Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

janvanduschoten schreef op donderdag 03 september 2015 @ 10:21:
En check :)

Ik zit klaar

-Verzonden vanaf mijn Samsung Galaxy S6 edge plus -
Ik zou graag willen weten of het live broadcasten goed werkt via een 3G of 4G verbinding, en is de broadcast simpel te starten of moet je eerst veel instellingen goed zetten voor je aan de gang kan ?

En hoe is de audio verbinding/kwaliteit via een bluetooth ?
Bij mijn Samsung S6 hoor ik vaak storing geluidjes als er geen audio wordt afgespeeld, dit is zowel bij mijn BT soundbar als bij mijn BT koptelefoon. Zo snel ik een track start zijn deze storing geluidjes weer geheel weg, is dat bij deze Edge+ ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09 08:57
De smartphone monteren aan een Drone en gaan vliegen boven een festival, natuurgebied, stedelijkgebied en op die manier de camera testen wat betreft autofocus, stabilisatie en beeldkwaliteit.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Ok dan, iets serieuzer.

Ik zie mijn idool lopen, maar mijn telefoon staat nog uit. Hoeveel tijd heb ik dan nodig om uiteindlijk een foto te kunnen maken waar ik op sta met mijn idool, om deze vervolgens op Facebook te delen met al mijn vrienden? Daarbij meteen de vraag: als je snel een foto neemt, maar de camera beweegt wat omdat je enorm zenuwachtig bent, hoe duidelijk worden de foto's dan? Kortom: kan iemand aub wat foto's maken terwijl het toestel beweegt? ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

EJSEJS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:53:
[...]

Ik zou graag willen weten of het live broadcasten goed werkt via een 3G of 4G verbinding, en is de broadcast simpel te starten of moet je eerst veel instellingen goed zetten voor je aan de gang kan ?

Bij mijn Samsung S6 hoor ik vaak storing geluidjes als er geen audio wordt afgespeeld, dit is zowel bij mijn BT soundbar als bij mijn BT koptelefoon. Zo snel ik een track start zijn deze storing geluidjes weer geheel weg, is dat bij deze Edge+ ook ?
Ik heb de Edge+ via bluetooth aan mijn reciver gekoppeld, dit werkt prima. Ik kan de hele dag zonder enkel probleem gebruik maken van Spotify. De keuze voor WiFi of 4G+ maakt niets uit, behalve het terug lopen van mijn data bundel in het laatste geval ;)
Ik ervaar geen enkele storing of problemen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:05:
[...]

Ik heb de Edge+ via bluetooth aan mijn reciver gekoppeld, dit werkt prima. Ik kan de hele dag zonder enkel probleem gebruik maken van Spotify. De keuze voor WiFi of 4G+ maakt niets uit, behalve het terug lopen van mijn data bundel in het laatste geval ;)
Ik ervaar geen enkele storing of problemen.
Tijdens het gebruik van Spotify heb ik ook nergens last van op mijn S6, het is alleen op het moment dat ik de S6 koppel aan bijvoorbeeld mijn BT soundbar en dan niks doe verder op de S6. Ik krijg dan geregeld zeg maar tik en knars geluidjes te horen uit de speakers van de soundbar. Als ik vervolgens audio start op de S6 is deze storing weg en is het geluid echt van super kwaliteit. Heb wel eens gelezen dat meer mensen deze storing ondervonden, vandaar dat ik mij dus afvroeg of dit bij de Edge+ ook zal zijn...

Maar als jij geen enkele storing of problemen ondervind is dat super, bedankt voor het testen _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 04-09-2015 08:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pven schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 08:02:
offtopic:
Ok dan, iets serieuzer.

Ik zie mijn idool lopen, maar mijn telefoon staat nog uit. Hoeveel tijd heb ik dan nodig om uiteindlijk een foto te kunnen maken waar ik op sta met mijn idool, om deze vervolgens op Facebook te delen met al mijn vrienden? Daarbij meteen de vraag: als je snel een foto neemt, maar de camera beweegt wat omdat je enorm zenuwachtig bent, hoe duidelijk worden de foto's dan? Kortom: kan iemand aub wat foto's maken terwijl het toestel beweegt? ;)
Je kan door 2 keer op de home knop te drukken direct vanuit slaapstand/uit je camera opstarten. Dat kost dus minder dan een seconde. OIS (optische stabilisatie) werkt best aardig. Natuurlijk, als je heel erg zou staan shaken zal je dat zien, maar gewoon wat kleine bewegingen worden heel aardig opgevangen. Delen op Facebook kan 'des Androids' gewoon via het Delen menu.

Wel kan je aan de Edge rand apps pinnen die je zo snel kan starten, zelfs als je in de gallery nog naar je foto zit te turen. Zo kan je ook heel vlot controleren of je foto wel goed op Facebook terecht is gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 04-09-2015 08:36 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hierbij mijn testidee!

Het is een dagelijkse behoefte: poepen. Toiletteren en een grote telefoon.

In hoeverre is het praktisch om je telefoon uit je broekzak te halen nadat je bent gaan zitten? Hoe werkt het toestel nou eigenlijk in die kleine ruimte? Ook weer goed op te bergen in de broekzak? (Uiteraard geen skinny jeans)

Zorgt het gebruik van een hoesje er voor dat bovenstaande moeilijker of juist makkelijker gaat?

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

dennisk. schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:33:
Hierbij mijn testidee!

In hoeverre is het praktisch om je telefoon uit je broekzak te halen nadat je bent gaan zitten? Hoe werkt het toestel nou eigenlijk in die kleine ruimte? Ook weer goed op te bergen in de broekzak? (Uiteraard geen skinny jeans)

Zorgt het gebruik van een hoesje er voor dat bovenstaande moeilijker of juist makkelijker gaat?
Dit werkt prima, ik ben redelijk lang.... Heb totaal geen problemen om het toestel zittend uit mijn broekzak te halen. Qua formaat is de S6 Edge+ iets handzamer dan bijvoorbeeld de Note 4
Het toestel is iets smaller en heeft natuurlijk het voordeel van het afgeronde scherm.

Hoesjes hebben we niet kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Advanced Selfies!

een leuke selfie met je huisdier (of favo gadget/huisgenoot) met alle filters:o
oh en een selfie van de reviewers ;w als ze de edge+ weer moeten inleveren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Doe eens een uitgebreide broekzak-test! Doe verschillende soorten broeken aan (strakke spijkerbroek of losse linnen broek) en doe een aantal veelvoorkomende bewegingen. Zitten, fietsen, wandelen, etc.

Voor mij persoonlijk 1 van de belangrijkste aspecten van een telefoon.

Dus: hoe goed past hij in je zak.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
EJSEJS schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 07:53:
[...]

De broadcast functie die er standaard in zit gaat via Youtube. Je moet hem initieel even instellen, maar als dat gebeurd is, is het binnen enkele seconden mogelijk om live te streamen.

De resolutie loopt van 240 tot 1080 (geen 60 fps).

Je kan max 20 personen een sms laten sturen wanneer je live gaat, ook kun je instellen of het openbaar moet, je kan dan via je eigen Youtube kanaal de stream volgen. De stream heeft een vertraging van 10 tot 15 seconden. Het werkt erg leuk! Het voordeel is de hoge streamkwaliteit en dat de stream gelijk wordt opgeslagen op Youtube, in mijn ogen werkt het beter dan Periscope (of soortgelijke).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor deze uitgebreide uitleg _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 04-09-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:28
Zouden jullie de vernieuwde bluetooth-audiocodec eens willen testen icm de afstand tot het bluetooth adiodevice?

Deze laat bij mijn s6 Edge wel te wensen over; ook bij andere gebruikers zie bijvoorbeeld XDA (https://www.google.nl/sea...l&ei=A1npVcPaD8SsU5qAq-AN)

- Zet bijvoorbeeld eens een bluetooth speaker centraal (van het zelfde merk/type) en laat iedere afzonderlijke moderator eens meten tot hoeveel meter de audiokwaliteit kraakvrij is/niet versneld of vertraagd afspeelt? Speel ook eens met open/gesloten ruimtes/deuren

- Doe dit ook eens bij een zelfde auto met bluetooth functionaliteit en loop eens een aantal passen weg van het dashboard met deuren open/gesloten en laat iemand die binnen in de auto zit beoordelen

- Last but not least vergelijk het eens met een IOS device (low priority I know) en kijk of deze daadwerkelijk beter presteren op dit vlak

Dit zijn echte field tests die problemen bij normaal gebruik aan het licht kunnen laten komen :X

[ Voor 7% gewijzigd door JDL15 op 04-09-2015 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Om één van jullie testers nou eens wat dagen rust te geven en niet de hele dag van alles te hoeven testen, hierbij mijn testidee:

- Zet wifi uit
- Zet dataverkeer uit
- Zet alle synchronisatie van accounts uit
- Laad de telefoon op tot 100%
- Haal hem van de lader en leg hem in de kast
- Kijk elke dag even één keertje hoeveel de accu nog bevat en doe verder niks met de telefoon
- Resultaat: hoe lang duurt het voordat de telefoon leeg is

Deze test is bedoeld voor gebruikers die een telefoon hebben om telefonisch bereikbaar te zijn en dus een zo zuinig mogelijke telefoon willen en een zo lang mogelijke standby tijd moeten hebben.

