Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben na jaren tevreden een iPhone 5 te hebben gebruikt, toe aan een nieuwe smartphone. Ik vond de Galaxy S6 eerst te duur, maar de cashback optie heeft hier toch verandering in gebracht. Wat mij op dit moment nog weerhoudt van bestellen zijn de problemen die ik op Google vind. Hier staat echter tegenover dat als ik op mijn huidige telefoon zoek ik ook veel problemen tegen kom terwijl ik hier zelf nooit problemen mee heb gehad. Hier moet ik dan misschien ook gewoon doorheen kijken. Komen de problemen relatief vaak voor of moet ik hier doorheen kijken en de telefoon gewoon aanschaffen?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Welke problemen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 20:22:
Ik ben na jaren tevreden een iPhone 5 te hebben gebruikt, toe aan een nieuwe smartphone. Ik vond de Galaxy S6 eerst te duur, maar de cashback optie heeft hier toch verandering in gebracht. Wat mij op dit moment nog weerhoudt van bestellen zijn de problemen die ik op Google vind. Hier staat echter tegenover dat als ik op mijn huidige telefoon zoek ik ook veel problemen tegen kom terwijl ik hier zelf nooit problemen mee heb gehad. Hier moet ik dan misschien ook gewoon doorheen kijken. Komen de problemen relatief vaak voor of moet ik hier doorheen kijken en de telefoon gewoon aanschaffen?

Ik zou het je afraden. Ik heb al 3 maanden problemen met dit toestel en Samsung geeft niet thuis als het op garantie aankomt. Gezien de brakke schermen en kwaliteitscontrole zou ik dit toestel links laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online

Ik zou het niet doen met de ervaring dat ik heb gehad. Er zijn veel problemen mee en repareren is ook moeilijk.

Je kan de gok wagen natuurlijk.

Dit zijn wel de meest voorkomende problemen:

- verkleuring scherm bij wit weergave
- losse homebutton

Er zijn er veel meer maar dan moet je ff googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-10 10:36

Tammesp

Next is now

Lekker negatief jongens :p

De S6 heeft zeker een paar puntjes waar je op moet letten. Zoals hierboven ook al gemeld. Maar tegenwoordig kom je die problemen niet meer zovaak tegen bij een nieuw toestel. Volgens mij hebben ze er al een deel verholpen met een vernieuwde batch. Maar zodra je er 1 koopt, gelijk even controleren. Maar zeker niet alle toestellen hebben last van problemen. De mensen die een goed toestel hebben klagen niet, dus verneem je ook niet veel ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:26:
Lekker negatief jongens :p

De S6 heeft zeker een paar puntjes waar je op moet letten. Zoals hierboven ook al gemeld. Maar tegenwoordig kom je die problemen niet meer zovaak tegen bij een nieuw toestel. Volgens mij hebben ze er al een deel verholpen met een vernieuwde batch. Maar zodra je er 1 koopt, gelijk even controleren. Maar zeker niet alle toestellen hebben last van problemen. De mensen die een goed toestel hebben klagen niet, dus verneem je ook niet veel ;)
Ja diegene boven jou is nog nooit positief geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Ja diegene boven jou is nog nooit positief geweest. :)
Tsjah, als je toestel vaak weg is voor reparatie is dat natuurlijk niet leuk! Een helaas slechte telefoon gekregen dus.

Om nog even over de post van Viewz door te gaan. Ik zou gewoon de S6 halen bij Coolblue of Samsung webshop, zodat je een top service hebt als er iets is met je telefoon.

PS: Zelf had ik een dode pixel in me scherm, toestel bij Samsung zelf aangeschaft dus ik moest naar een Samsung Service punt, gelukkig zijn die er in het hele land! Dus ik heen geweest, deden nergens moeilijk om en kreeg gelijk een nieuw scherm in. Daar repareren ze het ook ter plekke zodat het niet opgestuurd word, scheelt allemaal weer tijd, en dezelfde dag nog klaar als de onderdelen op voorraad zijn. Toppie dus _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Tammesp op 25-07-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Tsjah, als je toestel vaak weg is voor reparatie is dat natuurlijk niet leuk! Een helaas slechte telefoon gekregen dus.

Om nog even over de post van Viewz door te gaan. Ik zou gewoon de S6 halen bij Coolblue of iets dergelijks zodat je een top service hebt als er iets is met je telefoon.
Helemaal met jou eens, had je de laatste kernel nog geflashed van unikernel v5-0003rb dit was volgens mij nog een test versie. Volgen Dafmay was er no een op komst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
Hm geinformeerd met wehkamp, destijds daar gekocht, als ik me camera focus probleem wil laten repareren ben ik hem 3 weken kwijt, denk dat ik er maar mee ga leren leven te moeten schudden voor focus aangezien het scherm goed is :x

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:45:
[...]

Helemaal met jou eens, had je de laatste kernel nog geflashed van unikernel v5-0003rb dit was volgens mij nog een test versie. Volgen Dafmay was er no een op komst.
Ja die heb ik geflashed gaat om versie v5-0003a. Zie post op xda: http://forum.xda-develope...p=62036339&postcount=1667

Nu even kijken hoe het loopt! Mobiel is echt nog nooit zo zuinig geweest met deze top kernels. Kan 2 a 3 dagen mee nu. Niet heel lange SOT omdat ik drukke dagen heb, maar nog steeds heel erg netjes.
Tiduz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:47:
Hm geinformeerd met wehkamp, destijds daar gekocht, als ik me camera focus probleem wil laten repareren ben ik hem 3 weken kwijt, denk dat ik er maar mee ga leren leven te moeten schudden voor focus aangezien het scherm goed is :x
Aii vervelend zeg, kun je geen leentoestel krijgen of iets dergelijks? Want elke keer schudden met je telefoon is ook niet alles!

[ Voor 27% gewijzigd door Tammesp op 25-07-2015 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of kijken of er in jou buurt een samsung repaircentum zit, meestal in grote phonehouse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:47:
[...]

Ja die heb ik geflashed gaat om versie v5-0003a. Zie post op xda: http://forum.xda-develope...p=62036339&postcount=1667

Nu even kijken hoe het loopt! Mobiel is echt nog nooit zo zuinig geweest met deze top kernels. Kan 2 a 3 dagen mee nu. Niet heel lange SOT omdat ik drukke dagen heb, maar nog steeds heel erg netjes.

[...]

Aii vervelend zeg, kun je geen leentoestel krijgen of iets dergelijks? Want elke keer schudden met je telefoon is ook niet alles!
Dank voor de link ik had van deze kernel de testversie, ik hem even omgezet naar definitief .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
pappaleone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:03:
[...]

Of kijken of er in jou buurt een samsung repaircentum zit, meestal in grote phonehouse shops.
doen die dat ook dan als ik hem bij wehkamp heb gehaald? interessant, dankje voor de tip

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties. Meningen zijn dus een beetje verdeeld. Uiteraard moet je gewoon geluk hebben met je telefoon. Mocht er in het begin iets mee zijn, dan lijkt omruilen met de webshop me geen probleem.
Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 21:40:
[...]

