je kunt toch uitschakelen dat hij naar updates zoekt, of is dat eruit gesloopt?Bazzaz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:04:
[...]
Mijn vorige ervaringen met 5.1.1 op de S6 waren niet zo best dus ik wilde nog even de kat uit de boom kijken...
Apart! Ik heb op mn gewone S6 nu ook een update maar die is 244mb...rikadoo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:51:
En 5.1.1 voor de normale S6 is ook te downloaden via OTA!
649,10MB voor mijn telefoon.
1 ding wat me direct opvalt na de update, is het cijfertjes op het Whatsapp icoontje, wat aangeeft hoeveel nieuwe berichten er zijn, is van oranje veranderd in donker groen.
[ Voor 25% gewijzigd door Monda op 06-08-2015 10:49 ]
PSN: Mondaatje
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Build date Tue, 21 Jul 2015 10:31:46 +0000
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8
De PHN voor G920F (unbranded) is nu ook beschikbaar op sammobile
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8
De PHN voor G920F (unbranded) is nu ook beschikbaar op sammobile
De update die wordt genoemd is voor de update van 5.0 naar 5.1. Die jij binnenkrijgt is een update op 5.1 (voor als je al 5.1 hebt)Monda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:13:
[...]
Apart! Ik heb op mn gewone S6 nu ook een update maar die is 244mb...
Bezint voor ge begint, ALTIJD eerst een backup maken. Daarna pas updaten.CyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:12:
[...]
Ik heb iets van 8 gb aan persoonlijk data op staan, foto's voice etc. Ik wil niet zomaar alles deleten door een k*t update van Samsung, pardon my language. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, niet eens een custom rom of iets dergelijks. Dus excuse me dat ik NIET meteen wipe data selecteer....
Ik heb via de telefoon zoek update gedaan en daarna geupdate.
Ah oké haha excuses. Was wat verwarrend al die updates. Was in de veronderstelling dat iedereen inmiddels voorzien was van 5.1.Raymond schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
De update die wordt genoemd is voor de update van 5.0 naar 5.1. Die jij binnenkrijgt is een update op 5.1 (voor als je al 5.1 hebt)

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOGB
CSC G920FPHN2BOG8
Download voor install met Odin: MegaNZ
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Het is handig als je er even bij vermeld naar welke versie je nu linkt, anders installeert iemand straks de verkeerde.RigolleM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:36:
[...]
Nog een link naar MegaNZ, had deze al voor vriend geupload!
Heb gereageerd op Henk zijn laatste post, dus de PHN (unbranded) voor G920F (S6).Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 11:43:
[...]
Het is handig als je er even bij vermeld naar welke versie je nu linkt, anders installeert iemand straks de verkeerde.
Ja zit erin maar hij mag van mij best controleren op updates en ze ook wel alvast downloaden, maar nu ging hij uit zichzelf installeren zonder dat ik daar akkoord op heb gegeven dus beetje vreemd..Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 10:12:
[...]
je kunt toch uitschakelen dat hij naar updates zoekt, of is dat eruit gesloopt?
oops, sorry
Positief puntje aan de update naar 5.1.1 voor mij is dat de fingerprint scanner aanzienlijk beter functioneert... op 5.0 moest ik echt m'n vinger onder de specifieke hoek erop houden, nu werkt het veel soepeler
Zojuist de 244,79mb grote update met build eindigend op OGF ontvangen op mijn normale stock S6 via OTA.
Kijken of het toestel nu sneller is aangezien hier de RAM bug mee gefixt zou moeten zijn volgens mij
Kijken of het toestel nu sneller is aangezien hier de RAM bug mee gefixt zou moeten zijn volgens mij
[ Voor 4% gewijzigd door Kappade op 06-08-2015 12:47 ]
Verwijderd
Hier dezelfde update gekregen, al was hij bij mij ruim 600MB, maar dat zal mogelijk komen omdat mijn S6 om wat voor reden dan ook nog op 5.0.2 zat.Kappade schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:46:
Zojuist de 244,79mb grote update met build eindigend op OGF ontvangen op mijn normale stock S6 via OTA.
@Monda je hebt gelijk, overheen gekeken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2015 12:57 . Reden: Was al eerder gepost. ]
Ja klopt, dat staat hier boven al een keer genoemd. Ik was ook even het overzicht kwijt.Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:52:
[...]
Hier dezelfde update gekregen, al was hij bij mij ruim 600MB, maar dat zal mogelijk komen omdat mijn S6 om wat voor reden dan ook nog op 5.0.2 zat.
Ik had mn mobiel gereset en zag bij smartmanager dat Apparaatbeveiliging uitgeschakeld staat. Hebben jullie dit aanstaan?
