Hier is geen oplossing voor, tenzij je met pitfiles gaat werken (niet aan te raden) Ik heb een telefoon met roemeense software, ik kan ook geen phn versie downloaden. Heb al meerdere forum's gekeken en het komt meerder malen voor. Bij vorige telefoons van Samsung nooit een probleem, maar bij lijkt er toch iets veranderd te zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:12:
Na de s6 met losse home button, nu een goed toestel gekregen via CB, het enige waar ik mij nu aan stoor is dat ik een LUX versie heb, wat ook hoort in België, maar in die versie zitten niet de snelle instellingen (de 9 favoriete instellingen die je bovenaan kan plaatsen) nu heb ik geprobeerd de PHN rom (van sammobile) te flashen via Odin v. 3.10.6, maar krijg steeds een fail, via mijn desktop, via de laptop, andere usb kabel + poorten geprobeerd, niks werkt, kan alleen de LUX versie flashen.
Heeft er iemand een goeie tip voor mij?
Zie hier heel vaak voorbij komen van "ff flashen via Odin en klaar" maar zo simpel lijkt me dat toch niet.
Heb het zelfde probleem gehad met men s6 edge, maar die is toen terug bij CB geweest en zij hebben er toen de PHN versie op gezet, op dat toetel kan ik nu alle versies plaatsen met Odin zonder probleem, maar op de S6 lukt het van geen kanten. Toestel lijkt wel gelocked te zijn. Alvast bedankt.
Geen problemen mee hier werkt het gewoon 5.1.1rikadoo schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
Hier hetzelfde, optie staat bij Achtergrond en dan Bewegingseffect achtergrond, stond aan bij mij maar werkt nog steeds niet.
Verwijderd
ik heb samsung galaxy s5 mini en heb gisteren de update ontvangen met versie nr. 4.4.2 en nu zie ik een zonnetje/tandwieltje (in de weather app) naast de tijd met een klokje erin en kan er niet achterkomen waar deze voor is danwel wat het aangeeft. meest logische zou een alarm zijn maar die geeft hij al aan naast het bereik.
iemand een idee waar dit symbooltje voor staat?
Je zit in het verkeerde topicVerwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 17:54:
ik heb samsung galaxy s5 mini en heb gisteren de update ontvangen met versie nr. 4.4.2 en nu zie ik een zonnetje/tandwieltje (in de weather app) naast de tijd met een klokje erin en kan er niet achterkomen waar deze voor is danwel wat het aangeeft. meest logische zou een alarm zijn maar die geeft hij al aan naast het bereik.
Andere kabel werkt niet je moet de originele dikke kabel gebruiken. Anders kan je niet flashen.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:12:
Na de s6 met losse home button, nu een goed toestel gekregen via CB, het enige waar ik mij nu aan stoor is dat ik een LUX versie heb, wat ook hoort in België, maar in die versie zitten niet de snelle instellingen (de 9 favoriete instellingen die je bovenaan kan plaatsen) nu heb ik geprobeerd de PHN rom (van sammobile) te flashen via Odin v. 3.10.6, maar krijg steeds een fail, via mijn desktop, via de laptop, andere usb kabel + poorten geprobeerd, niks werkt, kan alleen de LUX versie flashen.
Heeft er iemand een goeie tip voor mij?
Zie hier heel vaak voorbij komen van "ff flashen via Odin en klaar" maar zo simpel lijkt me dat toch niet.
Heb het zelfde probleem gehad met men s6 edge, maar die is toen terug bij CB geweest en zij hebben er toen de PHN versie op gezet, op dat toetel kan ik nu alle versies plaatsen met Odin zonder probleem, maar op de S6 lukt het van geen kanten. Toestel lijkt wel gelocked te zijn. Alvast bedankt.
Kijk eens schuin tegenover het licht in of de home knop schoon is. Dat is meestal de oorzaak van een slechte vingerscan.kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:36:
Werkt de vingerafdrukscanner bij jullie een beetje? Bij mij werkt het zelden. En dat terwijl uit de tweakers-review kwam dat hij nu veel beter werkte dan de variant in de S5...
Bij mij werkt de originele kabel niet en een andere kabel juist wel.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:14:
[...]
Andere kabel werkt niet je moet de originele dikke kabel gebruiken. Anders kan je niet flashen.
Je hebt met 14% weinig apps er op staan.EJSEJS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:38:
Sinds gister ook de Update 5.1.1+ PHN (plus volledige reset) op mijn S6 gezet, maar wat een verbetering qua accu gebruik. In de standby stand heeft hij vannacht maar 3% van de accu gebruikt (zie screenshot). En ook het ram gebruik is na een opstart veel lager (zie screenshot), loopt later wel nog op maar komt bijna hoger dan 70% nu. Ben tot nu toe dan ook heel te vrede over deze 5.1.1+ update...
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan is er ook weinig mem in gebruik
Het is wel een 128GB versie, dus het opslag percentage gaat niet zo snel omhoog als bij een 32GB versie. Voorlopig staan al mijn belangrijke apps er wel op eigenlijk.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:21:
[...]
Je hebt met 14% weinig apps er op staan.
Dan is er ook weinig mem in gebruik
[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 08-08-2015 19:29 ]
Dit probleem omtrent de rom heeft niets te maken met de kabel.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:14:
[...]
Andere kabel werkt niet je moet de originele dikke kabel gebruiken. Anders kan je niet flashen.
Dit heeft te maken met de partitie van de rom.
Kan zijn er is veel fake in de handel. Als je een losse Samsung adapter hebt in blisterverpakking zit er ook een dunne kabel bij.Aghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 18:18:
[...]
Bij mij werkt de originele kabel niet en een andere kabel juist wel.
De goede kabels zijn te herkennen aan een ingeperste tekst op het snoer, en die hebben geen gladde PVC mantel en zijn dikker dan de fake kabels.
Dit is een goedgekeurde kabel. Je moet wel goede ogen hebben en even zoeken op de kabel om het te kunnen lezen
Foto natuurlijk gemaakt met de Galaxy S6

[ Voor 6% gewijzigd door RAAF12 op 08-08-2015 19:41 ]
Ja, dat dacht ik al, een 128GB versie....EJSEJS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:04:
[...]
Het is wel een 128GB versie, dus het opslag percentage gaat niet zo snel omhoog als bij een 32GB versie. Voorlopig staan al mijn belangrijke apps er wel op eigenlijk.
