Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:05:
[...]
Denk ook dat hij het niet helemaal goed gedaan heeft, want het verschil is echt aanzienlijk...tis net f wat zachter allemaal.
Hahaha er valt niets verkeerd te doen hoor 8)

Edit : ik ga het eens een dagje proberen met deze setting...zien of het bevalt. Moet zeggen de koelere kleur wit en minder washed-out overall look oogt best wel prettig. De kleuren zijn daarentegen wel iets meer verzadigd dan met de Basic stand, dat is jammer...maar misschien went het :)

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 18-05-2015 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:23
Raymond schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:52:
[...]

Ik heb antwoord van weatherpro: probleem is bekend en ze komen met een update.
Ik ben nu weer in Rotterdam, en hier werkt de achtergrond feilloos. Hij past zich mooi aan, aan het weer en wisselt zo nu en dan van een foto genomen in Rotterdam. Wel mooi zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
Zijn er hier mensen die nav het gebruik van die clear view case putjes/krasjes in het scherm hebben en ermee naar het repair/service center van Samsung zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:08
-Edwin- schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:31:
[...]

Ik ben nu weer in Rotterdam, en hier werkt de achtergrond feilloos. Hij past zich mooi aan, aan het weer en wisselt zo nu en dan van een foto genomen in Rotterdam. Wel mooi zo :)
Gebruik jij ook weatherpro, of juist een andere app?
Of zit het tegenwoordig standaard ingebakken? Vind ik ook prima, dan switch ik gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Raymond schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:31:
[...]

Gebruik jij ook weatherpro, of juist een andere app?
Of zit het tegenwoordig standaard ingebakken? Vind ik ook prima, dan switch ik gewoon :)
Ik gebruik de standaard ingebakken versie. Bij achtergronden van het vergrendelscherm kan je voor live weer oid kiezen. Hij werkt echt prima vandaag. Zie nu een mooi plaatje van zonsondergang aan de maas met de skyline van Rotterdam op de achtergrond, precies zoals buiten :P

Trouwens, ik vind het aantal vingerafdrukken op de achterkant reuze meevallen. Je ziet wel wat afdrukken, maar lang niet zoals het in sommige reviews werd beweerd vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:56:
Voor mensen die een wat betere kleur willen van hun scherm https://youtu.be/Ou1wLQHu9CQ
Ga ik eens even proberen thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:46
Vannacht opgemerkt dat mijn flitser-led ook heel flauwtjes aan blijft. Nooit eerder gemerkt en negatieve effecten heeft het volgens mij niet. Is niet storend, accuduur is prima.

I'll live with it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:27:
Pohh..

Heb trouwens nog geen bescherm hoesje eromheen puur omdat ik er geen tijd voor heb om zo'n ding te kopen.
In de tijd dat je dit bericht typte had je ook een hoesje gekocht kunnen hebben ;)

Kwestie van 3x klikken op bol.com en je hebt het morgen in huis (door de brievenbus).

Ik mag vrijdag pas verlengen en de S6 ontvangen, maar heb het hoesje al een week in huis :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:35
Moet er niet aan denken de S6 naakt te gebruiken, één keer een slippertje door je vingers.. (heb al een droge huid en dus droge handen) brrr..
Ga ook zo snel mogelijk een cover bestellen, waarschijnlijk de Ringke Fusion clear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainovic
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-10 14:36
Heb vandaag mijn S6 Edge voor het eerst in gebruik genomen. Naar aanleiding van alle berichten uitvoerig gecontroleerd. Op het eerste gezicht niks mis mee, maar nadat ik alle apps had geinstalleerd en backup had teruggeplaatst zag ik een lijn bovenin het scherm, net onder de rand. Het is niet op de foto te krijgen, maar wel heel storend. Bij een zwarte achtergrond zie je een wit lijntje, bij een andere kleur is het donker. Er lijkt zelfs een dode pixel te zitten. Iemand die dit ook heeft meegemaakt?

Anders is het in ieder geval iets om op te letten wanneer je ook een S6 krijgt. Morgen contact opnemen met Vodafone, zal wel weer een hel worden om dit een beetje vlot gefixed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JazzySOB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:48:
Moet er niet aan denken de S6 naakt te gebruiken, één keer een slippertje door je vingers.. (heb al een droge huid en dus droge handen) brrr..
Ik gebruik 'm wel naakt en het is inderdaad wel een slippery bastard... Maar ik koop geen telefoon met een design element om 'm daarna weg te stoppen in een case...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik probeer die notificaties op het edge-scherm te zien te krijgen, maar ik krijg steeds de melding dat de notificaties niet weergegeven kunnen worden.
RSS feeds werken prima (heb nu.nl en rtl nieuws even als test-feeds opgenomen).
Maar notificaties van whatsapp, mail enzo krijg ik niet zichtbaar, in plaats daarvan dus die foutmelding.

Iemand hier een idee wat ik fout doe? Misschien ergens een vinkje met permissies ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Fly-guy schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:13:
[...]

Ik gebruik 'm wel naakt en het is inderdaad wel een slippery bastard... Maar ik koop geen telefoon met een design element om 'm daarna weg te stoppen in een case...
Met een flipcase o.i.d geef ik je gelijk en vind ik idd ook zonde, dus daar zie ik van af, maar met een crystal clear cover zoals de Ringke of de Spigen zie je toch gewoon ieder detail en is er niks aan de hand als je hem een keertje uit je klauwen handen laat glijden als je bijvoorbeeld uit de auto stapt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

JazzySOB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:28:
[...]

