JDL15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:13:
Ik moet toch echt even mijn ei kwijt over de S6 (edge). Ik kom nl. zo ontzettend veel ongemakken/bugs tegen dat ik af en toe op het punt sta hem te verkopen. Ik blijf hem vergelijken met de HTC Sense schil en ik vind dat ik er zo hard op achteruit ben gegaan, dat het voor mij echt een deal-breaker lijkt te zijn geworden. Een aantal bugs/ongemakken die mij dwarszitten:
- Flipboard, nog steeds tergend traag en haperend, zelfs wanneer artikelen zijn geladen. Ik maak wel gebruik van persoonlijk nieuws en bij Blinkfeed was dit gewoon perfect IMHO. Hier (Flipboard), heb ik niet eens gepersonaliseerd nieuws (althans niet van het niveau van Blinkfeed) en krijg ik artikelen die niet aansluiten bij mijn wensen en veel minder social feeds
Ik gebruik Flipboard zelden en het is bekend dat deze minder goed werkt dan Blinkfeed. Toch echt langzaam en haperend wil ik het niet noemen. loopt redelijk soepel bij mij
- Wifi verbinding is matig. Bij mij op het werk valt hij vaker weg (en meldt hij zich pas spontaan aan als ik vaker aan en uit toggle switch gebruik) of blijft hij verbinding houden maar komt er geen data binnen of uit. Mijn collega's die praktisch naast me zitten, hebben nergens last van en bij verschillende vrienden heb ik exact hetzelfde probleem. Tevens geeft hij in de wifi switch niet aan met welk netwerk je verbinding je kunt maken, pas als je deze uit en vervolgens weer aan switched
Ik heb zo geen HTC M7/8 bij de hand maar in verhouding tot de andere toestellen die ik heb gehad vind ik hem goed. Laatste toestellen waren S4, S5, Iphone6 en Xperia Z1
- Alle toggles zijn pas aan te switchen na vingerafdruk ontgrendeling, ik zou dit liever verder willen personaliseren en apart toegang hiervoor geven (is net wat makkelijker als je met je carkit verbinding wil maken)
Heb ik geen probleem mee. Zou niet weten of dit een instelling is.
- Ik heb vaker deze bug:
http://imgur.com/hUymyY7
Zoals te zien is, is de balk helemaal naar beneden geschoven en werkt het touchscreen niet meer naar behoren. Dan moet ik de telefoon weer locken en unlocken om te hopen dat dit na 2/3x verdwijnt. Dit gebeurt gemiddeld 1x per dag.
Deze bug heb ik niet, ook nooit eerder van gehoord dus zal iets anders zijn denk ik.
- Als ik heb gereisd voor werk en ik kom weer terug in mijn woonplaats duurt het ontzettend lang (10 minuten) om voor de weer widget de nieuwe locatie vast te stellen en blijf ik soms het weer zien van de locatie waar ik was (bijvoorbeeld Athene terwijl ik al 10x op vernieuwen had geduwd)
locatie is bij mij binnen een aantal seconden dus erg goed. Heb je locatie misschien per ongeluk uitgeschakeld of zoiets
- Nog steeds geen optie om alleen contacten weer te geven met telefoonnummer
Dit is bij de S6 eruit gehaald om wat voor vage reden dan ook. Het heeft altijd wel in Touchwiz geeten
- Telefoon is bij vlagen nog steeds erg traag; dit moest haast wel software gerelateerd zijn (bijvoorbeeld na het maken van een foto en deze te bekijken in de gallerij)
Gallerij vind ik juist bij de S6 erg snel en vergelijkbaar met iPhone. Andere Android toestellen en met name de Galaxy's waren erg langaam op dit punt. Zal eens bij de M8 controleren maar ik kan me herinneren dat dat ook niet bijster snel was.
- Muziek app is waardeloos vergeleken met die van HTC Sense. Amper CD hoesjes die getoond worden, weinig customization opties,visualizer (met songtekst) is voor mij een misser
Ik ken de muziek app van de huidige Sense niet maar die van de S6 kan ik niet waardeloos noemen. Geluid kun je goed instellen dmv equalizer wat ik bij oudere Sense miste en ik lees dat dat nog niet kan. CoverArt zit er jammer genoeg niet in maar daar heb je weer apps voor.
- Bij gmail krijg ik vaker dezelfde email binnen of dubbel in de notificatiebalk, ik kan me niet herinneren dat ik dit had op mijn HTC one M7
Geen problemen hier en ook nooit gehad
- Nog een aantal ongemakken die me niet zo snel te binnen schieten
Ik vind het echt ontzettend jammer want het design en de camera zijn uitmuntend. Over de accuduur ben ik gematigd tevreden en ook over de speakers. Ik weet het, het zijn luxeproblemen, maar ik had het allemaal net wat beter uitgewerkt verwacht. Ohc ja, dit relaas is ook in een opwelling getypt en alles zal ook wel weer wat afzwakken en vroeg me ook af of dit anderen een doorn in het oog is