Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels meer mensen die de S6 (Edge) Gold hebben ontvangen, dus mijn vraag: Zijn ze echt zo vingerafdruk gevoelig? Bijvoorbeeld om de home button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vraag aan de s6 gebruikers

Is er iemand die de overstap heeft gemaakt van de note 4 naar de s6?
Heb nu de mogelijkheid om een s6 te bemachtigen maar twijfel nog..

Lees het graag terug, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep hierzo :) Blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik ben blij met de overstap voornamelijk vanwege :

- compact formaat en veel lichter
- een heel stuk sneller en vooral vloeiender (mede dankzij snelle cpu, snel RAM en opslag geheugen, en lichtgewicht android TW)
- Veel minder Samsung bloatware
- vingerprintscanner werkt veel beter en handiger (plaatsen ipv vegen)
- look&feel (is heel erg persoonlijk uiteraard)

De Note4 daarentegen heeft als voordeel het fijne grote scherm...dat werkt net ff prettiger. Maar alles went... :)

Is er een *noodzaak* om over te stappen? Naar mijn mening niet perse. De Note 4 blijft een geweldig toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigF25 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:31:
Vraag aan de s6 gebruikers

Is er iemand die de overstap heeft gemaakt van de note 4 naar de s6?
Heb nu de mogelijkheid om een s6 te bemachtigen maar twijfel nog..

Lees het graag terug, dank
Ik had de Note4 Edge bijna hetzelfde als de Note4
Hier hetzelfde als Dafmay S6 is sneller en vloeiender Is meer compact maar daar kies je voor. Beeld van de note 4 is ook mooi en als je dat gewend bent is het even wennen weer om naar de s6 te gaan.Ik heb het uiteindelijk gedaan voor de snellere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 20:40
Vraag ik heb nu een iPhone 64 gb waarvan 9 in gebruik is 32 gb voldoende wat houd je over na systeem software etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ok goed om terug te lezen. Momenteel is er geen noodzaak hierin maar omdat de mogelijkheid er is ga je er automatisch over nadenken.. :)

-Formaat heb ik geen moeite mee, vind de note lekker robuust en het scherm is prachtig. Lichter is handig maar geen must
-Snelheid.. ongetwijfeld dat de s6 sneller is maar de note4 is ook ongelooflijk snel (gebruik het met Nova launcher prime)
heb werkelijk nooit lag oid en bloatware ken ik ook niet :p
-Fingerprint scan; Ook hierin is de s6 zeker weten beter, dat lees ik terug maar met de note swipe ik omlaag en unlocked hij altijd, dus ook geen problemen mee

Wordt er niet makkelijker op.. of wel, is maar hoe je het bekijkt :)
Ik denk er nog even over na, bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:09:
Inmiddels meer mensen die de S6 (Edge) Gold hebben ontvangen, dus mijn vraag: Zijn ze echt zo vingerafdruk gevoelig? Bijvoorbeeld om de home button.
Ja vingerafdrukken zijn snel te zien. Een veegje met een microvezeldoekje volstaat.
vegetto1983 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:47:
Vraag ik heb nu een iPhone 64 gb waarvan 9 in gebruik is 32 gb voldoende wat houd je over na systeem software etc?
Zo'n 25 gb bij het 32 gb model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigF25 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:50:
Ok goed om terug te lezen. Momenteel is er geen noodzaak hierin maar omdat de mogelijkheid er is ga je er automatisch over nadenken.. :)

-Formaat heb ik geen moeite mee, vind de note lekker robuust en het scherm is prachtig. Lichter is handig maar geen must
-Snelheid.. ongetwijfeld dat de s6 sneller is maar de note4 is ook ongelooflijk snel (gebruik het met Nova launcher prime)
heb werkelijk nooit lag oid en bloatware ken ik ook niet :p
-Fingerprint scan; Ook hierin is de s6 zeker weten beter, dat lees ik terug maar met de note swipe ik omlaag en unlocked hij altijd, dus ook geen problemen mee

Wordt er niet makkelijker op.. of wel, is maar hoe je het bekijkt :)
Ik denk er nog even over na, bedankt voor de snelle reacties in ieder geval!
No problem :)

Lijkt mij inderdaad ook een clear-cut gevalletje van lekker doorgaan met de Note4...is een heerlijk toestel (beetje spijt dat ik 'm heb verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-10 07:55
Kiswum schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 15:38:
[...]

Ik heb het nu ruim 24 uur getest, maar ik heb het probleem niet. Ik verwacht ook niet dat ik het probleem zal krijgen. Mocht dat wel zo zijn, dan laat ik het even weten

Kun je verder meer gegevens over je klacht meegeven.
Heb je het bijvoorbeeld ook als je telefoon vrij is van extra software? Het lijkt een app/instelling te zijn die jij gebruikt. Hoe zit het met je SIM kaart, heel misschien ligt het daar wel aan. Aangezien je al een andere telefoon hebt, is het geen hardware probleem.

Om je verder te helpen kan ik je in ieder geval de volgende gegevens meegeven:
Toestel: Samsung S6 Edge 32GB, zwart
Wifi staat standaard altijd aan
KPN Wifi/FON heb ik gisteren ingeschakeld om het specifiek daarvoor te testen.
App versie: 1.1.1
Telefoon staat aan: 113:38:01 minuten
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Bedankt voor je hulp! Uiteindelijk heeft het geholpen om dit tooltje te draaien.dit Die heeft alle wifi gegevens verwijderd. Blijkbaar zat er een softwarefout in mijn wifi database. Nu doet hij het iig niet meer en dat is heel fijn:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 18:06

DjVe

Hatsaflats!

Zo de wireless lader is ook binnen, echter heb Ik de duurdere 920 gekregen in plaats van de beloofde 905. NICE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:35

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Nou, ik denk dat dit een mooi voorbeeld is. Ik heb sinds 10 april mijn Edge, vrouw krijgt net de hare (zwarte). Ziet het verschil, hedlerheid beiden op 100%, scherm-modus op Aanpasbaar display. Ik vind dat ze terug moet met toestel.

Afbeeldingslocatie: http://premieretv.nl/temp/RozeVsWit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beschuit schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:18:
Nou, ik denk dat dit een mooi voorbeeld is. Ik heb sinds 10 april mijn Edge, vrouw krijgt net de hare (zwarte). Ziet het verschil, hedlerheid beiden op 100%, scherm-modus op Aanpasbaar display. Ik vind dat ze terug moet met toestel.

[afbeelding]
Ja dit is duidelijk te zien, er ligt een waas over het zwarte toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:37:
Yep hierzo :) Blijft natuurlijk persoonlijk, maar ik ben blij met de overstap voornamelijk vanwege :

- compact formaat en veel lichter
- een heel stuk sneller en vooral vloeiender (mede dankzij snelle cpu, snel RAM en opslag geheugen, en lichtgewicht android TW)
- Veel minder Samsung bloatware
- vingerprintscanner werkt veel beter en handiger (plaatsen ipv vegen)
- look&feel (is heel erg persoonlijk uiteraard)

De Note4 daarentegen heeft als voordeel het fijne grote scherm...dat werkt net ff prettiger. Maar alles went... :)

Is er een *noodzaak* om over te stappen? Naar mijn mening niet perse. De Note 4 blijft een geweldig toestel.
Ik ben na de s4 ook over gestapt naar de note 3 en daarna heb ik de note 4 gekocht, altijd gedacht om bij de note reeks te blijven, tot ik de s6 edge zag, die moest ik dan weer hebben. Een top toesel, hier ook geen enkel probleem met het toestel. De note 4 heb ik uiteraard ook nog en doe ik liever nog niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beschuit schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 18:18:

[afbeelding]
Dat is zeker een goed voorbeeld om eindelijk aan iedereen te kunnen laten zien wat de 'miereneukers' ;) hier nu eigenlijk bedoelen met een slecht scherm en de roze tint.