Om nog even over de post van Viewz door te gaan. Ik zou gewoon de S6 halen bij Coolblue of Samsung webshop, zodat je een top service hebt als er iets is met je telefoon.

PS: Zelf had ik een dode pixel in me scherm, toestel bij Samsung zelf aangeschaft dus ik moest naar een Samsung Service punt, gelukkig zijn die er in het hele land! Dus ik heen geweest, deden nergens moeilijk om en kreeg gelijk een nieuw scherm in. Daar repareren ze het ook ter plekke zodat het niet opgestuurd word, scheelt allemaal weer tijd, en dezelfde dag nog klaar als de onderdelen op voorraad zijn. Toppie dus _/-\o_
Wat maakt de service van Coolblue volgens jou beter dan die van menig andere webshop? Vraag dit puur uit interesse zodat ik weet welke service ik bij geval van 'nood' kan verwachten. Daarnaast zie ik dat de telefoon bij Samsung zelf duurder is, is deze service weer een stuk beter dan bij bijv. CoolBlue of valt dit mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:53:
Ik heb nu al een barst achter in het glas van mijn groene S6 Edge terwijl ik er niks bijzonders mee gedaan heb wtf... ik wordt echt helemaal gek..
Glas barst niet zomaar.

Even iets anders: de autofocus van de camera, ik heb de ervaring dat die niet altijd even makkelijk het onderwerp pakt waarop ik wil focussen. Tik op het scherm en het is opgelost, en met mensen nooit een probleem, maar objecten doet ie soms echt helemaal verkeerd. Iemand anders ook zo'n ervaring?

[ Voor 34% gewijzigd door rodie83 op 26-07-2015 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou het mogelijk zijn om met Smart Switch een backup van de S6 te maken en deze vervolgens op een andere S6 te herstellen zodat die S6 identiek is? Op de website van Samsung vind ik:

Met de nieuwe back-up- en herstelfuncties kun je je persoonlijke gegevens (contacten, agenda's, memo's, berichten en oproepgeschiedenis), foto's, video's, alarmen, bladwijzers en andere voorkeuren simpel kopiëren.

Waarschijnlijk is het geen reservekopie zoals een iPhone heeft of een Nandroid achtige backup maar ik ben benieuwd er wel mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 22:34:
Bedankt voor jullie reacties. Meningen zijn dus een beetje verdeeld. Uiteraard moet je gewoon geluk hebben met je telefoon. Mocht er in het begin iets mee zijn, dan lijkt omruilen met de webshop me geen probleem.

[...]

Wat maakt de service van Coolblue volgens jou beter dan die van menig andere webshop? Vraag dit puur uit interesse zodat ik weet welke service ik bij geval van 'nood' kan verwachten. Daarnaast zie ik dat de telefoon bij Samsung zelf duurder is, is deze service weer een stuk beter dan bij bijv. CoolBlue of valt dit mee?
De service van Coolbleu vind ik persoonlijk beter dan andere webshops omdat ze er alles aan doen om je wel een goed product leveren. Dat zie je terug in de persoonlijke gesprekken, of je gaat naar hun winkel en laat zien wat er met de mobiel aan de hand is en meestal krijg je dan gelijk een nieuwe mee. Gewoon een topservice daar. Nee de service bij Samsung is niet beter bij Coolbleu, het is meer gelijk. Mijn ervaringen met Samsung zijn uitstekekend, daarom heb ik die erbij genoemd ;) Ben je er al uit wat je wil?
Aghanim schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:27:
Zou het mogelijk zijn om met Smart Switch een backup van de S6 te maken en deze vervolgens op een andere S6 te herstellen zodat die S6 identiek is? Op de website van Samsung vind ik:

Met de nieuwe back-up- en herstelfuncties kun je je persoonlijke gegevens (contacten, agenda's, memo's, berichten en oproepgeschiedenis), foto's, video's, alarmen, bladwijzers en andere voorkeuren simpel kopiëren.

Waarschijnlijk is het geen reservekopie zoals een iPhone heeft of een Nandroid achtige backup maar ik ben benieuwd er wel mee gaat.
Dat moet volgens mij wel lukken met Smart Switch, het heeft wel gekund met KIES, maar dat is inmiddels weg. Je kan het altijd proberen toch? ;) De Back-Up van Smart Switch neemt alles van je mobiel over, dus je kan het wel aardig stellen dat het zoiets als Nandroid is vind ik.

[ Voor 28% gewijzigd door Tammesp op 26-07-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:27:

Ik heb het een keer geprobeerd en het ging gewoon. Ps of het werkt tussen een galaxy S6 en S6 edge dat durf ik niet te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Ruffzz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:34:
[...]

Nouja bagger is misschien overdreven, maar vooral de scherpte en belichting vind ik tegenvallen. Het lijkt wel of de lens van betere kwaliteit is. Dit merk je ook bij weinig licht, minder ruis etc, Beter bij lagere ISO waardes.

Ik merk overigens ook dat de wifi niet zo best presteerd.
In vergelijking met een galaxy S5 van mn werk :

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij de meting lagen de telefoons naast elkaar. Afzonderlijk gemeten.

Bovenste is de S5, onder de S6
Sowieso is de ping dubbel zo snel op de S6. Je kan beter 10 testen doen en dan het gemiddelde meten. Een keer meten zegt niet zoveel wellicht zitten er vele wifi ap in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door RAAF12 op 26-07-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tammesp schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:43:
[...]

De service van Coolbleu vind ik persoonlijk beter dan andere webshops omdat ze er alles aan doen om je wel een goed product leveren. Dat zie je terug in de persoonlijke gesprekken, of je gaat naar hun winkel en laat zien wat er met de mobiel aan de hand is en meestal krijg je dan gelijk een nieuwe mee. Gewoon een topservice daar. Nee de service bij Samsung is niet beter bij Coolbleu, het is meer gelijk. Mijn ervaringen met Samsung zijn uitstekekend, daarom heb ik die erbij genoemd ;) Ben je er al uit wat je wil?
Ik denk dat ik hem gewoon aanschaf. Uit alle reviews blijkt het een prima telefoon te zijn en ik denk niet dat ik iets vergelijkbaars of beters zal vinden voor 500 euro. Bovendien is ie nu goedkoper en als CoolBlue goede service heeft, zullen eventuele problemen wel snel zijn opgelost. Bovendien staat het scherm van mijn iPhone bol, waardoor ik hem nu waarschijnlijk nog kan verkopen maar binnenkort niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruffzz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:34:
[...]

Nouja bagger is misschien overdreven, maar vooral de scherpte en belichting vind ik tegenvallen. Het lijkt wel of de lens van betere kwaliteit is. Dit merk je ook bij weinig licht, minder ruis etc, Beter bij lagere ISO waardes.

Ik merk overigens ook dat de wifi niet zo best presteerd.
In vergelijking met een galaxy S5 van mn werk :

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij de meting lagen de telefoons naast elkaar. Afzonderlijk gemeten.

Bovenste is de S5, onder de S6
Grappig want qua camera heb nog geen betere gehad. En ik heb toch heel veel toestellen in mn handen gehad.