Hoi maar ik neem toch aan dat als je de originele doos met telefoon binnenkrijgt dat de kabel die er bij zit ook een originele kabel is? Ik heb hier 3 originele snel laders 2x van een galaxys6 1x galaxy note edge. Deze kabels zijn alle drie mat wit maar die text ik zie hem niet.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:31:
[...]
Kan zijn er is veel fake in de handel. Als je een losse Samsung adapter hebt in blisterverpakking zit er ook een dunne kabel bij.
De goede kabels zijn te herkennen aan een opdruk op het snoer, en die hebben geen gladde PVC mantel en zijn dikker dan de fake kabels.
Dit is een goedgekeurde kabel. Je moet wel goede ogen hebben om het te kunnen lezen![]()
[afbeelding]

Een van de redenen dan. Als eerste de kabel testen! Toen een paar jaar geleden Cyanogenmod begon was dat ook een reden waarom er vanuit de installer niet te flashen was. Goedkope kabels hebben hele dunne draadjes met teveel weerstand.pappaleone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:07:
[...]
Dit probleem omtrent de rom heeft niets te maken met de kabel.
Dit heeft te maken met de partitie van de rom.
Van iPhone naar S6 overgestapt maar ben zoekende naar een topic waar iedereen zijn screen/apps deelt welke hij geïnstalleerd heeft met Android, kijk ik daar nu overheen of is die er nog niet?
Okay ik begrijp jou inderdaad alleen het probleem wat wij hadden met de rom had met de partitie te maken. Maar inderdaad had dit verhaal al meer gehoord.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:40:
[...]
Een van de redenen dan. Als eerste de kabel testen! Toen een paar jaar geleden Cyanogenmod begon was dat ook een reden waarom er vanuit de installer niet te flashen was. Goedkope kabels hebben hele dunne draadjes met teveel weerstand.
De tekst staat er toch echt op een USB goedgekeurde kabel.....Loupe erbij, geduld en veel licht dan kom je de tekst vanzelf tegen......pappaleone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:39:
[...]
Hoi maar ik neem toch aan dat als je de originele doos met telefoon binnenkrijgt dat de kabel die er bij zit ook een originele kabel is? Ik heb hier 3 originele snel laders 2x van een galaxys6 1x galaxy note edge. Deze kabels zijn alle drie mat wit maar die text ik zie hem niet.
Bij mij staat de tekst ongeveer op het midden van de kabel.
[ Voor 5% gewijzigd door RAAF12 op 08-08-2015 19:54 ]
Zoek even op post je homescreen. Dan vind je dit topic.lubbertkramer schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:46:
Van iPhone naar S6 overgestapt maar ben zoekende naar een topic waar iedereen zijn screen/apps deelt welke hij geïnstalleerd heeft met Android, kijk ik daar nu overheen of is die er nog niet?
Straks eens even kijken.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 19:49:
[...]
De tekst staat er toch echt op een USB goedgekeurde kabel.....Loupe erbij, geduld en veel licht dan kom je de tekst vanzelf tegen......
Bij mij staat de tekst ongeveer op het midden van de kabel.
Na de 5.1.1 + factory reset werkte het parallax-effect perfect, maar sinds de microupdate heb ik hetzelfde probleem als hierboven beschreven. De optie is er, kan aangezet worden, maar heeft geen effect meer.rikadoo schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
Hier hetzelfde, optie staat bij Achtergrond en dan Bewegingseffect achtergrond, stond aan bij mij maar werkt nog steeds niet.
Op XDA loopt er ook een topic met lotgenoten.
Kan toch niet de bedoeling zijn bij elke update een factory reset te doen, zeker met de aangekondigde maandelijkse security updates

Zou de cache wissen van de TouchWiz-app iets opleveren? Of zijn er andere trucjes om het effect weer aan de praat te krijgen?
Heb ik weer, Chrome als browser erop gezet kan ik de startpagina niet verwijderen. Vanalles geprobeerd maar niks lukt. Iemand een idee? Deze komt erop
http://www.samsungportal....dex.php?operator=vodafone
Chrome > instellingen > startpagina > vinkje weghalen bij standaard en URL invullen van de startpagina die jij wilt gebruikenRAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:27:
Heb ik weer, Chrome als browser erop gezet kan ik de startpagina niet verwijderen. Vanalles geprobeerd maar niks lukt. Iemand een idee? Deze komt erop
Chrome browser vind ik nu wel een stuk beter werken sinds de Samsung support Library. Lekker snel in iedergeval.
Dat werkt niet. ook cache legen, Chrome verwijderen, opnieuw installeren werkt niet meer sinds de laatste Samsung security update. De Samsung pagina blijft staan als startpagina.EJSEJS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 21:47:
[...]
Chrome > instellingen > startpagina > vinkje weghalen bij standaard en URL invullen van de startpagina die jij wilt gebruiken
Vreemd bij mij werkt het gewoon, en ik heb ook de laatste Samsung security update.er op staan. Ik heb verder ook geen idee waarom het bij jouw niet werkt dan.RAAF12 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:51:
[...]
Dat werkt niet. ook cache legen, Chrome verwijderen, opnieuw installeren werkt niet meer sinds de laatste Samsung security update. De Samsung pagina blijft staan als startpagina.
[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 09-08-2015 00:06 ]
Verwijderd
Hoe krijg ik het menu zoals jij dat hebt in het midden? bij mij blijft hij rechts staan en weet ik geen mogelijkheid om hem naar het midden te verplaatsenEJSEJS schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:38:
Sinds gister ook de Update 5.1.1+ PHN (plus volledige reset) op mijn S6 gezet, maar wat een verbetering qua accu gebruik. In de standby stand heeft hij vannacht maar 3% van de accu gebruikt (zie screenshot). En ook het ram gebruik is na een opstart veel lager (zie screenshot), loopt later wel nog op maar komt bijna hoger dan 70% nu. Ben tot nu toe dan ook heel te vrede over deze 5.1.1+ update...
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij maakt gebruik van de google launcherVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 01:15:
[...]
Hoe krijg ik het menu zoals jij dat hebt in het midden? bij mij blijft hij rechts staan en weet ik geen mogelijkheid om hem naar het midden te verplaatsen
Verwijderd
Nu heb ik geprobeerd om mijn s6 edge (waar waarschijnlijk door CB de pitfile is aangepast) de LUX rom te flashen en dat werkt dan wel weer gewoon, en andersom op de S6 kan het niet, daar moet toch een reden voor zijn, is dan toch ook een andere partitie.pappaleone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:32:
[...]