Uiteraard zou zo'n gebruiker waarschijnlijk een veel simpelere telefoon in bezit hebben en niet een Samsung S6 edge+... maar toch :P

[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 04-09-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
youtube livestreamen terwijl je belt

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik woon in een kooi van faraday jammer genoeg. Nou, ok, niet helemaal. Als ik in de huiskamer zit kan er nog signaal via het raam binnen komen. Lang leve degelijke '72 bouw, alle muren hier blokken alles.

Ik heb visite, en zodra ze in de huiskamer zitten is het nagenoeg afgelopen met het bel pret (geen signaal meer). Toch zijn er verschillen qua toestellen (niet qua provider vreemd genoeg, alle zendmasten hier zitten op dezelfde locatie, en dat word geblocked door een ander gebouw (zelfde constructie).

Mijn test; Probeer een "deadzone" te vinden om te kijken of het signaal ontvangs van de telefoon wat gevoeliger lijkt dan normale telefoons. Tot dusverre is het enige toestel wat bij ons signaal kan krijgen een Note 4 gebleken. Daar zou de Edge 6+ overheen moeten kunnen lijkt me :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

hars73 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:06:
Om één van jullie testers nou eens wat dagen rust te geven en niet de hele dag van alles te hoeven testen, hierbij mijn testidee:

- Zet wifi uit
- Zet dataverkeer uit
- Kijk elke dag even één keertje hoeveel de accu nog bevat en doe verder niks met de telefoon

Deze test is bedoeld voor gebruikers die een telefoon hebben om telefonisch bereikbaar te zijn en dus een zo zuinig mogelijke telefoon willen en een zo lang mogelijke standby tijd moeten hebben.

Uiteraard zou zo'n gebruiker waarschijnlijk een veel simpelere telefoon in bezit hebben en niet een Samsung S6 edge+... maar toch :P
Can do.... Deze test duurt in totaliteit een veelvoud van 20 minuten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Darkangle schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:04:
Ik woon in een kooi van faraday jammer genoeg. Nou, ok, niet helemaal. Als ik in de huiskamer zit kan er nog signaal via het raam binnen komen. Lang leve degelijke '72 bouw, alle muren hier blokken alles.

Ik heb visite, en zodra ze in de huiskamer zitten is het nagenoeg afgelopen met het bel pret (geen signaal meer). Toch zijn er verschillen qua toestellen (niet qua provider vreemd genoeg, alle zendmasten hier zitten op dezelfde locatie, en dat word geblocked door een ander gebouw (zelfde constructie).

Mijn test; Probeer een "deadzone" te vinden om te kijken of het signaal ontvangs van de telefoon wat gevoeliger lijkt dan normale telefoons. Tot dusverre is het enige toestel wat bij ons signaal kan krijgen een Note 4 gebleken. Daar zou de Edge 6+ overheen moeten kunnen lijkt me :).
Ik merk geen verschil in signaal ontvangst tussen de Note 4 en S6 Edge+, Ik haal hier in de woning(vooropgesteld dat ik de kruipruimte niet in ga) 4G+, mijn woningen heeft vrij zicht op een 4G+ antenne op zo'n 200 meter. De S6 Edge+ lijkt dus minimaal gelijkwaardig qua signaalsterktes als de Note 4. (de constructie van de antennes lijkt ook een zelfde soort te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:25:
[...]

Ik merk geen verschil in signaal ontvangst tussen de Note 4 en S6 Edge+, Ik haal hier in de woning(vooropgesteld dat ik de kruipruimte niet in ga) 4G+, mijn woningen heeft vrij zicht op een 4G+ antenne op zo'n 200 meter. De S6 Edge+ lijkt dus minimaal gelijkwaardig qua signaalsterktes als de Note 4. (de constructie van de antennes lijkt ook een zelfde soort te zijn).
Kan je hier een speedtest per telefoon aan hangen? Om te kijken of het daadwerkelijk niet uit maakt.

Edit: de aanname dat een speedtest hiervoor de beste test is.

[ Voor 5% gewijzigd door Secsytime op 04-09-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godgeneral16
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 01:27
Ik zou graag willen weten wat de camera voor kwaliteit bied. Probeer eens een bewegend beeld te fotograferen. Ook zou ik graag zien hoe beeld er in de nacht uitziet zonder dat je de flits gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zie dat de mods nog geen enkel fimpje gepost hebben welke met hun toestel is gemaakt. :-(

Voorstel: film iets wat snel beweegt (huisdier, kind, vrouw, collega, whatever), en ga daarna met de movie-editor aan de slag. Geen idee of het mogelijk is, maar probeer iets van Tweakers in dat filmpje te editten (Henky?).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Secsytime schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:53:
[...]

Kan je hier een speedtest per telefoon aan hangen? Om te kijken of het daadwerkelijk niet uit maakt.

Edit: de aanname dat een speedtest hiervoor de beste test is.
We downloaden hier met 100-120 Mbps via Vodafone 4G+... snel zat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:08:
[...]

Ik kom al waarden van 165 tot 185 Mbps tegen..... Niets mis mee.

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 04-09-2015 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pven schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:03:
Ik zie dat de mods nog geen enkel fimpje gepost hebben welke met hun toestel is gemaakt. :-(

Voorstel: film iets wat snel beweegt (huisdier, kind, vrouw, collega, whatever), en ga daarna met de movie-editor aan de slag. Geen idee of het mogelijk is, maar probeer iets van Tweakers in dat filmpje te editten (Henky?).
Geen Henk, wel een ander leuk effect, slowmotion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:26

Secsytime

Automagisch

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:25:
[...]

De uitgebreidheid in beantwoorden van de vragen valt me een beetje tegen.. Je claimt dat er geen verschil is in ontvangst, dus ik vraag je dat om te meten. Want immers, meten is weten.

En dan krijg ik een reactie terug als..
PaT schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:08:
[...]

Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:08:
[...]

Ik kom al waarden van 165 tot 185 Mbps tegen..... Niets mis mee.
Meet dan ook even die waarden van de verschillende telefoons, ga even in de kruipruimte liggen, probeer het ook even op de wifi.. zet die allemaal naast elkaar en dan heb je een antwoord.

Maar misschien verwacht ik ook wel teveel, dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Tsja, ik sta op het punt er een te kopen, en mijn vraag was dus ook wel redelijk serieus. Nogmaals, misschien leuk om even een deadzone op te zoeken en kijken of ie er goed af komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Secsytime schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:32:
[...]

De uitgebreidheid in beantwoorden van de vragen valt me een beetje tegen.. Je claimt dat er geen verschil is in ontvangst, dus ik vraag je dat om te meten. Want immers, meten is weten.

En dan krijg ik een reactie terug als..

[...]

[...]

Meet dan ook even die waarden van de verschillende telefoons, ga even in de kruipruimte liggen, probeer het ook even op de wifi.. zet die allemaal naast elkaar en dan heb je een antwoord.

Maar misschien verwacht ik ook wel teveel, dat kan aan mij liggen.
Ik wil alles voor je meten, geef maar aan hoe, met welke app en als dit binnen de gestelde termijn kan.
Begrijp me niet verkeerd, wij willen jullie aan alle kanten van info voorzien. Maar..... Wees wel wat specifieker, we komen nu een aantal dingen in het topic waar we niet zo veel mee kunnen. Dus.... Maak een leuke opdracht voor ons, specificeer je zelf ook met wat je op welke manier wil weten. Dan zullen wij er mee bezig gaan.

Met alleen maar "meet dit of dat even en zet het bij elkaar komen we er dus niet" Een ander kan bijvoorbeeld de zelfde test willen maar met een andere app.

En nee, ik ga niet in mijn kruipruimte liggen....
Darkangle schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:35:
Tsja, ik sta op het punt er een te kopen, en mijn vraag was dus ook wel redelijk serieus. Nogmaals, misschien leuk om even een deadzone op te zoeken en kijken of ie er goed af komt ;)
Hoe zie jij dit voor je? Bijvoorbeeld met welke app,of op welke plaatsen moet er worden gemeten? Je hebt een leuk voorstel, maar maak hem concreter.

Zoals ik hier boven ook schreef, jullie verzinnen een leuke test, wij voeren hem uit. Waarbij de gene met de leukste test een S6 Edge+ kan winnen. We verwachten echter wel wat meer dan alleen een vraag "zoek een mogelijke deadzone op"

[ Voor 21% gewijzigd door Bullet NL op 04-09-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
hars73 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:06:

- Zet wifi uit
- Zet dataverkeer uit

Helaas moeten we hem na de 10e weer inleveren, dus ik denk dat we deze test niet kunnen uitvoeren :)

Even voor de speedfreaks, hier 2 testresultaten van de Nexus 6 en de Edge+.

