Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Unbranded Vodafone S6. Vingerafdruklezer is veel sneller nu zo te zien, verder geen verschil gemerkt nog.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:28

TTLCrazy

Listen to Frankie

seezu schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:56:
Hier ook de update binnen. Unbranded S6.
TTLCrazy schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:38:
Welke update krijgen jullie binne op dit moment en bij welke provider zitten de mensen die deze update binnen krijgen ? Ik zit zelf bij T Mobile en nog niets binnen zover.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seezu
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-10-2024
Unbranded Telfort.

Is bijgewerkt naar G920FXXU1AOE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderDogg1905
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Iemand enig idee hoe het zit met de vingerafdruk log-in bij paypal.
Had wel verwacht dat ze het ondertussen hadden gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
ik kan nog niet echt zeggen dat ik verschil merk tussen de vorige update en welke ik net geinstalleerd heb.

versie:G920FXXU1AOE3

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:48
Zijn er in NL sowieso wel branded S6's?

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Maichel schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:34:
Zijn er in NL sowieso wel branded S6's?
Mijn KPN Galaxy S6 vertoont in elk geval helemaal niks van KPN. Ook niet in de Telefoon 'About device' scherm.

Maar als ik in de play store kijk.. Staat er wel 'KPN/Hi Samsung SM-G920F'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:48
NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:43:
[...]

Mijn KPN Galaxy S6 vertoont in elk geval helemaal niks van KPN. Ook niet in de Telefoon 'About device' scherm.

Maar als ik in de play store kijk.. Staat er wel 'KPN/Hi Samsung SM-G920F'.
Ah ja ok...ik heb een HTC en die is 100% niet branded, en dat laat de Store ook zien dus dat heeft er niks mee te maken (bij mij zegt die Vodafone dan....)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Mijn s6 kreeg een T Mobile logo nadat ik voor de eerste keer mijn t mobile sim erin stak. Hij heeft nu tijdens het opstarten een irritant deuntje erin + logo. Verder geen special apps of zo. Ik heb al gezocht hoe ik die eruit kan krijgen maar dan moet ik hem rooten en daar heb ik (nog) geen zin in.

[ Voor 22% gewijzigd door TTLCrazy op 21-05-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:54
Wat ik niet begrijp is dat de Samsung (Egde) een 9 krijgt op tweakers en bijvoorbeeld de HTC m9 een 6. Ik lees dat er meerdere problemen zijn (toestel wordt traag, warm en zelfs het scherm gaat snel stuk). Wellicht verstandig om de review aan te passen op de website, anders krijg je verkeerde verwachtingen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Hoe kan ik die weer info van het lockscreen af krijgen? Volgens mij is dat een batterijvreter en ik kijk er ook nooit naar..

edit: Found it :)

[ Voor 7% gewijzigd door Scrisissszzz op 21-05-2015 14:52 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
maxkranendijk schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:51:
Wat ik niet begrijp is dat de Samsung (Egde) een 9 krijgt op tweakers en bijvoorbeeld de HTC m9 een 6. Ik lees dat er meerdere problemen zijn (toestel wordt traag, warm en zelfs het scherm gaat snel stuk). Wellicht verstandig om de review aan te passen op de website, anders krijg je verkeerde verwachtingen van het toestel.
Reviews zijn een moment opname, als je zou doen wat jij hierboven sugreert dan scoort geen enkel product boven de 5 omdat er nadien altijd wel issue's naar boven komen. Hiernaast is het zo dat de één wel problemen heeft en de ander niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:51:
Hoe kan ik die weer info van het lockscreen af krijgen? Volgens mij is dat een batterijvreter en ik kijk er ook nooit naar..

edit: Found it :)
Verbruikt nagenoeg niets hoor. (anders dan zou ik geen 2-3 dagen halen met de batterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:35
TTLCrazy schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:49:
Mijn s6 kreeg een T Mobile logo nadat ik voor de eerste keer mijn t mobile sim erin stak. Hij heeft nu tijdens het opstarten een irritant deuntje erin + logo. Verder geen special apps of zo. Ik heb al gezocht hoe ik die eruit kan krijgen maar dan moet ik hem rooten en daar heb ik (nog) geen zin in.
Dat betekend volgens mij dat het toestel branded is. Hier trouwens ook geen branded toestel. Gekocht bij T-Mobile (10 april actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Verbruikt nagenoeg niets hoor. (anders dan zou ik geen 2-3 dagen halen met de batterij)
2 dagen haal ik alleen als ik max 3 uur SOT heb. Dus ben eens aan de slag gegaan met apps disablen. Overbodige settings enz had ik al uit staan. en features die ik niet gebruik.

Ik zag bij locatie dat de weather deamon constant locatie opvroeg met hoog batterijverbruik. Ging er vanuit dat het lockscreen weer ermee te maken had.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Als iemand heeft gebeld zie je aan het icoontje dat er is gebeld. Bijvoorbeeld 1. Maar die een blijft er in staan zelfs na een restart. Hoe krijg ik die 1 eruit? Zelfs het logbestand legen helpt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Boneka schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:20:
Als iemand heeft gebeld zie je aan het icoontje dat er is gebeld. Bijvoorbeeld 1. Maar die een blijft er in staan zelfs na een restart. Hoe krijg ik die 1 eruit? Zelfs het logbestand legen helpt niet..
Vreemd .. Bij mij hoef ik alleen maar ff op het icoontje te tikken (en dus logbestand inkomen) en het is weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Heb echt geen idee meer welke telefoon te halen. Neig er wel naar om voor het eerst een Samsung te nemen, maar de negatieve berichten schrikken me toch een beetje af. Hiervoor een HTC one M7 en een m8 gehad. Wil wat anders. LG g4 valt me wat tegen in de reviews. Nieuwe Iphone duurt me te lang. Dan blijft de enige optie de samsung s6 (edge). Alleen had gehoopt dat bepaalde dingen bij de kinderziektes van een toestel horen of een foute eerste batch.

