[ADV] Verzin 'n test & win een Samsung S6 edge+! (afgelopen)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
nietorigineel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:10:
Hoewel er geen twijfel is dat de kwaliteit van camera's op telefoons steeds beter wordt, is de tijd tussen broekzak en eerste foto niet perse altijd heel goed. Kans dat je het ultieme moment net gemist hebt (als er mods met kinderen zijn herkennen ze dit wellicht). Mijn oude xperia sp bijvoorbeeld had een dedicated button, en ik kon daarmee denk ik wel wat sneller een foto maken dan met mijn samsung nu, waar ik op het unlock scherm een icoon moet verschuiven.

Mijn test: de camera shootout. telefoon in de broek, regel een stopwatch (offline, andere telefoon of online). Druk op start, pak met dezelfde hand de telefoon uit je zak en neem een foto van de stopwatch. Herhaal om en om met S6 en je eigen / andere telefoon een aantal keer. Rapporteer gemiddelde.
Gedaan. Gelukkig kun je de camera ook gebruiken ondanks de vingerafdruk beveiliging. Binnen 3,5 seconde was de foto gemaakt, zeer snel. Als je de telefoon vast hebt is het 1,5 seconde.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 08:31
De accu goed en grondig testen. tov een huawai mate 7 bijvoorbeeld.
de 4gb ram tov van 3gb ram in de s6. geeft dat een hoop snelheidswinst of is het onnodig?
en tot slot de vernieuwde touchwiz in het dagelijks leven testen tov een toestel met kale android. Heb je nou echt meerwaarde aan samsung of niet?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:13
Hoeveel apps kan je tegelijk opstarten (apps die je dagelijks gebruikt, geen benchmarks etc.) zonder dat je last hebt van lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje22
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-07-2018
game-test aangesloten op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-12-2021
Heeft er iemand al sidesync getest? Dit is software van Samsung waarmee je, als je aan hetzelfde AP hangt met je laptop en je smartphone, je berichtjes op je laptop kan ontvangen en waarmee je telefoontjes kan aannemen. Mijn vraag hierbij: hoe goed werkt dit op de s6 edge+?

Stel je wordt gebeld: is de notificatie op je laptop dan direct samen met de notificatie op de s6edge+ of is er merkbare lag? En is er lag hoorbaar tijdens het bellen? En belangrijker: hoe is de belkwaliteit?

En: hoe gebruiksvriendelijk is deze app in combinatie met de s6 edge+? Zou je de s6edge+ door zijn grootte hierdoor sneller in je tas/zak laten zitten als je aan een bureau met laptop werkt?

Edit: is de file-transfer optie met sidesync en de s6 edge+ sneller dan bijvoorbeeld dropbox?

[ Voor 6% gewijzigd door tweakers65 op 09-09-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er verschil tussen laadtijd met de fast charger en de wireless fast charger? Met andere woorden, gaat het niet alsnog sneller bekabeld dan wireless?

Telefoon leegtrekken en getimed opladen met draad, idem zonder draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
pagani schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:01:
Is er verschil tussen laadtijd met de fast charger en de wireless fast charger? Met andere woorden, gaat het niet alsnog sneller bekabeld dan wireless?

Doe eens een gok :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf heus ook wel een vermoeden ;)

Het is meer de vraag hoeveel tijd het scheelt. Als draadloos laden aanzienlijk langzamer gaat heeft het voor mij geen praktisch nut (regelmatig heb ik even een uur of twee om hem op te laden voor de rest van de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:44
Dan kun je beter bekabeld laden. Draadloos duurt significant langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

dat ding is rond aan de zijkant, bij welke zijwaartse hellingshoek kun je het voor elkaar krijgen de S6 Edge+ om te draaien door hem te laten vibreren?
Does it roll?

Mocht er tijd over zijn, en de telefoon niet rollen door eigen vibratie, wellicht wel met vibratie van de ondergrond, en gedraagt deze ronde relefoon zich hierbij anders dan een 'normale'?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:58
Ik wil nog graag weten hoeveel apps er geplaatst kunnen worden op de edge rand. Immers Samsung kiest ervoor om in eerste instantie hier de Edge 6+ uit te brengen i.pv. Note 5. Het Edge scerm ziet er fantastisch uit, maar ik blijf erg benieuwd naar de functionaliteit. Kan ik al mijn primaire apps (whatsapp, facebook, bank, aantekeningen, agenda, mail, rekenmachine, contacten) kwijt op de Edge randen? Ik zou graag een mooie foto zien van de Edge met mijn primaire apps op de beide randen van de Edge. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Joel22 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:43:
Ik wil nog graag weten hoeveel apps er geplaatst kunnen worden op de edge rand. Immers Samsung kiest ervoor om in eerste instantie hier de Edge 6+ uit te brengen i.pv. Note 5. Het Edge scerm ziet er fantastisch uit, maar ik blijf erg benieuwd naar de functionaliteit. Kan ik al mijn primaire apps (whatsapp, facebook, bank, aantekeningen, agenda, mail, rekenmachine, contacten) kwijt op de Edge randen? Ik zou graag een mooie foto zien van de Edge met mijn primaire apps op de beide randen van de Edge. 😊
Helaas, ik heb alleen Twitter als extra app in de edge balk, maar dan geeft ie alleen maar trending topics.

Gemiste oproepen/Whatsapp berichten/etc zie je ook, maar niet de inhoud daarvan. Naar mijn mening heeft de edge op dit moment weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik doe niet mee aan de wedstrijd, maar ik zou graag willen weten of de camera beter in dan mijn Xperia Z3 Compact tijdens zonsondergang:

Opdracht: maak een foto van een snelle kermisattractie in de avond / rond zonsondergang i.v.m. de lastige omstandigheden. Daarmee stel je de camera denk ik wel op de proef. Uiteraard mag je ook handmatige instellingen gebruiken, maar geen photoshop of andere externe tools.

Hier mijn beelden:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dnFADefMfEPvxFBykMKBFLOG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TNi7CJ5YLlrljkNWRTL9Ztox/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6IOfdZ9hjI2Dj9A6F7Myh4Gz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Yh4mbUxhYnjLbC76Ef3cQvAt/medium.jpg

Nu jullie :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annema1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05-2019
Is het misschien een leuke om al je dagelijkse computer/internet ''werk'' op de Edge+ te doen?
Aangezien het scherm groter is en er een mooie mogelijkheid is om te multitasken lijkt het mij een zeer praktische test om te kijken hoe snel en makkelijk je de dagelijkse ''computertaken'' allemaal op de edge+ uit kan voeren om te zien of deze werkelijk een all-in-one is. Hoe makkelijk is het bijvoorbeeld om draadloos dat pdf'je uit te printen? Wie weet heb je je computer hierna alleen nog nodig om te gamen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door annema1 op 09-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:58
The Wizard schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:20:
[...]

Helaas, ik heb alleen Twitter als extra app in de edge balk, maar dan geeft ie alleen maar trending topics.

Gemiste oproepen/Whatsapp berichten/etc zie je ook, maar niet de inhoud daarvan. Naar mijn mening heeft de edge op dit moment weinig meerwaarde.
Thx jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsDijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Hoeveel grip heeft de telefoon miss leuk om te onderzoeken. Want wat nou als je even snel een foto wil maken hoe vast kun je hem dan houden?Raken je vinger het scherm niet? Hoe glad is hij?

m.v.g. Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:46
Kijk, wat ik nou wel interessant vind als jonge vader die voor alle foto's van de gebeurtenissen in het leven van zijn kind de telefoon pakt: hoe gaat dat met kinderen? Ik zie altijd hele mooie foto's gemaakt in precies de juiste stand, flits, stilstaand, et cetera. Hoe gaat dat als je een kind achterna rent? Dus in beweging een foto maken van een kind in beweging en dat je dan net scherp die ondeugende kop erop hebt? Met de huidige camera's valt dat toch altijd wel tegen. Bij gebrek aan kinderen kan je wellicht de buurkat achterna rennen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhenjaah
  • Niet online
Misschien een beetje laat en is dit idee al geweest... maar ik bedacht deze test :

Als je het snel laden echt wil testen, waarom niet proberen met verschillende percentages (bijv. 1,2 ,5 en 90) de batterij gaan opladen d.m.v. snelladen terwijl je, op al die percentages, 3 (of 5) intensieve apps uitvoert, op maximale helderheid. Zo kan je zien of tijdens de batterij wordt opgeladen tijdens het snelladen of op het zelfde percentage blijft als je intensieve apps uitvoert. Ter vergelijking kan je dit ook testen met een gewone lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pagani schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:01:
Gedaan, met draad ongeveer 90 minuten, zonder draad wilde die maar niet opladen :P

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

YorrickNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:30:
Je ziet vaak genoeg dat camera's van telefoons worden vergeleken met elkaar.
[afbeelding]

Wat als we de Samsung S6 edge+ nu eens gaan vergelijken met bijvoorbeeld een compactcamera en een spiegelreflexcamera?

Natuurlijk is het op een aantal aspecten niet eerlijk om een camera met een telefoon te vergelijken (zoals ver inzoomen etc.).

Het doel van de test moet dan ook zijn hoe foto's er uit zien voor de 'normale' gebruiker.
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor vakantie kiekjes als een compact camera? Of zelfs een spiegelreflexcamera?
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor semiprofessionele foto's als een compact- of spiegelreflexcamera? (Zoals close-ups van een bloem, etc: de iets wat 'professionelere' kiekjes zoals je van een telefoon kan verwachten)
[afbeelding]
Het is de bedoeling dat de foto's uiteindelijk worden geschaald naar één formaat zodat je de foto's netjes naast elkaar kunt vergelijken (zoals op de eerste foto in mijn post).

