Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bzT3oAAHdWnN6Eb3ws6T76Jv/full.png

S6 edge+ Test door de Telecom modjes: Verzin een test en win een S6 edge+!

Tweakers krijgt de kans om de Samsung S6 edge+ eens goed aan de tand te voelen. Niet in het testlab, maar in het echte leven. De telecommodjes zijn dit keer tester en..... jullie verzinnen de tests! Vertel ons hoe je de modforce van Telecom aan de slag wil laten gaan met de S6 edge+. Hoe leuker je idee, hoe meer kans dat jouw test wordt uitgevoerd! De Tweaker met het allerleukste idee wint zelf de Samsung S6 edge+. Je kan je ideeën vanaf vandaag aandragen. De test loopt tot en met 13 september.

De Samsung S6 edge+
Ontdek de Samsung Galaxy S6 edge+, de Galaxy S6 edge en de Galaxy S6.
Het oogstrelende design van elke Galaxy S6 is geïnspireerd op de techniek van edelsmeden. Kijk vooral verder dan het state-of-the-art uiterlijk en ontdek de sublieme prestaties van elke Samsung Galaxy S6.

De testers
janvanduschoten, l3art, Bullet NL, The Wizard, PaT en Canaria gaan de komende twee weken aan de slag met jullie opdrachten. Nee, ze hoeven niet alles te doen wat jullie posten. ;) Tweakers en Samsung maken een selectie uit jullie ideeën. Vertel ons wat ze moeten testen. Wat vind jij nou belangrijk dat een telefoon moet kunnen doen? En, in tegenstelling tot de modjes die ‘m weer moeten inleveren, jouw goede idee kan je uiteindelijk een gloednieuwe Samsung S6 edge+ opleveren!

Jouw winnende idee?
Waar moet je aan denken? Vooral de nieuwe punten van de S6 edge+. Zoals de verbeterde audio, People Edge en natuurlijk de camera. Foto’s, video, misschien gaat er wel iemand live broadcasten. Je weet het maar nooit. Twee moderators krijgen bovendien de nieuwe draadloze snellader. Let wel, de focus ligt op het toestel zelf. Hoe presteert de Samsung S6 edge+ tijdens het dagelijks gebruik van een Tweakers telecom moderator.

Spelregels
  • Je testidee mag geen schade opleveren aan toestel, moderator of zijn/haar omgeving.
  • Je hebt tot en met 10 september de tijd om je idee te plaatsen. Dat kan alleen in dit topic.
  • Uiterlijk 24 september nemen we per mail of DM contact op met de winnaar.
  • Je idee moet uitvoerbaar zijn in en om het huis en mag van begin tot eind maximaal 20 minuten duren.
  • Zaken waarbij de telecomprovider een belangrijke rol speelt zijn door de verschillende locaties en omstandigheden slecht te vergelijken. Die krijgen een lagere prioriteit.
  • Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test.
  • Tweakers en Samsung kiezen de leukste inzending. Deze wordt beloond met een Samsung S6 edge+ 32GB
  • Crew en medewerkers van Tweakers & Samsung zijn uitgesloten van deelname.
  • Vragen en opmerkingen graag in het feedback topic.
  • Over de actie en de uitslag wordt niet gecorrespondeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 03-09-2015 20:43 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

En check :)

Ik zit klaar

-Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy S6 edge plus -

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

De belkwaliteit. Sinds een jaar of wat is dat echt een ondergeschoven punt. Terwijl dat heden ten daags nog zeker een belangrijk punt is. Hoe klinkt de ander, hoe helder klink jij, en bovenal; hoe klinkt de speakermode in bijv de auto?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

NeFoRcE schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:34:
De belkwaliteit. Sinds een jaar of wat is dat echt een ondergeschoven punt. Terwijl dat heden ten daags nog zeker een belangrijk punt is. Hoe klinkt de ander, hoe helder klink jij, en bovenal; hoe klinkt de speakermode in bijv de auto?
Het bellen klinkt prima, ik ben ook prima te verstaan voor andere mensen.
Om vergelijking te maken met Samsung's S5 of Note 4, de speaker is veel krachtiger en klinkt ook zuiverder. Dit laatste valt op tijdens het vergelijk met de Note 4 bij gelijkwaardige audio.

[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 03-09-2015 10:54 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:02
Het zou mij wel tof lijken om deze telefoon in te zetten tegenover de bekende namen uit de Chinese wereld. Er zijn veel tweakers die bellen met Chinaphones, die zijn vaak goedkoper terwijl ze toch prima kwaliteit bieden.

Dus: zet deze telefoon eens op een rij ten opzichte van de iPhone 6, de HTC One M9. En daarnaast ook een vergelijking met de Chinaphones, dus de OnePlus 2, de Jiayu en ook een onbekende met goede kwaliteit.

En juist de community erachter vind ik belangrijk en menig ander tweaker. Dus wel eens kijken op XDA, needrom etc om te kijken hoe de community omgaat met de telefoon. Zijn er veel custom roms (dan hoef je ze niet te testen wat mij betreft hoor), hoe vaak zijn de onofficiële updates te vinden en waar let de community op qua functionaliteit met aanschaf van de telefoon..

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:58
laat maar dit had nooit gelukt in 20 minuten. Nieuwe inzending volgt.

[ Voor 88% gewijzigd door Joel22 op 03-09-2015 11:20 ]

Verwijderd

Ik heb mijn inzending naar u gestuurd!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 19-09 07:44
Ga met de mountainbike het bos in. monteer de telefoon op je stuur.

Film onderweg je avontuur, kan hij tegen de trillingen? Is het beeld stabiel? Blijf je bereik goed in het buitengebied?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lverstoep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Voor het testen van de audiokwaliteit heb je eigenlijk een testbuddy met heel goed gehoor nodig: wat dacht je van je hond of kat?

Benodigdheden:
- Hond of kat
- De app Dog Sounds of Cat Sounds
- Een of meer andere telefoons ter vergelijking

Testuitvoering:
- Zet de telefoons ruim uit elkaar neer, met elk dezelfde hond/katgeluiden op continuous.
(let erop dat het volume op alle telefoons ongeveer gelijk is en dat ze op gelijke afstand staan van het startpunt van het huisdier)
- Laat je hond of kat binnen in de ruimte.

Aan welke telefoon geeft de hond of kat de voorkeur?

[ Voor 12% gewijzigd door lverstoep op 03-09-2015 11:10 ]

• Hokkie10023
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05-2021
Zou er ook eens nagedacht kunnen worden over een audio in I.p.v. Uit
Der zijn nog genoeg mensen die ook nog eens wat opnemen
De audio uit digitaal en 24 bits 192 kHz zou ook mooi zijn

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:54

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik zou graag willen weten of het live broadcasten goed werkt via een 3G of 4G verbinding, en is de broadcast simpel te starten of moet je eerst veel instellingen goed zetten voor je aan de gang kan ?

En hoe is de audio verbinding/kwaliteit via een bluetooth ?
Bij mijn S6 hoor ik vaak storing geluidjes als er geen audio wordt afgespeeld, zo snel ik een track start is dit weg, is dat bij deze Edge+ ook ?

[ Voor 71% gewijzigd door DON PAPA op 03-09-2015 11:42 ]

Verwijderd

Ik heb een idee ingezonden wat betreft de lader die mijn inziens zeer interessant kan zijn, maar dan is twintig minuten te weinig. Kan hier echt niet van worden afgeweken?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

KaiseRRuby schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:00:
Het zou mij wel tof lijken om deze telefoon in te zetten tegenover de bekende namen uit de Chinese wereld. Er zijn veel tweakers die bellen met Chinaphones, die zijn vaak goedkoper terwijl ze toch prima kwaliteit bieden.

Dus: zet deze telefoon eens op een rij ten opzichte van de iPhone 6, de HTC One M9. En daarnaast ook een vergelijking met de Chinaphones, dus de OnePlus 2, de Jiayu en ook een onbekende met goede kwaliteit.

En juist de community erachter vind ik belangrijk en menig ander tweaker. Dus wel eens kijken op XDA, needrom etc om te kijken hoe de community omgaat met de telefoon. Zijn er veel custom roms (dan hoef je ze niet te testen wat mij betreft hoor), hoe vaak zijn de onofficiële updates te vinden en waar let de community op qua functionaliteit met aanschaf van de telefoon..
Om dit in 20 minuten te testen wordt een uitdaging :P Daarnaast heeft geen van ons zo'n enorme collectie van telefoons thuis liggen. We zullen hem heus wel vergelijken met onze eigen toestellen, maar dus niet zo uitgebreid als jij vraagt. Wellicht dat Arnoud Wokke er wat mee kan voor zijn frontpage review?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 11:00
Ik vraag me af hoe zo'n toestel in ligstand functioneert, bv. je ligt op je zij in bed met het toestel in je hand waardoor de zijkant leunt op je hand en je de schermrotatie geblokkeerd hebt. Heb je door het gebogen scherm geen last van foute aanrakingen?

