Het probleem lijkt in Google Play-services te zitten. Uitschakelen al geprobeerd? Andere versie al eens geprobeerd?
De BOG8 firmware zou de accuduur fors moeten verbeteren toch?.
"Fors"....hmm, als je op Sammobile kijkt bij mensen die 'm al hebben dan lees je vooral dat ze een kleine verbetering hebben, maar niet echt fors of goed merkbaar.Tortelli schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:49:
De BOG8 firmware zou de accuduur fors moeten verbeteren toch?.
PSN: Maichel
Het is sowieso bijna onmogelijk om daar echt duidelijk verschil in te merken. Een kleine verbetering is in mijn ogen nooit objectief waarneembaar. Alleen verschillen van 20% of meer zijn echt merkbaar. Tenzij je natuurlijk alles compleet uit zet en 1 benchmark draait tot je batterij leeg is.
Net mijn zwarte Galaxy S6 binnen gekregen via Studentenmobiel. Toestel is heeft nergens last van en ook een strakke home button!
Iemand die nog wat aan kan raden (dingen uitzetten of iets dergelijks) bij een fresh s6?
Iemand die nog wat aan kan raden (dingen uitzetten of iets dergelijks) bij een fresh s6?
Ik zou even niets doen toestel eerst 2 tot 3x opladen, en dan kijken hoe lang de batterij meegaat.Knamix schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:59:
Net mijn zwarte Galaxy S6 binnen gekregen via Studentenmobiel. Toestel is heeft nergens last van en ook een strakke home button!
Daarna kun je altijd dingen uit gaan zetten.
Verwijderd
Vandaag ook mijn s6 ontvangen, pracht toestel (heb ook de s6 edge)
Gekocht bij Bol.com en het is een perfect toestel, uit de doos met 5.1.1 (OFM nog geen OG8)
Helder beeld, geen blauwe of roze waas, perfecte home button, camera is top, geen paarse pixels bij selfie, gewoon top en ben een tevreden gebruiker.
Gekocht bij Bol.com en het is een perfect toestel, uit de doos met 5.1.1 (OFM nog geen OG8)
Helder beeld, geen blauwe of roze waas, perfecte home button, camera is top, geen paarse pixels bij selfie, gewoon top en ben een tevreden gebruiker.
Perfect tegenwoordig is het een lot uit de loterij.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:04:
Vandaag ook mijn s6 ontvangen, pracht toestel (heb ook de s6 edge)
Verwijderd
Denk dat de eerste batch gepasseerd is, de meeste fouten zullen nu wel opgelost zijn in de nieuwe batch van de s6 en s6 edgepappaleone schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:05:
[...]
Perfect tegenwoordig is het een lot uit de loterij.Welkom
Vaag... welke versie van OS?naNs schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:45:
Ik blijf problemen ondervinden met mijn batterijduur. Zelden haal ik 2 uren Screen on time op een dag. Eerder heb ik al eens een reset geprobeerd. Dit lijkt niet te hebben geholpen. Ik heb zaken als NFC/Smartlock/Locaties etc. uitstaan.
Huidige batterijstats zien er nu uit:
[afbeelding]
.. met een screentime van 35 minuten. Bij random vlagen lijkt de telefoon ook erg warm te worden. Weet niet of dit een mogelijk verband houdt met het batterijprobleem.
Iemand een idee? Telefoon opsturen naar Samsung? Ik hoor graag!
Met een sot van een uur haal ik bijna 2,5 dag totale batterijduur..
Dit is toch een nieuwe update van 5.1.1?TFDev schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 10:57:
Fijn, gister nog de franse versie erop gezet (wat in 1e instantie faalde door een niet goed werkende usb kabel) en nu had ik hem vandaag/morgen dus gewoon OTA kunnen updaten
Ik had m'n normale s6 begin juli geüpdate maar die werd dramatisch slecht vd 5.1.1 update...
Die Franse versie zou 5.1.1 versie 2 (oid) moeten zijn. Die heb ik er nu op staan. Werkt hier tot zover wel goed, eigenlijk nog niet veranderingen gemerkt. Maar ja, een paar uur op de telefoon waarvan het grootste deel slaap en een halve dag werk nu. Dan kan ik de mobiel ook niet gebruiken...
Je weet het nooit ik hoor net van Dafmay afgelopen week een los toestel erbij besteld gewone S6 en toch weer schermproblemen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Denk dat de eerste batch gepasseerd is, de meeste fouten zullen nu wel opgelost zijn in de nieuwe batch van de s6 en s6 edge
Dat weet ik niet, ik heb in de afgelopen 10 dagen 3x een S6 wit gehad met een slechte home button. Allen gekocht bij populaire webshops dus dit zijn geen modellen van april.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:08:
[...]
Denk dat de eerste batch gepasseerd is, de meeste fouten zullen nu wel opgelost zijn in de nieuwe batch van de s6 en s6 edge
Allang. Wel de Franse versie maar dat is geen probleemTortelli schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:09:
En de normale S6 versie is nog niet uit?
Kun je gewoon over de huidige installeren zonder problemen?.
