Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:16
RustStorm schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:09:
[...]

Ik ben me ineens aan het afvragen gegaan: wat bedoel je eigenlijk met een geel scherm? Of eigenlijk: was het echt heel erg evident geel, of moest je toch wel "goed kijken" om een gele gloed te ontdekken?
Nou, als je recht op de S6 kijkt moet het scherm gewoon wit zijn waar wit is, bijvoorbeeld in het vak waar ik deze tekst typ. Bij mij is dit vak juist geel als ik er recht op kijk, als ik anders op het toestel ga kijken wordt het juist meer wit maar zo houd niemand het toestel vast.

Het is echt een gele waas over het hele scherm behalve de edges die zijn dan weer goed. Vooral als ik de S6 langs een ander toestel hou valt het heel erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Zojuist de groene edge ontvangen, zie het verschil met mijn goude edge met gele waas over het scherm!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/DENHHsQfOGt89znFrZbfIWL1/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:39
Meulendijks89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:05:
[...]

Nou, als je recht op de S6 kijkt moet het scherm gewoon wit zijn waar wit is, bijvoorbeeld in het vak waar ik deze tekst typ. Bij mij is dit vak juist geel als ik er recht op kijk, als ik anders op het toestel ga kijken wordt het juist meer wit maar zo houd niemand het toestel vast.

Het is echt een gele waas over het hele scherm behalve de edges die zijn dan weer goed. Vooral als ik de S6 langs een ander toestel hou valt het heel erg op.
Alright. De reden dat ik het vroeg is: wellicht heb ik er ook "last" van. Maar durf het dus niet met zekerheid te zeggen. Sterker nog, als ik nu naar mijn desktopscherm kijk heb ik het idee dat deze precies hetzelfde weergeeft als m'n telefoon. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt als het gaat om de randen en wanneer je het toestel iets schuiner houdt. Het lijkt dan idd witter te worden... Heb er in ieder geval geen last van. Het wit is niet per sé spierwit, maar uitermate geel wil ik het ook niet noemen. Vreemd verhaal eigenlijk. ^_^

Zie zojuist je foto. Eerlijk gezegd denk ik dat die van mij eerder blauw is dan geel als ik het zo bekijken! haha/ Vermoed dat het bij mij wel goed zit... Hmmmz :D

[ Voor 6% gewijzigd door RustStorm op 21-07-2015 09:54 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09
Meulendijks89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:41:
Zojuist de groene edge ontvangen, zie het verschil met mijn goude edge met gele waas over het scherm!

[afbeelding]
Zo dat is wel heel erg duidelijk aanwezig. Bedankt. Op deze manier kan ik de mijnes ook testen als hij binnen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Iemand hier al bericht van gekregen namens Samsung? :) (uiteraard na het te hebben ingediend ;))
Ja ik, dat deelname is geaccepteerd en dat ik voorafgaand aan de uitbetaling nog een berichtje zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
nnndoh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 09:56:
[...]

Ja ik, dat deelname is geaccepteerd en dat ik voorafgaand aan de uitbetaling nog een berichtje zou krijgen.
Hoeveel dagen heeft dat geduurd tussen indienen en acceptatie?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
1 dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:39:
Geen zin meer in. Heb jarenlang Nexus toestellen gehad en dus volop geëxperimenteerd net rooten, flashen etc., maar wil daar gewoon geen tijd meer insteken :) Ik laat dit toestel volledig origineel, ga niet rooten etc.
Geef je groot gelijk, niet dat stock-rom's altijd perfect zijn want dat zijn ze echt niet altijd, maar met custom rom's is het altijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Heb je de documenten opgestuurd via de post (hier staat namelijk iets over vermeld in FAQ), of is het bij jou ook gewoon digitaal gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
RustStorm schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:01:
[...]

Heb je de documenten opgestuurd via de post (hier staat namelijk iets over vermeld in FAQ), of is het bij jou ook gewoon digitaal gegaan?
Alles via de website gedaan, foto's gemaakt van kassabon en doos waar toestel inzat met de mobiel.
imei nummer enzo ook nog ingevult.

Daarna mailtje gehad dat alles in goede orde ontvangen is, dag later bevestiging.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:42

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

De eerste paar maanden dat ik mijn S6 had, kreeg ik telkens de prachtigste foto's van Flickr op mijn lockscreen. Deze waren weersafhankelijk én localised, dus op mijn werk in Amsterdam kreeg ik grachten, het Rijksmuseum, en dergelijke te zien. Thuis in Zaandam kreeg ik de Zaanse Schans, enz enz. Nu, sinds een paar weken denk ik, zie ik alleen maar standaard foto's, enkel afhankelijk van het weertype. Ik mis mijn omgevingsfoto's ;(. Hebben meer mensen hier last van? Is er een oplossing voor? Ik vind het stom :(.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Ik zou dan leegstand schiedam op mijn toestel te zien krijgen met Flickr, nee dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
nnndoh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Alles via de website gedaan, foto's gemaakt van kassabon en doos waar toestel inzat met de mobiel.
imei nummer enzo ook nog ingevult.

Daarna mailtje gehad dat alles in goede orde ontvangen is, dag later bevestiging.

Ben benieuwd.
Thanks! Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice. En nu blijkt dat ze m'n bestanden niet in goede orde ontvangen hebben. Dus ik mail deze nu naar ze toe (inclusief registratienummer) en dan neem ik aan dat ze het voor me zullen regelen.

