Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi San 070
Heb jij je smartphone aan de pc gehangen na het maken van foto's?
Want het raw bestand word weggeschreven als DNG. Is dus ook niet zichtbaar op je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-09 15:22
Ja hoor, ook via mijn computer gekeken (uiteraard ;-) ) (tenzij de DNG op een heel andere locatie wordt weggeschreven, dan de JPG, maar dan heb ik zowel de reden, als de locatie nog niet kunnen vinden).

Ik heb trouwens even gecontroleerd en ik heb de Sony sensor in mijn toestel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke manier achterhaald ik welke sensor ik heb?dan laat ik het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check welke camera sensor je S6 heeft :

Google Play: AIDA64

En voor RAW compatibility :

Google Play: Manual Camera Compatibility

((mijn S6 heeft de isocell sensor en is niet RAW compatible)

[ Voor 69% gewijzigd door dafmay op 10-07-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
*#34971539#
Dan Phone/Cam FW ver check
A16LS..... is de Sony
A16LL..... is de Isocell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-10 06:48
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:13:
Ik heb zelf geen last van vastlopers. M'n geheugen van 32 GB loopt alleen sneller vol dan verwacht door de hoge resolutie van foto's (vergeleken met m'n M8), dus moet dat wat sneller opschonen. Verder gebruik ik het ook alleen voor Spotify offline modus, dus ik ben tevreden verder :)

Ook geen last van accu die sneller leeg is, wel nu voor het eerst gehad dat in de ochtend na wireless chargen de accu maar voor 96% vol zat. Ik ervaar de telefoon ook niet als traag, maar het kan wel wat vloeiender bijvoorbeeld.

Wat betreft ontvangst ben ik nu ook van mening dat die even goed of iets beter is dan die van de M8, met name als ik hem in de hand heb.
Je kan de foto's ook op iets anders als 16MP zetten, scheelt enorm....en waarom zou je 16MP foto's moeten hebben :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
Leuke, Dafmay. Die kende ik nog niet, maar is wel een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:26
ik maak idd foto's van 6mp. In mijn beleving worden die beter dan de 16MP foto's. Met zo'n mini sensortje krijg je toch geen superkwaliteit op de volle 16MP. En idd zijn 6MP foto's veel beter handelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
Blijkbaar is IsoCell of Sony niet het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Heren,

Klein, maar ontzettend irritant probleem, ik kan geen wifi-hotspot meer maken......

Icoontje is er, telefoon geeft gewoon aan dat de hotspot actief is, maar geen enkel ander apparaat kan de hotspot zien???

Kan het zo zijn (heb mijn abbo niet verwisseld, en met mijn S3 kon het wel) dat tethering niet goed ondersteund wordt? Iemand een idee?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
san070 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:39:
Leuke, Dafmay. Die kende ik nog niet, maar is wel een stuk handiger.
Heb 'm toevallig zelf ook pas gisteren op xda gezien...handige app (de Samsung Info app is er ook zo eentje met veel handige extra info over het toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Sinds dinsdag ook de S6 binnen eindelijk, helaas een maandagochtend model.. of misschien zelfs demomodel ofzo kreeg ik het idee..

- Geen folie op camera lens en de folie op de flits zat half los
- Home button zat speling op
- Zeer veel, en vreemde, apps voor geinstalleerd
- Accu ging van 7 uur 's ochtends naar 5 uur 's middags van 100% naar 20% zonder dat de telefoon echt gebruikt werd (30min SOT en 30min spotify streamen naar BT)
- Wifi had wel verbinding maar kreeg geen data door

Gisteravond omgeruild bij Coolblue en nu een degelijk toestel, enige is dat er nog minimale speling is op de home button, maar dat is wel enigzins normaal begrijp ik uit diverse verhalen?

Accu staat nu op 81% sinds 07:00 vanochtend, SOT kwartiertje ( :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dafmay leuke app.
Als ik in de app navigeer naar system-device feature, zie ik tussen de regels staan:Android. Hardware.camera.compability.RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:58:
Dafmay leuke app.
Als ik in de app navigeer naar system-device feature, zie ik tussen de regels staan:Android. Hardware.camera.compability.RAW.
Dan lijkt jouw toestel dus inderdaad RAW compatible te zijn...ik heb geen flauw idee waar dit van afhankelijk is, al draai ik niet op stock maar op custom rom (5.1.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oner custom bedoel je niet geroot?
Die van mij is ook standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:03:
Oner custom bedoel je niet geroot?
Die van mij is ook standaard.
Mijn S6 is ge-root en draait een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps.... ok.
Misschien is dat het probleem.
San 070.heb jij al wat info gevonden met de app van dafmay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
Ik weet niet of dat 'Android.hardware.camera.compability.raw' heel veel zegt, want dat staat er bij mij ook.

(overigens, Stock, niet geroot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Manual Camera Compatibility app zou wanneer je deze opstart moeten aangeven (onderste regel) of je toestel/camera RAW compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
Weet ik, ken ik, heb ik. Niet compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is balen!!!
Bij mij lukt het wel. Mijn toestel aangekocht bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
ik had heel even een vraag

hoeveel ram in % gebruiken jullie ongeveer.
ik zit steeds 84-89% en als je erop klikt staan er ook 30 apps open waaronder heel vel van android zelfs maar oo kfacebook en smart remote app. als ik ram opschonen doe dan gaat die heel even naar de 60 maar start snel al die andere apps weer op

Ook als ik op internet zit dan lagged het toetsenbord soms

weet iemand hoe ik dit bijde zou kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgouman schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:34:
ik had heel even een vraag

hoeveel ram in % gebruiken jullie ongeveer.
ik zit steeds 84-89% en als je erop klikt staan er ook 30 apps open waaronder heel vel van android zelfs maar oo kfacebook en smart remote app. als ik ram opschonen doe dan gaat die heel even naar de 60 maar start snel al die andere apps weer op

Ook als ik op internet zit dan lagged het toetsenbord soms

weet iemand hoe ik dit bijde zou kunnen oplossen.
Ram percentage is normaal.

