Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week eigenaar van een zwarte edge 64 gig. Op vrijdag verlengd bij studentmobiel en tot mijn verbazing op zaterdag middag met de post ontvangen.

Het toestel is qua uiterlijk perfect. Geen roze waas, geen krasje te vinden en ook geen openingen of wat dan ook (gemaakt in Vietnam)

Komende van een HTC 7 ben ik vooral zwaar onder de indruk van de camera.

Maar ik zit wel met een enorm probleem: wie kan me helpen.

Ik heb echt last van batterij drain. 3 a 4 uur zonder stroom en de batterij is al 30% gezakt. Let wel, met de wifi, bluetooth, mobiele gegeven en locatie uit en het scherm niet gebruikt!!!

In de app lijst zie ik niks geks staan. Ik heb sowieso alle apps die ik op de HTC had staan over gezet.

Nogmaals aan het scherm ligt het niet. Als ik er gewoon mee speel is het verbruik acceptabel. Maar als hij uit is loopt hij leeg, of ik nu alle connectiviteit aan of uit zet.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:34:

Ik heb echt last van batterij drain. 3 a 4 uur zonder stroom en de batterij is al 30% gezakt. Let wel, met de wifi, bluetooth, mobiele gegeven en locatie uit en het scherm niet gebruikt!!!

In de app lijst zie ik niks geks staan. Ik heb sowieso alle apps die ik op de HTC had staan over gezet.

Nogmaals aan het scherm ligt het niet. Als ik er gewoon mee speel is het verbruik acceptabel. Maar als hij uit is loopt hij leeg, of ik nu alle connectiviteit aan of uit zet.

Iemand suggesties?
Normaal gebruiken, zorgen dat het toestel volledige laad en ontlaad cyclussen mee maakt, dan zal je zien (indien je geen gekke apps hebt draaien) dat de accuduur op een normaal niveau komt te liggen

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:16
Ik heb had 1 promotiecode over. De eerste die mij een berichtje stuurt mag m hebben :) heeft 'm nu!

*Andddddd it's gone!

[ Voor 25% gewijzigd door rick85 op 03-05-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Voor een draadloze oplader?
Dan houd ik me bij deze aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Grandma schreef op zondag 03 mei 2015 @ 15:25:
Voor een draadloze oplader?
Dan houd ik me bij deze aanbevolen!
Dit is geen geldig bericht.
Maar het is je kennelijk al gelukt zie ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:10
An1mA schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:12:
Blijkaar gebruikt samsung verschillende sensors, een samsung en wat je mag verwachten een sony sensor. Dit had de note4 ook, maar niks is nog bevestigd. Kan ook zijn dat het door de firmware komt en dat hij een ander naam geeft voor de sensor volgens een post. Ik heb een sony sensor, maar volgens mij hoef je er niet zo druk te maken, want ik ben nog geen s6/s6e tegen gekomen die een slecht plaatje schiet.

http://forum.xda-develope...socell-vs-imx240-t3097817

#Edit#
Met *#34971539# en dan isp check kun je je sensor checken.
edit: laat maar, komt blijkbaar veel meer voor.. sony rear en slsi front :F

[ Voor 5% gewijzigd door furian88 op 03-05-2015 15:52 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07 14:35
Dinsdag mijn gewone S6 128 GB bij coolblue opgehaald.
Hele toestel onderzocht op krassen, kleurweergave en of scherm wel degelijk vast zit. Allemaal toppie!
Ook vanaf dinsdag in pikkedonker naar het LED-Flash liggen staren kijken of die ook aan blijft. Niks aan de hand.

Maar vannacht viel het mij in een keer op dat ie toch nog blijft branden. Sjonge jonge was al blij dat er niks aan de hand is. Ik moet zeggen overdag is het niet storend, want je ziet het totaal niet ( ook al brand ie heel licht ) Maar in de avond uren en vooral in het donker zie je die LED gewoon branden, nog steeds niet storend maar hij brandt en dat hoort niet.

Aangezien dit probleem al voor de release bekend was vind ik het best krom dat Samsung daar niks aan gedaan heeft.
Als je op forums rondkijkt zijn ze al vanaf het begin al bezig met een fix, maar tot nu toe 0,0 resultaat.

Zijn er nog andere mensen met die probleem? En wat hebben jullie er aangedaan? Toestel omgeruild of gewoon gehouden met afwachting voor een fix van Samsung?

Toestel info:
http://i.imgur.com/yOPBN64.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ninasky11 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:04:
Hele toestel onderzocht op krassen, kleurweergave en of scherm wel degelijk vast zit. Allemaal toppie!
Ook vanaf dinsdag in pikkedonker naar het LED-Flash liggen staren kijken of die ook aan blijft. Niks aan de hand.

Maar vannacht viel het mij in een keer op dat ie toch nog blijft branden. Sjonge jonge was al blij dat er niks aan de hand is. Ik moet zeggen overdag is het niet storend, want je ziet het totaal niet ( ook al brand ie heel licht ) Maar in de avond uren en vooral in het donker zie je die LED gewoon branden, nog steeds niet storend maar hij brandt en dat hoort niet.

Aangezien dit probleem al voor de release bekend was vind ik het best krom dat Samsung daar niks aan gedaan heeft.
Als je op forums rondkijkt zijn ze al vanaf het begin al bezig met een fix, maar tot nu toe 0,0 resultaat.

Zijn er nog andere mensen met die probleem? En wat hebben jullie er aangedaan? Toestel omgeruild of gewoon gehouden met afwachting voor een fix van Samsung?

Toestel info:
Ik heb ook het zelfde probleem sinds gisteren maar ik heb hem al sinds 11 april dus kan hem niet meer zomaar om ruilen en dan zal die opgestuurd moeten worden voor reparatie. Maar merk er niet zoveel van in het dagelijks gebruik heb niet het idee dat de accu nu minder lang mee gaat.
Dus ik wacht nog even op een update en hoop dat het daar mee gefixt wordt en anders kan ik hem altijd nog opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:44
ninasky11 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:04:

Toestel info:
Hier hetzelfde probleem dat de flitser blijft branden.Overdags nagenoeg niet zichtbaar inderdaad alleen in het pikkedonker.De rest van het toestel is perfect. Maar ik heb geen vertrouwen in Samsung omdat de fix zolang op zich laat wachten. En ben dan ook bang dat het misschien toch hardwarematig is. Dus ga niet wachten tot dat mijn garantie verlopen is en heb dus morgen een afspraak gemaakt bij cb om te ruilen.Je mag ook wel verwachten dat een toestel in deze prijsklasse gewoon goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
Kakkerlak schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:22:
[...]

