Toch hoort het niet zo te zijn, mijn Groene S6 Edge die ik nu heb heeft een "perfecte" home knop, zit niet los maakt geen tikkend geluid en voelt gewoon stevig aan. Bij de vorige was dat wel anders. Een collega van mij heeft een Gewone S6 Zwart en die heeft ook een goede home knop dusja. Het is ook maar waarmee je zelf tevreden bentRigolleM schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:49:
Ik heb enkele S6'en in mijn handen gehad en de thuisknop zat bij allemaal even los als de mijne. In het begin maakte ik mij ook wat zorgen, maar zonder dit forum had ik het niet eens opgemerkt. Dat de andere S6'en (winkeldemo's vooral) er ook last van hadden heeft mij dan gerust gesteld. Hij werkt wel even goed links als rechts als in het midden en rammelt niet.
OK. Dan maar op de gok naar 5.1.1, van Sammobile de file gedowned en dat duurde best lang als het gratis moet, iets van 6 uur had die nodig. Kan ook 's nachts :-)
Odin gestart en die haalde haalde nog wat drivers binnen voor Windows 8.1
Vervolgens Odin opnieuw gestart en de S6 geupdate naar 5.1.1

[ Voor 21% gewijzigd door RAAF12 op 23-07-2015 19:25 ]
Perfect odin werkt prima simpel en snel.RAAF12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:59:
[...]
OK. Dan maar op de gok naar 5.1.1, van Sammobile de file gedownned en dat duurde best lang als het gratis moet, iets van 6 uur had die nodig. Kan ook 's nachts :-)
Vervolgens Odin gestart en geupdate en dat ging prima!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraagje, nu weet ik dat er bij de s4 KNOX zat, hoe zit dan bij de S6, neem aan dat dit ook triggert zodra er costum roms geinstalleerd worden? Of is dit alleen via andere recovery modes, en bij odin niet?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Gratis downloaden op Sammobile is geen pretje hahaRAAF12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:59:
[...]
OK. Dan maar op de gok naar 5.1.1, van Sammobile de file gedownned en dat duurde best lang als het gratis moet, iets van 6 uur had die nodig. Kan ook 's nachts :-)
Vervolgens Odin gestart en geupdate en dat ging prima!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Custom roms en rooten volgens mij wel maar er zijn ook manieren zodat het niet gebeurd dacht ik maar i'm not sure. Ik installeer normaal altijd wel een custom rom op een toestel maar bij de S6 vind ik het niet echt nodig en als de garantie kan er ook aan gaan als je pech hebt..rikadoo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:22:
Vraagje, nu weet ik dat er bij de s4 KNOX zat, hoe zit dan bij de S6, neem aan dat dit ook triggert zodra er costum roms geinstalleerd worden? Of is dit alleen via andere recovery modes, en bij odin niet?
Klopt idd was bij de s4 ook zo het geval, maar ik zie dat er best veel gebruikers zijn die niet konden/kunnen wachten op 5.1.1 en hem via odin erop knallen, geen probleem maar vraag me dan af hoe dat zit met KNOX.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:24:
[...]
Custom roms en rooten volgens mij wel maar er zijn ook manieren zodat het niet gebeurd dacht ik maar i'm not sure. Ik installeer normaal altijd wel een custom rom op een toestel maar bij de S6 vind ik het niet echt nodig en als de garantie kan er ook aan gaan als je pech hebt..
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
5.1.1 kan je gewoon via ODIN op je S6 zetten, als je de rom download bij Sammobile heb je gewoon een originele rom en er gebeurd niks dus met KNOX.rikadoo schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:27:
[...]
Klopt idd was bij de s4 ook zo het geval, maar ik zie dat er best veel gebruikers zijn die niet konden/kunnen wachten op 5.1.1 en hem via odin erop knallen, geen probleem maar vraag me dan af hoe dat zit met KNOX.
Ik had eerst een backup gemaakt maar dat was niet nodig, na de 5.1.1 update met Odin stond alles er nog op!Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:23:
[...]
Gratis downloaden op Sammobile is geen pretje haha, ik heb het ook via Odin gedaan.. werkt makkelijk en 5.1.1 werkt top hier heb er totaal geen problemen mee!
Ohja? Ach back-up is altijd handig.. maar ik doe sowieso altijd een format bij een grote update..RAAF12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:31:
[...]
Ik had eerst een backup gemaakt maar dat was niet nodig, na de 5.1.1 update met Odin stond alles er nog op!
Dat is ook het beste, dan draait alles soepel en heb je geen troep van de vorige rom.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:33:
[...]
Ohja? Ach back-up is altijd handig.. maar ik doe sowieso altijd een format bij een grote update..
Dat houdt mij inderdaad nog een beetje tegen maar de bloatware (Samsung apps, Skype, Instagram etc.) wil ik toch wel graag kwijt en ik mis ook de ad-blocker, al zou je die met alleen root ook kunnen installeren. Weet alleen niet of dat ook KNOX triggert.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:24:
[...]
Custom roms en rooten volgens mij wel maar er zijn ook manieren zodat het niet gebeurd dacht ik maar i'm not sure. Ik installeer normaal altijd wel een custom rom op een toestel maar bij de S6 vind ik het niet echt nodig en als de garantie kan er ook aan gaan als je pech hebt..
Yes als je root dan trigger je knox.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:43:
[...]
Dat houdt mij inderdaad nog een beetje tegen maar de bloatware (Samsung apps, Skype, Instagram etc.) wil ik toch wel graag kwijt en ik mis ook de ad-blocker, al zou je die met alleen root ook kunnen installeren. Weet alleen niet of dat ook KNOX triggert.
Maar wat wil je met Knox ? Tenzij je hem zakelijk gebruikt en je baas wil dat je het gebruikt. Prive voegt het niets toe.
[ Voor 13% gewijzigd door pappaleone op 23-07-2015 19:46 ]
Ik blijf toch zitten met de garantie kwestie, ik heb best wel wat ervaring met rooten en custom roms want ik heb het vaak zat gedaan maar ik heb nu toch een toestel van 800+ euro en vind garantie dan toch wel belangrijkpappaleone schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:45:
[...]
