Wellicht Tinfoil voor FB gebruiken ipv de officiele app.furian88 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:09:
[...]
Dat is inderdaad een optie, ik ben alleen bang dat ik dan facebook helemaal niet meer bekijk, wat resulteert in chagarijnige mensen die boos zijn omdat ik hun posts niet meer lees![]()
![]()
![]()
Ik heb een iPad4 en die laadt elke pagina opnieuw, wanneer ik er bij terugkom. Dus da's wel bijzonder bij jou dan.ComTech schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:31:
Heb ook een iPad die echt nooit bij de browser een webpagina opnieuw moet laden. Soms ververs ik hem zelf omdat er nog nieuws van 3 dagen terug in staat
Ik merk dat ik me wel begin te irriteren aan de fingerprint scanner van het toestel. Het gaat vaker niet goed dan wel goed. Of ik moet iets verkeerd doen...
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dat is juist het punt. Er zijn geen apps geïnstalleerdeymey schreef:
Wellicht moet je het dan zoeken in fors geheugengebruik (of zelfs lek) in dat spel of in een andere app oid.
Overigens wil ik niet beweren dat er absoluut niets mis kan zijn met het geheugenmanagement sinds de update, maar mijn advies om eerst te zoeken binnen de apps die je zelf geinstalleerd hebt, blijft staan.
Het is in ieder geval heel normaal gedrag dat Android zo veel mogelijk apps in het geheugen houdt als die apps dat vragen. Sterker nog, je ziet nu zelf wat er met je browser gebeurt als hij dat niet doet. Het hele idee van apps in geheugen houden is dat je er snel naar kan switchen.
Maar apps killen heeft dus over het algemeen sowieo bijna nooit nut, tenzij je toevallig net 1 app er tussen hebt zitten die op hol is geslagen. Maar als dat zo is, dan is het ook handig om uit te vinden welke dat is.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hoe bedoel je dit, dat bij het opleggen van je vinger hij hem niet leest of dat hij de scanner niet actief maakt of? Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de S6 of Nexus 6 aan te schaffen, mede door de cashback maar S6 wint het bij mij ivm vingerscanner wat ik nogal veel gebruik op de iPhone/iPadRustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:11:
Ik merk dat ik me wel begin te irriteren aan de fingerprint scanner van het toestel. Het gaat vaker niet goed dan wel goed. Of ik moet iets verkeerd doen...
Ik bedoel dat de scanner m'n vinger (duim) niet correct afleest bij het opleggen.lubbertkramer schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:38:
[...]
Hoe bedoel je dit, dat bij het opleggen van je vinger hij hem niet leest of dat hij de scanner niet actief maakt of?
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Bij mij werkt het altijd, misschien een keer opnieuw je vinger scannen?RustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:41:
[...]
Ik bedoel dat de scanner m'n vinger (duim) niet correct afleest bij het opleggen.
Heb ik al een keer gedaan. Misschien heeft het te maken met m'n altijd ietwat klamme hangen/vingers... Geen idee... Maar zal er eens mee stoeien. En anders zet ik het lekker uit. Jammer maar helaas...Meulendijks89 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:49:
[...]
Bij mij werkt het altijd, misschien een keer opnieuw je vinger scannen?
Even update over mijn status van cash-back actie: ben nog steeds aan het wachten tot Samsung eindelijk eens m'n e-mail beantwoord danwel m'n aanvraag goed keurt... Slechte zaak; je krijgt niet eens een mail ter bevestiging dat ze hem hebben ontvangen.
Weekje in gebruik en nu alweer vervangen door een nieuwe...
Scherm laat los...
Scherm laat los...

[ Voor 22% gewijzigd door Crashcat op 22-07-2015 14:10 ]
Ik heb alleen een mail gehad met bedankt voor het registreren van het toestel verder niks. Bij vorige acties duurde het best lang voordat ik een mail krijg waar in stond dat de registratie goed gekeurd is enzo.. Ik heb ook een aantal keer gehad dat ik helemaal niks te horen kreeg maar weken later wel geld retour had op mijn rekening.RustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Heb ik al een keer gedaan. Misschien heeft het te maken met m'n altijd ietwat klamme hangen/vingers... Geen idee... Maar zal er eens mee stoeien. En anders zet ik het lekker uit. Jammer maar helaas...
Even update over mijn status van cash-back actie: ben nog steeds aan het wachten tot Samsung eindelijk eens m'n e-mail beantwoord danwel m'n aanvraag goed keurt... Slechte zaak; je krijgt niet eens een mail ter bevestiging dat ze hem hebben ontvangen.
Ik heb de S6 nu een dag en daarom ben ik niet 100% zeker maar het lijkt er op dat je met 5.0.2 direct de vingerafdruk kon plaatsen (na het drukken op de homeknop) voor het unlocken en nu met 5.1.1 zie ik een 'slot-icoontje' welk ik eerst naar boven moet slepen en dan pas mijn vingerafdruk kan plaatsen. Dat is een erg vervelende extra handeling. Ben er alleen niet 100% zeker van of dat nu door 5.1.1 komt of dat het een instelling is die ik gewijzigd heb en hoe ik er dan van af kom.
Ik word van "niets horen" altijd een beetje zenuwachtig. Hou ik persoonlijk niet zo veel van, geen bevestiging ontvangen. Zeker als het gaat om een aanzienlijk bedrag. (en eerlijkheidshalve gebiedt met te zeggen dat ik dit soort immens grote bedrijven nooit helemaal vertrouw in dat soort zaken; immers geven ze gewoon geld weg)Meulendijks89 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:14:
[...]
Ik heb alleen een mail gehad met bedankt voor het registreren van het toestel verder niks. Bij vorige acties duurde het best lang voordat ik een mail krijg waar in stond dat de registratie goed gekeurd is enzo.. Ik heb ook een aantal keer gehad dat ik helemaal niks te horen kreeg maar weken later wel geld retour had op mijn rekening.
Klopt, heb ik ook wel maar heb al aan zoveel promoties meegedaan dat ik het wel geloof voortaanRustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:16:
[...]
Ik word van "niets horen" altijd een beetje zenuwachtig. Hou ik persoonlijk niet zo veel van, geen bevestiging ontvangen. Zeker als het gaat om een aanzienlijk bedrag. (en eerlijkheidshalve gebiedt met te zeggen dat ik dit soort immens grote bedrijven nooit helemaal vertrouw in dat soort zaken; immers geven ze gewoon geld weg)
Helemaal mee eens...een bevestiging is voor mij altijd uitermate belangrijk om nog even te ontvangen. Samsung is daarin (en op veel andere punten) helaas zeker niet de beste. En dat is waarschijnlijk het understatement van dit jaar tot nu toeRustStorm schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:16:
[...]
Ik word van "niets horen" altijd een beetje zenuwachtig. Hou ik persoonlijk niet zo veel van, geen bevestiging ontvangen. Zeker als het gaat om een aanzienlijk bedrag. (en eerlijkheidshalve gebiedt met te zeggen dat ik dit soort immens grote bedrijven nooit helemaal vertrouw in dat soort zaken; immers geven ze gewoon geld weg)
Dat is wel bizarre fabrieksfout zeg... potverdorie...Crashcat schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:07:
Weekje in gebruik en nu alweer vervangen door een nieuwe...
