• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23:21

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter

De Galaxy Note 4 is de vierde telg uit de Note serie en daarmee de opvolger van de Galaxy Note 3. De Galaxy Note 4 werd aangekondigd en gepresenteerd op 3 september in Berlijn op de IFA.
Samsung heeft op de IFA-beurs de Galaxy Note 4 en de 'premiumvariant' Galaxy Note Edge, die voorzien is van een gebogen scherm, aangekondigd. De Note 4 zal wereldwijd vanaf oktober verkrijgbaar zijn, maar de Note Edge zal niet op de Nederlandse markt beschikbaar komen.

Samsung heeft de Galaxy Edge voorzien van een quadcore-soc op 2,7GHz, terwijl de Note 4 in sommige gebieden ook geleverd wordt met een Exynos-octacore op 1,9GHz uit eigen huis. Beide toestellen zijn voorzien van een 16-megapixelcamera aan de achterzijde met optische beeldstabilisatie. Aan de voorzijde van de smartphones is een 3,7-megapixelcamera te vinden. Deze moet het dankzij een groothoeklens eenvoudiger maken om meerdere personen in een foto te vangen bij het maken van een selfie. Er is op beide Note-varianten ondersteuning voor 4g, 802.11ac-wifi en nfc. Tevens is er een uv-sensor aanwezig die bijvoorbeeld gebruikt kan worden om te waarschuwen voor de zonkracht bij het zonnen.

Volgens Samsung is de S Pen van de Note 4 nauwkeuriger geworden. Ook zijn een aantal nieuwe selectiefuncties beschikbaar met de S Pen. Tevens bevat de smartphone nu drie microfoons. Dit moet een betere geluidskwaliteit opleveren bij het schieten van videobeelden.

Volgens Samsung bevat de Galaxy Note 4 een verbeterde vingerafdrukscanner en een snellaadoptie voor de 3220mAh-accu. In 30 minuten zou de accu tot 50 procent opgeladen kunnen worden. Het toestel bevat 3GB werkgeheugen en wordt geleverd met 32GB interne opslag. Middels een microsd-kaartje kan de opslag nog met 64GB worden vergroot. Het toestel komt vanaf volgende maand wereldwijd beschikbaar in vier kleurstellingen. In Nederland gaat het toestel 799 euro kosten.

Specificaties

CPU ChipsetSamsung Exynos 5433 octa-core / Qualcomm Snapdragon 805 (APQ8084)
CPU snelheidresp. 1.3GHz & 2.5GHz
GPU chipsetresp. ARM Mail-T760 GPU & Adreno 420
Intern geheugen32GB / 64GB
Werkgeheugen3GB
GPS Glonass-ondersteuningJa
Flash geheugenJa
Scherm5.7" AMOLED 2560x1440 pixels
Camera achterkant16.0MP met OIS, autofocus, dual-LED flash
Camera voorkant3.7MP
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850, 900, 1800, 1900 MHz
LTE-bandenBand 1, 3, 5, 7, 8 & 20
NL'se LTE-supportJa
Accu (mAh, standby, spreektijd)3220 mAh
Afmetingen 153.5 x 78.6 x 8.5 mm
Gewicht 176 gram
Adviesprijs€799,00
BijzonderhedenMetalen rand, vingerafdrukscanner, USB 2.0 met Quick-charge, heartrate monitor, S-Pen, UV scanner
NotificatieledjeJa

De Note serie door de jaren heen

Belangrijke topics

Dit topic is alleen bedoeld om over de ervaringen van de Galaxy Note 4 te bediscussiëren. Voor levertijden en prijzen is onderstaand topic gemaakt.
Levertijden & Prijzen topic

Voor de meest recente handleiding: klik hier

[Voor 80% gewijzigd door chengbondkwok op 29-03-2016 20:07]

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 22:16

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Ik vroeg me al af of er een N4 topic was. en presto net aangemaakt. :p

Die fysieke cameraknop gaat er ook niet komen trouwens, je kan de volumetoetsen instellen als zoom of shutterknop. Aangezien je door pinchen kan zoomen, is de logische keuze om hem als shutter in te stellen.

Als die afbeeldingen kloppen, is het echt waan van de dag waar de flitsled nou weer komt. Wel is de USB3.0 poort wat beter, dat is op de N3 een scherp randje aan de onderkant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:21
Te kleine upgrade voor de N3.. Geinig ding, maar te meh voor de Note 3 eigenaren :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• B-Bandit
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
Ben zelf meer benieuwd naar de wijzigingen tov de Note 3 die een overstap mogelijk de moeite waard maken.

De hogere resolutie sta ik zelf niet om te springen.
Waterdichtheid en/of stofdichtheid vind ik wel handig voor een telefoon in algemene zin.
De vingerafdruksensor ben ik benieuwd naar.
En het uiterlijk is bizar weinig aan veranderd.

Jammer dat de nieuwe USB 3.0c standaard er niet opzit. Dat is toch het grootste punt van ergernis bij mijn note 3 moet ik zeggen! Wellicht wireless charging ingebouwd? Ik heb dit nu dmv een plakstrip achteraf toegevoegd.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
Señor Sjon schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:41:
Ik vroeg me al af of er een N4 topic was. en presto net aangemaakt. :p

Die fysieke cameraknop gaat er ook niet komen trouwens, je kan de volumetoetsen instellen als zoom of shutterknop. Aangezien je door pinchen kan zoomen, is de logische keuze om hem als shutter in te stellen.

Als die afbeeldingen kloppen, is het echt waan van de dag waar de flitsled nou weer komt. Wel is de USB3.0 poort wat beter, dat is op de N3 een scherp randje aan de onderkant.
Ik heb nu iets betere plaatjes geüpload, maar als het goed is heeft de flitser/HR-monitor dezelfde layout als de Galaxy S5, alleen dan verticaal ipv horizontaal.

• Yosecret
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 17-07 08:38

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Waterproof (niet gewoon resistant), zou een mooie feature zijn. Ik hoop dat Samsung met echt iets 'nieuws' aankomt, het is toch allemaal een beetje hetzelfde steeds.

• aeensing
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 20:25
De Note 4 krijgt kennelijk een ''Sidetouch'' camera knop.
De Gear S heeft al een UV sensor er in zitten, verwachting is dat de Note 4 het ook krijgt.