Met een flipcase o.i.d geef ik je gelijk en vind ik idd ook zonde, dus daar zie ik van af, maar met een crystal clear cover zoals de Ringke of de Spigen zie je toch gewoon ieder detail en is er niks aan de hand als je hem een keertje uit je klauwen handen laat glijden als je bijvoorbeeld uit de auto stapt.. :P
Zo zie je maar weer, iedereen zijn of haar ding. Ik had zoiets van: "ik kijk nooit naar de achterkant of zijkanten, maar naar mijn scherm, dus hop een Urban Armor Gear er omheen". Da's op het scherm, de connectiepunten en camera na echt rondom afgesloten.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 13-10 15:18
dave1972 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:56:
Voor mensen die een wat betere kleur willen van hun scherm https://youtu.be/Ou1wLQHu9CQ
Hm, die optie lijkt op mijn toestel te missen. Of heeft de Nederlandse versie een andere benaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 11-10 22:20
Ja, instellingen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Oh, ik was aan het zoeken naar 'ModePreviewTablet'. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:21:
[...]

Oh, ik was aan het zoeken naar 'ModePreviewTablet'. 8)7
Yup...dat is die je nodig hebt (onder Instellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-10 16:32
Ik had vanochtend erg veel last van disconnects van mijn Bluetooth in de auto (Auris FHD uit 2014). Het begon eigenlijk met Spotify. Na 20 seconden crashte BT (gaf toestel ook aan) en werd deze herstart wanneer het weer doorging. Toen belde een collega over de carkit en tijdens het gesprek is hij wel 10 keer gecrasht en iedere keer weer te starten. Erg irritant.

Nu heb ik het toestel pas een goeie week dus nog niet veel op deze manier gebruikt, maar ik heb eerder de carkit en Spotify BT streaming gebruikt en deze problemen nog niet gehad. Hoewel het een compatibility ding van de Toyota kan zijn betwijfel ik het, daar het vanochtend ineens de kop op stak.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
In mijn golf werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dafmay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Yup...dat is die je nodig hebt (onder Instellingen)
Werkt prima nu :) Ziet er erg goed uit moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Komende van een Galaxy S4 met Cyanogenmod moet ik zeggen dat ik gevoelsmatig ook niet tevreden ben met de batterijduur. Ga er geen energie in stoppen om dit wetenschappelijk vast te leggen, maar het klopt wel. Ik doe minder lang met hetzelfde gebruik. Is ook een veelvoorkomend euvel bij nieuwe smartphones, software is zelden al erg goed geoptimaliseerd.

Wat mij wel opvalt: als ik bluetooth aan zet, zonder het verder te gebruiken, dan voelt mijn toestel meestal minder warm als ik het oppak en dan lijkt de battery drain een stuk minder te zijn (en mocht ik het meten dan ben ik zeker dat het effectief zo is). Opnieuw gevoelsmatig, maar mensen die niet tevreden zijn kunnen dit eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogiemachine19
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-02-2023
beyazz06 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:12:
[...]

Even zoeken in de topic:

[...]

[...]

Geluiden & meldingen -> LED-indicator (onderaan)
Ik heb de cache-wipe uitgevoerd, maar geen enkel verschil helaas...Iemand nog suggesties? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ryan_ schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:54:
[...]

Werkt prima nu :) Ziet er erg goed uit moet ik zeggen.
Ja het is een prima tussen-oplossing, al blijft mijn voorkeur bij de meer warmere instelling van basic modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Frigolamptje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:05:
Komende van een Galaxy S4 met Cyanogenmod moet ik zeggen dat ik gevoelsmatig ook niet tevreden ben met de batterijduur.
Ik kom van een nexus 4 af en ik heb een mega sprong gemaakt in batterij leven. Vanochtend trapte ik er toch even in toen ik zag dat nog geen twee uur na het opstaan mijn batterij al op 80% stond, iets wat niet heel raar was bij mijn N4, maar wat ik met de s6 niet had verwacht.
Al mopperend (nou ja, ook wat overdreven) besefte ik me daarna pas dat die 20% verbruik ook bijna 2 uur scherm bevatte, iets wat bij mijn N4 een max was, met batterij op op dat punt.

Dus ik ben wel tevreden, echter is het te vergelijken? Jij hebt een s4 met een custom rom waar veel mensen flink aan hebben gesleuteld om deze energie zuinig te maken. De ander heeft een s5 met een veel grotere batterij, ik heb een N4 met een drama batterij leven, etc., etc.

Ik heb besloten niet meer te vergelijken (ook al is dat in mijn geval positief), maar te kijken of mijn gebruik betekent dat ik een volle dag kan doen met de batterij. Zo ja, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net in het Custom Rom topic dit geplaatst :

dafmay in "[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's"

Misschien interessant voor jou ter vergelijking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Weet iemand of het mogelijk is om het bovenste balk, waar de snelle instellingen achter staan:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/jrxqk6667/Screenshot_2015_05_18_21_46_30.png

aan te passen is qua kleur? Ik heb alleen wat andere thema's geprobeerd, maar de ene geeft nog een lelijker resultaat dan de ander.

[ Voor 18% gewijzigd door DjVe op 19-05-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Ben overgestapt van een S4 (met lollipop 5.0) naar een S6 gegaan en heb al mijn foto van mijn S4 in een map op een S6 overgezet.
Echter onder "Gallerij" ziet die alleen de nieuwe gemaakte foto van de Camera en de oude S4 foto's ziet die niet.
Via "Mijn Bestanden" kan ik die wel benaderen en bekijken, maar dat is een beetje omweg.
Wou graag gelijk in "Gallerij" het kunnen bekijken (ook die oude foto's).
Weet iemand hoe het moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DjVe schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:36:
Weet iemand of het mogelijk is om het bovenste balk, waar de snelle instellingen achter staan:

[afbeelding]

aan te passen is qua kleur? Ik heb alleen wat andere thema's geprobeerd, maar de ene geeft nog een lelijker resultaat dan de ander.
Alleen met die thema's ja. Heb zelf het BMW thema met een aangepaste wallpaper zodat 99% van alle auto gerelateerde content wegvalt. Het is grijs met donkerblauw, de meest rustgevende die ik kon vinden in de themastore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Goeie tip, die ziet er inderdaad een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

http://www.nu.nl/mobiel/4...erm-galaxy-s6-hoesje.html
Samsung onderzoek klachten over een officieel hoesje voor de Galaxy S6 en S6 Edge dat krassen op het scherm zou veroorzaken.