Ik hou jullie wel even op de hoogte van stand van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:03

[afbeelding]
Dat is inderdaad wel erg duidelijk. Welke beeld instelling gebruik je voor beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryan_ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:35:
[...]
Dat is inderdaad wel erg duidelijk. Welke beeld instelling gebruik je voor beide?
Wat mij opvalt is dat de linker notificatiebalk grijs is en de andere zwart.
Misschien vertekent het op mijn monitor, maar ik zie geen geel, en heb eerder het idee dat de linker wat donkerder staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

nnndoh schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:27:
Ik zou dan leegstand schiedam op mijn toestel te zien krijgen met Flickr, nee dank je :)
Ook daar zijn vast leuke foto's gemaakt door flickraars ;). Ik vind dit echt zo'n leuke feature... Als ik op visite of zo was ergens, dan keek ik altijd wel een paar keer op mijn lockscreen. Maar nu niets meer, baal er wel van.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:04
Bart ® schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:50:
[...]

Ook daar zijn vast leuke foto's gemaakt door flickraars ;). Ik vind dit echt zo'n leuke feature... Als ik op visite of zo was ergens, dan keek ik altijd wel een paar keer op mijn lockscreen. Maar nu niets meer, baal er wel van.
En hoe kreeg je dat voor mekaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-10 12:30
kun je instellen, bij instellingen-achtergronden, en dan vergrendelscherm kiezen, daar staat een optie "live weer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:00:
[...]

Geef je groot gelijk, niet dat stock-rom's altijd perfect zijn want dat zijn ze echt niet altijd, maar met custom rom's is het altijd wat.
Als ik over een week of twee nog steeds geen 5.1.1 binnen heb, misschien maar eens aan de bel trekken bij de Mediamarkt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RigolleM schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:08:
[...]

En hoe kreeg je dat voor mekaar?
Hoe kreeg ik wat voor elkaar? Ik heb niets gedaan, deed ie vanaf het moment dat ik de gsm in gebruik nam. En nu doet ie het niet meer.
stijnec1 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:12:
kun je instellen, bij instellingen-achtergronden, en dan vergrendelscherm kiezen, daar staat een optie "live weer"
Staat ie op. Ik krijg wel foto's van het actuele weer, maar niet meer aangepast aan de locatie. En daar staat nergens een optie voor...

[ Voor 38% gewijzigd door Bart ® op 21-07-2015 11:19 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Als ik over een week of twee nog steeds geen 5.1.1 binnen heb, misschien maar eens aan de bel trekken bij de Mediamarkt of zo.
Updates zijn vaak provider afhankelijk, welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ryan_ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:35:
[...]

Ik had ze beide op smoker cinema staan, normaal gebruik ik liever basis. Ben net terug geweest naar Samsung maar helaas ze willen niet ruilen want het scherm os gewoon goed volgens hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Bart ® schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:19:
[...]

Hoe kreeg ik wat voor elkaar? Ik heb niets gedaan, deed ie vanaf het moment dat ik de gsm in gebruik nam. En nu doet ie het niet meer.

[...]

Staat ie op. Ik krijg wel foto's van het actuele weer, maar niet meer aangepast aan de locatie. En daar staat nergens een optie voor...
Heb al vaak mijn S6 gereset (factory reset) en stond nooit op die 'live weer', dus je hebt dit zelf aangepast hoor ;)
Zocht het weer te ver, was Flickr app aan het bestuderen, maar heeft niks met Flickr te maken. De standaard widget van de S6 is AccuWeather en ik dacht dat dit vroeger Yahoo was, wellicht heeft het hiermee te maken. Flickr is namelijk van Yahoo.

Krijg ook enkel een weerplaatje geen locatie beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
RigolleM schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:20:
[...]

Updates zijn vaak provider afhankelijk, welke provider heb je?
KPN. Maakt dat ook uit als het toestel los gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:29:
[...]
KPN. Maakt dat ook uit als het toestel los gekocht is?
Nee want dan is hij unbranded.
Maar je bent wel afhankelijk van wat er in de CSC-code staat, toets via de dialer *#1234#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-10 22:21

DYX

Inmiddels ook een paar dagen in het bezig van een S6 ter vervanging van mij ter zielen zijnde S3 (kortsluiting, alle data weg). Over de accuduur ben ik tot nu toe erg tevreden, maar ik zit er dan ook niet de gehele dag mee te spelen. Enige irritant wat ik tot nu toe heb is de standaard mail app (was op de S3 ook al zo). je kan instellen dat hij max 200 mails ophaalt. Dat is leuk, totdat je een mail verwijderen, dan gaat hij dus een oude mail ophalen en markeren als Ongelezen en krijg je hier ook een notificatie van. Heb ik ergens een setting over het hoofdgezien misschien?

Ps. het is ook een unbranded en krijg ook 5.1.1 niet binnen @ KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
DYX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:59:
Inmiddels ook een paar dagen in het bezig van een S6 ter vervanging van mij ter zielen zijnde S3 (kortsluiting, alle data weg). Over de accuduur ben ik tot nu toe erg tevreden, maar ik zit er dan ook niet de gehele dag mee te spelen. Enige irritant wat ik tot nu toe heb is de standaard mail app (was op de S3 ook al zo). je kan instellen dat hij max 200 mails ophaalt. Dat is leuk, totdat je een mail verwijderen, dan gaat hij dus een oude mail ophalen en markeren als Ongelezen en krijg je hier ook een notificatie van. Heb ik ergens een setting over het hoofdgezien misschien?