Kijkend naar de Galaxy Alpha zal de Note 4 waarschijnlijk geen IP67 certificering hebben.
Vingerscanner sowieso aangezien ik laatst las dat ze die verbeterd hebben nadat de S5 niet zo denderend werkte in tegenstelling tot de Iphone 5S .

Link

Daarnaast zal S Cover misschien ultrasoon werken voor mensen met slechte ogen.

Link

Zoals het er nu uitziet is het voor mij geen upgrade waard van Note 3 naar Note 4. QHD scherm doet het hem niet voor mij aangezien ik geen verschil zie als ik mijn Note 3 naast een LG G3 leg dan behalve de kleur reproductie en scherm formaat.

Camera technisch gezien is het een kleine update met uitzondering van OIS en ISOCELL.
Updates zijn vooral software matig wat op den duur toch geport wordt naar de Note 3.

Zelfde zal ook wel voor de andere gimmicks gebeuren. Kijk maar naar de S5 en ''downloadbooster''
Die hebben we gekregen en surroundshot en virtuele shot, kids stand etc etc.

De Exynos cpu zal denk ik net als bij de eerste Galaxy S4 batch (GT-I9500) minder ondersteund worden dan de Snapdragon variant (GT-I9505) qua Firmware update snelheid en uitrol etc.

4K opname heb ik al in de Note 3 maar aangezien er nog te weinig voor is omdat daadwerkelijk te zien is dat ook een gimmick wat me niet over de streep zal trekken.

Ik ben wel ontzettend benieuwd of ze de Gear VR gaan releasen en hun Gear ''Round'' (ronde smartwatch) gaan showen. Daarnaast als ze die gaan showen of die ook Tizen draait en alleen exclusief voor de Galaxy lijn is.

[Voor 64% gewijzigd door aeensing op 30-08-2014 23:23. Reden: extra info]

Xbox: J3THPA1N

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:39

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Optische beeldstabilisatie in de camera? Dan ga ik hem zeker kopen _O_.

We salute the rank, not the man.

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:26

DON PAPA

Tweaker-fan

Ben bang dat de verschillen tussen de Note3 en de Note4 ook voor mij te klein zal zijn voor een overstap, maar nog een klein weekje en dan weten we wat Samsung uit de kast trekt voor hun vlaggenschip.

Het QHD scherm is voor mij niet echt een meer waarde, net wat aeensing al aangeeft kan ik ook geen verschil waarnemen tussen mijn Note3 scherm en die van de LG G3.

Ook de vingerafdrukscanner is voor mij niet van belang, dit doe ik via de Gear die voor mij de Note3 ontgrendeld.

Het zal dus afhangen van de waterdichtheid en/of stofdichtheid, extra/betere camera functie's en de rest wat Samsung heeft bedacht voor de Note4

• Monkeydancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21:03
Inmiddels zijn de benchmarkresultaten ook al verschenen;

http://www.antutu.com/view.shtml?id=7885

Wat opvalt is dat de exynos 5433 met Mali-t760 op zowel grafisch vlak als rekenkracht veel sneller is dan de qualcomm 805 versie met adreno 420. Maar de grote vraag is nu; krijgt Europa de qualcomm versie of de exynos versie? In het verleden kreeg Europa altijd de qualcomm versies, maar exynos versie presteert nu veel beter dan de qualcomm versie.

[Voor 31% gewijzigd door Monkeydancer op 31-08-2014 20:29]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:01

Major_ton

Shoot!

Ik hoop dat Samsung mij gaat verrassen, maar ik ben bang dat het een telleurstelling gaat worden. Het toestel op zich zal prima zijn, maar zeker niet onderscheidend. Ik heb nu een Note II, maar aan de hand van de 'gelekte' specs krijg ik nou niet de behoefte om te upgraden. 4G zou leuk zijn, maar daar is niet noodzakelijk een Note 4 voor nodig. We zullen zien!

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 23mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

• Alessandr0
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 06-12 13:42
Heb nu Note 3 en denk dat ik nog een jaartje wacht op de Note 5

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-10 22:08
Ik hou het gewoon bij de 3, maar mocht er een 5 (of 4) voor in de plaats komen dan in elk geval geen exynos versie. Zijn er tenminste goed werkende custom roms voor te vinden als ik die op termijn erop wil draaien.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:15
Hierbij even de link voor het Unpacked event wat om 15.00 begint .

Persoonlijk ben ik er wel erg benieuwd naar :)

https://www.youtube.com/user/SamsungMobile/UNPACKED

Samsung Note 10 plus ,Samsung Galaxy Note Pro 12.2, BMW i3 ah94

• FrankGuthrie
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07-12 14:12

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hmmm, vind de normale Note 4 op het eerste gezicht, qua uiterlijk, tegenvallen.... De Note Edge is ook een beetje raar vormgegeven, met aan 1 kant een gebogen scherm.

2.5D glas.... Vrsaag me nou af wat het is??

- Speaker aan de achterkant is wat mij betref een achteruitgang ten opacihte van de Note 3.
- Touchwiz lag detected....

[Voor 39% gewijzigd door FrankGuthrie op 03-09-2014 15:27]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Poeh 800 euro, het wordt steeds minder leuk om elke zoveel jaar een nieuwe gadget te kopen.
Zie ik nou goed dat hij nog steeds geen KPN 4G op 800mhz ondersteund.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Het meest interessante van de Samsung presentatie vond ik de GearS die zal in de toekomst mijn Gear2 denk ik wel gaan vervangen...

De meerwaarde van de Note4 ten opzichten van de Note3 die ik nu heb vond ik zeker niet genoeg voor een overstap. Wat dat betreft wordt het voor mij nog een jaartje wachten op de Note5 ;)

[Voor 51% gewijzigd door DON PAPA op 03-09-2014 16:36]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Helaas is het toestel groter dan de huidige note 3 met hetzelfde scherm. Vraag me af hoe dat komt... En waarom moest de speaker naar de achterkant?? Beetje rare actie. Voel als achteruitgang.

Ik ben er benieuwd naar de camera's.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Je moet bij de N3 wel je hand als een schelp houden voor het geluid uit de zijkant en je zit er snel met je vinger voor, dus op zich kan ik de verhuizing naar achteren wel begrijpen. Maar aan de andere kant, hij zat bij de N2 e.d. aan de achterkant, dus er was een reden om hem toen naar de zijkant te verplaatsen.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Señor Sjon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:43:
Je moet bij de N3 wel je hand als een schelp houden voor het geluid uit de zijkant en je zit er snel met je vinger voor, dus op zich kan ik de verhuizing naar achteren wel begrijpen. Maar aan de andere kant, hij zat bij de N2 e.d. aan de achterkant, dus er was een reden om hem toen naar de zijkant te verplaatsen.
Het geluid wordt minder in de weg gezeten als de speaker aan de onderkant in de rand zit. Ik vind het raar dat ze met de conferencecall features gaan pronken, en dan de speaker aan de achterkant plaatsen. Want als je dat doet, ligt de telefoon plat op tafel en zal het geluid toch flink gedempt worden.

