Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Bij dezen dan mijn batterijprestaties. Na 20 uur van de lader te zijn, heb ik nu 11% accu met 1.50 uur aan screen on time. Ik game nooit, locatie staat uit, Bluetooth ook uit, WiFi staat aan. In de nacht gaat er zo 20% af, zonder dat ik hem aanraak. Ik heb geen root toegang, dus even wake lock gebruiken zit er niet in. In batterijgegevens staan geen vreemde apps in de lijst die veel batterij zouden moeten gebruiken. Ik ben in staat om hem weer te verkopen...wat ik eigenlijk jammer vind. Iemand nog een laatste optie om wat uit te sluiten?

[ Voor 8% gewijzigd door Gerald182 op 14-07-2015 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Zijn er meer die er last van hebben, dat als je op 3G/4G zit, er geen meldingen binnen komen? het is net of hij dan in een soort standby staat.

Zodra ik dan op wifi zit, komen er ineens mails, whatsapp berichten e.d. binnen... Heel raar.

Na factory reset enz is het nog steeds..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Staat Sync wel aan? En geen besparingmodus ?

Gaat draadloos laden bij jullie goed? Ik had voorheen issues met het steeds wakker worden van de telefoon op het oplaadpad met de melding 'Draadloos laden onderbroken'. Op internet zitten zoeken en ik bleek niet de enige :

http://forums.androidcent...-s6-edge-new-charger.html

Ik heb toen de originele lader aan de pad gedaan en het leek voorbij. Maar volgens mij na de 5.1.1 update wordt ik in de nacht gewekt door een steeds trillende/oplichtende telefoon: Draadloos laden onderbroken. Dan leg ik hem steeds maar gestressed op de grond.

Ik heb het idee dat het precies gebeurt als hij 100% is en dus om de seconde gaat bijladen wat niet nodig is uiteraard.

Hoe ervaren jullie draadloos laden?

[ Voor 89% gewijzigd door Kappade op 14-07-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:12
An1mA schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:28:
Sinds 5.11 (stock rom) ben ik de 2 onderstaande fouten tegen gekomen, hiervoor nooit gehad. Beetje slordig van Samsung naar mijn mening, ach ja voor de rest werkt telefoon naar behoren en vlot.

Foto 1: iconen zijn naar ondergeschoven en om het te fixen moet ik een app openen via de multitaskknop.
Fotos 2: de muziekwidiget in lockscreen is niet volledig, maar werkt wel naar behoren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb hetzelfde probleem (ook stock op 5.1.1). Af en toe heb ik hier overigens alleen last van en het gebeurt geheel willekeurig. Als ik iets van een oplossing vindt of post, laat ik het direct weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gerald182 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:18:
Bij dezen dan mijn batterijprestaties. Na 20 uur van de lader te zijn, heb ik nu 11% accu met 1.50 uur aan screen on time. Ik game nooit, locatie staat uit, Bluetooth ook uit, WiFi staat aan. In de nacht gaat er zo 20% af, zonder dat ik hem aanraak. Ik heb geen root toegang, dus even wake lock gebruiken zit er niet in. In batterijgegevens staan geen vreemde apps in de lijst die veel batterij zouden moeten gebruiken. Ik ben in staat om hem weer te verkopen...wat ik eigenlijk jammer vind. Iemand nog een laatste optie om wat uit te sluiten?
Gemiddeld dus zo'n 4,5% per uur. 's Nachts 2,5% per uur en overdag 5,8% per uur. (uitgaande van 8uur s'nachts en 12uur overdag)

Pobeer eens 's nachts wifi uit te laten en kijk dan wat het doet. Misschien dat het wifi signaal niet zo sterk is. Als dit geen verbetering oplevert dan ligt het niet aan je WiFi.
Wat je dan kan proberen is de vliegtuigstand. Hierbij wordt alles uitgeschakeld. Misschien is het gsm ontvangst slecht waardoor de telefoon het signaal moet versterken en dus meer stroom verbruikt.

Als dit ook weinig verbetering oplevert dan is kennelijk toch een app die dwarsligt om wat voor reden dan ook. Maar het kan ook zijn dat een app continu verbinding zoekt met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10 14:46
ComTech schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:52:
Hebben ze ineens bij belsimpel de prijs aangepast, stond hij vanmorgen nog voor €589 is hij nu €638.
Dan maar ergens anders bestellen.
Maakt toch niet uit waar je de s6 besteld om gebruik te maken van de cashbackactie?
Zag het bij Belsimpel ook inderdaad. Dit trucje kennen ze bij 4Launch ook. Ik heb gemerkt dat het samen loopt met de voorraad van de webwinkel. Ze bestellen steeds in batches van 5 of zo.

Alle 5 op voorraad --> prijs is hoog (gelijk met prijs van BCC/MediaMarkt).
Als de voorraad slinkt --> prijs gaat omlaag.
Voorraad = 1 --> prijs is net zo laag als de goedkoopste webshops uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:57
Vanochtend iets raars meegemaakt. Gisterenavond toen ik naar bed ging telefoon aangesloten op de oplader. Vanochtend toen ik wakker werd moest ik mijn simkaart opnieuw unlocken. De wekker is gelukkig wel af gegaan. Lijkt dus alsof er een spontane reboot is geweest?

Heeft Android foutrapporten o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-10 20:06
Kappade schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:23:

Gaat draadloos laden bij jullie goed? Ik had voorheen issues met het steeds wakker worden van de telefoon op het oplaadpad met de melding 'Draadloos laden onderbroken'. Op internet zitten zoeken en ik bleek niet de enige :

Ik heb toen de originele lader aan de pad gedaan en het leek voorbij. Maar volgens mij na de 5.1.1 update wordt ik in de nacht gewekt door een steeds trillende/oplichtende telefoon: Draadloos laden onderbroken. Dan leg ik hem steeds maar gestressed op de grond.

Ik heb het idee dat het precies gebeurt als hij 100% is en dus om de seconde gaat bijladen wat niet nodig is uiteraard.

Zelfde verhaal eigenlijk. Krijg regelmatig de melding draadloos laden onderbroken. Heb hem nog niet aan de originele oplader gehangen, moet ik nog eens proberen. Probleem alleen is dat ik de pad op mijn werk gebruik, en de snellader thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Ryan_ schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:01:
Vanochtend iets raars meegemaakt. Gisterenavond toen ik naar bed ging telefoon aangesloten op de oplader. Vanochtend toen ik wakker werd moest ik mijn simkaart opnieuw unlocken. De wekker is gelukkig wel af gegaan. Lijkt dus alsof er een spontane reboot is geweest?

