Nee andersom. Bij Amoled spatten de kleuren van het scherm af vergeleken met lcd.Tammesp schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:32:
[...]
Is een Amoled scherm niet wat doffer van kleur dan een LCD?
Hey Tamme...Van Harte man...weer een jaartje ouder (&wijzer?)Tammesp schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:32:
[...]
IPhone is blauwer waardoor wit, witter lijkt.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:10:
Net de S6 naast een iPhone 6 gehad. Het verschil in wit (kleurtemperatuur) was echt enorm. Waar de iPhone een zeer scherp wit afbeelde, was de 6S behoorlijk dof en geel/grijs qua gloed. Misschien toch eens kijken of de kleurtemperatuur aangepast kan worden.
Puur theoretisch is het wit van de S6 beter dan de iPhone 6 maar voor ons idee of gevoel is dat blauwe witter.
Ik heb het display op 'aanpasbaar beeldscherm' staan waardoor de kleurtemperatuur aangepast wordt aan omstandigheden. Soms is het beeldscherm daardoor ook witter dan in de andere modes. Helaas is dit niet altijd zo en jammer dat de kleurtemperatuur niet zelf in te stellen valt.
En hoe heb je dan je scherm helderheid staan ? Ik merk namelijk dat als ik de schermhelderheid laag zet wit ook niet 100% wit is, maar als ik de helderheid hoog zet wit wel 100% wit isVerwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:10:
Net de S6 naast een iPhone 6 gehad. Het verschil in wit (kleurtemperatuur) was echt enorm. Waar de iPhone een zeer scherp wit afbeelde, was de 6S behoorlijk dof en geel/grijs qua gloed. Misschien toch eens kijken of de kleurtemperatuur aangepast kan worden.
Ah oke. Zit nog steeds te knoeien welke display modus ik het mooist vind, blijft lastig!Garret1410 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:00:
[...]
Nee andersom. Bij Amoled spatten de kleuren van het scherm af vergeleken met lcd.
He daffie! Haha, bedankt man! Het jaartje wijsheid is er gister met het feestje er gelijk weer afgedronkendafmay schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:03:
[...]
Hey Tamme...Van Harte man...weer een jaartje ouder (&wijzer?)![]()
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Wat ik trouwens ook een beetje een nadeel van de iphone6 vond was dat ik het beeldscherm savonds gewoon te wit vond oftewel te fel.
Ik vind Amoled wat rustiger voor de ogen en dat komt misschien door de wat warmere witte kleur.
Alleen buiten met helder weer, vond ik het witte van de iPhone wel weer mooier.
Ik vind Amoled wat rustiger voor de ogen en dat komt misschien door de wat warmere witte kleur.
Alleen buiten met helder weer, vond ik het witte van de iPhone wel weer mooier.
Verwijderd
Dat zou kunnen ja. Het verschil was wel groot. Ging inderdaad om heldere buitenlucht waarin ik het zag. Verder ben ik overigens blij met de kleurweergave van de S6. Vooral in het donker is het scherm niet te fel, mijn Lumia 930 was bijvoorbeeld niet fijn om in bed nog te lezen.Tammesp schreef op zondag 06 september 2015 @ 19:32:
[...]
En gefeliciteerd natuurlijk !
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2015 20:38 ]
Zelf ben ik erg tevreden over het scherm van de S6. Vooral savonds kan het scherm aanzienlijk laag staan, vind ik zelf heerlijk en de accu gaat wat langer mee. Veel Tweakers hier vinden dat volgens mij.Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:37:
[...]
Dat zou kunnen ja. Het verschil was wel groot. Ging inderdaad om heldere buitenlucht waarin ik het zag. Verder ben ik overigens blij met de kleurweergave van de S6. Vooral in het donker is het scherm niet te fel, mijn Lumia 930 was bijvoorbeeld niet fijn om in bed nog te lezen.
En gefeliciteerd natuurlijk !
En dankjewel
Ik heb een HSUPA simcard bij mijn nieuwe abonnement incl. S6 gekregen, ook wel 3.75 G genaamd. Alles volgens de app Sim card. Geen idee of er ooit een nieuwe 4G simcard wordt verstrekt door Tele2.pappaleone schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:23:
[...]
Dat zou kunnen ik ook een simkaart van Tele 2 liggen die ik niet gebruik, maar deze heeft ook nog/geen 4G. Volgens mij rolt Tele 2 het 4G netwerk in fases uit. Volgens mij is er wel wat terug te vinden op hun site.
[ Voor 12% gewijzigd door RAAF12 op 06-09-2015 22:48 ]
Raaf bel ze morgen even ,dan heb je meteen uitsluitsel.RAAF12 schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:34:
[...]
Ik heb een HSUPA simcard bij mijn nieuwe abonnement incl. S6 gekregen, ook wel 3.75 G genaamd. Alles volgens de app Sim card. Geen idee of er ooit een nieuwe 4G simcard wordt verstrekt door Tele2.