Yes als je root dan trigger je knox.
Maar wat wil je met Knox ? Tenzij je hem zakelijk gebruikt en je baas wil dat je het gebruikt. Prive voegt het niets toe.
Wellicht doen ze er niet moeilijk over maar je zou het toch maar hebben dat er iets is met het toestel en ze gaan moeilijk doen

Ieder zijn ding, ik heb in het verleden met een s4 en note3 ook geroot gerommeld en gedaan, maar altijd netjes opgelost. Rooten mag gewoon Samsung moet aan kunnen tonen dat jij door root je toestel heb vernield. Dat kunnen ze niet. En om je telefoon echt naar de kl...te te helpen moet je echt van goede huizen komen. Dit onderwerp is trouwens al zo vaak besproken, is op vele forum's terug te vinden.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:57:
[...]
Ik blijf toch zitten met de garantie kwestie, ik heb best wel wat ervaring met rooten en custom roms want ik heb het vaak zat gedaan maar ik heb nu toch een toestel van 800+ euro en vind garantie dan toch wel belangrijkEr staan dan ook vaak op XDA your warranty is void.
Wellicht doen ze er niet moeilijk over maar je zou het toch maar hebben dat er iets is met het toestel en ze gaan moeilijk doendat houd eigenlijk tegen om te rooten en een custom rom er op te gooien al is het soms toch een verademing maarja
Klopt, heb je gelijk in. Maar het risico blijft altijd maar zoals je zegt ieder zijn ding. Als je goed leest kan het bijna niet fout gaan maar je hebt er altijd van die mensen bij die het toch naar de klote helpenpappaleone schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:03:
[...]
Ieder zijn ding, ik heb in het verleden met een s4 en note3 ook geroot gerommeld en gedaan, maar altijd netjes opgelost. Rooten mag gewoon Samsung moet aan kunnen tonen dat jij door root je toestel heb vernield. Dat kunnen ze niet. En om je telefoon echt naar de kl...te te helpen moet je echt van goede huizen komen. Dit onderwerp is trouwens al zo vaak besproken, is op vele forum's terug te vinden.
Haha zou zo maar kunnenMeulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:07:
[...]
Klopt, heb je gelijk in. Maar het risico blijft altijd maar zoals je zegt ieder zijn ding. Als je goed leest kan het bijna niet fout gaan maar je hebt er altijd van die mensen bij die het toch naar de klote helpen

Ik dacht dat Odin dat wel deed, niet dus en wordt alleen het system vernieuwd. Zit die format optie in Odin?Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:33:
[...]
Ohja? Ach back-up is altijd handig.. maar ik doe sowieso altijd een format bij een grote update..
Durf ik zo snel niet te zeggen misschien iemand anders hier? Maar je kan gewoon formatten via android zelf (fabrieksinstellingen) of via boot menu.. power volume up en home button.. zo doe ik het altijdRAAF12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:12:
[...]
Ik dacht dat Odin dat wel deed, niet dus en wordt alleen het system vernieuwd. Zit die format optie in Odin?
Odin doet geen backup, zodra je flashed met Odin ben je dat allemaal kwijt. Je kunt backup maken met Smart switch van Samsung. of als je toestel geroot is met titanium backup.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Durf ik zo snel niet te zeggen misschien iemand anders hier? Maar je kan gewoon formatten via android zelf (fabrieksinstellingen) of via boot menu.. power volume up en home button.. zo doe ik het altijd
O bedoel je dat, ik dacht dat je met formatteren een schoon intern geheugen bedoelde. Terugzetten van fabrieksinstellingen laadt gewoon het OS, wist Dalvik cache ect.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:14:
[...]
Durf ik zo snel niet te zeggen misschien iemand anders hier? Maar je kan gewoon formatten via android zelf (fabrieksinstellingen) of via boot menu.. power volume up en home button.. zo doe ik het altijd
Kan ook niet een complete format want dan start de fone nooit meer op :-)
Het lijkt niet alsof er iets tussen zit dus ik ben er bang voor. Het blijven plakken van de knop gebeurt niet altijd dus ik neem het nu dan helaas maar even voor lief, want opsturen heb ik niet zo'n zin in. Daarnaast zal je het net zien dat als ik hem opstuur of inlever bij een servicepunt dat er dan niks aan het handje is en zodra ik weer thuis ben hij weer blijft plakkendafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:45:
[...]
Oei...dat lijkt mij een lastige om zelf op te lossen, tenzij er iets naast de button is komen te zitten dat er nu voor zorgt dat de button vast zit of extra stroef gaat, en je erbij kunt met een speld oid om het ertussenuit te halen. Ik ben bang dat er waarschijnlijk niets anders op zit dan langs de winkel of terugsturen naar samsung of reparatiewinkel...

Goed is het toch niet dus ik zou er wel mee terug gaan! Hoe lang heb je het toestel?MLPN schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:07:
[...]
Het lijkt niet alsof er iets tussen zit dus ik ben er bang voor. Het blijven plakken van de knop gebeurt niet altijd dus ik neem het nu dan helaas maar even voor lief, want opsturen heb ik niet zo'n zin in. Daarnaast zal je het net zien dat als ik hem opstuur of inlever bij een servicepunt dat er dan niks aan het handje is en zodra ik weer thuis ben hij weer blijft plakken
Nou je wordt bedankt haha. Nu ben ik nog wat gaan testen en aan de linkerkant hoor ik niks met tikken op de homeknop maar aan de rechterkant hoor ik echt een schelle tik. Lijkt dus toch niet helemaal in orde te zijn. Knop is wel egaal qua hoogte en indrukken gaat prima. Even over nadenken wat ik doe want kan binnen 8 dagen een DOA aanmelden. Maar op zich stoort het me niet zo.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:39:
Bij mij was het in beide gevallen dat de Home button aan de linkerkant ietsje losjes zat en aan de rechterkant mooi strak. In 1 geval was er geen duidelijke klik te horen/voelen bij indrukken van de button (willekeurige kant of midden) en in 1 geval was er wel een duidelijke klik geluid en gevoel. Kortom 1x een soft-touch en 1x een ferme klik
Hoe vervelend het inderdaad ook is, ik zou toch ook laten repareren. Bij normaal dagelijks gebruik van de telefoon heb je de powerbutton niet echt nodig, maar voor andere zaken natuurlijk wel, en je zult de telefoon maar eens uitzetten en 'm niet meer aan krijgen vanwege de krakkemikkerige powerbutton...Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:26:
[...]
