Dat verwacht ik eigenlijk ook, grote performance winsten e.d. zou Nvidia in principe van de daken schreeuwen, tenzij ze nog een appeltje voor de dorst willen hebben voor de reviews. Maar al met al lijkt het er op dat er inderdaad zonder RTX mee te nemen weinig gewonnen gaat worden qua prestaties.DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Extraordinary claims require extraordinary evidence.![]()
En zo is het cirkeltje weer rond. We hebben geen enkel bewijs gezien dat Nvidia ook maar iets substantieels veranderd heeft aan hun SM's. Een forse verbetering aan SM's zou Nvidia als groot nieuws uit hebben gepakt omdat ze meesters zijn in marketing en boodschappen van extra prestaties zijn zo makkelijk te verkopen. Dat doet mij sterk vermoeden dat er helemaal niks verbeterd is. Ik wil dus ook benchmarks zien.
Verder heb ik niet eens een probleem met de RTX2080Ti. Die is ongetwijfeld sneller dan de GTX1080Ti. De prijs van €1000+ komt voor mij ook niet als een verrassing. Ik heb daarentegen een veel groter probleem met de RTX2070 en RTX2080. Ik moet nog maar zien of die twee respectievelijk de GTX1080 en de GTX1080Ti gaan matchen in traditionele shader en rasterization prestaties. Doen ze dit niet, dan zijn het ronduit waardeloze producten gezien de prijsposities die Nvidia heeft geselecteerd.
En dat zal mocht dat inderdaad zo zijn de RTX2080 en RTX2070 geen aanraders laten zijn. En toch zullen ze mocht dat het geval zijn waarschijnlijk nog steeds uitstekend verkopen, hoe jammer dat ook in dat geval is.