Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik zou wel eens willen weten hoe de Edge + presteert met virtual reality. Wat zijn de maximale grafische prestaties van dit apparaat? Ergo wat zou de maximale potentie zijn met virtual reality en de hardware beperking die het toestel tegelijkertijd met zich meebrengt? Is de pixel lay-out van de amoled schermen nog meer waar te nemen op het grotere display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wander waals
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-08 00:26
bouwkwaliteit en hoe intuitief de software is: geef hem aan een 2 jarige en kijk wat er gebeurt, dan zie je zowel hoe snel hij kapot gaat als hoe logisch de software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:52
Ik zou graag willen weten of de edge randen voor vervorming zorgen bij gebruik in een cardboard, zelf gebruik ik nu mijn note3 in de Google cardboard v2.0 maar zou de edge+ ook voor gaan gebruiken vanwege de hogere resolutie.

Benodigdheden : 1 cardboard versie 2.0 en de cardboard app.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:53
Leuke test voor de camera en audio: met een houder de telefoon op het stuur van een mountainbike monteren en dan de Posbank overrijden. Hier zijn veel plekken met veel en weinig licht. Ben benieuwd of de camera onder hoge snelheid nog steeds een waarheidsgetrouw beeld in 4k weet vast te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 08:33
Met de winter voor de deur: hoe hanteerbaar is de Edge+ nog met handschoenen aan? Lijkt me dat de dunne randen wat moeilijker grip bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik graag zou willen testen is dat je muziek op oortjes aanzet en dan snel tussen allerlei apps switched die geen invloed uitoefenen op geluid (Zoals youtube en spotify dat wel doen). Bij voorgaande telefoons van Samsung heb ik namelijk gemerkt dat het geluid zo nu en dan hapert, stilvalt of soms helemaal stopt.

Ik hoor graag wat eruit komt! :P

mvg,

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
  • Laatst online: 30-12-2021
Hoe makkelijk kan je de S6 edge+ eigenlijk van tafel opnemen zonder dat je per ongeluk de rand vastneemt en zo 1 of andere input geeft aan het scherm? (Indien het scherm aanstaat natuurlijk.) Die rand ziet er namelijk redelijk dun uit.. En voelt het toestel dan nog wel stevig aan met zo dunne randen?

Verder vraag ik me af of de achterkant niet een echte vingerafdrukmagneet is (rekening houdende met het feit dat er een vingerafdrukscanner op het toestel zit zou je direct de vingerafdrukken van de achterkant kunnen halen :P )

En als laatste: hoe goed is de camera-applicatie? Heb een collega die nu een windows phone gekocht heeft en die lumia camera-app is super! Met eenvoudige swipe-bewegingen kan je alles van je camera (tot diafragma toe) instellen.. (Daar kan ik alleen maar van dromen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Mother_lepard schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:29:
Leuke test voor de camera en audio: met een houder de telefoon op het stuur van een mountainbike monteren en dan de Posbank overrijden. Hier zijn veel plekken met veel en weinig licht. Ben benieuwd of de camera onder hoge snelheid nog steeds een waarheidsgetrouw beeld in 4k weet vast te leggen.
Dat zal waarschijnlijk niet gaan door de trillingen, dat kan het OIS niet bijhouden, wel eens geprobeerd met een andere telefoon ook met OIS, en die gaat helemaal over de rooie :P.
Drwho1 schreef op maandag 07 september 2015 @ 14:46:
Met de winter voor de deur: hoe hanteerbaar is de Edge+ nog met handschoenen aan? Lijkt me dat de dunne randen wat moeilijker grip bieden?
De telefoon biedt relatief weinig grip door de randen, maar met handschoenen aan is het wel beter. Net even getest :).
tweakers65 schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:28:
Hoe makkelijk kan je de S6 edge+ eigenlijk van tafel opnemen zonder dat je per ongeluk de rand vastneemt en zo 1 of andere input geeft aan het scherm? (Indien het scherm aanstaat natuurlijk.) Die rand ziet er namelijk redelijk dun uit.. En voelt het toestel dan nog wel stevig aan met zo dunne randen?

Verder vraag ik me af of de achterkant niet een echte vingerafdrukmagneet is (rekening houdende met het feit dat er een vingerafdrukscanner op het toestel zit zou je direct de vingerafdrukken van de achterkant kunnen halen :P )

En als laatste: hoe goed is de camera-applicatie? Heb een collega die nu een windows phone gekocht heeft en die lumia camera-app is super! Met eenvoudige swipe-bewegingen kan je alles van je camera (tot diafragma toe) instellen.. (Daar kan ik alleen maar van dromen..)
De rand heeft geen invloed op het opnemen van de telefoon. Het toestel voelt goed stevig aan, vergelijkbaar met een iPhone 5S, weinig flex in het geheel.

De achterkant is wel een behoorlijke vingerafdrukmagneet, maar op de gouden versie die ik heb, valt het haast niet op.

De camera applicatie is erg goed, ben er zeer te spreken over, snelle reactietijd en mooie en goede foto's. Zelfde geldt voor videoopnamen. De slow motion zoals eerder hier geplaatst werkt erg leuk, al gaat de resolutie dan wel naar 720p.

In de prof stand kun je veel zelf instellen, ook de diafragma, zie screenshot.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2015-09-07%2018.36.49.jpg

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:14
Terwijl schermen ogenschijnlijk steeds vaker moeten opvallen qua 'levendigheid', vraag ik me juist af hoe natuurgetrouw het beeldscherm is. Opvallen doet men namelijk met té heldere, té verzadigde en/of overdreven contrastrijke weergave.

Ga daarom naar een site als http://www.lagom.nl/lcd-test/ en bekijk hoe de telefoon het doet in de verschillende tests.

- Oversaturatie valt makkelijk op in de contrast test, vakjes zijn dan niet (goed) te onderscheiden aan het heldere uiteinde en lopen 'dicht'.
- Te helder valt op in de white saturation test. Lichte grijstinten zijn niet te onderscheiden van wit.
- Contrast overdrijven valt op in de contrast en gradient test. De overgang van links naar rechts verloopt niet geleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:03
Ik ben benieuwd of de telefoon mijn iPad zou kunnen vervangen in de klas. Ik gebruik nu een ipad om les te kunnen geven op mijn bord met de app Explain everything.
(De kinderen zien wat ik schrijf op mijn iPad direct op mijn bord)
werkt de telefoon nu lekker genoeg om dan goed op het bord te kunnen schrijven? Is een stylus hierbij toch mogelijk? Werkt Miracast goed, of krijg je veel lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Propheticus schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:45:
Terwijl schermen ogenschijnlijk steeds vaker moeten opvallen qua 'levendigheid', vraag ik me juist af hoe natuurgetrouw het beeldscherm is. Opvallen doet men namelijk met té heldere, té verzadigde en/of overdreven contrastrijke weergave.

Ga daarom naar een site als http://www.lagom.nl/lcd-test/ en bekijk hoe de telefoon het doet in de verschillende tests.

- Oversaturatie valt makkelijk op in de contrast test, vakjes zijn dan niet (goed) te onderscheiden aan het heldere uiteinde en lopen 'dicht'.
- Te helder valt op in de white saturation test. Lichte grijstinten zijn niet te onderscheiden van wit.
- Contrast overdrijven valt op in de contrast en gradient test. De overgang van links naar rechts verloopt niet geleidelijk.
Nou, daar komt het toestel dus niet heel erg goed uit. Zowel in de Black-level test als de white saturation test vallen de uiterste 2 witte patronen (meest wit) en zelfs de 6 donkerste zwarte blokken compleet weg. Het aanpassen van de schermhelderheid heeft daar verder weinig positief of negatief effect op. Qua kleurgetrouwheid kan het dus duidelijk beter. Je kan je natuurlijk afvragen hoe gewenst zo iets is bij een smartphone. De meesten zullen niet hun drukwerk er op gaan klaarmaken, dus een beetje extra "power" voor de weergave kan wat mij betreft weinig kwaad. Ik vind het nog steeds een heel mooi scherm en heb niet het idee dat kleuren te overdreven weergegeven worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:14
Qua helderheid snap ik dat een smartphone ook buiten afleesbaar moet zijn.
Bij het bekijken van je foto's, een serie/film of streaming video, lijken natuurgetrouwe kleuren me echter wel wenselijk.
Te gesatureerd beeld leidt bijvoorbeeld al snel tot veel te rode huidtinten. Slecht detail in donkere waardes (blacklevel test) is verder jammer bij het bekijken van de meeste films content.

Valt verder nog een kleuring op? Is het beeld bijvoorbeeld te koel/blauw zoals dat vaak het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptour
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik ben benieuw hoe gevoelig het beeld scherm is met het gebogen scherm
bijv. als je hem in je broekzak heb. Dat er dan niet allemaal apps worden gestart met air view enz. En hoe gaat het in werking met een screen protector en een telfoon hoesje? En

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 18:53
The Wizard schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:39:
[...]

Dat zal waarschijnlijk niet gaan door de trillingen, dat kan het OIS niet bijhouden, wel eens geprobeerd met een andere telefoon ook met OIS, en die gaat helemaal over de rooie :P.

[...]
Juist! Vandaar die test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

sander_dr schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:04:
Ik ben benieuwd of de telefoon mijn iPad zou kunnen vervangen in de klas. Ik gebruik nu een ipad om les te kunnen geven op mijn bord met de app Explain everything.
(De kinderen zien wat ik schrijf op mijn iPad direct op mijn bord)
werkt de telefoon nu lekker genoeg om dan goed op het bord te kunnen schrijven? Is een stylus hierbij toch mogelijk? Werkt Miracast goed, of krijg je veel lag?
Even getest ;)

Aangezien ik zelf over een Note 4 beschik, met stylus dus heb ik direct geprobeerd alsof deze ook op de S6 Edge+ zou werken. Dit is jammer genoeg niet het geval. Je kan natuurlijk met een vinger op het scherm schrijven, maar dit is wel een stuk minder nauwkeurig als bij de Note

Het casten van het scherm werk prima, maar dit is duidelijk meer geschikt om iets te laten zien dan er vanaf te werken.
raptour schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 08:40:
Ik ben benieuw hoe gevoelig het beeld scherm is met het gebogen scherm
bijv. als je hem in je broekzak heb. Dat er dan niet allemaal apps worden gestart met air view enz. En hoe gaat het in werking met een screen protector en een telfoon hoesje? En
Het scherm is heel gevoelig, echter heeft Samsung een functie in gebouwd dat de telefoon door heeft wanneer je "per ongeluk" op schermrand drukt tijdens het vast houden. Het scherm is aan de randen, die je door de vorm van het toestel eerder raakt dan een toestel met een "normale" rand. Dus bewust minder gevoelig tegen per ongeluk gebruik. ik heb dus nooit het probleem dat het scherm aangaat in mijn zak.