Heeft Android foutrapporten o.i.d?
Ja, maar niet die je zo kan uitlezen (als bijvoorbeeld in Windows). Je hebt er tools voor, zoals bijvoorbeeld deze.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Gerald182 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:18:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RPXSKCJH.jpg

Scherm is niet lang aangeweest overigens, doe doordeweeks niet zoveel op het toestel.. zal rond een uurtje liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Iemand een idee hoe je de CSC code kunt aanpassen?
Ik heb de XEF versie eerst geïnstalleerd en nu wil terug naar de PRO (België).
Op Note 4/S5/S4 moet je eerst via ODIN flashen maar niet auto booten, maar na de flash terug in recovery mode booten, zodoende de product code en CSC code terug gelijk staan, maw daarna kan je terug OTA's ontvangen. Op de S6 geraak ik niet van download mode naar recovery mode, start altijd gewoon op. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RigolleM schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:55:
Iemand een idee hoe je de CSC code kunt aanpassen?
Ik heb de XEF versie eerst geïnstalleerd en nu wil terug naar de PRO (België).
Op Note 4/S5/S4 moet je eerst via ODIN flashen maar niet auto booten, maar na de flash terug in recovery mode booten, zodoende de product code en CSC code terug gelijk staan, maw daarna kan je terug OTA's ontvangen. Op de S6 geraak ik niet van download mode naar recovery mode, start altijd gewoon op. Iemand?
Met Phone info *Samsung* kun je die CSC aanpassen, maar of dat altijd zonder een probleem kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz

hoe bedoel je staat Sync wel aan? heb geen bespaar mode aan staan iig.

Ik heb de S6 nog niet veel draadloos geladen eerlijk gezegd. Zal er eens mee gaan spelen!

edit: Bij gegevensgebruik van mobiel heb ik geen optie die auto sync heet? Kan alleen achtergrondgegevens beperken en dat staat niet aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Scrisissszzz op 14-07-2015 13:23 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb wat vreemds, ik heb tomtom GO en Sygic als navigatie apps op mijn S6 staan. Als ik Sygic gebruik heb ik meteen GPS signaal en die werkt verder zonder problemen. Maar als ik tomtom GO start duurt het even voor hij gps vind en als ik dan ga rijden dan is hij constant mij positie kwijt en zit soms wel een paar straten verkeerd. Als ik dan stop duurt het heel lang voor hij weer de juiste plek aanwijst, en ga ik dan weer rijden dan gebeurt weer hetzelfde. Met Sygic heb ik dit probleem totaal niet dus het kan niet de gps module zijn lijkt mij. Op mijn vorige toestel (Note4) werkte ze allebei altijd zonder problemen. Iemand enig idee wat dit kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:30:
[...]

Met Phone info *Samsung* kun je die CSC aanpassen, maar of dat altijd zonder een probleem kan weet ik niet.
Het is uiteindelijk in orde gekomen, alles staat terug gelijk op PRO (België).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10 17:10

CWH

Ik heb gisteren bij Ikea de Riggad gekocht en vannacht gebruikt. Heb dus nog maar ervaring over een nacht maar dat is goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
Scrisissszzz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:56:
[...]

hoe bedoel je staat Sync wel aan? heb geen bespaar mode aan staan iig.

Ik heb de S6 nog niet veel draadloos geladen eerlijk gezegd. Zal er eens mee gaan spelen!

edit: Bij gegevensgebruik van mobiel heb ik geen optie die auto sync heet? Kan alleen achtergrondgegevens beperken en dat staat niet aan.
Makkelijkste is via het notificatiecentrum op bewerken drukken en dan de Sync toggle bekijken.

Als je hem bij de eerste serie sleept die je kan gebruiken vanuit het notificatiecentrum (opzij swipen als die achteraan staat) en de Sync toggle lang ingedrukt houd, dan kan je zien waar de instelling vandaan komt.

[ Voor 17% gewijzigd door Kappade op 14-07-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Kappade schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:28:
[...]

Makkelijkste is via het notificatiecentrum op bewerken drukken en dan de Sync toggle bekijken.

Als je hem bij de eerste serie sleept die je kan gebruiken vanuit het notificatiecentrum (opzij swipen als die achteraan staat) en de Sync toggle lang ingedrukt houd, dan kan je zien waar de instelling vandaan komt.
Thnx!

Optie staat aan. het lijkt er ook op dat alles werkt, als ik pas van wifi overga naar mobiel, dan komen meldingen wel binnen. Als ik lang op mobiele data zit, houdt dat op een gegeven moment gewoon op.
Dan krijg ik alle meldingen pas of als ik de app open, of als ik weer op wifi ben.

Vind het maar een raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Ik hoop dat er in de toekomst nog wat extra features voor edge komen (denk het wel, gezien dit). Zitten er in de custom ROM's al standaard andere features hiervoor?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 20:40
Vandaag binnen, batterij op 5% laten leeglopen en is nu terug ah opladen. Staat op 5.1.1. ben benieuwd of ik ook last heb van battery drain (hopelijk niet uiteraard..)

EDIT: ik kom van een S4, daarin kon ik bij de Wi-Fi instellingen instellen dat hij bij standby uit moest gaan, is die optie er op de S6 nog? Ik vind hem niet meteen terug!

[ Voor 34% gewijzigd door Tomskii5 op 14-07-2015 16:20 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomskii5 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:19:
Vandaag binnen, batterij op 5% laten leeglopen en is nu terug ah opladen. Staat op 5.1.1. ben benieuwd of ik ook last heb van battery drain (hopelijk niet uiteraard..)

EDIT: ik kom van een S4, daarin kon ik bij de Wi-Fi instellingen instellen dat hij bij standby uit moest gaan, is die optie er op de S6 nog? Ik vind hem niet meteen terug!
Na mijn weten is dit niet op de S6 maar kijk even in de playstore, daar zal vast iets bijstaan succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
mja go power master gebruikte ik vroeger, maar die doet niet altijd wat hij moet doen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-10 13:29
Als ik op mijn s6 de camera app open dan gaat hij scherpstellen, dit duurt zown 3 seconden. Tijdens het scherpstellen maakt hij een gek geluid en voel ik ook iets bewegen in het toestel.

Voorheen had ik dit niet, het lijkt net of iets mechanisch gesmeerd moet worden oid. Of is dit bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

Heb op sammobile de t-mobile firmware voor mijn toestel gedownload (5.1.1). Na het installeren blijkt dat de CSC is veranderd naar DNL. Ook bij het openen van de browser wordt ik nu direct geleid naar de site van BEN (de provider). En ook het splash scherm van t-mobile bij het opstarten is verdwenen.

