• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-12 10:53

Nvidia RTX 2080 Ti graphics cards are dying on a lot of users

https://www.digitaltrends...-ti-graphics-cards-dying/

Ik heb ook al aardig wat 2080Ti FE berichten zien verschijnen op Reddit en Overclock.net (voornamelijk Amerikanen dus...). Hier op Tweakers heb ik nog niemand hierover zien berichten. Het lijkt altijd te resulteren in artifacts. Zelf heb ik gelukkig nog altjd 0 problemen met mijn 2080 Sea Hawk (reference PCB) met een ver boven gemiddelde geheugen overclock (+1300MHz). Nu maak ik me sowieso weinig zorgen, omdat de 2080 Sea Hawk overal ruimschoots op voorraad is, dus een nieuwe bemachtigen kan dan ook nooit lang duren :+.

@The Source, kun jij delen of jullie iets vreemds zien in RMA aantallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 30-10-2018 14:21 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12 15:48
Paprika schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:20:

Ik heb ook al aardig wat 2080Ti FE berichten zien verschijnen op Reddit en Overclock.net (voornamelijk Amerikanen dus...). Hier op Tweakers heb ik nog niemand hierover zien berichten. Het lijkt altijd te resulteren in artifacts. Zelf heb ik gelukkig nog altjd 0 problemen met mijn 2080 Sea Hawk (reference PCB) met een ver boven gemiddelde geheugen overclock (+1300MHz). Nu maak ik me sowieso weinig zorgen, omdat de 2080 Sea Hawk overal ruimschoots op voorraad is, dus een nieuwe bemachtigen kan dan ook nooit lang duren :+.

Ik heb wel verschillende klachten gezien online over de FE, ook hier uit NL.
Heb geen inzicht in onze RMA aantallen.
Edit: met EU VGA PM gechecked, had nog niet van issue gehoord. Dus wij hebben er iig geen last van.

[ Voor 4% gewijzigd door The Source op 30-10-2018 14:56 ]

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-12 13:19
Paprika schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:20:

Helaas wel vorige week, RTX 2080 Ti Founders editon. Artifacts all over the place. Lijkt zicht vooral voor te doen bij FE kaarten. Tot op heden nog geen reactie terug gehad van Digital River / Nvidia.... Zullen het wel druk hebben. Slechte zaak.

Kw4kje in "NVIDIA GeForce RTX 20XX en GTX 20XX - Ervaringen"

Voorlopig maar weer de GTX 1080 FE erin. Niks aan het handje.

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Dat wisten we al (dat het met upscaling start). :)
HardwareUnboxed had het ook al geloofwaardig gemaakt door te vergelijken bij FF15.
https://www.techspot.com/article/1712-nvidia-dlss/
+ natuurlijk de whitepaper
Desalniettemin interessant om wat meer over hun ervaringen te lezen.
Maar het is geen gewone simpele upscale naar bijvoorbeeld 4k wat zelfs iets zwaarder is (1-2fps) dan native 4k. DLSS is een hele leuke techniek als je al een 4k scherm hebt maar de games te zwaar zijn. Downscalen kan ook maar dat kost nog meer detail en ziet er niet uit vanaf 4k of 2k naar 1080p.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-12 17:24

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is stuivertje wisselen, ik vind over het algemeen TAA er beter (lees scherper) uitzien. Bij haar ziet DLSS er weer beter uit. Denk dat het ook veel zal verschillen per scene en de beweging daarin of TAA goed presteerd.
DLSS maakt er net zoals FXAA soms een blur van.

Denk dat je voor een werkelijk oordeel het zelf moet waarnemen ipv screenshots.

• Paprika
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:43:
[...]

Het is stuivertje wisselen, ik vind over het algemeen TAA er beter (lees scherper) uitzien. Bij haar ziet DLSS er weer beter uit. Denk dat het ook veel zal verschillen per scene en de beweging daarin of TAA goed presteerd.
DLSS maakt er net zoals FXAA soms een blur van.

Denk dat je voor een werkelijk oordeel het zelf moet waarnemen ipv screenshots.
Interessanter is natuurlijk de FPS in dit geval. 90% van de kwaliteit voor 130% van de performance bijvoorbeeld...

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Paprika schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:00:
[...]

Interessanter is natuurlijk de FPS in dit geval. 90% van de kwaliteit voor 130% van de performance bijvoorbeeld...
Het is inderdaad een afweging. Wat jammer is is dat het alleen met TAA wordt vergeleken, waar zijn de andere technieken zoals MSAA, SMAA, FXAA etc.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:03
Ik heb de Quadro RTX kaarten ook maar eens in de Pricewatch gezet, CentralPoint heeft er zoals altijd weer een ambitieus prijskaartje aan gehangen.

• Paprika

RMA rates bij Caseking:

GTX 1080 over de hele levensduur 7.1%
GTX 1080Ti over de hele levensduur 4.6%
RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Dit zijn AIB modellen, omdat ze geen FE kaarten verkopen, maar hij verwacht niet dat de FE kaarten een hogere failure rate hebben (wegens de gedeelde PCB) en daarom denkt hij dat het een gevolg is van 't feit dat er dusver veel meer FE kaarten zijn verkocht dan AIB modellen. Verder hebben ze nu bijna 1000 RTX 2080s verkocht.

[ Voor 53% gewijzigd door Paprika op 05-11-2018 23:35 ]

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Paprika schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:27:
[YouTube: RTX 2080 Ti dying? A statement from Caseking]

RMA rates bij Caseking:

GTX 1080 over de hele levensduur 7.1%
GTX 1080Ti over de hele levensduur 4.6%
RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Dit zijn AIB modellen, omdat ze geen FE kaarten verkopen, maar hij verwacht niet dat de FE kaarten een hogere failure rate hebben (wegens de gedeelde PCB) en daarom denkt hij dat het een gevolg is van 't feit dat er dusver veel meer FE kaarten zijn verkocht dan AIB modellen. Verder hebben ze nu bijna 1000 RTX 2080s verkocht.
Lijkt mij al best hoog voor de korte levensduur die ze hebben gehad? Kan ook prima zijn dat een bepaalde batch erg slecht is. Met hardeschijven ooit eens gehad, bij voorbaat wist ik dat een Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB linea recta na een week bij het oud vuil kon. De Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB daarentegen was wel goed.

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Het zou dan ook relatief bekeken moeten worden. Hoeveel procent RMA na een maand bijvoorbeeld.

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Beide kaarten kwamen tegelijkertijd uit (de Ti-variant ietsje verlaat). Dus als de Ti-kaart bijna een factor 10 vaker kapot gaat lijkt me dat een duidelijke indicatie dat er iets mis gaat met die GPU.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24
choogen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:11:
RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Beide kaarten kwamen tegelijkertijd uit (de Ti-variant ietsje verlaat). Dus als de Ti-kaart bijna een factor 10 vaker kapot gaat lijkt me dat een duidelijke indicatie dat er iets mis gaat met die GPU.
Hang ook af van de aantallen tussen die twee. De non ti was meer over de toonbank gegaan. Percentage bij uitvallers zal dan een stuk hoger zijn bij de minder verkopende. Elke uitvaller weegt dan procentueel zwaarder.
Kan me voorstellen dat gezien het prijsverschil dat de normale 2080 ook een factor 10 vaker verkocht is ;)

• Blaat
  • Laatst online: 15-12 19:10

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

sjekneck schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:06:
[...]

Hang ook af van de aantallen tussen die twee. De non ti was meer over de toonbank gegaan. Percentage bij uitvallers zal dan een stuk hoger zijn bij de minder verkopende. Elke uitvaller weegt dan procentueel zwaarder.
Kan me voorstellen dat gezien het prijsverschil dat de normale 2080 ook een factor 10 vaker verkocht is ;)
Heb je daar wat onderbouwing van? Want statistisch gezien klopt er geen drol van wat je zegt. :P

Wat kan zijn is dat bij lage aantallen de "ruis" op het resultaat groot genoeg kan zijn voor een dergelijke uitschieter. Maar gezien de totale verkopen van de kaarten lijkt me dat uitermate sterk. Dan moet je minder dan 100 exemplaren hebben verkocht ofzo.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:24
Blaat schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:45:
[...]

Heb je daar wat onderbouwing van? Want statistisch gezien klopt er geen drol van wat je zegt. :P
Zo gaat het?

Om even te verduidelijken. 10 uitvallers op 100 zal een hoger percentage geven dan 30 uitvaller op 1000 stuks. Het lijkt me evident dat een 2080 meer over de toonbank gaat dan een 2080ti op basis van beschikbaarheid en prijs.

Dus bij deze cijfers:
RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Moet je dan ook de aantallen meenemen om een enigszins plaatje te krijgen.
En dan nog kun je niet direct een harde conclusie trekken op 1 outlet.

• Blaat
  • Laatst online: 15-12 19:10

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

sjekneck schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:26:
[...]

Zo gaat het?

Om even te verduidelijken. 10 uitvallers op 100 zal een hoger percentage geven dan 30 uitvaller op 1000 stuks. Het lijkt me evident dat een 2080 meer over de toonbank gaat dan een 2080ti op basis van beschikbaarheid en prijs.