Lees anders even een aantal pagina's terug in dit topic. Deze vraag komt dagelijks zo'n 10x voorbij en het antwoord is iedere keer hetzelfde
Verwijderd
Heb deze software gedownload, uitgepakt krijg ik bij CSC G925FTPD2BOG8 te zien, daar hoort toch PHN te staan, ff gecheckt bij sammobile, daar staat TPD voor unknown. PHN staat er nog niet op.henklbr schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:07:
Vandaag, 04 aug 15, is Samsung gestart met de uitrol van een maintenance update voor de S6Edge
Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Build date Tue, 21 Jul 2015 10:20:36 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FTPD2BOG8
Download voor instal met Odin: MegaNZ
Verwijderd
Ik heb de zwarte gekocht, geen problemen mee, alleen als ik het scherm vergelijk met mijn edge zie ik wel een klein verschil, wel lees ik hier dat er nieuwe toestellen zijn gekocht met nog oude 5.0.2 software, wat mij lijkt op een eerste batch, de mijne kwam uit de doos met soft. 5.1.1Aghanim schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:25:
[...]
Dat weet ik niet, ik heb in de afgelopen 10 dagen 3x een S6 wit gehad met een slechte home button. Allen gekocht bij populaire webshops dus dit zijn geen modellen van april.
Ik hoor ook vaker dat de zwarte versie prima is. Weet niet of het specifiek voor de witte geldt. Na 3/3 met speling op de home knop bij de witte variant heb ik de hoop op een goed toestel opgegeven. De zwarte variant vind ik minder mooi en heeft ook meer last van vingerafdrukken.
Verwijderd
Spigen clearcover er rond en een spigen screenprotector, gedaan met vingerafdrukken en het mooie van de s6 (edge) blijft zichtbaarAghanim schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:45:
Ik hoor ook vaker dat de zwarte versie prima is. Weet niet of het specifiek voor de witte geldt. Na 3/3 met speling op de home knop bij de witte variant heb ik de hoop op een goed toestel opgegeven. De zwarte variant vind ik minder mooi en heeft ook meer last van vingerafdrukken.
Ik bemerkte zojuist dat op mijn s6 edge scherm rechtsonder in de hoek een zwart vlakje zit. Het gaat niet weg na een reboot en her zit precies in de ronding van het scherm.
http://pho.to/9cNy0
Het toestel is niet gevallen of ergens tegenaan gestoten zover ik weet. Ik ben er vrij zuinig op zeg maar.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Het toestel is niet gevallen of ergens tegenaan gestoten zover ik weet. Ik ben er vrij zuinig op zeg maar.
Schermen die aan de zijkant loslaten ben ik vaker in het topic tegengekomen. Ruilen voor een nieuweSpeedy_Gonzalez schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:01:
Ik bemerkte zojuist dat op mijn s6 edge scherm rechtsonder in de hoek een zwart vlakje zit. Het gaat niet weg na een reboot en her zit precies in de ronding van het scherm.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Voor de mensen die de Spigen Neo Hybrid Metal case gebruiken, houd er rekening mee dat deze case (door de metalen rand) het GPS signaal behoorlijk kan verstoren. Ik had deze case eerst om mijn S6 en TomTomGo werkte echt voor geen meter. Nu heb ik deze case vervangen voor een Spigen Rugged Capsule case en TomTomGo werkt weer 100%.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Vind het persoonlijk een vervelende functie. Het liefst met een instelling, geen extra apps of de trilstand.Aghanim schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:29:
Heeft iemand een oplossing voor het probleem dat je continu notificatie geluid hoort terwijl je via bluetooth muziek afspeelt? De muziek wordt dan gedempt zodat je de notificatie hoort. Er zijn in bluetooth en de muziek app geen instellingen te vinden.
Bij mijn oude S3 werden Whatsapp notificaties gewoon door de muziek heen gespeeld, zonder te dempen.
Ook vreemd ja! Maar dat lijkt dan weer anders als bij mij. Bij mij verdwijnen de contacten ook echt uit de Contacten app.arnoud_h schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:41:
[...]
Ik heb dit vorige week voor het eerst gehad. Ik had meer het gevoel dat het een bug in WhatsApp was, want de contacten stonden allemaal gewoon nog in de Contacten app.
Ik heb WhatsApp toen herstart en op het moment dat ik de 'contacten' optie in WA aanraakte stonden daar ineens de contacten weer.
PSN: Mondaatje
Dat zie ik nu ook; vanmorgen stond deze firmware als PHN zijnde (kan je ook zien aan de link bij SamMobile!)...Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:34:
[...]
Heb deze software gedownload, uitgepakt krijg ik bij CSC G925FTPD2BOG8 te zien, daar hoort toch PHN te staan, ff gecheckt bij sammobile, daar staat TPD voor unknown. PHN staat er nog niet op.
Heb navraag gedaan bij SamsungNL, en de TPD-firmware is (eigenlijk) bestemd voor de Samsung Experience Store.
Deze is identiek aan de PHN-firmware; je kan deze dus met een gerust hart flashen...
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Moet ik daarvoor bij Samsung zijn of kan dat bij een servicepunt.Trackerfire schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:02:
[...]
Schermen die aan de zijkant loslaten ben ik vaker in het topic tegengekomen. Ruilen voor een nieuwe
Ik zou er gewoon mee naar een servicepunt gaan als dat bij je in de buurt is.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:31:
[...]
Moet ik daarvoor bij Samsung zijn of kan dat bij een servicepunt.