Ik heb hetzelfde op alle 4 toestellen tot nu toe! Het is wel veel minder als op het toestel van jouw vrouw, maar het effect is hetzelfde...een rozige gloed. In ieder geval is mijn scherm in no way gelijk aan het rechterplaatje...dat is zoals het scherm moet zijn.

Ps een verzoekje : zou je misschien nog een foto kunnen maken maar dan met de scherm instelling op basis? Dan kan ik pas echt een goede vergelijking maken met mijn scherm. Alvast super bedankt voor de moeite!

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

OK, 8 foto's in volgorde: Aanpasbaar Display, Bioscoop, Foto, Basis. Helderheid op 100%. In het echt zie je de verschillen beter, lastig goed & scherp te fotograferen zonder macro...

Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/AanpasbaarDisplay1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/AanpasbaarDisplay2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Bioscoop1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Bioscoop2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Basis1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Basis2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geweldig...bedankt! Ps waar vind ik dat test-scherm?

Goh zo'n enorm verschil tussen beide telefoons! Ik ben dus toch niet gek ;) Mijn 4 telefoons hebben allemaal het gele en wazige scherm (Basis setting).

De vraag is nu...wat te doen? Neem ik hier genoegen mee of gaat nr 4 weer retour? En belangrijker...hoe ga ik er voor zorgen dat ik wel een correct toestel in handen krijg....ik heb werkelijk geen idee! :(

[ Voor 77% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:20:
+1 Dit is echt goed zichtbaar ben hier wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

Play store, heet Screen Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:09:
Denk dat het heel persoonlijk is want ik heb totaal geen last van vingerafdrukken. Kennelijk heb ik geen vette vingers.

Misschien als de oleophobic laagje eraf is dat er dan wel sneller vingerafdrukken te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goh zo'n enorm verschil tussen beide telefoons! Ik ben dus toch niet gek ;) Mijn 4 telefoons hebben allemaal het gele en wazige scherm (Basis setting).

De vraag is nu...wat te doen? Neem ik hier genoegen mee of gaat nr 4 weer retour? En belangrijker...hoe ga ik er voor zorgen dat ik wel een correct toestel in handen krijg....ik heb werkelijk geen idee! :(
Basis is sowieso wat gelig oftewel warmwit. Nu zie je twee telefoons naast elkaar en is de ene geler als de ander maar hoe weet je nou of jouw telefoon net zo geel is als die op de foto.

Mijn S6 vind ik aardig goed en helder. Wit is gewoon wit.
Leg ik hem naast de iPhone dan lijkt de S6 opeens gelig omdat het wit van de iPhone koeler is.
Leg je de iPhone naast een Xperia Z3 dan lijkt de iPhone opeens weer gelig omdat de Z3 heel koelwit is.

Onze ogen passen zich erg snel aan en kunnen ons voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou bijna denken als je terug gaat naar de winkel,dat ze ons voor gek verklaren. Maar ik ga het toch echt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:48:
[...]

Basis is sowieso wat gelig oftewel warmwit. Nu zie je twee telefoons naast elkaar en is de ene geler als de ander maar hoe weet je nou of jouw telefoon net zo geel is als die op de foto.

Mijn S6 vind ik aardig goed en helder. Wit is gewoon wit.
Leg ik hem naast de iPhone dan lijkt de S6 opeens gelig omdat het wit van de iPhone koeler is.
Leg je de iPhone naast een Xperia Z3 dan lijkt de iPhone opeens weer gelig omdat de Z3 heel koelwit is.

Onze ogen passen zich erg snel aan en kunnen ons voor de gek houden.
Dat is mij allemaal welbekend hoor. En nee, ik maak ihb de vergelijking met mijn vorige Note 4...al vanaf de eerste S6 had ik duidelijk het gevoel dat de schermkleur een stuk geliger was. En dat is tm het laatste huidige (4e) toestel hetzelfde.

En de vergelijkings afbeeldingen zeggen meer dan voldoende...het verschil tussen 2 dezelfde toestellen daar gaat het om. En ja, verschillende mensen, verschillende ogen en interpretatie...maar ik heb nooit door andere ogen gekeken ;) Maw mijn frame-of-reference is niet gewijzigd.

Mijn S6 heeft zeer duidelijk het gelige/wazige scherm van de linker-afbeeldingen in de vergelijking...dat is zeer duidelijk te zien, geen twijfel mogelijk.

Tja...zoals ik al scheef, waar neem je genoegen mee...dat is de hamvraag. Is het scherm op mijn S6 dermate slecht dat het niet voldoet? Nee, zeer zeker niet! Maar zijn de kleuren te warm (richting geel)...jazeker! Kan ik daar mee leven? Jury is still out on that one! :)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:53:
[...]

Je zou bijna denken als je terug gaat naar de winkel,dat ze ons voor gek verklaren. Maar ik ga het toch echt doen.
Juist niet toch! We laten ze gewoon de post van Beschuit zien...ik bedoel hoe duidelijker wil/kan je het hebben qua verschillen op een en hetzelfde (type) toestel.

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik vraag me af wanneer je mag klagen? Hoe warm moet de kleur zijn om niet meer als wit te tellen?
Ik ben blij met mijn S6 en installeer bewust de display tester niet omdat ik me wellicht ga storen aan iets wat ik nu niet zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30

m-buurman

hmmm...coffee!!

Krijg het idee dat er nog steeds niet te gebruiken bloatware op staat. Er wordt bijvoorbeeld continu een mapje Yahoo/Liveweather aangemaakt met afbeeldingen van hier in de omgeving maar de app zelf is nergens te vinden. De weer app wordt aangedreven door accuweather..

Heb een non-edge S6 trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door m-buurman op 01-05-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 00:58

invincible30

Psn: pelter29

Bij de iPhone en iPad heb je ook deze verschillen wat betreft tinten vh scherm.
Komt doordat de displays door verschillende fabrikanten worden geproduceerd.

Wellicht ook het geval bij Samsung?

Volgens mij heeft een groot deel vd bezitters van smartphones ook een verkeerd beeld van wat een "correcte" witweergave is.
Vooral Lcd schermen hebben de neiging om wit meer als blauw weer te geven.

Mijn galaxy s3 heeft ook een iets gelige tint. Hetzelfde geldt voor mijn iPad.
Ik vind het wel prettig, wat rustiger voor de ogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de term 'correct' is eigenlijk inderdaad niet juist en ik heb 'm deels ten onrechte gebruikt. Wat ik eigenlijk bedoel is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur (ook nav ervaring/gewenning).

De linker-afbeelding komt op mij over als te gelig en daarom niet juist in mijn ogen (persoonlijke voorkeur / stukje gewenning).

