Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:08
Misschien heb ik het niet goed begrepen, maar je kan alleen genieten van alle mooie effecten op 1080p? Dit is echt duidelijk een experimentele generatie en ik ben geen proefkonijn. Misschien de GTX 1080 toch maar inwisselen voor de 1080 Ti, want ik sowieso al niet zo onder de indruk van de effecten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

maratropa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:09:
M'n gevoel zegt ook dat als je kijkt naar wat goeie high end rasterization engines nu kunnen laten zien (dus absoluut niet wat nvidia als voorbeelden gaf in de presentatie) veel mensen zich gaan afvragen of dit de performance hit en het geld waard is...
Ik denk ook dat Nvidia de verkeerde voorbeelden heeft gebruikt. Eigenlijk kan je alleen maar wat schaduwen en lichtbronnen renderen met ray tracing. Ze hebben nu wat reflecties laten zien. Het ziet er prachtig uit, dat zeker. Het zijn alleen zulke kleine details dat je er nauwelijks aandacht aan besteed, als je het al opmerkt.

Wat ik mis is een demonstratie die echt wat toevoegt. Ik zou dan denken aan een wandeling door een bos waar ze de lichteffecten echt demonteren en ray tracing toepassen waar het zinvol is, en de rest met rasterization doen. Een wauw factor, dat mis ik. Zeker aangezien heel wat mensen een dag na de release het alleen over het gebrek aan benchmarks en de belachelijke prijzen hebben.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 15:05
https://www.dsogaming.com...fps-at-1080p-with-rtx-on/

De developers hebben een reactie gegeven op de lage framerate van Shadow of the Tomb Raider:
The Nvidia Ray Tracing technology currently being shown in Shadow of the Tomb Raider is an early work in progress version. As a result, different areas of the game have received different levels of polish while we work toward complete implementation of this new technology.
The final Nvidia Ray Tracing integration will be released as a post-launch update, and we are excited for our fans to experience it first-hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zijn er side by side screenshots? Want wat ik tot nu toe in de filmpjes heb gezien is niet super overtuigend..

edit:
zelf deze gevonden: https://www.pcgamesn.com/nvidia-rtx-2080-ti-hands-on
ziet er wel indrukwekkend uit maar lijkt mij meer iets voor strategie games waar je wat meer van de omgevingen kan genieten dan dat je dat doet in een game als Battlefield.

[ Voor 53% gewijzigd door Brilsmurfffje op 21-08-2018 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Morgen om 16h heb ik met een collega een live stream over onze nieuwe RTX vga kaarten. We zullen vragen beantwoorden en hopelijk ook wat van onze kaarten kunnen laten zien. Ik wil niet te veel en te lang over de GPU praten maar ik heb een collega die paar weken in Taiwan zit om onze RTX kaarten klaar te krijgen. Ik praat slecht engels en weet lang niet zoveel op technisch gebied maar ik hoop toch dat we een leuke inside kijk kunnen bieden. Vragen zijn altijd welkom :)

YouTube: Exclusive Insider look at the NVIDIA RTX models from MSI
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:18:
Zijn er side by side screenshots? Want wat ik tot nu toe in de filmpjes heb gezien is niet super overtuigend..
NV heeft op hun website een slider staan, kun je het bekijken met RTX aan of uit.

[ Voor 107% gewijzigd door The Source op 21-08-2018 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:31
1400 euro betalen omdat licht op een realistische manier verwerkt wordt? Ben ik dan de enige die daar niks om geeft. Ik vind de huidige licht en schaduw effecten al erg mooi. Waar ik wel van kan genieten is high res textures, geen pop up en een goede framerate...........

Een game als Gears of War 4 is voor mij genieten. High res en super performance... Ik denk dat ik de RTX 2080ti skip en mijn huidige MSI GTX 980 "omruil" voor een 1080ti :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:53
The Source schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:20:
NV heeft op hun website een slider staan, kun je het bekijken met RTX aan of uit.
Betreft dus de slider op deze pagina:
https://www.nvidia.com/en...aphics-cards/rtx-2080-ti/

Ik krijg er wel weer zo'n typisch marketing gevoel bij, omdat het niet RTX plaatje verder gaat dan alleen raytracing effecten, en dan ook nog eens zwaar overdreven. Een beetje zoals Asus hun gaming monitoren positioneert (waarschijnlijk doen de concurrenten het ook zo, maar van Asus weet ik het toevallig).

Ja, op mijn scherm is het beeld vol wit-tinten en het is niet zo dat mijn monitor het rechter beeld gewoon weergeeft zoals de marketing afdeling wil dat ik het zie :+...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X1JUVgi.jpg

1080p vs 1440p (niet eens 4k):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9TcSlrW.jpg

Zo werkt screen spacing niet eens binnen dezelfde aspect ratio, althans niet voor (fullsceen) gaming wat ze wel proberen aan te tonen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vmQvXls.png

60Hz heeft altijd ervoor gezorgd dat het beeld zo wazig was alsof ik door een glas water naar m'n scherm zat te staren voor zeg 'n periode die zo'n 15 jaar heeft geduurd.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lXvUk6D.png

Meest overdreven tearing ooit.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zGVPZZA.png