Ps. het is ook een unbranded en krijg ook 5.1.1 niet binnen @ KPN
Waarschijnlijk is het ding ook de map "alle mails" aan het synchroniseren.. dan wordt alles dubbel gemeld (ook verzonden en verwijderde berichten)..

Verder zou ik via Smart Switch met de p.c. eens proberen te updaten.. Wil nog wel eens helpen (vooral als een eerdere melding van een update per ongeluk een keer is weggedrukt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
_Nick__ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:06:
[...]
Verder zou ik via Smart Switch met de p.c. eens proberen te updaten.. Wil nog wel eens helpen (vooral als een eerdere melding van een update per ongeluk een keer is weggedrukt)..
Ik ga dat eens een keer proberen. Ik wacht nog even een spontane melding af. Anders Smart Switch maar eens gerbuiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Nee want dan is hij unbranded.
Maar je bent wel afhankelijk van wat er in de CSC-code staat, toets via de dialer *#1234#
Daaruit blijkt dat ik een FPH versie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Hier ook, ik wacht nog wel even af. Zal niet heel lang meer duren denk ik.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

_Nick__ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:06:
[...]

Waarschijnlijk is het ding ook de map "alle mails" aan het synchroniseren.. dan wordt alles dubbel gemeld (ook verzonden en verwijderde berichten)..

Ik zie ze niet zozeer dubbel, maar hij wil er graag precies 200 gesynced hebben staan op me telefoon. Misschien eens kijken naar een andere app.

Thx voor de tip, zal het vanavond eens proberen met Smart Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Daar heeft mediamarkt niets mee te maken. De updates komen van Samsung. Maar als je zolang niet wil wachten pak je odin en de rom van sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:32:
[...]
Nee, er staat G920FPHN1AOCN en G920F is het type telefoon, jij hebt PHN en dus stock NL en daar waren we gisteren al achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Tikfout :X

Er staat nu G920FPHN1AODQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
DYX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:03:
[...]

Ik zie ze niet zozeer dubbel, maar hij wil er graag precies 200 gesynced hebben staan op me telefoon. Misschien eens kijken naar een andere app.

Thx voor de tip, zal het vanavond eens proberen met Smart Switch
Aantal mails om te "syncen" zie ik niet staan.. er staat wel het aantal dagen dat je mails wilt "syncen"..
Instellingen>Account selecteren>Periode voor synchroniseren e-mail (staat standaard op drie dagen (is dat bij jou 200?!)..

Gooi de account er eens uit (verwijderen) en voer deze opnieuw in.. hielp enorm bij mij.. (gebruik voor Gmail exchange-instellingen (werken vanzelf goed))..

Behalve Smart Switch is het flashen met Odin van de originele firmware natuurlijk ook een optie.. is echt niet spannend en je kunt dan zelf het moment bepalen waarop daarna misschien iets verkeerd zou kunnen gaan ;-) doe dit meestal vóór of tegen het weekend.. Gebruik sinds 25 juni jl. al de Franse firmware (5.1.1) en deze doet het perfect (had anders de PHN-versie er voor de zekerheid nog eens overheen geflasht)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik krijg de update ook niet automatisch binnen op mijn nieuwe S6 Edge Green, heb gewoon via odin 5.1.1 er op gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:46:
Ik krijg de update ook niet automatisch binnen op mijn nieuwe S6 Edge Green, heb gewoon via odin 5.1.1 er op gezet :)
Kijk weer iemand die wijs is, iedereen blijft maar zeuren dat de update niet komt. Zo simpel kan het zijn. :)
Ps hoe is je groene versie wel mooi toch ?

[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 21-07-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Kijk weer iemand die wijs is, iedereen blijft maar zeuren dat de update niet komt. Zo simpel kan het zijn. :)
Ps hoe is je groene versie wel mooi toch ?
Het is een erg mooi toestel, wel even wennen want het is toch anders haha. Denk dat ik deze wel ga houden al is er nog een lichte twijfel voor de witte. Het scherm is in iedergeval een heel stuk beter dan de goude S6 edge, zoals je kan zien op de afbeelding Meulendijks89 in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

Durf al bijna niet meer te ruilen aangezien deze wel goed is haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:53:
[...]

Het is een erg mooi toestel, wel even wennen want het is toch anders haha. Denk dat ik deze wel ga houden al is er nog een lichte twijfel voor de witte. Het scherm is in iedergeval een heel stuk beter dan de goude S6 edge, zoals je kan zien op de afbeelding Meulendijks89 in "[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie"

Durf al bijna niet meer te ruilen aangezien deze wel goed is haha :+
Perfect veel plezier met je toestel, maar dat gaat ongetwijfeld lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Perfect veel plezier met je toestel, maar dat gaat ongetwijfeld lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een gele waas. Op veel telefoons van diverse merken had je vaak last van vlekken in het beeld of verschil in boven en onder.

Dit lijkt gewoon op een andere calibratie of kleurtemperatuur van het scherm. Waarschijnlijk is de een wat warmer wit en de ander koeler wit. Als je 10 telefoons naast elkaar ligt van welk merk dan ook dan zie je verschil in kleurtemperatuur. Dit verschijnsel heb je ook met computer schermen.

Leg hem eens naast een Xperia Z3 of iPhone en dan lijkt de S6 ook weer geel.
De enigste optie waarbij je bij de S6 een beetje koeler wit krijgt is de scherm modus op "aanpasbaar display" te zetten, want alle andere opties zorgen voor een warmer wit.