Screen protector en/of een hoesje hebben we niet in gebruik, ik denk dat je hier voor op een beetje af kan gaan wat er wordt geschreven in het S Edge topic (dus niet de plus)

[ Voor 33% gewijzigd door Bullet NL op 08-09-2015 08:58 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mounty_078
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2023
De werking tussem de Samsung S6 Edge+ en Smart TV's. Ik heb nog altijd wel is problemen met het connecten en met audio/video lag via Miracast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op maandag 07 september 2015 @ 21:17:
[...]

Nou, daar komt het toestel dus niet heel erg goed uit. Zowel in de Black-level test als de white saturation test vallen de uiterste 2 witte patronen (meest wit) en zelfs de 6 donkerste zwarte blokken compleet weg. Het aanpassen van de schermhelderheid heeft daar verder weinig positief of negatief effect op. Qua kleurgetrouwheid kan het dus duidelijk beter. Je kan je natuurlijk afvragen hoe gewenst zo iets is bij een smartphone. De meesten zullen niet hun drukwerk er op gaan klaarmaken, dus een beetje extra "power" voor de weergave kan wat mij betreft weinig kwaad. Ik vind het nog steeds een heel mooi scherm en heb niet het idee dat kleuren te overdreven weergegeven worden.
Wanneer ik de telefoon in de settings op aanpasbaar display zet kan ik alle blokken in de White Saturation test zien, dus ook blok 253 en 254 waarbij de laatste echt heel minimaal zichtbaar is.

Bij de blacklevel test vallen bij mij dan de eerste 4 zwarte blokken weg, blok 5 kan ik wel onderscheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igoranze
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 16:37
Beste,

Het volgende. Momenteel heb ik een LG G3, prima telefoon bij normaal gebruik. Maar zoals je al kan raden "gebruik" ik mijn telefoon niet normaal. (Ik ben niet voor niets een Tweaker). Bij de LG heb ik een paar probleempjes:
  • In de Android SDK Studio moet ik eerst de LG PC Suite installeren voordat de telefoon herkend wordt (Alleen in Windows, in Linux moet ik PTP inschakellen).
  • Soms speel ik wel eens een spelletje op mijn telefoon, als ik vervolgens mijn MiraCast naar de Sony Bravia heb ik een grote latency. Hierdoor heb ik helemaal geen zin meer om te spelen. (Games zoals Cut The Rope en GTA SA)
  • Ik heb een DIY Beamer (ongeveer zoiets als dit: http://www.gadgethouse.nl...ne-projector-p101806.html) Mijn telefoon is hierop aangesloten alleen heb ik te weinig licht (Backlight) vanuit de telefoon. Hierdoor is het scherm dat geprojecteert wordt niet heel helder en slecht zichtbaar.
1. Graag wil ik dat er als eerst getest wordt op de DIY Beamer.(https://www.youtube.com/watch?v=xZgsD4usb48)
Benodigdheden:
  • Loep
  • Schoennendoos
  • SmartPhone
Bij de test moet het volgende in acht worden genomen:
  • Hoe goed is de beeldkwaliteit?
  • Hoe goed is het geluid vanuit de schoennendoos?
  • Wordt de telefoon warm of niet?
2. Als tweede test wil ik graag weten hoe makkelijk het is om een App te ontwikkelen op de telefoon.
Hierbij wil ik graag het volgende weten:
  • Hoe snel is de omgeving klaar te zetten?
  • Zijn er extra drivers nodig om de telefoon compatible te maken met de Android SDK studio?
3. De laatste in mijn lijst is de MiraCast test. Hierbij wil ik graag weten of de latency beter of slechter is bij de S6 Edge+.

Succes en bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandd0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 12:18
De huisdier camera test

Ik zou graag een test zien van de snelheid van de camera en de autofocus. Indien mogelijk graag door middel van foto's van huisdieren aangezien de vacht van een beest het toch vaak lastig maakt voor een smartphone camera.

Wij hebben sinds een paar maanden een jonge kat en z'n beestje is natuurlijk hartstikke leuk en je wil er constant foto's en filmpjes van maken. Mijn Oneplus One heeft toch moeite om binnen snel te focussen op de vacht, hier is altijd weer een paar seconden voor nodig waardoor ik vaak die perfecte foto misloop.

Op het internet zijn wel genoeg camera vergelijkingen en samples te vinden, deze zijn echter bijna altijd buiten in goede lichtomstandigheden.

Dus de test die ik voorstel:
  • Tijd vanaf telefoon uit de broekzak halen, camera openen, scherpstellen en foto maken
  • Foto's binnen, van huisdier of ander wollig object (dikke wollen trui of sjaal oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vattick
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben momenteel in het bezit van de s6 Edge.

een paar problemen die ik bij toestel heb is de kras gevoeligheid (helemaal in vergelijking met mijn s4 die echt abused is geweest en geen krassen heeft gehad tov een kras door een sleutel bij de 6 edge) Is het glas van de edge plus kras bestendiger dan die van de reguliere edge?

Foto's maken is echt een genot met de reguliere s6 edge (echt prachtfotos maakt die) echter in het donker is de kwaliteit echt droevig. Hoe zit dat met de 6 edge +

Ik heb het voor elkaar gekregen een aluminium propje in mijn audio jack te krijgen (vraag me niet hoe). na een flinke struggle kreeg ik deze ook erweer uit. Hoe groot is de kans dat dit bij de edge plus ook gebeurt?:P

fingerprint lock is niet altijd heel accuraat. Hoe zit dit bij de edge +?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PatrickO-
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10-2024
Laatst in de Bijenkorf heb ik de huidige S6 Edge gezien, en die had hetzelfde probleem als mijn MBPR uit 2013, namelijk inbranden van het scherm. Ik zou dus graag zien dat er getest wordt of de S6 Edge+ ook last heeft van inbranden en of we daarmee dan kunnen spreken van #burn-gate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranjoB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-07 16:37
Een leuke camerafunctie is het maken van een panoramafoto.
Echter moet de camera hier doorgaans langzaam bewogen/gedraaid worden om een goed en scherp resultaat te krijgen.

Hoe snel kan een goede panoramafoto gemaakt worden met de Samsung S6 edge+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

-PatrickO- schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 11:46:
Laatst in de Bijenkorf heb ik de huidige S6 Edge gezien, en die had hetzelfde probleem als mijn MBPR uit 2013, namelijk inbranden van het scherm. Ik zou dus graag zien dat er getest wordt of de S6 Edge+ ook last heeft van inbranden en of we daarmee dan kunnen spreken van #burn-gate?
Elk Amoled scherm kan in branden, Dat van de S5, Note 4, de S6 en natuurlijk ook van de S6 Edge+
Dit heeft dus niets met toestellen specifiek te maken maar is een eigenschap van de gekozen techniek.
Echter bij normaal gebruik komt dit niet voor, de ingebrande toestellen laten zich alleen zien als DEMO exemplaar wat continu het zelfde beeld laat zien.

Lees de toesteltopics er maar op na, in branden is bij "Tweakersgebruik" geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Askus
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-04 21:24
Tegenwoordig wordt de smartphone vaak gebruikt als camera, daarom zou ik graag willen weten hoe snel de S6 Edge+ is met het opstarten van de camera en direct te fotograferen van een object?

Waarom deze vraag?
Ik heb zelf uit ervaring meegemaakt dat ik met mijn telefoon te veel tijd nodig had om de camera op te starten en daardoor het mooie foto moment te missen.
Voorbeeld voor een situatie: Je ziet een heel bijzondere vogel en je wilt het moment vastleggen, voordat het vogeltje weg vliegt. Je kan de foto nog niet maken, omdat de telefoon nog de camera moet opstarten. Die wachttijd was voor mij fataal.

Hoe snel is de S6 Edge+ met het opstarten van de camera, zodat je direct een foto kan maken van een object?

Test omschrijving:
De tester heeft de telefoon in zijn broekzak en probeert zo snel mogelijk een foto van een object te maken. Het gaat hierbij om de tijd die je nodig hebt om als mens een foto te maken van een object met de S6 Edge+. In het begin van de test heeft de tester zijn handen naast zijn broek. Wanneer de tijd start moet de tester zo snel mogelijk een foto maken van een object. Er is dus een tijdswaarnemer die de tijd bijhoud en stopt wanneer de foto is geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhornstra
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-02 18:36
edit:

Reacties op andere berichten wijzen uit dat het opladen met het draad sowieso sneller is dan draadloos opladen. Om deze reden hoeft de snelheid van het draadloos opladen niet meer te worden getest.
Oftewel: Stap 3 kan worden overgeslagen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een test met betrekking tot het gebruik van de draadloze oplader en de 'normale' lader.

Ik zou graag willen weten of het toestel sneller opgeladen wordt als je het toestel zowel met draad als draadloos tegelijk op laadt?

Benodigdheden voor de test:
1 Samsung S6 edge of Samsung S6 edge+ waarvan de accu niet volledig is opgeladen.
2 ongebruikte stopcontacten. Bij gebrek aan 2 vrije stopcontacten, gebruik een stekkerdoos waar 2 of meer stopcontacten op zitten.
1 draadloze lader voor de telefoon
1 reguliere oplader voor de telefoon

De test kan als volgt worden uitgevoerd:
1) Sluit beide opladers aan op het stroomcircuit.
2) Bepaal een ijkpunt voor de test. Dit ijkpunt is het resterende percentage accu dat, voordat de telefoon aan de oplader wordt aangesloten, nog aanwezig is in de telefoon. Noteer dit ijkpunt.
3) Als de accu hetzelfde resterende percentage heeft als het ijkpunt, Leg de telefoon op de draadloze oplader en kijk wat de resterende tijd is voordat de telefoon volledig is opgeladen. Noteer vervolgens de resterende tijd achter de letter A.
4) Zorg ervoor dat de accu hetzelfde resterende percentage heeft als het ijkpunt, sluit de telefoon dan aan de reguliere oplaadkabel. Kijk opnieuw wat de resterende tijd is voordat de telefoon volledig is opgeladen en noteer dit achter de letter B.
5) Zorg ervoor dat de accu hetzelfde resterende percentage heeft als het ijkpunt. Sluit vervolgens de telefoon aan op de reguliere oplaadkabel en leg de telefoon meteen ook op de draadloze oplader. Kijk wat de resterende tijd is en noteer tot slot de resterende tijd achter de letter C.

ijkpunt:
A)
B)
C)

Mogelijke conclusies:
Als C < A EN C < B, dan wordt de telefoon sneller opgeladen door het toestel zowel draadloos als met draad tegelijk op te laden.
Als het bovenstaande niet waar is, dan heeft het geen zin om je telefoon met draad en draadloos tegelijk op te laden.