Verder kent iedereen de filmpjes wel, zoals dit filmpje geheel overdreven wordt afgespeeld door de vertraging:
YouTube: ROG Swift PG27UQ 4K 144Hz
of deze filmpjes waarin het lijkt als of je huidige scherm letterlijk het eerste scherm is met kleurenbeeld:
YouTube: ROG Swift PG27UQ Quantum Dot IPS Dispplay
schermvullende artifact tearing:
YouTube: PG27VQ G-SYNC Feature Demo

Verder nog een reeks leuke comments m.b.t. de slechte raytracing performance die de meesten vast wel kunnen waarderen...
https://i.imgur.com/1SK8mPP.png

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 21-08-2018 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:03:
Vervolgens moet Nvidia DX12 nu keihard gaan pushen omdat ze games moeten hebben waar RTX werkt. Daarmee creëert Nvidia potentieel een enorm probleem voor zichzelf. Vega 10 is namelijk vrij systematisch sneller dan GP104 in DX12 titels en benaderd vaak de GTX1080Ti al. De RTX2070 en RTX2080 lijken niet of nauwelijks sneller te worden dan hun voorgangers. Zo krijg je dadelijk de bezopen situatie dat Nvidia gaat betalen om games te voorzien van RTX en DX12 dus moet pushen. Vervolgens zetten gamers de RTX functies uit, of zetten ze deze op lage instellingen omdat het framerates sloopt. En dan blijken de AMD Vega kaarten, een jaar lang verguist, opeens sneller te zijn dan de Nvidia tegenhangers.

Bottom line, oh wat wil ik graag benchmarks zien hoe RTX nu werkelijk presteert en hoe flexibel de instellingen zijn. Dit kan heel erg interesant gaan worden. De eerste horde is BF5. :9
Tenzij, de enige mogelijkheden zijn, Ultra setting met RTX aan, en High setting met low res textures.

Maar anyway, ik geloof ook wel dat er nog wat gespint gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door enchion op 21-08-2018 21:01 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:51
Nog meer mensen een pre order geplaatst? of ben ik de enige die zo gek is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Limitted schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:00:
Waarschijnlijk kun je dit beter beperken tot het prijzendiscussie draadje, maar gek is denk ik niet het juiste woord. Onverstandig door ongeduld? Waarschijnlijk wel. Zeker als je een custom model hebt genomen zonder ook maar iets te weten over de kwaliteit van de koeler (waar je dan ook nog eens een premium voor hebt betaald) zou dat wel een en ander aangeven ja :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limitted
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:51
Paprika schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:03:
[...]

Waarschijnlijk kun je dit beter beperken tot het prijzendiscussie draadje, maar gek is denk ik niet het juiste woord. Onverstandig door ongeduld? Waarschijnlijk wel. Zeker als je een custom model hebt genomen zonder ook maar iets te weten over de kwaliteit van de koeler (waar je dan ook nog eens een premium voor hebt betaald) zou dat wel een en ander aangeven ja :+.
Ik heb ook nog geen enkele bench gezien van de prestaties..
Maar ik heb geen custom genomen, ik vind de orignele FE design juist mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

enchion schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Tenzij, de enige mogelijkheden zijn, Ultra setting met RTX aan, en High setting met low res textures.
En je denkt dat de studio in kwestie die dit probeert de sh*tstorm zou overleven omdat? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Limitted schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:06:
[...]
Ik heb ook nog geen enkele bench gezien van de prestaties..
Maar ik heb geen custom genomen, ik vind de orignele FE design juist mooi.
Dat maakt het ietsje minder gek. Enige nadeel van pre-orders nu is dat Nvidia vaker zo hun launches zal uitvoeren. "We komen er toch we mee weg". Annuleren of retour sturen kan altijd. Ik heb zelf nog een stapeltje GTX1080s (FE modellen) moeten terugsturen een paar maanden geleden. Dat heeft meer moeite gekost dan ik zou willen, maar Nvidia heeft zich keurig aan hun eigen voorwaarden gehouden. Mocht die informatie je helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 21-08-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:40

aex351

I am the one

The Source schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:20:
Morgen om 16h heb ik met een collega een live stream over onze nieuwe RTX vga kaarten. We zullen vragen beantwoorden en hopelijk ook wat van onze kaarten kunnen laten zien. Ik wil niet te veel en te lang over de GPU praten maar ik heb een collega die paar weken in Taiwan zit om onze RTX kaarten klaar te krijgen. Ik praat slecht engels en weet lang niet zoveel op technisch gebied maar ik hoop toch dat we een leuke inside kijk kunnen bieden. Vragen zijn altijd welkom :)

YouTube: Exclusive Insider look at the NVIDIA RTX models from MSI

[...]

Hoezo is dit een 'exclusieve insider look' :?

Je kan ook gewoon het tabelletje met gegevens (de MSI variant van de Nvidia kaarten) met adviesprijs hier posten. Dan noemen we het exclusieve publieke insider information. Dan kan je collega in Taiwan lekker andere dingen doen en jij en je collega's van de marketingafdeling iets eerder naar huis. Nou dat lijkt mij win-win. Want veel meer gaat er ongetwijfeld niet getoond worden. Het zou pas exclusief zijn wanneer MSI de kaarten aan reviewers geeft zodat dat gebenchmarkt kunnen worden.

Nou volgens mij somt het bovenstaande alles wel op qua informatiebehoefte.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 23:47
Limitted schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:00:
Neem aan dat je een 2080ti hebt gepre-ordered. Ik zie dat je een 1080ti hebt.
1000+ euro voor +~20% extra performance is wel een beetje gek ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:28
Paprika schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:51:
[...]