Persoonlijk gebruik ik geen covers en screenprotectors omdat dit altijd het gebruiksgemak aantast en over het algemeen je ook het design van het toestel niet meer kunt zien.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:50:
[...]
Spigen clearcover er rond en een spigen screenprotector, gedaan met vingerafdrukken en het mooie van de s6 (edge) blijft zichtbaar
Probleem is nu nog vreemder geworden. Na het verdwijnen van enkele contacten, heb ik alle contacten van mn telefoon verwijderd. Ik heb de contacten op Gmail allemaal goed gezet en wilde daarna synchroniseren met mn telefoon, zodat de contacten van Gmail weer op m telefoon zouden komen.
De telefoon zegt echter te synchroniseren, maar als ie klaar is staat het synchronisatie teken er nog bij, maar draait niet meer.
Op dat moment zijn de contacten nog steeds leeg...
De telefoon zegt echter te synchroniseren, maar als ie klaar is staat het synchronisatie teken er nog bij, maar draait niet meer.
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar als je alle contacten (Google) op je foon verwijdert, worden ze ook bij Google verwijdert.Monda schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:54:
Probleem is nu nog vreemder geworden. Na het verdwijnen van enkele contacten, heb ik alle contacten van mn telefoon verwijderd. Ik heb de contacten op Gmail allemaal goed gezet en wilde daarna synchroniseren met mn telefoon, zodat de contacten van Gmail weer op m telefoon zouden komen.
EDIT;
FF ingelogd op mijn Gmail op de PC en contacten gekozen. Als ik nu op mijn telefoon een contact verwijder, zie ik hem een paar seconden later ook online verdwijnen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2015 16:20 ]
Dit klopt! Ik had echter synchronisatie uitgezet en toen pas alle contacten verwijderd. Vervolgens op de pc ingelogd op Gmail zoals jij. Daar staan nu alle juiste contacten. Als ik synchronisatie dan weer aan zet zouden de contacten van Gmail weer op mn telefoon moeten staan (net als na een harde reset). Er gebeurt dus echter niets ..Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:01:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar als je alle contacten (Google) op je foon verwijdert, worden ze ook bij Google verwijdert.
EDIT;
FF ingelogd op mijn Gmail op de PC en contacten gekozen. Als ik nu op mijn telefoon een contact verwijder, zie ik hem een paar seconden later ook online verdwijnen.
Verwijderd
Bij het uitpakken vanmorgen was mijn s6 volledig in orde, na alles te hebben geïnstalleerd tot de conclusie gekomen dat de home button los staat, je kan hem echt naar alle kanten bewegen ;-( Toestel terug gestuurd naar Bol, hopelijk hebben ze het morgen zodat ze mijn gereserveerde S6 direct kunnen verzenden en ik het donderdag in ontvangst kan nemen. Wat een ellende, en ik was er nog zo enthousiast over vanmorgen.
Verwijderd
Duidelijk, er is vast wel iemand hier die de oplossing heeftMonda schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:27:
[...]
Dit klopt! Ik had echter synchronisatie uitgezet en toen pas alle contacten verwijderd. Vervolgens op de pc ingelogd op Gmail zoals jij. Daar staan nu alle juiste contacten. Als ik synchronisatie dan weer aan zet zouden de contacten van Gmail weer op mn telefoon moeten staan (net als na een harde reset). Er gebeurt dus echter niets ..
Balen zeg! Ik ken het gevoel helaas. Hoorde je ook een schel geluid als je op de toets tikte? Hopelijk is je nieuwe toestel beter, ik heb het na 3x opgegeven. Merk wel dat als je je er bij neer legt (dat moet je wel na een aantal keer omruilen en je toch de S6 wilt hebben als telefoon) het ook minder irritant wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:35:
Bij het uitpakken vanmorgen was mijn s6 volledig in orde, na alles te hebben geïnstalleerd tot de conclusie gekomen dat de home button los staat, je kan hem echt naar alle kanten bewegen ;-( Toestel terug gestuurd naar Bol, hopelijk hebben ze het morgen zodat ze mijn gereserveerde S6 direct kunnen verzenden en ik het donderdag in ontvangst kan nemen. Wat een ellende, en ik was er nog zo enthousiast over vanmorgen.
Ik vind het ondertussen wel iets teveel over defecten gaan. Het geeft imo ook een scheef beeld. Ik heb twee S6'en gehad en beide waren prima en hadden geen problemen.
Daarnaast heb ik mijn twijfels over hoe serieus al die genoemde defects nou zijn. Natuurlijk is het een duur toestel en mag je wat verwachten, maar ik begin ook sterk de indruk te krijgen dat er hier mensen verwachten mechanische uberperfectie te kopen en vervolgens op de meest kleine slakjes toch zout leggen. Dat lijkt me wat overdreven.
Wat mij betreft kunnen alle genoemde DoA situaties in de TS met het advies terug te gaan nd winkel, en kan het hier wee gewoon verder gaan over de rest van de ervaringen met het toestel.
Daarnaast heb ik mijn twijfels over hoe serieus al die genoemde defects nou zijn. Natuurlijk is het een duur toestel en mag je wat verwachten, maar ik begin ook sterk de indruk te krijgen dat er hier mensen verwachten mechanische uberperfectie te kopen en vervolgens op de meest kleine slakjes toch zout leggen. Dat lijkt me wat overdreven.