Wie heeft er positieve ervaringen? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrisissszzz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:55:
[...]

2 dagen haal ik alleen als ik max 3 uur SOT heb. Dus ben eens aan de slag gegaan met apps disablen. Overbodige settings enz had ik al uit staan. en features die ik niet gebruik.

Ik zag bij locatie dat de weather deamon constant locatie opvroeg met hoog batterijverbruik. Ging er vanuit dat het lockscreen weer ermee te maken had.
Dat is dan wel vreemd inderdaad. Bij mij staat het gebruik op 'laag'. 'cache legen' van weather al gedaan?Misschien kun je ook nog proberen om de cache te legen (in recovery mode en dan wipe cache). Dat schijnt bij veel geruikers erg waardevol te zijn geweest (zeker na deactiveren van locatie geschiedenis google now).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r0p schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:28:
Heb echt geen idee meer welke telefoon te halen. Neig er wel naar om voor het eerst een Samsung te nemen, maar de negatieve berichten schrikken me toch een beetje af. Hiervoor een HTC one M7 en een m8 gehad. Wil wat anders. LG g4 valt me wat tegen in de reviews. Nieuwe Iphone duurt me te lang. Dan blijft de enige optie de samsung s6 (edge). Alleen had gehoopt dat bepaalde dingen bij de kinderziektes van een toestel horen of een foute eerste batch.

Ik denk dat je aan de S6 een super telefoon hebt. Uiteraard kunnen er kinderziektes zijn, maar het overgrote deel van gebruikers is zeer tevreden. Zelfs ik ben super tevreden met dit geweldige toestel, zelfs na 5x omruilen van toestel vanwege niet-perfect scherm (ik ben lichtelijk ocd).

Gewoon doen.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ryan_ schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:54:
[...]

Dat betekend volgens mij dat het toestel branded is. Hier trouwens ook geen branded toestel. Gekocht bij T-Mobile (10 april actie).
Meh, ik denk het ook. Ik zal eens in de gaten houden hoe lang het duurt voor ik de update krijg, als dat te lang duurt ga ik wel via via een originele rom erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Laatst online: 09:09

Natuurlijk lees je hier slechte ervaringen. Maar om je gerust te stellen. Ik heb nu een weekje de S6 edge, en het is een prachttoestel. Het scherm is prima (huisgenoot ook S6 edge, dus we konden vergelijken). De kleuren komen bijna exact overeen als we de toestellen naast elkaar houden.

Ik laad mijn telefoon in de avond op altijd, de volgende avond rond 22:00 heb ik vaak nog rond de 35% over. Zeg maar dat ik 30 uur haal met ongeveer 3,5 tot 4 uur SOT. Enige specifieke dingen die ik heb uitgezet zijn Google Now en Locatiehistorie van Google. Simpelweg omdat het niks toevoegt en misschien toch een beetje in batterijduur scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door -Edwin- op 21-05-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Weet iemand of je je telefoon ook de volgende dag binnen krijgt als dynafix/dr mobile je een mail stuurt dat hij onderweg naar huis is??? Ik heb namelijk geen track en trace code gekregen.

Ik weet dat dit niet helemaal het goede topic is, maar in het dynafix topic heb ik nog geen reactie gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0p
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:48

r0p

Dafmay en Edwin bedankt voor de reacties. Verder geen rare verkleuringen in het scherm? Bij Dafmay denk ik wel he aangezien je al een aantal keer terug gegaan bent haha.

Zit erover na te denken om de groene Edge te halen. Moet de telefoon nog een keer goed vastpakken of ik de edge nou wel zo lekker in de hand vind liggen. Zal een kwestie van gewenning zijn ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:31:
[...]

Dat is dan wel vreemd inderdaad. Bij mij staat het gebruik op 'laag'. 'cache legen' van weather al gedaan?Misschien kun je ook nog proberen om de cache te legen (in recovery mode en dan wipe cache). Dat schijnt bij veel geruikers erg waardevol te zijn geweest (zeker na deactiveren van locatie geschiedenis google now).
Dat zal ik in gedachten houden. Ga eerst kijken of het me zo bevalt met het weer daar uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
-Edwin- schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:37:
[...]

Natuurlijk lees je hier slechte ervaringen. Maar om je gerust te stellen. Ik heb nu een weekje de S6 edge, en het is een prachttoestel. Het scherm is prima (huisgenoot ook S6 edge, dus we konden vergelijken). De kleuren komen bijna exact overeen als we de toestellen naast elkaar houden.

Ik laad mijn telefoon in de avond op altijd, de volgende avond rond 22:00 heb ik vaak nog rond de 35% over. Zeg maar dat ik 30 uur haal met ongeveer 3,5 tot 4 uur SOT. Enige specifieke dingen die ik heb uitgezet zijn Google Now en Locatiehistorie van Google. Simpelweg omdat het niks toevoegt en misschien toch een beetje in batterijduur scheelt.
Ik heb dezelfde ervaringen, prima toestel met prima onderdelen. (Al is die van mij al wel gerepareerd, nieuw moederbord). Batterij doet een hele dag zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
r0p schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:41:
Dafmay en Edwin bedankt voor de reacties. Verder geen rare verkleuringen in het scherm? Bij Dafmay denk ik wel he aangezien je al een aantal keer terug gegaan bent haha.

Zit erover na te denken om de groene Edge te halen. Moet de telefoon nog een keer goed vastpakken of ik de edge nou wel zo lekker in de hand vind liggen. Zal een kwestie van gewenning zijn ook.
Bij mij absoluut geen verkleuringen. Pas als je echt vanuit een grote hoek kijkt zie je dat het wit wat blauwig begint te worden. Maar verder niks raars. Qua vasthouden, hier heb ik ook lang over getwijfeld. Ik zou liegen als ik zeg dat het in het begin niet wennen was, maar daar ben ik nu helemaal overheen en het toestel houdt prima vast. Gebruik verder geen hoesje oid. Wel denk ik dat de gewone S6 wat beter vasthoudt, maar de S6 edge is zo mooi dat ik het niet kon laten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Eek2nd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:24:
[...]