Dat laat Samsung Nederland desgevraagd aan NU.nl weten.

Op diverse fora, zoals het bekende Android-forum XDA, klagen gebruikers dat hun scherm onder de krassen zit na het gebruik van de officiële Clear View Cover voor de Galaxy S6 of Galaxy S6 Edge.
Dit gaat nog een staartje krijgen.... Althans daar ben ik bang voor...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-09 21:25
Zie nu die S6 active staan op internet. WAUW.

Jammer dat ik net een S5+ heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Frigolamptje schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:05:
Komende van een Galaxy S4 met Cyanogenmod moet ik zeggen dat ik gevoelsmatig ook niet tevreden ben met de batterijduur. Ga er geen energie in stoppen om dit wetenschappelijk vast te leggen, maar het klopt wel. Ik doe minder lang met hetzelfde gebruik. Is ook een veelvoorkomend euvel bij nieuwe smartphones, software is zelden al erg goed geoptimaliseerd.

Wat mij wel opvalt: als ik bluetooth aan zet, zonder het verder te gebruiken, dan voelt mijn toestel meestal minder warm als ik het oppak en dan lijkt de battery drain een stuk minder te zijn (en mocht ik het meten dan ben ik zeker dat het effectief zo is). Opnieuw gevoelsmatig, maar mensen die niet tevreden zijn kunnen dit eens proberen.
Ik kom ook van een S4. En wat een wereld van verschil is het bij mij. Waar ik met mijn S4 maar 8 tot 10 uur meekon (ook na nieuwe batterij en hard reset), is de S6 een ware verademing. Ik haal er makkelijk zo'n 30 uur op met ongeveer 3 uur schermtijd. Ik was vandaag van half 9 tot 5 op de uni, toen ik thuis kwam had ik nog 53% over, nou daar teken ik voor! Je moet je dan bedenken dat ik in een gebouw zit waar die voortdurend van wifi switcht tijdens het lopen, en waar het bereik echt minimaal is. Mijn S4 had al rond 3 uur aan een power bank gezeten.

Combineer dit ook nog eens met het feit dat het toestel retesnel oplaadt, en qua accuduur heb ik een juweeltje in mn handen. Ik heb wel Google Now en Locatiegeschiedenis uitstaan.

[ Voor 4% gewijzigd door -Edwin- op 19-05-2015 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rauwst
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-05 21:07
Bullet NL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:01:
http://www.nu.nl/mobiel/4...erm-galaxy-s6-hoesje.html

[...]

Dit gaat nog een staartje krijgen.... Althans daar ben ik bang voor...
Zojuist mijn Phone even onder het licht gehouden en ja hoor, vol met puntjes. Waren me eerder al wel opgevallen maar dacht dat vetvlekjes waren die met een doekje wel af zouden gaan.

Vervelend dit, koop je een hoesje voor 60 piek.. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

rauwst schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:13:
[...]

Zojuist mijn Phone even onder het licht gehouden en ja hoor, vol met puntjes. Waren me eerder al wel opgevallen maar dacht dat vetvlekjes waren die met een doekje wel af zouden gaan.

Vervelend dit, koop je een hoesje voor 60 piek.. En nu?
Contact op nemen met Samsung, overigens hebben we voor dit soort zaken een "eigen" topic;

[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen

[ Voor 4% gewijzigd door Bullet NL op 19-05-2015 19:19 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchLegendX
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 21:31
Iemand hier ervaring mee?
Camera geeft als je inzoomt van die zwarte dotjes, zijn dit kapotte pixels of zou dit ook aan de software kunnen liggen. Samsung geeft als standaard antwoord resetten maar daar heb ik nu nog geen zin aan. Die pixel(s) staan altijd uit/kapot ook als je inzoomt, bijgevoegd zie je die ingezoomde versies..

https://www.dropbox.com/s.../20150519_202801.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...50519_202824_029.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s.../20150519_202801.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De camera app resetten helpt niet? Wel een vaag probleem ja. Ik heb er gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Heb op de S6 email account aangemaakt. Deze gebruikt POP3. Als de emails van de server verwijderd worden, worden ze ook verwijderd uit de email van mijn S6. Weet iemand waar de (verborgen) instelling zit om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53
Bullet NL schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:18:
[...]

Contact op nemen met Samsung, overigens hebben we voor dit soort zaken een "eigen" topic;

[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen
Hier ongeveer een week het clearview hoesje in gebruik en zojuist ook stipjes en krasjes ontdekt door het onder het licht te houden... Kan het hoesje nog terug sturen maar mijn telefoon is nu wel beschadigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 11:16
Ik wil een .apk installeren, de laatste update van gmaps, maar dat wil niet lukken. Ik hen onbekende bronnen aangezet maar de knop Installeren werkt niet. Bekend fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
forum026 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:30:
Heb op de S6 email account aangemaakt. Deze gebruikt POP3. Als de emails van de server verwijderd worden, worden ze ook verwijderd uit de email van mijn S6. Weet iemand waar de (verborgen) instelling zit om dit te voorkomen?
Niet dat ik weet, maar misschien de gMail app gebruiken? Misschien dat het daar wel mee werkt? POP3 is uberhaupt erg belabberd, heb je geen IMAP optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 16:04
Heb de laatste pagina's doorgelezen van dit topic maar hebben jullie de indruk dat de batterijduur ietwat aan de slechte kant is? Hoelang doen jullie met gemiddeld gebruik?
Vreemd dat ik lees dat de ene een dag meegaat en de andere al in de namiddag moet bijladen.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
extreme8eight schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:59:
Heb de laatste pagina's doorgelezen van dit topic maar hebben jullie de indruk dat de batterijduur ietwat aan de slechte kant is? Hoelang doen jullie met gemiddeld gebruik?
Vreemd dat ik lees dat de ene een dag meegaat en de andere al in de namiddag moet bijladen.
Ik haal met gemak een dag (ik laad elke nacht op, niet omdat de batterij leeg is, maar omdat ik dat gewend ben) en dan met en SoT van 4+ uur.