Betreft dus de slider op deze pagina:
https://www.nvidia.com/en...aphics-cards/rtx-2080-ti/

Ik krijg er wel weer zo'n typisch marketing gevoel bij, omdat het niet RTX plaatje verder gaat dan alleen raytracing effecten, en dan ook nog eens zwaar overdreven. Een beetje zoals Asus hun gaming monitoren positioneert (waarschijnlijk doen de concurrenten het ook zo, maar van Asus weet ik het toevallig).

Ja, op mijn scherm is het beeld vol wit-tinten en het is niet zo dat mijn monitor het rechter beeld gewoon weergeeft zoals de marketing afdeling wil dat ik het zie :+...
[afbeelding]

1080p vs 1440p (niet eens 4k):
[afbeelding]

Zo werkt screen spacing niet eens binnen dezelfde aspect ratio, althans niet voor (fullsceen) gaming wat ze wel proberen aan te tonen.
[afbeelding]

60Hz heeft altijd ervoor gezorgd dat het beeld zo wazig was alsof ik door een glas water naar m'n scherm zat te staren voor zeg 'n periode die zo'n 15 jaar heeft geduurd.
[afbeelding]

Meest overdreven tearing ooit.
[afbeelding]

Verder kent iedereen de filmpjes wel, zoals dit filmpje geheel overdreven wordt afgespeeld door de vertraging:
YouTube: ROG Swift PG27UQ 4K 144Hz
of deze filmpjes waarin het lijkt als of je huidige scherm letterlijk het eerste scherm is met kleurenbeeld:
YouTube: ROG Swift PG27UQ Quantum Dot IPS Dispplay
schermvullende artifact tearing:
YouTube: PG27VQ G-SYNC Feature Demo

Verder nog een reeks leuke comments m.b.t. de slechte raytracing performance die de meesten vast wel kunnen waarderen...
https://i.imgur.com/1SK8mPP.png
Meeste heb je gelijk, maar voor de witcher 3 heb ik heel rap v sync aangezet. Die game teared op mijn 1080 heel ernstig. Niet 3 keer op hetzelfde beeld maar vaak wel een mooie streep in het midden ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Torched schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Meeste heb je gelijk, maar voor de witcher 3 heb ik heel rap v sync aangezet. Die game teared op mijn 1080 heel ernstig. Niet 3 keer op hetzelfde beeld maar vaak wel een mooie streep in het midden ergens.
Er is 'n verschil tussen tearing en deze beelden. Eigenlijk zou het niet eens zo kunnen, omdat je niet dubbele tearing kan krijgen en dan ondertussen zoveel verschil tussen de frames dat je de helft van de auto ziet waar die over 'n halve seconde gaat zijn.

Jouw tearing zal of door een lage fps zijn gekomen, of een zeer hoge fps, maar dan zeker niet gecombineerd met 'n >120hz monitor, want op een high refreshrate monitor icm een hoge fps zijn de tears al 'n stuk minder zichtbaar en dan zou je er niet zo veel last van hebben gehad. Wel kun je dan weer snel dubbele tearing krijgen. Als je echter kijkt naar 't filmpje zitten er gewoon artifacts bij die 10% van het beeld vullen.

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 21-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Torched schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:00:
[...]

Die game heeft problemen met framerate passing wat zeker merkbaar is. Voor mij zorgt Vega en Freesync voor een goede oplossing, maar voordat ik mijn Vega had en geen Freesync, was het overduidelijk merkbaar. Geheel toevallig komt dit welk vaker voor met GameWorks titels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
aex351 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Hoezo is dit een 'exclusieve insider look' :?

Je kan ook gewoon het tabelletje met gegevens (de MSI variant van de Nvidia kaarten) met adviesprijs hier posten. Dan noemen we het exclusieve publieke insider information. Dan kan je collega in Taiwan lekker andere dingen doen en jij en je collega's van de marketingafdeling iets eerder naar huis. Nou dat lijkt mij win-win. Want veel meer gaat er ongetwijfeld niet getoond worden. Het zou pas exclusief zijn wanneer MSI de kaarten aan reviewers geeft zodat dat gebenchmarkt kunnen worden.

Nou volgens mij somt het bovenstaande alles wel op qua informatiebehoefte.
Die titel is clickbait zodat jij ook kijkt :) Ik weet eerlijk gezegd nog niet 100% wat we kunnen/mogen/willen laten zien, bepalen we morgen wel. Maar wellicht het design, de heatsinks, etc. We zullen het ook hebben over wat voor keuzes er gemaakt zijn om tot deze ontwerpen te komen. Ik probeer ook iemand van NV erbij te hebben maar erg kleine kans.. meeste gasten zitten op Gamescom.

Onze samples mogen van NV nog niet naar de media gestuurd worden. De meeste media hebben al samples van de FE maar die hebben ook wat tijd nodig voor hun benchmarks. Dus daar is ook weer een NDA voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:37:
[...]

Ik denk ook dat Nvidia de verkeerde voorbeelden heeft gebruikt. Eigenlijk kan je alleen maar wat schaduwen en lichtbronnen renderen met ray tracing. Ze hebben nu wat reflecties laten zien. Het ziet er prachtig uit, dat zeker. Het zijn alleen zulke kleine details dat je er nauwelijks aandacht aan besteed, als je het al opmerkt.