De rechter-afbeelding komt op mij veel meer kleur-getrouw over. Waarom denk ik dat? Omdat ik het vergelijk met mijn vorige toestel de Note 4. Dit was het allereerste toestel dat uit de tests van Displaymate kwam als subliem scherm qua (o.a.) kleurechtheid (dwz zo dicht mogelijk bij de industrienorm).

Nu is dat niet de be-all-end-all natuurlijk en iedereen zal zijn/haar eigen voorkeur hebben. Voor mij persoonlijk vond ik de kleur-stelling van het Note 4 scherm echter ontzettend goed/fijn (you name it).

En dat is mijn referentiepunt geworden. Als ik nu het scherm van de S6 daarmee vergelijk dan lijkt dat dus niet correct. En ik denk dat ik daar wel eens gelijk in kan hebben. Dwz als je als referentiepunt neemt de kleurstelling van het scherm van de Note4 dan is de S6 veel te gelig.

Enfin..lang verhaal kort. Zoals ik al zie...ik ben er persoonlijk nog niet uit. Het scherm is prima, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk wel te gelig. Aan de andere kant, het is ook een stukje gewenning denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 01-05-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
m-buurman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:19:
Krijg het idee dat er nog steeds niet te gebruiken bloatware op staat. Er wordt bijvoorbeeld continu een mapje Yahoo/Liveweather aangemaakt met afbeeldingen van hier in de omgeving maar de app zelf is nergens te vinden. De weer app wordt aangedreven door accuweather..

Heb een non-edge S6 trouwens.
Niet toevallig het weer als vergrendelscherm ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48
Stolpert schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor je hulp! Uiteindelijk heeft het geholpen om dit tooltje te draaien.dit Die heeft alle wifi gegevens verwijderd. Blijkbaar zat er een softwarefout in mijn wifi database. Nu doet hij het iig niet meer en dat is heel fijn:)
Graag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling! Ik hoop dat anderen er ook iets aan zullen hebben.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenomeno24
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-10 13:48
dafmay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:29:
Ja de term 'correct' is eigenlijk inderdaad niet juist en ik heb 'm deels ten onrechte gebruikt. Wat ik eigenlijk bedoel is natuurlijk mijn persoonlijke voorkeur (ook nav ervaring/gewenning).

De linker-afbeelding komt op mij over als te gelig en daarom niet juist in mijn ogen (persoonlijke voorkeur / stukje gewenning).

De rechter-afbeelding komt op mij veel meer kleur-getrouw over. Waarom denk ik dat? Omdat ik het vergelijk met mijn vorige toestel de Note 4. Dit was het allereerste toestel dat uit de tests van Displaymate kwam als subliem scherm qua (o.a.) kleurechtheid (dwz zo dicht mogelijk bij de industrienorm).

Nu is dat niet de be-all-end-all natuurlijk en iedereen zal zijn/haar eigen voorkeur hebben. Voor mij persoonlijk vond ik de kleur-stelling van het Note 4 scherm echter ontzettend goed/fijn (you name it).

En dat is mijn referentiepunt geworden. Als ik nu het scherm van de S6 daarmee vergelijk dan lijkt dat dus niet correct. En ik denk dat ik daar wel eens gelijk in kan hebben. Dwz als je als referentiepunt neemt de kleurstelling van het scherm van de Note4 dan is de S6 veel te gelig.

Enfin..lang verhaal kort. Zoals ik al zie...ik ben er persoonlijk nog niet uit. Het scherm is prima, maar persoonlijk vind ik het eigenlijk wel te gelig. Aan de andere kant, het is ook een stukje gewenning denk ik.
Je bent een perfectionist, derhalve zal je weer terug naar de winkel gaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenomeno24 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:39:
[...]

Je bent een perfectionist, derhalve zal je weer terug naar de winkel gaan :*)
:) Ben bang dat je gelijk hebt....vwb het perfectionist deel. Maar of ik voor een 5e toestel ga, dat betwijfel ik eigenlijk. Ben er zolangzamerhand wel een beetje klaar mee ;) Dus of het toestel inleveren en wachten op een nieuwe batch, of wachten op de Note 5....of gewoon dit toestel houden...er is niet veel mis mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Gismo1979 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:30:
[...]

Niet toevallig het weer als vergrendelscherm ingesteld?
Als je daarmee bedoelt dat ik naast de tijd het weer zie, dan ja. Maar het verklaard niet de map met de bestanden(die afbeeldingen zijn) die ik nergens kan bekijken/gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:58
Heerlijk dit....zet een zwarte s6 naast een witte edge en kijk dan naar de schermen.....ooit van optische illusie gehoord? Deze foto zijn niet te beoordelen. Zet een witte naast een witte of een zwarte naast een zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 20:59:
[...]

Juist niet toch! We laten ze gewoon de post van Beschuit zien...ik bedoel hoe duidelijker wil/kan je het hebben qua verschillen op een en hetzelfde (type) toestel.
Weet je wat ik wel raar vindt, mijn eerste toestel stond toen nog de eerste firmware op. Daar kwam vrij snel een update voor. Maar toen ik dat toestel ging omruilen na 10 dagen, stond daar al de laatste nieuwe firmware op. Mijn vraag is nu of het dan ook een nieuwe batch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:58:
[...]

Weet je wat ik wel raar vindt, mijn eerste toestel stond toen nog de eerste firmware op. Daar kwam vrij snel een update voor. Maar toen ik dat toestel ging omruilen na 10 dagen, stond daar al de laatste nieuwe firmware op. Mijn vraag is nu of het dan ook een nieuwe batch is?
Op zich wel apart inderdaad. Maar dan zou je denk ik toch ook een nieuwere manufacturing date moeten vinden in de Samsung info app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
m-buurman schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Als je daarmee bedoelt dat ik naast de tijd het weer zie, dan ja. Maar het verklaard niet de map met de bestanden(die afbeeldingen zijn) die ik nergens kan bekijken/gebruiken
Nee je kunt bij achtergronden ook een weerafbeelding laten weergeven en dan komt de eerste keer een melding van Yahoo. Weet alleen niet meer wat die melding was.

Zag de map bij mij er ook op staan. Geen idee waar die vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit

beschuit

bvbal79 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:52:
Heerlijk dit....zet een zwarte s6 naast een witte edge en kijk dan naar de schermen.....ooit van optische illusie gehoord? Deze foto zijn niet te beoordelen. Zet een witte naast een witte of een zwarte naast een zwarte
Niet zo'n slimme opmerking. Er is toch echt verschil in de schermen en die smalle randjes erom heen hebben nauwlijks invloed.

Afbeeldingslocatie: http://www.premieretv.nl/temp/Sure.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Tuurlijk zit er verschil de linker is iets geler en de rechter is wat blauwer.
Ik weet ook zeker dat als je 50 S6en naast elkaar legt ze allemaal verschillen van elkaar qua wit. Ik heb het natuurlijk niet over de vlekken want dat mag natuurlijk niet.

[ Voor 52% gewijzigd door dave1972 op 01-05-2015 22:51 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Let wel dat aanpasbaar display geen referentie mag zijn.

Met aanpasbaar display wordt de kleurtemperatuur automatisch geregeld en veranderd wanneer nodig.
Ik zie wel eens wit veranderen van warm naar koel en andersom.

Een andere vaste modus is beter.

Persoonlijk houd ik ook meer van koeler wit en gelukkig is mijn scherm redelijk wit. Als referentie heb ik dan de iPhone.