Wifi is bij mij juist erg snel. Een van mn laatste toestellen dit jaar waren de S5 en iphone 6 en de S6 was sneller dan de i6. Heb geen directe vergelijking met de S5 gemaakt maar volgens mij was die hetzelfde als de i6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Problemen lees je altijd. Ook van de iPhone staat het topic vol.

De S6 is een prima toestel. Wat je kan doen is bij ontvangst het toestel gewoon goed controleren. Meeste problemen zijn al vanaf begin en niet plotseling na een half jaar of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 16:47:
[...]

Ik denk dat ik hem gewoon aanschaf. Uit alle reviews blijkt het een prima telefoon te zijn en ik denk niet dat ik iets vergelijkbaars of beters zal vinden voor 500 euro. Bovendien is ie nu goedkoper en als CoolBlue goede service heeft, zullen eventuele problemen wel snel zijn opgelost. Bovendien staat het scherm van mijn iPhone bol, waardoor ik hem nu waarschijnlijk nog kan verkopen maar binnenkort niet meer.
Het is al wel eens eerder gezegd,mensen met klachten zul je vaker horen dan mensen met een telefoon die goed werkt. En als je de telefoon koopt bij een goed bedrijf, zoals hierboven genoemd wordt dan is het prima. Ik zelf heb ook genoeg problemen gehad met het toestel, mijn toestel komt van studentenmobiel en ook daar heb ik prima service gehad 4x. Vergeet niet dat de meeste klachten van deze 2 toestellen uiteindelijk betrekking hadden op de eerst batch van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Ik heb van Dynafix daar een quote voor 380 euro voor gekregen om dat te laten repareren terwijl het sinds het begin bij mij ook al zo is. Super service van Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Garret1410 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:00:
[...]

Grappig want qua camera heb nog geen betere gehad. En ik heb toch heel veel toestellen in mn handen gehad.

Wifi is bij mij juist erg snel. Een van mn laatste toestellen dit jaar waren de S5 en iphone 6 en de S6 was sneller dan de i6. Heb geen directe vergelijking met de S5 gemaakt maar volgens mij was die hetzelfde als de i6.
Heb je de G4 al gehad ? In je handen gehad telt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pappaleone schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Het is al wel eens eerder gezegd,mensen met klachten zul je vaker horen dan mensen met een telefoon die goed werkt. En als je de telefoon koopt bij een goed bedrijf, zoals hierboven genoemd wordt dan is het prima. Ik zelf heb ook genoeg problemen gehad met het toestel, mijn toestel komt van studentenmobiel en ook daar heb ik prima service gehad 4x. Vergeet niet dat de meeste klachten van deze 2 toestellen uiteindelijk betrekking hadden op de eerst batch van het toestel.
Daar ga ik ook van uit inderdaad. De mijne gaat morgen terug vanwege speling op de home button. Heb dit weekend nog een aantal keer getwijfeld omdat het geen enorme ramp is, maar het hoort niet en iedere keer dat ik op de knop moet drukken denk ik aan de speling. En als ik over 2 weken spijt krijg is de DOA periode voorbij en dan duurt het sowieso lang voordat het gerepareerd is. Hopelijk is het nieuwe toestel wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Een tip voor een soms trage S6:

Ik zat eens te kijken in het geheugen gebruiken en zag dat Nova Launcher ook zon 100-150mb inneemt. De laatste tijd irriteer ik mij enorm aan vertragingen in het toestel; wat ook deels komt door mijn Android Wear smartwatch heb ik het idee. Alles ging stroperig en irritant traag de eerste paar seconden; al 2x een fotomomentje gemist doordat het toestel zo traag reageerde. Witte schermen in whatsapp, slome Chrome ervaring, . Ook zo traag zelfs dat in de camera app zoomen niet direct mogelijk was. Ik had het plotselinge idee om eens Nova Launcher eraf te gooien om die dikke 100mb aan RAM vrij te maken. Het resultaat is een snelle telefoon!

Aan de ene kant heel blij nu alles gewoon soepel werkt, maar aan de andere kant heel triest dat ik niet eens een app kan installeren/gebruiken die nou eenmaal een dikke 100mb RAM nodig heeft, Ik ben nog een paar kleine appjes gaan uitschakelen en nu komt mijn RAM gebruik ook niet meer boven de 90% en de telefoon is heerlijk snel _/-\o_

Toch weet ik niet of ik Android M op deze manier ga halen. Ongelofelijk dat er gewoon dikke 2,5 GB RAM in gebruik is door Samsung meuk. Ik zie op XDA roms waarbij er 1,5GB geheugen vrij is. Wat een genot moet dat zijn, en ook qua accu zal dat veel beter zijn.

Zonde hoe softwarematig dit ding zo op z'n knieën is gekregen door Samsung. Met HTC heb ik op dit punt nooit te klagen gehad. ( Daar ging het weer om slechte camera :9 )

[ Voor 3% gewijzigd door Kappade op 26-07-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruffzz schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Heb je de G4 al gehad ? In je handen gehad telt niet.
Veel reviews gelezen en foto/video materiaal bekeken en ik ben 100% van mening dat de S6 een betere allrounder is dan de G4. Mn 2e keuze is de Iphone 6

De G4 kan mooie plaatjes schieten en beter dan de S6 maar is minder consistent dan de s6 qua belichting en witbalans. Ook de hdr functie vind ik minder goed.

Doorslaggevend verschil voor mij zijn de film capaciteiten van de G4. Geen AF lock is een no go. Slechte video stabilisatie is helemaal een no go voor mij. Wat dat betreft vind ik de iPhone 6 een van de beste video kwaliteiten hebben.

De lumia's kunnen ook goede foto's maken maar het gaat om het eenvoudig, snel en onder alle omstandigheden een foto of filmpje maken. Dat is wat ik belangrijk vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Garret1410 op 26-07-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Kappade...

Aan Nova kan het niet liggen. Ik gebruik deze launcher al sinds jaar en dag zonder enig probleem of slowdowns. Ook op mijn S6 draait Nova perfect en razendsnel en soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Niet perse Nova denk ik nee, maar het kan ook een andere app zijn die rond de 150mb RAM inneemt. Ik zie veel mensen die bijv geen Facebook app nemen maar wel de link naar de mobiele site. Dan denk ik dat Nova launcher bijv ook wel goed werkt. Maar als je EN een andere launcher neemt, EN de echte Facebook app en nog wat andere apps, denk ik dat de S6 hier en daar gaat stotteren. En dat is toch jammer. Het is ten slotte een top toestel met 3GB aan RAM. Er draait gewoon teveel op de achtergrond, waar je niet teveel (lees weinig) bij kan zetten zonder lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kappade schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:23:
Niet perse Nova denk ik nee, maar het kan ook een andere app zijn die rond de 150mb RAM inneemt. Ik zie veel mensen die bijv geen Facebook app nemen maar wel de link naar de mobiele site. Dan denk ik dat Nova launcher bijv ook wel goed werkt. Maar als je EN een andere launcher neemt, EN de echte Facebook app en nog wat andere apps, denk ik dat de S6 hier en daar gaat stotteren. En dat is toch jammer. Het is ten slotte een top toestel met 3GB aan RAM. Er draait gewoon teveel op de achtergrond, waar je niet teveel (lees weinig) bij kan zetten zonder lag.
Nu spreek je jou eigen toch tegen, je geeft zelf aan dat het om de nova gaat.
Ik heb hem hier ook draaien en niks geen problemen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
theHoff schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Ik heb van Dynafix daar een quote voor 380 euro voor gekregen om dat te laten repareren terwijl het sinds het begin bij mij ook al zo is. Super service van Samsung...
Ik koop om de twee jaar een toestel zonder abbonement, volgende keer ga ik gewoon in de winkel de doos losmaken en de hele telefoon inspecteren na afrekenen, iets mis? Meteen ruilen + getuiges.