Zoals op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.huffpost.com/gen/2424666/images/o-PHONE-BED-facebook.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door rewind. op 03-09-2015 11:48 ]

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd naar de test van de snellader, omdat ik een erg gemakkelijke jongen bent die zijn mobiel nog wel eens vergeet op te laden en dan besluit om mijn toestel in de trein op te laden. Nu vroeg ik mij af of het niet leuk is om in een treinritje van twintig minuten een volledig lege mobiel zowel met een snellader van Samsung als een normale lader op te laden.

Nu weet ik dat er in de coupes van de Arriva treinen op het traject Winterswijk - Arnhem bij de ingang van de coupes zitjes zijn gemonteerd en daarnaast zitten stopcontacten zijn verwerkt. Mijn voorstel is dan ook om twee testpanelleden met een volledig lege mobiel beide hun S6 edge+ te laten opladen in dezelfde trein, maar de één met een snellader en de andere met een normale lader. Zo weet weten of de aanschaf van een snellader een goede investering is voor gemakkelijke jongens zoals ik.

Verwijderd

rewind. schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:39:
Ik vraag me af hoe zo'n toestel in ligstand functioneert, bv. je ligt op je zij in bed met het toestel in je hand waardoor de zijkant leunt op je hand en je de schermrotatie geblokkeerd hebt. Heb je door het gebogen scherm geen last van foute aanrakingen?

Zoals op deze foto:
[afbeelding]
Leuke test man! :)

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:34
Probeer in 20 minuten tijd zoveel mogelijk de batterij te drainen.
Open zoveel mogelijk apps in korte tijd (apps die graphisch wat kunnen weergeven)
Kijk wat youtube filmpjes in de hoogste instelling, etc..

De enige reden waarom ik eigenlijk nooit een samsung moet zijn die domme samsung apps die er altijd opstaan (en die je niet kunt verwijderen)

[ Voor 9% gewijzigd door boskantman op 03-09-2015 11:53 ]

• Sixblade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:34
Ik zou wel willen testen hoe goed s health werkt met dit toestel, dus of de stappen teller wel echt zo nauwkeurig is en de voedingsmeter. Hoeveel zou ik kunnen afvallen met deze telefoon ;-)

• DutchYoda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik ben iemand die graag met 1 hand smst, whatsappt, etc. Gaat dit wel met de Edge ivm de gebogen rand?
Ga ik dan met mijn handpalm (duimzijde) dan niet tegen de rand aan om iets te verpesten.
Hoe (on-)gevoelig is de rand van de Edge?

P.S. Ik heb grote handen dus de grote van het toestel zelf is geen probleem.

Failure is not an option. It's included.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DutchYoda schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:01:
Ik ben iemand die graag met 1 hand smst, whatsappt, etc. Gaat dit wel met de Edge ivm de gebogen rand?
Ga ik dan met mijn handpalm (duimzijde) dan niet tegen de rand aan om iets te verpesten.

Ik doe het ook met 1 hand, en heb geen enkele last van de rand qua verkeerde aanrakingen of zoiets. Het toestel registreert geen verkeerde aanrakingen iig :)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Sixblade schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:54:
Ik zou wel willen testen hoe goed s health werkt met dit toestel, dus of de stappen teller wel echt zo nauwkeurig is en de voedingsmeter. Hoeveel zou ik kunnen afvallen met deze telefoon ;-)
Ik zou het even kunnen vergelijke met m'n pricewatch: Xiaomi MiBand Zwart, eens een dagje vergelijken of ze ongeveer hetzelfde aantal stappen registreren. Ik kom hier op terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:04
Een telefoon is natuurlijk een gebruiksvoorwerp, dus hij moet wel draagbaar zijn. Ik stop m'n telefoon nu altijd in m'n broekzak (linksvoor), maar kan dat met de Samsung Galaxy S6 Edge+ ook?

Daarom: de broekzaktest: trek alle mogelijke broeken aan die je kunt vinden (dat moet wel lukken binnen 20 minuten toch? ;) ) en stop de telefoon in de broekzak. Past het? En kun je er mee zitten zonder dat de telefoon *krak* doet? Als het antwoord daarop 'ja' is, dan is de telefoon geschikt voor mij :D

[ Voor 24% gewijzigd door O88088 op 03-09-2015 12:12 ]

• melvinnie
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Hoe snel het toestel oplaad tot bepaalde percentages zou ik interessant vinden. De S6 is vrij snel maar de + heeft natuurlijk een grotere accu.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou wel eens willen testen of je op afstand boodschappen kan doen met de S6 (door alles realife te streamen naar een andere telefoon). Kan ik mooi thuis blijven (met mijn eigen S6) en aanwijzingen geven, terwijl mijn vriendin de camera en dataverbinding van de S6 test. Daar kan ik natuurlijk nog heel wat leuke zaken omheen verzinnen zoals: hoe maak je hem vast en wat is de batterijduur.

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Wat ik een interessante test zou vinden, is de afgebogen rand ook functioneel?
Kun je er bijvoorbeeld bij muziek luisteren mee naar het volgende en vorige nummer gaan, door op de rand te tikken?
Of bij het lezen van een e-book, kun je ermee naar de volgende pagina bladeren?
Hetzelfde bij bijvoorbeeld de reclamefolder-app

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

In en om het huis... hmm

Zoek dus op een nu nog zonnige dag een leuk terras en natuurlijk leuke dames op scoor zoveel mogelijk nummers binnen 20 minuten (minimaal 5). De nieuwe contacten dan graag voorzien van foto met maximale toestelresolutie. Deze contacten daarna in People Egde plaatsen. Na afloop van de 20 minuten resultaten delen op Tweakers.

(Deze tweaker is niet verantwoorlijk voor eventuele relaties die na afloop kunnen ontstaan tussen de testers en de nieuwe contacten) ;)

Samsung geeft aan dat het een top toestel is dus voor de vrijgezelle Tweakers is het natuurlijk erg handig om zo snel mogelijk contacten te kunnen toevoegen.

[ Voor 20% gewijzigd door Frostbite op 03-09-2015 12:26 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Ik heb nu een Galaxy 5S en overdag maakt het toestel echt mooie foto's, bij schemering zelfs. Maar 's avonds met flits vind ik het tegenvallen. Foto's zijn scherp, maar snel lelijk overbelicht. Ben benieuwd hoe de foto's nu 's avonds zijn. En ik ben ook benieuwd hoe snel de sluitingstijd is, dus of de foto's snel onscherp zijn bij bewegende onderwerpen.

Als er één foto's maakt terwijl de ander actief is met Samsung Health, kunnen eventuele verbeterde functies in Health ook getest worden :>

• zeef
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:23:
Ik heb een idee ingezonden wat betreft de lader die mijn inziens zeer interessant kan zijn, maar dan is twintig minuten te weinig. Kan hier echt niet van worden afgeweken?
Dat laden langer kan duren begrijp ik Je kan het idee insturen, we kijken er dan naar of het mogelijk is.

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 00:01
De S6 egde+ heeft een verbeterde camera.
Ik vind dit altijd 'relatief'.

Graag zou ik cameratests zien, en nee niet zomaar wat fotos.
Fotos met veel schaduw en fel licht gemengd. Huh, wat bedoelt hij nou?
Casus: Je [random familielid] is jarig en je zit lekker buiten. Je hebt je luifel naar beneden zodat de mensen hier lekker overdekt in de schaduw kunnen zitten. Ook heb je [random familieleden] die graag in het zonnetje zitten en daarom op het gras een stoeltje in de zon hebben gezet.
Nu wil je van het feest een aantal fotos gaan maken, maar zit vaak met het probleem: Of de mensen in de schaduw zijn heel donker en die op het gras normaal. Of die mensen in de schaduw zijn normaal en kleuren de mensen op het gras heel fel.

Graag zou ik willen zien hoe de S6 edge+ preseert in situaties waar fel licht, maar ook verduistering te zien is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beste moderators/testers,

We kunnen allemaal wel ideeën opperen over de inhoud van het toestel en hoe dit in het praktijk stand houdt, maar ik ben wel erg nieuwsgierig als jullie het balletje terugleggen naar Samsung.