Dus bij deze cijfers:
RTX 2080 dusver 0.17%
RTX 2080Ti dusver 1.4%

Moet je dan ook de aantallen meenemen om een enigszins plaatje te krijgen.
En dan nog kun je niet direct een harde conclusie trekken op 1 outlet.
Maar waarom zouden er bij de eerste verkopen meer stuk gaan dan later? Daar is geen enkele reden voor.

Meer verkopen betekent geen lager uitvalspercentage. Failures bij complexe producten gedragen zich statistisch. Een bepaald percentage valt na een bepaalde tijd uit, het aantal verkochte exemplaren heeft daar 0 invloed op.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 06-11-2018 13:40 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Paprika
sjekneck schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:06:
[...]

Verschillen in aantallen zijn helemaal niet zo groot (zeker geen factor 10). Zoals ie zelf ook al aangeeft zijn er bij hun wat meer normale 2080s verkocht maar de verschillen zijn niet groot en de Ti ligt niet ver achter. Dit was ook te verwachten. Mensen die 't beste willen kopen sowieso een 2080Ti, mensen die rond de 800 willen besteden hadden al een 1080Ti en veel mensen die zaten te wachten op de nieuwe serie hebben alsnog een 1080Ti voor dump prijzen gekocht (Aorus voor 650 euro bijvoorbeeld) of hebben een tweedehandsje. Over de 2080 hoor je maar heel weinig (zie bv Tweakers, Reddit, OC.net). Op OC.net heeft 't 2080 owners draadje 143 berichten en het 2080Ti draadje heeft er nu 3347...

In Europa zullen er relatief ook veel meer 2080s verkopen dan in de VS, omdat je daar een 1080Ti nog heel lang voor 2-300$ minder kon halen. Hier in Europa viel dat wat meer tegen. Ze hebben daar gewoon veel meer acties op de prijzen.

Nog wat nieuws:

NVIDIA RTX series 3X faster with mesh shading in Vulkan, RTX2080 handles 20 billion triangles/second

https://www.dsogaming.com...billion-triangles-second/

[ Voor 17% gewijzigd door Paprika op 06-11-2018 14:56 ]

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Nieuwe kaarten hebben sneller Samsung geheugen ipv Micron.

https://forums.geforce.co...tch-gets-samsung-memory-/

Nog meer redenen om te wachten.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:22
Dan toch problemen met het geheugen?
Schakelen ze daarom over op Samsung geheugen?

Balen voor degene die nu een 2080ti hebben gekocht,ik ben blij dat ik mijn 2080ti in elk geval,ik wacht het rustig af nu

• Paprika
freaky35 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:26:
Dan toch problemen met het geheugen?
Schakelen ze daarom over op Samsung geheugen?

Balen voor degene die nu een 2080ti hebben gekocht,ik ben blij dat ik mijn 2080ti in elk geval,ik wacht het rustig af nu
Nee, Samsung geheugen zat al vanaf dag 1 in de BIOS geprogrammeerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oSH7cvv.png

https://www.samsung.com/semiconductor/dram/gddr6/
Allemaal nog in sample status eigenlijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 08-11-2018 18:37 ]

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
ik zou wel graag willen zien wat de rma percentages zijn voor andere gpus na een maand.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-12 20:36

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier zegt der8auer dat er procentueel gezien niet echt meer RMA's zijn dan normaal bij Caseking.de:
YouTube: RTX 2080 Ti am sterben? Ein Caseking Statement

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• freaky35

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 10:42
Deathchant schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:47:
Hier zegt der8auer dat er procentueel gezien niet echt meer RMA's zijn dan normaal bij Caseking.de:
YouTube: RTX 2080 Ti am sterben? Ein Caseking Statement
Nee, wat hij zegt is dat het nog niet alarmerend is, dat is iets heel anders.

RMA rates stijgen alleen maar naarmate een product langer op de markt is. Het feit dat TU102 nu al op 1,4% zit terwijl TU104 op 0,17% zit (ik hoop dat ik de cijfers goed heb, geen zin om de video weer te openen :P) kan weldegelijk een slecht teken zijn. Volgens hem verkoopt eerstgenoemde wel minder, maar niet extreem veel minder. Ze zitten rond de 1000 voor TU104, dus met een beetje natte vinger gok werk vermoed ik dat ze met TU102 ergens tussen de 200 en 400 zitten.

Waarom kan 1,4% dan toch een slecht teken zijn? 0,17% op 1000 stuks betekent 1,7 defecte kaarten. Ik hoef hopelijk niet duidelijk te maken dat 1,4% op zelfs slechts 100 stuks daar al bij in de buurt zit. Als ze rond de 300 stuks TU102 zitten, hebben ze dus een stuk of 4-5 defecte exemplaren gehad. Dat is veel voor een product dat pas een maand echt leverbaar is.

Vooral bij GPU's en CPU's worden problemen pas na maanden (of langer!) duidelijk. Dan zijn de verschillende materialen vaak genoeg gecycled om enige problemen er mee naar boven te laten komen. Dat kan bijvoorbeeld slechte TIM op een specifiek model zijn, maar het kan ook een groter probleem zijn, zoals het underfill probleem bij G80. G80 had in de eerste maanden nergens last van. De YLOD en RROD problemen van de 360 en PS3 zijn een ander bekend voorbeeld. Het verkeerde materiaal zal na genoeg heat cycles problemen gaan geven en als een product als TU102 nu al boven 1% zit, kan dat een teken zijn van een slechte materiaal keuze. Vergeet niet dat kopers van dat product vooral in twee groepen vallen: zij die geen acht op geld slaan, en de extreme enthusiasts. Die laatste groep zal zo'n product meteen tot het uiterste pushen, waardoor sommige problemen al eerder duidelijk kunnen worden. Problemen met slechte geheugen chips zullen door die groep bijvoorbeeld heel rap ontdekt worden.

Het moet allemaal niet overtrokken worden, maar bagatelliseren door te zeggen dat er niets aan de hand is, is ook niet juist. De alarmbellen hoeven nog niet aan, maar het moet wel in de gaten worden gehouden de komende 6-12 maanden. Het zou vooral bij Nvidia niet de eerste keer zijn dat ze slechte materialen gebruiken.

Verwijderd

Werelds schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:30:
Het zou vooral bij Nvidia niet de eerste keer zijn dat ze slechte materialen gebruiken.
Ze zwemmen in het geld in het geld maar een paar € meer besteden aan materialen voor een €1000 kostende kaart willen ze niet doen? Of speelt er iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 15:44 ]

• Gekke Jantje
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:43:
[...]

Ze zwemmen in het geld in het geld maar een paar € meer besteden aan materialen voor een €1000 kostende kaart willen ze niet doen? Of speelt er iets anders?
Het is gewoon high tech materiaal, maak je daar maar geen zorgen om, zoals die ene keer slechte soldeer zal dit niet zo'n geval zijn waarschijnlijk. Micron is waarschijnlijk de schuldige door hun uitstekende QA waarna ze hun rommel door verkopen.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GeForce RTX 2080 Ti FAILS After Gaming for 2 Hours

Als je in de markt bent voor zo'n kaart zou ik zelf gewoon even op zoek gaan naar die nieuwe batch:

RTX 2080Ti new batch gets Samsung memory !!!

Gaat lekker:

Square Enix Cancels Future Final Fantasy XV Development, At Least We Have The Benchmark With DLSS Support

[ Voor 31% gewijzigd door Help!!!! op 09-11-2018 19:32 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

Verwijderd

LOL
Ik ben benieuwd naar de motivatie bij SE. Ik kan me goed voorstellen dat developers niet staan te springen om DLSS en raytracing te ondersteunen aangezien je die investeren zou maken voor een zeer kleine groep gamers die met een 2080 of 2080 Ti gamet. Dat is zoiets als SLI en CF, voor die paar gebruikers...je kan beter het geld besteden aan iets waar alle gamers van profiteren. Niet dat die bedrijven zo efficiënt zoveel mogelijk besteden aan gaming, er zit ook een hoop overtollig vet (Jim Sterling geeft een kijkje in de keuken) maar dat is een ander verhaal.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 20:20 ]

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
dat rmas stijgen namate een kaart langer uit is is logisch maar het zou me niet verbazen dat in de begin periode er ook meer dan later in de service life uitvallen.

• Gekke Jantje
Nu snap ik (denk ik) waarom de GTX 1080 Ti niet word meegenomen in veel BF5 benchmark reviews, Even snel of sneller dan de RTX 2080.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:18:
LOL
Dat is zoiets als SLI en CF, voor die paar gebruikers...je kan beter het geld besteden aan iets waar alle gamers van profiteren.
Ik zou een hele lijst met technieken kunnen noemen die ooit geintroduceerd zijn en waar je nu gebruik van maakt, om te beginnen met 3D acceleratie. Ook dat was in het begin maar weggelegd voor een klein aantal gebruikers, maar is nu de basis van vrijwel alle games....

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 07:13

SG

SG surft naar info hardewaren

Zer0 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:10:
[...]