Dat toetsenbord lagged is niet helemaal normaal. Ik heb het 1x gehad en ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Wat je kan proberen is het volgende:

- Cache van toetsenbord legen
- Toestel opnieuw opstarten
- In de browser "voorstelzoekopdracht" uitschakelen. Het is te vinden bij instellingen en privacy. Op zich een handige functie maar kost wat tijd afhankelijk van internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:13:
Ik moet toch echt even mijn ei kwijt over de S6 (edge). Ik kom nl. zo ontzettend veel ongemakken/bugs tegen dat ik af en toe op het punt sta hem te verkopen. Ik blijf hem vergelijken met de HTC Sense schil en ik vind dat ik er zo hard op achteruit ben gegaan, dat het voor mij echt een deal-breaker lijkt te zijn geworden. Een aantal bugs/ongemakken die mij dwarszitten:

- Flipboard, nog steeds tergend traag en haperend, zelfs wanneer artikelen zijn geladen. Ik maak wel gebruik van persoonlijk nieuws en bij Blinkfeed was dit gewoon perfect IMHO. Hier (Flipboard), heb ik niet eens gepersonaliseerd nieuws (althans niet van het niveau van Blinkfeed) en krijg ik artikelen die niet aansluiten bij mijn wensen en veel minder social feeds

Ik gebruik Flipboard zelden en het is bekend dat deze minder goed werkt dan Blinkfeed. Toch echt langzaam en haperend wil ik het niet noemen. loopt redelijk soepel bij mij

- Wifi verbinding is matig. Bij mij op het werk valt hij vaker weg (en meldt hij zich pas spontaan aan als ik vaker aan en uit toggle switch gebruik) of blijft hij verbinding houden maar komt er geen data binnen of uit. Mijn collega's die praktisch naast me zitten, hebben nergens last van en bij verschillende vrienden heb ik exact hetzelfde probleem. Tevens geeft hij in de wifi switch niet aan met welk netwerk je verbinding je kunt maken, pas als je deze uit en vervolgens weer aan switched

Ik heb zo geen HTC M7/8 bij de hand maar in verhouding tot de andere toestellen die ik heb gehad vind ik hem goed. Laatste toestellen waren S4, S5, Iphone6 en Xperia Z1

- Alle toggles zijn pas aan te switchen na vingerafdruk ontgrendeling, ik zou dit liever verder willen personaliseren en apart toegang hiervoor geven (is net wat makkelijker als je met je carkit verbinding wil maken)

Heb ik geen probleem mee. Zou niet weten of dit een instelling is.

- Ik heb vaker deze bug: http://imgur.com/hUymyY7

Zoals te zien is, is de balk helemaal naar beneden geschoven en werkt het touchscreen niet meer naar behoren. Dan moet ik de telefoon weer locken en unlocken om te hopen dat dit na 2/3x verdwijnt. Dit gebeurt gemiddeld 1x per dag.

Deze bug heb ik niet, ook nooit eerder van gehoord dus zal iets anders zijn denk ik.

- Als ik heb gereisd voor werk en ik kom weer terug in mijn woonplaats duurt het ontzettend lang (10 minuten) om voor de weer widget de nieuwe locatie vast te stellen en blijf ik soms het weer zien van de locatie waar ik was (bijvoorbeeld Athene terwijl ik al 10x op vernieuwen had geduwd)

locatie is bij mij binnen een aantal seconden dus erg goed. Heb je locatie misschien per ongeluk uitgeschakeld of zoiets

- Nog steeds geen optie om alleen contacten weer te geven met telefoonnummer

Dit is bij de S6 eruit gehaald om wat voor vage reden dan ook. Het heeft altijd wel in Touchwiz geeten

- Telefoon is bij vlagen nog steeds erg traag; dit moest haast wel software gerelateerd zijn (bijvoorbeeld na het maken van een foto en deze te bekijken in de gallerij)

Gallerij vind ik juist bij de S6 erg snel en vergelijkbaar met iPhone. Andere Android toestellen en met name de Galaxy's waren erg langaam op dit punt. Zal eens bij de M8 controleren maar ik kan me herinneren dat dat ook niet bijster snel was.

- Muziek app is waardeloos vergeleken met die van HTC Sense. Amper CD hoesjes die getoond worden, weinig customization opties,visualizer (met songtekst) is voor mij een misser

Ik ken de muziek app van de huidige Sense niet maar die van de S6 kan ik niet waardeloos noemen. Geluid kun je goed instellen dmv equalizer wat ik bij oudere Sense miste en ik lees dat dat nog niet kan. CoverArt zit er jammer genoeg niet in maar daar heb je weer apps voor.

- Bij gmail krijg ik vaker dezelfde email binnen of dubbel in de notificatiebalk, ik kan me niet herinneren dat ik dit had op mijn HTC one M7

Geen problemen hier en ook nooit gehad

- Nog een aantal ongemakken die me niet zo snel te binnen schieten

Ik vind het echt ontzettend jammer want het design en de camera zijn uitmuntend. Over de accuduur ben ik gematigd tevreden en ook over de speakers. Ik weet het, het zijn luxeproblemen, maar ik had het allemaal net wat beter uitgewerkt verwacht. Ohc ja, dit relaas is ook in een opwelling getypt en alles zal ook wel weer wat afzwakken en vroeg me ook af of dit anderen een doorn in het oog is :?
Kennelijk hele rare problemen waar ik zo geen antwoord op heb helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sparhawk schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:40:
Heren,

Klein, maar ontzettend irritant probleem, ik kan geen wifi-hotspot meer maken......

Icoontje is er, telefoon geeft gewoon aan dat de hotspot actief is, maar geen enkel ander apparaat kan de hotspot zien???

Kan het zo zijn (heb mijn abbo niet verwisseld, en met mijn S3 kon het wel) dat tethering niet goed ondersteund wordt? Iemand een idee?
Ik zou het helaas niet weten. Ik gebruik Hotspot wel eens en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:34:
Check welke camera sensor je S6 heeft :

Google Play: AIDA64

En voor RAW compatibility :

Google Play: Manual Camera Compatibility

((mijn S6 heeft de isocell sensor en is niet RAW compatible)
Ik heb de Sony en is RAW compatible maar volgens Manual Camera niet. Als je Googled blijkt Manual Camera er wel eens naast te zitten Bron. Installeer FV-5 en je zult zien dat er DNG uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:23:
[...]