Scherm laat los...
[afbeelding]
Hopelijk gauw een nieuwe.
Het probleem blijkt niet alleen de vingerafdruk te zijn maar sowieso een extra handeling voordat je kan unlocken sinds 5.1.1. Ik lees hier veel klachten over op internet 'swipe up to unlock'. Niet alleen is de extra handeling onnodig, het duurt vervolgens ook een seconde voordat ik mijn vingerafdruk kan plaatsen. De 5.0.2 methode was supersnel dus ik snap niet zo goed waarom dit nu veranderd is. Hier baal ik wel echt van, het supersnel unlocken met vingerafdruk was juist een reden voor de aankoop van het toestel en die vervalt nuAghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:15:
Ik heb de S6 nu een dag en daarom ben ik niet 100% zeker maar het lijkt er op dat je met 5.0.2 direct de vingerafdruk kon plaatsen (na het drukken op de homeknop) voor het unlocken en nu met 5.1.1 zie ik een 'slot-icoontje' welk ik eerst naar boven moet slepen en dan pas mijn vingerafdruk kan plaatsen. Dat is een erg vervelende extra handeling. Ben er alleen niet 100% zeker van of dat nu door 5.1.1 komt of dat het een instelling is die ik gewijzigd heb en hoe ik er dan van af kom.
Voor de Nexus 5 schijnt in elk geval de eerste custom ROM functionaliteit te bieden om deze handeling uit te kunnen zetten (CM12.1), dat is positief nieuws.
[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 22-07-2015 15:16 ]
Mijn vriendin heeft een s6 en als ze iemand een whatsappje stuurt wordt het laatste woord van het vorige bericht aan het eerste woord geplakt als ze op spatie drukt in het nieuwe bericht,iemand een idee hoe je dat uitzet?
weird, ik heb dit niet.Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:31:
Het probleem blijkt niet alleen de vingerafdruk te zijn maar sowieso een extra handeling voordat je kan unlocken sinds 5.1.1. Ik lees hier veel klachten over op internet 'swipe up to unlock'. Niet alleen is de extra handeling onnodig, het duurt vervolgens ook een seconde voordat ik mijn vingerafdruk kan plaatsen. De 5.0.2 methode was supersnel dus ik snap niet zo goed waarom dit nu veranderd is.
Als je op de aan/uit knop drukt en je lockscreen ziet, zie je dan niet onderaan in het midden een icoon met een slotje er op? Heb je 5.1.1 op je toestel?
Net mijn S6 32 GB Goud besteld bij Coolblue en ga hem morgen ophalen in Rotterdam.
Zijn er zaken/punten die ik direct kan bekijken in de shop, zodat ik thuis niet voor verrassingen kom te staan?
Zijn er zaken/punten die ik direct kan bekijken in de shop, zodat ik thuis niet voor verrassingen kom te staan?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Een aantal dingen waarop je zou kunnen letten:sekeroglan schreef:
Net mijn S6 32 GB Goud besteld bij Coolblue en ga hem morgen ophalen in Rotterdam.
- Zit het scherm wel goed in het toestel, steekt het niet uit op de randen?
- Zijn er geen blauwe dots te vinden in een foto?
- Zitten er krassen op het scherm?
Ik heb mijn toestel bij Coolblue online besteld met een stuk scherm. Gelukkig kon ik naar het filiaal in Amsterdam gaan om hem om te ruilen voor een nieuwe.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik zie alleen een slotje op het homescreen als ik een bekend bluetooth apparaat heb gekoppeld waarvoor ik de Google smart unlock functie heb geactiveerd. Zou het zoiets kunnen zijn?Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Als je op de aan/uit knop drukt en je lockscreen ziet, zie je dan niet onderaan in het midden een icoon met een slotje er op? Heb je 5.1.1 op je toestel?
Hmm dat kan ik straks wel eens controleren. Thx.arnoud_h schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:52:
[...]
Ik zie alleen een slotje op het homescreen als ik een bekend bluetooth apparaat heb gekoppeld waarvoor ik de Google smart unlock functie heb geactiveerd. Zou het zoiets kunnen zijn?
Ik kan meteen mijn vinger plaatsen en unlocken. Gaat nog sneller dan bij 5.02.Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Het probleem blijkt niet alleen de vingerafdruk te zijn maar sowieso een extra handeling voordat je kan unlocken sinds 5.1.1. Ik lees hier veel klachten over op internet 'swipe up to unlock'. Niet alleen is de extra handeling onnodig, het duurt vervolgens ook een seconde voordat ik mijn vingerafdruk kan plaatsen. De 5.0.2 methode was supersnel dus ik snap niet zo goed waarom dit nu veranderd is. Hier baal ik wel echt van, het supersnel unlocken met vingerafdruk was juist een reden voor de aankoop van het toestel en die vervalt nu
Voor de Nexus 5 schijnt in elk geval de eerste custom ROM functionaliteit te bieden om deze handeling uit te kunnen zetten (CM12.1), dat is positief nieuws.
Kijk eens bij de smart lock instellingen. Als er bekend apparaat of locatie is dan krijg ik wel het slotje te zien en dan moet ik vegen
DE GOUDEN tip!!! Dit heb ik gelijk uitgevoerd. Vanmorgen 100% nu op 73% wat een verschil!EJSEJS schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:35:
Totaal geen last van, maar ik heb ook veel meer RAM geheugen vrij (zie screenshot).
Het enige wat ik een keer heb gedaan is bij Batterij > Details > alle apps die ik niet vaak gebruik op "autom stop" gezet. Sinds dien verbruikt mijn S6 een stuk minder geheugen, maximaal staat hij rond de 75% ongeveer.
[afbeelding]
Zet automatisch vervangen uit bij de keyboard instellingenroflexx schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:02:
Mijn vriendin heeft een s6 en als ze iemand een whatsappje stuurt wordt het laatste woord van het vorige bericht aan het eerste woord geplakt als ze op spatie drukt in het nieuwe bericht,iemand een idee hoe je dat uitzet?
Hoe zorg ik ervoor dat het meldingsledje ook uitgeschakeld is bij de functie "niet storen"? Ik word hier gek van 's nachts.. Zelf met apps van derden krijg ik de led niet uit..
Alvast bedankt
Alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door MAkS1 op 22-07-2015 22:07 ]
Het meldingsledje kun je ook definitief uitschakelen bij geluiden en meldingen.MAkS1 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:48:
Hoe zorg ik ervoor dat het meldingsledje ook uitgeschakeld is bij de functie "niet storen"? Ik word hier gek van 's nachts.. Zelf met apps van derden krijg ik de led niet uit..
Alvast bedankt
Jullie hebben gelijk. I stand correctedGarret1410 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 21:17:
[...]
Ik kan meteen mijn vinger plaatsen en unlocken. Gaat nog sneller dan bij 5.02.
Kijk eens bij de smart lock instellingen. Als er bekend apparaat of locatie is dan krijg ik wel het slotje te zien en dan moet ik vegen
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?
Sinds de laatste update werkt de functie 'niet storen' niet meer. De functie kan ik wel aan of uit zetten, maar de berichtgeving blijft gewoon doorgaan. Heeft iemand hier ook last van?
