Mijn S6 komt ook bij Coolblue vandaan en die heeft totaal geen speling op de home buton, dus je moet gewoon geluk hebben lijkt het wel. Ben het helemaal met je eens dat zo'n duur toestel dit soort gebreken niet mag hebben...Aghanim schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Bij de 3e S6 wederom speling op de home button. Voor de verandering nu aan de linkerzijde in plaats van rechts. Heb besloten dat ik het zo maar laat. Wil het toestel wel graag hebben maar vind het eigenlijk niet kunnen met zo'n prijs.
Bummer.. ik denk toch dat slechts een klein percentage van de normale S6 het niet heeft... en ik vindt het inderdaad ook niet kunnen voor een toestel in deze prijsklasse.Aghanim schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:39:
[...]
Bij de 3e S6 wederom speling op de home button. Voor de verandering nu aan de linkerzijde in plaats van rechts. Heb besloten dat ik het zo maar laat. Wil het toestel wel graag hebben maar vind het eigenlijk niet kunnen met zo'n prijs.
De Edge blijft overigens echt helemaal goed nu, kost even 3 toestellen maar dan heb je ook wat
Ik heb de s6 nu 6 dagen in bezit, maar ik twijfel nog best over de telefoon.
Mijn huidige telefoon is een z1 Compact en eigenlijk had ik gehoopt dat de verschillen groter zouden zijn.
Voor elk voordeel lijkt ook een nadeel te zijn, zoals:
+ Het scherm is prachtig, mooie kleuren
- De grote is net te groot, je beweegt de telefoon continue heen en weer.
+ Android + touchwiz oogt fris
- Telefoon niet of nauwelijks sneller dan z1 compact, zelfs bij veel games is het verschil niet goed merkbaar
+ Accu is redelijk goed
- Maar niet altijd. De z1c is consistent beter dan de s6.
+ De camera maakt erg mooie foto's
- Maar niet altijd, je ziet het niet goed op de telefoon, maar zelfs met ois heb je toch nog redelijk vaak een bewogen foto er tussen zitten.
Ik ben er nog niet uit of ik er echt op voorruit ben gegaan en dat vind ik eigenlijk geen goede zaak voor zo een flagship telefoon als de S6.
Mijn huidige telefoon is een z1 Compact en eigenlijk had ik gehoopt dat de verschillen groter zouden zijn.
Voor elk voordeel lijkt ook een nadeel te zijn, zoals:
+ Het scherm is prachtig, mooie kleuren
- De grote is net te groot, je beweegt de telefoon continue heen en weer.
+ Android + touchwiz oogt fris
- Telefoon niet of nauwelijks sneller dan z1 compact, zelfs bij veel games is het verschil niet goed merkbaar
+ Accu is redelijk goed
- Maar niet altijd. De z1c is consistent beter dan de s6.
+ De camera maakt erg mooie foto's
- Maar niet altijd, je ziet het niet goed op de telefoon, maar zelfs met ois heb je toch nog redelijk vaak een bewogen foto er tussen zitten.
Ik ben er nog niet uit of ik er echt op voorruit ben gegaan en dat vind ik eigenlijk geen goede zaak voor zo een flagship telefoon als de S6.
Er zit qua specs en hardware niet zo veel rek meer in de toestellen. Dus als jij al een goed toestel hebt dan zijn de verschillen merkbaar kleiner inderdaad. Mijn HTC One M7 is ook nog erg snel ondanks dat deze ruim 2 jaar oud is. De vraag is dus ook waarom je upgrade. Voor specs hoef je dat in mijn ogen niet meer te doen.
Even wat anders. Ik geloof dat je voorheen op Android bij contacten kon kiezen om alleen maar de contacten te laten zien waar een telefoonnummer voor bekend is. Dit kan ik niet (meer) vinden in contacten/dialer.
Wat ik wil is het volgende: ik heb via exchange mijn contactenlijst en die wil ik aanvullen met foto's van deze mensen die ik van LinkedIn of Facebook haal. Ik wil geen LinkedIn of Facebook contacten in mijn telefoonlijst waar ik geen telefoonnummer van heb. Ik kan wel instellen dat ik alleen contacten wil zien van exchange maar dan verdwijnen ook de foto's van LinkedIn en Facebook en dat wil ik niet. De combinatie van deze data bij een contactpersoon is wat ik wil, maar niet contactpersonen zien waar ik geen nr van heb. Op de iPhone en WP is dit een instelling 'display only contacts with phonenumber'.
Even wat anders. Ik geloof dat je voorheen op Android bij contacten kon kiezen om alleen maar de contacten te laten zien waar een telefoonnummer voor bekend is. Dit kan ik niet (meer) vinden in contacten/dialer.
Wat ik wil is het volgende: ik heb via exchange mijn contactenlijst en die wil ik aanvullen met foto's van deze mensen die ik van LinkedIn of Facebook haal. Ik wil geen LinkedIn of Facebook contacten in mijn telefoonlijst waar ik geen telefoonnummer van heb. Ik kan wel instellen dat ik alleen contacten wil zien van exchange maar dan verdwijnen ook de foto's van LinkedIn en Facebook en dat wil ik niet. De combinatie van deze data bij een contactpersoon is wat ik wil, maar niet contactpersonen zien waar ik geen nr van heb. Op de iPhone en WP is dit een instelling 'display only contacts with phonenumber'.
lubbertkramer schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 11:32:
[...]
Hier ook alleen maar "weer" foto's ipv gelocaliseerde

Werkt perfect te Colmar ;-)
Je moet wel degelijk ergens zijn waar het de moeite is dat ze er mooie foto's van gemaakt zijn.
Iemand een idee bij welke winkels dit allemaal geldig is?RAAF12 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 17:45:
Nog twee dagen om een S6 met 100 euro cashback te kopen....
[afbeelding]
Hier staat welke winkels er aan mee doen:trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:38:
[...]
Iemand een idee bij welke winkels dit allemaal geldig is?
https://api-samsung-promo...ms/NL_HHP_PDF_WINKELS.pdf
Bron: https://www.samsung.com/nl/promotions/#/57YTWT3SUFQQR/
[ Voor 39% gewijzigd door DON PAPA op 30-07-2015 09:53 ]
Thanks, over de knop 'meer winkels' heen gekeken. Goede UX designEJSEJS schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:47:
[...]
Hier staat welke winkels er aan mee doen:
https://api-samsung-promo...ms/NL_HHP_PDF_WINKELS.pdf
Bron: https://www.samsung.com/nl/promotions/#/57YTWT3SUFQQR/
Grotendeels wasse neus actie dus. De winkels die mee doen bieden hem enkel aan voor de adviesprijs.
Een groot deel van deze winkels heeft de prijs ook verhoogd voorafgaand aan deze actie voor zover ik begreep. Overigens heb je voor rond de 510 wel een heel mooi toestel, wat dat betreft een prima prijs lijkt me. Even los van de bouwkwaliteittrix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:50:
[...]
Thanks, over de knop 'meer winkels' heen gekeken. Goede UX design.
Grotendeels wasse neus actie dus. De winkels die mee doen bieden hem enkel aan voor de adviesprijs.
Samsung bevindt zich niet in de positie om de prijzen hoog te houden. Ben wel benieuwd wat Samsung van plan is nu ook de nieuwe ''premium'' tactiek niet lijkt te werken.trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:38:
[...]
Iemand een idee bij welke winkels dit allemaal geldig is?