Wat mij betreft kunnen alle genoemde DoA situaties in de TS met het advies terug te gaan nd winkel, en kan het hier wee gewoon verder gaan over de rest van de ervaringen met het toestel.
Waarom zouden mensen het hier niet mogen melden? Misschien dat jij een van de gelukkigen hier bent die een 100% goed toestel hebt? gelukkig maar want er zijn gewoon veel mensen die echt problemen hebben ( ik ben zelf ook aan toestel nr 4 bezig) Dat doe je niet voor de lol, en zeker niet voor een toestel van deze prijsklasse. Dus als je het niet wil lezen scroll je er gewoon overheen simpel toch?rodie83 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:26:
Ik vind het ondertussen wel iets teveel over defecten gaan. Het geeft imo ook een scheef beeld. Ik heb twee S6'en gehad en beide waren prima en hadden geen problemen.
Voor mij heeft de hoeveelheid 'defecten' die ik heb gehad duidelijk een relatie met mijn ervaring met de S6 tot heden. Ik snap dat dit voor sommigen minder interessant is om te lezen, maar dat geldt voor mij dan weer voor andere onderwerpen zoals het dagelijks opnieuw vragen naar de 5.1.1 update en Odin. Daar lees ik dan ook gewoon overheen.rodie83 schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:26:
Wat af en toe wel gebeurt is dat er hierdoor vragen gemist worden en er daarom geen antwoord meer komt, bijvoorbeeld hoe je er voor kunt zorgen dat als je via bluetooth muziek streamt je geen notificatie geluiden meer tussendoor hoort.
+1Aghanim schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 17:48:
[...]
Voor mij heeft de hoeveelheid 'defecten' die ik heb gehad duidelijk een relatie met mijn ervaring met de S6 tot heden. Ik snap dat dit voor sommigen minder interessant is om te lezen, maar dat geldt voor mij dan weer voor andere onderwerpen zoals het dagelijks opnieuw vragen naar de 5.1.1 update en Odin. Daar lees ik dan ook gewoon overheen.
Wat af en toe wel gebeurt is dat er hierdoor vragen gemist worden en er daarom geen antwoord meer komt, bijvoorbeeld hoe je er voor kunt zorgen dat als je via bluetooth muziek streamt je geen notificatie geluiden meer tussendoor hoort.
Heb je bij je 'Instellingen Contacten' de 'Weer te geven contacten' wel op je gmail account staan?Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:46:
[...]
Duidelijk, er is vast wel iemand hier die de oplossing heeft
Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy S6 Edge (zwart) maar ben zeer ontevreden. Ik had hiervoor de HTC One M7; die was nu ca. 2 jaar oud. In vergelijking met deze is de S6 zeeeeer traag. Is dat normaal? Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Theoretisch zou deze telefoon erg snel moeten zijn, maar mijn gebruikerservaring is dus erg slecht. Maakt niet uit wat ik doe; het toestel reageert (al vanaf de start) een halve seconde na een toetsaanslag. Typen is dus ook tergend.
Weet iemand of dit een bekend probleem is. Ik zie wel dat de RAM standaard vrijwel vol zit. Als je alle app's geforceerd afsluit, dan 'daalt' dit tot minimaal 80%. Batterijduur is nu bij de start ook al minder dan mijn One M7 die dus al twee jaar oud is.
Ik zit er over te denken om terug te gaan naar de winkel. Dit kan niet waar zijn.
Dus: is dit een bekend probleem. En zo ja; is het op te lossen. Ik draai standaard alle updates.
Weet iemand of dit een bekend probleem is. Ik zie wel dat de RAM standaard vrijwel vol zit. Als je alle app's geforceerd afsluit, dan 'daalt' dit tot minimaal 80%. Batterijduur is nu bij de start ook al minder dan mijn One M7 die dus al twee jaar oud is.
Ik zit er over te denken om terug te gaan naar de winkel. Dit kan niet waar zijn.
Dus: is dit een bekend probleem. En zo ja; is het op te lossen. Ik draai standaard alle updates.
Verwijderd
RAM hoort vol te zitten: Android ramt (
) alles in het werkgeheugen, totdat het niet meer gaat. Dan wordt de minst zinnige applicatie afgesloten. Het resultaat is een snellere telefoon.
De performance klinkt echter niet zoals het hoort. Op een veel trager en goedkoper toestel heb je al geen vertraging meer en zelfs op een vijf jaar oude telefoon is het nog niet zo erg. Daar moet je misschien even naar (laten) kijken
Heb je al een reset geprobeerd?
De performance klinkt echter niet zoals het hoort. Op een veel trager en goedkoper toestel heb je al geen vertraging meer en zelfs op een vijf jaar oude telefoon is het nog niet zo erg. Daar moet je misschien even naar (laten) kijken
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 00:58 ]
Ik heb een dikke anderhalve week geleden alles opgestuurd naar Samsung voor de cash-back actie. Ik heb nog geen bevestiging gehad. Hoe kan ik dit aan pakken?
Een mail sturen naar Samsung?Dubrillion schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:51:
Ik heb een dikke anderhalve week geleden alles opgestuurd naar Samsung voor de cash-back actie. Ik heb nog geen bevestiging gehad. Hoe kan ik dit aan pakken?