Ik zeg niet dat jij dit hoeft te accepteren maar ik denk dat veel mensen dit niet eens op zou vallen. Misschien dat het in het echt erger is dan op foto, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Garret1410 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd niet echt een gele waas. Op veel telefoons van diverse merken had je vaak last van vlekken in het beeld of verschil in boven en onder.

Dit lijkt gewoon op een andere calibratie of kleurtemperatuur van het scherm. Waarschijnlijk is de een wat warmer wit en de ander koeler wit. Als je 10 telefoons naast elkaar ligt van welk merk dan ook dan zie je verschil in kleurtemperatuur. Dit verschijnsel heb je ook met computer schermen.

Leg hem eens naast een Xperia Z3 of iPhone en dan lijkt de S6 ook weer geel.
De enigste optie waarbij je bij de S6 een beetje koeler wit krijgt is de scherm modus op "aanpasbaar display" te zetten, want alle andere opties zorgen voor een warmer wit.

Ik zeg niet dat jij dit hoeft te accepteren maar ik denk dat veel mensen dit niet eens op zou vallen. Misschien dat het in het echt erger is dan op foto, dat weet ik niet.
Zou zomaar is kunnen maar ik vond het echt te geel, ik heb het toestel inderdaad naast een iPhone 6 gehouden en dan is het helemaal erg geel maar met een iPhone kan je noet vergelijken aangezien die LCD heeft. Achja ben met het toestel wat ik nu heb tevreden.

Wat betreft de scherm modus heb je gelijk, aanpasbaar display geeft beste wit maar dat maakte bij die goude edge van mij niet uit want geel kwam bij elke instelling weer terug en bij de groene edge die ik nu heb is dat niet zo.

[ Voor 8% gewijzigd door DM89 op 21-07-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

_Nick__ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Aantal mails om te "syncen" zie ik niet staan.. er staat wel het aantal dagen dat je mails wilt "syncen"..
Instellingen>Account selecteren>Periode voor synchroniseren e-mail (staat standaard op drie dagen (is dat bij jou 200?!)..

Gooi de account er eens uit (verwijderen) en voer deze opnieuw in.. hielp enorm bij mij.. (gebruik voor Gmail exchange-instellingen (werken vanzelf goed))..

Behalve Smart Switch is het flashen met Odin van de originele firmware natuurlijk ook een optie.. is echt niet spannend en je kunt dan zelf het moment bepalen waarop daarna misschien iets verkeerd zou kunnen gaan ;-) doe dit meestal vóór of tegen het weekend.. Gebruik sinds 25 juni jl. al de Franse firmware (5.1.1) en deze doet het perfect (had anders de PHN-versie er voor de zekerheid nog eens overheen geflasht)..
Het gaat om een normaal pop3 account. Hierbij heb ik dus niet de optie "Periode voor synchroniseren e-mail", maar "Aantal e-mails dat moet worden geladen" en deze staat op 200. In theorie klinkt het leuk hij moet er 200 laden, maar dat hij dus altijd strak die 200 aanhoudt ook als je mail verwijderd is lichteijk irritant. Enige manier is om hem te configureren op 'Totaal' zodat altijd alle mail ophaalt of andere mail client zoals me collega ook al zei.

Ik had me S3 vorige week ook al met Odin geflashed, dus dat moet wel lukken. Maar had de update gewoon sowieso wel via OTA verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
JDL15 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:56:
[...]

Ja echt bizar he? Had het idd gelezen.. Gekke is dat ik hier verder niet heel veel mensen over hoor klagen. Bij mij vindt het ook juist plaats als ik de telefoon kantel bij het afspelen. Ik weet nu niet of we 2 maandagochtend modellen hebben of dat het gewoon niet goed is gedaan door Samsung (want ik lees wel veel bluetooth car kit problemen op internet).

Helaas functioneert hij bij mij heel slecht bij mijn Beats pill of TDK speler.. Vandaag zou (preventief) een nieuw mainboard erin zijn gezet en ik krijg hem morgenavond terug bij de training. Tzt post ik even mijn bevindingen, op hoop van zege!

Hoop ik ook dat de WiFi verbinding weer beter wordt :o
Niet iedereen zal er gebruik van maken met aparte boxen maar mij viel het heel erg op. Daar sta je dan met een gloednieuwe S6 tegenover een Iphone. Toch wel lullig dan. Kraakte als de mieter in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 17:03
Boneka schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:40:
[...]

Niet iedereen zal er gebruik van maken met aparte boxen maar mij viel het heel erg op. Daar sta je dan met een gloednieuwe S6 tegenover een Iphone. Toch wel lullig dan. Kraakte als de mieter in ieder geval.
Had ik PRECIES hetzelfde, werd de (gewaande) Iphone superioriteit weer even aangehaald door mijn vrienden (zowel WiFi als bluetooth)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

RigolleM schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Heb al vaak mijn S6 gereset (factory reset) en stond nooit op die 'live weer', dus je hebt dit zelf aangepast hoor ;)
Zocht het weer te ver, was Flickr app aan het bestuderen, maar heeft niks met Flickr te maken. De standaard widget van de S6 is AccuWeather en ik dacht dat dit vroeger Yahoo was, wellicht heeft het hiermee te maken. Flickr is namelijk van Yahoo.

Krijg ook enkel een weerplaatje geen locatie beelden.
Ik heb ook geen Flickr app, en ook geen account daar. Toch doet ie het zo, uit zichzelf, zonder dat ik ooit iets ingesteld heb.

En spontaan gaf ie net weer een localised foto...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/M3BWfqf.jpg

Heel vreemd allemaal. Hopelijk blijft het zo *;

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:10
Mijn S6 draait perfect na een Odin-update naar 5.1.1 en factory reset.