Goed is het toch niet dus ik zou er wel mee terug gaan! Hoe lang heb je het toestel?
Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:31:
[...]
Nou je wordt bedankt haha. Nu ben ik nog wat gaan testen en aan de linkerkant hoor ik niks met tikken op de homeknop maar aan de rechterkant hoor ik echt een schelle tik. Lijkt dus toch niet helemaal in orde te zijn. Knop is wel egaal qua hoogte en indrukken gaat prima. Even over nadenken wat ik doe want kan binnen 8 dagen een DOA aanmelden. Maar op zich stoort het me niet zo.
Ik had al mijn apps, wifi passwords, muziek en foto's nog na het gebruik van Odin.pappaleone schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:24:
[...]
Odin doet geen backup, zodra je flashed met Odin ben je dat allemaal kwijt. Je kunt backup maken met Smart switch van Samsung. of als je toestel geroot is met titanium backup.
Hebben jullie na 5.1 ook nog maar 4 vingerafdrukken om toe te voegen? Ik dacht dat ik er eerder 2 voor elke duim had en nog 1 voor mijn wijsvinger, maar nu kan ik er maar 4 hebben..
Klopt, maar ik heb qua garantie inleveren mobiel niet zulke goede ervaringen dus zolang het niet hoeft, liever niet. Blijkbaar is het ook niet een veel voorkomend probleem aangezien ik de enige ben die dit probleem heeft hier in het topic. Dan zie ik de bui al hangen dat ze het probleem ook niet erkennen bij het reparatiecentrum aangezien hij niet altijd blijft steken.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:26:
[...]
Goed is het toch niet dus ik zou er wel mee terug gaan! Hoe lang heb je het toestel?
Ik heb de s6 edge trouwrns sinds begin april.
Irritant heAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:31:
[...]
Nou je wordt bedankt haha. Nu ben ik nog wat gaan testen en aan de linkerkant hoor ik niks met tikken op de homeknop maar aan de rechterkant hoor ik echt een schelle tik. Lijkt dus toch niet helemaal in orde te zijn. Knop is wel egaal qua hoogte en indrukken gaat prima. Even over nadenken wat ik doe want kan binnen 8 dagen een DOA aanmelden. Maar op zich stoort het me niet zo.
Had ik dus ook, snap je dat ik dat niet accepteerde?
mijn nieuwe (edge) is helemaal perfect, 0,0 speling
Verwijderd
Ik krijg sinds de update naar 5.1.1 dagelijks de melding "Google hangouts is gestopt". Ik gebruik hangouts niet, en heb dit vanaf dag 1 op non-actief gezet.
Met een beetje googlen schijnt dit een veelvoorkomend probleem te zijn, maar kan ik zo gauw geen oplossing vinden.
Ik heb de app "disabled", cache geleegd, en er voor gezorgd dat ik uitgelogd ben bij Google Hangouts. Mag allemaal helaas niet baten.
Iemand de oplossing hiervoor?
Met een beetje googlen schijnt dit een veelvoorkomend probleem te zijn, maar kan ik zo gauw geen oplossing vinden.
Ik heb de app "disabled", cache geleegd, en er voor gezorgd dat ik uitgelogd ben bij Google Hangouts. Mag allemaal helaas niet baten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2015 00:35 ]
Ik kan het nu met 100% zekerheid vaststellen: na het vervangen van het mainbord is mijn bluetooth verbinding er stukken op vooruit gegaan. Hij kan nu wel in mijn broekzak blijven zonder te kraken en ik kan eindelijk gemakkelijk door mijn woonkamer lopen zonder dat ik gekraak hoor.. De wonderen zijn de wereld nog niet uitBoneka schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:40:
[...]
Niet iedereen zal er gebruik van maken met aparte boxen maar mij viel het heel erg op. Daar sta je dan met een gloednieuwe S6 tegenover een Iphone. Toch wel lullig dan. Kraakte als de mieter in ieder geval.
Daarnaast is mijn WiFi verbinding vele malen stabieler en kan ik nu zonder de toggle al te vaak on en off te moeten switchen direct gebruik maken van opgeslagen WiFi netwerken. Ben nu een stuk gelukkiger met mijn Edge en ik raad je aan deze ook te laten vervangen, want het ontneemt toch wel wat frustratie
Nu nog de Touch-Wiz optimaliseren en ik ben een gelukkig gebruiker
Hmmz, vanochtend was ik op pad en wilde ik via m'n telefoon radio luisteren (nederland.fm). Uiteraard middels oordopjes (in mijn geval B&W C5 V2)... Echter, er kwam geen enkel geluid door m'n dopjes, ondanks dat m'n telefoon wel "zegt" in de bovenbalk bij het aansluiten dat headphones aangesloten zijn. Bij het verhogen van het media volume kwam alles uit m'n telefoon zelf...