Toevallig heb ik ook een M7 die ik nog gebruik voor het hardlopen. De S6 is bij mij veel sneller dan de M7, al is die nog steeds niet echt traag. Het verschil is vooral merkbaar in het opstarten van apps. Bij handelingen op het scherm zijn ze beide snel, al is de S6 ook daar merkbaar sneller. Dus nee, dat hoort niet.emielvanraaij schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:54:
Batterij kan ik lastig vergelijken omdat ik de Rom van Edgarf draai. Momenteel heb ik na 24 uur geleden van de oplader te halen nog 58% batterij over. Mijn gebruik kun je als gemiddeld bestempelen. Maar dit redde ik niet op de stock rom, daar zit in mijn ogen te veel bloatware bij die ook batterij snoept.
Kijk bij het RAM verbruik welke apps bovenaan staan. Dit zijn bijv Chrome, Facebook, andere launchers. Het zou niet moeten maar vraag je af of je er 1 van kan missen en deinstalleer ze/schakel ze uit. Dit zal een stuk schelen in de ervaring maar je mist hierdoor wel apps die je eigenlijk gewoon wilt gebruiken. Kortom het toestel heeft het van zichzelf al onnodig druk.
Wat betreft de software mis ik echt HTC Sense. De M7 is echt een mooi voorbeeld hoe een oude telefoon zo soepel kan zijn in 2015.
Ik ga ook maar eens een harde reset proberen aangezien ik 5.0->5.1 update heb gedaan zonder. Dat kan natuurlijk niet he :x
Ondertussen hoop ik dat Samsung die update na 5.1.1 (in Frankrijk al uit) snel overal uitrolt. Via Twitter weet samsungNL zoals gewoonlijk niks buiten dat 5.1.1 uit is en nieuwe updates niet bekend zijn.
Wat betreft de software mis ik echt HTC Sense. De M7 is echt een mooi voorbeeld hoe een oude telefoon zo soepel kan zijn in 2015.
Ik ga ook maar eens een harde reset proberen aangezien ik 5.0->5.1 update heb gedaan zonder. Dat kan natuurlijk niet he :x
Ondertussen hoop ik dat Samsung die update na 5.1.1 (in Frankrijk al uit) snel overal uitrolt. Via Twitter weet samsungNL zoals gewoonlijk niks buiten dat 5.1.1 uit is en nieuwe updates niet bekend zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Kappade op 05-08-2015 08:40 ]
Je geeft aan dat je een custom ROM draait (die volgens mijn kennis gestript is van zo'n beetje alles wat Samsung toevoegt) dus naast de batterij winst, is het niet zo gek dat jouw toestel veel soepeler draait dan stock of een HTC M7. De hardware is veel minder belast.Aghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:23:
[...]
Toevallig heb ik ook een M7 die ik nog gebruik voor het hardlopen. De S6 is bij mij veel sneller dan de M7, al is die nog steeds niet echt traag. Het verschil is vooral merkbaar in het opstarten van apps. Bij handelingen op het scherm zijn ze beide snel, al is de S6 ook daar merkbaar sneller. Dus nee, dat hoort niet.
Batterij kan ik lastig vergelijken omdat ik de Rom van Edgarf draai. Momenteel heb ik na 24 uur geleden van de oplader te halen nog 58% batterij over. Mijn gebruik kun je als gemiddeld bestempelen. Maar dit redde ik niet op de stock rom, daar zit in mijn ogen te veel bloatware bij die ook batterij snoept.
Wat dacht je van gewoon GEDULD hebben?Dubrillion schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 07:51:
Je bent vast niet de enige...!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dat is deels waar, echter zou ook een stock versie soepel moeten draaien op het moment dat je verder idle draait. Op stock is je toestel echt geen 100% actief, dan zou je batterij altijd na 3 uur leeg zijn. Met soepel heb ik het dus over scrollen op je homescreen, hoe snel je keyboard opkomt als je een tekst wilt typen en hoe snel een applicatie opstart. Dit moet ook op stock soepel gaan omdat je immers altijd CPU+RAM beschikbaar hebt voor dit soort kleine acties. Batterij ben ik met je eens.Kappade schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:44:
[...]
Je geeft aan dat je een custom ROM draait (die volgens mijn kennis gestript is van zo'n beetje alles wat Samsung toevoegt) dus naast de batterij winst, is het niet zo gek dat jouw toestel veel soepeler draait dan stock of een HTC M7. De hardware is veel minder belast.
Op de M7 draai ik overigens ook een custom ROM, ook 5.1.1.
Geduld inderdaad. Geloof dat ze het binnen zes tot acht weken proberen te verwerken. In de tussentijd krijg je geen bericht.henklbr schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Wat dacht je van gewoon GEDULD hebben?
Ik heb toch al twee berichten van Samsung gehad over deze actie, eerst dat mijn gegevens goed zijn ontvangen en daarna dat mijn deelname is geaccepteerd. En zoals je kunt lezen gaan ze enkele dagen voor de uitbetaling nog een bericht sturen (zie hieronder).dennisk. schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:24:
[...]
Geduld inderdaad. Geloof dat ze het binnen zes tot acht weken proberen te verwerken. In de tussentijd krijg je geen bericht.