[ Voor 85% gewijzigd door rjhornstra op 10-09-2015 16:29 . Reden: reacties in dit topic op andere berichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Blijft het toestel bruikbaar tijdens zware belasting (3D game spelen) en tegelijkertijd opladen. Juist bij zware belasting moet je snel bijladen. Als hij daardoor te heet wordt en uitvalt, dan is het toestel effectief niet meer bruikbaar voor gamen.
Soortgelijk iets heb ik meegemaakt tijdens navigeren in de auto: telefoon zat in de cradle op het dashboard in de zon en werd dermate heet dat hij uitviel. Weg navigatie en grote paniek in de auto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
jandd0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:37:
De huisdier camera test

Ik zou graag een test zien van de snelheid van de camera en de autofocus. Indien mogelijk graag door middel van foto's van huisdieren aangezien de vacht van een beest het toch vaak lastig maakt voor een smartphone camera.

Wij hebben sinds een paar maanden een jonge kat en z'n beestje is natuurlijk hartstikke leuk en je wil er constant foto's en filmpjes van maken. Mijn Oneplus One heeft toch moeite om binnen snel te focussen op de vacht, hier is altijd weer een paar seconden voor nodig waardoor ik vaak die perfecte foto misloop.

Op het internet zijn wel genoeg camera vergelijkingen en samples te vinden, deze zijn echter bijna altijd buiten in goede lichtomstandigheden.

Dus de test die ik voorstel:
  • Tijd vanaf telefoon uit de broekzak halen, camera openen, scherpstellen en foto maken
  • Foto's binnen, van huisdier of ander wollig object (dikke wollen trui of sjaal oid)
Dit zijn twee foto's gemaakt van mijn katten. Eentje met flits de ander zonder. Beide binnen gemaakt terwijl het buiten donker was.

https://goo.gl/photos/C5qsXAUX9o2dPhfi8
https://goo.gl/photos/M4MaTRZbmZ4YTZJ37

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Askus schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:48:
Tegenwoordig wordt de smartphone vaak gebruikt als camera, daarom zou ik graag willen weten hoe snel de S6 Edge+ is met het opstarten van de camera en direct te fotograferen van een object?

Waarom deze vraag?
Ik heb zelf uit ervaring meegemaakt dat ik met mijn telefoon te veel tijd nodig had om de camera op te starten en daardoor het mooie foto moment te missen.
Voorbeeld voor een situatie: Je ziet een heel bijzondere vogel en je wilt het moment vastleggen, voordat het vogeltje weg vliegt. Je kan de foto nog niet maken, omdat de telefoon nog de camera moet opstarten. Die wachttijd was voor mij fataal.

Hoe snel is de S6 Edge+ met het opstarten van de camera, zodat je direct een foto kan maken van een object?

Test omschrijving:
De tester heeft de telefoon in zijn broekzak en probeert zo snel mogelijk een foto van een object te maken. Het gaat hierbij om de tijd die je nodig hebt om als mens een foto te maken van een object met de S6 Edge+. In het begin van de test heeft de tester zijn handen naast zijn broek. Wanneer de tijd start moet de tester zo snel mogelijk een foto maken van een object. Er is dus een tijdswaarnemer die de tijd bijhoud en stopt wanneer de foto is geschoten.
Dit kan letterlijk in 2 seconden. Als je hem al in je broekzak twee keer op de hometoets drukt, dan staat de camera klaar voordat jij hem goed en wel op het te fotograferen object heb gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jandd0
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-07 12:18
l3art schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:24:
[...]

Dit zijn twee foto's gemaakt van mijn katten. Eentje met flits de ander zonder. Beide binnen gemaakt terwijl het buiten donker was.

https://goo.gl/photos/C5qsXAUX9o2dPhfi8
https://goo.gl/photos/M4MaTRZbmZ4YTZJ37
Ziet er heel goed! Foto's zijn super scherp en hebben veel meer detail dan ik gewend ben met mijn Oneplus One. Bedankt voor de test. Heb je voor deze foto's eerst nog handmatig scherpgesteld (touch focus) of direct na het openen van de camera app zo snel mogelijk een foto gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nee gewoon automatisch laten focussen. Geen touch dus. Echter ook niet zo snel mogelijk. Gewoon camera opstarten, richten op de kat en foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davee92
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:34
l3art schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:33:
Nee gewoon automatisch laten focussen. Geen touch dus. Echter ook niet zo snel mogelijk. Gewoon camera opstarten, richten op de kat en foto maken.
De foto's zien er erg strak uit! vooral ondanks het donkere.
Scherpte is ook goed aanwezig.

Ik had nog wel een vraag...
Welke kleur kun je het beste hebben van de Edge + wat betreft de vingerafdruk vlekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

davee92 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:44:
[...]

De foto's zien er erg strak uit! vooral ondanks het donkere.
Scherpte is ook goed aanwezig.

Ik had nog wel een vraag...
Welke kleur kun je het beste hebben van de Edge + wat betreft de vingerafdruk vlekken ?
Oei... Dat is een moeilijke.... Ik heb een licht blauwe, die in sommige omstandigheden wel silver lijkt... Die is best wel een vingerafdruk magneet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test de telefoon om zijn naamgeving:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.flaticon.com/png/256/31353.png

- Hoe functioneren de rand-functies zoals rekenmachine, kladblok-functie, tijd-klok en andere apps

Afbeeldingslocatie: http://plainicon.com/dboard/userprod/2803_dd580/prod_thumb/plainicon.com-46269-256px-fdd.png
- Hoe werken de communicatiemiddelen zoals Bluetooth/wifi/3g/4g "aan de rand" van het bereik?

Afbeeldingslocatie: http://findicons.com/files/icons/2315/default_icon/256/arrow_up.png

- Is het mogelijk om de telefoon op alle randen rechtop zetten?

Afbeeldingslocatie: http://simpleicon.com/wp-content/uploads/battery-low-256x256.png
- Welke functies kan je nog "op het randje van" batterijpercentage nog uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:17
Als ik een testcase moet verzinnen dan zou het zijn, hoe er word omgegaan met updates in Android op de S6. Zelf loop ik al een jaar of 4 rond met een S2. Top ding, nog steeds. Maar door stapelende updates. (play services, whatsapp etc.) enorme batterydrain en in mijn ogen te veel diskspace.
(Oplossing: playservices updates verwijderen, en direct update naar de nieuwste versie).

Dus mijn test zou zijn, geef een van de reviewers een telefoon voor een aantal maanden, en hou batterij usage en cpulock/wakelocks bij. :)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantomic
  • Laatst online: 20:09
Ik zou graag een drain test willen zien ( hoeveel procent in 20 min) met een redelijk normale test:
Vol helderheid, aantal apps open in de background, met volle geluid muziek afspelend terwijl je een game aan het doen bent. En natuurlijk heb je de 4G en wifi aanstaan om die serie nog binnen te halen:)

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

HyperTrophy schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:47:
Test de telefoon om zijn naamgeving:

[afbeelding]

- Hoe functioneren de rand-functies zoals rekenmachine, kladblok-functie, tijd-klok en andere apps
Echt stomtoevallig heb ik vandaag de notitieapp van Samsung moeten gebruiken omdat mijn pen het begaf tijdens een overleg. De Edge+ is door zijn formaat echt een fijne rakkert om notities/aantekeningen op te maken. De calculator verandert door te draaien van portrait naar landscape modus van een eenvoudige in een wiskundige rekenmachine. Verder valt er weinig over te vertellen. De klok/wekker/stopwatch/wereldklok is ook niet spannend en werkt alleen in portrait modus. Je kan in het Edge randje 's nachts de tijd en datum weergeven. Dat wordt heel subtiel gedaan zonder direct je hele slaapkamer te verlichten. Eigenlijk misschien wel prettiger dan de gemiddelde wekkerradio. Helaas is het zo klein dat ik zonder mijn lenzen de tijd niet goed af kan lezen.
[afbeelding]
- Hoe werken de communicatiemiddelen zoals Bluetooth/wifi/3g/4g "aan de rand" van het bereik?
Hier is al het een en ander over gezegd. 3G/4G is razendsnel door 4G+ en persoonlijk vind ik de belkwaliteit behoorlijk goed. Mijn medemods waren deze kwaliteit blijkbaar al gewend, want die merkten geen verschil met hun eigen toestel. Daarnaast heb ik vanavond ook de Miracast functionaliteit gebruikt en ook dat ging echt supergoed. Echt gewoon 0,0 lag en wat je dus op je toestel deed, zag je ook nagenoeg direct op je tv scherm gebeuren.
[afbeelding]
- Is het mogelijk om de telefoon op alle randen rechtop zetten?
Je moet natuurlijk wel een randdebiel (nofi) zijn als je dat gaat proberen. Mocht hij door dat experiment over het randje kieperen, dan heb je wel mooi een prijzig apparaat over de rand gejaagd! :P
[afbeelding]
- Welke functies kan je nog "op het randje van" batterijpercentage nog uitvoeren?
"Living on the edge" krijgt met zo'n batterij-percentage natuurlijk een heel nieuwe dimensie! Gelukkig heeft de Samsung Galaxy S6 Edge+ quick-charge functionaliteit, zodat ook maar heel even aansluiten op een oplader of neerleggen op een draadloze oplader genoeg is om weer een tijdje vooruit te kunnen met je favoriete bezigheden. Wellicht ruïneer je iemand pick-up line er mee, maar he, jij kan verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Biersteker schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 18:32:

Dus mijn test zou zijn, geef een van de reviewers een telefoon voor een aantal maanden, en hou batterij usage en cpulock/wakelocks bij. :)
Wie geeft dit even door aan Samsung? ik meld mij hierbij geheel vrijwillig aan om deze test uit te voeren! :+ ;)

Zonder gekheid,
Wat betreft de updates kunnen we weinig zinnigs zeggen. We kregen allemaal kort na ingebruikname een update van ongeveer 20MB voorgeschoteld. Voor de rest uiteraard nog niets bijzonders gehad of gemerkt.