Ik heb de Sony en is RAW compatible maar volgens Manual Camera niet. Als je Googled blijkt Manual Camera er wel eens naast te zitten Bron. Installeer FV-5 en je zult zien dat er DNG uit komt.
Aha! Interessant...thanks. FV-5 is echter alleen een betaalde versie van zo te zien...eens even kijken hoe dat ook weer werkt met de-installeren en de aankoop teniet doen...was dat niet binnen 10 minuten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Garret1410 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 17:56:
[...]

Ram percentage is normaal.

Dat toetsenbord lagged is niet helemaal normaal. Ik heb het 1x gehad en ik weet niet meer precies wat ik gedaan heb. Wat je kan proberen is het volgende:

- Cache van toetsenbord legen
- Toestel opnieuw opstarten
- In de browser "voorstelzoekopdracht" uitschakelen. Het is te vinden bij instellingen en privacy. Op zich een handige functie maar kost wat tijd afhankelijk van internet verbinding.
dankejwel ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er juist achter gekomen,dat wanneer je de smart Phone koppelt op de pc je 2 opties krijgt om te verbinden...wanneer je het notificatie scherm naar beneden haalt zie je:aangesloten als media apparaat.klik hier op. dan heb je 2 opties media-apparaat(mtp) of camera(ptp).kies hier voor media apparaat(mtp)!!!alleen op deze manier vind je het dng bestand terug op een windows pc!!
hopelijk is hiermee het mysterie opgelost met camera RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bazzaz schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:55:
Sinds dinsdag ook de S6 binnen eindelijk, helaas een maandagochtend model.. of misschien zelfs demomodel ofzo kreeg ik het idee..

- Geen folie op camera lens en de folie op de flits zat half los
- Home button zat speling op
- Zeer veel, en vreemde, apps voor geinstalleerd
- Accu ging van 7 uur 's ochtends naar 5 uur 's middags van 100% naar 20% zonder dat de telefoon echt gebruikt werd (30min SOT en 30min spotify streamen naar BT)
- Wifi had wel verbinding maar kreeg geen data door

Gisteravond omgeruild bij Coolblue en nu een degelijk toestel, enige is dat er nog minimale speling is op de home button, maar dat is wel enigzins normaal begrijp ik uit diverse verhalen?

Accu staat nu op 81% sinds 07:00 vanochtend, SOT kwartiertje ( :X )
Ik lees je post over folie op de camera lens en ik kom er echt nu pas achter dat daar ook inderdaad een folietje op zit :')

Na paar maanden gebruik 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:58
Nou, volgens mij is het weer zo ver. Ik heb de hele dag de S6 die ik gister van Coolblue heb ontvangen naar tevredenheid gebruikt tot een paar min geleden, scherm zwart en reageert niet meer.. ook niet op de oplader.

Volgens mij is de telefoon dood, terwijl ik 10 min geleden nog een berichtje heb verstuurd en ik gewoon rustig op het balkon zit te wachten op reactie, haal de telefoon uit mijn broekzak maar niks meer
:(

EDIT:

Even opgezocht naar een optie om te resetten als het vastgelopen is en blijkbaar was dat zo, heb power+ volume omlaag ingedrukt een paar keer en nu werkt het weer maar wel een beetje vreemd.. :o :o

[ Voor 21% gewijzigd door DM89 op 10-07-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
Meulendijks89 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 21:29:
Nou, volgens mij is het weer zo ver. Ik heb de hele dag de S6 die ik gister van Coolblue heb ontvangen naar tevredenheid gebruikt tot een paar min geleden, scherm zwart en reageert niet meer.. ook niet op de oplader.

Volgens mij is de telefoon dood, terwijl ik 10 min geleden nog een berichtje heb verstuurd en ik gewoon rustig op het balkon zit te wachten op reactie, haal de telefoon uit mijn broekzak maar niks meer
:(

EDIT:

Even opgezocht naar een optie om te resetten als het vastgelopen is en blijkbaar was dat zo, heb power+ volume omlaag ingedrukt een paar keer en nu werkt het weer maar wel een beetje vreemd.. :o :o
Welkom bij de club vandaag is mij precies hetzelfde overkomen helaas.

Had probelemen met standy time na de update. Ben inmiddels er achter dat WIFI aan laten staan nu opeens zorgt voor idiote battery drain geen idee waardoor het komt. Maar in 5.0.2 stond mijn WIFI altijd aan en was mijn standby time gewoon dik in orde. Dus 5.1.1 update heeft bij ervoor gezorgd dat ik nu via tijdens standy automatisch heb uitgezet. Toch bizar dat een "update" ervoor zorgt dat mijn ervaring met het toestel slechter wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:19
Vandaag bij het Samsung Pro Plus evenement geweest bij Tweakers HQ en daar even de 1080p 60fps opname mogelijkheid getest met de Galaxy S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPL82
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
spridgets schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:19:
ik heb sinds de update dat wanneer er een mail, app of sms binnenkomt om de haverklap het meldingsgeluid krijg.. zelfs al heb ik een bericht gelezen oid
Hoi spridgets,

Ook ik heb hier deels last van.

Ik krijg ook iedere keer meldingen als de virusscanner heeft gescand, een app. wordt geüpdatet enz. enz.
Alle instellingen nagelopen.

Ook Whats App werkt niet meer goed sinds de update. Groep op stil zetten werkt niet meer. Trillen uit zetten werkt ook niet en zo zijn er nog wel meer issues.

Bij de winkel (Belcompany) wisten ze het ook niet en hadden er nog niemand over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien moet er een sticky over komen want ik kom heel vaak dezelfde problemen tegen.

Na een update kunnen er wel eens vreemde dingen gebeuren die je daarvoor niet had. Heb dit met elk merk smartphone wel eens gehad. 9 van de 10 keer gaat het goed maar het wil wel eens mis gaan.

Wat je eerst zou kunnen proberen is het toestel opnieuw op te starten. Het opnieuw opstarten is trouwens wenselijk om dit af en toe te doen. Bijvoorbeeld 1x per week of maand, al naar gelang. Mijn ervaring is dat het toestel weer wat sneller aanvoelt en kleine probleempjes opgelost zijn.