Het lijkt mij, en hopelijk ook de gebruiker, leuk om te zijn hoe de Samsung S6 Edge+ presteert t.o.v. andere echte camera's! :D

Dit is toch wel in 20 minuten te doen? ;)
Last-minute toevoeging:
Misschien ook leuk om video- & audiokwaliteit te vergelijken (mocht daar tijd voor zijn).

Nog een toevoeging:
Heeft de camera-app van de Samsung S6 Edge+ vergelijkbare functies als een compact-/spiegelreflexcamera?

Zoals eerder gezegd: het is tot op zekere hoogte niet meer eerlijk om een professionele camera te vergelijken met een telefoon. Het onderzoek/de test moet dan ook echt gericht zijn op de gemiddelde gebruiker (lees: een beetje een middenweg tussen de huis-tuin-en-keuken-gebruiker en de poweruser want we blijven Tweakers :*) )

Bekijk ook eens mijn productreviews!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:29

3DDude

I void warranty's

janvanduschoten schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:18:
[...]

Vanavond naar huis gereden met Flitsmeister en Waze aan voor het verkeer, en tegelijkertijd Spotify streamen naar m'n autoradio voor wat lekkere muziek terwijl hij aan de lader hangt.

Conclusie geen centje pijn. Alles blijft keurig werken, hij word warm maar meer ook niet en de batterij wordt zelfs opgeladen tijdens al dit gebruik.
Zou je hem nu kunnen doen net het bellen?
Waarom ? Omdat zoals iemand hier al aangaf hij dan gaat switchen naar 3G (dat heb ik ook op mijn Vodafone met HTC One M7). En ik merk dan best wel verschil.Want er is nog geen VoLTE over 4G ;)

Blijft die het goed doen ? Ook tijdens het switchen?

Bij mij viel vandaag het telefoongesprek weg, gewoon - einde gesprek dus.. :X

Be nice, You Assholes :)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Kan je testen of het hoekbeeld een vertekening geeft? En wat is de maximale samplerate wat de dac aan kan?

Verwijderd

Mijn oorspronkelijke idee was een Fightclub/Thunderdome voor telefoons te organiseren, waarbij er twee telefoons binnenkomen, maar er eentje weer vertrekt. Helaas hebben jullie de voorwaarde dat de telefoons ongeschonden door de test moeten komen en dan gaat zo'n evenement wel erg lang duren. Daarom het volgende plan:

Onderzoek wat je met die unieke Edge kan dat andere toestellen niet kunnen. Kan je nu makkelijker liggend in bed een filmpje kijken omdat het beeldscherm de hoek om loopt? Kan je stiekem berichten versturen of ontvangen via de extra schermruimte tijdens saaie vergaderingen? Of nu eindelijk vanuit iedere hoek van de kamer zien of je nieuwe berichten hebt?

Oftewel: een beeldscherm dat de hoek om loopt is een prachtige feature. Welke gave dingen kan je ermee die andere telefoons niet kunnen? Wat maakt deze telefoon echt uniek?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

13art

Moderator Mobile
3DDude schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:04:
[...]

Zou je hem nu kunnen doen net het bellen?
Waarom ? Omdat zoals iemand hier al aangaf hij dan gaat switchen naar 3G (dat heb ik ook op mijn Vodafone met HTC One M7). En ik merk dan best wel verschil.Want er is nog geen VoLTE over 4G ;)

Blijft die het goed doen ? Ook tijdens het switchen?

Bij mij viel vandaag het telefoongesprek weg, gewoon - einde gesprek dus.. :X
Ik heb ook al eens gebeld tijdens het navigeren, en de navigatie (waze) bleef gewoon door lopen en aanwijzingen geven. Het was geen gesprek van een half uur ofzo, maar goed het bleef dus wel werken, en naar wat ik aanneem, bleef dus ook de dataverbinding stabiel (genoeg) om te navigeren.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 03:45:
Mijn oorspronkelijke idee was een Fightclub/Thunderdome voor telefoons te organiseren, waarbij er twee telefoons binnenkomen, maar er eentje weer vertrekt. Helaas hebben jullie de voorwaarde dat de telefoons ongeschonden door de test moeten komen en dan gaat zo'n evenement wel erg lang duren. Daarom het volgende plan:

Onderzoek wat je met die unieke Edge kan dat andere toestellen niet kunnen. Kan je nu makkelijker liggend in bed een filmpje kijken omdat het beeldscherm de hoek om loopt? Kan je stiekem berichten versturen of ontvangen via de extra schermruimte tijdens saaie vergaderingen? Of nu eindelijk vanuit iedere hoek van de kamer zien of je nieuwe berichten hebt?

Oftewel: een beeldscherm dat de hoek om loopt is een prachtige feature. Welke gave dingen kan je ermee die andere telefoons niet kunnen? Wat maakt deze telefoon echt uniek?
Eigenlijk helemaal niet zoveel. Je kan er een klok op laten staan 's nachts. Je kan zien dat je notificatie hebt maar je kan bijvoorbeeld een whatsapp bericht zelf niet lezen, laat staan dat je er eentje kan schrijven, als er iemand belt en je toestel ligt met het scherm op tafel zie je een gekleurd randje, maar dan heb je het merendeel van de functies wel gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 10-09-2015 07:52 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Ik vraag mij af wat de beste en snelste manier is om een foto te maken?

- Camera opstarten vanuit camera-icoon
- Camera opstarten vanuit lock-screen
- Camera opstarten door 'Quick start' (dubbelklikken op de home button)

Gecombineerd met:
- Op sluiterknop drukken (touchscreen)
- Voice Control activeren en smile zeggen
- Op knop drukken op de telefoon zelf (bij flits voor selfie? bij volumeknoppen voor gewone foto?)

Welke combinatie is het snelste?
Daarnaast vraag ik mij af of je Voice Control ook kan gebruiken bij selfiemodus?

Ik ben benieuwd!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:45
Ik zie de meerwaarde van het 'gebogen' scherm niet, dus:
noem eens 3 redenen waarom dit überhaupt een meerwaarde heeft.
Ik verwacht drie beschreven, getest en bewezen redenen. :)

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Geef hem maar eens een paar uur aan een klein kind (2 tot 4 jaar).

De gekste dingen kom je tegen :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:53:
Ik vraag mij af wat de beste en snelste manier is om een foto te maken?

- Camera opstarten vanuit camera-icoon
- Camera opstarten vanuit lock-screen
- Camera opstarten door 'Quick start' (dubbelklikken op de home button)

Gecombineerd met:
- Op sluiterknop drukken (touchscreen)
- Voice Control activeren en smile zeggen
- Op knop drukken op de telefoon zelf (bij flits voor selfie? bij volumeknoppen voor gewone foto?)

Welke combinatie is het snelste?
Daarnaast vraag ik mij af of je Voice Control ook kan gebruiken bij selfiemodus?

Ik ben benieuwd!
2 keer op de homeknop drukken is toch wel het makkelijkst. Daarnaast kan je selfies nemen m.b.v. een druk op de hartslagmeter aan de achterzijde van het toestel. Dat werkt best goed eigenlijk.

• Timoo0oo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 20:42
Ik zou graag een test zien van de snelheden en spraakkwaliteiten ten opzichte van andere high-end phones. En dan met name in de grensregio's waar slechte/mindere verbindingen zijn.
Er is nu een "workaround" om degelijk spraak te hebben, en dat is je 3/4G uit te zetten waardoor je over het oude gsm gaat bellen ipv 3/4G.

Het mooiste zou zijn om het bij verschillende providers te testen, maar de nadruk ligt voornamelijk aan hoeveel beter de verbinding, en dus ook de spraakkwaliteit, ten opzichte van andere high end phones zijn in dit soort gebieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Timoo0oo op 10-09-2015 09:09 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De ultieme test is natuurlijk: heb je nu meer IRL-contacten doordat je zo'n supermooie telefoon hebt? Kortom: spreken echte mensen jullie nu wel aan, omdat je zo'n uberhippe telefoon hebt?

Opdracht: ga 20 minuten op een terras zitten en houd je telefoon in het zicht zonder hem te gebruiken, ik ben benieuwd. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tweakers65
PaT schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:59:
[...]

2 keer op de homeknop drukken is toch wel het makkelijkst. Daarnaast kan je selfies nemen m.b.v. een druk op de hartslagmeter aan de achterzijde van het toestel. Dat werkt best goed eigenlijk.
Hoe snel neemt ie dan een foto als je op de hartslagmeter drukt? Is er veel tijd tussen het drukken en het nemen van de foto? Test: probeer zoveel mogelijk gezichten te laten herkennen op 1 selfie. Edit: probeer dit ook met een andere smartphone en kijk welke er het meeste kan herkennen.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakers65 op 10-09-2015 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:25

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:26:
De ultieme test is natuurlijk: heb je nu meer IRL-contacten doordat je zo'n supermooie telefoon hebt? Kortom: spreken echte mensen jullie nu wel aan, omdat je zo'n uberhippe telefoon hebt?

Opdracht: ga 20 minuten op een terras zitten en houd je telefoon in het zicht zonder hem te gebruiken, ik ben benieuwd. ;)
Het valt mij wel op dat er al diverse mensen het toestel herkende en niet wisten dat ik hem aan het testen was, dus spontane opmerkingen. Puur van in het zicht zijn van het toestel dus (en uiteraard in combinatie met mijn aantrekkelijke aanwezigheid natuurlijk ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gezien de key feature van het toestel juist het edge scherm is zou ik graag goed getest willen hebben in hoeverre apps hier nu gebruik van maken. Daarnaast is het dan ook goed om te weten hoe leesbaar/herkenbaar deze apps zijn als de telefoon bijvoorbeeld op (zijn kop) tafel ligt. Denk daarbij aan overdag maar ook 's nachts. En daarnaast op een zonnige dag of niet. Dit is naar mijn idee en ik denk veel anderen ook de test om te zien of je voor de S6 of de S6 Edge(+) moet kiezen.

