Acties:
  • 0 Henk 'm!
makaa schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:42:
Sinds de update (android 5.1.1) trillen the onscreen knoppen (back knop en multitasking knop) niet meer...standaart was dat voor de update wel, kan iemand mij vertellen waarik dit weer aan kan zetten?
Kijk eens even bij instellingen>geluiden en meldingen>trilstand >Intensiteit trilsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:49
pappaleone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 17:53:
[...]

Kijk eens even bij instellingen>geluiden en meldingen>trilstand >Intensiteit trilsignaal.
Klopt staat daar bij, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Laatst online: 23:12
Mensen, ik zit hier met een losse home-knop en Mediamarkt Heerlen en Maastricht doen alsof ik gek ben, nu wil ik naar Eindhoven gaan dat is in de buurt bij mij.. is een losse knop een goede reden om een nieuw toestel te krijgen? Dus dit is dan eigenlijk een DOA die ik afgelopen zaterdag gekregen heb?

Mediamarkt werkt niet echt mee, service is 0 tot nu toe.. mijn laatste aankoop daar in iedergeval.. bagger winkel..

Ohja net gebeld met Mediamarkt Eindhoven en omdat ik het toestel gebruikt heb wordt het ook nog een probleem dan zouden ze het moeten opsturen... binnen 2 weken is gewoon ruilen toch :(

De Samsung winkel zegt dat ze het eigenlijk wel moeten ruilen maar omdat het wel gewoon werkt ze moeilijk kunnen doen :(

[ Voor 28% gewijzigd door DM89 op 08-07-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:47:
Mensen, ik zit hier met een losse home-knop en Mediamarkt Heerlen en Maastricht doen alsof ik gek ben, nu wil ik naar Eindhoven gaan dat is in de buurt bij mij.. is een losse knop een goede reden om een nieuw toestel te krijgen? Dus dit is dan eigenlijk een DOA die ik afgelopen zaterdag gekregen heb?

Mediamarkt werkt niet echt mee, service is 0 tot nu toe.. mijn laatste aankoop daar in iedergeval.. bagger winkel..

Ohja net gebeld met Mediamarkt Eindhoven en omdat ik het toestel gebruikt heb wordt het ook nog een probleem dan zouden ze het moeten opsturen... binnen 2 weken is gewoon ruilen toch :(

De Samsung winkel zegt dat ze het eigenlijk wel moeten ruilen maar omdat het wel gewoon werkt ze moeilijk kunnen doen :(
Als de toets echt los zit zijn ze binnen 2 weken gewoon verplicht een andere telefoon te geven.
Je hebt betaald voor een nieuw en goed toestel. Gewoon teruggaan en een nieuw exemplaar claimen.
Mediamarkt staat niet echt bekend om zijn service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Als de toets echt los zit zijn ze binnen 2 weken gewoon verplicht een andere telefoon te geven.
Je hebt betaald voor een nieuw en goed toestel. Gewoon teruggaan en een nieuw exemplaar claimen.
Zo is het ben onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een samsung s6 edge, maar helaas met een defecte aan uit knop geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 13:44:
[...]

Uit vorige postings begrijp ik van verschillende mensen dat het dus ook niet met andere camera apps zoals bijvoorbeeld camera FV-5 werkt. Maar als ik morgen de S6 binnen krijg ga ik wel eens testen met verschillende camera apps.

Dat de foto's een factor 3 groter worden weet ik, dat is ook één van de reden geweest dat ik een S6 met 128GB heb besteld, en ja het nut van RAW is heel simpel, zoals je zelf al aangeeft kun je de foto's later nog eens nabewerken. Of dat nut heeft zal iedereen voor zich zelf moeten beslissen, maar als je na onderstaand voorbeeld kijkt denk ik dat het zeker nut kan hebben...
Volgens FV5 wordt raw ondersteund door de S6 maar moet je wel de pro versie kopen.

Ik heb ergens gelezen dat de informatie die in het RAW bestand zit minder uitgebreid is dan van een dslr waardoor de bewerkingsmogelijkheden ook beperkt zijn.

Kan het alleen zo 123 niet terug vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 08-07-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
pappaleone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:02:
[...]

Zo ben weer thuis met gehele bedrag retour. Ging erg lastig, hij merkte niks volgens hem was het goed ik zei nee dat is het niet heb het ook via internet gevraagd enzo... zegt hij ja op internet wordt zoveel gezegd blabla.. hij ging het toestel vergelijken met een demo toestel en kwam terug ja die doet het ook ik zeg ja en ik wil gewoon een goed toestel voor dat geld... ging die een probleem maken dat de doos open was geweest blabla.. daarna naar de afdeling toe en gelukkig zei diegene daar dat er iets niet klopt en daarna mijn geld retour gekregen omdat het toestel niet op voorraad was. Echt een bagger bedrijf ik koop niks meer daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Zo ben weer thuis met gehele bedrag retour. Ging erg lastig, hij merkte niks volgens hem was het goed ik zei nee dat is het niet heb het ook via internet gevraagd enzo... zegt hij ja op internet wordt zoveel gezegd blabla.. hij ging het toestel vergelijken met een demo toestel en kwam terug ja die doet het ook ik zeg ja en ik wil gewoon een goed toestel voor dat geld... ging die een probleem maken dat de doos open was geweest blabla.. daarna naar de afdeling toe en gelukkig zei diegene daar dat er iets niet klopt en daarna mijn geld retour gekregen omdat het toestel niet op voorraad was. Echt een bagger bedrijf ik koop niks meer daar.
Kijk even rond op het forum , zonder namen te gaan noemen zijn er paar met een prima service succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 02:00
Het wegvallen van de bluetooth verbinding in de auto is na de update + wipe (updaten was niet voldoende) echt opgelost. Daar ben ik toch wel erg blij om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
BT vind ik ook niet zo best bij dit toestel. De muziek die ik hoorde via mijn collega vanuit haar Iphone klonk super. Die van mij haperde. Jammer, maar goed wie weet in de volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:02
In principe maakt het niet uit waar je koopt, als je maar via internet koopt. Dan kan het altijd nog retour. Al bieden sommige wel betere service.
Iemand trouwens issues met Spotify bedienen via moto 360? Lijkt alsof het door de update niet meer werkt. Notificaties komen gewoon binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Plekuz op 08-07-2015 22:09 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-10 15:59
Zijn er meer mensen die slechte batterylife ervaren na de update naar 5.1.1? Mijn batterij grafiek loop bergafwaarts. Haal met moeite 2 uur screen on time. Terwijl ik op voor de update met gemak 3 uur haalde.

Even kijken hoe de batterij zich houdt zonder NFC aan. Als je quickcharger gebruikt wordt het toestel wel erg warm tijdens het laden. Ga quickcharge alleen gebruiken als het echt moet maar overnacht ga ik hem gewoon aan een normale oplader hangen.

[ Voor 37% gewijzigd door BlacKstaR- op 09-07-2015 01:13 . Reden: Had het niet door maar NFC stond. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

DON PAPA

Tweaker-fan

Garret1410 schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:33:
[...]

Volgens FV5 wordt raw ondersteund door de S6 maar moet je wel de pro versie kopen.

Ik heb ergens gelezen dat de informatie die in het RAW bestand zit minder uitgebreid is dan van een dslr waardoor de bewerkingsmogelijkheden ook beperkt zijn.

Kan het alleen zo 123 niet terug vinden
Ow dat komt dan wel goed, want ik heb de FV5 pro versie al :)
Ben benieuwd welke beperking er is op de bewerkingsmogelijkheden.

