Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat was net de vraag.........
Groet, John woonplaats Emmen
en daarna hopen dat je hem won
ps: je vraagt nergens of je hem zelf mag testen, je zegt enkel: "ik wil hem in de zon testen" ...
willen testen is niet vragen of je hem mag testen
je enige vraag was of ie leesbaar was in de volle zon, en dat werd positief beantwoord
maar omdat het toen al 11 sept. was doet je testvraag niet mee voor de wedstrijd
maw: je zult hem zelf moeten aanschaffen, of hopen dat iemand uit je vrienden-/kenniskring of familie hem koopt en je er even mee laat spelen, als je het nog steeds zelf wilt testen
Ik ben echter wel benieuwd naar het antwoord op de testvraag die ik stelde
(nog voor het einde van de wedstrijd)
[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 12-09-2015 03:49 ]
ik ben weer eens ergens te laat
Ik heb iets meer ADHD nodig
Groet, John woonplaats Emmen
Ik heb het even voor je getest, en inderdaad staat het afsluitkruisje in het gebogen gedeelte, en ook wat van de controls onderdaan, maar dit levert geen problemen op. Ook die kan je gewoon selecteren op op drukken. Heb het een paar keer geprobeerd en steeds lukt het zonder problemen.soulrider schreef op donderdag 10 september 2015 @ 14:33:
Omdat ik zelf Kodi - Google Play: Kodi - gebruik op mijn S3 en merk dat er tijdens het bekijken van een film toch redelijk wat controls zich op het randje bevinden, vraag ik af hoe vlot deze bedienbaar zijn/blijven bij de S6e+
concreet:
- installeer kodi gratis vanuit de playstore: Google Play: Kodi
- bekijk een film uit je collectie (iedere tweaker heeft toch wel een paar films op zijn/haar netwerk?)
- zitten de controls niet op de ronde rand?
- blijven ze vlot bedienbaar?
- als je de gsm gewoon vasthoudt, of bv liggend op je zij een film kijkt, bedien je dan niet per ongeluk de controls?
- blijven de opties als je film-info opvraagt ook bedienbaar? (de play/cast/trailer/choose art/.. opties)
- volgens mij zit het voortgang-balkje net op de overgang van de edge naar het gewone scherm:
hoe vlot kan je dus vooruit/achteruit springen in de film?
- kan je kodi vlotjes afsluiten achteraf? want die knop zit linksonderaan op of zelfs over het randje?
een screenshot uit de playstore: [afbeelding]
Ik heb het dus over het afsluitkruisje rechtsboven, de stop, fast rewind, fast forward, stop, ... knoppen onderaan en de controls aan de rechtsonderhoek - ondertitels, info, ...
en de tijdsbalk/vooruitgangsbalk er net boven
Lijkt me een passende tweakerstest, want er zijn er genoeg volgens mij die kodi gebruiken op een raspberrypi of net als mij op hun gsm, en wellicht benieuwd zijn hoe dat lukt met die edge.
(qua cpu en netwerksnelheden zal het zeker geen probleem zijn)
Overigens zit de balk om vooruit en achteruit te gaan nog gewoon in het rechte gedeelte.
Film info opvragen weet ik even niet hoe ik dat moet doen, maar conclusie over het geheel is dus dat het allemaal nog gewoon prima werkt.
[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 12-09-2015 07:20 ]
Maar dank u om het te testen, geeft toch aan dat er geen enkel probleem is om apps te gebruiken die geen rekening houden met die edge en enkele van hun controls op de randjes positioneren, en die niet worden opgevangen door Samsung om zich enkel te maximaliseren overheen het "rechte scherm"-gedeelte.
Daarnaast ben je dan wel net je controls op die edge even kwijt tijdens het gebruik van zulke apps,
maar het is op zich ook wat logisch zodat je bv tijdens het spelen van een spel niet per ongeluk begint te bellen naar één van je contacts die op de edge van je gsm staan.
