Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bazzaz schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:44:
[...]

Lithium ion accu moet je nooit geheel leeg laten lopen.. bij 10 a 20% op de lader gooien
Klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 18:07
Vraag me bij zulke beweringen altijd af of ze echt een bewezen basis hebben.

Wat betreft Lithium ION klopt het, maar ik kan me niet voorstellen dat de telefoon zelf de accu niet beschermt tegen diep ontladen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 06:56
Dank jullie wel! :) Weer wat geleerd!

Heb hem met 5% aan de oplader gegooid, prima in orde! Merk wel dat ie wat warm wordt tijdens het opladen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:12
ComTech schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:15:
[...]

Heb hem vanavond ingevuld en ook nog geen bevestiging email ontvangen.

Iets anders hoe is de ervaring met het toetsenbord?
Ik ervaar het typen als erg lastig door rare vertragingen maak ik veel typfouten.
Spatiebalk wordt vaak gemist hierdoor maakt hij hele rare woorden.
Ligt dit nou aan mij?
Maar eens swiftkey proberen.
SwiftKey geprobeerd gaat wel beter maar vind het typen nog erg schokkerig gaan met vertragingen.
Merk ook als er een groot stuk tekst in een browservenster staat zoals nu dit bericht het scrollen erdoorheen erg traag gaat.
Vaag zou toch niet moeten mogen, met m'n nexus 5 had ik hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:44
Na 5.1.1 werken de LightFlow notificaties niet meer. De dev heeft nog geen idee of dit op te lossen is. Betreft alleen Samsung S6 en Edge. Weet iemand een goed alternatief voor verschillende kleuren notificaties (LED) dat nog wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
RustStorm schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 09:19:
Dank jullie wel! :) Weer wat geleerd!

Heb hem met 5% aan de oplader gegooid, prima in orde! Merk wel dat ie wat warm wordt tijdens het opladen.
Is normaal, komt door die fast charging. Vanaf het moment dat je in de hogere percentages komt en hij naar een trager laadtempo gaat wordt het toestel weer normaal qua temp ;-)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roost schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:55:
Na 5.1.1 werken de LightFlow notificaties niet meer. De dev heeft nog geen idee of dit op te lossen is. Betreft alleen Samsung S6 en Edge. Weet iemand een goed alternatief voor verschillende kleuren notificaties (LED) dat nog wel werkt?
Hier ben ik ook mee aan het vechten, ik heb lightmanager pro. Ook deze werkt niet meer jammer ik was best gehecht aan de verschillende kleuren bij bepaalde apps.
Het blauwe led lampje wat nu knippert is overdag bijna niet te zien. Hopelijk komt er nog een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin198
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 18:20
Roost schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:55:
Das vreemd, hier werkt lightflow nog altijd perfect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robin198 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Okay dan ga ik die even installeren en proberen. :)
Krijg hem hier niet aan de gang hoor Edgarf rom 5.1.1

[ Voor 10% gewijzigd door pappaleone op 18-07-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Tomskii5 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:07:
[...]

Is normaal, komt door die fast charging. Vanaf het moment dat je in de hogere percentages komt en hij naar een trager laadtempo gaat wordt het toestel weer normaal qua temp ;-)
Dankjewel voor het antwoord. :) _/-\o_

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:12
Niemand verder problemen met bluetooth??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
JDL15 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 16:45:
Verbinding is iets minder goed dan mijn voorgaande telefoon (Sony z1), maar gelukkig geen last van d/c,

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ComTech schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:30:
[...]

SwiftKey geprobeerd gaat wel beter maar vind het typen nog erg schokkerig gaan met vertragingen.
Merk ook als er een groot stuk tekst in een browservenster staat zoals nu dit bericht het scrollen erdoorheen erg traag gaat.
Vaag zou toch niet moeten mogen, met m'n nexus 5 had ik hier totaal geen last van.
Geen last van vertragingen en ook niet met scrollen. Vooral tweakers.net niet. Die gaat als een speer. Had het een tijdje terug wel met de Marktplaats app maar dat is nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Laatst online: 13:04
Nope werkt prima in de wagen en met de smartwatch (BT smart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:12
Maandag ga ik WEER terug naar de Samsung store, vandaag terug geweest omdat het scherm van mijn edge goud gewoon echt geel is, hun zeiden dat ik ander kleur instelling moet kiezen maar ik heb altijd basis.. heb ze allemaal geprobeerd maar het is allemaal geel.

Ik ga maandag een nieuwe eisen, voor 850 euro wil ik gewoon een goed toestel... vind het echt niet normaal.

Vooral op tweakers zie je het zo goed, het vak waar je typt ik helemaal geel als ik er recht op kijk, als ik het toestel schuin houd wordt her witter.. ook de vakken op de site die grijs horen te zijn, zijn echt helemaal geel.. verschrikkelijk zeg bahbah.

[ Voor 26% gewijzigd door DM89 op 18-07-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:51:
Maandag ga ik WEER terug naar de Samsung store, vandaag terug geweest omdat het scherm van mijn edge goud gewoon echt geel is, hun zeiden dat ik ander kleur instelling moet kiezen maar ik heb altijd basis.. heb ze allemaal geprobeerd maar het is allemaal geel.

Ik ga maandag een nieuwe eisen, voor 850 euro wil ik gewoon een goed toestel... vind het echt niet normaal.