Mis ik iets qua instellingen oid? Hoop toch van harte dat ik niet om deze reden m'n telefoon moet gaan retourneren.
edit: even toevoegen dat bovenstaande headphones uitstekend z'n werk deden bij m'n vorige telefoon (Nexus 5)
Mis ik iets qua instellingen oid? Hoop toch van harte dat ik niet om deze reden m'n telefoon moet gaan retourneren.
edit: even toevoegen dat bovenstaande headphones uitstekend z'n werk deden bij m'n vorige telefoon (Nexus 5)
[ Voor 10% gewijzigd door RustStorm op 24-07-2015 09:21 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik heb net voor je gecheckt, maar zodra ik hem aansluit speelt hij alles netjes af via de oordopjes. Check ook eens of meldingsgeluiden afgespeeld worden door je oordopjes? Wellicht is het dan een instelling bij je radio als de meldingsgeluiden wel worden afgespeeld door je oordopjes?RustStorm schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:17:
Hmmz, vanochtend was ik op pad en wilde ik via m'n telefoon radio luisteren (nederland.fm). Uiteraard middels oordopjes (in mijn geval B&W C5 V2)... Echter, er kwam geen enkel geluid door m'n dopjes, ondanks dat m'n telefoon wel "zegt" in de bovenbalk bij het aansluiten dat headphones aangesloten zijn. Bij het verhogen van het media volume kwam alles uit m'n telefoon zelf...
Ik heb ook eens gehad bij mijn oude telefoon en als je pech hebt is het toestel (losse connector)..
Succes!
Niets wordt via de dopjes afgespeeld.JDL15 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:19:
[...]
Ik heb net voor je gecheckt, maar zodra ik hem aansluit speelt hij alles netjes af via de oordopjes. Check ook eens of meldingsgeluiden afgespeeld worden door je oordopjes? Wellicht is het dan een instelling bij je radio als de meldingsgeluiden wel worden afgespeeld door je oordopjes?
Ik heb ook eens gehad bij mijn oude telefoon en als je pech hebt is het toestel (losse connector)..
Succes!
Als jij ze aangesloten hebt, zie je dan boven in het scherm continu een tekentje dat je oordopjes hebt aangesloten?
[ Voor 9% gewijzigd door RustStorm op 24-07-2015 10:30 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Helaas ben je niet de enigeMLPN schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:41:
[...]
Klopt, maar ik heb qua garantie inleveren mobiel niet zulke goede ervaringen dus zolang het niet hoeft, liever niet. Blijkbaar is het ook niet een veel voorkomend probleem aangezien ik de enige ben die dit probleem heeft hier in het topic. Dan zie ik de bui al hangen dat ze het probleem ook niet erkennen bij het reparatiecentrum aangezien hij niet altijd blijft steken.
Ik heb de s6 edge trouwrns sinds begin april.
Ik heb exact hetzelfde, soms plakt het knopje en soms niet.
Wanneer hij plakt heb ik ook geen klik.
Hij doet het wel, maar het is heel irritant dat je geen feedback krijgt wanneer het knopje niet klikt.
Ik ga mijn toestel in ieder geval na mijn vakantie laten repareren, ik erger me er kapot aan.
Wordt dan de 4e keer dat ik mijn toestel moet opsturen, ze hebben er 3x over gedaan om mijn gps te maken
Nee, dat is het frappant. Wel licht mijn scherm op zodra ik hem in plug. Wel een play tekentje als ik de muziekspeler gebruik..RustStorm schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:28:
[...]
Niets wordt via de dopjes afgespeeld.Of het de connector is... ik weet het niet... telefoon geeft wel aan dat er dopjes aangesloten worden/zijn zodra ik het plugje er in plug.
Als jij ze aangesloten hebt, zie je dan boven in het scherm continu een tekentje dat je oordopjes hebt aangesloten?
Verwijderd
En met de bijgeleverde oordopjes?RustStorm schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:28:
[...]
Niets wordt via de dopjes afgespeeld.Of het de connector is... ik weet het niet... telefoon geeft wel aan dat er dopjes aangesloten worden/zijn zodra ik het plugje er in plug.
Ik heb net iets vrij bizars ontdekt. Gisteren gaf ik aan slecht bereik te hebben (0-1 streepje) maar over het algemeen wel goed te kunnen bellen op wat kleine problemen na. Net was ik aan het bellen en keek ik toevallig hoeveel streepjes bereik ik had. Het bereik bleek 5 streepjes. Dat is vrij bijzonder want op deze locatie heb ik de afgelopen 2 dagen steeds 0-1 streepje gehad. Wat blijkt nu:
Op het moment dat ik ga bellen loopt het bereik direct op naar 5 streepjes. Zodra ik ophang zakt dit direct terug naar 0-1 streepje. Heb dit 3x getest en iedere keer geldt dat dit gebeurt.
Geen idee of dit logisch of bewust is of dat het een soort van batterijbesparing is wanneer je niet belt (antenneboost bij telefoongesprek ofzo),
Op het moment dat ik ga bellen loopt het bereik direct op naar 5 streepjes. Zodra ik ophang zakt dit direct terug naar 0-1 streepje. Heb dit 3x getest en iedere keer geldt dat dit gebeurt.
Geen idee of dit logisch of bewust is of dat het een soort van batterijbesparing is wanneer je niet belt (antenneboost bij telefoongesprek ofzo),
Zie dat ik precies hetzelfde heb.. Ook in mijn auto heb ik vaker 0 streepjes bereik maar zodra ik bel schommelt hij tussen 4-5 streepjes.. Zit overigens op T-mobile.Aghanim schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:43:
Ik heb net iets vrij bizars ontdekt. Gisteren gaf ik aan slecht bereik te hebben (0-1 streepje) maar over het algemeen wel goed te kunnen bellen op wat kleine problemen na. Net was ik aan het bellen en keek ik toevallig hoeveel streepjes bereik ik had. Het bereik bleek 5 streepjes. Dat is vrij bijzonder want op deze locatie heb ik de afgelopen 2 dagen steeds 0-1 streepje gehad. Wat blijkt nu:
Ik ga dat eens testen straks, zal het jullie laten weten
update: inmiddels is m'n telefoon weer volledig opgeladen. de bijbehorende phones doen het, maar inmiddels ook m'n eigen phones... vreemd verhaal. maar fijn dat het werkt
[ Voor 29% gewijzigd door RustStorm op 24-07-2015 11:08 ]
Helaas, binnen anderhalve week een derde toestel ophalen morgen. Gelukkig is de service van de winkel super.RustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:25:
[...]
Dat is wel bizarre fabrieksfout zeg... potverdorie...
Hopelijk gauw een nieuwe.