Klopt dit? Of zit ik nu daadwerlijk op BEN firmware in plaats van T-mobile.

Edit: Heb nu via smart switch de originele firmware gedownload die bij het serienummer hoort van mijn toestel en het is exact dezelfde "BEN" versie.

[ Voor 16% gewijzigd door Brx op 14-07-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thoraxx schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:12:
Als ik op mijn s6 de camera app open dan gaat hij scherpstellen, dit duurt zown 3 seconden. Tijdens het scherpstellen maakt hij een gek geluid en voel ik ook iets bewegen in het toestel.

Voorheen had ik dit niet, het lijkt net of iets mechanisch gesmeerd moet worden oid. Of is dit bij jullie ook?
Heb ik soms ook. Hier hebben meer mensen last van. Ook de note4 heeft dit probleem wel eens.

De vraag is alleen of dit een probleem is. Ik hou het in iedergeval in de gaten of het erger wordt. Heb ook nog geen bevredigend antwoord gevonden op diverse forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brx schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:33:
Heb op sammobile de t-mobile firmware voor mijn toestel gedownload (5.1.1). Na het installeren blijkt dat de CSC is veranderd naar DNL. Ook bij het openen van de browser wordt ik nu direct geleid naar de site van BEN (de provider). En ook het splash scherm van t-mobile bij het opstarten is verdwenen.

Klopt dit? Of zit ik nu daadwerlijk op BEN firmware in plaats van T-mobile.
Vreemd want t-mobile is TNL

Kom op sammobile ook vaak alleen maar PHN VDF of TNL tegen. Die van BEN heb ik in iedergeval nooit gezien

[ Voor 9% gewijzigd door Garret1410 op 14-07-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Garret1410 op 14-07-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Prima toestel verder. Ligt fijn in de hand.

Enige waar ik me wel aan irriteer zijn regelmatig vastlopende apps en vandaag zelfs de eerste echte vastloper gehad. Zelfs de powerbutton 10 sec ingedrukt houden werkte niet meer. Scherm bleef op zwart.

Oplossing Volume knop naar beneden gedrukt houden, home button en powerknop 10 sec inhouden. Kreeg een blauw scherm en daarna de volumeknop naar beneden, toen startte hij weer op.

Ik hoop toch niet dat dit normaal gaat zijn want dit is wel echt kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Er zitten inderdaad nog wat bugs in (apps). Zoals bij het opstarten wat ik eerst nooit had. Hij duurt langer met opstarten en vaak zie je dan nog een wit rondje draaien om de android apps op e.o.a. manier te laden.

Jullie ook al opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:49:
Er zitten inderdaad nog wat bugs in (apps). Zoals bij het opstarten wat ik eerst nooit had. Hij duurt langer met opstarten en vaak zie je dan nog een wit rondje draaien om de android apps op e.o.a. manier te laden.

Ik heb de rom van Edgarf draaien maar verder geen rare dingen waar jij het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Boneka schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:49:

Jawel, heb ik ook. Ook schakelt het scherm zich dan heel snel uit.

Tevens stoor ik me steeds meer aan het feit dat mijn telefoon slechte Wifi ontvangst heeft (zowel bij mij thuis, op het werk of bij vrienden). Ik ben dan de enige tussen bijvoorbeeld de S5, M8 en Iphones die loopt te pielen met Wifi. Telkens moet ik even Wifi aan en uit toggelen om weer verbinding te hebben :(

Ik heb nu even gespeeld met het volgende:

1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op wifi
4. onderaan de lijst staan “wifi power save mode”
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

Daarnaast ook slimme netwerkwissel uitgezet en wifi aan laten staan in slaap en scannen altijd aangezet (maar dit alleen bleek niet te helpen).

Vooralsnog geen uitvallende Wifi meer, maar heb dit pas sinds gisteravond getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsNL1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-04-2017
Wellicht in overvloed, maar ik twijfel enorm over de S6 en dan eigenlijk alleen over de batterijgrootte. Is deze voldoende om gewoon een volledige dag mee te gaan met normaal tot intensief gebruik? 2550mAh is de enige reden waarom ik em nog niet gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou zeggen, lees het topic eens door, genoeg gebruikers ervaringen. De laatste posts gaan eigenlijk alleen maar daar over ....

Persoonlijk haal ik altijd wel makkelijk 1 dag. Tegen de tijd dat hij weer op de lader gaat zit hij meestal rond de 40%.

[ Voor 32% gewijzigd door TTLCrazy op 15-07-2015 09:32 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Persoonlijk haal ik altijd wel makkelijk 1 dag. Tegen de tijd dat hij weer op de lader gaat zit hij meestal rond de 40%.
Ook ik zit rond de 40% na een ganse dag, zit bijna wel 90% onder Wi-Fi dekking.
Vorige week in NYC 90% 3G/4G dekking en constant de google services gebruikt en na 6 à 7 uur moeten bijladen met powerbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

larsNL1 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:26:
Wellicht in overvloed, maar ik twijfel enorm over de S6 en dan eigenlijk alleen over de batterijgrootte. Is deze voldoende om gewoon een volledige dag mee te gaan met normaal tot intensief gebruik? 2550mAh is de enige reden waarom ik em nog niet gehaald heb.
Op drukke dagen te weinig, maar datzelfde gold ook voor m'n HTC One M8. Als je veel rondreist gaat de accu sneller leeg vanwege continu switchen van zendmast en als je regelmatig wat opzoekt op Maps of foto's maakt dan gaat het hard.

Heb het gevoel dat wifi of 4G niet heel enorm veel verschil maakt. Op 2G/3G gaat het harder, en als je ergens slechte ontvangst hebt dan is het ook een drama.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 18:07
Hmm. Ik ga over een maandje ook voor een poos de beschikking krijgen over een Samsung Galaxy S6. Zo te zien wordt dat dus oppassen met batterijduur.

