Backup terug zetten van een w10 build is inderdaad niks mis nee (deed ik ook), maar van een wp8.1 build gaat problemen geven.kleefei schreef op woensdag 16 september 2015 @ 00:21:
[...]
Waarom is dat betrouwbaarder?
Ik heb de Back-up terug gezet van een vorige build, na de update.
Het lijkt mij dat hij gewoon zoekt naar apps die je had, en die opnieuw installeerd toch?
Wellicht in vroegere builds. En ja, ik ben van mening dat het beter is (schoon beginnen is altijd beter).vali schreef op woensdag 16 september 2015 @ 09:02:
[...]
Backup terug zetten van een w10 build is inderdaad niks mis nee (deed ik ook), maar van een wp8.1 build gaat problemen geven.
Maar in de latere builds heb ik - met uitzondering van de Outlook Mail/Calendar instellingen - geen problemen gehad met de restore van een WP8.1 instance en/of back-up.
Dit geldt voor een 3-tal verschillende toestellen.
Bij mij blijft de update op 0 procent staan. Hij download dus niet. Kwestie van een paar dagen wachten? Of krijg ik dit alleen maar goed door eerst terug naar 8 te gaan. Waar ik weinig zin in heb. Heb trouwens een 640 xl
Eindelijk is het gelukt van de 10536.1004 build op mijn Lumia 930 te installeren, bleef geruime tijd op 0% staan, maar is toch in orde gekomen, het was een kwestie van geduld te hebben. Heb geupdated van de vorige build.
Nu stond er reeds een android app op, en deze doet het niet meer. Vanavond nog eens volledig herinstalleren en zien of die het terug doet.
Nu stond er reeds een android app op, en deze doet het niet meer. Vanavond nog eens volledig herinstalleren en zien of die het terug doet.
Gisteren avond 0% nu na 12 uur 14 procent downloaded, gaat dus tergend langzaam.
Ook maar mijn Lumina 930 voorzien van de laatste preview. Daarna een hard reset gedaan en het draait nu als een zonnetje.
Kan alleen mijn eigen ringtones niet meer instellen. In Windows 10 het genre op Ringtone gezet en naar de map Ringtones gekopieerd op mijn telefoon. Echter zijn deze ringtones niet zichtbaar in de lijst met ringtones. Ook Windows 8.1 ringtone maker als app lukt het niet. Iemand een idee ? Het zijn gewoon mp3 bestanden die het onder WP8.1 wel deden.
Kan alleen mijn eigen ringtones niet meer instellen. In Windows 10 het genre op Ringtone gezet en naar de map Ringtones gekopieerd op mijn telefoon. Echter zijn deze ringtones niet zichtbaar in de lijst met ringtones. Ook Windows 8.1 ringtone maker als app lukt het niet. Iemand een idee ? Het zijn gewoon mp3 bestanden die het onder WP8.1 wel deden.
XBL: MRE Inc
De wconnect tools hebben een update gehad en aangezien die "nog" niet gelekt zijn kan je met de laatste build helaas nog geen APKs installeren: http://wmpoweruser.com/pr...ws-10-mobile-build-10536/levi1700 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:16:
Eindelijk is het gelukt van de 10536.1004 build op mijn Lumia 930 te installeren, bleef geruime tijd op 0% staan, maar is toch in orde gekomen, het was een kwestie van geduld te hebben. Heb geupdated van de vorige build.
Je kan proberen om het bestand opnieuw vanaf je computer naar de telefoon te kopieëren, misschien wordt de ringtone dan wel weer herkent.MRE-Inc schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:55:
Ook maar mijn Lumina 930 voorzien van de laatste preview. Daarna een hard reset gedaan en het draait nu als een zonnetje.
Anyone?enomiss schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:16:
Loopt bij mij lekker soepel. Stuk betere build dan de vorige. Maar ze zijn er nog niet.
Overigens nog meer mensen die problemen hebben met het toevoegen/veranderen van de quick status iconen aan het lockscreen? Als ik daar iets doe wordt het niet opgeslagen. Heeft iemand een fix?
Overigens had ik gehoopt dat we met Win10 eindelijk meer dan 5 status icoontjes op het lockscreen konden tonen, maar helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door enomiss op 16-09-2015 12:44 ]
https://opensea.io/seaart
je kan het altijd aanmelden als suggestie in de insider app.. het is tenslotte nog niet de final.enomiss schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:43:
[...]
Anyone?
Overigens had ik gehoopt dat we met Win10 eindelijk meer dan 5 status icoontjes op het lockscreen konden tonen, maar helaas.
Probeer het volgende eens.........Rips10 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:05:
[...]
Je kan proberen om het bestand opnieuw vanaf je computer naar de telefoon te kopieëren, misschien wordt de ringtone dan wel weer herkent.
Kopieer je ringtones van je telefoon naar je pc/laptop.
Verwijder vervolgens de ringtones van je telefoon.
Geef vervolgens de ringtones op je pc/laptop een andere naam en zet ze weer terug op je telefoon.
Eventueel doe je daarna nog even een herstart.
De clou zit hem in de benaming....op een eoa manier willen de bibliotheken vaak niet mee werken.
Heb er in het begin ook vaak mee zitten te klooien.
Op deze wijze zie je toestel deze dan als nieuwe bestanden en dan wil deze nogal omslachtige omweg wel eens werken.
[ Voor 27% gewijzigd door Amadeus1966 op 16-09-2015 14:27 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ga ik vanavond eens proberen. Dank.Amadeus1966 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:22:
[...]
Probeer het volgende eens.........
Kopieer je ringtones van je telefoon naar je pc/laptop.
Verwijder vervolgens de ringtones van je telefoon.
Geef vervolgens de ringtones op je pc/laptop een andere naam en zet ze weer terug op je telefoon.
Eventueel doe je daarna nog even een herstart.
De clou zit hem in de benaming....op een eoa manier willen de bibliotheken vaak niet mee werken.
Heb er in het begin ook vaak mee zitten te klooien.
Op deze wijze zie je toestel deze dan als nieuwe bestanden en dan wil deze nogal omslachtige omweg wel eens werken.
Verder vind ik de store wel redelijk traag. Maar verder draait het hier als een zonnetje. Wat me wel opviel is dat sommige apps behoorlijk lang op "Restoring user data" blijven staan als je ze herinstalleert. Zolang zelfs dat de download van apps die nog in de wachtrij staan, gewoon tegengehouden worden. Dit probleem doet zich overigens ook voor in de normale Windows 10 store op mijn Surface Pro 3.
Aangezien mijn lumia 930 voor reparatie weg is heb ik de nieuwste build geïnstalleerd op mijn reserve lumia 520.
Ik moet zeggen dat als de boel niet beter geoptimaliseerd gaat worden ik me goed kan voorstellen dat Microsoft windows 10 niet voor de 520 uitbrengt.
Het is namelijk echt een stuk trager en ik heb ook last van een hoop apps die tijdens het laden weer terug naar het beginscherm schieten. Zelfs als je gewoon iets in de instellingen probeert te wijzigen.
Traagheid is er op meerdere vlakken. Van schermen waar lange tijd hervatten staat tot de homescreen waar het soms tot 3 seconden duurt voordat je wat kunt aanklikken.
Ik snap best dat de 520 geen snelheidsmonster en dat het nog een beta build is maar met de huidige build is het niet goed werkbaar op dit toestel. Batterijduur lijkt iets minder maar lijkt nog binnen de perken te blijven.
Ik moet zeggen dat als de boel niet beter geoptimaliseerd gaat worden ik me goed kan voorstellen dat Microsoft windows 10 niet voor de 520 uitbrengt.
Het is namelijk echt een stuk trager en ik heb ook last van een hoop apps die tijdens het laden weer terug naar het beginscherm schieten. Zelfs als je gewoon iets in de instellingen probeert te wijzigen.
Traagheid is er op meerdere vlakken. Van schermen waar lange tijd hervatten staat tot de homescreen waar het soms tot 3 seconden duurt voordat je wat kunt aanklikken.
Ik snap best dat de 520 geen snelheidsmonster en dat het nog een beta build is maar met de huidige build is het niet goed werkbaar op dit toestel. Batterijduur lijkt iets minder maar lijkt nog binnen de perken te blijven.
Ben nu Win10 aan't installeren op m'n 640XL. Hoop dat ie een beetje draait en geen last heeft van vervelende bugs of battery drains... we'll see!
Professioneel Heftruck Syndroom
640xl hier, sinds vanmorgen gewoon gebruikt, bellen/appen internet en age of empires.. nu op 74%.NeFoRcE schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:32:
Ben nu Win10 aan't installeren op m'n 640XL. Hoop dat ie een beetje draait en geen last heeft van vervelende bugs of battery drains... we'll see!
(mijn iPhone 5 had inmiddels aan het zuurstof gemoeten.)
haha, klinkt goed! Tandwielen hangen nu na een klein half uur op 3 kwartkleefei schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:14:
[...]
640xl hier, sinds vanmorgen gewoon gebruikt, bellen/appen internet en age of empires.. nu op 74%.
(mijn iPhone 5 had inmiddels aan het zuurstof gemoeten.)
Okee, dit word geen edit, maar een losse post.
Windows 10 staat nu op m'n phone, wat een vette update! Ik ga vanavond deze post even verder aanpassen, maar 't 1e wat mij opvalt; 5 snelkoppelingen in de notificatiebalk. Ideaal! Het ziet er slick uit, mooie overgangne verder, en draait als een trein. Prachtig OS!
Windows 10 staat nu op m'n phone, wat een vette update! Ik ga vanavond deze post even verder aanpassen, maar 't 1e wat mij opvalt; 5 snelkoppelingen in de notificatiebalk. Ideaal! Het ziet er slick uit, mooie overgangne verder, en draait als een trein. Prachtig OS!
Kan best zijn dat die 512MB geheugen weer problemen gaat geven, was bij 8.1 -> 8.5 ook al een discussie. Heb ook geen idee hoe zo'n S4 zich meet tegen een snap 400 of hoger.scartissue schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:08:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben echt super tevreden over de nieuwe build. Loopt lekker soepel en snel op mijn 640XL en het allerbelangrijkste de mail doet het!
Ik heb alleen één probleem en dat is dat ik het Nederlandse alsook he Engelse toetsenbord niet kan downloaden.
Weet iemand hier een optie voor?
Ik heb alleen één probleem en dat is dat ik het Nederlandse alsook he Engelse toetsenbord niet kan downloaden.
Al geprobeerd een reset te doen?scartissue schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:08:
Aangezien mijn lumia 930 voor reparatie weg is heb ik de nieuwste build geïnstalleerd op mijn reserve lumia 520.
Op XDA staat een update van de wconnect app waarmee het weer zou moeten werken.SkyThes schreef op woensdag 16 september 2015 @ 10:59:
[...]
De wconnect tools hebben een update gehad en aangezien die "nog" niet gelekt zijn kan je met de laatste build helaas nog geen APKs installeren: http://wmpoweruser.com/pr...ws-10-mobile-build-10536/
Zouden inmiddels weer beschikbaar moeten zijn.ShittyNL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 17:32:
Ben echt super tevreden over de nieuwe build. Loopt lekker soepel en snel op mijn 640XL en het allerbelangrijkste de mail doet het!
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Is het een bekend "probleem" dat het swipen bij een Engels toetsenbord wel voor instant suggesties zorgt (terwijl je swiped) en bij Nederlands toetsenbord pas als je stopt met swipen?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Yes, ik heb echt het idee dat de hardware niet helemaal toereikend is. Wel heb ik het idee dat die 8uur later opeens wat soepeler begint te werken. Maar nog lang niet optimaal.
Heeft iemand de nieuwe versie al op een 73x en/of dual-SIM geprobeerd?
Na de update van 10512 naar 10536 heb ik last van crashes in basisonderdelen en verschillende apps. Zo kan ik bijvoorbeeld al niet mn dataverbruik openen via het instellingenmenu. Dan crasht de hele settingsapp. Ik denk dat ik vanavond maar ff een factory reset doe. Het OS lijkt overall een stuk minder snel en vloeiend dan 10512.
Verwijderd
Yep. Op een Lumia 735.EgMaf schreef op woensdag 16 september 2015 @ 19:01:
Heeft iemand de nieuwe versie al op een 73x en/of dual-SIM geprobeerd?
Die xbox app die meekomt met die W10M preview.....man wat is die slecht zeg. Duurt al lang op op te starten en dan alleen een hamburger menu linksboven en wat icoontjes er naast die niet in een draaitabel zitten dus je kunt niet op een willekeurige plaats op het scherm naar links of rechts swipen om naar het volgende venster te gaan.
Ik heb nu nog een Lumia 930 met een "maar" 5" scherm maar de schermen van de 950 wordt al 5,2" en groter. Totaal onwerkbaar dus om met 1 hand/duim je scherm te bedienen. En nee, de startknop indrukken zodat de bovenste helft van het scherm naar beneden komt is geen optie in de Xbox app want dan kun je de onderste opties in het hamburger menu niet zien. Wat een faal zeg zo'n hamburger menu. Wie dat bedacht heeft..... Zal wel iets iOS en Androids zijn en MS moet zo nodig weer mee.
Hoop van harte dat ze weer terug gaan naar pivot control. Werkt stukken beter en makkelijker en dan mooi de elipsis (...) onderaan het scherm.
Ik heb nu nog een Lumia 930 met een "maar" 5" scherm maar de schermen van de 950 wordt al 5,2" en groter. Totaal onwerkbaar dus om met 1 hand/duim je scherm te bedienen. En nee, de startknop indrukken zodat de bovenste helft van het scherm naar beneden komt is geen optie in de Xbox app want dan kun je de onderste opties in het hamburger menu niet zien. Wat een faal zeg zo'n hamburger menu. Wie dat bedacht heeft..... Zal wel iets iOS en Androids zijn en MS moet zo nodig weer mee.
Hoop van harte dat ze weer terug gaan naar pivot control. Werkt stukken beter en makkelijker en dan mooi de elipsis (...) onderaan het scherm.
Hier ook de nieuwe build geïnstalleerd. Helaas nog steeds het probleem dat de BT verbinding tussen mijn 925 en de TOMTOM Rider 40 niet goed werkt. Er is 20 seconden verbinding en dan 3 sec niet dan weer 20 wel etc etc. De verbinding is uitsluitend voor data (verkeersinfo en flitsers), dus wel jammer dat dit nog steeds niet goed is.
Thanks, ik zat met hetzelfde probleem op mijn Lumia 925.shadowman12 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:22:
Heb geupgrade naar build 10536, alleen blijft hij bij mij op PIN Required staan en krijg ik geen scherm om mijn pin in te voeren.
Fixed door mijn PIN te wijzigen
is everything cool?
Ik heb de laatste preview versie op mijn Lumia 920 geïnstalleerd, gevolgd door een factory reset. Het probleem dat nu optreedt is dat de standaard berichten app (sms) ontbreekt. Wel krijg ik de berichten+ app, welke via Vodafone wordt aangeboden.
Zijn er nog anderen met dit probleem of weet iemand hoe ik de standaard berichten app terug krijg?
Zijn er nog anderen met dit probleem of weet iemand hoe ik de standaard berichten app terug krijg?
In de onderstaande link de oplossingbaszzz schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:15:
Ik heb de laatste preview versie op mijn Lumia 920 geïnstalleerd, gevolgd door een factory reset. Het probleem dat nu optreedt is dat de standaard berichten app (sms) ontbreekt. Wel krijg ik de berichten+ app, welke via Vodafone wordt aangeboden.
http://www.winbeta.org/ne...ows-10-mobile-build-10536
It's never easy.....
Ah top! Bedankt ik ga het eens proberenRadeon schreef op woensdag 16 september 2015 @ 22:50:
[...]
In de onderstaande link de oplossing
http://www.winbeta.org/ne...ows-10-mobile-build-10536
Verwijderd
Bij mij wil mijn 930 de laatste preview niet downloaden. Ook na een factory reset niet. Zit nu nog steeds op 10512. Download komt niet verder dan 0%. Voor de reset bleef hij steken op 46%.
Andere mensen met dit probleem? Is er een manier om de update anders te pushen?
Ik heb zojuist ff anderhalf uur gereden, bewust de Bluetooth getest, zowel bellen als muziek luisteren gaat goed. Geen haperingen met muziek streamen, ook geen enkel probleem met bellen.Skibidi_RizzXL schreef op woensdag 16 september 2015 @ 21:17:
Hier ook de nieuwe build geïnstalleerd. Helaas nog steeds het probleem dat de BT verbinding tussen mijn 925 en de TOMTOM Rider 40 niet goed werkt. Er is 20 seconden verbinding en dan 3 sec niet dan weer 20 wel etc etc. De verbinding is uitsluitend voor data (verkeersinfo en flitsers), dus wel jammer dat dit nog steeds niet goed is.
Getest met Volvo v70 en lumia 640
Ik ben terug gegaan naar 8.1, om vervolgens te updaten. dit was voor mij de enig werkbare oplossing.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2015 @ 23:59:
Bij mij wil mijn 930 de laatste preview niet downloaden. Ook na een factory reset niet. Zit nu nog steeds op 10512. Download komt niet verder dan 0%. Voor de reset bleef hij steken op 46%.
[ Voor 26% gewijzigd door kleefei op 17-09-2015 00:09 ]
Verwijderd
Voor mij wel. Dat waren de vorige 2 TP builds ook.
Maar dat moet een ieder voor zich uitmaken.
Al moet ik zeggen dat de build van gisteren helemaal geen rare dingen meer lijkt te hebben.
Of het moet het nog vertraagd in en uit zoemen van foto's zijn. Verder zou ik het niet weten.
Wat je altijd kan doen is eerst handmatig een recente backup maken. Als 10 niet bevalt kun je altijd terug naar 8.1. Onder voorbehoud dat het uiteraard fout kan gaan.
Werkte sinds ik de Insider app opnieuw heb geïnstalleerd weer helemaal perfect!
Over deze build heb ik op dit moment nog niet echt problemen.
Het enige wat ik mis is mijn data gebruik. Ik gebruik App-radio om radio te luisteren (duh). Maar alleen mis ik dat de data wordt bijgehouden in data-inzicht. Dit lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Verder wat hier eerder werd aangegeven is het inderdaad handig om meer dan 5 icoontjes in je glance scherm te hebben. Dat is een goede tip en ga ik ook even aangeven bij MS.
Draai sinds een maand of 2 nu ook de WM10 preview op mijn Lumia 930, heerlijk OS met nog wat rare bugjes. Gisteren bijvoorbeeld telefoon ontkoppeld; na een half uur rijden naar werk (telefoon gewoon in mijn jaszak, niet aangeraakt) al 7% verbruikt. Uiteindelijk heb ik krap 4 uur kunnen doen voor hij leeg was.
Toch maar eens aan WiFi gehangen en ja hoor, 2 updates beschikbaar; nieuwe builds. Mooi!
Probleem: downloaden blijft op 0% steken. Telefoon al gerestart, drie verschillende netwerken gebruikt... niets.
Iemand een idee hoe ik deze gewoon gestart krijg?
Toch maar eens aan WiFi gehangen en ja hoor, 2 updates beschikbaar; nieuwe builds. Mooi!
Probleem: downloaden blijft op 0% steken. Telefoon al gerestart, drie verschillende netwerken gebruikt... niets.
Iemand een idee hoe ik deze gewoon gestart krijg?
Verwijderd
Zie de post van kleefei op mijn vraag.
Teruggaan naar 8.1 dus en vervolgens weer updaten.
Teruggaan naar 8.1 dus en vervolgens weer updaten.
Die heb ik over het hoofd gezien, dank je wel
Dat gaat wel weer twee keer een anderhalf uur kosten, maar wellicht toch de moeite waard. Hoop dat met de nieuwe build de boel wat stabieler is, sommige apps wat sneller starten, photo preview vanuit camera nu wel werkt en dat de batterij wat consistenter is. We'll see.
Vraagje: Er wordt geadviseerd om een backup te maken. Blijft die staan als ik van WM10 -> WP8.1 -> WM10 ga? Oftewel, kan ik het terugzetten van de backup uitstellen tot ik de nieuwe WM10 build heb geïnstalleerd?
Vraagje: Er wordt geadviseerd om een backup te maken. Blijft die staan als ik van WM10 -> WP8.1 -> WM10 ga? Oftewel, kan ik het terugzetten van de backup uitstellen tot ik de nieuwe WM10 build heb geïnstalleerd?
[ Voor 25% gewijzigd door musje83 op 17-09-2015 11:39 ]
Iemand enig idee waar ik de navigatiebar settings (back,home,zoeken) kan vinden? Wil de navigatiebar permanent aan het scherm vast maken, maar verder dan de kleurinstellingen van de bar kom ik niet. In Windows 8 wist ik het wel te vinden.
Er gebeurt niets met jou backups.musje83 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 11:37:
Als je een "verse" installatie gaat doen dan krijg je vanzelf een melding dat er een backup is gevonden en of je deze wil terugzetten.
Dit kan je gewoon negeren/weigeren.
Dat snap ikAmadeus1966 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:47:
[...]
Er gebeurt niets met jou backups.
Als je een "verse" installatie gaat doen dan krijg je vanzelf een melding dat er een backup is gevonden en of je deze wil terugzetten.
Dit kan je gewoon negeren/weigeren.
Nope, deze blijft gewoon in je onedrive staan.
Mijn Lumia 920 ook van 10512 naar 10536.1004 gezet maandag. Loopt allemaal heel soepel, beduidend sneller,vloeiender dan voorheen.
Batterijverbruik is echter stukken hoger. Voor de zekerheid maar even een factory reset doen, het regent toch pijpenstelen ..
Batterijverbruik is echter stukken hoger. Voor de zekerheid maar even een factory reset doen, het regent toch pijpenstelen ..
Ik heb er ook last van. Soms gaat het tijden goed en ben ik echt blij verrast dat hij het al een aantal uur volhoudt om daarna in 1 keer als een malle batterij te gaan verstoken. Geen echte aanwijsbare reden.Plof-kip schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:22:
Mijn Lumia 920 ook van 10512 naar 10536.1004 gezet maandag. Loopt allemaal heel soepel, beduidend sneller,vloeiender dan voorheen.
daarom ligt hij nu op kantoor eigenlijk constant aan de lader.
Verder heb ik heel kort een blauw scherm als ik het scherm aanzet, met daarna gevolgd de het goede scherm. Al kan dat komen van Awesome Lock, al had ik dat niet in de vorige build.
Als je merkt dat ie batterij verstookt kun je hem ook opnieuw opstarten, lijkt te helpen. Verder is het voor mij geen issue (genoeg laders bij me) maar verder heb ik dan ook geen issues en daar ben ik wel blij mee.
[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 17-09-2015 15:12 ]
Volgensmij zitten er inderdaad wat bugs ergens in de code. Zo af en toe vrij snelle accu ontlading, maar ook zo ineens dat de telefoon een stuk langzamer is. Alsof het toestel ergens mee bezig is of er een proces cpu verbruik of zo.
[ Voor 3% gewijzigd door blmp op 17-09-2015 16:21 ]
Ik heb de laatste versie ook op m'n GSM gegooid. Ziet er echt wel een pak beter uit dan 8.1, lijkt eindelijk een fatsoenlijk ontworpen OS. Heb na 't installeren wel een hard reset moeten doen, want ik had geen mogelijkheid om wifi of data op te zetten. Na de reset geen enkel issue meer.
Wel vreemd in de calendar app: ik krijg in de livetile wel de afspraken te zien, maar in de app zelf verschijnt er geen enkele. Is trouwens met google calendar.. Iemand anders ook dit probleem?
Livetiles lijken wel trager als voorheen, vooral bij de mail viel me dit op. Op 8.1 ging dat sneller en beter...
Wel vreemd in de calendar app: ik krijg in de livetile wel de afspraken te zien, maar in de app zelf verschijnt er geen enkele. Is trouwens met google calendar.. Iemand anders ook dit probleem?
Livetiles lijken wel trager als voorheen, vooral bij de mail viel me dit op. Op 8.1 ging dat sneller en beter...
Nee, dit kan niet.musje83 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:58:
[...]
Dat snap ikMaar ik wil dus nu een backup maken, terug naar 8.1, géén backup terugzetten, dan weer upgraden naar de nieuwste Wm10 release, en dan pas backup terug zetten. Mijn vraag is meer of mijn backup niet verdwijnt als ik er in de 'terug naar 8.1' tussenstap voor kies deze stap over te slaan.
Ik raad je aan om na de installatie van de nieuwe build direct een factoren reset te doen, en dan je Back-up terug zetten. Dit werkt echt perfect.. Ja, het duurt even wat langer dan normaal, maar dan heb je de beste en meest stabiele werking.
Nieuwe foto's lopen niet in naar OneDrive, heeft iemand hier een oplossing voor of
is dit een 10.536 bug?
Lumia 735.
tks.
is dit een 10.536 bug?
Lumia 735.
tks.
Hmmmmmmmm
na factory reset (10536.1004) op mijn 920 krijg ik de Berichten app niet meer automatisch mee geinstalleerd, en via de Store vind ik hem niet. Ook een tweede reset verhelpt dit niet.
Iemand een idee hoe ik weer SMS kan ontvangen (wel handig voor de bankrekening etc) ??
wat hier staat klopt dus niet: http://wccftech.com/windo...essaging-app-issue-fixed/ bij mij ..
er zijn meer mensen met dit probleem .. http://www.windowscentral...ows-10-mobile-build-10536
na factory reset (10536.1004) op mijn 920 krijg ik de Berichten app niet meer automatisch mee geinstalleerd, en via de Store vind ik hem niet. Ook een tweede reset verhelpt dit niet.
Iemand een idee hoe ik weer SMS kan ontvangen (wel handig voor de bankrekening etc) ??
wat hier staat klopt dus niet: http://wccftech.com/windo...essaging-app-issue-fixed/ bij mij ..
er zijn meer mensen met dit probleem .. http://www.windowscentral...ows-10-mobile-build-10536

[ Voor 38% gewijzigd door Plof-kip op 17-09-2015 19:38 ]
Las trouwens in een reactie van Gabe Aul dat build 10547 intern rond gaat voor zowel PC als Mobile. Kans is er dus dat we volgende week (gok ik) alweer een nieuwe build krijgen.
ik hoop het, want de huidige build wil dus echt niet installeren op mijn 820.blmp schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:22:
Las trouwens in een reactie van Gabe Aul dat build 10547 intern rond gaat voor zowel PC als Mobile. Kans is er dus dat we volgende week (gok ik) alweer een nieuwe build krijgen.
Net een reset gegeven, maar weer downloading 0%

Heb gewoon geen zin om eerst terug te gaan naar 8.1 en dan weer een upgrade te doen
Hier staat de oplossing.Plof-kip schreef op donderdag 17 september 2015 @ 19:31:
Hmmmmmmmm
er zijn meer mensen met dit probleem .. http://www.windowscentral...ows-10-mobile-build-10536![]()
Dank Vali!
Ik kreeg het op die manier niet voor elkaar, maar wel door onderstaande te doen (zelfde app):
BaKaNoOB @TodorValchev · 16 sep.
Vertaling weergeven
@GabeAul SMS fix- they jut need to open edge and type:
ms-windows-store:pdp?pfn=Microsoft.Messaging_8wekyb3d8bbwe
I recovered mine that way
pppp blij toe!
update: vanochtend werd de Berichten app via een Store update naar mijn telefoon gepushed. Toppie!
[ Voor 7% gewijzigd door Plof-kip op 18-09-2015 12:27 ]
Lijkt me sterk dat die builds zo snel achter elkaar gaan komen. Aan de andere kant, ze moeten wel sneller gaan, want de release komt dichterbij.blmp schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:22:
Vooral de snelheid van apps (en opstarten ervan) moet nog echt sneller dan dit (duurt nog steeds meer dan een seconde voor een app klaar is). Verder is er een batterij-probleem wat opgelost moet worden en zie ik nog veel grafische glitches (hamburgermenu's die niet goed uitklappen bijvoorbeeld). Ben wel blij dat er niet zoveel crashes of app-breaking bugs zijn, maar ze zijn nog wel aanwezig. Zie nog regelmatig loading voorbij komen en ook het startscherm is bij opstarten nog steeds raar aan het doen.
Ik heb ook dat mijn batterij nog geen 12 uur vol houdt met deze laatste build. Jammer, want verder loopt alles perfect. Ik hoop dat er wel snel een nieuwe build is die het batterijprobleem wat toch wel velen hebben verhelpt. (L930)...
Edit:
http://www.windowscentral.com/poll-10536-battery
Edit:
[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 17-09-2015 23:33 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Nieuwe update voor de mail-app voegt een dark-theme toe en de mogelijkheid om een andere accentkleur in te stellen. Helaas is dat dan weer niet per account. Ook mist nog steeds de unified inbox waar we al maanden op zitten te wachten. Voor mij de reden om de app op desktop ook nog niet te gaan gebruiken.
Denk dat builds gewoon doorgegaan zijn in de periode dat ze tegen die Store/Webview & UpdateGen bug en dergelijke aanliepen bij 10536. Gewoon die specifieke fix gebackport voor 10536 zodat deze snel de deur uit kon zonder het hele testcircus overdreven lang opnieuw te doorlopen. En 10547 is waarschijnlijk daarna direct de interne ringen in gepushed.Martinspire schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:53:
[...]
Lijkt me sterk dat die builds zo snel achter elkaar gaan komen. Aan de andere kant, ze moeten wel sneller gaan, want de release komt dichterbij.
Vooral de snelheid van apps (en opstarten ervan) moet nog echt sneller dan dit (duurt nog steeds meer dan een seconde voor een app klaar is). Verder is er een batterij-probleem wat opgelost moet worden en zie ik nog veel grafische glitches (hamburgermenu's die niet goed uitklappen bijvoorbeeld). Ben wel blij dat er niet zoveel crashes of app-breaking bugs zijn, maar ze zijn nog wel aanwezig. Zie nog regelmatig loading voorbij komen en ook het startscherm is bij opstarten nog steeds raar aan het doen.
Heb zelf eigenlijk verdomd weinig problemen en ook eigenlijk vrijwel niks (wel accuduur 'problemen') wat jij opnoemt op mijn Lumia 930.
Accuduur is erg wisselvallig ja. Heb dagen dat ik 1,5 dag ermee doe, en dagen dat hij na een half dag (hooguit) al vrijwel leeg is.Swerfer schreef op donderdag 17 september 2015 @ 23:27:
Ik heb ook dat mijn batterij nog geen 12 uur vol houdt met deze laatste build. Jammer, want verder loopt alles perfect. Ik hoop dat er wel snel een nieuwe build is die het batterijprobleem wat toch wel velen hebben verhelpt. (L930)...
Edit:
Dark mode is zeker een geweldige update aan de app. Zag dat de light mode ook iets anders is en je hebt wat meer personalisatie mogelijkheden in de app (Mail in elk geval). De darkmode is in elk geval weer wat beter voor de accuduur van mijn AMOLED Lumia 930Martinspire schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:30:
Nieuwe update voor de mail-app voegt een dark-theme toe en de mogelijkheid om een andere accentkleur in te stellen. Helaas is dat dan weer niet per account. Ook mist nog steeds de unified inbox waar we al maanden op zitten te wachten. Voor mij de reden om de app op desktop ook nog niet te gaan gebruiken.
Wel raar dat als je in de Mail app bijvoorbeeld je 'home button' indrukt de wissel animatie (in en uit de app) zeg maar wit is.
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 18-09-2015 01:08 . Reden: hier en daar wat uitgebreid en beter verwoord ]
Unified inbox is een groot gemis. Echter met de nieuwe update van mail en calendar is het wel iets makkelijker geworden om tussen mail accounts te switchen.Martinspire schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:30:
Overigens vind ik de mail app nog steeds buggy, zowel op W10 als W10M. Ik krijg continue de melding: Your account settings are out of date. Dan kun je in de mail app op Fix klikken maar na een bepaalde tijd komt die melding weer terug. Dat is dus op een SP3 met de W10 mail app en op de laatste Preview Build van W10M op een Lumia 930. Op de Lumia 930 heb ik alle accounts al verwijderd in de mail app, maar de melding blijft komen. Ik ben iig niet de enige die het probleem heeft. Maar als iemand een oplossing heeft, dan graag
Sinds gisteren merkte ik op dat Windows niet meer geactiveerd is, krijg nu de melding dat de key geblokkeerd is en daarmee niet langer geactiveerd kan worden 
Nu had ik een aantal dagen terug al het bericht ontvangen om opnieuw in te loggen met mijn Windows account, daarnaast was er noodzaak aan een UEFI reset gisteren, geen idee of en welke gerelateerd kan zijn hieraan, maar vreemd op zijn minst.
Iemand anders al meegemaakt dat na succesvolle activatie de sleuten geblokkeerd wordt?
Zal wel MS moeten bellen om het verder uit te zoeken. Lang leve legale software
Nu had ik een aantal dagen terug al het bericht ontvangen om opnieuw in te loggen met mijn Windows account, daarnaast was er noodzaak aan een UEFI reset gisteren, geen idee of en welke gerelateerd kan zijn hieraan, maar vreemd op zijn minst.
Iemand anders al meegemaakt dat na succesvolle activatie de sleuten geblokkeerd wordt?
Zal wel MS moeten bellen om het verder uit te zoeken. Lang leve legale software

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
De Outlook en Calendar apps zijn geupdate. nu ook een dark theme mogelijkheid en wat andere settings:
http://www.windowscentral...k-theme-windows-10-mobile
ik vind het er wel fancy uitzien, die dark theme!
Je Windows Mobile is gedeactiveerd?Jean Paul schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:20:
Sinds gisteren merkte ik op dat Windows niet meer geactiveerd is, krijg nu de melding dat de key geblokkeerd is en daarmee niet langer geactiveerd kan worden
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ze hebben het wisselen tussen accounts eindelijk ook gefixed. Wat zag dat er altijd dramatisch uit zeg. Snap niet wie het had verzonnen om dat weg te stoppen.NeP2013 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:29:
De Outlook en Calendar apps zijn geupdate. nu ook een dark theme mogelijkheid en wat andere settings:
Nee Windows 10 op mijn desktop, enkele weken terug succesvol geactiveerd (free upgrade vanaf Win 8.1). Zojuist met MS gechat maar zonder de key die ik momenteel niet bij de hand heb, kom ik nergens.
Vanavond maar eens proberen bij thuiskomst. Hopen dat ze nog open zijn pff.
Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security
dit is het Windows 10 Mobile topic..Jean Paul schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 08:43:
[...]
Nee Windows 10 op mijn desktop, enkele weken terug succesvol geactiveerd (free upgrade vanaf Win 8.1). Zojuist met MS gechat maar zonder de key die ik momenteel niet bij de hand heb, kom ik nergens.
Vanavond maar eens proberen bij thuiskomst. Hopen dat ze nog open zijn pff.
Haha oeps, nog te vroeg.. Ik pak even een kop koffie en verhuis naar het juiste topic

Kijk eens naar deze link, misschien vind je daar wel een oplossing.
Windows Clients
Dit gedeelte hier gaat namelijk over de broekzakwindowsversie van 10
Grmbl. Zojuist is mijn telefoon gecrasht en blijkt dat die een rollback heeft gedaan. Mag ik weer die 7 app updates installeren en alle notificaties van de afgelopen +-12 uur wegklikken 
Heb hier nu toch wel een instabiel OS momenteel op mijn L920. Hoop dat volgende week weer een nieuwe build komt.

Heb hier nu toch wel een instabiel OS momenteel op mijn L920. Hoop dat volgende week weer een nieuwe build komt.
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 18-09-2015 09:55 ]
De vernieuwingen in de agenda zijn briljant!
Jammer dat ik (en vele met mij) ze nog niet mogen zien omdat de app direct crashed.
De mail client is er zeker op vooruit gegaan; oogt rustiger (ook in het wit)
Jammer dat ik (en vele met mij) ze nog niet mogen zien omdat de app direct crashed.
De mail client is er zeker op vooruit gegaan; oogt rustiger (ook in het wit)
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Meh, op m'n 640XL nog wel wat problemen. Af en toe vastlopers wat resulteert in reboots. Filmpjes worden niet goed opgenomen (blijft staan op eindtijd, en dan reboot). SD kaart die vaak corrupt raakt, etc
Gezien je problemen denk ik eerder dat je SD kaart de boosdoener is...NeFoRcE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:03:
Meh, op m'n 640XL nog wel wat problemen. Af en toe vastlopers wat resulteert in reboots. Filmpjes worden niet goed opgenomen (blijft staan op eindtijd, en dan reboot). SD kaart die vaak corrupt raakt, etc
Een kennis had soortgelijke problemen met WP10, na vervanging van de SD kaart - voor een op eBay gekochte 64GB Class 10 - niet meer.
Mja, raar toch? 8.1 nooit problemen gehad?nwagenaar schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:13:
[...]
Gezien je problemen denk ik eerder dat je SD kaart de boosdoener is...
Een kennis had soortgelijke problemen met WP10, na vervanging van de SD kaart - voor een op eBay gekochte 64GB Class 10 - niet meer.
Ja, raar maar waar. Mijn kennis had hiervoor ook nooit issues, maar sinds WP10 enorm veel last instabiliteit en rare problemen.NeFoRcE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 14:32:
[...]
Mja, raar toch? 8.1 nooit problemen gehad?
SD kaart vervangen en weg waren de problemen. Overigens doet de SD kaart het zonder problemen in een tablet

Aardstralen denk ik
Mooi dat het weer werkt!Plof-kip schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:27:
[...]
Dank Vali!![]()
Ik kreeg het op die manier niet voor elkaar, maar wel door onderstaande te doen (zelfde app):
BaKaNoOB @TodorValchev · 16 sep.
Vertaling weergeven
@GabeAul SMS fix- they jut need to open edge and type:
ms-windows-store:pdp?pfn=Microsoft.Messaging_8wekyb3d8bbwe
I recovered mine that way
pppp blij toe!
update: vanochtend werd de Berichten app via een Store update naar mijn telefoon gepushed. Toppie!
Wat ik mij afvraag, er zitten dus nog zoveel vervelende bugs in W10, krijgen ze die er grotendeels allemaal uit voor de release dit jaar?
Dat weet niemand, dat weten ze alleen bij Microsoft zelf.NeFoRcE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:56:
Wat ik mij afvraag, er zitten dus nog zoveel vervelende bugs in W10, krijgen ze die er grotendeels allemaal uit voor de release dit jaar?
is everything cool?
Bij het uitschakelen van de telefoon komt er nog een bericht tevoorschijn dat je jouw eerstvolgende agenda item niet moet vergeten. Had dit nog niet eerder gezien, dus geen idee hoe lang het er al in zat? Een simpele maar handige toevoeging 
Verder werkt het nog net wat te traag, maar over het algemeen wel redelijk op een Lumia 520
Verder werkt het nog net wat te traag, maar over het algemeen wel redelijk op een Lumia 520
[ Voor 16% gewijzigd door Rips10 op 18-09-2015 16:19 ]
Dit vraag ik mij ook af, WP8.1 was ontzettend snel en stabiel op mijn 930, ik hoop dat het MS lukt om 10 ook zo stabiel te krijgen binnen een paar maanden. De huidige build is naar mijn mening al wel weer een duidelijke stap vooruit. Ik hoop dat het allemaal niet te laat is voor MS. Daarna moeten de apps ook nog worden verbeterd, ik erger mij regelmatig aan het feit dat WhatsApp trager is op mijn Windows toestel dan op een trager Android toestel en ook de Facebook app is een drama.NeFoRcE schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:56:
Dit zat in ieder geval al in de vorige build, ik meende zelfs ook al in die daarvoor maar mijn geheugen laat me even in de steek. Leuk bedacht inderdaad!Rips10 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:18:
Bij het uitschakelen van de telefoon komt er nog een bericht tevoorschijn dat je jouw eerstvolgende agenda item niet moet vergeten. Had dit nog niet eerder gezien, dus geen idee hoe lang het er al in zat? Een simpele maar handige toevoeging
[ Voor 29% gewijzigd door Tom. C op 18-09-2015 16:25 ]
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Dat zit er al sinds de eerste W10M build die voor het gepeupel zoals wij beschikbaar kwam inRips10 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:18:
Ik heb gisteren de Lumia 925 maar eens een harde reset gegeven en Windows 10 mobile zo kaal mogelijk bekeken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ze niet heel veel gaan sleutelen aan de snelheid van het een en ander, ze voor die generatie toestellen eigenlijk beter niet de update hadden kunnen maken.
Ik weet dat er dan een boel mensen pissig waren geweest, maar echt, dit kan zo niet hoor. Het opstarten van de Edge browser, gewoon naar de standaard website duurt echt veel, heel veel te lang met dit toestel. Hetzelfde verhaal met het unlocken vanaf lockscreen naar homescreen...veel te veel wachttijd! Ik vraag mij af hoe dat is op de iets nieuwere toestellen met de snapdragon 200 soc, maar de oude S4pro soc is echt te oud en te traag hiervoor wat mij betreft.
Al die mensen die hun 920, 1020 (die ik altijd al traag vond) enz gaan updaten zullen volgens mij niet heel blij gaan worden. Het is dan wel een preview voor developers, maar zo dicht bij de waarschijnlijke release zou dit toch een indicatie moeten zijn van het uiteindelijke product
Ik weet dat er dan een boel mensen pissig waren geweest, maar echt, dit kan zo niet hoor. Het opstarten van de Edge browser, gewoon naar de standaard website duurt echt veel, heel veel te lang met dit toestel. Hetzelfde verhaal met het unlocken vanaf lockscreen naar homescreen...veel te veel wachttijd! Ik vraag mij af hoe dat is op de iets nieuwere toestellen met de snapdragon 200 soc, maar de oude S4pro soc is echt te oud en te traag hiervoor wat mij betreft.
Al die mensen die hun 920, 1020 (die ik altijd al traag vond) enz gaan updaten zullen volgens mij niet heel blij gaan worden. Het is dan wel een preview voor developers, maar zo dicht bij de waarschijnlijke release zou dit toch een indicatie moeten zijn van het uiteindelijke product
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mja ik merkte ook al toen ik terugging naar win8.1 om de nieuwe te flashen, dat ook wel weer snel en vertrouwd aanvoelde. De snelheid is al een bak beter dan eerst (en ik heb ook het idee dat het na een tijdje wel sneller gaat dan na opstarten of installatie), maar inderdaad is de homescreen te traag, veel essentiële apps starten te langzaam op en er zitten teveel laadschermen of dingen in de weg. De store moet sowieso een schop onder zn hol krijgen.
En ik snap ook nog steeds niet waarom de loading-icon in de store op zo'n rare plek wordt weergegeven. Ik kan toch niet de enige zijn die de positie raar vindt staan icm context?
En ik snap ook nog steeds niet waarom de loading-icon in de store op zo'n rare plek wordt weergegeven. Ik kan toch niet de enige zijn die de positie raar vindt staan icm context?
Las daar straks toch wat vaags op Winbeta. De nieuwe Lumia 'flagships' krijgen niet een build uit de TH2 reeks (105xx), maar de 10240 (met patches) zoals de desktop die ook kreeg. En ze worden later geupdate naar 105xx. Je vraagt je bijna af wanneer Windows 10 Mobile dan publiekelijk uitkomt (voor oudere Lumia's).
edit:
Windows 10 Mobile 10547 is gepushed naar 'Internal Fast Ring' volgens Gabe Aul, dus denk volgende week uitgebracht.
Ik was laatst ook kort terug op 8.1 en de ervaring is compleet anders ja. Volgensmij is Windows 10 Mobile nog niet eens zoveel trager, maar voelt hij gewoon heel anders in gebruik.Martinspire schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:39:
Mja ik merkte ook al toen ik terugging naar win8.1 om de nieuwe te flashen, dat ook wel weer snel en vertrouwd aanvoelde. De snelheid is al een bak beter dan eerst (en ik heb ook het idee dat het na een tijdje wel sneller gaat dan na opstarten of installatie), maar inderdaad is de homescreen te traag, veel essentiële apps starten te langzaam op en er zitten teveel laadschermen of dingen in de weg. De store moet sowieso een schop onder zn hol krijgen.
edit:
Windows 10 Mobile 10547 is gepushed naar 'Internal Fast Ring' volgens Gabe Aul, dus denk volgende week uitgebracht.
[ Voor 37% gewijzigd door blmp op 18-09-2015 19:45 ]
Vergeet niet dat er waarschijnlijk ook nog veel wordt gelogd. Win 10 is hier op mijn L920 wel iets trager, maar niet zoveel dat je het echt veel storender wordt. Wat veel storender is zijn de random reboots eens per dag die ik momenteel heb.PaT schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 17:35:
[...] Al die mensen die hun 920, 1020 (die ik altijd al traag vond) enz gaan updaten zullen volgens mij niet heel blij gaan worden. Het is dan wel een preview voor developers, maar zo dicht bij de waarschijnlijke release zou dit toch een indicatie moeten zijn van het uiteindelijke product
Daar had ik twee builds terug veel last van, maar nu helemaal niet meer. Er is dus wel vooruitgangCaelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:35:
[...]
Vergeet niet dat er waarschijnlijk ook nog veel wordt gelogd. Win 10 is hier op mijn L920 wel iets trager, maar niet zoveel dat je het echt veel storender wordt. Wat veel storender is zijn de random reboots eens per dag die ik momenteel heb.
Ik heb de laatste build nu op mijn 1520 draaien. Het is wel weer een stap vooruit wat betreft smoothness van de interface, maar het voelt inderdaad nog steeds niet zo lekker en vlot als 8.1.
Ze hebben nu wel eindelijk een lekkere UI scaling voor de 1520 moet ik zeggen. Maar ik mis wel wat nieuwe formaten tiles om de extra ruimte een beetje prettig in te richten. Een Large tile zou niet mis staan, of een Vertical van twee Mediums hoog.
Ze hebben nu wel eindelijk een lekkere UI scaling voor de 1520 moet ik zeggen. Maar ik mis wel wat nieuwe formaten tiles om de extra ruimte een beetje prettig in te richten. Een Large tile zou niet mis staan, of een Vertical van twee Mediums hoog.
Gisteravond de laatste updates voor W10M opgehaald voor een 920.
Vanmorgen was alles zwart en reageerde nergens meer op, ondanks de 920 de hele nacht op de QI lader heeft gestaan.
Toch maar op een bekabelde lader gezet en nog geen reactie.
Uiteindelijk maar een restart gegeven door meerdere knopjes in te drukken en vervolgens kwam er leven in.
De 920 ging direct naar het installeren van de laatste updates.
Na de updates de telefoon opnieuw opgestart en ging vlekkeloos.
De laatste update ervaar ik als een verademing.
Even vluchtig door de programma's heen gesurft en kwam geen directe storingen tegen, wel dat het opstarten van de programma's wel wat langer duurde was mijn ervaring.
Echter nadat alle programma's een keer opgestart geweest zijn, was de snelheid weer terug ervaarde ik.
Wat ik tegen kwam bij de agenda verheugde ik me enorm, namelijk:
Een snelkoppeling vanaf de locatie in de agenda-afspraak naar here maps.
Dit heb ik enorm gemist vanaf symbian (Nokia e7).
Nu lees ik regelmatig dat W10M trager is dan 8.1.
Dus heb ik een 2e 920 erbij gepakt die nog op 8.1 draait.
Inderdaad de 8.1 "is" sneller,,, maar het verschil was me niet direct opgevallen.
Alleen bij de batterij app van Arthur Semenov was WM10 sneller klaar, maar de rest was er gemiddeld een halve seconde voorsprong voor 8.1. en bijna een seconde bij Here Drive.
Na een uurtje testen denk ik dat W10m voor mij nu "gevechtsklaar" is en durf ik hem mee te nemen buiten de deur voor mijn werk.
Uiteraard neem ik wel een extra accu mee, want de drains zijn ook bij mij aanwezig geweest, en dat moet zich nog bewijzen of deze drains ook opgelost zijn.
Vanmorgen was alles zwart en reageerde nergens meer op, ondanks de 920 de hele nacht op de QI lader heeft gestaan.
Toch maar op een bekabelde lader gezet en nog geen reactie.
Uiteindelijk maar een restart gegeven door meerdere knopjes in te drukken en vervolgens kwam er leven in.
De 920 ging direct naar het installeren van de laatste updates.
Na de updates de telefoon opnieuw opgestart en ging vlekkeloos.
De laatste update ervaar ik als een verademing.
Even vluchtig door de programma's heen gesurft en kwam geen directe storingen tegen, wel dat het opstarten van de programma's wel wat langer duurde was mijn ervaring.
Echter nadat alle programma's een keer opgestart geweest zijn, was de snelheid weer terug ervaarde ik.
Wat ik tegen kwam bij de agenda verheugde ik me enorm, namelijk:
Een snelkoppeling vanaf de locatie in de agenda-afspraak naar here maps.
Dit heb ik enorm gemist vanaf symbian (Nokia e7).
Nu lees ik regelmatig dat W10M trager is dan 8.1.
Dus heb ik een 2e 920 erbij gepakt die nog op 8.1 draait.
Inderdaad de 8.1 "is" sneller,,, maar het verschil was me niet direct opgevallen.
Alleen bij de batterij app van Arthur Semenov was WM10 sneller klaar, maar de rest was er gemiddeld een halve seconde voorsprong voor 8.1. en bijna een seconde bij Here Drive.
Na een uurtje testen denk ik dat W10m voor mij nu "gevechtsklaar" is en durf ik hem mee te nemen buiten de deur voor mijn werk.
Uiteraard neem ik wel een extra accu mee, want de drains zijn ook bij mij aanwezig geweest, en dat moet zich nog bewijzen of deze drains ook opgelost zijn.
Bij de vorige build had ik geen last van de drains, dus ik denk dat het bij deze build een bug is die erin is geslopen. Al hadden sommige bij vorige builds ook last van drains...kittop schreef op zondag 20 september 2015 @ 10:59:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Had bij de vorige build ook last van drains, werd m'n 920 ook best warm....Swerfer schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:05:
[...]
Bij de vorige build had ik geen last van de drains, dus ik denk dat het bij deze build een bug is die erin is geslopen. Al hadden sommige bij vorige builds ook last van drains...
vaak was het dan 2 dagen snel drained leeg (met batterij besparing hield ie het best lang nog vol...)
en een dag daarna gewoon normale stand en had ie nog 50% batterij over toen ik terug kwam van mn werk....
Dat is het rare aan de Windows 10 Mobile builds. Sommige mensen hebben (veel) problemen en sommige geen of weinig. Zelfs op hetzelfde type device zijn er grote verschillen.Swerfer schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:05:
[...]
Bij de vorige build had ik geen last van de drains, dus ik denk dat het bij deze build een bug is die erin is geslopen. Al hadden sommige bij vorige builds ook last van drains...
W10M heeft nog veel bugs. Open Groove music eens. Op W10M heeft deze app zo'n fantastisch hamburger menu. Echter het aantal opties in het hamburger menu is zo groot dat wanneer je op de windows toets drukt om het scherm "naar beneden te halen" zodat je met 1 hand het hamburger menu kunt aanklikken met je duim, dat je de onderste opties niet kunt aanklikken want het hamburger menu is niet scrollable. Zo heb je dus niks aan het hamburger menu maar ook niks aan de optie om de windows toets in te drukken om het scherm naar beneden te halen. Een dubbele fail dus. Maar ja, alles overboord gooien om maar on par te zijn met de iOS en Android interfaces.
Nee qua OS is W10M wellicht een voorruitgang, qua apps is het een achteruitgang.
Nee qua OS is W10M wellicht een voorruitgang, qua apps is het een achteruitgang.
Okay, i'm done. Ik knal a.t.m. W8.1 weer op m'n 640XL. W10 heeft echt nog veel te veel bugs/glitches/vastlopers en andere rariteiten.
Van het weekend een clean start gemaakt met de laatste build.
Wat is de store toch traag zeg
Ik merk nu alleen dat de languagepacks die volgens Gabe Aul al wel te downloaden moeten zijn steeds een error geven, zowel bij het toetsenbord als de speech.
Ik wil mijn telefoon namelijk helemaal op het Engels zetten, zodat quiet hours werkt (van de zotte dat je hier Cortana voor *moet* hebben).
Wat is de store toch traag zeg
Ik merk nu alleen dat de languagepacks die volgens Gabe Aul al wel te downloaden moeten zijn steeds een error geven, zowel bij het toetsenbord als de speech.
Ik wil mijn telefoon namelijk helemaal op het Engels zetten, zodat quiet hours werkt (van de zotte dat je hier Cortana voor *moet* hebben).
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Heuuu, ik krijg die recoverysoftware niet aan de praat met m'n phone? Mn telefoon wil niet in die bootflash mode komen. Hij start gewoon op en de software zegt dat de installatie mislukt is...

Ik heb ook een 640XL en helemaal geen last van bugs en glitches.NeFoRcE schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:18:
Okay, i'm done. Ik knal a.t.m. W8.1 weer op m'n 640XL. W10 heeft echt nog veel te veel bugs/glitches/vastlopers en andere rariteiten.
Wat verschilt dat dan zeg... ik zal eens een hardreset uitvoeren, dat had ik nog niet gedaan na de upgrade, misschien helpt dat.shadowman12 schreef op maandag 21 september 2015 @ 09:59:
[...]
Ik heb ook een 640XL en helemaal geen last van bugs en glitches.
Heel groove mag volledig weer op de schop, werkt momenteel voor geen meter.MRE-Inc schreef op maandag 21 september 2015 @ 00:06:
W10M heeft nog veel bugs. Open Groove music eens. Op W10M heeft deze app zo'n fantastisch hamburger menu. Echter het aantal opties in het hamburger menu is zo groot dat wanneer je op de windows toets drukt om het scherm "naar beneden te halen" zodat je met 1 hand het hamburger menu kunt aanklikken met je duim, dat je de onderste opties niet kunt aanklikken want het hamburger menu is niet scrollable. Zo heb je dus niks aan het hamburger menu maar ook niks aan de optie om de windows toets in te drukken om het scherm naar beneden te halen. Een dubbele fail dus. Maar ja, alles overboord gooien om maar on par te zijn met de iOS en Android interfaces.
Erger is nog, ze hebben elke mobiele app ervan om zeep geholpen, ik heb android in de auto en Xbox Music werkt netjes (niet 100%, maar grote touchknoppen, duidelijke scroll etc), Groove Music is een complete ramp geworden. ~60% van de app blijft constant in beeld, je hebt ~30% van de hoogte om door je playlists te scrollen (dat is ~4cm in mijn geval), in Xbox Music had je 2 'swipe schermen', 1 voor 'now playing' en de ander voor 'my music'. Die hebben ze geprobeerd weer in elkaar te proppen, drama als resultaat. Maar kan het erger? Ja, Offline werkt nog, maar _alleen_ als je internet verbinding hebt, logica toch?
Waar de desktop versie nog netjes was, hebben ze de mobiele versie compleet om zeep geholpen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Meh, wat ik ook probeer, ik krijg 'm niet terug naar 8.1 Af en toe krijg ik wel als ie boot 't icoontje met 2 pijltjes in de vorm van een vierkant, maar daarna zegt ie dat ie mislukt is. Telefoon blijft dan hangen, en moet ik zelf resetten (accu eruit)... ik vertrouw 't niet helemaal meer, en blijf eerst wel ff nog w10 draaien...
Dat geloof ik best, maar dan nog. Er is nog zoveel een rommeltje en dan dat vreemde gerucht over de versie van de 950 en 950XL... Toch een veeg teken aan de wand dat e.e.a. niet helemaal zo lijkt te gaan als dat Microsoft voor ogen had.Caelorum schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:35:
[...]
Vergeet niet dat er waarschijnlijk ook nog veel wordt gelogd. Win 10 is hier op mijn L920 wel iets trager, maar niet zoveel dat je het echt veel storender wordt. Wat veel storender is zijn de random reboots eens per dag die ik momenteel heb.
En natuurlijk, Microsoft heeft heel voordelige Lumia's in het aanbod, maar Android heeft ook niet stil gezeten. Een Moto G van 2015 die ook maar zo'n 160 euro kost draait echt rondjes rond mijn 925. Voorheen was het zo dat als je een vlotte goedkope smartphone wilde, je bij Windows Phone uit kwam. Android heeft inmiddels flinke slagen gemaakt en heeft ook goed draaiende toestellen voor niet al te veel geld Het "lokken" van nieuwe klanten is dus heel veel moeilijker geworden voor Microsoft.
Ze moeten dus wel met een heel goed product komen met W10M, willen ze de meute weten te verleiden een W10M toestel te kopen.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M