Aha niet de enige dus. Het klinkt alsof wij inderdaad hetzelfde hebben. Heb jij ook een s6 edge of gewone s6?Your Grandma schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:33:
[...]
Helaas ben je niet de enige![]()
Ik heb exact hetzelfde, soms plakt het knopje en soms niet.
Wanneer hij plakt heb ik ook geen klik.
Hij doet het wel, maar het is heel irritant dat je geen feedback krijgt wanneer het knopje niet klikt.
Ik ga mijn toestel in ieder geval na mijn vakantie laten repareren, ik erger me er kapot aan.
Wordt dan de 4e keer dat ik mijn toestel moet opsturen, ze hebben er 3x over gedaan om mijn gps te maken
Ik hoor nadat je hem weer terug hebt van de reparatie graag of het verholpen is!
pff, wat heb ik blijkbaar een mazzel met mn S6 Edge 128GB. Knoppies werken naar behoren, geen slotjes, geen rare kleuren, geen crashes, geen merkbare geheugenproblemen 
* Raymond knijpt in zn handjes
Of de anderen hebben pech. Je hoort mensen eerder als iets niet werkt dan dat alles goed werkt. Wel heb ik het vermoeden dat de productie van het edge scherm meer risico geeft op scherm problemen. Het buigen van het glas schijnt maar 1 op de heelveel succesvol te zijn.Raymond schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:17:
pff, wat heb ik blijkbaar een mazzel met mn S6 Edge 128GB. Knoppies werken naar behoren, geen slotjes, geen rare kleuren, geen crashes, geen merkbare geheugenproblemen
Daarbij heb je met alles wat nieuw is altijd kinderziektes. De meeste dingen heeft Samsung ondertussen hopelijk onder controle.
Ik heb ook die indruk dat 5.1.1 minder zuinig is dan 5.0.2. Heb alleen geen zin, om terug te flashen voorlopig. Ergens is mijn naieve ik nog aan het open dat Samsung een kleine patch hiervoor voorziet. LOLBazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 23:54:
BTW; denk dat ik niet eens update naar 5.1.1 als ie komt... vind hem op 5.0.2 veel lekkerder werken en de accu gaat ook langer mee...
Nu 20% in ruim 10 uur![]()
Wat ik ook heb opgemerkt, maar weet niet of dat aan 5.1.1 ligt, is dat ik met mijn sennheiser oortjes (met bedieningsknoppen) perfect kan switchen van liedje als ik niet in standby sta, in standby lukt dat niet, volume werkt wel gewoon normaal...
EDIT: Eff getest met meegeleverde oortjes, zelfde probleem. Werk wel met spotify (beta) mss zit die daar voor iets tussen?
[ Voor 27% gewijzigd door Tomskii5 op 24-07-2015 12:57 ]
Dat heb ik ook komt omdat hij dan overschakelt van 4g naar 3g of zelfs 2g aangezien bellen niet via 4g gaat.Aghanim schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:43:
Wat ik raar vind met die streepjes of er nou 1 of 5 staan er blijft - 113db 0 asu staan.
Terugflashen lukt niet, eenmaal op 5.1.1 kan je niet meer terug!Ik heb ook die indruk dat 5.1.1 minder zuinig is dan 5.0.2. Heb alleen geen zin, om terug te flashen voorlopig. Ergens is mijn naieve ik nog aan het open dat Samsung een kleine patch hiervoor voorziet. LOL
Zucht. So far for: the openness of android
Het volgende kan gebeuren, normaal heb je het 4g teken of 4g+ teken,dan heb je meestal 1 tot 3 blokjes. als je gaat bellen of gebeld wordt schakeld de telefoon meestal vanzelf over 3G of sterker H singnaal. Dat betekend dat je meestal vol aan bereik hebt. Zo gauw je de verbinding verbreekt schakeld de telefoon weer naar 4G of 4G+. Let maar eens goed op als je een verbinding tot stand brengt.Aghanim schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:43:
Shit vandaag voor het eerst mij S6 Edge laten vallen 
Er zit een deukje aan de voorkant in het metalen stukje van het frame.
Het valt nog best mee maar waardoor het opvalt is dat het er een beetje zwart uitziet.
Heeft iemand nog tips hoe je dit misschien een beetje kan wegwerken?
Het valt nog best mee maar waardoor het opvalt is dat het er een beetje zwart uitziet.
Welcome to the League of Draven
Pff dat is klote, een hoesje zou verstandig zijn heheEuphanasia schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:40:
Shit vandaag voor het eerst mij S6 Edge laten vallen
Vandaag me S6 binnen. Prachtig apparaat. Moet wel wennen vergeleken met een Nexus 5.
Knop is goed
Scherm is goed
Camera focused snel
Vingerafdruk werkt snel
Nu wachten op 5.1.1.
Valt deze nog te forceren?
Knop is goed
Scherm is goed
Camera focused snel
Vingerafdruk werkt snel
Nu wachten op 5.1.1.
[ Voor 6% gewijzigd door Dubrillion op 24-07-2015 13:48 ]
Je hoeft niet te wachten op 5.1.1 want je kan het ook via ODIN er op zetten..Dubrillion schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:43:
Vandaag me S6 binnen. Prachtig apparaat. Moet wel wennen vergeleken met een Nexus 5.
Knop is goed
Scherm is goed
Camera focused snel
Vingerafdruk werkt snel
Nu wachten op 5.1.1.
Hebben ze bij Sammobile dan inmiddels wel een versie beschikbaar die ook goed voor NL geschikt is?
Ik heb tot nu toe altijd de ervaring gehad, zowel met Sony als Samsung, dat customizatoins voor andere regio's nog wel eens minder optimaal werken met de netwerken in NL.
Ik heb tot nu toe altijd de ervaring gehad, zowel met Sony als Samsung, dat customizatoins voor andere regio's nog wel eens minder optimaal werken met de netwerken in NL.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Iemand hier nog een screenprotector nodig voor een S6?
Had er een besteld maar nu ondertussen dus de Edge dus niet meer nodig.