Bron: http://www.nu.nl/mobiel/4...egenvallend-kwartaal.html
Naar mijn idee zijn bij alle winkels de prijzen juist gestaag gedaald (uitgesloten de winkels die nu nog proberen een S6 te verkopen voor introprijs).Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:57:
[...]
Een groot deel van deze winkels heeft de prijs ook verhoogd voorafgaand aan deze actie voor zover ik begreep.
Bijv. de BCC, die heeft minimaal 2 prijsdalingen gedaan.
Voor de S6 32GB zwart: 699 (introprijs op 10 juni) --> 649 --> 629 (voor aanvang cashback actie, voor deze prijs heb ik namelijk de S6 gekocht op 13 juli). Dit was altijd te voorspellen aangezien de BCC de MediaMarkt volgt. Ik heb het idee dat alle winkels die mee doen aan de cashback actie soortgelijke prijsdalingen hebben doorgevoerd.
Sinds ik geupdate ben naar versie 5.1.1 heb ik "problemen" inzoverre dat bv. de web interface van whatsapp geen contact meer kan krijgen met whatsapp.
Het lijkt of de telefoon alles "uitzet" als hij gaat slumberen om de accu te besparen ofzo.
Dit lijkt niet voor alle apps te gelden, want twitter bv. geeft wel gewoon notificaties door.
En whatsapp inprincipe ook, maar niet altijd.....
Soms krijg ik dus apps pas uren later door....
Is er iets wat nog aan of uit gezet kan worden om dit gedrag te verbeteren?
Het lijkt of de telefoon alles "uitzet" als hij gaat slumberen om de accu te besparen ofzo.
Dit lijkt niet voor alle apps te gelden, want twitter bv. geeft wel gewoon notificaties door.
Toevallig zeg, ik wilde hier net gaan vragen of anderen ook problemen met WhatsApp Web hebben. Het werkt bij mij op zich wel maar na een aantal minuten valt de verbinding weg. Ik moet dan de S6 unlocken en Whatsapp openen en dan is er weer verbinding. Op mijn Lumia 930 had ik continu een goede verbinding zonder dat ik de telefoon hoefde te unlocken of gebruiken. Zou dat inderdaad in sluimerstand ofzo zitten?Reveal! schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:18:
Sinds ik geupdate ben naar versie 5.1.1 heb ik "problemen" inzoverre dat bv. de web interface van whatsapp geen contact meer kan krijgen met whatsapp.
Geen idee maar had er geen last van bij de vorige android versie, toen werkte het zoals bij je 930.Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:21:
[...]
Toevallig zeg, ik wilde hier net gaan vragen of anderen ook problemen met WhatsApp Web hebben. Het werkt bij mij op zich wel maar na een aantal minuten valt de verbinding weg. Ik moet dan de S6 unlocken en Whatsapp openen en dan is er weer verbinding. Op mijn Lumia 930 had ik continu een goede verbinding zonder dat ik de telefoon hoefde te unlocken of gebruiken. Zou dat inderdaad in sluimerstand ofzo zitten?
Heb de problemen pas sinds 5.1.1.
Probleem is bekend bij meerdere gebruikers. Blijkbaar kan de standaard contacten app van Samsung niet overweg met een functie "alleen contacten met telefoonnummers weergeven." Ontzettend zonde, nu scroll ik door een lijst van +1k contacten. Tevens heeft het installeren van een derde app als "contacts+" ook zo zijn nadelen, omdat deze niet overweg kan met de Edge functionaliteit (kleuren weergeven bij bepaald contactpersoon). Tevens krijg ik dan 2 verschillende apps (die van Samsung en Contacts+) die tegelijkertijd weergeven dat er iemand belt..Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:02:
Hopelijk wordt Samsung snugger genoeg om deze optie bij de volgende update in te bouwen..
Dat klopt, de S6 is nu bij de winkels te koop voor zo'n 610-630 euro.PatrickPR schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:07:
[...]
Naar mijn idee zijn bij alle winkels de prijzen juist gestaag gedaald (uitgesloten de winkels die nu nog proberen een S6 te verkopen voor introprijs).
Bijv. de BCC, die heeft minimaal 2 prijsdalingen gedaan.
Voor de S6 32GB zwart: 699 (introprijs op 10 juni) --> 649 --> 629 (voor aanvang cashback actie, voor deze prijs heb ik namelijk de S6 gekocht op 13 juli). Dit was altijd te voorspellen aangezien de BCC de MediaMarkt volgt. Ik heb het idee dat alle winkels die mee doen aan de cashback actie soortgelijke prijsdalingen hebben doorgevoerd.
En het was al bekend dat Samsung de prijs zou verlagen van de S6 na de cashback actie.
Ik heb inderdaad ook een aantal andere dialers geprobeerd maar over het algemeen zijn ze minder mooi, minder praktisch en zit er teveel reclame bij.JDL15 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:30:
[...]
Probleem is bekend bij meerdere gebruikers. Blijkbaar kan de standaard contacten app van Samsung niet overweg met een functie "alleen contacten met telefoonnummers weergeven." Ontzettend zonde, nu scroll ik door een lijst van +1k contacten. Tevens heeft het installeren van een derde app als "contacts+" ook zo zijn nadelen, omdat deze niet overweg kan met de Edge functionaliteit (kleuren weergeven bij bepaald contactpersoon). Tevens krijg ik dan 2 verschillende apps (die van Samsung en Contacts+) die tegelijkertijd weergeven dat er iemand belt..
Hopelijk wordt Samsung snugger genoeg om deze optie bij de volgende update in te bouwen..
Ik lees hier heel veel goede recensies over CB en hun perfecte service.
Jammer dat er nog een kleinigheidje over het hoofd is gezien v.w.b. het logistieke gedeelte.
Maar verder niets dan lof over de klantvriendelijkheid en service!
Jammer dat er nog een kleinigheidje over het hoofd is gezien v.w.b. het logistieke gedeelte.
Klein probleempje olalacatt4u schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:50:
Sorry als ik iets doms vraag, maar als ik de S6 hier koop, krijg ik dan ook nog eens 100 cashback?
http://www.voptelecom.nl/...g-galaxy-s6-32gb-zwart-2/
Ik denk het niet.. op de site van Samsung staan de winkels die mee doen.. dus even op Samsung.nl kijken bij PromotiesOutlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:09:
Sorry als ik iets doms vraag, maar als ik de S6 hier koop, krijg ik dan ook nog eens 100 cashback?
Klopt helemaal. Er zitten allemaal kleine flaws in (zoals je reeds beschreef) waardoor het niet helemaal lekker loopt met externe contacten apps. Er zijn blijkbaar nog andere TS's die zich er aan storenAghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:44:
[...]
Ik heb inderdaad ook een aantal andere dialers geprobeerd maar over het algemeen zijn ze minder mooi, minder praktisch en zit er teveel reclame bij.
Ik heb nu als optie bij contacten>meer>weer te geven contacten>aangepaste lijst en daar op het tandwiel pictogram voor alleen whatsapp contacten gekozen. Dan selecteert hij alle contactpersonen die ook een vast nummer hebben gelukkig ook. Wel ben je dan wat vaste nr's kwijt (zoals instanties als mijn dokter, etc)...