Ik zou een hele lijst met technieken kunnen noemen die ooit geintroduceerd zijn en waar je nu gebruik van maakt, om te beginnen met 3D acceleratie. Ook dat was in het begin maar weggelegd voor een klein aantal gebruikers, maar is nu de basis van vrijwel alle games....
Dat is de grootste onzin omdat introductie van hardware 3D accelerators en SLI in dezelfde periode zijn gekomen met zelfde product. Hooguit het onbekende Rendion was iets eerder zonder SLI maar toen sloeg het nog niet aan.
Met Quake werd Glide Addon en SLI groot. Voor toen jonge PC game market.

Dus het is eerder 3D acceleratie is gemeengoed geworden en SLI de walk of the dinosaur.

De ene is betaalbaar geworden door dieshrink dat geintergreerd wordt dat het zelfs gangbaar is in soc's.

SLI is vanaf begin gebleven wat het is stevig cash er tegen aan smijten omdat 2 of meer dure kaarten nodig heb en dus brug verder is dan high-end.

Toen ook alleen de Banshee chip gehad omdat die 2d met 3D had dus iig nooit een adon chip gehad maar al voeg aan DirectX2 met Riva 128 etc.

Daarnaast in die tijd van lage resoluties was eerste SLI methode om 800x600 moglijk te maken ipv 640x480 .
nu is SLI meer iets voor 4K de meer waarde van FHD naar 4K is stuk minder dan SD naar FHD

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

SG schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:40:
[...]

Dat is de grootste onzin omdat introductie van hardware 3D accelerators en SLI in dezelfde periode zijn gekomen met zelfde product.
Exact, en 3d acceleratie is doorgebroken.....
Dat toont dus aan dat een techniek met een beperkte gebruikersbasis door kan breken en gemeengoed kan worden. Datzelfde is ook mogelijk met technieken als raytracing.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

3d doorgebroken? Oh? Ik zie enkel oudere spellen 3d aanbieden en ik zie bijna geen 3d-monitors in het aanbod van nieuwe monitors.
categorie: Monitoren
15 monitors met 3D waarvan 1 met een hogere resolutie dan HD (1440p) en 1 met een lagere resolutie dan HD (720p). Bij bijna al die monitors staat aangegeven dat het een TN-panel is - yikes - en bij die paar monitors waarbij dat niet is aangegeven wordt niet vermeld wat voor panel het is.
Het aantal niet-3d-monitors: 2224.
Wij hebben een andere definitie van doorbreken. :+

Ik heb in het verleden bewust geen 3d-monitor gekocht omdat ik vermoedde dat het zo zou eindigen. Het kan best dat het over 50 jaar alsnog doorbreekt (misschien met VR? Dat is uitermate geschikt om 3d-beeld te laten zien) maar voorlopig niet.
Zer0 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:10:
[...]

Ik vermoed dat ze toen der tijd hoopten dat de technieken in de toekomst door veel mensen gebruikt zouden worden. Ik denk dat het duidelijk is dat SLI en CF zo goed als dood zijn. Met de nieuwe API's (Vulkan en DX12) kan het niet eens meer worden gebruikt en raytracing is iets voor over jaren. Momenteel kan zelfs de 2080 Ti nog geen goede performance leveren met hele simpele raytracing, tegen de tijd dat je 1440p/4k kan gamen met >> 60 Hz. en deze simpele vorm van raytracing zijn met *070 of een equivalente AMD-kaart zijn we minstens een paar generaties verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2018 14:34 ]

• Werelds
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:43:
[...]

Nee, dat is het niet. Het is meer dat Nvidia vaak nogal traag reageert op hun productie problemen. Met Maxwell en Pascal hadden ze het eindelijk weer onder controle. Ik noem Volta en Turing nu bewust nog niet, omdat die nog te nieuw zijn om iets over te zeggen. Het lijkt er vooralsnog echter niet op dat het nu fout zit.
Gekke Jantje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:10:
Het is gewoon high tech materiaal, maak je daar maar geen zorgen om, zoals die ene keer slechte soldeer zal dit niet zo'n geval zijn waarschijnlijk. Micron is waarschijnlijk de schuldige door hun uitstekende QA waarna ze hun rommel door verkopen.
Die ene keer? NV6 (waarschijnlijk kent bijna niemand hier die, Vanta...waardeloos product), NV3x, NV43 (werd anders gebakken dan NV40 en had ook relatief hoge RMA rates), RSX, G8x (met uitzondering van G86, die dezelfde materialen als G92 gebruikt), Fermi.

Het is niet zo dat ATI/AMD dat nooit hebben gehad, maar dat is in veel mindere mate. Xenos en R480/580 zijn de enige twee die me nu binnenschieten waar de chips slecht waren door slechte materiaal keuzes. Let wel, ik heb specifiek over materialen, niet de ontwerpen. Bovengenoemde G80 was één van de 3 beste GPU ontwerpen van de afgelopen 25 jaar (de andere twee zijn wat mij betreft R300 en SST1), maar dat neemt niet weg dat het fysieke ontwerp gewoon dom was. Het is ook relatief eenvoudig te verklaren, ze zijn altijd iets afstandelijker geweest als het op samenwerking met fabs aan kwam. ATI heeft altijd heel nauwe contacten gehad met andere bedrijven in de industrie en stamden uit een tijd dat ze veel dichter op de fabs moesten zitten. Vergeet niet dat ATI al 10 jaar vóór Nvidia bestond, Nvidia heeft het hele 2D tijdperk niet meegemaakt. AMD was uiteraard in het begin niet fabless, dus daar zit nog steeds een hoop know-how met inzicht in dit soort dingen.

Micron is verder niets mis mee. Lees even verder dan de clickbait headlines, het probleem ligt niet bij de chips zelf. Ze worden erg warm, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze pal bovenop de interne voedingsbanen liggen. Dat is dus een slecht PCB ontwerp, want Micron's specs geven gewoon duidelijk aan wat ze kunnen hebben. En het lijkt er op dat de chips warmer worden dan aangeraden door dat ontwerp. Hoe dan ook is oververhitting niet de fout van Micron. Als Nvidia ze zo hard pusht of slecht plaatst dat ze te warm worden, moeten ze dat afvangen in de koeling.
tomcatha schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:43:
dat rmas stijgen namate een kaart langer uit is is logisch maar het zou me niet verbazen dat in de begin periode er ook meer dan later in de service life uitvallen.
Problemen met specifieke onderdelen die in de productielijn vervangen kunnen worden zullen inderdaad al vroeg in de levensloop van een product uit komen, maar dat gebeurt eigenlijk minder dan je denkt.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:25:
3d doorgebroken? Oh? Ik zie enkel oudere spellen 3d aanbieden en ik zie bijna geen 3d-monitors in het aanbod van nieuwe monitors.
@Zer0 heeft het over 3D graphics, niet 3D monitor technologie :)

• Gekke Jantje
Laat ik het anders zeggen, die enkele keer ;). Ik heb trouwrns nog geluk gehad met de G80 toen die tijd maar minder geluk met de HD5870 die ook een hoge failure rate had door de refenrence koeler waar het probleem lag, maakt ook niet uit, het is in ieder geval niet zo erg als men hier wil doen vermoeden. Het probleem ligt waarschijnlijk bij Micron waarom anders uitwijken naar Samsung wat ik hier ergens erder las, of dat met Samdung geheugen geen oroblemrn zijn?

[ Voor 25% gewijzigd door Gekke Jantje op 10-11-2018 15:38 ]

• Gekke Jantje
Dubbel. Het werkt heerlijk via een smartphone.

[ Voor 92% gewijzigd door Gekke Jantje op 10-11-2018 15:37 ]

Verwijderd

Jantje, ik heb zelf het voorbeeld van de Sapphire HD 7850 gegeven (shrout los van de PCB, erg leuk, het werkt wel nog maar het wordt wat warmer en lawaaieriger dan dat nodig is al blijft de temperatuur meestal onder de 80 graden met 'maximaal' overklokt, dit nadat ik het provisorisch 'maakte') maar het gaat hier om de trend in de laatste X jaar, niet om specifieke gevallen. Mijn voorbeeld is overigens niet eens een goed voorbeeld aangezien dit de fout van Sapphire was en niet die van AMD.
Werelds schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:03:
[...]