[ Voor 14% gewijzigd door Monda op 06-08-2015 12:58 ]
Ondanks dat ik via Odin zelf 5.1.1 erop gezet heb stond hier de update ook klaar.
Net geïnstalleerd hopelijk wordt ie wat sneller en minder laggy.
Net geïnstalleerd hopelijk wordt ie wat sneller en minder laggy.
zo... mijn geheugen verbruik is met de nieuwe update ineens 76%... in plaats van 90%..
nogal een verschil!
nogal een verschil!
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Extra movitatie voor upgrade naar BOG8: Stagefright-lek - URL naar de app: Stagefright Detector
Getest op mijn S6 met BOG8 en hij is vrij van het Stagefright lek ;-)
ook hier idd volgens dat programma geen lek meer aanwezigRigolleM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:38:
Extra movitatie voor upgrade naar BOG8: Stagefright-lek - URL naar de app: Stagefright Detector
Kan ook gewoon te maken hebben met het opnieuw opstarten van de mobiel door de update. Ik doe dit 2 keer per week en dan is hij elke keer ook rond de 76%. 1 dag later is hij alweer opgelopen naar 90%. We gaan het morgen zien!.furian88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:10:
zo... mijn geheugen verbruik is met de nieuwe update ineens 76%... in plaats van 90%..
nogal een verschil!
www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/
Percentage zegt niet alles. Android mag een hoge geheugen bezetting hebben. Tot nu toe lijkt het schonen van een app uit het geheugen een stuk slimmer te gebeuren. Het home screen heeft geen last meer van redraws (zal vast niet meer afgesloten worden) en de laatste games/apps welke ik gebruikt heb kan ik wisselen zonder dat hij opnieuw begint met laden.GokuSsj schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:38:
[...]
Kan ook gewoon te maken hebben met het opnieuw opstarten van de mobiel door de update. Ik doe dit 2 keer per week en dan is hij elke keer ook rond de 76%. 1 dag later is hij alweer opgelopen naar 90%. We gaan het morgen zien!.
Weten jullie btw dat er een aanvulling is voor Chrome mbt Samsung telefoons zodat deze soepeler werkt?
Google Play: Chrome Samsung Support Library
Dat is wel vreemd.. Via de app van Rigollem: Stagefright Detector is er volgens de app geen lek.furian88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
ook hier idd volgens dat programma geen lek meer aanwezig
Maar als ik echter test via: Google Play: Stagefright Detector App, krijg ik nog steeds de melding dat er een lek is!
klopt, echter heb ik dat nooit gehad.. bij mij was het na reboot altijd zsm aan het oplopen naar 90%.. daar bleef hij dan ook altijd rond hangen..GokuSsj schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:38:
[...]
Kan ook gewoon te maken hebben met het opnieuw opstarten van de mobiel door de update. Ik doe dit 2 keer per week en dan is hij elke keer ook rond de 76%. 1 dag later is hij alweer opgelopen naar 90%. We gaan het morgen zien!.
nu is hij sinds mijn eerste bericht zelfs gezakt naar 74%...
Ik zit gewoon op 85% zoals altijd al geweest is...furian88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:46:
[...]
klopt, echter heb ik dat nooit gehad.. bij mij was het na reboot altijd zsm aan het oplopen naar 90%.. daar bleef hij dan ook altijd rond hangen..
nu is hij sinds mijn eerste bericht zelfs gezakt naar 74%...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
klopt, ook hier inderdaad de melding dat ik vatbaar ben..Monda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:45:
[...]
Dat is wel vreemd.. Via de app van Rigollem: Stagefright Detector is er volgens de app geen lek.
Maar als ik echter test via: Google Play: Stagefright Detector App, krijg ik nog steeds de melding dat er een lek is!
na een paar apps open gehad te hebben net ivm testen op lekken en facebook en whatsapp nu 72%..Monda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:48:
[...]
Ik zit gewoon op 85% zoals altijd al geweest is...
Verwijderd
Bij mij is de update nog niet binnen gekomen en ook niet te vinden als je naar updates zoekt
Inderdaad, die andere app Stagefright Detector App, heeft aan dat ik vatbaar benfurian88 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:49:
[...]
klopt, ook hier inderdaad de melding dat ik vatbaar ben..
Verwijderd
Das weer jammer...RigolleM schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:55:
[...]
Inderdaad, die andere app Stagefright Detector App, heeft aan dat ik vatbaar ben
Helaas
Hetzelfde probleem hier via de app in playstore nog steeds het probleem. OOk moet ik mms auto uitzetten, maar staat al uit. En hangouts maar die heb ik niet ,dit is het eerste wat ik eraf gooi met titanium.Monda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 14:45:
[...]