Mijn Sony Xperia z1 compact heeft ook 'slechts' een 2500 mAh accu, maar kan met licht tot matig gebruik met gemak 2 dagen mee. Dan staat gewoon de hele dag 4g/3g aan, Google Services gewoon actief (location reporting uit, maar locatie is wel beschikbaar voor apps zoals Buienalarm). En als ik een dagje met de trein reis kan ik gewoon rustig facebooken, radio luisteren via 4g, etc. zonder aan het eind bang te zijn dat ie leeg is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
larsNL1 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:26:
Wrm haal je geen s6 active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05:14
Ik haal gemakkelijk het eind van de dag, van 07-00h met 4h SOT, waaronder 1-2h navigatie met Waze en Flitsnav, continu Wifi en 3-4G, verder internetten, mail checken, even muziek streamen, trivia crack etc. En dan zit ik rond de 20%. Vind ik niet slecht. Ik heb wel het gevoel dat als ik zuinig doe en veel uitschakel, ik dan zeker de 2 dagen kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10 19:40
eymey schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:51:
Hmm. Ik ga over een maandje ook voor een poos de beschikking krijgen over een Samsung Galaxy S6. Zo te zien wordt dat dus oppassen met batterijduur.
Doe je ook mee met de KPN VoLTE test? Ik krijg een tweede S6 daar, haha. Batterijduur is voor mij heel acceptabel, komend vanaf een Nexus 5.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Ik heb vandaag de Samsung Galaxy S6 binnen gekregen, nu probeer ik hem te installeren maar hij restart zichzelf constant binnen ongeveer 30 sec tot 2 minuten. Is er iets wat ik er zelf aan kan doen, of maar meteen naar de Vodafone winkel gaan?~

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forn schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:52:
Ik heb vandaag de Samsung Galaxy S6 binnen gekregen, nu probeer ik hem te installeren maar hij restart zichzelf constant binnen ongeveer 30 sec tot 2 minuten. Is er iets wat ik er zelf aan kan doen, of maar meteen naar de Vodafone winkel gaan?~
Als hij zo uit de winkel komt, dan zou ik er even mee teruggaan. Dit hoort niet zo te zijn. Ps kom je wel in het opstartscherm met de taal instellingen?

[ Voor 6% gewijzigd door pappaleone op 15-07-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-02-2024
Kom inderdaad in het opstartscherm, hij doet het wel even, maar op een begeven moment start hij zichzelf opnieuw op

Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
r0p schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:

Enige waar ik me wel aan irriteer zijn regelmatig vastlopende apps en vandaag zelfs de eerste echte vastloper gehad. Zelfs de powerbutton 10 sec ingedrukt houden werkte niet meer. Scherm bleef op zwart.

Oplossing Volume knop naar beneden gedrukt houden, home button en powerknop 10 sec inhouden. Kreeg een blauw scherm en daarna de volumeknop naar beneden, toen startte hij weer op.

Ik had vanmiddag precies hetzelfde, zo uit het niets stond hij in een keer uit en weigerde hij dienst toen ik hem aan wilde zetten. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAGDATTT
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 14:20
r0p schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:47:

Ik had dit een paar dagen terug precies hetzelfde (na 5.1.1 update). Schrok me het spreekwoordelijke hoedje. Die drie knoppen indrukken deed het toestel ontwaken uit zijn benarde toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forn schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:56:
Kom inderdaad in het opstartscherm, hij doet het wel even, maar op een begeven moment start hij zichzelf opnieuw op
Dan zou ik zeker even teruggaan, dat is niet goed zoals je hier beschrijft software matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Forn schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:56:
Je kunt eerst nog een factory reset proberen. Dit kan vanuit recovery mode. Dat kan geen kwaad omdat je immers nog niet verder bent gekomen dan de eerste opstart-procedure.

Zie : http://gadgetguideonline....-galaxy-s6-recovery-mode/

- zet je telefoon helemaal uit
- volg de stappen vanaf Step 3 in bovenstaande Guide. (wipe data/factory reset)

Als dat niets oplevert, daarna retourtje winkel.

[ Voor 78% gewijzigd door dafmay op 15-07-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurjen08
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-10 11:09
MAGDATTT schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Ik had dit een paar dagen terug precies hetzelfde (na 5.1.1 update). Schrok me het spreekwoordelijke hoedje. Die drie knoppen indrukken deed het toestel ontwaken uit zijn benarde toestand.
Same here, veel uitgeprobeerd en kennelijk precies die 3 knoppen ingedrukt. Hierdoor ontwaakte hij weer..
Dacht eerst dat het kwam omdat hij 2 dagen daarvoor per ongeluk in het water was gevallen (2 seconden ofzo). Hij werkt gelukkig al dagen weer gewoon normaal.. geen idee wat het nu geweest is..

Xencupio @ Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vanaf 4 uur s'ochtends tot half 5 smiddags 16% batterij verbruik in standby
Alleen een beetje WhatsApp en facebook gechecked.
Niet slecht vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsNL1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-04-2017
DeeSung schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:36:
[...]

Wrm haal je geen s6 active?
Niet in Nederland te krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:36
Ben nu weer van een S6 naar een S6 Edge gaan, klopt het dat er voor de Edge nog geen 5.1.1 is? Deze had ik op de S6 wel.. maar krijg op de edge geen melding van een update :o

[ Voor 18% gewijzigd door DM89 op 15-07-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:03:
Ben nu weer van een S6 naar een S6 Edge gaan, klopt het dat er voor de Edge nog geen 5.1.1 is? Deze had ik op de S6 wel.. maar krijg op de edge geen melding van een update :o
Via sammobile.

Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Mon, 22 Jun 2015 13:29:36 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOFM
CSC G925FPHN2BOFM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:18:
[...]

Via sammobile.

Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.1.1
Changelist 5012324
Build date Mon, 22 Jun 2015 13:29:36 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU2BOFM
CSC G925FPHN2BOFM
Ohja zie het nu ook, had er overheen gekeken denk ik, lange dag gehad :P wel raar dat ik dan geen melding krijg maar goed dan maar via een andere weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Ondertussen 2 volle daagjes met mijn nieuwe S6. Over het algemeen prima toestel (geen probleem met 5.1.1 hier al heb ik ook de indruk dat het iets minder vloeiend gaat dan 5.0). Batterij houdt het beter uit dan mijn S4 toen hij nieuw was, maar niet zoveel meer imo. Ik ben in elk geval tevreden van het premium aspect dat dit toestel uitstraalt tegenover zijn voorgangers.

Ik heb het gevoel nu echt een high-end/premium toestel vast te hebben ipv een plastieken mid range toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomskii5 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 21:54:
Ondertussen 2 volle daagjes met mijn nieuwe S6. Over het algemeen prima toestel (geen probleem met 5.1.1 hier al heb ik ook de indruk dat het iets minder vloeiend gaat dan 5.0). Batterij houdt het beter uit dan mijn S4 toen hij nieuw was, maar niet zoveel meer imo. Ik ben in elk geval tevreden van het premium aspect dat dit toestel uitstraalt tegenover zijn voorgangers.

