Autosnellader http://www.aliexpress.com.../1777161_32342206649.html
Dat is ook een optie inderdaadVerwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:14:
[...]
Je kan de de phone ook naar download mode brengen en via Odin de software opnieuw flashen.
Ik zou goed uitkijken met dit soort nepladers. Mijn Lumia 930 wilde niet meer opstarten nadat ik een goedkope wireless charger uit China had gekocht.
is er een mogelijkheid om de continue opname met foto maken ook uit te zetten ?
ik kan in de telefoon en de handleiding niets over terug vinden !
Verwijderd
Aangezien ik best een leek ben; welke van de twee opties is het best/handigst/of behoud ik mijn gegevens?
Ik dank jullie voor jullie reacties!
Voor de uitvoering zal ik Google en Youtube raadplegen, voor de adviezen jullie
Ik dank jullie voor jullie reacties!
Voor de uitvoering zal ik Google en Youtube raadplegen, voor de adviezen jullie
Verwijderd
Als "leek" kan ik wel meepraten over laders uit China. Geen optie meer voor mij; de kabel rookte en smeulde na 20 minuten aan het stroom ineens...
Verwijderd
Even gegoogled, maar is dit ook een optie voor een phone die niet geroot is?Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 19:14:
[...]
Je kan de de phone ook naar download mode brengen en via Odin de software opnieuw flashen.
Ik voer nooit meer een update uit, zonder dat ik alle fora ben langsgegaan om te kijken wat de gevolgen kunnen zijn...

Verwijderd
Ik ben zelf ook tegen een soort gelijk probleem aangelopen, heb een andere rom willen flashen die volledig de mist in ging, heb toen de phone terug in download modus gebracht en er terug de originele op geflasht en alles was terug in orde. Phone is ook NIET geroot.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:44:
[...]
Even gegoogled, maar is dit ook een optie voor een phone die niet geroot is?
Ik voer nooit meer een update uit, zonder dat ik alle fora ben langsgegaan om te kijken wat de gevolgen kunnen zijn...
Ook problemen na laatste update. Ook Whatsapp met SwiftKey probleem.. Maar ook de niet bewegende achtergrond.. Hij trilt bij notificaties nog maar 1x kort. Daarnaast gaat de batterij sneller leeg zonder duidelijke reden. Nieuwer is niet altijd beter...
Ja, Odin kun je gebruiken zonder root. Op deze manier heeft zo ongeveer iedereen in dit topic de stock update van 5.0.2 naar 5.1.1 gedaan omdat de OTA te lang duurde. Op Sammobile vind je bij devices de firmwares inclusief een beschrijving+video van hoe uit te voeren.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:44:
[...]
Even gegoogled, maar is dit ook een optie voor een phone die niet geroot is?
Overigens kun je ook je bericht wijzigen met het 'wijzig' knopje rechtsboven je bericht. Dan hoef je niet 3x achter elkaar een nieuw bericht te plaatsen
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 10-08-2015 21:10 ]
Verwijderd
Ik had voor de update al RAM problemen met de S6, dat met RAM tot 76% volzat zonder dat ik iets gestart had. Nu kwam enkele dagen geleden de update naar 5.1.1, sindsdien is mijn RAM zelfs tot 87% vol zonder dat ik iets doe en is me telefoon nog trager geworden... Zijn er meer mensen waarbij het RAM geheugen nog meer een probleemis geworden? Voorheen sloten apps nogniet af maar was de telefoon alleen soms traag, nu krijg ik regelmatig waarschuwingen dat me RAM bijna vol zit en sluiten grotere apps zelfs continue af... Ik hoop dat Samsung snel met een oplossing komt hiervoor, want dit verwacht je niet voor een topmodel telefoon!
Wie herkent dit? Ik heb er nog geen oplossing voor namelijkRaymond schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:26:
ik doe iets fout denk ik: Ik heb nu 1 contact bij mn people edge staan (die contactenlijst aan de zijkant), op mn S6 Edge. Ik wil er nog eentje toevoegen, maar de contactenlijst die ik te zien krijg wanneer ik op het + teken druk is leeg. Enig idee hoe ik hier mijn contacten te zien krijg?
Al een factory reset gedaan. Mijn ervaring is dat updaten niet altijd goed gaat. Ook met andere merken idem dito en zelfs iPhone heeft er last van. Dus herstel proberen.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:19:
Ik had voor de update al RAM problemen met de S6, dat met RAM tot 76% volzat zonder dat ik iets gestart had. Nu kwam enkele dagen geleden de update naar 5.1.1, sindsdien is mijn RAM zelfs tot 87% vol zonder dat ik iets doe en is me telefoon nog trager geworden... Zijn er meer mensen waarbij het RAM geheugen nog meer een probleemis geworden? Voorheen sloten apps nogniet af maar was de telefoon alleen soms traag, nu krijg ik regelmatig waarschuwingen dat me RAM bijna vol zit en sluiten grotere apps zelfs continue af... Ik hoop dat Samsung snel met een oplossing komt hiervoor, want dit verwacht je niet voor een topmodel telefoon!
De laatste firmware draait gewoon heel goed.
Hmm zou dit een nepper zijn en geen originele Samsung. Ben benieuwd.....Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:29:
[...]
Ik zou goed uitkijken met dit soort nepladers. Mijn Lumia 930 wilde niet meer opstarten nadat ik een goedkope wireless charger uit China had gekocht.
Zoek na 5.1.1 nogmaals naar updates. De 230mb update die erna is gekomen heeft een fix voor het RAM probleem.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:19:
Die Samsung car fastcharger is ook bij Coolblue te halen. Origineel en 30 euro
Verwijderd
Het probleem is, hoe kom je er achter dat iemand zijn bericht aangevuld/gewijzigd heeft als er al bijv. 10 reacties na zijn bericht zijn geweest!Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:09:
[...]
Ja, Odin kun je gebruiken zonder root. Op deze manier heeft zo ongeveer iedereen in dit topic de stock update van 5.0.2 naar 5.1.1 gedaan omdat de OTA te lang duurde. Op Sammobile vind je bij devices de firmwares inclusief een beschrijving+video van hoe uit te voeren.
Overigens kun je ook je bericht wijzigen met het 'wijzig' knopje rechtsboven je bericht. Dan hoef je niet 3x achter elkaar een nieuw bericht te plaatsen
Dit is alleen zinvol als dat het laatste bericht is. Dat staat trouwens ook onder dat bericht.