---
Beste heer, mevrouw xxxxxx,
Bedankt voor uw deelname aan de Samsung promotie: €100 retour op een Galaxy S6 of Galaxy S6 edge (15-0217).
Dit is de bevestiging dat uw deelname aan onze promotie in goede orde is ontvangen. Wij gaan ervan uit dat uw ingestuurde stukken voldoen aan onze voorwaarden. Wij handelen uw deelname binnen 8 weken af. Intussen houden wij u op de hoogte van de voortgang. U ontvangt binnen 2 weken nog een bericht hierover.
Met vriendelijke groeten,
R. Lowenstein
Manager Customer Care
---
&
---
Beste heer, mevrouw xxxxx,
Uw deelname aan de Samsung promotie: €100 retour op een Galaxy S6 of Galaxy S6 edge (15-0217).
Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.
Met vriendelijke groeten,
R. Lowenstein
Manager Customer Care
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2015 09:43 ]
Ik heb vanmorgen de update 5.1.1 ontvangen op mijn s6 edge. Wat betreft de snelheid ten opzichte van de HTC one M7, de edge is echt wel sneller. Mijn one M7 liep voor geen meter meer, zeer traag na de lolliepop update!
You're too slow!
Hier ook...na registratie heb ik 2 emailberichten ontvangen (met inhoud zoals jij aangeeft). En daarna is het rustig afwachten. Maar je moet wel minimaal 1 bevestigingsbericht ontvangen na registratie.EJSEJS schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 09:36:
[...]
Ik heb toch al twee berichten van Samsung gehad over deze actie, eerst dat mijn gegevens goed zijn ontvangen en daarna dat mijn deelname is geaccepteerd. En zoals je kunt lezen gaan ze enkele dagen voor de uitbetaling nog een bericht sturen (zie hieronder).
...
@EJSEJS
Dan kan mijn post genegeerd worden! Dit is hoe ik het in het verleden heb ervaringen
.
Bedankt voor de juiste informatie!
Dan kan mijn post genegeerd worden! Dit is hoe ik het in het verleden heb ervaringen
Bedankt voor de juiste informatie!
Ik heb exact dezelfde stap gemaakt en een geheel andere ervaring, de S6 is vanaf unboxing supersnel en laat de M7 mijlen achter zich. De batterij heb ik ook geen enkel probleem mee (ja met mijn eerste S6, die was niet goed).emielvanraaij schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:54:
Ik heb sinds een paar weken een Samsung Galaxy S6 Edge (zwart) maar ben zeer ontevreden. Ik had hiervoor de HTC One M7; die was nu ca. 2 jaar oud. In vergelijking met deze is de S6 zeeeeer traag. Is dat normaal? Ik kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Theoretisch zou deze telefoon erg snel moeten zijn, maar mijn gebruikerservaring is dus erg slecht. Maakt niet uit wat ik doe; het toestel reageert (al vanaf de start) een halve seconde na een toetsaanslag. Typen is dus ook tergend.
Zit nu na 1 dag en 11 uur op 34% batterij nog dus mag geen probleem zijn.
Zowel de M7 als de S6 draai(de) ik met stock rom..
Klopt 
edit: Was er eigenlijk al bekend wat deze update doet?
edit: Was er eigenlijk al bekend wat deze update doet?
[ Voor 78% gewijzigd door Raymond op 05-08-2015 10:29 ]
Heb ook een update klaar staan, 5.1.1 à 653MB.
Hier al mensen die deze update hebben geinstalleerd?
Ik ben er wat huiverig voor na mijn ervaringen met 5.1.1 op de normale S6 en kan ook geen changelog of buildnr vinden voor deze update...
Ik ben er wat huiverig voor na mijn ervaringen met 5.1.1 op de normale S6 en kan ook geen changelog of buildnr vinden voor deze update...

Samsung geeft nooit changelogs...!Bazzaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:36:
Dacht ik al en had ik ondertussen ook ondervonden, dan laat ik deze update nog even staan tot er wat meer feedback over is. Geen zin in hetzelfde gezeik als op de normale S6..
Dan nog. Ik heb het ook een aantal dagen geleden ingestuurd en nog niets gehoord. Een bevestiging dat het geheel ontvangen is kost heel weinig tijd en geeft de klant in ieder geval de zekerheid dat alles aangekomen is en de aanvraag in behandeling wordt genomen.henklbr schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 08:46:
[...]
Wat dacht je van gewoon GEDULD hebben?
Huh? die van mij was 653Mb en ik heb een unbranded.
You're too slow!
Hier idem, ook nog niks gehoord maar wel de bevestiging ontvangen op 3 augustus. Volgens mij op 30 juli ingediend. Komt vast in ordepartyondude schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:32:
[...]
Dan nog. Ik heb het ook een aantal dagen geleden ingestuurd en nog niets gehoord. Een bevestiging dat het geheel ontvangen is kost heel weinig tijd en geeft de klant in ieder geval de zekerheid dat alles aangekomen is en de aanvraag in behandeling wordt genomen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 05-08-2015 11:45 ]
Same here..Frishe1992 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:32:
[...]
Jij hem al geinstalleerd?