Het algemene beeld van de batterij is dat hij voldoende capaciteit heeft om een dag door te komen, ook al is het niet heel ruim. Er zijn toestellen die dit beter doen, maar ondanks dat hoef je niet heel erg bang te zijn dat je halverwege de dag moet bijladen. En mocht dat onverhoopt wel het geval zijn, dan is dat klusje met quick-charge ook zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru1000
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik bezit nog steeds een galaxy S3 vanaf de first release date in Nederland en deze voldoet nog steeds voor alle nieuwe apps. Mijn telefoon is niet geroot en geheel origineel, de batterij gaat bij normaal gebruik nog makkelijk een dag mee.

Toon aan waarom trouwe gebruiker van een oud model (zoals ik met mijn S3) over moet stappen naar een telefoon welk drie jaar nieuwer is. Afgezien van een iets snellere processor, meer intern geheugen, iets betere camera, scherm en 4G.

Toon de werkelijke vernieuwingen (zoals de fingerprint scanner) en niet de standaard verbeteringen zoals boven geschreven. Laat zien dat de edge functie een werkelijke nuttige vernieuwing is en niet alleen een leuke design feature.

Laat aan trouwe gebruikers zien dat het loont om minimaal elke twee jaar een keer een nieuwe telefoon te kopen vanwege de werkelijke vernieuwingen ipv het mode accessoires/gadget wat het geworden lijkt te zijn.

Elke uitgevoerde test die dit niet aantoont bewijst mijn gelijk dat het onzin is om elke 2 jaar of vaker een nieuwe telefoon te kopen.

Proof that I am wrong, I dare you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 19:16
1. Is het mogelijk om draadloos te laden door een dikke plank heen? Ik zou het liefst de lader in mijn nachkastje bouwen zodat ie onzichtbaar blijft. Ik gok dat ik dan door 2cm hout heen moet laden.

2. Camera tests zijn voor mij belangrijk. Hoe presteert de camera onder verschillende omstandigeheden met een sluitertijd van +/- 1/50 seconden? Ik merk dat veel telefooncamera's terugvallen op een trage sluitertijd bij matig licht wat veel mislukte foto's oplevert. Ik heb liever wat donkerdere, maar scherpe, foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMvanNorden
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2018
Ben benieuwd hoe het afspelen van video's is t.o.v. telefoons zonder een gebogen scherm.

Vergelijk het bijvoorbeeld met een Note 4.

Ziet het er juist beter uit met de gebogen rand of ondervind je er hinder van?

Makkelijk uit te voeren in 20 minuten dacht ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

AMvanNorden schreef op woensdag 09 september 2015 @ 07:35:
Ben benieuwd hoe het afspelen van video's is t.o.v. telefoons zonder een gebogen scherm.

Vergelijk het bijvoorbeeld met een Note 4.

Ziet het er juist beter uit met de gebogen rand of ondervind je er hinder van?

Makkelijk uit te voeren in 20 minuten dacht ik zo!
Hier merk je echt helemaal niets van ten opzichte van een 'normaal' scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hoewel er geen twijfel is dat de kwaliteit van camera's op telefoons steeds beter wordt, is de tijd tussen broekzak en eerste foto niet perse altijd heel goed. Kans dat je het ultieme moment net gemist hebt (als er mods met kinderen zijn herkennen ze dit wellicht). Mijn oude xperia sp bijvoorbeeld had een dedicated button, en ik kon daarmee denk ik wel wat sneller een foto maken dan met mijn samsung nu, waar ik op het unlock scherm een icoon moet verschuiven.

Mijn test: de camera shootout. telefoon in de broek, regel een stopwatch (offline, andere telefoon of online). Druk op start, pak met dezelfde hand de telefoon uit je zak en neem een foto van de stopwatch. Herhaal om en om met S6 en je eigen / andere telefoon een aantal keer. Rapporteer gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
nietorigineel schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:10:
Hoewel er geen twijfel is dat de kwaliteit van camera's op telefoons steeds beter wordt, is de tijd tussen broekzak en eerste foto niet perse altijd heel goed. Kans dat je het ultieme moment net gemist hebt (als er mods met kinderen zijn herkennen ze dit wellicht). Mijn oude xperia sp bijvoorbeeld had een dedicated button, en ik kon daarmee denk ik wel wat sneller een foto maken dan met mijn samsung nu, waar ik op het unlock scherm een icoon moet verschuiven.

Mijn test: de camera shootout. telefoon in de broek, regel een stopwatch (offline, andere telefoon of online). Druk op start, pak met dezelfde hand de telefoon uit je zak en neem een foto van de stopwatch. Herhaal om en om met S6 en je eigen / andere telefoon een aantal keer. Rapporteer gemiddelde.
Gedaan. Gelukkig kun je de camera ook gebruiken ondanks de vingerafdruk beveiliging. Binnen 3,5 seconde was de foto gemaakt, zeer snel. Als je de telefoon vast hebt is het 1,5 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartentmm
  • Laatst online: 19-09 08:31
De accu goed en grondig testen. tov een huawai mate 7 bijvoorbeeld.
de 4gb ram tov van 3gb ram in de s6. geeft dat een hoop snelheidswinst of is het onnodig?
en tot slot de vernieuwde touchwiz in het dagelijks leven testen tov een toestel met kale android. Heb je nou echt meerwaarde aan samsung of niet?

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:13
Hoeveel apps kan je tegelijk opstarten (apps die je dagelijks gebruikt, geen benchmarks etc.) zonder dat je last hebt van lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje22
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-07-2018
game-test aangesloten op TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
Heeft er iemand al sidesync getest? Dit is software van Samsung waarmee je, als je aan hetzelfde AP hangt met je laptop en je smartphone, je berichtjes op je laptop kan ontvangen en waarmee je telefoontjes kan aannemen. Mijn vraag hierbij: hoe goed werkt dit op de s6 edge+?

Stel je wordt gebeld: is de notificatie op je laptop dan direct samen met de notificatie op de s6edge+ of is er merkbare lag? En is er lag hoorbaar tijdens het bellen? En belangrijker: hoe is de belkwaliteit?

En: hoe gebruiksvriendelijk is deze app in combinatie met de s6 edge+? Zou je de s6edge+ door zijn grootte hierdoor sneller in je tas/zak laten zitten als je aan een bureau met laptop werkt?

Edit: is de file-transfer optie met sidesync en de s6 edge+ sneller dan bijvoorbeeld dropbox?

[ Voor 6% gewijzigd door tweakers65 op 09-09-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er verschil tussen laadtijd met de fast charger en de wireless fast charger? Met andere woorden, gaat het niet alsnog sneller bekabeld dan wireless?

Telefoon leegtrekken en getimed opladen met draad, idem zonder draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
pagani schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:01:
Is er verschil tussen laadtijd met de fast charger en de wireless fast charger? Met andere woorden, gaat het niet alsnog sneller bekabeld dan wireless?

Doe eens een gok :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf heus ook wel een vermoeden ;)

Het is meer de vraag hoeveel tijd het scheelt. Als draadloos laden aanzienlijk langzamer gaat heeft het voor mij geen praktisch nut (regelmatig heb ik even een uur of twee om hem op te laden voor de rest van de dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Dan kun je beter bekabeld laden. Draadloos duurt significant langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 14:35

JDVB

✅ ⟵ vinkje

dat ding is rond aan de zijkant, bij welke zijwaartse hellingshoek kun je het voor elkaar krijgen de S6 Edge+ om te draaien door hem te laten vibreren?
Does it roll?

Mocht er tijd over zijn, en de telefoon niet rollen door eigen vibratie, wellicht wel met vibratie van de ondergrond, en gedraagt deze ronde relefoon zich hierbij anders dan een 'normale'?

Ik ben geen recruiter ofzo, maar wel op zoek naar een collega devver. Typescript/Node/Angular/etc en liefst op HBO niveau. We zitten op een prachtige locatie tussen bos en heide op de Utrechtse heuvelrug. Mijn PM box staat open!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Laatst online: 23:16
Ik wil nog graag weten hoeveel apps er geplaatst kunnen worden op de edge rand. Immers Samsung kiest ervoor om in eerste instantie hier de Edge 6+ uit te brengen i.pv. Note 5. Het Edge scerm ziet er fantastisch uit, maar ik blijf erg benieuwd naar de functionaliteit. Kan ik al mijn primaire apps (whatsapp, facebook, bank, aantekeningen, agenda, mail, rekenmachine, contacten) kwijt op de Edge randen? Ik zou graag een mooie foto zien van de Edge met mijn primaire apps op de beide randen van de Edge. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Joel22 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:43:
Ik wil nog graag weten hoeveel apps er geplaatst kunnen worden op de edge rand. Immers Samsung kiest ervoor om in eerste instantie hier de Edge 6+ uit te brengen i.pv. Note 5. Het Edge scerm ziet er fantastisch uit, maar ik blijf erg benieuwd naar de functionaliteit. Kan ik al mijn primaire apps (whatsapp, facebook, bank, aantekeningen, agenda, mail, rekenmachine, contacten) kwijt op de Edge randen? Ik zou graag een mooie foto zien van de Edge met mijn primaire apps op de beide randen van de Edge. 😊
Helaas, ik heb alleen Twitter als extra app in de edge balk, maar dan geeft ie alleen maar trending topics.

Gemiste oproepen/Whatsapp berichten/etc zie je ook, maar niet de inhoud daarvan. Naar mijn mening heeft de edge op dit moment weinig meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Ik doe niet mee aan de wedstrijd, maar ik zou graag willen weten of de camera beter in dan mijn Xperia Z3 Compact tijdens zonsondergang:

Opdracht: maak een foto van een snelle kermisattractie in de avond / rond zonsondergang i.v.m. de lastige omstandigheden. Daarmee stel je de camera denk ik wel op de proef. Uiteraard mag je ook handmatige instellingen gebruiken, maar geen photoshop of andere externe tools.