Om nog even terug te komen op de vertraging van SwiftKey sinds de laatste update van Samsung... Was al eerder genoemd als mogelijke oplossing, om het Samsung toetsenbord uit te zetten. Ik ben er achter dat SwiftKey steeds prima rap is wanneer ik deze heb uit- en weer ingeschakeld. Dit geldt dus ook voor situaties na een nieuwe update en dus ook zoals sommigen hier dachten na een harde reset. Na een tijdje komt de vertraging dus iedere keer weer terug...
PSN: Mondaatje
Ik dacht dat ik de volgende vraag al ergens had gesteld maar kan het niet terugvinden dus misschien dubbel; is de s6 edge te unbranden? Een winkel in Rotterdam verkoopt de edge voor 620 Vodafone branded.
Het maken van een screenshot met de handbeweging werkt 9 van de 10 keer niet. Op mijn S3 ging dat vlekkeloos. Meerdere mensen hier last van?
Overigens wil ik meldingen van bepaalde apps niet op mijn vergrendelscherm zien. Hoe schakel ik dat uit?
En ik bedoel niet de inhoud verbergen want dan blijf je de melding alsnog zien.
Ik kan wellicht een app hiervoor gebruiken, maar wellicht is hier een interne optie voor.
Overigens wil ik meldingen van bepaalde apps niet op mijn vergrendelscherm zien. Hoe schakel ik dat uit?
Ik kan wellicht een app hiervoor gebruiken, maar wellicht is hier een interne optie voor.
Ja dat kan dmv een unbranded rom te flashen. Wel eerst je gegeven backuppenmichielvz schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:59:
Ik dacht dat ik de volgende vraag al ergens had gesteld maar kan het niet terugvinden dus misschien dubbel; is de s6 edge te unbranden? Een winkel in Rotterdam verkoopt de edge voor 620 Vodafone branded.
Werkt hier ook nauwelijks. Gebruik daarom ook altijd de oude vertrouwde methode.Amboe schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:31:
Het maken van een screenshot met de handbeweging werkt 9 van de 10 keer niet. Op mijn S3 ging dat vlekkeloos. Meerdere mensen hier last van?
Er is wel een manier om alle meldingen van een app te blokkeren. Dat is Geluiden en Meldingen> app meldingen> blokkerenAmboe schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:31:
Of het verstandig is om zelf te doen weet ik niet maar het kan met Odin 3.10.6.michielvz schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:59:
Lees jezelf eerst goed in de materie. Het is absoluut niet moeilijk als je weet wat je doet.
Firmware kun je downloaden van Sammobile. Kies voor de laatste PHN versie.
Maar dan krijg ik helemaal geen melding meer. Ik wil alleen de melding op het vergrendelscherm uitzetten. Nu krijg ik steeds de melding van bijv een spel te zien op het vergrendelscherm. Dit hoeft voor mij niet.Garret1410 schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:46:
[...]
Er is wel een manier om alle meldingen van een app te blokkeren. Dat is Geluiden en Meldingen> app meldingen> blokkeren
Wat is de oude vertrouwde methode dan?Ryan_ schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:39:
[...]
Werkt hier ook nauwelijks. Gebruik daarom ook altijd de oude vertrouwde methode.
Ik gebruik nu maar de app Screenshot Makkelijk.
Druk de hometoets en powertoets tegelijkertijd in voor ongeveer drie seconden totdat het beeld knippert.Amboe schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:04:
[...]
Wat is de oude vertrouwde methode dan?
Ik gebruik nu maar de app Screenshot Makkelijk.
Werkt super! Thanks!Ryan_ schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:06:
[...]
Druk de hometoets en powertoets tegelijkertijd in voor ongeveer drie seconden totdat het beeld knippert.
Bij mij werkt het juist wel goed met handbeweging. Ik gebruik hiervoor het verlengde van mijn pink tot aan waar mijn pols begint. Deze veeg ik van de rechterkant van het scherm naar de linkerkant van het scherm en dan is de screenshot zo gemaaktAmboe schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:31:
Iemand een idee wanneer de laatste PHN update voor de S6 Edge uitkomt? Ik bedoel de ROM met die Youtube Livestream optie (en ik dacht Samsung Pay)
PSN: Maichel
Heb je al "Geen meldingen" geprobeerd bij "Meldingen op vergrendelscherm"Amboe schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:02:
[...]
Maar dan krijg ik helemaal geen melding meer. Ik wil alleen de melding op het vergrendelscherm uitzetten. Nu krijg ik steeds de melding van bijv een spel te zien op het vergrendelscherm. Dit hoeft voor mij niet.