Wat ook scheelt is om apps die je toch bijna niet gebruikt maar wel op de achtergrond draaien uit te schakelen. dit kun je doen via Smart Manager > RAM > Apps beheer > en daar aangeven welke apps gesloten kunnen worden als je ze niet gebruikt.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:19:
Verwijderd
Er zit in de s6 (edge) geen continue opname meer, als je de camera toets 1x kort indrukt zal hij 1 foto maken, hou je de camera toets lang vast zal er een continue opname gebeuren (dacht max 20 foto's) ligt eraan hoelang je de toets ingedrukt houd. In oudere versie kon je in de instellingen kiezen voor 1 opname of continue opname. Nu moet dat niet meer omdat de scherpstelling automatisch gebeurd als je op een plaats op het scherm tikt.pa3fap schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 20:29:
is er een mogelijkheid om de continue opname met foto maken ook uit te zetten ?
Hoi
ik ben in het bezit van een S6 Edge het is me opgevallen dat het batterij verbruik snachts enorm is en niet meer normaal te noemen.
Als ik deze voor het slapen gaan van de lader haal is die 100% als ik de volgende ochtend wakker word is die 25%
ik heb dus in het begin meerdere malen mee gemaakt bij een niet volle tel de volgende ochten met tel uit was.
ik sluit voor het slapen gaan alles apps af en zet hem zelfs in de spaarstand
zijn er nog meer mensen met het probleem ?
ik ben in het bezit van een S6 Edge het is me opgevallen dat het batterij verbruik snachts enorm is en niet meer normaal te noemen.
Als ik deze voor het slapen gaan van de lader haal is die 100% als ik de volgende ochtend wakker word is die 25%
ik heb dus in het begin meerdere malen mee gemaakt bij een niet volle tel de volgende ochten met tel uit was.
Verwijderd
Haha, ja ook een forum leek. Gisteren via Odin geflasht, had de juiste bestanden gedownload en een filmpje erbij. Helaas heeft dit ook niet gewerkt.Aghanim schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:09:
[...]
Ja, Odin kun je gebruiken zonder root. Op deze manier heeft zo ongeveer iedereen in dit topic de stock update van 5.0.2 naar 5.1.1 gedaan omdat de OTA te lang duurde. Op Sammobile vind je bij devices de firmwares inclusief een beschrijving+video van hoe uit te voeren.
Ik heb sinds kort last van apps die automatisch na 10 minuten worden "gekilled". Ik weet dat ik een aantal dagen geleden ergens in de instellingen heb ingesteld dat de apps automatisch "gekilled" moeten worden, maar geen idee meer waar. Wie o wie kan mij helpen. Op Google vind ik 't probleem niet helaas...
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Wow nee lijkt me ook niet echt goed... Heb ook de Edge, en verlies per nacht echt maar een paar procent ofzo. Weet het niet precies, maar zal niet meer als 5/8 zijn ofzo....75% eraf is niet echt normaal lijkt me.mdaemen schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:20:
Hoi
PSN: Maichel
Verwijderd
Dit zit in smartmanager, ga naar ram en daarna apps beheren, daar kan je dat automatisch stoppen annulerenTrackerfire schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:25:
Ik heb sinds kort last van apps die automatisch na 10 minuten worden "gekilled". Ik weet dat ik een aantal dagen geleden ergens in de instellingen heb ingesteld dat de apps automatisch "gekilled" moeten worden, maar geen idee meer waar. Wie o wie kan mij helpen. Op Google vind ik 't probleem niet helaas...
Ik kan je verzekeren dat die 230mb update niet bij iedereen het ram probleem heeft verholpen en alleen maar nieuwe rare kwaaltjes heeft meegebracht (Swiftey, moving background optie verwijderd)Kappade schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:38:
[...]
Zoek na 5.1.1 nogmaals naar updates. De 230mb update die erna is gekomen heeft een fix voor het RAM probleem.
Die Samsung car fastcharger is ook bij Coolblue te halen. Origineel en 30 euro
Geweldig, dat is 't inderdaad!Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:39:
[...]
Dit zit in smartmanager, ga naar ram en daarna apps beheren, daar kan je dat automatisch stoppen annuleren
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Hmm ik wilde net zeggen dat ik die optie nog wel heb, en heb ik ook, maar hij lijkt niet meer te werken inderdaad

RAM hoort vol te zitten en moet geen vertraging veroorzaken, RAM zit bij mij doorgaans op 85% maar soms hoger en ik ervaar 0,0 traagheid op de telefoon.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 21:19:
Same here, vannacht van 100 naar 98% (maar wel in airplane modus)... zonder airplane modus gaat er zo'n 10% af volgens mij..Maichel schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:37:
[...]
Wow nee lijkt me ook niet echt goed... Heb ook de Edge, en verlies per nacht echt maar een paar procent ofzo. Weet het niet precies, maar zal niet meer als 5/8 zijn ofzo....75% eraf is niet echt normaal lijkt me.
Die optie zit er bij mij na de update er wel nog op, maar hij werkt juist andersom. Niet ingeschakeld, dan werkt de achtergrond wel
Hier niet. Aan of uit maakt geen verschil. Overigens heb ik die 233MB update nooit gehad. Ik heb maar 1 update van 5.0.2 naar 5.1.1 gehad. Misschien had ik een variant die beide updates combineerde.Gismo1979 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:30:
[...]
Die optie zit er bij mij na de update er wel nog op, maar hij werkt juist andersom. Niet ingeschakeld, dan werkt de achtergrond wel
zou kunnen. ik heb de 230mb update wel gehad en aan of uit werkt bij mij ook niet
Mijn lader is na 3 maanden ermee opgehouden. Ik denk dat er ergens iets in de USB kabel kapot is, want soms doet ie in een positie wel laden, in andere weer niet. Andere keer ziet ie het als een gewone lader en soms ziet ie helemaal niks. De lader zelf is ook goed aan het coil whinen.
Micro USB connector wordt na 15 min zeer heet, en met heet bedoel ik pijnlijk heet.
Heb ik recht op een nieuwe lader of moet ik zelf maar een nieuwe gaan halen? Heb de telefoon bij Coolblue gehaald.
En heeft dit nadelige effect op mijn telefoon gehad?
WhatsApp + SwiftKey is sinds de update ook bij mij bagger geworden.