Jullie houden een enquête met een aantal medewerkers van Samsung (direct bij de bron), en stel een aantal kritische vragen over het toestel (met jullie ervaringen), waar zij op moeten beantwoorden.

Denk aan vragen als:
- Waarmee denkt Samsung met Galaxy EDGE 6 Plus, de Phablet markt te kunnen veroveren?
- Wat is de grote meerwaarde en/of doel van een curved/EDGE scherm, ten opzichte een recht/traditioneel scherm?
- Wat voor opties kunnen we in de toekomst meer verwachten over de functionaliteit van een EDGE scherm?
- Waarom is er gekozen voor een EDGE 6 Plus zonder Note functie? Juist de grote van het scherm met een Note functie had meerwaarde kunnen geven op de Phablet markt.

Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd wat de belangrijkste beweegredenen en doelen zijn, waarmee Samsung met de Galaxy EDGE 6 Plus de markt mee wil veroveren.

• Elfvje
  • Laatst online: 16-01-2023
Mij lijkt een test van de camera en flits bij close-up foto's bij gedempt tot matig licht interessant. Valt de ruis op de foto's mee, is de flits overheersend of blijft sfeerlicht in tact? Goede detailopname?
Moet een goede camera zijn dus ik ben benieuwd.

[ Voor 43% gewijzigd door Elfvje op 03-09-2015 13:02 ]

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 16:47
Ik ben erg geïnteresseerd in performance / warmte ontwikkeling van het toestel. Tevens een puntje waar de Edge al kritiek op had, het geheugengebruik. Dus mijn test gaat enerzijds uit naar de dagelijkse huis-tuin-en-keuken gebruiker die het toestel gebruikt voor het bellen/appen/facebooken/flitsinfo/foto's maken en muziek luisteren. Hoe gaat het toestel dan om met geheugengebruik en performance in de zin van warmte. Mijn S5 blijft in deze situatie redelijk normaal (behalve met flitsmeister! dan wordt hij heel warm, en ook met games). Ik zou dit een belangrijk test-punt vinden. Een warm toestel is lekker in de Winter, maar doorgaans een warm toestel in je broek is niet echt fijn :)

Dezelfde test bij een echt tweaker/high end user die regelmatig zwaardere games doet / veel applicaties tegelijk open heeft en open houdt. Wordt dit toestel dan ook (zo) warm? en hoe performed het toestel (vertraging merkbaar) bij mijn S5 is dit toch (helaas) duidelijk waarneembaar.

Om een verschil aan te kaarten. Ik had hiervoor ook een iPhone 5s, die kon ook behoorlijk warm worden bij gebruik van b.v. Flitsmeister, de iPhone 6 die ik nu heb heeft daar in mijn ogen veel minder last van. De Samsung S5 bakt dus ook lekker weg bij gebruik van Flitsmeister.

Het is een vrij basale test, maar voor mij zijn performance/warmte ontwikkeling bij nieuwe toestellen wel een belangrijk weegpunt voor het kijken bij aanschaf voor een telefoon

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:34:
[...]

Dat laden langer kan duren begrijp ik Je kan het idee insturen, we kijken er dan naar of het mogelijk is.
Ik heb mijn idee gewijzigd en hieronder (op pagina 1) weergegeven :)

• ArnoutBoer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-04 09:57
Ik ben voor een dragrace met een iPhone 6 (mijn huidige toestel).

Apparaten uit, get set, ready, go!

-opstarten. Met welk apparaat kun je het snelste een telefoongesprek starten.
-WhatsApp installeren: met welk device installeer je het snelste Apps. De tussentijd voor deze stap is het moment dat het bericht verzonden is.
-Video bellen met een Windows gebruiker: met welke telefoon krijg je dit het beste voor elkaar.
-De finale etappe is het streamen van Eye of the tiger naar een groot scherm, dat vast wel bij Tweakers staat. Lukt dit en ziet het er strak uit?

Een leuke toevoeging is het rapporteren van de gemiddelde hartslag van de moderators tijdens de tests, maar daar is aanvullende apparatuur voor nodig :)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
---

[ Voor 99% gewijzigd door Mrjraider op 03-09-2015 21:48 . Reden: Omdat het kan ]

Verwijderd

Ik zou graag willen weten hoe vlot de multitasking werkt. Misschien een vergelijking meet een S6 (3GB RAM) en een iPhone 6 Plus (1GB) en een OP2 (4GB RAM)
en kijken of het echt zo veel verschil maakt?

Ik zou het als volgt doen: enkele standaard apps (kalender, sms, telefoon) met daarnaast nog enkele third party apps zoals twitter, fb, angry birds. Deze openen en iedere keer controleren of hij de reeds openstaande apps in het geheugen houdt. Ik las namelijk dat dit vrij ondermaats was voor 4GB RAM. Dus waarom laten we het samsung niet bewijzen dat het wel degelijk verschil maakt? :)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Even het aandacht voor het volgende; Wij hebben niet toegang tot elke telefoon en/of simcard van elk netwerk, de verschillende vergelijkingstests betreffende andere telefoons of netwerken zijn daarom ook lastig om uit te voeren. Wij verwachten van jullie dus enige vorm van creativiteit voor een test specifiek voor dit toestel.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AQkXGBXbmi0vXLEmrhchck02/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/u80TfOIdGMehpYsqMMwwdsfK/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Kld1gPc6qGPC8eNQsybuCpUM/medium.jpg

Om toch een klein vergelijk te maken, het verschil hier boven tussen een Note 4 en de S6 Edge+

[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 03-09-2015 13:49 ]

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Je ziet vaak genoeg dat camera's van telefoons worden vergeleken met elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2015/06/samsung-galaxy-s6-versus-iphone-6-vergelijking-camera.jpg

Wat als we de Samsung S6 edge+ nu eens gaan vergelijken met bijvoorbeeld een compactcamera en een spiegelreflexcamera?

Natuurlijk is het op een aantal aspecten niet eerlijk om een camera met een telefoon te vergelijken (zoals ver inzoomen etc.).

Het doel van de test moet dan ook zijn hoe foto's er uit zien voor de 'normale' gebruiker.
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor vakantie kiekjes als een compact camera? Of zelfs een spiegelreflexcamera?
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor semiprofessionele foto's als een compact- of spiegelreflexcamera? (Zoals close-ups van een bloem, etc: de iets wat 'professionelere' kiekjes zoals je van een telefoon kan verwachten)
Afbeeldingslocatie: http://img.91mobiles.com/articles/wp-content/uploads/2015/08/Samsung-Galaxy-A8-camera-sample-closeup-zoomed_thumb.jpg
Het is de bedoeling dat de foto's uiteindelijk worden geschaald naar één formaat zodat je de foto's netjes naast elkaar kunt vergelijken (zoals op de eerste foto in mijn post).

Het lijkt mij, en hopelijk ook de gebruiker, leuk om te zijn hoe de Samsung S6 Edge+ presteert t.o.v. andere echte camera's! :D

Dit is toch wel in 20 minuten te doen? ;)

[ Voor 7% gewijzigd door YorrickNL op 03-09-2015 14:56 ]

Bekijk ook eens mijn productreviews!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben gisteren met de S6E+ naar de dierentuin geweest. Ik zal wat plaatjes delen hier. Ik was in ieder geval erg onder de indruk

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

PaT schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:34:
Ik ben gisteren met de S6E+ naar de dierentuin geweest. Ik zal wat plaatjes delen hier. Ik was in ieder geval erg onder de indruk
Ik ben erg benieuwd! :)

Bekijk ook eens mijn productreviews!