Ik heb het gevoel nu echt een high-end/premium toestel vast te hebben ipv een plastieken mid range toestel.
Dat gevoel is ook echt :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Grapjurk he jij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

vandaag 2e hard reset uit moeten voeren. Gaat lekker zo. Vind hem ook erg warm worden. De lock gebeurd als er niks gebeurd met het toestel en het beeldscherm uit staat. Wordt ook erg warm soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:56:
vandaag 2e hard reset uit moeten voeren. Gaat lekker zo. Vind hem ook erg warm worden. De lock gebeurd als er niks gebeurd met het toestel en het beeldscherm uit staat. Wordt ook erg warm soms.
Met harde reset bedoel je fabrieks instellingen?

Het kan natuurlijk hardwarematig zijn en dan is het garantie maar het zou me niets verbazen als het een app is die niet goed werkt. Probeer eens na een "harde reset" niet meteen allerlei vage apps te installeren maar gewoon af en toe eentje om te zien of het misschien daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
JDL15 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 09:02:
[...]

Jawel, heb ik ook. Ook schakelt het scherm zich dan heel snel uit.

Tevens stoor ik me steeds meer aan het feit dat mijn telefoon slechte Wifi ontvangst heeft (zowel bij mij thuis, op het werk of bij vrienden). Ik ben dan de enige tussen bijvoorbeeld de S5, M8 en Iphones die loopt te pielen met Wifi. Telkens moet ik even Wifi aan en uit toggelen om weer verbinding te hebben :(

Ik heb nu even gespeeld met het volgende:

1. tik op je telefoon pad de code : *#0011# in.
2. druk op de optie knop (links van de home knop)
3. klik op wifi
4. onderaan de lijst staan “wifi power save mode”
5. zet deze op uit. er moet uit staan en niet aan.

Daarnaast ook slimme netwerkwissel uitgezet en wifi aan laten staan in slaap en scannen altijd aangezet (maar dit alleen bleek niet te helpen).

Vooralsnog geen uitvallende Wifi meer, maar heb dit pas sinds gisteravond getest.
Even hierop terugkomend: Blijkt ook geen verschil te maken :'(

Ik kom er gewoon niet over uit, dat Samsung zoiets basaals niet eens fatsoenlijk uit kan voeren (ik zie het overal terug komen op internet).

Waarom hebben ze dan uberhaupt die toggle. Het is simpel: ik wil wifi aan laten staan (zonder dat het veel energie zou vreten, dat werd althans gezegd over de ingebouwde zuinige chip in de Edge) en als ik thuis of op het werk (dus bij een bekend netwerk kom) direct kunnen internetten, niet eerst weer aan/uit togglen.

Kom op Samsung, hoe moeilijk kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
JDL15 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:10:
[...]

Ik kom er gewoon niet over uit, dat Samsung zoiets basaals niet eens fatsoenlijk uit kan voeren (ik zie het overal terug komen op internet).

Waarom hebben ze dan uberhaupt die toggle. Het is simpel: ik wil wifi aan laten staan (zonder dat het veel energie zou vreten, dat werd althans gezegd over de ingebouwde zuinige chip in de Edge) en als ik thuis of op het werk (dus bij een bekend netwerk kom) direct kunnen internetten, niet eerst weer aan/uit togglen.

Kan er geen verschil zitten in de wifi radio's op verschillende toestellen oid?
Het wifi op mijn toestel is harstikke stabiel en vind het wifi netwerk vele malen sneller dan mijn vorige (HTC One M7 en Sony Xperia Z1)..

Ook crashes heb ik nog niet mogen meemaken en de batterij gaat zeer lang mee (bijna 2 dagen)...

Volgens mij zit er erg veel verschil in toestellen onderling :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Het is simpel: ik wil wifi aan laten staan (zonder dat het veel energie zou vreten, dat werd althans gezegd over de ingebouwde zuinige chip in de Edge) en als ik thuis of op het werk (dus bij een bekend netwerk kom) direct kunnen internetten, niet eerst weer aan/uit togglen.

Ik heb ook constant WiFi aanstaan, maar kan nu niet zeggen dat dit heel veel energie vreet (zie screenshot). Denk dat het meer aan je toestel ligt, misschien een slechte Wifi antenne in het toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
EJSEJS schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:44:
[...]

Ik heb ook constant WiFi aanstaan, maar kan nu niet zeggen dat dit heel veel energie vreet (zie screenshot). Denk dat het meer aan je toestel ligt, misschien een slechte Wifi antenne in het toestel.

[afbeelding]
Ik heb mezelf wat ongelukkig uitgedrukt. Batterij is redelijk, dat is het probleem niet. Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik wifi altijd aan laat staan omdat dit weinig invloed zou moeten hebben op de batterijduur. Maar, dit blijkt voor mij redelijk frustrerend omdat ik bij de bekende netwerken vaker geen verbinding heb, ondanks dat ik prima signaal heb (zit praktisch op de router op het werk en thuis). Het icoontje laat zelfs zien dat er een actieve verbinding is (pijltje opmhoog en omlaag lichten afwisselend op), maar ik kan dan bijvoorbeeld geen emails ophalen, WhatsApp berichten ontvangen/versturen. Collega's en vrienden hebben nergens last van en de enige remedie is het uitzetten van wifi op mijn telefoon of de router uit te trekken.

Als ik op XDA of dergelijke websites kijk, zie ik dat dit toch een bekend probleem is:

http://forum.xda-develope...i-dropping-t3079504/page4

https://community.sprint.com/baw/thread/204636

http://forums.androidcent...-s6-edge-wifi-issues.html

http://www.theinquirer.ne...nt-problem-samsung-admits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdulfarah
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-04-2024
Iemand wat aanraders wat betreft een fatsoenlijke battery saver app. Ik heb namelijk het idee dat ik niet de hele dag door kom met één charge.

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Volgens mij is het scherm van mijn edge gold die ik gisteren heb gekregen niet goed... ik zie een soort gele vlek/waas in het midden van het scherm zie ik vooral als ik op tweakers reacties lees met verl wit, dan beweeg ik dat en die vlek blijft gewoon op de zelfde plek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
JDL15 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:57:
[...]