Allebei waren ze verbonden met een R7000 router op 5 GHz AC (allebei een verbindingssnelheid van 866 Mbit/s). De verbinding is een 500/500 KPN glasvezel verbinding.
Nexus 6
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/2015-09-04%2011.24.36.png
Galaxy
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Tweakers/Screenshot_2015-09-04-13-24-53.png

De lagere upload snelheid valt wel op. De testen zijn meerdere keren herhaalt op beide toestellen en de resultaten zijn consequent. Uiteraard is er om en om gemeten ;)

[ Voor 24% gewijzigd door The Wizard op 04-09-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:51:[...]

Hoe zie jij dit voor je? Bijvoorbeeld met welke app,of op welke plaatsen moet er worden gemeten? Je hebt een leuk voorstel, maar maak hem concreter.

Zoals ik hier boven ook schreef, jullie verzinnen een leuke test, wij voeren hem uit. Waarbij de gene met de leukste test een S6 Edge+ kan winnen. We verwachten echter wel wat meer dan alleen een vraag "zoek een mogelijke deadzone op"
Ik heb er weinig concreters aan dan kom een biertje drinken met het ding en kom kijken of ie het trekt. :)

Het gaat hier om een nogal rare situatie, en ik snap je dilemma.

Laten we het het bierbereik test noemen, met als requirements dat hij het na 2 biertjes nog steeds op de bank moet doen bij ons ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
De ultieme multitasking-stresstest:

In 20 minuten zoveel mogelijk ge- en verbruiken van alles wat "verbruikbaar" is:

- Start met een volle accu, alle datatellers op 0, stappenteller op 0

- Start een uitgaand gesprek op speaker functie, zodat deze naar de achtergrond kan (Laat de tester iemand van Samsung interviewen tijdens de 20 minuten test)

- Nu de grote dataverbruikers erbij pakken in de multi-screen modus (YouTube App Full HD Tweaker Reviews? En in browser Samsung kanaal op Youtube)(dus 2 video's onder elkaar op 1 scherm)

- Samsung Health stappenteller (want deze opdracht gebeurd uiteraard al joggend) erbij op de achtergrond

- Zaklamp app continu aan, we joggen immers in het donker!

Wat hebben we verbruikt na 20 minuten, hoeveel stappen hebben we gezet, werd het uitgaande gesprek onderbroken en zoja hoeveel x? Hoeveel acculading hebben we nog? Wat is de temperatuur van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

/me Bullet kijkt en wijst even naar zijn collega mod's ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Nu online
We kennen allemaal dé klassieker, de Nokia 3310. En we kennen ook allemaal wel de vergelijking van de 3310 met de iPhone. Maar hoe doet de S6+ het nu in vergelijking met de Nokia 3310. Uiteraard met uitzondering van de test items waardoor de S6+ (niet de Nokia) kapot gaat. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/awrw76r_700b.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 04-09-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:32
Een leuke test;

Kijk van hoeveel personen je in en om de woning een lachend portret kan schieten en hun e-mailadres kan toevoegen aan de opgeslagen foto.....leg kort uit dat je een challenge hebt voor je nieuwe toestel en dat je het fotoresultaat naar ze mailt.
En zo kan je tussendoor ook een beetje pochen met dat stoere toestel dat alles kan. 8)

Met een beetje mazzel hou je er leuke contacten aan over van passanten en buren die je anders nooit spreekt. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Teijgetje op 04-09-2015 15:28 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoulteeuwen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-07 08:28
Wat mij betreft wordt er ook getest wat als 'sterk punt' geadverteerd wordt: hoe snel kun je een foto nemen met die double tap functie. Lijkt mij goed om bv te laten zien hoe snel je met een iphone 6 een foto maakt en hoe snel met een Edge. Ik weet niet welke toestellen evt nog meer interessant zijn: LG 4, Nexus 5 (als wellicht bekend toestel bij veel Tweakers?), Galaxy 5 (voor mensen die zich afvragen of een upgrade zin heeft).

Een andere test: kost draadloos opladen meer stroom? Dus 2 Edges 15 min opladen, 1 draadloos en 1 bedraad (met std meegeleverde adapter) en bij beiden meten wat het stroomverbruik is en welke lading ze in die 15min winnen. Vergt wel 2 nagenoeg identieke Edges OF met 1 Edge de test na elkaar doen.

[ Voor 25% gewijzigd door raoulteeuwen op 04-09-2015 16:49 . Reden: (laad-test toegevoegd) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
kan ik de s6 unlocken door mijn neus op de vingerafdrukscanner te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sillypineapple schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:22:
kan ik de s6 unlocken door mijn neus op de vingerafdrukscanner te duwen?
Ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
sweeeeeeet :)
heb je net met je neus tegen de homeknop aan zitten duwen?

[ Voor 17% gewijzigd door dolaf op 04-09-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
sillypineapple schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:35:
[...]

Een patroon is een patroon, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Darkangle schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:46:
[...]

Een patroon is een patroon, toch?
een neus is geen vinger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Al eens een stukje huid bekeken op de vergroting die nodig is om een vinger afdruk te kunnen uitlezen? Krater festijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:19

maroesjk

from the ash rose a great bird

De test die ik zou willen voorstellen:
- kunnen willekeurige personen inloggen op een Samsung S6 edge+ van iemand anders indien deze beveiligd is door middel van de vingerafdrukscanner;
- kunnen willekeurige 1-eiige tweelingen inloggen op elkaars Samsung 6S edge+ indien deze beveiligd is door middel van de vingerafdrukscanner.

(analoog aan de test van Windows Hello)

[ Voor 1% gewijzigd door maroesjk op 04-09-2015 21:16 . Reden: voor duidelijkheid "van iemand anders" in voorstel eerste test toegevoegd ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Darkangle schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:50:
[...]

Al eens een stukje huid bekeken op de vergroting die nodig is om een vinger afdruk te kunnen uitlezen? Krater festijn :D
wat dat betreft zijn vingers best wel fascinerend, maar daar blijft het dan ook bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

sillypineapple schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:35:
[...]

Ik niet, een collega mod wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:19:
[...]

Ik niet, een collega mod wel ;)
en een andere neus werkt dan niet neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

raoulteeuwen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:13:
Wat mij betreft wordt er ook getest wat als 'sterk punt' geadverteerd wordt: hoe snel kun je een foto nemen met die double tap functie. Lijkt mij goed om bv te laten zien hoe snel je met een iphone 6 een foto maakt en hoe snel met een Edge. Ik weet niet welke toestellen evt nog meer interessant zijn: LG 4, Nexus 5 (als wellicht bekend toestel bij veel Tweakers?), Galaxy 5 (voor mensen die zich afvragen of een upgrade zin heeft).
Ik kan het even niet vergelijken met en ander high end toestel, maar ik denk ook niet dat dat erg uit zal maken. 2 x op de hometoets drukken en de camera is echt razendsnel beschikbaar voor een foto of video. Binnen 2 seconden is de foto al genomen of de video gestart.

Maakt ook niet uit wat voor vergrendeling je gebruikt, 2 x home + camera.

Daarna kom je ook niet verder in het toestel als je een schermvergrendeling gebruikt, je toestel blijft veilig.
Een andere test: kost draadloos opladen meer stroom? Dus 2 Edges 15 min opladen, 1 draadloos en 1 bedraad (met std meegeleverde adapter) en bij beiden meten wat het stroomverbruik is en welke lading ze in die 15min winnen. Vergt wel 2 nagenoeg identieke Edges OF met 1 Edge de test na elkaar doen.
Ik heb alleen de originele lader, en die laad al aardig snel. Qua verbruik kan ik helaas niets zeggen, heb er in de praktijk ook nog nooit op gelet. Misschien dat een andere mod het kan meten.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Even terug komend op wat vragen van gisteren.

De 'edge' klok: Vannacht de klok aangezet tussen 21:30 en 6:30. Wifi en data verbinding uit. Telefoon niet meer aangeraakt. In die 9 uur was er in totaal 15% van de accu af gegaan. Best aardig wat als je het mij vraagt.

Tijdens het rijden: Naar huis gereden (ongeveer 35 minuten) met flitsmeister aan, waze aan, en bluetooth aan en nog twee telefoontjes gedaan. Dit gaat prima. Geheugengebruik zit dan op zo'n 75%, afhankelijk van hoeveel apps je nog meer hebt draaien (had zelf eerst alles opgeschoond en alle andere apps gestopt. Inderdaad laadt de telefoon ook dan nog op. van 39% tot iets van 52% toen ik de auto weer stopte. Dit betrof overigens geen snellader, maar een 2A lader. Wat wel opvallend was, was dat Waze niet echt vloeiend liep. Wel de menu's, maar het pijltje ging met grote schokken over de weg. Ook nog geprobeerd alleen Waze te draaien maar hetzelfde effect. Daarna google maps navigatie opgestart en dat liep wel helemaal soepel. Zal dus wel in Waze zelf zitten.