Ik heb wel het idee dat google services bij deze telefoon sneller of vaker zo nu en dan te veel stroom gebruikt, wat de wisselvallige resultaten kan verklaren.

Zit nu 13,5 uur sinds het opladen, met 3,5 uur scherm tijd en nog 35% over.

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 19-05-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het wordt onderhand wel eens tijd dat Samsung met een oplossing gaat komen voor het geheugen lek. Ik zit nu elke keer als ik kijk op 93% het wordt steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Eehmm, was het niet zo dat je daar niks van kan afleiden? Android stopt sowieso het geheugen helemaal vol, om dat maximaal te gebruiken.

Beetje zonde om je geheugen voor 40% te vullen, maar wel steeds apps opnieuw te moeten laden en te sluiten. Waarom heb je dan 3GB in je telefoon zitten? Dan had je ook wel een toestel met 1GB afgekund :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 19:17
Niet als ie daardoor ontzettend sloom wordt en reageerd als een of ander B merk van rond de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:23:
Het wordt onderhand wel eens tijd dat Samsung met een oplossing gaat komen voor het geheugen lek. Ik zit nu elke keer als ik kijk op 93% het wordt steeds erger.
We hadden het in het Custom Rom topic over de verschillende roms...die ik gebruik daar zit deze oplossing ingebakken :) Ook de verbeterde vingerprintscanner is geintegreerd. Merk van de laatste overigens niet superveel...dat werktte al prima op mijn S6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:55:
[...]

We hadden het in het Custom Rom topic over de verschillende roms...die ik gebruik daar zit deze oplossing ingebakken :) Ook de verbeterde vingerprintscanner is geintegreerd. Merk van de laatste overigens niet superveel...dat werktte al prima op mijn S6 :)
Was het geheugenprobleem niet te wijten aan android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 01:23:
[...]

Was het geheugenprobleem niet te wijten aan android?
Ja...deels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

forum026 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:30:
Wat je hier omschrijft lijkt mij juist het gedrag van een IMAP-account en geen POP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
pappaleone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:23:
Heb liever dat ze iets gaan doen aan een stabielere bluetooth verbinding. Misschien dat dat ook iets met het geheugen te maken heeft. Maar het is zeer irritant dat de verbinding er af en toe gewoon uit gaat met mijn draadloze koptelefoon. Of dat hij stoort als ik daarnaast zit te internetten.

Dit probleem had ik echt niet met mijn Sony XZ. Overigens is dat ook mijn enige probleem met deze telefoon. Verder is hij fantastisch!

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 00:58
Ik vroeg me iets af mbt apps. Ik wilde een apk installeren, maar zie veel verschillende versies mbt architectuur ed:

armeabi
armeabi-v7a
arm64-v8a
x86

Klopt t dat ik voor de s6 een arm64 versie moet hebben? Is het zo dat deze versie het meest ideale is en andere versies ook werken, of de enige bruikbare voor dit toestel?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 13:09
Gisteren mijn S6 Edge ontvangen. Prachtig toestel maar wat mij wel opviel is dat er in het scherm een pitje lijkt te zitten (niet voelbaar) wat enkel te zien is als het scherm uitstaat. Een soort lijmpuntje ofzo. Tevens zit hiernaast ook een soort lijn. Beide klachten enkel te zien wanneer scherm uitstaat en schuin in fel zonlicht wordt gehouden. Heeft verder geen impact op schermkwaliteit maar vraag me wel af of iemand hier dit ook heeft ervaren. Sorry geen tijd om 160 paginas door te lezen op zoek naar dit euvel.

Groet en bedankt,

Robbin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Wat je hier omschrijft lijkt mij juist het gedrag van een IMAP-account en geen POP3.
Het is toch echt POP3. Ik kan instellen of bij binnenhalen van email ook de email van de server verwijderd moet worden. Ik weet dat bij de App K-9 mail je kan instellen 'Sync of afstand verwijderen' (Verwijder berichten wanneer verwijderd van server).
Zo'n soort instelling zoek ik bij de standaard email client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Joshua
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-02-2021
r0bb schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:23:
Gisteren mijn S6 Edge ontvangen. Prachtig toestel maar wat mij wel opviel is dat er in het scherm een pitje lijkt te zitten (niet voelbaar) wat enkel te zien is als het scherm uitstaat. Een soort lijmpuntje ofzo. Tevens zit hiernaast ook een soort lijn. Beide klachten enkel te zien wanneer scherm uitstaat en schuin in fel zonlicht wordt gehouden. Heeft verder geen impact op schermkwaliteit maar vraag me wel af of iemand hier dit ook heeft ervaren. Sorry geen tijd om 160 paginas door te lezen op zoek naar dit euvel.

Groet en bedankt,

Robbin.
Gebruik zelf de xperia Z3 en heb idd ook last ( of nouja last...) van een witte lijn die je alleen ziet als het scherm uit is en je het in fel licht houd. Lijkt mij het digitizer van her scherm te zijn.. Stoor me er overigens niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0bb schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:23:

Groet en bedankt,

Robbin.
Ik heb dit euvel ook gehad in 2 schermen, bij bepaalde omstandigheden zag ik ook kuiltjes/putjes die je verder niet voelt. En ook alleen als scherm donker is en bij bepaald licht (spotje) De lijm waar je het over hebt had ik niet. Ik heb hem omgeruild voor een ander toestel. Dus als je toestel nog binnen de 14 dagen zit gewoon teruggaan. Persoonlijk denk ik dat het in het glas zit, ik heb de edge versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strawberrymilke
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik heb een lijst gemaakt met top 10 smartphones van deze maand, dit toestel zit daar ook bij! :)
Modbreak: fijn voor je, maar spammen doe je maar elders.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 20-05-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ook dit hoeft niet.

[ Voor 79% gewijzigd door Bullet NL op 20-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar dynafix en ik kreeg net een bericht dat hij gerepareerd is en terug wordt gestuurd. Weet iemand of ik ergens kan zien wat ze hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:18:
Ik heb mijn telefoon opgestuurd naar dynafix en ik kreeg net een bericht dat hij gerepareerd is en terug wordt gestuurd. Weet iemand of ik ergens kan zien wat ze hebben gedaan?
Ik denk persoonlijk dat je even moet kijken als hij terugkomt. na mijn weten heb ik dit in het verleden ook een keer gehad, en zat er netjes een reparatie opdrachtje bij wat er was vervangen. Anders even bellen bij ontvangst en even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:30:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je even moet kijken als hij terugkomt. na mijn weten heb ik dit in het verleden ook een keer gehad, en zat er netjes een reparatie opdrachtje bij wat er was vervangen. Anders even bellen bij ontvangst en even vragen.
Ik heb net even via de dynafix pagina gekeken en daar kreeg ik meer informatie te zien.
Ze hebben een software update gedaan. Dus ik ben benieuwd of dat het probleem met de verlichte led verhelpt.
Aan de roze gloed is niets gedaan. Dus daar moet ik dan maar aan wennen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
ik weet niet of dit hoort maar ik dacht dat ik het nog nooit heb gehad.

Mijn telefoon staat op stil en ik werd vanmiddag gebeld. toen ging het hele scherm opeens aan waar ik kon opnemen of weer wegdrukken.
Ik dacht dat dit niet zo was als je telefoon op stil stond?
betekend dit dan ook dat je scherm in je broekzak aangaat?
of hoort dit toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:47:
[...]

Ik heb net even via de dynafix pagina gekeken en daar kreeg ik meer informatie te zien.
Ze hebben een software update gedaan. Dus ik ben benieuwd of dat het probleem met de verlichte led verhelpt.
Aan de roze gloed is niets gedaan. Dus daar moet ik dan maar aan wennen. 8)7
Ja na de update zou het led gebeuren verholpen moeten zijn.Het sherm heeft daar niets mee van doen. Hoelang heb je de telefoon al in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:59:
[...]

Ja na de update zou het led gebeuren verholpen moeten zijn.Het sherm heeft daar niets mee van doen. Hoelang heb je de telefoon al in je bezit?
Ik heb de telefoon vanaf het begin. Dus 10 april, maar op de factuur staat 2 april.
De roze gloed is niet heel storend aanwezig, dus ik denk dat ik daar wel mee kan leven.
Ik heb nu tijdelijk een Nokia en ik mis mijn S6 enorm. Dus ik denk dat ik hem niet meer in ga sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Teletekst schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:11:
[...]

Ik heb de telefoon vanaf het begin. Dus 10 april, maar op de factuur staat 2 april.
De roze gloed is niet heel storend aanwezig, dus ik denk dat ik daar wel mee kan leven.
Ik heb nu tijdelijk een Nokia en ik mis mijn S6 enorm. Dus ik denk dat ik hem niet meer in ga sturen. :)
Ja kan ik begrijpen, bij mij gebeurde dat kleurengedoe 3x elke keer weer binnen de 14 dagen. Nu met de laatste ben ik erg tevreden. Verder is het een schitterend apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Teletekst schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:18:
Bij je telefoon zot straks een brief met een (summiere) rapportage. Bij mij was het 1 regel met wat ze vervangen hadden. Ook staat er op wat ze geconstateerd hebben, misschien is dat meer dan wat er op die pagina staat.

[ Voor 10% gewijzigd door Fly-guy op 20-05-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Nou, ik heb mijn witte 64GB S6 binnen. Echt een glazen juweeltje ;)
Wat een verschil met m'n oude Galaxy R.

Uiteraard het scherm goed bekeken, maar deze is gelukkig helemaal perfect. _/-\o_
Als je er heel schuin opkijkt van alle kanten zie je een héél licht groenige gloed, wat te verwachten is van dit type scherm, maar van voren is deze perfect egaal wit, zowel van onderen als boven. Mooi uniform dus.

I'm a happy camper! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JazzySOB schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:38:
Nou, ik heb mijn witte 64GB S6 binnen. Echt een glazen juweeltje ;)
Wat een verschil met m'n oude Galaxy R.

Uiteraard het scherm goed bekeken, maar deze is gelukkig helemaal perfect. _/-\o_
Als je er heel schuin opkijkt van alle kanten zie je een héél licht groenige gloed, wat te verwachten is van dit type scherm, maar van voren is deze perfect egaal wit, zowel van onderen als boven. Mooi uniform dus.

I'm a happy camper! d:)b
Congrats! _/-\o_ Nu lekker spelen maar met de nieuwe aanwinst... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dank je! :)

Ben er al druk mee bezig. Jammer dat ik geen promocode heb voor die gratis wireless charger, dat zou wel mooi geweest zijn, maar goed je kan niet alles hebben. Dus die wil ik zeker gaan halen, want laden zonder draadje lijkt me echt ideaal en is één van de redenen dat ik voor de S6 heb gekozen.

Volgende probleem, de Simyo SIM uit de oude Galaxy R past niet in de S6. Grote schaar gepakt en de SIM op maat geknipt met de BEN nano-SIM die bij het pakket zat als voorbeeld, de chip op de Simyo SIM leek iets groter dan de chip op de nano-SIM van BEN, dus voorzichtig geknipt totdat deze exact even groot was. Daarna het hoekje er af geknipt en bleek de SIM meteen perfect te passen in de SIM-houder van de S6. En hij werkt ook nog! _O-

De S6 zit trouwens prachtig in de Ringke Fusion crystal cover, sluit perfect aan en alle details en "glasheid" blijven mooi bewaard, steekt de camera niet meer uit en staat prachtig en is het toestel goed beschermd.

Ik vond hem naakt toch wel eng aanvoelen, in de zin van uit je handen laten glijden natuurlijk, want de foon voelt natuurlijk heerlijk, maar ook in de case voelt hij dat. Alleen veiliger :)

[ Voor 24% gewijzigd door Tranquility op 21-05-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Nou, laat ik ook maar mijn ervaring met de Galaxy s6 delen.

Had de galaxy s6 vanaf dag 1 (10april) en alles bleek goed te werken.

Enkele dagen later las ik op het XDA forum dat (sommige) schermen strepen vertoonde in direct zonlicht. Dit was ook bij mijn scherm het geval. De strepen waren alleen te zien op de meest maximale stand die geactiveerd word bij sterke zonlicht. (Deze helederheid stand van je scherm kan je niet handmatig instellen). Opzich vond ik de strepen niet zo erg dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
Enkele dagen later kwam ik erachter dat mn touchscreen niet altijd even goed reageerde, bijv. als ik het toestel op mn matras had liggen en ik even mn notificaties wilde bekijken (hij reageerde niet altijd op het swypen van boven naar beneden).
Dit probleem irriteerde mij zo erg dat ik terug gegaan ben naar de winkel en om een ander tostel heb gevraagd (waarschijnlijk kreeg ik een refurbished toestel).

Het scherm van het 2e toestel werkte uitstekend, dus ik tevreden. Op een dag wilde ik een foto maken en kwam op het volgende probleem. De camera wilde niet altijd automatisch scherp stellen en handmatig ook niet. Pas wanneer ik de telefoon enkele keren schudde, begon de auto-focus te werken. Na een hard reset bleek het probleem nog steeds aanwezig te zijn. Ook met dit probleem ging ik terug naar de winkel en heb ik om een nieuw toestel gevraagd.

Nu heb ik dus inmiddels een 3e galaxy s6, en hoop ik dat ik dit keer een probleemloos toestel zal hebben.

Ondanks de problemen ben ik zeer te spreken over de Galaxy s6. Enig minpuntje imo is de batteijduur maar gelukkig laadt het toestel wel snel op. (Persoonlijk had ik liever een sterkere accu).

[ Voor 8% gewijzigd door crobo op 21-05-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 15:50
Hoe het in de praktijk werkt is een tweede, maar als je zo de accutests vergelijkt uit de review van Tweakers tussen de G4 en de S6 is het toch wel heel erg knap hoe Samsung uit een veel kleinere accu veel meer SoT kan persen. Dat belooft veel goeds voor de Note 5; als die met vergelijkbare efficientie een heel grote accu mee krijgt wordt het een bijzonder apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
pappaleone schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:38:
[...]

Ja kan ik begrijpen, bij mij gebeurde dat kleurengedoe 3x elke keer weer binnen de 14 dagen. Nu met de laatste ben ik erg tevreden. Verder is het een schitterend apparaat.
Ik had in de samsung experience store mijn telefoon naast een model in de winkel gehouden.
Dat model in de winkel had bij een witte achtergrond bijna een volledig roze scherm.
Het kan dus veel erger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Franco10 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:55:
Hoe het in de praktijk werkt is een tweede, maar als je zo de accutests vergelijkt uit de review van Tweakers tussen de G4 en de S6 is het toch wel heel erg knap hoe Samsung uit een veel kleinere accu veel meer SoT kan persen. Dat belooft veel goeds voor de Note 5; als die met vergelijkbare efficientie een heel grote accu mee krijgt wordt het een bijzonder apparaat.
Mijn ervaring met Samsung telefoons (S1 en S4), is dat na een jaar de batterij een stuk slechter is. Meestal kocht ik dan een nieuwe batterij. Ik ben benieuwd hoe dat met deze telefoon gaat zijn, maar ik heb de gok gewaagd omdat ik graag een android telefoon wil hebben en een hele goede telefoon camera. Over de camera heb ik niets te klagen. Maakt echt goede en scherpe foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Franco10 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:55:
Ik weet niet zeker of je bericht naar mij bedoeld was maar ik vind de s6 gewoon een matige accu hebben. Ik heb de afgelopen jaren meer dan 10 toestellen gehad en dit is een van de slechtste accus die ik ben tegengekomen.

True dat die voor zn formaat best goed is. Maar wat ze bij de note 5 wellicht gaan doen, boeit me eerlijk gezegd niet. Ik ben ook geen persoon die perse een verwijderbare accu wilt. Ik had gwn liever een accu van min. 3000mAh, ookal zou het toestel iets dikker zijn (dan zou de camera waarschijnlijk iets minder uitsteken).

Maarja. Ik begrijp dat samsung een keuze heeft gemaakt en als het me niet bevalt, zoek ik toch gewoon een ander toestel. Ik vind ook niet dat de accu zo slecht is dat ik spijt heb van mijn aankoop, het gaat er meer om dat de accu imo gewoon het "slechste" onderdeel van het toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 15:50
Teletekst schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:03:
[...]

Mijn ervaring met Samsung telefoons (S1 en S4), is dat na een jaar de batterij een stuk slechter is. Meestal kocht ik dan een nieuwe batterij. Ik ben benieuwd hoe dat met deze telefoon gaat zijn, maar ik heb de gok gewaagd omdat ik graag een android telefoon wil hebben en een hele goede telefoon camera. Over de camera heb ik niets te klagen. Maakt echt goede en scherpe foto's
Uiteindelijk levert elke accu in kracht in. Bij de S2 had ik daar minder last van dan bij de S4. Bij de S4 zaten er wel een paar batches tussen met problematische accus, die ook op gingen zwellen, misschien heb je er zo een.
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:29:
[...]

Ik weet niet zeker of je bericht naar mij bedoeld was maar ik vind de s6 gewoon een matige accu hebben. Ik heb de afgelopen jaren meer dan 10 toestellen gehad en dit is een van de slechtste accus die ik ben tegengekomen.
Oh nee had je bericht niet gelezen, had wel net de G4 review gelezen die dus met een veel grote accu veel slechter scoort. Heb het weekend met een S6 Edge mogen spelen en vind de accuduur zeker niet tegenvallen. Ik gebruik al jaren smartphones en mijn ervaring is dat als je rond de 4 uur SoT haalt je een dag prima kan doorkomen met normaal gebruik. En dat is prima te halen volgens mij met een S6.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de S6 misschien wel de zwaarste hardware moet aanduwen met een kleine accu en toch nog redelijk scoort. Dat belooft alleen maar goeds wat betreft efficientie. Van mij had ie ook wel een paar mm dikker mogen met een grotere accu, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Ja je hebt zeker gelijk als je em vergelijk met de lg g4. (als ik de benchmarks mag geloven, heb het toestel zelf niet)

Dan scoort de s6 toch best goed voor zo een "kleine" accu.