Vooral op tweakers zie je het zo goed, het vak waar je typt ik helemaal geel als ik er recht op kijk, als ik het toestel schuin houd wordt her witter.. ook de vakken op de site die grijs horen te zijn, zijn echt helemaal geel.. verschrikkelijk zeg bahbah.
Potverdikke je zou toch zeggen dat na de eerste batch die ellende wel over zou zijn, maar nee hoor. Gewoon omruilen probeer meteen in de winkel te kijken als dat kan succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Dank voor de reacties, ik breng hem morgenavond naar die maat van mij die bij Dynafix werkt.

Ik vind het belachelijk dat ik ook nog eens €7,95 zou moeten betalen als ik hem liet ophalen en dat de kans bestaat dat Dynafix zegt dat er niks aan de hand is (dat heb ik nl, vaker meegemaakt).. Tevens kun je op die site van hun (https://www.drmobile.eu/) maar slechts 1 probleem melden, terwijl ik meerdere problemen heb, kan het haast niet geloven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Krijg nou toch wat, met 3 computers geprobeert mijn s6 met usb te verbinden (win 7,8 en 10). Krijg de hele tijd dit YouTube: 20150718 212836

Toestel al meerdere malen opnieuw opgestart maar krijg hem niet verbonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Potverdikke je zou toch zeggen dat na de eerste batch die ellende wel over zou zijn, maar nee hoor. Gewoon omruilen probeer meteen in de winkel te kijken als dat kan succes ;)
Had ik gedaan, viel daar niet zo snel op maar toen ik thuis kwam viel het echt op.. vandaag terug naar de winkel geweest maar ruilen ging niet gebeuren maar maandag ga ik het toch eisen, zie wel wat ze zeggen.. ik heb alle S en alle Note gehad maar gelukkig nooit last gehad met de vorige modellen maar bij de S6 is het echt rampzalig tot nu toe.. ik zie echt wel dat sit gewoon niet goed is dus ze moeten maar ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Laatst online: 13-10 19:52
Uberdude schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:04:
Krijg nou toch wat, met 3 computers geprobeert mijn s6 met usb te verbinden (win 7,8 en 10). Krijg de hele tijd dit YouTube: 20150718 212836

Heb ik ook met de usb kabel die ik er bij kreeg bij de s6. Met een ander usb kabel heb ik geen enkel probleem. Opladen wil de usb kabel die ik er bij kreeg weer wel zonder probleem.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 05-10 00:02
An1mA schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:23:
[...]

Heb ik ook met de usb kabel die ik er bij kreeg bij de s6. Met een ander usb kabel heb ik geen enkel probleem. Opladen wil de usb kabel die ik er bij kreeg weer wel zonder probleem.
Dat ik daar nog niet aan gedacht had :X Random micro usb cabletje gepakt en nu doet hij het wel gewoon. Toch wel raar dat hij het alleen met het originele kabeltje doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyDutch
  • Laatst online: 21-08 16:46
Uberdude schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 22:04:

Mijn originele USB Kabeltje was kapot gegaan na een week of 2 dat ik de S6 had aangeschaft,gechat via Samsung en 3 dagen later nieuw oplaadsetje in de bus...Klote maar wel goede service!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:56

DjVe

Hatsaflats!

Ik krijg na het ontgrendelen ineens een geluidje. Het is een melding, want als ik die mute is het weg. Hoe zet ik dat stomme geluidje uit? Ik kan het nergens vinden.

Edit: ik bedoel dus niet dat tikje wat standaard in Android zit, die wil ik behouden. Deze kan je bij meldingen en geluiden in het menu dus wel uit zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door DjVe op 19-07-2015 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik wil een harde reset toepassen (fabrieksinstellingen). Nu wil ik de boel goed back-uppen.
Is het mogelijk om de browser instellingen te back-uppen van de standaard browser? Dus bijv de snelkoppelingen van "Snelle toegang" ?

[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 19-07-2015 08:48 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Da's heel apart. Mijn ervaring en die van de Dev is dat na de update naar 5.1.1. LightFlow niet meer de verschillende kleuren van de LED kan pakken om per soort notificatie een kleur te geven. Hij zegt dat het alleen bij de S6 is en vraagt zich af wat Samsung (bewust of onbewust) heeft gedaan dat dit veroorzaakt... Alleen bij Root schijnt het nog te werken.
Heel bijzondonder dat jij nog steeds de diverse kleuren ziet (of het je Root?). Maar wel mooi natuurlijk!
Robin198 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 14:19:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klein vraagje, ik heb nu sinds eergisteren de Glaxy S6, nu heb ik mijn mail ingesteld maar bij mijn hotmail (in de standaard email app) kan ik niet meer kiezen om de email automatisch te pushen kan alleen maar kiezen voor 15min 30 min 1 uur etc, dit kon met mijn S4 wel. Iemand enig iedee hoe dit kan? Is dit expres gedaan?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Roost schreef op zondag 19 juli 2015 @ 11:48:
Da's heel apart. Mijn ervaring en die van de Dev is dat na de update naar 5.1.1. LightFlow niet meer de verschillende kleuren van de LED kan pakken om per soort notificatie een kleur te geven. Hij zegt dat het alleen bij de S6 is en vraagt zich af wat Samsung (bewust of onbewust) heeft gedaan dat dit veroorzaakt... Alleen bij Root schijnt het nog te werken.
Heel bijzondonder dat jij nog steeds de diverse kleuren ziet (of het je Root?). Maar wel mooi natuurlijk!