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Jullie hebben zo juist een iphone 6s preview gemaakt. Test welke beter is de A9 van Iphone of de processor van de samsung galaxy s6edge+ ?

• LGriffin
Mag je trouwens meer dan 1 keer mee doen? Er staat nergens van niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je mag zoveel testen insturen als je wil.

• YumYum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-08 11:31
Survival!

- Hoe lang kun je met de telefoon door een donker bos lopen met google maps aan voordat de telefoon ermee op houdt.
- Hoeveel seconden kan deze onder water om daarna nog belbaar te zijn?

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

l3art schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:40:
Je mag zoveel testen insturen als je wil.
Ga ik te ver als ik beredeneer dat omdat er 6 testers zijn en zij allemaal een S6 Edge+ hebben, je test maximaal 20 minuten mag duren, je ook een test-idee mag opperen dat 6x20 minuten in beslag neemt waarbij iedereen net even wat anders test? Als in dat je zes tests bedacht hebt, die elk maximaal 20 minuten in beslag neemt, en door de 6 testers (tegelijk) uitgevoerd wordt?

Of is het meer dat het überhaupt 20 minuten zijn en dat de genoemde test door één van de zes testers uitgevoerd gaat worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Vickiieee op 10-09-2015 11:54 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• LGriffin
Ik zat te denken wat als we een marktplaats test doen. Als jullie nou op markt plaats twee samsung s6 edge plus aanbieden, een daarvan met de goede specs en een met lagere specs dan het origineel. Dan kunnen we testen of de telefoon verkoopt voor de naam of voor de nieuwe goede specs.
En natuurlijk kunnen jullie hem niet verkopen, maar doe wat alle marktplaats mensen doen zeg dat je hem al verkocht heb. Hopenlijk voeren jullie dit idee uit want het lijkt me wel heel interresant! :p

• roel_bertens
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben benieuwd hoe goed de heart rate monitor op de s6 edge+ werkt.

Misschien is het mogelijk om een vergelijking te doen tussen de volgende metingen:
1. heart rate scanner op toestel zelf
2. gekoppelde ANT+ of bluetooth hartslagmeter door de s6 uitgelezen
3. dezelfde ANT+ of bluetooth hartslagmeter uitgelezen door het device waar deze bij hoort (bijvoorbeeld een sportwatch of andere fitness tracker)

Zijn er verschillen tussen de metingen van 2 en 3? Als het goed is niet.
Hoe goed zijn de metingen van 1 en hoe snel wordt dit gemiddeld gemeten? M.a.w. wat is het gebruiksgemak van deze hartslagmeter?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Omdat ik zelf Kodi - Google Play: Kodi - gebruik op mijn S3 en merk dat er tijdens het bekijken van een film toch redelijk wat controls zich op het randje bevinden, vraag ik af hoe vlot deze bedienbaar zijn/blijven bij de S6e+

concreet:
- installeer kodi gratis vanuit de playstore: Google Play: Kodi
- bekijk een film uit je collectie (iedere tweaker heeft toch wel een paar films op zijn/haar netwerk?)
- zitten de controls niet op de ronde rand?
- blijven ze vlot bedienbaar?
- als je de gsm gewoon vasthoudt, of bv liggend op je zij een film kijkt, bedien je dan niet per ongeluk de controls?
- blijven de opties als je film-info opvraagt ook bedienbaar? (de play/cast/trailer/choose art/.. opties)
- volgens mij zit het voortgang-balkje net op de overgang van de edge naar het gewone scherm:
hoe vlot kan je dus vooruit/achteruit springen in de film?
- kan je kodi vlotjes afsluiten achteraf? want die knop zit linksonderaan op of zelfs over het randje?

een screenshot uit de playstore: Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/gYKYKQO50UrBcDFqB8txcID0B8SSfk0xN9ZF8RytICL0Rnx3GkjHVOXOLnnk8brHal4=h900-rw
Ik heb het dus over het afsluitkruisje rechtsboven, de stop, fast rewind, fast forward, stop, ... knoppen onderaan en de controls aan de rechtsonderhoek - ondertitels, info, ...
en de tijdsbalk/vooruitgangsbalk er net boven

Lijkt me een passende tweakerstest, want er zijn er genoeg volgens mij die kodi gebruiken op een raspberrypi of net als mij op hun gsm, en wellicht benieuwd zijn hoe dat lukt met die edge.
(qua cpu en netwerksnelheden zal het zeker geen probleem zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 10-09-2015 19:56 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vickiieee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:52:
[...]

Ga ik te ver als ik beredeneer dat omdat er 6 testers zijn en zij allemaal een S6 Edge+ hebben, je test maximaal 20 minuten mag duren, je ook een test-idee mag opperen dat 6x20 minuten in beslag neemt waarbij iedereen net even wat anders test? Als in dat je zes tests bedacht hebt, die elk maximaal 20 minuten in beslag neemt, en door de 6 testers (tegelijk) uitgevoerd wordt?

Of is het meer dat het überhaupt 20 minuten zijn en dat de genoemde test door één van de zes testers uitgevoerd gaat worden?
Het gaat om testen die maximaal 20 minuten per persoon mag duren. Iets gecoördineerd gaat wat lastig, want de mods wonen door heel Nederland en Tweakers.net vergoed waarschijnlijk niet de kilometers :P
roel_bertens schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:12:

Misschien is het mogelijk om een vergelijking te doen tussen de volgende metingen:
3. dezelfde ANT+ of bluetooth hartslagmeter uitgelezen door het device waar deze bij hoort (bijvoorbeeld een sportwatch of andere fitness tracker)

Hoe goed zijn de metingen van 1 en hoe snel wordt dit gemiddeld gemeten? M.a.w. wat is het gebruiksgemak van deze hartslagmeter?
Ik kan dit helaas niet controleren, heb geen externe hartslagmeters, misschien 1 van mijn mede modjes. Wel heeft de telefoon ANT+ ondersteuning en de ingebouwde hartslag meter werkt goed.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

The Wizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
[...]

Het gaat om testen die maximaal 20 minuten per persoon mag duren. Iets gecoördineerd gaat wat lastig, want de mods wonen door heel Nederland en Tweakers.net vergoed waarschijnlijk niet de kilometers :P
[...]
Oh maar ik bedoel niet dat de testers naar elkaar moeten komen. Maar dat ze alle zes afzonderlijke rond hun eigen woning (voorwaarde) een test uit kunnen voeren die maximaal 20 minuten mag duren.
Maar zoals jij het verwoord zou ik dus 6 verschillende tests mogen bedenken en insturen waarbij de zes testers elk één van de zes tests doen die max. 20 minuten in beslag neemt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 10-09-2015 14:44 ]

• tweakers65
Kan je de S6 edge+ eigenlijk gebruiken als "server"? Installeer hiervoor de sidesync app op je smartphone/tablet/pc en kijk hoe goed je de s6 edge+ vervolgens kan gebruiken op data op op te slaan/te streamen/etc. Kan je ook met verschillende devices tegelijk connecteren? En zoja: wanneer wordt de lag merkbaar?

Nog een leuke test: maak een wifi-hotspot en kijk met hoeveel verschillende devices je tegelijk youtube-filmpjes kan bekijken vooraleer de verbinding te traag wordt. Probeer ook een livestream op te zetten, waarbij de s6edge+ naar youtube streamed over 4g en waarbij de verschillende geconnecteerde devices (via de hotspot van de s6edge+) hetzelfde filmpje bekijken. Is er veel lag merkbaar? En hoe "Live" is de livestream?

Is de s6edge+ dus snel genoeg om meerdere gebruikers van internet te voorzien over 4G? Ik moet nu namelijk tetheren als ik buiten zit met mn laptop (geen wifi buiten) en aangezien mn smartphone geen 4G heeft (galaxy nexus) is de snelheid zo traag dat ik gewoon terug binnen ga zitten. (Met frustratie erboven op...)

Verwijderd

Ik heb nog een test in gedachten (mijn andere staat hier al reeds vermeld en gaat over de oplader).

Ik ben erg benieuwd naar de werking van de Samsung S6 Edge in combinatie met een selfiestick: in hoeverre is de Edge van dit model met haar functionaliteiten van invloed op het gebruik van selfiesticks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bij deze dan toch ook mijn inzending! Aangezien The Wizard het volgende zegt, ga ik proberen optimaal gebruik te maken van de zes testers!
The Wizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
[...]
[...]
In het belang van het overzicht heb ik de 'titels' van de verschillende tests zichtbaar gelaten, maar de opstelling, uitvoering en resultaat hiervan achter spoilers geplaatst. Als ik dit niet zou doen, zou hier een enorme Wall of Text staan, wat het topic niet ten goede zal komen :D
Nvm! :+ De spoilers werken niet zoals ik dacht, waarbij de tekst pas 'opengeklapt' zou worden als je erop klikt. Het geheel wordt echter zwart gemaakt en pas zichtbaar als je klikt. Helaas geen ruimte-winst dus!