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik ben benieuwd hoe goed de telefoon 's nachts op het nachtkastje werkt, als een soort moderne wekkerradio. Hierbij is natuurlijk de wekkerfunctie belangrijk, maar ook de mogelijkheid om 's nachts de tijd snel te kunnen zien. Verder ben ik ook benieuwd hoe de telefoon 's nachts nog als smartphone werkt. Denk aan de volgende vragen:
  • Is een wekker die afgaat makkelijk te snoozen of uit te zetten? Kan dit (te) makkelijk per ongeluk gebeuren?
  • Is de tijd 's nachts goed te lezen? Is het mogelijk om de weergave aan te passen?
  • Kan de helderheid van het scherm 's nachts extreem laag gezet worden? Het is natuurlijk belangrijk dat de slaapkamer, ondanks de weergave van een klok, zo donker mogelijk blijft.
  • Kan de kleurtempratuur aangepast worden, of blauw licht gefilterd worden?
  • Is snel te zien hoe ver de batterij opgeladen is?
  • Hoe goed werken de 'quiet hours' instellingen? Zijn de tijden goed aan te passen, is het mogelijk om bepaalde notificaties te filteren, wat gebeurt er als je gebeld wordt, etc?
  • Is snel te zien of er notificaties gemist zijn? Of is het juist mogelijk om deze tijdelijk niet weer te geven?
Nu leg ik mijn Nexus 5 's nachts op daydream modus met het scherm naar beneden neer, maar dat betekent dat ik de telefoon op moet pakken om de tijd te kunnen zien. De S6 Edge+ zou hier met zijn gebogen AMOLED scherm een stuk praktischer kunnen zijn.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Een blinde luistertest met een high-end koptelefoon/speakerset vergeleken met een vaste audiobron (Laptop, PC met geluidskaart of zelfs een echte versterker) lijkt me heel interessant! Dit valt wel te doen in 20 minuten toch? ;)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:32

3DDude

I void warranty's

Ik wil weten hoe goed de telefoon functioneert in een houder in de auto.

Denk aan Bluetooth, GPS aan,
De telefoon is via bluetooth gekoppeld aan de carkit.
Flitsmeister draait (we willen immers geen boetes)
Google Maps draait (we moeten ergens naar toe, en wilen geen files natuurlijk!)

En we bellen telefonisch met een collega.
- Werkt Vol LTE? of springt die over naaat 3G tijdens het bellen en navigeren.

Ik doe dit best vaak, navigeren + flitsmeister en bellen met een collega om wat door te spreken.
Mijn M7, wordt hierbij warm, heel soms valt het gesprek weg (kan ook aan Vodafone liggen?)
Een half uur bellen terwijl onderweg test natuurlijk de kwaliteiten van de telefoon.
Op een locatie naast een zendmast stil staan - dat geloof ik wel ;).

Ik verneem graag de bevindingen!
( wel een beetje rap langs een flitser rijden he :))

[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 03-09-2015 15:04 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
YorrickNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:30:
Je ziet vaak genoeg dat camera's van telefoons worden vergeleken met elkaar.
[afbeelding]

Wat als we de Samsung S6 edge+ nu eens gaan vergelijken met bijvoorbeeld een compactcamera en een spiegelreflexcamera?

Natuurlijk is het op een aantal aspecten niet eerlijk om een camera met een telefoon te vergelijken (zoals ver inzoomen etc.).

Het doel van de test moet dan ook zijn hoe foto's er uit zien voor de 'normale' gebruiker.
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor vakantie kiekjes als een compact camera? Of zelfs een spiegelreflexcamera?
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor semiprofessionele foto's als een compact- of spiegelreflexcamera? (Zoals close-ups van een bloem, etc: de iets wat 'professionelere' kiekjes zoals je van een telefoon kan verwachten)
[afbeelding]
Het is de bedoeling dat de foto's uiteindelijk worden geschaald naar één formaat zodat je de foto's netjes naast elkaar kunt vergelijken (zoals op de eerste foto in mijn post).

Het lijkt mij, en hopelijk ook de gebruiker, leuk om te zijn hoe de Samsung S6 Edge+ presteert t.o.v. andere echte camera's! :D

Dit is toch wel in 20 minuten te doen? ;)
Leuk idee! Ik heb hier een Canon Sx700HS met 16 Megapixels, hetzelfde aantal als de S6 edge+.

Ik zal een wat testfoto's maken :).

O ja, dit toestel heeft een cat 9 LTE chipset! Helaas er nog geen provider in NL die 3CA draait om het te testen, maar het is, voor zover ik weet, de eerste toestel met deze mogelijkheid.
3DDude schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:01:

Ik doe dit best vaak, navigeren + flitsmeister en bellen met een collega om wat door te spreken.
Mijn M7, wordt hierbij warm, heel soms valt het gesprek weg (kan ook aan Vodafone liggen?)
Een half uur bellen terwijl onderweg test natuurlijk de kwaliteiten van de telefoon.

VoLTE gaat sowieso nog niet werken, de providers moeten eerst de toestellen goedkeuren. Op dit moment heeft nog geen enkele provider VoLTE draaiend.

De andere testen hebben niet zo heel veel nut, aangezien het erg provider en locatie gevoelig is. Elke (moderne) telefoon moet dit gewoon aan kunnen.

Even voor de goede orde, ik heb zelf een Nexus 5, 6 en Moto G (2015) hier liggen als vergelijkings materiaal, dus als iemand een vergelijk wil op een bepaald vlak, geef het aan :).
GeniusDex schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:43:
Ik ben benieuwd hoe goed de telefoon 's nachts op het nachtkastje werkt, als een soort moderne wekkerradio. Hierbij is natuurlijk de wekkerfunctie belangrijk, maar ook de mogelijkheid om 's nachts de tijd snel te kunnen zien. Verder ben ik ook benieuwd hoe de telefoon 's nachts nog als smartphone werkt. Denk aan de volgende vragen:
  • Is een wekker die afgaat makkelijk te snoozen of uit te zetten? Kan dit (te) makkelijk per ongeluk gebeuren?
  • Is de tijd 's nachts goed te lezen? Is het mogelijk om de weergave aan te passen?
  • Kan de helderheid van het scherm 's nachts extreem laag gezet worden? Het is natuurlijk belangrijk dat de slaapkamer, ondanks de weergave van een klok, zo donker mogelijk blijft.
  • Kan de kleurtempratuur aangepast worden, of blauw licht gefilterd worden?
  • Is snel te zien hoe ver de batterij opgeladen is?
  • Hoe goed werken de 'quiet hours' instellingen? Zijn de tijden goed aan te passen, is het mogelijk om bepaalde notificaties te filteren, wat gebeurt er als je gebeld wordt, etc?
  • Is snel te zien of er notificaties gemist zijn? Of is het juist mogelijk om deze tijdelijk niet weer te geven?
Nu leg ik mijn Nexus 5 's nachts op daydream modus met het scherm naar beneden neer, maar dat betekent dat ik de telefoon op moet pakken om de tijd te kunnen zien. De S6 Edge+ zou hier met zijn gebogen AMOLED scherm een stuk praktischer kunnen zijn.
Er zit een wekker functie in de EDGE rand, ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd, maar een andere mod wel. Het schijnt nog wel wat stroom te verbruiken.

De Do Not Disturb mode werkt anders dan in de standaard Android 5.1, je hebt een Niet storen mogelijkheid onder de quick settings.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/Screenshot_2015-09-03-15-09-09.png

En de instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/Screenshot_2015-09-03-15-08-21.png

[ Voor 23% gewijzigd door The Wizard op 03-09-2015 15:12 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• iAteTweakTweak
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-07 11:32
Deze test duurt de volle 20 minuten.

Wanneer de telefoon (beeldscherm naar boven) op de tafel ligt. Is het dan mogelijk om de telefoon de volle 20 minuten te laten liggen zonder hem aan te raken en op te pakken. Je moet voor de telefoon blijven zitten op een stoel en geen gelijktijdige activiteiten (film kijken oid).

Als de telefoon de volle 20 minuten is blijven liggen, hoe groot was dan de drang om hem toch op te pakken?

Verwijderd

Ik heb een paar ideeën:

-test hoe het beeld is in een donkere ruimte, niet te fel? En hoe het beeld is bij heel fel licht, is het nog goed te lezen?

-wordt de oplader heel erg warm als je hemte veel gebruikt? En als die warm wordt, laad de telefoon dan nog goed op? Laad de telefoon überhaupt sneller op of tenminste ongeveer gelijk als een bedraade oplader?

Veel succes met de test!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:10:
Ik heb een paar ideeën:

-test hoe het beeld is in een donkere ruimte, niet te fel? En hoe het beeld is bij heel fel licht, is het nog goed te lezen?

-wordt de oplader heel erg warm als je hemte veel gebruikt? En als die warm wordt, laad de telefoon dan nog goed op? Laad de telefoon überhaupt sneller op of tenminste ongeveer gelijk als een bedraade oplader?

Veel succes met de test!
Het scherm past zich automatisch aan, het scherm kan behoorlijk fel, goed afleesbaar in de felle zon (net geprobeerd :)).