Hier is geen oplossing voor, tenzij je met pitfiles gaat werken (niet aan te raden) Ik heb een telefoon met roemeense software, ik kan ook geen phn versie downloaden. Heb al meerdere forum's gekeken en het komt meerder malen voor. Bij vorige telefoons van Samsung nooit een probleem, maar bij lijkt er toch iets veranderd te zijn.
Snap het allemaal niet meer zo goed.

Gisteren even met een Edge gespeeld van een vriend. Als je de home knop vergelijkt dan lijkt dat alsof je een totaal ander toestel gebruikt. Bij de Egde lag deze perfect verankerd in de behuizing. Erg mooi.
Ben ik overigens de enige die nog steeds problemen heeft met streamen via bluetooth? Het hapert bij mij in de auto behoorlijk veel.
Ben ik overigens de enige die nog steeds problemen heeft met streamen via bluetooth? Het hapert bij mij in de auto behoorlijk veel.
Misschien is de PHN partitie groter en past de LUX daar prima op, terwijl andersom de partitie te klein is voor de PHN. Heb geen idee of dat het zou kunnen zijn, maar dat is wat me te binnen schiet.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 07:24:
[...]
Nu heb ik geprobeerd om mijn s6 edge (waar waarschijnlijk door CB de pitfile is aangepast) de LUX rom te flashen en dat werkt dan wel weer gewoon, en andersom op de S6 kan het niet, daar moet toch een reden voor zijn, is dan toch ook een andere partitie.
[ Voor 48% gewijzigd door Aghanim op 09-08-2015 08:16 ]
Verwijderd
Daar zit enige logica in.Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:14:
Gisteren even met een Edge gespeeld van een vriend. Als je de home knop vergelijkt dan lijkt dat alsof je een totaal ander toestel gebruikt. Bij de Egde lag deze perfect verankerd in de behuizing. Erg mooi.
[...]
Misschien is de PHN partitie groter en past de LUX daar prima op, terwijl andersom de partitie te klein is voor de PHN. Heb geen idee of dat het zou kunnen zijn, maar dat is wat me te binnen schiet.
Heb mijn 2 toestellen ook vergeleken zijnde de homeknop en die van de s6 ligt er dieper in dan de s6 edge, gelukkig wel alle twee zonder los te zitten
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2015 08:33 ]
Dat was inderdaad ook mijn ervaring ja, alsof deze een paar mm dieper naar beneden ligt. Daardoor heeft deze automatisch minder speling.
Verwijderd
Als ik de PHN rom in Odin3 in laad heeft die een Binary size van 3639,1 Mb en de LUX is 3630,2 Mb, die van de PHN is inderdaad groter. Weet niet zeker of dit er iets mee te maken heeft!
Verwijderd
Heb even de vergelijking gemaakt hoe de batterij beter wordt door meer gebruik en meer oplaad beurten.
De S6 edge van dag 1 in gebruik: https://drive.google.com/...oV2hPU3M/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...QRUtscUk/view?usp=sharing
De S6 sinds deze week in gebruik:
https://drive.google.com/...td3ROTUE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...INVlnYUU/view?usp=sharing
Stond er eigenlijk een beetje verbaasd bij te kijken, maar zo zie je maar dat de batterij na meer oplaad beurten er veel beter uitkomt.
De S6 edge van dag 1 in gebruik: https://drive.google.com/...oV2hPU3M/view?usp=sharing
Stond er eigenlijk een beetje verbaasd bij te kijken, maar zo zie je maar dat de batterij na meer oplaad beurten er veel beter uitkomt.
Met Nova Launcher (Prime) kun je dat doen, hieronder een filmpje met uitleg over de Nova LauncherVerwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 01:15:
[...]Hoe krijg ik het menu zoals jij dat hebt in het midden? bij mij blijft hij rechts staan en weet ik geen mogelijkheid om hem naar het midden te verplaatsen
YouTube: Nova Launcher Guide (How To)
Hoi Xenergy, ik gebruik mijn bluetooth ook heel erg veel in combinatie met mijn auto radio, en ik heb nooit iets gemerkt. zeker niet tijdens het afspelen, mijn vorige telefoon (HTC One X) haperde wel heel erg wanneer ik een meter uit de buurt van mijn autoradio zat. Zit er ergens staal tussen misschien?Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:14:
Ik heb een JVC KDR-711.
Misschien iets met de bluetooth versie te maken?
Dit dus.Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:14:
[...]
Misschien is de PHN partitie groter en past de LUX daar prima op, terwijl andersom de partitie te klein is voor de PHN. Heb geen idee of dat het zou kunnen zijn, maar dat is wat me te binnen schiet.
Gisteren nog een uurtje onafgebroken gestreamed in mijn auto.Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 08:14:
Enige probleem wat ik tegenkwam, was dat de S6 automatisch de stock music player startte en dat irritante pre-installed muziekje naar mijn ICE systeem streamde.
De app startte zichzelf telkens opnieuw op na door mij gesloten te zijn. Dat stopte op het moment dat ik Deezer startte en daarna heb ik het issue van auto play niet meer ervaren.
Heb je geen apps op het toestel staan? 5% eraf na 19uur gebruik. Dat lukt mijn s6 totaal niet, zelfs als ik 4G en Sync uitzet. Heb je bepaalde dingen uit staan? Zou je een lijst van je geïnstalleerde apps willen geven en de apps en services die je uit hebt gezet?Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:11:
Heb even de vergelijking gemaakt hoe de batterij beter wordt door meer gebruik en meer oplaad beurten.
[ Voor 7% gewijzigd door BlacKstaR- op 09-08-2015 11:12 ]
Voor mijn gevoel ligt het echt aan de S6. Mijn auto is 2 jaar oud en het streamen ging altijd perfect met Lumia 930 en iPhone 5. Ligt er wel aan waar ik de S6 neerleg in de auto. Als ik bijvoorbeeld mijn hand om de front en back camera doe dan hapert het afspelen direct.Nachoman schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:12:
[...]
Hoi Xenergy, ik gebruik mijn bluetooth ook heel erg veel in combinatie met mijn auto radio, en ik heb nooit iets gemerkt. zeker niet tijdens het afspelen, mijn vorige telefoon (HTC One X) haperde wel heel erg wanneer ik een meter uit de buurt van mijn autoradio zat. Zit er ergens staal tussen misschien?