[ Voor 6% gewijzigd door soulrider op 12-09-2015 13:39 ]
Was er niemand met een USB hub en otg kabel om mijn test te testen:(? Want zou het echt interessant vinden of het goed werkt wat ik had gepost.
Hoop dat iemand het toch wil/kan testen:)
(kom op Tweakers kies mij, jullie een mooi excuus voor een feestje en ik een mooie telefoon :-) )
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 13-09-2015 09:26 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Al goed de TS gelezen en gekeken tot hoe wanneer je een test kon insturen?ph4ge schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:18:
(kom op Tweakers kies mij, jullie een mooi excuus voor een feestje en ik een mooie telefoon :-) )
voor een goed idee Is het nooit te laat.l3art schreef op zondag 13 september 2015 @ 10:02:
[...]
Al goed de TS gelezen en gekeken tot hoe wanneer je een test kon insturen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Edit: reactie is eigenlijk te laat, maar jullie kunnen vast wel even kijken.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2015 16:43 ]
je test mag geen risico vormen tot schade aan het toestel of de testers
maw: als het gevraagd werd, werd er geen rekening mee gehouden.
maar je bent altijd vrij om het hem zelf aan te schaffen en ons van je testresultaat op de hoogte te brengen
De S6 Edge + "vasthoudtest"
M.i. is de S6 en aanverwante versies een van de mooiste telefoons die er zijn op dit moment. Echter dit aspect zorgt meteen voor een problem, hoe zorg ik dat ie ook mooi blijft en wat is de kans op bijvoorbeeld valschade? Het toestel is namelijk opgebouwd uit mooie, maar helaas gladde materialen (voornamelijk glas). Ik vraag mij af hoe goed het toestel is vast te houden in verschillende situaties denk aan:
1. Haal het toestel uit je broekzak en stuur een bericht
2. Voer een test uit met één hand waarbij je het scherm maximal moet gebruiken (de linker bovenhoek naar rechtsonder).
3. Voer bovenstaande acties nogmaals uit met vochtige handen
4. etc
Ik ben benieuwd hoe de ervaring is om met een onbeschermde s6 Edge + te moeten werken en wat de kans is dat hij uit je handen glijd.
Hoewel er gesteld wordt dat het toestel niet mag beschadigen is dit vast te realiseren in een veilige omgeving, bijvoorbeeld op een zachte ondergrond zodat hij niet beschadigd.
[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 14-09-2015 10:31 ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Die test doe je eigenlijk continu als je dit apparaat gebruikt. Hij is echt glad en ik en enkele medemods hebben al ene paar keer vliegensvlug moeten reageren om het toestel niet te laten vallen. Ik denk dat er echt weinig van het toestel over blijft als hij daadwerkelijk een keer van een meter hoogte een harde vloer raakt.
De test met natte haden lijkt me dan ook echt niet verstandig en mag niet, aangezien wehet toestel geen schade mogen aanbrengen.
Bedienen met 1 hand is niet heel makkelijk met mijn gemiddelde handjes. Heb je kolenschoppen, dan zal het best gaan, maar bedienen met 1 hand eronder en 1 hand om het hele scherm te bestrijken is toch wat mij betreft de meest handige manier.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik heb niet helemaal letterlijk je test gedaan, maar het komt in de buurt. Het unlocken om met de camera aan de slag te gaan, gaat simpelweg het makkelikst met de dubbele tap op de hometoets. Daar kan geen vingerafdrukscanner of wat dan ook tegen op.Vickiieee schreef op donderdag 10 september 2015 @ 16:49:
Bij deze dan toch ook mijn inzending! Aangezien The Wizard het volgende zegt, ga ik proberen optimaal gebruik te maken van de zes testers!