Ach da's jammer, maar in onze huidige connected-wereld is er altijd een kans dat zoiets gebeurd (we lezen het niet voor niets veel vaker). Coolblue wat mij nog steeds onovertroffen!catt4u schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 10:50:
Precies, we willen allemaal zoveel mogelijk gemak zodat we zo min mogelijk hoeven te doen, maar o wee als er een keer een foutje in zo'n systeem sluipt, dan is het moord en brand..dafmay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:29:
[...]
Ach da's jammer, maar in onze huidige connected-wereld is er altijd een kans dat zoiets gebeurd (we lezen het niet voor niets veel vaker). Coolblue wat mij nog steeds onovertroffen!![]()
er zijn wel meer manieren om namen te vinden op postcode en huisnummer, lijkt me weer een typisch geval van een leek op dit gebied die een hoop stampij maakt..
zoek maar eens op spyderweb op je postcode, krijg je vrolijk je halve postcode aan namen te zien incl. telefoonnummers enz, tenzij je die gegevens geblokkeerd hebt..
[ Voor 12% gewijzigd door Bazzaz op 30-07-2015 11:59 ]
Overigens bleek gisteren wel dat de 'even omruilen in de winkel' mogelijkheid van Coolblue ook wat minder praktisch is dan gedacht (of ik dacht). Mocht de S6 een probleem bevatten (DOA) dan is het inderdaad mogelijk het toestel om te ruilen in de winkel, echter heeft CB niet alle modellen op voorraad (in mijn geval de 32GB White). Die is wel door ze te bestellen maar komt dan een dag later pas in de winkel beschikbaar. Direct omruilen is dus iets wat nog niet altijd kan. Dat zou, in mijn ogen, een mooie volgende stap zijn om het gat naar een echte winkel nog verder te verkleinen.
Wat ze al wel bieden, gisteren gebruik van gemaakt, is voor 15:00 bestellen is (voor 9,95 extra) dezelfde avond nog in huis.
Wat ze al wel bieden, gisteren gebruik van gemaakt, is voor 15:00 bestellen is (voor 9,95 extra) dezelfde avond nog in huis.
Die laatste optie heb ik ook een paar keer gebruik van gemaakt...erg handig.Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:05:
Overigens bleek gisteren wel dat de 'even omruilen in de winkel' mogelijkheid van Coolblue ook wat minder praktisch is dan gedacht (of ik dacht). Mocht de S6 een probleem bevatten (DOA) dan is het inderdaad mogelijk het toestel om te ruilen in de winkel, echter heeft CB niet alle modellen op voorraad (in mijn geval de 32GB White). Die is wel door ze te bestellen maar komt dan een dag later pas in de winkel beschikbaar. Direct omruilen is dus iets wat nog niet altijd kan. Dat zou, in mijn ogen, een mooie volgende stap zijn om het gat naar een echte winkel nog verder te verkleinen.
Wat betreft het eerste punt, ieder zijn mening natuurlijk, maar ik kan mij geheel niet vinden in jouw verhaal. Het is natuurlijk ondoenlijk voor een bedrijf om alle types continue op voorraad te hebben in alle filialen, dus het zal best eens een keer voorkomen dat een type niet dezelfde dag voorradig is in een filiaal. Maar komop zeg...de volgende dag op voorraad is uitstekend in mijn beleving. Ik heb er zelf 5x gebruik van gemaakt. Indien je het meteen meld per email of telefoon, dan kun je vaak de volgende dag terecht en anders de dag erna. Bedunkt!
Persoonlijk vind ik dat als je een fysieke winkel bent, je ook moet zorgen dat je voorraad hebt. Geen 20 toestellen, maar toch zeker wel van ieder model 1 a 2 toestellen. Zo doen fysieke winkels als BCC en Media Markt het ook. Voor mij persoonlijk is het verschil tussen een webwinkel en fysieke winkel vooral de directe beschikbaarheid van een product. Waarbij je in de fysieke winkel meestal meer betaalt maar wel direct het product kunt krijgen en bij de webwinkel minder betaalt maar wel moet wachten op transport. Er is in mijn ogen dan weinig toegevoegde waarde om in de winkel je product te halen 1 dag later wanneer je het ook diezelfde dag thuis bezorgd kan krijgen. Maar inderdaad, ieder zijn mening 
Andere vraag, ik krijg Android File Transfer niet werkend op mijn Macbook. Blijf de melding krijgen dat er geen connectie gemaakt kan worden met het toestel. Google zoeken levert vooral problemen op als je Kies hebt geïnstalleerd maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Wel gebruik ik Samsung Switch, is dat dan ook de boosdoener? Heb meerdere USB-kabels, USB-poorten en de switch tussen MTP en camera geprobeerd maar zonder resultaat. Op Windows werkt het prima.
Andere vraag, ik krijg Android File Transfer niet werkend op mijn Macbook. Blijf de melding krijgen dat er geen connectie gemaakt kan worden met het toestel. Google zoeken levert vooral problemen op als je Kies hebt geïnstalleerd maar dat heb ik nog nooit gebruikt. Wel gebruik ik Samsung Switch, is dat dan ook de boosdoener? Heb meerdere USB-kabels, USB-poorten en de switch tussen MTP en camera geprobeerd maar zonder resultaat. Op Windows werkt het prima.
Weet niet of je Coolblue echt als fysieke winkel moet zien, wellicht is dat wel de beleving bij mensen hoor maar ik zie de fysieke winkels meer als "showroom" met bijbehorend servicestation en een beperkte voorraad van een beperkt aantal producten.Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:28:
Persoonlijk vind ik dat als je een fysieke winkel bent, je ook moet zorgen dat je voorraad hebt. Geen 20 toestellen, maar toch zeker wel van ieder model 1 a 2 toestellen. Zo doen fysieke winkels als BCC en Media Markt het ook. Voor mij persoonlijk is het verschil tussen een webwinkel en fysieke winkel vooral de directe beschikbaarheid van een product. Waarbij je in de fysieke winkel meestal meer betaalt maar wel direct het product kunt krijgen en bij de webwinkel minder betaalt maar wel moet wachten op transport. Er is in mijn ogen dan weinig toegevoegde waarde om in de winkel je product te halen 1 dag later wanneer je het ook diezelfde dag thuis bezorgd kan krijgen. Maar inderdaad, ieder zijn mening
Als ze van elk product dat ze aanbieden een voorraad moeten bijhouden op locatie, zullen ze ook naar Mediamarkt achtige panden moeten qua omvang, en drie keer raden wat dat met de prijzen doet...
Lijkt me me niet zo'n betrouwbare site. €539 wel heel laag!!!!Outlandos schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:09:
Je moet ook via de website het toestel reserveren in de winkel bij jou in de buurt, meestal hebben ze het toestel de volgende dag al binnen.. zo heb ik het ook gedaan eerst gereserveerd in Eindhoven en de dag er op ligt het toestel klaar vanaf half 10 en dan ga ik om te ruilen..Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:05:
Prijs is inderdaad wel laag, check sowieso eerst hoe of wat zeker wat betreft service... ik zou toch liever naar een bekende winkel of webshop gaan.pappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:46:
[...]
Lijkt me me niet zo'n betrouwbare site. €539 wel heel laag!!!!
Helemaal met jou eens.Meulendijks89 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:48:
[...]
Prijs is inderdaad wel laag, check sowieso eerst hoe of wat zeker wat betreft service... ik zou toch liever naar een bekende winkel of webshop gaan.
Ik heb nu een aantal S6/Edge gehad gekocht bij Mediamarkt, Samsung Store en Coolblue.. De eerste is om te janken, de 2e is matig maar bij Coolblue heb ik tot nu toe gewoon top service gehad.. geen gezeik met ruilen als er iets is wat ik bij die andere 2 winkel wel had!