De lader is een snellader, hij kan laden op:
9 V - 1,67 A = 15 Watt
5 V - 2 A = 10 Watt

Dit is iets afwijkend van de Quick Charge 2.0 standaard (van Qualcomm), die heeft ook nog een 12V mogelijkheid, maar ook bij die laders is de 9V de snellader stand.
1 grote voordeel; de Quickcharge laders werken ook met de edge+, en kunnen dus gebruikt worden om snel te laden.

Voor de draadloze lader moet je bij een mede-modje zijn. BulletNL?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Laat de telefoon aan ballonnen van het Tweakers HQ afzakken naar beneden en stream de beelden live naar YT. IPV ballonnen mag het natuurlijk ook een drone zijn of een ander vliegmasjine en naar beneden mag ook gewoon het IJ over.

Doel is om het live streamen te testen, de beeldkwaliteit en de imagestabilizers.

Mooste was natuurlijk om dit tijdens sail te doen maar tijdens een ander willekeurig evenement mag het ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefanbosje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 21:00
Hoe sterk is het glas van de S6+? Hoeveel druk moet er op het glas komen voordat het barst en is het broekzak bestendig?

Lijken mij goede testen voor de telefoon!

• Stefanbosje
Ik heb ook nog andere testen:

- Hoe snel start de camera op vs andere modellen die op de markt zijn?
- Hoe snel starten apps op vs andere modellen die op de markt zijn?
- Hoe snel start de telefoon op vs andere modellen die op de markt zijn?
- Hoe snel installeert een specifieke applicatie vs andere modellen die op de markt zijn?
- Wat de lees of schijf snelheden van de S6+ is vs andere modellen die op de markt zijn?

Lijken mij ook leuke testen om uit te voeren waarmee de telefoon niet beschadigd.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Stefanbosje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:30:
Hoe sterk is het glas van de S6+? Hoeveel druk moet er op het glas komen voordat het barst en is het broekzak bestendig?

Lijken mij goede testen voor de telefoon!
Helaas, telefoon mag niet kaduuk, hij moet weer terug naar Samsung...

• Stefanbosje
Heb hierboven al andere tests bedacht ;)
The Wizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:44:
[...]

Helaas, telefoon mag niet kaduuk, hij moet weer terug naar Samsung...

• Simpele1986
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:07
Wat ik leuk zou vinden om te zien, is de telefoon middels Miracast verbinden met je TV en kijken hoe de prestaties zijn met bijvoorbeeld een game uit de store

Verwijderd

Ik ben wel benieuwd hoe dicht je de lens bij een object kan houden en nog steeds gemakkelijk scherpe foto's kan krijgen, in de praktijk. En hoe dit zich verhoudt tot andere high-end telefoons dit jullie bij de hand hebben :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Stefanbosje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:37:

- Hoe snel installeert een specifieke applicatie vs andere modellen die op de markt zijn?
- Wat de lees of schijf snelheden van de S6+ is vs andere modellen die op de markt zijn?

Lijken mij ook leuke testen om uit te voeren waarmee de telefoon niet beschadigd.
Stefanbosje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:37:

1) Met de dubbele klik op de homebutton start de camera < 1 sec op.
2) De Samsung is snel, in dit geval in vergelijking met een Nexus 6 (met uitgeschakelde encryptie, en een Snapdragon 805) is de samsung een stukje sneller. In Antutu (32 bit modus) steekt de edge+ met kop en schouders boven de Nexus uit.
3) In vergelijk met de Nexus is de Samsung 2x zo snel met opstarten, de telefoons zijn kopieën van elkaar wat betreft het aantal apps en instellingen (voor zover mogelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:51:
Ik ben wel benieuwd hoe dicht je de lens bij een object kan houden en nog steeds gemakkelijk scherpe foto's kan krijgen, in de praktijk. En hoe dit zich verhoudt tot andere high-end telefoons dit jullie bij de hand hebben :)
Volgt in de telefoon/camera vergelijking :) --> Hierbij.

Vergelijking dus tussen een Edge+ en een Canon SX700HS, allebei 16 MP, de Canon in 4:3 en de Samsung in 16:9. Allebei in de autostand zoals een normale gebruiker zou gebruiken.

Let wel, het is een snelle test. De foto's linken naar het origineel.

Edit: Foto's worden nog verder verkleind, past nog niet goed in de tabel...

OmstandigheidSamsungCanon
Daglicht (achter glas, half bewolkt)Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/1a_klein.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/1b_klein.jpg
Daglicht (ver van een raam, normale (niet verlichte) binnenruimte)Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2a_klein.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2b_klein.jpg
In een donkere ruimte, flits uitAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/3a_klein.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/3b_500.jpg
Dezelfde ruimte, met flitsAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/4a_klein.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/4b_klein.jpg
Macro opname, geen specifieke instellingAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/5a_klein.jpgAfbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/5b_klein.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door The Wizard op 03-09-2015 16:34 ]

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:25
Welke test je doet maakt eigenlijk niet zoveel uit, het gaat om de hele test als geheel.
Wat is namelijk vernieuwend en herkenbaar aan de s6 edge / s6 edge+? Inderdaad, de edge. De randen aan de zijkant.

Gebruik de telefoon voor langere tijd, dus niet enkel een review. Nee, gebruik hem minstens twee weken.

Omdat er zes mods zijn kunnen deze allemaal de s6 edge+ vergelijken met hun oude toestel(len). Zo krijg je een goed beeld wat de sterke, maar ook zwakke kanten van de s6 edge+ zijn. Batterijduur, multitasking en gebruiksgemak kunnen op deze manier ook veel uitgebreider getest worden.
Schrijf ook een specifieke alinea over het gebruik van de edge, de rand van het toestel en of je dit mist bij je nieuwe toestel. Ik en waarschijnlijk veel anderen zien dit als een gimmick, ik ben dus erg benieuwd naar jullie bevindingen.

• scorpion-biker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 14:27
Deze test is heel goed uit te voeren in de verschillende huizen van de telecommodjes.
  • Regel voor elk van de modjes een spel (bv. Rocket Leaque) reviews: Zomeroogst: acht recente games getest op zowel pc's als ps4's
  • regel een gamer (zoon/dochter/buurjongen/jezelf/vul zelf in) en iemand die de Samsung S6 edge+ bedient.
  • Start vervolgens een aantal gamesessies met elkaar, waarbij vanaf elke locatie een live broadcast wordt verzorgt met de S6 edge.(het zou natuurlijk mooi zijn als het mogelijk is om op youtube een event met meerdere live streams naast elkaar getoond kunnen worden. Anders gewoon meerdere browservensters tegelijk volgen :P )

World of Trucks ~ Steam ~ CR: clan Kronenjagers (#8QGLP089)

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 22:44
Mijn test is eigenlijk heel simpel, maar gebruikt wel veel van de nieuwe functies die op de telefoon te vinden zijn.

Ga eerst 10 minuten een potje voetballen. Tijdens het voetballen schiet je verschillende filmpjes, en foto's. Hierbij test je dan de volgende functies: De fantastische fotocamera (zoals Samsung het verwoordt), Advanced Selfie Technologie, Stabiele Beelden. Daarnaast kan je nog het Live Delen testen (Als het 5 minuten werkt, werkt het ook 5 uur).

Vervolgens kun je met de Collage Modus een "Geweldige Videocollage" maken. Hiervoor moet je vier video's maken. Deze worden vervolgens tot een collage gemaakt.

Hierna kunnen met SideSync alle foto's worden gesync naar de computer met "Naadloos Synchroniseren". Kan alles "Met slechts 1 aanraking" worden bekeken op je Samsung TV met Bluetooth.

Uiteindelijk is het natuurlijk leuk om een filmpje of foto op Facebook/Twitter/Instagram te zetten.

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 20:57
Mijn test is de winter/buiten test want natuurlijk komt die er weer aan!

Hoe is dus de Edge te bedienen met handschoenen aan of in de kou waar je vingers om de rand gekruld zijn? Is het toestel met de neus te bedienen om snel even een smily te appen tijdens het fietsen, met een hand (in handschoen) vasthouden en dan met de neus richten en gaan! (Kan je dan ook de apps op de rand bedienen?) :D

Ehh ja, 't klinkt misschien raar maar is verassend makkelijk 'swinters om even met een hand en je neus een appje/response te sturen (zonder koude handen te krijgen) 8)7 O-)

(Deze test is bedoeld om gebruik in de winter met handschoenen te simuleren, en hoe accuraat het scherm reageert, en of je vanuit een hoek het scherm goed kan zien (als je 'm voor je neus hebt))

[ Voor 15% gewijzigd door tokko1 op 03-09-2015 16:29 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
tokko1 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:28:
Mijn test is de winter/buiten test want natuurlijk komt die er weer aan!