Is een verpakking van Gecko Covers met 2 PET screen protectors..
7,50 krijg je hem in de bus...
Had er een besteld maar nu ondertussen dus de Edge dus niet meer nodig.
Is een verpakking van Gecko Covers met 2 PET screen protectors..
7,50 krijg je hem in de bus...
Telefoon om 7:30 van de oplader gehaald en nog 87% batterij momenteel, erg netjes! Was gisteren wel anders, toen had ik rond 16:30 nog maar 50% maar wel zo'n 4 uur gebeld.
S6eymey schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:58:
Hebben ze bij Sammobile dan inmiddels wel een versie beschikbaar die ook goed voor NL geschikt is?
http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN/
S6 Edge
http://www.sammobile.com/...U2BOFM_G925FPHN2BOFM_PHN/
[ Voor 9% gewijzigd door DM89 op 24-07-2015 14:43 ]
In dat geval: Nice
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hoi Meulendijkse89 was het nog goed gegaan met het flashen van de rom die ik je heb gestuurd? Was het helemaal vergeten te vragen.Meulendijks89 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Je hoeft niet te wachten op 5.1.1 want je kan het ook via ODIN er op zetten..
Denk dat dat normaal is. Ik ken niemand uit mijn omgeving die problemen met de S6 hebben.Raymond schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 12:17:
Als je een probleem hebt zul je dat sneller laten blijken dan wanneer je geen probleem hebt.
ik snuffel ook weleens in andere topics zoals de iPhone6, Sony Z3 of HTC M8 en overal hebben mensen problemen. Op zich niet vreemd wat via een forum kun je een probleem oplossen.
De vraag is natuurlijk ook wat echt een probleem is en wat niet. Zo werkt mijn home button prima maar maakt deze een wat hard en schel geluid als ik er aan de rechterkant op tik, terwijl deze dat aan de linkerkant niet doet. De een zal zijn toestel hiervoor terugsturen, de ander interesseert dit weinig en doet/meldt dit niet.Garret1410 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:39:
[...]
Denk dat dat normaal is. Ik ken niemand uit mijn omgeving die problemen met de S6 hebben.
Als je een probleem hebt zul je dat sneller laten blijken dan wanneer je geen probleem hebt.
ik snuffel ook weleens in andere topics zoals de iPhone6, Sony Z3 of HTC M8 en overal hebben mensen problemen. Op zich niet vreemd wat via een forum kun je een probleem oplossen.
Dat is vrij normaal, de GSM mast zend niet op vol vermogen als je vlakbij de mast bent, dat is de idle mode, Zodra je gaat bellen gaat die meer power transmitten.Aghanim schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 10:43:
Dit is de unbranded NL versie. Als je gratis wil downloaden ben je een uur of 6 verder. Never mind het kan ook 's nachts!eymey schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:58:
Een paar postings hierboven staat het proces via Odin. Je raakt niks kwijt zoals foto's muziek, links, passwords ect ect.
Jazeker, nog bedankt daarvoor.pappaleone schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Hoi Meulendijkse89 was het nog goed gegaan met het flashen van de rom die ik je heb gestuurd? Was het helemaal vergeten te vragen.
ThanksRAAF12 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:12:
[...]
Dit is de unbranded NL versie. Als je gratis wil downloaden ben je een uur of 6 verder. Never mind het kan ook 's nachts!
Een paar postings hierboven staat het proces via Odin. Je raakt niks kwijt zoals foto's muziek, links, passwords ect ect.
Ik stelde de vraag vooral uit belangstelling.
Momenteel abonnement bij Sammobile voor een vol jaar 25 euro. Dan kun je het hele jaar door alles op snelheid downloaden gemiddeld 6 minuutjes voor complete rom. Plus het forum alles inbegrepen.RAAF12 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:12:
[...]
Dit is de unbranded NL versie. Als je gratis wil downloaden ben je een uur of 6 verder. Never mind het kan ook 's nachts!
Ok, ik flashte mijn Ace en S3 ook vaak en dat ging altijd goed. Meestal custom rom's van Cyanogen. Maar op een moment was ik daar klaar mee.eymey schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:19:
[...]
Thanks. Zelf beschik ik (nog) niet over een Galaxy S6 maar ik heb wel eerder wat flash werk gedaan met Samsung telefoons en Odin (o.a. een Galaxy Ace 2 die m'n vriendin een tijdje heeft gehad). Dus het proces is niet nieuw voor me.
Ik stelde de vraag vooral uit belangstelling.
Valt trouwens op dat er geen HDMI output en FM radio op een S6 zit, dat had de S3 wel. Niet dat ik het mis maar blijkbaar vind Samsung dat niet nodig.
Hmm vervelend dan om hem nu al op te sturen voor een nieuw mainboard. Ik zal erover nadenken. Voor de rest heb ik namelijk geen problemen.JDL15 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 09:07:
[...]
Ik kan het nu met 100% zekerheid vaststellen: na het vervangen van het mainbord is mijn bluetooth verbinding er stukken op vooruit gegaan. Hij kan nu wel in mijn broekzak blijven zonder te kraken en ik kan eindelijk gemakkelijk door mijn woonkamer lopen zonder dat ik gekraak hoor.. De wonderen zijn de wereld nog niet uit![]()
Daarnaast is mijn WiFi verbinding vele malen stabieler en kan ik nu zonder de toggle al te vaak on en off te moeten switchen direct gebruik maken van opgeslagen WiFi netwerken. Ben nu een stuk gelukkiger met mijn Edge en ik raad je aan deze ook te laten vervangen, want het ontneemt toch wel wat frustratie![]()
Nu nog de Touch-Wiz optimaliseren en ik ben een gelukkig gebruiker
Wie weet wat dat ronde icoontje met 3 puntjes is wat bij sommige apps in beeld komt?
Heb dit bij de rabobank app en nu zag ik het ook bij de pioneer icontrol app.
Erop klikken gebeurt er niks.
Heeft het soms iets met Knox te maken?