Verwijderd
Meest voor de hand liggende apps, facebook, twitter, instagram doe ik in de browser, en uiteraard een heleboel apps uitgeschakeld die ik nooit gebruik. 24 uitgeschakelde apps, meeste van google, S-voice, s-health, dingen die ik nooit gebruik moeten ook niet op de achtergrond draaien vind ik. Ik draai wel CM security en CM cleanmaster die het toestel in de gaten houden, en me ook melden als er teveel troep op de achtergrond draait, en door 1 druk op de toets is alles weer netjes clean. Doet een beetje wat smartmanager doet, maar dan beter vind ik persoonlijk.BlacKstaR- schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:10:
[...]
Heb je geen apps op het toestel staan? 5% eraf na 19uur gebruik. Dat lukt mijn s6 totaal niet, zelfs als ik 4G en Sync uitzet. Heb je bepaalde dingen uit staan? Zou je een lijst van je geïnstalleerde apps willen geven en de apps en services die je uit hebt gezet?
Het is niet met zekerheid te zeggen maar gezien het verbruik op de scherm afbeeldingen ligt dit toestel gewoon 100% idee. Dat is dus niet 19 uur gebruik maar 19 uur idee. Dan is het nog steeds niet slecht, maar er is geen enkele app actief geweest om ook maar iets te synchroniseren of iets dergelijks, anders had deze bij dit lijstje gestaan. Oftewel, leuke stats maar een toestel heb je om te gebruiken, niet om met het scherm uit te laten liggen en wachten tot het leeglooptBlacKstaR- schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:10:
[...]
Heb je geen apps op het toestel staan? 5% eraf na 19uur gebruik. Dat lukt mijn s6 totaal niet, zelfs als ik 4G en Sync uitzet. Heb je bepaalde dingen uit staan? Zou je een lijst van je geïnstalleerde apps willen geven en de apps en services die je uit hebt gezet?
Verwijderd
Ik gebruik het toestel regelmatig, niet dat ik heb 24 u per dag in mijn handen heb, wifi of 4G wordt ingeschakeld als ik het nodig heb, en synchroniseren gaat ook gewoon aan als ik vind dat er moet synchroniseerd worden, zie geen enkele reden om het toestel constant te laten synchroniseren. En locatie staat al helemaal uitgeschakeld. Ik heb het toestel om mee te bellen, sms-en af en toe facebook en twitter via de browser en de camera wordt met regelmaat gebruikt.Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:21:
[...]
Het is niet met zekerheid te zeggen maar gezien het verbruik op de scherm afbeeldingen ligt dit toestel gewoon 100% idee. Dat is dus niet 19 uur gebruik maar 19 uur idee. Dan is het nog steeds niet slecht, maar er is geen enkele app actief geweest om ook maar iets te synchroniseren of iets dergelijks, anders had deze bij dit lijstje gestaan. Oftewel, leuke stats maar een toestel heb je om te gebruiken, niet om met het scherm uit te laten liggen en wachten tot het leegloopt
Weet je het zeker? Heb je ook die laatste update van 244mb binnen? Want hiervoor draaide ik ook al 5.1.1...pappaleone schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 14:51:
[...]
Geen problemen mee hier werkt het gewoon 5.1.1
Mijn punt was dat je in jouw screenshot dat niet gedaan hebt anders had je die apps of services er wel bij zien staan. Daarom is het verbruik van 5% niet representatief voor het daadwerkelijk gebruiken van je toestel met wat jij beschrijft dat je er mee doet.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:41:
[...]
Ik gebruik het toestel regelmatig, niet dat ik heb 24 u per dag in mijn handen heb, wifi of 4G wordt ingeschakeld als ik het nodig heb, en synchroniseren gaat ook gewoon aan als ik vind dat er moet synchroniseerd worden, zie geen enkele reden om het toestel constant te laten synchroniseren. En locatie staat al helemaal uitgeschakeld. Ik heb het toestel om mee te bellen, sms-en af en toe facebook en twitter via de browser en de camera wordt met regelmaat gebruikt.
thanks, zocht dus op de verkeerde woorden als android, showAghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:01:
[...]
Zoek even op post je homescreen. Dan vind je dit topic.
Niet echt iets om op te merken. Waarschijnlijk een stuk zuiniger dan TouchWiz, maar niet echt iets opmerkelijk zoals ik al net in het begin aangaf. Hiermee voelt je telefoon een stuk meer als stock aan, voor velen is dit fijner. Ik heb eigenlijk geen probleem met TouchWiz (de huidige dan) en met stock Google Launcher. Beiden zijn prima, maar ik vermoed dat Google launcher stukken smoother aanvoelt.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:11:
[...]
Heb je enig idee hoe het batterijverbruik is met deze launcher?
Heeft eigenlijk iedereen 5.1 al OTA binnen gekregen? Ik heb hem hier namelijk nog niet!
Ik draai de laatste 5,1,1 versie met de Edgarf rom, geen problemen.JDL15 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Weet je het zeker? Heb je ook die laatste update van 244mb binnen? Want hiervoor draaide ik ook al 5.1.1...
Klopt ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem als jou. Ik flash al jaren heb inmiddels flink wat telefoons van Samsung achter de rug. Nooit problemen ondervonden of ik nu een Noorse versie of Japanse versie gebruikte. Maar bij de S6 is het ineens afgelopen. Ik heb gisteren nog een samsung store gebeld, om (tegen betaling) een PHN versie te flashen,het antwoordt kende ik al dit doen wij niet.Nu is het op zich geen ramp omdat ik de Edgarf rom draai deze is de laatste versie die er nu is.Maar het blijft raar, ik heb vandaag eens wat speurwerk verricht naar een pit file voor de galaxy S6 64GB ....... niet te vinden, of ik kijk er overheen.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 07:24:
[...]
Nu heb ik geprobeerd om mijn s6 edge (waar waarschijnlijk door CB de pitfile is aangepast) de LUX rom te flashen en dat werkt dan wel weer gewoon, en andersom op de S6 kan het niet, daar moet toch een reden voor zijn, is dan toch ook een andere partitie.
Er zijn twee versies de 5.1.1 en de 5.1.1_0030 dat is de laatste versie met de Stagefright (plankenkoorts) update.Wouter lucassen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 16:05:
Heeft eigenlijk iedereen 5.1 al OTA binnen gekregen? Ik heb hem hier namelijk nog niet!
De 5.1.1 heb ik met Odin binnengehengeld de andere via OTA.
[ Voor 8% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2015 17:54 ]
Ik heb hem namelijk nog niet. Via kies misschien?RAAF12 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:52:
[...]
Er zijn twee versies de 5.1.1 en de 5.1.1_0030 dat is de laatste versie met de Stagefright (plankenkoorts) update.