Wat ik mis is een demonstratie die echt wat toevoegt. Ik zou dan denken aan een wandeling door een bos waar ze de lichteffecten echt demonteren en ray tracing toepassen waar het zinvol is, en de rest met rasterization doen. Een wauw factor, dat mis ik. Zeker aangezien heel wat mensen een dag na de release het alleen over het gebrek aan benchmarks en de belachelijke prijzen hebben.
Naja, het stomme is, ze hebben wel een gave demonstratie gegeven, de star wars unreal engine demo. Daar zat vanalles in en is best impressive. Stomme is dat ze die toen op een 60.000 dollar machine draaiden (een prijs die ze zelf bepalen overigens lol) en nu was de oomph er af, terwijl hij na de video aangaf dat deze op 1 turing GPU draait..!? Beetje een anti-climax, ze hadden moeten wachten. Of nog wat shots moeten maken met Epic.

Ik zou heel blij moeten worden van realtime RT maar niet met custom vendor lock-in hardware met maar 1 speler.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
maratropa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:24:
[...]
Ik zou heel blij moeten worden van realtime RT maar niet met custom vendor lock-in hardware met maar 1 speler.
:? Er is helemaal geen vendor lock-in? Het RTX platform werkt gewoon via Microsoft's DXR platform waar iedereen gebruik van kan maken. AMD kan dus ook prima een kaart maken met raytracing cores (of een afgeleide van de compute cores oid) en ook gewoon dezelfde features bieden in dezelfde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

maratropa schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:24:
[...]

Naja, het stomme is, ze hebben wel een gave demonstratie gegeven, de star wars unreal engine demo. Daar zat vanalles in en is best impressive. Stomme is dat ze die toen op een 60.000 dollar machine draaiden (een prijs die ze zelf bepalen overigens lol) en nu was de oomph er af, terwijl hij na de video aangaf dat deze op 1 turing GPU draait..!? Beetje een anti-climax, ze hadden moeten wachten. Of nog wat shots moeten maken met Epic.

Die Star Wars demo deed mij weinig meer omdat ik het al gezien had. Precies zoals je al zegt dus. Dat het op een Turing draaide is knap, maar Nvidia vermelde niks over framerates. Dat is het centrale thema waar Nvidia het niet over had, en dat lijkt een probleem te zijn.

Verder lijkt RTX een traditionele Nvidia vendor lock aan het worden. Dit is typisch iets dat waarschijnlijk alleen op speciale Nvidia hardware draait. Ik zou dus ook wel eens willen horen in hoeverre RTX nu werkelijk Nvidia haar implementatie van DXR is, en in hoeverre het volledig losstaat en puur propriety software is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Yep dat noemen ze denoiseing. Weglaten wat je niet nodig hebt of in dit geval weglaten zodat je een klein beetje overhoud om te doen omdat het anders te zwaar wordt.

Voor zover ik begrijp wordt het alleen voor bepaalde schaduwen en reflecties gebruikt. Dus die gaan er vooral op vooruit.
Denoising zover ik weet het volgende:

Met raytracing weinig samples nemen (want het moet realtime). Resultaat zal vergelijkbaar zijn met 50 samples in het volgende plaatje (expres dit misschien overdreven plaatje erbij gezocht).
Afbeeldingslocatie: https://sinmantyx.files.wordpress.com/2015/02/fireflies_comparison.png

Daarna gebruik je de tensor cores om daar een of ander slim median filter over heen te gooien wat alles meer blurry maakt (maar de gaten invult). Waarschijnlijk ook de grote reden dat al die reflecties in BF5 een grote blur zijn.
Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/--O0Fm6ggZqY/VYsc_mBsqnI/AAAAAAAAA38/mNTJ2kJRSyU/s1600/content_08.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ze hadden met deze generatie kaarten moeten zorgen dat games in 4K op 60fps kunnen draaien en RTX had niets meer moeten zijn dan een leuke bijkomstigheid. Ik ga geen 1300 of 1400 euro uitgeven voor wat lichteffecten (op 1080p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:41:
[...]

Denoising zover ik weet het volgende:

Met raytracing weinig samples nemen (want het moet realtime). Resultaat zal vergelijkbaar zijn met 50 samples in het volgende plaatje (expres dit misschien overdreven plaatje erbij gezocht).
[afbeelding]

Daarna gebruik je de tensor cores om daar een of ander slim median filter over heen te gooien wat alles meer blurry maakt (maar de gaten invult). Waarschijnlijk ook de grote reden dat al die reflecties in BF5 een grote blur zijn.
Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
klopt je hebt gelijk, dankzij denoising hoeven ze niet veel ray's te tracen. Het wordt doormiddel van DL/AI ingevuld.

Ik dacht in eerste instantie dat ze dankzij denoising van te voren bepalen welke rays ze moeten tracen en welke niet etc.

[Video: https://developer.nvidia.com/optix-denoiser]

en nog een leuke whitepaper over Denoising
http://research.nvidia.co...ns/dnn_denoise_author.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:20:
[...]