- Test 5, gericht op People Edge en de RAW-functionaliteit van de camera, één tester nodig:
Tot slot, de laatste test. De functionaliteit die 'People Edge' biedt moet het mogelijk maken om een app snel te selecteren door deze te selecteren nadat er vanaf de rechterzijde het scherm op veegt. Hierna verschijnt het verticale menu waar apps in gezet kunnen worden. Is dit systeem makkelijker en sneller in gebruik dan de apps op een van de Homescreens dan wel in het menu? Voor de volledigheid zal hierbij ook de vingerafdrukscanner onder de Home-knop gebruikt worden. Hoe werkt deze? En zijn de hierboven genoemde punten in Test 5 goed te combineren?
Dit eventueel met Adobe Lightroom om de foto te bewerken en Facebook of Instagram om de foto te posten.
Opstelling: Hierbij gaat het erom dat de verschillende systemen getest worden. Hoe goed werkt de vingerafdruksensor? Hoe goed/fijn werkt het verticale menu? Hoe goed is de camera en hoe handig/goed zijn de RAW-foto's?
Uitvoering: Het hele proces is in principe vrij simpel: de telefoon wordt unlocked met behulp van de vingerafdrukscanner, waarna naar de camera-app gegaan wordt, een foto gemaakt wordt met RAW-opname en deze iets bewerkt wordt en tot slot geüpload wordt naar een (al dan niet sociaal) medium.
In eerste instantie gebeurd dit door de apps zelf aan te klikken op de homescreen(s) of het menu. Hoe snel gaat het unlocken, het openen van de camera-app en het nemen van de foto in RAW-modus, het openen van een fotobewerkingsapp, de foto bewerken en tot slot de foto plaatsen?
Nadat dit gedaan is zal er getest worden door de gebruikte apps in het verticale menu aan de rechterkant te plaatsen. Werkt dit sneller en makkelijker/fijner? Voelt het ongewennig of onnatuurlijk? Laten we wel wezen, de functies die je nu in kan stellen met het 'Edge' ontwerp zijn nieuw en ongekend in smartphoneland.
Resultaat: De 'methode' of manier die het snelste dan wel het fijnste werkt wint. Het idee achter de afgeronde hoeken is immers toch ook gebruiksgemak? Waarom zou je anders apps plaatsen onder het verticale menu als je deze functionaliteit verder niet gebruikt? Daarnaast biedt de camera dus de mogelijkheid om RAW-opnames te maken. Hoe verfijnt zijn deze? Is de kwaliteit hiervan echt hoger/beter dan van 'normale foto's', om ze even zo te noemen?
Ik heb de apps in de edge rand geplaatst, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat in het dagelijks gebruik maar een vreemde plek om apps te starten. Je hebt natuurlijk personen die een zo leeg mogelijk homescreen willen en dan is de edge functionaliteit je natte droom. Persoonlijk interesseert het mij weinig hoe rommelijk mijn homescreen is en heb ik alle "vitale" apps in een mapje op het eerste homescreen staan Dat start echt sneller op dan de apps te lanceren via de edge rand.
Het bewerken en uploaden van de foto heb ik achterwege gelaten, simpelweg omdat ook sneller gaat op de ouderwetse manier.
Dus, zonder Samsung af te vallen, voelt het voor jou minder natuurlijk om via het 'Edge' gedeelte te werken? Zijn er andere mods die de Edge functionaliteit wel fijn vinden werken en dit regelmatig gebruiken?PaT schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:33:
[...]
Ik heb de apps in de edge rand geplaatst, maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat in het dagelijks gebruik maar een vreemde plek om apps te starten.
[...]
Haha, ook schuldig!Je hebt natuurlijk personen die een zo leeg mogelijk homescreen willen en dan is de edge functionaliteit je natte droom. Persoonlijk interesseert het mij weinig hoe rommelijk mijn homescreen is en heb ik alle "vitale" apps in een mapje op het eerste homescreen staan Dat start echt sneller op dan de apps te lanceren via de edge rand.
[...]