Hier hetzelfde probleem dat de flitser blijft branden.Overdags nagenoeg niet zichtbaar inderdaad alleen in het pikkedonker.De rest van het toestel is perfect. Maar ik heb geen vertrouwen in Samsung omdat de fix zolang op zich laat wachten. En ben dan ook bang dat het misschien toch hardwarematig is. Dus ga niet wachten tot dat mijn garantie verlopen is en heb dus morgen een afspraak gemaakt bij cb om te ruilen.Je mag ook wel verwachten dat een toestel in deze prijsklasse gewoon goed is.
Hier ben ik dus ook bang voor, als het maar een softwarematige probleem is moest het allang opgelost zijn naar mijn mening.
Hebben ze bij CB moeilijk gedaan toen je zei dat je toestel wou omruilen? Eigenlijk moeten ze niet moeilijk gaan doen want telefoon van 899€ hoort dit niet te hebben, hoe klein het probleem ook lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
Kakkerlak schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:22:
[...]

Kom kom zeg: ook updates moeten eerst getest worden!

Als je de thread een beetje doorgenomen had, had je kunnen weten dat Samsung inmiddels gestart is met een update-ronde (nog niet in Nederland, maar dit zal niet lang duren!)... O-)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:56:
[...]

Klopt, maar ik kijk altijd recht op mijn scherm en dan zie ik een bloedmooi beeld.
Dat is wat ik belangrijk vindt.

Ik stoor mij niet zo aan dit soort zaken.
Ben gewoon super tevreden en tja.. ben ook tevreden,

Edward
ik sluit me bij dit aan ik ben ook erg tevreden en ik heb verder geen klachten over het beeld is gewoonweg prachtig als je goed zoekt vindt je altijd wel iets :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 22:31:
[...]

Thnx voor je reactie! Ik ga eens even stoeien met die app. Vind het wel jammer dat de telefoon dit niet netjes zelf regelt, gelijk de browser. Had ik toch wel verwacht van zo'n nieuw toestel met een scala aan mogelijkheden. Vooral als je bedenkt dat een ouder toestel dit wel netjes kan regelen. Misschien dat htc het softwarematig gewoon beter voor elkaar heeft (en Samsung qua hardware).

Edit: die R verschijnt bij mij niet in de adresbalk...?
Ach de iPhone kan het ook niet, dus heeft niets met nieuw of duur te maken. Het is maar net of ze het belangrijk genoeg vinden om dit te implementeren.

Ik vind het geen gemis want ik kan tekst nog goed lezen. En dat whatsapp foto's bij de contacten komen te staan had ik nog niet eerder van gehoord. Misschien een nieuwe feature van HTC?

Als het goed is komt er een vierkant met een R in de adresbalk te staan. Niet bij alle sites zoals forums maar bij normale websites wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninasky11 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:36:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voor, als het maar een softwarematige probleem is moest het allang opgelost zijn naar mijn mening.
Hebben ze bij CB moeilijk gedaan toen je zei dat je toestel wou omruilen? Eigenlijk moeten ze niet moeilijk gaan doen want telefoon van 899€ hoort dit niet te hebben, hoe klein het probleem ook lijkt.
Wat de service van Coolblue aangaat...hier niets dan lof! Ik heb al 4x mijn toestel omgeruild (vanwege diverse issues, maar voornamelijk het scherm). Geen lastige vragen of moeilijk gedoe...er wordt gewoon meteen een omruil-procedure opgestart en de volgende dag ligt het nieuwe toestel klaar. Heel erg goed _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:41:
[...]

Wat de service van Coolblue aangaat...hier niets dan lof! Ik heb al 4x mijn toestel omgeruild (vanwege diverse issues, maar voornamelijk het scherm). Geen lastige vragen of moeilijk gedoe...er wordt gewoon meteen een omruil-procedure opgestart en de volgende dag ligt het nieuwe toestel klaar. Heel erg goed _/-\o_
Ik heb mijn telefoon netjes gereset en in zijn doosje gedaan, morgenvroeg meteen naar Leidschendam om hem om te ruilen hopelijk voor de laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:42:
[...]

Ik heb mijn telefoon netjes gereset en in zijn doosje gedaan, morgenvroeg meteen naar Leidschendam om hem om te ruilen hopelijk voor de laatste keer.
...ben benieuwd...fingers crossed!!! :*) Ik twijfel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Voor de mensen met die bug dat het ledje blijft branden hier iets wat wel intressant is .... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=60510151 ( trouwens een mede forumlid )

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Ja ik ook maar er moet toch een juiste tussen zitten, het lijkt de loterij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:35:
[...]

Ja ik ook maar er moet toch een juiste tussen zitten, het lijkt de loterij wel :)
Exact...maar na 4 toestellen word ik er zolangzamerhand wel een beetje moe van. Mijn huidige toestel is zo slecht nog niet, dus ik twijfel nu erg...moet niet weer een koffie-verkeerd toestel ervoor in de plaats krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:52
dave1972 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 22:31:
Voor de mensen met die bug dat het ledje blijft branden hier iets wat wel intressant is .... http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=60510151 ( trouwens een mede forumlid )
Net ontdekt dat ik m ook heb. Je moet trouwens wel heel goed kijken in een volledig donkere kamer en dan nog is t bijna niet te zien. Maar als ik t goed begrijp (Engels is niet best), zou dit met een nieuwere firmware zijn opgelost.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Garret1410 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:22:
[...]

Ach de iPhone kan het ook niet, dus heeft niets met nieuw of duur te maken. Het is maar net of ze het belangrijk genoeg vinden om dit te implementeren.

Ik vind het geen gemis want ik kan tekst nog goed lezen. En dat whatsapp foto's bij de contacten komen te staan had ik nog niet eerder van gehoord. Misschien een nieuwe feature van HTC?

Als het goed is komt er een vierkant met een R in de adresbalk te staan. Niet bij alle sites zoals forums maar bij normale websites wel.
Mja daar zit misschien wat in. Ik ben het echter jaren gewend van htc, dan voelt dat als een klein stapje terug ofzo. Die R heb ik nu idd ontdekt en werkt zoals je zegt op bepaalde sites. Ik kwam net perongeluk in de functie: zoeken op de pagina. Krijg t nu niet meer voor elkaar... Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Laatst online: 04-09 13:20
Hebben er meer mensen toevallig last van dat soms Whatsapp berichtjes pas binnenkomen als ik whatsapp open? Heb always on van Wifi gewoon aan staan.