Ik hou het wel gewoon hoe het is, opzich maakt die mooie fotos nadat ik schud, irritant maar ik kan er mee leven, dat roze scherm wat ik hiervoor had vond ik 100 keer erger.

Maar de s6 is nog geen half jaar oud, heb je dan sowieso niet garantie? ik was daar nooit accoord mee gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Tiduz op 26-07-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Tiduz schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:46:
[...]

Maar de s6 is nog geen half jaar oud, heb je dan sowieso niet garantie? ik was daar nooit accoord mee gegaan.
Ben er ook niet akkoord mee gegaan. Heb al aangegeven het aan m'n rechtsbijstand over te dragen als ze een rapport zonder onderbouwing gebruiken om onder de garantie uit te komen. Ze zouden weer gaan bellen en ik hoor het komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
pappaleone schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:28:
[...]

Nu spreek je jou eigen toch tegen, je geeft zelf aan dat het om de nova gaat.
Ik heb hem hier ook draaien en niks geen problemen. ;)
Kappade schreef op zondag 26 juli 2015 @ 17:47:

Aan de ene kant heel blij nu alles gewoon soepel werkt, maar aan de andere kant heel triest dat ik niet eens een app kan installeren/gebruiken die nou eenmaal een dikke 100mb RAM nodig heeft, Ik ben nog een paar kleine appjes gaan uitschakelen en nu komt mijn RAM gebruik ook niet meer boven de 90% en de telefoon is heerlijk snel _/-\o_
Misschien teveel op Nova gemikt, maar doel algemeen op het RAM gebruik. Bij mij hielp het dus om Nova eraf te gooien; misschien dat iemand in dezelfde situatie zit als ik die hiermee geholpen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn S6 is zojuist overleden (beeldscherm defect gok ik na een val). Hij staat nog aan maar zie niks meer. Nu krijg ik waarschijnlijk een nieuwe via de verzekering, maar hoe zorg ik ervoor dat data van mijn telefoon overgezet / gewiped gaat worden? Zo ben ik bijv. wel van het opslaan van wachtwoorden...

Edit: Hij staat waarschijnlijk op t pincode / unlock scherm. Bij bellen naar mijn eigen nummer krijg ik voicemail. Via USB kom ik niet bij mijn data.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2015 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-10 01:33

[...]

Ik had mijn groene s6 edge bij CB gehaald vanwege de hoge reputatie voor hun service.
Mijn eerste toestel liet het glasplaat bij de edge binnen een week los en kreeg ik de volgende dag gelijk een nieuwe mee. De schermbeschermer van €35,- die er al op zat, daar kreeg ik ook een nieuwe gratis mee.

Tweede toestel had oneven kleurbalans op ieder helft van het scherm en bij CB kreeg ik de volgende dag weer gelijk een nieuwe mee, inclusief nieuwe schermbeschermer.

Het derde toestel had opnieuw last van een oneven kleurbalans en wederom terug gegaan. Dit keer aan de balie eerst het vierde toestel uitgebreid gecontroleerd en kwam tot conclusie dat ook deze een oneven kleurbalans had.
Hierna had ik het wel gezien en vroeg om restitutie van het aanschafbedrag.

Alle toestellen behalve de eerste hadden oneven kleurbalans en is bij mij overduidelijk aanwezig als ik pdf of teksten op wit of grijze lees. Ik kreeg bij CB altijd gelijk een nieuwe mee en bij de laatste keer kon ik zonder problemen het aanschafbedrag terug krijgen.

Mijn ervaring bij CB is dan ook uiterst positief. Alleen jammer dat ik geen goede toestel heb kunnen vinden.
Voor degene willen weten van wanneer de toestellen zijn, ze zijn allemaal in mei gefabriceerd in Vietnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:47:
Mijn S6 is zojuist overleden (beeldscherm defect gok ik na een val). Hij staat nog aan maar zie niks meer. Nu krijg ik waarschijnlijk een nieuwe via de verzekering, maar hoe zorg ik ervoor dat data van mijn telefoon overgezet / gewiped gaat worden? Zo ben ik bijv. wel van het opslaan van wachtwoorden...

Edit: Hij staat waarschijnlijk op t pincode / unlock scherm. Bij bellen naar mijn eigen nummer krijg ik voicemail. Via USB kom ik niet bij mijn data.
Probeer eens of de vingerscanner op de home button nog werkt. Dan vind die de Phone met USB wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAAF12 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:25:
[...]

Probeer eens of de vingerscanner op de home button nog werkt. Dan vind die de Phone met USB wellicht
Check! SIM verwijderd (hij rebootte na de val), en vingerscanner gebruikt om te unlocken. Foto's e.d. kunnen wissen, natuurlijk kan ik m nu niet terug zetten naar fabrieksinstellingen maar heb via Google Apparaatbeheer mijn apparaat 'gewist'. Dus als hij online komt (wifi stond uit helaas) word de rest automatisch gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-10 17:03
Boneka schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 18:56:
[...]

Hmm vervelend dan om hem nu al op te sturen voor een nieuw mainboard. Ik zal erover nadenken. Voor de rest heb ik namelijk geen problemen.
Ik ben iets te vroeg met juichen geweest. Zaterdagavond stond ik even met vrienden te kletsen met mijn autodeur open en ik leunde tegen mijn auto aan. Toen begonnen de dropouts en stotteringen weer door te breken (aan de lopende band). Dus in de auto heb ik iets beter bereik, maar zodra ik ook maar 1 stap erbuiten zet (zelfs met de deur open) is het helaas weer niet te harden.

Ik hoop dat eea nog te verbeteren is middels een software update en dat het probleem wordt herkend door Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...
Ik zal ook even mijn 2 centen hierover achterlaten...

Ik heb bij CB mijn S6 aangeschaft en totaal 5x omgeruild (Rotterdam). Hiervoor moest ik iedere keer op&neer vanuit Den Haag. Je kunt toestel uiteraard opsturen enz, maar daar gaan weer dagen overheen. Ben ik dan gek om een toestel 5x om te ruilen? Uhm misschien ;) Maar...ik vind zelf de S6 een toestel waarvoor het waard is.