[ Voor 6% gewijzigd door Bazzaz op 05-08-2015 11:35 ]
Voor de mensen die huiverig zijn voor hem te downloaden, ik moet zeggen dat hij naar mijn mening iets soepeler loopt al met 5.0.2! Ipv 2 apps in RAM te houden heb ik het idee dat hij nu 4 a 5 apps geregeld krijgt als ik ze direct achter elkaar open. Mijn inziens dus een verbetering voor het multitasken
You're too slow!
Hoe is het momenteel met de prestaties van de front cam in het donker? Ik weet dat in het begin de frontcamera in het donker (kroeg, enz) genomen met de front camera een erg raar effect hadden (plastic gezichten).
Is dit nog steeds het geval, of is dit dmv een update opgelost?
Is dit nog steeds het geval, of is dit dmv een update opgelost?
Fly or Die
Dat zou kunnen kloppen: dan heb jij de 1e update naar 5.1.1 niet gehad...Frishe1992 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:32:
[...]
Ik draai nu ook op laatstgenoemde update van 244 MB (stock). Ram schommelt nog steeds rond de 80%, heel af en toe hapert het toestel nog wel eens en verder eigenlijk geen noticable changes (muv de kleur van nieuw binnen gekregen WhatsApp berichten van oranje naar groen/blauw).
Naar aanleiding van bovenstaande berichtgevingen ook maar eens op zoek gegaan naar de update. En deze is nu ook aan het downloaden. rond de 700 mb groot. Ben benieuwd.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Niemand?Aghanim schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 11:29:
Heeft iemand een oplossing voor het probleem dat je continu notificatie geluid hoort terwijl je via bluetooth muziek afspeelt? De muziek wordt dan gedempt zodat je de notificatie hoort. Er zijn in bluetooth en de muziek app geen instellingen te vinden.
Ja maar dat wil ik niet steeds doen als ik audio ga streamen. Op iOS en WP wordt dit standaard onderdrukt wanneer je muziek streamt, dat is wat ik hier ook zoek.
Zijn er met de gewone S6 ook problemen met het scherm kwa verkleuringen?
Ik zie bovenin het scherm wit met toch wel een behoorlijke roze gloed.
Begin me er toch behoorlijk aan te irriteren.
De homeknop heeft ook een beetje speling daar kan ik mee leven hij klikt goed maar als het scherm ook nog eens raar doet moet ie maar terug.
De homeknop heeft ook een beetje speling daar kan ik mee leven hij klikt goed maar als het scherm ook nog eens raar doet moet ie maar terug.
Je zou ook de app "don''t pauze pro" kunnen overwegen, die doet precies wat jij zoektAghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 18:08:
Ja maar dat wil ik niet steeds doen als ik audio ga streamen. Op iOS en WP wordt dit standaard onderdrukt wanneer je muziek streamt, dat is wat ik hier ook zoek.
[ Voor 62% gewijzigd door DON PAPA op 05-08-2015 19:58 ]
Ja volgens mij wel. Ik het ook als je echt recht op het scherm kijkt? Een gloed als je schuin kijkt hoort bij amoled geloof ik.ComTech schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:55:
Ja als ik er recht op kijk.Aghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:11:
[...]
Ja volgens mij wel. Ik het ook als je echt recht op het scherm kijkt? Een gloed als je schuin kijkt hoort bij amoled geloof ik.
Schuin had ik wel gezien ja schrok ik de 1e keer wel van.
Het valt op als ik b.v scroll op dit forum de quote vakken zijn wit als ik die omhoogscrol verkleurt hij dus bovenin.
Net geupdate,.....infinite loop. Hoppa, dankjewel Samsung!Bazzaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 10:36:
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Dat wordt een reset je helaasCyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:39:
[...]
Net geupdate,.....infinite loop. Hoppa, dankjewel Samsung!![]()
![]()
Gloednieuwe S6 Edge 128 Gb
Tip hoe dat moet? Ik krijg niks aan de praat alleen de custom rom scherm
Het scherm moet gewoon redelijk egaal van kleur zijn als je er recht op kijkt. Dus bij scrollen moet je geen verschil zien.ComTech schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:55:
Even zoeken op Google, genoeg over te vinden. Eventueel via SmartSwith kun je ook herstel doen als een hard reset niet voldoende is.CyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Recovery modeCyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:48:
[...]
Druk en houdt volume up, home en power tegelijk in en wacht op recovery logo en laat dan de knoppen los. Hier kun je het toestel een factory reset geven.
Helaas ben je dan alles kwijt maar ik ga ervan uit dat je een backups hebt gemaakt.
Garret1410 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:54:
[...]
Recovery mode
Druk en houdt volume up, home en power tegelijk in en wacht op recovery logo en laat dan de knoppen los. Hier kun je het toestel een factory reset geven.
Helaas ben je dan alles kwijt maar ik ga ervan uit dat je een backups hebt gemaakt.

wat nu? schijnbaar kan ik ook een update hier applyen, is dat een idee?
Wipe data factory reset. Dit staat toch gewoon letterlijk op Google als eerste hit? Een beetje eigen initiatief mag wel hoor...
Was die update trouwens een OTA of heb je dat met Odin gedaan?