Micro USB connector wordt na 15 min zeer heet, en met heet bedoel ik pijnlijk heet.
Heb ik recht op een nieuwe lader of moet ik zelf maar een nieuwe gaan halen? Heb de telefoon bij Coolblue gehaald.
[ Voor 12% gewijzigd door ninasky11 op 11-08-2015 12:51 ]
Ik zou die vraag bij Coolblue stellen dan heb je ook meteen het juiste antwoordninasky11 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:44:
Mijn lader is na 3 maanden ermee opgehouden. Ik denk dat er ergens iets in de USB kabel kapot is, want soms doet ie in een positie wel laden, in andere weer niet. Andere keer ziet ie het als een gewone lader en soms ziet ie helemaal niks. De lader zelf is ook goed aan het coil whinen.
Ik denk dat een kapotte oplader gewoon moet worden omgeruild. Je kunt hier zelf niets aan kapot maken.ninasky11 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:44:
Ik heb geen ram probleem en SwiftKey werk gewoon normaal.JDL15 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:17:
[...]
Ik kan je verzekeren dat die 230mb update niet bij iedereen het ram probleem heeft verholpen en alleen maar nieuwe rare kwaaltjes heeft meegebracht (Swiftey, moving background optie verwijderd)
Ramen zit nog steeds vol maar geen lag en dat is wat belangrijk is.
Ik zeg het nogmaals. Doe gewoon een factory reset.
Is het dan nog niet opgelost dan zit het probleem ergens anders maar niet in de firmware.
Geen rare issues na de laatste update maar de batterij loopt wel een stuk sneller leeg. Nu gemiddeld 5% per uur terwijl ik niks doe...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Het is niet omdat jij niks doet dat het toestel niet aan het werk is. Kijk eens in de batterijverbruik welke apps ervoor zorgen dat er zoveel drain is. Heb je hier niet genoeg aan installeer dan eens GSam Battery Monitor waar je meer info omtrent de batterijverbruik te zien krijgt. Sinds de BOG8 is mijn batterijverbruik erop verbeterd, dus aan de firmware ligt het alvast niet.Nu gemiddeld 5% per uur terwijl ik niks doe...
Om van deze of andere issues vast te stellen of het aan de hardware ligt, kun je het beste een factory reset doen (vanuit recovery bij voorkeur) en vervolgens NIETS installeren. Daarna kun je (in groepjes) nieuwe apps installeren om vast te stellen bij welke app problemen zich voordoen. De oorzaak kan dan bij de app liggen of bij de combi van app en samsung-software.Scrisissszzz schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:27:
Geen rare issues na de laatste update maar de batterij loopt wel een stuk sneller leeg. Nu gemiddeld 5% per uur terwijl ik niks doe...
Eerst tig apps installeren en daarna klagen dat het niet goed werkt, dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb al zeker een maand geen app meer geinstalleerd en gebruik het toestel iedere dag redelijk hetzelfde. Vorige week die update gedaan en daarna is het batterijverbruik gewoon verslechterd.kwaazaar schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:42:
[...]
Om van deze of andere issues vast te stellen of het aan de hardware ligt, kun je het beste een factory reset doen (vanuit recovery bij voorkeur) en vervolgens NIETS installeren. Daarna kun je (in groepjes) nieuwe apps installeren om vast te stellen bij welke app problemen zich voordoen. De oorzaak kan dan bij de app liggen of bij de combi van app en samsung-software.
Eerst tig apps installeren en daarna klagen dat het niet goed werkt, dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb weinig behoefte om na iedere firmware of android update ene harde reset te doen. Alles wat ik niet wil staat ook al heel lang netjes uitgeschakeld en als ik naar het batterijverbruik kijk dan zie ik geen apps die rare dingen doen.
Dus wat je hierboven zegt is een aanname en geldt niet in mijn geval. Als het zo blijft zal ik genoodzaakt zijn weer eens een reset te doen maar goed...
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik snap heus wel dat er processen draaien op het toestel. hij controleert ook ieder half uur mijn mail bv. Maar dit doe ik al sinds ik het toestel heb. Ik zal die app eens installeren.RigolleM schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:41:
[...]
Het is niet omdat jij niks doet dat het toestel niet aan het werk is. Kijk eens in de batterijverbruik welke apps ervoor zorgen dat er zoveel drain is. Heb je hier niet genoeg aan installeer dan eens GSam Battery Monitor waar je meer info omtrent de batterijverbruik te zien krijgt. Sinds de BOG8 is mijn batterijverbruik erop verbeterd, dus aan de firmware ligt het alvast niet.
Zodra ik op Apps beheer druk krijg ik een tekst op het scherm te zien wat je met Apps beheer zou kunnen, maar dat is het dan ook. Swipen, willekeurig op het scherm drukken, wat dan ook, geen scherm waar ik instellingen kan veranderen. Ben ik nou zo dom of is ie stuk?EJSEJS schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:50:
Wat ook scheelt is om apps die je toch bijna niet gebruikt maar wel op de achtergrond draaien uit te schakelen. dit kun je doen via Smart Manager > RAM > Apps beheer > en daar aangeven welke apps gesloten kunnen worden als je ze niet gebruikt.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
En doe je het wel via de app Smart Manage ?Weakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:51:
[...]
Zodra ik op Apps beheer druk krijg ik een tekst op het scherm te zien wat je met Apps beheer zou kunnen, maar dat is het dan ook. Swipen, willekeurig op het scherm drukken, wat dan ook, geen scherm waar ik instellingen kan veranderen. Ben ik nou zo dom of is ie stuk?
Yup, naar RAM, zie daarin twee tabjes "Apps in achtergrond" en "Apps beheren". Druk ik op "Apps beheren" dan krijg ik alleen maar een tekstje en verder niks. Geen knop om verder te gaan of zo.EJSEJS schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:43:
En doe je het wel via de app Smart Manage ?
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Kun je de tekst ook niet omhoog scrolle?Weakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:45:
[...]
Yup, naar RAM, zie daarin twee tabjes "Apps in achtergrond" en "Apps beheren". Druk ik op "Apps beheren" dan krijg ik alleen maar een tekstje en verder niks. Geen knop om verder te gaan of zo.