In mijn ogen spreekt dit elkaar tegen...

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Alessandr0
Valt vies tegen ja, nog groter met dezelfde scherm als mijn note 3. Micro usb 2 haha stapje terug, en speaker aan de achterkant omg. En standaard 16 gb intern, terwijl de note 3 standaard 32 gb heeft. Haha ik wacht nog een jaartje(note5)

[Voor 39% gewijzigd door Alessandr0 op 03-09-2014 17:18]

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

FrankGuthrie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:24:
Helaas is het toestel groter dan de huidige note 3 met hetzelfde scherm. Vraag me af hoe dat komt... En waarom moest de speaker naar de achterkant?? Beetje rare actie. Voel als achteruitgang.

Ik ben er benieuwd naar de camera's.
Hij is 2.3mm langer en 0.6mm smaller en 0.2mm dikker, hij is van metaal en stof en water dicht heeft QHD en OIS t.a.v. de note 3, hoe zie jij dit als een achteruitgang?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Alessandr0
D0gtag schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:28:
[...]

Hij is 2.3mm langer en 0.6mm smaller en 0.2mm dikker, hij is van metaal en stof en water dicht heeft QHD en OIS t.a.v. de note 3, hoe zie jij dit als een achteruitgang?
Hij is niet stof en waterdicht. USB 2.0 en de note 3 heeft usb 3.0. Speaker aan de achterkant de note 3 aan de onderkant. Hij is langer dan de note 3 met dezelfde 5.7 inch scherm. Hij heeft niet eens een fingerprint scanner wat de s5 wel heeft. Hij komt standaard met 16 gb intern geheugen de note 3 heeft 32 gb intern geheugen.Beide hebben 3 gb ram. Hij is zwaarder dan de note 3 etc etc.

Voor de mensen met een Note 3 zeker niet upgrade waardig.

[Voor 14% gewijzigd door Alessandr0 op 03-09-2014 17:59]

• rjvisje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07-12 10:28
Alessandr0 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:56:
[...]

Hij is niet stof en waterdicht. USB 2.0 en de note 3 heeft usb 3.0. Speaker aan de achterkant de note 3 aan de onderkant. Hij is langer dan de note 3 met dezelfde 5.7 inch scherm. Hij heeft niet eens een fingerprint scanner wat de s5 wel heeft. Hij komt standaard met 16 gb intern geheugen de note 3 heeft 32 gb intern geheugen.Beide hebben 3 gb ram. Hij is zwaarder dan de note 3 etc etc.

Voor de mensen met een Note 3 zeker niet upgrade waardig.
De scanner zit er echter wel op. Verder had ik er ook meer van verwacht, toch stiekem benieuwd wat apple volgende week doet..

[Voor 7% gewijzigd door rjvisje op 03-09-2014 18:10]

• Alessandr0
rjvisje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:02:
[...]

de scanner zit er echter wel op.
Klopt ;)

[Voor 16% gewijzigd door Alessandr0 op 03-09-2014 18:08]

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Alessandr0 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:56:
[...]

Hij is niet stof en waterdicht. USB 2.0 en de note 3 heeft usb 3.0. Speaker aan de achterkant de note 3 aan de onderkant. Hij is langer dan de note 3 met dezelfde 5.7 inch scherm. Hij heeft niet eens een fingerprint scanner wat de s5 wel heeft.
Volgens deze vergelijking is hij wel water dicht zonder ip67 certificering, de 'goedkope' alpha heeft zelfs een vingerprint scanner en samsung plaatst deze in al zijn toekomstige high-end toetellen, ik heb de tab S (8") en die heeft het ook. (maar de s5 had al een bagger vinger scanner de tab S ook tenzij er een betere in de note 4 zit kunnen ze deze wel weg laten)
Hij is 2mm langer... maak is 2mm met je vinger zo veel langer is hij, maakt dat meteen tot een slecht of minderwaardig toestel?

Het valt me op dat de reviews die meteen uitkomen eigenlijk allemaal het zelfde zeggen (de 4 punten die ook in de presentatie langskwamen) geen een over de printscanner of waterdichtheid. De eerste echte reviews zullen het ons leren.

USB 2.... snelle sdkaarten (uhs class3) zitten effectief ronde de 33MB/s usb 2 zit effectief op 35MB/s. (kost je een hele 8 minuten om het 16GB weg te trekken).

Ooh als de tab S amoled scherm een indicatie is voor schermkwaliteit dan is de note 4 een beest van een telefoon.

[Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 03-09-2014 18:52]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Apart dat ze USB 3.0 geloosd hebben, normaliter zijn de note specs in alles beter dan de voorgaande s serie. Overigens kom ik op de FP tegen dat ie standaard 32 GB heeft en niet 16 GB zoals hier genoemd.

• Yosecret

Yosecret

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik de Note 4 mooi overslaan. Op aantal punten achteruitgang en op maar een paar punten vooruitgang. Blijf nog mooi even note 3'en.

• Droid
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 20:47
Is er trouwens al iets bekend over accessoires? Zoals een S view cover?

• reyals
Ik hoop toch wel dat ze volgend jaar met wat beters komen. Stereo speakers aan 2 zijden van het toestel, usb 3.0, en verbeterde vingerafdruk scanner. Die hartslagmeter mogen ze er weer afhalen. Ik zie geen reden om te switchen van de note 3, en als er volgens jaar geen duidelijke verbeteringen zijn ook niet naar de 5

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
Señor Sjon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:10:
Apart dat ze USB 3.0 geloosd hebben, normaliter zijn de note specs in alles beter dan de voorgaande s serie. Overigens kom ik op de FP tegen dat ie standaard 32 GB heeft en niet 16 GB zoals hier genoemd.
In ruil voor de Qualcomm quick-charge technologie. Blijkbaar was die niet compatible met USB 3.0. Verder was de reden ook dat weinig mensen gebruik maakte van de hoge snelheden van USB 3.0.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ik moet zeggen dat ik de gelekte foto's er beter uit vond zien, gaf een veel mooier toestel weer, ik zou wel willen weten wat dat was en waarom daar niet voor gekozen is.