Ik denk dat laatst genoemde winkel (anders krijgen we teveel reclame) toch wel gezien mag worden als de beste service. Mag ook wel eens gezegd worden, zo vindt ik dat je beter paar tientjes meer kunt betalen in ruil voor goede service.Meulendijks89 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:58:
[...]
Gewoon bij een winkel als Coolblue kopen vandaag of morgen en dan heb je de 100 euro retour actie er nog bij.. totaal 509 euro incl betrouwbare winkel met goede service als er iets niet goed is..
Ik heb nu een aantal S6/Edge gehad gekocht bij Mediamarkt, Samsung Store en Coolblue.. De eerste is om te janken, de 2e is matig maar bij Coolblue heb ik tot nu toe gewoon top service gehad.. geen gezeik met ruilen als er iets is wat ik bij die andere 2 winkel wel had!
Ben het hiermee na twee dagen helemaal eens..Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:47:
Heb ik niet gedaan. Maar goed, kan goed zijn dat ik het doe moest de upgrade toch wat stotteren (wat hij voorlopig niet doet).
Batterij kan ik nu al zeggen dat dit weer rond 5.0 niveau ligt. RAM is ook in orde waardoor alles weer sneller en smoother aanvoelt.
Accu gaat langer mee..
Bediening lijkt stukje sneller.. of ben zelf tijdens vakantie wat relaxter.. ;-))
Ik lees overal op internet dat de 5.1.1 update voor de S6 Edge al uitgerold moet zijn. Als ik op software updates check, krijg ik de melding dat de laatste updates al zijn geïnstalleerd (ik draai nog op 5.0.2).
Enig idee hoe ik dit kan forceren?
Ik heb geen zin om een factory reset te moeten doen.
Flashen via Odin is de enige mogelijkheid. Dan heb je in de toekomst wel geen OTA's meer, maar hoe dan ook staan de officiele ROMS toch sneller op het internet dan dat de meeste toestellen ze via de interne updatefunctie binnenkrijgen.libie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:08:
Ik lees overal op internet dat de 5.1.1 update voor de S6 Edge al uitgerold moet zijn. Als ik op software updates check, krijg ik de melding dat de laatste updates al zijn geïnstalleerd (ik draai nog op 5.0.2).
Ik weet niet of je het al via Google contacts hebt geprobeerd, maar die heeft wel de mogelijkheid om alleen contacten met een tel.nr. te tonen.Aghanim schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:02:
[...]
Op de iPhone en WP is dit een instelling 'display only contacts with phonenumber'.
Dat heb ik ook zo ingesteld en ik zie in de lijst op de telefoon uitsluitend de contacten met een tel.nr.
Is bij jullie de update al wel uitgerold via de OTA? Ik heb het toestel nu een week in mijn bezit. Het is verder gelukkig een toptoestel zonder de klachten die ik hier allemaal langs zie komen.Tomskii5 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:09:
[...]
Flashen via Odin is de enige mogelijkheid. Dan heb je in de toekomst wel geen OTA's meer, maar hoe dan ook staan de officiele ROMS toch sneller op het internet dan dat de meeste toestellen ze via de interne updatefunctie binnenkrijgen.
Als ik flash via Odin wordt het een kale installatie, of betreft het dan wel een update met behoud van instellingen etc.
Samsung Switch zegt ook niets?libie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:08:
hoi
Bron: http://www.nu.nl/mobiel/4...egenvallend-kwartaal.htmlDe adviesprijs van de S6 zal per 1 augustus van 699 euro worden verlaagd naar 599 euro. De adviesprijs van de S6 Edge zal, ook per 1 augustus, worden verlaagd van 849 euro naar 699 euro.
Afgelopen vrijdag m'n S6 gekocht bij de MediaMarkt. Ben benieuwd of ze ook hun prijs droppen
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Zowel bij Huidige als bij Geinitialiseerde versie staat PDA:OE3 / CSC:ODO / PHONE:OE3 (PHN)
Ik stel voor dat we heel veel geneuzel over cashback....prijzen.....en winkels voortzetten in het daarvoor bestemde topic.
Nog eventjes terugkomend op mijn ervaring qua batterijverbruik. Heb de Franse rom geïnstalleerd, en al mijn nodige apps. Inclusief exchange mailserver. Met weinig gebruik van het toestel kom ik niet hoger dan 1% verbruik per uur. Netjes
Echter een vraag aan diegene die ook deze ROM hebben geflashed: missen jullie ook de zuurstofmeter in S Health?
Nog eventjes terugkomend op mijn ervaring qua batterijverbruik. Heb de Franse rom geïnstalleerd, en al mijn nodige apps. Inclusief exchange mailserver. Met weinig gebruik van het toestel kom ik niet hoger dan 1% verbruik per uur. Netjes
Echter een vraag aan diegene die ook deze ROM hebben geflashed: missen jullie ook de zuurstofmeter in S Health?
En jij geloofd dat?? bij de mediamarkt gaan ze dat echt niet doen, dat kun je wel op je buik schrijven.Trackerfire schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:20:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/mobiel/4...egenvallend-kwartaal.html
Afgelopen vrijdag m'n S6 gekocht bij de MediaMarkt. Ben benieuwd of ze ook hun prijs droppengaan we uiteraard bovenop de € 100,- nog even het prijsverschil claimen
Vraag me ook af waarom uberhaupt bedrijven dat zouden doen... je koopt hem toch afgelopen vrijdag en niet volgende week? Waarom zou je dan recht hebben op een prijs die op moment van aankoop niet actueel was?pappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:05:
[...]
En jij geloofd dat?? bij de mediamarkt gaan ze dat echt niet doen, dat kun je wel op je buik schrijven.
De tv die ik vorig jaar heb gekocht is nu ook 200 euro goedkoper, ga ik dat verschil ook nog even claimen

Klopt eenmaal het product aangeschaft, ende prijzen gaan omlaag heb je geen recht op teruggave. Bij Coolblue zijn ze gewoon heel galant geweest (prima service) Maar mediamarkt gaat dat echt niet doen.Bazzaz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:07:
[...]
Vraag me ook af waarom uberhaupt bedrijven dat zouden doen... je koopt hem toch afgelopen vrijdag en niet volgende week? Waarom zou je dan recht hebben op een prijs die op moment van aankoop niet actueel was?
De tv die ik vorig jaar heb gekocht is nu ook 200 euro goedkoper, ga ik dat verschil ook nog even claimen
Laatste nieuws zojuist gezien op RTLZ nieuws, Samsung gaat zijn prijzen voor de Galaxy S6 + Edge vesie verlagen, door de slechte verkoop en concurrentie van andere grote merken.
Pijnelijk voor Samsung goed voor ons.
Hier de bron http://www.rtlnieuws.nl/economie/home
[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 30-07-2015 14:30 ]
Jawel, Mediamarkt binnen 14 dagen krijg je het prijsverschil terug of er moet iets veranderd zijn.. Coolblue doet het normaal niet had ik gelezen op hun site dacht ik iets met prijs garantie ofzo.. maar goed laten we inderdaad in het juiste topic hier over verder gaanpappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:12:
[...]
Klopt eenmaal het product aangeschaft, ende prijzen gaan omlaag heb je geen recht op teruggave. Bij Coolblue zijn ze gewoon heel galant geweest (prima service) Maar mediamarkt gaat dat echt niet doen.