Ja heb de specs wel gezien en ook in vergelijking, maar wat ik van de Press terug heb gekeken hebben ze wel weer ge-adverteerd dat de 2070 sneller zou zijn dan de 1080.
Bij die nieuwe features! Als je die niet gebruikt, wat ik sterk aanraad (want een veel hogere FPS ;)), dan zie ik dat niet gebeuren. Tenzij Nvidia de architectuur/software heeft verbeterd en een of andere innovatie niet heeft vermeld maar dat zou atypisch voor Nvidia zijn.
Een klein voorbehoud, het zou me niet verbazen als Nvidia nu ook een soort van equivalent van Rapid Packed Math ondersteunt voor de gaming kaarten, Nvidia had iets vergelijkbaars (min of meer) voorbehouden voor de dure Quadro-kaarten, een kleine software-verandering en ook de gaming-kaarten ondersteunen het. Daarmee zou je in specifieke gevallen een voordeel kunnen hebben, bijvoorbeeld bij TressFX of Hairworks.
De nieuwe Tech en Vram mogelijk het verschil overbruggen in Klocksnelheden etc.
Het geheugen maakt het verschil niet.
En RTX tech zelf boeit me eerlijk gezegt niet dat zal pas een generatie of 2 verder pas een norm zijn.
Dan raad ik jou aan om deze generatie over te slaan. Als je een nieuwe kaart kan gebruike en je koopt iets van Nvidia (Vega56 is leuk en in Duitsland voor <€500 te krijgen, leuk als je FreeSync hebt ;)) dan zou ik een leuke prijs van de 1080 Ti afwachten. Houd winkels zoals Casekings in de gaten, kijk zeker niet enkel naar de Pricewatch hier aangezien Tweakers Casekings niet opneemt in de Pricewatch.
Of wacht tot de 3000/2100 generatie van Nvidia want die zal waarschijnlijk in 2019 al komen ('7 nm.' en Navi).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denzo
Volgens WhyCry van VideoCardz wordt de NDA morgen opgeheven en kunnen we dus de eerste reviews en benchmarks verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:36:
Volgens WhyCry van VideoCardz wordt de NDA morgen opgeheven en kunnen we dus de eerste reviews en benchmarks verwachten :)
Moet er wel iemand al zo'n kaart hebben, veel spektakel maar voorlopig nog wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

The Source schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:16:
[...]

Die titel is clickbait zodat jij ook kijkt :) Ik weet eerlijk gezegd nog niet 100% wat we kunnen/mogen/willen laten zien, bepalen we morgen wel. Maar wellicht het design, de heatsinks, etc. We zullen het ook hebben over wat voor keuzes er gemaakt zijn om tot deze ontwerpen te komen. Ik probeer ook iemand van NV erbij te hebben maar erg kleine kans.. meeste gasten zitten op Gamescom.

Onze samples mogen van NV nog niet naar de media gestuurd worden. De meeste media hebben al samples van de FE maar die hebben ook wat tijd nodig voor hun benchmarks. Dus daar is ook weer een NDA voor :)
Ondanks ik ook enthousiast ben om te zien welke saus MSI over de 2080 heeft gegoten. Is de huidige situatie rondom de 20-serie momenteel niet bepaald goed te noemen. Het is eigenlijk alleen maar downhill aan het gaan. De troef, ray tracing in realtime werkt kennelijk zelfs matig op 1080p. En het gebrek aan benchmarks geeft de indruk dat de 20-serie alles behalve de beoogde vooruitgang is. Maar dat kan je nu al concluderen op basis van de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 11:19
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 22:59:
[...]

Bij die nieuwe features! Als je die niet gebruikt, wat ik sterk aanraad (want een veel hogere FPS ;)), dan zie ik dat niet gebeuren. Tenzij Nvidia de architectuur/software heeft verbeterd en een of andere innovatie niet heeft vermeld maar dat zou atypisch voor Nvidia zijn.
Een klein voorbehoud, het zou me niet verbazen als Nvidia nu ook een soort van equivalent van Rapid Packed Math ondersteunt voor de gaming kaarten, Nvidia had iets vergelijkbaars (min of meer) voorbehouden voor de dure Quadro-kaarten, een kleine software-verandering en ook de gaming-kaarten ondersteunen het. Daarmee zou je in specifieke gevallen een voordeel kunnen hebben, bijvoorbeeld bij TressFX of Hairworks.

[...]

Het geheugen maakt het verschil niet.

[...]

Dan raad ik jou aan om deze generatie over te slaan. Als je een nieuwe kaart kan gebruike en je koopt iets van Nvidia (Vega56 is leuk en in Duitsland voor <€500 te krijgen, leuk als je FreeSync hebt ;)) dan zou ik een leuke prijs van de 1080 Ti afwachten. Houd winkels zoals Casekings in de gaten, kijk zeker niet enkel naar de Pricewatch hier aangezien Tweakers Casekings niet opneemt in de Pricewatch.
Of wacht tot de 3000/2100 generatie van Nvidia want die zal waarschijnlijk in 2019 al komen ('7 nm.' en Navi).
Heb al meerdere generaties over geslagen :P
Zit nog steeds met een HD6xxx

Ik aas nu voornamelijk op een 1080 op moment Vega 56 is ook zeker wel interessant En als Navi volgend jaar ook nog komt is deze eerste 2k generatie ook van korte duur of het worden zelfs op high end een soort entry budget achtig iets.

En ik vergeet constant de naam van Casekings Thx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:26
als ik dit lees is dit eigenlijk best impressive: https://www.techradar.com/reviews/nvidia-geforce-rtx-2080-ti

Even hardop denken. Alle verhalen rondom Tomb Raider en lage fps hebben gemeen dat ze niet konden zien wat de settings waren, zelfs niet de resolutie. Het enige wat ze weten is dat er gecaptured werd op game resolution en dat ze 1080p video eruit kregen.
Wat als ze een DSR aan hadden staan van 4k. Dan is het best impressive..