[...]
Ik heb het programma gister geinstalleerd nadat ik er hier over las en het werkt hier ook gewoon (zonder root).
Alleen de snelste knipperstanden werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
rikadoo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:28:
Klein vraagje, ik heb nu sinds eergisteren de Glaxy S6, nu heb ik mijn mail ingesteld maar bij mijn hotmail (in de standaard email app) kan ik niet meer kiezen om de email automatisch te pushen kan alleen maar kiezen voor 15min 30 min 1 uur etc, dit kon met mijn S4 wel. Iemand enig iedee hoe dit kan? Is dit expres gedaan?
Is daar de Outlook app niet meer geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
RigolleM schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Is daar de Outlook app niet meer geschikt voor?
Is ook een optie inderdaad, maar de standaard mail app heeft altijd prima gewerkt voor mij met auto push. Ik zie overigens dat er via OTA geen update was maar via Smart Switch wel (1.5GB) dus die ga ik eerst uitvoeren, wellicht dat het dan al anders is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
Zeer bedankt. Ik snap hier niks van en ga op verder onderzoek en in gesprek met dev. Tx
Replar schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:07:
[...]

Ik heb het programma gister geinstalleerd nadat ik er hier over las en het werkt hier ook gewoon (zonder root).
Alleen de snelste knipperstanden werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Laatst online: 16:12
De power knop van mijn Nexus 5 blijft hangen, waardoor het toestel continu reboot. Daarom vandaag maar een zwarte S6 gekocht. Eerste indruk: snel, goede camera, weinig bloatware en fraai design. Daar ga ik vast een hoop plezier aan beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:09:
De power knop van mijn Nexus 5 blijft hangen, waardoor het toestel continu reboot. Daarom vandaag maar een zwarte S6 gekocht. Eerste indruk: snel, goede camera, weinig bloatware en fraai design. Daar ga ik vast een hoop plezier aan beleven :)
Kijk weer een blijde gebruiker welkom bij de club :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reapo
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
partyondude schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:09:
Ik heb vandaag ook een zwarte S6 (64GB) gekocht. En ik kan jouw bevindingen alleen maar beamen: prachtig en snel toestel! Dat briljante scherm is wat me over de streep getrokken heeft. _/-\o_ Daarnaast is de verbeterde Touchwizz ook een grote meerwaarde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reapo schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:06:
[...]

Ik heb vandaag ook een zwarte S6 (64GB) gekocht. En ik kan jouw bevindingen alleen maar beamen: prachtig en snel toestel! Dat briljante scherm is wat me over de streep getrokken heeft. _/-\o_ Daarnaast is de verbeterde Touchwizz ook een grote meerwaarde imo.
Sorry 2 mensen blij welkom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Inderdaad, ik heb meteen Nova launcher erop gezet en op de twee 'fysieke' knoppen helemaal onderaan na, is het daardoor net een Nexus. Goed, een paar apps kunnen er niet af, maar het is echt stukken minder dan een paar jaar terug. Vooralsnog dus een tevreden gebruiker. Wel gemerkt dat het toestel knap heet kan worden, maar goed, als dat alles is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:31:
Inderdaad, ik heb meteen Nova launcher erop gezet en op de twee 'fysieke' knoppen helemaal onderaan na, is het daardoor net een Nexus. Goed, een paar apps kunnen er niet af, maar het is echt stukken minder dan een paar jaar terug. Vooralsnog dus een tevreden gebruiker. Wel gemerkt dat het toestel knap heet kan worden, maar goed, als dat alles is.
Als je het thema Material download dan zijn de menus ook meer stock android . Ik vind material black wel een aanrader.

Nova kun je gewoon blijven gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Garret1410 op 19-07-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Goeie tip, dank. Nu nog even de OTA naar 5.1.1. afwachten en ik ben weer helemaal bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
partyondude schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:19:
Goeie tip, dank. Nu nog even de OTA naar 5.1.1. afwachten en ik ben weer helemaal bij :)
Heb je deze dan nog niet gehad dan na het aanzetten van je toestel? Deze is al uit voor de Nederlandse (PHN, VDF, TNL) toestellen!

Waar heb je je toestel gekocht: BelSimpel misschien?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik heb deze S6 bij de Mediamarkt gekocht. Waar zou die 3 letter code die jij noemt moeten staan?

[ Voor 40% gewijzigd door partyondude op 20-07-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Garret1410 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:44:
[...]

Als je het thema Material download dan zijn de menus ook meer stock android . Ik vind material black wel een aanrader.

Nova kun je gewoon blijven gebruiken
Dit heb ik ook gedaan. Nu vind ik alles er stukken beter uitzien!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:09:
Ik heb deze S6 bij de Mediamarkt gekocht. Waar zou die 3 letter code die jij noemt moeten staan?
Tik in de dialer *#1234# en kijk bij CSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
G920FPHN1AOCN. Daar zit FPN in, dus gewoon nog ff geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:58:
G920FPHN1AOCN. Daar zit FPN in, dus gewoon nog ff geduld hebben?
FPN of PHN ?