Als ik whatsapp web heb open staan is de verbinding dan ook gewoon weg =/

heb de app updates al wegegooid en opnieuw binnen gehaald maar helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Verderf op 04-05-2015 09:07 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
Heb ik ook last van... is echt fucking irritant! Met 3G geeft die altijd H+ aan doe ik me scherm uit dan gaat hij opeens op 3G en als ik hem aanzet springt die meteen op H+ maar toch verbreekt hij de verbinding soms en komen me appjes niet aan.. Ook met WIFI aan..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Vind dit net, zou het met de memory issues te maken hebben?
“I’ve personally been irritated by the horrendous RAM management on my Galaxy S6 edge – apps like WhatsApp and Facebook, which usually stay in memory and show up instantly on devices with 2GB+ RAM, often take time to load as the phone keeps killing their processes,” writes SamMobile’s Abhijeet M. “It’s a problem with browsing as well. Chrome will often reload when you go back to it, even if you have only opened one other app after sending it to the background.”
http://bgr.com/2015/04/28...6-s6-edge-ram-management/

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Over ram gesproken, ik vraag het nog een keer, hoe komt het dat als ik bij applicaties kijk ik nog ram over heb van ongeveer 8 a 900 mb en als ik op de widget kijk iets van 300 ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

Sorcerer8472

Mens sana?

rohit schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:14:
Heb ik ook last van... is echt fucking irritant! Met 3G geeft die altijd H+ aan doe ik me scherm uit dan gaat hij opeens op 3G en als ik hem aanzet springt die meteen op H+ maar toch verbreekt hij de verbinding soms en komen me appjes niet aan.. Ook met WIFI aan..
Met de niet-edge niet of nauwelijks last van. In ieder geval niet meer dan met m'n M8 vroeger. Op wifi wil hij weleens in een powersavemodus (oid) schieten waardoor hij spontaan te verbinding kwijt is. Sindsdien heb ik op kantoor ook vaak wifi uitstaan. Qua accugebruik is het maar een klein verschil, dus tja.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ik heb een partij samsung apps disabled/verwijderd eens kijken of dat wat oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Verderf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:07:
Hebben er meer mensen toevallig last van dat soms Whatsapp berichtjes pas binnenkomen als ik whatsapp open? Heb always on van Wifi gewoon aan staan.

Als ik whatsapp web heb open staan is de verbinding dan ook gewoon weg =/

heb de app updates al wegegooid en opnieuw binnen gehaald maar helaas.
Heb ik ook last van, krijg ik opens 8 berichten binnen die verzonden zijn tussen toen en 2 minuten geleden.

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
GokuSsj schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Heb ik ook last van, krijg ik opens 8 berichten binnen die verzonden zijn tussen toen en 2 minuten geleden.
Lijkt dus wat ik er van merk inderdaad te komen omdat hij op de achtergrond WA stopt om geheugen vrij te maken :(

Als ik bijv zie dat WA web zn verbinding kwijt is moet ik op mn telefoon WA opnieuw openen en dan opeens werkt het weer.

edit:
WiFi uit laten lijkt stom genoeg te helpen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verderf op 04-05-2015 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 14:17

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Komt dit niet gewoon door de geheugen management bug die in Android 5 zit (en die met Android 5.1 opgelost zou moeten zijn)?

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ehmmmm dit gaat over de galaxy 6 die draait niet op 4.4.4 ......

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:07
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:49:
[...]

Of hij heeft een clone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
bvbal79 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:52:
[...]

Of hij heeft een clone :)
Dat kan maar dan nog hoort 't hier niet thuis om verwarringen te voorkomen :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:41
Lamer_Deluxe schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:39:
Komt dit niet gewoon door de geheugen management bug die in Android 5 zit (en die met Android 5.1 opgelost zou moeten zijn)?
5.1.1 volgens deze bron. Het is inderdaad Android en niet Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GokuSsj schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:59:
[...]

Heb ik nog geen last van gehad...
Het moet nu toch niet op een Iphone gaan lijken waar de berichten pas binnen komen als je Whatsapp start ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:17:
Heb ik nog geen last van gehad...
Hier ook geen last van Whatsapp berichtjes die alleen binnenkomen als je WA start. Ik werk wat betreft data wel exclusief en alleen via wifi.
Het moet nu toch niet op een Iphone gaan lijken waar de berichten pas binnen komen als je Whatsapp start ;) ;)
Is dat echt zo op de iPhone?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:25:
[...]

Hier ook geen last van Whatsapp berichtjes die alleen binnenkomen als je WA start. Ik werk wat betreft data wel exclusief en alleen via wifi.

[...]

Is dat echt zo op de iPhone?
Als je Whatsapp even niet gebruikt op een Iphone dan zal Whatsapp door het IOS uiteindelijk de nek omgedraaid worden. Als je dan een Whatsapp krijgt dan krijg je een push bericht. Klik je op dit bericht dan wordt Whatsapp gestart en komt dan pas het bericht in Whatsapp zelf.

Zo is het soms een ramp om een filmpje van een paar 100 mb op dropbox te krijgen.
Je moet de app actief houden anders gaat dropbox na enkele minuten in de idle stand en stopt de upload.
Je kan wel actief blijven maar dan moet je GPS locatie veranderen. (denk aan Flitsmeister etc.)

Dropbox kan op die manier soms wel wat uploaden door locatie verandering..
Maar echt lekker vind ik het niet werken.

https://www.dropbox.com/help/209

Deze insteek heeft nadelen, maar ook een voordeel.
Zo is het bijna niet mogelijk dat een 3rd party App je batterij leeg slurpt bijvoorbeeld.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Verderf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:19:
Vind dit net, zou het met de memory issues te maken hebben?

[...]

http://bgr.com/2015/04/28...6-s6-edge-ram-management/
Daar had ik hier al over geschreven. Word binnenkort opgelost.