Net Update gehad en wat me als eerste opvalt dat ik nu nu allemaal andere icoontjes heb..wel grappig:)
Heb hem ook net binnen op de S6 (PHN), van de icoons verandering heb ik niks gemerkt want gebruik Nova launcher met simplex icoons op de S6. Het zal mij benieuwen hoe deze update verder draait en nog meer aan veranderingen in zich heeft.DirtyDutch schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:08:
Net Update gehad en wat me als eerste opvalt dat ik nu nu allemaal andere icoontjes heb..wel grappig:)
Ik heb wel meteen een fabrieks reset gedaan, want na de vorige update gaf dat toch de oplossing voor een aantal kleine problemen waar ik tegen aanliep na het update.
[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2015 18:58 ]
Zelfde als de Note5 en edge plus. Ik draai material design dus zie er weinig van.DirtyDutch schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:08:
Verwijderd
Heb ook net de update binnen op mijn s6.
(België)zie op dit ogenblik nog niet meteen een verschil...wel lijkt het of alles nog vloeiender gaat.
(België)zie op dit ogenblik nog niet meteen een verschil...wel lijkt het of alles nog vloeiender gaat.
De "Youtube livestream" camera functie zit ook in deze nieuwe versie
[ Voor 50% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2015 19:30 ]
Verwijderd
Update geeft ook 3 nieuwe microsoft apps: Word, PowerPoint & Excel
Ohja en de achtergrond beweegt weer!
Ohja en de achtergrond beweegt weer!
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2015 18:52 ]
Ja weer 3d jippie jee...........o ja ook iets andere rondere icoontjes....;) Ben benieuwd naar het serieuze werk van deze update.
Op de Edge op gewone? Ben momenteel in het buitenland dus wellicht daarom geen update voor mij nu..dan maar ff wachtenDirtyDutch schreef op maandag 07 september 2015 @ 17:08:
PSN: Maichel
Op welke CSC zit jij? PRO of LUX?Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 18:05:
Heb ook net de update binnen op mijn s6.
Ik met een DTM (Duitse) S6 helaas nog geen OTA update ontvangen. Wel is hij in de SmartSwitch Tool zichtbaar.
Dus nog even wachten.
Dus nog even wachten.
Op de telefoon dialer *#1234# in toetsen en dan kijken wat er bij CSC staatVerwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 19:57:
Wat bedoel je met pro of lux? En waar vind ik die info?
[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2015 20:01 ]
Belgium (Proximus) (PRO)Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:17:
Ah ok.
Bij mij staat er lux.
War is het verschil tussen lux en pro?
Luxembourg (LUX)
http://www.sammobile.com/...e-galaxy-s4-lte-and-more/
[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 07-09-2015 20:35 ]
Ok Thx! Dan weet ik dat ik de update ook mag verwachten.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:17:
Ah ok.
Bij mij staat er lux.
War is het verschil tussen lux en pro?
Verwijderd
Graag gedaan.normaal krijg ik de update's als een van de laatste ,maar deze x ben ik bij de eerste. 😆
Zorgt de laatste update ook voor een sneller toetsenbord in whatsapp? Ben wel benieuwd...
Verwijderd
Wat mij betreft,is het toetsenbord in WhatsApp snel en zonder langs. Maar ik had er voor de update ook geen problemen mee.
Verwijderd
Weinig kans dat de laatste update de lag bij toetsenbord oplost. Dat deed de vorige update ook niet en ik denk ook niet dat het probleem zo eenvoudig is en ROM-gerelateerd helaas.
Na mijn weten werkt samsung pay hier nog niet.Maichel schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:25:
Iemand een idee wanneer de laatste PHN update voor de S6 Edge uitkomt? Ik bedoel de ROM met die Youtube Livestream optie (en ik dacht Samsung Pay)
Ik heb met de nieuwe edge+ geen problemen meer met de lag.Verwijderd schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:14:
Weinig kans dat de laatste update de lag bij toetsenbord oplost. Dat deed de vorige update ook niet en ik denk ook niet dat het probleem zo eenvoudig is en ROM-gerelateerd helaas.
Verwijderd
+1😉pappaleone schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 01:14:
[...]
Ik heb met de nieuwe edge+ geen problemen meer met de lag.
Ik plaats mijn apps veel in mappen om m'n scherm proper te houden. Ik vind de nieuwe icoontjes en de afgeronde mappen wel mooi.
Ik krijg ook net een Software update binnen voor Edge Screen.
Ik krijg ook net een Software update binnen voor Edge Screen.
“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”
Werkt bij mij niet. Google Now wordt soms actief, maar screenshots worden er helemaal niet gemaakt. Bij CyanogenMod zit de screenshot-optie in het afsluit-menu. Vond ik veel handiger.
Kan iemand een screenshot maken van de nieuwe afgeronde apps? Die van mij zijn nog volledig identiek als voor de hierboven genoemde update. Wel is de bewegende achtergrond weer terug.