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
D0gtag schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:40:
Ik moet zeggen dat ik de gelekte foto's er beter uit vond zien, gaf een veel mooier toestel weer, ik zou wel willen weten wat dat was en waarom daar niet voor gekozen is.
http://www.gsmarena.com/d...note_4_leak-news-9298.php

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje teleurgesteld ben. Momenteel heb ik een Nexus 5 en zou wellicht een stapje groter wel aandurven. Echter, vind ik het minder mooi dan uit de leaks en ook anders. Gok dat het 2.5D scherm een reden voor de wijziging is. Of Samsung heeft het goed voor elkaar met verschillende prototypes (waarbij de verkeerde gewonnen heeft in mijn ogen).

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-12 23:04
ErikRo schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:08:
Poeh 800 euro, het wordt steeds minder leuk om elke zoveel jaar een nieuwe gadget te kopen.
Zie ik nou goed dat hij nog steeds geen KPN 4G op 800mhz ondersteund.
Tja waar de concurrentie steeds goedkoper wordt, worden Samsung telefoons ieder jaar duurder, oké de prijs zak na een tijdje maar zelfs Apple flikt het (voorlopig?) niet om voor goede morgen 799 euro te vragen voor hun telefoon.

(Ja iPhone is slechter, maar gaat meer om het feit wie de laatste tijd de geldwolf begint te worden)

• reyals
Apple vraagt volgende week ook wel meer dan 800...

Ze mogen het volgende exemplaar wel van edelmetaal gaan maken met zulke prijzen

• IkBenBrian
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 24-03 18:11
Is deze topic ook geschikt om te praten over de Note Edge? Of is daarveen ander topic voor?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

chengbondkwok schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:47:
[...]

http://www.gsmarena.com/d...note_4_leak-news-9298.php

Ik moet zeggen dat ik ook een beetje teleurgesteld ben. Momenteel heb ik een Nexus 5 en zou wellicht een stapje groter wel aandurven. Echter, vind ik het minder mooi dan uit de leaks en ook anders. Gok dat het 2.5D scherm een reden voor de wijziging is. Of Samsung heeft het goed voor elkaar met verschillende prototypes (waarbij de verkeerde gewonnen heeft in mijn ogen).
Ja ik vraag me af of het een prototype is geweest of gewoon een heel erg goede fake. Vindt um in ieder geval ook mooier dan de daadwerkelijke N4.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Mizgala28 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:02:
[...]

Tja waar de concurrentie steeds goedkoper wordt, worden Samsung telefoons ieder jaar duurder, oké de prijs zak na een tijdje maar zelfs Apple flikt het (voorlopig?) niet om voor goede morgen 799 euro te vragen voor hun telefoon.

(Ja iPhone is slechter, maar gaat meer om het feit wie de laatste tijd de geldwolf begint te worden)
Vorig jaar met de N3 was dat hetzelfde. Er komen nog genoeg acties, waardoor de prijs aanmerkelijk zal dalen. Toen ik hem vorig jaar november kocht was al naar iets van 680 gezakt, kreeg je nog eens 125 cashback en een 64GB SD erbij. De importwinkels zullen zo 100-150 euro onder de adviesprijs zitten vanaf het begin.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

FrankGuthrie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 23:13:
[...]

Ja ik vraag me af of het een prototype is geweest of gewoon een heel erg goede fake. Vindt um in ieder geval ook mooier dan de daadwerkelijke N4.
Ik weet niet of het fake is want hij heeft veel overeenkomsten met het echte toestel, maar het zou ook best een heel ander toestel kunnen zijn zoals de nieuwe alpha's van samsung. Als je b.v. kijkt naar de hartslag sensor die zit op een compleet andere plaats en de camera opening is een ander model. Verder ziet dit toestel er dunner uit en is de achterkant van een andere textuur dan de note4. Maar hij lijkt veel op de galaxy alpha alleen groter en met s-pen (of is het een koreanse versie met antenne?) en zwarte voorkant zonder textuur zoals de huidige galaxy reeks wel heeft en sinds de s3 gehad heeft.
Misschien is dit geen note maar een slagje boven high end (prime versie) joost mag het weten
Vragen vragen ik denk dat Barcelona 2015 de echte nieuwe spullen gaat laten zien.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Samsung heeft meerdere varianten in omloop tijdens testen zodat de pers niet weet welke versie er gekozen wordt in de aanloop naar een evenement. Zelfde gebeurde ook met de S4. Jammer genoeg waren daar ook mooiere renders e.d. van in omloop dan het daadwerkelijke model. Zelfde heb ik een beetje met de N4.

Maar goed, geef mij maar een RVS rand i.p.v. aluminum. Vele malen sterker en niet zo heel veel zwaarder in de gebruikte hoeveelheden. Mijn oude Nokia E72 had dat als batterijklepje en er gebeurde helemaal niks mee.

• Wackmack
  • Laatst online: 00:32
Eindelijk is hier het topic! Heb nu al dik 1.5 jaar de Note 2 en vind hem nog steeds super alleen zo traag als de pest. Vriend van mij heeft de Note 3 en dat is scherm is al super kan je nagaan hoe mooi de Note 4 dan wordt. Alleen de prijs van € 800 houdt mij nu tegen. € 600 was goed te doen voor een telefoon die je 2 jaar hebt echter € 800 is wel heel veel geld.

Wat zouden de daad werkelijke kosten zijn om de Note 4 te maken?

[Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 04-09-2014 12:04]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik denk dat de kosten tussen de 175 en 250 dollar zullen liggen. Maar goed R&D kosten moeten er ook uitgehaals wordne. Enne een commercieel bedrijf moet wat verdienen, en afromen is een goeie policy. Er zijn genoeg mensen (early adopters) die premium prijzen ervoor willen neerleggen.

Wat me opvalt is dat het topi niet erg loopt. Misschien is dit een beetje een teken dat men het toestel vindt tegenvallen.

[Voor 18% gewijzigd door FrankGuthrie op 04-09-2014 14:07]

Russian Blue Neji
Kate Bush

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
FrankGuthrie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:06:
Ik denk dat de kosten tussen de 175 en 250 dollar zullen liggen. Maar goed R&D kosten moeten er ook uitgehaals wordne. Enne een commercieel bedrijf moet wat verdienen, en afromen is een goeie policy. Er zijn genoeg mensen (early adopters) die premium prijzen ervoor willen neerleggen.