De beste oplossing is het toestel naar fabrieks instellingen te brengen. Helaas ben je dan alles kwijt dus van tevoren eerst backup maken van je foto's bijvoorbeeld.
Veel problemen worden hiermee opgelost. Heb je hierna nog steeds een probleem dan is het vaak een bepaalde app die dwarsligt. Probeer nadat je het toestel naar fabrieks instellingen heb gebracht, een dagje zonder apps om te zien of alles nu wel goed werkt.

Ook betrouwbare apps kunnen wel eens problemen geven. Ik had laatst een probleem met TuneIn radio, welke een abnormaal batterijverbruik had. App verwijderen en opnieuw installeren was de oplossing.

Heb je nu nog steeds problemen dan denk ik dat er hardwarematig iets niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ik raad iedereen aan die een S6 (Edge) nog wil aanschaffen te wachten tot maandag ;) *mompelt iets over cashback*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 10:47:
Ik raad iedereen aan die een S6 (Edge) nog wil aanschaffen te wachten tot maandag ;) *mompelt iets over cashback*
Je hebt ongetwijfeld een bron, zet die er dan gelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammaniti
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-08-2023
Op de site van de Mediamarkt staat al een 100 euro cashback-actie, gaat het hierom?
http://mediamarkt.onlinet...xy-s6-edge-32gb-green/kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
typhone.nl ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ammaniti schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:15:
Op de site van de Mediamarkt staat al een 100 euro cashback-actie, gaat het hierom?
http://mediamarkt.onlinet...xy-s6-edge-32gb-green/kpn
Ja, dan is deze al ingegaan!

Edit: Op de website van Samsung is er nog niks over te vinden, dus ik gok dat deze echt pas maandag ingaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Upbeat op 11-07-2015 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
RPL82 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Hoi spridgets,

Ik krijg ook iedere keer meldingen als de virusscanner heeft gescand, een app. wordt geüpdatet enz. enz.

Ook Whats App werkt niet meer goed sinds de update. Groep op stil zetten werkt niet meer. Trillen uit zetten werkt ook niet en zo zijn er nog wel meer issues.

Bij de winkel (Belcompany) wisten ze het ook niet en hadden er nog niemand over gehoord.
Ik vroeg hier ook al naar een mogelijke oplossing, werd gek van alle meldingsgeluiden na de update. Ik denk dat ik het echter weer normaal 'stil' heb gekregen met de volgende instellingen: instellingen > toegankelijkheid > meldingsherinneringen (heb ik aanstaan, maar in die lijst bij whatsapp uitgezet. Kun je bij veel meer apps doen daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen donderdag ook een bezitter van de samsung galaxy s6 blue topaz 64gb en moet zeggen tot nu toe echt een toptelefoon! nog geen problemen met iets gehad(even afkloppen) ben tot nu toe zeer tevreden over de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
MAkS1 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:54:
Sinds de 5.1.1 update een "ratelende" camera tijdens opstarten van de camera app. Hij stelt wel gewoon snel scherp. Hebben nog meer mensen dit sinds de update? ("normale" S6 Gold 64GB)

Hopelijk kan die hier oud mee worden, heb geen zin om em kwijt te zijn!
Hm het ratelen wordt steeds erger, het gebeurt tijdens het scherpstellen en het beeld schudt dan als een malle. Eenmaal scherp gesteld werkt het prima, maar ik kan het fenomeen dan opnieuw uitlokken door zacht met m'n vinger tegen de achterkant van het toestel te tikken. Iemand enig idee of ze dit ter plekke in de winkel zouden kunnen fiksen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 00:13

Brx

Na de update naar 5.1.1 is mijn s6 erg traag geworden. Vooral het scrollen in de play store en chrome etc is niet normaal traag. Heb alles al geprobeerd van een ota update tot een compleet schone installatie met verschillende firmwares via odin (t-mobile en unbranded). Complete wipe en wipe cache maken allemaal geen verschil. Hopelijk komt samsung snel met een update want dit is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
Mijn batterij is na de update ook een drama! Vandaag nauwelijks m'n telefoon gebruikt en nu nog maar 32%. Eerst haalde ik makelijk de hele dag. Heb nog geen factory reset gedaan, nu net een app geïnstalleerd die het batterij verbruik monitord. ...
Buiten de batterij heb ik gelukkig geen problemen maar ik hoop hier wel een oplossing voor te vinden

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie909
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-03 09:33
MAkS1 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:48:
[...]

Hm het ratelen wordt steeds erger, het gebeurt tijdens het scherpstellen en het beeld schudt dan als een malle. Eenmaal scherp gesteld werkt het prima, maar ik kan het fenomeen dan opnieuw uitlokken door zacht met m'n vinger tegen de achterkant van het toestel te tikken. Iemand enig idee of ze dit ter plekke in de winkel zouden kunnen fiksen?
Ik heb hier ook last van, lijkt me niet goed. Mogelijk een hardware probleem?

STAY AWAKE!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brx schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:36:
Na de update naar 5.1.1 is mijn s6 erg traag geworden. Vooral het scrollen in de play store en chrome etc is niet normaal traag. Heb alles al geprobeerd van een ota update tot een compleet schone installatie met verschillende firmwares via odin (t-mobile en unbranded). Complete wipe en wipe cache maken allemaal geen verschil. Hopelijk komt samsung snel met een update want dit is niet te doen.
Ik vind Chrome sowieso al een trage browser en gebruik hem daarom niet eens. Kan zijn dat het na de update erger is geworden.

Playstore is inderdaad schokkerig maar dat vond ik altijd al. Of het erger geworden is durf ik niet te zeggen. Misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx

Brx

Garret1410 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:06:
[...]

Ik vind Chrome sowieso al een trage browser en gebruik hem daarom niet eens. Kan zijn dat het na de update erger is geworden.