1
Nee Kies werkt niet met de S6. Als je een unbranded S6 hebt zou je hem moeten hebben wat draait er nu op de fone?
[ Voor 59% gewijzigd door RAAF12 op 09-08-2015 17:56 ]
Ik heb volgens de PhoneInfo app origineel een CSC van PHN op mn s6.
Nu heb ik na een tijdje terug 5.1.1 geflashed te hebben een CSC van XEF, de Franse rom.
En er staat bij Active CSC PHN/XEF.
Welke nieuwere rom kan ik nu veilig flashen? En als ik dan toch de fail krijg aan het eind: ben ik na een reboot weer bij de oude rom of moet ik de vorige rom (dus de Franse) er weer overheen flashen om een werkend toestel te krijgen?
Nu heb ik na een tijdje terug 5.1.1 geflashed te hebben een CSC van XEF, de Franse rom.
En er staat bij Active CSC PHN/XEF.
Welke nieuwere rom kan ik nu veilig flashen? En als ik dan toch de fail krijg aan het eind: ben ik na een reboot weer bij de oude rom of moet ik de vorige rom (dus de Franse) er weer overheen flashen om een werkend toestel te krijgen?
Oké wat vreemd of zijn er meer mensen waarbij de update nog niet binnen is? Heb een BE model.RAAF12 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:54:
Nee Kies werkt niet met de S6. Als je een unbranded S6 hebt zou je hem moeten hebben wat draait er nu op de fone?
Build is nu BOGB geen PHN meer want de Stagefright update is niet landgerelateerd.Wouter lucassen schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:59:
[...]
Oké wat vreemd of zijn er meer mensen waarbij de update nog niet binnen is? Heb een BE model.
OTA updaten gaat in fases ivm de load.
Verwijderd
Had jij je phone ook niet gekocht bij CB, als je kunt hard maken dat ze je een toestel hebben verkocht met een NIET PHN rom, wat ze denk ik toch verplicht zijn, en je vraagt of ze voor jou de PHN versie erop kunnen flashen is alles toch voor mekaar. Ik heb nu een LUX rom, ook besteld bij CB maar in België, als ik mijn toestel nu zou terug sturen of langs ga doen ze gewoon de PHN versie flashen, hebben ze ook gedaan op men S6 edge. Wel in de 14 dagen ruil periode. Ik zou het toch ff proberen, en zeggen dat je graag de PHN versie hebt omdat de updates sneller worden aangeleverd. Ook aan het zien geweest voor een PIT-file voor een S6 32gb maar ook niet te vinden, ik ga het op save spelen en CB maar weer eens aanspreken denk ik.pappaleone schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 17:06:
[...]
Klopt ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem als jou. Ik flash al jaren heb inmiddels flink wat telefoons van Samsung achter de rug. Nooit problemen ondervonden of ik nu een Noorse versie of Japanse versie gebruikte. Maar bij de S6 is het ineens afgelopen. Ik heb gisteren nog een samsung store gebeld, om (tegen betaling) een PHN versie te flashen,het antwoordt kende ik al dit doen wij niet.Nu is het op zich geen ramp omdat ik de Edgarf rom draai deze is de laatste versie die er nu is.Maar het blijft raar, ik heb vandaag eens wat speurwerk verricht naar een pit file voor de galaxy S6 64GB ....... niet te vinden, of ik kijk er overheen.
Verwijderd
Eigenlijk ging het hier ook niet over hoelang ik doe op 1 batterij lading, ik haalde gewoon het verschil aan tussen 2 toestellen, de edge van dag 1 waar de batterij een vele langere duur nog had dan met een toestel van 3 dagen oud. Omdat een batterij pas optimaal gaat werken na een paar laad beurten. Ma swat!Aghanim schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 13:20:
[...]
Mijn punt was dat je in jouw screenshot dat niet gedaan hebt anders had je die apps of services er wel bij zien staan. Daarom is het verbruik van 5% niet representatief voor het daadwerkelijk gebruiken van je toestel met wat jij beschrijft dat je er mee doet.
Ik heb nu al enige tijd de S6 en loop nog steeds tegen het probleem aan dat er tijdens het scrollen een soort lag ontstaat. Dit gebeurt vooral veel in apps als de Google play store en Chrome. Hebben meer mensen hier last van? Heb na de update naar 5.1.1 al een factory reset gedaan en nu net weer maar geen succes. Vooral bij de play store is de lag enorm aanwezig.
Hoi Patjess.Place mijn telefoon komt van Bel simpel in Groningen. Ik wist dat ik een telefoon ging kopen die wel nederlandse taal zou hebben, maar geen Nederlandse software. Ik wilde graag de blauwe variant waarvan de 64GB niet in Nederland is te verkrijgen. Maar desalnietemin is het jammer dat bij dit toestel het flashen van andere roms toch moeilijk word En na mijn weten heeft het puur te maken met de partitie van de rom.Als ik een pit file zou kunnen vinden, dan zou ik het wel proberen.Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 18:16:
[...]
Had jij je phone ook niet gekocht bij CB, als je kunt hard maken dat ze je een toestel hebben verkocht met een NIET PHN rom, wat ze denk ik toch verplicht zijn, en je vraagt of ze voor jou de PHN versie erop kunnen flashen is alles toch voor mekaar. Ik heb nu een LUX rom, ook besteld bij CB maar in België, als ik mijn toestel nu zou terug sturen of langs ga doen ze gewoon de PHN versie flashen, hebben ze ook gedaan op men S6 edge. Wel in de 14 dagen ruil periode. Ik zou het toch ff proberen, en zeggen dat je graag de PHN versie hebt omdat de updates sneller worden aangeleverd. Ook aan het zien geweest voor een PIT-file voor een S6 32gb maar ook niet te vinden, ik ga het op save spelen en CB maar weer eens aanspreken denk ik.
Ik ervaar momenteel flinke lag als ik Whats App open en iets wil typen, Het duurt ongeveer 10 seconden voordat ik dat kan doen.Jorn22 schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:28:
Ik heb nu al enige tijd de S6 en loop nog steeds tegen het probleem aan dat er tijdens het scrollen een soort lag ontstaat. Dit gebeurt vooral veel in apps als de Google play store en Chrome. Hebben meer mensen hier last van? Heb na de update naar 5.1.1 al een factory reset gedaan en nu net weer maar geen succes. Vooral bij de play store is de lag enorm aanwezig.