[ Voor 79% gewijzigd door DON PAPA op 11-08-2015 16:49 ]
Links, recht, boven, beneden, geen beweging in te krijgen.EJSEJS schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:48:
Kun je de tekst ook niet omhoog scrolle?
vreemd ik krijg dit te zienWeakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Links, recht, boven, beneden, geen beweging in te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:35 ]
Dan heb je waarschijnlijk toch last van een bugje na je laatste update van 5.1.1+Weakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:57:
[...]
Ik dit (ook na opnieuw starten, reboot etc):
[afbeelding]
Heb je wel een fabrieks- reset gedaan na de laatste update ?
Ik raad dat wel aan om te doen, want ik had dit eerst ook niet gedaan maar had toen ook onverklaarbare problemen zoals jij nu ook ondervind, en na een reset loopt alles weer zoals het hoort bij mij.
Staan er wel apps op je S6Weakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:57:
[...]
[afbeelding]
+ Al gezocht in diverse topics, al heb ik maar weinig kunnen vinden. Wat was voor mede Tweakers een reden om over te stappen van een Galaxy S4 (i9505) naar de Galaxy S6 (Edge), behalve dat hun abonnement het eventueel toe liet?
+ Momenteel in het bezit van een S4 waar ik geen bijzondere zaken mee doe, schiet ik met een S6 veel op?:
Nieuws/artikelen (Feedly/Pulse) lezen, foto's /video's schieten, social media en multimedia afspelen.
+ Momenteel niet zoveel te klagen al wordt het bij veel openstaande apps soms wat trager/bevriezen apps.
+ Is 32 GB intern geheugen te weinig? Momenteel heb ik een 16 GB Galaxy S4 met 32 GB SD kaart. Het interne geheugen zit vol en de SD kaart wordt voornamelijk gebruikt voor zelf geschoten foto's/video's (10 GB) en podcast (10 GB) die elke week worden gesynchroniseerd. Podcast verwijder ik echter sporadisch. Pocketcast (App) kan afgespeelde podcast echter automatisch verwijderen of een maximum van 1/2 per episodes per podcast aanhouden waardoor de opslag voor podcast op 2 GB uitkomt.
+ Momenteel in het bezit van een S4 waar ik geen bijzondere zaken mee doe, schiet ik met een S6 veel op?:
Nieuws/artikelen (Feedly/Pulse) lezen, foto's /video's schieten, social media en multimedia afspelen.
+ Momenteel niet zoveel te klagen al wordt het bij veel openstaande apps soms wat trager/bevriezen apps.
+ Is 32 GB intern geheugen te weinig? Momenteel heb ik een 16 GB Galaxy S4 met 32 GB SD kaart. Het interne geheugen zit vol en de SD kaart wordt voornamelijk gebruikt voor zelf geschoten foto's/video's (10 GB) en podcast (10 GB) die elke week worden gesynchroniseerd. Podcast verwijder ik echter sporadisch. Pocketcast (App) kan afgespeelde podcast echter automatisch verwijderen of een maximum van 1/2 per episodes per podcast aanhouden waardoor de opslag voor podcast op 2 GB uitkomt.
[ Voor 4% gewijzigd door PixellBox op 11-08-2015 18:11 ]
Verwijderd
Toch fijn, die tevredenheidsgarantie van CoolBlue, ik heb 2 maal geld terug gekregen omdat de prijs is gedaald.
Bedankt voor je tip, ik krijg nu ook 44 euro retour gestortVerwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:27:
Toch fijn, die tevredenheidsgarantie van CoolBlue, ik heb 2 maal geld terug gekregen omdat de prijs is gedaald.
Overigens beweegt bij mij de achtergrond prima mee met scrollen op 5.1.1 (wel de rom van Edgarf).
[ Voor 48% gewijzigd door Aghanim op 11-08-2015 19:36 ]
Lijkt me een goed plan, ondanks dat dit tot nu toe het enige gekke is wat ik tegengekomen ben.EJSEJS schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 17:03:
Dan heb je waarschijnlijk toch last van een bugje na je laatste update van 5.1.1+
Heb je wel een fabrieks- reset gedaan na de laatste update ?...
Apps? Een telefoon is om mee te bellen hoor!
Edit: FYI, de factory reset heeft geholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 11-08-2015 21:09 ]
Dit had ik eerst ook (niet)! Ik weet alleen niet of ik het heb gekregen na de 230mb update na 5.1.1 of na mijn hard reset.Weakling schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:57:
[...]
[afbeelding]
Over die settings; is dat eenmalig voor de app of altijd na 10min inactiviteit. De melding suggereert namelijk het eerste
Altijd na 10 min inactiviteit van de desbetreffende app, pas als je de optie weer annuleert stopt het...Kappade schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:04:
[...]
Over die settings; is dat eenmalig voor de app of altijd na 10min inactiviteit. De melding suggereert namelijk het eerste
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 12-08-2015 10:03 ]
Dat soort settings zijn tricky, want je weet niet altijd waarom een app actief wil blijven. Ik had bv een watchface voor mn smartwatch zo gestopt. Vervolgens verschenen op mn smartwatch geen weerupdates meer (het bleef de hele dag 18grd). Je kunt er dus ook apps mee kapot maken.EJSEJS schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 09:59:
[...]
Altijd na 10 min inactiviteit, pas als je de optie weer annuleert stopt het...
Dat klopt, maar als je dat merkt kan je die toch gewoon weer in dezelfde lijst aanzetten. Ik heb ook zeker niet alle apps op stop gezet, maar wel de apps die ik bijna niet gebruik en waar ik geen update's van hoef te ontvangen of welke op de achtergrond moeten blijven draaien...kwaazaar schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:03:
[...]
Dat soort settings zijn tricky, want je weet niet altijd waarom een app actief wil blijven. Ik had bv een watchface voor mn smartwatch zo gestopt. Vervolgens verschenen op mn smartwatch geen weerupdates meer (het bleef de hele dag 18grd). Je kunt er dus ook apps mee kapot maken.
Eindelijk mijn geld terug gekregen. Het heeft eeuwen geduurt!.
De S6 is inmiddels 150 euro goedkoper geworden.
Ik zal samsung, na 5 jaar trouw te zijn aan het merk, nu toch verlaten.
Voor de rest wens ik jullie wel heel veel plezier toe met de S6!
De S6 is inmiddels 150 euro goedkoper geworden.
Ik zal samsung, na 5 jaar trouw te zijn aan het merk, nu toch verlaten.