- Test 1, gericht op 'People Edge', één tester nodig:
Aangezien Samsung over 'People Edge' zegt dat je met deze techniek in elke situatie beleefd blijft, moet dit natuurlijk getest worden.
Opstelling: twee mensen die praten (A en B ), waarvan één van de twee de tester is (persoon A). Een derde persoon (de beller, persoon C) die de telefoon van de pratende niet-tester tijdelijk gebruikt en zijn eigen telefoon (wie heeft er heden ten dage immers geen (smart-)phone?).
Uitvoering: De tester stelt één van de twee telefoonnummers in als zijnde 'belangrijk', of met een specifieke kleur. De tester en persoon B starten een gesprek (situatie 1), waarbij de tester zijn telefoon met het scherm op de tafel legt. Persoon C belt eerst een aantal keer met het niet als 'belangrijk' ingestelde nummer. Daarna met het 'belangrijke' nummer. Deze wordt opgenomen door de tester.
Hierna wordt de test herhaald (situatie 2), maar zónder dat een nummer als 'belangrijk' is ingesteld. De tester 'moet' nu dus elke keer zijn telefoon optillen om te zien wie er belt, is het belangrijk of niet?
Resultaat: Samsung stelt dat de 'People Edge' er voor zorgt dat je in alle gevallen beleefd blijft. Daarom stellen wij persoon B domweg de vraag wat vervelender dan wel storender was: Situatie 1 of 2 en waarom.
(Antwoord laat zich allicht al raden, maar daar gaat het niet om! :P)

- Test 2, gericht op de camera en live broadcasten, twee testers nodig:
Aangezien The Wizard aangeeft een krachtige router te hebben die over voldoende capaciteit beschikt en "Zaken waarbij de telecomprovider een belangrijke rol speelt [...] een lagere prioriteit." is mijn voorstel dat hij (of een van de andere testers met een voldoende krachtige router) de broadcast functie op zich neemt.
Opstelling: Hierbij zijn twee testers nodig. Een persoon die broadcast en een persoon die de broadcast bekijkt. In de comments heb ik ergens gelezen dat het broadcasten via YouTube gaat. De broadcaster stelt alles in zoals nodig waarbij de hoogst-mogelijke kwaliteit gebruikt wordt, inclusief audio. De 'kijker' stelt alles zo in dat hij klaar is om het filmpje te kijken.
Uitvoering: De broadcaster start de broadcast en loopt door het huis. Hierbij verteld hij/zij wat over zijn/haar woning en wat zich waar bevindt. (Niet te lang aub, dit moet niet meer dan 15minuten in beslag nemen.) Hierdoor worden zowel de camera als de microfoon getest en tegelijkertijd de mogelijkheid om het beeld te streamen. Dit alles tegelijk.
De kijker kijkt de stream en probeert een goed beeld te krijgen van de woning van de streamer. Hierbij is het van belang dat de kijker op details e.d. let en achteraf een paar vragen kan stellen.
Tot slot belt de kijker de streamer om nog wat vragen te stellen over de woning dan wel andere zaken.
Resultaat: Wat dit op moet leveren is een goed beeld van de mogelijkheid van de S6 Edge+ om video en audio (in hoogst mogelijke kwaliteit) te streamen en aan de andere kant gekeken kan worden. Leuk om je ouders/broers&zussen/neven&nichten je nieuwe woning nagenoeg real-time (met een vertraging van 15-20 seconden?) te tonen. Uiteraard ook goed te gebruiken als je je nieuwste aanwinst wilt showen en een paar foto's niet voldoende zijn.
Tot slot moet er bepaald worden door de streamer hoe makkelijk het was om alles in te stellen en uit te voeren. De tester moet beschrijven hoe goed de kwaliteit van zowel video als audio was, was het verstaanbaar, was de woning goed te zien, etc. Tot slot is het gesprek dan nog bedoeld om de audio-kwaliteit te bepalen tijdens het gesprek.

- Test 3, gericht op de draadloze snellader, één tester nodig:
Hoe snel laad de draadloze snellader eigenlijk? Er wordt geclaimd dat dit "moet resulteren in een laadtijd die 27 procent korter is dan voorheen".
Opstelling: Een van de testers met een draadloze snellader en een nagenoeg lege telefoon. Het gaat erom dat er nog minder dan 30% batterij over is zodat de batterij snel gevuld kan worden en niet de laatste paar procent 'bijgedruppeld' moeten worden. (Precieze terminologie ben ik even kwijt.)
Uitvoering: Stel je voor: je komt thuis of bent al thuis en komt erachter dat je nog slechts een aantal % batterij over hebt. Waarschijnlijk niet genoeg om de rest van de tijd/dag door te komen totdat je weer thuis bent. Hoe snel kan je de batterij nog bijladen voordat je de deur uit moet? De tester legt zijn telefoon op de draadloze snellader en controleer na een kwartier tot 20 minuten hoeveel procent er bij gekomen is. Hoe ver is de batterij opgeladen?
Als je nog de deur uit moet wil je natuurlijk niet dat je eerst ook nog tijd kwijt bent aan het zoeken van je oplaadsnoer. De draadloze snellader is uiteraard dusdanig mooi vormgegeven dat deze 'midden in de kamer kan staan', om het even zo te zeggen ;). Hierdoor weet je waar je draadloze snellader staat en kan je je telefoon hier opleggen om op te laden in de tijd dat de tester zich 'klaar maakt'.
Resultaat: Nadat de 15 tot 20 minuten voorbij zijn kijkt de tester hoeveel procent er bij gekomen is. Is dit (gebaseerd op de eerdere ervaringen van de tester met de telefoon, aangezien ze de telefoon ondertussen anderhalve week in bezit hebben) genoeg om de rest van de dag door te komen? Red je het hiermee totdat je weer thuis bent? En is dit sneller dan het opladen met de kabel?

- Test 4, gericht op de bluetooth-audiocodec die de S6 Edge+ heeft, één tester nodig:
Omdat de Galaxy S6 Edge+ over 'een nieuwe bluetooth-audiocodec van Samsung' beschikt, is het tijd om deze aan de tand te voelen. "[...] een betere geluidskwaliteit moet leveren als de telefoon gebruikt wordt met een van Samsungs eigen draadloze Level-koptelefoons of -speakers.". Zaak is dus ook dat een van de zes testers over een Samsung koptelefoon op speaker beschikt. Als dit niet het geval is dan zal deze test niet in volle glorie uitgevoerd kunnen worden.
Hiervoor zijn dus benodigd: de tester met de S6 Edge+ (en het liefst iemand die blind luistert (zonder weet van de instellingen dus)); een draadloze Level-koptelefoon of -speaker en een die niet van Samsung is en dus niet over de bluetooth-audiocodec kan beschikken; een audio-fragment van maximaal 2 à 3 minuten (vaak is dit bij muziek goed/beter te horen dan bij spraak) van 48kHz of 96kHz.
Opstelling: Het idee achter deze test is om de bluetooth-audiocodec te testen. De tester heeft een audio-fragment van degelijke kwaliteit (zoals hierboven benoemd) en streamt deze naar de koptelefoon of speaker. Tijdens het streamen neemt de tester de tijd om goed naar de kwaliteit te kunnen luisteren en hier iets over te kunnen zeggen.
Uitvoering: Er zullen in totaal vier tests uitgevoerd moeten worden, tijdens het luisteren moet de tester goed op het geluid letten en achteraf bepalen wat de beste kwaliteit gaf. (Liefst wordt deze test soort van dubbelblind uitgevoerd om zo niet al bevooroordeeld te zijn).
Situatie 1: audio-fragment via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker van Samsung;
Situatie 2: audio-fragment via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker welke niet van Samsung is en zo niet gebruik kan maken van de betere geluidskwaliteit;
Situatie 3: audio-fragment met behulp van de 'ultra high quality audio-upscaler' via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker van Samsung;
Situatie 4: audio-fragment met behulp van de 'ultra high quality audio-upscaler' via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker welke niet van Samsung is en zo niet gebruik kan maken van de betere geluidskwaliteit.
Bij voorkeur wordt deze test dus 'beluisterd' door iemand die niet de instellingen kan zien, om zodoende een beetje een 'dubbelblinde test' uit te voeren.
Resultaat: De luisteraar moet uiteindelijk aangegeven in welke situatie de geluidskwaliteit het beste is. Doordat de test dubbelblind uitgevoerd wordt kan de luisteraar dus niet weten wanneer hij/zij naar welke instellingen luistert. Zo moet er een eerlijk resultaat uitkomen.

- Test 5, gericht op People Edge en de RAW-functionaliteit van de camera, één tester nodig:
Tot slot, de laatste test. De functionaliteit die 'People Edge' biedt moet het mogelijk maken om een app snel te selecteren door deze te selecteren nadat er vanaf de rechterzijde het scherm op veegt. Hierna verschijnt het verticale menu waar apps in gezet kunnen worden. Is dit systeem makkelijker en sneller in gebruik dan de apps op een van de Homescreens dan wel in het menu? Voor de volledigheid zal hierbij ook de vingerafdrukscanner onder de Home-knop gebruikt worden. Hoe werkt deze? En zijn de hierboven genoemde punten in Test 5 goed te combineren?
Dit eventueel met Adobe Lightroom om de foto te bewerken en Facebook of Instagram om de foto te posten.
Opstelling: Hierbij gaat het erom dat de verschillende systemen getest worden. Hoe goed werkt de vingerafdruksensor? Hoe goed/fijn werkt het verticale menu? Hoe goed is de camera en hoe handig/goed zijn de RAW-foto's?
Uitvoering: Het hele proces is in principe vrij simpel: de telefoon wordt unlocked met behulp van de vingerafdrukscanner, waarna naar de camera-app gegaan wordt, een foto gemaakt wordt met RAW-opname en deze iets bewerkt wordt en tot slot geüpload wordt naar een (al dan niet sociaal) medium.
In eerste instantie gebeurd dit door de apps zelf aan te klikken op de homescreen(s) of het menu. Hoe snel gaat het unlocken, het openen van de camera-app en het nemen van de foto in RAW-modus, het openen van een fotobewerkingsapp, de foto bewerken en tot slot de foto plaatsen?
Nadat dit gedaan is zal er getest worden door de gebruikte apps in het verticale menu aan de rechterkant te plaatsen. Werkt dit sneller en makkelijker/fijner? Voelt het ongewennig of onnatuurlijk? Laten we wel wezen, de functies die je nu in kan stellen met het 'Edge' ontwerp zijn nieuw en ongekend in smartphoneland.
Resultaat: De 'methode' of manier die het snelste dan wel het fijnste werkt wint. Het idee achter de afgeronde hoeken is immers toch ook gebruiksgemak? Waarom zou je anders apps plaatsen onder het verticale menu als je deze functionaliteit verder niet gebruikt? Daarnaast biedt de camera dus de mogelijkheid om RAW-opnames te maken. Hoe verfijnt zijn deze? Is de kwaliteit hiervan echt hoger/beter dan van 'normale foto's', om ze even zo te noemen?