Playstore is inderdaad schokkerig maar dat vond ik altijd al. Of het erger geworden is durf ik niet te zeggen. Misschien wel.
Chrome is inderdaad niet al te snel maar ook in de stock browser heb ik er last van. Er lijkt in alle animaties wat vertraging en hapering te zitten. Pak ik de S4 op lollipop erbij dan loopt alles super soepel. En dan te bedenken wat voor specificaties de S6 heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brx schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Chrome is inderdaad niet al te snel maar ook in de stock browser heb ik er last van. Er lijkt in alle animaties wat vertraging en hapering te zitten. Pak ik de S4 op lollipop erbij dan loopt alles super soepel. En dan te bedenken wat voor specificaties de S6 heeft..
Heb je misschien een voorbeeld van wat je bedoeld met vertraging in animaties en traag scrollen. Ik heb dat nog niet echt gemerkt. Tenminste niet dat het slechter is geworden na update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlacKstaR-
FireFoz schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 18:48:
Mijn batterij is na de update ook een drama! Vandaag nauwelijks m'n telefoon gebruikt en nu nog maar 32%. Eerst haalde ik makelijk de hele dag. Heb nog geen factory reset gedaan, nu net een app geïnstalleerd die het batterij verbruik monitord. ...
Buiten de batterij heb ik gelukkig geen problemen maar ik hoop hier wel een oplossing voor te vinden
Ik had hetzelfde probleem maar is nu verholpen door in de WIFI opties, altijd scannen aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 14:30:
Sinds afgelopen donderdag ook een bezitter van de samsung galaxy s6 blue topaz 64gb en moet zeggen tot nu toe echt een toptelefoon! nog geen problemen met iets gehad(even afkloppen) ben tot nu toe zeer tevreden over de telefoon.
Heb je hem ook via belsimpel.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brx

Brx

Garret1410 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 20:57:
[...]

Heb je misschien een voorbeeld van wat je bedoeld met vertraging in animaties en traag scrollen. Ik heb dat nog niet echt gemerkt. Tenminste niet dat het slechter is geworden na update.
Zoals ik al eerde noemde is het vooral consistent te merken in de play store en tijdens browsen. Als ik bijvoorbeeld omlaag scroll in de play store hapert enorm. Maar kom het eigenlijk overal tegen. Op mijn home screen wisselen tussen pagina's bijvoorbeeld loopt gewoon niet zo soepel als op bijv een S4. Het openen van apps daarintegen gaat wel snel. Lees van meer mensen dat ze dezelfde problemen ervaren na het upgraden. Maar ook van veel die dan weer nergens last van hebben. Op welke firmware zit jij op dit moment? Ben van de t-mobile naar de PHN versie gegaan maar dit heeft voor mij niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPL82
  • Niet online
Schaapyo schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 11:48:
[...]

Ik vroeg hier ook al naar een mogelijke oplossing, werd gek van alle meldingsgeluiden na de update. Ik denk dat ik het echter weer normaal 'stil' heb gekregen met de volgende instellingen: instellingen > toegankelijkheid > meldingsherinneringen (heb ik aanstaan, maar in die lijst bij whatsapp uitgezet. Kun je bij veel meer apps doen daar)
Bedankt voor de tip Schaapyo,

Ik hoop dat het werkt.

Ik weet niet of jij ook het probleem had dat het toestel ook iedere keer gaat trillen na meldingen en bijvoorbeeld als ik 'm op de oplader leg.

Naar mijn weten overal uit gezet. Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
BlacKstaR- schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:23:
[...]

Ik had hetzelfde probleem maar is nu verholpen door in de WIFI opties, altijd scannen aan te zetten.
Thanks! Ga het proberen...zou wel raar zijn als dat het is overigens! Net even bijgehouden, per uur op standby gaat er 6% af

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 00:02
Vandaag bij KPN's service center geweest vanwege de vlekken in mn front camera, kan opgestuurd worden naar samsung maar dan ben ik mn toestel 2 weken kwijt.. eerst op vakantie en dan stuur ik hem wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
RPL82 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:04:
[...]

Hoi spridgets,

Bij mij bleek meldingsherrinnering aan te staan!

Nu iets vreemds met de camera app , deze maakt soms een raar piepend geluid ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPL82
  • Niet online
spridgets schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:06:
[...]

Bij mij bleek meldingsherrinnering aan te staan!

Nu iets vreemds met de camera app , deze maakt soms een raar piepend geluid ??
Deze heb ik daarnet ook uitgezet voor diverse apps.
Had ik van ''Schaapyo" vernomen.

Ben benieuwd of het trillen hierdoor ook stopt. (Nog niet kunnen testen.)

Bij mij geen rare geluiden met de camera app.

Ben wel benieuwd hoe het nu met RAW verder gaat.
Heb gisteren getest of de mijne RAW ondersteunt. Niet dus.
Zou wel raar zijn als de ene S6 (edge) straks wel RAW gaat ondersteunen (in standaard app.) en de andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-10 18:50
Wtf, toen ik wakker werd zat er 0 response meer in mijn telefoon. Bleef gewoon zwart.

Na even zoeken moest ik power plus volume down moest gebruiken. Dat werkte gellukig. Maar hij moet nu veel apps opnieuw downloaden. Vaag

Edge s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:47

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb sinds vrijdag ook mijn nieuwe S6 (5.1.1) in gebruik, en ben er echt zeer te vrede over tot nu toe. Ik had hiervoor een Note 4 waar zeer over te spreken was alleen ging de grote mij een beetje tegen staan. Dus vandaar de overstap naar de S6 en moet zeggen dat deze toch een stuk sneller aanvoelt en de camera is zeker een heel groot plus punt van de S6. De camera van de Note 4 was zeker niet slecht, maar de camera van de S6 is toch weer een grote stap voorwaarts (je vraagt je bijna af waar zal het ooit stoppen)...

Ik had alleen na de eerste nacht (7uur) dat mijn batterij van de 100% naar de 74% was gegaan. Ik vond dit toch wel wat veel, dus ben even langs het service centrum van Samsung gereden en die hebben wat instellingen aangepast (vraag mij niet wat precies allemaal, want dat weet ik niet). En nu na de tweede nacht (8uur) was mijn batterij van de 100% naar de 91% gegaan, dus dat is een stuk beter nu (zie screenshots).

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 15-12-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterijgrafiek is zoals deze inderdaad (in mijn ervaring) moet zijn op de S6 met de juiste instellingen. Ziet er prima uit. Goed om weer een tevreden S6 eigenaar erbij te hebben 8)

Ps op mijn S6 heb ik batterijverbruik van 1% per 3-4 uur in standby en het dubbele bij normaal gebruik van de telefoon (beetje afhankelijk uiteraard wat je doet).