Sinds de laatste update werkt de functie 'niet storen' niet meer. De functie kan ik wel aan of uit zetten, maar de berichtgeving blijft gewoon doorgaan. Heeft iemand hier ook last van?
Ik zit op 5.1.1. en moet gewoon mijn vinger zoals in 5.0 laten rusten op de vingerscanner, helemaal geen slotje ofzo..Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Het probleem blijkt niet alleen de vingerafdruk te zijn maar sowieso een extra handeling voordat je kan unlocken sinds 5.1.1. Ik lees hier veel klachten over op internet 'swipe up to unlock'. Niet alleen is de extra handeling onnodig, het duurt vervolgens ook een seconde voordat ik mijn vingerafdruk kan plaatsen. De 5.0.2 methode was supersnel dus ik snap niet zo goed waarom dit nu veranderd is. Hier baal ik wel echt van, het supersnel unlocken met vingerafdruk was juist een reden voor de aankoop van het toestel en die vervalt nu
EDIT: Ben al te laat zie ik ;-)
Toch bedankt. Ben echt ontzettend blij dat dit een gevolg was van een dubbele instelling (vingerafdruk lock + smart lock) en niet een nieuwe instelling die niet de omzeilen was. Kon me al niet voorstellen dat bij Google/Samsung niemand zou denken dat een extra handeling onnodig is. Gelukkig is het opgelost.Tomskii5 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:48:
[...]
Ik zit op 5.1.1. en moet gewoon mijn vinger zoals in 5.0 laten rusten op de vingerscanner, helemaal geen slotje ofzo..
EDIT: Ben al te laat zie ik ;-)
Vind de S6 echt een goed toestel. Heb een week een Nexus 5 gehad en toen besloten geen Android meer te nemen, maar ik vond Lollipop er zo fris uitzien dat ik de gok gewaagd heb en tot nu toe bevalt het erg goed. Veel meer innovatieve features dan iOS, waarbij ik vind dat het niet meer te rechtvaardigen is dat er zo veel betaald moet worden voor een OS dat relatief weinig innovatief is.
Wat me wel opvalt is dat ik niet zo'n heel goed bereik heb met de S6, althans minder goed dan met mijn Lumia 930 en iPhone 5. Heb regelmatig maar 1 blokje. Is niet S6 specifiek denk ik, maar wel Android gerelateerd want de Nexus 5 en HTC One die ik geprobeerd heb hadden ook minder goed bereik. Zo lang het niet voor een drain zorgt is het niet zo erg.
Ook wordt de wifi verbinding regelmatig verbroken volgens de notificatie. Daar nog eens induiken hoe op te lossen.
Dat heb ik dus ook nog steeds, maakt niet uit waar ik WiFi gebruik (thuis, werk, familie, vrienden). Eens in de zoveel tijd moet ik hem aan/uit togglen, zie ook onderstaande video:Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:40:
[...]
Ook wordt de wifi verbinding regelmatig verbroken volgens de notificatie. Daar nog eens induiken hoe op te lossen.
YouTube: Galaxy S6 problems and failures
Hoewel het toestel qua functionaliteit goed was, heb ik hem gisteren toch maar weer geruild.. de home button had na 1,5 week toch alweer wat speling en heb geen zin om over een maand het toestel op te moeten sturen voor reparatie..
Aangezien ik overal las dat het met de Edge minder vaak speelt ben ik even langs Mediamarkt gegaan en van de 6 toestellen (3x normaal en 3x edge) hadden alle normale er last van en de Edges niet..
Gister bij Coolblue in Rotterdam dus geruild, en dankzij de cashback actie van Samsung nu voor 9 euro bijbetaling de Edge genomen, met fatsoenlijke home button
Enige wat me opvalt is dat ik op deze nog geen 5.1.1 ter update krijg aangeboden, bij controle is het toestel up to date, meer mensen die dit hebben?
Niet dat 't me heel veel boeit verder overigens maar toch
, ik bedoel heb je ook daadwerkelijk minder bereik als je belt/internet met het toestel?
Aangezien ik overal las dat het met de Edge minder vaak speelt ben ik even langs Mediamarkt gegaan en van de 6 toestellen (3x normaal en 3x edge) hadden alle normale er last van en de Edges niet..
Gister bij Coolblue in Rotterdam dus geruild, en dankzij de cashback actie van Samsung nu voor 9 euro bijbetaling de Edge genomen, met fatsoenlijke home button
Enige wat me opvalt is dat ik op deze nog geen 5.1.1 ter update krijg aangeboden, bij controle is het toestel up to date, meer mensen die dit hebben?
Niet dat 't me heel veel boeit verder overigens maar toch
Kan natuurlijk ook zijn dat de weergave van het bereik anders isAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:40:
[...]
Toch bedankt. Ben echt ontzettend blij dat dit een gevolg was van een dubbele instelling (vingerafdruk lock + smart lock) en niet een nieuwe instelling die niet de omzeilen was. Kon me al niet voorstellen dat bij Google/Samsung niemand zou denken dat een extra handeling onnodig is. Gelukkig is het opgelost.
Vind de S6 echt een goed toestel. Heb een week een Nexus 5 gehad en toen besloten geen Android meer te nemen, maar ik vond Lollipop er zo fris uitzien dat ik de gok gewaagd heb en tot nu toe bevalt het erg goed. Veel meer innovatieve features dan iOS, waarbij ik vind dat het niet meer te rechtvaardigen is dat er zo veel betaald moet worden voor een OS dat relatief weinig innovatief is.
Wat me wel opvalt is dat ik niet zo'n heel goed bereik heb met de S6, althans minder goed dan met mijn Lumia 930 en iPhone 5. Heb regelmatig maar 1 blokje. Is niet S6 specifiek denk ik, maar wel Android gerelateerd want de Nexus 5 en HTC One die ik geprobeerd heb hadden ook minder goed bereik. Zo lang het niet voor een drain zorgt is het niet zo erg.
Hoeveel speling heb je het dan over? Mijn home button kan ook een klein beetje bewegen, althans hij zit niet muurvast op zijn plek. Mij leek dat eigenlijk niet een probleem maar als ik jouw bericht lees dan begin ik te twijfelen of de homebutton eigenlijk niet muurvast moet zitten?Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:07:
Hoewel het toestel qua functionaliteit goed was, heb ik hem gisteren toch maar weer geruild.. de home button had na 1,5 week toch alweer wat speling en heb geen zin om over een maand het toestel op te moeten sturen voor reparatie..
Kan natuurlijk ook zijn dat de weergave van het bereik anders is, ik bedoel heb je ook daadwerkelijk minder bereik als je belt/internet met het toestel?
Bereik kan inderdaad anders zijn qua weergave, bellen gaat inderdaad prima.
niet erg veel, de linkerkant kon ik voelbaar indrukken zonder dat er wat gebeurde.. en als je op de knop tikte (dus niet echt indrukken) dan hoorde je ook de speling zeg maar.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Hoeveel speling heb je het dan over? Mijn home button kan ook een klein beetje bewegen, althans hij zit niet muurvast op zijn plek. Mij leek dat eigenlijk niet een probleem maar als ik jouw bericht lees dan begin ik te twijfelen of de homebutton eigenlijk niet muurvast moet zitten?
Bereik kan inderdaad anders zijn qua weergave, bellen gaat inderdaad prima.