Ik was een van de 'gelukkigen' die het toestel ruim voordat deze officieel werd uitgebracht al had besteld (witte 64GB reguliere versie), en dus kreeg ik 'm op dag 1. Helaas had iedere S6 uit de 1e lichting die ik vervolgens heb gehad last van de roze/groene gloed/vlekken op het scherm (en 2x een losse Home button), en omdat ik ook de Note4 had wist ik dat het scherm wel degelijk mooi wit en uniform kan zijn, aangezien hetzelfde scherm is gebruikt voor beide toestellen.

Kortom...5x terug naar CB en iedere keer uitstekende klantvriendelijkheid en service. Retour aanmelden per email (of telefonisch) en meteen de volgende dag een vervangend toestel ophalen. Geen gezeur, geen lastige vragen, gewoon meteen actie...en dat is mij zeer veel waard _/-\o_

Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een 32GB zwarte reguliere versie, omdat ik het vertrouwen in de witte 64Gb had verloren. De 32GB versie was in 1x helemaal goed en deze heb ik nog steeds. Het is een geweldig toestel vwb look&feel, en specs. En zeker als je een custom rom erop zet, aangezien je dan kunt kiezen voor een lichtgewicht rom waaruit de meeste Samsung 'rotzooi' is gestript.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-10 20:40
Het volgende:

Ik heb onlangs een AC Router gehaald de netgear nighthawk x4 r7500.
Op mijn Samsung TAB S haal ik ongeveer mijn max snelheid volgens de speedtest met 177 Mbit (Max zou 180mbit moeten zijn) echter op mijn S6 Edge kom ik niet verder dan 95Mbit.
Niet dat dit verschrikkelijk traag is, maar ik had hogere snelheden verwacht op de S6 :)

Zie ik iets over het hoofd (instellingen S6 of misschien de router?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens sammobile is er een nieuwe update onderweg. ....ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:20:
Volgens sammobile is er een nieuwe update onderweg. ....ben benieuwd.
De BOG8? ...deze draai ikzelf al sinds een weekje ;) Loopt zeer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk je een verschil in batterij duur?
Heb je de update via odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:22:
[...]

+1 :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
dafmay schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:22:
[...]

Changelog:

UniBase Features
- 920K BOG8 Sources
- Supports F / I / S / K / L / T / W8 variants of 920 AND 925 devices
- Supports 920FS, ID and SD Dual SIM devices
- Auto-Rooting / Auto BusyBox / Auto-Kill SecurityLogAgent
- No Tweaks
- No Features
- Unified 100% stock replacement
- Supports 5.1.1 ROMs only

UniKernel Features
- Supports F / I / S / K / L / T / W8 variants of 920 AND 925 devices
- Supports 920FS, ID and SD Dual SIM devices
- All edge screen special functions on Edge devices working
- Built from official Samsung BOFJ/COF8/BOG8 Sources
- Interactive governor as default
- CFQ I/O scheduler as default
- VM memory optimisations
- Full init.d scripting support
- SE Linux set to permissive (will prevent private mode from working)
- Stock Clocks
- FHA tweaks added to build.prop on flash
- Fully working Auto-Root for all 5.1.1 roms
- BusyBox injection if not detected in ROM
- DriveDroid support

[ Voor 69% gewijzigd door JDL15 op 27-07-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JDL15...dat is de changelog van de Unibase/Unikernel. Wij hebben het over een nieuwe aanstaande rom update ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=60533128&postcount=1

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 27-07-2015 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
dafmay schreef op maandag 27 juli 2015 @ 11:54:
@JDL15...dat is de changelog van de Unibase/Unikernel. Wij hebben het over een nieuwe aanstaande rom update ;)

http://forum.xda-develope...hp?p=60533128&postcount=1
Shit, zie het nu pas na je post |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
dubbel

[ Voor 119% gewijzigd door PaT op 28-07-2015 08:36 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:29
henklbr schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:39:
Voor de flashers onder ons:

Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country United Kingdom / Ireland
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Fri, 19 Jun 2015 22:28:37 +0000
Product code XEU
PDA G925FXXU2BOFJ
CSC G925FOXA2BOFJ
Download voor install met Odin: =uploading to Mega=
Wat is er veranderd ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Hoeveel vrije geheugen heeft de 32GB versie van de S6 in werkelijkheid?

Want ik overweeg namelijk de S6 edge 32gb versie te nemen of de S6 versie 64GB.

Weet iemand of op dit soort toestellen de OTG optie goed werkt om er zeg maar een SD-kaart in te kunnen pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals je wel weet bij Samsung is dat een hele zoektocht. Samsung geeft vaak geen informatie (change log).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:44:
Hallo,

Weet iemand of op dit soort toestellen de OTG optie goed werkt om er zeg maar een SD-kaart in te kunnen pluggen?
Bij de 32GB heb je ongeveer 23 GB over dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

Uit het blote hoofd is het iets van 25Gb. Er zijn inderdaad OTG adapters voor de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:45:
[...]

Zoals je wel weet bij Samsung is dat een hele zoektocht. Samsung geeft vaak geen informatie (change log).
Lastig is dat.. ik wacht het wel even af :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hallo,

De 32Gb versie heeft ongeveer 23Gb over om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Een nogal niets zeggende omschrijving. Kan eigenlijk alles zijn 8)7

http://www.sammobile.com/...ost-android-5-1-1-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
_Tinus_ schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:55:
[...]

Een nogal niets zeggende omschrijving. Kan eigenlijk alles zijn 8)7

http://www.sammobile.com/...ost-android-5-1-1-update/
Haha ja inderdaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik had trouwens een kras (geen breuk) achter in het glas van mijn groene S6 Edge. Vandaag bij de Coolblue winkel in Eindhoven geweest en heb een nieuwe gekregen :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:00:
Ik had trouwens een kras (geen breuk) achter in het glas van mijn groene S6 Edge. Vandaag bij de Coolblue winkel in Eindhoven geweest en heb een nieuwe gekregen :) :D
Je bent ook een mazzelaar, maar wel weer perfecte service van Coolblue.
Ps heb je het toestel meteen gecontroleerd op het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:04

jerry_a

doei

Hallo,

Ja. Werkt super.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ge-wel-dig!!! :) Mooi man...en ja zoals Papa ook al aangaf wat een wereld-service weer van Coolblue _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
1 keer is wel genoeg

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 28-07-2015 08:36 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 27 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Uit het blote hoofd is het iets van 25Gb. Er zijn inderdaad OTG adapters voor de S6.
Hmm..
dan maar twijfelen om een 32GB of een 64GB toestel te nemen, het is een beetje moeilijk om te kiezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:26:
[...]