Als de S6 morgen binnen is ga ik wel is rustig testen wat de mogelijkheden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIT IS EEN WAARSCHUWING

Ik heb vorige maand een nieuwe samsung s6 besteld bij www.sam-sung.nl

Op het eerste gezicht leek het de officiële site van samsung

Tot ik betaald had ging alles nog goed, echter na een week verscheen er een item in de krant dat deze site nep was, ik Ben dus opgelicht

Ik wil mensen nogmaals waarschuwen NIET bij deze site te bestellen

PS: De site werd toendertijd gewoon gevonden via Google search

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:58:
DIT IS EEN WAARSCHUWING

Tot ik betaald had ging alles nog goed, echter na een week verscheen er een item in de krant dat deze site nep was, ik Ben dus opgelicht

Shit dat is balen zeg heb je het hele bedrag overgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
The Realone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 12:12:

Volgende probleem. Als hij verbinding maakt met de auto via BT, start automatisch de standaard Samsung 'Music' app op en begint ook te spelen. Ik gebruik Spotify dus het enige afspeelbare stukje media wat ie kon vinden was een audio recording van WhatsApp. Dat begon dus vrolijk door m'n speakers te knallen.

Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat die Music app automatisch opstart bij een BT verbinding?

Is blijkbaar echt weer zoiets idioots van Samsung als je erop Googled, het probleem bestaat ook al wat jaren. Maar afgezien van oplossingen als rooten en de boel eruit slopen of het installeren van apps als Tasker is er niet echt een oplossing te vinden.
Dit had ik ook al met mijn HTC. Is volgens mij een 'issue' in de basis van Android. Het komt neer op het ontbreken van een prioriteitsinstelling.
Hoe ik het ervaar(de) werd gewoon de laatst gebruikte media app gestart en (verder) afgespeeld. Als je nog niets geluisterd hebt pakt hij denk ik (Android )default . Workaround is voordat je de auto instapt even Spotify starten , en eventueel een track starten. Pauzeer/Sluit Spotify en ga de auto in. Na het verbinden met bluetooth zal Spotify starten/verder gaan.

Ik zelf heb inderdaad Tasker ingezet om bij het verbinden met mijn auto bluetooth Spotify al te starten. Dit was echter meer in combinatie om het volume op max te zetten; wat niet geholpen heeft :( Zodra de telefoon verbind , gaat het (BT?) volume naar driekwart en moet je 1) met de volumeknoppen pielen om deze op max te zetten en 2) even OK oid drukken op de oorbeschadiging blabla melding. Dit lijkt elke keer te resetten dus moet ik elke keer deze 2 handelingen doen.

Ik regel het volume met mijn auto dus ik wil telefoon altijd op max. Geen idee hoe ik dit regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
DIT IS EEN WAARSCHUWING

Super vervelend voor je man, ik wil ook niet bijdehand overkomen maar sam-sung klinkt niet echt als een officiele site van samsung toch? toch wat scherper zijn man, hopen dat je nog wat kunt doen zou zowieso aangifte doen (heeft wss niet veel zin maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 02:00
Kappade schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Dit had ik ook al met mijn HTC. Is volgens mij een 'issue' in de basis van Android. Het komt neer op het ontbreken van een prioriteitsinstelling.
Hoe ik het ervaar(de) werd gewoon de laatst gebruikte media app gestart en (verder) afgespeeld. Als je nog niets geluisterd hebt pakt hij denk ik (Android )default . Workaround is voordat je de auto instapt even Spotify starten , en eventueel een track starten. Pauzeer/Sluit Spotify en ga de auto in. Na het verbinden met bluetooth zal Spotify starten/verder gaan.

Ik zelf heb inderdaad Tasker ingezet om bij het verbinden met mijn auto bluetooth Spotify al te starten. Dit was echter meer in combinatie om het volume op max te zetten; wat niet geholpen heeft :( Zodra de telefoon verbind , gaat het (BT?) volume naar driekwart en moet je 1) met de volumeknoppen pielen om deze op max te zetten en 2) even OK oid drukken op de oorbeschadiging blabla melding. Dit lijkt elke keer te resetten dus moet ik elke keer deze 2 handelingen doen.

Ik regel het volume met mijn auto dus ik wil telefoon altijd op max. Geen idee hoe ik dit regel.
Ik ben bang dat ik ook met Tasker aan de slag moet. Ik vind het nog steeds idioot aangezien ik nooit de standaard Music app gebruik. Maargoed, je kunt ook niet alles verwachten van een toestel van slechts €700, toch?

Voor wat betreft die volumewaarschuwing, die reset bij mij volgens mij enkel na een reboot van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spridgets
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-08 15:21
ik heb sinds de update dat wanneer er een mail, app of sms binnenkomt om de haverklap het meldingsgeluid krijg.. zelfs al heb ik een bericht gelezen oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:28
Ik heb een aantal vreemde probleem met mn contacten / whatsapp. Ik weet nog niet waar het probleem precies ligt.
1. Om de zoveel tijd zie ik in WhatsApp plotseling dat bepaalde contacten geen naam meer hebben. Er staat dan ineens alleen een nummer in WhatsApp (plus lichtgrijs de naam de die persoon zelf heeft ingevuld).

Ik moet het nummer dan weer opnieuw opslaan en aan een naam koppelen. Heel erg irritant! Dat koppelen vind ik ook veel. Minder werken als bij mn htc's. De s6 heeft weinig eigen voorstellen en moet dus alles handmatig koppelen.

2.In de contacten worden sommige contacten ook niet weergegeven, ookal staat dit bij "contacten weergeven" wel goed. Als ik op naam zoek vind ie t contact weer wel.

3. Er staan veel contacten opgeslagen als "exchange activesync". Ik wil alle contacten gewoon opgeslagen hebben in mn Google account inclusief gekoppelde mailadressen. Bij htc was dit wel zo. Is dit mogelijk?

Ik weet overigens wel hoe je een nieuw contact moet opslaan in je Google account, maar gaat om de huidige contacten die veranderd zijn naar exchang activesync...

[ Voor 21% gewijzigd door Monda op 09-07-2015 10:46 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-10 10:05
DIT IS EEN WAARSCHUWING

Ahhh, wat ontzettend vervelend.. Nasty m*therfrs |:(

Enig idee of er iets valt te achterhalen, ik leef met je mee man! Ik zou laaiend zijn en het liefst een adres van de rekeninghouder willen achterhalen (vermits in NL), tegenwoordig zijn er heel veel van dit soort sites, maar zoals Marktplaats bijvoorbeeld al meldt:

Is een deal te mooi om waar te zijn, vertrouw het dan NIET (http://www.marktplaats.nl...mpaign=TnS-awareness_2015)

Dit geldt natuurlijk ook voor gewone websites. Gelukkig zie je vaker wel niet wat meer taalfouten, layout schoonheidsfoutjes, slecht gekopieerde keurmerken, niet opgenomen in vergelijkingssites, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 13:37
DIT IS EEN WAARSCHUWING

Echt heel rot zeker als men de complete stylesheets van de echte Samsung site overneemt.

Ik zou de volgende zaken verkennen
1. Je zou kunnen informeren bij de bank of je je betaling terug kunt halen omdat je het product niet geleverd hebt gekren.
2. Ik heb gekeken bij sidn.nl naar de uitgebreide whois. Echter heeft de dader op aparte manier zijn naam geheim gehouden als eigenaar van de domeinnaam. Maar de website is wel gerigistreerd bij een registrar. Je zou deze kunnen aanschrijven dat de domeinnaam misbruikt wordt zodat zij hierop eventuele acties kunnen ondernemen.
3. Verzamel alle gegevens welke je hebt en doe aangifte
- Bestel bevestiging
- Uitdraai uitgedraaide whois gegevens (sidn.nl)
- Bankoverschriften met bankrekening nummers
- Eventuele extra gegevens

Success want je praat waarschijnlijk over een paar honderd euro :'( schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Ik wil nu een S6 gaan bestelen via Coolblue, twijfel alleen enorm tussen WIT of GOUD want zwart heb ik altijd al gehad.. wordt er zelf gek van weet niet wat ik moet kiezen :P, WIT is eigenlijk de enigste kleur die ik niet heb gehad.. heb ook een gouden s6 edge gehad, erg mooi maar net een spiegel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:23
Ik heb een vraag, iets wat mijn is opgevallen in het gebruik in de twee weken dat ik nu de S6 gebruik.

Bij het gebruik van Whatsapp heb ik het idee dat de app (en het valt me met name op in combinatiegebruik met Whatsapp web) bevroren lijkt te worden door het OS.
Voorheen had ik de Nexus 5, en de online Whatsapp versie draaide eigenlijk altijd door, heel af en toe moest ik even de app opnieuw opstarten op mijn toestel (of killen).
Nu heb ik soms het idee dat de app (mogelijk om efficiënter met energie om te gaan) meer 'sandboxed' lijkt te werken (vergelijkbaar met IOS en Windows Phone)

Is jullie dit ook opgevallen, en zo ja, wat kan ik er aan doen (zonder custom ROM) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 19:52
Meulendijks89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:25:
Ik wil nu een S6 gaan bestelen via Coolblue, twijfel alleen enorm tussen WIT of GOUD want zwart heb ik altijd al gehad.. wordt er zelf gek van weet niet wat ik moet kiezen :P, WIT is eigenlijk de enigste kleur die ik niet heb gehad.. heb ook een gouden s6 edge gehad, erg mooi maar net een spiegel :P
Even naar de winkel om de telefoons te bezichtigen, dat lijkt me de antwoord op jouw vraag. Want je kunt natuurlijk filmpjes en fotos bekijken, maar in het echt zien ze er toch net even iets anders uit. Zelf heb ik een witte s6 en ben er tevreden mee.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad echt zelf beide toestellen even live gaan bekijken. Ik heb zelf de witte gehad en heb nu een zwarte. Beiden vind ik zeer mooi...de witte springt eruit, maar ook de zwarte is prachtig vanwege de donkerblauwe gloed die vanaf sommige hoeken is te zien...normaliter zie je echter gewoon zwart :) De zijkanten van de zwarte versie zijn m.i. iets donkerder grijs en dat maakt het geheel erg sjiek. De zwarte vind ik zelf meer understated en de witte zoals gezegd die springt eruit...heel bijzonder.

Op de witte zijn vingerafdrukken nauwelijks zichtbaar, op de zwarte zeer nadrukkelijk wel en je blijft schoonvegen ;) Op beide is de Samsung tekst (klein onderaan) op de achterkant nauwelijks te zien en dat is een voordeel.

Met de Gold versie heb ik zelf geen ervaring, maar deze schijnt nogal bling/shiny te zijn én ook zeer gevoelig voor vingerafdrukken.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 09-07-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:43:
[...]

Inderdaad echt zelf beide toestellen even live gaan bekijken. Ik heb zelf de witte gehad en heb nu een zwarte. Beiden vind ik zeer mooi...de witte springt eruit, maar ook de zwarte is prachtig vanwege de donkerblauwe gloed die vanaf sommige hoeken is te zien...normaliter zie je echter gewoon zwart :) De zijkanten van de zwarte versie zijn m.i. iets donkerder grijs en dat maakt het geheel erg sjiek. De zwarte vind ik zelf meer understated en de witte zoals gezegd die springt eruit...heel bijzonder.

Op de witte zijn vingerafdrukken nauwelijks zichtbaar, op de zwarte zeer nadrukkelijk wel en je blijft schoonvegen ;) Op beide is de Samsung tekst (klein onderaan) op de achterkant nauwelijks te zien en dat is een voordeel.

Met de Gold versie heb ik zelf geen ervaring, maar deze schijnt nogal bling/shiny te zijn én ook zeer gevoelig voor vingerafdrukken.
Heeft die zwarte van jou geen speling op de home knop? Heb je een normale of de Edge? Ik heb gisteren dus mijn zwarte terug gebracht bij Mediamarkt i.v.m die knop en wil nu dus een nieuwe bestellen bij Coolblue alleen dus welke keur, misschien toch maar gewoon de zwarte.. als die knop maar goed is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Mijn batterylife in standy modus. Vannacht op 04:00 100% wordt wakker on 12:00 nog 63% over. Ik had mobiele gegevens nog uitgezet, dus alleen op WIFI.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/eGaGb9EboBe-P7FqQdqwErUdDaBHCLNnUIxtqz6HnuU=w547-h971-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/moBEXguag2tfsOVxjX4L94utBvc_mY84HnngyAYoFvs=w547-h971-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/1X9peUXGPGcdGGt3HouK-TrIW0yQ95S7RidT5XKgRBg=w547-h971-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:03:
[...]

Heeft die zwarte van jou geen speling op de home knop? Heb je een normale of de Edge? Ik heb gisteren dus mijn zwarte terug gebracht bij Mediamarkt i.v.m die knop en wil nu dus een nieuwe bestellen bij Coolblue alleen dus welke keur, misschien toch maar gewoon de zwarte.. als die knop maar goed is 8)7
Mijn zwarte is helemaal goed...geen vreemde vlekken op het scherm of rode/groene gloed, geen ruimte tussen scherm en behuizing, en een mooie strakke Home button. Mijn 6 witte toestellen (zoals inmiddels wel bekend ;)) hadden allemaal last van bovenstaande zaken.

Ik heb de zwarte 32GB normale variant. Heb 'm ook bij Coolblue gekocht. Het viel mij wel op...6 witte koffie-verkeerd, en 1 zwarte meteen helemaal goed 8)7 Dus je zou obv deze zeer-kort-door-de-bocht-conclusie voor de zwarte kunnen gaan. Je kunt 'm ook gewoon makkelijk omruilen via Coolblue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Realone schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:20:
Het wegvallen van de bluetooth verbinding in de auto is na de update + wipe (updaten was niet voldoende) echt opgelost. Daar ben ik toch wel erg blij om :)
Ik vraag me af of alleen het wipen van de Cache partitie ook genoeg is.
Want juist daar komt veel ellende vandaan.
Voordeel is dan dat je niet een volledige wipe hoeft te doen (je houdt alles nog zoals het is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:42:
[...]

Mijn zwarte is helemaal goed...geen vreemde vlekken op het scherm of rode/groene gloed, geen ruimte tussen scherm en behuizing, en een mooie strakke Home button. Mijn 6 witte toestellen (zoals inmiddels wel bekend ;)) hadden allemaal last van bovenstaande zaken.

Ik heb de zwarte 32GB normale variant. Heb 'm ook bij Coolblue gekocht. Het viel mij wel op...6 witte koffie-verkeerd, en 1 zwarte meteen helemaal goed 8)7 Dus je zou obv deze zeer-kort-door-de-bocht-conclusie voor de zwarte kunnen gaan. Je kunt 'm ook gewoon makkelijk omruilen via Coolblue...
Thanks voor je reactie, zojuist besteld en vanavond tussen 18 en 22 krijg ik het toestel geleverd in het zwart (normale s6) :), hoop zo op een goed toestel want heb het er wel een beetje mee gehad. Krijg ook nog een Edge gold terug van Samsung duurt ook al een tijd die heb ik helaas kapot laten vallen maar die was wel gewoon goed daarvoor haha :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:46:
[...]

Thanks voor je reactie, zojuist besteld en vanavond tussen 18 en 22 krijg ik het toestel geleverd in het zwart (normale s6) :), hoop zo op een goed toestel want heb het er wel een beetje mee gehad. Krijg ook nog een Edge gold terug van Samsung duurt ook al een tijd die heb ik helaas kapot laten vallen maar die was wel gewoon goed daarvoor haha :o
Hey dat is mooi...laat nog even weten later hoe het toestel is / bevalt. Ik duim dat je een perfect toestel krijgt...het wordt wel eens tijd dat jij gaat kunnen genieten van het toestel >:) (ik weet uit eigen ervaring hoe frustrerend het is)

Maar dan heb je er binnenkort dus 2 ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat de site inmiddels verwijderd is

Ik had al geïnformeerd maar de politie kon niks voor mij betekenen

Ongelooflijk eigenlijk

Het ging inderdaad om een hele hoop geld.

Ik baal als een stekker, maar we moeten hopen op misschien toch nog een goede afloop

Ik houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb gister middag de laatste ota update geïnstalleerd naar Android 5.1.1 maar ervaar een stuk meer lag dan voorheen. Ook crashed hangouts random terwijl deze uitgeschakeld staat en als ik een contact bewerk loopt de contact app vast. Heb de cachet partitie al gewiped maar dat mocht helaas niet baten, enige wat ik erbij kreeg is een foutmelding dat de software update mislukt was en ik m'n toestel moet aansluiten met Samsung connect of naar een service center gaan.

Beetje waardeloos dit maar goed...anders toch maar gaan rooten of wachten op een eventuele fix.

Zijn er meer mensen met deze problemen?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-10 21:22

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op zondag 05 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Ik zie het eerlijk gezegd niet op deze foto. Beter zoals Boneka aangeeft een app zoals lcd test gebruiken voor een eenkleurige achtergrond...
Zonet weer naar de Service Punt van Samsung geweest, deze keer een andere Samsung medewerker. Dit keer heeft hij zo'n dode pixel programma laten draaien, dat programma kon het niet oplossen. Dus krijg eindelijk een nieuwe scherm erin!! De scherm is besteld, lag niet op voorraad, zodra ze de scherm binnen hebben krijg ik een belletje. Is The Phone House toch niet zo slecht dan ik dacht 8)

Hopelijk wel een scherm zonder groene/roze vlekken ^^

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
Radiance schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:40:
Ik heb gister middag de laatste ota update geïnstalleerd naar Android 5.1.1 maar ervaar een stuk meer lag dan voorheen. Ook crashed hangouts random terwijl deze uitgeschakeld staat en als ik een contact bewerk loopt de contact app vast. Heb de cachet partitie al gewiped maar dat mocht helaas niet baten, enige wat ik erbij kreeg is een foutmelding dat de software update mislukt was en ik m'n toestel moet aansluiten met Samsung connect of naar een service center gaan.

Beetje waardeloos dit maar goed...anders toch maar gaan rooten of wachten op een eventuele fix.

als je je ingelezen had, had je gezien dat 1 of 2 pagina's terug dit ook al besproken was.

hangouts weer activeren zorgt ervoor dat de melding verdwijnt, blijkbaar wordt deze op de achtergrond aangeroepen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
Mijn home toets helt iets meer over naar links. Gaat maar om een paar graadjes. Is dit te vervangen in de Samsung store, of wordt ie dan opgestuurd?

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
furian88 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:59:
[...]

als je je ingelezen had, had je gezien dat 1 of 2 pagina's terug dit ook al besproken was.

hangouts weer activeren zorgt ervoor dat de melding verdwijnt, blijkbaar wordt deze op de achtergrond aangeroepen.
Dat was een van de problemen maar had inderdaad niet ingelezen. Vind dit trouwes ook geen fix want ik wil helemaal geen hangouts. Vind het zelf irritanter dan ik m'n contacten niet kan bewerken... Hangouts kom ik wel overheen.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Zonet weer naar de Service Punt van Samsung geweest, deze keer een andere Samsung medewerker. Dit keer heeft hij zo'n dode pixel programma laten draaien, dat programma kon het niet oplossen. Dus krijg eindelijk een nieuwe scherm erin!! De scherm is besteld, lag niet op voorraad, zodra ze de scherm binnen hebben krijg ik een belletje. Is The Phone House toch niet zo slecht dan ik dacht 8)

Hey dat is goed nieuws man! 8) Inderdaad fingers-crossed dat je een mooi egaal scherm krijgt! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ook de goud versie gehad van de edge schitterend, maar inderdaad een spiegel. Ik heb nu de blauwe S6 versie 64 GB ook net een spiegel maar zo mooi. Als je niets wil zien pak de witte versie is ook schitteren plus de text achterop zie je bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:55:
[...]

Hey te gek goed om te horen, eindelijk straks weer een strak toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Zijn er andere mensen die, als ze op wifi zitten wel alle meldingen van apps binnen krijgen, maar als ze op 3G/4G zitten dat niet gebeurt?

Soms kom ik thuis en dan pakt ie mijn wifi en dan ineens krijg ik allemaal mails en whatsapp berichten binnen. Geen idee wat ik hiermee moet...

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Scrisissszzz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:28:
Zijn er andere mensen die, als ze op wifi zitten wel alle meldingen van apps binnen krijgen, maar als ze op 3G/4G zitten dat niet gebeurt?

Soms kom ik thuis en dan pakt ie mijn wifi en dan ineens krijg ik allemaal mails en whatsapp berichten binnen. Geen idee wat ik hiermee moet...
Heb je mobiele gegevens aan staan? Als dat uit staat maakt het toestel geen gebruik van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
BlacKstaR- schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Heb je mobiele gegevens aan staan? Als dat uit staat maakt het toestel geen gebruik van data.
Yep staat aan. Als ik zelf whatsapp open als ik op 4G zit krijg ik wel alles binnen bijvoorbeeld. maar dat is alleen als ik de app open. Heb de apps waar ik meldingen van wil ook niet beperkt in het gegevensverbruik.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAkS1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-09 11:28
Sinds de 5.1.1 update een "ratelende" camera tijdens opstarten van de camera app. Hij stelt wel gewoon snel scherp. Hebben nog meer mensen dit sinds de update? ("normale" S6 Gold 64GB)

Hopelijk kan die hier oud mee worden, heb geen zin om em kwijt te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:07:
[...]

Hey dat is goed nieuws man! 8) Inderdaad fingers-crossed dat je een mooi egaal scherm krijgt! >:)
Ja dit is heel erg mooi. Wou bijna een brief schrijven aan Samsung vanwege de slechte service maar gelukkig is dat niet meer nodig ;) Nu wachten op het belletje!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:16:
[...]

Hey te gek goed om te horen, eindelijk straks weer een strak toestel :)
Yeahh, hopen dat ik er een strakke scherm in komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 14:57:
[...]

Ja dit is heel erg mooi. Wou bijna een brief schrijven aan Samsung vanwege de slechte service maar gelukkig is dat niet meer nodig ;) Nu wachten op het belletje!
Ik neem aan dat men er verder toch geen kosten voor doorberekend aan je...valt toch gewoon onder garantie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:15:
[...]

Ik neem aan dat men er verder toch geen kosten voor doorberekend aan je...valt toch gewoon onder garantie?!
Ah, dat heb ik niet eens gevraagd :o Als ze me bellen zal ik het wel even vragen. Goed punt van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Ah, dat heb ik niet eens gevraagd :o Als ze me bellen zal ik het wel even vragen. Goed punt van je!
Ah. Misschien verstandig om nu meteen even na te bellen...voor hetzelfde geld gaat men er daar vanuit dat wanneer men het scherm binnen heeft er al (door jou) akkoord is gegeven om de reparatie uit te voeren (men moet immers het onderdeel speciaal voor jouw telefoon bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:17:
[...]

Hoe lang ga je hem kwijt zijn? Hopelijk vrij kort al die ellende Grrrrr :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:25:
[...]

Ah. Misschien verstandig om nu meteen even na te bellen...voor hetzelfde geld gaat men er daar vanuit dat wanneer men het scherm binnen heeft er al (door jou) akkoord is gegeven om de reparatie uit te voeren (men moet immers het onderdeel speciaal voor jouw telefoon bestellen).
Even gebeld, dode pixel scherm reparatie valt onder de Samsung garantie. Helemaal top _/-\o_
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Hoe lang ga je hem kwijt zijn? Hopelijk vrij kort al die ellende Grrrrr :-(
Ze vervangen het scherm daar ter plekke. Hij zei van 1 werkdag ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Tammesp op 09-07-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:46:
[...]

Even gebeld, dode pixel scherm reparatie valt onder de Samsung garantie. Helemaal top _/-\o_

[...]

Helemaal goed! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:46:
[...]

[...]

Heb jij nu contact opgenomen met samsung zelf, of een service center? Anders ga ik ze ook eens even bellen over dat gedoe met die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp

Tammesp

Next is now

Zeker! Ben benieuwd.
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:50:
[...]

Heb jij nu contact opgenomen met samsung zelf, of een service center? Anders ga ik ze ook eens even bellen over dat gedoe met die rom.
Contact opgenomen met The Phone House in Drachten, deze The Phone House in een service punt van Samsung. Waar heb jij je mobiel weg, bij Samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:40:

Even telefoon opnieuw opstarten. Werkte bij mij goed. Anders factory reset doen. Werkt altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Zeker! Ben benieuwd.

[...]

Contact opgenomen met The Phone House in Drachten, deze The Phone House in een service punt van Samsung. Waar heb jij je mobiel weg, bij Samsung zelf?
Nee ik heb hem via belsimpel, prima winkel maar ik den niet dat hun mij kunnen helpen met een vraag gerelateerd aan het flashen van een rom. Mijn handen jeuken om het te gaan proberen met Odin 3.07 of 9. Maar ik moet tot vanavond laat werken. Misschien even Samsung zelf bellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlacKstaR- schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:55:
Zijn er meer mensen die slechte batterylife ervaren na de update naar 5.1.1? Mijn batterij grafiek loop bergafwaarts. Haal met moeite 2 uur screen on time. Terwijl ik op voor de update met gemak 3 uur haalde.

Even kijken hoe de batterij zich houdt zonder NFC aan. Als je quickcharger gebruikt wordt het toestel wel erg warm tijdens het laden. Ga quickcharge alleen gebruiken als het echt moet maar overnacht ga ik hem gewoon aan een normale oplader hangen.
Juist hele goede accuduur na update.

Accu problemen zijn altijd te achterhalen. Meestal een app of service die niet lekker loopt.

Je kunt bij batterij kijken en dan naat details en eventueel maar abnormaal batterijverbruik

Of toestel opnieuw opstarten of factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Garret1410 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:53:
[...]

Even telefoon opnieuw opstarten. Werkte bij mij goed. Anders factory reset doen. Werkt altijd goed
Opnieuw opstarten heb ik al gedaan en een factor reset zit ik ook niet echt op te wachten. Makkelijkste nu is contacten bewerken via de pc in m'n Google account... Allemaal niet echt oplossingen vind ik maar goed. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlacKstaR- schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:17:
Mijn batterylife in standy modus. Vannacht op 04:00 100% wordt wakker on 12:00 nog 63% over. Ik had mobiele gegevens nog uitgezet, dus alleen op WIFI.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is niet goed. Ik heb bij normaal gebruik met alles aan ongeveer 3 a 4% per uur.
Dus niet standby maar gewoon af en toe berichtje lezen, email wat facebook bekijken, bellen en gewoon wat internetten.
Ik haal ook makkelijk de dag en ongeveer 4uur schermtijd.
Bij zwaarder gebruik gaat het wat sneller natuurlijk.

Ik denk dat er iets is wat de batterij leeg trekt. Probeer eens opnieuw op te starten of te achterhalen welke app/service dwarsligt. Anders factory reset. Lost 99 van de 100 problemen op tenzij je een brakke app hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:11:
[...]

Is niet goed. Ik heb bij normaal gebruik met alles aan ongeveer 3 a 4% per uur.
Dus niet standby maar gewoon af en toe berichtje lezen, email wat facebook bekijken, bellen en gewoon wat internetten.
Ik haal ook makkelijk de dag en ongeveer 4uur schermtijd.
Bij zwaarder gebruik gaat het wat sneller natuurlijk.
Hier zo ongeveer dezelfde ervaring op 5.1.1. Standby verbruik is rond 1% per 3 uur, bij normaal gebruik van de telefoon zit ik rond 3% per uur (maximaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:52:
[...]

Zeker! Ben benieuwd.

[...]

Nou ik heb net contact opgenomen met Samsung zelf over het rom probleem, conclusie daar kunnen ze me niet verder helpen. (heel raar) Ik moet de winkel bellen waar hij vandaan komt. Net gedaan Belsimpel, een dame stond mij vriendelijk te woord. Maar zij wist mij ook niet te vertellen hoe en wat, een man van de technische diens zou mij terugbellen binnen nu en 3 dagen. dus even wachten ben benieuwd.. Maar ik denk dat ik morgen eens even een bezoekje ga brengen aan Samsung Delft hoofdkantoor want de service via samsung zelf is kl....te . :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:28:
[...]

Nou ik heb net contact opgenomen met Samsung zelf over het rom probleem, conclusie daar kunnen ze me niet verder helpen. (heel raar) Ik moet de winkel bellen waar hij vandaan komt. Net gedaan Belsimpel, een dame stond mij vriendelijk te woord. Maar zij wist mij ook niet te vertellen hoe en wat, een man van de technische diens zou mij terugbellen binnen nu en 3 dagen. dus even wachten ben benieuwd.. Maar ik denk dat ik morgen eens even een bezoekje ga brengen aan Samsung Delft hoofdkantoor want de service via samsung zelf is kl....te . :( :(
Sh*t indeed :( En ja de service van Samsung is notoire slecht. Hopelijk kan de tecnische dienst je wel verder helpen. Het zou toch moeten kunnen? Ik bedoel jouw S6 is een officieel toestel en van Samsung afkomstig, maar met Roemeense rom...dat moet toch via Samsung op te lossen zijn zodat je er in NL gebruik van kunt maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:31:
[...]

Sh*t indeed :( En ja de service van Samsung is notoire slecht. Hopelijk kan de tecnische dienst je wel verder helpen. Het zou toch moeten kunnen? Ik bedoel jouw S6 is een officieel toestel en van Samsung afkomstig, maar met Roemeense rom...dat moet toch via Samsung op te lossen zijn zodat je er in NL gebruik van kunt maken....
Ik ga het vanavond laat proberen met de andere odin versie, als het niet werkt sta ik morgen ochtend bij Samsung in Delft. Dan ga ik toch eens wat vertellen over die fijne helpdesk. Die is echt beroerd, en ik heb het gevoel dat ze ook totaal geen moeite doen.Ik heb mijn gesprekje net opgenomen, en dat zal ik morgen daar laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:38:
[...]

Ik ga het vanavond laat proberen met de andere odin versie, als het niet werkt sta ik morgen ochtend bij Samsung in Delft. Dan ga ik toch eens wat vertellen over die fijne helpdesk. Die is echt beroerd, en ik heb het gevoel dat ze ook totaal geen moeite doen.Ik heb mijn gesprekje net opgenomen, en dat zal ik morgen daar laten horen.
Aha...ja dat is een goeie! _/-\o_ Wordt men daar ook zelf eens mee geconfronteerd...ipv andersom ('uw gesprek kan worden opgenomen voor trainings doeleinden' en meer van dat soort ongein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:31:
[...]

Als klant heeft hij ook niets te maken met samsung, voor garantie, klachten en reparaties moet je ook terug naar de winkel. Dat die van niets weten, doet niet af aan het feit dat de winkel voor een goed toestel moet zorgen.

Dat sommige fabrikanten daar bovenop nog extra service bieden door zelf te repareren of vervangen, is in die gevallen mooi meegenomen, echter als een fabrikant dat niet doet is de service niet ineens slecht...

(probleem is wel dat samsung wel die service lijkt te willen bieden, maar daarin niet slaagt. (al heb ik alleen maar goede ervaringen (2x))

[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 09-07-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Als klant heeft hij ook niets te maken met samsung, voor garantie, klachten en reparaties moet je ook terug naar de winkel. Dat die van niets weten, doet niet af aan het feit dat de winkel voor een goed toestel moet zorgen.

Dat sommige fabrikanten daar bovenop nog extra service bieden door zelf te repareren of vervangen, is in die gevallen mooi meegenomen, echter als een fabrikant dat niet doet is de service niet ineens slecht...

(probleem is wel dat samsung wel die service lijkt te willen bieden, maar daarin niet slaagt. (al heb ik alleen maar goede ervaringen (2x))
Je moet mijn verhaal iets beter lezen. Waar het om gaat in dit geval, is dat ik gesproken heb met iemand van de technische dienst van Samsung. Dan mag je er vanuit gaat dat deze persoon enige kennis heeft. Maar je niet afsnauwt met het........ Met andere woorden zoek het maar uit. Dat is wat ik bedoel, ik vraag hem niet om het op te lossen, wel of hij me verder kan helpen wat te doen.
Maar mijn oplossing is nabij, heb net met een toffe vent gesproken van de Phone house waar ook een samsung repair center is gevestigd in Bergen op Zoom.Ik kan morgen al langs komen, dan gaan ze het daar proberen. Vanavond waag ik nog een gokje met Odin 3.09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Garret1410 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 15:58:
[...]

Juist hele goede accuduur na update.

Accu problemen zijn altijd te achterhalen. Meestal een app of service die niet lekker loopt.

Je kunt bij batterij kijken en dan naat details en eventueel maar abnormaal batterijverbruik

Of toestel opnieuw opstarten of factory reset.
Heb een factory reset gedaan en heel wat services/applicaties uitgeschakeld of verwijderd. Kijken of ik weer op het oude niveau kom. Want na de update was het gewoonweg dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:40:
[...]

Je moet mijn verhaal iets beter lezen. Waar het om gaat in dit geval, is dat ik gesproken heb met iemand van de technische dienst van Samsung. Dan mag je er vanuit gaat dat deze persoon enige kennis heeft. Maar je niet afsnauwt met het........ Met andere woorden zoek het maar uit. Dat is wat ik bedoel, ik vraag hem niet om het op te lossen, wel of hij me verder kan helpen wat te doen.
Maar mijn oplossing is nabij, heb net met een toffe vent gesproken van de Phone house waar ook een samsung repair center is gevestigd in Bergen op Zoom.Ik kan morgen al langs komen, dan gaan ze het daar proberen. Vanavond waag ik nog een gokje met Odin 3.09
Mijn punt is dat samsung je helemaal niet hoeft te helpen. Als fabrikant mogen ze inderdaad zeggen, zoek het maar uit. Tenzij je je telefoon daar ook daadwerkelijk gekocht hebt, maar dat kon ik niet terug vinden in je posts.

Als ze die service wel aanbieden, dan heb je wel gelijk dat je wat verwachten mag. En blijkbaar wordt dat niet geleverd, maar nogmaals, dat zijn ze ook niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 17:57:
[...]

Mijn punt is dat samsung je helemaal niet hoeft te helpen. Als fabrikant mogen ze inderdaad zeggen, zoek het maar uit. Tenzij je je telefoon daar ook daadwerkelijk gekocht hebt, maar dat kon ik niet terug vinden in je posts.

Als ze die service wel aanbieden, dan heb je wel gelijk dat je wat verwachten mag. En blijkbaar wordt dat niet geleverd, maar nogmaals, dat zijn ze ook niet verplicht.
Stop even met je onzinverhaal aub. Het gaat hier om het menselijke in het verhaal, werk je zelf toevallig voor Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:00:
[...]

Stop even met je onzinverhaal aub. Het gaat hier om het menselijke in het verhaal, werk je zelf toevallig voor Samsung?
Onzin? :N

Succes met je verhaal, hoop voor je dat je het opgelost krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens de wet is de verkoper van het toestel aansprakelijk. Dus meestal de winkel.

Maar ik vind het wel belabberd van Samsung hoe ze met klanten omgaan als ik dit zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste tweakers,
vandaag ook de nieuwe update ontvangen 5.1.1.(België)
meteen aan de slag gegaan met de camera app camera FV-5.
je moet de pro versie aankopen voor raw ondersteuning. Hou er dan ook rekening mee dat elk bestand vlotjes 30 mb word! je kan ze niet bekijken op je smart Phone,maar moet ze overbrengen naar je pc om ze vervolgens te openen met lightroom of photoshop.
volgens mij kan je de raw bestanden van je samsung bewerken alsof het uit een dslr camera komt.
je kan wel met camera fv-5 kiezen om de foto in raw+jpeg te maken zodat je toch iets kan zien op je smart Phone.
dus mensen die als hobby fotografie hebben,je kan wel degelijk foto's maken in RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal leuk en aardig, maar dit onderwerp is vandaag/gisteren al voorbij gekomen, dus lees eerst even het topic een beetje door voorafgaand aan het plaatsen van identieke informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:18:
beste tweakers,
je moet de pro versie aankopen voor raw ondersteuning. Hou er dan ook rekening mee dat elk bestand vlotjes 30 mb word! je kan ze niet bekijken op je smart Phone,maar moet ze overbrengen naar je pc om ze vervolgens te openen met lightroom of photoshop.
volgens mij kan je de raw bestanden van je samsung bewerken alsof het uit een dslr camera komt.
je kan wel met camera fv-5 kiezen om de foto in raw+jpeg te maken zodat je toch iets kan zien op je smart Phone.
dus mensen die als hobby fotografie hebben,je kan wel degelijk foto's maken in RAW.
Okay goed nieuws voor diegene die echt professioneel willen gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 18:00:
Het is geen onzinverhaal, hij heeft gewoon gelijk. Dat je er emotioneel van wordt wanneer het jezelf betreft is begrijpelijk, maar dat verandert niet veel aan de wettelijke plichten - of het gebrek daaraan - van Samsung.

Je dient de winkel waar je de telefoon gekocht hebt aan te spreken, in dit geval Belsimpel (toch?). Die moeten je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:33:
[...]

Het is geen onzinverhaal, hij heeft gewoon gelijk. Dat je er emotioneel van wordt wanneer het jezelf betreft is begrijpelijk, maar dat verandert niet veel aan de wettelijke plichten - of het gebrek daaraan - van Samsung.

Je dient de winkel waar je de telefoon gekocht hebt aan te spreken, in dit geval Belsimpel (toch?). Die moeten je verder helpen.
Ik wordt totaal niet emotioneel van een telefoon, als ik wil koop ik er 3 , en punt 2 vraag ik je niet om een reactie in dit geval. Het gaat niet om wie wat wel en niet moet doen. Het gaat erom in dit geval als ik een medewerker van de TECHNISCHE dienst van Samsung aan de lijn krijg, dat ik gewoon onbeschoft wordt behandeld. Dat is heel wat anders dan wie wel of niet mijn telefoon gaat maken. Dat is namelijk al lang opgelost.
Einde van deze story en weer terug ontopic voor het gedonder in de glazen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pappaleone schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:14:
punt 2 vraag ik je niet om een reactie in dit geval.
Wellicht moet je dan niet op een publiek forum posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:50:
[...]

Hey dat is mooi...laat nog even weten later hoe het toestel is / bevalt. Ik duim dat je een perfect toestel krijgt...het wordt wel eens tijd dat jij gaat kunnen genieten van het toestel >:) (ik weet uit eigen ervaring hoe frustrerend het is)

Maar dan heb je er binnenkort dus 2 ? 8)7
Zojuist de nieuwe S6 in gebruik genomen en toestel is goed :D

Ik heb er inderdaad binnenkort 2 maar een wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51

DON PAPA

Tweaker-fan

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:18:
beste tweakers,
Bedankt voor deze aanvullende informatie, goed om te horen dat de RAW functie goed werkt met FV5-PRO. Ik had gehoopt vandaag mijn S6 via Coolblue geleverd te krijgen zodat ik ook kon gaan testen met de RAW functie, maar na een hele middag voor niks te hebben zitten wachten kreeg ik te horen dat er wat mis is gegaan en ik hem morgenochtend pas geleverd krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Mooi nieuws...dan kan ik nu rustig m'n nachtrust gaan pakken...laterz 8) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meulendijks89 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:22:
[...]

Perfect heeft het toch nut gehad dat je hebt doorgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:14
Grrr, sinds vanochtend de nieuwe update en voorheen kon ik:

op de home knop drukken, vinger er op houden et voila ingelogd

En nu moet ik op de home knop drukken, swipen op het scherm en weer naar de knop voor mn vingerafdruk.

Iemand ook dit probleem of ligt het aan gewijzigde beveiliging richtlijnen of zo

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 16-10 10:05
Ik moet toch echt even mijn ei kwijt over de S6 (edge). Ik kom nl. zo ontzettend veel ongemakken/bugs tegen dat ik af en toe op het punt sta hem te verkopen. Ik blijf hem vergelijken met de HTC Sense schil en ik vind dat ik er zo hard op achteruit ben gegaan, dat het voor mij echt een deal-breaker lijkt te zijn geworden. Een aantal bugs/ongemakken die mij dwarszitten:

- Flipboard, nog steeds tergend traag en haperend, zelfs wanneer artikelen zijn geladen. Ik maak wel gebruik van persoonlijk nieuws en bij Blinkfeed was dit gewoon perfect IMHO. Hier (Flipboard), heb ik niet eens gepersonaliseerd nieuws (althans niet van het niveau van Blinkfeed) en krijg ik artikelen die niet aansluiten bij mijn wensen en veel minder social feeds
- Wifi verbinding is matig. Bij mij op het werk valt hij vaker weg (en meldt hij zich pas spontaan aan als ik vaker aan en uit toggle switch gebruik) of blijft hij verbinding houden maar komt er geen data binnen of uit. Mijn collega's die praktisch naast me zitten, hebben nergens last van en bij verschillende vrienden heb ik exact hetzelfde probleem. Tevens geeft hij in de wifi switch niet aan met welk netwerk je verbinding je kunt maken, pas als je deze uit en vervolgens weer aan switched
- Alle toggles zijn pas aan te switchen na vingerafdruk ontgrendeling, ik zou dit liever verder willen personaliseren en apart toegang hiervoor geven (is net wat makkelijker als je met je carkit verbinding wil maken)
- Ik heb vaker deze bug: http://imgur.com/hUymyY7

Zoals te zien is, is de balk helemaal naar beneden geschoven en werkt het touchscreen niet meer naar behoren. Dan moet ik de telefoon weer locken en unlocken om te hopen dat dit na 2/3x verdwijnt. Dit gebeurt gemiddeld 1x per dag.
- Als ik heb gereisd voor werk en ik kom weer terug in mijn woonplaats duurt het ontzettend lang (10 minuten) om voor de weer widget de nieuwe locatie vast te stellen en blijf ik soms het weer zien van de locatie waar ik was (bijvoorbeeld Athene terwijl ik al 10x op vernieuwen had geduwd)
- Nog steeds geen optie om alleen contacten weer te geven met telefoonnummer
- Telefoon is bij vlagen nog steeds erg traag; dit moest haast wel software gerelateerd zijn (bijvoorbeeld na het maken van een foto en deze te bekijken in de gallerij)
- Muziek app is waardeloos vergeleken met die van HTC Sense. Amper CD hoesjes die getoond worden, weinig customization opties,visualizer (met songtekst) is voor mij een misser
- Bij gmail krijg ik vaker dezelfde email binnen of dubbel in de notificatiebalk, ik kan me niet herinneren dat ik dit had op mijn HTC one M7
- Nog een aantal ongemakken die me niet zo snel te binnen schieten

Ik vind het echt ontzettend jammer want het design en de camera zijn uitmuntend. Over de accuduur ben ik gematigd tevreden en ook over de speakers. Ik weet het, het zijn luxeproblemen, maar ik had het allemaal net wat beter uitgewerkt verwacht. Ohc ja, dit relaas is ook in een opwelling getypt en alles zal ook wel weer wat afzwakken en vroeg me ook af of dit anderen een doorn in het oog is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Toggles kan ik zonder ontgrendelen bedienen, dus misschien dat je ergens even een vinkje moet zetten.
Op dat plaatje van je kan ik niet zien wat je bug is, kan je dat toelichten?.

Verder gebruik je allemaal apps die ik niet gebruik (flipboard staat bij mij zelfs uitgeschakeld en muziek luister ik via beyondpod en spotify. Er staat helemaal geen muziek op het toestel :D ), daar kan ik je dus niet bij helpen.

Verder de dingen die je benoemt, die met het toestel te maken hebben (traag na foto's maken en matige wifi), die herken ik niet. Dus dat ligt waarschijnlijk aan jouw specifieke toestel en niet aan het model.

Houd ook in de gaten dat overstappen altijd wat ongemakken met zich meebrengt: Ik heb eerst twee samsung toestellen gehad en daarna een sony xperia Z2. Daarmee ben ik nooit maatjes geworden, want alles werkte net wat anders dan ik gewend was :) Nu weer terug bij Samsung en alles staat weer op de juiste plek :+
Hoewel ik me wel begin te ergeren aan de richting waar Android naartoe gaat: Die "cards" als notifications zijn ronduit ruk :(

[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 10-07-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het BOLD hieronder mijn persoonlijke bevindingen.....
JDL15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:13:
Ik moet toch echt even mijn ei kwijt over de S6 (edge). Ik kom nl. zo ontzettend veel ongemakken/bugs tegen dat ik af en toe op het punt sta hem te verkopen. Ik blijf hem vergelijken met de HTC Sense schil en ik vind dat ik er zo hard op achteruit ben gegaan, dat het voor mij echt een deal-breaker lijkt te zijn geworden. Een aantal bugs/ongemakken die mij dwarszitten:

- Flipboard, nog steeds tergend traag en haperend, zelfs wanneer artikelen zijn geladen. Ik maak wel gebruik van persoonlijk nieuws en bij Blinkfeed was dit gewoon perfect IMHO. Hier (Flipboard), heb ik niet eens gepersonaliseerd nieuws (althans niet van het niveau van Blinkfeed) en krijg ik artikelen die niet aansluiten bij mijn wensen en veel minder social feeds

Yup...hier ook. FB is op mijn S6 de meest-gebruikte app, ik maak er veelal gebruik van gedurende de dag en alhoewel initieel alles prima werkt, en scrollen soepel gaat, na verloop van tijd (een paar minuten) zie je het RAM verbruik oplopen tot > 900Mb en dan loopt FB vast (FC). Ook vind ik persoonlijk het scrollen enz een heel stuk minder snel en soepel gaan dan op mijn vorige HTC toestellen. Ik heb FB hierover al eens aangeschreven maar men legt de bal bij Samsung (waarschijnlijk zeker voor een groot deel terecht).

- Wifi verbinding is matig. Bij mij op het werk valt hij vaker weg (en meldt hij zich pas spontaan aan als ik vaker aan en uit toggle switch gebruik) of blijft hij verbinding houden maar komt er geen data binnen of uit. Mijn collega's die praktisch naast me zitten, hebben nergens last van en bij verschillende vrienden heb ik exact hetzelfde probleem. Tevens geeft hij in de wifi switch niet aan met welk netwerk je verbinding je kunt maken, pas als je deze uit en vervolgens weer aan switched

Totaal geen last van matige of wegvallende wifi verbinding, zowel thuis als op werk 100%.

- Alle toggles zijn pas aan te switchen na vingerafdruk ontgrendeling, ik zou dit liever verder willen personaliseren en apart toegang hiervoor geven (is net wat makkelijker als je met je carkit verbinding wil maken)

Op mijn S6 kan ik gewoon swipen vanaf de bovenkant en de quick toggles gebruiken zonder eerst te hoeven unlocken.

- Ik heb vaker deze bug: http://imgur.com/hUymyY7

Zoals te zien is, is de balk helemaal naar beneden geschoven en werkt het touchscreen niet meer naar behoren. Dan moet ik de telefoon weer locken en unlocken om te hopen dat dit na 2/3x verdwijnt. Dit gebeurt gemiddeld 1x per dag.
- Als ik heb gereisd voor werk en ik kom weer terug in mijn woonplaats duurt het ontzettend lang (10 minuten) om voor de weer widget de nieuwe locatie vast te stellen en blijf ik soms het weer zien van de locatie waar ik was (bijvoorbeeld Athene terwijl ik al 10x op vernieuwen had geduwd)
- Nog steeds geen optie om alleen contacten weer te geven met telefoonnummer
- Telefoon is bij vlagen nog steeds erg traag; dit moest haast wel software gerelateerd zijn (bijvoorbeeld na het maken van een foto en deze te bekijken in de gallerij)

In principe geen last van, maar ik draai dan ook een custom rom die heel erg debloated is (600Mb tov stock 1800Mb). Er blijft altijd wel iets van een vertraging zitten op de S6 ipv dat alles super-soepel loopt (zoals op de HTC M7 en M8), maar dat is TouchWiz...dat blijft behelpen helaas. Samsung heeft al een behoorlijke stap in de goede richting gezet, maar het moet nog een heel stuk beter!

- Muziek app is waardeloos vergeleken met die van HTC Sense. Amper CD hoesjes die getoond worden, weinig customization opties,visualizer (met songtekst) is voor mij een misser

De stock muziek app vind ikzelf prima. Ik gebruik zelf deze app voor het eenmalig binnenhalen van cover art.