Vreemd .. Bij mij hoef ik alleen maar ff op het icoontje te tikken (en dus logbestand inkomen) en het is weg
Dat is inderdaad vreemd dan. Ben benieuwd hoe lang ie er in blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:43:
[...]

Bij mij absoluut geen verkleuringen. Pas als je echt vanuit een grote hoek kijkt zie je dat het wit wat blauwig begint te worden. Maar verder niks raars. Qua vasthouden, hier heb ik ook lang over getwijfeld. Ik zou liegen als ik zeg dat het in het begin niet wennen was, maar daar ben ik nu helemaal overheen en het toestel houdt prima vast. Gebruik verder geen hoesje oid. Wel denk ik dat de gewone S6 wat beter vasthoudt, maar de S6 edge is zo mooi dat ik het niet kon laten :p
De kleurverschuivingen bij kijken vanaf grote(re) hoek 'hoort' inderdaad een beetje bij het type amoled scherm...komen we helaas niet onderuit. verder moet het scherm goed zijn en geen vreemde roze vlekken hebben. Bij de meesten is dat prima. Zo niet...ruilen die hap!
r0p schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:41:

No problem :) Tip : koop het toestel bij een gerenomeerd bedrijf (en als het even kan met een echte winkel en relatief dicht in de buurt). Ik kan vanuit mijn persoonlijke ervaringen Coolblue 100% aanbevelen...als ook andere mede-tweakers (zoek maar eens op coolblue voor de ervaringen en beoordelingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:06

Roy

Hobbies?

Ik heb ook jaren een HTC gehad, als laatste de M7, en vond de M9 toch eigenlijk een beetje tegenvallen. Vorige week een S6 Edge gehaald, en was vooral eerst sceptisch over Touchwiz. Maar de Samsung software is me 100% meegevallen, en de telefoon is helemaal super. Het enige wat ik merk is dat het geheugenbeheer nog niet optimaal is (bekend Android 5 probleem), waardoor het toestel soms minder snel aanvoelt. Het beeldscherm is niet te vergelijken met de M7, vond het in eerste instantie heel erg geel (warm), maar ben er nu helemaal aan gewend. Als ik hem naast mijn M7 leg dan valt pas echt op hoe blauw de M7 is en hoe geel de S6; maar in dagelijks gebruik lijkt de S6 rustiger voor de ogen.
Conclusie: gewoon doen :)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Roy...een aantal zeer goede punten en ik sluit mij daar volledig bij aan (kom zelf ook van M7 en M8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Ik heb net mijn telefoon terug gekregen van dynafix en probeer met SmartSwitch mijn gegevens terug te zetten. Dit gaat tot een bepaalde hoogte goed. De apps staan er weer op, maar het startscherm ziet er niet uit. Kan dat niet worden terug gezet zoals ik het had gemaakt????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik heb jarenlang een Sony Xperia gehad en wilde ook een keer wat anders. Ik ben super tevreden met mijn S6 64 gb. Foto's zijn erg mooi en ook de video is erg strak. Er zitten nog wel wat bugs in, maar het grootste gedeelte wordt opgelost midden juni. Qua geluid is de M9 natuurlijk beter met zijn dubbele speakers. Vind het niet bepaald handig gedaan bij de Samsung om deze rechtsonder te plaatsten. Geluid is redelijk te noemen qua muziek. Geluid via telefoon is gewoon goed. Als de bugs eruit zijn en hij wat beter bladert dan krijgt ie alleen maar meer pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Sorcerer8472 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:00:
Unbranded Vodafone S6. Vingerafdruklezer is veel sneller nu zo te zien, verder geen verschil gemerkt nog.
Inderdaad bij mij werkt de vingerafdruklezer ook veel sneller sinds de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Heeft iemand enig idee hoe lang je moet w8 op de gratis oplader?

Weken maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Boneka schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:02:
Heeft iemand enig idee hoe lang je moet w8 op de gratis oplader?

Weken maanden?
Bij mij duurde het circa 2 weken. Geen idee of dit standaard is. Ik had mijne op 11 april aangevraagd en kreeg em op 27 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 20:35
Hier ook nog steeds zeer tevreden met mijn 64GB S6 na één dag gebruik. Batterijduur valt me 100% mee.
Vanmorgen rond 7:30 uur van de lader gehaald en heb er best wel regelmatig op gekeken, mee gewhatsapped, wat online mee geweest (via wifi), tethering uitgeprobeerd, fotootje gemaakt en nu (17:45) staat de accu nog op 87%. En dan moet de accu nog intrainen en beter worden worden na een paar laad/ontlaad cyclussen.

Maar nu al doet 'ie het een stuk beter dan m'n oude Galaxy R. En het scherm is genieten, mooi gelijkmatig wit als ik bijv. een lege internetpagina bekijk en supperdesuperscherp!

En de fingerprintreader werkt echt ongelooflijk goed. Heb alleen nog m'n duim er in staan aangezien dat het makkelijkste is voor mij om te ontgrendelen, maar ga er nog wel meer vingers inzetten. Kortom, dit is m'n fijnste toestel ooit.