Toch jammer dat er veel verschil in de schermen zit. Niet dat me dit verbaasd want ik denk dat alle telefoons dit hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 11:52
Ik kom van een m7.
1. Heb een vraag mbt zoomen van tekst tijdens het surfen. Ik was gewend dat het stukje tekst waarop ik inzoomde, automatisch passend gemaakt werd in het scherm. Ik krijg dit op de s6 nog niet voor elkaar. Als ik zoom worden enkel de letters groter en wordt het stukje tekst niet passend gemaakt voor het scherm. Is dit een instelling?

2. Ik probeer S-planner te gebruiken. Ik zie echter dat niet iedereen verjaardag vanuit facebook is toegevoegd. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Heb alles al gesynchroniseerd, maar kan bij agenda's ook geen fb agenda selecteren.

3. Is het mogelijk dat de contacten zonder fb toch automatisch een foto krijgen toegewezen, die ze in Whatsapp gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door Monda op 02-05-2015 00:26 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-12-2023
Volgens een KPN verkoper is de Iphone witter dan de Samsung Galaxy S6. Dit heeft puur met het scherm te maken. Wit is echt wit bij Iphone. Maar goed ik las vandaag een ander groot probleem met het RAM geheugen. Die schijnt niet optimaal te werken en men is hard bezig met een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:39
Ik denk dat Amoled de neiging heeft om snel geler te worden. Als ik de vele S5's zie in winkels die er gewoon geel uitzien en ook nog eens ingebrand zijn dan twijfel ik toch sterk over de consistentie van Amoled panelen in het algemeen. Bij LCD heb ik dit soort degradatie nog nooit meegemaakt.

Ben daarom dus niet zo'n voorstander meer van Amoled. Het is prachtig als het nieuw is, maar na een jaar of langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 20:39
ik heb net ook even gekeken maar ik zie geen verschil gelukkig. dnek dat ik een van die mensen ben die geluk heeft. PS gister net mijn wirless charger gekregen, is echt geinig. hij is heel licht en de kleuren zijn ook cool. (blauw tijdens laden en groen wanneer klaar)

Ook leuk was dat ik de upgrade kreeg (PG920i) ter waaarde van 50 euro, want de oude van 25 euro waren op :D.

+1 voor samsung in mijn geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19

Steeffoon

Smartphone-nerd

JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:04:
Ik denk dat Amoled de neiging heeft om snel geler te worden. Als ik de vele S5's zie in winkels die er gewoon geel uitzien en ook nog eens ingebrand zijn dan twijfel ik toch sterk over de consistentie van Amoled panelen in het algemeen. Bij LCD heb ik dit soort degradatie nog nooit meegemaakt.

Ben daarom dus niet zo'n voorstander meer van Amoled. Het is prachtig als het nieuw is, maar na een jaar of langer?
Daar ben ik ook bang voor. Op de lange termijn, als het erger wordt of in ieder geval de kans veel groter maakt, waarom zou Samsung dan voor AMOLED kiezen?

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Steeffoon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:16:
[...]

Daar ben ik ook bang voor. Op de lange termijn, als het erger wordt of in ieder geval de kans veel groter maakt, waarom zou Samsung dan voor AMOLED kiezen?
Ik denk voornamelijk om onderscheidend te zijn van de rest. Alleen krijg je de rekening als koper dus na de garantietermijn gepresenteerd.. Ik ben de afgelopen dagen flink aan het kijken naar toestellen in o.a. de MM en zelfs nieuwe modellen als de A5 en de Alpha vertonen al inbrandverschijnselen.

Het is niet voor niets denk ik dat andere grote merken er niet aan beginnen. Wel eens een iPhone gezien met Amoled? Mij is de levensduur van Amoled te kort en ga wel een telefoon kopen met een goed IPS scherm. Welke dat is weet ik nog niet, wacht wel even op reviews van de G4.

Feit is dat bij mijn stokoude en baggertrage Galaxy R met Super LCD panel wit nog steeds perfect wit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 00:37:
[...]
Wel eens een iPhone gezien met Amoled?
Wel een apple horloge. Grote kans dat apple niet aan de juiste amoled schermen kon komen (voor de juiste prijs) voor de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Laatst online: 07-10 00:54
Vannacht is het me opgevallen dat mijn flitslicht heel lichtjes brandt. Dit is volgens mij de flashlight bug wat sommigen ook hebben. Is me eerder nooit opgevallen. Zo ver ik het weet had ik dit eerst niet.. Echt wel vervelend het blijft maar aan.. Ik heb van alles geprobeerd, maar helpt niet. Zal ik naar vodafone gaan of op samsungs fix update wachten..?

Heeft iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Gismo1979 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 22:31:
[...]

Nee je kunt bij achtergronden ook een weerafbeelding laten weergeven en dan komt de eerste keer een melding van Yahoo. Weet alleen niet meer wat die melding was.

Zag de map bij mij er ook op staan. Geen idee waar die vanaf komt.
Gevonden!! Het is inderdaad een achtergrond optie maar enkel voor het vergrendel scherm. Superbedankt Gismo1979

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mstiic schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 06:35:
Vannacht is het me opgevallen dat mijn flitslicht heel lichtjes brandt. Dit is volgens mij de flashlight bug wat sommigen ook hebben. Is me eerder nooit opgevallen. Zo ver ik het weet had ik dit eerst niet.. Echt wel vervelend het blijft maar aan.. Ik heb van alles geprobeerd, maar helpt niet. Zal ik naar vodafone gaan of op samsungs fix update wachten..?

Heeft iemand anders dit probleem ook?
Als je dit topic doorleest zijn er idd mensen die er ook last van hebben. Ik snap alleen jou vraag niet, als jij zoiets hebt ik ga er mee terug, dan ga je terug, wil je wachten op een update dan doe je dat......simpel toch.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mstiic
  • Laatst online: 07-10 00:54
dave1972 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 08:08:
[...]

Als je dit topic doorleest zijn er idd mensen die er ook last van hebben. Ik snap alleen jou vraag niet, als jij zoiets hebt ik ga er mee terug, dan ga je terug, wil je wachten op een update dan doe je dat......simpel toch.
Was nog veelste vroeg voor me. Als ik naar vodafone ga krijg ik dan een nieuwe toestel of gaan ze die van mij opsturen en moet ik daarop wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mstiic schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Was nog veelste vroeg voor me. Als ik naar vodafone ga krijg ik dan een nieuwe toestel of gaan ze die van mij opsturen en moet ik daarop wachten?
Ik weet 't niet ik werk niet bij Vodafone .... bel en vraag dan weet je direct 't antwoord ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:19

Steeffoon

Smartphone-nerd

[...]

Ik denk voornamelijk om onderscheidend te zijn van de rest. Alleen krijg je de rekening als koper dus na de garantietermijn gepresenteerd.. Ik ben de afgelopen dagen flink aan het kijken naar toestellen in o.a. de MM en zelfs nieuwe modellen als de A5 en de Alpha vertonen al inbrandverschijnselen.

Het is niet voor niets denk ik dat andere grote merken er niet aan beginnen. Wel eens een iPhone gezien met Amoled? Mij is de levensduur van Amoled te kort en ga wel een telefoon kopen met een goed IPS scherm. Welke dat is weet ik nog niet, wacht wel even op reviews van de G4.