PS. kan iemand mij nog eens vertellen hoe je dat live weerbericht terug krijgt op je vergrendelscherm gebaseerd op je locatie? Ik had dit voorheen aan staan maar dit heb ik niet meer terug zien komen..
Thnx,
PS. kan iemand mij nog eens vertellen hoe je dat live weerbericht terug krijgt op je vergrendelscherm gebaseerd op je locatie? Ik had dit voorheen aan staan maar dit heb ik niet meer terug zien komen..
Thnx,
Je moet er even de handigheid in vinden. Als het eenmaal lukt dan werkt het ook goedkwaazaar schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:08:
[...]
Werkt bij mij niet. Google Now wordt soms actief, maar screenshots worden er helemaal niet gemaakt. Bij CyanogenMod zit de screenshot-optie in het afsluit-menu. Vond ik veel handiger.
JDL15 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:10:
Kan iemand een screenshot maken van de nieuwe afgeronde apps?
Thnx,

edit: wow... er liep hier ff iets fout...
[ Voor 35% gewijzigd door JanAd op 08-09-2015 09:27 ]
Dat ziet er inderdaad heel netjes uit.. Denk dat het aan het thema ligt dat ik gebruik. Welk thema gebruik jij?JanAd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:20:
[...]
[afbeelding]
edit: wow... er liep hier ff iets fout...
Is er al een megaupload link of iets dergelijks beschikbaar van de nieuwe ROM? Via samfirm ook nog niet te downloaden. En via sammobile uiteraard erg traag.
-edit-
Nu wel te downloaden via samfirm!
-edit-
Nu wel te downloaden via samfirm!
[ Voor 14% gewijzigd door Brx op 08-09-2015 10:11 ]
Standaard thema, niks speciaal aangepast.JDL15 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:00:
[...]
Dat ziet er inderdaad heel netjes uit.. Denk dat het aan het thema ligt dat ik gebruik. Welk thema gebruik jij?
De Lookout app geeft nog steeds aan dat mijn device vulnerable is voor Stagefright, na de update van vandaag. :-s
hier ook de OTA update: 208,75MB ...............ff wachte.....
BTW, ik heb wel een 4G geschikte Tele2 sim gekregen samen met de S6 maar ik ben nog niet overgezet. Voorlopig dus alleen H en H+ bovenin beeld :-)
Tele2 adverteert nu met abo's die 4G Ready zijn. Dat is marketing taal om klanten te lokken. Of je werkelijk 4G krijgt en wanneer is nog maar de vraag. Ik vind die manier van adverteren wel bedriegelijk. Wellicht kan Radar of Tweakers eens hierop door gaan.
Oude S3 plaatje :-)
BTW, ik heb wel een 4G geschikte Tele2 sim gekregen samen met de S6 maar ik ben nog niet overgezet. Voorlopig dus alleen H en H+ bovenin beeld :-)
Tele2 adverteert nu met abo's die 4G Ready zijn. Dat is marketing taal om klanten te lokken. Of je werkelijk 4G krijgt en wanneer is nog maar de vraag. Ik vind die manier van adverteren wel bedriegelijk. Wellicht kan Radar of Tweakers eens hierop door gaan.
Oude S3 plaatje :-)
[ Voor 10% gewijzigd door RAAF12 op 08-09-2015 22:14 ]
Misschien wat laat antwoord:Tachyon schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:59:
[...]
- De startpagina van de standaardbrowser blijft gewoon op die portal van Samsung staan, ongeacht wat ik instel als startpagina
Als je een andere pagina als startpagina instelt, vervolgens alle tabbladen sluit zodat je een lege browser hebt en hem daarna opnieuw start zou het goed moeten zijn en de Go pagina verdwenen. Bij mij werkte dat tenminste.
Is er nog een manier om het downloaden van de update te stoppen?
Dacht ik check even of er een update is die is er gaat ie hem gelijk downloaden, maar ik zit in een vakantiehuisje met langzaam wifi dus wil het nog even uitstellen.
Dacht ik check even of er een update is die is er gaat ie hem gelijk downloaden, maar ik zit in een vakantiehuisje met langzaam wifi dus wil het nog even uitstellen.
Is juistoetgrunn schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:30:
[...]
Misschien wat laat antwoord:
Als je een andere pagina als startpagina instelt, vervolgens alle tabbladen sluit zodat je een lege browser hebt en hem daarna opnieuw start zou het goed moeten zijn en de Go pagina verdwenen. Bij mij werkte dat tenminste.
Na de update van vandaag te hebben uitgevoerd op een s6 edge (die van 216 mb) is mij opgevallen dat je de nu ook direct vanuit het vergrendelscherm dde app edge functie kunt oproepen. Dit is een aangename verbetering.
Uitzetten!!!ComTech schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:19:
Dat gaat niet helpen bij het opnieuw opstarten zal hij weer verder gaan.