Heb dit bij de rabobank app en nu zag ik het ook bij de pioneer icontrol app.
Erop klikken gebeurt er niks.
Heeft het soms iets met Knox te maken?
Daar kan je de instellingen voor de app aanpassen. In oudere Android versies ging dat met de linker knop.
Dat moet wel werken, druk je niet te licht/hard?
Rechtsonder in beeld zit de 'knop' met drie puntjes:
Dat moet wel werken, druk je niet te licht/hard?
Rechtsonder in beeld zit de 'knop' met drie puntjes:

[ Voor 44% gewijzigd door RAAF12 op 24-07-2015 20:42 ]
hij doet het bij de Rabo app inderdaad, laat dan alleen een melding zien laatste update ....
Heb hem nog bij geen een app gezien zo.
De meeste apps hebben rechtsboven zo'n 3 puntjes menu.
Het zal wel iets van Samsung zijn, na 2 Nexus telefoons moet ik wel weer even wennen aan Samsung
Heb hem nog bij geen een app gezien zo.
De meeste apps hebben rechtsboven zo'n 3 puntjes menu.
Het zal wel iets van Samsung zijn, na 2 Nexus telefoons moet ik wel weer even wennen aan Samsung
Nieuwere Lollipop ready apps hebben het instellingen menu bijv. bovenin zoals deze app.
Hierboven het plaatje van de app Met rondje en 3 puntjes
In deze versie hieronder is het rondje met de puntjes verdwenen
Hierboven het plaatje van de app Met rondje en 3 puntjes
In deze versie hieronder is het rondje met de puntjes verdwenen

[ Voor 15% gewijzigd door RAAF12 op 24-07-2015 20:44 ]
Probleem geisoleerd aan spotify beta ondertussen. Muziekspeler van samsung werkt wel gewoon in standby (kon in de auto in stby bvb ook niet switchen) dus even reporten bij spotify
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde... gebeurd dagelijks. Heeft iemand hier een oplossing voor??Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:32:
Ik krijg sinds de update naar 5.1.1 dagelijks de melding "Google hangouts is gestopt". Ik gebruik hangouts niet, en heb dit vanaf dag 1 op non-actief gezet.
Je zal hangouts ooit weleens gebruikt hebben. Anders kent die je niet.
Gooi google+ er eens helemaal af en kijk of het dan weg is.
Ik heb ooit de melding 1x gehad maar heb hangouts uitgeschakeld en krijg geen melding meer
[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 25-07-2015 09:44 ]
Verwijderd
Ik heb Google+ en Hangouts nooit gebruikt en beiden meteen de eerste dag uitgeschakeld op mijn telefoon. Toch krijg ik dagelijks deze melding, sinds de update naar 5.1.1.RAAF12 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 00:27:
Je zal hangouts ooit weleens gebruikt hebben. Anders kent die je niet.
Eerder in dit topic stond dat je hangouts even moet installeren en daarna weer moet deinstaleren. Je kunt het eens proberen.
Ik kreeg de Hangouts melding toevallig net ook voor het eerst. Gebeurde toen ik Google Maps op ging starten. Dat deed ik ook voor de eerste keer dus misschien zit daar een link met Hangouts.
Verwijderd
Ik heb hangouts zojuist weer 'geactiveerd', in de app uitgelogd, en weer 'gedeactiveerd'. Eens kijken of dat werkt. Ik laat het wel weten als de error wegblijft morgen
Ik heb hem gister ook gekocht en kom ook van de Nexus 5 af. Volledig eens met je mening!.Dubrillion schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 13:43:
Knop is goed
Scherm is goed
Camera focused snel
Vingerafdruk werkt snel
Nu wachten op 5.1.1.
Ook ik heb 5.1.1 nog niet (toestel via Mediamarkt).
Alleen hoe weet ik zeker of ik een NL toestel heb en dus niet de verkeerde rom erop zet??.
Edit:
Heb de G920FPHN1AODQ, dus een originele Nederlandse telefoon.
[ Voor 8% gewijzigd door Tortelli op 25-07-2015 16:15 ]
Kijk even hier http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G920F/PHN/Tortelli schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:09:
[...]
Ik heb hem gister ook gekocht en kom ook van de Nexus 5 af. Volledig eens met je mening!.
Alleen hoe weet ik zeker of ik een NL toestel heb en dus niet de verkeerde rom erop zet??.
Edit:
[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 25-07-2015 16:27 ]
Is toch gewoon de NL versie met 5.0.2?.
Edit:
update gelukt!.
[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 25-07-2015 19:01 ]
Ik kreeg ook de update niet. Zelf "geflashed" via bovenstaande link en een YouTube filmpje met uitlegTortelli schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:09:
[...]
Ik heb hem gister ook gekocht en kom ook van de Nexus 5 af. Volledig eens met je mening!.
Edit:
Ik vind het een wereld telefoon. Wel materiaal theme en Google toetsenbord erop gezet. Langzaam overstappen naar Samsung
YesTortelli schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:31:
[afbeelding]
Is toch gewoon de NL versie met 5.0.2?.
Ik heb nu al een barst achter in het glas van mijn groene S6 Edge terwijl ik er niks bijzonders mee gedaan heb wtf... ik wordt echt helemaal gek..
Oei oei hoe heb je dat nu weer voor elkaar gekregen? 12 ambachten 13 ongelukken.Meulendijks89 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 16:53:
Ik heb nu al een barst achter in het glas van mijn groene S6 Edge terwijl ik er niks bijzonders mee gedaan heb wtf... ik wordt echt helemaal gek..
Telefoon past precies in een brillenhoesje van Polaroid zonnebril. Goed beschermt tegen vallen en 'gratis'!
Vreemd want ik heb er geen last van. Maar ik heb na de update geen backup teruggezet. Alles stond er nog op incl. Google producten zoals Gmail, Earth ect. Chatdienst hangouts is niet actiefVerwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Ik heb Google+ en Hangouts nooit gebruikt en beiden meteen de eerste dag uitgeschakeld op mijn telefoon. Toch krijg ik dagelijks deze melding, sinds de update naar 5.1.1.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:00:
Ik heb hangouts zojuist weer 'geactiveerd', in de app uitgelogd, en weer 'gedeactiveerd'. Eens kijken of dat werkt. Ik laat het wel weten als de error wegblijft morgen
Het heeft niet gewerkt. Melding alweer twee keer gehad vandaag.RAAF12 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 17:13:
[...]