Het klopt dat WA berichten soms wel binnenkomen maar even geen melding geven met geluid. Soms zie je een popup dan weer een lampje (kleur kun je zelf instellen). Maar eenmaal aan het appen geen probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Boneka op 04-05-2015 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:23
Heeft iemand al eens een foutmelding gekregen over zijn vingerafdrukscanner en dat 'ie het gewoon niet meer deed? Dat had ik net, gaf totaal geen response bij het (proberen te) unlocken, backupwachtwoord deed het gelukkig wel. Ben toen naar instellingen -- Vingerafdrukken gegaan en kreeg de melding als "Er is iets fout gegaan met uw vingerafdrukscanner. Mocht dit vaker voorkomen, start dan uw toestel opnieuw op." Dat werkte gelukkig, maar toch vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Ik vroeg me af als je Spotify erop zet of je dan ook je eigen muziek erop kan draaien. Of alleen de betaalde nummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

Sorcerer8472

Mens sana?

Boneka schreef op maandag 04 mei 2015 @ 11:56:
[...]

Daar had ik hier al over geschreven. Word binnenkort opgelost.

Het klopt dat WA berichten soms wel binnenkomen maar even geen melding geven met geluid. Soms zie je een popup dan weer een lampje (kleur kun je zelf instellen). Maar eenmaal aan het appen geen probleem.
Volgens mij gebeurt dat als Whatsapp openstaat en het scherm uitgaat na timeout. De eerste X seconden hoor of zie je dan niks.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Ik heb een probleem
Gister overdag deed mijn accu in stand by het nog goed en verloor die ongeveer 7 % accu over de hele dag als ik hem niet gebruik.

Vandaag ben ik echter al 7 % in 1-2 uur verloren terwijl die ook steeds in stand by staat.
Ik heb alleen wifi en bluetooth aan dit had ik gister ook.

Als ik wil kijken of er misschien een app is die veel gebruikt staat er alle apps gebruiken normale batterij als het scherm uitstaat.

iemand een oplossing of reden waarom die opeens zo snel leeg gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 10:49:
[...]

heb de Note Edge, het gaat hier om Whatsapp die de verbinding kwijt raakt.. dus zowel met 4.4.4 als met 5.0 is dit probleem er..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:54:
[...]
heb de Note Edge, het gaat hier om Whatsapp die de verbinding kwijt raakt.. dus zowel met 4.4.4 als met 5.0 is dit probleem er..
Dan zit je toch in het verkeerde topic.
Deze is beter http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1603249

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Boneka schreef op maandag 04 mei 2015 @ 12:53:
Ik vroeg me af als je Spotify erop zet of je dan ook je eigen muziek erop kan draaien. Of alleen de betaalde nummers?
Kan, op je thuis pc de nummers toevoegen aan een playlist en dan op je telefoon offline available maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Verderf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:34:
[...]

Kan, op je thuis pc de nummers toevoegen aan een playlist en dan op je telefoon offline available maken.
Volgens mij gaat deze thread over de s6(edge), en NIET over Spotify!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
sgouman schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:24:
Ik heb een probleem
Gister overdag deed mijn accu in stand by het nog goed en verloor die ongeveer 7 % accu over de hele dag als ik hem niet gebruik.

Vandaag ben ik echter al 7 % in 1-2 uur verloren terwijl die ook steeds in stand by staat.
Ik heb alleen wifi en bluetooth aan dit had ik gister ook.

Als ik wil kijken of er misschien een app is die veel gebruikt staat er alle apps gebruiken normale batterij als het scherm uitstaat.

iemand een oplossing of reden waarom die opeens zo snel leeg gaat
Maar welke app heeft het meeste gebruikt? (knopje batterij verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie wel heel veel algemene vragen langskomen die naar mijn idee niets met de S6 te maken hebben.

Accu problemen kunnen van alles zijn dus daar kan niemand een sluitend antwoord op geven. Er zijn veel waardeloze apps die dit kunnen veroorzaken.

Had laatst een wallpaper app geïnstalleerd en kreeg daarna af en toe dat apps crashten zoals contacten, YouTube enz..
App eraf gegooid en geen problemen meer.

Whatsapp komt bij mij gewoon binnen. Waarschijnlijk staat er een instelling bij sommigen verkeerd of er is extern iets niet goed.

Binnenkort komt 5.1.1 wat een stuk beter moet draaien, tenminste op de nexus 5 en 6 wel.

Even over de iPhone. Bij mij komen de whatsappjes gewoon binnen maar wanneer whatsapp wordt opgestart wil er nog wel eens een tweede geluids melding komen.

En inderdaad, de iPhone killt heel snel apps waardoor deze steeds opnieuw opgestart moeten worden. Gelukkig is hij snel genoeg net als de s6 dus heb er geen moeite mee.

[ Voor 20% gewijzigd door Garret1410 op 04-05-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verderf schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:34:
[...]

Bedankt. Was inderdaad out of topic sorryyyyyyyyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zondag 03 mei 2015 @ 21:49:
[...]

Ben vanmorgen bij studentenmobiel geweest, ik heb een nieuwe telefoon meegekregen,nadat 4 mensen de telefoon hadden bestudeerd. Alle 4 vertelde ze me dat ze niets aan het scherm konden zien. Uiteindelijk heb ik een nieuwe gekregen. Ik had een witte maar mocht hem omruilen voor een gold versie. Dit toestel heb ik naast de witte gelegd, daarna beeldscherpte van beide toestellen hetzelfde gezet. Hier zat al verschil in. De witte versie was veel feller, wat waarschijnlijk resulteerde in de roze gloed. De nieuwe ziet er beter uit, maar kan zeer zeker niet tippen aan mijn Note 4 edge. Nu heb ik ook besloten niet meer terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Heb ook een tikkende home button! Links als je licht tikt erop doet verder goed scherm is wel goed twijfel om terug te gaan want lees dat veel een tweede ook nog tikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Ben vanmorgen bij studentenmobiel geweest, ik heb een nieuwe telefoon meegekregen,nadat 4 mensen de telefoon hadden bestudeerd. Alle 4 vertelde ze me dat ze niets aan het scherm konden zien. Uiteindelijk heb ik een nieuwe gekregen. Ik had een witte maar mocht hem omruilen voor een gold versie. Dit toestel heb ik naast de witte gelegd, daarna beeldscherpte van beide toestellen hetzelfde gezet. Hier zat al verschil in. De witte versie was veel feller, wat waarschijnlijk resulteerde in de roze gloed. De nieuwe ziet er beter uit, maar kan zeer zeker niet tippen aan mijn Note 4 edge. Nu heb ik ook besloten niet meer terug te gaan.
Ok, op zich dus winst behaald. Niet perfect, maar ook ik heb mij er al bij neergelegd dat het scherm verre van perfect zal zijn (twijfel nog steeds wel of niet terug naar CB).