Naar mijn idee moeten deze zes tests een goed beeld kunnen geven van de kwaliteit, de kracht, het gemak en de mogelijkheden die de Samsung Galaxy S6 Edge+ biedt!

Ook heb ik de voorwaarden zoals beschreven in de TS in het achterhoofd gehouden en zouden alle tests hieraan moeten voldoen! :) :Y

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zou graag de Ultra High Quality Audio (meer bepaald de noise-cancelling draadloze headphones) flink uitgebreid getest zien!
Gezien ik ASS heb, kom ik soms GEK van omgevingsgeluid (lees: geluidovergevoeligheid)!
Zo wonen wij langs drukke baan en kom ik soms geschift van het lawaai van de voorbijsnellende voertuigen!
In die mate zelfs dat ik wil dat het meteen ophoudt!!!
Ik heb al van alles geprobeerd gaande van over-ear beschermers tot kneedbare wasbolletjes, siliconen plug-ins, plug-ins met noise-cancelling voor op mijn telefoon...
Helaas nog steeds niet met het gewenste resultaat!
Kortom willen jullie voor mij uitvogelen of de Edge+ mij het leven wat aangenamer kan maken wat dat betreft?
Bovendien ben ik audiofiel in hart en nieren dus ook érg benieuwd of UHQA zijn beloftes kan waarmaken in het algemeen!
Verder gebruik ik ook nog allerhande high quality audio mindfulness/meditation/relaxation apps zoals Naturespace moest je die kunnen opnemen in test?
http://www.naturespace.com/platforms/android/
Kwestie van wat meer rust in mijn hoofd te krijgen! :)

Ik zie uit naar jullie uitgebreid verslag!
Thanks very much in advance!!!

• LGriffin
Ik zit zelf nog op school, ben een nerd en een tweaker. Daardoor verveel ik me vaak! Nu vroeg ik mij af of samsung net als LG G3 etc kan multitasken, door splitscreen. We mogen op school namelijk wel achter de telefoon zolang ze maar kunnen zien wat we doen. Hoe goed werkt het om te tweaken en te googlen tegelijk en dan ook weer het tweaker scherm te sluiten, zodat ze denken dat je wat aan het opzoeken bent?

En hoe goed werkt voicecommand nou eigenlijk? Kan je hem ook gebruiken in een drukke ruimte met veel geluid of trekt hij dat niet? Het liefst zou ik willen weten hoeveel decibel er qua achtergrond geluid mag zijn voordat deze het op geeft? En werkt het beter met de bijgeleverde oortjes en microfoon of niet?

• LGriffin
Raken de oortjes snel in de knoop? Of zit er iets handigs bij wat er voor zorgt dat het niet in de knoop raakt?

Hoe werken andere oortjes op de edge plus?

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Een ritje door de IJ-tunnel, kijken hoe lang hij verbinding houd.

• LGriffin
Laatst zat ik op een feest, en toen ineens gingen de speakers kapot en moesten we door op de telefoon.

Nodig alle redactie leden van tweakers uit voor een feestje tijdens de lunch break en zet het volume op max en bouw een feestje!!
Natuurlijk moet jullie lunchpauze maar 20 min duren, maar elk feestje duurt wat langer dus XD party on hahahhaha

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Testomgeving: 1x Samsung Galaxy S6 Edge Plus, 1x spijkerbroek, 1 x auto met autogordel en 1 lach op je gezicht.
De test: Je hebt je Samsung Galaxy S6 Edge Plus aan de voorkant in je rechterbroekzak, je zit in een stilstaande auto met de gordel gesloten, je wordt gebeld, de telefoon gaat over en hoeveel seconden duurt het voordat je opgepakt hebt en contact maakt met de beller?

Reden van de test: dit overkomt mij nogal! _/-\o_

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• LGriffin
Deze is trouwens naar samsung gericht. Wat nou als jullie op de edge rand er voor zorgen dat je de youtube/ video controles op de 'Edge' van de telefoon doen, dan zit het minder in de weg van het beeld (alleen als je hem schuin houdt natuurlijk). En dan zorg je meteen dat de zijkanten niks projecteren behalve die controles. Dat zou ik erg fijn vinden als ik filmpjes op een edged screen bekijk.

tenzij dit al zo is |:( 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LGriffin op 10-09-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 00:52
Persoon 1 componeert een mooi happy hardcore nummer
Persoon 2 filmt buiten mensen die aan het sporten zijn (bijv bootcamp)
Persoon 3 maakt foto's van een mensen in een winkelstraat (binnen en buiten)
Persoon 4 maakt een montage met gebruikmaking van de resultaten van de opdrachten persoon 1,2,3
Persoon 5 organiseert via social media een internationale virtuele bijeenkomst en verzorgt marketing via social media
Persoon 6 verzorgt een presentatie met daarin een beschrijving van bovenstaande opdrachten van persoon 1,2,3,4 en 5. En vertoont de Eindmontage (beeld en geluid) aan de deelnemers van de virtuele bijeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Laatst online: 14-09 15:07
Jammer dat ik dit nu pas zie. Was van plan om de SNR en uitgangs impedantie te meten van de telefoon TOV de galaxy S6. Maarja, ik ben te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand_b
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09-2023
Het toestel testen als je er meerdere boxjes op aan sluit bijv via een splitter kabel en kijken of het geluid goed en helder blijft.

De telefoon testen door middel van het gebruik maken van de camera door verschillende foto's te nemen in nacht en dag licht en te kijken
hoe snel de camera stabiliseerd bij het volledig in zoomen en kijken hoe scherp de foto er na is als je er 1 hebt genomen
En het testen wat boor geluid de microfoon aan kan zonder dat het gaat kraken

Wat je ook kan testen is of die tegen stof en zand kan bijv als er zand verstuift ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Hoe is het geluid als je muziek streamt al dan niet bekabelt, via bluetooth of spotify connect naar een versterker en vergelijk deze kwaliteit met andere toestellen.

of

Test het toestel in een kantooromgeving. Hoe gaat deze om met kantoor apps, accuduur, foto's van flipovers, delen van agenda's etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Paul01 op 11-09-2015 12:40 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:47

john43

Emmen

Mooie verhalen allemaal.
Ik wil hem in het zonnetje testen
Is het buiten allemaal wel leesbaar en hoorbaar zoals je van een mobieltje mag verwachten ( maar vaak teleurstellend is)

Groet, John woonplaats Emmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
john43 schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 17:17:
Mooie verhalen allemaal.
Ik wil hem in het zonnetje testen
Is het buiten allemaal wel leesbaar en hoorbaar zoals je van een mobieltje mag verwachten ( maar vaak teleurstellend is)
Dat gaat prima, het scherm kan fel genoeg om goed leesbaar te zijn buiten in de zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43

john43

Emmen

dat wordt hem dus niet...... heb hem heel graag zelf in handen om dat te testen.
Dat was net de vraag.........

• soulrider
Dan had je de vraag een paar uur vroeger moeten stellen, namelijk voor 10 sept. 23:59
en daarna hopen dat je hem won ;)

ps: je vraagt nergens of je hem zelf mag testen, je zegt enkel: "ik wil hem in de zon testen" ...
willen testen is niet vragen of je hem mag testen >:)
je enige vraag was of ie leesbaar was in de volle zon, en dat werd positief beantwoord
maar omdat het toen al 11 sept. was doet je testvraag niet mee voor de wedstrijd :p
maw: je zult hem zelf moeten aanschaffen, of hopen dat iemand uit je vrienden-/kenniskring of familie hem koopt en je er even mee laat spelen, als je het nog steeds zelf wilt testen :+

Ik ben echter wel benieuwd naar het antwoord op de testvraag die ik stelde
(nog voor het einde van de wedstrijd)

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 12-09-2015 03:49 ]

• john43

john43

Emmen

dank voor je feedback

ik ben weer eens ergens te laat

Ik heb iets meer ADHD nodig

• 13art

13art

Moderator Mobile
soulrider schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
Omdat ik zelf Kodi - Google Play: Kodi - gebruik op mijn S3 en merk dat er tijdens het bekijken van een film toch redelijk wat controls zich op het randje bevinden, vraag ik af hoe vlot deze bedienbaar zijn/blijven bij de S6e+

concreet:
- installeer kodi gratis vanuit de playstore: Google Play: Kodi
- bekijk een film uit je collectie (iedere tweaker heeft toch wel een paar films op zijn/haar netwerk?)
- zitten de controls niet op de ronde rand?
- blijven ze vlot bedienbaar?
- als je de gsm gewoon vasthoudt, of bv liggend op je zij een film kijkt, bedien je dan niet per ongeluk de controls?
- blijven de opties als je film-info opvraagt ook bedienbaar? (de play/cast/trailer/choose art/.. opties)
- volgens mij zit het voortgang-balkje net op de overgang van de edge naar het gewone scherm:
hoe vlot kan je dus vooruit/achteruit springen in de film?
- kan je kodi vlotjes afsluiten achteraf? want die knop zit linksonderaan op of zelfs over het randje?

een screenshot uit de playstore: [afbeelding]
Ik heb het dus over het afsluitkruisje rechtsboven, de stop, fast rewind, fast forward, stop, ... knoppen onderaan en de controls aan de rechtsonderhoek - ondertitels, info, ...
en de tijdsbalk/vooruitgangsbalk er net boven

Lijkt me een passende tweakerstest, want er zijn er genoeg volgens mij die kodi gebruiken op een raspberrypi of net als mij op hun gsm, en wellicht benieuwd zijn hoe dat lukt met die edge.
(qua cpu en netwerksnelheden zal het zeker geen probleem zijn)
Ik heb het even voor je getest, en inderdaad staat het afsluitkruisje in het gebogen gedeelte, en ook wat van de controls onderdaan, maar dit levert geen problemen op. Ook die kan je gewoon selecteren op op drukken. Heb het een paar keer geprobeerd en steeds lukt het zonder problemen.