Nee, dat is het niet. Het is meer dat Nvidia vaak nogal traag reageert op hun productie problemen.
Heb jij daarvoor een verklaring? Veel gevraagd waarschijnlijk. Een te grote en daarmee te bureaucratische organisatie (de jumbo die minder snel keert dan een sportvliegtuigje)?
@Zer0 heeft het over 3D graphics, niet 3D monitor technologie :)
Oh, ja, dat is wel doorgebroken maar dat is nu niet bepaald verrassend gezien de toegenomen verwerkingscapaciteit met de nodeverkleining etc. :?
Je hoefde geen profeet te zijn in 199* om te voorspellen dat 3d-graphics een grote industrie zou worden. Hell, waarschijnlijk kon iemand met voldoende verstand van de techniek en een beetje visie wel zien dat het uiteindelijk zou leiden tot een grote tak voor scientific compute, deep learning en misschien ooit AI. Immers heb je gewoon een zeer grote collectie processoren dus als je een beetje calculus en natuurkunde hebt geleerd en wat met modellen hebt gewerkt (iedereen die techniek studeerde) dan zie je wel in hoe nuttig dat is voor alles waarbij vectoren of een groot aantal begincondities bij een groot stelsel vergelijkingen betrokken zijn. Ik geef toe dat het achteraf gemakkelijk is om dat te stellen. :+

Ik zie die '3D' overigens ook als 2D aangezien het nog steeds om een 2D-vlak gaat waarvan de waardes voor die pixels worden berekend. Je kan erover discussiëren aangezien de grafische kaart zelf wel met 3 dimensies rekent en dit 'vertaalt' naar 2D.
Ze worden erg warm, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat ze pal bovenop de interne voedingsbanen liggen.
Ik had het gelezen en ik begrijp niet hoe dat mogelijk is. Waar gehakt wordt vallen spaanders maar dit is toch iets wat elke PCB-ontwerper begrijpt? :?
Los van of dat de warmte wel of niet teveel is. Hittedissiperende elementen vlakbij andere hitte-dissiperende elementen...nu begrijp ik ook wel ze alles op een maximaal oppervlakte willen stoppen en dat hier goede redenen voor zijn (ook technische redenen, je wil draadjes en koperbaantjes zo kort mogelijk houden) maar ik heb niet de indruk dat ze een gebrek aan ruimte hebben om dat beter te spreiden.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2018 16:33 ]

• Werelds
Gekke Jantje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:28:
Laat ik het anders zeggen, die enkele keer ;). Ik heb trouwrns nog geluk gehad met de G80 toen die tijd maar minder geluk met de HD5870 die ook een hoge failure rate had door de refenrence koeler waar het probleem lag, maakt ook niet uit, het is in ieder geval niet zo erg als men hier wil doen vermoeden.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Als het op de chips zelf bakken aan komt, heeft Nvidia zeker wel een matig verleden. Dat betekent niet dat ze 50% uitval hebben, maar nogmaals: bagatelliseren is ook niet goed.

Bij de 5870 lag het probleem vooral in de BIOS die bij sommige AIB's geleverd werd. Het ding schakelde vaak niet lekker tussen P-states, waardoor hij zich heel raar gedroeg (grijs scherm). Wel een RMA, maar geen kapotte kaart en/of chip (zoiets als de 970 3,5GB waar velen toch een RMA voor regelden). De reference koeler was er verder gewoon één zoals alle andere reference koelers: ruk :P
Het probleem ligt waarschijnlijk bij Micron waarom anders uitwijken naar Samsung wat ik hier ergens erder las, of dat met Samdung geheugen geen oroblemrn zijn?
Wellicht dat het Samsung geheugen met een iets lagere spanning kan werken en zo zelf minder hitte genereert; of wellicht kunnen die chips meer hitte verdragen (de Micron chips gaan tot 95 graden). Nogmaals: in plaats van alleen headlines te lezen, lees eens even door. Sommige van de getroffen personen zeggen dat ze door het ding af te laten koelen, er daarna weer een tijd gewoon gebruik van kunnen maken. Dat geeft al aan dat het ergens met hitte te maken heeft. Staat gewoon in de verschillende artikelen die inmiddels aan het onderwerp zijn besteed :)

• Gekke Jantje
Als je failure rate na gaat in procenten valt er eigenlijk ook niets te bagitalliseren. Het is maar een slok op ern borrel. Ik zeg altijd masr een ongeluk zit in ee klein hoekje. Ik wil ook niet ontkennen dat er bij Nvidia er wat vaker mis gast, ze hebben overigens ook het grootste marktaandeel dus ergens is het ook wrl logisch dat er meer failure meldingen van Nvidia rond gaan.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. :+

Het goede nieuws is dat BF5 eindelijk RTX ondersteuning heeft. Ook goed nieuws is dat RTX aanzetten met een RTX2080Ti, meer dan 60fps oplevert met een resolutie van 1920x1080p. Het slechte nieuws is dat het om ongeveer 65fps gaat tenzij je DXR op low zet. Dan krijg je 88fps. :P En waarschijnlijk staat het meeste dan ook uit gezien het enorme verschil.

https://www.techpowerup.c...-tests-performance-halved

Ray Tracing via RTX is dus absoluut niet klaar voor toepassing in games. De hardware komt niet eens in de buurt. We lijken minstens een verdubbeling nodig te hebben van wat de RTX2080Ti kan, om ook maar enigszins in de buurt te komen van realtime ray tracing zonder een absurde performance hit.

[ Voor 37% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-11-2018 14:02 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

DaniëlWW2 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:54:
We lijken minstens een verdubbeling nodig te hebben van wat de RTX2080Ti kan, om ook maar enigszins in de buurt te komen van realtime ray tracing zonder een absurde performance hit.
En nog wel meer dan dat, dit is slechts rasterized rendering met RT licht effecten, nog geen volwaardige/volledige ray tracing.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Het goede nieuws is dat BF5 eindelijk RTX ondersteuning heeft. Ook goed nieuws is dat RTX aanzetten met een RTX2080Ti, meer dan 60fps oplevert met een resolutie van 1920x1080p. Het slechte nieuws is dat het om ongeveer 65fps gaat tenzij je DXR op low zet. Dan krijg je 88fps. :P En waarschijnlijk staat het meeste dan ook uit gezien het enorme verschil.

Ray Tracing via RTX is dus absoluut niet klaar voor toepassing in games. De hardware komt niet eens in de buurt. We lijken minstens een verdubbeling nodig te hebben van wat de RTX2080Ti kan, om ook maar enigszins in de buurt te komen van realtime ray tracing zonder een absurde performance hit.
BV 5 staat klaar voor morgen.

Ik voel em een beetje in mn maag moet ik zeggen.. pfff

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Foritain schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:23:
[...]

BV 5 staat klaar voor morgen.

Ik voel em een beetje in mn maag moet ik zeggen.. pfff
Test je ook andere resoluties zoals 2560x1440p of een andere hogere resolutie? :)
vectormatic schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:19:
[...]

En nog wel meer dan dat, dit is slechts rasterized rendering met RT licht effecten, nog geen volwaardige/volledige ray tracing.

:Y)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Foritain
  • Niet online
1080p is voor plebs :D 2560x1440p vind ik zelf iig de interessantste resolutie van allemaal.

Ik ga even moeten kijken hoe goed BF V zich laat benchen voordat ik beloftes maak, maar voor high-end GPU's en RTX denk ik dat 1080p focus niet echt heel spannend is. Hangt ook een beetje af van wat anderen al uitgekauwd hebben tegen die tijd. Helaas kan je maar 5 hardware changes maken per 24 uur, dus echt even de vraag van wat wel/niet haalbaar is. Eerst ook maar een beetje ervaren en prutsen denk ik om te ontdekken hoe boeiend het nu echt is, welke settings je nu echt wilt gebruiken, etc etc.

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34

vectormatic

Warlock of the doorlock

check, had uit je post niet helemaal zeker of je bedoelde wat ik bedoelde ;)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Bullettooth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-12 00:09

Bullettooth

--VR--

Iedereen die dacht dat RTRT geen zware performance impact zou hebben moet toch een gigantische plaat voor zijn hoofd hebben gehad.

De 2080ti is een monsterlijk snelle kaart, die rasterized niet te evenaren is qua performance. Maar het raytracing verhaal is vanaf dag één al gebracht als een optie voor eyecandy liefhebbers, en niet voor de raw performance eisers. En dan nog, wat Nvidia nu laat zien aan Realtime Raytracing was voor de release van de 20xx serie niet eens denkbaar op 10-15 FPS laat staan een hele respectabele 60 FPS.

Het is dus gewoon een afweging die je altijd kunt maken als je in het bezit bent van een 20xx kaart. Wil ik de prachtige realtime raytracing ervaring, of zet ik dat uit en ga ik voor de hoogste framerates die er te halen zijn?

Gravity is a habit that is hard to shake off.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:54

Niet echt een verrassend gezien alle demo's in 1080p werden getoond. Wij betalen de hoofdprijs, zodat andere gamers straks van RTX kunnen genieten. Ik lig er niet wakker van, ben uitermate tevreden over de prestaties van de RTX 2080 Ti. Game liever in 4k met 60fps, dan 1080p met ray tracing.

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het zal in kleinere/indie spellen wel een leuke toevoeging kunnen hebben, zonder gigantische perfhit. (denk aan bordspellen)

Maar dan moet de development kit wel makkelijk zijn te implementeren

Ook bv flightsimulator waarin eigenlijk alleen de cockpit belangrijk is, en aangezien er maar 1 lichtbron is als het dag is. (en ook omdat iedereen al gewend is op 30 fps te renderen.)

Kerbal space program met alleen 1 ster als lichtbron.

Battlefield is wat dat betreft al meteen worst case scenario.

[ Voor 44% gewijzigd door enchion op 14-11-2018 14:50 ]

How do you save a random generator ?