Hoe is dus de Edge te bedienen met handschoenen aan of in de kou waar je vingers om de rand gekruld zijn? Is het toestel met de neus te bedienen om snel even een smily te appen tijdens het fietsen, met een hand (in handschoen) vasthouden en dan met de neus richten en gaan! (Kan je dan ook de apps op de rand bedienen?) :D

Ehh ja, 't klinkt misschien raar maar is verassend makkelijk 'swinters om even met een hand en je neus een appje/response te sturen (zonder koude handen te krijgen) 8)7 O-)

(Deze test is bedoeld om gebruik in de winter met handschoenen te simuleren, en hoe accuraat het scherm reageert, en of je vanuit een hoek het scherm goed kan zien (als je 'm voor je neus hebt))
Helaas, handschoenen is een no-go (sowieso met ingeschakelde vingerafdrukscanner). Net getest met een lederen en een stoffen handschoen.

Net als een idioot met mijn neus het scherm bedient (eerst even uit het zicht van anderen :P), uiteraard wil een app opstarten, maar krijgt het niet voor elkaar om de edge functie te activeren, misschien wil een andere modje het nog proberen? :P

Net voor de gein de vingerafdruk scanner mijn neus laten leren, en het werkt ook nog! 8). Ik kan nu het toestel met mijn neus ontgrendelen. Dat gaat veel verbaasde gezichten opleveren :P

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:38
Ga 's nachts op bed (of met gordijnen etc dicht, zolang het maar pikkedonker is) op youtube ofzo zitten. Kan de helderheid ook ver omlaag?

Hier heb ik vaak last van dat ik zere ogen krijg van mijn mobiel.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BatmanNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:44:
Ga 's nachts op bed (of met gordijnen etc dicht, zolang het maar pikkedonker is) op youtube ofzo zitten. Kan de helderheid ook ver omlaag?

Hier heb ik vaak last van dat ik zere ogen krijg van mijn mobiel.
De automatische helderheid komt zeer laag, even uitgetest in een donkere kamer. In ieder geval een stuk lager dan mijn Nexus 6, ook een amoled scherm.

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:38
The Wizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:48:
[...]

De automatische helderheid komt zeer laag, even uitgetest in een donkere kamer. In ieder geval een stuk lager dan mijn Nexus 6, ook een amoled scherm.
heb zelf een motorola moto g, die komt niet zo laag qua helderheid, heb nu een third-party ding erop staan, werkt ook wel.

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:21
Ik ben wel benieuwd hoeveel "zooi" voorgeinstalleerd is. Dwz, niet essentiele geheugen, ruimte en energie vretende applicaties. (Een camera app is essentieel, facebook niet).

• tweakers65
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-12-2021
Als je de camera vergelijkt, kan je dan ook een foto in het donker maken? Daar zie je vaak de ruis al snel komen. En: is de s6 edge+ niet te groot voor een broekzak? Zo nee: past hij makkelijker in je broekzak door de gebogen rand in vergelijking met een andere smartphone? En: kan je de batterij sneller leegtrekken dan hij draadloos kan opladen? (Zet alles dat je kan aanzetten aan: scherm, gps, 4g, vele apps die data binnenhalen, etc).
edit: zou je ook een foto kunnen nemen van iets dat beweegt? Veel smartphone-camera's hebben dan soms last van motion-blur als je de standaard-settings gebruikt.

[ Voor 38% gewijzigd door tweakers65 op 03-09-2015 17:01 ]

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 11:36
Ik zou graag willen weten hoe het bevalt om te hardlopen met deze telefoon.
- Is hij niet te groot en te zwaar om mee te nemen in een hardloopband of los in de broekzak?
- Hoe is het geluid uit de speaker voor de Audio Ques? Is het hard genoeg en goed te verstaan?
- Hoe klinkt het geluid voor muziek tijdens het hardlopen via de (bijgeleverde) headset?
- Lukt het om tijdens het lopen een foto/video te maken met de SteadyShot?
- Hoe is het resultaat van een afgelegde GPS route in bv Runkeeper?
- Hoeveel batterijpercentage is er verbruikt na het rondje lopen? En hoe snel is hij weer bijgeladen?
- Hoe makkelijk kan ik mijn afgelegde activiteiten delen met anderen?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
The Wizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:05:

Er zit een wekker functie in de EDGE rand, ik heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd, maar een andere mod wel. Het schijnt nog wel wat stroom te verbruiken.
That was me. Ja je kan een klokje laten zien. Je kan zelfs instellen tussen welke uren je wil dat de klok wel zichtbaar is en wanneer niet. Ik was inderdaad verbaasd hoeveel procent van de accu kwijt was na een nacht gebruiken. Maar helemaal zuiver was die bevinding niet want de wifi verbinding had ik niet uit staan. Wil ik echt weten hoeveel procent je met die klok aan verbruikt zou ik de wifi/data verbinding eens uit moeten zetten. Als dat een vraag is wil ik dat uiteraard vannacht eens proberen.
peponline schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:08:
Ik zou graag willen weten hoe het bevalt om te hardlopen met deze telefoon.
- Is hij niet te groot en te zwaar om mee te nemen in een hardloopband of los in de broekzak?
- Hoe is het geluid uit de speaker voor de Audio Ques? Is het hard genoeg en goed te verstaan?
- Hoe klinkt het geluid voor muziek tijdens het hardlopen via de (bijgeleverde) headset?
- Lukt het om tijdens het lopen een foto/video te maken met de SteadyShot?
- Hoe is het resultaat van een afgelegde GPS route in bv Runkeeper?
- Hoeveel batterijpercentage is er verbruikt na het rondje lopen? En hoe snel is hij weer bijgeladen?
- Hoe makkelijk kan ik mijn afgelegde activiteiten delen met anderen?
- Ik heb er toevallig gisteren mee op de loopband gelopen terwijl de telefoon in mijn broekzat zat. Dat ging prima. Nu ben ik geen duurloper en was het 15 minuten interval lopen. Maar goed geen probleem mee dus. Was mij in ieder geval niet tot last.
- Ik heb mijn eigen headset gebruikt om muziek te luisteren en dat kon hard zat. Maar wat voor mij hard zat is kan voor iemand weer te zacht zijn, dus dat is wat lastig om objectief te beoordelen.
- Snelladen gaat best vlot. Reken op ongeveer een procent per minuut.
- De andere vragen kan ik op dit moment nog geen antwoord op geven.

[ Voor 47% gewijzigd door 13art op 03-09-2015 17:14 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
BatmanNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:53:
[...]

heb zelf een motorola moto g, die komt niet zo laag qua helderheid, heb nu een third-party ding erop staan, werkt ook wel.
Dat is het voordeel van een amoled scherm, wat de moto G niet heeft. amoled kan in het algemeen behoorlijk laag komen.
Teddy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:55:
Ik ben wel benieuwd hoeveel "zooi" voorgeinstalleerd is. Dwz, niet essentiele geheugen, ruimte en energie vretende applicaties. (Een camera app is essentieel, facebook niet).
Behoorlijk wat, hierbij een opsomming:
Google apps
Microsoft apps
Sociaal (Whatsapp/Messenger/Facebook/Instagram)
Samsung Gear / Galaxy Apps / S Health, S Planner / S Voice / SideSync / Smart Manager / Smart Switch

Helaas zijn veel apps niet te verwijderen, hooguit uit te schakelen. Daarnaast lopen nog wat Samsung processen op de achtergrond. Gelukkig heeft de edge+ 4 GB RAM, dus merken zul je het niet.
tweakers65 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 16:56:
Als je de camera vergelijkt, kan je dan ook een foto in het donker maken? Daar zie je vaak de ruis al snel komen. En: is de s6 edge+ niet te groot voor een broekzak? Zo nee: past hij makkelijker in je broekzak door de gebogen rand in vergelijking met een andere smartphone? En: kan je de batterij sneller leegtrekken dan hij draadloos kan opladen? (Zet alles dat je kan aanzetten aan: scherm, gps, 4g, vele apps die data binnenhalen, etc).
edit: zou je ook een foto kunnen nemen van iets dat beweegt? Veel smartphone-camera's hebben dan soms last van motion-blur als je de standaard-settings gebruikt.
Zie de foto's hierboven voor het ruisresultaat.