Verwijderd
Hoe vinden jullie de autocorrect van SwiftKey werken? Het begint mij mateloos te irriteren moet ik zeggen. Heb zelf het beeld dat ik er langer over doe om fouten te corrigeren via de voorspelling dan handmatig.
Er komt altijd een spatie na een gecorrigeerd woord terwijl ik die dan weer handmatig moet verwijderen. Ook werkt corrigeren met de voorspelling onf niet goed. Zo krijg ik dat er onf achter voorspelling blijft staan. Alsof na corrigeren de foute tekst niet wordt gewist, het goede woord wordt alleen aangrvuld.
Ik zie geen instellingen om dit te wijzigen.
Er komt altijd een spatie na een gecorrigeerd woord terwijl ik die dan weer handmatig moet verwijderen. Ook werkt corrigeren met de voorspelling onf niet goed. Zo krijg ik dat er onf achter voorspelling blijft staan. Alsof na corrigeren de foute tekst niet wordt gewist, het goede woord wordt alleen aangrvuld.
Help.
Ik gebruik het liefst Swype van Nuance. Al enige tijd en ook na de update van gisteren, blijf ik bovenin een toetsenbord icoontje zien. Ik moet steeds een toetsenbord selecteren. Maar dat heb ik al gedaan! Sterker ik heb Samsung toetsenbord uitgevinkt en Swype aan. Maar na een paar uur.. jahoor zelfde probleem. Is hier een oplossing voor?
Ik gebruik het liefst Swype van Nuance. Al enige tijd en ook na de update van gisteren, blijf ik bovenin een toetsenbord icoontje zien. Ik moet steeds een toetsenbord selecteren. Maar dat heb ik al gedaan! Sterker ik heb Samsung toetsenbord uitgevinkt en Swype aan. Maar na een paar uur.. jahoor zelfde probleem. Is hier een oplossing voor?
Dat ging inderdaad niet helpen, hij gaat zo weer verder.
Heb hem maar de hele nacht z'n gang laten gaan intussen staat de update wel klaar alleen durf ik die nu niet te starten wacht wel even tot ik thuis ben.
Eens. Ik vind SwiftKey prima, maar die autocorrect is klote. Kun je gewoon uitzetten, is zo'n instelling dat "een spatie altijd een spatie is" (en dus niet "het woord afmaakt").Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:06:
Hoe vinden jullie de autocorrect van SwiftKey werken? Het begint mij mateloos te irriteren moet ik zeggen. Heb zelf het beeld dat ik er langer over doe om fouten te corrigeren via de voorspelling dan handmatig.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ga naar: Instellingen > Taal en invoer > onder "Toetsenborden en invoermethoden" het toetsenbord aanklikken wat jij gebruikt > en instellen maar...Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:06:
Er komt altijd een spatie na een gecorrigeerd woord terwijl ik die dan weer handmatig moet verwijderen.
[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 09-09-2015 09:36 ]
Volgens mij kan de update alleen worden gedownload via wifi, dus als je wifi uitzet wordt de update denk ik geannuleerd.ComTech schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:19:
Hoe doe je dat, dat auto-stoppen? Ik zit nu ook ermee dat er 5% per uur verdwijnen als ik data aan heb staan. Gaat harder dan toen ik de telefoon net had.EJSEJS schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:07:
[...]
Ik zou ook met optie één beginnen, persoonlijk vind ik de stock-rom 5.1.1 (na de laatste update) helemaal niet zo slecht draaien. Ik vond in het begin alleen de accu wat snel gaan maar na een groot aantal app's die ik toch bijna nooit gebruik op de achtergrond op auto-stop te hebben gezet en google now (kaarten) uit te hebben gezet doe ik nu met gemak 2 dagen (bij normaal gebruik) met de S6
Background data had ik voor een aantal apps in het buitenland al uitgezet trouwens (sommige apps doen gewoon 100en kB's background zonder dat je er iets voor terug ziet). Echter, dan gaat de telefoon soms ineens miepen dat er geen netwerkverbinding is als je niet op wifi zit
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Via de App Smart Manager (staat standaard al op je S6 / S6 Edge) > RAM > tabblad Apps beheren > En daar kun je de apps op auto-stop zetten die je weinig tot niet gebruikt.Sorcerer8472 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:56:
[...]Hoe doe je dat, dat auto-stoppen? Ik zit nu ook ermee dat er 5% per uur verdwijnen als ik data aan heb staan. Gaat harder dan toen ik de telefoon net had.
Hou er rekening mee dat als een app word ge-update je deze daarna vaak weer even in de lijst opnieuw op auto-stop moet zetten. Dus gewoon om de zoveel tijd even de lijst doorlopen kan geen kwaad....
Ik weet niet of je Google-Now gebruikt maar voor de accu duur scheelt het ook behoorlijk als je Google Now uitzet. De zoekbalk & Google Now spraakcommando’s kun je gewoon blijven gebruiken na het uitzetten van Google-Now...