Heb ook alles op mijn Homescreen staan in mapjes. Mapjes ingedeeld op categorie en allemaal een eigen naam.
Daarnaast, wat ik me nu net bedenk (en dus buiten de contest om af vraag), zijn er veel apps die (al dan niet via Samsung software) gebruik maken van de schuine rand? D.w.z. dat je bijvoorbeeld in Twitter aan de randen de mogelijkheid hebt om een Tweet te plaatsen, te retweeten, te farvoriten etc. waar dit anders achter/in een menu verborgen zat? Zelfde geldt voor FB bijv.?
En als je een SMS'je leest, heb je dan in de Edge rand direct de mogelijkheid tot beantwoorden of bellen staan waar je anders eerst het menu in moest?
Edit: kortom: wordt de Edge van de Edge (
Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!
Nee, om het voorbeeld van de Twitter app te gebruiken, daar zie je enkel de trending topics op, meer niet. Laat ik dat nou net het minst interessante van twitter vinden. Ik zou daar jiuist nieuwe tweets uit mijn tijdlijn verwachten o.i.d.Vickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:44:
Daarnaast, wat ik me nu net bedenk (en dus buiten de contest om af vraag), zijn er veel apps die (al dan niet via Samsung software) gebruik maken van de schuine rand? D.w.z. dat je bijvoorbeeld in Twitter aan de randen de mogelijkheid hebt om een Tweet te plaatsen, te retweeten, te farvoriten etc. waar dit anders achter/in een menu verborgen zat? Zelfde geldt voor FB bijv.?
En als je een SMS'je leest, heb je dan in de Edge rand direct de mogelijkheid tot beantwoorden of bellen staan waar je anders eerst het menu in moest?
Edit: kortom: wordt de Edge van de Edge () optimaal benut?
Dus als je de Twitter-app opent op de Edge+, kan je via de 'Edge' niet direct een nieuwe tweet plaatsen?PaT schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:50:
[...]
Nee, om het voorbeeld van de Twitter app te gebruiken, daar zie je enkel de trending topics op, meer niet. Laat ik dat nou net het minst interessante van twitter vinden. Ik zou daar jiuist nieuwe tweets uit mijn tijdlijn verwachten o.i.d.
En een beetje datzelfde geldt dus voor FB en andere apps? Of ben je een app tegengekomen waar het wel optimaal benut wordt.(Even zeker weten dat we elkaar begrijpen, ik ben hier serieus benieuwd naar
Kan me enerzijds voorstellen dat dit niet het geval is: de Samsung Galaxy S6 Edge(+) is uniek door de gebogen rand. Andere telefoons hebben dit niet dus ik kan me voorstellen dat makers van apps hier geen rekening mee houden.
Nu ik dit hierboven getypt heb: hoe gaan de meeste apps eigenlijk om met de rand? Wordt dit meegeteld bij de rest van het scherm? D.w.z. dat dingen mee vouwen met de rand, of worden apps alleen weergegeven in het vlakke gedeelte van het scherm (waarbij op de rand dus niks weergegeven wordt)?
Deze test ga ik uitvoeren, al hoop ik niet dat je er heel hoge verwachtingen van hebt, want de hond en de kat hier in huis kunnen wel goed horen, maar luisteren gaat minder goed. Bovendien hebben ze allebei een hekel aan telefoons, omdat ze de aandacht van hun baasjes liever niet delenlverstoep schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:08:
Voor het testen van de audiokwaliteit heb je eigenlijk een testbuddy met heel goed gehoor nodig: wat dacht je van je hond of kat?
Benodigdheden:
- Hond of kat
- De app Dog Sounds of Cat Sounds
- Een of meer andere telefoons ter vergelijking
Testuitvoering:
- Zet de telefoons ruim uit elkaar neer, met elk dezelfde hond/katgeluiden op continuous.