Wil nu een wireless charger gaan halen en denk aan de Ikea NORDMÄRKE enkele plaat lader. Iemand hier al ervaring mee? Ben met name benieuwd of het laden net zo snel/goed gaat als de originele Samsung lader. Geen gepruts meer met kabeltjes, gewoon het toestel op een plaatje leggen. Heerlijk! :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/nordmarke-enkele-plaat-voor-draadloos-opladen__0322179_PE516379_S4.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Tranquility op 23-05-2015 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Mijn batterij wordt dagelijks gegangbanged door Google Services. Heb alles wat mogelijk is al uitgeschakeld, verschillende tips en trucs geprobeerd die ik hier en op internet gevonden heb. Maar niks gewoon 0,0 resultaat. Google Services staat onverslagen op #1 batterij verbruiker.
Iemand nog gouden tip voor mij?
- Locatie staat uit
- Google Now staat uit
- Sync staat uit
- Alle overbodige apps o.a Books/Films/Drive/Kiosk/Music/G+ staan uitgeschakeld.

Met dit 3de toestel haal ik MAX 3/3,5 uur SOT en dan mag ik blij zijn. Mijn vorige toestel had 5,5 uur SOT en daar had ik niet eens expliciet dingen uitgezet.

Met welke programma blijft Google mijn S6 verkrachten? Iemand nog tips of zelfde probleem?

P.S.
Heb nu even update binnengehaald, misschien dat het beter wordt, maar ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:43:
[...]

Google instellingen > search and Now > uitschakelen.

Of via applicatie beheer Google Zoeken uitzetten.
Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigen moet ik in het root forum zijn,maar hoe zit het ook al weer met de update die is binnengekomen? Is die ook binnen te krijgen met een custom rom. Ik was aan het kijken via SmartSwitch, maar dat is net zo waardeloos als het programma kies. Hij herkent de telefoon ook niet omdat de rom custom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Vandaag, 21 mei 15, is Samsung gestart met een maintenance update voor de UNbranded S6

Afbeeldingslocatie: http://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2015/05/update-samsung-galaxy-s6-nederland-xxu1aoe3.png

Model SM-G920F
Model name GALAXY S6
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Wed, 06 May 2015 08:07:29 +0000
Product code PHN
PDA G920FXXU1AOE3
CSC G920FPHN1AODQ
Download voor install met ODIN: MegaNZ

[ Voor 13% gewijzigd door henklbr op 21-05-2015 22:43 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
pappaleone schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:47:
Eigen moet ik in het root forum zijn,maar hoe zit het ook al weer met de update die is binnengekomen? Is die ook binnen te krijgen met een custom rom. Ik was aan het kijken via SmartSwitch, maar dat is net zo waardeloos als het programma kies. Hij herkent de telefoon ook niet omdat de rom custom is.
Nee kan niet met een custom rom ....dan moet je dus terug naar origineel ... maar waarschijnlijk draai je m zelf al of waarschijnlijk een nieuwere versie met een custom rom

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapyo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-08-2024
henklbr schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:08:
Vandaag, 21 mei 15, is Samsung gestart met een maintenance update voor de UNbranded S6
Ik ben nu een update OTA aan het downloaden, 149mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Schaapyo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:36:
[...]

Ik ben nu een update OTA aan het downloaden, 149mb.
Ik ook. Kpn versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Nee kan niet met een custom rom ....dan moet je dus terug naar origineel ... maar waarschijnlijk draai je m zelf al of waarschijnlijk een nieuwere versie met een custom rom
Dank je ik heb momenteel Echoe rom draaien van Friedrich420 als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Heb in NL phone webshop een S6 gekocht, maar krijg als country code ITALY en zodoende kan ik geen NL upgrade uitvoeren?
Is dit een parallel import product ?
Heeft meer mensen hier ook van?

Model SM-G920F
Model nam: GALAXY S6
Country ITALY
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Sat Mar 28 19:51:21 KST 2015
Product code ITV
PDA G920FXXU1AOCV
CSC G920FITV1AOCN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragonballz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:35:
Heb in NL phone webshop een S6 gekocht, maar krijg als country code ITALY en zodoende kan ik geen NL upgrade uitvoeren?

Model SM-G920F
Country ITALY
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Product code ITV
PDA G920FXXU1AOCV
CSC G920FITV1AOCN
Dat zou mogelijk kunnen zijn, je kunt hem wel op nederlands instellen, of via odin de orginele rom flashen. Deze kun je vinden om Sammobile, dan blijft je garanie ook netjes behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:53

spaceboy

Op grote hoogte

Heb net ook de update (149mb) binnengehaald. Wat moet ik merken? :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dragonballz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:35:

Model SM-G920F
Country ITALY
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Product code ITV
PDA G920FXXU1AOCV
CSC G920FITV1AOCN
Waar haal je deze gegevens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
pappaleone schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:39:
[...]

Dat zou mogelijk kunnen zijn, je kunt hem wel op nederlands instellen, of via odin de orginele rom flashen. Deze kun je vinden om Sammobile, dan blijft je garanie ook netjes behouden.
Voor de garantie , kunnen ze toch zien aan de hand van de IMEI dat het niet een NL versie is ?
Het is nog binnen 14 dagen, dus kan ik eventueel omruilen, maar ben ik bang dat de volgende ook uit Italie komt of nog verder weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Gismo1979 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:43:
[...]

Waar haal je deze gegevens vandaan?
Uit de apps Phone INFO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Men moet van huis uit niet zo spastisch doen over garantie als hij geroot is....toen ik nog een s3 had heb ik hem vaak zat opgestuurd met een custom rom er op en nooit problemen mee gehad 👍

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dragonballz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Voor de garantie , kunnen ze toch zien aan de hand van de IMEI dat het niet een NL versie is ?
Het is nog binnen 14 dagen, dus kan ik eventueel omruilen, maar ben ik bang dat de volgende ook uit Italie komt of nog verder weg ...
Bij BelSimpel gekocht toevallig (de meester van Grijze Import)?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
pappaleone schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:39:
[...]

Een paar berichten terug heb ik een link geplaatst naar Mega: stuk rapper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Nou hier gaan we weer...