Muziek tijdens het sporten: Accu verbruik valt dan reuze mee eigenlijk. Ik heb niet echt op de getallen gelet, maar gezien de hele tijd muziek luisteren, tussendoor nog wat apps lezen dus het scherm regelmatig aan, viel het me lang niet tegen.
maroesjk schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:09:
De test die ik zou willen voorstellen:
- kunnen willekeurige personen inloggen op een Samsung S6 edge+ indien deze beveiligd is door middel van de vingerafdrukscanner;
- kunnen willekeurige 1-eiige tweelingen inloggen op elkaars Samsung 6S edge+ indien deze beveiligd is door middel van de vingerafdrukscanner.

(analoog aan de test van Windows Hello)
Laat ik nou net geen ééneiige tweeling in de buurt hebben hier ;)
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:26:
/me Bullet kijkt en wijst even naar zijn collega mod's ;)
Sporten yes, maar hardlopen, nee niet echt.. Maar er zijn wel hardlopers onder ons, dus wie weet.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 04-09-2015 19:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentwee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 16:09
Twee korte testen mbt dz gebogen schermen:
Kan ik nuttige notificaties lezen op de randen, zonder de telefoon op te heffen, en zo ja, onder welke hoeken lukt dit?
Als ik de telefoon met het scherm naar beneden op mijn nachtkastje leg, kan ik deze dan (omwille van de gebogen randen) gebruiken als sfeerverlichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik zou graag getest willen zien hoeveel (en welke) van de standaard meegeleverde apps (en dan met name de Samsung apps) volledig gedisabled kunnen worden.

Oftwel, hoe stock android kan je hem krijgen zonder rooten.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
jeroentwee schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:25:
Twee korte testen mbt dz gebogen schermen:
Kan ik nuttige notificaties lezen op de randen, zonder de telefoon op te heffen, en zo ja, onder welke hoeken lukt dit?
Als ik de telefoon met het scherm naar beneden op mijn nachtkastje leg, kan ik deze dan (omwille van de gebogen randen) gebruiken als sfeerverlichting?
Eerste puntje, ja dat kan. Beweeg je vinger van links naar rechts over het scherm en je krijgt de notificatie te zien. Echter zie je alleen in welke whatsapp groep er bijvoorbeeld een bericht is, niet het bericht zelf (gemiste kans?).
Tweede punt, nee dat kan niet.

[ Voor 45% gewijzigd door 13art op 04-09-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-09 20:06
Hoe goed kan de s6 edge met externe 4k bestanden om? Aangezien 4k natuurlijk een reëel toekomstbeeld is. Gaat dit vloeiend? Zie je daadwerkelijk verschil met 2k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Emmeau schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:28:
Ik zou graag getest willen zien hoeveel (en welke) van de standaard meegeleverde apps (en dan met name de Samsung apps) volledig gedisabled kunnen worden.

Voor zover ik van Android weet, ongeacht welk toestel kan je apps altijd 'uitschakelen' door naar de app eigenschappen te gaan. Rooten mogen/kunnen we niet, dus de echte systeem apps die je niet in de app drawer ziet staan worden alweer een stuk ingewikkelder op uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Emmeau schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:28:

Je kan alle bijgevoegde apps gewoon uitschakelen, verwijderen helaas niet.

Edit: Net zitten te kijken, niet alle Samsung onderdelen zijn uitschakelbaar.
Expendable schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:29:
Hoe goed kan de s6 edge met externe 4k bestanden om? Aangezien 4k natuurlijk een reëel toekomstbeeld is. Gaat dit vloeiend? Zie je daadwerkelijk verschil met 2k?
De edge kan 4K opnemen en afspelen, dit gaat allemaal zonder problemen. Verschil zie je niet, zal wel mee te maken hebben dat het scherm 2K is.

[ Voor 39% gewijzigd door The Wizard op 04-09-2015 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

The Wizard schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:30:
[...]
Edit: Net zitten te kijken, niet alle Samsung onderdelen zijn uitschakelbaar.
Dit vermoedde ik al, vandaar mijn vraag voor de test.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bullet NL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 09:44:
[...]

Dit werkt prima, ik ben redelijk lang.... Heb totaal geen problemen om het toestel zittend uit mijn broekzak te halen. Qua formaat is de S6 Edge+ iets handzamer dan bijvoorbeeld de Note 4
Het toestel is iets smaller en heeft natuurlijk het voordeel van het afgeronde scherm.

Hoesjes hebben we niet kunnen proberen.
Dit was wel echt jou ultieme vraag denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Bij de review ook een uitdraai van de aangetroffen hardware opnemen. Zo schijnt mijn S6 geen Sony camera te hebben, dat hadden blijkbaar enkel de eerste exemplaren. Toch wordt daar door reviewers nog steeds mee geschermd.

Zaken die persoonsspecifiek zijn, ook met meerdere personen testen. Zo doet de vingerafdruk sensor op mijn S6 het helemaal niet zo goed (herkent maar 1 op de 5x). Anderen zijn juist weer heel positief.

VR-geschiktheid testen. Hoewel mijn S6 een hoge DPI/PPI heeft, zijn de pixels overduidelijk te onderscheiden in een VR-apparaat (getest met Google Cardboard, maar toch...).

Specifiek testen op multitasking. Schijnt issue met de S6 te zijn, al heb ik daar zelf geen last van.

Goeie, maar niet objectieve, grafische test. Ik heb eerder begrepen dat Asphalt daarvoor gebruikt werd. In Asphalt 8 moet ik echter details uitzetten om een vloeiend beeld te krijgen. Niet veel, maar toch...

Stabiliteit van bluetooth en wifi is bij veel telefoons (zeker bij niet orginele ROMs) een issue. Op mijn S6 verschijnt regelmatig een toast dat hij verbonden is met mn wifi. Maar waarom was hij dat daarvoor dan niet? Volgens instellingen moet hij connected blijven. Eens per week wil mn telefoon niet meer aan mn carkit/auto verbinden. Reboot van telefoon lost het op (enkel bluetooth aan/uit is niet genoeg).

Qua afmetingen: past de de telefoon in een achterzak van een spijkerbroek? Of glijdt hij eruit? Valt hij op zn kant (mega irritant is dat!) Of breekt hij zelfs als je erop zit? (of scheurt de broekzak uit?)

[ Voor 43% gewijzigd door kwaazaar op 04-09-2015 19:43 . Reden: Paar dingen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uilespiegel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-01 22:48
De initiative bediening van een telefoon is voor mij het belangrijkst. Mijn dochter van 3 weet precies hoe een iphone, ipad werk. Mijn test voorstel:

Geef de telefoon aan een paar driejarige kinderen en kijk hoe snel ze doorhebben hoe deze werkt. Kinderen zijn een bijzonder testpanel omdat ze nog vrij denken en met hele leuke oplossingen komen.
Na 20 minuten kijk je wat de kinderen het meest aanspreekt.

Succes met testen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb een korte video online gezet, opgenomen op 4K. Daarbij snelle bewegingen gemaakt en met afwisselende licht/donker situaties.

YouTube: Demo 4K video Samsung Galaxy S6 Edge +

Geef het nog wel even de tijd, nog niet alles is omgezet :).

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 04-09-2015 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:19

maroesjk

from the ash rose a great bird

l3art schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:21:
[...]
Laat ik nou net geen ééneiige tweeling in de buurt hebben hier ;)
[...]
Jammer... :+ Maar probeer je de eerste test nog??? Misschien moet ik hem iets beter formuleren:
  • kunnen willekeurige personen inloggen op een Samsung S6 edge+ van iemand anders indien deze beveiligd is door middel van de vingerafdrukscanner

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tja, heb wel eens een andere vinger er op gelegd, maar dat was altijd zonder succes. 100% Garantie kan er nooit gegeven worden denk ik maar het zal wel veiliger zijn dan een patroon of pincode denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnvbml
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-09 13:29
Touchwiz. Ik heb een tijdje met een Galaxy S2 gewerkt en touchwiz was in de tijd dat ik et mee werkte (ice cream sandwich tijd) gewoon kut. Hoor veel positieve verhalrn en zou het graag zelf willen uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Een speedtest tegenover bijvoorbeeld de One M9 of de LG G4. Hierbij open je op beide telefoons een tiental apps in dezelfde volgorde, en dat rijtje ga je twee keer af. Hiermee kun je goed testen hoe de ram van de S6 werkt in vergelijking met andere toestellen. Vaak moet je bij Samsung de apps dan weer helema opnieuw opstarten terwijl je bij de concurrentie zo weer verder kan gaan waar je was gebleven. Het lijkt mij interessant om erachter te komen hoe de S6 hiermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:44
pieterbas99 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:46:
Een speedtest tegenover bijvoorbeeld de One M9 of de LG G4. Hierbij open je op beide telefoons een tiental apps in dezelfde volgorde, en dat rijtje ga je twee keer af. Hiermee kun je goed testen hoe de ram van de S6 werkt in vergelijking met andere toestellen. Vaak moet je bij Samsung de apps dan weer helema opnieuw opstarten terwijl je bij de concurrentie zo weer verder kan gaan waar je was gebleven. Het lijkt mij interessant om erachter te komen hoe de S6 hiermee omgaat.
Niet echt oeigineel en niet zelf verzonnen.
Deze test staat ook wel op youtube denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:28

ydr

Ik gebruik m'n telefoons altijd zonder extra beveiligingsopties, dus enkel het standaard lock screen. Bij het meenemen van de telefoon wanneer ik ga sporten, broekzak, scherm richting been, heb ik vaak dat deze in mn broekzak unlocked wordt en een beetje zonder mijn toestemming mijn homescreens gaat herverdelen en mensen bellen. Is de S6 ook zo (te) makkelijk te unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbas99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-07 13:51
Aggressor schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 04:31:
[...]