[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 12-07-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

dafmay schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:03:
Ps op mijn S6 heb ik batterijverbruik van 1% per 3-4 uur in standby en het dubbele bij normaal gebruik van de telefoon (beetje afhankelijk uiteraard wat je doet).
Ja de man bij het service center zij ook nog dat ik eerst nog een paar keer de batterij moest leeg trekken van 100% tot ongeveer 10% en dan pas weer opladen. Het schijnt dat als je dat een aantal keer hebt gedaan de batterij ook nog wat beter word volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:17:
[...]

Ja de man bij het service center zij ook nog dat ik eerst nog een paar keer de batterij moest leeg trekken van 100% tot ongeveer 10% en dan pas weer opladen. Het schijnt dat als je dat een aantal keer hebt gedaan de batterij ook nog wat beter word volgens hem.
Het is inderdaad bekend dat de batterij pas na een aantal keren opladen het beste resultaat zal geven qua batterijduur. Maar flink leegtrekken is overigens niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-10 16:03
Crosspost uit levertijden topic.

Vanaf maandag 13 juli tot 31 juli geld er een cashback van € 100,- op de s6 en s6 edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brx schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:39:
[...]

Zoals ik al eerde noemde is het vooral consistent te merken in de play store en tijdens browsen. Als ik bijvoorbeeld omlaag scroll in de play store hapert enorm. Maar kom het eigenlijk overal tegen. Op mijn home screen wisselen tussen pagina's bijvoorbeeld loopt gewoon niet zo soepel als op bijv een S4. Het openen van apps daarintegen gaat wel snel. Lees van meer mensen dat ze dezelfde problemen ervaren na het upgraden. Maar ook van veel die dan weer nergens last van hebben. Op welke firmware zit jij op dit moment? Ben van de t-mobile naar de PHN versie gegaan maar dit heeft voor mij niks geholpen.
Het scrollen in de playstore is inderdaad niet soepel maar dat heb ik nooit soepel gevonden.

Voor de rest heb ik geen haperingen in de browser of homescreen.

Ik heb ook gewoon de PHN versie

Ik heb trouwens wel het Material Dark Design als thema. Weet niet of dat iets uitmaakt. Ook heb ik Nova launcher wat ook soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 5.1.1 erg last van batterijverbruik, zelfs in standby mode. overnacht ben ik gewoon 70% kwijt. nou zie ik dat email synchroniseren 50% heeft verbruikt in standby (!). ik heb synchroniseren uitgezet, maar is hier een ander oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Heb je hem ook via belsimpel.nl?
ja via belsimpel idd! snelle levering en prijs was goedkoopste naar mijn idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:40:
[...]

ja via belsimpel idd! snelle levering en prijs was goedkoopste naar mijn idee
Klopt daar heb ik hem ook van kun jij kijken welke firmware/ land jou toestel komt? Mijn toestel is uit Roemenie op zich geen probleem, totdat je de Nederlandstalige firmware op het toestel wil flashen.
Ik weet niet of jij je toestel orgineel houdt of ook een custom rom gaat flashen. Maar als je de nederlandse firmware erop flashed wil je mij dan laten weten of het bij jou wel gelukt is? _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door pappaleone op 12-07-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Robbie T schreef op zondag 12 juli 2015 @ 12:25:
Crosspost uit levertijden topic.

Vanaf maandag 13 juli tot 31 juli geld er een cashback van € 100,- op de s6 en s6 edge.
Geldig voor S6's van T-Mobile? Zou je mij ook een link willen sturen waar iemand dat heeft geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op zondag 12 juli 2015 @ 16:37:
[...]

Klopt daar heb ik hem ook van kun jij kijken welke firmware/ land jou toestel komt? Mijn toestel is uit Roemenie op zich geen probleem, totdat je de Nederlandstalige firmware op het toestel wil flashen.
Ik weet niet of jij je toestel orgineel houdt of ook een custom rom gaat flashen. Maar als je de nederlandse firmware erop flashed wil je mij dan laten weten of het bij jou wel gelukt is? _/-\o_
Firmware g920fxxu2bofj. Ben niet van plan hem te gaan flashen want heb ik geen verstand van :P dus dan blijf ik er beter maar vanaf haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Kan iemand mij helpen? ik wil mijn telefoon resetten en heb een backup gemaakt met Smart Switch.
Is dat voldoende? of raak ik dan nog steeds gegevens/bestanden/contacten e.d. kwijt?

Of kan iemand mij vertellen hoe ik een complete backup maak zodat ik de telefoon kan verschonen zonder gegevens te verliezen?

Mvg

*edit*

Wil resetten ivm prestatie problemen waaronder de batterij om te kijken wat die dan doet.

Zie trouwens dat de S6 rond de 70.000? zou moeten halen op Antutu maar die van mij haalt "slechts 63000"?

[ Voor 30% gewijzigd door ridefire op 12-07-2015 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 15:36:
Ik heb sinds 5.1.1 erg last van batterijverbruik, zelfs in standby mode. overnacht ben ik gewoon 70% kwijt. nou zie ik dat email synchroniseren 50% heeft verbruikt in standby (!). ik heb synchroniseren uitgezet, maar is hier een ander oplossing voor.
Probeer is de optie altijd scannen in de WIFI submenu aan te zetten. Dat heeft mijn problemen verholpen. Verder bleek de Nu.nl en Nusport widget de telefoon "wakker te houden" in standy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ridefire schreef op zondag 12 juli 2015 @ 18:07:
Kan iemand mij helpen? ik wil mijn telefoon resetten en heb een backup gemaakt met Smart Switch.
Is dat voldoende? of raak ik dan nog steeds gegevens/bestanden/contacten e.d. kwijt?

Of kan iemand mij vertellen hoe ik een complete backup maak zodat ik de telefoon kan verschonen zonder gegevens te verliezen?

Mvg

*edit*

Wil resetten ivm prestatie problemen waaronder de batterij om te kijken wat die dan doet.

Zie trouwens dat de S6 rond de 70.000? zou moeten halen op Antutu maar die van mij haalt "slechts 63000"?
Of smart switch voldoende is weet ik niet. Is volgens mij iets nieuws van Samsung.
De vraag is wat je wilt behouden.

Media zoals muziek, foto en video kun je gewoon kopiëren naar pc.
Whatsapp map kun je ook naar pc kopiëren.