[ Voor 20% gewijzigd door Aghanim op 05-08-2015 22:10 ]
Ik heb iets van 8 gb aan persoonlijk data op staan, foto's voice etc. Ik wil niet zomaar alles deleten door een k*t update van Samsung, pardon my language. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, niet eens een custom rom of iets dergelijks. Dus excuse me dat ik NIET meteen wipe data selecteer....Aghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:09:
Wipe data factory reset. Dit staat toch gewoon letterlijk op Google als eerste hit? Een beetje eigen initiatief mag wel hoor...
Ik heb via de telefoon zoek update gedaan en daarna geupdate.
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberamp op 05-08-2015 22:12 ]
Je kan proberen via smart switch een backup te maken voordat je een wipe doet maar die zet niet alles terug. Eventueel kijken of je via USB bij je data kan komen op je pc.
Probeer eerst eens dalvik cache legen en dan reboot,... zal vast al genoeg zijn en dan mis je geen dataCyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:12:
[...]
Ik heb iets van 8 gb aan persoonlijk data op staan, foto's voice etc. Ik wil niet zomaar alles deleten door een k*t update van Samsung, pardon my language. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, niet eens een custom rom of iets dergelijks. Dus excuse me dat ik NIET meteen wipe data selecteer....
Ik heb via de telefoon zoek update gedaan en daarna geupdate.
Die optie dalvik cache legen is er niet op de stock rom, alleen bij cyanomod denk ik (zie ook mijn post eerder).Bazzaz schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:48:
[...]
Probeer eerst eens dalvik cache legen en dan reboot,... zal vast al genoeg zijn en dan mis je geen data
Smart switch herkent geen telefoon meer....Aghanim schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 22:16:
Je kan proberen via smart switch een backup te maken voordat je een wipe doet maar die zet niet alles terug. Eventueel kijken of je via USB bij je data kan komen op je pc.
Ik ga alles wipen..
Cache legen kan gewoon op stock rom hoor.. sorry "wipe cache partition" heet de optie.. macht der gewoonteCyberAmp schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:15:
[...]
Die optie dalvik cache legen is er niet op de stock rom, alleen bij cyanomod denk ik (zie ook mijn post eerder).
[...]
Smart switch herkent geen telefoon meer....
Ik ga alles wipen..
En 5.1.1 voor de normale S6 is ook te downloaden via OTA!
649,10MB voor mijn telefoon.
[ Voor 21% gewijzigd door rikadoo op 06-08-2015 07:51 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
Model SM-G925F
Country Netherlands (Vodafone)
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Build date Tue, 21 Jul 2015 07:50:07 +0000
Product code VDF
PDA G925FXXU2POGJ
CSC G925FVFG2BOG2
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Build date Tue, 21 Jul 2015 07:44:42 +0000
Product code VDF
PDA G920FXXU2POGJ
CSC G920FVFG2BOG2
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
Model SM-G925F
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Product code VDF
PDA G925FXXU2POGJ
CSC G925FVFG2BOG2
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Product code VDF
PDA G920FXXU2POGJ
CSC G920FVFG2BOG2
Thanks! Zojuist geinstalleerd en alles werkt nog naar behoren, zo op het eerste gezicht.rikadoo schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:51:
En 5.1.1 voor de normale S6 is ook te downloaden via OTA!
Verdomme nou zit ik, ongewild, alsnog op 5.1.1.... 
Weet niet hoe en waarom maar legde gister avond het toestel op de oplader en even later hoorde ik het opstart deuntje van Samsung... even kijken; heeft ie gewoon de 5.1.1 update geinstalleerd
Nouja.. maar even aankijken, terug is ook geen optie
Weet niet hoe en waarom maar legde gister avond het toestel op de oplader en even later hoorde ik het opstart deuntje van Samsung... even kijken; heeft ie gewoon de 5.1.1 update geinstalleerd
Ik kreeg net ook een update melding. Van 5.0.2. naar 5.1.1. heb ik via ODIN gedaan.
Dus vind het top dat alles naar behoren werkt.
Zijn er nog grote wijzigingen?
Na de laaste update op mijn Edge zie ik dat het geheugenverbruik op een stuk lager niveau blijft hangen (zo'n 75%) Mocht hij wel even druk zijn, dan lijkt hij het zelf een stuk beter op te ruimen dan voorheen
Waarom zou je niet op 5.1.1 willen zitten?Bazzaz schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:45:
Verdomme nou zit ik, ongewild, alsnog op 5.1.1....
Heb je hier al gekeken?Dubrillion schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:45:
Ik kreeg net ook een update melding. Van 5.0.2. naar 5.1.1. heb ik via ODIN gedaan.
Vreemd dat de BOG8 NL (unbranded) nog niet beschikbaar is?henklbr schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:09:
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5447113
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOGA
CSC G925FPHN2BOG8
Model SM-G925F
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Product code VDF
PDA G925FXXU2POGJ
CSC G925FVFG2BOG2
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Product code VDF
PDA G920FXXU2POGJ
CSC G920FVFG2BOG2
Mijn vorige ervaringen met 5.1.1 op de S6 waren niet zo best dus ik wilde nog even de kat uit de boom kijken...Aghanim schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:50:
[...]
Waarom zou je niet op 5.1.1 willen zitten?
[...]
Heb je hier al gekeken?
Da's de bovenste toch?Tortelli schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 09:57:
[...]
Vreemd dat de BOG8 NL (unbranded) nog niet beschikbaar is?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.