Zoals eerder gezegd is dit mijn 3e exemplaar van de galaxy s6.

Nu merk ik dat mijn home knop ratelt wanneer ik lichtjes met mijn vinger overheen ga (alsof deze een beetje los zit).
Had het probleem al ergens op het XDA forum voorbij zien komen.

Hieronder een filmpje waar het enigzins te horen is.

Erg jammer, morgen weer even de provider bellen.

update: iemand een tip voor een goede backup programma/app (zonder root) waarbij je zoveel mogelijk (instellingen) bewaren kan? Iedere keer de telefoon opnieuw naar mijn smaak/behoefte instellen begint me te vervelen.

[ Voor 28% gewijzigd door crobo op 22-05-2015 00:50 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:10:
[...]

Een paar berichten terug heb ik een link geplaatst naar Mega: stuk rapper ;)
Okay ik heb zo'n premium abonnement, dus gebruik ik snelle download. In ieder geval thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice na de update is mijn Flash led probleem weg blij dat ik nog even gewacht heb op de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
henklbr schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:09:
[...]

Bij BelSimpel gekocht toevallig (de meester van Grijze Import)?
Wist niet dat er nu al grijs import is , terwijl Samsung zelf de vraag niet aankant ?
Moest 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nu.nl/mobiel/4...erm-galaxy-s6-hoesje.html

Ik heb een s6 icm met de s view cover. Ter grootte van het venster zitten allemaal kleine krasjes op mijn beeldscherm. Na wat gegoogle blijkt dit dus n bekend probleem te zijn icm de clear view cover. Lekker is dat nooit n hoesje gebruikt bij al mijn telefoons. Denk koop er nu 1 om 'm mooi te houden en te beschermen tegen krassen en omdat de camera anders wat uitsteekt. Maakt t hoesje zelf de krassen. Moet toch niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinTV
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb na de update geen WiFi problemen meer.
Hiervoor werd ik in sommige netwerken er steeds uitgegooid, vermoedelijk door het switchen tussen 2,4ghz en 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crobo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:48:
Nou hier gaan we weer...

Nu merk ik dat mijn home knop ratelt wanneer ik lichtjes met mijn vinger overheen ga (alsof deze een beetje los zit).

[video]

update: iemand een tip voor een goede backup programma/app (zonder root) waarbij je zoveel mogelijk (instellingen) bewaren kan? Iedere keer de telefoon opnieuw naar mijn smaak/behoefte instellen begint me te vervelen.
Jeetje waar mensen niet allemaal opletten.
Enfin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
Nou hier gaan we weer...

[video]

Het is dat je het zegt, anders had ik niet in de gaten dat mijn Home knop ook iets losser staat.
Verder reageert die links en rechts wel goed.
Moet wel beetje harde drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Laatst online: 28-09 22:57

sebasss2

Auto fanaat

Door de nieuwe update is mijn Ram geheugen teruggedrongen naar 51%. Hiervoor was dit nooit lager gekomen als ~60%. De 51% vind ik nog aan de hoge kant want als ik kijk bij de draaiende processen kom ik nooit aan 1.5 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update van gistermorgen staat "google play service" met stip op nummer 1. Alles al uitgezet wat er uitgezet kan worden. Alle tips die ik ben tegengekomen al doorgevoerd.

Helaas geen oplossing geweest.
Play service blijft nummer 1 staan.

Normaal in een nacht max 4/5 procent eraf.
Deze nacht na de update 10 procent.

Iemand nog ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:14:
Nice na de update is mijn Flash led probleem weg blij dat ik nog even gewacht heb op de update
Dat is nu bij mij ook weg, en daarmee is mijn accu na een nacht niet aan de lader ook nog een stuk voller dan voorheen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebasss2 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:05:
Door de nieuwe update is mijn Ram geheugen teruggedrongen naar 51%. Hiervoor was dit nooit lager gekomen als ~60%. De 51% vind ik nog aan de hoge kant want als ik kijk bij de draaiende processen kom ik nooit aan 1.5 Gb
Dan heb je mazzel,want ik zie daar geen verbetering.
Is precies hetzelfde gebleven. (80-92%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:14:
Bij mij is het probleem met de flash led niet opgelost.
Ik heb hem gisteren terug gekregen van dynafix, maar vannacht met de telefoon helemaal uit zag ik toch nog een vaag lichtje branden. :(
Ook de roze gloed irriteert me, maar ik weet niet of ik hem weer moet opsturen. Verder is het een super telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:59
Helium eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik vraag me uberhaupt af hoe jullie in een nacht (= 7 uur) zo weinig lading van de batterij verliezen. Ik zie eigenlijk niet zoveel verchil tussen dag en nacht. Het is een redelijk stabiele lijn naar beneden waar natuurlijk wel opvalt als ik mijn telefoon echt gebruik, spotify bijvoorbeeld of runkeeper.

Had er vandaag even op gelet, 9% kwijt geraakt van 23.00 tot 6.00, waar er geen enkel proces nou eigelijk de batterij gebruikt. "Device Idle" en "standby" waren de grootste gebruikers.

Gister had ik ook de Location uit gezet en daardoor staat Google Services nu niet meer in de lijst (Anders iets van 15%)... echter qua batterij gebruik merk ik helemaal geen verschil. Hij gaat net zo hard/langzaam leeg.

Kan iemand dit uitleggen? Ik snap er echt niets meer van :)

OVerigens geen klachten over de batterij, die gaat ruim een dag mee en dat is voldoende!

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zet de phone 's nachts op vliegtuigmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:17
Na de update werkt Smart Lock niet meer... Heb Play Services al gestopt en opnieuw gestart, cache geleegd. Heb ook alle bluetooth apparaten en plaatsten opnieuw ingesteld. Heel soms werkt het, maar meestal niet. Zonde. Het werkte zo goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:00:
[...]