(let erop dat het volume op alle telefoons ongeveer gelijk is en dat ze op gelijke afstand staan van het startpunt van het huisdier)
- Laat je hond of kat binnen in de ruimte.
Aan welke telefoon geeft de hond of kat de voorkeur?
Ik heb een Garmin Forerunner met ANT+ hartslagmeter. Zal even uitzoeken hoe ik de hartslagmeter aan de S6 kan kopppelen. Tegelijk aan de S6 en aan de Forerunner kan toch niet? Dan wordt vergelijken van 2 en 3 lastig.roel_bertens schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:12:
Ik ben benieuwd hoe goed de heart rate monitor op de s6 edge+ werkt.
Misschien is het mogelijk om een vergelijking te doen tussen de volgende metingen:
1. heart rate scanner op toestel zelf
2. gekoppelde ANT+ of bluetooth hartslagmeter door de s6 uitgelezen
3. dezelfde ANT+ of bluetooth hartslagmeter uitgelezen door het device waar deze bij hoort (bijvoorbeeld een sportwatch of andere fitness tracker)
Zijn er verschillen tussen de metingen van 2 en 3? Als het goed is niet.
Hoe goed zijn de metingen van 1 en hoe snel wordt dit gemiddeld gemeten? M.a.w. wat is het gebruiksgemak van deze hartslagmeter?
Normaal neem ik mijn iPhone 6 in een heupgordel mee tijdens hardlopen, om muziek te kunnen luisteren onderweg. Sinds ik de Garmin heb, gebruik ik de gps van de iPhone niet meer, maar ik kan die van de S6 wel aanzetten en de route en tijden vergelijken met die van de Garmin.peponline schreef op donderdag 03 september 2015 @ 17:08:
Ik zou graag willen weten hoe het bevalt om te hardlopen met deze telefoon.
- Is hij niet te groot en te zwaar om mee te nemen in een hardloopband of los in de broekzak?
- Hoe is het geluid uit de speaker voor de Audio Ques? Is het hard genoeg en goed te verstaan?
- Hoe klinkt het geluid voor muziek tijdens het hardlopen via de (bijgeleverde) headset?
- Lukt het om tijdens het lopen een foto/video te maken met de SteadyShot?
- Hoe is het resultaat van een afgelegde GPS route in bv Runkeeper?
- Hoeveel batterijpercentage is er verbruikt na het rondje lopen? En hoe snel is hij weer bijgeladen?
- Hoe makkelijk kan ik mijn afgelegde activiteiten delen met anderen?
Als de beestjes even stil blijven zitten wil ik dit proberen. Meestal levert een fotosessie allemaal plaatjes met een wazige vachtkleurige vlek op.jandd0 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:37:
De huisdier camera test
Ik zou graag een test zien van de snelheid van de camera en de autofocus. Indien mogelijk graag door middel van foto's van huisdieren aangezien de vacht van een beest het toch vaak lastig maakt voor een smartphone camera.
Wij hebben sinds een paar maanden een jonge kat en z'n beestje is natuurlijk hartstikke leuk en je wil er constant foto's en filmpjes van maken. Mijn Oneplus One heeft toch moeite om binnen snel te focussen op de vacht, hier is altijd weer een paar seconden voor nodig waardoor ik vaak die perfecte foto misloop.
Op het internet zijn wel genoeg camera vergelijkingen en samples te vinden, deze zijn echter bijna altijd buiten in goede lichtomstandigheden.