• Paprika
De performance in BFV is beter dan ik had verwacht (let op: ik zeg niet dat 't hiermee goed is, maar dat RTX niet interessant zou gaan worden wisten we al).
enchion schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:46:
Het zal in kleinere/indie spellen wel een leuke toevoeging kunnen hebben, zonder gigantische perfhit. (denk aan bordspellen)

Maar dan moet de development kit wel makkelijk zijn te implementeren.
Unreal Engine native support en binnenkort Unity native support maken het zeker toegankelijk voor Indi-achtige settings/games.

Betere benchmarks (alle RTX kaarten):
https://www.hardwareluxx....ld-v-mit-dxr-im-test.html

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 14-11-2018 14:55 ]

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 15:09
Hier zou ik direct kunnen concluderen dat RTX toevoegen aan 2060 en lager inderdaad zinloos is, zelfs de 2070 is er eigenlijk al te zwak voor (als pc gamer wil je toch 60fps halen geen 30 :p)

PS: Ben ik de enige die verbaasd is dat men met niederig/low nog steeds minder fps haalt? Ik zou verwachten dat je met die instelling je RTX cores gebruikt voor wat extra raytracing effecten maar zeker niet zwaar genoeg om je rtx cores te maxen en al de rest aan dezelfde snelheid/zelf sneller zou moeten renderen wegens ietsje minder te doen?

Aan de andere kant lees ik dat 60fps/1080p niet goed genoeg is :X
Je moest eens weten hoe groot het percentage is van gamers die met een 59/60hz scherm spelen, hell zelf momenteel verkoopt men nog probleemloos tv's/pc schermen met die beperking :-(

Voor iemand die z'n nieuwe gpu gebruikt om met een controller op z'n HD televisie te spelen is het ruimschoots voldoende, echter zo iemand gaat wel geen 2080 prijzen neerleggen voor een nieuwe videokaart.
Zoals altijd zal het wel een generatie of twee duren tegen dat het "mainstream" genoeg is voor het merendeel van de gamers, ofwel het een stille dood is gestorven.
Natuurlijk de beste oplossing is wanneer de 2080 kaarten gewoon 150-200 euro zouden kosten (we kunnen maar dromen he :*) ). Kortom een beetje concurrentie zou geen kwaad kunnen. Totdan is het eigenlijk zoals al gedurende jaren een slechte periode om een nieuwe videokaart te kopen. (Hoewel de 1060 als laptop gpu echt niet slecht is).

Specs

• Foritain
  • Niet online
Dat verbaast mij ook. Er zitten zo t- veel cores in die nu zo verdomd weinig doen, je zou denken dat die 'iets' moeten kunnen opleveren zonder dat de rest inkakt.

2019: GPU mining tijdens het gamen met 5% prestatieverlies.

• Gekke Jantje
Foritain schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:29:
Dat verbaast mij ook. Er zitten zo t- veel cores in die nu zo verdomd weinig doen, je zou denken dat die 'iets' moeten kunnen opleveren zonder dat de rest inkakt.

2019: GPU mining tijdens het gamen met 5% prestatieverlies.
Ik vermoed dat als er een Pascal GTX 1080 Ti word gebruikt voor RT werk dat er dan non maar iets van 5 of 10 fps overblijft waar Turing rond de 70 fps zit dus de cores in de RTX kaarten zijn vast wel goed aan het werk van de Turing GPU's?

Verwijderd

De voor- en nadelen (niet enkel de FPS, ook gebreken in de graphics) van raytracing met de huidige RTX-implementatie. Het is vooral interessant dat er blijkbaar godrays worden geïntroduceerd waar ze niet horen te zijn en dat de resolutie van wat je ziet soms wel erg laag ligt bij de raytracing (blokkerig beeld bij de reflectie op het geweer).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2018 13:03 ]

• choogen
  • Niet online

choogen

https://www.hardocp.com/n...e_in_spectacular_fashion/

Bij de vorige generatie waren er ook al meldingen van high-end EVGA kaarten die in de fik vlogen. Het lek is destijds nooit helemaal boven water gekomen. Uiteindelijk dacht men bij GamersNexus dat slechte capacitors het meest voor de hand lagen als oorzaak, maar het bleef toch een beetje gissen. En nu dan dit weer.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

EVGA had hele goede reputatie die in korte tijd zo redelijk om zeep geholpen wordt :X

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• choogen
  • Niet online

choogen

Help!!!! schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:41:
EVGA had hele goede reputatie die in korte tijd zo redelijk om zeep geholpen wordt :X
In een bijbehorende draad op het EVGA forum wordt gewezen op een Asus 2080Ti Turbo die in brand lijkt te zijn gevlogen op dezelfde plek op het PCB: https://forums.evga.com/E...tburnedquot-m2882377.aspx

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Heeft die kaart een reference PCB of custom?
Maar dat wil je echt niet in je computer hebben. :/

Laat maar, is kennelijk reference. Alsnog bedankt @Paprika. :)
Maar even die ASUS RTX2080Ti.
Afbeeldingslocatie: https://holland.pk/uptow/i4/f3d8d829165fb26ae78118ba4176820f.jpg

En de EVGA.
Afbeeldingslocatie: https://images.hardocp.com/images/news/1542219331zldrbbvmfj_1_2_l.jpg

Het lijkt om hetzelfde stukje PCB te gaan, maar de foto's zijn niet duidelijk genoeg om te achterhalen of het werkelijk dezelfde chip was. Die ASUS is er ook nog erger aan toe dan de EVGA wat niet helpt.

Ik krijg er toch een vervelend vermoeden bij gezien de andere problemen met de RTX2080Ti. Natuurlijk zullen mensen eerder klagen over een €1000+ videokaart, maar het zijn ook problemen die eigenlijk niet bij een launch horen.

Het is ook niet de eerste keer dat Nvidia een reference PCB had waar dingen goed mis gingen. De GTX780/Ti/Titan Kepler/Maxwell of GTX980Ti schijnen ook vaak kapot te zijn gegaan doormiddel van ontbranding. Steeds dezelfde inductor voor vram die kapot ging. Bijvoorbeeld:

GTX980Ti
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vMNr6i0.jpg

Buildzoid was er maanden geleden al op ingegaan. Was een ontwerpfout.
YouTube: Reference Nvidia GTX 780s/780Tis/Titan(XM)s/980Tis are burning out t...

[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-11-2018 19:23 ]

• Paprika
Reference.

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Afgelopen week mijn Gigabyte 2080TI windforce OC 11g binnen gekregen.
Dit was het resultaat: DOA. Morgen word hij terug gestuurd naar Alternate.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/5yV-NXXU2xw-0XluUXiHt0gsu_NLAvCqcTWx5qajQlIziALY0THrdTrOTr_geiFeFRH9W9h-FwxoT86OagLKy5OmE67UeO3okgHVADqfkWpTQjWc_IKWojizc6aR-4AeH-bmnVj35S8DNsWtxScRspT1YBGihbBMOpSMK4TfhailcJHwj9Bdst4NSIWD-hhSjrdEAHiLCSUPR2-aoMs9IMU2yrare-eDuFcO2VIfJIxMg5DNgPAQKslDTAmZpCeoHEhMU7BYzI_2GtbZzltOjaEix4yLKq6TFrafXj0fFLJwXEuS7EhDCYTaleEUPp9H7TCykGX2Q2PEla6Dbmz1EBuflDYav4Jm_tTfN3eVOHgMOdYHzoIt-ZxAX5ZUZnjDygEY8PeEI0m0HI1GWrA97Djydh1TZdzBQTC0mLDFx4jgcR47zPj-eY36ejyYDwYy9YFMTfLhIVlMV63euq_YY_vMd4T8ZEUG-V5crGJaQ5JZpEuhCkaun1bZiTFtQiqhGAH1nDSvJInaynpGIOvaMWAY_6jwAA8urzLi1gbMVGKKRp1vngJjl1qNnCCyVo_fNpKDpgGn4Nq8Pbd2ylNRqXeUuwl90I5l91atCaiOWRttyYfDA_3HdkEwIEGXeVLU6AAoTgzwDvmBwYGJwbV9j0S6=w1731-h1298-no

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Scamid schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:06:
Afgelopen week mijn Gigabyte 2080TI windforce OC 11g binnen gekregen.
Dit was het resultaat: DOA. Morgen word hij terug gestuurd naar Alternate.

[Afbeelding]
Dikke teleurstelling zeg. :'(

Hopelijk krijg je snel een goed werkend exemplaar retour!

• Paprika

Battlefield 5 DXR ray tracing: the DICE tech interview

https://www.eurogamer.net...-rtx-ray-tracing-analysis

Is het zeker waard om te lezen...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:49
Ik moet zeggen dat hoe meer ik daadwerkelijk zie van DXR, des te enthousiaster ik er van wordt. In de eerste plaats valt 60+ fps op 1080p mij behoorlijk mee. In het verleden kon je gerust rekenen op 30 fps op de gangbare resolutie na het inschakelen van nieuwe features. Daarnaast zijn sommige van die reflects echt tof, zoals de overgang van een metaal reflectie naar die van een raam.

DigitalFoundry heeft er een aardige video over:

Video geeft ook veel details over hoe het werkt met voorbeelden erbij (ook de max resolutie cijfers van de low, medium, high, ultra presets).