Persoonlijk vind ik hem niet te groot, maar heb zelf een Nexus 6, die een slagje breder is, qua hoogte maakt het niet veel.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2015-09-03%2017.08.06.jpg
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2015-09-03%2017.08.43.jpg

De rand heeft niet zoveel effect op de broekzak, het gaat meer erom als je hem eruit haalt, hij is nl. wel spiegelglad door al dat glas. Persoonlijk krijg ik wat kramp in mijn vingers als ik de telefoon langer vast moet houden.

Motion-blur hou je gewoon, geen verschil met andere camera's.

O ja, ik ben "gezegend" met de gouden versie :)

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Te gebruiken als GoPro/Dashcam?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zou kunnen, maar niet op 4K of 2K, er zit een max op van 5 minuten. OIS is trouwens ook niet geactiveerd bij UHD/QHD en FHD (60 fps).

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:10:
Ik heb een paar ideeën:

Veel succes met de test!
The Wizard schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:20:
[...]

Voor de draadloze lader moet je bij een mede-modje zijn. BulletNL?
Draadloos wordt de telefoon de S6 Edge+ een beetje warm.
Samsung heeft draadloos snel laden ingebouwd op de S6 Edge+, wat in zou houden dat hij sneller vol zou moeten zijn dan mijn Note 4 met Wireless laad cover. Echter kan ik dit nou net niet testen omdat ik geen draadloze snel lader heb. Mijn lader zelf wordt niet tot nauwelijks warm, de telefoon dus wel iets (draadloos)

Begrijp me niet verkeerd, met warm bedoel ik niet "te" warm. Het is gewoon een feit dat bij inductie laden wat energie verloren gaat aan warmte.

• Peacefield92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-07 13:21
Mij lijkt het een goede (en leuke) test om de telefoon te testen vanaf de rij voor een leuke attractie in een pretpark tot aan de rit, test begint wanneer de tester bijna aan de beurt is uiteraard om die 20 minuten te halen ;). Het wachten in de rij wordt zo een stuk minder saai want er kan een spel met mooie graphics gespeeld worden op het grote scherm, er kan nog even muziek geluisterd worden op goede kwaliteit, social media kan nog even bijgewerkt worden, misschien wil iemand nog even periscopen met zijn/haar volgers. Het kan allemaal.
De rit zelf wordt uiteraard vastgelegd door de geweldige camera want hier is genoeg opslagcapaciteit voor! Na de rit kunnen de testers de verschillende point-of-views bekijken en de video's uploaden voor vrienden/familie.

En als de testers hierna nog even een paar andere attracties wil bezoeken houd ik uiteraard ze niet tegen, de telefoon kan het in ieder geval wel hebben :)

• 13art

13art

Moderator Mobile

In tegenstelling tot de andere mod heb ik wel problemen met typen. Als ik SwiftKey gebruik dan wil ik nog wel eens per ongeluk de enter/Smiley toets indrukken. Iets te vaak als je het mij vraagt.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Ik heb de ultieme test voor je.

Stel er is een zombie apocalypse, wat heb je dan allemaal aan deze telefoon?
  • Wat kan je allemaal zonder internet/wifi? (denk aan offline maps, compas, etc.)
  • Is er een ULTRA energie save mode, en zo ja hoe lang duurt het dan voordat je jezelf in gevaar moet brengen door een aggregaat aan te zetten en je telefoon op te laden?
  • Zijn er handige features om zombies te misleiden en jezelf te redden?
  • Hoeveel "zombiekills of the week" kun je in 4k opnemen voordat je je epic kills moet deleten?
  • Hoe resistant is de telefoon tegen al dat geren zombie gekill, ofwel nou hoeveel tijd moet je een nieuwe telefoon gaan scavengen?
  • Zou de telefoon ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden? (wordt die bijv. zo heeft dat je er een vuurtje mee aan kunt maken? Of kan je er een blik bonen mee open maken?)
  • Zijn er andere telefoons die beter bestendig zijn tegen een zombie apocalypse?

• Joel22
Ik wil een echte Edge ervaring!
Graag een mooie video van de People Edge applicatie. Hoe ziet het eruit wanneer je iemand zijn oproep krijg / mist of een bericht ontvangt van iemand die in je People Edge staat? Sowieso, laat maar zien waarvoor die Edge rand nog meer goed is. Apps openen via Edge en informatie weergeven via Edge.
Geef mij in 20 minuten een echte Edge ervaring en ik ben tevreden :).

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb ook vrij grote handen, heb totaal geen probleem om dit toestel met één hand te bedienen.
Sterker, het lukt me ook met een Note 4, die is zelfs iets breder.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Kan je ook (behoorlijk) bellen met zo'n Samsung ding ? En bied dat dezelfde ervaring als een Nokia of Ericsson?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Lip schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:19:
Kan je ook (behoorlijk) bellen met zo'n Samsung ding ? En bied dat dezelfde ervaring als een Nokia of Ericsson?
In welk opzicht bedoel je dit? Over de telefoonfunctie kan ik heel simpel zeggen dat deze prima is, de kwaliteit van het geluid is uitstekend, voldoende hard, ook via de handsfree (speaker) functie.

De contacten zijn erg gemakkelijk te bereiken, er is erg veel in te stellen, bijvoorbeeld de koppelingen naar de meest gebruikte sociale media.

Ik zou dus willen zeggen dat de Samsung Galaxy S6 Edge+ uitstekend voldoet aan de verwachtingen die je op elk gebied kan hebben betreffende het bellen.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Secsytime schreef op donderdag 03 september 2015 @ 18:55:
Ik heb de ultieme test voor je.

Stel er is een zombie apocalypse, wat heb je dan allemaal aan deze telefoon?
Realy? De Samsung Galaxy S6 Edge+ is een zeer degelijk gebouwde telefoon van glas en aluminium, ik vindt hem erg mooi afgewerkt. Stiekem vindt ik hem echt wel een van de mooiste telefoons op de markt. Je hebt echt een "mooi" product in handen wat premium aanvoelt en qua looks en feel elke concurrentie aankan. Maar goed, Zombies? Je kan in het geval van een zombie aanval de zaklamp functie van de flashlight aanzetten. Deze is voldoende sterk op elke zombie die jij gaat tegenkomen weg te jagen.

[quote]
• Wat kan je allemaal zonder internet/wifi? (denk aan offline maps, compas, etc.)
Bellen en alle offline-apps die geen internet of wifi nodig hebben, de lijst is te groot om hier op te noemen. Maar inderdaad, apps als Sygic of Tomtom blijven gewoon werken. Ook een compas app zal je prima uitkomst bieden.
[quote]
• Is er een ULTRA energie save mode, en zo ja hoe lang duurt het dan voordat je jezelf in gevaar moet brengen door een aggregaat aan te zetten en je telefoon op te laden?
Dit hangt van af van je eigen conditie. hoe harde en langer jij voor je Zombies uit kan blijven rennen hoe minder tijd jij hebt om het mooie scherm te gebruiken om bijvoorbeeld een film te bekijken. Er zit een ultra energie save mode op de telefoon, echter... bij genoeg Zombies zal jij die niet nodig hebben.
[quote]
• Zijn er handige features om zombies te misleiden en jezelf te redden?
Ja, de Mute-stand en de eerder aangehaalde zaklamp en offline navigatie (wel even vooraf installeren)
[quote]
• Hoeveel "zombiekills of the week" kun je in 4k opnemen voordat je je epic kills moet deleten?
Geen idee, mijn mede mod's zien er uit als Zombies, ik mag ze van zeef helaas geen letsel aanbrengen.
[quote]
• Hoe resistant is de telefoon tegen al dat geren zombie gekill, ofwel nou hoeveel tijd moet je een nieuwe telefoon gaan scavengen?
Zie hier boven, mag ik niet uitproberen :(
[quote]
• Zou de telefoon ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden? (wordt die bijv. zo heeft dat je er een vuurtje mee aan kunt maken? Of kan je er een blik bonen mee open maken?)
Ja, dit kan allemaal, maar niet geprobeerd, zo'n mooi toestel wil je niet bewust beschadigen.
[quote]
• Zijn er andere telefoons die beter bestendig zijn tegen een zombie apocalypse?
Ik heb echt geen idee, ik verwacht dat de Samsung Galaxy S6 Edge+ prima instaat is jouw maatje te worden tijdens een apocalypse.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Joel22 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 19:02:
Ik wil een echte Edge ervaring!
Graag een mooie video van de People Edge applicatie. Hoe ziet het eruit wanneer je iemand zijn oproep krijg / mist of een bericht ontvangt van iemand die in je People Edge staat? Sowieso, laat maar zien waarvoor die Edge rand nog meer goed is. Apps openen via Edge en informatie weergeven via Edge.
Geef mij in 20 minuten een echte Edge ervaring en ik ben tevreden :).
Hierbij als iemand gebeld wordt die je als EDGE People favoriet hebt ingesteld.
Never mind the ringtone 8)7

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:05
Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig Wi-Fi thuis.