Dus de test die ik voorstel:
- Tijd vanaf telefoon uit de broekzak halen, camera openen, scherpstellen en foto maken
- Foto's binnen, van huisdier of ander wollig object (dikke wollen trui of sjaal oid)
Toevallig heb ik ook een Garmin Vivofit, dus vanaf vanavond 00:00 uur zet ik de stappenteller op de S6 aan en 24 uur later kijk ik in hoeverre ze afwijken. Ik weet niet hoe ik de nauwkeurigheid van de voedingsmeter kan testen, of wil je dat ik voor en na die 24 uur op een geijkte weegschaal ga staan?Sixblade schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:54:
Ik zou wel willen testen hoe goed s health werkt met dit toestel, dus of de stappen teller wel echt zo nauwkeurig is en de voedingsmeter. Hoeveel zou ik kunnen afvallen met deze telefoon ;-)
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ha ha, nee maar ik zou wel eens een test willen zien met een maand lang S-Health gebruik en dan echt max out dus al je stappen in de gaten houden en al je voedsel scannen en dan zien of je bloeddruk echt lager word of zo.Canaria schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:25:
[...]
Toevallig heb ik ook een Garmin Vivofit, dus vanaf vanavond 00:00 uur zet ik de stappenteller op de S6 aan en 24 uur later kijk ik in hoeverre ze afwijken. Ik weet niet hoe ik de nauwkeurigheid van de voedingsmeter kan testen, of wil je dat ik voor en na die 24 uur op een geijkte weegschaal ga staan?
Ik zal straks ff m'n twitteraccount via de officiele twitterapp oevoegen en kijken wat er gebeurd, maar ik vermoed dat ik alleen de trending tweets te zien krijg. Ik ben nog geen echte Edge app tegen gekomen. Ik vind het Edge gedeelte wel erg handig als nachtklokjeVickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:02:
[...]
Dus als je de Twitter-app opent op de Edge+, kan je via de 'Edge' niet direct een nieuwe tweet plaatsen?
En een beetje datzelfde geldt dus voor FB en andere apps? Of ben je een app tegengekomen waar het wel optimaal benut wordt.(Even zeker weten dat we elkaar begrijpen, ik ben hier serieus benieuwd naar).
Kan me enerzijds voorstellen dat dit niet het geval is: de Samsung Galaxy S6 Edge(+) is uniek door de gebogen rand. Andere telefoons hebben dit niet dus ik kan me voorstellen dat makers van apps hier geen rekening mee houden.
Nu ik dit hierboven getypt heb: hoe gaan de meeste apps eigenlijk om met de rand? Wordt dit meegeteld bij de rest van het scherm? D.w.z. dat dingen mee vouwen met de rand, of worden apps alleen weergegeven in het vlakke gedeelte van het scherm (waarbij op de rand dus niks weergegeven wordt)?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Trekt dit, ondanks het een amoled is, niet superveel batterij gedurende een volledige nacht?janvanduschoten schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:22:
[...]
Ik vind het Edge gedeelte wel erg handig als nachtklokje
Moet je even zoeken, ik heb dat een keer gemeten, ik dacht dat het zo'n 15% aan energie kostte om de hele nacht de klok aan te laten staan.tweakers65 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
[...]
Trekt dit, ondanks het een amoled is, niet superveel batterij gedurende een volledige nacht?
Dat is vrij veel voor een telefoon waarbij ik (bij de Edge), ongeveer 35% overhield aan het einde van de dag.l3art schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:54:
[...]
Moet je even zoeken, ik heb dat een keer gemeten, ik dacht dat het zo'n 15% aan energie kostte om de hele nacht de klok aan te laten staan.
Het is dus vooral interessant voor mensen die de telefoon overdag opladen ipv in de ochtend. Het is ook interessant voor mensen met een draadloze oplader.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Ik heb hem aan de lader in de nacht, dus maakt mij niet echt uit. Ik zie de tijd, hoe laat de wekker staat (ook Google Play: Timely - Wekker , niet eens de stock wekker) en het batterijpercentage.tweakers65 schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:43:
[...]
Trekt dit, ondanks het een amoled is, niet superveel batterij gedurende een volledige nacht?
Twiter laat alleen de headlines zien, niet van je eigen timelineVickiieee schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:02:
[...]
Dus als je de Twitter-app opent op de Edge+, kan je via de 'Edge' niet direct een nieuwe tweet plaatsen?