Wat me opvalt is dat het topi niet erg loopt. Misschien is dit een beetje een teken dat men het toestel vindt tegenvallen.
Is mijn startpost niet aantrekkelijk genoeg :'( :+

Ik gok dat er komende week veel toestellen gelaunched worden en dat de Note niet alle aandacht kan opeisen. Denk aan de nieuwe Moto X, Xperia Z3, iPhone, nieuwe smartwatches.....

Ik wacht even de reviews af. Misschien dat dit de opvolger wordt van mijn Nexus 5, maar misschien ook weer niet.

• Alessandr0
Als je een Note 2 hebt, dan is dit een mooie opvolger.

[Voor 16% gewijzigd door Alessandr0 op 04-09-2014 16:23]

• corset
Klopt, voor de Note 3 is het nou niet echt een "deze moet je echt hebben" upgrade.. gelukkig :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Misschien een leuk filmpje voor de mensen die willen weten hoe het toestel in het echt is:
Marques Brownlee
In het kort is hij onder de indruk van de bouwkwaliteit, als het goed is gebruikt hij zelf een note 3.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

FrankGuthrie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:06:Wat me opvalt is dat het topi niet erg loopt. Misschien is dit een beetje een teken dat men het toestel vindt tegenvallen.
Vind het toestel zeker niet tegen vallen, alleen zijn de verschillen met de Note3 voor mij te klein om toch een kostbare overstap te maken. En als ik deze topic zo lees delen vele Note3 gebruikers deze mening. Dat de verschillen steeds kleiner worden is ook logies, want het valt ook niet mee om steeds maar weer wat nieuws voor je doelgroep te bedenken....

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Vergelijk de eerste Galaxy S topics met het S5 topic. De nieuwigheid is er wel een beetje vanaf en echte gigantische veranderingen ga je niet meer meemaken. Ook heeft men minder vragen omdat ze al van een smartphone afkomen.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Señor Sjon schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 00:29:
Vergelijk de eerste Galaxy S topics met het S5 topic. De nieuwigheid is er wel een beetje vanaf en echte gigantische veranderingen ga je niet meer meemaken. Ook heeft men minder vragen omdat ze al van een smartphone afkomen.
Samsung zal toch wel moeten, want ze merken het al aan hun verkopen. Ze zijn de laatste jaren veelte conservatief en ze blijven maar met die verschrikkelijke touchwiz. Touchwiz is voor mij de voornaamste reden om een Samsung niet te nemen (zeker met een samsung soc en geen rom support).

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
D0gtag schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:28:
[...]

Samsung zal toch wel moeten, want ze merken het al aan hun verkopen. Ze zijn de laatste jaren veelte conservatief en ze blijven maar met die verschrikkelijke touchwiz. Touchwiz is voor mij de voornaamste reden om een Samsung niet te nemen (zeker met een samsung soc en geen rom support).
Nog nooit van een andere launcher gehoord of van TB?
Ik heb sinds ik in 2010 de eerste S1 kocht nooit Touchwiz gebruikt.
De pro versie van Nova doet het op mijn Note perfect net zoals op m'n Nexus 5 trouwens.

En in de Note4 komt voor ons in NL gewoon de Snapdragon dus wat wil je nog meer?

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

catt4u schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:52:
[...]

Nog nooit van een andere launcher gehoord of van TB?
Ik heb sinds ik in 2010 de eerste S1 kocht nooit Touchwiz gebruikt.
De pro versie van Nova doet het op mijn Note perfect net zoals op m'n Nexus 5 trouwens.

En in de Note4 komt voor ons in NL gewoon de Snapdragon dus wat wil je nog meer?
Een andere launcher verbergt alleen de bloatware, ik heb liever pure android. Heb je ook geen 3GB ram nodig en komen de updates eerder aangezien ze niet eerst een bugtest moeten doen voor alle extra troep die met de Samsung rom mee komt.
Ik gebruik Nova op de samsung tab S.

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-10 16:11
Ik ben blij dat er een gewone micro USB aansluiting op zit, en niet de micro-USB3.0 aansluiting.

Die is tenminste blind redelijk makkelijk er in te steken, met de USB 3.0 aansluiting zit je de hele tijd te prutsen. Om nog maar over het klepje van de S5 te zwijgen.

• Vincent227
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-05 15:45
arnoud_h schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:47:
Ik ben blij dat er een gewone micro USB aansluiting op zit, en niet de micro-USB3.0 aansluiting.

Die is tenminste blind redelijk makkelijk er in te steken, met de USB 3.0 aansluiting zit je de hele tijd te prutsen. Om nog maar over het klepje van de S5 te zwijgen.
Zelf vind ik de USB 3.0 wel aardig op de Note 3. Jammer dat de Note 4 dit niet heeft.

Ben blij dat de Note 4, geen waterdichte gedoe heeft, want heb met de S5 echt lopen klote met het klepje.

Mijn PC configuratie

• catt4u
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 30-11-2019
D0gtag schreef op zondag 07 september 2014 @ 19:36:
[...]

Een andere launcher verbergt alleen de bloatware, ik heb liever pure android. Heb je ook geen 3GB ram nodig en komen de updates eerder aangezien ze niet eerst een bugtest moeten doen voor alle extra troep die met de Samsung rom mee komt.
Ik gebruik Nova op de samsung tab S.
Je zou je eens wat moeten inlezen hoe je de bloatware verwijdert, hoe je zelf de meest recente updates binnen kan halen zonder de "troep" van Samsung zoals jij het noemt en niet hoeft te wachten tot je een update krijgt aangeboden.

Maar als je gewoon gaat zitten wachten tot er een officiële update voor jouw Nederlandse telefoon wordt vrijgegeven dan kan het inderdaad lang duren voor je die krijgt.

• brambomb
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 29-11 17:45
Het verbaast me hoe snel de prijs van de Note 4 daalt in de pricewatch nog voordat het toestel is uitgekomen.

Stiekem hoop ik op een zelfde deal zoals vorig jaar bij de Note 3. Een smartwatch + telefoon of telefoon + VR bril.