Niet echt oeigineel en niet zelf verzonnen.
Deze test staat ook wel op youtube denk ik
Prima, kijk ik daar wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ydr schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:21:
Ik gebruik m'n telefoons altijd zonder extra beveiligingsopties, dus enkel het standaard lock screen. Bij het meenemen van de telefoon wanneer ik ga sporten, broekzak, scherm richting been, heb ik vaak dat deze in mn broekzak unlocked wordt en een beetje zonder mijn toestemming mijn homescreens gaat herverdelen en mensen bellen. Is de S6 ook zo (te) makkelijk te unlocken?
Ik vermoed dat het hier niet heel veel anders is. Persoonlijk vind ik het scherm behoorlijk gevoelig. Gevoeliger dan mijn LG G2. Kortom grote kans dat ook op deze telefoon je het scherm kan unlocken door het schuiven tegen je been.

Vingerafdruk beveiliging is erg handig. Je hoeft de hometoest maar 1x in te drukken, je vinger op de toets te houden en na ongeveer een seconde is je toestel unlocked (vanaf het moment van indrukken van de hometoest). Gaat best snel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musical-Memoirs
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-06 19:41
De basisbehoefte van een telefoon blijft voor de meeste een communicatiemiddel. Daar waar bellen en SMS in het verleden het enige was, hebben we nu ik weet niet hoeveel communicatie apps met ieder zijn eigen voordelen en nadelen. Het komt daarom ook steeds vaker voor dat we steeds meer verschillende apps door elkaar gebruiken of apps die niet iedereen op zijn telefoon heeft.
Samsung heeft People Edge om sneller met je belangrijkste contacten te communiceren. In de presentaties ervan ziet het er mooi uit, maar is het in de huidige tijd nog wel bruikbaar nu we zo veel verschillende apps gebruiken...?

Welke apps worden allemaal ondersteund en kan je hier nog voorkeuren op instellen?
Stel je gebruikt vele apps tegelijkertijd, is het dan nog overzichtelijk, makkelijk en snel te gebruiken?

Ondersteund het ook groepen?
Zelf heb ik een club waar ik vrij veel mee doe en zeker in mijn favoriet zou staan, hierbij hebben we ook extreem veel manieren om te communiceren. Een forum, IRC, Facebook groep, Teamspeak en Whatsapp (we hadden ook voor kort Skype). Is het mogelijk om (app) snelkoppelingen te plaatsen voor de manieren die niet ondersteund worden (zoals een snelkoppeling naar een forum webpagina of een IRC client app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-12-2021
Hoe efficiënt is de draadloze oplader eigenlijk?
Dit is eenvoudig te testen: kijk naar de spanning en de stroom die de draadloze oplader nodig heeft (staat er normaal gezien wel op). Vermenigvuldig deze 2 met elkaar, en vermenigvuldig met de tijd gedurende je de gsm op de oplader legt.

Kijk vervolgens hoeveel % batterij er is bijgekomen, en vermenigvuldig dit met de spanning die de batterij levert en de capaciteit die de batterij heeft (3000mAh->3Ah voor zelfde eenheden als bij de oplader).

Deel deze 2 door elkaar en je hebt het rendement van deze draadloze oplader. Ben wel benieuwd of dit meer dan 50% is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Alleen hebben we er geen draadloze lader bij gekregen. Sommige mods hebben er misschien eentje van zichzelf, echter bij de S6 Edge+ hebben we deze er niet bij geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

tweakers65 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:43:
Hoe efficiënt is de draadloze oplader eigenlijk?
Dit is eenvoudig te testen: kijk naar de spanning en de stroom die de draadloze oplader nodig heeft (staat er normaal gezien wel op). Vermenigvuldig deze 2 met elkaar, en vermenigvuldig met de tijd gedurende je de gsm op de oplader legt.

Kijk vervolgens hoeveel % batterij er is bijgekomen, en vermenigvuldig dit met de spanning die de batterij levert en de capaciteit die de batterij heeft (3000mAh->3Ah voor zelfde eenheden als bij de oplader).

Deel deze 2 door elkaar en je hebt het rendement van deze draadloze oplader. Ben wel benieuwd of dit meer dan 50% is...
De S6 Edge+ ondersteund draadloos snel laden, van 0 naar 100% zou met +/- 3 uur laadtijd moeten kunnen. Ik kan dit alleen niet testen omdat ik een oud type (geen fast lader) draadloze lader heb.

Via de laad/USB kabel zit de telefoon van 0 naar helemaal vol in een kleine 2 uur. Wat aardig snel is voor een 3000mA accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn idee: jullie leggen drie dagen lang jullie laptops, PC's, tablets en dergelijk aan de kant en proberen om in plaats van op die apparaten jullie dagelijkse werk op een SGS6E+ te doen. Hoe dan?

- Beeld uitvoeren via MHL ( zit dat erop?,) Wi-Di, miracast, wat dan ook
- Externe apparaten aansluiten via USB OTG en een hub
- Interne speakers gebruiken
- Apps gebruiken in plaats van volwaardige programma's voor bijvoorbeeld tekstverwerken, mailen, video's kijken, browsen, gamen

Wat test je hiermee?

- Multitasking
- Ingebouwde speakers en scherm
- Accuduur
- Of hij snel genoeg is voor zwaar werk
- Of de ingebouwde apps en de skin intuïtief, simpel en toch uitgebreid kunnen zijn
- Of er genoeg uitbreidingsmogelijkheden, aansluitingen en uitbreidingsstandaarden op staan

Als jullie het voor elkaar krijgen om een acceptabele productie op de S6E+ te bereiken terwijl je hem als desktop gebruikt, dan weet je zeker dat deze telefoon zelfs de meest veeleisende poweruser tevreden zal stellen. Dit lijkt me kortom de ultieme test voor alle mogelijkheden van deze telefoon.

Kijk voor inspiratie hier eens: YouTube: Note 3 Extreme Performance Overview
Dat is op een Note 3, dus als het daarop kan... overigens ook een aanrader om meer te bekijken op dat kanaal, het maakt kwalitatief erg goede video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:29:
[...]

De S6 Edge+ ondersteund draadloos snel laden, van 0 naar 100% zou met +/- 3 uur laadtijd moeten kunnen. Ik kan dit alleen niet testen omdat ik een oud type (geen fast lader) draadloze lader heb.

Via de laad/USB kabel zit de telefoon van 0 naar helemaal vol in een kleine 2 uur. Wat aardig snel is voor een 3000mA accu.
Bedankt voor de reactie! Zou je dan eens kunnen proberen met je oud type draadloze lader? Dan hebben we toch een idee van de grootte-orde van het rendement. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Musical-Memoirs schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 09:46:
De basisbehoefte van een telefoon blijft voor de meeste een communicatiemiddel. Daar waar bellen en SMS in het verleden het enige was, hebben we nu ik weet niet hoeveel communicatie apps met ieder zijn eigen voordelen en nadelen. Het komt daarom ook steeds vaker voor dat we steeds meer verschillende apps door elkaar gebruiken of apps die niet iedereen op zijn telefoon heeft.
Samsung heeft People Edge om sneller met je belangrijkste contacten te communiceren. In de presentaties ervan ziet het er mooi uit, maar is het in de huidige tijd nog wel bruikbaar nu we zo veel verschillende apps gebruiken...?

Welke apps worden allemaal ondersteund en kan je hier nog voorkeuren op instellen?
Stel je gebruikt vele apps tegelijkertijd, is het dan nog overzichtelijk, makkelijk en snel te gebruiken?