Feit is dat bij mijn stokoude en baggertrage Galaxy R met Super LCD panel wit nog steeds perfect wit is.
Daar heb je zeker een punt. Ik heb wel mijn keuze gemaakt. Ik heb de LG G4 gepreorderd en ga maandag terug met de S6. Zolang Samsung AMOLED schermen gebruikt, hoef ik geen Samsung. Of ze moeten de kwaliteitscontroles een stuk nauwer nemen... :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-10 18:26
Blijkaar gebruikt samsung verschillende sensors, een samsung en wat je mag verwachten een sony sensor. Dit had de note4 ook, maar niks is nog bevestigd. Kan ook zijn dat het door de firmware komt en dat hij een ander naam geeft voor de sensor volgens een post. Ik heb een sony sensor, maar volgens mij hoef je er niet zo druk te maken, want ik ben nog geen s6/s6e tegen gekomen die een slecht plaatje schiet.

http://forum.xda-develope...socell-vs-imx240-t3097817

#Edit#
Met *#34971539# en dan isp check kun je je sensor checken.

[ Voor 6% gewijzigd door An1mA op 02-05-2015 13:14 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wel eens een iPhone gezien met Amoled?
Wat bedoel je te zeggen?
Als een iphone het niet heeft dan kan het niets zijn?

Grapjas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Amoled is de toekomst omdat het vele voordelen heeft.

Geruchten zijn dat Apple ook oled panelen gaat gebruiken.

Inbranden zou kunnen. Ik heb het nog niet gezien bij de S4 en S5. Misschien na verloop van tijd. Vergeet niet dat bij een Mediamarkt de toestellen continu aan staan en niet 4 uurtjes per dag zoals bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:25:
[...]

Amoled is de toekomst omdat het vele voordelen heeft.

Geruchten zijn dat Apple ook oled panelen gaat gebruiken.

Inbranden zou kunnen. Ik heb het nog niet gezien bij de S4 en S5. Misschien na verloop van tijd. Vergeet niet dat bij een Mediamarkt de toestellen continu aan staan en niet 4 uurtjes per dag zoals bij normaal gebruik.
Ik denk dat je daar een goed punt hebt,gemiddeld 12 uur per dag op de hoogste resolutie stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:17:
[...]

Je dient die andere themes te downloaden.
Als het goed is komen er binnenkort een hoop nieuwe in.
Maar idd... al aanwezige waren inderdaad meer toegeent op Asiatische mensen (die houden erg van dat Hello Kitty achtige kleuren/cartoons)
Dat bedoel ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boneka schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:53:
Volgens een KPN verkoper is de Iphone witter dan de Samsung Galaxy S6. Dit heeft puur met het scherm te maken. Wit is echt wit bij Iphone. Maar goed ik las vandaag een ander groot probleem met het RAM geheugen. Die schijnt niet optimaal te werken en men is hard bezig met een update!
Neutraal wit is 6500k

De S6 heeft een kleurtemperatuur van 6500k dus theoretisch perfect neutraal wit
http://www.displaymate.co...tOut_1.htm#Color_Accuracy

De iPhone heeft een kleurtemperatuur van rond de 7000k, dus koeler wit. http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm#Table

Dus de uitspraak van wit is echt wit bij de iPhone is niet correct.

[ Voor 8% gewijzigd door Garret1410 op 02-05-2015 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garret1410 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Neutraal wit is 6500k

De iPhone heeft een kleurtemperatuur van rond de 7000k, dus koeler wit. http://www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm#Table

Klopt helemaal.
In de juiste stand zijn de kleuren nagenoeg perfect

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je te zeggen?
Als een iphone het niet heeft dan kan het niets zijn?

Grapjas
Dat bedoelde ik dus juist NIET te zeggen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Apple fan, integendeel. Wat ik wel probeerde duidelijk te maken is dat een veelverkopend merk als Apple niet voor niets geen Amoled toepast. Ik ben dan ook razend benieuwd naar de ervaringen met de S6 over pak 'em beet een half tot heel jaar en hoe ze er dan uit zien bij de Mediamarkt. Zouden de nu prachtige witte Amoled panelen er dan net zo smoezelig en gelig uitzien als die van de S5 (en de A5 en Alpha) die nu bij de MM liggen? Die laatste twee liggen er volgens mij nog niet eens een half jaar.. Go figure.

Dat ze daar veel vaker aanstaan dan bij normaal gebruik is absoluut waar.....maar dat geldt net zo goed voor de LCD telefoons die er naast liggen en waar inbranden niet optreedt. Zolang Amoled nog steeds inbrand is het naar mijn mening nog steeds inferieur aan LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:31:
Ik kom van een m7.
1. Heb een vraag mbt zoomen van tekst tijdens het surfen. Ik was gewend dat het stukje tekst waarop ik inzoomde, automatisch passend gemaakt werd in het scherm. Ik krijg dit op de s6 nog niet voor elkaar. Als ik zoom worden enkel de letters groter en wordt het stukje tekst niet passend gemaakt voor het scherm. Is dit een instelling?

2. Ik probeer S-planner te gebruiken. Ik zie echter dat niet iedereen verjaardag vanuit facebook is toegevoegd. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Heb alles al gesynchroniseerd, maar kan bij agenda's ook geen fb agenda selecteren.

3. Is het mogelijk dat de contacten zonder fb toch automatisch een foto krijgen toegewezen, die ze in Whatsapp gebruiken?
De stock browser en chrome ondersteunen dit niet helaas. Maar er zijn genoeg andere browser te krijgen die dit wel doen zoals Opera en Dolphin. Text Reflow noemen ze dit.
De stock browser heeft wel een handigheidje en dat is de leesmodus. Bovenin de adresbalk kom een R te staan. Als je daarop drukt krijg je een aangepaste website.

2. Geen idee

3. Er is een app voor maar weet niet of het werkt.
Google Play: Contact Photo Sync

[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 02-05-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
Niet mee eens, het gaat erom of het inbrand bij een normale of bijvoorbeeld 2x de normale gebruiksduur.
Als referentie een telefoon nemen die 16 uur per dag aanstaat terwijl een normale telefoon 2 a 4 uur schermtijd heeft is geen eerlijk vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Steeffoon schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:36:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Ik heb wel mijn keuze gemaakt. Ik heb de LG G4 gepreorderd en ga maandag terug met de S6. Zolang Samsung AMOLED schermen gebruikt, hoef ik geen Samsung. Of ze moeten de kwaliteitscontroles een stuk nauwer nemen... :)
Met kwaliteitscontrole heeft het denk ik weinig te maken. Inbranden is inherent aan de gebruikte technologie.
De G4 is een mooie alternatieve keuze en het is een mooi toestel. Staat hoog op mijn lijstje. Eerst maar eens wat reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
An1mA schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:12:
Blijkaar gebruikt samsung verschillende sensors, een samsung en wat je mag verwachten een sony sensor. Dit had de note4 ook, maar niks is nog bevestigd. Kan ook zijn dat het door de firmware komt en dat hij een ander naam geeft voor de sensor volgens een post. Ik heb een sony sensor, maar volgens mij hoef je er niet zo druk te maken, want ik ben nog geen s6/s6e tegen gekomen die een slecht plaatje schiet.

http://forum.xda-develope...socell-vs-imx240-t3097817

#Edit#
Met *#34971539# en dan isp check kun je je sensor checken.
bij mij ook Sony.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
jopie schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:08:
Niet mee eens, het gaat erom of het inbrand bij een normale of bijvoorbeeld 2x de normale gebruiksduur.
Als referentie een telefoon nemen die 16 uur per dag aanstaat terwijl een normale telefoon 2 a 4 uur schermtijd heeft is geen eerlijk vergelijk.
Als er twee toestellen even lang aan staan, de ene is een Amoled, de andere een LCD en na een half jaar van dagelijks zwaar gebruik (bijv. in een winkel zoals de MM) heeft de Amoled een vergeeld en ingebrand scherm, het LCD exemplaar echter niet en ziet er nog uit als nieuw, is dat dan geen eerlijk vergelijk? Trouwens, de meeste telefoons die ik zag stonden allemaal op zwart en alleen als je de telefoon oppakte en het scherm aanraakte gingen ze aan, dus 16 uur per dag on screen time is onrealistisch.