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 22-11-2018 00:27 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• sdk1985
lightdestroyer schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:06:

Aan de andere kant lees ik dat 60fps/1080p niet goed genoeg is :X
Je moest eens weten hoe groot het percentage is van gamers die met een 59/60hz scherm spelen, hell zelf momenteel verkoopt men nog probleemloos tv's/pc schermen met die beperking :-(
Jeetje na jaren praten over videokaarten nog nooit opgemerkt dat meer dan 60 fps soepeler speelt, ook op een 60 Hz monitor :o ? Ik zou zeggen pak eens een shooter waarin je pak hem beet 150+ fps kunt halen en ga aan de slag met een framerate limiter. Weet niet wat voor specs je hebt maar je kan bijvoorbeeld de eerste Black Ops en dan nuketown pakken. Beetje pc doet daar ruim 150 fps Verschil tussen 30, 60 en 90 fps is voor mij aanzienlijk, op een 60 Hz scherm, en kan ik zonder fps metertje onderscheiden. Daarboven niet meer.

\com_maxfps 200

Of natuurlijk gewoon via de RivatunerStatisticsServer die je krijgt bij MSI afterburner/ EVGA precision, enz.

[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 22-11-2018 00:43 ]

• lightdestroyer
sdk1985 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:41:
[...]

Jeetje na jaren praten over videokaarten nog nooit opgemerkt dat meer dan 60 fps soepeler speelt, ook op een 60 Hz monitor :o ? Ik zou zeggen pak eens een shooter waarin je pak hem beet 150+ fps kunt halen en ga aan de slag met een framerate limiter. Weet niet wat voor specs je hebt maar je kan bijvoorbeeld de eerste Black Ops en dan nuketown pakken. Beetje pc doet daar ruim 150 fps Verschil tussen 30, 60 en 90 fps is voor mij aanzienlijk, op een 60 Hz scherm, en kan ik zonder fps metertje onderscheiden. Daarboven niet meer.

\com_maxfps 200

Of natuurlijk gewoon via de RivatunerStatisticsServer die je krijgt bij MSI afterburner/ EVGA precision, enz.
Totaal offtopic:

Ik speel op m'n desktop nog steeds met een 760 in combinatie met een koreaans scherm dat tot 110hz kan maar dat eigenlijk gewoon standaard op 60hz staat. Juist omdat ik eigenlijk amper het verschil zie :o

Mijn laptop heeft in combinatie met een 1060 (6gb) kaart een full hd scherm dat ook een veel hogere refresh haalt dan 60hz (standaard wel actief) en buiten de aanslag op de batterij duur zie ik er ook geen voordeel in.
Bij m'n laptop probeer ik zodoende vaak juist mijn fps te limiteren tot iets van 60, al de rest is gewoon extra hitte/batterij verbruik voor noppes :P

Zo zie je maar iedereen is anders en in mijn geval kan ik daardoor enorm veel geld uitsparen daar ik geen enkele behoefte heb om bij elke generatie mijn video kaart te upgraden :+

PS: Tegenwoordig game ik voor de "recentere" games op m'n xbox (S) een aanrader voor personen die geen 500+ willen uitgeven aan gpu upgrades. Je kan er momenteel zelf één kopen voor 166 euro + forza horizon 4 (die je kan doorverkopen). En ja ik heb een oude tv dus 50hz is het maximum daarop en daar het signaal sowieso via m'n receiver (Onkyo 616) gaat zal het effect van hogere fps naar m'n tv wellicht toch teniet worden gedaan ;)
M'n PC is eerder voor games gelijk EU4, Total War .. hell de enige mmo die ik indertijd speelde was turn based.

Kortom in mijn geval (en wellicht vele andere niet high-end gamers of mensen zonder een super zicht) is het wel zichtbaar dat je 30fps haalt ipv 60 of wisselvallig met serieuze pieken naar beneden toe maar alles boven de 60 zie ik amper.
Ik weet wel dat toen ik nog shooters veel speelde dat hogere fps er vaak toe leidde dat je "beter" speelde maar persoonlijk denk ik dat het meer aan de brakke shooter engines ligt dan wat ik daadwerkelijk "zag".

PS: Ik ben inderdaad bijziend + slecht dieptezicht "3D" komt sowieso voor mij als onwerkelijk over >:)

On topic: Héél lang verhaal die eigenlijk vooral het belang van de mid-end markt benadrukt, het is juist daar dat de meeste mensen zitten en de meeste kaarten verkocht worden. Een vervanger van de 1060 die minder verbruikt (en die stiekem wat beter scoort dan de onlangs gelanceerde 4590 :+ ) zal iedereen plezier doen zowel voor desktop als voor laptop gebruik.
Kan oa de mx130 er op termijn uit als low end discrete laptop gpu kaart .. die is het in mijn opinie "net niet".

Specs

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

@lightdestroyer Je speelt denk ik ook de verkeerde games om echt wat te hebben aan 144Hz. EU4 is slecht geoptimaliseerd, dus een hoge framerate haal je toch niet. Total War idem. In het algemeen zie ik het punt van high refresh voor RTS games ook werkelijk niet. Al helemaal niet de langzamere RTS games. Bij een game zoals CiV stel ik ook bewust een framerate limiet voor die game. Het is zinloos om 100fps+ te draaien.

High refresh is er voor first person games, en daar merk ik het zeker wel. Als je die niet op de PC speelt, tja dan is een high refresh scherm zinloos ja. :)

• sdk1985
@lightdestroyer
Zoals terecht opgemerkt door Daniel is het type game cruciaal. Bij shooter gaat het erom dat er ergens een stel pixels verandert en deze zich over het scherm bewegen. Aan jou de taak er zo snel mogelijk op te richten. In die situatie ga je de lagere input lag die je krijgt wanneer je v-sync uitzet, en dus meer dan 60 fps naar een 60 Hz scherm gaat sturen, opmerken. Pak je games die geen pixel precisie vereisen dan is dat allemaal niet nodig. Turn based en RTS games speel ik ook gewoon met v-sync aan dan wel met een fps cap van 60. Vandaar ook mijn suggestie voor Black ops (waarbij ik met een 660Ti destijds ook wel meer dan 120 fps haalde overigens). Of jouw ogen een factor zijn kan ik natuurlijk niet over oordelen. Zelf heb ik -4 maar wel 120% zicht. Ik zou het alsnog gewoon eens proberen in een shooter zoals de voorgestelde game.

Een Xbox One S is met zijn <170 euro inderdaad erg voordelig. Het is dat ik een HDMI kabel heb lopen (van 15 meter :P ) anders had ik er ook 1 gekocht.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 22-11-2018 14:56 ]

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 21 november 2018 @ 19:03:

Battlefield 5 DXR ray tracing: the DICE tech interview

https://www.eurogamer.net...-rtx-ray-tracing-analysis

Is het zeker waard om te lezen...
Having these metrics by default in D3D12 would be a great benefit, as they currently are not. :/
In plaats van dat ze de ambitie hebben om Vulkan te gebruiken. Met DX12 sluit je de helft van de gamers uit (iedereen die geen W10 gebruikt), met Vulkan werkt het op elk besturingssysteem, inclusief W7 en W8. + dat het handig is dat de code van Vulkan niet geheim is en gewijzigd kan worden als ze ruimte zien voor verbetering. MS weigert om DX12 aan te bieden voor W7 en W8 en nog steeds hebben developers de Pavlov-reactie om direct DX te gebruiken, ook al heeft Vulkan bewezen prima te werken (Doom en Wolfenstein2).
sdk1985 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:41:
[...]

Je kan het onderscheiden op je 60 Hz. scherm maar met een >90 FPS-scherm wordt het verschil nog veel duidelijker. :)
Ik merk zelf ook het verschil tussen 60 FPS en 80-90 FPS op mijn 60 Hz. monitor.
Zoals terecht opgemerkt door Daniel is het type game cruciaal. Bij shooter gaat het erom dat er ergens een stel pixels verandert en deze zich over het scherm bewegen. Aan jou de taak er zo snel mogelijk op te richten. In die situatie ga je de lagere input lag die je krijgt wanneer je v-sync uitzet, en dus meer dan 60 fps naar een 60 Hz scherm gaat sturen, opmerken. Pak je games die geen pixel precisie vereisen dan is dat allemaal niet nodig.
Het gaat niet alleen om dat, je merkt ook duidelijk het verschil in inputlag bij het draaien van de camera (muisbeweging) of het indrukken van een toets (het eerste effect is sterker). Ik heb meermaals per ongeluk een spel gestart met V-sync aan, het voelde rotslecht daardoor. Je kan je eraan aanpassen maar het is fijn als het karakter of de camera sneller reageert op jouw input. Een FPS-cap voor RTS-spellen, sure, maar geen V-sync voor mij. :)
sdk1985 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 00:26:
Ik moet zeggen dat hoe meer ik daadwerkelijk zie van DXR, des te enthousiaster ik er van wordt. In de eerste plaats valt 60+ fps op 1080p mij behoorlijk mee.
Dat klopt niet helemaal, zie de review van Hardware Unboxed. Je hebt delen waarop de FPS boven de 60 komt maar dit zijn de delen waarbij er niet of weinig aan raytracing wordt gedaan!