Dat is wel vreemd.. Via de app van Rigollem: Stagefright Detector is er volgens de app geen lek.
Ja vreemd toch? Waar zet je dat mms auto uit trouwens?pappaleone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:23:
[...]
Hetzelfde probleem hier via de app in playstore nog steeds het probleem. OOk moet ik mms auto uitzetten, maar staat al uit. En hangouts maar die heb ik niet ,dit is het eerste wat ik eraf gooi met titanium.
Toestel draait een stuk soepeler door de laatst kleine update! Ook het RAM percentage is veel lager. Rond de 80 max
Als je naar berichten> meer > instellingen> meer instellingen> Mms berichten> automatisch ophalen op uit zette.Monda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:30:
[...]
Ja vreemd toch? Waar zet je dat mms auto uit trouwens?
Maar er zijn blijkbaar 2 apps in de store want ik heb nu de andere gedownload, en deze zegt dat ik vrij ben van het virus??
Deze geeft goed nieuws: Google Play: Stagefright Detector
[ Voor 15% gewijzigd door pappaleone op 06-08-2015 15:40 ]
Je valt wat in herhalingDeze geeft goed nieuws: Google Play: Stagefright Detector
Oké thnx! Haha je valt idd in herhaling zie de post van RiggolleM en van mij. 😉pappaleone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:38:
[...]
Als je naar berichten> meer > instellingen> meer instellingen> Mms berichten> automatisch ophalen op uit zette.
Maar er zijn blijkbaar 2 apps in de store want ik heb nu de andere gedownload, en deze zegt dat ik vrij ben van het virus??
Deze geeft goed nieuws: Google Play: Stagefright Detector
Sorry was er effe niet bijMonda schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:55:
[...]
Oké thnx! Haha je valt idd in herhaling zie de post van RiggolleM en van mij. 😉
iemand ook last van na de update 5.1.1 dat de sview cover niet meer werkt
Ik gebruik hem niet, maar is dat geen instelling in je menu die je aan en uit kunt zetten.?larissaquinty schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:00:
iemand ook last van na de update 5.1.1 dat de sview cover niet meer werkt
pappaleone
Mischien dan dom van mij maar weet jij mischien dan waar ik dat aan moet zetten
alvast harstikke bedankt
Mischien dan dom van mij maar weet jij mischien dan waar ik dat aan moet zetten
alvast harstikke bedankt
Accessoires bij instellingen:

(werkt alleen als je cover erop hebt zitten geloof ik).
Ik gebruik mijn smartcover alleen als ik in potentieel gevaarlijke situaties kom.... meestal loop ik zonder hoesje.

Ik gebruik mijn smartcover alleen als ik in potentieel gevaarlijke situaties kom.... meestal loop ik zonder hoesje.
Je moet opassen met de s view cover voor de s6 en s6 edge. Deze bekrast het scherm.Tortelli schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:06:
Accessoires bij instellingen:
[afbeelding]
Thnx voor de tip. Is daar wat aan te doen?.ATL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Je moet opassen met de s view cover voor de s6 en s6 edge. Deze bekrast het scherm.
Een screenprotecter gebruikenTortelli schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:13:
[...]
Thnx voor de tip. Is daar wat aan te doen?.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
hoi hoi tortelli
zie geen assecoires staan
zie geen assecoires staan
In je instellingen menu niet helemaal onderaan?. Dan heb je waarschijnlijk een imitatie cover?
nee daar staat niets heb de nieuwe update 5.1.1 weet niet ofdat uitmaakt
en het is een orginele hoesje van samsung vandaag binnen gekregen van knaldeals 40 euro
en het is een orginele hoesje van samsung vandaag binnen gekregen van knaldeals 40 euro
Mobiel al opnieuw opgestart?larissaquinty schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:06:
nee daar staat niets heb de nieuwe update 5.1.1 weet niet ofdat uitmaakt
Aan vorige iphne 6 users ; uit welke telefoon haal je nu meer usage? Techradar rate de s6 op een hogere endurance rating terwijl andere reviews menen dat de iphone juist meer uren haalt? Zulke wisselende verhalen en voor mij is batterij erg belangrijk. Iemand hier zinnige info over?
Ik denk dat het heel lastig om die vraag hier te stellen. Je zit hier immers in het hol van de leeuw betreffende de Galaxy S6. Dus het antwoord zal nooit transparant zijn.Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:19:
Aan vorige iphne 6 users ; uit welke telefoon haal je nu meer usage? Techradar rate de s6 op een hogere endurance rating terwijl andere reviews menen dat de iphone juist meer uren haalt? Zulke wisselende verhalen en voor mij is batterij erg belangrijk. Iemand hier zinnige info over?