Vreemd want ik heb er geen last van. Maar ik heb na de update geen backup teruggezet. Alles stond er nog op incl. Google producten zoals Gmail, Earth ect. Chatdienst hangouts is niet actief
Zo ik ben ook overgestapt naar de S6. Kom van een LG G4 maar vond de skin en afmetingen niet fijn.
De S6 is toch wel een hele verbetering op dat gebied. 1 nadeel echter, de camera is bagger vergeleken met die van de G4. Niet alleen de beeldkwaliteit maar ook de camera app heeft LG toch beter voor elkaar naar mijn mening.
De S6 is toch wel een hele verbetering op dat gebied. 1 nadeel echter, de camera is bagger vergeleken met die van de G4. Niet alleen de beeldkwaliteit maar ook de camera app heeft LG toch beter voor elkaar naar mijn mening.
[ Voor 20% gewijzigd door Ruffzz op 25-07-2015 18:16 ]
Leuke overstap!Ruffzz schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:14:
Zo ik ben ook overgestapt naar de S6. Kom van een LG G4 maar vond de skin en afmetingen niet fijn.
Wat vind jij bagger aan de Samsung camera dan? In het algemeen zeggen ze dat de S6 iets 'betere' foto's neemt.
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Nouja bagger is misschien overdreven, maar vooral de scherpte en belichting vind ik tegenvallen. Het lijkt wel of de lens van betere kwaliteit is. Dit merk je ook bij weinig licht, minder ruis etc, Beter bij lagere ISO waardes.Tammesp schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:26:
[...]
Leuke overstap!
Wat vind jij bagger aan de Samsung camera dan? In het algemeen zeggen ze dat de S6 iets 'betere' foto's neemt.
Ik merk overigens ook dat de wifi niet zo best presteerd.
In vergelijking met een galaxy S5 van mn werk :

Bij de meting lagen de telefoons naast elkaar. Afzonderlijk gemeten.
Bovenste is de S5, onder de S6
[ Voor 11% gewijzigd door Ruffzz op 25-07-2015 18:36 ]
Op Ziggo (ex UPC) 200 / 20 verbinding in combinatie met Asus RT-AC66U:

Op grotere afstand heb ik wel het idee dat het bereik van de wifi minder lijkt te zijn. Zal eens kijken of ik dit eenvoudig / goed kan bewijzen.

Op grotere afstand heb ik wel het idee dat het bereik van de wifi minder lijkt te zijn. Zal eens kijken of ik dit eenvoudig / goed kan bewijzen.
[ Voor 1% gewijzigd door Tortelli op 25-07-2015 18:58 . Reden: Plaatje wat verkleind ]
Ik heb getest op de 1e verdieping middels een KPN experiabox V9 (vrij basic dus), glas verbinding 100/100.
Zal morgen eens de V10 testen, deze ondersteund wifi ac. Zal vast beter gaan.
Zal morgen eens de V10 testen, deze ondersteund wifi ac. Zal vast beter gaan.
[ Voor 43% gewijzigd door Ruffzz op 25-07-2015 19:07 ]
hmm nu het toch over WiFi hebben ik heb een tplink archer c7 en heb heel slechte verbinding op 5ghz (ac) netwerk.
Verbinding is er wel prima geeft ook snel signaalsterkte sterk(533Mbps) .
Maar internetten is een ramp ,continue connectieproblemen.
Speedtest wordt niet eens afgemaakt halverwege stopt ie met de melding netwerkprobleem.
Ligt dit nu aan de S6? Of heb ik in mijn router iets verkeerds staan?
Mijn nexus5 had nergens last van en mijn iPad ook niet.
Verbinding is er wel prima geeft ook snel signaalsterkte sterk(533Mbps) .
Maar internetten is een ramp ,continue connectieproblemen.
Speedtest wordt niet eens afgemaakt halverwege stopt ie met de melding netwerkprobleem.
Ligt dit nu aan de S6? Of heb ik in mijn router iets verkeerds staan?
Mijn nexus5 had nergens last van en mijn iPad ook niet.
Heb een paar testen gedaan om verschil in wifi te bekijken. Allemaal in combinatie met mijn Asus RT-AC68U (op stock Asus firmware)
Test 1: "NAS" @ Windows 2008 R2 Filezilla ftp server download naar telefoon met Anyftp:

(geen idee hoe ik snel een tabel hiero maak...)
Grafisch:

1: S6 @ 5Ghz op locatie 2
2: Nexus 5 2,4Ghz op locatie 1
3: Nexus 5 @ 5Ghz op locatie 1
4: Nexus 5 @ 5Ghz op locatie 2
Was van plan alles ook met de speedtest app te doen maar dit maakte qua snelheden allemaal bar weinig uit. Alleen op locatie 3 (zolder) was Anyftp aanzienlijk sneller als de speedtest.net app (???).
Test 1: "NAS" @ Windows 2008 R2 Filezilla ftp server download naar telefoon met Anyftp:
(geen idee hoe ik snel een tabel hiero maak...)
Grafisch:

1: S6 @ 5Ghz op locatie 2
2: Nexus 5 2,4Ghz op locatie 1
3: Nexus 5 @ 5Ghz op locatie 1
4: Nexus 5 @ 5Ghz op locatie 2
Was van plan alles ook met de speedtest app te doen maar dit maakte qua snelheden allemaal bar weinig uit. Alleen op locatie 3 (zolder) was Anyftp aanzienlijk sneller als de speedtest.net app (???).
[ Voor 88% gewijzigd door Tortelli op 25-07-2015 20:09 . Reden: Had eea tekstueel uitgetypt maar een tabel is wat overzichtelijker 8)7 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.