- Bij gmail krijg ik vaker dezelfde email binnen of dubbel in de notificatiebalk, ik kan me niet herinneren dat ik dit had op mijn HTC one M7

Dit heb ik nog nooit gehad op mijn S6. Heb je niet toevallig zowel Gmail als bijvoorbeeld de Inbox app geinstalleerd zodat je 2x een melding krijgt (al moet je dan wel het verschil kunnen zien in de notificatiebalk).

- Nog een aantal ongemakken die me niet zo snel te binnen schieten

Ik vind het echt ontzettend jammer want het design en de camera zijn uitmuntend. Over de accuduur ben ik gematigd tevreden en ook over de speakers. Ik weet het, het zijn luxeproblemen, maar ik had het allemaal net wat beter uitgewerkt verwacht. Ohc ja, dit relaas is ook in een opwelling getypt en alles zal ook wel weer wat afzwakken en vroeg me ook af of dit anderen een doorn in het oog is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Raymond schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:24:
Toggles kan ik zonder ontgrendelen bedienen, dus misschien dat je ergens even een vinkje moet zetten.
Op dat plaatje van je kan ik niet zien wat je bug is, kan je dat toelichten?.

Verder gebruik je allemaal apps die ik niet gebruik (flipboard staat bij mij zelfs uitgeschakeld en muziek luister ik via beyondpod en spotify. Er staat helemaal geen muziek op het toestel :D ), daar kan ik je dus niet bij helpen.

Verder de dingen die je benoemt, die met het toestel te maken hebben (traag na foto's maken en matige wifi), die herken ik niet. Dus dat ligt waarschijnlijk aan jouw specifieke toestel en niet aan het model.

Houd ook in de gaten dat overstappen altijd wat ongemakken met zich meebrengt: Ik heb eerst twee samsung toestellen gehad en daarna een sony xperia Z2. Daarmee ben ik nooit maatjes geworden, want alles werkte net wat anders dan ik gewend was :) Nu weer terug bij Samsung en alles staat weer op de juiste plek :+
Hoewel ik me wel begin te ergeren aan de richting waar Android naartoe gaat: Die "cards" als notifications zijn ronduit ruk :(
Volgens mij is er een app om die cards uit te schakelen als je die vervelende zwevenende kennisgevingen bedoeld. Google Play: HeadsOff - TickerOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 20:21
_Tinus_ schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:40:
[...]

Volgens mij is er een app om die cards uit te schakelen als je die vervelende zwevenende kennisgevingen bedoeld. Google Play: HeadsOff - TickerOn
Deze gebruik ik ook al een tijdje en het werkt perfect. Enige app die nog wel headsup notifcatie laat zien is de Samsung berichten app.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Die app net geïnstalleerd: Werkt inderdaad goed als de telefoon unlocked is, maar werkt niet op het lockscreen.
Dus we zijn al halverwege met het oplossen! Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardtrip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10 08:30
Kappade schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:00:
[...]

Probeer deze app eens: Google Play: Bluetooth connect & Play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Tinus_
Raymond schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:52:
Die app net geïnstalleerd: Werkt inderdaad goed als de telefoon unlocked is, maar werkt niet op het lockscreen.
Dus we zijn al halverwege met het oplossen! Thanks!!
Instellingen - Geluiden en Meldingen - Meldinen op vergrendelscherm.
Jammergenoeg kun je maar beperkt kiezen.
Of geen meldingen (zie je dus alleen met ontgrendelen)
Of alleen applicatie
Of applicatie met pop-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DogEatsDog
  • Laatst online: 16-10 07:17
JDL15 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:13:

Ook last van. Schijnt dat IPV6 uitzetten op je router het op zou moeten lossen. Anderen hadden weer een oplossing door het installeren en gebruik van de app DNSet die Google's DNS servers forceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
5.1.1 update is voor mij echt een drama aan het worden, na de dramatische standy time is er nu weer een ander probleem. Telefoon had nog 80% accu, ik probeer de telefoon aan te maken met de home knop telefoon reageert niet daarna de powerknop geprobeerd dat werkt ook niet. Hij weer aan door hardware reset.

Is er een mogelijkheid om naar 5.0.2 terug te gaan? Zonder te rooten.

[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 10-07-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:35:
5.1.1 update is voor mij echt een drama aan het worden, na de dramatische standy time is er nu weer een ander probleem. Telefoon had nog 80% accu, ik probeer de telefoon aan te maken met de home knop telefoon reageert niet daarna de powerknop geprobeerd dat werkt ook niet. Hij weer aan door hardware reset.

Indien de bootloader ook naar 5.1.1 is gegaan, dan kun je helaas niet meer terug naar 5.0. Zelfs niet met root-en van toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san070
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-09 15:22
Om nog even terug te komen op het verhaal RAW fotograferen, Ik heb 5.1.1 nu een week op mijn S6 Edge staan, zowel de betaalde versie van Camera FV-5, als Manual Camera getest, maar niets geen raw-bestanden. Manual Camera geeft niet eens de optie om in raw op te slaan, FV-5 geeft wel de optie, maar bij het fotograferen krijg ik alleen een JPG. Blijkbaar scheelt het dus per toestel. (En ja, ik ben wel één van die enthousiastelingen die het voordeel van Raw zien, die graag vrijwel iedere gemaakte foto even door Lightroom haalt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
san070 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:29:
Om nog even terug te komen op het verhaal RAW fotograferen, Ik heb 5.1.1 nu een week op mijn S6 Edge staan, zowel de betaalde versie van Camera FV-5, als Manual Camera getest, maar niets geen raw-bestanden. Manual Camera geeft niet eens de optie om in raw op te slaan, FV-5 geeft wel de optie, maar bij het fotograferen krijg ik alleen een JPG. Blijkbaar scheelt het dus per toestel. (En ja, ik ben wel één van die enthousiastelingen die het voordeel van Raw zien, die graag vrijwel iedere gemaakte foto even door Lightroom haalt.)
Zou het wellicht afhankelijk kunnen zijn van de gebruikte camera sensor per toestel?

http://www.androidauthori...l-or-sony-cameras-606222/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 20:11
BlacKstaR- schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:35:

Je bent de 2e naast mijzelf waarvan ik lees dat hij soms vastloopt en niet wakker te krijgen is.

Ook heb ik issues met draadloos laden. Ik leg hem er savonds op en wordt in de nacht wakker doordat hij elke even trilt. "Draadloos draden onderbroken" in een loop..

Ik ga een reset doen van het weekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Kappade op 10-07-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb zelf geen last van vastlopers. M'n geheugen van 32 GB loopt alleen sneller vol dan verwacht door de hoge resolutie van foto's (vergeleken met m'n M8), dus moet dat wat sneller opschonen. Verder gebruik ik het ook alleen voor Spotify offline modus, dus ik ben tevreden verder :)

Ook geen last van accu die sneller leeg is, wel nu voor het eerst gehad dat in de ochtend na wireless chargen de accu maar voor 96% vol zat. Ik ervaar de telefoon ook niet als traag, maar het kan wel wat vloeiender bijvoorbeeld.

Wat betreft ontvangst ben ik nu ook van mening dat die even goed of iets beter is dan die van de M8, met name als ik hem in de hand heb.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
Kappade schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Je bent de 2e naast mijzelf waarvan ik lees dat hij soms vastloopt en niet wakker te krijgen is.

Ook heb ik issues met draadloos laden. Ik leg hem er savonds op en wordt in de nacht wakker doordat hij elke even trilt. "Draadloos draden onderbroken" in een loop..

Ik ga een reset doen van het weekend.
Heb al een factory reset gedaan en cache leeg gemaakt, maar geen effect voor mij. Die crash kwam bijvoorbeeld naar een reset.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/A61naBCM6LnHxcpCXI-lObiMSNshsPC5rJFsTQEQ3W4=w547-h971-no

Gewoon om te huilen, bij 5.0.2 totaal geen problemen zelfde apps. Heb nu zelfs apps verwijderd die mogelijk iets er te maken hadden kunnen hebben maar helaas geen succes. Echt hopeloos is dit...
Pagina: 1 ... 56 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.