Ik ben wel heel benieuwd nu. Hopelijk klopt het verhaal dat morgen de NDA gelifft gaat worden en zien we de benchmarks van zowel de 2080 (ti) als de 2070!

Dat laatste is trouwens ook wel een hoopvol teken, als dat echt zo is dat ze morgen de nda liften, betekend dat Nvidia hier wel echt vertrouwen in heeft, anders zou de NDA op 20 september staan..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
aex351 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

Ondanks ik ook enthousiast ben om te zien welke saus MSI over de 2080 heeft gegoten. Is de huidige situatie rondom de 20-serie momenteel niet bepaald goed te noemen. Het is eigenlijk alleen maar downhill aan het gaan. De troef, ray tracing in realtime werkt kennelijk zelfs matig op 1080p. En het gebrek aan benchmarks geeft de indruk dat de 20-serie alles behalve de beoogde vooruitgang is. Maar dat kan je nu al concluderen op basis van de specificaties.
Ik heb zelf ook een lange tijd zitten wachten op de nieuwe videokaarten. Ik vond de presentatie best goed, maar dat stopte voor mij ook na een bepaalde tijd. We wisten dat de nieuwe kaarten duur konden gaan worden, maar zo duur had ik het eigenlijk niet verwacht. Vervolgens kwamen de kaarten van fabrikanten online te staan en werd het nog erger. En ze hebben totaal geen benchmarks laten zien van de nieuwe kaarten.

Zit je aardig lang te wachten op een nieuwe kaart, zit je een dag na de presentatie eigenlijk met een vieze nasmaak. Hoe goed zijn deze kaarten vergeleken met de vorige serie in 1080p, 1440p en 4k, met en zonder raytracing? Ik mis nog teveel informatie om echt hyped te worden. Op het internet zie je tot heden ook dat vrijwel iedereen matig tot licht negatief is over de nieuwe kaarten.

Ik hoop dat de eventuele benchmarks van morgen de pijn wat kunnen verlichten, maar ik betwijfel het.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:38:
[...]
Moet er wel iemand al zo'n kaart hebben, veel spektakel maar voorlopig nog wachten.
Schijnbaar hebben er al wat mensen gisteren een kaart meegekregen, maar lang niet iedereen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:03:
PCGamesn heeft ook haar handen gekregen op de demo met de RTX1080Ti. Tja, ze geven aan dat naast de volgende Tomb Raider, BF5 waarschijnlijk ook geen 60fps haalde met ray tracing aan en 1080p. :N
https://www.pcgamesn.com/nvidia-rtx-2080-ti-hands-on

Als dat klopt dan kan Nvidia wel eens een enorme fout hebben gemaakt. Ray tracing is als concept geweldig, dat schuif ik echt niet onder stoelen of banken. Ik wil het zelf ook aangezien ik wel wat grafische effecten kan waarderen, maar niet ten koste van tientallen frames per seconde.
Daarnaast is het ook niet meer realistisch met het huidige niveau van de hardware en software en zie je de nodige gebreken. Zoals ik eerder aangaf, het is leuk en aardig voor de verre toekomst (rond 2030 misschien?) maar de komende jaren is het vooral een hype en leuke marketing. Van de positieve kant, het is mooi dat Nvidia weer eens iets nieuws doet met hun hardware.
Vervolgens moet Nvidia DX12 nu keihard gaan pushen omdat ze games moeten hebben waar RTX werkt. Daarmee creëert Nvidia potentieel een enorm probleem voor zichzelf. Vega 10 is namelijk vrij systematisch sneller dan GP104 in DX12 titels en benaderd vaak de GTX1080Ti al. De RTX2070 en RTX2080 lijken niet of nauwelijks sneller te worden dan hun voorgangers. Zo krijg je dadelijk de bezopen situatie dat Nvidia gaat betalen om games te voorzien van RTX en DX12 dus moet pushen. Vervolgens zetten gamers de RTX functies uit, of zetten ze deze op lage instellingen omdat het framerates sloopt. En dan blijken de AMD Vega kaarten, een jaar lang verguist, opeens sneller te zijn dan de Nvidia tegenhangers.
Zoals we eerder zagen met o.a. de 290, 390 en de FuryX. En de HD 7850. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:26:
[...]

Schijnbaar hebben er al wat mensen gisteren een kaart meegekregen, maar lang niet iedereen dus.
Selectief uitdelen en de rest wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voor de hype, zo krijg je meer media-aandacht en meer media-aandacht is goed voor de verkoop en omzet. Zeg wat je wil over mr. leather jacket, hij begrijpt marketing. :)
Psyonara schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:58:
[...]