• Wackmack
Dat zou wel heel epic zijn zo'n deal.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Met een Note3 die nu 475 kost is de Note4 nou ook niet echt een koopje te noemen. De verschillen tussen de 2 en 3 (groter scherm, 1080p, 3+32 GB, USB3) vind ik groter dan de verschillen tussen de 3 en 4 (scherm even groot, zelfde RAM/opslag, kleine CPU update, USB3 eraf)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Señor Sjon schreef op woensdag 10 september 2014 @ 09:57:
Met een Note3 die nu 475 kost is de Note4 nou ook niet echt een koopje te noemen. De verschillen tussen de 2 en 3 (groter scherm, 1080p, 3+32 GB, USB3) vind ik groter dan de verschillen tussen de 3 en 4 (scherm even groot, zelfde RAM/opslag, kleine CPU update, USB3 eraf)
Vergeet je niet wat dingen?

- Hogere resoultie 2K
- 16MP Camera met Optische stabilisatie
- Gebruik van metaal.

Behalve de RAM vind ik het verschil niet anders dan van de 2 naar de 3...

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Die 2k resolutie zie je echt niet, ik zie nou al de pixels niet op het FHD-scherm in tegenstelling tot een 720P scherm. Je bent alleen maar meer GPU aan het vragen om alles weer te geven.
Optische stabilisatie is de enige plus, het metalen randje is leuk, maar niet echt een USP.

Als ik metaal wil, dan koop ik wel een One. ;) Ik heb overigens liever RVS dan het zachte aluminium.

• thetrueman2
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:38
Ik ben wel enthousiast geworden van de N4. Heb dan weer geen ervaring met de N3, maar ik vond de presentatie erg geslaagd en van de eerste indrukken was ik wel onder de indruk (no pun intended). Het toestel zag er strak uit en de software leek mij erg gebruiksvriendelijk ondanks de bloatwiz rom.

Hoewel ik de prijs wel enigszins vond tegenstaan in vergelijking tot wat een N3 nu kost (nog minder als je een mooie van V&A zou overnemen) is het niet anders dan de S5 t.o.v. de S4. Die kostte ook tussen de 600-700 euro bij launch terwijl je hem nu voor 400-500 op kan halen.

Mijn verwachting is dat als de telefoon eenmaal beschikbaar komt begin oktober de prijs rond de 700 zal liggen. Gek genoeg is de laagste prijs in de pricewatch al 50,- of meer gedaald in enkele dagen tijd, terwijl het toestel nog in preorder staat. :P

Ik kan echter nergens definitief terugvinden of het toestel wel of geen IP67 certificering heeft. Bij webshops staat het nergens vermeld, maar de meeste previews laten het hier en daar wel vallen. Er was ook sprake van opnamen onder water, maar dit is niet heel duidelijk naar buiten gebracht. Heeft iemand hier een (betrouwbare) bron voor?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• MiZtraL
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20-11 20:55
De meest betrouw bare bron welke ik zou aanraaden is de samsung site zelf.
http://www.samsungmobilep...acked2014ep2/#galaxynote4
Ik lees daar helaas niets over een IP rating.

• brambomb
Weet iemand of er ook smart covers (hoesjes)(view cover) worden meegeleverd?

• Spikytim
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23-11 19:13
Weet iemand of de exynos processor nu in de EU modellen komt of de quadcore?

• Vincent227
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 05-05 15:45
Spikytim schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:55:
Weet iemand of de exynos processor nu in de EU modellen komt of de quadcore?
Dat is mijn ook niet geheel duidelijk, maar elke webwinkel/provider die het toestel aanbied heeft een Quadcore van snapdragon.

Mijn PC configuratie

• Phorze
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-11 20:47
catt4u schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:52:
[...]

Bron? Voor mij zou snapdragon denk ik beter zijn aangezien de extra functies van exynos soc waarschijnlijk niet gaan werken met bloatfree roms (cyanogenmod etc)

• Yucko
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucko

One clown to rule them all !

De duitsers lijken de snapdragon variant te krijgen:

mediamarkt.de
amazon.de
redcoon.de

allen hebben het over een quad-core @ 2.7Ghz.

notebooksbilliger.de vermeld zelfs dat het model LTE cat. 6 heeft, wat overeen komt met de specs van de qualcom variant.

. iPhone X Space Gray 64GB -  iPhone SE Space Gray 64GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV3 -  TV4 64GB -  TV4 32GB

• darkdesign
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Het blijft een fijne serie van Samsung. Ik heb nu al 2 jaar een Note 2 in mijn bezit en hij werkt nog steeds erg goed. Snel, goede accuduur, heerlijk amoled scherm, goede camera.

Mijn vriendin heeft de Note 3 en die heeft dezelfde fijne ervaring met deze serie. Zelf vind ik de Note 3 alleen minder mooi, dan heb ik het vooral over de geribbelde achterkant met fake stiksel en de hoekige randen. De afbeeldingen die ik heb gezien van de Note 4 spreken mijn wel wat meer aan, de randen zijn wat anders vorm gegeven, al heeft de achterkant nog steeds zo'n fake lederen printje. Maar uiteindelijk is het uiterlijk van het toestel natuurlijk bijzaak.

Het wordt voor mij de keuze tussen een Note 4 of een iPhone 6+. Dat zal niet makkelijk worden! Ik heb 2 jaar plezier gehad van dit toestel, maar ik ben wat huiverig om nogmaals een Samsung te pakken. Ik had namelijk last van het sds probleem (freezing problem). Het heeft toen erg lang geduurd voor er een fix voor uit kwam. Ook ben ik de bloatware van Samsung wel ontzettend beu. Maar uiteindelijk heeft elk toestel wel eens problemen.

• kevinl
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 07-12 08:43

kevinl

Yellow van

wat is een goede accuduur? twee dagen gebruik?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

• MiZtraL
brambomb schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:00:
Weet iemand of er ook smart covers (hoesjes)(view cover) worden meegeleverd?
Er staan bij de Pers foto's al wel een aantal hoesjes. Deze zullen vast aan de prijs zijn.
(montblanc)

(swarovski)

• MiZtraL
Dit is goed nieuws. Pre-order bij MM duitsland voor €699,-

http://www.mediamarkt.de/...arams=&path=&query=note+4

• corset
Die eerste wil ik hebben! echt mooi zeg! Alleen dan wel voor de Note 3 :p

• thetrueman2
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 00:38
Not bad, 699 als preorder! Kan je bij de duitse MM ook in NL laten bezorgen tho?