Hier mijn beelden:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/dnFADefMfEPvxFBykMKBFLOG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/TNi7CJ5YLlrljkNWRTL9Ztox/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6IOfdZ9hjI2Dj9A6F7Myh4Gz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Yh4mbUxhYnjLbC76Ef3cQvAt/medium.jpg

Nu jullie :)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annema1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05-2019
Is het misschien een leuke om al je dagelijkse computer/internet ''werk'' op de Edge+ te doen?
Aangezien het scherm groter is en er een mooie mogelijkheid is om te multitasken lijkt het mij een zeer praktische test om te kijken hoe snel en makkelijk je de dagelijkse ''computertaken'' allemaal op de edge+ uit kan voeren om te zien of deze werkelijk een all-in-one is. Hoe makkelijk is het bijvoorbeeld om draadloos dat pdf'je uit te printen? Wie weet heb je je computer hierna alleen nog nodig om te gamen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door annema1 op 09-09-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Laatst online: 23:16
The Wizard schreef op woensdag 09 september 2015 @ 16:20:
[...]

Helaas, ik heb alleen Twitter als extra app in de edge balk, maar dan geeft ie alleen maar trending topics.

Gemiste oproepen/Whatsapp berichten/etc zie je ook, maar niet de inhoud daarvan. Naar mijn mening heeft de edge op dit moment weinig meerwaarde.
Thx jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsDijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-03-2024
Hoeveel grip heeft de telefoon miss leuk om te onderzoeken. Want wat nou als je even snel een foto wil maken hoe vast kun je hem dan houden?Raken je vinger het scherm niet? Hoe glad is hij?

m.v.g. Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:13
Kijk, wat ik nou wel interessant vind als jonge vader die voor alle foto's van de gebeurtenissen in het leven van zijn kind de telefoon pakt: hoe gaat dat met kinderen? Ik zie altijd hele mooie foto's gemaakt in precies de juiste stand, flits, stilstaand, et cetera. Hoe gaat dat als je een kind achterna rent? Dus in beweging een foto maken van een kind in beweging en dat je dan net scherp die ondeugende kop erop hebt? Met de huidige camera's valt dat toch altijd wel tegen. Bij gebrek aan kinderen kan je wellicht de buurkat achterna rennen.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhenjaah
  • Niet online
Misschien een beetje laat en is dit idee al geweest... maar ik bedacht deze test :

Als je het snel laden echt wil testen, waarom niet proberen met verschillende percentages (bijv. 1,2 ,5 en 90) de batterij gaan opladen d.m.v. snelladen terwijl je, op al die percentages, 3 (of 5) intensieve apps uitvoert, op maximale helderheid. Zo kan je zien of tijdens de batterij wordt opgeladen tijdens het snelladen of op het zelfde percentage blijft als je intensieve apps uitvoert. Ter vergelijking kan je dit ook testen met een gewone lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pagani schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:01:
Gedaan, met draad ongeveer 90 minuten, zonder draad wilde die maar niet opladen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorrickNL
  • Niet online

YorrickNL

Lurking..

YorrickNL schreef op donderdag 03 september 2015 @ 14:30:
Je ziet vaak genoeg dat camera's van telefoons worden vergeleken met elkaar.
[afbeelding]

Wat als we de Samsung S6 edge+ nu eens gaan vergelijken met bijvoorbeeld een compactcamera en een spiegelreflexcamera?

Natuurlijk is het op een aantal aspecten niet eerlijk om een camera met een telefoon te vergelijken (zoals ver inzoomen etc.).

Het doel van de test moet dan ook zijn hoe foto's er uit zien voor de 'normale' gebruiker.
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor vakantie kiekjes als een compact camera? Of zelfs een spiegelreflexcamera?
Is de Samsung S6 edge+ net zo geschikt voor semiprofessionele foto's als een compact- of spiegelreflexcamera? (Zoals close-ups van een bloem, etc: de iets wat 'professionelere' kiekjes zoals je van een telefoon kan verwachten)
[afbeelding]
Het is de bedoeling dat de foto's uiteindelijk worden geschaald naar één formaat zodat je de foto's netjes naast elkaar kunt vergelijken (zoals op de eerste foto in mijn post).

Het lijkt mij, en hopelijk ook de gebruiker, leuk om te zijn hoe de Samsung S6 Edge+ presteert t.o.v. andere echte camera's! :D

Dit is toch wel in 20 minuten te doen? ;)
Last-minute toevoeging:
Misschien ook leuk om video- & audiokwaliteit te vergelijken (mocht daar tijd voor zijn).

Nog een toevoeging:
Heeft de camera-app van de Samsung S6 Edge+ vergelijkbare functies als een compact-/spiegelreflexcamera?

Zoals eerder gezegd: het is tot op zekere hoogte niet meer eerlijk om een professionele camera te vergelijken met een telefoon. Het onderzoek/de test moet dan ook echt gericht zijn op de gemiddelde gebruiker (lees: een beetje een middenweg tussen de huis-tuin-en-keuken-gebruiker en de poweruser want we blijven Tweakers :*) )

Bekijk ook eens mijn productreviews!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

janvanduschoten schreef op donderdag 03 september 2015 @ 20:18:
[...]

Vanavond naar huis gereden met Flitsmeister en Waze aan voor het verkeer, en tegelijkertijd Spotify streamen naar m'n autoradio voor wat lekkere muziek terwijl hij aan de lader hangt.

Conclusie geen centje pijn. Alles blijft keurig werken, hij word warm maar meer ook niet en de batterij wordt zelfs opgeladen tijdens al dit gebruik.
Zou je hem nu kunnen doen net het bellen?
Waarom ? Omdat zoals iemand hier al aangaf hij dan gaat switchen naar 3G (dat heb ik ook op mijn Vodafone met HTC One M7). En ik merk dan best wel verschil.Want er is nog geen VoLTE over 4G ;)

Blijft die het goed doen ? Ook tijdens het switchen?

Bij mij viel vandaag het telefoongesprek weg, gewoon - einde gesprek dus.. :X

Be nice, You Assholes :)

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Kan je testen of het hoekbeeld een vertekening geeft? En wat is de maximale samplerate wat de dac aan kan?

Verwijderd

Mijn oorspronkelijke idee was een Fightclub/Thunderdome voor telefoons te organiseren, waarbij er twee telefoons binnenkomen, maar er eentje weer vertrekt. Helaas hebben jullie de voorwaarde dat de telefoons ongeschonden door de test moeten komen en dan gaat zo'n evenement wel erg lang duren. Daarom het volgende plan:

Onderzoek wat je met die unieke Edge kan dat andere toestellen niet kunnen. Kan je nu makkelijker liggend in bed een filmpje kijken omdat het beeldscherm de hoek om loopt? Kan je stiekem berichten versturen of ontvangen via de extra schermruimte tijdens saaie vergaderingen? Of nu eindelijk vanuit iedere hoek van de kamer zien of je nieuwe berichten hebt?

Oftewel: een beeldscherm dat de hoek om loopt is een prachtige feature. Welke gave dingen kan je ermee die andere telefoons niet kunnen? Wat maakt deze telefoon echt uniek?

• 13art

13art

Moderator Mobile
3DDude schreef op donderdag 10 september 2015 @ 00:04:
[...]

Zou je hem nu kunnen doen net het bellen?
Waarom ? Omdat zoals iemand hier al aangaf hij dan gaat switchen naar 3G (dat heb ik ook op mijn Vodafone met HTC One M7). En ik merk dan best wel verschil.Want er is nog geen VoLTE over 4G ;)

Blijft die het goed doen ? Ook tijdens het switchen?

Bij mij viel vandaag het telefoongesprek weg, gewoon - einde gesprek dus.. :X
Ik heb ook al eens gebeld tijdens het navigeren, en de navigatie (waze) bleef gewoon door lopen en aanwijzingen geven. Het was geen gesprek van een half uur ofzo, maar goed het bleef dus wel werken, en naar wat ik aanneem, bleef dus ook de dataverbinding stabiel (genoeg) om te navigeren.
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 03:45:
Mijn oorspronkelijke idee was een Fightclub/Thunderdome voor telefoons te organiseren, waarbij er twee telefoons binnenkomen, maar er eentje weer vertrekt. Helaas hebben jullie de voorwaarde dat de telefoons ongeschonden door de test moeten komen en dan gaat zo'n evenement wel erg lang duren. Daarom het volgende plan:

Onderzoek wat je met die unieke Edge kan dat andere toestellen niet kunnen. Kan je nu makkelijker liggend in bed een filmpje kijken omdat het beeldscherm de hoek om loopt? Kan je stiekem berichten versturen of ontvangen via de extra schermruimte tijdens saaie vergaderingen? Of nu eindelijk vanuit iedere hoek van de kamer zien of je nieuwe berichten hebt?

Oftewel: een beeldscherm dat de hoek om loopt is een prachtige feature. Welke gave dingen kan je ermee die andere telefoons niet kunnen? Wat maakt deze telefoon echt uniek?
Eigenlijk helemaal niet zoveel. Je kan er een klok op laten staan 's nachts. Je kan zien dat je notificatie hebt maar je kan bijvoorbeeld een whatsapp bericht zelf niet lezen, laat staan dat je er eentje kan schrijven, als er iemand belt en je toestel ligt met het scherm op tafel zie je een gekleurd randje, maar dan heb je het merendeel van de functies wel gehad.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 10-09-2015 07:52 ]

Verwijderd

Ik vraag mij af wat de beste en snelste manier is om een foto te maken?

- Camera opstarten vanuit camera-icoon
- Camera opstarten vanuit lock-screen
- Camera opstarten door 'Quick start' (dubbelklikken op de home button)

Gecombineerd met:
- Op sluiterknop drukken (touchscreen)
- Voice Control activeren en smile zeggen
- Op knop drukken op de telefoon zelf (bij flits voor selfie? bij volumeknoppen voor gewone foto?)

Welke combinatie is het snelste?
Daarnaast vraag ik mij af of je Voice Control ook kan gebruiken bij selfiemodus?

Ik ben benieuwd!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:10
Ik zie de meerwaarde van het 'gebogen' scherm niet, dus:
noem eens 3 redenen waarom dit überhaupt een meerwaarde heeft.
Ik verwacht drie beschreven, getest en bewezen redenen. :)

• Puntdrukker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-09 08:27
Geef hem maar eens een paar uur aan een klein kind (2 tot 4 jaar).

De gekste dingen kom je tegen :)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 07:53:
Ik vraag mij af wat de beste en snelste manier is om een foto te maken?

- Camera opstarten vanuit camera-icoon
- Camera opstarten vanuit lock-screen
- Camera opstarten door 'Quick start' (dubbelklikken op de home button)

Gecombineerd met:
- Op sluiterknop drukken (touchscreen)
- Voice Control activeren en smile zeggen
- Op knop drukken op de telefoon zelf (bij flits voor selfie? bij volumeknoppen voor gewone foto?)

Welke combinatie is het snelste?
Daarnaast vraag ik mij af of je Voice Control ook kan gebruiken bij selfiemodus?

Ik ben benieuwd!
2 keer op de homeknop drukken is toch wel het makkelijkst. Daarnaast kan je selfies nemen m.b.v. een druk op de hartslagmeter aan de achterzijde van het toestel. Dat werkt best goed eigenlijk.

• Timoo0oo
  • Laatst online: 20-08 20:42
Ik zou graag een test zien van de snelheden en spraakkwaliteiten ten opzichte van andere high-end phones. En dan met name in de grensregio's waar slechte/mindere verbindingen zijn.
Er is nu een "workaround" om degelijk spraak te hebben, en dat is je 3/4G uit te zetten waardoor je over het oude gsm gaat bellen ipv 3/4G.

Het mooiste zou zijn om het bij verschillende providers te testen, maar de nadruk ligt voornamelijk aan hoeveel beter de verbinding, en dus ook de spraakkwaliteit, ten opzichte van andere high end phones zijn in dit soort gebieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Timoo0oo op 10-09-2015 09:09 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
De ultieme test is natuurlijk: heb je nu meer IRL-contacten doordat je zo'n supermooie telefoon hebt? Kortom: spreken echte mensen jullie nu wel aan, omdat je zo'n uberhippe telefoon hebt?

Opdracht: ga 20 minuten op een terras zitten en houd je telefoon in het zicht zonder hem te gebruiken, ik ben benieuwd. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• tweakers65
PaT schreef op donderdag 10 september 2015 @ 08:59:
[...]

2 keer op de homeknop drukken is toch wel het makkelijkst. Daarnaast kan je selfies nemen m.b.v. een druk op de hartslagmeter aan de achterzijde van het toestel. Dat werkt best goed eigenlijk.
Hoe snel neemt ie dan een foto als je op de hartslagmeter drukt? Is er veel tijd tussen het drukken en het nemen van de foto? Test: probeer zoveel mogelijk gezichten te laten herkennen op 1 selfie. Edit: probeer dit ook met een andere smartphone en kijk welke er het meeste kan herkennen.

[ Voor 8% gewijzigd door tweakers65 op 10-09-2015 09:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:26:
De ultieme test is natuurlijk: heb je nu meer IRL-contacten doordat je zo'n supermooie telefoon hebt? Kortom: spreken echte mensen jullie nu wel aan, omdat je zo'n uberhippe telefoon hebt?

Opdracht: ga 20 minuten op een terras zitten en houd je telefoon in het zicht zonder hem te gebruiken, ik ben benieuwd. ;)
Het valt mij wel op dat er al diverse mensen het toestel herkende en niet wisten dat ik hem aan het testen was, dus spontane opmerkingen. Puur van in het zicht zijn van het toestel dus (en uiteraard in combinatie met mijn aantrekkelijke aanwezigheid natuurlijk ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gezien de key feature van het toestel juist het edge scherm is zou ik graag goed getest willen hebben in hoeverre apps hier nu gebruik van maken. Daarnaast is het dan ook goed om te weten hoe leesbaar/herkenbaar deze apps zijn als de telefoon bijvoorbeeld op (zijn kop) tafel ligt. Denk daarbij aan overdag maar ook 's nachts. En daarnaast op een zonnige dag of niet. Dit is naar mijn idee en ik denk veel anderen ook de test om te zien of je voor de S6 of de S6 Edge(+) moet kiezen.

• LGriffin
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 22:39
Jullie hebben zo juist een iphone 6s preview gemaakt. Test welke beter is de A9 van Iphone of de processor van de samsung galaxy s6edge+ ?

• LGriffin
Mag je trouwens meer dan 1 keer mee doen? Er staat nergens van niet.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je mag zoveel testen insturen als je wil.

• YumYum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-08 11:31
Survival!

- Hoe lang kun je met de telefoon door een donker bos lopen met google maps aan voordat de telefoon ermee op houdt.
- Hoeveel seconden kan deze onder water om daarna nog belbaar te zijn?

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 23:42

Vickiieee

Kritische lezer.

l3art schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:40:
Je mag zoveel testen insturen als je wil.
Ga ik te ver als ik beredeneer dat omdat er 6 testers zijn en zij allemaal een S6 Edge+ hebben, je test maximaal 20 minuten mag duren, je ook een test-idee mag opperen dat 6x20 minuten in beslag neemt waarbij iedereen net even wat anders test? Als in dat je zes tests bedacht hebt, die elk maximaal 20 minuten in beslag neemt, en door de 6 testers (tegelijk) uitgevoerd wordt?

Of is het meer dat het überhaupt 20 minuten zijn en dat de genoemde test door één van de zes testers uitgevoerd gaat worden?

[ Voor 11% gewijzigd door Vickiieee op 10-09-2015 11:54 ]

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• LGriffin
Ik zat te denken wat als we een marktplaats test doen. Als jullie nou op markt plaats twee samsung s6 edge plus aanbieden, een daarvan met de goede specs en een met lagere specs dan het origineel. Dan kunnen we testen of de telefoon verkoopt voor de naam of voor de nieuwe goede specs.
En natuurlijk kunnen jullie hem niet verkopen, maar doe wat alle marktplaats mensen doen zeg dat je hem al verkocht heb. Hopenlijk voeren jullie dit idee uit want het lijkt me wel heel interresant! :p

• roel_bertens
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben benieuwd hoe goed de heart rate monitor op de s6 edge+ werkt.

Misschien is het mogelijk om een vergelijking te doen tussen de volgende metingen:
1. heart rate scanner op toestel zelf
2. gekoppelde ANT+ of bluetooth hartslagmeter door de s6 uitgelezen
3. dezelfde ANT+ of bluetooth hartslagmeter uitgelezen door het device waar deze bij hoort (bijvoorbeeld een sportwatch of andere fitness tracker)

Zijn er verschillen tussen de metingen van 2 en 3? Als het goed is niet.
Hoe goed zijn de metingen van 1 en hoe snel wordt dit gemiddeld gemeten? M.a.w. wat is het gebruiksgemak van deze hartslagmeter?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Omdat ik zelf Kodi - Google Play: Kodi - gebruik op mijn S3 en merk dat er tijdens het bekijken van een film toch redelijk wat controls zich op het randje bevinden, vraag ik af hoe vlot deze bedienbaar zijn/blijven bij de S6e+

concreet:
- installeer kodi gratis vanuit de playstore: Google Play: Kodi
- bekijk een film uit je collectie (iedere tweaker heeft toch wel een paar films op zijn/haar netwerk?)
- zitten de controls niet op de ronde rand?
- blijven ze vlot bedienbaar?
- als je de gsm gewoon vasthoudt, of bv liggend op je zij een film kijkt, bedien je dan niet per ongeluk de controls?
- blijven de opties als je film-info opvraagt ook bedienbaar? (de play/cast/trailer/choose art/.. opties)
- volgens mij zit het voortgang-balkje net op de overgang van de edge naar het gewone scherm:
hoe vlot kan je dus vooruit/achteruit springen in de film?
- kan je kodi vlotjes afsluiten achteraf? want die knop zit linksonderaan op of zelfs over het randje?

een screenshot uit de playstore: Afbeeldingslocatie: https://lh4.ggpht.com/gYKYKQO50UrBcDFqB8txcID0B8SSfk0xN9ZF8RytICL0Rnx3GkjHVOXOLnnk8brHal4=h900-rw
Ik heb het dus over het afsluitkruisje rechtsboven, de stop, fast rewind, fast forward, stop, ... knoppen onderaan en de controls aan de rechtsonderhoek - ondertitels, info, ...
en de tijdsbalk/vooruitgangsbalk er net boven

Lijkt me een passende tweakerstest, want er zijn er genoeg volgens mij die kodi gebruiken op een raspberrypi of net als mij op hun gsm, en wellicht benieuwd zijn hoe dat lukt met die edge.
(qua cpu en netwerksnelheden zal het zeker geen probleem zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 10-09-2015 19:56 ]

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Vickiieee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:52:
[...]

Ga ik te ver als ik beredeneer dat omdat er 6 testers zijn en zij allemaal een S6 Edge+ hebben, je test maximaal 20 minuten mag duren, je ook een test-idee mag opperen dat 6x20 minuten in beslag neemt waarbij iedereen net even wat anders test? Als in dat je zes tests bedacht hebt, die elk maximaal 20 minuten in beslag neemt, en door de 6 testers (tegelijk) uitgevoerd wordt?

Of is het meer dat het überhaupt 20 minuten zijn en dat de genoemde test door één van de zes testers uitgevoerd gaat worden?
Het gaat om testen die maximaal 20 minuten per persoon mag duren. Iets gecoördineerd gaat wat lastig, want de mods wonen door heel Nederland en Tweakers.net vergoed waarschijnlijk niet de kilometers :P
roel_bertens schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:12:
Ik ben benieuwd hoe goed de heart rate monitor op de s6 edge+ werkt.

Misschien is het mogelijk om een vergelijking te doen tussen de volgende metingen:
1. heart rate scanner op toestel zelf
2. gekoppelde ANT+ of bluetooth hartslagmeter door de s6 uitgelezen
3. dezelfde ANT+ of bluetooth hartslagmeter uitgelezen door het device waar deze bij hoort (bijvoorbeeld een sportwatch of andere fitness tracker)

Zijn er verschillen tussen de metingen van 2 en 3? Als het goed is niet.
Hoe goed zijn de metingen van 1 en hoe snel wordt dit gemiddeld gemeten? M.a.w. wat is het gebruiksgemak van deze hartslagmeter?
Ik kan dit helaas niet controleren, heb geen externe hartslagmeters, misschien 1 van mijn mede modjes. Wel heeft de telefoon ANT+ ondersteuning en de ingebouwde hartslag meter werkt goed.