Aha! Vandaar dus ook de cashback actie, nog even snel zoveel mogelijk cashen en dan de prijs omlaag. Ik wacht nog even met aanschaf van een witte S6pappaleone schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:28:
Laatste nieuws zojuist gezien op RTLZ nieuws, Samsung gaat zijn prijzen voor de Galaxy S6 + Edge vesie verlagen, door de slechte verkoop en concurrentie van andere grote merken.
Juistdafmay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Aha! Vandaar dus ook de cashback actie, nog even snel zoveel mogelijk cashen en dan de prijs omlaag. Ik wacht nog even met aanschaf van een witte S6
Hoezo cashen? Samsung geeft je nu toch ook 100 euro korting?dafmay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
[...]
Aha! Vandaar dus ook de cashback actie, nog even snel zoveel mogelijk cashen en dan de prijs omlaag. Ik wacht nog even met aanschaf van een witte S6
Lees paar post hierbovenUpbeat schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:31:
[...]
Hoezo cashen? Samsung geeft je nu toch ook 100 euro korting?
En jij denkt dat ze de prijs met meer dan 100 euro gaan verlagen?
Ik weet wel zeker dat Samsung de adviesprijs niet met meer dan €100 gaat laten zakken. Het is een gebruikelijk systeem om het zo te doen: de retailer heeft nu geen last van een zakkende adviesprijs.dafmay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:47:
[...]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Weet je toevallig waar deze functie zit in de Google contacts? Ik zit er nu in via de Chrome browser maar ik kan deze optie nergens vindencatt4u schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:12:
[...]
Ik weet niet of je het al via Google contacts hebt geprobeerd, maar die heeft wel de mogelijkheid om alleen contacten met een tel.nr. te tonen.
Dat heb ik ook zo ingesteld en ik zie in de lijst op de telefoon uitsluitend de contacten met een tel.nr.
Dat zegt toch ook niemand?Richh schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:02:
[...]
Ik weet wel zeker dat Samsung de adviesprijs niet met meer dan €100 gaat laten zakken. Het is een gebruikelijk systeem om het zo te doen: de retailer heeft nu geen last van een zakkende adviesprijs.
Waarom worden in dit topic de prijzen besproken?
Omdat het toevallig voorbij kwampatrickt35 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:45:
Waarom worden in dit topic de prijzen besproken?
Alles blijft erop staan incl. de instellingen.libie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Is bij jullie de update al wel uitgerold via de OTA? Ik heb het toestel nu een week in mijn bezit. Het is verder gelukkig een toptoestel zonder de klachten die ik hier allemaal langs zie komen.
Als ik flash via Odin wordt het een kale installatie, of betreft het dan wel een update met behoud van instellingen etc.
Is het nu zo dat als je met Odin geflashed hebt er nooit meer een OTA update komt?
Het is toch gewoon dezelfde als er normaal via OTA binnenkomt wat is er verschil dan via OTA of Odin dat er geen OTA's meer komen?
Het is toch gewoon dezelfde als er normaal via OTA binnenkomt wat is er verschil dan via OTA of Odin dat er geen OTA's meer komen?
Gisteren Cashback aangevraagd, maar heb geen bevesitgings mail gekregen. Hebben andere mensen deze wel gekregen? Of is het gewoon dat digitaal formulier en dat je pas een mail krijgt als het goedgekeurd is?
Is al een paar keer aangegeven hier, duurt gemiddeld wel een week voordat je een bevestiging krijgt.Cyclonic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:14:
Gisteren Cashback aangevraagd, maar heb geen bevesitgings mail gekregen. Hebben andere mensen deze wel gekregen? Of is het gewoon dat digitaal formulier en dat je pas een mail krijgt als het goedgekeurd is?
Odin is het programma waarmee je de rom flashed, Sammobile is de site waar de nieuwe roms te halen zijn. Zo gauw je via sammobile de rom binnen haalt en flashed ziet je toestel geen ota update meer. Maar dat is niet erg daar updates via sammobile eerder leverbaar zijn.ComTech schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:51:
Is het nu zo dat als je met Odin geflashed hebt er nooit meer een OTA update komt?
25e aangevraagd en vandaag de mail met dat alles in goede orde is ontvangen, geld wordt binnen 8 weken gestort. De bevestiging met registratiecode krijg je meteen na het invullen van het formulier.Cyclonic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:14:
Asus N551JK-CN157H
Niet gekregen hmm, nog maar eens aanvragen dan.PredNL schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:34:
[...]
25e aangevraagd en vandaag de mail met dat alles in goede orde is ontvangen, geld wordt binnen 8 weken gestort. De bevestiging met registratiecode krijg je meteen na het invullen van het formulier.
Zit iets dieper verborgen zoals de instellingen in Windows 10JDL15 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:03:
[...]
Weet je toevallig waar deze functie zit in de Google contacts? Ik zit er nu in via de Chrome browser maar ik kan deze optie nergens vinden
'Contacten' -> 'meer' -> 'instellingen' -> 'weer te geven contacten' -> 'aangepaste lijst' -> jouw Google account kiezen -> daar je keuze maken van de contacten die een telefoonnr. hebben.
Doelde op dat je na registreren de optie hebt om de bevestiging uit te printen met registratiecode letterlijk direct na aanvraag. Dit ging niet via de mail, maar via de site zelf. De mail van Samsung kwam pas na +/- 4 dagen.Cyclonic schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:46:
[...]
Niet gekregen hmm, nog maar eens aanvragen dan.
[ Voor 8% gewijzigd door PredNL op 30-07-2015 22:33 ]
Asus N551JK-CN157H
Ik vind de accuduur van mijn S6 best tegenvallen. Heb niet het idee dat hij heel veel beter is als mijn oude Nexus 5.
11 uur 40 minuten aan resulteert in 41% accu (met 1 uur en 31 minuten scherm tijd).
Heb bluetooth, gps en nfc en de stappenteller altijd uit staan (en alleen aan als ik ze nodig heb), beeldscherm staat behoorlijk donker Heb het idee dat vooral het beeldscherm eea zeer vlot leegtrekt. Daarnaast draait er een std samsung service op de achtergrond die zich overal mee bemoeid (al heb ik eea uitgeschakeld denk ik),
Iemand nog wat algemene tips om de accuduur vd S6 te verbeteren?.
11 uur 40 minuten aan resulteert in 41% accu (met 1 uur en 31 minuten scherm tijd).
Heb bluetooth, gps en nfc en de stappenteller altijd uit staan (en alleen aan als ik ze nodig heb), beeldscherm staat behoorlijk donker Heb het idee dat vooral het beeldscherm eea zeer vlot leegtrekt. Daarnaast draait er een std samsung service op de achtergrond die zich overal mee bemoeid (al heb ik eea uitgeschakeld denk ik),
[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 30-07-2015 22:52 ]
Flash via Odin kan ook gewoon update zijn, maar je kan ook voor clean install kiezen.libie schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:14:
[...]
Is bij jullie de update al wel uitgerold via de OTA? Ik heb het toestel nu een week in mijn bezit. Het is verder gelukkig een toptoestel zonder de klachten die ik hier allemaal langs zie komen.