[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 06-08-2015 21:25 ]
Denk dat er wel meer tweakers zijn die net als ik om de haverklap een nieuwe telefoon hebben.pappaleone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:24:
[...]
Ik denk dat het heel lastig om die vraag hier te stellen. Je zit hier immers in het hol van de leeuw betreffende de Galaxy S6.
Wel dan, even contacten met Knaldeals of hun een oplossing hebben.larissaquinty schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:11:
ja ook gedaan
Wouter, we hebben hier in dit topic tevaak de vergelijking gemaakt tussen de Apple en Samsung. Dus ik zeg: ctrl+f er maar los op!Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:19:
Ps: S6 gaat langer mee.
Ik snap jou vraag helemaal, ik wissel ook de nodige malen in het jaar. Maar Apple en Samsung liggen gevoelig tegenover elkaar ik zou maar zeggen Ajax vs feyenoord. Bij apple kraken ze samsung af en omgekeerd.Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:27:
[...]
Denk dat er wel meer tweakers zijn die net als ik om de haverklap een nieuwe telefoon hebben.vond de LG g4 zeer teleurstellend kwa accu. De 6 valt me eigenlijk positief mee. Daarom deze vraag.
Maar we blijven altijd bij Samsung Pappa ^^pappaleone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:30:
[...]
Ik snap jou vraag helemaal, ik wissel ook de nodige malen in het jaar. Maar Apple en Samsung liggen gevoelig tegenover elkaar ik zou maar zeggen Ajax vs feyenoord. Bij apple kraken ze samsung af en omgekeerd.
Ik vind het moeilijk te zeggen maar grofweg denk ik dat ze gelijkwaardig zijn. Ik deed met beide toestellen een dag en dan moezten ze aan de lader. Ik heb wel het idee dat iphone 6 in standby wat zuiniger is en de S6 weer wat zuiniger met bijvoorbeeld youtube filmpjes kijken.Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:19:
Ik heb geen wetenschappelijke testen gedaan en heb nu ook geen iPhone 6 meer.
Met custom-rom en zuinige kernel is de S6 vele malen zuiniger. Even getest met een collega, zowel standby stand als actief met de telefoon. Draai je stock, dan is het vrijwel gelijk.
Ja ja natuurlijk hahaTammesp schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:32:
[...]
Maar we blijven altijd bij Samsung Pappa ^^
Ik kom van de Iphone 6 en heb het idee dat het ongeveer gelijk is, ik haal de meestal dagen nog wel met 15 tot 40% accu over dat was bij de Iphone ongeveer net zo.Wouter lucassen schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:19:
Ook maar geupdate naar 5.1.1. Updaten zelf ging soepel.
Twee dingen die me al zijn opgevallen: als ik via sounds and notifications naar email notifications ga dan kom ik op een scherm waar ik accounts in moet stellen. Dat klopt toch niet? Hebben meer mensen daar last van?
Tweede wat mij opvalt is dat mijn email-app (TypeMail) nu constant een 1-tje (als in 1 nieuwe email) laat zien terwijl er helemaal niks nieuws is. Tips om dit op te lossen? Wordt er kriegel van namelijk
Twee dingen die me al zijn opgevallen: als ik via sounds and notifications naar email notifications ga dan kom ik op een scherm waar ik accounts in moet stellen. Dat klopt toch niet? Hebben meer mensen daar last van?
Tweede wat mij opvalt is dat mijn email-app (TypeMail) nu constant een 1-tje (als in 1 nieuwe email) laat zien terwijl er helemaal niks nieuws is. Tips om dit op te lossen? Wordt er kriegel van namelijk
Heb je al geprobeerd om cache te legen? 3 toetsen combinatie volume up power en menu toets, daarna cache legen .brainovic schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:27:
Verwijderd
Voor de zekerheid maar even MMS instellingen gewijzigd ivm stagefright exploit. Android (of eigenlijk dus Google) gaat wel een grote flater slaan als ze dit niet fatsoenlijk kunnen oplossen. Er is een grote kans dat een groot deel van de (verouderde) telefoons voor altijd kwetsbaar blijft.