Contacten sla ik altijd onder google account op dus daar hoef ik geen backup van te maken. Voor de zekerheid kun je de contacten naar vcf bestand kunnen kopiëren en ook weer naar pc.

Instellingen en apps ben je op deze manier wel kwijt.

Via Kies kun je ook een backup maken en is misschien het makkelijkst maar ik doe het liever zelf voor de zekerheid.

Edit: bestaat Kies nog wel ?

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 12-07-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:51:
[...]

Firmware g920fxxu2bofj. Ben niet van plan hem te gaan flashen want heb ik geen verstand van :P dus dan blijf ik er beter maar vanaf haha
Okay dan heb jij ook dezelfde firmware als ik heb. Is ook prima hoor, we moeten allen even kijken bij roemeense firmware voor updates succes en dank voor je antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Stephanz schreef op zondag 12 juli 2015 @ 17:43:
[...]

Geldig voor S6's van T-Mobile? Zou je mij ook een link willen sturen waar iemand dat heeft geplaatst?
Normaal gesproken ook geldig voor s6 van T-Mobile. Normaliter gaat het bij Samsung op basis van ean code die op de doos staat (streepjescode). Een link waar iemand dat geplaatst heeft? Ik zou je nu mijn eigen post kunnen quoten maar dat doe ik niet.

Bron is mijn werkgever. Landelijk opererende electro keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Hier geen problemen met batterij en scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzaz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-01-2018
Boneka schreef op zondag 12 juli 2015 @ 21:48:
Hier geen problemen met batterij en scrollen.
Hier ook niet meer met het 2e toestel...

Scrollen gaat overaf soepel en batterij gaat zo'n 1,5 dag mee met alle synchronisatie en wifi aan en zonder besparing modus :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Al gevonden

[ Voor 106% gewijzigd door DON PAPA op 13-07-2015 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:31
dafmay schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:34:
In het BOLD hieronder mijn persoonlijke bevindingen.....

[...]
Thnx voor je uitgebreide reactie. Met name je antwoord van album cover apps heeft me geholpen. Ik gebruik nu een zelfs een combinatie om ze allemaal zo veel mogelijk aan te vullen (nu heb ik slechts enkele blanks: (geslonken van 76 naar 11 missing art covers) van de volgende apps: cover art, cover art grabber en album art grabber.

Ik heb het idee dat na de laatste Flipboard update hij iets soepeler loopt, maar nog steeds hapert :)

[ Voor 4% gewijzigd door JDL15 op 13-07-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
En nu ook op de website van Samsung.
De € 100,- cashback actie;
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/57YTWT3SUFQQR/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Net een factory reset uitgevoerd en gekozen om alleen mijn wifi settings enz terug te zetten. Geen apps enz. Kan ik clean beginnen.

Ben bezig met apps uitzetten, en meteen crasht de samsung GO app en trilt het toestel weer paar keer.

Samsung heeft echt rare bugs meegeleverd bij 5.1.1! Hopelijk is de batterijduur nu wel weer ok.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Thnx voor je uitgebreide reactie. Met name je antwoord van album cover apps heeft me geholpen. Ik gebruik nu een zelfs een combinatie om ze allemaal zo veel mogelijk aan te vullen (nu heb ik slechts enkele blanks: (geslonken van 76 naar 11 missing art covers) van de volgende apps: cover art, cover art grabber en album art grabber.

Ik heb het idee dat na de laatste Flipboard update hij iets soepeler loopt, maar nog steeds hapert :)
Graag gedaan...ja die covert art app werkt wonderbaarlijk goed in mijn ervaring. Handig appje.

Flipboard wilde ik ook net gaan melden loopt veel beter sinds de laatste updates aan hun kant, en eventueel icm de nieuwe 5.1.1 roms van Edgarf (xda). Ik zie dat het geheugengebruik door FB nu niet boven de +/- 300Mb uitkomt waar dit voorheen de spuigaten uitliep naar meer dan 900Mb (en dan een FC van FB). Met als resultaat dat FB er nu niet meer uitklapt (FC) en ook gaat scrollen en flippen nu toch een stuk soepeler (weer...wellicht icm de nieuwste rom van Edgarf die ontzettend soepel loopt!).

Ik ben er zeer blij mee... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Robbie T schreef op maandag 13 juli 2015 @ 09:01:
En nu ook op de website van Samsung.
De € 100,- cashback actie;
https://www.samsung.com/nl/promotions/#/57YTWT3SUFQQR/
Cash....NICE....dat ik net een week ervoor de mijne bij de Mediamarkt gekocht heb....fuckers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-10 10:26
Ook hier,.. overal leuk die cashback actie, maar ik sinds donderdag 8 juli de eigenaar van een S6. Niet ingelicht door de verkopers aan de telefoon. Jammer, enige mogelijkheid was retourneren, wat een aantal weken kan duren. Dikke. Vette. Pech dus

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
Oef, ben ik blij dat ik mijn abonnementsverlenging nog even uitgesteld heb. Was een verrassing dat de cashback actie vandaag van start ging! Wel tot het einde van de maand, dus dat wordt bestellen :9~

Nog even een side note: Samsung heeft bevestigd dat deze actie ook geldt voor aankopen waarbij een abonnement wordt verlengd. Ik ga dit regelen voor mijn KPN abo via Coolblue.nl, dat vele malen goedkoper is dan bij KPN zelf (kon KPN ook niet tegenop haha)

[ Voor 1% gewijzigd door Jochemp op 13-07-2015 12:56 . Reden: Typo's ]

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
QempZoR schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:47:
Ook hier,.. overal leuk die cashback actie, maar ik sinds donderdag 8 juli de eigenaar van een S6. Niet ingelicht door de verkopers aan de telefoon. Jammer, enige mogelijkheid was retourneren, wat een aantal weken kan duren. Dikke. Vette. Pech dus
Ik heb ze zojuist een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ze zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
Best wel balen. Ik mag vanaf de 9de verlengen. Is er misschien een manier om dit aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Facebook met Samsung...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iXvo0/98abaf6f12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bij de meeste winkels kun je een aankoop binnen 14 dagen retourneren. Bij een internetaankoop kun je vaak gebruik maken van de Wet koop op afstand. Als je het toestel net hebt, is terug sturen en opnieuw bestellen misschien een optie.