Maar ben verder zeer tevreden over het toestel. Wat een mooi en snel ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo heb de update net binnen gehaald. Het zal me benieuwen of er wat veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:47:
Zo heb de update net binnen gehaald. Het zal me benieuwen of er wat veranderd is.
Thnx. Meteen ook ff handmatig gecheckt op een update. En ja hoor. 149,11 mb. Ben benieuwd. Als iets me opvalt vul ik deze post aan.

Update: Niets nieuws opgemerkt. Waarschijnlijk vooral veel bug fixes en prestatieverbeteringen.

[ Voor 13% gewijzigd door crobo op 21-05-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Hoe lang is de update al beschikbaar?

Ik neem aan dat ik die toch gewoon binnen kan halen als ik alleen een andere launcher gebruik?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:29:
[...]

Ach wat is slecht. Denk dat hij gemiddeld is.

Ik heb ook aardig wat toestellen versleten en vind de accu van de s6 nog enigszins meevallen in positieve zin.

Toestel haalt makkelijk 4uur onscreen tijd dus dat is gewoon goed.

Vraag me af wat voor gelijkwaardige toestellen een veel betere accu hebben afgezien van de XZ3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Scrisissszzz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:08:

Ik neem aan dat ik die toch gewoon binnen kan halen als ik alleen een andere launcher gebruik?
Uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:09:
[...]

Ach wat is slecht. Denk dat hij gemiddeld is.

Ik heb ook aardig wat toestellen versleten en vind de accu van de s6 nog enigszins meevallen in positieve zin.

Toestel haalt makkelijk 4uur onscreen tijd dus dat is gewoon goed.

Vraag me af wat voor gelijkwaardige toestellen een veel betere accu hebben afgezien van de XZ3
Slecht in de zin van dat ik het toestel rond een uur of 20:00 alweer aan de lader moet stoppen wat ik bij andere voorgaande toestellen niet had (bv. Lg g2 en galaxy s5). Daar kon ik makkelijk tot middernacht mee doen.

Uiteraard heeft de s6 veel zwaardere hardware zoals een qhd scherm en octacore processor en dan ook nog een kleinere "accu" (mAh).
Dus relatief gezien best een goede accu, maar voor mijn gebruik toch net iets te zwak.

(Ik speel geen games, heb geen social media apps geinstalleerd staan, zet gps alleen aan als ik het nodig heb voor navigatie, het scherm staat 9 van de 10x op de laagste stand, vibratiestand staat uit en op de achtergrond wordt er niets automatisch gesynchd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je of een slecht exemplaar (batterij) en/of er staan zaken aan die continue sap gebruiken. Kijk eens je Google Now en historie settings na. Die slurpen de accu vaak snel leeg! Zie ook informatie hierover eerder deze week in dit draadje...

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 21-05-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:46:
Dan heb je of een slecht exemplaar (batterij) en/of er staan zaken aan die continue sap gebruiken. Kijk eens je Google Now en historie settings na. Die slurpen de accu vaak snel leeg! Zie ook informatie hierover eerder deze week in dit draadje...
Thnx voor de tip, altijd welkom.
Heb google now vanaf dag 1 verwijderd/uitgeschakeld.
Wat bedoel je precies met historie settings?

Dit is mn 3e galaxy s6 en alle 3 moest ik rond een uur of 8 s avonds opladen. Ik zou wel een hele grote pechvogel zijn als ik 3x een slechte accu zou hebben (uiteraard bestaat de kans wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:50:
[...]

Thnx voor de tip, altijd welkom.
Heb google now vanaf dag 1 verwijderd/uitgeschakeld.
Wat bedoel je precies met historie settings?

Dit is mn 3e galaxy s6 en alle 3 moest ik rond een uur of 8 s avonds opladen. Ik zou wel een hele grote pechvogel zijn als ik 3x een slechte accu zou hebben (uiteraard bestaat de kans wel).
Instellingen > Privacy & veiligheid > Locatie > Locatiegeschiedenis van Google > op 'Uit' zetten!

Ik heb gisteren ook nog gelezen dat Google Now sowieso een batterij-drainer lijkt te zijn, dus ik heb 'm helemaal verwijderd / gedeactiveerd.

Mijn S6 gaat 2 a 3 dagen mee met normaal gebruik (en zo'n 6u SoT)

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 21-05-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:44:
[...]
Slecht in de zin van dat ik het toestel rond een uur of 20:00 alweer aan de lader moet stoppen wat ik bij andere voorgaande toestellen niet had (bv. Lg g2 en galaxy s5). Daar kon ik makkelijk tot middernacht mee doen.

Uiteraard heeft de s6 veel zwaardere hardware zoals een qhd scherm en octacore processor en dan ook nog een kleinere "accu" (mAh).
Dus relatief gezien best een goede accu, maar voor mijn gebruik toch net iets te zwak.

(Ik speel geen games, heb geen social media apps geinstalleerd staan, zet gps alleen aan als ik het nodig heb voor navigatie, het scherm staat 9 van de 10x op de laagste stand, vibratiestand staat uit en op de achtergrond wordt er niets automatisch gesynchd)
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:46:
Dit inderdaad.

Ik speel zelf af een toe een spelletje, surf verder ed beeld staat vaak op middelste niveau en desondanks haal ik makkelijk middernacht met 1 oplaad cyclus. Ik moet het toestel echt pushen om middernacht niet te halen, maar dan ben ik echt continue bezig met een applicatie die veel energie slurpt..