Oeps, het is idd PHN, nog ff geduld dus.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Ik weet niet precies waarnaar gekeken moet worden? Als het om de eerste drie letters na 920 gaat, dan is dit een FPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:05:
Ik weet niet precies waarnaar gekeken moet worden? Als het om de eerste drie letters na 920 gaat, dan is dit een FPH.
Hmm, je schrijft toch echt PHN in die code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Zo staat het ook achter de code CSC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:11:
Zo staat het ook achter de code CSC :)
Beetje verwarring, G920F is het type telefoon, de 3 letters erna PHN geven aan dat je een unbranded NL S6 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Gelukkig, het had me ook echt verbaasd als dat niet zo was. Geduld hebben maar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
Ik heb gisteren ook een zwarte Galaxy S6 in gebruik trachten te nemen. Direct na het opstarten kwamen er alleen allemaal pop-ups in beeld van een 'Update' app die voor heel veel dingen toestemming wilde hebben. Dat blijkt extra Vodafone bloatware te zijn die ongevraagd allemaal extra apps door je strot ramt. Ook geen OTA voor 5.1.1 Blijkt het dus een branded toestel te zijn en dat was niet afgesproken. Direct retour afzender dus. Er stond ook nergens op de site van Vodafone dat het om een branded toestel zou gaan, dus ze worden bedankt voor alle extra moeite die ik nu weer mag gaan doen.

On topic: de eerste indruk van de S6 was zeker wel goed. Het design werkt voor mij (wel wat glad om vast te houden), het scherm is erg mooi en de snelheid lijkt dik in orde. Verder heb ik helaas nog nergens ervaring mee, omdat het toestel nu weer in een postpakket zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord Igor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:17:
Ik heb gisteren ook een zwarte Galaxy S6 in gebruik trachten te nemen. Direct na het opstarten kwamen er alleen allemaal pop-ups in beeld van een 'Update' app die voor heel veel dingen toestemming wilde hebben. Dat blijkt extra Vodafone bloatware te zijn die ongevraagd allemaal extra apps door je strot ramt. Ook geen OTA voor 5.1.1 Blijkt het dus een branded toestel te zijn en dat was niet afgesproken. Direct retour afzender dus. Er stond ook nergens op de site van Vodafone dat het om een branded toestel zou gaan, dus ze worden bedankt voor alle extra moeite die ik nu weer mag gaan doen.

On topic: de eerste indruk van de S6 was zeker wel goed. Het design werkt voor mij (wel wat glad om vast te houden), het scherm is erg mooi en de snelheid lijkt dik in orde. Verder heb ik helaas nog nergens ervaring mee, omdat het toestel nu weer in een postpakket zit :(
Als je een abo met telefoon besteld met een sim van KPN, Vodafone of T-Mobile kun je er vanuit gaan dat je een branded foon krijgt, zoniet dan heb je gewoon mazzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je kunt doen is een unbranded firmware flashen.

Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Toch is het niet moeilijk en het blijft gewoon stock Samsung met de bijbehorende updates. Garantie blijft ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37

Ik heb een unbranded telefoon maar na het opstarten komt er toch een popup van Vodafone app of ik die wil installeren. Deze negeer ik gewoon consequent en komt daarna niet meer terug. Het lijkt erop dat er een samenwerking is tussen providers en samsung waardoor ze hun applicaties kunnen pushen. Ik heb gewoon PHN als csc staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ik heb het raar genoeg nog niet kunnen uittesten. Deze namiddag moet ik een wat langere rit doen, zal dan eens testen hoe de kwaliteit is. (en of ik dergelijke problemen ook voor heb)

Ivm toetsenbord, gebruik hier zelf ook swiftkey. Moest het toetsenbord van samsung er in het grijs zijn ofzo zou ik het gebruiker. Maar dat wit ligt me zo niet (alleen al voor AMOLED redenen)

[ Voor 22% gewijzigd door Tomskii5 op 20-07-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:50:
[...]

Ik heb een unbranded telefoon maar na het opstarten komt er toch een popup van Vodafone app of ik die wil installeren. Deze negeer ik gewoon consequent en komt daarna niet meer terug. Het lijkt erop dat er een samenwerking is tussen providers en samsung waardoor ze hun applicaties kunnen pushen. Ik heb gewoon PHN als csc staan.
Dit is inderdaad een app die als je hem installeert je alle zooi van vodafone op je toestel kunt zetten. Maar het heeft niks met branded te maken. Dan zie je bij het opstarten het vodafone logo in beeld. Dit wordt na mijn weten niet meer gedaan. Ik heb het bij de s6 edge gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Tinus_ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:50:
[...]
Waarschijnlijk heeft "Lord Igor" dit niet genegeerd en had een factory reset en dan negeren voldoende geweest om van dat probleem af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Tomskii5 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:16:
[...]

Ik heb het raar genoeg nog niet kunnen uittesten. Deze namiddag moet ik een wat langere rit doen, zal dan eens testen hoe de kwaliteit is. (en of ik dergelijke problemen ook voor heb)

Ivm toetsenbord, gebruik hier zelf ook swiftkey. Moest het toetsenbord van samsung er in het grijs zijn ofzo zou ik het gebruiker. Maar dat wit ligt me zo niet (alleen al voor AMOLED redenen)
Thanks,

Ik heb hem inmiddels als meegegeven aan die vriend van mij bij Dynafix (erge is ook nog dat je 7,95 moet betalen om hem op te sturen). Hij zou aan een duurtest worden onderworpen (gebeurt ook met name als ik hem vastheb en het toestel beweeg). Heb tevens gemeld dat de Wifi alles behalve goed werkt (zwak signaal terwijl anderen op dezelfde afstand van de router zitten wel goed internet hebben, Wifi moet constant aan en uit worden getoggled).