Ondersteund het ook groepen?
Zelf heb ik een club waar ik vrij veel mee doe en zeker in mijn favoriet zou staan, hierbij hebben we ook extreem veel manieren om te communiceren. Een forum, IRC, Facebook groep, Teamspeak en Whatsapp (we hadden ook voor kort Skype). Is het mogelijk om (app) snelkoppelingen te plaatsen voor de manieren die niet ondersteund worden (zoals een snelkoppeling naar een forum webpagina of een IRC client app)?
Voor zover ik kan zien ondersteund People edge alleen maar oproepen, sms en mail (alleen ingebouwde mail client). In mijn ogen dus niet erg zinvol, bij een gemiste oproep zie je de tab van degene die je gebeld heeft, maar dat had ik ook al gezien op het lockscreen. Smsen doe ik zelden, had liever flexibelere mogelijkheden gezien zoals whatsapp/facebook/twitter/etc mogelijkheden. Idee is leuk, uitwerking, in mijn ogen, een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etothej
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07 15:58
Ik wil wel eens weten of het toetsenbord in landscape-mode een beetje functioneert met die krommingen. Glare ben ik ook in geïnteresseerd! En omdat het een phablet betreft vind ik dat je er met tien vingers op moet kunnen typen. Daarom de volgende test:

Leg 's nachts (in het donker) de gs6+ plat op een bureau met een textverwerker-app in landscape open. Zet een bureaulamp recht voor je, gericht op de bovenste rand van de telefoon. Naast de telefoon leg je een A4 print van vier paragrafen lorem ipsum (de bureaulamp moet dit leesbaar maken). Typ zo snel mogelijk met tien vingers de vier paragrafen over. De testvariabelen die hieruit komen zijn: Ervaring van de tester, aantal fouten in de tekst, tijd van completeren.

Heel veel plezier en succes testers, en moge de beste winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
etothej schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:17:
Ik wil wel eens weten of het toetsenbord in landscape-mode een beetje functioneert met die krommingen. Glare ben ik ook in geïnteresseerd! En omdat het een phablet betreft vind ik dat je er met tien vingers op moet kunnen typen. Daarom de volgende test:

Leg 's nachts (in het donker) de gs6+ plat op een bureau met een textverwerker-app in landscape open. Zet een bureaulamp recht voor je, gericht op de bovenste rand van de telefoon. Naast de telefoon leg je een A4 print van vier paragrafen lorem ipsum (de bureaulamp moet dit leesbaar maken). Typ zo snel mogelijk met tien vingers de vier paragrafen over. De testvariabelen die hieruit komen zijn: Ervaring van de tester, aantal fouten in de tekst, tijd van completeren.

Heel veel plezier en succes testers, en moge de beste winnen.
1 ding kan ik je alvast vertellen, met 10 vingers typen op dat scherm is onmogelijk, daar heb je toch echt minimaal een 9 inch tablet voor nodig :).

Voor de rest heb je geen voor- of nadelen met de edge rand met typen in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bla
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:34

Bla

.

[ Voor 99% gewijzigd door Bla op 19-09-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:33
Verbeterde camera én audio?

Oké, schiet een onderdeel van de videoreview met de S6 edge+
Meteen een leuke en bruikbare praktijktest.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Drwho1 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:23:
Verbeterde camera én audio?

Oké, schiet een onderdeel van de videoreview met de S6 edge+
Meteen een leuke en bruikbare praktijktest.

De videoreviews worden gemaakt door de redactie van Tweaker.net, die staan los van de modjes op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Bullet NL schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:28:
[...]

De videoreviews worden gemaakt door de redactie van Tweaker.net, die staan los van de modjes op dit forum.
Ah, dat is waar ook. Niet bij stilgestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:56
Écht zware benchmarks (het is en blijft een topmodel), het kijken naar het nut van de nieuwe functies (leuk of (totale) meuk?), is het apparaat het waard voor de prijs, voor wie is het geschikt... Natuurlijk ook kleurreproductie van het scherm, cameraqualiteit, snelheid van Wifi, 4G (volgens mik had dit toestel een hogere LTE categorie?), helderheid van scherm (werkt het goed in de volle zon?), samenwerking met accessoires, et cetera...

Toevoeging: Natuurlijk de vraag die de lezers van de review zullen stellen: Is het gebogen scherm nuttig?
Ook een punt waar reviewers dezer tijd niet op letten is natuurlijk belqualiteit. Ook leuk is om te kijken of het toestel goed is om applicaties mee te ontwikkelen. Een soort testapparaat. Neem hierbij ook de API's in van Samsung-functies

Bij deze: Moge de beste inzendig winnen!

[ Voor 26% gewijzigd door SampleUser op 05-09-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckyeah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 11:16
Dit duurt misschien langer dan 20 minuten, maar: probeer de telefoon een dag lang te gebruiken met alleen de gebogen zijkanten van het scherm.

-Hoe bevalt het?
-Zijn er essentiële functies die missen, en die er dus eigenlijk bij zouden moeten staan?

Dit lijkt me een goede test om te kijken hoeveel toegevoegde waarde die zijkanten nou echt hebben, en hoe dat mogelijk nog verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SampleUser schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:33:
Écht zware benchmarks (het is en blijft een topmodel), het kijken naar het nut van de nieuwe functies (leuk of (totale) meuk?), is het apparaat het waard voor de prijs, voor wie is het geschikt... Natuurlijk ook kleurreproductie van het scherm, cameraqualiteit, snelheid van Wifi, 4G (volgens mik had dit toestel een hogere LTE categorie?), helderheid van scherm (werkt het goed in de volle zon?), samenwerking met accessoires, et cetera...

Toevoeging: Natuurlijk de vraag die de lezers van de review zullen stellen: Is het gebogen scherm nuttig?
Ook een punt waar reviewers dezer tijd niet op letten is natuurlijk belqualiteit. Ook leuk is om te kijken of het toestel goed is om applicaties mee te ontwikkelen. Een soort testapparaat. Neem hierbij ook de API's in van Samsung-functies

In 3D Mark en Antutu haalt hij hoge scores. Antutu tikt ie soms bijna de 69000 punten aan. Dus ja, het toestel is snel in de benchmarks. Het toestel kan inderdaad een hogere LTE snelheid aan, maar die is nog niet vrij beschikbaar in Nederland. Het maximale wat je er uit perst met 4G+ is persoonlijk 120Mbit/s, maar BulletNL heeft er in het hoge (en verlaten) noorden van het land al bijna 200 Mbit/s uit geperst. Ook dat is dus snel zat.

Scherm is fantastisch qua kleur en helderheid. Het is echt een van de mooiere schermen van het moment. Accessoires hebben we er niet bij gekregen, dus dat kunnen we helaas niet testen.

En dan de hamvraag: Voegt Edge echt wat toe?

Wat mij betreft niet. Het ziet er echt heel leuk uit, maar het is echt nauwelijks nuttig. De edge apps en contacten zijn geinig, maar zouden volgens mij ook wel zonder edge randje geïmplementeerd kunnen worden. Sterker, ik vraag mij af of door de afgeronde randen de Edge niet gladder voelt dan noodzakelijk. Ik en enkele mede mods hebben al onze ultra ninja reflexen moeten gebruiken om het toestel te redden van een hardhandige landing op de grond. Dat zou toch even slikken zijn bij een toestel van rond de 800 euro... Natuurlijk kan je dat eenvoudig oplossen met een cover, maar toch...

Dus technisch gezien is dit gewoon 1, zo niet HET toptoestel van het moment, maar praktisch gezien lijkt mij een iets minder gladde variant zonder Edge randje net iets prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
Is de Edge+ ook ontgrendelbaar met een teenafdruk?

Ik word soms wakker met 2 'slapende' lamme armen door verkeerd te liggen, teenontgrendeling zou handig kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat mijn collega hier boven schrijft is natuurlijk geheel persoonlijk, ik vind de S6 Edge+ echt een mooi toestel om te zien, hij voelt erg degelijk aan. En kan qua looks alle andere toestellen (en dan bedoel ik niet alleen Android) met gemak aan.

De Edge rand is draagt hier in mijn ogen ook aan bij, het nut van deze rand is discutabel (en dat bedoel ik niet negatief) maar hij draagt in mijn optiek bij aan de algemene look.

De apps en contacten die je er "snel" mee kan bedienen zijn leuk, maar geven voor mij geen doorslag. Het Edge scherm is eigenlijk maar voor één ding echt geschikt. Een niet onbelangrijk ding voor een topmodel, namelijk het pronken. De Edge+ heeft de looks en de snelheid van een topmodel, waarbij de extra functies vooral bedoeld zijn als showcase.

[ Voor 23% gewijzigd door Bullet NL op 05-09-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fckyeah schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 21:49:
Dit duurt misschien langer dan 20 minuten, maar: probeer de telefoon een dag lang te gebruiken met alleen de gebogen zijkanten van het scherm.

-Hoe bevalt het?
-Zijn er essentiële functies die missen, en die er dus eigenlijk bij zouden moeten staan?