Het is wat het is...de telefoon heeft verder zoveel positieve punten, dat de balans ver uitslaat naar positief. En ik wacht verder met spanning september af om te zien wat de Note5 gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:14:
[...]

Blij voor je dat 't nu een beetje beter is, maar goed zoals al eerder gezegd het scherm zal nooit echt perfect zijn. En soms moet je ook niet te kritisch zijn. In mijn ogen kan een scherm er perfect uit zien, iemand anders zou dat niet kunnen vinden.
Nu maar hopen dat er snel een custom ROM komt voor je Edge :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:36:
[...]

Ok, op zich dus winst behaald. Niet perfect, maar ook ik heb mij er al bij neergelegd dat het scherm verre van perfect zal zijn (twijfel nog steeds wel of niet terug naar CB).

Het is wat het is...de telefoon heeft verder zoveel positieve punten, dat de balans ver uitslaat naar positief. En ik wacht verder met spanning september af om te zien wat de Note5 gaat brengen...
Ik heb in ieder geval de gold versie, die had ik in het begin besteld, dus dat is ook winst, wordt wel poetsen haha. Maar ik voelde mijn eigen op een gegeven moment een beetje lullig 4 mensen die zeggen dat ze niets zien,,,,,,,en ik zie het wel. Dan denk je van ben ik nu gek of niet.
Ja ik ben ook zeker benieuwd naar de note5 hopelijk wel met het speakertje ook aan de onderkant, dat klinkt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:58:
[...]

Blij voor je dat 't nu een beetje beter is, maar goed zoals al eerder gezegd het scherm zal nooit echt perfect zijn. En soms moet je ook niet te kritisch zijn. In mijn ogen kan een scherm er perfect uit zien, iemand anders zou dat niet kunnen vinden.
Nu maar hopen dat er snel een custom ROM komt voor je Edge :)
Ja dat hoop ik ook heb hem net al geroot, wat rommel eraf gegooit en TWRP erop gezet dus laat maar komen...... :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 09:36:
Over ram gesproken, ik vraag het nog een keer, hoe komt het dat als ik bij applicaties kijk ik nog ram over heb van ongeveer 8 a 900 mb en als ik op de widget kijk iets van 300 ?
Het is een technisch ingewikkeld verhaal maar de widget laat de processen zien die in het geheugen staan en Applicatie beheer de appllicaties.

Daar zit het verschil in maar ik kan het niet goed uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vegetto1983 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:19:
Heb ook een tikkende home button! Links als je licht tikt erop doet verder goed scherm is wel goed twijfel om terug te gaan want lees dat veel een tweede ook nog tikt
Uiteindelijk gaan ze waarschijnlijk allemaal klikken. S4, S5, iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Garret1410 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:26:
[...]

Het is een technisch ingewikkeld verhaal maar de widget laat de processen zien die in het geheugen staan en Applicatie beheer de appllicaties.

Daar zit het verschil in maar ik kan het niet goed uitleggen.
Maar ze laten beide toch RAM zien wat er nog over is ? En onder die processen behoren dan toch ook de appllicaties ? Als ja dan vind ik idd 300 RAM wat over is wel heel weinig voor een toestel met 3 GIG aan RAM en al helemaal met idee dat touchwiz een stuk is afgeslankt.

[ Voor 5% gewijzigd door dave1972 op 04-05-2015 18:36 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Garret1410 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:49:

Whatsapp komt bij mij gewoon binnen. Waarschijnlijk staat er een instelling bij sommigen verkeerd of er is extern iets niet goed.
Is geen instelling zoals al eerder aangegeven maar komt omdat de app door het geheugen management van android 5 crashed.

Ik kan bijv met mijn wifi uit wel gewoon verbinding houden met WA (en ja wifi always on staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:32:
[...]

Maar ze laten beide toch RAM zien wat er nog over is ? En onder die processen behoren dan toch ook de appllicaties ? Als ja dan vind ik idd 300 RAM wat over is wel heel weinig voor een toestel met 3 GIG aan RAM en al helemaal met idee dat touchwiz een stuk is afgeslankt.
Ik heb hier ook een stuk over gelezen op Sammobile. Het ram gebruik is erg hoog. Samsung zou bezig zijn met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
De Gear VR voor de S6 is ondertussen ook bestelbaar:

http://www.samsung.com/nl...alaxy-gear/SM-R321NZWAPHN

Bezorgdatum: aanstaande vrijdag! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik hou al een poosje 2 toestellen in de gaten. De S6 of de Lg G4. Ik zou wel willen weten hoeveel screen ontime jullie halen met de S6. Krijgt de S6 edge hoger screen ontime, omdat het een groter batterij heeft? En dan bedoel ik geen geroote toestel. Hoop dat ik veel reacties krijg zodat ik ongeveer weet hoelang waarschijnlijk mijn aankomend toestel mee gaat op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
wilke77 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:36:
Ik hou al een poosje 2 toestellen in de gaten. De S6 of de Lg G4. Ik zou wel willen weten hoeveel screen ontime jullie halen met de S6. Krijgt de S6 edge hoger screen ontime, omdat het een groter batterij heeft? En dan bedoel ik geen geroote toestel. Hoop dat ik veel reacties krijg zodat ik ongeveer weet hoelang waarschijnlijk mijn aankomend toestel mee gaat op een dag.
Ik heb altijd rond de 5.15 uur SOT HEAVY USE _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Laatst online: 07-10 10:46
Fly-guy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 15:20:
[...]

Maar welke app heeft het meeste gebruikt? (knopje batterij verbruik).
Dat is juist het probleem

dan staat er onder het kopje abornaam batterijverbruik
Alle apps hebben een normale hoeveelheid batterijvoeding verbruikt terwijl het scherm uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
sgouman schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:47:
[...]