Overigens zit de balk om vooruit en achteruit te gaan nog gewoon in het rechte gedeelte.

Film info opvragen weet ik even niet hoe ik dat moet doen, maar conclusie over het geheel is dus dat het allemaal nog gewoon prima werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-09-2015 07:20 ]

• soulrider
"Film info" is een van die knoppen rechtsonderaan, maar die zal net zo vlot bedienbaar zijn als de andere controls op die onderste rand.

Maar dank u om het te testen, geeft toch aan dat er geen enkel probleem is om apps te gebruiken die geen rekening houden met die edge en enkele van hun controls op de randjes positioneren, en die niet worden opgevangen door Samsung om zich enkel te maximaliseren overheen het "rechte scherm"-gedeelte.

Daarnaast ben je dan wel net je controls op die edge even kwijt tijdens het gebruik van zulke apps,
maar het is op zich ook wat logisch zodat je bv tijdens het spelen van een spel niet per ongeluk begint te bellen naar één van je contacts die op de edge van je gsm staan.

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 12-09-2015 13:39 ]

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Beste Tweakers,

Was er niemand met een USB hub en otg kabel om mijn test te testen:(? Want zou het echt interessant vinden of het goed werkt wat ik had gepost.

Hoop dat iemand het toch wil/kan testen:)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hier geen USB-Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: laatmaar

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ik ben benieuwd hoe de telefoon na een avond flink doorhalen, bijv. bij bij een Oktoberfest. is hij nog fatsoenlijk vast te houden en te besturen als je dronken bent en welke kwaliteit filmpjes en foto's blijft er over als je niet meer stil kan staan en het ligt slecht is. Het levert ongetwijfeld een leuk item op!

(kom op Tweakers kies mij, jullie een mooi excuus voor een feestje en ik een mooie telefoon :-) )

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 13-09-2015 09:26 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ph4ge schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:18:
(kom op Tweakers kies mij, jullie een mooi excuus voor een feestje en ik een mooie telefoon :-) )
Al goed de TS gelezen en gekeken tot hoe wanneer je een test kon insturen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
l3art schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:02:
[...]

Al goed de TS gelezen en gekeken tot hoe wanneer je een test kon insturen? ;)
voor een goed idee Is het nooit te laat.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een game die je op de pc kunt spelen en op de s6 edge plus, dan stel je op de pc de instellingen ongeveer hetzelfde in als op de edge plus en ga je kijken naar fps en welke specs je als pc minimaal nodig hebt om games te kunnen spelen die je op een edge plus met de zelfde fps en quality moet kunnen spelen. Dan kun je high end mobiel en pc vergelijking maken. Ik hoop dat jullie hem leuk vinden ;)

Edit: reactie is eigenlijk te laat, maar jullie kunnen vast wel even kijken. :P :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvesg
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-10-2021
Is er iemand die al gevraagd heeft om te testen hoe snel ie buigt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
wellicht wel, maar de wedstrijdvoorwaarden:
je test mag geen risico vormen tot schade aan het toestel of de testers
maw: als het gevraagd werd, werd er geen rekening mee gehouden.

maar je bent altijd vrij om het hem zelf aan te schaffen en ons van je testresultaat op de hoogte te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
- oeps te laat met insturen ... ik laat hem nog even staan mochten jullie het toch nog willen testen ;) -

De S6 Edge + "vasthoudtest"

M.i. is de S6 en aanverwante versies een van de mooiste telefoons die er zijn op dit moment. Echter dit aspect zorgt meteen voor een problem, hoe zorg ik dat ie ook mooi blijft en wat is de kans op bijvoorbeeld valschade? Het toestel is namelijk opgebouwd uit mooie, maar helaas gladde materialen (voornamelijk glas). Ik vraag mij af hoe goed het toestel is vast te houden in verschillende situaties denk aan:

1. Haal het toestel uit je broekzak en stuur een bericht
2. Voer een test uit met één hand waarbij je het scherm maximal moet gebruiken (de linker bovenhoek naar rechtsonder).
3. Voer bovenstaande acties nogmaals uit met vochtige handen
4. etc

Ik ben benieuwd hoe de ervaring is om met een onbeschermde s6 Edge + te moeten werken en wat de kans is dat hij uit je handen glijd.

Hoewel er gesteld wordt dat het toestel niet mag beschadigen is dit vast te realiseren in een veilige omgeving, bijvoorbeeld op een zachte ondergrond zodat hij niet beschadigd.

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 14-09-2015 10:31 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

@renzo4000

Die test doe je eigenlijk continu als je dit apparaat gebruikt. Hij is echt glad en ik en enkele medemods hebben al ene paar keer vliegensvlug moeten reageren om het toestel niet te laten vallen. Ik denk dat er echt weinig van het toestel over blijft als hij daadwerkelijk een keer van een meter hoogte een harde vloer raakt.

De test met natte haden lijkt me dan ook echt niet verstandig en mag niet, aangezien wehet toestel geen schade mogen aanbrengen.
Bedienen met 1 hand is niet heel makkelijk met mijn gemiddelde handjes. Heb je kolenschoppen, dan zal het best gaan, maar bedienen met 1 hand eronder en 1 hand om het hele scherm te bestrijken is toch wat mij betreft de meest handige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vickiieee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:49:
Bij deze dan toch ook mijn inzending! Aangezien The Wizard het volgende zegt, ga ik proberen optimaal gebruik te maken van de zes testers!
- Test 5, gericht op People Edge en de RAW-functionaliteit van de camera, één tester nodig:
Tot slot, de laatste test. De functionaliteit die 'People Edge' biedt moet het mogelijk maken om een app snel te selecteren door deze te selecteren nadat er vanaf de rechterzijde het scherm op veegt. Hierna verschijnt het verticale menu waar apps in gezet kunnen worden. Is dit systeem makkelijker en sneller in gebruik dan de apps op een van de Homescreens dan wel in het menu? Voor de volledigheid zal hierbij ook de vingerafdrukscanner onder de Home-knop gebruikt worden. Hoe werkt deze? En zijn de hierboven genoemde punten in Test 5 goed te combineren?
Dit eventueel met Adobe Lightroom om de foto te bewerken en Facebook of Instagram om de foto te posten.
Opstelling: Hierbij gaat het erom dat de verschillende systemen getest worden. Hoe goed werkt de vingerafdruksensor? Hoe goed/fijn werkt het verticale menu? Hoe goed is de camera en hoe handig/goed zijn de RAW-foto's?
Uitvoering: Het hele proces is in principe vrij simpel: de telefoon wordt unlocked met behulp van de vingerafdrukscanner, waarna naar de camera-app gegaan wordt, een foto gemaakt wordt met RAW-opname en deze iets bewerkt wordt en tot slot geüpload wordt naar een (al dan niet sociaal) medium.
In eerste instantie gebeurd dit door de apps zelf aan te klikken op de homescreen(s) of het menu. Hoe snel gaat het unlocken, het openen van de camera-app en het nemen van de foto in RAW-modus, het openen van een fotobewerkingsapp, de foto bewerken en tot slot de foto plaatsen?
Nadat dit gedaan is zal er getest worden door de gebruikte apps in het verticale menu aan de rechterkant te plaatsen. Werkt dit sneller en makkelijker/fijner? Voelt het ongewennig of onnatuurlijk? Laten we wel wezen, de functies die je nu in kan stellen met het 'Edge' ontwerp zijn nieuw en ongekend in smartphoneland.
Resultaat: De 'methode' of manier die het snelste dan wel het fijnste werkt wint. Het idee achter de afgeronde hoeken is immers toch ook gebruiksgemak? Waarom zou je anders apps plaatsen onder het verticale menu als je deze functionaliteit verder niet gebruikt? Daarnaast biedt de camera dus de mogelijkheid om RAW-opnames te maken. Hoe verfijnt zijn deze? Is de kwaliteit hiervan echt hoger/beter dan van 'normale foto's', om ze even zo te noemen?
Ik heb niet helemaal letterlijk je test gedaan, maar het komt in de buurt. Het unlocken om met de camera aan de slag te gaan, gaat simpelweg het makkelikst met de dubbele tap op de hometoets. Daar kan geen vingerafdrukscanner of wat dan ook tegen op.
Ik heb de apps in de edge rand geplaatst, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat in het dagelijks gebruik maar een vreemde plek om apps te starten. Je hebt natuurlijk personen die een zo leeg mogelijk homescreen willen en dan is de edge functionaliteit je natte droom. Persoonlijk interesseert het mij weinig hoe rommelijk mijn homescreen is en heb ik alle "vitale" apps in een mapje op het eerste homescreen staan Dat start echt sneller op dan de apps te lanceren via de edge rand.