Voor de mensen die het Samsng Health verhaal leuk vinden, probeer Google fit eens. Een stuk gebruiksvriendelijker en registreert ook automatisch dat je op de fiets zit (in plaats van stappentellen bij trappen).
edit: Ik krijg ook net een software update van 244 MB binnen
edit: Ik krijg ook net een software update van 244 MB binnen
[ Voor 13% gewijzigd door DjVe op 07-08-2015 08:21 ]
Dat eerste punt; je kunt zo te zien alleen meldingen aanpassen voor de native email client, dus als je die niet gebruikt zoals jij (en ik ook) dan wordt je gevraagd om de native client in te stellen voordat je daar geluiden kunt aanpassen.brainovic schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:27:
Tweede is mij niet bekend daar ik TypeMail niet ken... gebruik Gmail/Inbox
Alleen wissen van cache/gegevens van BadgeProvider onder alle Applicaties zou voldoende moeten zijn..brainovic schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:27:
..
Volgens mij is dit alleen met de "Clear View Cover", en NIET met de "S View Cover"!ATL schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Je moet opassen met de s view cover voor de s6 en s6 edge. Deze bekrast het scherm.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Baas_Nick__ schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:31:
[...]
Alleen wissen van cache/gegevens van BadgeProvider onder alle Applicaties zou voldoende moeten zijn..
Inderdaad kan je in de Android-instellingen alleen de geluiden van de native client veranderen. Inmiddels heb ik in TypeMail ook gevonden hoe het moet (was laat gisteren). Dank allen.
Tja: en (sommige) "Apple"-fanboys, denken dat "Android" "iOS9" is op een iPhone!pappaleone schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 21:30:
[...]
Ik snap jou vraag helemaal, ik wissel ook de nodige malen in het jaar. Maar Apple en Samsung liggen gevoelig tegenover elkaar ik zou maar zeggen Ajax vs feyenoord. Bij apple kraken ze samsung af en omgekeerd.
They love Android!
https://www.youtube.com/watch?v=dhBdPx53pfQ
Met beide, alleen in geval van SVC is slechts een deel van je scherm de 'lul'... ik laat al die view covers mooi links liggen..henklbr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Volgens mij is dit alleen met de "Clear View Cover", en NIET met de "S View Cover"!
Toch moet ik constateren dat het bereik/signaal van de S6 beduidend minder goed/sterk is dan van mijn Lumia 930 en iPhone 5. Deze toestellen gebruikte ik voorheen en daarmee kon ik prima bellen in de parkeergarage van ons werk (-1) en ook in de lift (van -1 naar 6) zonder problemen. Met de S6 valt het gesprek zowel in de parkeergarage compleet weg (afgebroken) alsook in de lift.
Niet direct een groot probleem aangezien ik daar niet zo heel vaak ben, maar mijn eerste bevindingen met het signaal van de S6 (maar ook andere Android toestellen als de M7 en de Nexus 5) waren dus niet helemaal onjuist.
Niet direct een groot probleem aangezien ik daar niet zo heel vaak ben, maar mijn eerste bevindingen met het signaal van de S6 (maar ook andere Android toestellen als de M7 en de Nexus 5) waren dus niet helemaal onjuist.
Werelds leuk filmpje.henklbr schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:49:
[...]
Tja: en (sommige) "Apple"-fanboys, denken dat "Android" "iOS9" is op een iPhone!
They love Android!
https://www.youtube.com/watch?v=dhBdPx53pfQ
Inderdaad op het eerste zicht een leuk filmpje maar volgens mij volledig in scene gezet om de Apple fan boys te jennen. Leuk geprobeerd maar een beetje Apple fan ziet onmiddellijk dat het geen iOS is, Apple gaat niet plots drastisch 'alles' aanpassen.
Puur professioneel zie ik liever dat mijn gebruikers kiezen voor een iPhone. Ze mogen kiezen tussen een Samsung S5 mini en iPhone 5c (mogen ook opleggen voor Samsung S5/S6 of iPhone 5s/6). Qua support zit het toch qua verhouding 20/80% in het voordeel van iPhone. Installatie van bedrijfsmail (via MDM) is 2 pagina's tov 5 pagina's ook in het voordeel van iPhone.
Ik had mn mobiel gereset en zag bij smartmanager dat Apparaatbeveiliging uitgeschakeld staat. Hebben jullie dit aanstaan?
Nope, dat is de encryptie optie van Lollipop.Monda schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:16:
Ik heb dat uitstaan omdat ik het niet nodig vind en het ook de performance drukt...
Toevallig eergisteren nog een testje gedaan met iphone 6 en M8 wat betreft het 4g signaal en bij beide is het net zo goed of slecht. Dacht eerst dat de s6 slechter was maar dat is dus toch niet zo.Aghanim schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 09:58:
Toch moet ik constateren dat het bereik/signaal van de S6 beduidend minder goed/sterk is dan van mijn Lumia 930 en iPhone 5. Deze toestellen gebruikte ik voorheen en daarmee kon ik prima bellen in de parkeergarage van ons werk (-1) en ook in de lift (van -1 naar 6) zonder problemen. Met de S6 valt het gesprek zowel in de parkeergarage compleet weg (afgebroken) alsook in de lift.