Heb al meerdere generaties over geslagen :P
Zit nog steeds met een HD6xxx
Hier een HD 7850, het kan nog net maar niet voor de AAA-spellen van de laatste 3-4 jaar (speelbaar, naar console-maatstaven, maar voor mij een te lage FPS).
Ik aas nu voornamelijk op een 1080 op moment Vega 56 is ook zeker wel interessant En als Navi volgend jaar ook nog komt is deze eerste 2k generatie ook van korte duur of het worden zelfs op high end een soort entry budget achtig iets.
Ik zou ook de 1080 Ti in de gaten houden uit het groene kamp, er is uit mijn hoofd 35% performance-verschil bij DX11 en ik voorspel dat het gat in prijs kleiner wordt. Zelf zou ik echter voor Vega56 kiezen op de korte termijn, vooral omwille van FreeSync maar de betere performance met Vulkan en DX12 is ook leuk en zou de komende jaren meer relevant kunnen worden zoals Daniël aangeeft.
En ik vergeet constant de naam van Casekings Thx :P
Je kan daar de Sapphire Nitro (topmodel) Vega56 kopen voor €487.
https://www.caseking.de/e...192-mb-hbm2-gcsp-186.html
Zelf wacht ik op Navi aangezien ik vermoed dat die qua performance op minstens hetzelfde niveau zit maar voor een aanzienlijk lagere prijs en een lager vermogen maar als je niet bereid bent om een jaar te wachten dan is dit geen slecht moment om toe te slaan. ;)
Als je de naam van Casekings vergeet, zoek op waar derBauer werkt. Ook te vinden via GamersNexus die een bromance met hem lijkt te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:30:
[...]

Selectief uitdelen en de rest wachten?
Lijkt mij niet het geval per se. Denk eerder dat er een beperkt aantal samples aanwezig waren en de rest wordt nagestuurd. Wellicht dat er wel wat selectie in zit in dat de grote bekenden gelijk een kaart meekrijgen en het kleine grut een kaart krijgt nagestuurd, dat Is een redelijk normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
1. Kan zijn dat er beperkte output van productie is en/of het wachten op de interne media test procedure is. Want elke kaart moet 100% werken.
2. Kan zijn dat de andere al samples toegestuurd hebben gekregen die ook snel op de duurmat liggen.
Welke als eerste geven? Kan de media zijn die veel lezers, hebben maar ook diegenen die diepgaande tests toen en dus meer tijd nodig hebben en het zal ook per GEO regio bepaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:38:
[...]

Lijkt mij niet het geval per se. Denk eerder dat er een beperkt aantal samples aanwezig waren en de rest wordt nagestuurd. Wellicht dat er wel wat selectie in zit in dat de grote bekenden gelijk een kaart meekrijgen en het kleine grut een kaart krijgt nagestuurd, dat Is een redelijk normale gang van zaken.
Wanneer de prestaties boven verwachting zijn in de huidige games was dat vast ter sprake gekomen, nu gaat het vooral om dat Raytracing en geen enkele normale benchmark.
Kaarten komen pas op 20 September, ben benieuwd of er eerder fatsoenlijke testen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:34:
Goed voor de hype, zo krijg je meer media-aandacht en meer media-aandacht is goed voor de verkoop en omzet. Zeg wat je wil over mr. leather jacket, hij begrijpt marketing. :)

[...]

Hier een HD 7850, het kan nog net maar niet voor de AAA-spellen van de laatste 3-4 jaar (speelbaar, naar console-maatstaven, maar voor mij een te lage FPS).

[...]

Ik zou ook de 1080 Ti in de gaten houden uit het groene kamp, er is uit mijn hoofd 35% performance-verschil bij DX11 en ik voorspel dat het gat in prijs kleiner wordt. Zelf zou ik echter voor Vega56 kiezen op de korte termijn, vooral omwille van FreeSync maar de betere performance met Vulkan en DX12 is ook leuk en zou de komende jaren meer relevant kunnen worden zoals Daniël aangeeft.

[...]

Je kan daar de Sapphire Nitro (topmodel) Vega56 kopen voor €487.
https://www.caseking.de/e...192-mb-hbm2-gcsp-186.html
Zelf wacht ik op Navi aangezien ik vermoed dat die qua performance op minstens hetzelfde niveau zit maar voor een aanzienlijk lagere prijs en een lager vermogen maar als je niet bereid bent om een jaar te wachten dan is dit geen slecht moment om toe te slaan. ;)
1080 TI irriteerd me eerlijk gezegt geen idee eigenlijks waarom, wel een fantastische kaart. Maar zit ook met budget. (Misschien is dat de reden wel)

En naja betreft AMD tsja als die volgend jaar nog met verbeteringen komen zou ik de 1080 misschien door verkopen en wat AMD dan heeft kopen/bestellen. Tenminste meende dat ze nog wel iets op de roadmap hadden staan.

En zeker een freesync monitor op het ook als dat niet als Adaptive/Fast sync niet goed werkt game ik wel op mijn 24 Inch Full HD (144Hz) Monitor en de Freesync voor andere productiviteiten.

Kan nog wel even een paar weken wachten, tegen die tijd is het geduld wel op. Rise of the TR/Doom 2016/Witcher 3/Arkham Knight en Forza Horizon 3 verslind ik dan wel even. naja kwa games hebben die de meeste prioriteit. ( Volgens mij mis ik nog wel een paar titels.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psyonara schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:44:
Kan nog wel even een paar weken wachten, tegen die tijd is het geduld wel op. Rise of the TR/Doom 2016/Witcher 3/Arkham Knight en Forza Horizon 3 verslind ik dan wel even. naja kwa games hebben die de meeste prioriteit. ( Volgens mij mis ik nog wel een paar titels.)
Vertel mij wat. :)
Doom, RotTR en TW3 staan op mijn lijstje op de eerste 3 plaatsen (naast Cuphead maar die kan ik nu waarschijnlijk ook wel soepel spelen). Deze spellen heb ik bewust laten liggen omdat ik ze de eerste keer goed wil spelen. Ik speel momenteel veel Starcraft2, ook leuk al zijn de laadtijden ergerlijk lang (goede SSD met SATA-300, ik denk dat de RAM te traag is).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 00:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Spellen uit 2015 en 2016 uitstellen tot wat, Navi? Dat is alsof je het spelen van Crysis 1 uit zou stellen tot zo goed als de HD7970.