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

The Wizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
[...]

Het gaat om testen die maximaal 20 minuten per persoon mag duren. Iets gecoördineerd gaat wat lastig, want de mods wonen door heel Nederland en Tweakers.net vergoed waarschijnlijk niet de kilometers :P
[...]
Oh maar ik bedoel niet dat de testers naar elkaar moeten komen. Maar dat ze alle zes afzonderlijke rond hun eigen woning (voorwaarde) een test uit kunnen voeren die maximaal 20 minuten mag duren.
Maar zoals jij het verwoord zou ik dus 6 verschillende tests mogen bedenken en insturen waarbij de zes testers elk één van de zes tests doen die max. 20 minuten in beslag neemt :).

[ Voor 3% gewijzigd door Vickiieee op 10-09-2015 14:44 ]

• tweakers65
Kan je de S6 edge+ eigenlijk gebruiken als "server"? Installeer hiervoor de sidesync app op je smartphone/tablet/pc en kijk hoe goed je de s6 edge+ vervolgens kan gebruiken op data op op te slaan/te streamen/etc. Kan je ook met verschillende devices tegelijk connecteren? En zoja: wanneer wordt de lag merkbaar?

Nog een leuke test: maak een wifi-hotspot en kijk met hoeveel verschillende devices je tegelijk youtube-filmpjes kan bekijken vooraleer de verbinding te traag wordt. Probeer ook een livestream op te zetten, waarbij de s6edge+ naar youtube streamed over 4g en waarbij de verschillende geconnecteerde devices (via de hotspot van de s6edge+) hetzelfde filmpje bekijken. Is er veel lag merkbaar? En hoe "Live" is de livestream?

Is de s6edge+ dus snel genoeg om meerdere gebruikers van internet te voorzien over 4G? Ik moet nu namelijk tetheren als ik buiten zit met mn laptop (geen wifi buiten) en aangezien mn smartphone geen 4G heeft (galaxy nexus) is de snelheid zo traag dat ik gewoon terug binnen ga zitten. (Met frustratie erboven op...)

Verwijderd

Ik heb nog een test in gedachten (mijn andere staat hier al reeds vermeld en gaat over de oplader).

Ik ben erg benieuwd naar de werking van de Samsung S6 Edge in combinatie met een selfiestick: in hoeverre is de Edge van dit model met haar functionaliteiten van invloed op het gebruik van selfiesticks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Bij deze dan toch ook mijn inzending! Aangezien The Wizard het volgende zegt, ga ik proberen optimaal gebruik te maken van de zes testers!
The Wizard schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
[...]
[...]
In het belang van het overzicht heb ik de 'titels' van de verschillende tests zichtbaar gelaten, maar de opstelling, uitvoering en resultaat hiervan achter spoilers geplaatst. Als ik dit niet zou doen, zou hier een enorme Wall of Text staan, wat het topic niet ten goede zal komen :D
Nvm! :+ De spoilers werken niet zoals ik dacht, waarbij de tekst pas 'opengeklapt' zou worden als je erop klikt. Het geheel wordt echter zwart gemaakt en pas zichtbaar als je klikt. Helaas geen ruimte-winst dus!

- Test 1, gericht op 'People Edge', één tester nodig:
Aangezien Samsung over 'People Edge' zegt dat je met deze techniek in elke situatie beleefd blijft, moet dit natuurlijk getest worden.
Opstelling: twee mensen die praten (A en B ), waarvan één van de twee de tester is (persoon A). Een derde persoon (de beller, persoon C) die de telefoon van de pratende niet-tester tijdelijk gebruikt en zijn eigen telefoon (wie heeft er heden ten dage immers geen (smart-)phone?).
Uitvoering: De tester stelt één van de twee telefoonnummers in als zijnde 'belangrijk', of met een specifieke kleur. De tester en persoon B starten een gesprek (situatie 1), waarbij de tester zijn telefoon met het scherm op de tafel legt. Persoon C belt eerst een aantal keer met het niet als 'belangrijk' ingestelde nummer. Daarna met het 'belangrijke' nummer. Deze wordt opgenomen door de tester.
Hierna wordt de test herhaald (situatie 2), maar zónder dat een nummer als 'belangrijk' is ingesteld. De tester 'moet' nu dus elke keer zijn telefoon optillen om te zien wie er belt, is het belangrijk of niet?
Resultaat: Samsung stelt dat de 'People Edge' er voor zorgt dat je in alle gevallen beleefd blijft. Daarom stellen wij persoon B domweg de vraag wat vervelender dan wel storender was: Situatie 1 of 2 en waarom.
(Antwoord laat zich allicht al raden, maar daar gaat het niet om! :P)

- Test 2, gericht op de camera en live broadcasten, twee testers nodig:
Aangezien The Wizard aangeeft een krachtige router te hebben die over voldoende capaciteit beschikt en "Zaken waarbij de telecomprovider een belangrijke rol speelt [...] een lagere prioriteit." is mijn voorstel dat hij (of een van de andere testers met een voldoende krachtige router) de broadcast functie op zich neemt.
Opstelling: Hierbij zijn twee testers nodig. Een persoon die broadcast en een persoon die de broadcast bekijkt. In de comments heb ik ergens gelezen dat het broadcasten via YouTube gaat. De broadcaster stelt alles in zoals nodig waarbij de hoogst-mogelijke kwaliteit gebruikt wordt, inclusief audio. De 'kijker' stelt alles zo in dat hij klaar is om het filmpje te kijken.
Uitvoering: De broadcaster start de broadcast en loopt door het huis. Hierbij verteld hij/zij wat over zijn/haar woning en wat zich waar bevindt. (Niet te lang aub, dit moet niet meer dan 15minuten in beslag nemen.) Hierdoor worden zowel de camera als de microfoon getest en tegelijkertijd de mogelijkheid om het beeld te streamen. Dit alles tegelijk.
De kijker kijkt de stream en probeert een goed beeld te krijgen van de woning van de streamer. Hierbij is het van belang dat de kijker op details e.d. let en achteraf een paar vragen kan stellen.
Tot slot belt de kijker de streamer om nog wat vragen te stellen over de woning dan wel andere zaken.
Resultaat: Wat dit op moet leveren is een goed beeld van de mogelijkheid van de S6 Edge+ om video en audio (in hoogst mogelijke kwaliteit) te streamen en aan de andere kant gekeken kan worden. Leuk om je ouders/broers&zussen/neven&nichten je nieuwe woning nagenoeg real-time (met een vertraging van 15-20 seconden?) te tonen. Uiteraard ook goed te gebruiken als je je nieuwste aanwinst wilt showen en een paar foto's niet voldoende zijn.
Tot slot moet er bepaald worden door de streamer hoe makkelijk het was om alles in te stellen en uit te voeren. De tester moet beschrijven hoe goed de kwaliteit van zowel video als audio was, was het verstaanbaar, was de woning goed te zien, etc. Tot slot is het gesprek dan nog bedoeld om de audio-kwaliteit te bepalen tijdens het gesprek.

- Test 3, gericht op de draadloze snellader, één tester nodig:
Hoe snel laad de draadloze snellader eigenlijk? Er wordt geclaimd dat dit "moet resulteren in een laadtijd die 27 procent korter is dan voorheen".
Opstelling: Een van de testers met een draadloze snellader en een nagenoeg lege telefoon. Het gaat erom dat er nog minder dan 30% batterij over is zodat de batterij snel gevuld kan worden en niet de laatste paar procent 'bijgedruppeld' moeten worden. (Precieze terminologie ben ik even kwijt.)
Uitvoering: Stel je voor: je komt thuis of bent al thuis en komt erachter dat je nog slechts een aantal % batterij over hebt. Waarschijnlijk niet genoeg om de rest van de tijd/dag door te komen totdat je weer thuis bent. Hoe snel kan je de batterij nog bijladen voordat je de deur uit moet? De tester legt zijn telefoon op de draadloze snellader en controleer na een kwartier tot 20 minuten hoeveel procent er bij gekomen is. Hoe ver is de batterij opgeladen?
Als je nog de deur uit moet wil je natuurlijk niet dat je eerst ook nog tijd kwijt bent aan het zoeken van je oplaadsnoer. De draadloze snellader is uiteraard dusdanig mooi vormgegeven dat deze 'midden in de kamer kan staan', om het even zo te zeggen ;). Hierdoor weet je waar je draadloze snellader staat en kan je je telefoon hier opleggen om op te laden in de tijd dat de tester zich 'klaar maakt'.
Resultaat: Nadat de 15 tot 20 minuten voorbij zijn kijkt de tester hoeveel procent er bij gekomen is. Is dit (gebaseerd op de eerdere ervaringen van de tester met de telefoon, aangezien ze de telefoon ondertussen anderhalve week in bezit hebben) genoeg om de rest van de dag door te komen? Red je het hiermee totdat je weer thuis bent? En is dit sneller dan het opladen met de kabel?

- Test 4, gericht op de bluetooth-audiocodec die de S6 Edge+ heeft, één tester nodig:
Omdat de Galaxy S6 Edge+ over 'een nieuwe bluetooth-audiocodec van Samsung' beschikt, is het tijd om deze aan de tand te voelen. "[...] een betere geluidskwaliteit moet leveren als de telefoon gebruikt wordt met een van Samsungs eigen draadloze Level-koptelefoons of -speakers.". Zaak is dus ook dat een van de zes testers over een Samsung koptelefoon op speaker beschikt. Als dit niet het geval is dan zal deze test niet in volle glorie uitgevoerd kunnen worden.
Hiervoor zijn dus benodigd: de tester met de S6 Edge+ (en het liefst iemand die blind luistert (zonder weet van de instellingen dus)); een draadloze Level-koptelefoon of -speaker en een die niet van Samsung is en dus niet over de bluetooth-audiocodec kan beschikken; een audio-fragment van maximaal 2 à 3 minuten (vaak is dit bij muziek goed/beter te horen dan bij spraak) van 48kHz of 96kHz.
Opstelling: Het idee achter deze test is om de bluetooth-audiocodec te testen. De tester heeft een audio-fragment van degelijke kwaliteit (zoals hierboven benoemd) en streamt deze naar de koptelefoon of speaker. Tijdens het streamen neemt de tester de tijd om goed naar de kwaliteit te kunnen luisteren en hier iets over te kunnen zeggen.
Uitvoering: Er zullen in totaal vier tests uitgevoerd moeten worden, tijdens het luisteren moet de tester goed op het geluid letten en achteraf bepalen wat de beste kwaliteit gaf. (Liefst wordt deze test soort van dubbelblind uitgevoerd om zo niet al bevooroordeeld te zijn).
Situatie 1: audio-fragment via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker van Samsung;
Situatie 2: audio-fragment via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker welke niet van Samsung is en zo niet gebruik kan maken van de betere geluidskwaliteit;
Situatie 3: audio-fragment met behulp van de 'ultra high quality audio-upscaler' via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker van Samsung;
Situatie 4: audio-fragment met behulp van de 'ultra high quality audio-upscaler' via bluetooth naar bluetooth-koptelefoon of -speaker welke niet van Samsung is en zo niet gebruik kan maken van de betere geluidskwaliteit.
Bij voorkeur wordt deze test dus 'beluisterd' door iemand die niet de instellingen kan zien, om zodoende een beetje een 'dubbelblinde test' uit te voeren.
Resultaat: De luisteraar moet uiteindelijk aangegeven in welke situatie de geluidskwaliteit het beste is. Doordat de test dubbelblind uitgevoerd wordt kan de luisteraar dus niet weten wanneer hij/zij naar welke instellingen luistert. Zo moet er een eerlijk resultaat uitkomen.