Hmm..
dan maar twijfelen om een 32GB of een 64GB toestel te nemen, het is een beetje moeilijk om te kiezen. 8)7
Ik weet niet of de actie er nog is, maar er waren paar winkels/webshops waar je een gratis update kreeg van 32GB naar 64GB misschien even de moeite waard om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat is toch wel erg handig die omruilservice, bij Belsimpel kan dat helaas niet. Daar moet je een DOA altijd opsturen omdat die naar een andere afdeling gaat dan de winkel. Je kan het toestel wel komen brengen maar krijgt niet direct een andere mee. Was gisteren liever een paar uur gaan rijden naar Groningen om direct een nieuwe S6 te hebben maar dat kon dus niet, nu heb ik hem vandaag opgestuurd en krijg ik binnen 5 werkdagen de afhandeling ervan. Heb ze wel gevraagd om, als morgen mijn DOA binnen is, diezelfde dag nog een nieuwe te versturen zodat ik woensdag weer de S6 kan gebruiken. Vijf werkdagen lijkt me wat veel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:47:
[...]

Dat is toch wel erg handig die omruilservice, bij Belsimpel kan dat helaas niet. Daar moet je een DOA altijd opsturen omdat die naar een andere afdeling gaat dan de winkel. Je kan het toestel wel komen brengen maar krijgt niet direct een andere mee. Was gisteren liever een paar uur gaan rijden naar Groningen om direct een nieuwe S6 te hebben maar dat kon dus niet, nu heb ik hem vandaag opgestuurd en krijg ik binnen 5 werkdagen de afhandeling ervan. Heb ze wel gevraagd om, als morgen mijn DOA binnen is, diezelfde dag nog een nieuwe te versturen zodat ik woensdag weer de S6 kan gebruiken. Vijf werkdagen lijkt me wat veel :9
Heb hetzelfde ervaren, ik kom uit Breda, ben ook met een kapotte edge daar naartoe gereden. Inderdaad daar gaat hij naar een andere afdeling. maar 2 dagen nadat ik hem gebracht had, stonden ze al met de nieuwe aan mijn deur in Breda.
Ik heb hem zelf weggebracht want ik heb niet zo''n hoge pet op van DPD ben daar al eens een toestel kwijtgeraakt. Een hoop ellende eer ik mijn geld terug had.
Maar verder vriendelijke snelle en goede service van belsimpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
pappaleone schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:56:
[...]

Heb hetzelfde ervaren, ik kom uit Breda, ben ook met een kapotte edge daar naartoe gereden. Inderdaad daar gaat hij naar een andere afdeling. maar 2 dagen nadat ik hem gebracht had, stonden ze al met de nieuwe aan mijn deur in Breda.
Ik heb hem zelf weggebracht want ik heb niet zo''n hoge pet op van DPD ben daar al eens een toestel kwijtgeraakt. Een hoop ellende eer ik mijn geld terug had.
Maar verder vriendelijke snelle en goede service van belsimpel :)
Heb het toestel vandaag verstuurd met PostNL en dat is tot heden nog altijd goed gegaan, dus maar hopen dat de S6 morgen daar aankomt. Aangezien ze tot 23:00 versturen lijkt mij het prima mogelijk dat ze morgen mijn S6 controleren en 's avonds een nieuwe opsturen die ik dan woensdag ontvang. Service tot heden is in elk geval prima, die lijn trekken ze vast door met deze afhandeling :)

Had ze overigens gevraagd om het nieuwe toestel te controleren of de home button geen speling heeft maar dat mochten ze blijkbaar niet. Dus nog wel hopen dat als ik het toestel uitpak het dan goed is, anders kan het feest nog een keer beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op maandag 27 juli 2015 @ 16:33:
[...]

Ge-wel-dig!!! :) Mooi man...en ja zoals Papa ook al aangaf wat een wereld-service weer van Coolblue _/-\o_
Ja he, maar de kras zit onder het glas volgens mij, je ziet het ook niet altijd even goed daarom had ik het ook niet meteen gezien.. maar ik ben blij dat ik een nieuwe heb..

Ik heb het toestel direct gecontroleerd en deze heeft een perfect scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:06:
[...]

Ja he, maar de kras zit onder het glas volgens mij, je ziet het ook niet altijd even goed daarom had ik het ook niet meteen gezien.. maar ik ben blij dat ik een nieuwe heb..

Ik heb het toestel direct gecontroleerd en deze heeft een perfect scherm :)
En nu gaan genieten van je telefoon, daar is hij uiteindelijk voor bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:17:
[...]

En nu gaan genieten van je telefoon, daar is hij uiteindelijk voor bedoeld ;)
Ga ik zeker doen, wordt ook eens tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Eerder in dit topic kwam ik redelijk vaak accuproblemen tegen, zijn die nu opgelost bij jullie? Ik heb sinds een week het probleem dat de e-mail client als een gek de stroom er door jaagt. Ik heb het toestel vandaag bijvoorbeeld rond half 9 's ochtends van het stroom gehaald. Ik heb een paar keer gebeld en WhatsApp gebruikt, maar verder eigenlijk niets.

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/332p27c.png

Ter info: scherm zit op 3%. Ik lees her en der op internet dat de e-mail app problemen geeft, als oplossing wordt de Outlook-app gegeven maar die wordt niet ondersteund door mijn werkgever en is voor mij derhalve geen oplossing. Ik vind het ook raar dat Instagram erbij staat terwijl ik dat niet gebruikt heb vandaag. De wifi-instelling voor het automatisch zoeken naar netwerken heb ik ook al uitgezet.

Wie heeft dit probleem nog meer en/of heeft een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Vandaag eindelijk bevestiging ontvangen van Samsung wat betreft de 100,- retour promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:12:
Vandaag eindelijk bevestiging ontvangen van Samsung wat betreft de 100,- retour promotie.
Moest je daarvoor niet je serienummer vervangen? Dit omdat je nu een nieuw toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Voor de flashers:

Model SM-G925F
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Tue, 21 Jul 2015 11:34:07 +0000
Product code XEU
PDA G925FXXU2BOGB
CSC G925FOXA2BOGB
Download voor install met Odin: https://mega.co.nz/#!h1Jm...F4tXqln8SeYP0Ln8X4773skdA

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 27-07-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
henklbr schreef op maandag 27 juli 2015 @ 22:06:
Voor de flashers:

Model SM-G925F
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Tue, 21 Jul 2015 11:34:07 +0000
Product code XEU
PDA G925FXXU2BOGB
CSC G925FOXA2BOGB
Download voor install met Odin: https://mega.co.nz/#!h1Jm...F4tXqln8SeYP0Ln8X4773skdA
Bedankt voor de download maar kun je niet alles 3 keer posten?

@pprs: ik gebruik zelf gmail, heb het niet zo voor die email app van samsung. (Third party accounts kunnen tegenwoordig ook in de gmail app toegevoegd worden.

Ivm de laatste update, hier helaas nog niets. Unbranded toestel van amazon.de (duitse ROM dus)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-10 22:09
Meulendijks89 schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:12:
Hoelang heb jij moeten wachten?
Ik heb hem Vrijdag ingevuld en vroeg me al af waarom het zo lang duurde O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ik ben eraan aan het denken om een S6 te gaan halen maar ik heb nog wat vragen: zijn de problemen met de batterij en RAM geheugen ondertussen opgelost of verbeterd? En indien niet, is dit op te lossen door een andere rom te flashen? Behoudt de s6 alle kwaliteiten bij het flashen? Bv bij mijn oppo was de camera duidelijk van mindere kwaliteit bij een andere rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Tomskii5 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 00:39:
[...]