Bij de Play Store van Google is er bijna altijd wel lag...Chrome draait hier perfect net zoals Whatsapp. Je kan Chrome sneller maken, dan moet je Chrome meer RAM geheugen toewijzen. Link: http://www.androidplanet....-android-browser-sneller/ Succes!!
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Ja, dat ervaar ik ook. Dacht eerst dat het aan me foon lag. Maar het is die Whatsapp. Hoe is dit te verhelpen?
pappaleone schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 20:43:
[...]
Ik ervaar momenteel flinke lag als ik Whats App open en iets wil typen, Het duurt ongeveer 10 seconden voordat ik dat kan doen.
Intel Pro Kit NUC ANH i7 Intel Core 1360P 32GB 1TB Samsung 980Pro / Dell U2518D / Samsung S23 Ultra / Samsung Watch 6 classic 47mm LTE / Samsung Tab 8 Ultra
Ondertussen de meest drastische oplossing uitgeprobeerd: een wipe + factory reset.Aikibana1 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:27:
[...]
Na de 5.1.1 + factory reset werkte het parallax-effect perfect, maar sinds de microupdate heb ik hetzelfde probleem als hierboven beschreven. De optie is er, kan aangezet worden, maar heeft geen effect meer.
Op XDA loopt er ook een topic met lotgenoten.
Kan toch niet de bedoeling zijn bij elke update een factory reset te doen, zeker met de aangekondigde maandelijkse security updates![]()
Zou de cache wissen van de TouchWiz-app iets opleveren? Of zijn er andere trucjes om het effect weer aan de praat te krijgen?
En jawel, nog steeds geen parallax-effect (bewegende achtergrond tov iconen).
Dus het lijkt me issue met de laatste kleine 5.1.1+ update.
Is er eigenlijk iemand waarbij het nog wel werkt bij die laatste Android-versie?
Dank voor de tip TammespLithoMan schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 23:56:
Ja, dat ervaar ik ook. Dacht eerst dat het aan me foon lag. Maar het is die Whatsapp. Hoe is dit te verhelpen?
[...]
Waar ik dacht dat de S6 een limiet had op de wifi snelheid, lag het limiet in de provider van de speedtest! Toch best wel lekker dit, terwijl alles nog niet ideaal is ingericht thuis:

Same here, whatsapp openen vanuit lockscreen stand en dan klikken om te openen werkt niet goed meer.
Ofwel een update van whatsapp ofwel de laatste Samsung update 5.1.1 die ik er vrijdagavond opgezet heb/
Gebruiken jullie ook een ander keyboard (ik gebruik swype)? Nog niet getest of het met standaard Samsung keyboard ook zo is.
Ik had ook problemen met whatsapp maar dan icm Swiftkey-keyboard. Als ik een gesprek open en op de balk tik om te gaan typen, komt het toetsenbord de ene keer direct en de andere keer duurt het ongeveer 5 seconden. Ik had de nieuwste apk geïnstalleerd van WhatsApp en van SwiftKey, buiten de store om.Hakki schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:40:
[...]
Same here, whatsapp openen vanuit lockscreen stand en dan klikken om te openen werkt niet goed meer.
Ofwel een update van whatsapp ofwel de laatste Samsung update 5.1.1 die ik er vrijdagavond opgezet heb/
Gebruiken jullie ook een ander keyboard (ik gebruik swype)? Nog niet getest of het met standaard Samsung keyboard ook zo is.
Ik heb beiden verwijderd en de laatste versies via de store gedownload. Het probleem lijkt nu niet meer aanwezig, maar moet nog wat langer testen. Ik vermoed dus dat t probleem door whatsapp veroorzaakt wordt.
Edit: Na een tijdje opende ik whatsapp weer en de vertraging mbt het toetsenbord is er helaas nog steeds. Had t net ook hier tijdens het typen van mn reactie. Erg irritant... Het is wel vreemd dat het probleem zich zo nu en dan voordoet bij mij.
[ Voor 10% gewijzigd door Monda op 10-08-2015 09:19 ]
PSN: Mondaatje
Ik heb een S6 van midden april ergens. Super tevreden van.. tot enkele weken terug.
Eerst verdwenen er een paar icoontjes (geen ramp), is inmiddels hersteld.
Het andere is een veel groter probleem.
Overdag werkt hij perfect. Maar als hij snachts aan de oplader hangt, dan blokkeert hij na enkele uren.
Het rode lampje brand nog steeds, maar krijg onmogelijk iets op het scherm. Ook als ik de stekker uit trek, het lampje blijft rood branden, maar verder niets.
Vervolgens moet ik dan home button + power knop + volume down, doen om hem te herstarten (herstarten, geen reset). Dan werkt hij weer gewoon. (dan is de accu ook gewoon 100%) dus hij laad wel gewoon door tijdens dit vastlopen.
Heb zaterdag een hard reset gedaan, maar helaas, vannacht had hij het weer.
Nog mensen met dit probleem?
Overdag werkt hij perfect. Maar als hij snachts aan de oplader hangt, dan blokkeert hij na enkele uren.
Het rode lampje brand nog steeds, maar krijg onmogelijk iets op het scherm. Ook als ik de stekker uit trek, het lampje blijft rood branden, maar verder niets.
Vervolgens moet ik dan home button + power knop + volume down, doen om hem te herstarten (herstarten, geen reset). Dan werkt hij weer gewoon. (dan is de accu ook gewoon 100%) dus hij laad wel gewoon door tijdens dit vastlopen.
Nieuwe versie van whatsapp geïnstalleerd (2.12.228 ipv 2.12.224) en momenteel gaat het goed, zal wel zien wat het geeft straks..Monda schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
Edit: Na een tijdje opende ik whatsapp weer en de vertraging mbt het toetsenbord is er helaas nog steeds. Had t net ook hier tijdens het typen van mn reactie. Erg irritant... Het is wel vreemd dat het probleem zich zo nu en dan voordoet bij mij.
Oké. Ik had juist 228 draaien en ook last van het probleem. Nu terug naar de store versie 176, maar nog steeds. Ik vermoed toch dat t met de update van Samsung te maken heeft...Hakki schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:28:
[...]
Nieuwe versie van whatsapp geïnstalleerd (2.12.228 ipv 2.12.224) en momenteel gaat het goed, zal wel zien wat het geeft straks..
Bij custom ROMS schijnt het nog prima te werken, maar helaas hebben ze het bij Samsung zelf nog niet helemaal onder controle. Jammer, maar hoop dat ze snel weer een OTA update releasen waarbij eindelijke die vert*fde bluetooth connectivity wordt aangepaktAikibana1 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 00:27:
[...]