Gelukkig heb je je geld terug.DeeSung schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 10:28:
Eindelijk mijn geld terug gekregen. Het heeft eeuwen geduurt!
Wat voor phone ga je nu kopen dan. Veel beters dan de S6 is er niet 😉 lol
Had geen S4 maar voor mij is de reden geweest dat ik weer kon verlengen en een flagship phone wilde.PixellBox schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:10:
+ Al gezocht in diverse topics, al heb ik maar weinig kunnen vinden. Wat was voor mede Tweakers een reden om over te stappen van een Galaxy S4 (i9505) naar de Galaxy S6 (Edge), behalve dat hun abonnement het eventueel toe liet?
Met een S6 zul je alles natuurlijk gewoon weer sneller en mooier kunnen doen dus ja een upgrade zal het wel zijn uiteraard, dat trager worden/bevriezen van apps zou bijvoorbeeld niet voor moeten komen (bij mij niet iig).
32GB kan maar ik vond het zelf wat karig met oog op de toekomst, helemaal als je veel foto's maakt en lokaal bewaard zoals jij aangeeft zou ik het wat ruimer zoeken zodat je niet na een jaar met dataproblemen komt te staan. De foto's die je maakt gaan ook meer ruimte innemen ivm kwaliteit.. de kleinste foto die ik heb gemaakt is 5MB en de grootste 12,5MB
Hoe pak je dat aan? Mail je gewoon ofzo?Aghanim schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:31:
[...]
Bedankt voor je tip, ik krijg nu ook 44 euro retour gestort
Overigens beweegt bij mij de achtergrond prima mee met scrollen op 5.1.1 (wel de rom van Edgarf).
Is toch geld
Gisteren op WhatsApp aan Coolblue gevraagd of ze iets kunnen betekenen gezien de prijsdaling en dat konden ze. Ze kwamen zelf met het terugstorten van het verschil.Bazzaz schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:09:
[...]
Hoe pak je dat aan? Mail je gewoon ofzo?
Is toch geld
Grappig, zojuist via Facebook gevraagd en kunnen ze niks in betekenen, nouja boeit ook niet zoveelAghanim schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 13:53:
[...]
Gisteren op WhatsApp aan Coolblue gevraagd of ze iets kunnen betekenen gezien de prijsdaling en dat konden ze. Ze kwamen zelf met het terugstorten van het verschil.
Als ik lees wat jij met je telefoon doet zou ik het in jouw geval zeker niet doen.PixellBox schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:10:
Het is de vraag of je (veel) geld uit wilt geven aan een telefoon uit de laatste generatie om alleen een betere en snellere camera in jouw geval.
Je kunt je 10GB aan foto's+videos ook wegzetten op Google Foto's dan heb je die ruimte vrij.
(de foto's laden heel snel als je ze wil gebruiken EN ze worden heel mooi gesorteerd op plaats/datum/soort/activiteit enz. wat jij zelf instelt of door Google laat doen)
Het uploaden en bekijken kan je natuurlijk wel data kosten als je niet op WiFi zit.
En zoals je zelf al aangeeft kan je je podcasts ook nog aanpassen om meer geheugen vrij te houden.
De enige reden om misschien te upgraden zou zijn om meer intern geheugen te hebben voor apps maar ik denk dat dat met jouw gebruik ook niet nodig is.
Jij kan ook apps op de micro-sd kaart (tot 64GB in de S4) zetten en dat is een groot voordeel.
Ik gebruikte voor ik m'n S6 Edge 128GB kocht een Nexus 5 met 16GB en dat werd wel weinig omdat ik veel apps had geïnstalleerd.
En bij de Nexus 5 heb je geen micro-sd om apps op te zetten.
Bij de S6 heb je datzelfde probleem en daarom dat ik voor een 128GB versie heb gekozen.
En als je per sé draadloos wil kunnen opladen dan kan je zo'n coil die je nodig hebt zonder problemen in je S4 plakken voor ongeveer €10.
Koop er dan nog een Qi-lader bij van €10 en je bent weer helemaal up-to date.
En het werkt perfect met de S4 weet ik uit ervaring
Ik heb sinds maandagavond een andere lader in gebruik.Ook heb ik dinsdag de update gedaan.Kappade schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Na de update naar 5.1.1 heb ik dit ook 2 nachten achter elkaar gehad. het is ook een paar keer voorbij gekomen in dit topic. Toestel hier en daar een keer opnieuw opgestart en probleem is niet meer teruggekomen.
ook de meest recente update al geïnstalleerd? die van circa 200 mb NA 5.1.1? mogelijk dat daar een structurele fix voor dit euvel is opgenomen.
PS: Ook hier af en toe een vertraging met Swiftkey. Maar dit merk ik eigenlijk al sinds dag 1 ; niet erg storend.
'Woordvoorspelling laden' had ik recent doordat het toestel traag was.
Na de versnellende update laatst van 230mb ofzo heb ik hem een harde reset gegeven.
- 20% minder opslag in gebruik. geen idee waar dat allemaal in zat want ik heb al mijn bestanden nog. gok op update files van oa 5.1.1
- ik heb de 'Beveiliging' in de smart manager uitgeschakeld gehouden. meen een keer gelezen te hebben dat dit de encryptie is en die hoeft van mij niet aan als het performance kost. Encryptie
staat nu ook inderdaad uit.
- hier en daar wat samsung apps uitgeschakeld/verwijderd.
Dit alles resulteert in een veel vlottere S6
Sindsdien heb ik het probleem niet meer gehad. Dus wat de oplossing is.. geen idee. Ofwel de lader ofwel de update
Aan de gebruikers die eerder een Lumia 930 hadden: hoe is de van de s6 camera in vergelijking met Lumia?
Ik heb er niet veel verstand van en ook nog geen S6 pics op mijn pc bekeken maar mijn eerste indruk in dat de camera van de S6 ook zeer goed is.Cronimet schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 18:54:
Aan de gebruikers die eerder een Lumia 930 hadden: hoe is de van de s6 camera in vergelijking met Lumia?
Heb de vingerafdruk beveiliging uitgeschakeld omdat die voor mij nooit goed werkt ,heb nu een patroon ingesteld en thuis gaat die via smartlock eraf.
Dit werkte altijd prima met de vingerafdruk ontgrendeling maar met het patroon dus niet.
Hij blijft thuis maar op het patroon staan.