Dat is juist het probleem

dan staat er onder het kopje abornaam batterijverbruik
Alle apps hebben een normale hoeveelheid batterijvoeding verbruikt terwijl het scherm uit staat.
Het maakt niet uit wat samsung normaal of abnormaal vindt, wat staat er onder het bovenste knopje, batterij verbruik? Die geeft altijd een lijst van gebruikers met bovenaan de grootste gebruiker. Wat is die gebruiker (of de eerste drie)

En dan heb ik het over dit scherm, waarbij het scherm het meest gebruikt heeft, daarna facebook en twitter:
Afbeeldingslocatie: http://cdn01.androidauthority.net/wp-content/uploads/2015/04/Galaxy-S6-Edge-Battery-Life2-e.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 04-05-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:40:
[...]

Ik heb altijd rond de 5.15 uur SOT HEAVY USE _/-\o_
Hier ook...tussen 5 en 5,5 uur SoT met heavy use en brightness op minimaal 80-90% (nooit op 'auto').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Begin me toch te storen aan die klikkende home knop gekocht bij de media markt vraag me af of ze hem zouden ruilen ze gaan 'm daar vast niet uit de doos halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninasky11
vegetto1983 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 23:36:
Begin me toch te storen aan die klikkende home knop gekocht bij de media markt vraag me af of ze hem zouden ruilen ze gaan 'm daar vast niet uit de doos halen
Maar hij hoort toch te klikken of heb ik iets gemist? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54

TTLCrazy

Listen to Frankie

Voor mensen die de edge nu al wat langer hebben, hoe bevalt nu die 2 afgeronde randen ? is het een nadeel in normal gebruik ? merk je het eigenlijk niet ? Hoe bevallen de extra functies die Samsung aan die randen heft toebedeeld ?

M.a.w. vind je de edge zijn meerwaarde waard als je het gimmick gehalte weglaat ?

Reden dat ik de vraag stel is natuurlijk omdat ik zit te twijfelen tussen beide toestellen. En 150 EUR is toch best wat geld. Ik heb beide telefoons in mijn handen gehad en ben er nog steeds niet uit. De ene dag neig ik naar de gewone en de andere naar de Edge. Dus gaarne wat ervaringen over de "Edge" functies zodat ik wat meer geinformeerd ben :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Hier ook...tussen 5 en 5,5 uur SoT met heavy use en brightness op minimaal 80-90% (nooit op 'auto').
Het is wel zo dat alleen met de auto stand de helderheid tot bijna 700 nits kan.
Met name in de zon is dit wel makkelijk.

Deze extreem felle stand is er dus alleen met de auto stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

ninasky11 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 02:00:
[...]

Maar hij hoort toch te klikken of heb ik iets gemist? ;)
Je hebt wat gemist. Die home knop van mijn S6 zit ook (heel subtiel voelbaar, moet je echt goed kijken/voelen) een beetje los.

Ben er voor terug gegaan en mocht hem ruilen. Beetje jammer dat ik -voordat de nieuwe binnen was bij Mediamarkt- mijn S6 op straat heb laten stuiteren en nu net te beschadigd is om te ruilen... Ach, ik hoef er nu in elk geval niet meer zo zuinig op te zijn. Zoals Cruyff al zei: elk voordeel heb z'n nadeel.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TTLCrazy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 07:29:
Voor mensen die de edge nu al wat langer hebben, hoe bevalt nu die 2 afgeronde randen ? is het een nadeel in normal gebruik ? merk je het eigenlijk niet ? Hoe bevallen de extra functies die Samsung aan die randen heft toebedeeld ?

M.a.w. vind je de edge zijn meerwaarde waard als je het gimmick gehalte weglaat ?
Ik heb nu sinds de release de edge in bezit en heb nog geen nadelen kunnen vinden tijdens gebruik. Echter, heb ik ook geen voordelen kunnen vinden, buiten dat het toestel stukken beter oogt dan de S6..

Extra functies.. Er zijn nog niet echt veel 'extra' functies. Ik gebruik de edge functie dan ook nihil.. In eerste instantie wel getracht de nachtklok te gebruiken, alleen heeft deze nog een vreselijk bug waardoor het lijkt alsof je backlight leeding hebt.. Wat eigenlijk een software fout is..

Mijn advies is, mocht je het voor de extra functies willen doen en de design boeit je verder niet ga dan voor de S6. Ik ben voor de S6 edge gegaan puur voor de look en ben er tot nu toe nog steeds zeer content mee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

http://www.techworm.net/2...6-and-galaxy-s6-edge.html

Hmmm, steeds meer berichten dat er toch wel iets fout lijkt te gaan met het geheugen beheer van de S6 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Bullet NL schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 10:16:

Hmmm, steeds meer berichten dat er toch wel iets fout lijkt te gaan met het geheugen beheer van de S6 serie
Dat was al bekend en ondertussen geen nieuws meer, zit in de android software en wordt met de aankomende 5.1.1 opgelost is de bedoeling. Kan me er eerlijk gezegd niet druk om maken, maar ja ik laat sowieso al nooit veel programma's open staan.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:00:
[...]

Het is wel zo dat alleen met de auto stand de helderheid tot bijna 700 nits kan.
Met name in de zon is dit wel makkelijk.

Deze extreem felle stand is er dus alleen met de auto stand.
Je hebt mij niet gehoord over de super-extreem-felle 700 nits brightness. Ik gaf slechts aan dat ik de slider op zo'n 80-90 % heb staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:51:
[...]

En dan heb ik het over dit scherm, waarbij het scherm het meest gebruikt heeft, daarna facebook en twitter:
[afbeelding]
Gebruik al heel lang voor Facebook en Twitter de startknoppen, die je via de browsers ("Samsung" en Chrome) kunt toevoegen aan het startscherm..

Dit scheelt enorm in het accu-gebruik.. Facebook is in Chrome ook duidelijker en beter "op tijd" in plaats van "op populariteit"..

Alternatief (met notificaties) is Facebook Fastpro of Tweetings for Android of bij de gewone Twitter-app het synchroniseren uitzetten..

Heb overigens met mijn S6 geheel geen klachten.. en niet over gekleurde schermen en niet over het accu-gebruik.. bij intensief gebruik gaat het ding makkelijk 15 uur mee.. veel langer red ik zelf ook niet op één dag.. :) en ook "gewoon" gekocht "met een glimlach" bij Coolblue (op 10 april jl.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
_Nick__ schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:20:
[...]

Gebruik al heel lang voor Facebook en Twitter de startknoppen, die je via de browsers ("Samsung" en Chrome) kunt toevoegen aan het startscherm..

Dit scheelt enorm in het accu-gebruik.. Facebook is in Chrome ook duidelijker en beter "op tijd" in plaats van "op populariteit"..