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2018 17:42 ]

Verwijderd

De originele en de vervanger voor hun 2080 Ti. -slik-

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:49:
De originele en de vervanger voor hun 2080 Ti. -slik-
Zolang je gewoon RMA krijgt is het nog ok, los van het feit dat je niet kan gamen en de hassle, maar zou wel fijn zijn als er eentje blijft werken.... :P

• freaky35
Help!!!! schreef op donderdag 22 november 2018 @ 18:59:
[...]

Zolang je gewoon RMA krijgt is het nog ok, los van het feit dat je niet kan gamen en de hassle, maar zou wel fijn zijn als er eentje blijft werken.... :P
lol tis niet ok dat er gewoon 2 nieuwe kaarten in zo'n korte tijd kapot gaan.

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

lol Natuurlijk is dat niet ok maar als in als er gezeurd gaat worden over je RMA is het pas echt niet ok.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Iets langzamer dan de GTX1070, zoals verwacht. Nu is de vraag of het een cut down Tu-106 is. Zo ja, dan mag je rekenen op €400+ voor de mainstream xx60. O-)

• lightdestroyer
DaniëlWW2 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 20:04:
[...]

Iets langzamer dan de GTX1070, zoals verwacht. Nu is de vraag of het een cut down Tu-106 is. Zo ja, dan mag je rekenen op €400+ voor de mainstream xx60. O-)
Bwah eerlijk gezegd ik had ook niets beters verwacht, het verslaat de x590 .. nVidia happy .. maar hem mocht toch wel de 1070 matchen zou ik zo denken, geen XDR support (indien dit klopt) dus de "nieuwe" 2060 heeft geen enkele meerwaarde tegenover de voorgaande generatie en de prijs zal dat wellicht ook niet zijn :X
Te meer ik zie dat een 1060 6gb voor 250 euro tegenwoordig wordt aanzien als black friday "topper" .. :|

Voor het geld dat nVidia wellicht zal vragen zou ik toch verwachten dat ze er even veel tensor cores insteken als in een 2070 al is het maar om de xdr/raytracing effecten meer gemeengoed te maken en dat de pc grafics effectief "beter" worden dan wat je nu ziet met al de console ports (beetje hogere resolutie textures, hogere AA tegen gooien en wat shadows, *tadaa* we hebben een "ultra" instelling)

M'n HDMI kabel (idem ook 15 meter) zal precies de komende tijd nog minder gebruikt worden, indien je geen probleem hebt om games te verkopen kan je dit weekend voor 100 euro een console in huis nemen. Ik zie niet in waarom low/mid-end gamers 300-400 euro moeten uitgeven voor een 1060/2060 of een x590.
(Voor een laptop vind ik deze voldoende, maar in een desktop wil je tegen deze prijzen toch geen oude duidelijk afgeknepen grafische kaart kopen, alleja toch als je een nVidia kaart koopt, de AMD kaart loopt eerder tegen z'n max aan :+ eventueel kan je die wel "nieuw" noemen maar ik durf zelf de 2060 niet nieuw te noemen indien hem geen tensor cores heeft)

Specs

Verwijderd

Na 2,5 jaar een 2060 die langzamer is dan de 1070. Teleurstellend, nog meer omdat de 2070 wel wat sneller is dan de 1080.
Ik kijk in mijn glazen bol en ik zie dat er rond halverwege 2019 een 2060 Ti uitkomt.

@lightdestroyer
Ik moet er niet aan denken om met een console te gamen (al is de Switch wel aardig en zou ik ongeveer 3 PS4 Pro spellen graag spellen) maar de huidige kaarten zijn inderdaad veel te duur. Wachten dus op de 7 nm. generatie. :)
Het is heel erg simpel, we zitten nu 3 jaar op dezelfde node (rond mei/juni zal Navi uitkomen, als het goed is) terwijl AMD gigantisch bezuinigde op R&D (voor 2016 al) en Nvidia daarom de hand op de knip deed (geen grotere GPU's na 1-1,5 jaar). Met 7 nm. komt er een leuke sprong maar die node daar zullen we ook even op vast blijven zitten dus we gaan het van grotere dies (en een hoger vermogen) moeten hebben voor een flink aantal jaren. Het goede nieuws, als de developers eindelijk eens Vulkan gaan gebruiken dan zal de performance die we uit die hardware halen wel fors stijgen.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2018 21:35 ]

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 21:59
Het aandeel is in korte tijd 50%(!) gedaald en de zorgen zijn wat groter dan alleen in inzakken van de mininghype:
https://seekingalpha.com/...ces-even-steeper-declines

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mca2 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:46:
Het aandeel is in korte tijd 50%(!) gedaald en de zorgen zijn wat groter dan alleen in inzakken van de mininghype:
https://seekingalpha.com/...ces-even-steeper-declines
Die aandeelprijs was toch al jaren bizar overhyped en die bubbel knapt nu eindelijk. Nvidia kon enorme winsten maken omdat de Pascal chips klein waren en voor gigantische winsten werden verkocht met weinig winst. Nu is Turing nog duurder om te kopen en bieden die vrijwel niks extra's aan voor consumenten, terwijl de chips ook duurder zullen zijn om te produceren. Bijna niemand die al een Pascal heeft, zal een Turning kopen. Zit Nvidia ook nog eens met een enorme Pascal inventaris vanwege te veel ingezet op cryptomining. Die moeten ze nu dumpen, en dat gaat ook niet omdat de markt al redelijk verzadigd is. Tweedehands mining kaarten zorgen daar wel voor, net zoals de lange levensduur van Pascal. Werkelijk iedereen die een high end videokaart wou, heeft er nu wel eentje.

De toekomst is ook onzeker omdat Intel de GPGPU markt gaat betreden, AMD daar ook steeds meer stappen zet en AMD in het algemeen weer R&D budget heeft wat ongetwijfeld weer voor concurrentie gaat zorgen in de videokaartenmarkt. In het bijzonder kunnen op termijn AMD APU's, Nvidia vrijwel geheel uit de OEM laptopmarkt gaan drukken en daar zit volume. Als AMD weer een volledige lijn van desktop videokaarten heeft, dan gaat Nvidia ook zeker niet meer wegkomen met €800+ voor een xx80. Dan storten die enorme winsten per kwartaal die ze de afgelopen jaren draaide nog verder in. AMD lijkt de komende generaties ook nog eens helemaal niks te gaan doen met ray tracing. Nvidia moet hiervoor een enorm deel van hun chips reserveren, waardoor het zulke grote monsters worden. AMD kan de komende twee jaar heel goed met gelijkwaardig presterende chips komen die veel kleiner zijn, en flink marktaandeel gaan pakken met goedkopere, maar niet inferieure producten.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 21:26
Prijzen van de 2080 precies terug omhoog? Vorige week de msi x trio voor 839 te koop, nu rond 890 :(

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:36:
Prijzen van de 2080 precies terug omhoog? Vorige week de msi x trio voor 839 te koop, nu rond 890 :(
Blijkbaar kopen mensen het voor die prijs, anders zou de prijs niet stijgen. Er zijn gamers die het gemakkelijk kunnen betalen, zij verpesten het voor de gamers die niet zo met geld kunnen of willen smijten. Op het moment dat je de Titan-prijs betaalt voor een *80 kaart moet je je afvragen of dat je niet teveel betaalt, dat is mijn mening hierover.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 13:13 ]

• Gekke Jantje
Tja ik vind een Ferrari ook te duur, luxe probleem.

Edit

Het gaat verder ook niet om brood of een dak boven het hoofd.

[ Voor 42% gewijzigd door Gekke Jantje op 29-11-2018 21:08 ]

Verwijderd

lapino schreef op donderdag 29 november 2018 @ 07:36:
Iets met black friday?

Verwijderd

Gekke Jantje schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:33:
Tja ik vind een Ferrari ook te duur, luxe probleem.
Die analogie is ongelukkig gekozen (ik denk dat bijvoorbeeld diamanten en dure merken horloges betere voorbeelden zouden zijn, met een slag om de arm) omdat bij een ferrari de productiekosten ook zeer hoog zijn, die wordt namelijk nog steeds met de hand in elkaar gezet. Sterker nog, een Ferrari koop je niet zomaar even in een winkel, je wordt na betaling op een wachtlijst gezet en wanneer Ferrari er aan toekomt maken ze jouw auto waarbij ze allerlei aanpassingen kunnen doen als de klant die graag wil hebben. Ferrari mag dan een luxe-product zijn maar het is niet het type luxeproduct waarbij de winstmarge exorbitant zijn, in tegenstelling tot wat veel mensen denken. Het is een luxe-product waarbij de kosten eveens zeer hoog zijn.