Dit lijkt me een goede test om te kijken hoeveel toegevoegde waarde die zijkanten nou echt hebben, en hoe dat mogelijk nog verbeterd kan worden.
Gaat niet werken. Je kan dan zelf geen berichten sturen, maar op voorhand kan je al geen berichten lezen, alleen dat je notificaties van bij whatsapp hebt en van wie of welke groep, maar niet het bericht zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:10
Wat ik een interesante test zou vinden met de Edge+ :

Test 1 :Prestaties tijdens bellen en tetheren tegelijk lukt dat tegelijk meestal valt het internet weg zodra er gebeld gaat worden .

Test 2 : Snelheidstest op 4G op verschillende servers en providers.

Test 3 : Hitte test hoe heet word de Edge+ tijdens intensief gebruik ?

Test 4 : Kwaliteit van 4k Opnames en natuurlijk Foto's schieten tijdens bewegingen.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
diquan2001 schreef op zondag 06 september 2015 @ 11:19:
Wat ik een interesante test zou vinden met de Edge+ :

Test 1 :Prestaties tijdens bellen en tetheren tegelijk lukt dat tegelijk meestal valt het internet weg zodra er gebeld gaat worden .

Test 2 : Snelheidstest op 4G op verschillende servers en providers.

Test 3 : Hitte test hoe heet word de Edge+ tijdens intensief gebruik ?

Test 4 : Kwaliteit van 4k Opnames en natuurlijk Foto's schieten tijdens bewegingen.

;)
Punt 1: zou wellicht eens getest kunnen worden.

Punt 2: is in de startpost al aangegeven dat dit soort testen een lage prioriteit hebben aangezien dit van teveel factoren afhankelijk is, en hierdoor lastig objectief te testen.

Punt 3: Toestel kan wel warm worden, maar volgens mij heeft geen van ons het ervaren dat het te warm wordt. Zelf genavigeerd, gebeld, flitsmeister aan en laden tegelijkertijd en dan wordt het toestel wel warm, maar zeker niet te. Hetzelfde geldt voor het spelen van games.

Punt 4: Dit is al door een mod gedaan, er is een kort filmpje online verschenen. Ervaringen waren in ieder geval positief. Zelf heb ik gisteren tijdens een etentje met vrienden een selfie gemaakt in een wat donkere omgeving, hierbij heb je dan wel snel bewegingsonscherpte. Dit is dus nog erg lastig. Ook een foto gemaakt van de kat met kunstlicht (s'avonds binnenshuis) en als de kat dan beweegt is het beeld ook onscherp. Net ook meteen een paar series foto's gemaakt waarbij ik de telefoon zelf beweeg. Bij grove bewegingen, dus het toestel van links naar rechts of boven naar beneden en dan foto's maken krijg je onscherpe foto's. Als je op één punt richt en dan kleine bewegingen/trillingen maakt dan krijg je wel veel vaker scherpe foto's (niet altijd overigens). Wat me net wel opviel was dat bij 1 foto het midden scherp was maar aan de randen dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGriffin
  • Laatst online: 15-04 22:39
De laatste jaren is social media natuurlijk heel belangrijk geworden voor bepaalde mensen. Hierbij mijn test:
Hou een wedstrijd met alle s6e+ die jullie hebben en andere telefoons. Dan kan je testen welke nou echt 2015 proof is XD
Voor iedere selfie die je upload krijg je 3 punten, voor iedere whatsappje van min 10 woorden krijg je er 1 punt voor. Als je meer dan 150 woorden heb dan krijg je 8 punten. Gewone foto's krijg je twee punten.
Probeer allemaal zo fanatiek mogelijk mee te doen en alles te proberen O-) . Als je op een streak zit ( dus een berichtje van 10, van 150 woorden en een selfie en een gewone foto) krijg je twee bonus punten. Iemand moet de tijd bij houden want je krijgt 10 minuten de tijd daarna heb je er nog tien om te berekenen hoeveel punten je hebt gehaald. En om het nog leuker te maken kan je natuurlijk ergens op wedden XD

Hier mee kan je het beste testen of deze telefoon het beste bij deze tijd past!!! _/-\o_ Of dat deze telefoon op een heel andere markt thuis hoort. Zelf doen ik en mijn vrienden dit constant en een van mijn vrienden heeft een s6 die heeft meestal wel de over macht! Kan je hem beaten met deze super telefoon?

Natuurlijk wil ik wel weten waar jullie op gewed hebben en hoeveel punten er zijn behaald etc. :)

ps een wazige foto zou je nooit uploaden een ook nooit 10 keer de zelfde foto, ga dus niet valsspelen en op burst foto's maken 8)7 ;) |:(
ook niet de berichten copypasten natuurlijk hou het dus allemaal een beetje eerlijk en leuk voor elkaar O-)

[ Voor 20% gewijzigd door LGriffin op 06-09-2015 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hieronder een 2 tal filmpjes met de slomo functie van de camer die best leuk is voor dit soort dingen. Kwaliteit is helaas max 720, maar het is een leuke optie. Ik zal eens kijken of er nog wat HD materiaal geschoten kan worden. Ik ben zelf erg positief over de camera, hij is snel te starten en maakt erg mooie foto's en filmpjes.

[YouTube: https://youtu.be/_c-OdTTFJF8]

[YouTube: https://youtu.be/GSnqgChHo3I]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dan kan je beter niet reageren

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 06-09-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrebbah
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-12-2020
De trend en het gemak is op dit moment een telefoon met een grootscherm, zowel Apple, Sony, LG, Huawei en Samsung hebben al toestellen met een groot scherm en de populariteit naar een groot scherm neemt toe. Als gebruiker wordt er veel eisen gesteld aan een toestel maar het meest belangrijke is toch de accu duur. Ik zou graag zien dat de nieuwe Samsung S6 Edge+ wordt getest naast de andere grote toestellen. Hierbij zou ik graag zien dat de toestellen worden getest op het gebruik waarbij het toestel 20 minuten lang intensief wordt gebruikt (browsen, video's, games). Je ziet ook dat de vraag en populariteit naar draadloze laders toeneemt. Iedereen wil toch zo snel als mogelijk weer een volle telefoon. Deze test kan gecombineerd worden met een test waarbij de draadloze lader van Samsung het opneemt ten opzichte van de draadloos opladen door QI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan21
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-06 14:47
Ik ben eigenlijk wel eens beniewd naar de prestaties van het toestel als het een vm moet draaien. Zoals xubuntu runnen op dit toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
SampleUser schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:33:

Het klopt dat dit toestel als eerste in NL cat 9 (LTE Carrier Aggregatie over 3 banden) ondersteunt. Ik ben vandaag in Delft geweest waar KPN een testlocatie heeft met 3 carriers (800 + 1800 + 2600), maar helaas, het toestel kreeg geen toegang of is niet compatible. LTE-CA over 2 banden werkt uitstekend (bij KPN), mijn mede modjes hebben dat ook getest (bij Vodafone) en daar worden gewoon hoge snelheden mee gehaald.

Let wel, we hebben een Engelse variant, de radio kan niet geheel geoptimaliseerd zijn, dus het kan best zijn dat daarom er geen toegang was tot cat 9.

Belkwaliteit is goed, geen op of aanmerkingen. Het scherm kan erg fel en is zeker goed afleesbaar in fel zonlicht.
lrebbah schreef op zondag 06 september 2015 @ 15:53:
De trend en het gemak is op dit moment een telefoon met een grootscherm, zowel Apple, Sony, LG, Huawei en Samsung hebben al toestellen met een groot scherm en de populariteit naar een groot scherm neemt toe. Als gebruiker wordt er veel eisen gesteld aan een toestel maar het meest belangrijke is toch de accu duur. Ik zou graag zien dat de nieuwe Samsung S6 Edge+ wordt getest naast de andere grote toestellen. Hierbij zou ik graag zien dat de toestellen worden getest op het gebruik waarbij het toestel 20 minuten lang intensief wordt gebruikt (browsen, video's, games). Je ziet ook dat de vraag en populariteit naar draadloze laders toeneemt. Iedereen wil toch zo snel als mogelijk weer een volle telefoon. Deze test kan gecombineerd worden met een test waarbij de draadloze lader van Samsung het opneemt ten opzichte van de draadloos opladen door QI
Accuduur is goed, vergelijkbaar met een Nexus 6 qua werkduur. Een volle dag met redelijk intensief gebruik is uit te houden in vergelijking met een S6 waarbij dat lastig is.

[ Voor 25% gewijzigd door PaT op 06-09-2015 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quako
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Benodigdheden:
Samsung s6 edge +
USB otg HUB
Chromecast of een miracast tv/apparaat
Toetsenbord + muis op usb
De app chrome remote desktop
Een pc met chrome geinstalleerd + extensie

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/rsuck0.jpg Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/27wt11w.jpg Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29qk5dv.jpg

De test

Ik wil graag zien of de s6 edge + een computer kan overnemen en dat dit dan ook soepel werkt met meerdere toepassingen.

