Ik denk eerder dat die prijzen nu gereserveerd zijn voor een 2070super en de 2080super. Op absolute waarde ben ik het overigens wel eens, maar net als Apple producten lijken Nvidia kaarten bijzonder hoog gewaardeerd te worden op de tweedehands markt.
Die hard gamers zijn wat dat betreft grappig om te volgen. High-end moeten hebben op dag 1 tegen elke prijs en dan proberen 2 jaar later voor vrijwel hetzelfde bedrag de boel te verkopen om weer de nieuwste high end te bekostigen. Dan krijg je dus dit:
"Hierbij verkoop ik mijn 2 jaar oude 2080ti voor maar 1099 euro. Heb er zelf 1250 voor betaald dus geen onzin biedingen."
Redenen van verkoop zijn dan ook hilarisch (Bij elke rede mijn vrije interpretatie *):
Ik ga een 3080 kopen.....
....en wil graag mijn aankoop kosteloos doen en ook wat overhouden om dat te doen. Een geweten/fatsoen heb ik niet en alle risico leg ik volledig bij de ongeïnformeerde sukkel neer die hem van me koopt.
ben gestopt met gamen......
...meestal vlak voor de release van en nieuwe serie samen met heel veel anderen. Dus gaat naar de nieuwste high-end
gebruik hem vrijwel nooit.....
...net als honderden andere een paar weken voor release van een nieuwe serie. Kortom gaat een nieuwe high-end kopen.
Heb een 3080 gekocht, maar dat is teveel van het goede en ga naar een lager segment
...wil graag winst maken op verkrijgbaarheid (scalper)
Heb nu versie X, maar heb een optie op versie Y
...heeft meerdere orders staan en hoopt zijn aankoop een beetje terug te verdienen met lage verkrijgbaarheid.
*Op de enkele uitzondering na
Als mensen nou eens stoppen om kaarten te kopen boven reële waarde dan volgt het correcte aanbod vanzelf (hint, hint)
En jij denkt dat het driverteam Turing nog zoveel liefde geeft als Ampere over een jaar? Tegen de tijd dat Vram een issue gaat worden dan zal de GPU zelf eerder de bottleneck zijn. Kijk maar naar het verleden. Langzaam maar zeker zal de 3070 gaan uitlopen op de 2080ti, daar kan je nu al op gaan voorspellen.
[
Voor 11% gewijzigd door
sjekneck op 27-10-2020 15:27
]