Bedankt voor de download maar kun je niet alles 3 keer posten?

@pprs: ik gebruik zelf gmail, heb het niet zo voor die email app van samsung. (Third party accounts kunnen tegenwoordig ook in de gmail app toegevoegd worden.

Ivm de laatste update, hier helaas nog niets. Unbranded toestel van amazon.de (duitse ROM dus)
Als je goed kijkt, dan zie je dat mijn vorige postings een ANDERE ROM betreft! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:35
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Als je goed kijkt, dan zie je dat mijn vorige postings een ANDERE ROM betreft! ;)
Voor Roms is er een ander topic, laten we dit schoonhouden van zaken mbt roms :)
Dubrillion schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:30:
[...]

Zondag ingevuld, ben ook benieuwd hoelang het gaat duren voor het geld op mijn rekening staat :)
Cronimet schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:38:
Ik ben eraan aan het denken om een S6 te gaan halen maar ik heb nog wat vragen: zijn de problemen met de batterij en RAM geheugen ondertussen opgelost of verbeterd? En indien niet, is dit op te lossen door een andere rom te flashen? Behoudt de s6 alle kwaliteiten bij het flashen? Bv bij mijn oppo was de camera duidelijk van mindere kwaliteit bij een andere rom.
Denk dat als je het snelst antwoord wilt hebben je beter in het roms topic kunt kijken/vragen, weet niet of iedereen van daar ook hier aan het meelezen is :) Ik ervaar zelf geen problemen met RAM / Batterij maar alleen het erkende Android probleem hoe die met RAM omgaat

[ Voor 67% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:55
[...]

Duurt ongeveer een week eer ze bevestiging sturen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Problemen met batterij is meer een persoonlijk ding denk ik en niet algemeen. Bij mij is de accu gewoon goed.

Geheugen probleem is er nog wel als je bedoeld dat apps op de achtergrond snel afgesloten worden. Hierdoor wordt een app weer opnieuw opgestart wanneer je deze wilt gebruiken ipv dat het nog in het geheugen staat. Op zich is de s6 snel genoeg om apps op te starten maar met multitasken kan het lastig zijn als je snel wilt wisselen tussen apps.
Mijn ervaring is dat ongeveer de laatste 3 gebruikte apps wel in het geheugen blijven staan afhankelijk van de grootte van de app.

Wat betreft custom roms heb ik nog geen ervaring maar ik lees goede berichten erover en zover ik weet werkt de camera gewoon goed. De roms die er zijn , zijn voornamelijk gebaseerd op de stock samsung rom maar dan opgeschoond en getweakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Zie mijn posts een paar terug. Ik heb niet gek veel op de telefoon staan maar werd 'gedwongen' om 150 mb aan ram/applicaties eraf te halen zodat het geheugen niet over de 90% ging en de telefoon aanvoelde als een Samsung Fame oid. Het is nu beter maar nog is mijn oude HTC M7 en Moto G sneller in algemeen gebruik en zie ik ook af en toe een Homescreen redraw.
Gisteren een stuk gelezen over de mogelijke 4GB die in de S6 Plus en Note5 gaat zitten. Als dat Samsungs oplossing is voor het soepel krijgen van de Touchwiz interface vrees ik het ergste voor de S6 in zijn huidige software vorm.

Andere ROMs heb ik geen ervaring mee maar mijn handen jeukem om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:50:
[...]
Voor Roms is er een ander topic, laten we dit schoonhouden van zaken mbt roms :)
Volgens mij is dit gewoon ontopic, want het betreft geen custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Aghanim schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:59:
[...]

Heb het toestel vandaag verstuurd met PostNL en dat is tot heden nog altijd goed gegaan, dus maar hopen dat de S6 morgen daar aankomt. Aangezien ze tot 23:00 versturen lijkt mij het prima mogelijk dat ze morgen mijn S6 controleren en 's avonds een nieuwe opsturen die ik dan woensdag ontvang. Service tot heden is in elk geval prima, die lijn trekken ze vast door met deze afhandeling :)

Had ze overigens gevraagd om het nieuwe toestel te controleren of de home button geen speling heeft maar dat mochten ze blijkbaar niet. Dus nog wel hopen dat als ik het toestel uitpak het dan goed is, anders kan het feest nog een keer beginnen.
Hoop 't voor je, ik heb nu zo'n 8 normale in m'n handen gehad en ze hadden bijna allemaal een losse homebutton, ben er pas 1 tegengekomen die het niet had.

Van de 5 Edges heb ik er nog geen een gezien met een losse homebutton..

Blijf 't vaag vinden 8)7
pprs schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:22:
Eerder in dit topic kwam ik redelijk vaak accuproblemen tegen, zijn die nu opgelost bij jullie? Ik heb sinds een week het probleem dat de e-mail client als een gek de stroom er door jaagt. Ik heb het toestel vandaag bijvoorbeeld rond half 9 's ochtends van het stroom gehaald. Ik heb een paar keer gebeld en WhatsApp gebruikt, maar verder eigenlijk niets.

[afbeelding]

Ter info: scherm zit op 3%. Ik lees her en der op internet dat de e-mail app problemen geeft, als oplossing wordt de Outlook-app gegeven maar die wordt niet ondersteund door mijn werkgever en is voor mij derhalve geen oplossing. Ik vind het ook raar dat Instagram erbij staat terwijl ik dat niet gebruikt heb vandaag. De wifi-instelling voor het automatisch zoeken naar netwerken heb ik ook al uitgezet.

Wie heeft dit probleem nog meer en/of heeft een oplossing?
Ik had het ook met mijn eerste toestel, maar met mijn huidige echt niet... maar deze laat ik bewust op 5.0.2 staan omdat 5.1.1 volgens mij ook funest is voor de accu...

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto540-CC8TL3BE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:07:
[...]

Volgens mij is dit gewoon ontopic, want het betreft geen custom rom.
Hoe wil jij een rom voor "Country United Kingdom / Ireland" dan noemen als inwoner van Nederland en als hij niet via je OTA komt :9

[ Voor 5% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
[...]

Ongeveer een week..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
Kappade schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Zie mijn posts een paar terug. Ik heb niet gek veel op de telefoon staan maar werd 'gedwongen' om 150 mb aan ram/applicaties eraf te halen zodat het geheugen niet over de 90% ging en de telefoon aanvoelde als een Samsung Fame oid. Het is nu beter maar nog is mijn oude HTC M7 en Moto G sneller in algemeen gebruik en zie ik ook af en toe een Homescreen redraw.
Gisteren een stuk gelezen over de mogelijke 4GB die in de S6 Plus en Note5 gaat zitten. Als dat Samsungs oplossing is voor het soepel krijgen van de Touchwiz interface vrees ik het ergste voor de S6 in zijn huidige software vorm.