Uitvoering

Sluit een chromecast of miracast apparaat aan op een tv/monitor.
Sluit een USB otg hub aan op de Samsung s6 edge +
Sluit een USB toetsenbord en muis aan.
Zorg dat de pc aan staat en voorzien is van chrome + de extensie
Zet de app chrome remote desktop op de S6+ en zet hem aan.

Test het onderstaande een keer op het zelfde netwerk als waar de pc opstaat, op een ander netwerk en via het 4g netwerk.

Projecteer via de chromecast/miracast apparaat het beeld van de s6+ op de tv/monitor.
Maak verbinding met de pc.
Kijk of het office pakket goed werkt via deze setup.
Evt test ook wat games en andere programma's
Speel een film af en kijk of dat soepel loopt.

Conclusie
Wat heeft wel goed gewerkt en wat niet?

P.S.
Als het in die 20 minuten niet lukt om alle 3 de netwerken te testen kan er natuurlijk ook maar 1 getest worden :)
Mijn voorkeur gaat dan uit op een extern netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers65
Heb je eigenlijk nooit problemen gehad met de edge in de zin dat er een icoontje juist op de rand staat en dat je het daardoor minder goed ziet? Bij chrome staat de opties-toets namelijk juist aan de rand bovenaan, ik zou zeggen dat het dan juist op de rand zou staan en niet recht naar je toe staat.. Of compenseert de software dit? Zo niet, zijn er veel apps waarbij er iconen op de rand staan en die je moeilijker kunt aanklikken? (Heb gelezen dat de s6 edge + een gladde telefoon is, dus misschien dat je dan in deze situatie hem sneller laat vallen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

tweakers65 schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:36:
Heb je eigenlijk nooit problemen gehad met de edge in de zin dat er een icoontje juist op de rand staat en dat je het daardoor minder goed ziet? Bij chrome staat de opties-toets namelijk juist aan de rand bovenaan, ik zou zeggen dat het dan juist op de rand zou staan en niet recht naar je toe staat.. Of compenseert de software dit? Zo niet, zijn er veel apps waarbij er iconen op de rand staan en die je moeilijker kunt aanklikken? (Heb gelezen dat de s6 edge + een gladde telefoon is, dus misschien dat je dan in deze situatie hem sneller laat vallen..)
De optie puntjes van Chrome staan nog net op het rechte gedeelte van het scherm. Een heel enkele keer valt er iets in de Edge rand, maar daar heb je verder eigenlijk weinig last van. Wat dat betreft heeft Samsung echt haar zaakjes wel op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:29

3DDude

I void warranty's

The Wizard schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 19:58:
Ik heb een korte video online gezet, opgenomen op 4K. Daarbij snelle bewegingen gemaakt en met afwisselende licht/donker situaties.

[video]YouTube: Demo 4K video Samsung Galaxy S6 Edge +

Geef het nog wel even de tijd, nog niet alles is omgezet :).
Prachtig je beweegt alleen wat snel.
(Heb een Dell 27" IPS @t 4K ;) )

Over speedtest:

Kunnen jullie op een bekende plek waar het bereik (slecht is?) een speedtest doen
en de waardes van signaalsterkte meten met netwerksignalinfo (gratis te downloaden) deze meet hoe sterk het mobiele en het Wi-Fi signaal is.

Uiteraard een kleine vergelijkingstest: Waarbij ik hoop dat de grootte en antenne constructie van een S6 Edge+ nog steeds een redelijke verbinding behouden kan.

Om te kijken of Wi-Fi het goed doet wil ik weten of dat in de buurt van veel Wi-Fi netwerken een beetje te doen is. Hier kan men gebruik maken van de App Wi-Fi Analyser (als je er 100 ontvangen kan is het wel goed :P) en dan per meter even kijken of Wi-Fi nog operationeel is uiteraard :P

Nu heb ik niet een testomgeving voor jullie heren, maar ik denk dat jullie hier wel uit komen >:)

Apps::
netwerksignaal info
Wi-Fi Analyser
Speedtest.net
Missie::
Zoek locaties met slecht bereik - vergelijk of de S6+ Edge beter presteert dan een ander model.
Bronnen:
Locaties met 4G http://www.4gdekking.nl/ (als je alleen vodafone aanklikt zijn er een aantal locaties met slecht 4G bereik >:) - Met name het strand is er wel wat niet op de 4G dekkings kaart voor komt.. )

[ Voor 53% gewijzigd door 3DDude op 06-09-2015 22:20 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2D_Christiaan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-08 18:05
Wat mij een interessante test lijkt is het beproeven van de innovatie.

Elke fabrikant beweert altijd weer dat zijn nieuwste telefoon stukken beter is dan alle de voorgaande telefoons. Maar brengen smartphones vandaag de dag zoveel meer als 1 of 2 jaar terug? Vergelijk hem nou eens met je vorige telefoon.

Op gebied van weergave, gebruikersgemak, geluidskwaliteit, fotokwaliteit zijn de we laatste jaren maar marginaal verbeterd...
- Telefoons moeten nog elke dag aan de lader.
- Video geschoten met een smartphone ziet er nog steeds amateuristisch uit.
- De speakers uit een telefoon zijn nog steeds niet geschikt om lekker uren muziek op te luisteren.
- Schermen zijn nog steeds gebonden aan het formaat van de telefoonbehuizing.

Zijn we de afgelopen jaren nou echt zoveel verder gekomen? Is het echt de moeite waard om elk jaar een nieuwe smartphone te kopen? In hoeverre zou je achtergesteld zijn wanneer je een paar jaar niet van smartphone zou upgraden? Hoelang denk jij deze Samsung als je smartphone te zullen gebruiken voordat die weer vervangen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwmaceje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-11-2024
De ultieme test lijkt mij om de fingerprint van je kat (of hond natuurlijk) in te stellen op de telefoon en te kijken of hij unlockt, een telefoon is natuurlijk (bijna) nutteloos als de beste vriend van de mens hem niet kan unlocken tijdens een noodgeval. Deze test moet uitstekend te doen zijn in 20 minuten, ik ben alvast benieuwd naar de uitkomst ;) :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
3DDude schreef op zondag 06 september 2015 @ 22:00:
[...]

Prachtig je beweegt alleen wat snel.
(Heb een Dell 27" IPS @t 4K ;) )

Over speedtest:

Kunnen jullie op een bekende plek waar het bereik (slecht is?) een speedtest doen
en de waardes van signaalsterkte meten met netwerksignalinfo (gratis te downloaden) deze meet hoe sterk het mobiele en het Wi-Fi signaal is.

Uiteraard een kleine vergelijkingstest: Waarbij ik hoop dat de grootte en antenne constructie van een S6 Edge+ nog steeds een redelijke verbinding behouden kan.

Om te kijken of Wi-Fi het goed doet wil ik weten of dat in de buurt van veel Wi-Fi netwerken een beetje te doen is. Hier kan men gebruik maken van de App Wi-Fi Analyser (als je er 100 ontvangen kan is het wel goed :P) en dan per meter even kijken of Wi-Fi nog operationeel is uiteraard :P

Nu heb ik niet een testomgeving voor jullie heren, maar ik denk dat jullie hier wel uit komen >:)

Apps::
netwerksignaal info
Wi-Fi Analyser
Speedtest.net
Missie::
Zoek locaties met slecht bereik - vergelijk of de S6+ Edge beter presteert dan een ander model.
Bronnen:
Locaties met 4G http://www.4gdekking.nl/ (als je alleen vodafone aanklikt zijn er een aantal locaties met slecht 4G bereik >:) - Met name het strand is er wel wat niet op de 4G dekkings kaart voor komt.. )
Ik heb bewust snel bewogen om vertragingen in de opname vast te leggen en om te zien hoe snel het toestel reageert op licht/donker situaties.

Qua bereikbaarheid zit de telefoon in het middengebied, slechter (in mijn geval) dan de Nexus 5 en 6, vergelijkbaar met de LG G3 en Galaxy S4. Dit is op het KPN netwerk. Het grote voordeel is de cat 9 ondersteuning, je bent dus verzekerd van toegang het snelste netwerk de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:40

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Voor mij moet een telefoon ook echt een goeie telefoon zijn. En dit stamt terug naar de roots: namelijk gewoon goed bellen. Ik zou dan graag een test willen zien waarbij dit wordt getest. Denk hierbij aan:

- Geluidskwaliteit
- Geluidsniveau
- Bereikbaarheid van de telefoon

Je zou dit kunnen testen door een gesprek te voeren met de stereo hard op de achtergrond om het nachtleven na te bootsen, misschien 2 mensen op de achtergrond die zitten te babbelen.

Verder voor de leut kijken naar interventie van diverse apparaten ivm bereikbaarheid? Misschien bellen naast een magnetron die de bamimaaltijd van gisteren opwarmt! En in verschillende ruimtes (dit mag je natuurlijk zelf opvatten, of je het bellen in de koelkast test of in de garage) :P Succes!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1 2 3 4 Laatste