Ik zal de bevindingen hier posten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Waarschijnlijk heeft "Lord Igor" dit niet genegeerd en had een factory reset en dan negeren voldoende geweest om van dat probleem af te komen.
Yes je kunt de applicaties vast ook deinstalleren. Maar na elke factory reset krijg je de vraag weer voor je kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Tinus_ schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:56:
[...]

Yes je kunt de applicaties vast ook deinstalleren. Maar na elke factory reset krijg je de vraag weer voor je kiezen.
Ik kon de app er zo niet af halen, ik heb het gedaan met titanium backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09 15:36
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:41:
[...]

Ik heb dit dus wel genegeerd. Dat hielp alleen niet. Er stond een niet-verwijderbare Vodafone-branded app 'Update' op, die dus constant bleef zaniken over het mogen installeren en updaten van andere (vrijwel nutteloze) Vodafone apps. Deze Update app kon je ook niet gedwongen stoppen, niet verwijderen en een factory reset hielp niet. Dat ding zit echt hard ingebakken en start altijd en zeurt dus altijd. Wellicht dat dat ooit ophoudt, maar daar ga ik niet op zitten wachten.

Er bestaan overigens branded toestellen van de S6, zie dit bericht:http://tweakers.net/nieuw...ndaard-berichten-app.html

De allereerste melding die ik kreeg was namelijk dat de messenger app 'verbeterd' was. Dit, plus het bovenstaande, deed mij dus concluderen dat het toestel branded moest zijn, getuige onder meer dit stuk tekst uit het bericht:

"Update, 11:40: Vodafone heeft laten weten dat het inderdaad bezig is met een grote uitrol van zijn chatdienst. De dienst komt in de sms-app van toestellen van verschillende fabrikanten met Android en Windows Phone. Daarbij gaat het alleen om de Vodafone-branded uitgaves van toestellen."

Dat het toestel nog op Android 5.0.2 zat en er geen update voor zou zijn, deed mij alleen maar nog meer wantrouwen. Gezien het feit dat de levering al op de 14de was, stuur ik het liever terug dan dat ik probeer er nog wat van probeer te maken. Ik kan prima overweg met het unlocken van bootloaders en het flashen van andere al-dan-niet stock android versie, maar ik wil het gewoon niet hoeven doen. Op de 14de is namelijk mijn dochter geboren en daar investeer ik veel liever mijn tijd in ;)

Ik koop online wel ergens een los toestel en verleng naar een sim-only (die vreemd genoeg 2 euro per maand duurder is dan hetzelfde abo met telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lord Igor schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Ik heb dit dus wel genegeerd. Dat hielp alleen niet. Er stond een niet-verwijderbare Vodafone-branded app 'Update' op, die dus constant bleef zaniken over het mogen installeren en updaten van andere (vrijwel nutteloze) Vodafone apps. Deze Update app kon je ook niet gedwongen stoppen, niet verwijderen en een factory reset hielp niet. Dat ding zit echt hard ingebakken en start altijd en zeurt dus altijd. Wellicht dat dat ooit ophoudt, maar daar ga ik niet op zitten wachten.

Er bestaan overigens branded toestellen van de S6, zie dit bericht:http://tweakers.net/nieuw...ndaard-berichten-app.html

De allereerste melding die ik kreeg was namelijk dat de messenger app 'verbeterd' was. Dit, plus het bovenstaande, deed mij dus concluderen dat het toestel branded moest zijn, getuige onder meer dit stuk tekst uit het bericht:

"Update, 11:40: Vodafone heeft laten weten dat het inderdaad bezig is met een grote uitrol van zijn chatdienst. De dienst komt in de sms-app van toestellen van verschillende fabrikanten met Android en Windows Phone. Daarbij gaat het alleen om de Vodafone-branded uitgaves van toestellen."

Dat het toestel nog op Android 5.0.2 zat en er geen update voor zou zijn, deed mij alleen maar nog meer wantrouwen. Gezien het feit dat de levering al op de 14de was, stuur ik het liever terug dan dat ik probeer er nog wat van probeer te maken. Ik kan prima overweg met het unlocken van bootloaders en het flashen van andere al-dan-niet stock android versie, maar ik wil het gewoon niet hoeven doen. Op de 14de is namelijk mijn dochter geboren en daar investeer ik veel liever mijn tijd in ;)

Ik koop online wel ergens een los toestel en verleng naar een sim-only (die vreemd genoeg 2 euro per maand duurder is dan hetzelfde abo met telefoon).
Yes in het laatste heb je natuurlijk gelijk, je dochter is veel belangrijker dan een telefoon heel simpel. En van een losse telefoon mag je zeker zijn dat je die onzin niet hebt. Succes met de kleine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik had ook een unbranded S6 maar zodra ik de vodaphone sim erin had kreeg ik ook die vodaphone apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb het met T Mobile gehad, maar dat was echt een T Mobile image. Ik heb de unbranded image erop gezet en sindsdien geen last meer gehad. het meest storende van de T Mobile versie vond ik het irritante opstart geluid op max volume. Ongelofelijk hoe ze zo iets door de strot heen duwen. En bijkomend voordeel is dat de updates ook sneller binnen komen.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik kreeg bij de eerste keer opstarten ook de melding van Vodafone. Ik heb de app geïnstalleerd en in die app alles uitgezet.