- Test 5, gericht op People Edge en de RAW-functionaliteit van de camera, één tester nodig:
Tot slot, de laatste test. De functionaliteit die 'People Edge' biedt moet het mogelijk maken om een app snel te selecteren door deze te selecteren nadat er vanaf de rechterzijde het scherm op veegt. Hierna verschijnt het verticale menu waar apps in gezet kunnen worden. Is dit systeem makkelijker en sneller in gebruik dan de apps op een van de Homescreens dan wel in het menu? Voor de volledigheid zal hierbij ook de vingerafdrukscanner onder de Home-knop gebruikt worden. Hoe werkt deze? En zijn de hierboven genoemde punten in Test 5 goed te combineren?
Dit eventueel met Adobe Lightroom om de foto te bewerken en Facebook of Instagram om de foto te posten.
Opstelling: Hierbij gaat het erom dat de verschillende systemen getest worden. Hoe goed werkt de vingerafdruksensor? Hoe goed/fijn werkt het verticale menu? Hoe goed is de camera en hoe handig/goed zijn de RAW-foto's?
Uitvoering: Het hele proces is in principe vrij simpel: de telefoon wordt unlocked met behulp van de vingerafdrukscanner, waarna naar de camera-app gegaan wordt, een foto gemaakt wordt met RAW-opname en deze iets bewerkt wordt en tot slot geüpload wordt naar een (al dan niet sociaal) medium.
In eerste instantie gebeurd dit door de apps zelf aan te klikken op de homescreen(s) of het menu. Hoe snel gaat het unlocken, het openen van de camera-app en het nemen van de foto in RAW-modus, het openen van een fotobewerkingsapp, de foto bewerken en tot slot de foto plaatsen?
Nadat dit gedaan is zal er getest worden door de gebruikte apps in het verticale menu aan de rechterkant te plaatsen. Werkt dit sneller en makkelijker/fijner? Voelt het ongewennig of onnatuurlijk? Laten we wel wezen, de functies die je nu in kan stellen met het 'Edge' ontwerp zijn nieuw en ongekend in smartphoneland.
Resultaat: De 'methode' of manier die het snelste dan wel het fijnste werkt wint. Het idee achter de afgeronde hoeken is immers toch ook gebruiksgemak? Waarom zou je anders apps plaatsen onder het verticale menu als je deze functionaliteit verder niet gebruikt? Daarnaast biedt de camera dus de mogelijkheid om RAW-opnames te maken. Hoe verfijnt zijn deze? Is de kwaliteit hiervan echt hoger/beter dan van 'normale foto's', om ze even zo te noemen?

Naar mijn idee moeten deze zes tests een goed beeld kunnen geven van de kwaliteit, de kracht, het gemak en de mogelijkheden die de Samsung Galaxy S6 Edge+ biedt!

Ook heb ik de voorwaarden zoals beschreven in de TS in het achterhoofd gehouden en zouden alle tests hieraan moeten voldoen! :) :Y

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Ik zou graag de Ultra High Quality Audio (meer bepaald de noise-cancelling draadloze headphones) flink uitgebreid getest zien!
Gezien ik ASS heb, kom ik soms GEK van omgevingsgeluid (lees: geluidovergevoeligheid)!
Zo wonen wij langs drukke baan en kom ik soms geschift van het lawaai van de voorbijsnellende voertuigen!
In die mate zelfs dat ik wil dat het meteen ophoudt!!!
Ik heb al van alles geprobeerd gaande van over-ear beschermers tot kneedbare wasbolletjes, siliconen plug-ins, plug-ins met noise-cancelling voor op mijn telefoon...
Helaas nog steeds niet met het gewenste resultaat!
Kortom willen jullie voor mij uitvogelen of de Edge+ mij het leven wat aangenamer kan maken wat dat betreft?
Bovendien ben ik audiofiel in hart en nieren dus ook érg benieuwd of UHQA zijn beloftes kan waarmaken in het algemeen!
Verder gebruik ik ook nog allerhande high quality audio mindfulness/meditation/relaxation apps zoals Naturespace moest je die kunnen opnemen in test?
http://www.naturespace.com/platforms/android/
Kwestie van wat meer rust in mijn hoofd te krijgen! :)

Ik zie uit naar jullie uitgebreid verslag!
Thanks very much in advance!!!

• LGriffin
Ik zit zelf nog op school, ben een nerd en een tweaker. Daardoor verveel ik me vaak! Nu vroeg ik mij af of samsung net als LG G3 etc kan multitasken, door splitscreen. We mogen op school namelijk wel achter de telefoon zolang ze maar kunnen zien wat we doen. Hoe goed werkt het om te tweaken en te googlen tegelijk en dan ook weer het tweaker scherm te sluiten, zodat ze denken dat je wat aan het opzoeken bent?

En hoe goed werkt voicecommand nou eigenlijk? Kan je hem ook gebruiken in een drukke ruimte met veel geluid of trekt hij dat niet? Het liefst zou ik willen weten hoeveel decibel er qua achtergrond geluid mag zijn voordat deze het op geeft? En werkt het beter met de bijgeleverde oortjes en microfoon of niet?

• LGriffin
Raken de oortjes snel in de knoop? Of zit er iets handigs bij wat er voor zorgt dat het niet in de knoop raakt?

Hoe werken andere oortjes op de edge plus?

• Diets
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Een ritje door de IJ-tunnel, kijken hoe lang hij verbinding houd.

• LGriffin
Laatst zat ik op een feest, en toen ineens gingen de speakers kapot en moesten we door op de telefoon.

Nodig alle redactie leden van tweakers uit voor een feestje tijdens de lunch break en zet het volume op max en bouw een feestje!!
Natuurlijk moet jullie lunchpauze maar 20 min duren, maar elk feestje duurt wat langer dus XD party on hahahhaha

• jps110
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Testomgeving: 1x Samsung Galaxy S6 Edge Plus, 1x spijkerbroek, 1 x auto met autogordel en 1 lach op je gezicht.
De test: Je hebt je Samsung Galaxy S6 Edge Plus aan de voorkant in je rechterbroekzak, je zit in een stilstaande auto met de gordel gesloten, je wordt gebeld, de telefoon gaat over en hoeveel seconden duurt het voordat je opgepakt hebt en contact maakt met de beller?

Reden van de test: dit overkomt mij nogal! _/-\o_

Four Wheels Moves The Body, Two Wheels Moves The Soul.

• LGriffin
Deze is trouwens naar samsung gericht. Wat nou als jullie op de edge rand er voor zorgen dat je de youtube/ video controles op de 'Edge' van de telefoon doen, dan zit het minder in de weg van het beeld (alleen als je hem schuin houdt natuurlijk). En dan zorg je meteen dat de zijkanten niks projecteren behalve die controles. Dat zou ik erg fijn vinden als ik filmpjes op een edged screen bekijk.

tenzij dit al zo is |:( 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door LGriffin op 10-09-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Laatst online: 11-09 00:52
Persoon 1 componeert een mooi happy hardcore nummer
Persoon 2 filmt buiten mensen die aan het sporten zijn (bijv bootcamp)
Persoon 3 maakt foto's van een mensen in een winkelstraat (binnen en buiten)
Persoon 4 maakt een montage met gebruikmaking van de resultaten van de opdrachten persoon 1,2,3
Persoon 5 organiseert via social media een internationale virtuele bijeenkomst en verzorgt marketing via social media
Persoon 6 verzorgt een presentatie met daarin een beschrijving van bovenstaande opdrachten van persoon 1,2,3,4 en 5. En vertoont de Eindmontage (beeld en geluid) aan de deelnemers van de virtuele bijeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidjedewitje
  • Laatst online: 14-09 15:07
Jammer dat ik dit nu pas zie. Was van plan om de SNR en uitgangs impedantie te meten van de telefoon TOV de galaxy S6. Maarja, ik ben te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdinand_b
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09-2023
Het toestel testen als je er meerdere boxjes op aan sluit bijv via een splitter kabel en kijken of het geluid goed en helder blijft.

De telefoon testen door middel van het gebruik maken van de camera door verschillende foto's te nemen in nacht en dag licht en te kijken
hoe snel de camera stabiliseerd bij het volledig in zoomen en kijken hoe scherp de foto er na is als je er 1 hebt genomen
En het testen wat boor geluid de microfoon aan kan zonder dat het gaat kraken

Wat je ook kan testen is of die tegen stof en zand kan bijv als er zand verstuift ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Hoe is het geluid als je muziek streamt al dan niet bekabelt, via bluetooth of spotify connect naar een versterker en vergelijk deze kwaliteit met andere toestellen.

of

Test het toestel in een kantooromgeving. Hoe gaat deze om met kantoor apps, accuduur, foto's van flipovers, delen van agenda's etc.

[ Voor 29% gewijzigd door Paul01 op 11-09-2015 12:40 ]

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john43
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 12:47

john43

Emmen

Mooie verhalen allemaal.
Ik wil hem in het zonnetje testen
Is het buiten allemaal wel leesbaar en hoorbaar zoals je van een mobieltje mag verwachten ( maar vaak teleurstellend is)

Groet, John woonplaats Emmen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste