Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/t7H8fx.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/3Wv4ye.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/gW8jIY.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 31 may 17.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

What's new:
* May security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Tue, 02 May 2017 12:34:27 +0000
Security Patch Level 2017-05-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQE2
CSC N910FPHN1DQE2
Baseband N910FXXS1DQA6
Download for install with ODIN: MegaNZ

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-06 21:11
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de laatste update? Ik kreeg afgelopen week een system update en deze heb ik 2 dagen geleden geinstalleerd maar sindsdien is mijn telefoon echt onbruikbaar geworden. Veel reboots, crashes, openen van simpele dingen duurt 5+ seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692591

Junia schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:26:
Zijn er meerdere mensen die problemen hebben met de laatste update? Ik kreeg afgelopen week een system update en deze heb ik 2 dagen geleden geinstalleerd maar sindsdien is mijn telefoon echt onbruikbaar geworden. Veel reboots, crashes, openen van simpele dingen duurt 5+ seconden.
Heb je al een factory reset overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Anoniem: 692591 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:44:
[...]

Heb je al een factory reset overwogen?
Ja, al gedaan, maar helaas lijkt dat niets te helpen, tijdens initiële setup die je aan het begin krijgt voelt alles al heel buggy/langzaam. Maar wat me ook opviel is dat als ik er eenmaal voorbij ben, de telefoon al de laatste updates heeft. Ik heb de reset zowel via recovery menu geprobeerd als d.m.v. de backup&restore optie in de instellingen.

Ondertussen alweer binnen een uur 4 reboots gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 16:37
Junia schreef op zondag 4 juni 2017 @ 11:26:
Heb ik ook gehad. Bij mij wat het een hardwareprobleem. Dat treedt soms aan de dag na een update.

Ik had er veel tijd voor nodig om te ontdekken wat het was, want normaal gesproken verwacht je toch een softwareprobleem. Maar een factory reset loste niks op en bij een aantal reboots kreeg ik de melding: ddi: mmc_read failed boot error.
Dat negeren lukte wel, maar soms had je dan een enorme vertraging in het gebruik en soms werkte alles als vanouds.
Op deze site werd duidelijk dat het toch een hardwareprobleem is: https://forum.xda-develop...error-fix-t3434335/page14

Ik heb het apparaat laten repareren (kosten nog geen week met ophalen en terugsturen) en na een boardswap werkt het bij mij weer perfect.
Was overigens bij mij nog net binnen de 2 jaars termijn en dus gratis.

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-06-2017 11:17 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
dirkjesdirk schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Heb ik ook gehad. Bij mij wat het een hardwareprobleem. Dat treedt soms aan de dag na een update.

Ik had er veel tijd voor nodig om te ontdekken wat het was, want normaal gesproken verwacht je toch een softwareprobleem. Maar een factory reset loste niks op en bij een aantal reboots kreeg ik de melding: ddi: mmc_read failed boot error.
Dat negeren lukte wel, maar soms had je dan een enorme vertraging in het gebruik en soms werkte alles als vanouds.
Op deze site werd duidelijk dat het toch een hardwareprobleem is: https://forum.xda-develop...error-fix-t3434335/page14

Ik heb het apparaat laten repareren (kosten nog geen week met ophalen en terugsturen) en na een boardswap werkt het bij mij weer perfect.
Was overigens bij mij nog net binnen de 2 jaars termijn en dus gratis.
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb nog eens even goed gezocht naar een bon en kwam er achter dat ik nog 2 weken garantie had :*). Zodoende ben ik naar de MM gegaan bij de servicebalie aangegeven wat het probleem was, maar helaas, het probleem deed zich op dat moment niet voor. Alsnog wilde de servicebalie hem wel opsturen voor garantie, wat ik al best netjes vond. Helaas kreeg ik te horen dat ze de telefoon naar Dynafix gingen opsturen dus ik was al bang voor een standaard reactie van 'waterschade/valt buiten garantie/kan probleem niet vinden'.

Aantal dagen later kreeg ik het onderstaande bericht:

Beste heer/mevrouw <XX>

Na technische analyse is gebleken dat het gevonden defect niet binnen de garantievoorwaarden valt en om die reden heeft het geautoriseerde service centrum een prijsopgave gestuurd.

Media Saturn Nederland is van mening dat uw opgegeven klacht wel onder garantie hersteld dient te worden en heeft de ontvangen prijsopgave ongegrond verklaart.

Om u niet onnodig te laten wachten hebben wij de prijsopgave akkoord gegeven en zullen wij alle kosten die op de prijsopgave staan vermeld voor onze rekening nemen.
In een later stadium zullen wij deze kosten ter discussie stellen bij de leverancier.

U kunt er vanuit gaan dat uw product, ondanks deze prijsopgave, voor u kosteloos hersteld zal worden.
Wanneer wij uw product hersteld retour hebben ontvangen op onze vestiging, zullen wij u hierover berichten.

Met vriendelijke groet,
Media Markt Alexandrium

Bij de e-mail zat ook een factuur waarbij stond dat ze een printplaat moesten vervangen en het moederbord, kosten waren rond de 350 euro.

Hoewel ik het nog steeds een raar verhaal vind dat een hardware fout na een software update opeens pas naar voren komt. Er is namelijk ook workaround beschikbaar waarbij je een app moet downloaden die ervoor zorgt dat als je de telefoon locked hij niet in deep sleep gaat (laat je CPU altijd op een klein percentage draaien), wat als nadeel heeft dat je batterij sneller leeg gaat.

In dit geval hulde voor mediamarkt om zo netjes om te gaan met garantie, hoewel het zo normaal zou horen ken ik weinig bedrijven (misschien coolblue) die het op deze manier oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Junia schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik heb nog eens even goed gezocht naar een bon en kwam er achter dat ik nog 2 weken garantie had :*). Zodoende ben ik naar de MM gegaan bij de servicebalie aangegeven wat het probleem was, maar helaas, het probleem deed zich op dat moment niet voor. Alsnog wilde de servicebalie hem wel opsturen voor garantie, wat ik al best netjes vond. Helaas kreeg ik te horen dat ze de telefoon naar Dynafix gingen opsturen dus ik was al bang voor een standaard reactie van 'waterschade/valt buiten garantie/kan probleem niet vinden'.

Aantal dagen later kreeg ik het onderstaande bericht:

Beste heer/mevrouw <XX>

Na technische analyse is gebleken dat het gevonden defect niet binnen de garantievoorwaarden valt en om die reden heeft het geautoriseerde service centrum een prijsopgave gestuurd.

Media Saturn Nederland is van mening dat uw opgegeven klacht wel onder garantie hersteld dient te worden en heeft de ontvangen prijsopgave ongegrond verklaart.

Om u niet onnodig te laten wachten hebben wij de prijsopgave akkoord gegeven en zullen wij alle kosten die op de prijsopgave staan vermeld voor onze rekening nemen.
In een later stadium zullen wij deze kosten ter discussie stellen bij de leverancier.

U kunt er vanuit gaan dat uw product, ondanks deze prijsopgave, voor u kosteloos hersteld zal worden.
Wanneer wij uw product hersteld retour hebben ontvangen op onze vestiging, zullen wij u hierover berichten.

Met vriendelijke groet,
Media Markt Alexandrium

Bij de e-mail zat ook een factuur waarbij stond dat ze een printplaat moesten vervangen en het moederbord, kosten waren rond de 350 euro.

Hoewel ik het nog steeds een raar verhaal vind dat een hardware fout na een software update opeens pas naar voren komt. Er is namelijk ook workaround beschikbaar waarbij je een app moet downloaden die ervoor zorgt dat als je de telefoon locked hij niet in deep sleep gaat (laat je CPU altijd op een klein percentage draaien), wat als nadeel heeft dat je batterij sneller leeg gaat.

In dit geval hulde voor mediamarkt om zo netjes om te gaan met garantie, hoewel het zo normaal zou horen ken ik weinig bedrijven (misschien coolblue) die het op deze manier oplossen :)
Wat een bijzonder gek verhaal. Dit moet echt onder de garantie vallen hoor. Lijkt mij exact hetzelfde probleem als die van mij. Ik had em alleen rechtstreeks naar Samsung gestuurd omdat ik geen bod had (2e hands gekocht). Service van Samsung was wat mij betreft echt prima. Alleen de vervoerder Dynalogic is een drama.

Overigens is de workaround m.i. maar een tijdelijke oplossing. Zal je zien dat het werkt tot net na je garantieperiode. Het is echt een hardwaredefect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 02:16
Heb gisteren de software update van @henklbr erop gezet, en krijg vandaag al een melding voor een software update. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 20:51
Ik kan mijn contract weer verlengen maar twijfel of ik wacht op de Note 8 die waarschijnlijk in augustus of september uitkomt.
Of is een S8+ ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 17:57
Ik heb een sim abbotje genomen,wacht wel ff.
Als die note 8 dezelfde specs heeft als de S8 is de kans groot dat de S8 een stuk goedkoper is,en ik verwacht Samsung kennende met een cashback aktie voor de S8 maar hun kennende is er altijd wel wat na de zomer,me note doet het nog prima dus voor mij is het puur luxe als ik hem vervang, enige waar ik bang voor ben is dat ik dat pennetje ga missen,mis hem op me tablet ook, gebruik hem niet veel maar dat is schijnbaar genoeg om af te denken toch jammer🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Reload
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 13:29
ShakerNL schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 15:37:
Heb gisteren de software update van @henklbr erop gezet, en krijg vandaag al een melding voor een software update. 😅
Klopt de nieuwe update is al met de security update's van juni 2017.

Moet zeggen dat Samsung momenteel de Note 4 elke maand netjes van een security update voorziet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
virtua69 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:02:
Ik heb een sim abbotje genomen,wacht wel ff.
Als die note 8 dezelfde specs heeft als de S8 is de kans groot dat de S8 een stuk goedkoper is,en ik verwacht Samsung kennende met een cashback aktie voor de S8 maar hun kennende is er altijd wel wat na de zomer,me note doet het nog prima dus voor mij is het puur luxe als ik hem vervang, enige waar ik bang voor ben is dat ik dat pennetje ga missen,mis hem op me tablet ook, gebruik hem niet veel maar dat is schijnbaar genoeg om af te denken toch jammer🤐
Precies. Het pennetje gebruik ik toch wel regelmatig. Dat is voor mij eigenlijk de afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 15:16

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ook hier wacht ik even de komende nieuws berichten af. Keuze is makkelijk; diegene met de beste specs, mocht dat de Note 8 worden of de S8+, of toch als alternatief de OnePlus 5...

Ondertussen al wel even weer de 2e vervangende accu voor mn note 4 besteld :S Kan mn pa straks ook weer redelijk vooruit als hij mn Note 4 krijgt :P

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/bicefm.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/igGlz0.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/OxcReX.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 20 jun 17.
This is OFFICIAL Samsung-ROM, so it won't void warranty and doesn't trigger Knox!

What's new:
* June security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Thu, 01 Jun 2017 17:16:41 +0000
Security Patch Level 2017-06-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQF3
CSC N910FPHN1DQE2
Baseband N910FXXS1DQA6

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 09:35

migros

Nooit meer een Samsung

W84 schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:47:
Jup, dat klopt. Maar als je batterij kapot is of bijvoorbeeld je moederbord zie je ook geen rood ledje branden als je de lader aansluit. Je moet dus dingen gaan uitsluiten...
Batterij inmiddels vernieuwd en da was dus ook weggegooid geld. De Note 4 blijft dood. Nooit meer een Note of überhaupt een Samsung. :(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:21
Oh, jammer. Wellicht kun je de batterij retour sturen? Laatst bij een Note 4 van iemand anders de batterij gewisseld en die deed het weer. Dus het lijkt of batterij of moederbord. Bij mij is het zeker het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artwido
migros schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:14:
[...]

Batterij inmiddels vernieuwd en da was dus ook weggegooid geld. De Note 4 blijft dood. Nooit meer een Note of überhaupt een Samsung. :(
Alsof bij andere merken een telefoon nooit kapot gaat. :')
Als het binnen de garantie valt kun je hem kosteloos laten repareren.
Mijn note begon ook kuren te krijgen, werd van kwaad tot erger.
Er is een nieuw moederbord in gezet en hij deed het weer als nieuw. Allemaal kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08
Ik heb mijn Note 4 aan de wilgen gehangen.

Wat me bleef irriteren:

- Regelmatig gooide hij de simkaart 'eruit', waardoor ik vaak onbereikbaar was. Het toestel werd dan ook abnormaal warm en zoop de accu in 3 uur leeg.

- Op de een of andere manier bleef audio haperen, zowel via bluetooth als gewoon op de koptelefoon. Echt meerdere keren per nummer hoorde ik weer zo'n hickup... :(

- Bij warm weer schakelde het toestel zich vaak uit, en was dan ook echt flink warm geworden. Het toestel dan meteen weer aanzetten leverde dan een serie crashes en reboots op. Alleen na een afkoelperiode kon ik 'm weer normaal gebruiken.

Ik heb de Note 4 tot 2x toe voor reparatie ingeleverd, maar ik kreeg 'm 2x terug met de mededeling:
"Wij hebben de door U genoemde gebreken niet kunnen vaststellen. We moeten daarom 50 euro onderzoekskosten in rekening brengen."

Exit Note 4 dus voor mij...

ik heb voorheen jarenlang middenklasse toestellen gehad die wel zonder problemen werkten. Nu heb ik weer een middenklassertje (Galaxy J7 2016 versie) gekocht, en tot nu toe werkt deze foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
What's new:
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10021707
Build date Thu, 01 Jun 2017 17:16:41 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQF3
CSC N910FPHN1DQE2
Baseband N910FXXS1DQA6

Sinds afgelopen weekend heb ik deze er op staan en wat me opvalt een aanzienlijk kortere accuduur, voorheen kon ik makkelijk 1,5 a'2 dagen op 1 acculading, dat is nu krap 1 dag :-(

Bij battery usage staat "Cell standby"op 6% en device idle op 3%. Hebben meer hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Laatst online: 02-06 09:35

migros

Nooit meer een Samsung

W84 schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 16:32:
Oh, jammer. Wellicht kun je de batterij retour sturen? Laatst bij een Note 4 van iemand anders de batterij gewisseld en die deed het weer. Dus het lijkt of batterij of moederbord. Bij mij is het zeker het moederbord.
Helaas heb ik ook de connector zelf vervangen, dus hij is open geweest. Geen garantie met andere woorden. Wat koste zo'n moederbord tegenwoordig en waar te verkrijgen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06 13:02

JeeVee

Mens agitat molem

migros schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:10:
[...]

Helaas heb ik ook de connector zelf vervangen, dus hij is open geweest. Geen garantie met andere woorden. Wat kostte zo'n moederbord tegenwoordig en waar te verkrijgen?
Zijn nog volop te koop :Y

kijk eens bijvoorbeeld bij Aliexpress voor een moederbord voor de Note 4 910F versie te koop voor ca 50 euro gratis verzending.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/3UAjHK.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/yEbT7P.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/68d52g.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 17 jul 17.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10100220
Build date Tue, 13 Jun 2017 12:15:35 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1DQF7
CSC N910FPHN1DQF1
Baseband N910FXXU1DQA6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

Ik begrijp niet waar die security updates goed voor zijn.
Heb liever een upgrade naar Android 7 of 7.1 dan security updates.
Note 4 kan makkelijk op Android 7 draaien, alleen moet je helaas terugvallen op custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Safety First! Dat is vast de insteek. :+ Maar wat ik begreep is dat Samsung geen versie update meer doet vanwege het geheugen. Jammer, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-06 16:05
Dat is natuurlijk een kulargument. Het komt ze gewoon niet uit om langer support te verlenen. Maar troost je, de updates zijn veel langer doorgegaan dan bij de Note 3. Daarvan is de laatste securtiy update januari 2016 via officiële kanalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
henklbr schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:29:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 17 jul 17.

What's new:
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10100220
Build date Tue, 13 Jun 2017 12:15:35 +0000
Product code PHN
PDA N910FXXU1DQF7
CSC N910FPHN1DQF1
Baseband N910FXXU1DQA6

Ik snap werkelijk niet hoe het kan dat een note 4 wel met regelmaat security updates krijgt maar de S6 niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Señor Sjon schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:17:
Dat is natuurlijk een kulargument. Het komt ze gewoon niet uit om langer support te verlenen. Maar troost je, de updates zijn veel langer doorgegaan dan bij de Note 3. Daarvan is de laatste securtiy update januari 2016 via officiële kanalen.
Tja, ik weet het. Maar dat is wat iemand van een Samsung Service Center mij vertelde. Nu is mijn Note 4 toch compleet dood en heb ik ondertussen een S8, maar lullig is 't wel voor degene die 'm nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
De Note 4 is de laatste Note die in Nederland en in vele andere landen uit is gebracht. De Note 5 is hier bijvoorbeeld nooit gekomen en de Note 7...ja...die ook niet. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Met wat geluk en goede wil komt lineage os nog official naar de note 4, is het tenminste weer up to date

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
Het vreemde is dat mijn back button niet meer werkt. Het lijkt softwarematig want na een reboot met cache reset werkt het vaak weer even, maar al snel niet meer. Het merkwaardige is dat de back button wel gewoon altijd werkt door die met de S-Pen aan te raken.
Andere knoppen en verplichting werken prima.

Iemand een zelfde ervaring? Phone is verder gewoon stock met laatste updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
reyals schreef op maandag 17 juli 2017 @ 22:10:
Met wat geluk en goede wil komt lineage os nog official naar de note 4, is het tenminste weer up to date
Ik draai een zeer stabiele lineage versie op m'n Note 4.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/snRUfe.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/eFHQ9V.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/7pf49o.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 28 jul 17.

What's new:
* July security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10100220
Build date Tue, 04 Jul 2017 06:30:16 +0000
Security Patch Level 2017-07-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQG5
CSC N910FPHN1DQF1
Baseband N910FXXU1DQA6

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/fn22Td.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/7JQbPY.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/922/tMvmsE.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 28 aug 17.

What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10100220
Build date Thu, 10 Aug 2017 08:27:07 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQH8
CSC N910FPHN1DQF1
Baseband N910FXXU1DQA6
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/924/eLkbr8.png

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin 3.12.3

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/SsAXSI.pngAfbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/lZito9.png

This ROM is the latest Netherlands (PHN) ROM released 27 sep 17.

What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability Improvements
* Blueborne patch

Model SM-N910F
Model name GALAXY Note 4
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 10100220
Build date Thu, 14 Sep 2017 13:29:55 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA N910FXXS1DQI5
CSC N910FPHN1DQI5
Baseband N910FXXU1DQA6
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/UG9NM1.png

UN-ZIP the archive, and place the MD5-file in AP in Odin 3.12.3

• ShakerNL
Fijn dat Samsung een Blueborne patch beschikbaar stelt nog voor de september security patch. En dan ook nog voor de Note 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Mijn accu is na twee jaar trouwe dienst, niet meer optimaal, tijd voor een een nieuw exemplaar. Een echte Samsung Note 4 accu via GSMpunt besteld (nav eerdere goede ervaringen), die bij aankomst 0% bleek te hebben en feitelijk defect was. Geruild voor een ander exemplaar, met hetzelfde resultaat. :? GSMpunt heeft dit goed opgelost en geld teruggestort. :) Daarna verder gekeken en gezocht in dit forum waarbij ik op deze reactie stuitte:
sjaool schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:26:
Ik heb een paar weken geleden deze accu bij GearBest gekocht. De prestaties zijn net zo goed als mijn oude Note 4 accu toen deze nieuw was en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. ;)
Twee besteld, allebei goed. Met NFC-antenne. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:42

sjaool

Every life should have 9 cats

@JeeVee Lang leve China. :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Heel gaaf dat Samsung deze nog update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Zeker. Ben wel benieuwd hoe het binnenkort gaat, als de release meer dan 3 jaar geleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
JeeVee schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:35:
Mijn accu is na twee jaar trouwe dienst, niet meer optimaal, tijd voor een een nieuw exemplaar. Een echte Samsung Note 4 accu via GSMpunt besteld (nav eerdere goede ervaringen), die bij aankomst 0% bleek te hebben en feitelijk defect was. Geruild voor een ander exemplaar, met hetzelfde resultaat. :? GSMpunt heeft dit goed opgelost en geld teruggestort. :) Daarna verder gekeken en gezocht in dit forum waarbij ik op deze reactie stuitte:

[...]

Twee besteld, allebei goed. Met NFC-antenne. *O*
Hm, dat had ik toen ook al. Compleet dood en duidelijk gebruikt (te zien aan de connectors). Blijft vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaM31
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
W84 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Hm, dat had ik toen ook al. Compleet dood en duidelijk gebruikt (te zien aan de connectors). Blijft vreemd!
Blijkbaar werken er nogal domme mensen in deze webshop. Niet te geloven. 8)7 :F

[ Voor 5% gewijzigd door AndromedaM31 op 03-10-2017 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gsmpunt hele slechte webshop die sturen accu's die een klant retour heeft gestuurd gewoon naar een andere klant.
Had ook een probleem daar met een hoesje foto's gemaakt etc maar ze wilde of kunnen het niet begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaM31
  • Niet online
Anoniem: 34124 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:57:
Gsmpunt hele slechte webshop die sturen accu's die een klant retour heeft gestuurd gewoon naar een andere klant.
Had ook een probleem daar met een hoesje foto's gemaakt etc maar ze wilde of kunnen het niet begrijpen.
Slecht? Klinkt meer als een criminele bende.
Net als Marktplaats criminelen, defecte producten opsturen onder het mom van "Als nieuw!"

[ Voor 10% gewijzigd door AndromedaM31 op 03-10-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-05 18:41
Dat is dus niet de bedoeling, daar is V&A voor

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 13-10-2017 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Right,

twee weken terug m'n eerste 'mmc read failed' gehad. Na wat omzwervingen kon ik met Wake Lock - PowerManager de boel enigszins bruikbaar houden, maar zoals ik al wist zou 't slechts een tijdelijke oplossing zijn. Nu issie woensdag aaf gecrashed, gisteraaf gecrashed met een factory reset kwam hij toch nog tot leven en vandaag (net) weer gecrashed en by the looks of it gaat 't m ook niet meer worden.

Conclusie: 't ding is bricked :'(
Nu maar hopen dat ik de bon nog vinden kan, mogen ze mooi bij t-mobile uit zoeken hoe ze dit gaan oplossen :P ( cynisch genoeg net een paar dagen na de laatste prijs vermelding in de pricewatch, dus vrij grote kans dat ik 't met een inferieur apparaat zal moeten leven).
In theorie wel geïnteresseerd, mocht 't bij t-mobile op niets uitlopen, maar mijn vraag is dan eigenlijk: Wanneer heb je 'm gekocht en heb je de laatste updates erop geïnstalleerd (gehad)? Want als-ie al een jaar oud is dan heeft ie nog een expected levensduur van <6 maanden (als ik 't gemiddelde Note 4 topic op 't net er op na sla).

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Rey Nemaattori schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:34:

[...]

In theorie wel geïnteresseerd, mocht 't bij t-mobile op niets uitlopen, maar mijn vraag is dan eigenlijk: Wanneer heb je 'm gekocht en heb je de laatste updates erop geïnstalleerd (gehad)? Want als-ie al een jaar oud is dan heeft ie nog een expected levensduur van <6 maanden (als ik 't gemiddelde Note 4 topic op 't net er op na sla).
Durf ik nu even niet te zeggen, moet ik in de papieren kijken, heb hem niet zelf gekocht namelijk.
Laat maar weten, dan babbelen we verder ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

henklbr schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Nee: de N910T is een Amerikaans T-Mobile model...

In Nederland wordt alleen de N910F uitgeleverd!
Dat is onjuist, ik heb een N910C, en die is gewoon in NL uitgeleverd. Ook Exynos, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jubeth schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:56:
[...]

Dat is onjuist, ik heb een N910C, en die is gewoon in NL uitgeleverd. Ook Exynos, hoor.
Dat is onjuist: SM-N910C is GEEN officiëel model voor Nederland; deze was hier alleen verkrijgbaar via "grijze import"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:34:
Want als-ie al een jaar oud is dan heeft ie nog een expected levensduur van <6 maanden (als ik 't gemiddelde Note 4 topic op 't net er op na sla).
Weet niet wat jij met je smartphones uitspookt, maar ik heb mijn N910C al sinds maart 2015, draait als een tierelier met een ietwat aangepaste uitgeklede eRobot ROM erop en deze camera mod erin. Netjes up to date gehouden, het wachten is nu nog even op een BlueBorne security patch, want ik heb geen zin die zelf uit een google rom te slopen.

Ik gebruik Titanium Backup Pro om alles wat ik niet (of tijdelijk niet) gebruik te bevriezen, dat scheelt een hoop batterij. Verder werkt het ding echt perfect, alle core features doen het nog, en ik heb niet het idee dat ik nog minder dan 6 maanden zou hebben. Hooguit kan je er eens een nieuwe dikkere zerolemon of TQTHL batterij in doen, maar verder spot ik geen aftakeling whatsoever.
Just my $0.02

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

henklbr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Dat is onjuist: SM-N910C is GEEN officiëel model voor Nederland; deze was hier alleen verkrijgbaar via "grijze import"!
Who cares? Ik kreeg er keurig NLse garantie en manual bij hoor. En het ding is gekocht bij een keurige gerenommeerde (beroemde) GSM-verkoper online. En, zie mijn voorgaande post, ik heb er nog nooit grote problemen mee gehad, dus ja, doe mij voortaan altijd maar die 'grijze import' dan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Henk zit er 'naast'.
De SM-N910C werd verkocht door T-mobile, mijn zus en haar man hebben er beide één.
Uiteraard kan het zo zijn dat ze door T-mobile zijn geïmporteerd maar ze zijn wel in Nederland verkocht in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb nog een extra originele accu die je ook erbij mag hebben. En pricedrop naar €225 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 692591

Anoniem: 34124 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:32:
Henk zit er 'naast'.
De SM-N910C werd verkocht door T-mobile, mijn zus en haar man hebben er beide één.
Uiteraard kan het zo zijn dat ze door T-mobile zijn geïmporteerd maar ze zijn wel in Nederland verkocht in de winkel.
Henk zit er wel vaker naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Henk zit er 'naast'.
Maar dus niet officieel en dus heb je het hier over grijze import. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

sjaool schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 10:19:
[...]
Maar dus niet officieel en dus heb je het hier over grijze import. ;)
Wat is in deze tijd dan nog officieel? Als het door een ISP verstrekt wordt met eigen firmware soms?
Ik heb dat altijd heel erg bedenkelijke branding/strategie voor mobiel gevonden; Het gaat om mobiele apparatuur, bij uitstek dus ook in gebruik in het buitenland, zelfs vaak met Dual of zelfs Triple SIM opties. Waarom zou je je toestel of hardware dan gaan nationaliseren?
Mijn mobieltjes worden een groot deel van de tijd door buitenlandse masten benaderd, dus waarom zou ik een 'officieel' model voor NL nodig hebben?
Voor mij hoeven ze ook niet eens de NLse taal-optie te bevatten, ik zet ze meestal toch op Engels. Denk sowieso dat die taal-keuze in ons land niet heel erg nijpend is. Tuurlijk, er zijn mensen die echt alles in het nederlands willen hebben, maar dat is - volgens mij - een groeiende minderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Nog wat tips:

- Op ebay is een dealer echt aan het stunten met prijzen voor Note 4 hoesjes/cases/etc, omdat 'ie er vanaf wil ws. en niemand meer een werkende Note 4 behoort te hebben (wat natuurlijk onzin is).

- Op ali-express zijn de diverse TQTHL en andere extended capacity batterijen te koop. Made in China, maar geen bagger in mijn ervaring met eerdere TQTHL batterijen tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Hmm, die high capacity batterijen zijn wel handig, alleen die lelijke dikke case O.o
jubeth schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:11:
[...]

Weet niet wat jij met je smartphones uitspookt, maar ik heb mijn N910C al sinds maart 2015, draait als een tierelier met een ietwat aangepaste uitgeklede eRobot ROM erop en deze camera mod erin. Netjes up to date gehouden, het wachten is nu nog even op een BlueBorne security patch, want ik heb geen zin die zelf uit een google rom te slopen.

Ik gebruik Titanium Backup Pro om alles wat ik niet (of tijdelijk niet) gebruik te bevriezen, dat scheelt een hoop batterij. Verder werkt het ding echt perfect, alle core features doen het nog, en ik heb niet het idee dat ik nog minder dan 6 maanden zou hebben. Hooguit kan je er eens een nieuwe dikkere zerolemon of TQTHL batterij in doen, maar verder spot ik geen aftakeling whatsoever.
Just my $0.02
Dude, je hebt een ANDER model(ik heb de N910F), je hebt 'm compleet doorgemodt & gecustomized en dan vraag je je af wat iemand die nog gewoon de standaard samsung stock rom d 'uitspookt' omdattie een ddi mmc_read failed melding krijgt? 8)7

Helemaal niks dus, ding is nooit geroot geweest, niks geflashed...heeft alleen wat OTA updates gehad...

Regardless, ik heb nieuwe Note 4 mobo's besteld(a 3 pack :7 ), see if I can fix this myself..en anders trek ik er wel een uit de V&A :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:59

Cybergamer

Wanna Play a Game?

henklbr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Ehh.. Zover ik weet was die gewoon officieel verkrijgbaar bij geselecteerde providers hoor hier in NL. Niks grijze import.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cybergamer schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:28:
[...]

Ehh.. Zover ik weet was die gewoon officieel verkrijgbaar bij geselecteerde providers hoor hier in NL. Niks grijze import.

Henk zit er 'naast'.

Als deze officiëel verkrijgbaar was geweest in Nederland, dan was deze ook o.a. verkocht bij de shop van Samsung.NL zelf, en o.a. bij Coolblue -> en dat waren ze dus niet!

Verder was er ook geen Nederlandse, PHN-firmware voor dit toestel: en die was er wel geweest als het toestel officiëel in Nederland verkrijgbaar was geweest! (zie afbeelding)

Conclusie: GRIJZE import ;)

cc: @jubeth

@x-boxer & @Anoniem: 692591 zit er dus niet naast! ;) (met je "Henk zit er wel vaker naast", @Anoniem: 692591 )

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/923/IDANoQ.png

[ Voor 27% gewijzigd door henklbr op 13-10-2017 17:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Staat tussen ' ' hè 😉 en deze toestellen waren wel te koop bij T-mobile etc.
Grijze import of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
En ook bij Coolblue btw

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@x-boxer @reyals Maar dus nog steeds niet officieel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• metallicattim
Ik heb mijn Note 4 inmiddels verkocht. Ik heb nog nooit zo'n goede smartphone gehad die het zo lang volhield met minimale nukken. Echt een van de beste toestellen!

Heb nu een Note 8 en die is zo gigantisch veel sneller, dat de Note 4 nu als "langzaam" aanvoelt, maar voor datgene wat de Note 4 is, is het een perfect toestel! Heb ervan genoten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:36

Yucko

One clown to rule them all !

W84 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:55:
Safety First! Dat is vast de insteek. :+ Maar wat ik begreep is dat Samsung geen versie update meer doet vanwege het geheugen. Jammer, maar helaas...
Lijkt me niet dat aanwezig RAM geheugen de reden van het niet verder supporten van de Note 4 is.
Er zijn (nieuwere) toestellen met evenveel geheugen die gewoon Android 7.0 hebben, waar de Note 4 blijft steken op 6.0.1

De Note 4 is in de ogen van Samsung gewoonweg te oud en oninteressant om verdere bumps naar nieuwere Androids te krijgen. Ze hebben liever dat je een Note 8 o.i.d. koopt :P

Maar goed, ik vind sowieso dat de Note 4 slecht gesupport werd (zo kreeg de S5 vaak een update eerder dan de Note 4 die nieuwer was)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yucko schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:30:
[...]

Maar goed, ik vind sowieso dat de Note 4 slecht gesupport werd (zo kreeg de S5 vaak een update eerder dan de Note 4 die nieuwer was)
Wat nou: "slecht gesupport"?

Dit toestel krijgt nog steeds trouw de maandelijkse security patches, en dat voor een toestel van ruim 3 jaar oud!

Kunnen menig andere fabrikanten iets van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:36

Yucko

One clown to rule them all !

henklbr schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Dit toestel krijgt nog steeds trouw de maandelijkse security patches, en dat voor een toestel van ruim 3 jaar oud!

Henk je snap best dat ik het in mijn post over software-updates had, en niet over security patches.

Doorgaans is het flagship bij Samsung het eerste toestel dat een bump naar een nieuwe android versie krijgt, en dan pas de oudere. Alleen bij de Note 4 ging dat dus niet op. DAAR doelde ik op.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:18:
[...]

Henk je snap best dat ik het in mijn post over software-updates had, en niet over security patches.

Doorgaans is het flagship bij Samsung het eerste toestel dat een bump naar een nieuwe android versie krijgt, en dan pas de oudere. Alleen bij de Note 4 ging dat dus niet op. DAAR doelde ik op.
Dan nog, is de support voor de Note 4 "goed" te noemen: hij heeft 2 MAJOR Firmware-updates gehad.

15-10-2014 Android 4.4.4
23-04-2015 Android 5.0.1
09-09-2015 Android 5.1.1
23-06-2016 Android 6.0.1

En ook hier, kunnen "andere fabrikanten" een voorbeeld aan nemen...

[ Voor 8% gewijzigd door henklbr op 23-10-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Nou was Android 5 uit toen de note uit was,had nooit met 4.4 gebracht moeten worden,nu loop je onnodig 1 versie achter,niet dat je apps het niet doen of zo,maar van toestellen zoals de note verwacht je gewoon het nieuwste,zowaar op hardware en software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 16:26
henklbr schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

Nja, en laat nu de maandelijkse patch van september en oktober uitblijven. Ik blijf momenteel steken op de patch van augustus. Ik heb zo'n klein vermoeden dat de security support ophoudt nu hij drie jaar geworden is. Had ik dit nu eerder geweten had ik mee kunnen doen aan de kortingsactie van de Samsung S8(+).

The Last European

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mamoulian schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:24:
[...]

Nja, en laat nu de maandelijkse patch van september en oktober uitblijven. Ik blijf momenteel steken op de patch van augustus. Ik heb zo'n klein vermoeden dat de security support ophoudt nu hij drie jaar geworden is. Had ik dit nu eerder geweten had ik mee kunnen doen aan de kortingsactie van de Samsung S8(+).
Geen enkele Samsung-telefoon heeft de "September-patch" ontvangen, maar hiervoor wel de "Blueborne-fix" (OOK de Note 4!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mamoulian
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 16:26
henklbr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:22:
[...]

Geen enkele Samsung-telefoon heeft de "September-patch" ontvangen, maar hiervoor wel de "Blueborne-fix" (OOK de Note 4!)...
Het leek me toevallig aangezien de Note in Augustus/September 2014 uitkwam (3 jaar). Ik hoop dat hij langer ondersteund wordt want ik zie niet meteen een waardige vervanger.

The Last European

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ook niet ben nog steeds zeer content over mijn Note 4 aankoop toendertijd €450,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-06 12:59

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Anoniem: 34124 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:07:
Ik ook niet ben nog steeds zeer content over mijn Note 4 aankoop toendertijd €450,-
Same here! En nu ik Resurrection Remix met Android 7 erop heb staan lijkt het wel een nieuwe telefoon! Kan dus nog wel ff door :)

Ik zit wel stiekem te kijken naar de Mi Note 2, lijkt me wel een mooie opvolger die niet te duur is.

cybergamers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
henklbr schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 17:31:
[...]

Dan nog, is de support voor de Note 4 "goed" te noemen: hij heeft 2 MAJOR Firmware-updates gehad.

15-10-2014 Android 4.4.4
23-04-2015 Android 5.0.1
09-09-2015 Android 5.1.1
23-06-2016 Android 6.0.1

En ook hier, kunnen "andere fabrikanten" een voorbeeld aan nemen...
Komt omdat we de Note 5 hier niet gehad hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:12:
[...]

Komt omdat we de Note 5 hier niet gehad hebben...
Note 7 ook niet ;). Eigenlijk is deze Note 8 de eerste opvolger voor ons Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Note 7 heeft niemand gehad, dus die tel ik niet mee. De Note 8 is een dure glazen bouwsteen, dus laat ik sowieso schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Señor Sjon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:33:
Note 7 heeft niemand gehad, dus die tel ik niet mee. De Note 8 is een dure glazen bouwsteen, dus laat ik sowieso schieten.
Inderdaad een langwerpige bouwsteen van glas _/-\o_

Als de Note 4 bijvoorbeeld een SD835 zou krijgen en een dubbele camera zouden ze hem zo opnieuw kunnen uitbrengen beste ontwerp in mijn ogen 16:9 scherm, home button, knoppen of de juiste plaats.
Enige wat ik nog graag zou zien zijn 2 speakers. o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
2 speakers en beter MMC geheugen. :X Ook die van mijn vrouw begon te falen en hebben we op tijd in kunnen ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaM31
  • Niet online
Nou, het is officieel: De note 4 word niet meer ondersteund met maandelijkse security updates.

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Op. Naar lineage dan😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zo da's jammer maar meer ook niet er zijn genoeg andere roms gelukkig
HenkBLR toch bedankt voor het posten van alle firmware updates 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snollygoster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-01 19:00
Ik heb net nog een update gekregen, maar de android patch level blijft staan op Augustus 2017.

Jammer dat er voor mij geen goeie vervangers meer zijn. Ik wil geen telefoon zonder vervangbare batterij/geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snollygoster schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:52:
Ik heb net nog een update gekregen, maar de android patch level blijft staan op Augustus 2017.

Jammer dat er voor mij geen goeie vervangers meer zijn. Ik wil geen telefoon zonder vervangbare batterij/geheugenkaart.
LG V20 is een goede opvolger en niet duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeVee

JeeVee

Mens agitat molem

Heb de Note 4 verruild voor de Note 8. Wat blijkt: de Note 8 is nauwelijks sneller, de specs zijn beter, de camera's zijn top, mobiele connectiviteit is beter (thuis 2 streepjes ipv 1, ook sneller G4+ ontvangst). Ja hij is waterdicht, maar de accu is niet verwisselbaar. Maar het is een breekbare glazen bouwsteen die smeekt om bescherming. Design is prachtig, afwerking dito, prijs is hoog. Nu ervaar ik hoe goed de Note 4 is en behoudens gebrek aan Android- en beveiligingsupdates nog steeds bij de tijd. *O* Ook de LED View Cover van de Note 4 is van beter materiaal dan die van de Note 8 en niet gevoelig voor vette vingers, vuil en andere vlekken hetgeen ik ervoer bij de LED View Cover van de Note 8. Eigenlijk is een upgrade naar de Note 8 niet nodig of je moet een "power user" zijn. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:55

Bullet NL

Eigen Wijs

JeeVee schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:26:
Heb de Note 4 verruild voor de Note 8. Wat blijkt: de Note 8 is nauwelijks sneller, de specs zijn beter, de camera's zijn top, mobiele connectiviteit is beter (thuis 2 streepjes ipv 1, ook sneller G4+ ontvangst). Ja hij is waterdicht, maar de accu is niet verwisselbaar. Maar het is een breekbare glazen bouwsteen die smeekt om bescherming. Design is prachtig, afwerking dito, prijs is hoog. Nu ervaar ik hoe goed de Note 4 is en behoudens gebrek aan Android- en beveiligingsupdates nog steeds bij de tijd. *O* Ook de LED View Cover van de Note 4 is van beter materiaal dan die van de Note 8 en niet gevoelig voor vette vingers, vuil en andere vlekken hetgeen ik ervoer bij de LED View Cover van de Note 8. Eigenlijk is een upgrade naar de Note 8 niet nodig of je moet een "power user" zijn. d:)b
Moah, mijn Note 8 doet diverse dingentje toch wel even iets vlotter dan de Note 4, hij wordt bijvoorbeeld ook veel minder warm....

Natuurlijk, wanneer je Note 4 helemaal goed werkt kan je het altijd over de noodzaak van een upgrade naar een Note 8 hebben. Bedoel, sommige mensen lopen 3x op een paar schoenen, anderen dragen ze tot de draad toe af.

Maar om te stellen dat een Note 8 niet gerechtvaardigd is door de Note 4..... Dat is niet helemaal zo in mijn ogen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
Zou héél graag willen weten waarom ik al 4 x álle afbeeldingen van mijn facebookstickers apart in mijn note4 gallerij heb staan??? zo irri,alles verwijderen,heb dit nooit eerder gehad??? nu al 4 x sinds eind vorig jr.
Heb niets veranderd,nog altijd dezelfde cleaner???
Kan iemand dat uitleggen hoe dat kan,ben alleen al kwrtr bezig onderhand om alles uit gallerij te verwijderen. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Wees blij dat je Note 4 het nog doet... mijne is al een tijdje dood zoals volgens mij van meer hier. Gaat niet meer aan, niks of als het lukt een Read MMC error.

[ Voor 17% gewijzigd door W84 op 19-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 11:01
W84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:05:
Wees blij dat je Note 4 het nog doet... mijne is al een tijdje dood zoals volgens mij van meer hier. Gaat niet meer aan, niks of als het lukt een Read MMC error.
Ik heb hetzelfde probleem. Twee keer MMC error, eerste keer heb ik onder garantie een nieuw moederbord gekregen. Tweede keer, nu ongeveer een maand geleden natuurlijk geen garantie meer en heb ik helaas na 2,5 jaar afscheid moeten nemen van mijn geliefde Note 4 ;(

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rooie60
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-05 16:25
W84 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:05:
*knip*. Dat mag wel wat minder.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 25-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
*knip*. Dat is dan ook weer nergens voor nodig.

[ Voor 66% gewijzigd door rens-br op 25-04-2018 14:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het is een gekend Note 4 probleem waar ze uiteindelijk allemaal aan overlijden als het eenmaal de systeembestanden aangetast heeft. Jammer van een verder perfect toestel. Geef hem een SD845, 6GB ram en 128GB intern en ik zou hem zo kopen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 11:01
Señor Sjon schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:45:
Het is een gekend Note 4 probleem waar ze uiteindelijk allemaal aan overlijden als het eenmaal de systeembestanden aangetast heeft. Jammer van een verder perfect toestel. Geef hem een SD845, 6GB ram en 128GB intern en ik zou hem zo kopen. .
Same here. Het is en blijft de fijnste telefoon die ik ooit gehad heb, zowel met als zonder custom rom. Nu heb ik een Gear VR waar ik eigenlijk niks meer mee kan..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
Ik heb de Note 4 sinds dag 1 al in gebruik en heb er ook deze reactie mee getypt. Werkt nog eerlijk gezegd prima. Heb hem wel geroot, maar geen custom ROM erop.