Ik heb mezelf wat ongelukkig uitgedrukt. Batterij is redelijk, dat is het probleem niet. Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik wifi altijd aan laat staan omdat dit weinig invloed zou moeten hebben op de batterijduur. Maar, dit blijkt voor mij redelijk frustrerend omdat ik bij de bekende netwerken vaker geen verbinding heb, ondanks dat ik prima signaal heb (zit praktisch op de router op het werk en thuis). Het icoontje laat zelfs zien dat er een actieve verbinding is (pijltje opmhoog en omlaag lichten afwisselend op), maar ik kan dan bijvoorbeeld geen emails ophalen, WhatsApp berichten ontvangen/versturen. Collega's en vrienden hebben nergens last van en de enige remedie is het uitzetten van wifi op mijn telefoon of de router uit te trekken.

Als ik op XDA of dergelijke websites kijk, zie ik dat dit toch een bekend probleem is:

http://forum.xda-develope...i-dropping-t3079504/page4

https://community.sprint.com/baw/thread/204636

http://forums.androidcent...-s6-edge-wifi-issues.html

http://www.theinquirer.ne...nt-problem-samsung-admits
Ik had het met mijn eerste toestel, wel volle wifi verbinding maar er kwam geheel geen data door.
Bij mij had wifi aan/uit/aan zetten overigens geen effect.

Ik heb hem geruild voor een nieuw toestel en daar speelt het niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Die van mij is inmiddels ter vervanging aangeboden vanwege de vele problemen die ik heb met dit toestel (camera geen focus, home button verzakt, aan uit button flush met de behuizing gezakt en allemaal krassen op het scherm door de eigen Samsung Cover), maar ik verwacht dat ze 'm gaan repareren waar ik het niet mee eens ben. Benieuwd wat ze gaan doen maar ook dit vervolgtraject gaat een interessant (juridisch) reisje worden denk ik.
Nazorg van Samsung heeft voor mij tot nu toe een 1, kijken of ze het voor elkaar krijgen om naar een 0 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb zojuist weer een nieuwe S6 Edge Gold gekregen, die van gister had echt een slecht scherm.. nu is het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:15:
Ik heb zojuist weer een nieuwe S6 Edge Gold gekregen, die van gister had echt een slecht scherm.. nu is het goed :)
Goed nieuws...en een mooie snelle oplossing! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:07
Sinds gisteren ook in het bezit van een S6.
Prachtig toestel komend van een Nexus 5 (met een hele slechte accu) zeker een verbetering.
Alhoewel hij niet zo heel veel sneller voelt als de Nexus :P
Wat me opvalt dat het toestel erg warm wordt als ik bijvoorbeeld apps aan het updaten ben in de playstore.
Gewoon oncomfortabel warm (heb nog geen case dus dan voel je het extra goed).
Is dit normaal?
Hij draait nog op 5.02 en heeft nog geen updates zegt hij dacht dat 5.1.1 al uit was of moet ik nog even geduld hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Misschien een slecht toestel of wifi netwerk is niet goed.

Heb de S5 en iphone6 gehad en kan geen verschil merken afgezien dat ik met de S6 een hogere wifi snelheid heb dan met de iPhone. Qua ontvangst praktisch hetzelfde.

Ook hoef ik wifi niet constant aan/uit te zetten

Heb het wel meegemaakt en dat lag aan de router. Andere router en probleem opgelost. Achteraf hoorde ik dat het misschien met bepaalde instellingen had te maken maar dat heb ik toen niet meer uit kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 23:22
Mijn Nederlandse S6 bleef ook op 5.0.2 zitten zonder melding van enige OTA-updates.
Ik verwachtte de Samsung micro-update en vervolgens versie 5.1.1.

Via Smart Switch wel een update aangeboden gekregen, het bleek de micro-update van Samsung want enkel de bandversie en datum waren veranderd, maar nog steeds Lollipop 5.0.2.

Maar sinds deze update krijg ik regelmatig de foutmelding "Touchwiz-start is gestopt".
Heb de gegevens en cache al gewist van deze app, zonder resultaat.
Clear partition cache hielp ook niet.
Toevallig ontdekt dat deze foutmelding getriggerd wordt door Facebook Messenger, als ik deze (gedeeltelijk) verwijder, krijg ik geen foutmeldingen meer van Touchwiz.

Sommige bronnen op internet raden een volledige factory reset aan, maar dit vind ik nogal overdreven voor een micro-update.

Nog iemand deze ervaring gehad en eventueel een fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aikibana1 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:34:
Mijn Nederlandse S6 bleef ook op 5.0.2 zitten zonder melding van enige OTA-updates.

Via Smart Switch wel een update aangeboden gekregen, het bleek de micro-update van Samsung want enkel de bandversie en datum waren veranderd, maar nog steeds Lollipop 5.0.2.

Maar sinds deze update krijg ik regelmatig de foutmelding "Touchwiz-start is gestopt".
Toevallig ontdekt dat deze foutmelding getriggerd wordt door Facebook Messenger, als ik deze (gedeeltelijk) verwijder, krijg ik geen foutmeldingen meer van Touchwiz.

Sommige bronnen op internet raden een volledige factory reset aan, maar dit vind ik nogal overdreven voor een micro-update.

Ja het klinkt niet leuk maar ik ben bang dat dit de enige oplossing is voor jou probleem. Je zou messenger evt kunnen verwijderen en opnieuw installeren. Lukt dat niet even een factory reset.succes. Ps wil je zeker zijn van de nieuwe 5.1.1 versie kun je hem ook downloaden via Odin.

[ Voor 3% gewijzigd door pappaleone op 16-07-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikibana1 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 22:34:

Facebook Messenger er af mieteren (is toch grote rommel) en je berichten beheren via de mobiele website van facebook (m.facebook.com), scheelt je ook nog eens in batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-10 15:13
ComTech schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 19:35:
Sinds gisteren ook in het bezit van een S6.
Prachtig toestel komend van een Nexus 5 (met een hele slechte accu) zeker een verbetering.
Alhoewel hij niet zo heel veel sneller voelt als de Nexus :P
Wat me opvalt dat het toestel erg warm wordt als ik bijvoorbeeld apps aan het updaten ben in de playstore.
Gewoon oncomfortabel warm (heb nog geen case dus dan voel je het extra goed).
Is dit normaal?
Hij draait nog op 5.02 en heeft nog geen updates zegt hij dacht dat 5.1.1 al uit was of moet ik nog even geduld hebben?
Ik heb momenteel een niet z'n goed werkende Nexus 5.
Ik moet nog 3 weekjes wachten voor ik een S6 neem bij me verlenging.
Ik denk dat ik hem zelf ga ophalen bij CoolBlue zodat ik hem gelijk na kan kijken.