En een beetje datzelfde geldt dus voor FB en andere apps? Of ben je een app tegengekomen waar het wel optimaal benut wordt.(Even zeker weten dat we elkaar begrijpen, ik ben hier serieus benieuwd naar).
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Mag het leukste idee winnen!
Wordt de winnaar ook in het topic bekend gemaakt?
Bekijk ook eens mijn productreviews!

Standje "auto". Bakken met ruis en de lucht werd wel erg licht.
In de "Prof" modus is dat te verhelpen, maar experimenteren wordt dan wel het devies.

Hier stond de ISO waarde volgens mij behoorlijk laag. De ruis is aanzienlijk minder.

Hier stond de ISO waarde iets hoger, volgens mij rond de 400.
Je kan dus hele mooie foto's maken met de Samsung Galaxy S6 Edge+, maar dan moet je wel zelf de controle over kunnen nemen. Met snelle opbjecten is dat natuurlijk niet handig.
Wow, dat ziet er indrukwekkend uitPaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:33:
Ik heb vanmorgen nog wat plaatjes van de ochtendschemering geschoten:
[afbeelding]
In de "Prof" modus is dat te verhelpen, maar experimenteren wordt dan wel het devies.
[afbeelding]
Hier stond de ISO waarde volgens mij behoorlijk laag. De ruis is aanzienlijk minder.
[afbeelding]
Je kan dus hele mooie foto's maken met de Samsung Galaxy S6 Edge+, maar dan moet je wel zelf de controle over kunnen nemen. Met snelle opbjecten is dat natuurlijk niet handig.
Was er geen enkele mogelijkheid om het beeld een beetje "bij te stellen" in auto modus? Met mijn huidige telefoon moet je vaak ergens anders op focussen om een beter beeld te krijgen.
Viel tegen, ja, je kan ergens anders op focussen, maar de ruis kreeg ik er niet zo 1-2-3 mee weg. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel melden dat ik de foto's snel geschoten heb voordat de metro vertrok. Echt veel tijd om te gaan pielen had ik dus niet.YorrickNL schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:53:
[...]
Wow, dat ziet er indrukwekkend uit
Was er geen enkele mogelijkheid om het beeld een beetje "bij te stellen" in auto modus? Met mijn huidige telefoon moet je vaak ergens anders op focussen om een beter beeld te krijgen.
Ah, oké! Geen probleem, het is ook wel een realistische weergave van hoe een gebruiker een foto maakt: wil niet al te lang prutsen, toch?PaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:56:
[...]
Viel tegen, ja, je kan ergens anders op focussen, maar de ruis kreeg ik er niet zo 1-2-3 mee weg. Nou moet ik eerlijkheidshalve wel melden dat ik de foto's snel geschoten heb voordat de metro vertrok. Echt veel tijd om te gaan pielen had ik dus niet.
Mooie foto's, vooral de 2e! Juist spijtig van de ruis die er in zit... Zit op mijn werk met wetenschappelijke camera's die superlage ruisniveaus hebben, van als je die camera's hebt gebruikt valt ruis echt (negatief) op bij andere camera's... (ondanks dat ze ook heel goed zijnPaT schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:33:
Ik heb vanmorgen nog wat plaatjes van de ochtendschemering geschoten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
edit: nu de test gedaan is: welke smartphone hebben de modjes nu en welke vinden ze beter, degene die ze nu hebben of de edge+?
[ Voor 8% gewijzigd door tweakers65 op 16-09-2015 20:38 ]
Ben mateloos benieuwd want dit zou wel eens mijn redding kunnen zijn!!!
Conroe schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:55:
Ik zou graag de Ultra High Quality Audio (meer bepaald de noise-cancelling draadloze headphones) flink uitgebreid getest zien!
Gezien ik ASS heb, kom ik soms GEK van omgevingsgeluid (lees: geluidovergevoeligheid)!