Maar nu merk ik toch weer iets vreemds: bij het delen van foto's in Google Hangouts worden foto's NA het verzenden 90° gedraaid weergegeven in mijn scherm, waardoor ze dus scheef staan. In alle gallery-apps staan de foto's wel goed. En ook bij de ontvangers staan ze vreemd genoeg wel goed.

Dit fenomeen doet zich voor als ik vanuit de Hangouts-app foto's deel of vanuit Google Photo's, maar niet als ik ze deel vanuit de Samsung Gallery app.

Iemand hetzelfde al meegemaakt?

Op dit productforum van Google melden mensen met verschillende merken&toestellen hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:03
Bart ® schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:07:
[...]

Ik heb ook geen Flickr app, en ook geen account daar. Toch doet ie het zo, uit zichzelf, zonder dat ik ooit iets ingesteld heb.

[afbeelding]

I want! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
[...]

[afbeelding]

Vinnger ingdrukt houden op home scherm - Achtergrond.
Links boven kiezen voor Vergrendelscherm.
Kies live weer.

Zo komt dat Flikr spul te voorschijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik maak geen gebruik van bt dus kan het niet oordelen maar een iphone6 is echt niet superieur hoor. Heb hem ook gehad en er zijn genoeg beperkingen om je aan te ergeren.

Toch vind ik het wel vreemd dat bt niet goed werkt. Zou het best willen testen maar heb nu geen bt luidspreker of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX

DYX

Net even Smart Switch gedownload en zodra ik me telefoon verbond gaf hij aan dat er een update (ga even aannemen dat dit 5.1.1 is, hij is nog bezig) voor was. Dus je hoeft het niet via Odin te doen indien men dit niet prettig vindt. Met Smart Switch geef je wel de helft van je privacy weg, maar oke....

Edit: dat was een update, maar geen 5.1.1 :'(

[ Voor 7% gewijzigd door DYX op 21-07-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[...]
Bij mij doet hij het alvast niet... mss ligt het aan de Belgische steden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DYX schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:03:
Net even Smart Switch gedownload en zodra ik me telefoon verbond gaf hij aan dat er een update (ga even aannemen dat dit 5.1.1 is, hij is nog bezig) voor was. Dus je hoeft het niet via Odin te doen indien men dit niet prettig vindt. Met Smart Switch geef je wel de helft van je privacy weg, maar oke....

Edit: dat was een update, maar geen 5.1.1 :'(
Vandaar dus Odin simpel en snel en up to date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:08

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]

Ik heb heel vaak de S6 via BT verbonden staan met mijn LG soundbar om naar Spotify te luisteren maar heb totaal geen last van kraken of andere problemen, Klinkt gewoon top...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:30:
[...]

Vandaar dus Odin simpel en snel en up to date
Moet er daarvoor geroot worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Moet er daarvoor geroot worden?
Nee hoor het enige wat je moet doen is .... naar sammobile de nederlandse rom downloaden. Odin installeren en telefoon aansluiten en de rom erop zetten, kind doet de was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Om de zoveel tijd leest een engelse stem de klok voor. Hoe schakel ik dat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
Hier ook geen BT problemen :)
Luister in de auto vaak genoeg spotify en podcasts via beyondpod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:22:
[...]

Nee hoor het enige wat je moet doen is .... naar sammobile de nederlandse rom downloaden. Odin installeren en telefoon aansluiten en de rom erop zetten, kind doet de was. :)
Het enige nadeel is dat je dan wel weer al je userdata (foto's apps instellingen WhatsApp etc) kwijt bent toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Het enige nadeel is dat je dan wel weer al je userdata (foto's apps instellingen WhatsApp etc) kwijt bent toch?
Als het goed is kun je met smart switch ook een backup maken van je spullen.
Maar als je van 5.02 naar 5.1.1 gaat dan heeft het geen zin om een back up te maken. Mocht er iets fout gaan. Ik zou gewoon fotomappen muzie enz naar je computer zetten, en na een verse update terugzetten wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

_Tinus_ schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 16:58:
[...]

Vinnger ingdrukt houden op home scherm - Achtergrond.
Links boven kiezen voor Vergrendelscherm.
Kies live weer.

Zo komt dat Flikr spul te voorschijn :)
Ja daar staat ie dus al de hele tijd op. Maar hij gaf een hele tijd geen foto's van de omgeving, enkel van het weer (dus foto's van wolken, of van een ondergeregende tulp). Nu doet ie weer niet, heb het idee dat het misschien wel sinds 5.1.1 niet meer zo goed werkt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:22:
[...]

Ok, heb vroeger veel geroot en geflashed, dus dit klinkt wel heel erg simpel. Ik kijk het nog een weekje aan en ga dan wel zelf aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:24:
[...]

Ok, heb vroeger veel geroot en geflashed, dus dit klinkt wel heel erg simpel. Ik kijk het nog een weekje aan en ga dan wel zelf aan de slag :)
Hulp nodig altijd iemand bereikbaar hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Garret1410 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:48:
[...]

Ik maak geen gebruik van bt dus kan het niet oordelen maar een iphone6 is echt niet superieur hoor. Heb hem ook gehad en er zijn genoeg beperkingen om je aan te ergeren.