Voor Nvidia geldt nu duidelijk dat je heel veel extra betaalt omdat de concurrentie momenteel ontbreekt. Erger nog, de mensen die een Turing-kaart kopen betalen extra om een bèta-tester te zijn. Een groot deel van de die wordt gebruikt voor Tensor-kernen en RX-kernen maar dit levert de gamer weinig of niets op. Hij betaalt er wel extra voor omdat ten gevolge van de zeer grote die de kosten hoger zijn en de yields veel slechter zijn. Gevolg: voor het eerst in tig generaties hebben de winkels moeite om al hun kaarten te verkopen terwijl bij bijvoorbeeld Pascal maandenlang de 2080 niet te koop was voor veel mensen omdat ze zo snel werden verkocht. Let op, dit was voordat de 'mining'-crisis begon.
Ik betwijfel dat ze bij een dergelijk nieuw product al een korting geven. Sowieso stelt Black Friday weinig voor in Nederland. De beste aanbieding die ik heb gezien qua computercomponenten (laptops niet meegerekend) is een 860 Evo voor €70. Daar heb ik over getwijfeld.
Buiten de computerhardware zag ik een leuk afgesprijsde OLED-televisie. Als ik het geld ervoor zou hebben...
Hoe dan ook, het is inmiddels duidelijk geworden dat winkels traag deze Turing-kaarten (2080 en 2080 Ti) verkopen, ik vermoed dat die prijzen nog wat gaan zakken. Mark my words: nadat Navi uitkomt zal de 2070 fors minder duur worden, de 2060 ook als die eerder uitkomt. Ik denk dat je meer dan €100 korting op die 2070 kaarten mag verwachten. Ze nemen nu simpelweg de marge die ze kunnen krijgen omdat de concurrentie ontbreekt, de winstmarges zijn momenteel erg hoog. Dat neemt niet weg dat de 2070 ook duurder is dan dat het zou moeten zijn want die RTX-kernen en Tensor-kernen zijn weinig nuttig voor deze GPU.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 20:24 . Reden: tensor => Tensor , tensoren zijn iets anders :') ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:17:
Gevolg: voor het eerst in tig generaties hebben de winkels moeite om al hun kaarten te verkopen
Waarom zijn die RTX 2080Ti kaarten dan zo slecht leverbaar?

Verwijderd

[b]CHBF in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"CHBF schreef op donderdag 29 november 2018 @

[...]

Ik betwijfel dat ze bij een dergelijk nieuw product al een korting geven. Sowieso stelt Black Friday weinig voor in Nederland. De beste aanbieding die ik heb gezien qua computercomponenten (laptops niet meegerekend) is een 860 Evo voor €70. Daar heb ik over getwijfeld.
Buiten de computerhardware zag ik een leuk afgesprijsde OLED-televisie. Als ik het geld ervoor zou hebben...
Hoe dan ook, het is inmiddels duidelijk geworden dat winkels traag deze Turing-kaarten (2080 en 2080 Ti) verkopen, ik vermoed dat die prijzen nog wat gaan zakken. Mark my words: nadat Navi uitkomt zal de 2070 fors minder duur worden, de 2060 ook als die eerder uitkomt. Ik denk dat je meer dan €100 korting op die 2070 kaarten mag verwachten. Ze nemen nu simpelweg de marge die ze kunnen krijgen omdat de concurrentie ontbreekt, de winstmarges zijn momenteel erg hoog. Dat neemt niet weg dat de 2070 ook duurder is dan dat het zou moeten zijn want die RTX-kernen en Tensor-kernen zijn weinig nuttig voor deze GPU.
Je verhaal zegt het al precies. Je beoogde kaart is nu duurder, dus was het blijkbaar een leuke blackfriday aanbieding ergens. (Ik meen 839 bij megekko etc) natuurlijk hadden we liever 499 gezien, maar de 2080 nu net nog wat te nieuw om er zo gigantisch mee te stunten.

En waar haal je de wijsheid vandaan dat de shops niet van hun rtx voorraden afkomen? Een beetje toffe 2080 ti is nog altijd zoeken met een lampje....daarnaast duiden stijgende prijzen eerder op een schaarste als een oversupply situatie. Iets met vraag en aanbod....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 22:04 ]

Verwijderd

Oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 22:04 ]

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:35:
[...]

Omdat ze niet door de test komen ?

How do you save a random generator ?

Verwijderd

enchion schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 01:56:
[...]

Omdat ze niet door de test komen ?
De hele voorraad is nodig om alle defecte te vervangen?

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Wellicht een combinatie:
  • Oplossen van produktie/quality control issue. Waardoor productie misschien tijdelijk stil heeft gelegen/lager was.
  • Deel vd nieuwe productie is nodig voor vervanging defecte kaarten
  • Dit is een grote chip. Het is onduidelijk hoeveel wafers nvidia kan en wil alloceren.
  • Misschien is de vraag naar deze kaart ook hoger dan verwacht.
  • Naar mijn gevoel waren de aantallen sowieso al laag. Als er 100 a 150 naar NL zijn gekomen lijkt het me al veel.
Wie weet kan @The Source er iets meer over zeggen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 30-11-2018 10:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:55:
En waar haal je de wijsheid vandaan dat de shops niet van hun rtx voorraden afkomen?
In de USA! Het is de 2080 Ti of de 2080, een van beide. In Nederland is de voorraad grafische kaarten altijd slechter, daar kijk ik niet eens naar. Slechte distributie voor ons landje. Dat zie je bij Vega-kaarten ook die in Duitsland veel minder kosten dan hier, omdat ze veel meer worden geleverd.

Als jij de volgende keer correct citeert dan weet ik dat jij op mij hebt gerageerd, nu zag ik het toevallig bij het omhoog scrollen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2018 14:06 ]

Verwijderd

Haha.... 359 euro voor een VEGA56 duur? (GB) En laten we het een beetje aan deze kant van de plas houden. Denk niet dat je de states en de EU of NL überhaupt met elkaar moet vergelijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:05:
Dat zie je bij Vega-kaarten ook die in Duitsland veel minder kosten dan hier, omdat ze veel meer worden geleverd.
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:50:
Haha.... 359 euro voor een VEGA56 duur? (GB)
Lezen gaat jou niet goed af.

Verwijderd

Ik kan heel goed lezen, maar ik vrees dat jij zo overtuigd bent van je eigen gelijk dat je alle realiteitsbesef kwijt bent. :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:31

aex351

I am the one

[...]

Ik vermoed dat het tweeledig is.1) Bewust schaarste creëren 2) De huidige problemen met die kaart.

Je weet dat er op een gegeven moment een gigantische overschot was met de 1080 ti? Die hoeveelheid aan videokaarten komen niet ineens uit de lucht vallen. Waarna met de introductie van de 2080 de kaarten 1) door sommige fabrikanten voor een lager bedrag werden aangeboden 2) Nvidia de overschot weer terug nam en de kaarten opnieuw is gaan inzetten onder een andere naam.

< dit stukje webruimte is te huur >

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-12 21:26
Net de MSI RTX2080 Gaming X Trio geinstalleerd. Mooie kaart, en wel wat fps winst in BF:V maar is geen gigantische leap in performance. Was ook wel niet echt verwacht. Is vrij duidelijk dat ik niet méér uit mijn pc ga halen (9700K cpu + RTX2080) dus dit is 'as good as it gets' (de Ti is echt niet betaalbaar). Vind het nu al veel geld maar bon, een mens mag zichzelf eens verwennen. In BF:V haal ik zowat gemiddeld 100fps op ultra aan 3440x1440, vrees dat 120+ continu nog niet haalbaar is met huidige gpu's.

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:07:
[...]

Ik vermoed dat het tweeledig is.1) Bewust schaarste creëren 2) De huidige problemen met die kaart.

Je weet dat er op een gegeven moment een gigantische overschot was met de 1080 ti? Die hoeveelheid aan videokaarten komen niet ineens uit de lucht vallen. Waarna met de introductie van de 2080 de kaarten 1) door sommige fabrikanten voor een lager bedrag werden aangeboden 2) Nvidia de overschot weer terug nam en de kaarten opnieuw is gaan inzetten onder een andere naam.
Waarom zou NVidia schaarste creëren? Ze hebben het rijk alleen in de high end videokaart markt.
De problemen met de kaart worden nogal overdreven, ruim 95% werkt gewoon goed.

Overschot aan 1080Ti? Is op wat aanbiedingen na nooit te merken geweest en nu zijn ze op.
Onder welke naam is een 1080Ti nog meer verkocht?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:57

OMD

lapino schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:15:
Net de MSI RTX2080 Gaming X Trio geinstalleerd. Mooie kaart, en wel wat fps winst in BF:V maar is geen gigantische leap in performance. Was ook wel niet echt verwacht. Is vrij duidelijk dat ik niet méér uit mijn pc ga halen (9700K cpu + RTX2080) dus dit is 'as good as it gets' (de Ti is echt niet betaalbaar). Vind het nu al veel geld maar bon, een mens mag zichzelf eens verwennen. In BF:V haal ik zowat gemiddeld 100fps op ultra aan 3440x1440, vrees dat 120+ continu nog niet haalbaar is met huidige gpu's.
Toch niet de EVGA genomen? Ik dacht dat je die besteld had? Ik ga hem vanavond installeren. Ik heb hem gelukkig wel binnen gekregen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Pagina: 1 ... 59 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.