[ Voor 18% gewijzigd door DON PAPA op 09-09-2015 12:54 ]
Kan ik ergens de functie van de homeknop aanpassen?
Als ik m indruk gaat ie naar 'Home'. Dat is OK. maar ik wil bij langer indrukken dat ie bijvoorbeeld het scherm uit zet. Enig idee of dat kan met de stock rom?
Als ik m indruk gaat ie naar 'Home'. Dat is OK. maar ik wil bij langer indrukken dat ie bijvoorbeeld het scherm uit zet. Enig idee of dat kan met de stock rom?
Leuk dat de Samsung Browser sinds de update ook in de header de kleur van bepaalde sites mee overneemt..
Update (aangepast aan Note 5/Edge+-uitstraling) is helemaal top.. mooi dat Samsung deze zo snel beschikbaar maakt..
Update (aangepast aan Note 5/Edge+-uitstraling) is helemaal top.. mooi dat Samsung deze zo snel beschikbaar maakt..
Bij mij werkt het sinds 5.1.1 ook niet meer. Ik krijg wel een achtergrond op basis van het weer, maar locatie doet die nietJDL15 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 09:10:
Kan iemand een screenshot maken van de nieuwe afgeronde apps? Die van mij zijn nog volledig identiek als voor de hierboven genoemde update. Wel is de bewegende achtergrond weer terug.
Thnx,
Nou, hier dus weer wel. Ik heb hem even opnieuw ingesteld bij instelling > achtergrond > vergrendelscherm > live weer. Blijkbaar moest ik dit even opnieuw instellen na de update-Edwin- schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:29:
[...]
Bij mij werkt het sinds 5.1.1 ook niet meer. Ik krijg wel een achtergrond op basis van het weer, maar locatie doet die niet
Live weer is verdwenen tussen de mogelijkheden.Nou, hier dus weer wel. Ik heb hem even opnieuw ingesteld bij instelling > achtergrond > vergrendelscherm > live weer. Blijkbaar moest ik dit even opnieuw instellen na de update
Yes maar zodra je wiffi weer gebruikt/aanzet gaat hij weer verder.Schaapyo schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:50:
[...]
Volgens mij kan de update alleen worden gedownload via wifi, dus als je wifi uitzet wordt de update denk ik geannuleerd.
Kan ik die nieuwste (officiele) update downloaden, zelf flashen met een unikernel ?
If so....welke is de nieuwste en/of heeft iemand een link?
Of....nog beter misschien, werkt de OTA met hide root app?
Weet het al ...met smartswitch
Moet daarna waarschijnlijk alleen weer roten maar das geen probleem denk 'k
If so....welke is de nieuwste en/of heeft iemand een link?
Of....nog beter misschien, werkt de OTA met hide root app?
Weet het al ...met smartswitch
Moet daarna waarschijnlijk alleen weer roten maar das geen probleem denk 'k
[ Voor 44% gewijzigd door scorpio op 09-09-2015 19:31 ]
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Mee eens, maar ik had nog liever een patch voor de stagefright bug gehad. De app edge functie is leuk en bruikbaar, maar daar heb je niet veel aan als je telefoon is gehackt. Samsung heeft zijn prioriteiten verkeerd staan op het moment._Nick__ schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:09:
Leuk dat de Samsung Browser sinds de update ook in de header de kleur van bepaalde sites mee overneemt..
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Sinds de update werkt mijn vingerafdrukscanner waardeloos. Heeft iemand anders daar ook last van. Opnieuw gekalibreerd ook, en zelfs dat ging lastiger.
Ik vind SwiftKey echt het beste toetsenbord wat er is. Misschien ben ik ook al helemaal gewend aan de manier van corrigeren. Ene keer druk ik op spatie, andere keer op t woord als t rechts of links verschijnt.Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 23:06:
Alleen baal ik enorm dat het toetsenbord sinds een tijd last heeft van vertraging... Wacht nog met smart op een update, weet alleen niet van wie ik deze moet verwachten (Samsung / SwiftKey)...
PSN: Mondaatje
Als ik firmware oproep bv *#1234# krijg ik: Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code...???
Meer mensen hier last van? SM-G920F met Stockrom (Frans XEF) 5.1.1 geroot en TWRP
Meer mensen hier last van? SM-G920F met Stockrom (Frans XEF) 5.1.1 geroot en TWRP
[ Voor 3% gewijzigd door tjbork op 10-09-2015 01:09 ]
Verwijderd
Zal nog eens proberen uit te leggen wat er bij mij mis gaat. Ik typ vrij snel en controleer pas na een zin of er fouten in getypt zijn. Dat is meestal het geval en helaas worden deze niet vaak genoeg automatisch gecorrigeerd waardoor ik zelf in de zin terug moet om woorden alsnog te corrigeren. Als ik zo'n fout getypt woord aanklik staat er bijna altijd het juiste woord in de balk boven de toetsen dus dat is prettig. Klik ik in dat geval op zo'n woord dan voegt Switfkey dat woord in op de plek waar de cursor staat in plaats van te corrigeren. In dat geval krijg ik bijvoorbeeld:Monda schreef op woensdag 09 september 2015 @ 23:43:
[...]