Toch vind ik het wel vreemd dat bt niet goed werkt. Zou het best willen testen maar heb nu geen bt luidspreker of iets dergelijks.
Het is jammer dat niemand het meldt. Misschien moet ik All About Phones eens berichten. Die jongens reageren vaak op berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
pappaleone schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Hulp nodig altijd iemand bereikbaar hier.
Top, ik weet jullie te vinden hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 22:14
Weet iemand een andere plek waar je de rom voor het vodafone branded toestel kan vinden om via odin te flashen? Hij staat op sammobile, maar daar kan je alleen super traaaaaag downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
still_the_same schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:26:
Weet iemand een andere plek waar je de rom voor het vodafone branded toestel kan vinden om via odin te flashen? Hij staat op sammobile, maar daar kan je alleen super traaaaaag downloaden ;)
Is inderdaad niet te doen, ben ook aan het downloaden en moet nog 4 uur wachten :'(

Hier is ook de link te vinden maar die is eveneens traag:
https://mega.co.nz/#!E05h...rGgc69KYdgYRa1wFCmxYzwH3s

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 21-07-2015 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
Op die link krijg ik geen download :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Je kan natuurlijk ook gewoon een betaald account aanmaken en dan heb je een supersnelle download ;)
Als je zoveel geld voor een telefoon betaalt moet je ook niet te gierig zijn om zo'n account aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• still_the_same
Omdat ik zo gierig ben kan ik zo'n mooie telefoon kopen ;)

Maar, even een andere vraag. Als ik een vodafone branded telefoon heb kan ik dan wel een normale sm-g920f stock-rom installeren zonder rooten? Of moet het dan ook weer de branded zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
catt4u schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:21:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon een betaald account aanmaken en dan heb je een supersnelle download ;)
Als je zoveel geld voor een telefoon betaalt moet je ook niet te gierig zijn om zo'n account aan te maken.
Really? Je zou gewoon de OTA moeten binnen krijgen dan hoef je sowieso geen account aan te maken. Sowieso ben ik al 3 accounts verder sinds ik vandaag de S6 heb gekocht (Google, Samsung en nu Sammobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
Heeft niet meteen met het toestel zelf te maken, maar heb gemerkt dat Foursquare heel wat wakelocks veroorzaakt (zelfs met samsung's automatisch stoppen functie). Is er een manier om wakelocks te beperken? Ik weet dat er een app bestaat, naam ontschiet mij

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-10 10:44

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Tomskii5 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:47:
Heeft niet meteen met het toestel zelf te maken, maar heb gemerkt dat Foursquare heel wat wakelocks veroorzaakt (zelfs met samsung's automatisch stoppen functie). Is er een manier om wakelocks te beperken? Ik weet dat er een app bestaat, naam ontschiet mij
Greenify?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
Dat is 'm! Thanks

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Is er een changelog van de nieuwere 5.1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RAAF12 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 02:57:
Is er een changelog van de nieuwere 5.1.1?
Samsung brengt nooit geen changeloguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€7,50 dan kun jje zoveel downloadenals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10 13:50
Zijn er nog meer mensen die last hebben van een trage telefoon op 5.1.1? Ik heb het op 5.0.2 niet echt in de gaten gehouden maar zelfs met uitgeschakelde apps blijft mijn dure telefoon echt een stomme telefoon :X

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/9flFGzMgJjxB58TpUIL43CDk/medium.png Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Mboh1j9oFqDZPrUdMSy2Zl7J/medium.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:08

DON PAPA

Tweaker-fan

Totaal geen last van, maar ik heb ook veel meer RAM geheugen vrij (zie screenshot).
Het enige wat ik een keer heb gedaan is bij Batterij > Details > alle apps die ik niet vaak gebruik op "autom stop" gezet. Sinds dien verbruikt mijn S6 een stuk minder geheugen, maximaal staat hij rond de 75% ongeveer.

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Mijn RAM gebruik ligt ook rond de 80%. Maar ik moet zeggen dat ik m'n telefoon zeker niet als traag ervaar... Wellicht is dat anders als ik het een en ander uit ga zetten en er minder RAM verbruikt wordt, maar vooralsnog denk ik niet dat dat nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi, hoeveel uur doet de Samsung Galaxy S6 met de scherm aan gemiddeld? Ik zit heel goed reviews te kijken van dit toestel en de Lg g4 en de note 4. :-) alleen het kost even om te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 17:03
Tinus, dank voor de tip. Ziet er leuk uit die live weather screens op het vergrendelscherm :)

Waar ik een Iphone beter in vindt is stabliliteit en intuïtiviteit (in bijvoorbeeld menu's), maar dat weegt niet op tegen de vrijheden/keuzes die ik kan maken bij Android (dan zij het maar af en toe met een crash, etc). Bovendien zijn de mogelijkheden bijna oneindig.

Gisteravond heb ik mijn S6 Edge netjes terug gekregen met een vervangen mainboard. Direct getest in mijn auto (wederom in mijn broekzak; zelfs speciaal na de training een spijkerbroek nog thuis gaan aantrekken) en deze keer speelde hij alles vlekkeloos af. Ook nog even getest op mijn andere bluetooth speler en zonder gekraak als ik het toestel kantel (dit weekend doe ik even een duurtest just to be sure).

Voor wat betreft de WiFi heb ik gisteravond wel 100x opnieuw de toggle WiFi aan/uit getikt om alles opnieuw te moeten downloaden. Toen heb ik de modem gereset en sindsdien bleef hij stabiel, ook nu op mijn werk. Dus het lijkt nog niet echt een hele vooruitgang, maar ik zal de bevindingen snel posten, als ik er wat langer mee aan de gang ben..