-Home button lekker ''clickie'?
-Camera Focus?
-Scherm egaal wit

Toch moet ik zeggen dat ik jou opmerking fijn vind. Na 3 Nexus telefoons en de Samsungs altijd de hel in gestampt te hebben ga ik toch een Samsung proberen. Ik vind de witte versie werkelijk waar een prachtige telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 15:16

m-buurman

hmmm...coffee!!

Dubrillion schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 07:58:
[...]

Ik heb momenteel een niet z'n goed werkende Nexus 5.
Ik moet nog 3 weekjes wachten voor ik een S6 neem bij me verlenging.
Ik denk dat ik hem zelf ga ophalen bij CoolBlue zodat ik hem gelijk na kan kijken.

-Home button lekker ''clickie'?
-Camera Focus?
-Scherm egaal wit

Toch moet ik zeggen dat ik jou opmerking fijn vind. Na 3 Nexus telefoons en de Samsungs altijd de hel in gestampt te hebben ga ik toch een Samsung proberen. Ik vind de witte versie werkelijk waar een prachtige telefoon
Ik heb altijd hetzelfde gedaan met Samsungs... en nu heb ik mijn Nexus 5 ingeruild voor een S6 en jongens wat is dat toch een fijne telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
pappaleone schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 23:24:
[...]

Ja het klinkt niet leuk maar ik ben bang dat dit de enige oplossing is voor jou probleem. Je zou messenger evt kunnen verwijderen en opnieuw installeren. Lukt dat niet even een factory reset.succes. Ps wil je zeker zijn van de nieuwe 5.1.1 versie kun je hem ook downloaden via Odin.
Zelfs bij het uitschakelen van Messenger krijg ik de foutmelding nog na elke reboot, dus toch duidelijk iets mis. Denk eraan eerst 5.1.1 te flashen (zien of dat iets oplost) en dan pas een factory reset te overwegen.

In verband met Odin enkele praktische vraagjes:
  1. Hoef ik enkel de juiste firmware 5.1.1 te flashen of moet je ook met bootloaders en andere bestanden beginnen prutsen?
  2. Moet je vooraf een factory reset doen om oude bestanden op te ruimen? Of kan je deze optie achter de hand houden voor eventuele problemen eens de nieuwe firmware erop staat.
  3. OTA-updates blijven werken na deze handeling, correct?
  4. Heb al enkele Odin-guides gezien, maar welke is de beste/meest recente volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
De belangrijkste nieuwe features opgelijst: http://www.sammobile.com/...galaxy-s6-edge-whats-new/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik heb het gevoel dat de edge die ik gister opgehaald heb na een doa ook niet goed is, het is deze keer geen gele balk in het scherm..

Als ik er echt recht op kijk ik het volgens mij wel goed maar als ik ook maar een klein beetje schuin kijk komt er een gele gloed over het scherm.. erg duidelijk te zien. Ik weet dat bij kijkhoeken de kleur veranderd maar dit is wel echt bij een beweging al.. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aikibana1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:35:
[...]

Zelfs bij het uitschakelen van Messenger krijg ik de foutmelding nog na elke reboot, dus toch duidelijk iets mis. Denk eraan eerst 5.1.1 te flashen (zien of dat iets oplost) en dan pas een factory reset te overwegen.

1. Hoef ik enkel de juiste firmware 5.1.1 te flashen of moet je ook met bootloaders en andere bestanden beginnen prutsen?
  2. Moet je vooraf een factory reset doen om oude bestanden op te ruimen? Of kan je deze optie achter de hand houden voor eventuele problemen eens de nieuwe firmware erop staat.
  4. Heb al enkele Odin-guides gezien, maar welke is de beste/meest recente volgens jullie?
Via odin gewoon de firmware flashen. Voor de rest hoef je niet te klooien. Is gewoon stock dus ook krijg je gewoon je updates.

Wel zou ik na het flashen een factory reset doen. Weet je zeker dat alles goed geïnstalleerd is.

Odin 3.09 is goed. Wel de Samsung usb drivers installeren mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Hier een link

http://samsungodindownload.com/mobile/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Nog eens gekeken of ik last had van de battery drain op 5.1.1. Nope. Ik verlies 1% op 2 uur in standby, dat is dus perfect normaal. Nu de batterij ook een paar keer een laadbeurt gekregen heeft is hij eindelijk 'op temperatuur' gekomen (lack of a better expression lol). Dus zeer zeker tevreden met de S6, moest de batterij zo groot zijn als in de OPO van mijn vader had het eigenlijk te gek geweest qua batterijduur. Verbruikt in elk geval minder dan mijn S4, met een iets kleinere batterij. Das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Aikibana1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:35:
[...]

[/quote
Sorry ik ben net telaat met antwoorden, maar Garret1410 heeft jou al geholpen dank je. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
Garret1410 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:32:
[...]

Via odin gewoon de firmware flashen. Voor de rest hoef je niet te klooien. Is gewoon stock dus ook krijg je gewoon je updates.

Wel zou ik na het flashen een factory reset doen. Weet je zeker dat alles goed geïnstalleerd is.

Odin 3.09 is goed. Wel de Samsung usb drivers installeren mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Hier een link

http://samsungodindownload.com/mobile/
Thanks!

Is Odin 3.10 te mijden ofzo?

Nu nog 3u wachten op de "regular download" van Sommobile :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aikibana1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Thanks!

Odin 3.10 is de laatste versie, deze kan je gewoon gebruiken heb ik ook.
Welke rom heb je nodig Van de gewone S6 of 6 edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikibana1
pappaleone schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:58:
[...]

Welke rom heb je nodig Van de gewone S6 of 6 edge?
S6 - Netherlands - 5.1.1
G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aikibana1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:59:
[...]

S6 - Netherlands - 5.1.1
G920FXXU2BOFM_G920FPHN2BOFM_PHN.zip
Als je even geduld heb stuur je de download kwartiertje. pm even je emailadres.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 17-07-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
pappaleone schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:58:
[...]
Odin3_v3.10.6 werkt prima, hiermee XEF (eerste 5.1.1) en erna PRO geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)
RigolleM schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:26:
[...]

Odin3_v3.10.6 werkt prima, hiermee XEF (eerste 5.1.1) en erna PRO geflasht.
Ja klopt deze versie was ook nodig voor de laaste bootloader en kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aikibana1 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:49:
[...]

Thanks!

Sterker nog...voor het flashen van bootloader/modem heb je 3.10.6 nodig...eerdere versies hebben het bij mij (op de S6) nooit gedaan, en er zijn andere mensen die hetzelfde hebben geconstateerd. Dus voor alle zekerheid zou ik adviseren om 3.10.6 te gebruiken.