Ook is Alternate ineens uit de tracker verdwenen. Preorder a 749,- is echter nog steeds beschikbaar via deze link.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• T.E
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15-10 13:50
Nee die bezorgen helaas niet in nl. Wel een betere prijs maar verwacht dat die prijzen snel gaan zakken. En marktplaats is ook een goedkopere optie. Zo had ik een splinternieuwe S5 voor 400 euro op marktplaats met bon alles compleet.

• Boempatat
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-08 13:41
Zou pas vanaf 1/11 leverbaar zijn via Mediamarkt DE

• brambomb
Een mooie online kortingscode kan vaak ook nog veel van de prijs afhalen. Soms is een dure winkel met een goede code nog steeds goedkoper dan de laagste uit de pricewatch.

• chengbondkwok

chengbondkwok

Business Intelligence
Topicstarter
http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

DisplayMate is erg lovend over het scherm van de Note 4 en vindt het in alle opzichten beter dan het scherm van de Note 3.

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:55
Op dit moment heb ik een Nexus 5 en ben er erg tevreden over. Echter vind ik 5" net te klein en het scherm matig. Daarom ben ik op zoek naar een nieuw toestel. Het wordt of de Z3, de iPhone 6+ of de Note 4.

Echter heb ik nogal slechte ervaringen met Samsung en AMOLED. Ik heb de S2, S3 en S4 gehad en alle toestellen waren trager dan de Google en/of HTC alternatieven. Denk dan aan de traag reagerende home-knop, trage task-switcher, de studders, GUI lag, vroegtijdige app-kills welke op de achtergrond draaide, de gedateerde interface, enz. De hele touchWiz meuk eigenlijk. Met de S4 had ik ook nog een bijkomend probleem: mijn scherm was binnen twee weken ingebrand met het navigeren naar Spanje middels TomTom. En als laatste, alle Samsung AMOLED toestellen vertoonde artefacten bij matige schermhelderheid en grijstinten. Denk dan aan korreligheid, banding, verkleuring (paarse gloed) en na-ijl effecten.

Maar goed, de schermen kunnen ook heel mooi zijn en over het Note 4 scherm is DisplayMate razend enthousiast. Ook vind ik de Note een mooi toestel om te zien.

Dilemma's dus. Hoe is jullie ervaring met AMOLED en wat is jullie mening vwb de snelheid en 'fluidity' van Samsung toestellen?

• Yosecret

Yosecret

Anteros schreef op maandag 15 september 2014 @ 20:16:

Dilemma's dus. Hoe is jullie ervaring met AMOLED en wat is jullie mening vwb de snelheid en 'fluidity' van Samsung toestellen?
Rooten, samsung meuk eraf en custom rom erop _/-\o_

[Voor 21% gewijzigd door Yosecret op 15-09-2014 23:11. Reden: ingekorte quote]

• pappaleone
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 15-08 16:42
Yosecret schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:11:
[...]

Helemaal mee eens :)

• MiZtraL
Ik zit er ook sterk aan te denk dit toestel te kopen. Wat is jullie verwachting met het rooten en een custom rom. Is die snel beschikbaar? Ik lees op XDA dat Samsung er alles aan doet om dit tegen te gaan. Daarnaast hoe zit het dan met de feature set, werkt de finger scanner functie, werkt de s pen nog zoals Samsung dit heeft bedoeld?
Ondersteuning voor finger scanner functie is iets nieuws in Android L dus verwacht dat dit dus niet zal werken met een custom rom.

Zijn er mensen die een note 2 of 3 hebben voorzien met een custom rom en die hier ervaringen mee hebben?

Is de Samsung software echt zo slecht?

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Yosecret schreef op maandag 15 september 2014 @ 23:11:
[...]

Zelfde verhaal hier zo, rooten en custom rom klaar. De S-pen is voor mij eigenlijk ook nutteloos maar vind het model en materiaal gebruik van samsung eindelijk goed en ik was altijd een liefhebber van amoled.
Ik wilde weer naar android na een klein uitstapje van ios, maar vond afgezien van de lg g3 voor de note 4 weinig leuke toestellen op de markt (de moto x trekt me ook wel).

• Wackmack
Dat Rooten klinkt wel goed. Gebruik toch nooit de Samsung meuk en misschien wordt die dan nog sneller. Alleen hoe snel zal zo'n root beschikbaar zijn, dat duurt toch wel enige tijd?

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Versteegrob schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:54:
Dat Rooten klinkt wel goed. Gebruik toch nooit de Samsung meuk en misschien wordt die dan nog sneller. Alleen hoe snel zal zo'n root beschikbaar zijn, dat duurt toch wel enige tijd?
Dat is me enige grote twijfelpunt, samsung's software en beschikbaarheid van rooten. Moto X heeft gewoon stock android en een metalen frame + amoled scherm. De note4 heeft grotere accu en betere sd 805.

• MiZtraL
Hoe denken jullie over de nieuwe Huawei Ascend Mate 7? Ik zie het als een goed alternatief.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MiZtraL schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 11:03:
Hoe denken jullie over de nieuwe Huawei Ascend Mate 7? Ik zie het als een goed alternatief.
Dan zit je in het verkeerde topic :+
chengbondkwok schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:56:
http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

DisplayMate is erg lovend over het scherm van de Note 4 en vindt het in alle opzichten beter dan het scherm van de Note 3.
Het leukste aan dat artikel vind ik nog wel dit:
With each successive generation Samsung has been systematically improving the power efficiency of their OLED displays. We measured a 14 percent improvement in display power efficiency between the Galaxy Note 3 and the Note 4, which is especially impressive given that the Note 4 has almost double the number of pixels and therefore much higher processing overhead. The Galaxy Note 4 also has an Ultra Power Saving Mode that lowers the Screen Brightness and also sets the background to Black, both of which significantly reduce display power and can double the running time on battery. See the Display Power section for measurements and details.

[Voor 67% gewijzigd door D0gtag op 16-09-2014 12:48]

• oli4b
  • Laatst online: 20-11 14:07
Zojuist een pre-order gedaan op de note 4 bij Vodafone. Hij staat sinds vandaag op de website.
Kosten 33 euro per maand voor een red super 6000mb + extra sim. Bijbetaling maarliefst 299. Maarja, een betere deal dan dit krijg ik voorlopig toch niet.
Ik betaal in feite 291 euro voor het 2 jarige abonnement.
Hopelijk komt de note 4 10 oktober. Kan ik dan mijn 8.5 maand oude z1 verkopen.

Nu wordt het abonnement van 46 euro tenminste direct omgezet naar een van 33 euro.