Wat is die backup van Samsung waardeloos! Ik kon mijn emails, contacten en nota bene klok instellingen terug halen. Ik was gewend om mijn hele home screen (inclusief apps) terug te kunnen krijgen en alle instellingen tevens.. Dit was even slikken, of heb ik wat over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:18
Ik heb recentelijk regelmatig dat mijn foon crashed en reboot. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waar dit in zit ik heb geen nieuwe apps oid geinstalleerd. Heeft iemand hier meer last van?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ComTech schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Nope, alles blijft bij hetzelfde is idem als updaten via OTA.
Doe je een factory reset, wat ik toch aanraad, dan moet je wel eerst een backup nemen (via Smart Switch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
EJSEJS schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 07:35:
Totaal geen last van, maar ik heb ook veel meer RAM geheugen vrij (zie screenshot).
Het enige wat ik een keer heb gedaan is bij Batterij > Details > alle apps die ik niet vaak gebruik op "autom stop" gezet. Sinds dien verbruikt mijn S6 een stuk minder geheugen, maximaal staat hij rond de 75% ongeveer.

[afbeelding]
holy crap.. ik heb van alles uitgezet en ook automatisch stop heb ik bij 95% aan staan van mijn apps.
Toch blijf ik standaard op 75% staan.... |:(

edit 1: Correctie 86%, na schoonmaken ram naar 71% en binnen 3 tellen 75%
edit 2: nu alweer 89% en dan doe ik gewoon helemaal niets met het toestel...

[ Voor 10% gewijzigd door furian88 op 22-07-2015 10:31 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 18:07
Waarom is het eigenlijk zo erg dat er veel geheugen in gebruik is?

Al sinds heel wat Android versies is het geheugenmanagement zo intelligent dat apps gewoon lekker geheugen mogen gebruiken tot een bepaalde grens. Als dáárna een actieve app nog geheugen wil, dan gaan er misschien eens wat apps gestopt worden.

Alleen als er toevallig apps bij zitten die echt slecht geschreven zijn en ongelimiteerd resources blijven opslokkekn is er misschien een probleem.

Zelfde geldt overigens voor desktop- en server OS'en. Waarom zo veel RAM hebben en er geen gebruik van maken? Daarom gebruiken ook die gewoon zo veel mogelijk beschikbaar RAM (meestal voor cache en andere processen, ookal zijn die mss niet de hele tijd actief) tot er nieuwe verzoeken voor allocatie van geheugen komen. Dan wordt er on demand wat geschoond en vrij gegeven om te alloceren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
eymey schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:34:
Waarom is het eigenlijk zo erg dat er veel geheugen in gebruik is?

Al sinds heel wat Android versies is het geheugenmanagement zo intelligent dat apps gewoon lekker geheugen mogen gebruiken tot een bepaalde grens. Als dáárna een actieve app nog geheugen wil, dan gaan er misschien eens wat apps gestopt worden.

Alleen als er toevallig apps bij zitten die echt slecht geschreven zijn en ongelimiteerd resources blijven opslokkekn is er misschien een probleem.

Zelfde geldt overigens voor desktop- en server OS'en. Waarom zo veel RAM hebben en er geen gebruik van maken? Daarom gebruiken ook die gewoon zo veel mogelijk beschikbaar RAM (meestal voor cache en andere processen, ookal zijn die mss niet de hele tijd actief) tot er nieuwe verzoeken voor allocatie van geheugen komen. Dan wordt er on demand wat geschoond en vrij gegeven om te alloceren.
Ik merk vrij snel dat het geheugen vol zit anders hoor... Zodra ik van mijn browser even snel schakel tussen een spel en dan weer terug wil mijn browser in 50% van de tijd de pagina meteen reloaden.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wellicht moet je het dan zoeken in fors geheugengebruik (of zelfs lek) in dat spel of in een andere app oid.

Overigens wil ik niet beweren dat er absoluut niets mis kan zijn met het geheugenmanagement sinds de update, maar mijn advies om eerst te zoeken binnen de apps die je zelf geinstalleerd hebt, blijft staan.

Het is in ieder geval heel normaal gedrag dat Android zo veel mogelijk apps in het geheugen houdt als die apps dat vragen. Sterker nog, je ziet nu zelf wat er met je browser gebeurt als hij dat niet doet ;). Het hele idee van apps in geheugen houden is dat je er snel naar kan switchen.

Maar apps killen heeft dus over het algemeen sowieo bijna nooit nut, tenzij je toevallig net 1 app er tussen hebt zitten die op hol is geslagen. Maar als dat zo is, dan is het ook handig om uit te vinden welke dat is.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 22-07-2015 10:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
eymey schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:42:
Wellicht moet je het dan zoeken in fors geheugengebruik (of zelfs lek) in dat spel of in een andere app oid.

Overigens wil ik niet beweren dat er absoluut niets mis kan zijn met het geheugenmanagement sinds de update, maar mijn advies om eerst te zoeken binnen de apps die je zelf geinstalleerd hebt, blijft staan.

Het is in ieder geval heel normaal gedrag dat Android zo veel mogelijk apps in het geheugen houdt als die apps dat vragen. Sterker nog, je ziet nu zelf wat er met je browser gebeurt als hij dat niet doet ;).