Het bewerken en uploaden van de foto heb ik achterwege gelaten, simpelweg omdat ook sneller gaat op de ouderwetse manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Allereerst: dank voor het testen! :D
PaT schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:33:
[...]
Ik heb de apps in de edge rand geplaatst, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat in het dagelijks gebruik maar een vreemde plek om apps te starten.
[...]
Dus, zonder Samsung af te vallen, voelt het voor jou minder natuurlijk om via het 'Edge' gedeelte te werken? Zijn er andere mods die de Edge functionaliteit wel fijn vinden werken en dit regelmatig gebruiken?
Je hebt natuurlijk personen die een zo leeg mogelijk homescreen willen en dan is de edge functionaliteit je natte droom. Persoonlijk interesseert het mij weinig hoe rommelijk mijn homescreen is en heb ik alle "vitale" apps in een mapje op het eerste homescreen staan Dat start echt sneller op dan de apps te lanceren via de edge rand.

[...]
Haha, ook schuldig! :9
Heb ook alles op mijn Homescreen staan in mapjes. Mapjes ingedeeld op categorie en allemaal een eigen naam.

Daarnaast, wat ik me nu net bedenk (en dus buiten de contest om af vraag), zijn er veel apps die (al dan niet via Samsung software) gebruik maken van de schuine rand? D.w.z. dat je bijvoorbeeld in Twitter aan de randen de mogelijkheid hebt om een Tweet te plaatsen, te retweeten, te farvoriten etc. waar dit anders achter/in een menu verborgen zat? Zelfde geldt voor FB bijv.?
En als je een SMS'je leest, heb je dan in de Edge rand direct de mogelijkheid tot beantwoorden of bellen staan waar je anders eerst het menu in moest?
Edit: kortom: wordt de Edge van de Edge (:9) optimaal benut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:44:

Daarnaast, wat ik me nu net bedenk (en dus buiten de contest om af vraag), zijn er veel apps die (al dan niet via Samsung software) gebruik maken van de schuine rand? D.w.z. dat je bijvoorbeeld in Twitter aan de randen de mogelijkheid hebt om een Tweet te plaatsen, te retweeten, te farvoriten etc. waar dit anders achter/in een menu verborgen zat? Zelfde geldt voor FB bijv.?
En als je een SMS'je leest, heb je dan in de Edge rand direct de mogelijkheid tot beantwoorden of bellen staan waar je anders eerst het menu in moest?
Edit: kortom: wordt de Edge van de Edge (:9) optimaal benut?
Nee, om het voorbeeld van de Twitter app te gebruiken, daar zie je enkel de trending topics op, meer niet. Laat ik dat nou net het minst interessante van twitter vinden. Ik zou daar jiuist nieuwe tweets uit mijn tijdlijn verwachten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

PaT schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:50:
[...]

Nee, om het voorbeeld van de Twitter app te gebruiken, daar zie je enkel de trending topics op, meer niet. Laat ik dat nou net het minst interessante van twitter vinden. Ik zou daar jiuist nieuwe tweets uit mijn tijdlijn verwachten o.i.d.
Dus als je de Twitter-app opent op de Edge+, kan je via de 'Edge' niet direct een nieuwe tweet plaatsen?
En een beetje datzelfde geldt dus voor FB en andere apps? Of ben je een app tegengekomen waar het wel optimaal benut wordt.(Even zeker weten dat we elkaar begrijpen, ik ben hier serieus benieuwd naar :)).

Kan me enerzijds voorstellen dat dit niet het geval is: de Samsung Galaxy S6 Edge(+) is uniek door de gebogen rand. Andere telefoons hebben dit niet dus ik kan me voorstellen dat makers van apps hier geen rekening mee houden.
Nu ik dit hierboven getypt heb: hoe gaan de meeste apps eigenlijk om met de rand? Wordt dit meegeteld bij de rest van het scherm? D.w.z. dat dingen mee vouwen met de rand, of worden apps alleen weergegeven in het vlakke gedeelte van het scherm (waarbij op de rand dus niks weergegeven wordt)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

lverstoep schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:08:
Voor het testen van de audiokwaliteit heb je eigenlijk een testbuddy met heel goed gehoor nodig: wat dacht je van je hond of kat?

Benodigdheden:
- Hond of kat
- De app Dog Sounds of Cat Sounds
- Een of meer andere telefoons ter vergelijking

Testuitvoering:
- Zet de telefoons ruim uit elkaar neer, met elk dezelfde hond/katgeluiden op continuous.
(let erop dat het volume op alle telefoons ongeveer gelijk is en dat ze op gelijke afstand staan van het startpunt van het huisdier)
- Laat je hond of kat binnen in de ruimte.

Aan welke telefoon geeft de hond of kat de voorkeur?
Deze test ga ik uitvoeren, al hoop ik niet dat je er heel hoge verwachtingen van hebt, want de hond en de kat hier in huis kunnen wel goed horen, maar luisteren gaat minder goed. Bovendien hebben ze allebei een hekel aan telefoons, omdat ze de aandacht van hun baasjes liever niet delen :P
roel_bertens schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:12:

Ik heb een Garmin Forerunner met ANT+ hartslagmeter. Zal even uitzoeken hoe ik de hartslagmeter aan de S6 kan kopppelen. Tegelijk aan de S6 en aan de Forerunner kan toch niet? Dan wordt vergelijken van 2 en 3 lastig.
peponline schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:08:
Ik zou graag willen weten hoe het bevalt om te hardlopen met deze telefoon.
- Is hij niet te groot en te zwaar om mee te nemen in een hardloopband of los in de broekzak?
- Hoe is het geluid uit de speaker voor de Audio Ques? Is het hard genoeg en goed te verstaan?
- Hoe klinkt het geluid voor muziek tijdens het hardlopen via de (bijgeleverde) headset?
- Lukt het om tijdens het lopen een foto/video te maken met de SteadyShot?
- Hoe is het resultaat van een afgelegde GPS route in bv Runkeeper?
- Hoeveel batterijpercentage is er verbruikt na het rondje lopen? En hoe snel is hij weer bijgeladen?
- Hoe makkelijk kan ik mijn afgelegde activiteiten delen met anderen?
Normaal neem ik mijn iPhone 6 in een heupgordel mee tijdens hardlopen, om muziek te kunnen luisteren onderweg. Sinds ik de Garmin heb, gebruik ik de gps van de iPhone niet meer, maar ik kan die van de S6 wel aanzetten en de route en tijden vergelijken met die van de Garmin.
jandd0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:37:
De huisdier camera test

Ik zou graag een test zien van de snelheid van de camera en de autofocus. Indien mogelijk graag door middel van foto's van huisdieren aangezien de vacht van een beest het toch vaak lastig maakt voor een smartphone camera.

Wij hebben sinds een paar maanden een jonge kat en z'n beestje is natuurlijk hartstikke leuk en je wil er constant foto's en filmpjes van maken. Mijn Oneplus One heeft toch moeite om binnen snel te focussen op de vacht, hier is altijd weer een paar seconden voor nodig waardoor ik vaak die perfecte foto misloop.

Op het internet zijn wel genoeg camera vergelijkingen en samples te vinden, deze zijn echter bijna altijd buiten in goede lichtomstandigheden.

Dus de test die ik voorstel:
  • Tijd vanaf telefoon uit de broekzak halen, camera openen, scherpstellen en foto maken
  • Foto's binnen, van huisdier of ander wollig object (dikke wollen trui of sjaal oid)
Als de beestjes even stil blijven zitten wil ik dit proberen. Meestal levert een fotosessie allemaal plaatjes met een wazige vachtkleurige vlek op.
Sixblade schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:54:
Ik zou wel willen testen hoe goed s health werkt met dit toestel, dus of de stappen teller wel echt zo nauwkeurig is en de voedingsmeter. Hoeveel zou ik kunnen afvallen met deze telefoon ;-)
Toevallig heb ik ook een Garmin Vivofit, dus vanaf vanavond 00:00 uur zet ik de stappenteller op de S6 aan en 24 uur later kijk ik in hoeverre ze afwijken. Ik weet niet hoe ik de nauwkeurigheid van de voedingsmeter kan testen, of wil je dat ik voor en na die 24 uur op een geijkte weegschaal ga staan? :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sixblade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:34
Canaria schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:25:
[...]

Toevallig heb ik ook een Garmin Vivofit, dus vanaf vanavond 00:00 uur zet ik de stappenteller op de S6 aan en 24 uur later kijk ik in hoeverre ze afwijken. Ik weet niet hoe ik de nauwkeurigheid van de voedingsmeter kan testen, of wil je dat ik voor en na die 24 uur op een geijkte weegschaal ga staan? :+
Ha ha, nee maar ik zou wel eens een test willen zien met een maand lang S-Health gebruik en dan echt max out dus al je stappen in de gaten houden en al je voedsel scannen en dan zien of je bloeddruk echt lager word of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Vickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:02:
[...]

Dus als je de Twitter-app opent op de Edge+, kan je via de 'Edge' niet direct een nieuwe tweet plaatsen?
En een beetje datzelfde geldt dus voor FB en andere apps? Of ben je een app tegengekomen waar het wel optimaal benut wordt.(Even zeker weten dat we elkaar begrijpen, ik ben hier serieus benieuwd naar :)).