Ik wil kijken wat de Note 9 zal brengen en misschien overwegen om daarvoor te gaan als opvolger van mijn Note 4. Wat ik wel ga missen zijn de IR blaster en verwisselbare batterij. Heb nu een reserve batterij in m'n tas voor op werk. Wi-Fi hotspots en navigatie vragen nogal wat van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ShakerNL schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 04:11:
Ik heb de Note 4 sinds dag 1 al in gebruik en heb er ook deze reactie mee getypt. Werkt nog eerlijk gezegd prima. Heb hem wel geroot, maar geen custom ROM erop.

Ik wil kijken wat de Note 9 zal brengen en misschien overwegen om daarvoor te gaan als opvolger van mijn Note 4. Wat ik wel ga missen zijn de IR blaster en verwisselbare batterij. Heb nu een reserve batterij in m'n tas voor op werk. Wi-Fi hotspots en navigatie vragen nogal wat van de batterij.
Een goede batterypack (bij voorkeur xiaomi of vergelijkbaar) is een goede vervanging, of de originele lader+originele/een goede usb-c kabel laadt supersnel op. Als je een bureau hebt waar je regelmatig aan zit en laden niet snel hoeft kun je voor op werk ook een qi charger overwegen.

Al met al vind ik bovenstaande opties handiger dan een extra batterij moeten opladen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShakerNL
dragon2 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:17:
[...]

Een goede batterypack (bij voorkeur xiaomi of vergelijkbaar) is een goede vervanging, of de originele lader+originele/een goede usb-c kabel laadt supersnel op. Als je een bureau hebt waar je regelmatig aan zit en laden niet snel hoeft kun je voor op werk ook een qi charger overwegen.

Al met al vind ik bovenstaande opties handiger dan een extra batterij moeten opladen :Y
Ik heb zelf ook een powerbank en maak er met plezier gebruik van. Maar instantly 100% hebben na een barterijwissel kan ook wel erg fijn zijn. Ja, ik moet wel twee batterijen opladen, maar dat is met de Fast Charging zo gebeurd in een avond.

Ach, zo'n probleem wordt het heus niet als ik een telefoon ga halen met een niet-verwisselbare batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snollygoster
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-01 19:00
Ik kreeg net een update. (y)
Dacht dat die niet meer zouden komen. Het zal wel één keer per jaar zijn dan, aangezien de laatste van augustus 2017 was.

Edit: "niveau android-beveiligingspatch" staat nog steeds op augustus 2017. Wat veranderd is is me dus een raadsel. :?

[ Voor 28% gewijzigd door snollygoster op 06-08-2018 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 18:05
Zijn hier nog meer "trouwe note 4 bezitters" die steeds meer last kriijgen van andriod versie bla bla is niet meer geschikt voor onze app.

Hoe lossen jullie dit op?

Het lijkt erop dat ik nog de enige Note 4 gebruiker ben. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Speedster op 20-12-2020 11:12 ]

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-05 13:51
Speedster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:20:
Nee hoor, ik gebruik de Note 4 ook nog steeds dagelijks maar loop ook tegen het probleem op dat steeds meer Apps dienst weigeren. :(
Heb de Note geroot en ook meermaals diverse custom ROM's geprobeerd maar dat werkt vaak behoorlijk slecht.
Met name de camera en de functionaliteit van de pen is een groot probleem met custom ROM's.
Heb vandaag dus maar een Galaxy Xcover 4S besteld om mijn bank-app te kunnen gebruiken en verzekerd te zijn van 4 jaar updates en gewoon een nieuwe accu kan kopen mocht deze aan vervanging toe zijn.
Zit alleen nog te zoeken naar een en mogelijkheid om TWRP en Magisk te kunnen installeren op de Xcover 4S.
Ik koop sowieso geen telefoon zonder 3.5mm headset aansluiting of een accu die niet te vervangen is. :P

[ Voor 6% gewijzigd door PJzzz op 07-01-2021 03:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Speedster schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:20:
Zijn hier nog meer "trouwe note 4 bezitters" die steeds meer last kriijgen van andriod versie bla bla is niet meer geschikt voor onze app.

Hoe lossen jullie dit op?

Ik heb mijn Note 4 nog steeds maar gebruik hem niet meer. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen. Het is sowieso een van de mooiste smartphones ooit gemaakt. Ik heb de Note 10.1 2014 in dezelfde stijl nog wel in gebruik.

Mijn dagelijkse telefoon is de Samsung S9 Plus (Red Bull Edition). Dat vind ik tot nu dan weer de mooiste. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 18:05
PJzzz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 03:10:
[...]

Nee hoor, ik gebruik de Note 4 ook nog steeds dagelijks maar loop ook tegen het probleem op dat steeds meer Apps dienst weigeren. :(
Heb de Note geroot en ook meermaals diverse custom ROM's geprobeerd maar dat werkt vaak behoorlijk slecht.
Met name de camera en de functionaliteit van de pen is een groot probleem met custom ROM's.
Heb vandaag dus maar een Galaxy Xcover 4S besteld om mijn bank-app te kunnen gebruiken en verzekerd te zijn van 4 jaar updates en gewoon een nieuwe accu kan kopen mocht deze aan vervanging toe zijn.
Zit alleen nog te zoeken naar een en mogelijkheid om TWRP en Magisk te kunnen installeren op de Xcover 4S.
Ik koop sowieso geen telefoon zonder 3.5mm headset aansluiting of een accu die niet te vervangen is. :P
Ik heb mijn Note 4 ook geroot en Magisk erop gezet.
Tot nu toe kan ik alleen de RABO app niet gebruiken.

Ben het HELEMAAL met je eens dat een volgende telefoon een 3.5mm headset aansluiting moet hebben en een accu die zonder schroeven te wisselen is.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Dit topic is NIET bedoeld voor de actie van Tweakers, bestellingen, winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken. Zie: [Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support

Tevens zijn discussies over geheugenkaartjes (en of prijs/levertijden hier van) niet toegestaan in dit topic!