Andere ROMs heb ik geen ervaring mee maar mijn handen jeukem om het te doen
Dat ligt aan jouw toestel ben ik bang, ik heb redelijk wat apps op mijn S6 staan en hij is bloedsnel, RAM staat vrijwel continue op 89%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lubbertkramer schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 09:12:
[...]
Hoe wil jij een rom voor "Country United Kingdom / Ireland" dan noemen als inwoner van Nederland en als hij niet via je OTA komt :9
Het is nog steeds een originele "stock-rom" en geen door derden aangepaste rom waardoor het in het door jou genoemde topic zelfs offtopic zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Hmm bedankt voor de feedback. Wel raar dat sommigen wel problemen hebben en anderen dan weer niet, je zou denken dat iedereen hetzelfde zou hebben gezien het softwarematige problemen zijn.

Ik zit momenteel met een Lumia 930 die nog steeds heel vlotjes werkt, het zou jammer zijn om over te stappen naar een nieuw topmodel om dan te concluderen dat je er qua dagelijks gebruiksgemak op achteruitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55
MLPN schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:15:
[...]

Aha niet de enige dus. Het klinkt alsof wij inderdaad hetzelfde hebben. Heb jij ook een s6 edge of gewone s6?
Ik hoor nadat je hem weer terug hebt van de reparatie graag of het verholpen is!
Het betreft een s6 edge.
Ik houd je op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Onderstaande in het ROM topic geplaatst maar misschien ook wel goed om even hier te vermelden:

Naar aanleiding van dit topic mbt Rooten/Custom Rom en KNOX trigger en zoekacties op Twitter die dat topic tegenspraken zelf contact gezocht met Samsung en die zeggen net als de antwoorden aan anderen via de webcare zowel via Samsung als SamsungMobileNL dat de garantie wel degelijk vervalt. Ook is het account onweerscomplex die de vraag gesteld heeft "suspended"

Hier screenshot uit het eerder gelinkte topic:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/99zz3q.png

hier mijn gesprek met Samsung:

Samsung Knox Twitter 1

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
henklbr schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:40:
[...]

Er zou ook al een BOG8-versie zijn..

Volgens een bekende Engelse site zou hier de oplossing voor het RAM-gebruik in zijn opgenomen..

Ben benieuwd of hiermee dan ook foto's kunnen worden gemaakt in RAW-bestandsindeling..

Begrijp trouwens niet waarom originele updates niet in deze thread gemeld zouden mogen worden.. bedankt voor de tip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 10:41:
[...]

Er zou ook al een BOG8-versie zijn..

Volgens een bekende Engelse site zou hier de oplossing voor het RAM-gebruik in zijn opgenomen..

Ben benieuwd of hiermee dan ook foto's kunnen worden gemaakt in RAW-bestandsindeling..

Begrijp trouwens niet waarom originele updates niet in deze thread gemeld zouden mogen worden.. bedankt voor de tip..
Als je het topic had doorgelezen dan had je kunnen lezen dat er een aantal personen zijn waaronder ikzelf die de nieuwe BOG8 versie al een week draaien (betreft een RC pre-release van Edgarf rom). Deze loopt zeer goed en ik heb helemaal geen last van geheugenprobleem. Heb dagelijks makkelijk >10 apps tegelijkertijd geopend waarbij niets automatisch wordt afgesloten, zelfs Chrome niet. Dus ja...het RAM probleem is in deze versie opgelost. En eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat deze oplossing al eerder doorgevoerd is en de huidige officiele custom rom versie van Edgar (huidige versie 2.1) heeft ook al geen RAM probleem meer (ik heb deze versie zelf ook gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Als je het topic had doorgelezen dan had je kunnen lezen dat er een aantal personen zijn waaronder ikzelf die de nieuwe BOG8 versie al een week draaien (betreft een RC pre-release van Edgarf rom). Deze loopt zeer goed en ik heb helemaal geen last van geheugenprobleem. Heb dagelijks makkelijk >10 apps tegelijkertijd geopend waarbij niets automatisch wordt afgesloten, zelfs Chrome niet. Dus ja...het RAM probleem is in deze versie opgelost. En eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat deze oplossing al eerder doorgevoerd is en de huidige officiele custom rom versie van Edgar (huidige versie 2.1) heeft ook al geen RAM probleem meer (ik heb deze versie zelf ook gedraaid).
Oei.. niet gelezen idd.. beetje vakantie.. en de S6 is minder een toestel waar je dagelijks naar oplossingen voor hoeft te zoeken..

Vraag me nu wel af of de BOG8 dé oplossing is of de custom ROM.. blijf nog even in andere forums kijken en flash altijd pas tegen het weekend.. na ervaringen uit het verleden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Nice, hopen dat het ook snel in de stock rom wordt opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Nick__ schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:09:
[...]

Oei.. niet gelezen idd.. beetje vakantie.. en de S6 is minder een toestel waar je dagelijks naar oplossingen voor hoeft te zoeken..

Vraag me nu wel af of de BOG8 dé oplossing is of de custom ROM.. blijf nog even in andere forums kijken en flash altijd pas tegen het weekend.. na ervaringen uit het verleden..
Ah ik begrijp je punt, maar ik denk niet dat de BOG8 versie snel z'n weg zal vinden naar onze NL S6. Je zult deze dan middels Odin kunnen flashen, maar dan kun je net zo goed meteen de custom rom van Edgarf installeren... :P Ik kan het je zeker aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:40

Trackerfire

BTC HODLER

Gebruik nu ongeveer 2 uur de nieuwe BOG8 versie (officiële Franse ROM via Sammobile) dus geen garantieproblemen o.i.d. (KNOX is niet getriggerd). RAM probleem is inderdaad opgelost, batterij kan ik nog niks over zeggen, maar lijkt goed te gaan :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Ah ik begrijp je punt, maar ik denk niet dat de BOG8 versie snel z'n weg zal vinden naar onze NL S6. Je zult deze dan middels Odin kunnen flashen, maar dan kun je net zo goed meteen de custom rom van Edgarf installeren... :P Ik kan het je zeker aanraden...
Flash meestal via Odin.. draai nu de Franse 5.1.1 (sinds 25 juni jl.)..

Ga overmorgen eens kijken..

Meestal is het in een kwartiertje gepiept.. maar als niet dan ben je soms vier/vijf uur bezig.. die tijd kan ik door de week niet missen..

Sinds dat Samsung zo snel unlocked-versies klaar zet van nieuwe Android-versies ben ik gestopt met rooten en custom-ROMS.. eigenlijk sinds de S5 al..

Speelde wel altijd met de S3 en S4 en dan bijna iedere weekend iets anders, maar heb weinig gevonden met dezelfde functionaliteit dat niet toch na twee/drie dagen ergens vast hing of dingen ging doen, die ik toch niet helemaal wilde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn S6 ontvangen! Nog niet echt uit de plastic beschermingen gehaald aangezien ik liever even wacht totdat morgen mijn case van Spigen binnenkomt. Het enige wat mij opvalt is dat de cameraatje (achterzijde) net niet in het midden lijkt te zitten. Stoor me er niet echt aan maar is dit normaal?

Hebben jullie verder nog tips qua opladen? Dus eerst opladen en daarna pas gebruiken of maakt dat niet uit?
Pagina: 1 ... 63 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.