Kan me enerzijds voorstellen dat dit niet het geval is: de Samsung Galaxy S6 Edge(+) is uniek door de gebogen rand. Andere telefoons hebben dit niet dus ik kan me voorstellen dat makers van apps hier geen rekening mee houden.
Nu ik dit hierboven getypt heb: hoe gaan de meeste apps eigenlijk om met de rand? Wordt dit meegeteld bij de rest van het scherm? D.w.z. dat dingen mee vouwen met de rand, of worden apps alleen weergegeven in het vlakke gedeelte van het scherm (waarbij op de rand dus niks weergegeven wordt)?
Ik zal straks ff m'n twitteraccount via de officiele twitterapp oevoegen en kijken wat er gebeurd, maar ik vermoed dat ik alleen de trending tweets te zien krijg. Ik ben nog geen echte Edge app tegen gekomen. Ik vind het Edge gedeelte wel erg handig als nachtklokje :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
janvanduschoten schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:22:
[...]
Ik vind het Edge gedeelte wel erg handig als nachtklokje :Y
Trekt dit, ondanks het een amoled is, niet superveel batterij gedurende een volledige nacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
tweakers65 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
[...]

Trekt dit, ondanks het een amoled is, niet superveel batterij gedurende een volledige nacht?
Moet je even zoeken, ik heb dat een keer gemeten, ik dacht dat het zo'n 15% aan energie kostte om de hele nacht de klok aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

l3art schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:54:
[...]

Moet je even zoeken, ik heb dat een keer gemeten, ik dacht dat het zo'n 15% aan energie kostte om de hele nacht de klok aan te laten staan.
Dat is vrij veel voor een telefoon waarbij ik (bij de Edge), ongeveer 35% overhield aan het einde van de dag.
Het is dus vooral interessant voor mensen die de telefoon overdag opladen ipv in de ochtend. Het is ook interessant voor mensen met een draadloze oplader.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

tweakers65 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
[...]

Ik heb hem aan de lader in de nacht, dus maakt mij niet echt uit. Ik zie de tijd, hoe laat de wekker staat (ook Google Play: Timely - Wekker , niet eens de stock wekker) en het batterijpercentage.
Vickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:02:
[...]

Twiter laat alleen de headlines zien, niet van je eigen timeline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

Ik ben benieuwd naar de winnende inzending :D
Mag het leukste idee winnen!

Wordt de winnaar ook in het topic bekend gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb vanmorgen nog wat plaatjes van de ochtendschemering geschoten:

donker iso auto

Standje "auto". Bakken met ruis en de lucht werd wel erg licht.

In de "Prof" modus is dat te verhelpen, maar experimenteren wordt dan wel het devies.

Donkere lucht pro,  iso laag

Hier stond de ISO waarde volgens mij behoorlijk laag. De ruis is aanzienlijk minder.

donker iso middel

Hier stond de ISO waarde iets hoger, volgens mij rond de 400.

Je kan dus hele mooie foto's maken met de Samsung Galaxy S6 Edge+, maar dan moet je wel zelf de controle over kunnen nemen. Met snelle opbjecten is dat natuurlijk niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

PaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:33:

[afbeelding]

In de "Prof" modus is dat te verhelpen, maar experimenteren wordt dan wel het devies.

[afbeelding]

Hier stond de ISO waarde volgens mij behoorlijk laag. De ruis is aanzienlijk minder.

[afbeelding]

Je kan dus hele mooie foto's maken met de Samsung Galaxy S6 Edge+, maar dan moet je wel zelf de controle over kunnen nemen. Met snelle opbjecten is dat natuurlijk niet handig.
Wow, dat ziet er indrukwekkend uit :D
Was er geen enkele mogelijkheid om het beeld een beetje "bij te stellen" in auto modus? Met mijn huidige telefoon moet je vaak ergens anders op focussen om een beter beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

YorrickNL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:53:
[...]

Wow, dat ziet er indrukwekkend uit :D
Was er geen enkele mogelijkheid om het beeld een beetje "bij te stellen" in auto modus? Met mijn huidige telefoon moet je vaak ergens anders op focussen om een beter beeld te krijgen.
Viel tegen, ja, je kan ergens anders op focussen, maar de ruis kreeg ik er niet zo 1-2-3 mee weg. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel melden dat ik de foto's snel geschoten heb voordat de metro vertrok. Echt veel tijd om te gaan pielen had ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

PaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:56:
[...]

Viel tegen, ja, je kan ergens anders op focussen, maar de ruis kreeg ik er niet zo 1-2-3 mee weg. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel melden dat ik de foto's snel geschoten heb voordat de metro vertrok. Echt veel tijd om te gaan pielen had ik dus niet.
Ah, oké! Geen probleem, het is ook wel een realistische weergave van hoe een gebruiker een foto maakt: wil niet al te lang prutsen, toch? :9

• tweakers65
PaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie foto's, vooral de 2e! Juist spijtig van de ruis die er in zit... Zit op mijn werk met wetenschappelijke camera's die superlage ruisniveaus hebben, van als je die camera's hebt gebruikt valt ruis echt (negatief) op bij andere camera's... (ondanks dat ze ook heel goed zijn :+ )

edit: nu de test gedaan is: welke smartphone hebben de modjes nu en welke vinden ze beter, degene die ze nu hebben of de edge+? :P

[ Voor 8% gewijzigd door tweakers65 op 16-09-2015 20:38 ]

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Zijn er al modjes aan de slag kunnen gaan met het geluid (nog geen feedback gezien tot nog toe)?
Ben mateloos benieuwd want dit zou wel eens mijn redding kunnen zijn!!!
Conroe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:55:
Ik zou graag de Ultra High Quality Audio (meer bepaald de noise-cancelling draadloze headphones) flink uitgebreid getest zien!
Gezien ik ASS heb, kom ik soms GEK van omgevingsgeluid (lees: geluidovergevoeligheid)!
Zo wonen wij langs drukke baan en kom ik soms geschift van het lawaai van de voorbijsnellende voertuigen!
In die mate zelfs dat ik wil dat het meteen ophoudt!!!
Ik heb al van alles geprobeerd gaande van over-ear beschermers tot kneedbare wasbolletjes, siliconen plug-ins, plug-ins met noise-cancelling voor op mijn telefoon...
Helaas nog steeds niet met het gewenste resultaat!
Kortom willen jullie voor mij uitvogelen of de Edge+ mij het leven wat aangenamer kan maken wat dat betreft?
Bovendien ben ik audiofiel in hart en nieren dus ook érg benieuwd of UHQA zijn beloftes kan waarmaken in het algemeen!
Verder gebruik ik ook nog allerhande high quality audio mindfulness/meditation/relaxation apps zoals Naturespace moest je die kunnen opnemen in test?
http://www.naturespace.com/platforms/android/
Kwestie van wat meer rust in mijn hoofd te krijgen! :)

Ik zie uit naar jullie uitgebreid verslag!
Thanks very much in advance!!!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Conroe schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:38:
Zijn er al modjes aan de slag kunnen gaan met het geluid (nog geen feedback gezien tot nog toe)?
Ben mateloos benieuwd want dit zou wel eens mijn redding kunnen zijn!!!

[...]
Heb de edge+ zowel aan een Bluetooth speaker gehangen als met oordopjes beluisterd. Alleen is dit voor ons niet technisch te beoordelen of het nu zoveel beter is dan een ander toestel. Met mn oordopjes was het geluid wel beduidend beter dan op mijn G2.
Over Bluetooth kan ik weinig zeggen omdat de speaker hier de zwakke schakel is, hier kon ik geen verschil in kwaliteit bij horen.
YorrickNL schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:57:
Ik ben benieuwd naar de winnende inzending :D
Mag het leukste idee winnen!

Wordt de winnaar ook in het topic bekend gemaakt?
Nee de winnaar wordt niet algemeen bekend gemaakt. Daar mag de winnaar zelf over beslissen of hij/zij dit bekend wil maken. De winnaar is overigens al op de hoogte gebracht.

[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 17-09-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

l3art schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:55:
[...]
Nee de winnaar wordt niet algemeen bekend gemaakt. Daar mag de winnaar zelf over beslissen of hij/zij dit bekend wil maken. De winnaar is overigens al op de hoogte gebracht.
Ik neem aan dat de test die gewonnen heeft voldoet aan de voorwaarden? Waaronder de 'in en om het huis' eis? :P

Aangezien er hier behoorlijk wat tests stonden die niet aan deze eis voldeden geloof ik.

Winnaar: in ieder geval van harte gefeliciteerd! :D Veel plezier ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Jammer dat mijn idee niet is door gegaan maar wel gratz naar de winnaar!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• EM-220192
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-08-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door EM-220192 op 19-09-2015 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berer08
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 17:46
Mobiele telefoons zijn tegenwoordig mobiele werkplekken.
De vraag is kan deze Galaxy S6 edge+ een volwaardige werkplek vervangen?
Koppelen van een scherm, toetsenbord, muis en bluetooth devices. (via virtuele desktop?)
Alles laten samenwerken inclusief gebruik van de telefoon functionaliteit.
De "edge" functionaliteit kan gebruikt worden voor meldingen als nieuwe mail, chat, etc.

Succes met deze test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
Vickiieee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:32:
[...]

Ik neem aan dat de test die gewonnen heeft voldoet aan de voorwaarden? Waaronder de 'in en om het huis' eis? :P

Aangezien er hier behoorlijk wat tests stonden die niet aan deze eis voldeden geloof ik.

Winnaar: in ieder geval van harte gefeliciteerd! :D Veel plezier ermee! :)
Over de actie en de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Vragen en opmerkingen graag in het feedback topic.
?
>:)

Ik weet het, ik weet het. De inzendingen zullen uiteraard ge'zeef'd zijn :D I rest my case!

Pagina: 1 2 3 4 Laatste