Even terzijde: had besloten het nieuwe samsung toetsenbord een kans te geven maar toch na een week terug naar Swiftkey gegaan. Het stoort me enorm dat ik nergens kan instellen dat een toets ook kan fungeren als symbooltoets (zoals in swiftkey dus). De woordvoorspelling is tevens niet de beste en over het algemeen had ik het gevoel dat ik 'sukkelde' en dus tragen typ, iets wat ik met swiftkey niet heb.
Bij mijn Samsung keyboard (material design thema) zie ik bij iedere letter in het klein erboven welk symbool er achter deze letter zit. Nu draai ik de rom van Edgarf en ik vermoed dat ik deze symbolen niet continu zag op de stock rom, al zou hier in deze rom niks in aangepast moeten zijn. Hebben jullie ook symbolen staan bij iedere letter en is dit uit te zetten? In de instellingen kan ik het niet vinden.
Ik heb material design dark thema en heb niet wat jij aangeeft. Heb zelf alles origineel.Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 08:18:
Bij mijn Samsung keyboard (material design thema) zie ik bij iedere letter in het klein erboven welk symbool er achter deze letter zit. Nu draai ik de rom van Edgarf en ik vermoed dat ik deze symbolen niet continu zag op de stock rom, al zou hier in deze rom niks in aangepast moeten zijn. Hebben jullie ook symbolen staan bij iedere letter en is dit uit te zetten? In de instellingen kan ik het niet vinden.
Edit:
Ook in het lichte material design niet.
[ Voor 4% gewijzigd door DM89 op 31-07-2015 09:37 ]
Inmiddels teruggelezen tot aan pagina 245, maar ik mis toch echt een 'overzicht' in de startpost van veel voorkomende issues met de S6. Het volgende:
Sinds vorige week een S6 i.c.m. Vodafone Red. Eindelijk afscheid nemen van Tele2 (destijds goedkoopst met iphone 5).
Nu na een week erger ik me aan wat dingen en zover ik het heb teruggelezen zijn het kinderziektes danwel andere onvolkomenheden.
Startknop
De startknop werkt aan de linkerkant niet. Ik kan er wel drukken, maar geen reactie van de telefoon. In het midden wel, rechts ook. Geldt dit dus als 'teveel speling' en dus omruilen?
Ik heb geen gekke waas op het scherm, gelukkig.
Geen updates
Verder draait de boel nog op 5.0.2 en als ik zoek naar updates komt er 'er is geen update beschikbaar' o.i.d. Is dat juist? Hoe krijg ik wel de laatste versie er op?
Trage camera
De camera maakt prachtige foto's, maar reageert ontzettend tráág. Het is niet even 'klik-klaar'. Zeker met een dochter van 10 maanden die natuurlijk niet al te stil wil blijven zitten wordt menig foto wazig, waar de iPhone razendsnel een goede foto maakte.
Is dat iets wat in een update wordt opgelost? Heeft het iets te maken met het RAM-probleem?
Verder een uitstekend toestel. Had ooit eens de S2 (nog steeds in de la liggen), en toch blij weer terug te zijn bij Android. Zakelijk ook nog een Lumia 635 overigens. Prima ding, maar qua snelheid een ergenis.
Keertje er overheen rijden kan, maar dan wordt ik met een iphone5S opgescheept. Helaas geen Android mogelijk.
Sinds vorige week een S6 i.c.m. Vodafone Red. Eindelijk afscheid nemen van Tele2 (destijds goedkoopst met iphone 5).
Nu na een week erger ik me aan wat dingen en zover ik het heb teruggelezen zijn het kinderziektes danwel andere onvolkomenheden.
Startknop
De startknop werkt aan de linkerkant niet. Ik kan er wel drukken, maar geen reactie van de telefoon. In het midden wel, rechts ook. Geldt dit dus als 'teveel speling' en dus omruilen?
Ik heb geen gekke waas op het scherm, gelukkig.
Geen updates
Verder draait de boel nog op 5.0.2 en als ik zoek naar updates komt er 'er is geen update beschikbaar' o.i.d. Is dat juist? Hoe krijg ik wel de laatste versie er op?
Trage camera
De camera maakt prachtige foto's, maar reageert ontzettend tráág. Het is niet even 'klik-klaar'. Zeker met een dochter van 10 maanden die natuurlijk niet al te stil wil blijven zitten wordt menig foto wazig, waar de iPhone razendsnel een goede foto maakte.
Is dat iets wat in een update wordt opgelost? Heeft het iets te maken met het RAM-probleem?
Verder een uitstekend toestel. Had ooit eens de S2 (nog steeds in de la liggen), en toch blij weer terug te zijn bij Android. Zakelijk ook nog een Lumia 635 overigens. Prima ding, maar qua snelheid een ergenis.
Keertje er overheen rijden kan, maar dan wordt ik met een iphone5S opgescheept. Helaas geen Android mogelijk.
Startknop : klinkt als de veel vookomende speling. Indien je er (teveel) aan ergert, dan kun je overwegen om voor omruil te gaan.
Geen updates en trage camera : je kunt overwegen om eerst nog een volledige reset te doen om te zien of dit deze issues oplost. Je zou namelijk wel zolangzamerhand een update voor 5.1.1 mogen verwachten, en de camera moet zeer snel zijn/reageren.
dafmay in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"
Indien daarna beide issues niet opgelost zijn, dan zou ik terug gaan naar de winkel.
Geen updates en trage camera : je kunt overwegen om eerst nog een volledige reset te doen om te zien of dit deze issues oplost. Je zou namelijk wel zolangzamerhand een update voor 5.1.1 mogen verwachten, en de camera moet zeer snel zijn/reageren.
Indien daarna beide issues niet opgelost zijn, dan zou ik terug gaan naar de winkel.
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 31-07-2015 09:52 ]
Vandaag 2e bevestiging gehad van Samsung wat betreft 100 euro retour actie.
Uw deelname aan de Samsung promotie: €100 retour op een Galaxy S6 of Galaxy S6 edge (15-0217).
Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.
Met vriendelijke groeten,
R. Lowenstein
Manager Customer Care
Uw deelname aan de Samsung promotie: €100 retour op een Galaxy S6 of Galaxy S6 edge (15-0217).
Zoals eerder aangegeven, ontvangt u hierbij een bericht over het verloop van uw deelname aan uw Samsung promotie. Hierbij bevestigen wij dat uw deelname is geaccepteerd.
Enkele dagen voor de uitbetaling van de promotie ontvangt u van ons nog een bericht.
Met vriendelijke groeten,
R. Lowenstein
Manager Customer Care
Ik heb 3x een S6 geprobeerd en allen hadden die speling, 2x aan de rechterzijde en de 3e heeft het aan de linkerzijde. Op basis van andere ervaringen hier durf ik wel te stellen dat het 3-5x omruilen gaat duren voordat je geluk hebt en dan is het nog maar de vraag of de speling op deze toestellen op termijn niet alsnog komt. Zelf denk ik het bij het toestel hoort en dat de bouwkwaliteit dus nog niet op het niveau van Apple is.dafmay schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:49:
Startknop : klinkt als de veel vookomende speling. Indien je er (teveel) aan ergert, dan kun je overwegen om voor omruil te gaan.
Camera is bij mij supersnel, wellicht komt dat door de 5.1.1 update. Vanaf scherm uit tot aan het hebben genomen van een foto zit minder dan 2 seconden, weliswaar zonder zeer scherpe focus.
Updates is een kwestie van afwachten, daar doe je verder weinig aan. Duurt het te lang dan via Odin flashen.
Thx. Dan zit het denk ik toch in de ROM.Meulendijks89 schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:36:
[...]
Ik heb material design dark thema en heb niet wat jij aangeeft. Heb zelf alles origineel.
Edit:
Ook in het lichte material design niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Aghanim op 31-07-2015 10:10 ]
Ik ben één van de mazzelaars met een telefoon die in 1x gewoon goed is, dus het kan wel 
Camera niet snel: Dan gaat er echt iets mis. De camera van de S6 is echt razendsnel. Viel me al op toen ik ermee speelde bij de mediamarkt voordat het toestel verkrijgbaar was en het is ook het geval bij het toestel dat ik heb. De camera is een verademing ten opzichte van mijn sony Z2 en werkt in vergelijking met de iPhone 5C van mijn werk ook snel (die van die iPhone werkt ook prima vlot, die van de S6 is gewoon nog net iets rapper).
Ik ben vooral te spreken over de resultaten bij weinig licht en tijdens stappen en uitgaan: Vorige week nog bij een festival lopen filmen en een paar weken eerder bij een optreden van Fink: Dat ziet er gewoon goed uit. Mijn S3 deed dat ook goed, dus dat is blijkbaar iets wat Samsung goed in de vingers heeft (terwijl die Sony Z2 dat echt niet goed deed).
Camera niet snel: Dan gaat er echt iets mis. De camera van de S6 is echt razendsnel. Viel me al op toen ik ermee speelde bij de mediamarkt voordat het toestel verkrijgbaar was en het is ook het geval bij het toestel dat ik heb. De camera is een verademing ten opzichte van mijn sony Z2 en werkt in vergelijking met de iPhone 5C van mijn werk ook snel (die van die iPhone werkt ook prima vlot, die van de S6 is gewoon nog net iets rapper).
Ik ben vooral te spreken over de resultaten bij weinig licht en tijdens stappen en uitgaan: Vorige week nog bij een festival lopen filmen en een paar weken eerder bij een optreden van Fink: Dat ziet er gewoon goed uit. Mijn S3 deed dat ook goed, dus dat is blijkbaar iets wat Samsung goed in de vingers heeft (terwijl die Sony Z2 dat echt niet goed deed).
Direct mee terug gaan naar Vodafone en omruilen voor een nieuwe telefoon.adinsx schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:44:
Trage camera
Dit heeft niks met een update of ram te maken. Hier hebben ze mij ook lang (4 maanden) mee aan het lijntje gehouden maar goede kans dat het een hardware probleem is zoals het bij mij uiteindelijk ook bleek te zijn. Dynafix gaf een quote van dik 300 euro om het te laten repareren omdat het door gebruikersgedrag (vallen?) zou komen terwijl ik sinds dag 1 dat probleem al had
Dus wil je niet maanden lopen met gezeik hierover, direct er mee terug en ook niet accepteren dat het gerepareerd gaat worden omdat je dan goeie kans hebt dat je echt moet dreigen met een rechtszaak voordat het zonder kosten gerepareerd gaat worden.
Hoe kan je checken of het een hardware probleem is? Als hij niet wil focussen een mep geven tegen de zijkant. Stelt hij gelijk scherp, hardware probleem.
Inmiddels even de VF-winkel gebeld. Kan telefoon om komen ruilen, geen probleem.
Lijkt me goed om meteen de home-knop te checken dus, ook al kan het na een week opnieuw ontstaan.
Ik kijk dan meteen of de update mogelijk is, en of de camera nu wel snel wil reageren. (tussen drukken op de 'neem een foto'-knop en het daadwerkelijk maken van de foto zitten vaak meerdere seconden.)
Als ik vanavond of morgen de telefoon heb omgeruild laat ik hier wel weer even weten of het nu wel goed gaat. ;-)
Edit: Ook hier de e-mail van Samsung overigens dat de 100,- casback is geaccepteerd. Betaalde 164,- bij voor de S6 bij het abonnement van Vodafone. (41,- per maand voor onbeperkt bellen/sms en 3Gb data met 4G). Scheelt weer.
Lijkt me goed om meteen de home-knop te checken dus, ook al kan het na een week opnieuw ontstaan.
Ik kijk dan meteen of de update mogelijk is, en of de camera nu wel snel wil reageren. (tussen drukken op de 'neem een foto'-knop en het daadwerkelijk maken van de foto zitten vaak meerdere seconden.)
Als ik vanavond of morgen de telefoon heb omgeruild laat ik hier wel weer even weten of het nu wel goed gaat. ;-)
Edit: Ook hier de e-mail van Samsung overigens dat de 100,- casback is geaccepteerd. Betaalde 164,- bij voor de S6 bij het abonnement van Vodafone. (41,- per maand voor onbeperkt bellen/sms en 3Gb data met 4G). Scheelt weer.
[ Voor 18% gewijzigd door adinsx op 31-07-2015 11:01 ]
Dat klopt echt niet, volgens mij moet je (als je zelf snel bent met klikken) binnen een seconde de camera kunnen openen en een foto gemaakt hebben..adinsx schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:55:
Inmiddels even de VF-winkel gebeld. Kan telefoon om komen ruilen, geen probleem.
Home knop ontstaat niet later maar is er direct je moet alleen heel goed kijken want kan in het begin wel minder erg zijn en later erger worden. Lichtjes met je vinger op de knop "tappen" mag geen bijgeluid of beweging veroorzaken bij een goede knop..
Toch blijft de kans volgens mij heel klein dat je een goede home button te pakken krijgt. De enige mogelijkheid die ik zie, waarbij je niet eindeloos toestellen op en neer moet zenden, is om in een winkel 10x een S6 te openen net zo lang totdat je er 1 vindt zonder enige speling. Ik heb 3x omgeruild en dat kostte me zo'n 10 dagen. Toen wilde ik ook wel eens echt gebruik maken van mijn nieuwe toestel.Bazzaz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:39:
[...]
Home knop ontstaat niet later maar is er direct je moet alleen heel goed kijken want kan in het begin wel minder erg zijn en later erger worden. Lichtjes met je vinger op de knop "tappen" mag geen bijgeluid of beweging veroorzaken bij een goede knop..
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben is hoe de home button is gebouwd/vastgemaakt van binnen. Vooral het feit dat de speling of links of rechts kan zitten vind ik bijzonder. Het lijkt daarop niet echt een productiefout maar meer precisiewerk hoe deze gemonteerd wordt of iets dergelijks. Samsung hoor je er (uiteraard) ook niet echt over en ook media hebben er geen aandacht aan besteedt, anders dan bijvoorbeeld bend gate.
Omdat mijn speling nu links zit en ik met rechts de vingerafdruk toepas heb ik er geen last van. Mocht na een bepaalde periode de home button stuk gaan dan stuur ik het toestel op en hoop ik dat ik een nieuwe behuizing krijg tijdens de reparatie. Zo kan ik mooi zonder hoesje/screenprotector door het leven
true..Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:16:
[...]
Toch blijft de kans volgens mij heel klein dat je een goede home button te pakken krijgt. De enige mogelijkheid die ik zie, waarbij je niet eindeloos toestellen op en neer moet zenden, is om in een winkel 10x een S6 te openen net zo lang totdat je er 1 vindt zonder enige speling. Ik heb 3x omgeruild en dat kostte me zo'n 10 dagen. Toen wilde ik ook wel eens echt gebruik maken van mijn nieuwe toestel.