Naar mijn weten is mijn telefoon nog steeds unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:02:
[...]

Jawel, heb ik ook. Ook schakelt het scherm zich dan heel snel uit.

Tevens stoor ik me steeds meer aan het feit dat mijn telefoon slechte Wifi ontvangst heeft (zowel bij mij thuis, op het werk of bij vrienden). Ik ben dan de enige tussen bijvoorbeeld de S5, M8 en Iphones die loopt te pielen met Wifi. Telkens moet ik even Wifi aan en uit toggelen om weer verbinding te hebben :(

Ik heb nu even gespeeld met het volgende:

1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op wifi
4. onderaan de lijst staan “wifi power save mode”
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

Daarnaast ook slimme netwerkwissel uitgezet en wifi aan laten staan in slaap en scannen altijd aangezet (maar dit alleen bleek niet te helpen).

Vooralsnog geen uitvallende Wifi meer, maar heb dit pas sinds gisteravond getest.
Misschien een gekke vraag, maar waarom moet deze op UIT staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
JDL15 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:46:
Hier even een YouTube linkje met demonstratie van hoe zwaar die Bluetooth connectie zuigt:

YouTube: Bluetooth connection Samsung Galaxy s6 Edge issues

Zodra ik de tel in mn broekzak schuif wordt de verbinding al zwak en hapert muziek aan alle kanten! Ik heb het hier vaker gehoord op het forum maar het hele internet staat er ook nog eens vol mee!

Heeft Samsung dit nog niet erkend? Hoe kan ik dit het beste bij hen onder de aandacht brengen?
Dit klopt had ik hier ook al eerder vermeld. BT hapert! Mijn collega heeft een Iphone en daar gaat de BT via de boxen als een speer. Die van mij hapert. Daar mag Samsung zeker wat aan gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:12
Hoe zit het nou eigenlijk met 5.1.1 OTA update?
Is die nou wel uit voor de phn Nederlandse versie?
Hier heb ik hem nog niet gezien.
Is hij ook via Samsung kies te updaten? Of bestaat dat al niet meer?
Sorry voor de simpele vragen heb sinds de s3 geen Samsung meer gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Boneka schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:04:
[...]

Misschien een gekke vraag, maar waarom moet deze op UIT staan?
Deze instelling zorgde bij mij voor een behoorlijke battery drain. Met de wifi aan haalde ik hiermee de einde van de dag niet meer terwijl als deze aan staat haal ik de dag makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb vandaag een Groene S6 Edge besteld, ik ben erg benieuwd naar de kleur. Ik heb deze namelijk nog niet in het echt gezien. Als de groene kleur tegen valt ruil ik het toestel om voor een Witte tussen die twee zat ik te twijfelen.. Als ik dat doe heb ik wel alle kleuren gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:40:
Ik heb vandaag een Groene S6 Edge besteld, ik ben erg benieuwd naar de kleur. Ik heb deze namelijk nog niet in het echt gezien. Als de groene kleur tegen valt ruil ik het toestel om voor een Witte tussen die twee zat ik te twijfelen.. Als ik dat doe heb ik wel alle kleuren gehad :P
De groene is schitterend ik heb hem in Thailand gekocht voor mijn vrouw 32GB
Zelf heb ik de blauwe 64GB maar dit is de gewone versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
ComTech schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:34:
De PHN krijgt idd 5.1.1, zie hier.
Met de S6 werk je best met Smart Switch ipv Kies(3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Ben eens in mijn toestel aan het zoeken gegaan of ik er achter kon komen of ik een branded of unbranded exemplaar heb. Maar eerlijkheidshalve gebiedt me te zeggen dat ik niet goed weet waar ik dan naar moet kijken.

Naar mijn weten heb ik bijvoorbeeld helemaal geen enkele vodafone app op mijn toestel staan. Daarentegen heb ik ook nog niet het genoegen gehad een OS update te ontvangen...

In ieder geval; erg te spreken over dit toestel. Echt heel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:05:
Ben eens in mijn toestel aan het zoeken gegaan of ik er achter kon komen of ik een branded of unbranded exemplaar heb. Maar eerlijkheidshalve gebiedt me te zeggen dat ik niet goed weet waar ik dan naar moet kijken.

Naar mijn weten heb ik bijvoorbeeld helemaal geen enkele vodafone app op mijn toestel staan. Daarentegen heb ik ook nog niet het genoegen gehad een OS update te ontvangen...

In ieder geval; erg te spreken over dit toestel. Echt heel erg fijn.
Heb je de gewone versie of de edge versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:07:
[...]

Heb je de gewone versie of de edge versie?
Ik heb de groene Edge inmiddels mogen ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:08:
[...]

Ik heb de groene Edge inmiddels mogen ontvangen :)
Okay als je de 5,02 firmware heb dan is dit de unbranded firmware

Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Wed, 06 May 2015 08:06:58 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3
CSC G925FPHN1AODO

Heb je de 5.1.1 versie dan zou je deze moeten hebben unbranded.
Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Mon, 22 Jun 2015 13:29:36 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOFM
CSC G925FPHN2BOFM
je kunt dit controleren: instellingen > toestel info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:49:
[...]