[Voor 21% gewijzigd door oli4b op 16-09-2014 18:33]

• John nexus
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 05-12 18:06
Red super met 6000mb is er vanaf 50 euro volgens mij dan nog 5 euro per maand voor de note 4 en eenmalig 89 euro.
Waar zie jij 33 euro staan.?

• Michali
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-09 15:07
Ik heb hem ook besteld bij Vodafone (verlengd). €31,- per maand voor Smart 700MB met 200 belminuten (is prima voor mij, ga ik toch niet overheen). Eenmalige kosten van €179,-. Nette deal dus lijkt me, prima bedrag per maand en telefoon dan relatief goedkoop.

@oli4b: Als je die 6000MB hebt geregeld voor €33,- heb je dat ook netjes gedaan. Ik zou het zelf niet nodig hebben, maar klinkt als een goede deal ook.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• oli4b
  • Laatst online: 20-11 14:07
John nexus schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:23:
Red super met 6000mb is er vanaf 50 euro volgens mij dan nog 5 euro per maand voor de note 4 en eenmalig 89 euro.
Waar zie jij 33 euro staan.?
Als je verlengt zijn de tarieven wat goedkoper. Ik heb ervoor gekozen om voor categorie B te kiezen en dus veel bij te betalen maar uiteindelijk bijna 100 euro goedkoper uit te zijn.
Maandprijs is normaal gesproken 43 euro, dan betaal je dus 5 euro extra voor je toestel.
Ik had vorige maand al gebeld en zei dat ik mijn abonnement wilde opzeggen. De vriendelijke mevrouw van de loyalty afdeling zei toen mij het maximale bedrag van 10 euro per maand korting te geven.
Dit heb ik nu aangegeven en heb zo de korting weer gekregen.

Ik denk dat iedereen met een goed verhaal die trouwe Vodafone klant is bij de opzeg afdeling er wel wat korting uit kan halen. Dit is nu mijn 5e twee jarige contract bij vodafone, mag ook wel dus vind ik :p. Dit is pas de eerste keer dat ik dreig met opzeg en korting krijg.
Veel bijbetalen is altijd goedkoper dan je toestel nog meer maandelijks af te betalen.

Ik hoop alleen niet dat er vette pre-order combi acties aankopen in combi met een Gear VR bijvoorbeeld.

@Michali Dat is ook een prima deal. Ik ben door mijn voormalige abonnement van 10gb nogal verwend geraakt. Ik zit veel in de trein (bijna altijd sprinter), hoewel de intercity ook te langzaam internet heeft. Ik had echt minimaal 4 a 5 gb nodig. Bellen onbeperkt altijd is wel lekker als je het hebt. Hoef ik nooit meer zuinig te doen.

[Voor 16% gewijzigd door oli4b op 16-09-2014 21:54]

• AZFanatic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-11-2016
Offtopic, dus weg

[Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2014 14:32]

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-12 22:52
Zie hierboven

[Voor 94% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2014 14:32]

• AZFanatic
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-11-2016
Zie hierboven

[Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 19-09-2014 14:32]

• Michali
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-09 15:07
oli4b schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:51:
@Michali Dat is ook een prima deal. Ik ben door mijn voormalige abonnement van 10gb nogal verwend geraakt. Ik zit veel in de trein (bijna altijd sprinter), hoewel de intercity ook te langzaam internet heeft. Ik had echt minimaal 4 a 5 gb nodig. Bellen onbeperkt altijd is wel lekker als je het hebt. Hoef ik nooit meer zuinig te doen.
Haha ja ik had die 10GB deal ook vorige keer (1GB p/m en dan 'gratis' toch tot 10GB). Maar goed, mijn gebruik is nooit ver boven de 500MB gekomen per maand. Dus vandaar dat ik nu even iets lager ga voor 700MB, is wel prima voor mij. Thuis en op werk zit ik altijd op wifi, dus data gebruik ik dan alleen tussendoor in de trein als ik niet op de fiets ga, en in weekenden of als ik buiten de deur ben.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Shadow343
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 11-11 10:36
Iemand al een idee of de note 4 gaat komen met een mooie actie? Zoals een eventuele gear erbij of iets anders?

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-12 22:52
AZFanatic schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:14:
[...]

Denken is blijkbaar moeilijk. Ik vraag alleen om tips voor websites om in de gaten te houden. Zo heb je bij Steam altijd Summer Sale en wellicht dat er een site is die ook zoiets heeft (niet met zulke kortingen natuurlijk) maar het moge duidelijk zijn wat ik bedoel.
Ow zeg dat dan....jan 2016 is er weer een goede actie heb ik begrepen op de site van Frank Guthrie, nu nog niet werkzaam die link, maar dan wel.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:58

GeNiTaLiX

Naapje

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 30-10 16:11
bvbal79 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:59:
[...]

Ow zeg dat dan....jan 2016 is er weer een goede actie heb ik begrepen op de site van Frank Guthrie, nu nog niet werkzaam die link, maar dan wel.
De URL is ook al wel bekend hoor :)

https://www.samsung.com/nl/promotions/#/

• Stropdas
  • Laatst online: 24-11 16:31

Stropdas

Insert subtitle here

Week 41 bij Vodafone volgens een medewerkster. Wanneer ik verleng dan ga ik wel gelijk het nieuwe abonnement betalen ook al heb ik het toestel nog niet. Stel dat mijn abbo 20euro duurder is betaal ik dus 20euro extra voordat ik hem heb als dat inderdaad nu een maand duurt. Natuurlijk is dat een keuze en geen verplichting :P Met de Note3 in mijn bezit heb ik sowieso geen haast en hoop op een leuke cashback actie van Samsung ofzo.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Uberprutser
  • Laatst online: 19:51
Ik had graag de Note Edge als Note 4 gezien; de verschillen tussen de 3 en 4 zijn verwaarloosbaar in mijn ogen (daar de Note 3 ook al een geweldig toestel is).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• TheMandroid
  • Laatst online: 16-12-2020
Officiële Samsung samples:
http://blog.gsmarena.com/...ge-note-4-camera-samples/

Gebruikers camera samples:
https://plus.google.com/p...lbums/6055348269152241649

Back-camera ziet er echt heel goed uit! Vind vooral de officiële Samsung Brug-foto indrukwekkend!

De front-camera schrikt me wel af, totaal geen details of scherpte. De personen lijken wel barbiepoppen zo glad.
Pagina: 1 2 3 ... 48 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee