Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:06:
Ik heb net mijn S6 ontvangen! Nog niet echt uit de plastic beschermingen gehaald aangezien ik liever even wacht totdat morgen mijn case van Spigen binnenkomt. Het enige wat mij opvalt is dat de cameraatje (achterzijde) net niet in het midden lijkt te zitten. Stoor me er niet echt aan maar is dit normaal?

Hebben jullie verder nog tips qua opladen? Dus eerst opladen en daarna pas gebruiken of maakt dat niet uit?
Heb ik ook zie ik nu. Merk er helemaal niks van, super camera _/-\o_

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Bazzaz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:16:
[...]

Dat ligt aan jouw toestel ben ik bang, ik heb redelijk wat apps op mijn S6 staan en hij is bloedsnel, RAM staat vrijwel continue op 89%...
Als ik op de RAM widget druk geeft hij aan dat er 44 achtergrond applicaties draaien. Op de momenten dat ik facebook en chrome gestart heb staan deze bovenaan met Chrome rond de 300mb en facebook zon 150MB. Totaal RAM is dan ook max 90%, maar toch merk ik op dat moment vertragingen in het switchen. Tot het ram gebruik terug zakt of bijv deze 2 apps even stop. En zoald gezegd, ik zag alleen Nova Launcher bovenaan staan bij deze 2 en omdat een dubbele rol heeft binnen het systeem naast Touchwiz heb ik die er (tijdelijk) afgehaald.

Voor de mensen die aangeven dat het RAM probleem is opgelost met een nieuwe build oid, (hoe) zie je dat terug in percentage RAM? het algemen gebruik? Of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:01
Ik heb mijn S6 Edge geroot met behulp van Pingpong Root. Nu wil ik via de software update (op het toestel) Android updaten, maar dat gaat dus niet omdat er dan een foutmelding komt die betrekking heeft om het rooten.

"Het besturingssysteem op uw apparaat is op een niet-toegestane manier gewijzig. Probeer softwareupdates te downloaden met Smart Switch op uw pc of ga naar een klantenservicecenter."

Ik heb dus Smart Switch geinstalleerd en mijn S6 Edge gekoppeld. Als ik dan via Meer > Noodherstelsoftware en initialisatie > Software-update en initialisatie wil updaten, krijg ik het volgende scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BCQmb19.png

Betekent dat ik de nieuwste Android-versie al heb voor mijn toestel? Ik wil via Smart Switch best updaten en later mijn bestanden terugzetten, maar als blijkt dat het niet nodig is omdat de juiste versie al is geinstalleerd is ook weer zo wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:50:
[...]

Voor Roms is er een ander topic, laten we dit schoonhouden van zaken mbt roms :)

[...]
Het gaat hier NIET om CUSTOM ROM's en/of rooten, maar om de OFFICIËLE ROM's van Samsung zelf!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:12:
[...]

Hoe wil jij een rom voor "Country United Kingdom / Ireland" dan noemen als inwoner van Nederland en als hij niet via je OTA komt :9
Dan is het nog gewoon een oirginele rom, alleen het toestel is import uit United kingdom.
Het wordt pas een custom rom als je er een custom rom zelf opzet. Dus deze vraag hoort hier gewoon thuis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Als je goed kijkt, dan zie je dat mijn vorige postings een ANDERE ROM betreft! ;)
Mijn excuses dan ;-)
Ik heb net mijn S6 ontvangen! Nog niet echt uit de plastic beschermingen gehaald aangezien ik liever even wacht totdat morgen mijn case van Spigen binnenkomt. Het enige wat mij opvalt is dat de cameraatje (achterzijde) net niet in het midden lijkt te zitten. Stoor me er niet echt aan maar is dit normaal?

Hebben jullie verder nog tips qua opladen? Dus eerst opladen en daarna pas gebruiken of maakt dat niet uit?
Klopt is bij mij ook het geval, esthetisch niet helemaal mooi maar de camera is top dus /care :D (al zou het idd wel mooi zijn als alles symmetrisch is!

[ Voor 60% gewijzigd door Tomskii5 op 28-07-2015 12:40 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:36:
Onderstaande in het ROM topic geplaatst maar misschien ook wel goed om even hier te vermelden:

Naar aanleiding van dit topic mbt Rooten/Custom Rom en KNOX trigger en zoekacties op Twitter die dat topic tegenspraken zelf contact gezocht met Samsung en die zeggen net als de antwoorden aan anderen via de webcare zowel via Samsung als SamsungMobileNL dat de garantie wel degelijk vervalt. Ook is het account onweerscomplex die de vraag gesteld heeft "suspended"

Hier screenshot uit het eerder gelinkte topic:

[afbeelding]

hier mijn gesprek met Samsung:

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481
Dat zou ik ook zeggen als Samsung medewerker maar ik zie het nergens terug in de voorwaarden, zet ze hier maar neer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:28:
[...]

Flash meestal via Odin.. draai nu de Franse 5.1.1 (sinds 25 juni jl.)..

Ga overmorgen eens kijken..

Meestal is het in een kwartiertje gepiept.. maar als niet dan ben je soms vier/vijf uur bezig.. die tijd kan ik door de week niet missen..

Sinds dat Samsung zo snel unlocked-versies klaar zet van nieuwe Android-versies ben ik gestopt met rooten en custom-ROMS.. eigenlijk sinds de S5 al..

Speelde wel altijd met de S3 en S4 en dan bijna iedere weekend iets anders, maar heb weinig gevonden met dezelfde functionaliteit dat niet toch na twee/drie dagen ergens vast hing of dingen ging doen, die ik toch niet helemaal wilde..
Ik kan je de Edgarf rom toch zeker aanraden ik draai dezelfde versie als Dafmay en ben er reuze tevreden over. Ten eerste al de Samsung meuk eraf dat scheelt al een borrel. En niets hangen alles werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:47:
[...]

Ik kan je de Edgarf rom toch zeker aanraden ik draai dezelfde versie als Dafmay en ben er reuze tevreden over. Ten eerste al de Samsung meuk eraf dat scheelt al een borrel. En niets hangen alles werkt prima. :)
Gaan we toch even vloeken..

Ik koop juist Galaxy's vanwege de Samsung meuk..

Voor zakelijk gebruik (Exchange) is er geen fijner programma dan E-mail van Samsung en S-Planner (gebruik drie verschillende accounts).. vooral het antwoorden in HTML-opmaak vind ik prettig uitzien, omdat anders iedereen ziet dat ik bijna nooit op kantoor ben.. :)

Merk wel dat het overige "geleende Samsung-spul" (Internet (toch 70% Chrome) en Keyboard (65% Swiftkey) al naar drie/vier weken wordt ingehaald door updates van het origineel en dan minder bruikbaar is dat de verbeterde versies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country France
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Tue, 21 Jul 2015 04:17:20 +0000
Product code XEF
PDA G920FXXU2BOG8
CSC G920FOXA2BOG8
Download voor install met Odin: https://mega.co.nz/#!xsZF...x3UbLM57l-KaxLR7pxrqPY7FM

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:57:
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country France
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Product code XEF
PDA G920FXXU2BOG8
CSC G920FOXA2BOG8
Download voor install met Odin: https://mega.co.nz/#!xsZF...x3UbLM57l-KaxLR7pxrqPY7FM
Bedankt!

Ben bang dat ik nu niet tot donderdag kan wachten.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:35
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:37:
[...]

Dan is het nog gewoon een oirginele rom, alleen het toestel is import uit United kingdom.
Het wordt pas een custom rom als je er een custom rom zelf opzet. Dus deze vraag hoort hier gewoon thuis. ;)
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:27:
[...]

Het gaat hier NIET om CUSTOM ROM's en/of rooten, maar om de OFFICIËLE ROM's van Samsung zelf!
Zodra je moet flashen zou ik het geen stock meer noemen of officieel, want officieel is 5.1.1 nog niet in NL vrijgegeven (details :9 ) maar goed het was mijn mening maar zie dat meesten het eens zijn om dat hier te posten dus hoort het hier :) Vind soms de afscheidingen wat dun in de topics hier maar weet nu in ieder geval waar ik hier aan toe ben :)
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Dat zou ik ook zeggen als Samsung medewerker maar ik zie het nergens terug in de voorwaarden, zet ze hier maar neer dan.
Mijn laatste reactie naar Samsung is dan nu ook:
@Samsung_NL Maar volgens EU regulation (1999/44/CE) blijft de garantie staan als deze niet te relateren is aan softwarematige aanpassingen
Nu wachten op een antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Voor zakelijk gebruik (Exchange) is er geen fijner programma dan E-mail van Samsung en S-Planner (gebruik drie verschillende accounts).. vooral het antwoorden in HTML-opmaak vind ik prettig uitzien, omdat anders iedereen ziet dat ik bijna nooit op kantoor ben.. :)

Merk wel dat het overige "geleende Samsung-spul" (Internet (toch 70% Chrome) en Keyboard (65% Swiftkey) al naar drie/vier weken wordt ingehaald door updates van het origineel en dan minder bruikbaar is dat de verbeterde versies..
Ieder zijn ding moet kunnen :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:58:
[...]

[...]

Zodra je moet flashen zou ik het geen stock meer noemen of officieel, want officieel is 5.1.1 nog niet in NL vrijgegeven (details :9 ) maar goed het was mijn mening maar zie dat meesten het eens zijn om dat hier te posten dus hoort het hier :) Vind soms de afscheidingen wat dun in de topics hier maar weet nu in ieder geval waar ik hier aan toe ben :)

[...]

[...]

Je bent niet verplicht om er een custom rom op je toestel te flashen. De mensen hier op het forum geven je een advies, aan jou of je het wil doen of niet, waarom zouden zoveel mensen anders flashen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
[...]

[...]

Onder welke steen heb jij geleefd?!? ;)

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Mon, 22 Jun 2015 13:32:53 +0000
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOFM
CSC G920FPHN2BOFM

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands (T-Mobile)
Version Android 5.1.1
Changelist 5193722
Build date Mon, 22 Jun 2015 07:40:20 +0000
Product code TNL
PDA G920FXXU2POFD
CSC G920FDNX2POFE

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands (Vodafone)
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Build date Mon, 22 Jun 2015 08:10:50 +0000
Product code VDF
PDA G920FXXU2POFC
CSC G920FVFG2BOF2

De Edge heeft dezelfde updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:03:
[...]

Je bent niet verplicht om er een custom rom op je toestel te flashen. De mensen hier op het forum geven je een advies, aan jou of je het wil doen of niet, waarom zouden zoveel mensen anders flashen? :)
Volgens mij in andere topic al aangegeven dat ik momenteel al een root heb gedaan dmv pingpong en daarna de PHN in voorbereiding voor vanavond om edgar zijn rom erop te zetten. Ben persoonlijk van mening dat de webcare onder valse voorwendselen dus mensen wijs maakt dat garantie niet geleverd gaat worden terwijl dat vanuit de Europese richtlijnen wel zo hoort te zijn als de softwarematige aanpassing niet de oorzaak is van het defect.
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:03:
[...]

Onder welke steen heb jij geleefd?!? ;)

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Mon, 22 Jun 2015 13:32:53 +0000
Product code PHN
PDA G920FXXU2BOFM
CSC G920FPHN2BOFM

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands (T-Mobile)
Version Android 5.1.1
Changelist 5193722
Build date Mon, 22 Jun 2015 07:40:20 +0000
Product code TNL
PDA G920FXXU2POFD
CSC G920FDNX2POFE

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands (Vodafone)
Version Android 5.1.1
Changelist 5196479
Build date Mon, 22 Jun 2015 08:10:50 +0000
Product code VDF
PDA G920FXXU2POFC
CSC G920FVFG2BOF2

De Edge heeft dezelfde updates...
Onder de steen dat Samsung deze nog niet officieel via OTA laat updaten en een flash dmv Odin nodig is. (Draai zelf de 5.1.1 PHN gedownload van SamMobile op die manier want deze kwam niet via OTA (ook niet voor root) ) Wil vanavond de rom van Edgar installeren

[ Voor 45% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 12:56:
[...]

Even voor de duidelijkheid...met Samsung meuk bedoel ik niet dat alle Samsung apps e.d. zijn verwijderd. Het betreft de onzinnige zaken die erg veel ruimte en RAM benutten, zoals bijvoorbeeld de standaard geinstalleeerde facebook app. Dat is slechts 1 voorbeeld. Omdat ik al zo lang niets anders doe (en dus weet) dan custom roms, kan ik zo snel ff niets anders bedenken...maar er is een hele waslijst aan onnodige troep die wordt meegeleverd in de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Als ik een andere officiële Samsung-ROM flash meldt Odin dat CSC niet wordt gewijzigd (blijft PHN)..

ROM is volgens mij verder identiek..

Je merkt alleen dat je het beveiligingsprotocol niet kunt updaten, omdat dat in Nederland nog niet de firmware-versie herkent..

Nadat dezelfde firmware-versie ook in Nederland verschijnt (vaak meer dan twee weken later), wordt de beveiligingsupdate ook weer automatisch bijgewerkt (is voorheen vaak nieuwer dan de versie die gecontroleerd wordt)..

Werkt allemaal best prettig zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:08:
[...]

Even voor de didelijkheid...met Samsung meuk bedoel ik niet dat alle Samsung apps e.d. zijn verwijderd. Het betreft de onzinnige zaken die erg veel ruimte en RAM benutten, zoals bijvoorbeeld de standaard geinstalleeerde facebook app. Dat is slechts 1 voorbeeld. Omdat ik al zo lang niets anders doe (en dus weet) dan custom roms, kan ik snel ff niets anders bedenken...maar er is een hele waslijst aan onnodige troep die wordt meegeleverd in de stock rom.
Dacht al zoiets..

Schat ook in dat "mainframe" gelijk blijft, zodat bij die ROMs wel weer Samsung apps zonder problemen kunnen worden teruggeïnstalleerd..

Mis trouwens bij Google alleen het HTML-mailen.. vind de andere opties van Google steeds beter worden.. ben erg benieuwd naar de Google Huwaei, maar Samsung heeft dit soort forums als supervoordeel (daar kan bijna niks tegen op)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:12:
[...]

Dacht al zoiets..

Schat ook in dat "mainframe" gelijk blijft, zodat bij die ROMs wel weer Samsung apps zonder problemen kunnen worden teruggeïnstalleerd..

Mis trouwens bij Google alleen het HTML-mailen.. vind de andere opties van Google steeds beter worden.. ben erg benieuwd naar de Google Huwaei, maar Samsung heeft dit soort forums als supervoordeel (daar kan bijna niks tegen op)..
Dat bedoelde ik ook bij ieder zijn eigen ding. Bij de aroma install die in Edgarf rom wordt meegeleverd, kun je zelf alles wat je wel fijn vindt van Samsung terug zetten op je telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Update naar aanleiding van het vragen mbt garantie en root aan Samsung. Na lang doorvragen bij Samsung verwezen ze uiteindelijk door naar waar ik de S6 gekocht had en bleven ze zelf zeggen dat garantie zou vervallen bij een root/custom rom en dat hardware defecten dan op eigen risico zouden zijn:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ROr4LITr04UAgW9S7CoqZTj5/full.png

De blauwe helden gaven een mooie reactie:

coolblue de blauwe helden root

[ Voor 13% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:06:

Onder de steen dat Samsung deze nog niet officieel via OTA laat updaten en een flash dmv Odin nodig is. (Draai zelf de 5.1.1 PHN gedownload van SamMobile op die manier want deze kwam niet via OTA (ook niet voor root) ) Wil vanavond de rom van Edgar installeren
Had op beide S6en anders gewoon 5.1.1. OTA hoor...

Alleen op m'n Edge niet, maar daar ben ik wel blij om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:43:
Update naar aanleiding van het vragen mbt garantie en root aan Samsung. Na lang doorvragen bij Samsung verwezen ze uiteindelijk door naar waar ik de S6 gekocht had en bleven ze zelf zeggen dat garantie zou vervallen bij een root/custom rom en dat hardware defecten dan op eigen risico zouden zijn:

[afbeelding]

De blauwe helden gaven een mooie reactie:

[afbeelding]
Dat probeer ik nu al paar keer duidelijk te maken, bij Samsung lullen ze uit hun nek, die telefoonmutsen hebben een standaard briefje voor hun liggen met de 10 meest gestelde vragen. Daarna wordt het te moeilijk, dus gewoon flashen die telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan mij vergissen maar is het niet zo dat wanneer knox eenmaal is getript, je dat nooit meer goed krijgt...dus ook niet door het flashen van stock rom. Misschien vergis ik mij hierin, maar dacht dat dit zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Dat probeer ik nu al paar keer duidelijk te maken, bij Samsung lullen ze uit hun nek, die telefoonmutsen hebben een standaard briefje voor hun liggen met de 10 meest gestelde vragen. Daarna wordt het te moeilijk, dus gewoon flashen die telefoon.
Dat is wel duidelijk, zodra je teveel weet en tegengas geeft sturen ze door. Altijd handig om zwart op wit te hebben dat garantie gewoon blijft staan. Vanavond Edgar zijn ROM proberen, voorwerk is gedaan in ieder geval
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:50:
[...]

Ik kan mij vergissen maar is het niet zo dat wanneer knox eenmaal is getript, je dat nooit meer goed krijgt...dus ook niet door het flashen van stock rom. Misschien vergis ik mij hierin, maar dacht dat dit zo werkt.
Klopt maar daar gaat je hardware niet van kapot en dat is waar het omgaat eigenlijk. Samsung wil een defect dan afwentelen op de gebruiker terwijl de EU heel duidelijk daarin is. Dit artikel legt het wel goed uit (wel wat gedateerd maar nog steeds van kracht) -> https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html

[ Voor 36% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10 22:21
Ik zie door de bomen (en roms :P) even het bos niet meer. Het zit zo: Ik ben misschien in de markt voor een S6, maar heb veel gelezen van de memory bug en de geheugen problemen. Dit heef mij tot nu toe ervan weerhouden om het toestel te kopen (en alle Samsung apps waar ik niet op zit te wachten). Nu lees ik hier vrij veel reacties dat dat inmiddels is opgelost met een (aankomende?) update? Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:54:
Ik zie door de bomen (en roms :P) even het bos niet meer. Het zit zo: Ik ben misschien in de markt voor een S6, maar heb veel gelezen van de memory bug en de geheugen problemen. Dit heef mij tot nu toe ervan weerhouden om het toestel te kopen (en alle Samsung apps waar ik niet op zit te wachten). Nu lees ik hier vrij veel reacties dat dat inmiddels is opgelost met een (aankomende?) update? Klopt dat?
In de laatste officiele rom van Samsung 5.1.1 is het ram probleem nog niet opgelost, maar mocht je een custom rom willen draaien, in dit geval van Edgarf daar is het probleem opgelost. Kwam ik op de 5.1.1 versie nog op 94% nu in deze rom kom ik tot maximaal 86 tot 87% zeker een aanrader. En met zijn rom kun je zelf installeren wat jij wil dus geen overbodige rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyleo schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:54:
Maar als je al door alle bomen het grote bos niet meer ziet, dan neem ik even aan dat je wel de posts van vandaag in het topic hebt doorgelezen, en daar kun je duidelijk uit aflezen dat er in principe geen RAM problemen meer zijn in de laatste updates.

Ps voor de duidelijkheid...ik heb het specifiek over het voorgaande RAM probleem waarbij apps zomaar werden afgesloten, ook al stond er nauwelijks iets aan apps open.

Afgezien daarvan, heeft de stock rom van Samsung sowieso veel bloatware (wel veel minder dan voorheen) en dit heeft wel nadelige gevolgen voor RAM beheer en snelheid/soepelheid telefoon.

Wil je het allemaal goed hebben dan zoals pappaleone aangeeft...custom rom erop!

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 28-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:58:
[...]
In de laatste officiele rom van Samsung 5.1.1 is het ram probleem nog niet opgelost, maar mocht je een custom rom willen draaien, in dit geval van Edgarf daar is het probleem opgelost. Kwam ik op de 5.1.1 versie nog op 94% nu in deze rom kom ik tot maximaal 86 tot 87% zeker een aanrader. En met zijn rom kun je zelf installeren wat jij wil dus geen overbodige rommel.
Beetje offT; Ik heb geen S6 maar een Honor6 met 4.4.2 en 3GB ram, daarvan heb ik altijd rond de 2GB vrij, en ben daarom ook uiterst benieuwd wat 5.1.x gaat doen als deze over enkele weken vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Klopt maar daar gaat je hardware niet van kapot en dat is waar het omgaat eigenlijk. Samsung wil een defect dan afwentelen op de gebruiker terwijl de EU heel duidelijk daarin is. Dit artikel legt het wel goed uit (wel wat gedateerd maar nog steeds van kracht) -> https://fsfe.org/freesoftware/legal/flashingdevices.en.html
Jij hebt het steeds gehad over het triggeren van knox en of dan garantie vervalt, afhankelijk van wat samsung (en coolblue) hierover uiteindelijk aangaven. Je hebt het niet gehad over hardware, en ik haak daar ook niet op in...maar puur op het knox/garantie verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Beetje offT; Ik heb geen S6 maar een Honor6 met 4.4.2 en 3GB ram, daarvan heb ik altijd rond de 2GB vrij, en ben daarom ook uiterst benieuwd wat 5.1.x gaat doen als deze over enkele weken vrijgegeven wordt.
Okay dat is netjes van de 3GB en dan 2GB vrij. Ik durf niet te zeggen hoe dat bij jou telefoon gaat zijn, maar al daar geen lek is in het ram geheugen wordt je er zeker beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 16:39

Tachyon

pop the glock

pprs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:22:
Eerder in dit topic kwam ik redelijk vaak accuproblemen tegen, zijn die nu opgelost bij jullie?
Ik ben erg tevreden met de accuduur op dit moment. Heb een paar dagen geleden getest wat de maximale standby-tijd was als ik mijn toestel nauwelijks gebruik:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m3U8ukEoeWQ8xeibHn5TXlll/medium.png

SOT zit in die 4 dagen op ongeveer een uur. Bij min eigen "normaal" gebruik haal ik met gemak 2 dagen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:13:
[...]

Jij hebt het steeds gehad over het triggeren van knox en of dan garantie vervalt, afhankelijk van wat samsung (en coolblue) hierover uiteindelijk aangaven. Je hebt het niet gehad over hardware, en ik haak daar ook niet op in...maar puur op het knox/garantie verhaal.
Mijn eerste tweet aan Samsung was met de vraag hoe het zou zitten met de garantie bij een defect als Knox getriggerd zou zijn door een root/custom rom. Samsung reageerde met geen garantie, maar na vele tweets en het erbij halen van de Europese richtlijnen waarbij aangegeven is dat een softwarematige aanpassing is toegestaan en dat garantie niet vervalt (dus een trigger knox) als het hardware defect niet te herleiden is naar de softwarematige aanpassing.

Kort gezegd, als door middel van een root Knox getriggerd is blijf je je garantie behouden (is wat ik uit de antwoorden haal die ik gekregen heb en elders hier op tweakers gelezen heb)

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Kort gezegd, als door middel van een root Knox getriggerd is blijf je je garantie behouden (is wat ik uit de antwoorden haal die ik gekregen heb en elders hier op tweakers gelezen heb)
Dit wordt hier toch al de gehele dag door een aantal mede-tweakers aangegeven :P

Edit : ps nette edit van je post waarin je dit ook beaamd :)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 28-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:22:
[...]

Dit wordt hier toch al de gehele dag door een aantal mede-tweakers aangegeven :P
Jupjup maar had het graag ook nog even zwart op wit vanuit de bron mocht het nodig zijn toekomstig. Weet niet hoe ik dan kan verdedigen ja maar een Tweaker die zei :9 Zeker omdat Samsung eerst eronderuit wou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 14:27:
[...]

Jupjup maar had het graag ook nog even zwart op wit vanuit de bron mocht het nodig zijn toekomstig. Weet niet hoe ik dan kan verdedigen ja maar een Tweaker die zei :9 Zeker omdat Samsung eerst eronderuit wou komen
Ik begrijp de gedachte wel inderdaad...goed dat is nu dus allemaal duidelijk (en zwart-op-wit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country France
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Product code XEF
PDA G920FXXU2BOG8
CSC G920FOXA2BOG8
Ja! Staat erop..

Schrok ff.. omdat nu alleen de geïnstalleerde apps worden bijgewerkt na installatie ipv alle apps (incl. voorgeïnstalleerde)..

Zie nog steeds geen ondersteuning voor RAW-formaat..

Alleen een vreemde extra app..

Laat me verrassen..

Nogmaals bedankt voor de link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Vandaag email gekregen van Samsung over de cashback

c/p

U ontvangt deze e-mail omdat u deelneemt aan een Samsung promotie

Beste heer, mevrouw ******,
Bedankt voor uw deelname aan de Samsung promotie: €100 retour op een Galaxy S6 of
Galaxy S6 edge (15-0217).
Dit is de bevestiging dat uw deelname aan onze promotie in goede orde is ontvangen.
Wij gaan ervan uit dat uw ingestuurde stukken voldoen aan onze voorwaarden. Wij
handelen uw deelname binnen 8 weken af. Intussen houden wij u op de hoogte van de
voortgang. U ontvangt binnen 2 weken nog een bericht hierover.

Met vriendelijke groeten,

R. Lowenstein
Manager Customer Care

Productondersteuning

Heb je vragen over een Samsung-product?
We helpen je graag verder!

Service - en informatielijn
0900-7267864 (10 c/m)

/cp

De actie is t/m 31 juli

Onwijs goede telefoon, overigens werd ie gisteren wel behoorlijk warm toen ik met Sygic aan het navigeren was en daarin de dashcam aan had staan. Dan loopt de batterij snel leeg. Zouden er ook snelladers zijn voor in de auto? Die moeten dus van 12V naar 9V gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door RAAF12 op 28-07-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]

[...]

Officieel is 5.1.1 allang vrij gegeven in NL, dus weet niet hoe je erbij komt.

Jammer dat je het verschil niet weet tussen een custom rom en stock rom.
Stock is gewoon standaard ongewijzigde rom van Samsung. Heeft niks met flashen te maken.

Custom is zoals het woord al zegt, aangepast aan bepaalde wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Ja! Staat erop..

Schrok ff.. omdat nu alleen de geïnstalleerde apps worden bijgewerkt na installatie ipv alle apps (incl. voorgeïnstalleerde)..

Zie nog steeds geen ondersteuning voor RAW-formaat..

Alleen een vreemde extra app..

Laat me verrassen..

Nogmaals bedankt voor de link..
Wat is die vreemde extra app dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bazzaz schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:12:
[...]
Hoop 't voor je, ik heb nu zo'n 8 normale in m'n handen gehad en ze hadden bijna allemaal een losse homebutton, ben er pas 1 tegengekomen die het niet had.

Van de 5 Edges heb ik er nog geen een gezien met een losse homebutton..

Blijf 't vaag vinden 8)7
Ik heb 2 normale getest bij Dixons (demo modellen) en die hadden het allebei niet. Als ik morgen wederom een S6 met home button problemen ontvang weet ik nog niet wat ik ga doen. Heb dan sowieso geen zin om het toestel weer op te moeten sturen en dan 2 dagen later pas een nieuwe te hebben. Sowieso is dan de cashback voorbij. Dus dan ga ik waarschijnlijk deze terugsturen en de koop ontbinden en dan bij Coolblue kijken of ik daar in de winkel net zo lang toestellen mag proberen tot er wel een normale bij zit. Al vraag ik me nog steeds af of het nu een defect is of dat Samsung gewoon slordig is geweest met deze home knop.

Gewoon je toestel gebruiken joh. Ik heb een week lang zonder hoesje de S6 gebruikt en er zat geen enkele kras op. Dan overleef jij dat echt wel een avond hoor ;)

Qua opladen ook hetzelfde advies wat mij betreft. Gewoon gebruiken tot de S6 bijna leeg is en dan opladen. Je batterij gaat op termijn toch wel inleveren qua capaciteit. Het is maar een gebruiksvoorwerp.
Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country France
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Product code XEF
PDA G920FXXU2BOG8
CSC G920FOXA2BOG8
Ik neem aan dat ik deze morgen gewoon direct op mijn nieuwe S6 kan flashen vanuit 5.0.2 zonder dat ik eerst de Sammobile versie van 5.1.1 NL flash? De vorige keer had ik volgens mij een PHN product code. Is het dan een probleem om de XEF te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Vroeg ik me ook af, ik heb DBT versie er momenteel opstaan (5.1.1) kan ik dan gewoon via Odin flashen naar deze versie, alsook later nog OTA updates krijgen? (voor de garantie maakte het niet uit dacht ik werd niet bij Knox geteld, klopt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:23:
[...]

Ik neem aan dat ik deze morgen gewoon direct op mijn nieuwe S6 kan flashen vanuit 5.0.2 zonder dat ik eerst de Sammobile versie van 5.1.1 NL flash? De vorige keer had ik volgens mij een PHN product code. Is het dan een probleem om de XEF te flashen?
Nee, dat is geen enkel probleem. Bij de eerste 5.1.1 update heb ik ook XEF geflashed over PHN. Zonet de nieuwe (BOF8) geflashed via Odin en ook dat ging prima :). Knox wordt niet getriggered, je flashed immers officiële firmware.

Ben benieuwd wat er zoal gewijzigd is, changelogs zijn er eigenlijk niet. Het schijnt dat zowel batterijduur als RAM issue zijn verbeterd.
Coyote Jump. Je kan 'm verwijderen. Is een Franse navigatie-app zo lijkt het. Kan wel kloppen in een Franse firmware.

[ Voor 17% gewijzigd door rodie83 op 28-07-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
rodie83 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:37:
[...]

Nee, dat is geen enkel probleem. Bij de eerste 5.1.1 update heb ik ook XEF geflashed over PHN. Zonet de nieuwe (BOF8) geflashed via Odin en ook dat ging prima :). Knox wordt niet getriggered, je flashed immers officiële firmware.

Ben benieuwd wat er zoal gewijzigd is, changelogs zijn er eigenlijk niet. Het schijnt dat zowel batterijduur als RAM issue zijn verbeterd.
Thx. Voor Knox maakt het me niet uit, het ging er vooral om dat de S6 nog opstart wanneer je een rom met een andere productcode flasht :) .Twijfel nog om morgen niet gewoon meteen de rom van Edgarf te flashen. Weet dat ik dat uiteindelijk toch ga doen en dan heeft het geen zin om eerst alles in te stellen en daarna te whipen.

Bedoel je trouwens niet de BOG8 met nieuwe versie ipv BOF8?

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 28-07-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:31:
[...]

Was iets met GPS..

Heb het er meteen vanaf gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27
pprs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:22:
Eerder in dit topic kwam ik redelijk vaak accuproblemen tegen, zijn die nu opgelost bij jullie? Ik heb sinds een week het probleem dat de e-mail client als een gek de stroom er door jaagt. Ik heb het toestel vandaag bijvoorbeeld rond half 9 's ochtends van het stroom gehaald. Ik heb een paar keer gebeld en WhatsApp gebruikt, maar verder eigenlijk niets.

[afbeelding]

Ter info: scherm zit op 3%. Ik lees her en der op internet dat de e-mail app problemen geeft, als oplossing wordt de Outlook-app gegeven maar die wordt niet ondersteund door mijn werkgever en is voor mij derhalve geen oplossing. Ik vind het ook raar dat Instagram erbij staat terwijl ik dat niet gebruikt heb vandaag. De wifi-instelling voor het automatisch zoeken naar netwerken heb ik ook al uitgezet.

Wie heeft dit probleem nog meer en/of heeft een oplossing?
Ik heb het accuverbruik gecontroleerd door de s6 volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Door het toestel weinig te gebruiken, kwam ik uit tot een verbruik van nog geen 0,4% per uur.
Diverse apps die ik gebruik daarna terug geïnstalleerd. Nog geen noemenswaardig verbruik.
Tot ik de exchange server van mijn werkgever configureerde. Toestel gaat gelijk naar 3% per uur.
Ook Facebook kan aangemerkt worden als groot verbruiker. Jammerlijk is dat ik dit toestel zakelijk heb, dus exchange server is een must voor mij. Maar eens gaan zoeken naar een andere mail client.

>>wordt vervolgd<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[...]

Coyote Jump. Je kan 'm verwijderen. Is een Franse navigatie-app zo lijkt het. Kan wel kloppen in een Franse firmware.
[/quote]

Idd.. Dat was 'm..

Zat niet in de eerste Franse Firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:51
Hallo,

Ik wil morgen de S6 edge halen, moet ik hier ook op de punten letten die ook voor de s6 gelden zoals de homescreen, en rode gloed over het scherm? en waar moet ik eventueel meer opletten als ik hem in mijn handen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:14
sjoerdvdijk schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:52:
Hallo,

Ik wil morgen de S6 edge halen, moet ik hier ook op de punten letten die ook voor de s6 gelden zoals de homescreen, en rode gloed over het scherm? en waar moet ik eventueel meer opletten als ik hem in mijn handen heb?
Verkleuringen in het scherm
Losse home-button
Kijk als alles goed aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Hier ook succesvol geflashed met de ROM van Henk (en via ODIN uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:29:
Vroeg ik me ook af, ik heb DBT versie er momenteel opstaan (5.1.1) kan ik dan gewoon via Odin flashen naar deze versie, alsook later nog OTA updates krijgen? (voor de garantie maakte het niet uit dacht ik werd niet bij Knox geteld, klopt?)
Even een slag om de arm, maar als je via odin flashed krijg je geen ota updates meer, maar moet je weer gewoon via odin downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:22:
[...]

Even een slag om de arm, maar als je via odin flashed krijg je geen ota updates meer, maar moet je weer gewoon via odin downloaden.
Ja is niet de grootste ramp uiteraard. Meeste ROM's staan op het net voor OTA ze uberhaupt doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:23:
[...]

Ja is niet de grootste ramp uiteraard. Meeste ROM's staan op het net voor OTA ze uberhaupt doorstuurt.
Ja is net zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

[...]

Ik kan wel via OTA updaten. Heb wel na het flashen een volledige wipe gedaan. Hierdoor wordt de csc code ook weer gelijk getrokken met de firmware versie die je hebt geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brx schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:44:
[...]

Ik kan wel via OTA updaten. Heb wel na het flashen een volledige wipe gedaan. Hierdoor wordt de csc code ook weer gelijk getrokken met de firmware versie die je hebt geflashed.
Okay goed te horen dit wist ik niet thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Heb ik niet gedaan. Maar goed, kan goed zijn dat ik het doe moest de upgrade toch wat stotteren (wat hij voorlopig niet doet).

Batterij kan ik nu al zeggen dat dit weer rond 5.0 niveau ligt. RAM is ook in orde waardoor alles weer sneller en smoother aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kort vraagje, aangezien ik het antwoord niet specifiek vind. Is de Samsung cashback ook geldig met nieuw abo...of alleen bij los toestel / abo verlenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
JDL15 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:50:
[...]

Ik ben iets te vroeg met juichen geweest. Zaterdagavond stond ik even met vrienden te kletsen met mijn autodeur open en ik leunde tegen mijn auto aan. Toen begonnen de dropouts en stotteringen weer door te breken (aan de lopende band). Dus in de auto heb ik iets beter bereik, maar zodra ik ook maar 1 stap erbuiten zet (zelfs met de deur open) is het helaas weer niet te harden.

Ik hoop dat eea nog te verbeteren is middels een software update en dat het probleem wordt herkend door Samsung!
Dat hoop ik ook. Vreemd euvel ook. En kennelijk niet overal herkenbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:29:
Kort vraagje, aangezien ik het antwoord niet specifiek vind. Is de Samsung cashback ook geldig met nieuw abo...of alleen bij los toestel / abo verlenging?
Daffy ik heb net even gekeken op cool blue, daar zie ik in combinatie met nieuw abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:38:
[...]

Daffy ik heb net even gekeken op cool blue, daar zie ik in combinatie met nieuw abonnement.
Thanks...het lijkt er inderdaad op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Thanks...het lijkt er inderdaad op.
Je gaat toch niet........... een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:48:
[...]

Je gaat toch niet........... een nieuwe?
:$ ik denk nog even, maar mijn S6 verlangt naar een broertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:20
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:04:
[...]

:$ ik denk nog even, maar mijn S6 verlangt naar een broertje ;)
Heb je dan zowel de s6 als de s6edge? Is wel verleidelijk met zo'n cashback actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hanky74 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:09:
[...]

Heb je dan zowel de s6 als de s6edge? Is wel verleidelijk met zo'n cashback actie. :)
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken...de edge is wel weer meteen meer dan eur 100 duurder. Maar ben zelf meer van de flat S6, vanwege platte scherm (lees : geen vertekeningen e.d. vanwege kromming scherm Edge) dus zal niet snel voor de Edge gaan..

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 29-07-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
patrickt35 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 19:48:
[...]

Ik heb het accuverbruik gecontroleerd door de s6 volledig terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Door het toestel weinig te gebruiken, kwam ik uit tot een verbruik van nog geen 0,4% per uur.
Diverse apps die ik gebruik daarna terug geïnstalleerd. Nog geen noemenswaardig verbruik.
Tot ik de exchange server van mijn werkgever configureerde. Toestel gaat gelijk naar 3% per uur.
Ook Facebook kan aangemerkt worden als groot verbruiker. Jammerlijk is dat ik dit toestel zakelijk heb, dus exchange server is een must voor mij. Maar eens gaan zoeken naar een andere mail client.

>>wordt vervolgd<<
Heb je bij Exchange niet toevallig op push staan? Dat leidt bij mijn iPhone ook ertoe dat het toestel na 5 uur leeg is, terwijl het toestel prima een dag mee gaat als ik bijvoorbeeld op 'iedere 15 min' instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:47:
Heb ik niet gedaan. Maar goed, kan goed zijn dat ik het doe moest de upgrade toch wat stotteren (wat hij voorlopig niet doet).

Batterij kan ik nu al zeggen dat dit weer rond 5.0 niveau ligt. RAM is ook in orde waardoor alles weer sneller en smoother aanvoelt.
Net ook de Franse update met wipe en factory reset gedaan en al 2x een spontane reboot gehad. Was wel veel dingen tegelijk aan het doen. Apps downloaden enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Wat is dan je volgorde?
Factory reset (via instellingen menu) - Flash ROM - Factory reset? Of doe je het op een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:14:
Wat is dan je volgorde?
Factory reset (via instellingen menu) - Flash ROM - Factory reset? Of doe je het op een andere manier?
Ik had de rom via odin geinstalleerd zonder Factory reset vooraf waarna ik al in een bootloop kwam, daarna met de toetscombinatie volume omhoog, home en power tegelijk resetten, dan kom je in een menu waar je een wipe en factory reset kan doen. Toen starte het toestel weer gewoon op maar die 2 resets baren me zorgen. Ook al lijkt het toestel nu wel echt supersnel te werken.

Als ik er nog 1 krijg dan ga ik eerst een factory reset uitvoeren en een nieuwe poging wagen met flashen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hanky74 op 28-07-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Is sowieso vreemd dat je in een bootloop komt na een flash via Odin, althans dat zou niet moeten mogen. Factory reset hoeft in principe ook niet voor of na een flash, maar in jouw geval was er geen andere optie. De toetsencombinatie die je noemt is volgens mij de standaard hard reset van Samsung. Al zou dat (volgens mij?) geen invloed moeten hebben op een bootloop omdat het puur je data wist en niet je rom.

Maar mooi dat het opgelost is, gewoon even afkijken hoe het loopt :) Heb je die ROM via de link in dit topic gedownload? Je zou nog via Sammobile kunnen proberen al ga ik er vanuit dat het exact dezelfde ROM is.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 28-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:27
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Heb je bij Exchange niet toevallig op push staan? Dat leidt bij mijn iPhone ook ertoe dat het toestel na 5 uur leeg is, terwijl het toestel prima een dag mee gaat als ik bijvoorbeeld op 'iedere 15 min' instel.
Ik heb mijn exchange altijd op push staan. Dit is voor mij noodzakelijk ivm storingen die ik binnen krijg. Bij al mijn andere toestellen nooit last gehad van zo een gigantisch stroomverbruik door email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
Ik heb ook de Mega link gebruikt, gaat iets sneller dan Sammobile. Flashen met Odin gaat prima, geen wipes gedaan, toestel (s6 64Gb) doet het goed, alles lijkt weer net iets vlotter. Wel had ik net dat mn scherm stond op de sim-pincode. Alsof er dus een reboot is geweest. Zat in mn broekzak dus niks gemerkt. Maar ik houd het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:28:
Is sowieso vreemd dat je in een bootloop komt na een flash via Odin, althans dat zou niet moeten mogen. Factory reset hoeft in principe ook niet voor of na een flash, maar in jouw geval was er geen andere optie. De toetsencombinatie die je noemt is volgens mij de standaard hard reset van Samsung. Al zou dat (volgens mij?) geen invloed moeten hebben op een bootloop omdat het puur je data wist en niet je rom.

Maar mooi dat het opgelost is, gewoon even afkijken hoe het loopt :) Heb je die ROM via de link in dit topic gedownload? Je zou nog via Sammobile kunnen proberen al ga ik er vanuit dat het exact dezelfde ROM is.
Ja had na het flashen 3x een bootloop waarna ik in dat menu ben gegaan en dus de wipe en factory reset heb gedaan. Was zelf ook verrast dat ie daarna wel gewoon starte.

Heb de rom via de link in dit topic gedownload. Tot nu toe nog geen spontane reset meer gehad en ik ben ook klaar met alle apps opnieuw downloaden en installeren dus misschien dat het toestel nu wat kan afkoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Hanky74 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:43:
[...]

Ja had na het flashen 3x een bootloop waarna ik in dat menu ben gegaan en dus de wipe en factory reset heb gedaan. Was zelf ook verrast dat ie daarna wel gewoon starte.

Heb de rom via de link in dit topic gedownload. Tot nu toe nog geen spontane reset meer gehad en ik ben ook klaar met alle apps opnieuw downloaden en installeren dus misschien dat het toestel nu wat kan afkoelen :)
Degene boven jou lijkt ook een spontane reboot gehad te hebben. Ben wel benieuwd of dit een trend lijkt te zijn.
patrickt35 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb mijn exchange altijd op push staan. Dit is voor mij noodzakelijk ivm storingen die ik binnen krijg. Bij al mijn andere toestellen nooit last gehad van zo een gigantisch stroomverbruik door email.
Je zou push tijdelijk uit kunnen zetten om te kijken of het verschil maakt, dan weet je in elk geval waar het aan ligt. Misschien helpt dat niet en dan lijkt het probleem daar ook niet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Hier geen spontane reboots voorlopig. Alles loopt lekker smooth en batterijduur is beslist beter bij gebruik.(zoals ik al zei 5.0.2 waardig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:29:
Yep ook bij nieuw abonnement bij een andere provider. Meestal kan je gratis overstappen in de laatste 2 maanden van de looptijd. Abo's met tele2 +S6 zijn het goedkoopst. Bijv. 2 jaar 29 euro p/'m bij studentmobiel. Heb je 500 MB data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zag dat de prijs weer met 42 euro gezakt is bij Coolblue, dus maar weer een berichtje gestuurd en krijg weer 42 euro terug :D totaal al 62 euro retour ontvangen

Dank voor het ordernummer Meulendijks. We storten het verschil van 41,95 euro terug op je rekening. Dat staat er voor het weekend op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:55
Meulendijks89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:22:
Zag dat de prijs weer met 42 euro gezakt is bij Coolblue, dus maar weer een berichtje gestuurd en krijg weer 42 euro terug :D totaal al 62 euro retour ontvangen

Dank voor het ordernummer Meulendijks. We storten het verschil van 41,95 euro terug op je rekening. Dat staat er voor het weekend op.
Dat meen je? Damn, dat is echt niet normaal hoor... De hoeft een bedrijf helemaal niet te doen zelfs. :o Erg, heel erg netjes van CB. En natuurlijk good for you :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Dat meen je? Damn, dat is echt niet normaal hoor... De hoeft een bedrijf helemaal niet te doen zelfs. :o Erg, heel erg netjes van CB. En natuurlijk good for you :)
Ja is wel extreem netjes, en inderdaad bijna niet gewoon, zoals CB dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Aghanim schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:11:
[...]

Goede tip, ik ga hem even op 15 minuten zetten. Kijken of dat veel verschil maakt. Ik zit dus zoals eerder gemeld vast aan Exchange en door onze systeembeheerder ook aan de standaard mailapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
RustStorm schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:26:
[...]

Nee inderdaad hoeven ze niet te doen, had het ook niet verwacht maar dacht vraag het gewoon :P nu heb ik in totaal 162 euro korting op de edge met de 100 euro retour actie :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
[...]

Probleem bij beantwoording van deze vraag is dat de meest Odin-flashers niet meer het geduld kunnen opbrengen om op OTA-updates te wachten..

Meen mij te herinneren dat ik de eerste Lollipop-versie voor de S5 vorig voor "Nordic countries" met OTA heb kunnen updaten naar de volgende versie (was erg druk toen; wilde alleen Lollipop en hoorde/las van veel problemen met andere firmware-versies)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:55
Meulendijks89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:46:
[...]

Nee inderdaad hoeven ze niet te doen, had het ook niet verwacht maar dacht vraag het gewoon :P nu heb ik in totaal 162 euro korting op de edge met de 100 euro retour actie :d
Geweldig toch! :) en dat is nog niet eens zo'n verkeerde gedachte: niet geschoten is immers altijd mis zullen we maar zeggen. ;)

OT: ik ben inmiddels nog steeds geduldig aan het wachten op de telefoon OS update. Zal mij benieuwen wanneer deze een keer uit te lucht komt vallen... :+

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
Bart ® schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Ik heb ook geen Flickr app, en ook geen account daar. Toch doet ie het zo, uit zichzelf, zonder dat ik ooit iets ingesteld heb.

En spontaan gaf ie net weer een localised foto...

[afbeelding]

Heel vreemd allemaal. Hopelijk blijft het zo *;
heb je nog steeds locatie gebaseerde foto's? bij mij alleen nog maar "weer" foto's, wil ook graag de locatie foto weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
stijnec1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:38:
[...]

heb je nog steeds locatie gebaseerde foto's? bij mij alleen nog maar "weer" foto's, wil ook graag de locatie foto weer terug :)
Hier ook alleen maar "weer" foto's ipv gelocaliseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:22:

_/-\o_ Te gek man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex1500
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
voor diegenen die problemen hebben met de Light Flow app in combinatie met 5.1.1:
http://www.reactle.com/2015/07/samsungled.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:39
Dank. Erg jammer dat het niet meer goed werkt. Ik mis het enorm op mijn S6 en heb nog geen werkend alternatief kunnen vinden. Was eigenlijk ook niet van plan om bijvoorbeeld af te stappen van het gebruik van GMail...
ex1500 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:12:
voor diegenen die problemen hebben met de Light Flow app in combinatie met 5.1.1:
http://www.reactle.com/2015/07/samsungled.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-10 13:50
ik doe iets fout denk ik: Ik heb nu 1 contact bij mn people edge staan, op mn S6 Edge. Ik wil er nog eentje toevoegen, maar de contactenlijst die ik te zien krijg wanneer ik op het + teken druk is leeg. Enig idee hoe ik hier mijn contacten te zien krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Vandaag de 2e S6 binnen gekregen en deze heeft eveneens een home button met speling. Derde toestel wordt vanavond via CB bezorgd. Als deze ook speling heeft dan ga ik kiezen of ik het toestel ga houden of dat ik geen S6 ga nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Aghanim schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:11:
Vandaag de 2e S6 binnen gekregen en deze heeft eveneens een home button met speling. Derde toestel wordt vanavond via CB bezorgd. Als deze ook speling heeft dan ga ik kiezen of ik het toestel ga houden of dat ik geen S6 ga nemen.
Lastig is dat, ik had het ook bij de normale S6. Bij de Edge heb ik er totaal geen last van. Een klein beetje speling zal niet erg zijn maar goed de keuze is uiteraard aan jou en voor het bedrag hoor je gewoon een goed toestel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Nog twee dagen om een S6 met 100 euro cashback te kopen....

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/156bmkn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Is er veel verschil tussen de S6 en de normale versie?

Ik twijfel namelijk enorm en ik ben bang dat ik met de 32GB versie edge te kort ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:09:
Kan iemand mij helpen? Is er veel verschil tussen de S6 en de normale versie?

Ik twijfel namelijk enorm en ik ben bang dat ik met de 32GB versie edge te kort ben.
Die 1e zin begrijp ik niet.
Als 32GB te weinig is neem je toch een 64GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 18:12:
[...]

Die 1e zin begrijp ik niet.
Als 32GB te weinig is neem je toch een 64GB versie.
Ik denk dat hij bedoeld als er veel verschil is tussen de S6 en de S6 Edge :P

Beide toestellen werken het zelfde alleen heeft de Edge dus een gebogen scherm met een paar functies. Als je de edge het geld niet waard vind koop je een normale S6.. als je 32GB koopt heb je ongeveer 23GB over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

stijnec1 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 10:38:
[...]

Heel af en toe lokaal, maar 90% alleen weer.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
dafmay schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:29:
[...]

Ja is wel extreem netjes, en inderdaad bijna niet gewoon, zoals CB dit doet.
Zijn maar weinig winkels die het doen idd. In Belgie heb je als Fysieke winkel Vandenborre die doen dat (coolblue valt daar tegenwoordig ook onder omdat zij fysieke winkelpunten hebben). Onlangs nieuwe koelkast gekocht thuis, 1 dag later stond diezelfde koelkast 60 EUR goedkoper. Mooi een tegoedbon gekregen. Niet zo goed als cash geld, maar je krijgt wel korting op je volgende aankoop (aankoopbon is 1 jaar geldig ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Tomskii5 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:05:
[...]

Zijn maar weinig winkels die het doen idd. In Belgie heb je als Fysieke winkel Vandenborre die doen dat (coolblue valt daar tegenwoordig ook onder omdat zij fysieke winkelpunten hebben). Onlangs nieuwe koelkast gekocht thuis, 1 dag later stond diezelfde koelkast 60 EUR goedkoper. Mooi een tegoedbon gekregen. Niet zo goed als cash geld, maar je krijgt wel korting op je volgende aankoop (aankoopbon is 1 jaar geldig ongeveer)
Zie net dat de prijs bij Coolblue voor de groene edge weer van 749 naar 785 is gegaan dus ik heb geluk gehad haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 16:15:
[...]

Lastig is dat, ik had het ook bij de normale S6. Bij de Edge heb ik er totaal geen last van. Een klein beetje speling zal niet erg zijn maar goed de keuze is uiteraard aan jou en voor het bedrag hoor je gewoon een goed toestel te krijgen.
Bij de 3e S6 wederom speling op de home button. Voor de verandering nu aan de linkerzijde in plaats van rechts. Heb besloten dat ik het zo maar laat. Wil het toestel wel graag hebben maar vind het eigenlijk niet kunnen met zo'n prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Aghanim schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
[...]

Bij de 3e S6 wederom speling op de home button. Voor de verandering nu aan de linkerzijde in plaats van rechts. Heb besloten dat ik het zo maar laat. Wil het toestel wel graag hebben maar vind het eigenlijk niet kunnen met zo'n prijs.
Koop een Edge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Die vind ik echt te duur. Was eigenlijk ook niet van plan een S6 te halen want ik doe niks met mijn telefoon anders dan mail, whatsapp en bellen. Kan ook prima op een goedkoper toestel. Maar vind design belangrijk en kon geen mooie, dunne toestellen vinden rond de 250-300 (P8 Lite wel geprobeerd maar was het net niet) en toen zag ik de cashback op de S6 en ging ik twijfelen en werd steeds enthousiaster. Dus toen toch maar besloten het dubbele neer te leggen :+
Pagina: 1 ... 64 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.