Waar ik zelf wel benieuwd naar ben is hoe de home button is gebouwd/vastgemaakt van binnen. Vooral het feit dat de speling of links of rechts kan zitten vind ik bijzonder. Het lijkt daarop niet echt een productiefout maar meer precisiewerk hoe deze gemonteerd wordt of iets dergelijks. Samsung hoor je er (uiteraard) ook niet echt over en ook media hebben er geen aandacht aan besteedt, anders dan bijvoorbeeld bend gate.
Omdat mijn speling nu links zit en ik met rechts de vingerafdruk toepas heb ik er geen last van. Mocht na een bepaalde periode de home button stuk gaan dan stuur ik het toestel op en hoop ik dat ik een nieuwe behuizing krijg tijdens de reparatie. Zo kan ik mooi zonder hoesje/screenprotector door het leven
wat ik niet snap is dat de Edge het niet heeft... duid toch op een geheel ander productie proces..
Die optie ken ik, maar ik heb niet de optie om alleen contacten met telefoonnummers te selecteren? Of heb je deze zelf al van te voren gemodified zodat ze alleen telefoonnummers weergeven?catt4u schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:01:
[...]
Zit iets dieper verborgen zoals de instellingen in Windows 10![]()
'Contacten' -> 'meer' -> 'instellingen' -> 'weer te geven contacten' -> 'aangepaste lijst' -> jouw Google account kiezen -> daar je keuze maken van de contacten die een telefoonnr. hebben.
Heeft iemand toevallig de oordopjes die los in het zakje worden meegeleverd geprobeerd? Degene die standaard om de headset heen zitten vallen uit mijn oren en ik ben benieuwd of de andere oordopjes groter zijn.
Wat is er mis mee om ze zelf even te proberen?Aghanim schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:16:
Heeft iemand toevallig de oordopjes die los in het zakje worden meegeleverd geprobeerd? Degene die standaard om de headset heen zitten vallen uit mijn oren en ik ben benieuwd of de andere oordopjes groter zijn.
Spoiler: Ja de andere dopjes hebben een ander formaat
Gadgets FTW!
Niks, maar mocht iemand het al geprobeerd hebben dan kan ik ze voorlopig nog dichtlaten.
Haalde normaal einde van de dag ook niet..Tortelli schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:50:
Ik vind de accuduur van mijn S6 best tegenvallen. Heb niet het idee dat hij heel veel beter is als mijn oude Nexus 5.
Zit met BOG8-firmware makkelijk op meer dan twee dagen..
Toestel gaat standby meteen in standby-modus; zoals het moet..
Verwijderd
Nadat ze zowel bij KPN als Samsung niet verder komen als: "bezoek een winkel", probeer ik het hier nog eens.
Ik kreeg de melding van de OTA update voor 5.1.1 op de dag dat ik vertrok op vakantie. Doordat ik al op het vliegveld stond besloot ik de update maar uit te stellen tot ik terug was. De gehele vakantie elke dag minstens 1x de melding voor de OTA gekregen, maar op het moment dat ik thuis kwam was de update nergens te bekennen. Handmatig zoeken naar de update helpt niet, Factory Reset helpt niet, Smart Switch helpt ook al niet.
Nu zit ik al weer een week of 2 te wachten of de update weer via OTA langskomt, maar tot nu toe niks gehad. Iemand een idee of ik de update alsnog kan krijgen zonder het via ODIN te flashen? Zou namelijk graag de OTA behouden.
Het is een normale unrooted S6 (SM-G920F) met Android 5.0.2 (buildnumber: LRX22G.G920FXXU1AOE3)
Ik kreeg de melding van de OTA update voor 5.1.1 op de dag dat ik vertrok op vakantie. Doordat ik al op het vliegveld stond besloot ik de update maar uit te stellen tot ik terug was. De gehele vakantie elke dag minstens 1x de melding voor de OTA gekregen, maar op het moment dat ik thuis kwam was de update nergens te bekennen. Handmatig zoeken naar de update helpt niet, Factory Reset helpt niet, Smart Switch helpt ook al niet.
Nu zit ik al weer een week of 2 te wachten of de update weer via OTA langskomt, maar tot nu toe niks gehad. Iemand een idee of ik de update alsnog kan krijgen zonder het via ODIN te flashen? Zou namelijk graag de OTA behouden.
Het is een normale unrooted S6 (SM-G920F) met Android 5.0.2 (buildnumber: LRX22G.G920FXXU1AOE3)
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2015 16:48 ]
Als je de update uitvoert met ODIN behoudt je de OTA, maar waarom wil iedereen wachten op OTA? Via ODIN is de update er altijd veel sneller, en hoef je niet als een halve gare op die update knop te zitten drukkenNu zit ik al weer een week of 2 te wachten of de update weer via OTA langskomt, maar tot nu toe niks gehad. Iemand een idee of ik de update alsnog kan krijgen zonder het via ODIN te flashen? Zou namelijk graag de OTA behouden.

Wat is die BOG8 firmware?. Vindt in google niet zoveel nuttigs namelijk._Nick__ schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:53:
[...]
Haalde normaal einde van de dag ook niet..
Zit met BOG8-firmware makkelijk op meer dan twee dagen..
Toestel gaat standby meteen in standby-modus; zoals het moet..
Dat is als ik het goed heb de nieuwe update voor de S6, is nog niet beschikbaar voor NL maar wel voor england en paar andere landen, toch?Tortelli schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:56:
[...]
Wat is die BOG8 firmware?. Vindt in google niet zoveel nuttigs namelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door DM89 op 31-07-2015 19:04 ]
Dat is toch gewoon de 5.1.1?. Of is dit 5.1.1 met bugfixes ofzo?.
Ja is een update voor 5.1.1Tortelli schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:09:
Dat is toch gewoon de 5.1.1?. Of is dit 5.1.1 met bugfixes ofzo?.
+1RigolleM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 17:07:
[...]
Als je de update uitvoert met ODIN behoudt je de OTA, maar waarom wil iedereen wachten op OTA? Via ODIN is de update er altijd veel sneller, en hoef je niet als een halve gare op die update knop te zitten drukken
G920FXXU2BOG8Tortelli schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:56:
[...]
Wat is die BOG8 firmware?. Vindt in google niet zoveel nuttigs namelijk.
Eerder in dit forum is mij gemeld dat deze firmware al een week uit.. (Frankrijk).. idd tweede 5.1.1-versie..
Echt super..
Mobile standby verbruikt nu het grootste deel van de accu.. zoals het moet..
Heb nu nog 22% accu na twee drukke dagen..
Is mij eerder nog nooit gelukt..
Kortom kwestie van een week oid voordat hij beschikbaar komt voor andere landen?.
(wat is het nut overigens van alle verschillende versies voor alle landen; de hardware is identiek neem ik aan en alle talen zitten sowieso al in Android....).
(wat is het nut overigens van alle verschillende versies voor alle landen; de hardware is identiek neem ik aan en alle talen zitten sowieso al in Android....).
[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 31-07-2015 23:00 ]
Landenversie, zo is er vandaag een Duitse Vodafone versie beschikbaar.Tortelli schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 22:59:
Kortom kwestie van een week oid voordat hij beschikbaar komt voor andere landen?.
Volgens mij zit er soms per land/carrier specifieke instellingen in een rom. Ik geloof dat bijvoorbeeld SHealth qua features per land af kan wijken.
Heeft er iemand een goede guide om zo'n BOG8 versie te flashen mbv Odin? Kan dat ook fout gaan trouwens?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.