Ik voelde me een beetje een zeikerd maar het toestel is duur zat dus wil gewoon een goede hebben, daarbij had ik al van diverse mensen gelezen die dit ook hadden maar zoiets hadden van "ach zal wel goed zijn" en die konden na een maand of iets langer het toestel opsturen ter reparatie... en daar heb ik dus geen zin in
Yup... same here! Och... maakt mij inderdaad ook niet zo veel uit. Het komt wanneer het komt!Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:07:
UPDATE vwb Cash Back actie: ik heb zojuist van Samsung een bevestigingsmail gekregen en dat de aanvraag gehonoreerd is. Heeft dus bijna een week geduurd! Hopelijk krijgen de anderen nu ook snel een bevestigingsmail!
Hmm, dan heb ik ook die speling die jij beschrijft want ik hoor ook het geluid als ik op de knop tik. Niet altijd, maar het is er af en toe wel. Heb zelf niet echt het beeld dat het een probleem is of gaat vormen maar ik ken de verhalen die jij benoemt ook niet.Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:37:
[...]
niet erg veel, de linkerkant kon ik voelbaar indrukken zonder dat er wat gebeurde.. en als je op de knop tikte (dus niet echt indrukken) dan hoorde je ook de speling zeg maar.
Ik voelde me een beetje een zeikerd maar het toestel is duur zat dus wil gewoon een goede hebben, daarbij had ik al van diverse mensen gelezen die dit ook hadden maar zoiets hadden van "ach zal wel goed zijn" en die konden na een maand of iets langer het toestel opsturen ter reparatie... en daar heb ik dus geen zin in
Mijn vraag is nu dan ook: heeft iedereen die deze speling had problemen gekregen na een periode? en ben ik hier de enige die dit nu heeft of hebben anderen hier ook een minimale beweging+getik bij de home knop?
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb er 2 gehad en die hadden het allebei... de Edge die ik nu heb heeft het niet... die heeft gewoon een stevige knop zonder speling.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:34:
[...]
Hmm, dan heb ik ook die speling die jij beschrijft want ik hoor ook het geluid als ik op de knop tik. Niet altijd, maar het is er af en toe wel. Heb zelf niet echt het beeld dat het een probleem is of gaat vormen maar ik ken de verhalen die jij benoemt ook niet.
Mijn vraag is nu dan ook: heeft iedereen die deze speling had problemen gekregen na een periode? en ben ik hier de enige die dit nu heeft of hebben anderen hier ook een minimale beweging+getik bij de home knop?
Ook ik mij mij sinds gisteren een trotse eigenaar noemen van een Galaxy S6 met 64GB, wat een heerlijkheid!
Het overzetten vanaf mijn Galaxy S4 ging nagenoeg vlekkeloos, dat 'Smart Switch' is toch een prachtige uitkomst. Het werkt niet helemaal vlekkeloos maar neemt wel veel handelingen weg. Het uiteindelijke opnieuw inrichten van de startschermen en de apps (met name backups terugzetten is lastig maar niet onmogelijk) maakt dat het toch een prachtig toestel is
Ik heb ook gelezen over de 'ontbrekende' updates naar 5.1.1, ondanks dat hij volgens Samfirmware toch via Kies/Smart Switch opgehaald zou moeten kunnen worden. Ik denk dat ik het maar via Odin ga doen, ben toch wel erg benieuwd naar de verbeteringen in de laatste versie.
@RustStorm: Goed dat je begint over de Cashback actie! Ik zou het zo vergeten
Het overzetten vanaf mijn Galaxy S4 ging nagenoeg vlekkeloos, dat 'Smart Switch' is toch een prachtige uitkomst. Het werkt niet helemaal vlekkeloos maar neemt wel veel handelingen weg. Het uiteindelijke opnieuw inrichten van de startschermen en de apps (met name backups terugzetten is lastig maar niet onmogelijk) maakt dat het toch een prachtig toestel is
Ik heb ook gelezen over de 'ontbrekende' updates naar 5.1.1, ondanks dat hij volgens Samfirmware toch via Kies/Smart Switch opgehaald zou moeten kunnen worden. Ik denk dat ik het maar via Odin ga doen, ben toch wel erg benieuwd naar de verbeteringen in de laatste versie.
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
Haha, graag gedaan! Trakteer me maar een keer op een kop koffie!Jochemp schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:37:
Veel plezier met je toestel! Ik word er nog steeds iedere dag vrolijk van (Edge Emerald Green)
Die is echt supermooi idd, had hem gisteren ook bijna genomen maar ze hadden hem alleen in 32GBRustStorm schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:53:
[...]
Haha, graag gedaan! Trakteer me maar een keer op een kop koffie!
Veel plezier met je toestel! Ik word er nog steeds iedere dag vrolijk van (Edge Emerald Green)
Nu dus weer de Platinum Gold (die ook heel mooi is vind ik)..
Ja klopt, in Nederland hebben ze in principe alleen de 32Gb variant van de Emerald Green. Wanneer je de 64Gb variant wilt, dan zal deze uit het buitenland moeten komen.Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:12:
[...]
Die is echt supermooi idd, had hem gisteren ook bijna genomen maar ze hadden hem alleen in 32GB
Vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom willen veel van jullie de 64Gb telefoon? Mijn ervaring leert dat 32Gb voor mij ruim voldoende is. Wat doen jullie allemaal met de telefoon wat zo veel opslag kost?
Oog op de toekomst, Apps worden steeds groter en met die camera worden ook de foto's steeds groter.RustStorm schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:24:
[...]
Ja klopt, in Nederland hebben ze in principe alleen de 32Gb variant van de Emerald Green. Wanneer je de 64Gb variant wilt, dan zal deze uit het buitenland moeten komen.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom willen veel van jullie de 64Gb telefoon? Mijn ervaring leert dat 32Gb voor mij ruim voldoende is. Wat doen jullie allemaal met de telefoon wat zo veel opslag kost?
Ik zal het waarschijnlijk ook niet nodig hebben maar heb geen zin om over een jaar te moeten gaan klooien met data verplaatsen/comprimeren enz...
Daarbij hou je van die 32 toch ook maar 20 over ofzo?
Ik heb op dit moment inderdaad nog 70% beschikbaar.Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Begrijp de redenatie voor een grotere opslag.
Na een week pas, dan moet ik het nog even afwachten en dan duurt het nog weken voordat het bedrag gestort is, snap niet waarom dat altijd zo lang moet duren..RustStorm schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 09:52:
[...]
Yup... same here! Och... maakt mij inderdaad ook niet zo veel uit. Het komt wanneer het komt!
UPDATE vwb Cash Back actie: ik heb zojuist van Samsung een bevestigingsmail gekregen en dat de aanvraag gehonoreerd is. Heeft dus bijna een week geduurd! Hopelijk krijgen de anderen nu ook snel een bevestigingsmail!
Ik heb na de apps die ik gebruik incl Sygic navigatie nog 20GB over op mijn emerald green, meer dan genoeg voor mijBazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Oog op de toekomst, Apps worden steeds groter en met die camera worden ook de foto's steeds groter.
Ik zal het waarschijnlijk ook niet nodig hebben maar heb geen zin om over een jaar te moeten gaan klooien met data verplaatsen/comprimeren enz...