Ik vind SwiftKey echt het beste toetsenbord wat er is. Misschien ben ik ook al helemaal gewend aan de manier van corrigeren. Ene keer druk ik op spatie, andere keer op t woord als t rechts of links verschijnt.
Alleen baal ik enorm dat het toetsenbord sinds een tijd last heeft van vertraging... Wacht nog met smart op een update, weet alleen niet van wie ik deze moet verwachten (Samsung / SwiftKey)...
toetsnbord --> ik sta met cursor tussen de t en s --> klik op juiste woord bij voorspelling 'toetsenbord --> het resultaat is nu 'toetstoetsenbord nbord'
Als je dat handmatig moet corrigeren ben je wel even bezig. Het lijkt dus eigenlijk alsof de auto correct van Swiftkey niet goed/agressief genoeg is. Foutieve woorden moet je daardoor handmatig aanpassen en de voorspelling gebruiken geeft bovenstaande fouten.
Daarnaast blijf ik ruzie houden met het aantal spaties, dat gebeurt volgens mij als het corrigeren met de voorspelling wel werkt. Omdat ik al verder getypt heb stond er sowieso al een spatie, door de correctie achteraf komt er dan nog 1 bij.
Sinds een maand heb ik nu een S6 edge en heb nu een barst links onder in het scherm (in de kromming van het beeldscherm). De telefoon ziet er punt gaaf uit en heeft geen enkele beschadiging verder en is verder niet gevallen.
Iemand ervaring hoe dit met garantie zal gaan ?
Iemand ervaring hoe dit met garantie zal gaan ?
Dat had ik nog niet gecheckt.. lees wel dat dit maar bij bepaalde apps een probleem kan zijn..TTLCrazy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 20:30:
[...]
Mee eens, maar ik had nog liever een patch voor de stagefright bug gehad. De app edge functie is leuk en bruikbaar, maar daar heb je niet veel aan als je telefoon is gehackt. Samsung heeft zijn prioriteiten verkeerd staan op het moment.
Ook jammer dat de RAW-foto's-versie nog steeds niet is geïmplementeerd.. maar, ben wel tevreden.. veel meer firmware-updates dan afgelopen jaren.. en schat in dat voor het eind van het jaar weer iets zit aan te komen..
Volgens mij is de XEF-versie al voldoende voor die fout..tjbork schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:28:
Als ik firmware oproep bv *#1234# krijg ik: Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code...???
Heb geen root of TWRP en na installatie van XEF-versie werkte de snelcodes bij mij ook niet meer..
Ook kon de beveiligingsversie niet geupdate worden, maar dat was waarschijnlijk omdat de XEF-versie nieuwer was dan de versie die voor Nederlandse toestellen klaar stond..
Nu weer originele versie geflasht en alles doet 't weer..
Oké...ga ik ook doen_Nick__ schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:07:
[...]
Volgens mij is de XEF-versie al voldoende voor die fout..
Heb geen root of TWRP en na installatie van XEF-versie werkte de snelcodes bij mij ook niet meer..
Ook kon de beveiligingsversie niet geupdate worden, maar dat was waarschijnlijk omdat de XEF-versie nieuwer was dan de versie die voor Nederlandse toestellen klaar stond..
Nu weer originele versie geflasht en alles doet 't weer..
Na lang twijfelen of ik een iphone 6s zou nemen toch de beslissing genomen om een samsung s6 edge te nemen. Mede door de keynote van gisteren waar ik niet echt overtuigd was om dit toestel te nemen. Nou wil ik voor de edge gelijk graag een cover kopen maar ik zie op coolblue meerdere hoesjes staan.
Ze zijn allemaal de clear covers maar de ene is 59 euro en de andere 29 euro.
Hebben er mensen hier ook zo'n clear cover en kan iemand me vertellen wat het verschil is? Gerobeert coolblue te bellen maar constant lange wachttijden en daarna kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord wat het verschil zou zijn.
Hebben er mensen hier ook zo'n clear cover en kan iemand me vertellen wat het verschil is? Gerobeert coolblue te bellen maar constant lange wachttijden en daarna kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord wat het verschil zou zijn.