Zo wonen wij langs drukke baan en kom ik soms geschift van het lawaai van de voorbijsnellende voertuigen!
In die mate zelfs dat ik wil dat het meteen ophoudt!!!
Ik heb al van alles geprobeerd gaande van over-ear beschermers tot kneedbare wasbolletjes, siliconen plug-ins, plug-ins met noise-cancelling voor op mijn telefoon...
Helaas nog steeds niet met het gewenste resultaat!
Kortom willen jullie voor mij uitvogelen of de Edge+ mij het leven wat aangenamer kan maken wat dat betreft?
Bovendien ben ik audiofiel in hart en nieren dus ook érg benieuwd of UHQA zijn beloftes kan waarmaken in het algemeen!
Verder gebruik ik ook nog allerhande high quality audio mindfulness/meditation/relaxation apps zoals Naturespace moest je die kunnen opnemen in test?
http://www.naturespace.com/platforms/android/
Kwestie van wat meer rust in mijn hoofd te krijgen!
Ik zie uit naar jullie uitgebreid verslag!
Thanks very much in advance!!!
Heb de edge+ zowel aan een Bluetooth speaker gehangen als met oordopjes beluisterd. Alleen is dit voor ons niet technisch te beoordelen of het nu zoveel beter is dan een ander toestel. Met mn oordopjes was het geluid wel beduidend beter dan op mijn G2.Conroe schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:38:
Zijn er al modjes aan de slag kunnen gaan met het geluid (nog geen feedback gezien tot nog toe)?
Ben mateloos benieuwd want dit zou wel eens mijn redding kunnen zijn!!!
[...]
Over Bluetooth kan ik weinig zeggen omdat de speaker hier de zwakke schakel is, hier kon ik geen verschil in kwaliteit bij horen.
Nee de winnaar wordt niet algemeen bekend gemaakt. Daar mag de winnaar zelf over beslissen of hij/zij dit bekend wil maken. De winnaar is overigens al op de hoogte gebracht.YorrickNL schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:57:
Ik ben benieuwd naar de winnende inzending
Mag het leukste idee winnen!
Wordt de winnaar ook in het topic bekend gemaakt?
[ Voor 24% gewijzigd door 13art op 17-09-2015 20:57 ]
Ik neem aan dat de test die gewonnen heeft voldoet aan de voorwaarden? Waaronder de 'in en om het huis' eis?l3art schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:55:
[...]
Nee de winnaar wordt niet algemeen bekend gemaakt. Daar mag de winnaar zelf over beslissen of hij/zij dit bekend wil maken. De winnaar is overigens al op de hoogte gebracht.
Aangezien er hier behoorlijk wat tests stonden die niet aan deze eis voldeden geloof ik.
Winnaar: in ieder geval van harte gefeliciteerd!
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
[ Voor 99% gewijzigd door EM-220192 op 19-09-2015 09:04 ]
De vraag is kan deze Galaxy S6 edge+ een volwaardige werkplek vervangen?
Koppelen van een scherm, toetsenbord, muis en bluetooth devices. (via virtuele desktop?)
Alles laten samenwerken inclusief gebruik van de telefoon functionaliteit.
De "edge" functionaliteit kan gebruikt worden voor meldingen als nieuwe mail, chat, etc.
Succes met deze test.
Vickiieee schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:32:
[...]
Ik neem aan dat de test die gewonnen heeft voldoet aan de voorwaarden? Waaronder de 'in en om het huis' eis?
Aangezien er hier behoorlijk wat tests stonden die niet aan deze eis voldeden geloof ik.
Winnaar: in ieder geval van harte gefeliciteerd!Veel plezier ermee!
Over de actie en de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
?Vragen en opmerkingen graag in het feedback topic.
Ik weet het, ik weet het. De inzendingen zullen uiteraard ge'zeef'd zijn