Natuurlijk zal het verschijnsel veel minder snel optreden bij zuinig/weinig gebruik, maar vroeg of laat treedt het toch op, gezien de vele reacties als je een simpele search op Google doet op "Inbranden S2", S3, S4 en S5. En het is niet alleen het inbranden wat me stoort, ook het vergelen waarbij wit niet meer wit is en de helderheid sterk terugloopt. Veel sterker dan de LED backlight van LCD schermen.

Ik ben echt niet tegen de Amoled techniek an sich (het scherm van de S6 is echt adembenemend mooi, het mooiste wat ik ooit gezien heb), maar ik heb alleen mijn bedenkingen over de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 minuten op internet bezig en de galaxy s6 edge voelt heel warm aan aan de rechterkant, aan de power button. Nog iemand last van. Het metaal voelt wel erg warm aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:31:
5 minuten op internet bezig en de galaxy s6 edge voelt heel warm aan aan de rechterkant, aan de power button. Nog iemand last van. Het metaal voelt wel erg warm aan
Geen last van naar 5 minuten internet
Of zit je buiten met een zwarte versie in de zon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Als er twee toestellen even lang aan staan, de ene is een Amoled, de andere een LCD en na een half jaar van dagelijks zwaar gebruik (bijv. in een winkel zoals de MM) heeft de Amoled een vergeeld en ingebrand scherm, het LCD exemplaar echter niet en ziet er nog uit als nieuw, is dat dan geen eerlijk vergelijk?
Je hebt gelijk, als je na een half jaar kijkt wel, dan zit je op ongeveer 2 jaar normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Geen last van naar 5 minuten internet
Of zit je buiten met een zwarte versie in de zon :)
Heb wel een zwarte versie, maar zit binnen, en hier geen zon te bespeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monda schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 23:31:
Ik kom van een m7.
Probeer UC Browser eens...kans is groot dat deze de mogelijkheid heeft. Een geweldig fijne browser...ik ben geheel over van Chrome / stock browser.

https://play.google.com/s...ails?id=com.UCMobile.intl

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 02-05-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Nu online
dafmay schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:38:
[...]

Probeer UC Browser eens...kans is groot dat deze de mogelijkheid heeft. Een geweldig fijne browser...ik ben geheel over van Chrome / stock browser.

Google Play: UC Browser for Android – Android Apps on Google Play
Die heeft het, ik gebruik het zelf ook. Echter toch weer terug naar Chrome, daar vind ik het tab gebruik veel handiger, en de meeste pagina's zijn toch voorbereid op mobiele weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Garret1410 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:36:
[...]

Neutraal wit is 6500k

Zal ze eens na elkaar houden. Mijn collega heeft een gloednieuwe Iphone.

Moet zeggen na een week vind ik de Samsung nog steeds een klasse telefoon, maar de inkijkhoek had beter gemoeten. Moet toch wel wennen als ik hem neerleg en er dus relatief schuin op kijk Dan zie je gelijk die groene blauwe waas. Beetje jammer voor zo'n duur toestel. Voor de rest weinig te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
jopie schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:35:
[...]

Je hebt gelijk, als je na een half jaar kijkt wel, dan zit je op ongeveer 2 jaar normaal gebruik.
Ook niet helemaal, afhankelijk van wat de toestellen in de mm laten zien die 16 uur per dag. Is het alleen het homescreen, iets wat jouw toestel toch niet doet 4 uur per dag of staan ze allemaal op een demo stand (niet in mijn dichtstbijzijnde mm).
Daarnaast, blijven ze niet gewoon 24 uur aan? Nog nooit om 1 uur bij een gesloten mm wezen kijken, maar hier blijft in ieder geval het licht aan na sluitingstijd, misschien ook de telefoons wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hier een simpel voorbeeld van een reactie op Androidworld van iemand wiens Whatspp is ingebrand. Dit is één van de vele voorbeelden.

Echt jammer hoor, ik wou dat ik ongelijk had. Ik stond op het punt mijn eerste Amoled toestel te halen omdat ik overtuigd was dat de vroegere inbrandproblemen al lang niet meer bestonden, net zoals bij plasma destijds. Het liefst natuurlijk die prachtige S6, maar omdat ik die toch wel erg prijzig vind wou ik voor de S5 Plus gaan, een vernieuwde versie van de S5.

Pas toen ik ze ging bekijken in winkels schrok ik mij zogezegd een hoedje.. Wil toch pas van de zomer een nieuw toestel halen, eens kijken of er ook klachten komen bij de S6 die er dan al weer een tijdje is of anders een G4 halen. Of de Sony Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:13:
Hier een simpel voorbeeld van een reactie op Androidworld van iemand wiens Whatspp is ingebrand. Dit is één van de vele voorbeelden.

Echt jammer hoor, ik wou dat ik ongelijk had. Ik stond op het punt mijn eerste Amoled toestel te halen omdat ik overtuigd was dat de vroegere inbrandproblemen al lang niet meer bestonden, net zoals bij plasma destijds. Het liefst natuurlijk die prachtige S6, maar omdat ik die toch wel erg prijzig vind wou ik voor de S5 Plus gaan, een vernieuwde versie van de S5.

Pas toen ik ze ging bekijken in winkels schrok ik mij zogezegd een hoedje.. Wil toch pas van de zomer een nieuw toestel halen, eens kijken of er ook klachten komen bij de S6 die er dan al weer een tijdje is of anders een G4 halen. Of de Sony Z4.
Ja ja 't is allemaal wat, de iPhone zou snel buigen etc ( waar ik geen last van had ) hoor je helemaal niks meer over. Heb de indruk dat er bepaalde mensen echt aan het zoeken zijn om maar wat negatiefs te vinden aan de telefoon. Mijn vrouw heeft al jaren de Galaxy note lijn en nog nooit iets van inbranden gezien.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:51:
[...]

Ja ja 't is allemaal wat, de iPhone zou snel buigen etc ( waar ik geen last van had ) hoor je helemaal niks meer over. Heb de indruk dat er bepaalde mensen echt aan het zoeken zijn om maar wat negatiefs te vinden aan de telefoon. Mijn vrouw heeft al jaren de Galaxy note lijn en nog nooit iets van inbranden gezien.
Ai wat een open-deur...wie durft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:13:
Galaxy Nexus hè, geen s6. Van twee en een half jaar geleden, amoled heeft wel wat vooruitgang geboekt in die tijd.