De emerald green versie is inderdaad heel mooi. Hij is ook leverbaar in de 64GB versie maar dan is het een import toestel. Hetzelfde geld voor de gewone S6 versie daar is ook de 64GB versie van maar ook als import. Bij belsimpel leveren ze deze toestellen, Voor zover ik weet de Roemeense versie ik heb zelf de blauwe versie. Op deze 2 toestellen zit geen 100 euro teruggave op.Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:12:
[...]
Die is echt supermooi idd, had hem gisteren ook bijna genomen maar ze hadden hem alleen in 32GB![]()
Nu dus weer de Platinum Gold (die ook heel mooi is vind ik)..
Gerucht?
Hier lees ik net dat de 128GB S6/Edge niet meer wordt geleverd in o.a. NL.
Sinds mei ben ik in ieder geval nog steeds heel blij met mijn foutloze en gerootte Edge
Sinds mei ben ik in ieder geval nog steeds heel blij met mijn foutloze en gerootte Edge
Nu ben ik thuis en heb ik -81dBM 16 asu wat overeenkomt met 'vol' bereik volgens de indicator. Op sommige plekken in huis is het ook -115dBm. Heb overigens KPN abonnement.
Hebben jullie echt geen bereik/signaal issues?
[ Voor 44% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2015 17:49 ]
Hoe kan ik dat meten?Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:06:
Ik was net aan het bellen terwijl ik in de auto reed en merkte dat toch regelmatig de verbinding wat wegviel. Op dat moment was het bereik ongeveer -115dBm met een laag aantal asu (1 tot 0 streepjes bereik volgens de indicator) en kon ik geen volledige zinnen meer horen die mensen uitspraken. Het gaat hier om een stad met 80.000 inwoners dus geen polder.
Nu ben ik thuis en heb ik -81dBM 16 asu wat overeenkomt met 'vol' bereik volgens de indicator. Op sommige plekken in huis is het ook -115dBm. Heb overigens KPN abonnement.
Heb ook KPN dus kan straks wel even kijken..
Moet alleen eerst SIM kaart gaan halen, die heb ik in mijn oude toestel laten zitten dat ik gisteren heb ingeleverd

Instellingen - toestel info - Status - Status SIM Kaart. Daar zie je Signaalsterkte staan:

[ Voor 26% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2015 12:13 ]
Die site trekt de conclusie aan de hand van de samsung website, waar je blijkbaar niet meer het 128GB model kan selecteren. Vind ik nogal een gewaagde conclusie op basis van zoietscatt4u schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:00:
Gerucht?
Ik heb 5.1.1 en heb niet het slotje bij het drukken op aan/uit knopAghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:58:
[...]
Hier op de zaak -113dBm en 0 Asu... that can't be right... maar wel gewoon goede verbinding bij bellen enzAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:13:
Instellingen - toestel info - Status - Status SIM Kaart. Daar zie je Signaalsterkte staan:
[afbeelding]
En dan ook 0-1 streepjes bereik op de indicator?Bazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:28:
[...]
Hier op de zaak -113dBm en 0 Asu... that can't be right... maar wel gewoon goede verbinding bij bellen enz
Ik heb 1-2 streepjes bereik, en ik zit op -105dBm 35 asu.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:38:
[...]
En dan ook 0-1 streepjes bereik op de indicator?
Net nog gebeld, prima bereik!
Ik heb ook net een flash gedaan naar 5.1.1 en heb ik heb ook geen slotje. Als je dat wel hebt is het een grote kans dat dat te maken heeft met de 'Smart Unlock' waarbij je de vingerafdruk niet hoeft te gebruiken op bepaalde ingestelde locaties. Waarschijnlijk is de instelling bij de upgrade toch niet helemaal lekker doorgekomen.Raymond schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:59:
[...]
Ik heb 5.1.1 en heb niet het slotje bij het drukken op aan/uit knop
[ Voor 50% gewijzigd door Jochemp op 23-07-2015 13:49 ]
It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black
kloptAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:38:
[...]
En dan ook 0-1 streepjes bereik op de indicator?
-115db 0 asu en 1 streepje. Geen probleem met bellen.
Ik heb op werk -84 / 3 streepjes. KPNBazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:28:
[...]
Hier op de zaak -113dBm en 0 Asu... that can't be right... maar wel gewoon goede verbinding bij bellen enz
Vandaar ook de waarden erachter aan het analyseren. Al kan ik nog niet echt vinden welke getallen nu horen bij de kwaliteit van je bereik enerzijds en wat dit voor telefoneren betekent anderzijds. Gemiddeld genomen zit ik hier thuis op -100dBm. Is dit Uitstekend - Goed - Gemiddeld - Matig - Slecht? Beter dan -78dBm heb ik nog niet gehaald dus dat zal wel uitstekend zijn.
Ik heb vandaag besloten een GS6 te kopen, en heb een paar vragen:
Geldt die cashback actie alleen voor de lijst met winkels (hier: https://api-samsung-promo...ms/NL_HHP_PDF_WINKELS.pdf) of voor alle winkels?
En ook voor Duitsland?
Tot slot: de prijs in de pricewatch is nu 550 euro (-100 = 450 euro; m.i. zeer schappelijk), maar ik zag dat hij gisteren 511 was. Wat is de afgelopen dagen / weken het laagste punt geweest? (Als dat veel lager was wacht ik nog een paar dagen af of het nog verandert.)
Erg bedankt voor je eventuele antwoorden (en deze community, die me al honderden euro's bespaard heeft).
Geldt die cashback actie alleen voor de lijst met winkels (hier: https://api-samsung-promo...ms/NL_HHP_PDF_WINKELS.pdf) of voor alle winkels?
En ook voor Duitsland?
Tot slot: de prijs in de pricewatch is nu 550 euro (-100 = 450 euro; m.i. zeer schappelijk), maar ik zag dat hij gisteren 511 was. Wat is de afgelopen dagen / weken het laagste punt geweest? (Als dat veel lager was wacht ik nog een paar dagen af of het nog verandert.)
Erg bedankt voor je eventuele antwoorden (en deze community, die me al honderden euro's bespaard heeft).
[ Voor 6% gewijzigd door Mad Maniak op 23-07-2015 14:30 ]
Je kunt op Samsung.nl een lijst vinden met de winkels die met de actie meedoen. Volgens mij is Belsimpel nu 1 van de goedkoopste (610 euro) die wel met de actie meedoet. Alles daaronder doet niet mee dus die 450 euro gaat niet op. Zelf heb ik de S6 voor 508 via Belsimpel.Mad Maniak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:30:
Ik heb vandaag besloten een GS6 te kopen, en heb een paar vragen:
Geldt die cashback actie alleen voor de lijst met winkels (hier:) of voor alle winkels?
En ook voor Duitsland?
Hè dat is jammer zeg... Ik vraag me af of daar achterdeur-afspraken over gemaakt zijn. Misschien wacht ik dan nog een weekje op een eventuele prijsdaling van de deelnemende winkels.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Je kunt op Samsung.nl een lijst vinden met de winkels die met de actie meedoen. Volgens mij is Belsimpel nu 1 van de goedkoopste (610 euro) die wel met de actie meedoet. Alles daaronder doet niet mee dus die 450 euro gaat niet op. Zelf heb ik de S6 voor 508 via Belsimpel.
Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:
Vandaar ook de waarden erachter aan het analyseren. Al kan ik nog niet echt vinden welke getallen nu horen bij de kwaliteit van je bereik enerzijds en wat dit voor telefoneren betekent anderzijds. Gemiddeld genomen zit ik hier thuis op -100dBm. Is dit Uitstekend - Goed - Gemiddeld - Matig - Slecht? Beter dan -78dBm heb ik nog niet gehaald dus dat zal wel uitstekend zijn.

-110 lijkt me dus niet zo slecht..
Thx. Zet eea al in wat meer perspectiefBazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:35:
-110 lijkt me dus niet zo slecht..
Ik las hier eerder dat de prijzen juist omhoog zijn gegaan sinds de actie dus ik geef je weinig kans. Al is 509 ook een zeer mooie prijs.Mad Maniak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:33:
[...]
Hè dat is jammer zeg... Ik vraag me af of daar achterdeur-afspraken over gemaakt zijn. Misschien wacht ik dan nog een weekje op een eventuele prijsdaling van de deelnemende winkels.
Je moet je toch echt afvragen wat deze info allemaal waard is...zoals Boneka al aangaf de streepjes betekenen niets, en verder zou ik zelf er niet al te veel tijd in steken. Heb je bereik dan is dat toch waar het om gaat...wat is de meerwaarde dan om te weten of het bereik 'uitstekend', 'gemiddeld', of 'laag' is....ik zie het niet hoorAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:

En je kunt ff googlen dan kom je vaak een hoop tegen, bijv :
http://androidforums.com/threads/dbms-explained.479304/
En er zijn vast apps voor te vinden...
Daarbij komt dat iedere mobiele telefoon (lees: merk/type) weer anders is, m.n. ook door de gebruikte materialen. Er zitten niet voor niets 2 plastic 'streepjes' aan de boven en onderkant van je S6
Actie geldt alleen in NL en niet voor het blauwe exemplaar. Blijkbaar zijn die populair.
Btw als de antenne wordt afgedekt met de hand wordt ontvangst ook minder.
[ Voor 30% gewijzigd door RAAF12 op 23-07-2015 14:43 ]
Voor mij is dat heel eenvoudig. Ik heb de S6 nu 1.5e dag en nu 2x problemen gehad tijdens het bellen dat het gesprek gedeeltelijk wegviel of ik soms zinnen niet kon horen. Dus ik onderzoek of het aan de/mijn S6 ligt.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:38:
[...]
Je moet je toch echt afvragen wat deze info allemaal waard is...zoals Boneka al aangaf de streepjes betekenen niets, en verder zou ik zelf er niet al te veel tijd in steken. Heb je bereik dan is dat toch waar het om gaat...wat is de meerwaarde dan om te weten of het bereik 'uitstekend', 'gemiddeld', of 'laag' is....ik zie het niet hoor
Ah op zo'n fiets, ja dan begrijp ik dat je verder onderzoek doet.Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:43:
[...]
Voor mij is dat heel eenvoudig. Ik heb de S6 nu 1.5e dag en nu 2x problemen gehad tijdens het bellen dat het gesprek gedeeltelijk wegviel of ik soms zinnen niet kon horen. Dus ik onderzoek of het aan de/mijn S6 ligt.
De vraag is dan natuurlijk wel of je beide keren op (dezelfde?) locatie was waar 1) het bereik van de provider sowieso goed is (én op het specifieke moment dat jij de problemen ervaarde goed/slecht was...hoe kun je dat nog achterhalen) en 2) waar je normaliter wel meerdere keren een goede (gespreks) verbinding hebt gehad. En als laatste of je op andere locaties altijd een goede (of slechte!) verbinding hebt...
Als je het antwoord op die vragen niet hebt, dan kun je onderzoeken tot je een ons weegt, maar dan weet je nog niets. Er zijn nu eenmaal een hoop factoren die kwaliteit van verbinding beinvloeden...
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 23-07-2015 15:02 ]
Voorlopig hangt mijn knop goed vast hier, op mijn S4 was ik er minder over te spreken. Op de s6 zit die rotsvast (beweegt een beetje, maar geen rare klikjes of rare duwbewegingen)Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:34:
[...]
Hmm, dan heb ik ook die speling die jij beschrijft want ik hoor ook het geluid als ik op de knop tik. Niet altijd, maar het is er af en toe wel. Heb zelf niet echt het beeld dat het een probleem is of gaat vormen maar ik ken de verhalen die jij benoemt ook niet.
't kan overigens wel goed zijn bij de normale S6; was net even simkaart halen bij de KPN XL store en daar lag er een demo model die wel gewoon een nette home button had zonder speling...Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 10:34:
[...]
http://forums.androidcent...-button-loose-rattle.htmlTomskii5 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:22:
[...]
Voorlopig hangt mijn knop goed vast hier, op mijn S4 was ik er minder over te spreken. Op de s6 zit die rotsvast (beweegt een beetje, maar geen rare klikjes of rare duwbewegingen)
http://forum.xda-develope...oose-home-button-t3080768
http://forums.androidexpe...s-little-shaky-loose.html
je moet het uiteraard voor jezelf beslissen maar ik zou het niet accepteren (heb ik ook niet gedaan
Ja hier zit hij wel vrij vast, ook geen rateltjes ofzo. Het stoort mij niet, als ik op de knop druk voelt hij solide aan en hij gaat ook niet van links naar rechts. Vermoedelijk heb ik het probleem niet, of niet in die mata dat het erg is of storendBazzaz schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:29:
[...]
http://forums.androidcent...-button-loose-rattle.html
http://forum.xda-develope...oose-home-button-t3080768
http://forums.androidexpe...s-little-shaky-loose.html
je moet het uiteraard voor jezelf beslissen maar ik zou het niet accepteren (heb ik ook niet gedaan) maar de kans dat je een home button met speling hebt is erg groot als je de reguliere S6 neemt..
Aktie is ook van toepassing op het blauwe exemplaar 32GB versie.RAAF12 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:40:
Actie geldt alleen in NL en niet voor het blauwe exemplaar. Blijkbaar zijn die populair.
Even een update:Aghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:38:
[...]
Ik las hier eerder dat de prijzen juist omhoog zijn gegaan sinds de actie dus ik geef je weinig kans. Al is 509 ook een zeer mooie prijs.
Ik heb rondgekeken, gewikt en gewogen (Note 4, S6 Edge, 64 of 128GB) maar ga voor de S6 zwart 32GB.
Waarschijnlijk koop ik hem bij Coolblue met een Gear VR (totaal: 609 + 200 - 100 = 709 euro)
MAAR: er vallen nog een paar tientjes te friemelen met een 'cashback' site. De hoogste uitkeer is volgens mijn research ippies.nl, die 4% van de aankoop in zogenaamde 'ippies' uitkeren. Je kan met die ippies producten kopen of een cadeaubon van bijv. bol.com
Omdat de BTW niet meetelt komt de aankoop van een losse S6 bij Coolblue dan uit op 503.31 euro -> 4% daarvan is 20.13 euro, dus bijna precies 20 euro cashback van ippies
Dan kost de S6 dus nog 589 - 100 = 489 euro
Goed idee?
[ Voor 6% gewijzigd door Mad Maniak op 23-07-2015 16:24 ]
Kun je natuurlijk doen, maar ik zou zelf wel stilstaan bij het volgende. Aankoop bij een goede/bekende webshop is denk ik ook wel wat waard. Waarom? Ik heb zelf 5x (!) een verkeerde S6 ontvangen (problemen met scherm en/of Home button), maar omdat ik bij Coolblue heb gekocht en dankzij hun geweldige service (en klantvriendelijkheid) was het totaal geen probleem om de telefoon keer op keer om te ruilen...en zonder moeilijke vragen of gedoe...gewoon omruilen die hap voor een nieuw toestel. Ik wil niet weten hoeveel moeite/tijd en kopzorgen dit mij had gekost bij een of andere totaal-onbekende webshop...Mad Maniak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:10:
[...]
Even een update:
Ik heb rondgekeken, gewikt en gewogen (Note 4, S6 Edge, 64 of 128GB) maar ga voor de S6 zwart 32GB.
Waarschijnlijk koop ik hem bij Coolblue met een Gear VR (totaal: 609 + 200 - 100 = 709 euro)
....
Goed idee?
Ik zou het wel weten...die paar tientjes extra kan enorm de moeite waard zijn.
Helemaal mee eens!dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:16:
[...]
Kun je natuurlijk doen, maar ik zou zelf wel stilstaan bij het volgende. Aankoop bij een goede/bekende webshop is denk ik ook wel wat waard. Waarom? Ik heb zelf 5x (!) een verkeerde S6 ontvangen (problemen met scherm en/of Home button), maar omdat ik bij Coolblue heb gekocht en dankzij hun geweldige service (en klantvriendelijkheid) was het totaal geen probleem om de telefoon keer op keer om te ruilen...en zonder moeilijke vragen of gedoe...gewoon omruilen die hap voor een nieuw toestel. Ik wil niet weten hoeveel moeite/tijd en kopzorgen dit mij had gekost bij een of andere totaal-onbekende webshop...
Maar het mooie is: mijn rekenvoorbeeld is bij coolblue!
zo echt wel, ik ook bij Coolblue en er wordt gewoon totaal niet moeilijk gedaan, gewoon hop weer een nieuwe.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:16:
[...]
Kun je natuurlijk doen, maar ik zou zelf wel stilstaan bij het volgende. Aankoop bij een goede/bekende webshop is denk ik ook wel wat waard. Waarom? Ik heb zelf 5x (!) een verkeerde S6 ontvangen (problemen met scherm en/of Home button), maar omdat ik bij Coolblue heb gekocht en dankzij hun geweldige service (en klantvriendelijkheid) was het totaal geen probleem om de telefoon keer op keer om te ruilen...en zonder moeilijke vragen of gedoe...gewoon omruilen die hap voor een nieuw toestel. Ik wil niet weten hoeveel moeite/tijd en kopzorgen dit mij had gekost bij een of andere totaal-onbekende webshop...
Heb er nu 3 gehaald al en nog geen commentaar gehad..
Is er ergens een overzicht met de issues waar je op moet letten als je een nieuwe S6 koopt?
Wat ik heb gelezen zijn dit de meest voorkomende problemen:
- Startknop wiebelt
- Vingerafdruksensor werkt niet consequent
- Camerasensor van Samsung i.p.v. Sony (maar lijkt zelfde kwaliteit)
- Paarse vlekken bij foto's (vooral bij de front camera bij donkere foto's)
- Gelig scherm
- Telefoongesprekken die worden verbroken
En natuurlijk de standaard dingen:
- Dode pixels
Zijn daar nog toevoegingen op?
@dafmay: dat scherm, wat voor problemen had je? Was het gelig? Ik vraag me af hoe je dat ziet zonder er twee naast elkaar te leggen. Of was het echt zo ernstig dat het direct opviel?
- Startknop wiebelt
- Gelig scherm
- Dode pixels
@dafmay: dat scherm, wat voor problemen had je? Was het gelig? Ik vraag me af hoe je dat ziet zonder er twee naast elkaar te leggen. Of was het echt zo ernstig dat het direct opviel?
Aha!!!Mad Maniak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:17:
[...]
Helemaal mee eens!
Maar het mooie is: mijn rekenvoorbeeld is bij coolblue!
Helemaal mee eens, top service bij Coolblue.. Ik heb ook een paar S6(edge) gehad ook de zelfde problemen, bij de Samsung Store doen ze best moeilijk en bij Mediamarkt is helemaal een ramp maar Coolblue echt super service. Ik heb eergister de groene S6 edge ontvangen van Coolblue, en gister zag ik dat de prijs al 20 euro gezakt is en ik krijg het prijsverschil terug op mijn rekening binnen 3 dagendafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:16:
[...]
Ik had de bekende roze en/of groene gloed/vlekken op het scherm. Het was nooit een egale kleur. En dan hebben we het heel specifiek over recht op het scherm kijken (dus niet de normale kleurverschuiving als je het toestel kantelt...dit hoort immers helaas bij de type Amoled scherm dat Samsung gebruikt en zul je op de koop toe moeten nemen).Mad Maniak schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:23:
Is er ergens een overzicht met de issues waar je op moet letten als je een nieuwe S6 koopt?
- Startknop wiebelt
- Gelig scherm
- Dode pixels
Ik gebruik altijd de Basic stand qua schermkleuren, dat geeft de meest natuur-getrouwe kleuren (en is ook wel bewezen in alle uitvoerige scherm tests), en vind ik persoonlijk het prettigst. Dat kan het scherm enigzins gelig aandoen (warme kleur wit ipv blauwe koele kleur). Ook hier zitten overigens zeker wel verschillen tussen de diverse schermen van de S6. Maar dat heb ikzelf niet echt meegewogen, het was puur de roze/groene gloed/vlekken en een niet-egaal scherm.
Ps het is lastig te zien, vooral in goed (dag)licht. Iedere keer tijdens omruilen bij Coolblue in de winkel (overdag) was het erg lastig te zien of het scherm van het nieuwe toestel wel goed was. En iedere keer na aankomst thuis, en pas 's avonds in minder (fel) licht viel weer de roze/groene gloed op. Ik vond het uitermate lastig om te zien afhankelijk van de omgeving.
Ikzelf heb daarnaast 2x een losse Home button gehad, en 2x een gleuf/ruimte tussen glas (scherm) en constructie (zijkant) van het toestel. Het opvallende hierbij is dat het steeds om de reguliere witte 64Gb versie van de S6 ging.
Daarna overgestapt op een zwarte 32GB versie en deze is op alle punten perfect. Toevalstreffer of kleine groene mannetjes...zeg het maar
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 23-07-2015 16:41 ]
Kijk dat is veel waard, beter prima service en paar tientjes meer.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:26:
[...]
Helemaal mee eens, top service bij Coolblue.. Ik heb ook een paar S6(edge) gehad ook de zelfde problemen, bij de Samsung Store doen ze best moeilijk en bij Mediamarkt is helemaal een ramp maar Coolblue echt super service. Ik heb eergister de groene S6 edge ontvangen van Coolblue, en gister zag ik dat de prijs al 20 euro gezakt is en ik krijg het prijsverschil terug op mijn rekening binnen 3 dagen.