Ondertussen de meest drastische oplossing uitgeprobeerd: een wipe + factory reset.
En jawel, nog steeds geen parallax-effect (bewegende achtergrond tov iconen).
Dus het lijkt me issue met de laatste kleine 5.1.1+ update.
Is er eigenlijk iemand waarbij het nog wel werkt bij die laatste Android-versie?

Volgens mij ligt het aan je toestel (hardwarematig), zowel in de wagen als met bluetooth headphones heb ik geen problemen..JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:
[...]
oop dat ze snel weer een OTA update releasen waarbij eindelijke die vert*fde bluetooth connectivity wordt aangepaktIk snap echt niet dat ze dit niet uitvoerig hebben getest want de verbinding is oh zo slecht..
Ik heb het mainbord al laten vervangen en ik hoor hier ook weer (recent) mensen met hetzelfde issue. Ook zie ik op XDA tal van mensen klagen.. Bluetooth werkt wel, maar binnen een zeer beperkte range, dat is het hele euvel!Hakki schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:24:
[...]
Volgens mij ligt het aan je toestel (hardwarematig), zowel in de wagen als met bluetooth headphones heb ik geen problemen..
Mooie tip Tammesp! Lijkt inderdaad Chrome een stukje sneller te makenTammesp schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
Bij de Play Store van Google is er bijna altijd wel lag...Chrome draait hier perfect net zoals Whatsapp. Je kan Chrome sneller maken, dan moet je Chrome meer RAM geheugen toewijzen. Link: http://www.androidplanet....-android-browser-sneller/ Succes!!
het is al een keer eerder in dit topic besproken zie ik; na het resetten en terugplaatsen van backup data klopt er geen reet meer van de fotos volgorde. alles heeft als datum de kopietijd. nu las ik een opmerking dat dit een android iets is en geen samsung issue.
maar als Google Photos of Quickpic wel kan sorten op gemaakte datum, en ik dit euvel niet kende op mijn HTC, dan is het toch een beperking van de Samsung Galerij app?
En is het dus niet mogelijk om een reset uit te voeren, en fotos (volgorde) terug te krijgen zoals voor de reset? Of is er bepaalde handeling/truuk voor?
Edit: WOW! Een superfeature in Quickpic ondekt: Fix date. Als je in een directory staat en dan menuknop doet, staat er Fix Date. Hij zal dan de datum herstellen met de aanwezige EXIF data.
Alles staat nu weer in de juiste volgorde in de Samsung Galerij app!
Edit 2: helaas werkt dit niet bij video's
maar als Google Photos of Quickpic wel kan sorten op gemaakte datum, en ik dit euvel niet kende op mijn HTC, dan is het toch een beperking van de Samsung Galerij app?
En is het dus niet mogelijk om een reset uit te voeren, en fotos (volgorde) terug te krijgen zoals voor de reset? Of is er bepaalde handeling/truuk voor?
Edit: WOW! Een superfeature in Quickpic ondekt: Fix date. Als je in een directory staat en dan menuknop doet, staat er Fix Date. Hij zal dan de datum herstellen met de aanwezige EXIF data.
Alles staat nu weer in de juiste volgorde in de Samsung Galerij app!
Edit 2: helaas werkt dit niet bij video's
[ Voor 23% gewijzigd door Kappade op 10-08-2015 12:48 ]
Zoals inderdaad eerder gemeld heb ik dezelfde problemen met bluetooth. Vooral wanneer er iets in de lijn ligt (een hand of broekzak bijvoorbeeld) tussen de S6 en de bluetooth ontvanger gaat het direct mis.JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Ik heb het mainbord al laten vervangen en ik hoor hier ook weer (recent) mensen met hetzelfde issue. Ook zie ik op XDA tal van mensen klagen.. Bluetooth werkt wel, maar binnen een zeer beperkte range, dat is het hele euvel!
Ik heb exact hetzelfde als jij, ik gebruik ook swiftkey.Monda schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
Ik had ook problemen met whatsapp maar dan icm Swiftkey-keyboard. Als ik een gesprek open en op de balk tik om te gaan typen, komt het toetsenbord de ene keer direct en de andere keer duurt het ongeveer 5 seconden. Ik had de nieuwste apk geïnstalleerd van WhatsApp en van SwiftKey, buiten de store om.
Ik heb beiden verwijderd en de laatste versies via de store gedownload. Het probleem lijkt nu niet meer aanwezig, maar moet nog wat langer testen. Ik vermoed dus dat t probleem door whatsapp veroorzaakt wordt.
Thanks Tamme werkt goed, echt merkbaar.Tammesp schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:04:
Ik heb exact hetzelfde probleem!Monda schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 08:55:
[...]
Ik had ook problemen met whatsapp maar dan icm Swiftkey-keyboard. Als ik een gesprek open en op de balk tik om te gaan typen, komt het toetsenbord de ene keer direct en de andere keer duurt het ongeveer 5 seconden. Ik had de nieuwste apk geïnstalleerd van WhatsApp en van SwiftKey, buiten de store om.
Net mijn eerste bug. Toestel reageert totaal niet. Blauwe led knippert. Uit zetten kan zelfs niet. Heb hem moeten hard resetten. Iemand wel eens dit probleem gehad?
Oké! Ik vraag me nu af of er nog meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem maar icm een ander toetsenbord.pappaleone schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 13:22:
[...]
Ik heb exact hetzelfde als jij, ik gebruik ook swiftkey.
Verwijderd
Hoi allemaal,
afgelopen nacht update gehad, ik wilde dat ik het niet had gedaan. Mijn telefoon start niet meer door. Elke paar minuten begint hij opnieuw, maar blijft hangen op het samsung logo. Reset geprobeerd met home, power en volume down button, maar helaas. Begint gewoon opnieuw en blijft wederom hangen.
Wie o wie heeft de oplossing? Ik zoek al even op internet, maar ben de gouden tip nog niet tegen gekomen.
afgelopen nacht update gehad, ik wilde dat ik het niet had gedaan. Mijn telefoon start niet meer door. Elke paar minuten begint hij opnieuw, maar blijft hangen op het samsung logo. Reset geprobeerd met home, power en volume down button, maar helaas. Begint gewoon opnieuw en blijft wederom hangen.
Wie o wie heeft de oplossing? Ik zoek al even op internet, maar ben de gouden tip nog niet tegen gekomen.