Jeetje waar mensen niet allemaal opletten.
Enfin
Ik heb niet 700 betaald om een telefoon te krijgen met een iets loszittende home button. Dit hadden mijn vorige exemplaren niet en dit hoort dus ook niet.
Ook heb ik zoiets noot bij andere telefoons gehad. Duidelijk een productiefoutje dus heb ik het recht op een ander exemplaar of reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Ik snap er niks van. Ik heb geen update gekregen deze dagen. De buildnummer bij mij eindigt op: FXXU1AOCV. Is dit niet de Nederlandse versie? Heb mijn s6 edge via coolblue gekocht. Of jullie hebben allemaal de update voor de S6 gehad en moeten we nog wachten op de edge ;)

EDIT: Mijn AP en CSC komen volgens samfirmware overeen met de Nederlandse

AP: G925FXXU1AOCV
CSC: G925FPHN1AOCN

Maar ik heb alsnog de update niet, weet iemand hoe dat zit?

[ Voor 44% gewijzigd door -Edwin- op 22-05-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crobo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Ik heb niet 700 betaald om een telefoon te krijgen met een iets loszittende home button. Dit hadden mijn vorige exemplaren niet en dit hoort dus ook niet.
Ook heb ik zoiets noot bij andere telefoons gehad. Duidelijk een productiefoutje dus heb ik het recht op een ander exemplaar of reparatie.
Ik zeg niet dat je er geen recht op hebt ;)
Bedoel te zeggen dat mij dit soort zaken niet zo snel zou zijn opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:20

Sorcerer8472

Mens sana?

Gismo1979 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:27:
Ik zet de phone 's nachts op vliegtuigmodus.
Als je alleen data uitzet dan gebruikt hij ook maar 1 of 2% in een nacht van 8 uur (gewoon op 4G, maar dan met data/wifi uit).

Homeknop zit bij mij ook een heeeeel klein beetje los (subtiel), was in het begin volgens mij niet. Verder geen last van en voelt ook niet aan alsof hij er ooit af gaat vallen :+

Verder heb ik nog niet veel voordelen ontdekt aan de update. Behalve de vingerafdrukscanner die wel echt sneller/beter is nu.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:42:
[...]

Ik zeg niet dat je er geen recht op hebt ;)
Bedoel te zeggen dat mij dit soort zaken niet zo snel zou zijn opgevallen.
Ik kwam er ook maar toevallig op. Heb dit exemplaar precies een week en het is mij pas gister opgevallrn.
Maar wanneer ik zoiets doorheb dan kan ik het niet meer terugdraaien, netals de roze gloed die veel mensen op hun scherm hebben. Veel personen hebben het niet door pas wanneer ze het met een ander toestel verlijken welke geen roze gloed heeft. Eenmaal gezien, blijf je het zien.

De knop werkt trouwens gewoon goed maar het gevoel dat je 700eu voor het toestel betaald en dat je dan een loszittend onderdeel krijgt, zit mij niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crobo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Ben het met je eens. Ik kan verder melden dat ik totaal 6 verschillende S6 toestellen heb 'gehad' (5x omgeruild) waarbij ongeveer de helft een strakke button had en de andere helft een iets losse button (linkerkant 'tikt' dan enigzins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
-Edwin- schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:40:
Ik snap er niks van. Ik heb geen update gekregen deze dagen. De buildnummer bij mij eindigt op: FXXU1AOCV. Is dit niet de Nederlandse versie? Heb mijn s6 edge via coolblue gekocht. Of jullie hebben allemaal de update voor de S6 gehad en moeten we nog wachten op de edge ;)

ik heb ook nog geen update gekregen hoor, komt vanzelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crobo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:49:
[...]

Ik kwam er ook maar toevallig op. Heb dit exemplaar precies een week en het is mij pas gister opgevallrn.
Maar wanneer ik zoiets doorheb dan kan ik het niet meer terugdraaien, netals de roze gloed die veel mensen op hun scherm hebben. Veel personen hebben het niet door pas wanneer ze het met een ander toestel verlijken welke geen roze gloed heeft. Eenmaal gezien, blijf je het zien.

De knop werkt trouwens gewoon goed maar het gevoel dat je 700eu voor het toestel betaald en dat je dan een loszittend onderdeel krijgt, zit mij niet lekker.
Ja dat herken ik wel.
Als je het eenmaal weet dan blijf je eraan ergeren. Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dragonballz schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:53:
[...]

Wist niet dat er nu al grijs import is , terwijl Samsung zelf de vraag niet aankant ?
Moest 2 weken wachten.
9 van de 10x krijg je bij BelSimpel een "NIET voor de Nederlandse markt" toestel (ik denk dat ze daar behoorlijk op verdienen)...
De klant heeft dit (meestal) niet in de gaten, maar merkt dit later dus met b.v. dat de Nederlandse toestellen updates krijgen en hun toestel niet!

Ook is het zo, als Samsung NL promoties heeft voor een bepaald toestel, dit dus NIET geldt voor toestellen verkregen via "grijze import" omdat de EAN-code (en IMEI-code) NIET voor de Nederlandse markt is!

Heb BelSimpel hier al vaker op aangesproken, dat het netjes zou zijn dit te vermelden op hun site, maar tot op heden hebben ze daar dus gewoon sch**t aan! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Vandaag, 22 mei 15, is Samsung gestart met de uitrol van een maintenance update voor de S6Edge

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/9QHfzx.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/r8bdeF.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/913/rCJztq.pngAfbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/WiAn9S.png

Model SM-G925F
Model name GALAXY S6 Edge
Country Netherlands
Version Android 5.0.2
Changelist 4497415
Build date Wed, 06 May 2015 08:06:58 +0000
Product code PHN
PDA G925FXXU1AOE3
CSC G925FPHN1AODO
Download voor install met ODIN: MegaNZ

[ Voor 25% gewijzigd door henklbr op 22-05-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)

De update van gister was voor de G920F (S6) en NIET voor de G925F (S6Edge)!