Het toestel staat nu, na laatste oplaad cyclus, al 1 dag en 7 uur aan met een SoT van 2 uur 30 minuten. Waarbij apparaat in stand-by 1 dag en 4 uur 35 minuten wordt aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Instellingen > Privacy & veiligheid > Locatie > Locatiegeschiedenis van Google > op 'Uit' zetten!

Ik heb gisteren ook nog gelezen dat Google Now sowieso een batterij-drainer lijkt te zijn, dus ik heb 'm helemaal verwijderd / gedeactiveerd.

Ow die instelling heb ik inderdaad altijd uit staan.
ik zal de komende dagen proberen om het toestel "zo normaal mogelijk" te gebruiken en dan de sot delen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
ben nu ook update aan het installeren staan er nog ergens notes online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Die update is dus niet voor iedereen beschikbaar? Bij mij is er nog geen update :(

Over de batterij:
Het gaat altijd wel ruim een dag mee, zeker aangezien ik ook geen zin heb om WiFi/Mobile Data/Location uit te moeten zetten. Ik vind het prettig als dit bechikbaar is wanneer ik wil, zonder er op te hoeven wachten.

Over de performance:
Het is mij opgevallen dat ie net zoals de S4 steeds trager wordt en na een restart is het weer super snel. Is dit een typisch Samsung kwaaltje soms?

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:04:
[...]

Ow die instelling heb ik inderdaad altijd uit staan.
ik zal de komende dagen proberen om het toestel "zo normaal mogelijk" te gebruiken en dan de sot delen. Ben benieuwd.
Hmm...dat is in ieder geval goed, maar geeft helaas dan niet de verklaring voor slechte accuduur. Het kan natuurlijk een slechte accu zijn. Je kunt verder nog proberen om bepaalde apps (die in je verbruik overzicht terugkomen) een voor een te deactiveren/verwijderen en dan zien wat de accuduur doet...is een beetje gedoe, maar dat is even niet anders ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De s5 had inderdaad een betere accu. Toch heb ik wifi 4g gps en sync aanstaan. Helderheid op auto en slider op max en heb savonds nog een 15% over.

Ik ben wel tevreden.

edit: Ik heb wel google now uitstaan net als vele apps die ik niet gebruik. Ook allerlei slimme features gebruik ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 21-05-2015 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 00:45:
Nou, laat ik ook maar mijn ervaring met de Galaxy s6 delen.

Had de galaxy s6 vanaf dag 1 (10april) en alles bleek goed te werken.

Enkele dagen later las ik op het XDA forum dat (sommige) schermen strepen vertoonde in direct zonlicht. Dit was ook bij mijn scherm het geval. De strepen waren alleen te zien op de meest maximale stand die geactiveerd word bij sterke zonlicht. (Deze helederheid stand van je scherm kan je niet handmatig instellen). Opzich vond ik de strepen niet zo erg dus heb ik me er verder niet druk om gemaakt.
Enkele dagen later kwam ik erachter dat mn touchscreen niet altijd even goed reageerde, bijv. als ik het toestel op mn matras had liggen en ik even mn notificaties wilde bekijken (hij reageerde niet altijd op het swypen van boven naar beneden).
Dit probleem irriteerde mij zo erg dat ik terug gegaan ben naar de winkel en om een ander tostel heb gevraagd (waarschijnlijk kreeg ik een refurbished toestel).

Het scherm van het 2e toestel werkte uitstekend, dus ik tevreden. Op een dag wilde ik een foto maken en kwam op het volgende probleem. De camera wilde niet altijd automatisch scherp stellen en handmatig ook niet. Pas wanneer ik de telefoon enkele keren schudde, begon de auto-focus te werken. Na een hard reset bleek het probleem nog steeds aanwezig te zijn. Ook met dit probleem ging ik terug naar de winkel en heb ik om een nieuw toestel gevraagd.

Nu heb ik dus inmiddels een 3e galaxy s6, en hoop ik dat ik dit keer een probleemloos toestel zal hebben.

Ondanks de problemen ben ik zeer te spreken over de Galaxy s6. Enig minpuntje imo is de batteijduur maar gelukkig laadt het toestel wel snel op. (Persoonlijk had ik liever een sterkere accu).
Welkom in de club, ik ben ook aan de derde bezig, en er zijn mensen die aan nr 5 bezig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Update hier ook nog niet beschikbaar en...... nogsteeds naar alle tevredenheid met Edge Nr. 1 bezig.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Dafmay kun jij mij zeggen waar jij Google now om het leven heb gebracht ik vindt hem nergens terug en zie hem ook niet in de lijst van titanium backup.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
[...]

Sorry, maar ik had een s4 die max 16 a 17 uur per lading mee ging op de goeie dagen..
Mijn huidige S6 heeft al screen on tijden van 5,5 uur gehad met 1.5 tot 2 dagen zonder aan de lader te liggen!!

Ik denk toch echt dat je net een toestel hebt getroffen die minder is.

Ontopic: ik heb ook de update binnen! yay. 8)7

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:46:
[...]

Dafmay kun jij mij zeggen waar jij Google now om het leven heb gebracht ik vindt hem nergens terug en zie hem ook niet in de lijst van titanium backup.
Bedankt alvast.
Google instellingen > search and Now > uitschakelen.

Of via applicatie beheer Google Zoeken uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

Welke update krijgen jullie binne op dit moment en bij welke provider zitten de mensen die deze update binnen krijgen ? Ik zit zelf bij T Mobile en nog niets binnen zover.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:38:
Welke update krijgen jullie binne op dit moment en bij welke provider zitten de mensen die deze update binnen krijgen ? Ik zit zelf bij T Mobile en nog niets binnen zover.
Zal gefaseerd worden uitgerold denk ik.

Mijn S6 komt bij T-Mobile vandaan maar heb sim van KPN. Toestel is zover ik kan zien unbranded.

Ik heb versie G920FXXU1AOE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:43:
[...]

Google instellingen > search and Now > uitschakelen.

Of via applicatie beheer Google Zoeken uitzetten.
dit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezu
  • Laatst online: 29-10-2024
Hier ook de update binnen. Unbranded S6.
Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.