Toestellen schakelden beiden naar Edge toe wanneer bereik erg slecht was.
Ook de signaalsterkte in dbm en asu was redelijk gelijkwaardig.
Dacht dat de M8 het wel wat beter zou doen maar dat is dus niet zo. Alleen de S5 doet het wat beter qua signaal waardoor mijn niet wetenschappelijke conclusie is dat het misschien aan de aluminium behuizing ligt.
Werkt de vingerafdrukscanner bij jullie een beetje? Bij mij werkt het zelden. En dat terwijl uit de tweakers-review kwam dat hij nu veel beter werkte dan de variant in de S5...
Werkt altijd, en super snel ook. Totaal geen problemen mee. Instellen duurt wel even, denk keer of 30 ofzo scannen, maar daarna...super. Unlock 'm binnen 1 seconde ofzo.kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:36:
Werkt de vingerafdrukscanner bij jullie een beetje? Bij mij werkt het zelden. En dat terwijl uit de tweakers-review kwam dat hij nu veel beter werkte dan de variant in de S5...
PSN: Maichel
Werkt hier zeer goed, ook als ik mijn vinger dwars (90 graden) leg.kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:36:
Moet je je handen eerst heel goed wassen dan? Of juist niet? De instructies bij het opnemen van een nieuwe vingerafdruk snap ik ook niet helemaal: moet ik nou meerdere keren mn vinger in exact dezelfde positie plaatsen of telkens een beetje verschuiven?
wel in dezelfde positie maar probeer inderdaad wel een fractie te verschuiven iedere keer.. dus niet de ene keer horizontaal en de volgende verticaal ofzo..kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:03:
Moet je je handen eerst heel goed wassen dan? Of juist niet? De instructies bij het opnemen van een nieuwe vingerafdruk snap ik ook niet helemaal: moet ik nou meerdere keren mn vinger in exact dezelfde positie plaatsen of telkens een beetje verschuiven?
Hier werkt het top, op 5.0.2 had ie nog af en toe kuren maar op 5.1.1 is ie perfect.
Je hoeft je handen niet te wassen nee. Gewoon iedere keer je vinger net wat anders op de sensor leggen terwijl een nieuwe registreert. Voor ook je vinger zowel links- als rechtsom richting de 90 graden draaien. Ik heb het met beide duimen gedaan en het werkt feilloos.
Bij mij werkte de scanner alleen het eerste uur goed.kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:36:
Daarna zeer zeer slecht. Regelmatig zelfs zo dat ik mn backup ww moest invullen. Vreemde was dat t met mn duim bijna altijd de eerste keer fout ging, maar mn wijsvinger pakte ie sneller op.
Na alle updates een harde reset gedaan en nu is het veel beter. Niet zo snel als het eerste uur, maar heb nu niet meer dat mn vinger niet herkend wordt.
Oké thnx. Was beetje huiverig geworden na al die berichten omtrent Stagefright lek.Bazzaz schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:25:
[...]
Nope, dat is de encryptie optie van Lollipop.
Ik heb dat uitstaan omdat ik het niet nodig vind en het ook de performance drukt...
Je kunt voor de zekerheid ook twee keer dezelfde vinger toevoegen in meerdere 'standen'.kwaazaar schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:36:
Dit dus... Verplaats hem telkens een beetje en kantel en dan zul je zien dat hij praktisch direct unlockt. Ik had eerst ook 2 opties per vinger toegevoegd, maar hij werkt ook prima met een enkele optie per vinger. Dan heb je nl. nog vingerafdrukken over die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld beide wijsvingersSchaapyo schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:27:
[...]
Je kunt voor de zekerheid ook twee keer dezelfde vinger toevoegen in meerdere 'standen'.
Verwijderd
Het nadeel van meerdere vingers toevoegen is dat het unlocken langzamer verloopt. Logisch, aangezien hij alle vingers moet controleren.JDL15 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:36:
[...]
Dit dus... Verplaats hem telkens een beetje en kantel en dan zul je zien dat hij praktisch direct unlockt. Ik had eerst ook 2 opties per vinger toegevoegd, maar hij werkt ook prima met een enkele optie per vinger. Dan heb je nl. nog vingerafdrukken over die je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld beide wijsvingers
Na 2 weken de S6 gebruikt te hebben moet ik toch wel zeggen dat het een beetje een haat-liefde verhouding is geworden. Ik vind het toestel fantastisch in het gebruik, maar de bouw/design kwaliteit is echt om te janken. Tenminste, ik heb veel problemen met het toestel wat in mijn ogen allen gerelateerd is aan het ontwerp of de bouwkwaliteit. De home buttons hebben te vaak speling (3 uit 3 bij mij) en het bereik is gewoon een stuk minder dan op mijn Lumia 930 en iPhone 5. Niet alleen qua aantal streepjes bereik (wat weinig zegt) maar wel gezien het feit dat telefoongesprekken verbroken worden in een lift of parkeergarage waar ik voorheen prima kon bellen met de andere toestellen.