Maar apps killen heeft dus over het algemeen sowieo bijna nooit nut, tenzij je toevallig net 1 app er tussen hebt zitten die op hol is geslagen. Maar als dat zo is, dan is het ook handig om uit te vinden welke dat is.
klopt, het zij dat het ook gebeurd als ik niet dat spel gebruik, deze staat overigens ook nooit in de lijst van memory usage bovenaan. Daar staat met kop en schouders facebook met 180mb. Die je kan afsluiten om vervolgens binnen 3 tellen weer terug te zien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-10 10:36

Tammesp

Next is now

Paganstars schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:21:
Ik heb recentelijk regelmatig dat mijn foon crashed en reboot. Ik heb nog niet kunnen achterhalen waar dit in zit ik heb geen nieuwe apps oid geinstalleerd. Heeft iemand hier meer last van?
Hier heb ik geen last van gehad, maar kan zijn dat er iets niet goed ingesteld staat op de mobiel. Je kan een hard reset overwegen ;)

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
furian88 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:44:
[...]

klopt, het zij dat het ook gebeurd als ik niet dat spel gebruik, deze staat overigens ook nooit in de lijst van memory usage bovenaan. Daar staat met kop en schouders facebook met 180mb. Die je kan afsluiten om vervolgens binnen 3 tellen weer terug te zien. 8)7
Tsja, zoals ik al zei: Bij Android is het dus ook, tot op zekere hoogte uiteraard, de bedoeling dat een app die dat wil ook weer opstart ;)

Overigens, Facebook geeft ondanks z'n hoge gebruik hier op mijn alweer wat oudere Sony Xperia z1 compact geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
eymey schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:13:
[...]

Tsja, zoals ik al zei: Bij Android is het dus ook, tot op zekere hoogte uiteraard, de bedoeling dat een app die dat wil ook weer opstart ;)

Overigens, Facebook geeft ondanks z'n hoge gebruik hier op mijn alweer wat oudere Sony Xperia z1 compact geen problemen.
Facebook doet het hier ook prima verder, echter kijk ik max 10x per dag op facebook.. terwijl het 24 uur per dag boven aan staat in het geheugen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furian88 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:22:
[...]
Facebook doet het hier ook prima verder, echter kijk ik max 10x per dag op facebook.. terwijl het 24 uur per dag boven aan staat in het geheugen gebruik.
Waarom verwijder je die app niet en ga je FB niet gewoon via de browser gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android cached zoveel mogelijk in het geheugen dus het zal altijd zo veel mogelijk vol zitten.

Probleem van opnieuw laden van apps is de agressieve manier van apps afsluiten die Samsung gebruikt. Dit is een bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 11:30:
[...]

Waarom verwijder je die app niet en ga je FB niet gewoon via de browser gebruiken?
Dat is inderdaad een optie, ik ben alleen bang dat ik dan facebook helemaal niet meer bekijk, wat resulteert in chagarijnige mensen die boos zijn omdat ik hun posts niet meer lees 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Aghanim schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 23:23:
[...]

Really? Je zou gewoon de OTA moeten binnen krijgen dan hoef je sowieso geen account aan te maken. Sowieso ben ik al 3 accounts verder sinds ik vandaag de S6 heb gekocht (Google, Samsung en nu Sammobile).
Ik reageerde op jouw commentaar dat het downloaden zo langzaam ging.(met een free account)
Dat kan je dus zelf oplossen door een betaalde account te openen.
En je HOEFT geen Sammoblile account aan te maken dus ook dat is je eigen keuze.
Als je gewoon geduld hebt komt die OTA vanzelf.
Wil je 'm snel hebben dan moet je betalen.
Het is net als snel rijden, dat kost ook meer dan rustig aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Garret1410 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:08:
Android cached zoveel mogelijk in het geheugen dus het zal altijd zo veel mogelijk vol zitten.

Probleem van opnieuw laden van apps is de agressieve manier van apps afsluiten die Samsung gebruikt. Dit is een bekend probleem.
Dat opnieuw laden van apps heb ik altijd gehad op mijn nexus 5, sterker nog op elk Android toestel wat ik heb (gehad).
Heb het idee dat dat geheugenbeheer in Android toch niet zo goed is.
Heb ook een iPad die echt nooit bij de browser een webpagina opnieuw moet laden. Soms ververs ik hem zelf omdat er nog nieuws van 3 dagen terug in staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Met welke versie van ODIN hebben jullie de 5.1.1 (of een andere) geflasht?

[ Voor 68% gewijzigd door Aghanim op 27-07-2015 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:38:
Met welke versie van ODIN hebben jullie de 5.1.1 (of een andere) geflasht? Ik heb zowel 3.10 als 3.09.6 geprobeerd en bij beide versies blijft de flash hangen op NAND Write Start!!. Als ik dan afbreek is er vervolgens niks gebeurd en start het toestel gewoon de 5.0.2 op.

Heb 3 verschillende tutorials bekeken (die allen hetzelfde zijn) en 2 verschillende USB-kabels gebruikt maar geen voortgang.
Je hebt Odin 3.10.6 nodig deze versie werkt met de 5.1.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 23:23

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Aghanim schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 12:38:
Met welke versie van ODIN hebben jullie de 5.1.1 (of een andere) geflasht? Ik heb zowel 3.10 als 3.09.6 geprobeerd en bij beide versies blijft de flash hangen op NAND Write Start!!. Als ik dan afbreek is er vervolgens niks gebeurd en start het toestel gewoon de 5.0.2 op.

Heb 3 verschillende tutorials bekeken (die allen hetzelfde zijn) en 2 verschillende USB-kabels gebruikt maar geen voortgang.
offtopic:
Ik denk dat deze vraag beter past in: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Bij mij is het gelukt met 3.10 en wat ik gelezen heb ik dat ook de versie die je moet hebben voor het flashen van 5.1.1
Pagina: 1 ... 60 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.