Of nog beter goede service en een paar tientjes minder - het is namelijk bij coolbluepappaleone schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:34:
[...]
Kijk dat is veel waard, beter prima service en paar tientjes meer.
@dafmay: bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik ga er op letten.
En ook dat laatste is natuurlijk uitstekend afgehandeld door de mensen van CoolblueMeulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:26:
[...]
Helemaal mee eens, top service bij Coolblue.. Ik heb ook een paar S6(edge) gehad ook de zelfde problemen, bij de Samsung Store doen ze best moeilijk en bij Mediamarkt is helemaal een ramp maar Coolblue echt super service. Ik heb eergister de groene S6 edge ontvangen van Coolblue, en gister zag ik dat de prijs al 20 euro gezakt is en ik krijg het prijsverschil terug op mijn rekening binnen 3 dagen.
Zeker, had het eigenlijk niet verwacht omdat hun daar normaal gesproken niet aan doen volgens mij maar ik dacht zal het is proberendafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:36:
[...]
En ook dat laatste is natuurlijk uitstekend afgehandeld door de mensen van Coolblue
Haha, ik heb ook nog een coupon van 7.50 voor coolblue gevonden. Toch 30 euro bespaard met een beetje prutsen, daar heb ik dan veel lol in.
Zou je mij eens uit kunnen leggen wanneer je Home button dan los zit? De mijne hoor je als je hard met het toestel schudt en als ik mijn vinger er op leg en dan een beetje beweeg dan kan de knop enigszins naar links of rechts bewegen. Zelf had ik hier nog geen conclusie aan verbonden totdat ik veel klachten over de Home button lees. Heb zelf ook niet het idee dat het bij mij een defect of probleem is. Maar omdat het vrij subjectief is ben ik wel benieuwd wat bij jou een losse Home button is en hoe een 'vaste' dan aanvoelt/beweegt?dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Ikzelf heb daarnaast 2x een losse Home button gehad, en 2x een gleuf/ruimte tussen glas (scherm) en constructie (zijkant) van het toestel. Het opvallende hierbij is dat het steeds om de reguliere witte 64Gb versie van de S6 ging.
Daarna overgestapt op een zwarte 32GB versie en deze is op alle punten perfect. Toevalstreffer of kleine groene mannetjes...zeg het maar
[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 23-07-2015 17:24 ]
Bij mij was het in beide gevallen dat de Home button aan de linkerkant ietsje losjes zat en aan de rechterkant mooi strak. In 1 geval was er geen duidelijke klik te horen/voelen bij indrukken van de button (willekeurige kant of midden) en in 1 geval was er wel een duidelijke klik geluid en gevoel. Kortom 1x een soft-touch en 1x een ferme klikAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:24:
[...]
Zou je mij eens uit kunnen leggen wanneer je Home button dan los zit? De mijne hoor je als je hard met het toestel schudt en als ik mijn vinger er op leg en dan een beetje beweeg dan kan de knop enigszins naar links of rechts bewegen. Zelf had ik hier nog geen conclusie aan verbonden totdat ik veel klachten over de Home button lees. Heb zelf ook niet het idee dat het bij mij een defect of probleem is. Maar omdat het vrij subjectief is ben ik wel benieuwd wat bij jou een losse Home button is en hoe een 'vaste' dan aanvoelt/beweegt?
Mijn huidige toestel heeft Home button die mooi egaal indrukt...dus beide kanten gelijk. En verder hoor en voel ik een klik bij het indrukken, maar deze is niet te soft en niet te strak.
Sjezus waar hebben we het eigenlijk over

Haha als je het zo terugleest is dat een goede vraag ja. Was vooral even benieuwd of mijn S6 stuk is of toch in orde. Zo lang het mij oké lijkt is het prima in the end.
Begin in elk geval steeds enthousiaster te worden over de S6. Material design thema vind ik erg gaaf. Al is het keyboard wel even wennen omdat er geen blokjes om de toetsen heen zitten
Begin in elk geval steeds enthousiaster te worden over de S6. Material design thema vind ik erg gaaf. Al is het keyboard wel even wennen omdat er geen blokjes om de toetsen heen zitten
Bij mij was het ook aan de linkse kant, als je er met je vinger op tikt hoor je ook dat de knop los zit, bij mij was het ook als je over de knop heen kijkt dat links iets lager ligt dan rechts.dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:39:
[...]
Bij mij was het in beide gevallen dat de Home button aan de linkerkant ietsje losjes zat en aan de rechterkant mooi strak. In 1 geval was er geen duidelijke klik te horen/voelen bij indrukken van de button (willekeurige kant of midden) en in 1 geval was er wel een duidelijke klik geluid en gevoel. Kortom 1x een soft-touch en 1x een ferme klik
Mijn huidige toestel heeft Home button die mooi egaal indrukt...dus beide kanten gelijk. En verder hoor en voel ik een klik bij het indrukken, maar deze is niet te soft en niet te strak.
Sjezus waar hebben we het eigenlijk over![]()
Ik ben ook zeer enthousiast...is niet voor niets dat ik 5x op&neer ben gereden vanuit Den Haag naar Rotterdam om toestel om te ruilenAghanim schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:53:
Haha als je het zo terugleest is dat een goede vraag ja. Was vooral even benieuwd of mijn S6 stuk is of toch in orde. Zo lang het mij oké lijkt is het prima in the end.
Met je eens...het Material design thema (beiden) zijn er mooi en gebruik ikzelf ook
Exact...dat was ik inderdaad nog vergeten te melden...zonder indrukken van Home button en erop tikken hoor en voel je al dat deze aan 1 kant los zit.Meulendijks89 schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:59:
[...]
Bij mij was het ook aan de linkse kant, als je er met je vinger op tikt hoor je ook dat de knop los zit, bij mij was het ook als je over de knop heen kijkt dat links iets lager ligt dan rechts.
Ik heb nu sinds een week last van dat mijn aan/uit knop soms blijft steken bij het induwen. Dus dat ik het pop up scherm krijg te zien van mobiel uitschakelen, vliegtuigstand en opnieuw opstarten. Hebben meer mensen hier last van? Enig idee of dit op te lossen is?
Oei...dat lijkt mij een lastige om zelf op te lossen, tenzij er iets naast de button is komen te zitten dat er nu voor zorgt dat de button vast zit of extra stroef gaat, en je erbij kunt met een speld oid om het ertussenuit te halen. Ik ben bang dat er waarschijnlijk niets anders op zit dan langs de winkel of terugsturen naar samsung of reparatiewinkel...MLPN schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 18:37:
Ik heb nu sinds een week last van dat mijn aan/uit knop soms blijft steken bij het induwen. Dus dat ik het pop up scherm krijg te zien van mobiel uitschakelen, vliegtuigstand en opnieuw opstarten. Hebben meer mensen hier last van? Enig idee of dit op te lossen is?
Ik heb enkele S6'en in mijn handen gehad en de thuisknop zat bij allemaal even los als de mijne. In het begin maakte ik mij ook wat zorgen, maar zonder dit forum had ik het niet eens opgemerkt. Dat de andere S6'en (winkeldemo's vooral) er ook last van hadden heeft mij dan gerust gesteld. Hij werkt wel even goed links als rechts als in het midden en rammelt niet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic
Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.