Ook heb ik nog steeds problemen met bluetooth streaming op 5.1.1. Als ik de S6 in mijn kontzak heb dan hapert de auto continu met het afspelen van muziek. Zojuist het toestel op schoot gelegd tijdens het rijden, dat werkt prima totdat ik mijn hand op het toestel leg. Meteen begint het weer te haperen. Lijkt toch alsof de behuizing niet optimaal het signaal doorstuurt ofzo.
Voor mij drukken deze problemen toch wel op de algehele tevredenheid. Hopelijk komen hier nog fixes voor.
Ook heb ik nog steeds problemen met bluetooth streaming op 5.1.1. Als ik de S6 in mijn kontzak heb dan hapert de auto continu met het afspelen van muziek. Zojuist het toestel op schoot gelegd tijdens het rijden, dat werkt prima totdat ik mijn hand op het toestel leg. Meteen begint het weer te haperen. Lijkt toch alsof de behuizing niet optimaal het signaal doorstuurt ofzo.
Voor mij drukken deze problemen toch wel op de algehele tevredenheid. Hopelijk komen hier nog fixes voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 07-08-2015 20:54 ]
Dit is Mcafee anti virus/malware software. Dat is wat Google zegt. Dus encryptie is het niet.Monda schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:16:
Ik heb het aanstaan en merk niet direct verschil in prestaties
Verwijderd
Na de s6 met losse home button, nu een goed toestel gekregen via CB, het enige waar ik mij nu aan stoor is dat ik een LUX versie heb, wat ook hoort in België, maar in die versie zitten niet de snelle instellingen (de 9 favoriete instellingen die je bovenaan kan plaatsen) nu heb ik geprobeerd de PHN rom (van sammobile) te flashen via Odin v. 3.10.6, maar krijg steeds een fail, via mijn desktop, via de laptop, andere usb kabel + poorten geprobeerd, niks werkt, kan alleen de LUX versie flashen.
Heeft er iemand een goeie tip voor mij?
Zie hier heel vaak voorbij komen van "ff flashen via Odin en klaar" maar zo simpel lijkt me dat toch niet.
Heb het zelfde probleem gehad met men s6 edge, maar die is toen terug bij CB geweest en zij hebben er toen de PHN versie op gezet, op dat toetel kan ik nu alle versies plaatsen met Odin zonder probleem, maar op de S6 lukt het van geen kanten. Toestel lijkt wel gelocked te zijn. Alvast bedankt.
Heeft er iemand een goeie tip voor mij?
Zie hier heel vaak voorbij komen van "ff flashen via Odin en klaar" maar zo simpel lijkt me dat toch niet.
Heb het zelfde probleem gehad met men s6 edge, maar die is toen terug bij CB geweest en zij hebben er toen de PHN versie op gezet, op dat toetel kan ik nu alle versies plaatsen met Odin zonder probleem, maar op de S6 lukt het van geen kanten. Toestel lijkt wel gelocked te zijn. Alvast bedankt.
Misschien is Overgeef Dave in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie" de reden.
Welke kleur S6 heb je? Ben ik benieuwd naar omdat je nu wel een goede home button hebt.
Welke kleur S6 heb je? Ben ik benieuwd naar omdat je nu wel een goede home button hebt.
Verwijderd
Ik blijf trouw bij de zwarte uitvoering, maar die vind jij dan weer minder hé!Aghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:51:
Misschien is Overgeef Dave in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie" de reden.
Verwijderd
Heb het stukje nog eens door gelezen en je kan blijkbaar niet naar een PHN rom, ik vraag me dan af hoe ze het bij CB hebben gefikst dan, ik had men edge terug gestuurd met de LUX versie en terug gekregen met de PHN versie, en nu flash ik wat ik maar wil.Aghanim schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 08:51:
Ik heb sinds een week ofzo dat mijn achtergrond niet meer meebeweegt als ik de telefoon kantel terwijl ik die functie wel heb aangezet.. Zelfs na een restart of andere achtergrond te selecteren!
Iemand anders hetzelfde? Lijkt na de meest recente update te zijn gebeurd..