Sowieso kun je beter in dit topic je klachten kwijt:
[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 02-05-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 17:58:
[...]

Ai wat een open-deur...wie durft? ;)
Oude note 3 volop gebruikt
Nergens last van wat betreft inbranden.

Daarbij heeft de Nexus 6 een heel ander Amoled scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Iemand al een goede bike mount gevonden voor de S6? Ik vind die dingen op www.thinkbiologic.com er wel gaaf uitzien, maar daar staat de S6 niet bij. De site ziet er wat gedateerd uit. En de WHERE TO BUY leidt je naar een of ander import-bureautje.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Fly-guy schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:04:
[...]

Galaxy Nexus hè, geen s6. Van twee en een half jaar geleden, amoled heeft wel wat vooruitgang geboekt in die tijd.
Ik had het er ook maar neergezet als voorbeeld. Ben ook wel zeker dat Amoled vooruitgang heeft geboekt en ik hoop echt dat dat het geval is met de S6, want met de S5 ben ik niet erg overtuigd gezien de vele ingebrande schermen die ik met EIGEN ogen heb gezien.
Sowieso kun je beter in dit topic je klachten kwijt:
[Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen
Waarom? Ik heb geen klachten over (het scherm) van de S6 aangezien ik er over geen beschik. Maar blijkbaar mag er van sommigen hier niet over Amoled gediscussieerd worden, "want als je iets zoekt vind je altijd wel wat negatiefs."

Nou, slotje op het topic dan maar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

bvbal79 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 21:52:
Geloof me, ik heb ik een winkel exact een zelfde soort vergelijk gemaakt.

2 nieuwe toestellen uit door en het demo exemplaar van Samsung in de winkel (zonder GSM antennes)...
Het demo exemplaar had ver weg het beste scherm, de beide productie modellen had zo'n idoot veel verschil in scherm zitten (qua kleuren) dat dit bijna schokkend was.

Dan heb ik het nog niet over de vermeende "rood/rose" vlekken en grijze clouding in witte schermen.

Het is mij naar 4 toestellen wel duidelijk, het is een hele mooie telefoon, maar de kwaliteit van de schermen is totaal niet consistent. Naar mijn mening heeft Samsung de kwaliteitscontrole behoorlijk laten varen om maar te kunnen leveren.

Kortom, ik wacht wel even, ik heb nog geen idee wat ik ga doen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
JazzySOB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:23:
[...]

Ik had het er ook maar neergezet als voorbeeld. Ben ook wel zeker dat Amoled vooruitgang heeft geboekt en ik hoop echt dat dat het geval is met de S6, want met de S5 ben ik niet erg overtuigd gezien de vele ingebrande schermen die ik met EIGEN ogen heb gezien.

[...]

Waarom? Ik heb geen klachten over (het scherm) van de S6 aangezien ik er over geen beschik. Maar blijkbaar mag er van sommigen hier niet over Amoled gediscussieerd worden, "want als je iets zoekt vind je altijd wel wat negatiefs."

Nou, slotje op het topic dan maar? :/
Niemand zegt dat je niets negatiefs mag zeggen, echter wil je het hebben over een potentieel probleem met het scherm, waar nu nog niets over bekend is, dan is dat topic waarschijnlijk beter, aangezien dat topic speciaal gaat over het scherm. Het is ook geen klachten topic, maar ervaring, iets wat jij specifiek zoekt.

En uiteraard mag je als potentiële klant je afvragen of de eigenschappen van een amoled scherm voldoen aan jouw persoonlijke verwachtingen, echter ik zou niet zomaar observaties van toestellen in de MM gebruiken om je beslissing te nemen, aangezien je geen flauw idee hebt onder welke omstandigheden die toestellen daar werken. Inderdaad info vragen op een forum is beter en laten we daar nu net een apart topic voor hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ken mensen genoeg met een oude note2 of S4 en die hebben nergens last van.

Ik ontken absoluut niet dat het probleem er niet is maar het zal per persoon verschillen hoe de telefoon gebruikt wordt.

Ik heb toch elke jaar of twee jaar een nieuw toestel dus maak me geen zorgen.

Ik heb met mn twee jaar oude S4 in iedergeval geen inbranden gezien want dat heb ik getest.

[ Voor 30% gewijzigd door Garret1410 op 02-05-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Garret1410 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:46:
Ken mensen genoeg met een oude note2 of S4 en die hebben nergens last van.

Ik ontken absoluut niet dat het probleem er niet is maar het zal per persoon verschillen hoe de telefoon gebruikt wordt.

Ik heb toch elke jaar of twee jaar een nieuw toestel dus maak me geen zorgen.

Ik heb met mn twee jaar oude S4 in iedergeval geen inbranden gezien want dat heb ik getest.
Maar je bent het toch wel met mij eens dat omdat jij of anderen het niet ziet of hebben mee gemaakt op oudere toestellen dat het probleem niet bestaat?
Toevallig moest ik vanmorgen even in een KPN winkel zijn, daar hadden ze een Note 4 op display, een toestel 8 maanden oud.... Deze was schandalig ingebrand, ondanks dat hij in de demo mode aan stond (d.w.z. geen stil, maar bewegend beeld)

Amoled brand dus nog steeds als een plasma scherm in bij heldere kleuren, valt niet te ontkennen lijkt mij zo. Wat wel verschillend is, de gebruiksduur of onscreen tijden van users. Het wel of niet inbranden van een AMOLED scherm hangt dus puur en alleen van de gebruiker af. Maar dat hij is zal branden is een feit.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bullet NL schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Maar je bent het toch wel met mij eens dat omdat jij of anderen het niet ziet of hebben mee gemaakt op oudere toestellen dat het probleem niet bestaat?
Toevallig moest ik vanmorgen even in een KPN winkel zijn, daar hadden ze een Note 4 op display, een toestel 8 maanden oud.... Deze was schandalig ingebrand, ondanks dat hij in de demo mode aan stond (d.w.z. geen stil, maar bewegend beeld)

Amoled brand dus nog steeds als een plasma scherm in bij heldere kleuren, valt niet te ontkennen lijkt mij zo. Wat wel verschillend is, de gebruiksduur of onscreen tijden van users. Het wel of niet inbranden van een AMOLED scherm hangt dus puur en alleen van de gebruiker af. Maar dat hij is zal branden is een feit.
Vroeg of laat zal dat zeker gebeuren. Maar ja, als je ieder jaar een nieuwe telefoon koopt zul je het niet zo merken. Aangezien ik geen zin heb elk jaar 600 of 700 euro uit te gaan geven aan een telefoon wil ik er toch wel wat langer mee doen. Ik denk aan zo'n drie jaar in geval van een high-end foon. Mijn oude Galaxy R is inmiddels de drie jaar ook ruim gepasseerd en van een ingebrand scherm (Super LCD) geen enkel spoor en is wit na al die jaren nog steeds zoals het moet zijn: wit.