Alternatief (met notificaties) is Facebook Fastpro of Tweetings for Android of bij de gewone Twitter-app het synchroniseren uitzetten..

Heb overigens met mijn S6 geheel geen klachten.. en niet over gekleurde schermen en niet over het accu-gebruik.. bij intensief gebruik gaat het ding makkelijk 15 uur mee.. veel langer red ik zelf ook niet op één dag.. :) en ook "gewoon" gekocht "met een glimlach" bij Coolblue (op 10 april jl.)..
Voor de duidelijkheid deze screen shot is slechts een voorbeeld om aan te geven waar hij naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Heb een vraag over de geïntegreerde backup methode van de s6. Met mijn vorige toestel (m7), werd hierbij een backup gemaakt naar dropbox en werden naast de standaard gegevens, ook bijv indeling snelkoppelingen en gedownloade apps gebackuped. Als je dan de backup terug zette, werden alle apps automatisch gedownload en ook de indelingen qua schermen teruggezet. Dan stonden alle snelkoppelingen ook weer op hun oorspronkelijke plek.
Werkt dit ook zo met de backup functie van de s6? Of wordt dit beperkt tot contacten, basisinstellingen etc?

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 05-05-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet mijn s6 Edge terug sturen en krijg een nieuwe, kan ik een reserve kopie maken van alles zoals bij een iPhone op iTunes kan. Zodat ik precies dezelfde inhoud, apps, foto's, instellingen heb op mijn nieuwe s6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:37:
Ik moet mijn s6 Edge terug sturen en krijg een nieuwe, kan ik een reserve kopie maken van alles zoals bij een iPhone op iTunes kan. Zodat ik precies dezelfde inhoud, apps, foto's, instellingen heb op mijn nieuwe s6?
Ik zie dat wij vrijwel dezelfde vraag stellen. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTLCrazy schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 07:29:

Reden dat ik de vraag stel is natuurlijk omdat ik zit te twijfelen tussen beide toestellen. En 150 EUR is toch best wat geld. Ik heb beide telefoons in mijn handen gehad en ben er nog steeds niet uit. De ene dag neig ik naar de gewone en de andere naar de Edge. Dus gaarne wat ervaringen over de "Edge" functies zodat ik wat meer geinformeerd ben :)
Hoi ik heb zelf de galaxy edge versie, het toestel ziet er echt schitterend uit. ( hiervoor had ik de note edge hier was het scherm aan een kant net als de S6 edge) Meerwaarde daarvan was dat op de Note edge wel leuke functies opzitten, bijv Nu.nl en andere gadgets. Dus wil je het toestel aanschaffen voor de gadgets aan de zijkant ( niet doen nu hopelijk komt samsung met wat orginele features voor de S6 edge) Voor het oog schitterend. Het vasthouden van de Edge is geen probleem, tenzij je heel grote handen heb, als je het toestel in de palm van je hand hebt raak je het scherm aan de onderkant. Maar het is een beetje gewenning. Succes met je keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het idee dat je alleen maar negatieve berichten plaatst. Vreemd voor een "Moderator"

En het is algemeen bekend dat Android 5 een geheugen probleem heeft die nog steeds niet goed opgelost is, dus naar alle waarschijnlijkheid heeft dit niets met Samsung direct te maken. Zelfs in 5.1 is dit nog niet opgelost. Nexus toestellen hebben ook last van apps die spontaan afgebroken worden.

Wat wel een leuk gerucht is, is dat 5.1.1 al door Samsung uitgetest wordt. Dus waarschijnlijk komt deze update snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Garret1410 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:44:
[...]

Heb het idee dat je alleen maar negatieve berichten plaatst. Vreemd voor een "Moderator"

En het is algemeen bekend dat Android 5 een geheugen probleem heeft die nog steeds niet goed opgelost is, dus naar alle waarschijnlijkheid heeft dit niets met Samsung direct te maken. Zelfs in 5.1 is dit nog niet opgelost. Nexus toestellen hebben ook last van apps die spontaan afgebroken worden.

Wat wel een leuk gerucht is, is dat 5.1.1 al door Samsung uitgetest wordt. Dus waarschijnlijk komt deze update snel.
Een MOD mag toch ook een mening geven ? Volgens mij moet die alleen zorgen dat alles on-topic ( waar ik dus nu debet aan ben ) blijft en dat men met respect met elkaar om blijft gaan.

Ik zeg laat maar komen die 5.1.1 😃

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik lees net op Sammobile dat de update er aan zit te komen naar 5.1.1 maar hier wordt totaal niet gesproken over het lek waar we allemaal mee zitten, alleen nieuwe camera functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Iemand nog tips? ben in contact met een particuliere verkoper van een nieuwe S6 in een ongeopende doos met bon en al.
Mocht ik hem kopen dan laat ik hem opsturen maar zijn er nog dingen waar ik naar kan vragen? of op moet letten?

En hoe zit het met de garantie? want de telefoon is op iemand anders zijn naam gekocht?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Garret1410 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:44:
[...]

offtopic:
Omdat ik mod ben mag ik geen kritisch houding hebben over een product wat ik gekocht heb?
Het is heel simpel, ik ben mod op dit forum en tevens klant bij Samsung. Afijn, m.b.t. dit punt is alles wel duidelijk denk ik. Mocht je verder in discussie over dit onderwerp willen dan mag dat via mijn DM.

Ik draai op een ander toestel Android 5.1 (custom rom) en heb daar totaal geen probleem het feit dat het geheugen vol loopt. Het mag natuurlijk een wat algemener Android probleem zijn, maar dat ontslaat Samsung niet van het feit dat ze deze inmiddels vrij bekende bug al lang hadden moeten patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
ridefire schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:08:
Iemand nog tips? ben in contact met een particuliere verkoper van een nieuwe S6 in een ongeopende doos met bon en al.
Mocht ik hem kopen dan laat ik hem opsturen maar zijn er nog dingen waar ik naar kan vragen? of op moet letten?

En hoe zit het met de garantie? want de telefoon is op iemand anders zijn naam gekocht?

mvg
Een goede tip ??? Niet kopen en zeker niet als het een normale S6 is daar zijn er goede clones van !!
Altijd zelf kijken en testen ! En niks op laten sturen.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:16:
[...]