Verwijderd
Nog eens geprobeerd om de PHN versie op de S6 te krijgen, weer FAIL!
Heb 2 screenshots genomen en het lijkt wel of Odin anders omgaat met de LUX versie dan met de PHN versie.
https://drive.google.com/...4SU9CNlk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...KV0Jab0U/view?usp=sharing
Heb 2 screenshots genomen en het lijkt wel of Odin anders omgaat met de LUX versie dan met de PHN versie.
Sinds gister ook de Update 5.1.1+ PHN (plus volledige reset) op mijn S6 gezet, maar wat een verbetering qua accu gebruik. In de standby stand heeft hij vannacht maar 3% van de accu gebruikt (zie screenshot). En ook het ram gebruik is na een opstart veel lager (zie screenshot), loopt later wel nog op maar komt bijna hoger dan 70% nu. Ben tot nu toe dan ook heel te vrede over deze 5.1.1+ update...
[ Voor 13% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:34 ]
Je bedoelt dat de achtergrond subtiel wat beweegt? Dat miste ik ook al. Is sinds de 5.1.1 update die ik deze week ontving. Ik kan daar ook geen instelling voor vinden.JDL15 schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 09:55:
Ik heb sinds een week ofzo dat mijn achtergrond niet meer meebeweegt als ik de telefoon kantel terwijl ik die functie wel heb aangezet.. Zelfs na een restart of andere achtergrond te selecteren!
Hier hetzelfde, optie staat bij Achtergrond en dan Bewegingseffect achtergrond, stond aan bij mij maar werkt nog steeds niet.kwaazaar schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:44:
[...]
Je bedoelt dat de achtergrond subtiel wat beweegt? Dat miste ik ook al. Is sinds de 5.1.1 update die ik deze week ontving. Ik kan daar ook geen instelling voor vinden.
[ Voor 15% gewijzigd door rikadoo op 08-08-2015 10:46 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Idd, de PHN heeft een andere partitionering dan de LUX. je heb eenb PHN pit nodig voor dezelfde uitvoering die je nu hebt, dus de 32, 64 en 128 MB uitvoeringen hebben alle een andere pit file.Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:17:
Nog eens geprobeerd om de PHN versie op de S6 te krijgen, weer FAIL!
Dan kan de volgende link je helpen http://www.droidviews.com...m-samsung-galaxy-devices/.
Het probleem is dat je bij een fout de toestel kan bricken, dus echt in de zin van dood, zelfs ADB gaat niet meer helpen.
In vermoed dat coolblue indertijd de PHN Pit heeft gezet, ze hebben voldoende toestellen om een correct PIT van de extracten.
Misschien kan iemand hier op het forum zijn pit extracten en je die bezorgen?
Ik heb het in ieder geval niet gedaan, risico te groot.
De XEF kan je wel flashen, die heeft wat je zoekt,maar op dit moment is het nog niet de laatste versie, de PHN is recenter. Maar de XEF (Frankrijk) zal binnen kort wel komen..
PHN en XEF zijn dus dezelfde build.
Yup, dat alles! Jammer.. Weer dan maar wachten dat het terug komt. Ik dacht al dat het aan mijn ogen lag na een weekendje Solarrikadoo schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 10:45:
[...]
Hier hetzelfde, optie staat bij Achtergrond en dan Bewegingseffect achtergrond, stond aan bij mij maar werkt nog steeds niet.
Verwijderd
Lijkt mij ook niet aangeraden omdat te doen, kan ik beter het toestel terug brengen naar CB en vragen of ze er een PHN opflashen. Zit toch nog in mijn 14 dagen bedenk tijd ;-)Overgeef Dave schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 11:46:
[...]
Idd, de PHN heeft een andere partitionering dan de LUX. je heb eenb PHN pit nodig voor dezelfde uitvoering die je nu hebt, dus de 32, 64 en 128 MB uitvoeringen hebben alle een andere pit file.
Dan kan de volgende link je helpen http://www.droidviews.com...m-samsung-galaxy-devices/.
Het probleem is dat je bij een fout de toestel kan bricken, dus echt in de zin van dood, zelfs ADB gaat niet meer helpen.
In vermoed dat coolblue indertijd de PHN Pit heeft gezet, ze hebben voldoende toestellen om een correct PIT van de extracten.
Misschien kan iemand hier op het forum zijn pit extracten en je die bezorgen?
Ik heb het in ieder geval niet gedaan, risico te groot.
De XEF kan je wel flashen, die heeft wat je zoekt,maar op dit moment is het nog niet de laatste versie, de PHN is recenter. Maar de XEF (Frankrijk) zal binnen kort wel komen..
PHN en XEF zijn dus dezelfde build.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.