Heb net even in het Note 4 topic gekeken en ook daar zijn er problemen met het scherm. Maar wat mij nog het meest bevreemd is dat de meeste klachten bij deze nieuwe generatie telefoons voornamelijk betrekking hebben op de kijkhoek. Laat dát nou net het punt zijn waar Amoled juist in zou uitblinken vanwege de directe aansturing van de pixels die immers zelf licht uitstralen. Bij LCD zijn mindere kijkhoeken gewoon bekend, maar bij Amoled dacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 12-10 01:05
Omdat er geen accessoires topic is over de S6 vraag ik het hier maar. Welke screen protectors en/of hoes gebruiken jullie als bescherming van jullie telefoon? Momenteel ben ik van plan om deze screen protector te kopen en als hoes ben ik van plan om deze aan te schaffen. Maar daar twijfel ik nog over, ik wil namelijk een hoes die de telefoon niet dikker maakt (aangezien het al een grote telefoon is) maar wel voldoende beschermd.

Is het trouwens nog mogelijk om een wireless charger gratis te krijgen op de Samsung site? Ik kan namelijk niet registreren terwijl het nog niet 9 april is.

[ Voor 10% gewijzigd door Le Enfant! op 02-05-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullet NL schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:11:
[...]

Ben het met je eens dat Amoled inbrand (tenminste technisch gezien niet want het is degradatie) want dat hoorde ik al vanaf de galaxy s2.

Zoals ik al eerder zei ontken ik het niet. Maar in mijn omgeving heb ik het nog niet meegemaakt dus het hoeft geen probleem te zijn afhankelijk van gebruik en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Le Enfant! schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:54:
Omdat er geen accessoires topic is over de S6 vraag ik het hier maar. Welke screen protectors en/of hoes gebruiken jullie als bescherming van jullie telefoon? Momenteel ben ik van plan om deze screen protector te kopen en als hoes ben ik van plan om deze aan te schaffen. Maar daar twijfel ik nog over, ik wil namelijk een hoes die de telefoon niet dikker maakt (aangezien het al een grote telefoon is) maar wel voldoende beschermd.

Is het trouwens nog mogelijk om een wireless charger gratis te krijgen op de Samsung site? Ik kan namelijk niet registreren terwijl het nog niet 9 april is.
Ahum!

[Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Laatst online: 12-10 01:05
Het wordt misschien eens tijd om naar de oogarts te gaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:09
Le Enfant! schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 20:54:

Offtopic:
Spigen ultra hybrid clear case

http://www.spigen.com/bra...ge-case-ultra-hybrid.html

Mooie case, daarnaast gebruik ik een xqisit magneet case voor in de auto (airvent ding is heel fijn :D)

Ontopic:
Er is hier een apart topic voor zoals iedereen al vermeld heeft B)

[ Voor 3% gewijzigd door eniux op 02-05-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 11:52
Garret1410 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:07:
[...]

De stock browser en chrome ondersteunen dit niet helaas. Maar er zijn genoeg andere browser te krijgen die dit wel doen zoals Opera en Dolphin. Text Reflow noemen ze dit.
De stock browser heeft wel een handigheidje en dat is de leesmodus. Bovenin de adresbalk kom een R te staan. Als je daarop drukt krijg je een aangepaste website.

2. Geen idee

3. Er is een app voor maar weet niet of het werkt.
Google Play: Contact Photo Sync
Thnx voor je reactie! Ik ga eens even stoeien met die app. Vind het wel jammer dat de telefoon dit niet netjes zelf regelt, gelijk de browser. Had ik toch wel verwacht van zo'n nieuw toestel met een scala aan mogelijkheden. Vooral als je bedenkt dat een ouder toestel dit wel netjes kan regelen. Misschien dat htc het softwarematig gewoon beter voor elkaar heeft (en Samsung qua hardware).

Edit: die R verschijnt bij mij niet in de adresbalk...?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 11:02
Dit is niet nodig

[ Voor 88% gewijzigd door Bullet NL op 03-05-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Wat ik opvallend vind aan alle discussies hier dat niemand de kijkhoek bezwaarlijk vindt. Je hoeft hem maar neer te leggen en je ziet gelijk kleurverschil. Moet zeggen behalve bij zwart want zwart blijft zwart hoe je hem ook legt. Bij wit verandert de kleur vrijwel direct in groene/blauwe waas.

Een speakertje vind ik eigenlijk ook te weinig. En op een plek waar ie eigenlijk niet moet zitten. Maar goed blijf het verder een dijk van een toestel vinden.

Ik gebruik geen beschermfolie maar heb een prachtig Gecko hoesje. Strak en mooi! en biedt denk ik genoeg bescherming. Geen hoesje lijkt me doodeng met al dat glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Wat mij opvalt is dat Samsung zolang als dat ik het ken Amoled gebruikt, en er dan toch nog steeds gepraat wordt over kleurverschillen in een bepaalde hoek.....

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Mijn edge gold 32 gb ligt nog in de la, maar zal morgen eens kijken naar het scherm en eventuele kleurverschillen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:35:
Wat ik opvallend vind aan alle discussies hier dat niemand de kijkhoek bezwaarlijk vindt. Je hoeft hem maar neer te leggen en je ziet gelijk kleurverschil. Moet zeggen behalve bij zwart want zwart blijft zwart hoe je hem ook legt. Bij wit verandert de kleur vrijwel direct in groene/blauwe waas.

Een speakertje vind ik eigenlijk ook te weinig. En op een plek waar ie eigenlijk niet moet zitten. Maar goed blijf het verder een dijk van een toestel vinden.

Ik gebruik geen beschermfolie maar heb een prachtig Gecko hoesje. Strak en mooi! en biedt denk ik genoeg bescherming. Geen hoesje lijkt me doodeng met al dat glas.
Klopt, maar ik kijk altijd recht op mijn scherm en dan zie ik een bloedmooi beeld.
Dat is wat ik belangrijk vindt.

Ik stoor mij niet zo aan dit soort zaken.
Ben gewoon super tevreden en tja.. ben ook tevreden,

Edward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Las in een artikel dat Samsung het niet voor elkaar krijgt de apps op alfabet te krijgen. Bij Sony zijn er tig mogelijkheden. Wat schets mijn verbazing, zie ik een filmpje langskomen waar wel A-Z mogelijk is. Echter ik krijg het niet voor elkaar. In het filmpje wordt mij niet duidelijk hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boneka schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:09:
Las in een artikel dat Samsung het niet voor elkaar krijgt de apps op alfabet te krijgen. Bij Sony zijn er tig mogelijkheden. Wat schets mijn verbazing, zie ik een filmpje langskomen waar wel A-Z mogelijk is. Echter ik krijg het niet voor elkaar. In het filmpje wordt mij niet duidelijk hoe.
Klopt is denk ik een T-Mobile of Verizon versie uit de USA ?
Die hebben dit inderdaad.

En denk je nou echt dat Samsung het niet voor elkaar krijgt om de App Drawer alfabetisch te krijgen ?
Dat is gewoon een fabel en komt echt niet van Samsung zelf af.

Wellicht bij de volgende update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boneka
Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:19:
[...]

Klopt is denk ik een T-Mobile of Verizon versie uit de USA ?
Die hebben dit inderdaad.

En denk je nou echt dat Samsung het niet voor elkaar krijgt om de App Drawer alfabetisch te krijgen ?
Dat is gewoon een fabel en komt echt niet van Samsung zelf af.

Wellicht bij de volgende update
Klopt was filmpje uit the USA

YouTube: 25+ Samsung Galaxy S6 & S6 Edge Tips and Tricks
Pagina: 1 ... 34 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.