In het lockscreen staat ook het weer welke als locatie ook nog steeds mijn werk locatie weergeeft.
Al eens opnieuw gestart helpt helaas niet.
Locatie staat aan op de hoogste nauwkeurigheid maar het werkt niet.
Jammer dat zoiets simpels nou niet gewoon werkt ....
Edit: zojuist de vingerafdrukontgrendeling weer aangezet en smartlock werkt nog steeds niet...
Dit werkte altijd prima met de vingerafdruk ontgrendeling maar met het patroon dus niet.
Hij blijft thuis maar op het patroon staan.
In het lockscreen staat ook het weer welke als locatie ook nog steeds mijn werk locatie weergeeft.
Al eens opnieuw gestart helpt helaas niet.
Locatie staat aan op de hoogste nauwkeurigheid maar het werkt niet.
Jammer dat zoiets simpels nou niet gewoon werkt ....
Edit: zojuist de vingerafdrukontgrendeling weer aangezet en smartlock werkt nog steeds niet...
[ Voor 8% gewijzigd door ComTech op 13-08-2015 19:07 ]
Smartlock werkt volgens mij niet als je een vingerafdruk aangezet hebt, dat had ik in het begin ook en toen moest ik toch steeds unlocken. Vingerafdruk werkt bij mij echt zeer goed, zelfs als ik mijn duim er maar half op doe is het 9 uit 10.
Ik ben van plan om vanavond misschien toch snel de S6 te kopen nadat de aankondiging van de Note 5 zeer teleurstellend was voor het feit dat hij niet te koop is in de Benelux. Nu kom ik van een S4 welke maar nét 1 dag door komt over het algemeen. (1,8 uur screen on time full brightness) Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met de S6 Screen on time op 5.1.1 en misschien een vergelijking kan trekken met ervaringen op de S4. Ik ga er wel van uit dat ik mijn telefoon vaak op volle brightness zal draaien.
Ik denk dat als je terugleest in dit topic je voldoende info kan vinden. Zelf haal ik zo'n 3-4 uur op auto brightness.
Klopt, had alleen nog niet direct een vergelijking met een S4 gevonden.
[ Voor 89% gewijzigd door Flipswix op 13-08-2015 21:40 ]
Is de edge+ dan niet de juiste keuze? Verder is de s6 een top telefoonFlipswix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:31:
Ik ben van plan om vanavond misschien toch snel de S6 te kopen nadat de aankondiging van de Note 5 zeer teleurstellend was voor het feit dat hij niet te koop is in de Benelux. Nu kom ik van een S4 welke maar nét 1 dag door komt over het algemeen. (1,8 uur screen on time full brightness) Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met de S6 Screen on time op 5.1.1 en misschien een vergelijking kan trekken met ervaringen op de S4. Ik ga er wel van uit dat ik mijn telefoon vaak op volle brightness zal draaien.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Ik vind de Edge 6 juist echt niks vanwege de edge, en de beperkte batterij doet mij denken dat de S6 nog wel is langer mee zou willen gaan. Ik koop m maar denk ik.Tammesp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:46:
[...]
Is de edge+ dan niet de juiste keuze? Verder is de s6 een top telefoonMwahh met de S6 haal je wel 4 uurtjes SOT, met de laatste update zelfs wat meer.
Aah oke. Heb je de edge wel eens vabstgehouden? S6 kun je zeker voor gaan! Fijn fijn mobieltje!Flipswix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:02:
[...]
Ik vind de Edge 6 juist echt niks vanwege de edge, en de beperkte batterij doet mij denken dat de S6 nog wel is langer mee zou willen gaan. Ik koop m maar denk ik.
+1Tammesp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:04:
[...]
Aah oke. Heb je de edge wel eens vabstgehouden? S6 kun je zeker voor gaan! Fijn fijn mobieltje!
Zijn er echt mensen met scherm op full brightness?
Zit je dan met zonnebril op naar je tel te kijken oid?
Pappa! Tweaker vriend, hoe ist? Nog nieuws uit de rom + kernel kamp?
50 mah meer dan een reguliere. Dus als het goed is 15min langer ^^ maar ze zeggen dat de "edge" randen ietsjes meer stroom verbruikt en ze daarom een grotere accu in gedaan hebben om het recht te trekken.Wouter lucassen schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:06:
Haalt de edge juist niet een tikkeltje meer sot ipv minder
Ghehe, ja de S6 is bijna een zaklamp met vol brightness aanRaymond schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:08:
Ben het wel gewend met m'n S4. Misschien onderschat ik de S6 qua brightness. In de winkels waar ik had gekeken leek het verschil niet heel groot.Raymond schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:08:
S6 Edge ook vastgehouden, vind de S6 toch iets fijner in de hand liggen en ik heb toch liever een plat scherm. In iedergeval, hij is besteld! S6 128GB met Wireless Charging Kit, Pouch en Canvas FlipCover voor in totaal 660 euro met Simyo 1 maand bij Belsimpel! Hopelijk is opzeggen na een maand niet te moeilijk, anders ben ik alsnog duur uit.
[ Voor 32% gewijzigd door Flipswix op 13-08-2015 22:24 ]
Na een maand van touwtrekken met Vodafone heb ik dan eindelijk *en* een S6 *en* een nano simkaart die werkt. Ik heb deze S6 nu sinds afgelopen zaterdag in gebruik en tot gisteren was ik eigenlijk 100% tevreden met de S6 (zwart, 32gb); op alle fronten is dit toestel veel beter dan mijn oude One M7.
Helaas viel mij gisteren opeens op dat het onderste kwart van het scherm wat groenig is en het kwart daarboven wat roze. Even googlen en dat blijkt een bekend probleem te zijn. Ik twijfel nog een beetje of het de moeite van garantie claimen waard is; ik heb het immers een aantal dagen niet eens gezien en je merkt het alleen bij wit of lichtgrijs. Maar toch, tikkeltje jammer. Verder een erg goed en mooi toestel.
Helaas viel mij gisteren opeens op dat het onderste kwart van het scherm wat groenig is en het kwart daarboven wat roze. Even googlen en dat blijkt een bekend probleem te zijn. Ik twijfel nog een beetje of het de moeite van garantie claimen waard is; ik heb het immers een aantal dagen niet eens gezien en je merkt het alleen bij wit of lichtgrijs. Maar toch, tikkeltje jammer. Verder een erg goed en mooi toestel.