De groene is schitterend ik heb hem in Thailand gekocht voor mijn vrouw 32GB
Zelf heb ik de blauwe 64GB maar dit is de gewone versie. :)
Fijn om te horen :) hoop wel dat deze onderhand eens een goed scherm heeft zonder vlekken of gele waas over het hele scherm. Ik heb bij Coolblue besteld aangezien hun tot nu toe de beste service bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:12:
[...]

Model SM-G925F
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Wed, 06 May 2015 08:06:58 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3 -- Baseband-versie
CSC G925FPHN1AODO
De items in bold zijn de enige dingen die ik in de lijst kon vinden. De rest kan ik niet vinden (omdat ik er zeer waarschijnlijk overheen kijk... :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:19:
[...]

Fijn om te horen :) hoop wel dat deze onderhand eens een goed scherm heeft zonder vlekken of gele waas over het hele scherm. Ik heb bij Coolblue besteld aangezien hun tot nu toe de beste service bieden :)
Hier weet Dafmay alles van hij is 6x van toestel gewisseld prima service. Maar ik ben het met je eens alle gekheid op een stokje ik hoop dat 3x scheepsrecht is bij jou. Ps bii mij is het ook nr 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:27:
[...]

Hier weet Dafmay alles van hij is 6x van toestel gewisseld prima service. Maar ik ben het met je eens alle gekheid op een stokje ik hoop dat 3x scheepsrecht is bij jou.
Dit wordt mijn 4e edge, 3x gold en nu groen :P... heb de edge gold ook nog liggen als de groene goed is ga ik terug naar Samsung om het verschil te laten zien en dan kunnen ze weer een nieuwe oftewel 5e gold geven.. hoop zo op een goed scherm wordt er gek van, echt slecht van samsung en sta bijna op het punt een andere telefoon te halen maar wil natuurlijk het liefst de S6 houden. :(

[ Voor 10% gewijzigd door DM89 op 20-07-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:19:
[...]

De items in bold zijn de enige dingen die ik in de lijst kon vinden. De rest kan ik niet vinden (omdat ik er zeer waarschijnlijk overheen kijk... :o )
Jij hebt de unbranded versie dus niets geen troep. DIt kun je zien aan de phn code. Plus bij vodafone is het VDF e bij t mobile TNL.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 20-07-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:32:
[...]

Jij hebt de unbranded versie dus niets geen troep. DIT KUN JE ZIEN AAN DE phn CODE. Plus bij vodafone is het VDF e bij t mobile TNL.
Daar word ik gelukkig van :)

Thanks once again Pappaleone! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
ComTech schreef op maandag 20 juli 2015 @ 20:34:
Ik ben dus niet de enige met een PHN versie zonder OTA naar 5.1.1. Afwachten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:29:
[...]

Dit wordt mijn 4e edge, 3x gold en nu groen :P... heb de edge gold ook nog liggen als de groene goed is ga ik terug naar Samsung om het verschil te laten zien en dan kunnen ze weer een nieuwe oftewel 5e gold geven.. hoop zo op een goed scherm wordt er gek van, echt slecht van samsung en sta bijna op het punt een andere telefoon te halen maar wil natuurlijk het liefst de S6 houden. :(
Ja kan het begrijpen de toestellen die ik heb gehad zaten wel allemaal in de eerste badge. Bij Dafmay ook. Ik ben toen overgestapt naar de gewone S6, die is inmiddels ook weg, en nu heb ik ook een gewone S6 Blauwe versie 64GB alleen is dit een importmodel, daar de blauwe versie in Nederland alleen leverbaar is in 32 GB. Dit is ook zo voor de groene. Als je een groene 64GB wil is het ook import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:36:
[...]

Ik ben dus niet de enige met een PHN versie zonder OTA naar 5.1.1. Afwachten maar...
Waarom ga je niet naar sammobile download de rom, en even flashen met odin?
Alles blijft hetzelfde, en geen probleem met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Geen zin meer in. Heb jarenlang Nexus toestellen gehad en dus volop geëxperimenteerd net rooten, flashen etc., maar wil daar gewoon geen tijd meer insteken :) Ik laat dit toestel volledig origineel, ga niet rooten etc.

[ Voor 15% gewijzigd door partyondude op 20-07-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Boneka schreef op maandag 20 juli 2015 @ 19:07:
[...]

Dit klopt had ik hier ook al eerder vermeld. BT hapert! Mijn collega heeft een Iphone en daar gaat de BT via de boxen als een speer. Die van mij hapert. Daar mag Samsung zeker wat aan gaan doen!
Ja echt bizar he? Had het idd gelezen.. Gekke is dat ik hier verder niet heel veel mensen over hoor klagen. Bij mij vindt het ook juist plaats als ik de telefoon kantel bij het afspelen. Ik weet nu niet of we 2 maandagochtend modellen hebben of dat het gewoon niet goed is gedaan door Samsung (want ik lees wel veel bluetooth car kit problemen op internet).

Helaas functioneert hij bij mij heel slecht bij mijn Beats pill of TDK speler.. Vandaag zou (preventief) een nieuw mainboard erin zijn gezet en ik krijg hem morgenavond terug bij de training. Tzt post ik even mijn bevindingen, op hoop van zege!

Hoop ik ook dat de WiFi verbinding weer beter wordt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Vandaag was de s6 terug gekomen van de derde reparatie (was m nu ondertussen 9 weken kwijt, nog ff en de S7 is al uit).