Gehad bij eerste update naar 5.1.1. Nu reset kwam het niet meer voor. Beide andere S6 na de update een reboot gegeven. Bij dit toestel tradt het niet op.Wouter lucassen schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:16:
Net mijn eerste bug. Toestel reageert totaal niet. Blauwe led knippert. Uit zetten kan zelfs niet. Heb hem moeten hard resetten. Iemand wel eens dit probleem gehad?
Bij mij is hij nu ook traag geworden met Swiftkey en ik krijg zelfs de opmerking "bezig met laden tekstvoorspelling." Dit had ik voorheen nog nooit eerder gezien..Monda schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:27:
[...]
Oké! Ik vraag me nu af of er nog meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem maar icm een ander toetsenbord.
Als ik op de schrijfbalk klik in WhatsApp duurt het wel een paar seconden voordat het Swiftkey toetsenbord tevoorschijn komt, had ik voorheen idd niet
Verwijderd
Doe een factory-reset, home+power+vol-up. Je bent wel alles kwijt.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:02:
Hoi allemaal,
Verwijderd
Al geprobeerd, zelfs dit werkt niet. Ik hoopte ook eigenlijk dat er een oplossing zou zij waarbij niet alles verloren gaat. Ben er bang voor dat dit niet komt...Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:40:
[...]
Doe een factory-reset, home+power+vol-up. Je bent wel alles kwijt.
Verwijderd
Je kunt dus wel in dat recovery-menu komen, kies daar eens clear cache o.i.d. en reboot, werkt dat ook niet dan ff wachten op iemand die mogelijk de/een oplossing heeft.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:46:
[...]
Al geprobeerd, zelfs dit werkt niet. Ik hoopte ook eigenlijk dat er een oplossing zou zij waarbij niet alles verloren gaat. Ben er bang voor dat dit niet komt...
Na de update naar 5.1.1 heb ik dit ook 2 nachten achter elkaar gehad. het is ook een paar keer voorbij gekomen in dit topic. Toestel hier en daar een keer opnieuw opgestart en probleem is niet meer teruggekomen.Milo2013 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:19:
Ik heb een S6 van midden april ergens. Super tevreden van.. tot enkele weken terug.
ook de meest recente update al geïnstalleerd? die van circa 200 mb NA 5.1.1? mogelijk dat daar een structurele fix voor dit euvel is opgenomen.
PS: Ook hier af en toe een vertraging met Swiftkey. Maar dit merk ik eigenlijk al sinds dag 1 ; niet erg storend.
'Woordvoorspelling laden' had ik recent doordat het toestel traag was.
Na de versnellende update laatst van 230mb ofzo heb ik hem een harde reset gegeven.
- 20% minder opslag in gebruik. geen idee waar dat allemaal in zat want ik heb al mijn bestanden nog. gok op update files van oa 5.1.1
- ik heb de 'Beveiliging' in de smart manager uitgeschakeld gehouden. meen een keer gelezen te hebben dat dit de encryptie is en die hoeft van mij niet aan als het performance kost. Encryptie
staat nu ook inderdaad uit.
- hier en daar wat samsung apps uitgeschakeld/verwijderd.
Dit alles resulteert in een veel vlottere S6
[ Voor 22% gewijzigd door Kappade op 10-08-2015 16:19 ]
Verwijderd
Het is me 1x gelukt in dat menu te komen en toen heb ik wipe cache gedaan en daarna reboot.... nog niks...Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:59:
[...]
Je kunt dus wel in dat recovery-menu komen, kies daar eens clear cache o.i.d. en reboot, werkt dat ook niet dan ff wachten op iemand die mogelijk de/een oplossing heeft.
bedankt voor je meedenken tot dusver!
Verwijderd
Dus je hebt daar nog geen factory-reset gedaan?Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:05:
[...]
Het is me 1x gelukt in dat menu te komen en toen heb ik wipe cache gedaan en daarna reboot.... nog niks...
bedankt voor je meedenken tot dusver!
Geen last van er is een app Bluetooth autoconnect probeer die eens.JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Ik heb het mainbord al laten vervangen en ik hoor hier ook weer (recent) mensen met hetzelfde issue. Ook zie ik op XDA tal van mensen klagen.. Bluetooth werkt wel, maar binnen een zeer beperkte range, dat is het hele euvel!
Verwijderd
Nee, klopt. Ik dacht eerst dit maar eens proberen. nu lukt het me met geen mogelijkheid meer in dat recovery menu te komen.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:51:
[...]
Dus je hebt daar nog geen factory-reset gedaan?
Ding reageert nergens op. Heb ook al een paar keer home, power en volume down button en daarna volume up button gedaan. Dan geeft hij aan dat hij (de update?) download, maar daar blijft hij hangen.
Verwijderd
Nee, hij download niets maar wacht op een USB kabel en input van jou.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:04:
[...]
Nee, klopt. Ik dacht eerst dit maar eens proberen. nu lukt het me met geen mogelijkheid meer in dat recovery menu te komen.
Ding reageert nergens op. Heb ook al een paar keer home, power en volume down button en daarna volume up button gedaan. Dan geeft hij aan dat hij (de update?) download, maar daar blijft hij hangen.
De enige manier om een factory-reset te doen is echt via home+power+vol-up en dan die optie kiezen, ik denk echt dat dat het probleem verhelpt, blijven proberen dus.
Of anders aansluiten op de PC en met smartswitch een recovery doen.
Verwijderd
De foon zit in een soort bootloop, lijkt mij sterk dat dit lukt.RAAF12 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 17:24:
Of anders aansluiten op de PC en met smartswitch een recovery doen.
Je moet in recovery mode komen en niet de download mode. Het is even proberen maar moet lukken. Gegarandeerd.
Dan factory reset.
Dan factory reset.
Ja irritant he... Zou t dan toch met de update van Samsung te maken hebben? Ik heb namelijk nooit eerder dit soort problemen gehad met swiftkey.JDL15 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 15:37:
[...]
Bij mij is hij nu ook traag geworden met Swiftkey en ik krijg zelfs de opmerking "bezig met laden tekstvoorspelling." Dit had ik voorheen nog nooit eerder gezien..
Als ik op de schrijfbalk klik in WhatsApp duurt het wel een paar seconden voordat het Swiftkey toetsenbord tevoorschijn komt, had ik voorheen idd niet
Verwijderd
Je kan de de phone ook naar download mode brengen en via Odin de software opnieuw flashen.Garret1410 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:02:
Je moet in recovery mode komen en niet de download mode. Het is even proberen maar moet lukken. Gegarandeerd.
Dan factory reset.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.