Hey Tammesp ik zij afgelopen week al tegen Dafmay, dat ik het al wat druk had met wat sociale verplichtingen, efteling en dat soort dingen een weekje lang. Volgende week ga ik het forum weer wat intenser volgen. Verder draai ik de laatste Edgarf rom net Als Dafmay en daar ben ik heel tevreden over. Heb je trouwens afgelopen middag de presentatie gezien van de (nieuwe galaxy s6 edege+ en de Note5? Was nu niet om te zeggen groot nieuws, de note 5 komt nog niet naar Nederland en de edge voegt niets toe alleen groter scherm. En aan de zijkant kan je nu ook eigen items toevoegen.Tammesp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:14:
[...]
Pappa! Tweaker vriend, hoe ist? Nog nieuws uit de rom + kernel kamp?
[...]
50 mah meer dan een reguliere. Dus als het goed is 15min langer ^^ maar ze zeggen dat de "edge" randen ietsjes meer stroom verbruikt en ze daarom een grotere accu in gedaan hebben om het recht te trekken.
[...]
Ghehe, ja de S6 is bijna een zaklamp met vol brightness aanVooral een voordeel als je in de zon staat, voor de rest mooi op 50% met dit briljante 1440p schermpje!
Hoi gewoon mee teruggaan binnen de 14 dagen kosteloos omruilen, anders heb je er straks spijt van. Daar is het toestel veel te duur voor toch?Lord Igor schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:28:
Na een maand van touwtrekken met Vodafone heb ik dan eindelijk *en* een S6 *en* een nano simkaart die werkt. Ik heb deze S6 nu sinds afgelopen zaterdag in gebruik en tot gisteren was ik eigenlijk 100% tevreden met de S6 (zwart, 32gb); op alle fronten is dit toestel veel beter dan mijn oude One M7.
Gewoon omruilen idd..
Over omruilen gesproken.. Had dus net de S6 besteld met wat ik dacht 1 maand contract.. helaas was het vinkje dus perongeluk verschoven naar 1 jaar. Zit ik bijna met een simyo 1 jaar abbo waar ik niks aan heb. Gelukkig nog niet het contract ondertekend.. Maar dacht dat jullie op deze avond nog wel even konden lachen.
Over omruilen gesproken.. Had dus net de S6 besteld met wat ik dacht 1 maand contract.. helaas was het vinkje dus perongeluk verschoven naar 1 jaar. Zit ik bijna met een simyo 1 jaar abbo waar ik niks aan heb. Gelukkig nog niet het contract ondertekend.. Maar dacht dat jullie op deze avond nog wel even konden lachen.
Very nice!...and welcome to the clubFlipswix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:15:
In iedergeval, hij is besteld! S6 128GB met Wireless Charging Kit, Pouch en Canvas FlipCover voor in totaal 660 euro met Simyo 1 maand bij Belsimpel! Hopelijk is opzeggen na een maand niet te moeilijk, anders ben ik alsnog duur uit.
Indeed...dat kan ik beamen...v2.2.1 draait erg fijn. Met een aantal goede bug fixes. Ik verwacht dat Edgarf deze versie dit weekend wel officieel zal uitbrengen.pappaleone schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:35:
[...]
Hey Tammesp ik zij afgelopen week al tegen Dafmay, dat ik het al wat druk had met wat sociale verplichtingen, efteling en dat soort dingen een weekje lang. Volgende week ga ik het forum weer wat intenser volgen. Verder draai ik de laatste Edgarf rom net Als Dafmay en daar ben ik heel tevreden over. Heb je trouwens afgelopen middag de presentatie gezien van de (nieuwe galaxy s6 edege+ en de Note5? Was nu niet om te zeggen groot nieuws, de note 5 komt nog niet naar Nederland en de edge voegt niets toe alleen groter scherm. En aan de zijkant kan je nu ook eigen items toevoegen.
Toch wel erg jammer dat de Note5 (voorlopig?) niet naar Europa komt! Zo op de foto's lijkt ie prachtig...en een mooie hardware upgrade naar de snelle (van onze S6 bekende) 8-core cpu + 4Gb ram

Haha we hadden nog wel afgesproken dat het een goed idee was voor de portemonneedafmay schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:01:
[...]
Very nice!...and welcome to the club![]()
[...]
Indeed...dat kan ik beamen...v2.2.1 draait erg fijn. Met een aantal goede bug fixes. Ik verwacht dat Edgarf deze versie dit weekend wel officieel zal uitbrengen.
Toch wel erg jammer dat de Note5 (voorlopig?) niet naar Europa komt! Zo op de foto's lijkt ie prachtig...en een mooie hardware upgrade naar de snelle (van onze S6 bekende) 8-core cpu + 4Gb ramDamn...wil 'm toch eigenlijk wel graag
De laatste paar dagen het volgende probleem:
-Als ik mijn telefoon voor het slapen gaan op het nachtkastje leg met ongeveer 50%, is deze de volgende ochtend helemaal leeg. Terwijl overdag het verbruik normaal en zelfs goed te noemen is.
- In batterijgegevens zie ik scherm bovenaan staan met nog geen 1,5 uur verbruik. Ik heb dit probleem sinds we een nieuwe router hebben geplaatst, deze zit in de meterkast aan de andere kant van de muur van mijn nachtkastje. (netgear nighthawk x4 r7500)
- S6 Edge
- Netgear Nighthawk X4 r7500 aangesloten op een 500mbit glasvezelverbinding
- Fabrieksinstellingen hersteld zonder resultaat
- Afstand router en telefoon is op dat moment 1,5 meter hooguit met een muurtje ertussen.
- 5Ghz Wifi
Ik wil nog kijken of ik dit ook op 2.4Ghz heb of dat ik mijn telefoon ergens anders plaats.
Iemand soortgelijke ervaringen? Het lijkt alsof mijn accu wordt lleeggetrokken buiten het android systeem om...of zou hij zijn verbinding kwijtraken tussendoor?
-Als ik mijn telefoon voor het slapen gaan op het nachtkastje leg met ongeveer 50%, is deze de volgende ochtend helemaal leeg. Terwijl overdag het verbruik normaal en zelfs goed te noemen is.
