...16mp-%252528S6%252529.jpg

Deze foto heb ik gebruikt en die is gemaakt met de S6:
https://picasaweb.google....NrYSQ#6147517096878437282

[ Voor 143% gewijzigd door watercoolertje op 20-08-2015 13:36 ]

watercoolertje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:21:
[...]
Niet als je ze zo al mooi genoeg vindt ;)

Maar je hebt zo zeker minder details, op een computer scherm lastig te zien, want die is ook meestal maar fullHD (en dat is het hele scherm) en dat is dus ~2MP :) Maar als je een 2MP en een 16MP net zo ver gaat inzoomen zal je zeker zien dat je wat mist! Doe je dat niet is er niks aan de hand en voldoet minder dan 16MP natuurlijk ook.

Wat je kan doen is een foto maken op 16MP, en deze op de computer verschalen naar 2.4MP, dan heb je 2 identieke fotos met een andere resolutie en zie je precies welke details er weg kunnen vallen.
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat ga ik eens proberen thanks ;) _/-\o_

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Heb tegenwoordig steeds vaker dat smartlock niet werkt omdat hij mijn locatie niet goed heeft.
Ik heb thuis m'n beveiliging (patroon) uitgeschakeld maar soms moet ik thuis wel een patroon ingeven of erger ergens anders geen patroon.
De weerwidget op het lockscreen geeft dan ook de locatie verkeerd aan.
Meer mensen last van?

• JDL15
  • Laatst online: 12:55
ComTech schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:59:
Heb tegenwoordig steeds vaker dat smartlock niet werkt omdat hij mijn locatie niet goed heeft.
Ik heb thuis m'n beveiliging (patroon) uitgeschakeld maar soms moet ik thuis wel een patroon ingeven of erger ergens anders geen patroon.
De weerwidget op het lockscreen geeft dan ook de locatie verkeerd aan.
Meer mensen last van?
Ik werk niet met smartlock maar wat ik wel heb is dat mijn locatie niet altijd correct staat. Ik denk dat je de interval voor verversing moet verkleinen, dan zal hij vaker via GPS je locatie bepalen en dus automatisch ook goed moeten zitten voor je smartlock.

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Gezien de ervaring mee speelt bij de vraag, stel ik deze in het Ervaringen en Discussie topic.

In een opwelling voor 433 euro een tweedehands Sapphire black Galaxy S6 32 GB gekocht. Nog 20 maanden garantie. Is dit een goede deal?

Voor 450 euro kan ik hetzelfde model tweedehands met 22 maanden garantie kopen. Betere deal?

Echter lijkt de prijs van de Galaxy S6 ook aardig onder druk te staan (adviesprijs alweer gedaald van 599 naar 569 euro), maar sinds deze week bij providers 64 GB voor de prijs van 32 GB en 128 GB voor de prijs van 64 GB. Momenteel 535 euro bij de MediaMarkt en BCC en was 480 euro in de periode van de 100 euro Cashback.

Is de Galaxy S6 volgens jullie 433 euro waard?
PixellBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:21:
Gezien de ervaring mee speelt bij de vraag, stel ik deze in het Ervaringen en Discussie topic.

In een opwelling voor 433 euro een tweedehands Sapphire black Galaxy S6 32 GB gekocht. Nog 20 maanden garantie. Is dit een goede deal?

Voor 450 euro kan ik hetzelfde model tweedehands met 22 maanden garantie kopen. Betere deal?

Echter lijkt de prijs van de Galaxy S6 ook aardig onder druk te staan (adviesprijs alweer gedaald van 599 naar 569 euro), maar sinds deze week bij providers 64 GB voor de prijs van 32 GB en 128 GB voor de prijs van 64 GB. Momenteel 535 euro bij de MediaMarkt en BCC en was 480 euro in de periode van de 100 euro Cashback.

Ik denk dat het geheel aan jou ligt. Mocht je die 100 euro hebben liggen dan zou ik altijd voor nieuw gaan. Je ziet zelf wat er op het root forum voorbij komt. Telefoons die veelvuldig zijn voorzien van andere roms, en de meest uiteenlopende problemen. 433 euro is op zicht niet veel, als je het toestel maar goed controleert.