Hoe goed is het Wi-Fi signaal in huis met de Samsung S6 edge+?
  • Doe verschillende speedtests op verschillende locatie's in huis met de Ookla Speedtest app Wat zijn de resultaten?
  • Kijk met Wifi analyzer hoeveel netwerken er in jouw omgeving zijn en op welke banden deze zijn
    ingesteld. 2.4 en 5 Ghz Zit jouw netwerk niet in de weg van andere netwerken pas deze dan aan en herhaal de stap 1 en 2. Hoe zijn de resultaten ten opzichte van de eerdere tests?
  • Merk je verschil in het Wi-Fi ontvangst / snelheid als je telefoon in een hoesje zit / in je hand houd?
Veel plezier met het testen van het Wi-Fi ontvangst met de Samsung S6 edge+

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

3DDude schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:01:

( wel een beetje rap langs een flitser rijden he :))
Vanavond naar huis gereden met Flitsmeister en Waze aan voor het verkeer, en tegelijkertijd Spotify streamen naar m'n autoradio voor wat lekkere muziek terwijl hij aan de lader hangt.

Conclusie geen centje pijn. Alles blijft keurig werken, hij word warm maar meer ook niet en de batterij wordt zelfs opgeladen tijdens al dit gebruik.

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Creatiefloos als ik ben :)

Ik zou gewoon lekker kijken hoe de telefoon werkt in de praktijk, snel en responsive? Vooral omdat ik mij afvraag wat de meerwaarde van de edge is, kan ik hem veel makkelijker gebruiken en wat zijn de voordelen tegenover een traditionele telefoon.

Vooral omdat de telefoon groot is en ik heb net ff getest, lijkt mij vrij moeilijk om hem met 1 hand te bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

lverstoep schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:08:
Voor het testen van de audiokwaliteit heb je eigenlijk een testbuddy met heel goed gehoor nodig: wat dacht je van je hond of kat?

Benodigdheden:
- Hond of kat
- De app Dog Sounds of Cat Sounds
- Een of meer andere telefoons ter vergelijking

Testuitvoering:
- Zet de telefoons ruim uit elkaar neer, met elk dezelfde hond/katgeluiden op continuous.
(let erop dat het volume op alle telefoons ongeveer gelijk is en dat ze op gelijke afstand staan van het startpunt van het huisdier)
- Laat je hond of kat binnen in de ruimte.

Aan welke telefoon geeft de hond of kat de voorkeur?
Leuk, ga ik uitvoeren met Carlos (hond) en Salo (kat) :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• zeef
Canaria schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:03:
[...]

Leuk, ga ik uitvoeren met Carlos (hond) en Salo (kat) :)
Die twee kennende denk ik dat ze niet erg onder de indruk zijn. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hierbij even wat dierentuin plaatjes:

Krokodil

Neushoorn

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/rqAKmvuZQcyhNURtwKIju2x6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aCGJm4ppL3w0bpHXRz1aEWs7/medium.jpg

Vogels

Plaatjes zijn gewoon uit het handje op standje "auto" geschoten.

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 03-09-2015 21:19 ]

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:06
Test: is muziek nog hoorbaar is in het bijzijn van een groep vrienden/visite? :)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Testen hoe vaak de Samsung S6 edge+ achter elkaar kan worden ingeschakeld, en weer worden uitgeschakeld voordat de accu leeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 03-09-2015 21:37 ]

200 fish found!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zeehond schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:36:
Testen hoe vaak de Samsung S6 edge+ achter elkaar kan worden ingeschakeld, en weer worden uitgeschakeld voordat de accu leeg is.
Dat lukt niet binnen 20 minuten ;)

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
Kan je de Samsung edge daadwerkelijk gebruiken als mes ;)

http://cdn01.androidautho...xy-blade-edge-710x453.jpg

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

PaT schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:45:
[...]

Dat lukt niet binnen 20 minuten ;)
Oke, aangepaste versie dan :+ ,

Testen hoevaak binnen 20 minuten de Samsung S6 edge+ kan worden ingeschakeld (volledig op laten starten) en weer uitgeschakeld, en kijken hoeveel procent accu hierbij verbruikt wordt.

200 fish found!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Ik ben wel benieuwd naar het sneller draadloos opladen. Ik heb een Note 4 die ik draadloos oplaad in de auto (met een Tylt Vu auto houder / lader), maar tijdens het navigeren loopt de telefoon alsnog langzaam leeg (maximale laadspanning ongeveer 350mA).

Dus gooi de telefoon op een draadloze lader en lees met het appje Ampere af wat de laadspanning is.

Blogger op www.RicksReviews.org

• tweakers65
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-12-2021
Kan iemand anders dit eens testen: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150903_01848319
Wat er dus gebeurt volgens het filmpje: bij een inkomend telefoontje beginnen de mieren volgens de veldlijnen van het opgewekte magnetisch veld rond te lopen. Een bijkomende test indien dit echt werkt: leg de s6 edge+ en een andere smartphone op de grond (kijk eerst hoe de veldlijnen van elke smartphone lopen door elk apart op de grond te leggen) en kijk dan hoe ver van elkaar ze moeten liggen zodanig dat ze elkaars magnetisch veld uitcancellen en hoe gaan de mieren dan lopen?

Benodigdheden: een s6 edge+, een hoopje mieren en een 2e smartphone om alles te filmen ;)

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 16:18

Ron

een leuke, hoe gebalanceerd is de 6 edge+ kan je hem op een "edge" laten liggen, als het ware ?

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:30
Crosspost uit het s6 topic:

Ik ga binnenkort op vakantie naar wat nogal, uhm, diefstalgevoelig is. Nu trekt zo'n mobiel daar natuurlijk flink de aandacht, dus ik zou hem graag onopvallend verpakken voor als ik onderweg ben. De vorm van de telefoon deed mij denken aan een chocoladereep dus:

Kunnen jullie testen of er een chocoladereep verkrijgbaar is waarvan de verpakking qua afmeting matcht met de vorm van de Edge+? Dan koop ik een aantal van die repen en hoef ik niet bang te zijn dat de mobiel gestolen wordt.

• vinneke23
  • Laatst online: 20-09 23:36
Als test is het misschien leuk/interessant om te testen hoe het touchscreen reageert bij verschillende temperaturen.

Hoe reageert het onscreen keyboard bij een koud scherm? (even in de koelkast/vriezer leggen)
Reageert het scherm op "fantoom vingers" bij een warm scherm (een zware benchmark 3x draaien ofzo)

Zo is te testen of de telefoon door het hele jaar heen gebruiksvriendelijk blijft :)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

ronald245 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:39:
een leuke, hoe gebalanceerd is de 6 edge+ kan je hem op een "edge" laten liggen, als het ware ?
Neen, dit gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Wat ik ook nog graag zou zien is een goede test van de rekenkracht van dit beestje. Test: installeer GTA San Andreas. Vervolgens gaan alle settings op high (draw distance, traffic mode, visuel effects, resolution, etc.) ik ben erg benieuwd hoe dat draait op een qhd scherm met 4 gb ram. Leuk zou ook zijn om nog even een goede actie scene te creëren in San Andreas. Krijg je dan een framedrop of loopt alles smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:58
Wat interessant is om te meten/onderzoeken hoe snel een batterij leeg getrokken wordt door slecht of geen GSM/3G/4G signaal m.b.v. een kooi van Faraday.
Om dit te simuleren zou je de telefoon in een locker kunnen leggen, net zoals de leerlingen/studenten het op scholen/universiteiten zouden moeten doen. (wat ze niet doen omdat hun telefoons dan te snel leeggetrokken worden)
Aangezien je maar 20 minuten de tijd hebt zou je het verlies is procenten kunnen meten na 20 minuten. Dit zou je eventueel kunnen vergelijken met andere mobieltjes die jullie op de redactie hebben liggen of gebruik de telefoons van jullie collega's. ;-)
Misschien leuk om dit als een standaard test te introduceren?
Kan ook interessant zijn voor personen die regelmatig in gebieden komen waar de dekking van het te ontvangen signaal slecht is.

[ Voor 5% gewijzigd door Wimhaw op 04-09-2015 07:44 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Pagina: 1 2 3 4 Laatste