- In batterijgegevens zie ik scherm bovenaan staan met nog geen 1,5 uur verbruik. Ik heb dit probleem sinds we een nieuwe router hebben geplaatst, deze zit in de meterkast aan de andere kant van de muur van mijn nachtkastje. (netgear nighthawk x4 r7500)
- S6 Edge
- Afstand router en telefoon is op dat moment 1,5 meter hooguit met een muurtje ertussen.
- 5Ghz Wifi
Ik wil nog kijken of ik dit ook op 2.4Ghz heb of dat ik mijn telefoon ergens anders plaats.
Iemand soortgelijke ervaringen? Het lijkt alsof mijn accu wordt lleeggetrokken buiten het android systeem om...of zou hij zijn verbinding kwijtraken tussendoor?
Zet je wifi de komende nacht uit (op 4G dus) en kijk of het verschil maakt, dan heb je meteen het antwoord.
Als de wifi verbinding niet optimaal is zal het enorm veel stroom kosten om de verbinding gaande te houden, disconnect/connect/disconnect/connect enz enz.pacod schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:52:
- S6 Edge
- 5Ghz Wifi
Zet idd je wifi even een nachtje uit dan kun je dat bevestigen of uitsluiten
Je kan het best vergelijken met iemand die zich veel verplaatst met 3G/4G verbinding, dan gaat de batterij drain ook sneller.
Mee eens eigenlijk. Zo eens bellen met Coolblue of ik in de winkel kan omruilen. Maar ik moet opschieten, omdat het meer dan 10 dagen heeft geduurd voordat Vodafone mij een werkende nano simkaart heeft 'gegeven'. Uiteindelijk, na twee in de post zoekgeraakte kaarten en een die in het verkeerde systeem was geactiveerd, is gewoon de schaar in mijn oude simkaart gezetpappaleone schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:39:
[...]
Hoi gewoon mee teruggaan binnen de 14 dagen kosteloos omruilen, anders heb je er straks spijt van. Daar is het toestel veel te duur voor toch?

Yuppappaleone schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:19:
[...]
Haha we hadden nog wel afgesproken dat het een goed idee was voor de portemonnee
Sinds gisteravond ook een S6 Edge.
Na mijn Note3 toch best verrast. Ik mis de pen nog niet direct.
Het scherm is wat kleiner maar zeker erg mooi.
Ik mag over korte tijd verlengen, met het gegeven dat de Note5 voorlopig niet komt en slechts weinigf extra's aan de S6 Edge +, voor mij direct geen reden iets anders te nemen.
Ik laat de optie tot verlengen dan open totdat de Note5 misschien toch ooit komt (of wellicht de S7 volgend jaar).
Ik ben erg tevreden over de snelheid en het scherm en heb (als een van de weinigen) geen moeite mee dat er TW op staat.
Moet nog wel op zoek naar een betere cover. Gebruik nu een Muvit kunstleren book cover maar die neemt veel van het design van het toestel weg.
Na mijn Note3 toch best verrast. Ik mis de pen nog niet direct.
Het scherm is wat kleiner maar zeker erg mooi.
Ik mag over korte tijd verlengen, met het gegeven dat de Note5 voorlopig niet komt en slechts weinigf extra's aan de S6 Edge +, voor mij direct geen reden iets anders te nemen.
Ik laat de optie tot verlengen dan open totdat de Note5 misschien toch ooit komt (of wellicht de S7 volgend jaar).
Ik ben erg tevreden over de snelheid en het scherm en heb (als een van de weinigen) geen moeite mee dat er TW op staat.
Moet nog wel op zoek naar een betere cover. Gebruik nu een Muvit kunstleren book cover maar die neemt veel van het design van het toestel weg.
[ Voor 11% gewijzigd door Gadgeteer op 14-08-2015 11:30 ]
Heb je al geprobeerd een nachtje zonder wiffi? Dan weet je in ieder geval dat het wel of niet aan de router ligt.pacod schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:52:
- S6 Edge
- 5Ghz Wifi
antwoorden:pacod schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:52:
of zou hij zijn verbinding kwijtraken tussendoor?
Aghanim schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:05:
Zet je wifi de komende nacht uit (op 4G dus) en kijk of het verschil maakt, dan heb je meteen het antwoord.
Bazzaz schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:42:
[...]
Zet idd je wifi even een nachtje uit dan kun je dat bevestigen of uitsluiten
Nou volgens mij weet je nu wel wat je te doen staatpappaleone schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:54:
[...]
Heb je al geprobeerd een nachtje zonder wiffi? Dan weet je in ieder geval dat het wel of niet aan de router ligt.
Het is alweer anderhalf jaar geleden denk ik dat ik een S4 heb gehad maar het verschil is groot. Vond de S4 toch wel traag en beeldscherm niet echt fel.Flipswix schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:31:
Heb toen een S5 gehad wat ik al een flinke upgrade vond tov de S4. De S6 doet daar nog een flinke schep bovenop door de geweldige camera en snelheid. De S6 is voor mij ook de eerste GALAXY waarbij ik niet direct de noodzaak voel om er meteen een custom ROM op te zetten vanwege lag en dat soort ongein.
Ik ontdekte net dat er een hele kleine transparante beschermfolie op de flitser/hartslag sensor zat?
Ik zag opeens een luchtbel zitten (schrok me wezenloos
) toen ik erop drukte was hij weg. Na wat frutselen zag ik dat het een folie was, precies op maat welke er zo goed op geplat zat dat ik het nooit gezien had. Deze liet zich ook lastig verwijderen.
Ik zag opeens een luchtbel zitten (schrok me wezenloos
Zo, nu je het zegt!Gadgeteer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:06:
Ik ontdekte net dat er een hele kleine transparante beschermfolie op de flitser/hartslag sensor zat?
Ik zag opeens een luchtbel zitten (schrok me wezenloos) toen ik erop drukte was hij weg. Na wat frutselen zag ik dat het een folie was, precies op maat welke er zo goed op geplat zat dat ik het nooit gezien had. Deze liet zich ook lastig verwijderen.
Even snel gekeken, en ja hoor. Bij mij zat hij er ook nog op. NIET te zien!
Haha
Natuurlijk is die WEL te zien. Vreemd dat er geen lipje aanzit om de folie makkelijk te verwijderen. Overigens zit er ook folie rond de cameralens.
vandaag de s6 opgehaald bij het kpn service centre, kreeg mooi een mailtje dat hij klaar was. Front cam problemen zijn verholpen, snelle en nette service gehad
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.