Een goede tip ??? Niet kopen en zeker niet als het een normale S6 is daar zijn er goede clones van !!
Altijd zelf kijken en testen ! En niks op laten sturen.
Ik geloof niet dat het hoeft te worden afgedaan als oplichting. Voor hetzelfde geld betreft het iemand de de S6 bij een abo verlenging heeft gekregen en besluit het toestel te verkopen.

Wel ben ik met je eens dat ik altijd het toestel zelf zou willen zien alvorens te kopen (dus nooit ongezien laten opsturen!), en wellicht zijn er methodes om de echtheid van het toestel te verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Tja, heb wel kopie van pakbon en digitale factuur van betreffende telefoon per mail ontvangen al...
Wat ik wel vreemd vind is dat via de betreffende winkel het toestel binnen 14 dagen geretourneerd kan worden indien het niet bevalt... waarom de verkoper hier geen gebruik van maakt is mij dan wel een raadsel?

*edit* verkoper geeft aan wegens een financiele tegenvaller de telefoon te verkopen.
Winkel geeft mogelijkheid tot aankoop op afbetaling dus misschien wel een manier om geld te lenen zo?

Indien dit soort zaken hier niet besproken mogen worden dan alvast mijn excuses.

[ Voor 34% gewijzigd door ridefire op 05-05-2015 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Ik geloof niet dat het hoeft te worden afgedaan als oplichting. Voor hetzelfde geld betreft het iemand de de S6 bij een abo verlenging heeft gekregen en besluit het toestel te verkopen.

Wel ben ik met je eens dat ik altijd het toestel zelf zou willen zien alvorens te kopen (dus nooit ongezien laten opsturen!), en wellicht zijn er methodes om de echtheid van het toestel te verifieren?
Hey Dafmay je weet had gisteren mijn nieuwe toestel opgehaald bij studentenmobiel. Ik ben er heel tevreden mee, beeld is een stuk beter dan bij mijn vorige. 1 minpuntje ik poets me de pleuris met de gold kleur :) Maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ridefire schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:21:
Tja, heb wel kopie van pakbon en digitale factuur van betreffende telefoon per mail ontvangen al...
Wat ik wel vreemd vind is dat via de betreffende winkel het toestel binnen 14 dagen geretourneerd kan worden indien het niet bevalt... waarom de verkoper hier geen gebruik van maakt is mij dan wel een raadsel?

*edit* verkoper geeft aan wegens een financiele tegenvaller de telefoon te verkopen.
Winkel geeft mogelijkheid tot aankoop op afbetaling dus misschien wel een manier om geld te lenen zo?

Indien dit soort zaken hier niet besproken mogen worden dan alvast mijn excuses.
Ik denk puur dat je moet kijken wat ze ervoor vragen, is het verschil klein dan zou ik zeer zeker voorzichtig zijn en het toestel nieuw kopen. Ik weet wel dat ik een samsung toestel heb gehad ,ik dacht de s4. Daar kon je toen een app voor downloaden uit de app store, Dan kon je meteen zien of je een fake toestel had. Maar als ze hem opsturen ben je te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Ik doelde ook op het "opsturen" ik koop al mijn telefoons via MP maar altijd wel zelf bekijken :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn is dat het meestal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ridefire schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:21:

Factuur is in ieder geval belangrijk! Kijk ook eens of je de shop kunt benaderen en navraag kunt doen of de bestelling / factuurnummer bij hun in het systeem staat. Ik denk even hardop...misschien zal niet iedere shop dit willen doen...

Verder, zoals eerder gezegd...eerst zien en testen, dan pas kopen!!! (dan nog loop je een risico...uiteraard)

Vraag eens na op xda of er een app is of een andere manier om na te gaan of een toestel zuivere koffie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:32:
[...]

Factuur is in ieder geval belangrijk! Kijk ook eens of je de shop kunt benaderen en navraag kunt doen of de bestelling / factuurnummer bij hun in het systeem staat. Ik denk even hardop...misschien zal niet iedere shop dit willen doen...

Verder, zoals eerder gezegd...eerst zien en testen, dan pas kopen!!! (dan nog loop je een risico...uiteraard)

Vraag eens na op xda of er een app is of een andere manier om na te gaan of een toestel zuivere koffie is...
Kun je dat niet met deze app:

Phone INFO ★Samsung★
https://play.google.com/s...d=org.vndnguyen.phoneinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:23:
[...]

Hey Dafmay je weet had gisteren mijn nieuwe toestel opgehaald bij studentenmobiel. Ik ben er heel tevreden mee, beeld is een stuk beter dan bij mijn vorige. 1 minpuntje ik poets me de pleuris met de gold kleur :) Maar dat heb ik er wel voor over.
Hey,

Ja ik had het gisteren gelezen en ook al een reactie op jouw post geplaatst. Mooi dat je een goed toestel hebt weten te bemachtigen! :) Vingersmudges was het eerste waar ik aan dacht toen ik las dat je voor de Gold versie bent gegaan :)

Zoals je wellicht nog kunt herinneren ben ik nog steeds bezig met mijn 4e toestel. Deze heeft nog steeds een rozige gloed, al wordt het steeds minder storend merk ik, ik raak er aan gewend vermoed ik. Maar....de twijfel is er nog steeds, en als ik nog steeds twijfels heb a.s. weekend dan ga ik voor nr 5 |:(

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 05-05-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar had ik inderdaad zelf ook aan gedacht. Ik ken de app (voor mijzelf om na te kunnen gaan waar het toestel is geproduceerd). Maar dan moet je nog steeds de data die je in de app vindt kunnen verifieren...hoe dit werkt zou ik zelf niet weten :?

Ik denk dat men op xda wel raad weet met deze vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:40
Nr 5? Brr.
Dat is het nadeel van een "Early Adaptor" zijn.
Het zijn echter wel de beste betatesters! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JazzySOB schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 17:37:
Nr 5? Brr.
Dat is het nadeel van een "Early Adaptor" zijn.
Het zijn echter wel de beste betatesters! ;)
Yup :D Het vreemde is dat ik het (tot nu toe :)) allemaal redelijk rustig heb kunnen handlen. Ik kan mij er niet enorm over opwinden merk ik...niet gek toch? 8) Komt ook denk ik omdat het toestel verder zo enorm fijn is en de rozige gloed relatief licht is en het scherm verder uniform.

Ik kijk het nog even aan (letterlijk&figuurlijk)....
Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.