Voor de S6Edge is vandaag de update verschenen!

Wel "beter lezen" voortaan, eej... 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-10 16:14
Het zou niet zoveel moeten uitmaken waar de S6 vandaan komt, zolang het maar Europa is. Samsung NL zal in dat geval een reparatie onder garantie gewoon kosteloos uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-10 22:26
Nu het hier gemeld wordt is het bij mij ook inderdaad het geval dat de home knop "los" zit, in de trant van dat hij iets wiebelt en je er op kan "tikken". Ik heb hem echter nu al een aantal weken, zou ik hiermee nog terug kunnen naar bol.com, iemand ervaringen mee hoe soepel het daar gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017

Ik heb dezelfde buildnr en ook dezelfde AP nr, echter het CSC is anders.
Die van mij heeft als country code ITALY (niet bij CB gekocht trouwens).
Ook geen update (is wel een normaal S6 waar de update bestemd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
SjakieZulu schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:29:
Het zou niet zoveel moeten uitmaken waar de S6 vandaan komt, zolang het maar Europa is. Samsung NL zal in dat geval een reparatie onder garantie gewoon kosteloos uitvoeren.
Daar gaat het niet om! Je mag verwachten, dat als je in NL een toestel koopt je ook daadwerkelijk een voor de Nederlandse markt bestemd toestel krijgt!

Buitenlandse toestellen, zeker voor de Baltische Staten (Oost-Europees), hebben ook een andere Country Specific Code (CSC): hier kunnen dingen worden geactiveerd/gedeactiveerd in de firmware voor dat/die land/regio.
Zo was er bv een hele lange tijd voor de DBT-CSC (Duitsland UNbranded) NIET mogelijk om bv je lockscreen aan te passen en o.a. de camera-button op je lockscreen te plaatsen!

Daarbij komt ook nog, dat sommige landen/regio's veel later (of geen) updates krijgen voor hun toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
DesertStorm schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Ik heb dezelfde buildnr en ook dezelfde AP nr, echter het CSC is anders.
Die van mij heeft als country code ITALY (niet bij CB gekocht trouwens).
Ook geen update (is wel een normaal S6 waar de update bestemd is)
BelSimpel?

Je kan je toestel "handmatig" updaten met Odin (je garantie vervalt er niet mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
henklbr schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:38:
[...]

Daar gaat het niet om! Je mag verwachten, dat als je in NL een toestel koopt je ook daadwerkelijk een voor de Nederlandse markt bestemd toestel krijgt!
Tja, de klanten willen zo goedkoop mogelijk en de winkels zoveel mogelijk winst maken, zover dat mogelijk is op smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Katala schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:25:
Ik vraag me uberhaupt af hoe jullie in een nacht (= 7 uur) zo weinig lading van de batterij verliezen. Ik zie eigenlijk niet zoveel verchil tussen dag en nacht. Het is een redelijk stabiele lijn naar beneden waar natuurlijk wel opvalt als ik mijn telefoon echt gebruik, spotify bijvoorbeeld of runkeeper.

Had er vandaag even op gelet, 9% kwijt geraakt van 23.00 tot 6.00, waar er geen enkel proces nou eigelijk de batterij gebruikt. "Device Idle" en "standby" waren de grootste gebruikers.

Gister had ik ook de Location uit gezet en daardoor staat Google Services nu niet meer in de lijst (Anders iets van 15%)... echter qua batterij gebruik merk ik helemaal geen verschil. Hij gaat net zo hard/langzaam leeg.

Kan iemand dit uitleggen? Ik snap er echt niets meer van :)

OVerigens geen klachten over de batterij, die gaat ruim een dag mee en dat is voldoende!
Ik zat in eerste instantie aan 12% per nacht (7,5 uur). Na de volgende acties ben ik naar 1% per nacht gegaan:

- Wifi uit (4G aan)
- NFC uit
- GPS uit
- Bluetooth uit
- Synchronisatie: Google: Google fit uit, Samsung: Notitie en toetsenbordgegevens uit.
- Bewegingen en gebaren: Alleen dempen aan, rest uit.
- Apps uitgeschakeld:
*Google zoeken (Now)
*Google Drive
*Google play boeken
*Google play films
*Google play games
*Google play kiosk
*Google play music
*Google+
*Hangouts
*Briefing
*Chrome
*Galaxy apps
*Galaxy apps witget
*Gebruiksaanwijzing
*Gmail
*Afdrukspooler
*Instagram
*Messenger
*OneDrive
*OneNote
*S Health
*S Voice
*Samsung facturen
*Samsung print service
en voor mn gevoel samen met " Google zoeken" de grootste boosdoener: *Facebook

- Verder alle apps up to date.
- Na iedere grote update een harde reset.
- Telefoon niet hele nacht aan de lader maar kortere periodes opladen.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb onderstaande in het Custom Rom topic geplaatst, maar wilde het hier ook delen...

Ik ben eens bezig geweest met de nieuwe dark Material theme, zie dit xda draadje :

http://forum.xda-develope...hp?p=60726132&postcount=1

Het vergt een aantal handelingen, maar het werkt prima...en het resultaat vind ik persoonlijk errug strak! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/213riv.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dyllom.png

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2zxp6aa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
Monda schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Ik zat in eerste instantie aan 12% per nacht (7,5 uur). Na de volgende acties ben ik naar 1% per nacht gegaan:
Thanks voor de verklaring. Ik heb inderdaad wel wat meer apps aan staan dan jij aangeeft (alleen die ik gebruik, de rest is disabled) en ik ben te lui om dingen als "WiFi" of "Bluetooth" telkens aan en uit te zetten iedere dag :P

Maar ik heb nog een optie gevonden "WiFi during sleep" en die staat nu ook uit, ik ben benieuwd of dat nog wat uitmaakt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Laatst online: 00:54
dafmay schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat je aan de S6 een super telefoon hebt. Uiteraard kunnen er kinderziektes zijn, maar het overgrote deel van gebruikers is zeer tevreden. Zelfs ik ben super tevreden met dit geweldige toestel, zelfs na 5x omruilen van toestel vanwege niet-perfect scherm (ik ben lichtelijk ocd).