Je kan natuurlijk altijd de winkel vragen of ze een nieuwe factuur voor je willen maken met de datum van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Robbie T schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:50:
Bij de meeste winkels kun je een aankoop binnen 14 dagen retourneren. Bij een internetaankoop kun je vaak gebruik maken van de Wet koop op afstand. Als je het toestel net hebt, is terug sturen en opnieuw bestellen misschien een optie.

Je kan natuurlijk altijd de winkel vragen of ze een nieuwe factuur voor je willen maken met de datum van vandaag?
Zit nu op de livechat met T-Mobile, kijken wat ze zeggen, ik ga morgen sowieso even langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanz
Hier de reactie. Lol...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iXwtx/fec75d15bf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-10 22:07
Hebben ze ineens bij belsimpel de prijs aangepast, stond hij vanmorgen nog voor €589 is hij nu €638.
Dan maar ergens anders bestellen.
Maakt toch niet uit waar je de s6 besteld om gebruik te maken van de cashbackactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:33
ComTech schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:52:
Hebben ze ineens bij belsimpel de prijs aangepast, stond hij vanmorgen nog voor €589 is hij nu €638.
Dan maar ergens anders bestellen.
Maakt toch niet uit waar je de s6 besteld om gebruik te maken van de cashbackactie?
Jazeker maakt dat wel uit, de actie is alleen geldig bij deelnemende winkels.
Op de website van Samsung staat een lijst met deze winkels.

Klikkerdeklik

It's all about technology || Tesla Model Y 2024 RWD Solid Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:56
Ik zie dat ik geluk heb. Heb gisteren de telefoon besteld via studentmobiel.nl, echter nog niet betaald omdat ze het gisteren toch niet zouden afsturen. Daarom gewacht met betalen tot vandaag, waardoor de datum van vandaag op de factuur vermeld staat. Dat zou betekenen dat ik dus recht ga hebben op de 100 euro cashback. Moet niet gekker worden...

Ben erg benieuwd naar de telefoon. Morgen zal ik dan ook eigenaar zijn van een S6 Edge Green. <3

Edit: ben alleen wel bang dat ik nu geen aanspraak meer zal maken op het accessoires pakket welke werd aangeboden bij de Edge op o.a. vodafone website... Toch een poging wagen zodra ik het toestel binnen heb.

[ Voor 19% gewijzigd door RustStorm op 13-07-2015 15:42 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Even een korte reactie op toestel tot nu toe. Ik gebruik het toestel nu sinds een maand. Hiervoor heb ik een Oneplus One gebruikt. En ik moet eerlijk zeggen, het voelt niet als een verbetering. Ook niet een verslechtering overigens.

Voordelen S6
- Camera, wow dit is de beste camera die ik ooit gehad heb op een toestel.
- scherm, is echt een prachtig scherm.

Nadelen
- Accu is ondermaats. Ik weet niet of het komt omdat ik van een OPO kom, maar ik baal er wel van.
- Alles loopt redelijk soepel, maar clean versie OPO liep toch soepeler.

Is de accuduur bij jullie ook zo slecht? 2,5 uur onscreen time is toch echt max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zie in dit topic regelmatig berichten van 4-5u screentime.

Maar belangrijker is denk ik om ff te bepalen wat je in die 2,5u doet. Als je dan aan het gamen bent, is 2,5u wel realistisch denk ik. Maar browsen ed moet wel het dubbele kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij mijn ervaringen met de batterij van de S6 die ik gewoon zeer goed vind :

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/13ynqj5.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2napm5u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
6uur sot haal ik niet tenzij ik aan een stuk door een film kijk of iets dergelijks.

Maar 3.5 tot 4uur is bij mij gemiddeld. S ochtends 6uur gaat hij van de lader af en om ongeveer 10uur s avonds gaat hij weer aan de lader met meestal tussen de 15 en 30%.

Accuduur is van zoveel factoren afhankelijk waardoor je het niet echt met elkaar kan vergelijken. Ik gebruik bijvoorbeeld geen NFC of Bluetooth. Voor de rest heb alles gewoon aan staan. Schermhelderheid heb ik op auto staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:04:
6uur sot haal ik niet tenzij ik aan een stuk door een film kijk of iets dergelijks.

Maar 3.5 tot 4uur is bij mij gemiddeld. S ochtends 6uur gaat hij van de lader af en om ongeveer 10uur s avonds gaat hij weer aan de lader met meestal tussen de 15 en 30%.

Accuduur is van zoveel factoren afhankelijk waardoor je het niet echt met elkaar kan vergelijken. Ik gebruik bijvoorbeeld geen NFC of Bluetooth. Voor de rest heb alles gewoon aan staan. Schermhelderheid heb ik op auto staan.
Bij mij staat ook alles aan idd behalve NFC en Bluetooth die staan beide uit. Schermhelderheid heb ik bij mij ook op auto vind ik het makkelijkst. Ik kom zelf van de LG G3 af en dat vond ik serieus een drama die batterij... terwijl het wel een grotere capaciteit heeft van 3000 Mah tegen over 2550 Mah in de galaxy s6 maar vind het een grote verbetering hoef me geen zorgen meer te maken dat hij snel leeg raakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Sinds 5.11 (stock rom) ben ik de 2 onderstaande fouten tegen gekomen, hiervoor nooit gehad. Beetje slordig van Samsung naar mijn mening, ach ja voor de rest werkt telefoon naar behoren en vlot.

Foto 1: iconen zijn naar ondergeschoven en om het te fixen moet ik een app openen via de multitaskknop.
Fotos 2: de muziekwidiget in lockscreen is niet volledig, maar werkt wel naar behoren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Rm6d16Lm.jpg?1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UbF1qaLm.jpg?1

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
An1mA schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:28:
Sinds 5.11 (stock rom) ben ik de 2 onderstaande fouten tegen gekomen, hiervoor nooit gehad. Beetje slordig van Samsung naar mijn mening, ach ja voor de rest werkt telefoon naar behoren en vlot.

Foto 1: iconen zijn naar ondergeschoven en om het te fixen moet ik een app openen via de multitaskknop.
Fotos 2: de muziekwidiget in lockscreen is niet volledig, maar werkt wel naar behoren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb beide problemen niet, dus waar het aan ligt?
Pagina: 1 ... 57 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.