Edit : Pappa was me net voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 17-07-2015 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Sterker nog...voor het flashen van bootloader/modem heb je 3.10.6 nodig...eerdere versies hebben het bij mij (op de S6) nooit gedaan, en er zijn andere mensen die hetzelfde hebben geconstateerd. Dus voor alle zekerheid zou ik adviseren om 3.10.6 te gebruiken.

Edit : Pappa was me net voor ;)
Oke dat wist ik niet. Komt omdat ik met de S4 en S5 altijd 1.85 en 3.09 gebruikte. Heb Odin nog niet gebruikt icm de S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Geldt de huidig cashback actie ook in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Dacht van wel ja, hele benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomskii5 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:09:
Dacht van wel ja, hele benelux
Ik betwijfel het, als ik naar Coolbleu.be ga zie ik geen actie op de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-08 13:18
Heeft er iemand een link om naar 5.1.1 te gaan in België. Op sammobile duurt het zeer lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat deze actie geldig is in Belgie, aangezien de actie niet wordt vermeldt op https://www.samsung.com/be/promotions/#/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Hier even een YouTube linkje met demonstratie van hoe zwaar die Bluetooth connectie zuigt:

YouTube: Bluetooth connection Samsung Galaxy s6 Edge issues

Zodra ik de tel in mn broekzak schuif wordt de verbinding al zwak en hapert muziek aan alle kanten! Ik heb het hier vaker gehoord op het forum maar het hele internet staat er ook nog eens vol mee!

Heeft Samsung dit nog niet erkend? Hoe kan ik dit het beste bij hen onder de aandacht brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Ik betwijfel het, als ik naar Coolbleu.be ga zie ik geen actie op de S6.
In de algemene voorwaarden van de actie staat Benelux vermeld.. dusja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 06:56
Eindelijk, na dagen vertraging door de PostNL stakingen, m'n telefoon mogen ontvangen. En eerlijk is eerlijk: wat voelt de telefoon prachtig en op dit moment kan ik er alleen maar van genieten. Van bovenstaande problemen heb ik nog niets hoeven meemaken, gelukkig! De update van Android heb ik dan ook nog niet mogen ontvangen.

Vraagje betreffende de €100,- cash back actie bij Samsung. Iemand dit al aangevraagd? Ik vroeg mij namelijk af of ben deze mensen het ook even duurde voor er een mail kwam met daarin de bevestiging dat je het aangevraagd heb en/of dat het gehonoreerd is... Ik ben namelijk bang dat ik iets verkeerds gedaan heb. :| (zal wel niet, want ben bij stap 3 gekomen, waarbij ik alles kon printen wat ik ingevuld had)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:37
JDL15 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:46:
Hier even een YouTube linkje met demonstratie van hoe zwaar die Bluetooth connectie zuigt:

Zodra ik de tel in mn broekzak schuif wordt de verbinding al zwak en hapert muziek aan alle kanten! Ik heb het hier vaker gehoord op het forum maar het hele internet staat er ook nog eens vol mee!
Oei, dit is echt erg. Heb er zelf geen enkel probleem mee.. Gebruik de telefoon zowel in mijn broekzak als in het bakje naast me om muziek te streamen (wel offline muziek, geen online streaming) en geen verschil te merken!
Met mijn note3 had ik er vroeger wel soms last van als hij in de achtergrond andere taken deed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:07
RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:25:
Eindelijk, na dagen vertraging door de PostNL stakingen, m'n telefoon mogen ontvangen. En eerlijk is eerlijk: wat voelt de telefoon prachtig en op dit moment kan ik er alleen maar van genieten. Van bovenstaande problemen heb ik nog niets hoeven meemaken, gelukkig! De update van Android heb ik dan ook nog niet mogen ontvangen.

Vraagje betreffende de €100,- cash back actie bij Samsung. Iemand dit al aangevraagd? Ik vroeg mij namelijk af of ben deze mensen het ook even duurde voor er een mail kwam met daarin de bevestiging dat je het aangevraagd heb en/of dat het gehonoreerd is... Ik ben namelijk bang dat ik iets verkeerds gedaan heb. :| (zal wel niet, want ben bij stap 3 gekomen, waarbij ik alles kon printen wat ik ingevuld had)
Heb hem vanavond ingevuld en ook nog geen bevestiging email ontvangen.

Iets anders hoe is de ervaring met het toetsenbord?
Ik ervaar het typen als erg lastig door rare vertragingen maak ik veel typfouten.
Spatiebalk wordt vaak gemist hierdoor maakt hij hele rare woorden.
Ligt dit nou aan mij?
Maar eens swiftkey proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-10 06:56
ComTech schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:15:
[...]
Heb hem vanavond ingevuld en ook nog geen bevestiging email ontvangen.
Alright, dat is dan enigszins goed te horen dat ik daar niet de enige in ben betreffende de reply van Samsung.
ComTech schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:15:
[...]
Iets anders hoe is de ervaring met het toetsenbord?
Ik ervaar het typen als erg lastig door rare vertragingen maak ik veel typfouten.
Spatiebalk wordt vaak gemist hierdoor maakt hij hele rare woorden.
Ligt dit nou aan mij?
Maar eens swiftkey proberen.
Mja, eerlijk gezegd is het mij nog helemaal niet opgevallen, dus waarschijnlijk zal ik er geen erg in hebben of mijn toestel heeft er geen last van. Ik zal het eens in de gaten houden.

Even betreffende de accu bij nieuwe elektronica: is het tegenwoordig nog steeds beter om een apparaat helemaal leeg te laten lopen (lees: uit laat gaan) alvorens hem aan het elektrisch infuus te hangen?

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:21:
[...]

Alright, dat is dan enigszins goed te horen dat ik daar niet de enige in ben betreffende de reply van Samsung.

[...]

Mja, eerlijk gezegd is het mij nog helemaal niet opgevallen, dus waarschijnlijk zal ik er geen erg in hebben of mijn toestel heeft er geen last van. Ik zal het eens in de gaten houden.

Even betreffende de accu bij nieuwe elektronica: is het tegenwoordig nog steeds beter om een apparaat helemaal leeg te laten lopen (lees: uit laat gaan) alvorens hem aan het elektrisch infuus te hangen?
Lithium ion accu moet je nooit geheel leeg laten lopen.. bij 10 a 20% op de lader gooien
Pagina: 1 ... 58 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.