De homebutton is nu nog erger dan vooreen nu blijft ie ook haken :).

Morge krijg ik te horen of ik mijn geld kan terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:25:
Vraagje betreffende de €100,- cash back actie bij Samsung. Iemand dit al aangevraagd?
Iemand hier al bericht van gekregen namens Samsung? :) (uiteraard na het te hebben ingediend ;))

[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 20-07-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:01:
[...]

Iemand hier al bericht van gekregen namens Samsung? :)
Hoe bedoel je? Normaal moet je bij een cash back actie van Samsung rekening houden tussen de 4 en 6 weken. Of was dit niet wat je bedoelde? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:39:
Geen zin meer in. Heb jarenlang Nexus toestellen gehad en dus volop geëxperimenteerd net rooten, flashen etc., maar wil daar gewoon geen tijd meer insteken :) Ik laat dit toestel volledig origineel, ga niet rooten etc.
Hoi kan ik begrijpen, maar je hoeft niks te rommelen omdat alles origineel is. Alleen de rom binnen hengelen. Telefoon in download mode en aan odin hangen ongeveer een 6 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag ook de S6 besteld als opvolger van mijn Lumia 930. Ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Lees wel overal dat een hoesje een must is, daar baal ik wel een beetje van want dan is het design ook meteen niet meer zichtbaar. Laat mijn telefoon zo'n 3x per jaar vallen dus kan er ook op gokken dat hij het wel 10x overleeft voordat er een barst in zit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
pappaleone schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:18:
[...]

Hoe bedoel je? Normaal moet je bij een cash back actie van Samsung rekening houden tussen de 4 en 6 weken. Of was dit niet wat je bedoelde? :)
Nee, ik refereerde eigenlijk naar een voorgaande post die ik had geplaatst betreffende de actie. En die post is resumerend: iemand enige bevestiging mogen ontvangen van Samsung dat de €100,- cashback aanvraag in goede orde is ontvangen?

Zou namelijk knap lullig zijn wanneer je denkt alles correct te hebben ingevuld en te hebben doorgestuurd het uiteindelijk niet correct is ontvangen en je daar 1 augustus achter komt...

Lees: ik hou van bevestigingen... maakt het leven ietwat zekerder... :|

[ Voor 20% gewijzigd door RustStorm op 20-07-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:27:
[...]

Nee, ik refereerde eigenlijk naar een voorgaande post die ik had geplaatst betreffende de actie. En die post is resumerend: iemand enige bevestiging mogen ontvangen van Samsung dat de €100,- cashback aanvraag in goede orde is ontvangen?
Okay sorry daar gaat ook wel even overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:36:
[...]

Controleer je ook handmatig op updates?

Vaak heb je hem dan sneller dan dat je wacht op een melding.

Probeer eens via Smart Switch of die een update beschikbaar heeft.

Ik had de update dezelfde dag bij release al te pakken. (PHN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Smart Swith, goeie tip, does the trick :) Grote update, maar nog steeds op versie 5.0.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 00:44:
Smart Swith, goeie tip, does the trick :) Grote update, maar nog steeds op versie 5.0.2
Dat is ook raar 5.1.1 is al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 17-10 15:13
Gisteren op mijn vriendin (die nog geen nieuw toestel wil) een S6 bestelt.
De witte 64GB variant. Ik vind witte telefoons nu eenmaal mooi. Plus ik ben geen fan van dat zwart/blauw idee. Wordt denk ik morgen geleverd door CoolBlue. Mocht het toestel niet goed zijn is het twintig minuten rijden van me werk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
Meulendijks89 schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:51:
Ik ben me ineens aan het afvragen gegaan: wat bedoel je eigenlijk met een geel scherm? Of eigenlijk: was het echt heel erg evident geel, of moest je toch wel "goed kijken" om een gele gloed te ontdekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
JDL15 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:46:
[...]

Thanks,

Ik heb hem inmiddels als meegegeven aan die vriend van mij bij Dynafix (erge is ook nog dat je 7,95 moet betalen om hem op te sturen). Hij zou aan een duurtest worden onderworpen (gebeurt ook met name als ik hem vastheb en het toestel beweeg). Heb tevens gemeld dat de Wifi alles behalve goed werkt (zwak signaal terwijl anderen op dezelfde afstand van de router zitten wel goed internet hebben, Wifi moet constant aan en uit worden getoggled).

Ik zal de bevindingen hier posten O-)
Nu 2 dagen op rij met Bluetooth opgereden in 2 verschillende wagens. Toestel in broekzak, uit broekzak. Geen problemen. Lijkt me dus idd iets mis te zijn met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Beetje geexperimenteerd met tips die hier werden gegeven omtrent accuduur... in boot menu wifi power save uitgezet en smart switch uitgezet. Resultaat is een rap leeglopende accu :(

Dus Wifi power save mode maar weer aangezet evenals smart switch, enige wat ik heb aangepast is "wifi aan laten in slaap" gezet op alleen als ingeschakeld.

Nu weer normaal zuinig gelukkig, schrok wel even gister :X

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZQZZOKB7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 17-10 15:13
Wat zijn de beste tips die ik moet gebruiken met een nieuwe S6?
Dus welke onnodige dingen moet ik aan zetten of juist uitzetten?
Ik heb 3 maal een Nexus gehad en daar valt weinig onnodige dingen uit te zetten.

Mijn S6 komt morgen als het goed is binnen
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.