• Aghanim
  • Niet online
De S6 was nergens 480 euro in de tijd van de cashback. De goedkoopste winkel was toen Belsimpel met 608 euro. Zelf had ik geluk en heb ik uiteindelijk 469 voor een nieuwe betaald.

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 20-08-2015 17:09 ]

• PixellBox
pappaleone schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:39:
Ik denk dat het geheel aan jou ligt. Mocht je die 100 euro hebben liggen dan zou ik altijd voor nieuw gaan. Je ziet zelf wat er op het root forum voorbij komt. Telefoons die veelvuldig zijn voorzien van andere roms, en de meest uiteenlopende problemen. 433 euro is op zicht niet veel, als je het toestel maar goed controleert.
Bedankt voor de input, de punten neem ik mee. Die 100 euro extra is er wel, al is naar mijn mening een 32 GB versie niet meer dan 450 euro waard (kijkende naar de constante prijsverlagingen en acties die er gaande zijn). De telefoon is nu bij Coolblue aangeschaft dus mocht de telefoon niet bevallen, kan die binnen 14 dagen retour. Verder is de service van Coolblue ook prima.
Aghanim schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:08:
De S6 was nergens 480 euro in de tijd van de cashback. De goedkoopste winkel was toen Belsimpel met 608 euro. Zelf had ik geluk en heb ik uiteindelijk 469 voor een nieuwe betaald.
Als ik mij niet vergis was de 32 GB versie enige tijd 579 bij Typhone (na cashback aftrek 479).
Waar heb je 469 euro voor de telefoon betaald?

• Aghanim
  • Niet online
Prijzen werden overal verhoogd tijdens de cashback. Typhoon was ook 608 geloof ik. Ik heb 613 betaald bij CoolBlue (100 cashback) en daarna verlaagden ze de prijs naar 569. Toen aangegeven dat ik dat bijzonder vond en kreeg het verschil terug (44).

• PixellBox
@ XeNeRgY,
Coulant van Coolblue!

Een mede Tweaker had in de V&A een Edge 128 GB voor 550 euro staan. Niemand die echter reageerde dus is de S6 weer terug gegaan naar Coolblue. Hopen dat die S6 binnenkort weer online komt voor dat bedrag.

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 08:35
Ik zal morgen eens testen met m'n S6. Ik rij namelijk ook CLA. Met m'n vorige telefoon (HTC One S) had ik nauwelijks problemen.

Ik heb overigens vandaag een software update voor m'n navi gekregen (Becker) ivm slechte TMC ontvangst (wat door de radio wordt aangeleverd). Misschien zit daar ook zomaar een fix voor Bluetooth issues bij.

• Aghanim
  • Niet online
PixellBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 20:18:
@ XeNeRgY,
Coulant van Coolblue!

Een mede Tweaker had in de V&A een Edge 128 GB voor 550 euro staan. Niemand die echter reageerde dus is de S6 weer terug gegaan naar Coolblue. Hopen dat die S6 binnenkort weer online komt voor dat bedrag.
Houd er rekening mee dat ze bij een tweede kansje vaak een hogere prijs hanteren dan de laagste actuele prijs. Zo kwam ik met een camera maar 40 euro goedkoper uit dan de goedkoopste nieuwe camera.

Maar zeker coulant inderdaad, wat dat betreft top service!
PixellBox schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:21:

Kijkend naar de iPhone 6 die nog steeds voor 500-550 verkocht wordt 2e hands, dan vind ik 433 zeker niet duur voor een S6.

Vind het jammer dat Samsung de prijzen zo snel laat zakken want ik vind de S6 gewoon een goed toestel die zeker niet onderdoet voor de iPhone 6.

Ik begrijp dat niet echt antwoord op jouw vraag is maar dit vind ik ervan.

Koop je 2e hands dan eerst goed bekijken en controleren op de zwakke punten.
Pagina: 1 ... 71 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.