Gewoon doen.... 8)
Bijna alle Android toestellen beginnen te 'laggen' naar verloop van tijd die niet stock android zijn. Bij de HTC m7 en m8 heb ik dit nog nooit ervaren of gehoord in mijn directe omgeving. Een aantal collega's hebben de s6 en edge, daar merk ik dat het soms 1 a 2 seconden duurt om een app te starten en in mijn ogen dus laggy aanvoelt. Dat mag gewoon niet kunnen bij een toestel van 700+ euro binnen 2 a 3 jaar. Ook al scoort de S6 (egde) de beste bechmarks. Uiteindelijk bepaalt de dadelijkse ervaring/stabiliteit hoe je een toestel ervaart en niet 1 simpele bechmark. Vandaar toch niet de Edge genomen ondanks het aantrekkelijke en vernieuwende uiterlijk, wellicht werkt die met stock android wel goed (beter), maar dat kan ik niet doen i.v.m. bedrijfstoestel, dus maar voor de m9 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
maxkranendijk schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Bijna alle Android toestellen beginnen te 'laggen' naar verloop van tijd die niet stock android zijn. Bij de HTC m7 en m8 heb ik dit nog nooit ervaren of gehoord in mijn directe omgeving. Een aantal collega's hebben de s6 en edge, daar merk ik dat het soms 1 a 2 seconden duurt om een app te starten en in mijn ogen dus laggy aanvoelt. Dat mag gewoon niet kunnen bij een toestel van 700+ euro binnen 2 a 3 jaar. Ook al scoort de S6 (egde) de beste bechmarks. Uiteindelijk bepaalt de dadelijkse ervaring/stabiliteit hoe je een toestel ervaart en niet 1 simpele bechmark. Vandaar toch niet de Edge genomen ondanks het aantrekkelijke en vernieuwende uiterlijk, wellicht werkt die met stock android wel goed (beter), maar dat kan ik niet doen i.v.m. bedrijfstoestel, dus maar voor de m9 gegaan.
Alle Samsungs hebben sowieso een "vertraging" wat eigenlijk een bewuste animatie is. Je kan die setting ook uitzetten. Standaard staat het op 1 seconde. Je telefoon voelt dan veel vloeiender

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxkranendijk schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:28:
[...]

Je reageert op een bericht van mij, maar ik heb het niet gehad over lag enz. :?

Ik deel jouw ervaring dus ook geheel niet. Heb nog nooit lag op mijn S6 ervaren. Ook niet wanneer het toestel al dagen geen herstart heeft gehad. Het toestel is bloedsnel bij alles wat ik voor z'n snuffert gooi :)

Wel is bekend dat er een geheugenlek in android 5 zit, welke dmv een update van samsung in ieder geval (gedeeltelijk?) verholpen zou moeten zijn. Ik draai zelf sinds kort een custom rom, dus weet verder niets te melden over de officiele OTA's en updates van Samsung. Ik heb wel ongeveer 1 maand op stock gedraaid, dus heb voldoende ervaring daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
[...]

- Wifi uit (4G aan)
- NFC uit
- GPS uit
- Bluetooth uit
- Synchronisatie: Google: Google fit uit, Samsung: Notitie en toetsenbordgegevens uit.
- Apps uitgeschakeld:
*Google zoeken (Now)
*Google Drive
*Google play boeken
*Google play films
*Google play games
*Google play kiosk
*Google play music
*Google+
*Hangouts
*Briefing
*Chrome
*Galaxy apps
*Galaxy apps witget
*Gebruiksaanwijzing
*Gmail
*Afdrukspooler
*Instagram
*Messenger
*OneDrive
*OneNote
*S Health
*S Voice
*Samsung facturen
*Samsung print service

Jullie hebben het allemaal over google zoeken (now) maar ik heb die app niet in mijn applicatiebeheer staan.. tevens kan ik wel de instellingen vinden via google settings.. maar ik heb geen on/off switch of iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katala
furian88 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:23:
[...]

Jullie hebben het allemaal over google zoeken (now) maar ik heb die app niet in mijn applicatiebeheer staan.. tevens kan ik wel de instellingen vinden via google settings.. maar ik heb geen on/off switch of iets..
Volgens mij heet dat "Now cards" ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
Katala schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:24:
[...]

Volgens mij heet dat "Now cards" ofzo
heb ik ook niet er tussen staan 8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

- Wifi uit (4G aan)
- NFC uit
- GPS uit
- Bluetooth uit
- Apps uitgeschakeld:
*Google zoeken (Now)
*Google Drive
*Google play boeken
*Google play films
*Google play games
*Google play kiosk
*Google play music
*Google+
*Hangouts
*Briefing
*Chrome
*Galaxy apps
*Galaxy apps witget
*Gebruiksaanwijzing
*Gmail
*Afdrukspooler
*Instagram
*Messenger
*OneDrive
*OneNote
*S Health
*S Voice
*Samsung facturen
*Samsung print service

Kan je de telefoon niet beter uitzetten dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 12:42:
[...]

Kan je de telefoon niet beter uitzetten dan :+
Hahaha! Het lijkt er idd wel op als ik t zo onder elkaar zie.
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat onze telefoons volstaan met (voor mij) nutteloze apps die ook nog eens veel batterij vreten. Heb nog genoeg apps, maar die zijn gewoon echt functioneel voor mij. Facebook kan ook via de browser.

PSN: Mondaatje

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.