De 29 clear case is als het ware een bumper. De 59 euro versie is de bumper + glazen of 1 of andere transparante materiaal die werkt als cover. Daarom ook die naam. Er zijn wel klachten geweest dat die 59 euro case krasjes veroorzaakte op de scherm van de S6 (edge) en er was een terugroep actie en reparaties(no questions asked). Die van 29 is super stevig en doet wat het moet doen met minimale looks. Eigenlijk is dat dan ook weer iets dat hoort in het accessoires topic. Maar de S6 Edge is inderdaad een leuke keus. Ik mag volgende week mijn abbonement verlengen en ben op dit moment een gewone S6 gebruiker die ik los had gekocht. Ik ben zelf van plan de groene S6 edge te halen, want het is toch echt een mooi ding om te hebben.mike30 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:02:
Na lang twijfelen of ik een iphone 6s zou nemen toch de beslissing genomen om een samsung s6 edge te nemen. Mede door de keynote van gisteren waar ik niet echt overtuigd was om dit toestel te nemen. Nou wil ik voor de edge gelijk graag een cover kopen maar ik zie op coolblue meerdere hoesjes staan.
Ik heb het ook al meerdere malen opnieuw ingesteld, maar helaas, hij doet het toch niet zoals zou moetenJDL15 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:37:
[...]
Nou, hier dus weer wel. Ik heb hem even opnieuw ingesteld bij instelling > achtergrond > vergrendelscherm > live weer. Blijkbaar moest ik dit even opnieuw instellen na de update
Ik had even snel gezocht naar een accesoires topic. In het Apple gedeelte struikel je eroverPhntm schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:18:
[...]
De 29 clear case is als het ware een bumper. De 59 euro versie is de bumper + glazen of 1 of andere transparante materiaal die werkt als cover. Daarom ook die naam. Er zijn wel klachten geweest dat die 59 euro case krasjes veroorzaakte op de scherm van de S6 (edge) en er was een terugroep actie en reparaties(no questions asked). Die van 29 is super stevig en doet wat het moet doen met minimale looks. Eigenlijk is dat dan ook weer iets dat hoort in het accessoires topic. Maar de S6 Edge is inderdaad een leuke keus. Ik mag volgende week mijn abbonement verlengen en ben op dit moment een gewone S6 gebruiker die ik los had gekocht. Ik ben zelf van plan de groene S6 edge te halen, want het is toch echt een mooi ding om te hebben.
Verwijderd
De link naar het accessoires topic staat in de topic-warning onderaan.mike30 schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:53:
[...]
Ik had even snel gezocht naar een accesoires topic. In het Apple gedeelte struikel je eroverAls er een terugroep actie is geweest en er zijn reparties zonder consequenties uitgevoerd dan zal het nu wel te vertrouwen zijn. Dan is het nu nog even twijfelen om alleen de back cover te nemen of toch de full cover en dan maar kijken of er idd krassen op komen. Als het toch gerepareerd word. Ik heb daarnaast ook nog een toestelverzekering dus we zien het wel. Thanks voor de reply!
Okay dat is dan weer flink suf van mijn kantVerwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 18:09:
[...]
De link naar het accessoires topic staat in de topic-warning onderaan.
Verwijderd
Ik heb de S6 nu 2 weken, geweldig toestel. Alleen dat prul van een oplaad/usb kabel, kon het nog ieler en fragieler?
Ah mooizo! Van welk toestel kwam je? En de oplaad usb kabel + adapter van Samsung vind ik niks mee, gewoon degelijk zoals het hoort.Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:43:
Ik heb de S6 nu 2 weken, geweldig toestel. Alleen dat prul van een oplaad/usb kabel, kon het nog ieler en fragieler?
Niemand die iets vindt van het feit dat de Stagefright bug in de meest recente update niet verholpen is? Ik hoor er althans niemand over. Zeker nu de code en details zijn vrijgegeven: http://nu.nl/mobiel/41227...gefright-vrijgegeven.html
Als je een aantal posts terugkijkt zie je dat ik en nogm iemand dat ook gemeld hebben. Zeer zwak van Samsung dat dat nog niet gefixt is. Potentieel een groot risico in mijn telefoon. Ik zit wsel bij TMobile dus het ridico is iets kleiner, maar de exploit kan misschien op een nog voor mij onbekende manier worden aangeboden. Het blijft afwachten en/of anders rooten en een goede ROM erop zetten.kwaazaar schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:05:
Niemand die iets vindt van het feit dat de Stagefright bug in de meest recente update niet verholpen is? Ik hoor er althans niemand over. Zeker nu de code en details zijn vrijgegeven: http://nu.nl/mobiel/41227...gefright-vrijgegeven.html
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Dat lost het probleem ook niet op, update moet van Samsung afkomen.TTLCrazy schreef op donderdag 10 september 2015 @ 21:16:
[...]
Als je een aantal posts terugkijkt zie je dat ik en nogm iemand dat ook gemeld hebben. Zeer zwak van Samsung dat dat nog niet gefixt is. Potentieel een groot risico in mijn telefoon. Ik zit wsel bij TMobile dus het ridico is iets kleiner, maar de exploit kan misschien op een nog voor mij onbekende manier worden aangeboden. Het blijft afwachten en/of anders rooten en een goede ROM erop zetten.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.