Niet mijn games, dus ik heb ze alle drie niet gespeeld, ook niet met een GTX1080, maar eigenlijk zou zo lang wachten niet mogen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enige idee of RTX async loopt met de gewone rasterizer. Is het nou 1 pipeline of kan het raytracen met andere FPS lopen dan de rest van je rasterized scene ?

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Psyonara schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:44:
[...]

1080 TI irriteerd me eerlijk gezegt geen idee eigenlijks waarom, wel een fantastische kaart. Maar zit ook met budget. (Misschien is dat de reden wel)

En naja betreft AMD tsja als die volgend jaar nog met verbeteringen komen zou ik de 1080 misschien door verkopen en wat AMD dan heeft kopen/bestellen. Tenminste meende dat ze nog wel iets op de roadmap hadden staan.

En zeker een freesync monitor op het ook als dat niet als Adaptive/Fast sync niet goed werkt game ik wel op mijn 24 Inch Full HD (144Hz) Monitor en de Freesync voor andere productiviteiten.

EVGA webshop bundels gezien? Eerder vanavond een pricewatch: EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING en pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 samen voor 750 euro besteld 8) Voeding is natuurlijk onnodige overkill maar een prima ding afgaande op de reviews, blij mee O-) Staan ook bundels op met 1080/1070ti icm voedingen en een z370 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 01:13:
Spellen uit 2015 en 2016 uitstellen tot wat, Navi? Dat is alsof je het spelen van Crysis 1 uit zou stellen tot zo goed als de HD7970.
Ik zal jou dan maar niet mededelen hoe wanneer ik voor het eerst Crysis speelde. :+
Ik ga niet met 30-40 FPS en lage to medium settings die spellen gaan spelen.
Het zijn singleplayer-spellen dus de ervaring gaat hetzelfde zijn als je het jaren later speelt en ze kosten minder terwijl je direct >100 FPS haalt met de beste grafische kwaliteit op 1440p. Bovendien ben ik net begonnen met Starcraft 2, dat houdt je wel even zoet (en zeker bij mij aangezien ik het liefst alles op brutal speel met alle eisen voor de andere niveaus en dan nog eens aan de multiplayer kan beginnen). Zo erg is het niet. :)
Maar ja, ik ben net als hij hongerig naar deze spellen. Hopelijk komen er nog leuke monitors uit voor 1440p en hoge RR (en uiteraard FreeSync in mijn geval).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 00:56:
[...]

Vertel mij wat. :)
Doom, RotTR en TW3 staan op mijn lijstje op de eerste 3 plaatsen (naast Cuphead maar die kan ik nu waarschijnlijk ook wel soepel spelen). Deze spellen heb ik bewust laten liggen omdat ik ze de eerste keer goed wil spelen. Ik speel momenteel veel Starcraft2, ook leuk al zijn de laadtijden ergerlijk lang (goede SSD met SATA-300, ik denk dat de RAM te traag is).
Starcraft 2 poos niet meer gespeelt wil er opzich wel weer aan beginnen, Maar Rocket League heeft betreft PvP gaming wat over genomen. Laatste paar keren dat ik het speelde vond ik de laadtijden wel meevallen hangt ook heel erg van de tegenstander af in mijn ervaring.

@Gravitar Nog zo'n Devils Advocate.... Ja de 1080 Ti is Pretty and Shiny
Zitten jullie met zo'n lange regenjas achter de PC of zo van ''psst hier een GTX 1080 TI hebbe? '' >:)

Er is ook nog andere hardware wat ik aan wil schaffen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Niet online
Psyonara schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 02:46:
[...]
...
@Gravitar Nog zo'n Devils Advocate.... Ja de 1080 Ti is Pretty and Shiny
Zitten jullie met zo'n lange regenjas achter de PC of zo van ''psst hier een GTX 1080 TI hebbe? '' >:)

Er is ook nog andere hardware wat ik aan wil schaffen. O-)
Staan ook leuke deals met normale 1070 1070ti 1080 bij als je nog een voeding of een Z370 moederbord nodig hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Pffff, zaten we net op het niveau dat je fatsoenlijk de nieuwste games op 4K kan spelen, komt nvidia met een truukje (wat kwa effect natuurlijk zwaaaaar wordt overdreven in vergelijkingen), mag je €1300 aftikken voor een kaart die op 1080p nog moeite heeft met 60 FPS

Het doet me allemaal nogal denken aan SM 3.0 HDR destijds met de geforce 6800 destijds kwa zichtbaar effect. Op overdreven screenshots goed te zien, en als je stil gaat staan in far cry kan je ook "ooooh" doen, maar dat is het dan wel. Verschil is dat je dat destijds er "gratis" bijkreeg op een competitieve kaart, die ook alles van de vorige generatie compleet voorbij stak, nu mogen we in onze handjes knijpen met 15% performance winst en bijna een prijsverdubbeling....

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je moet natuurlijk ergens beginnen met een nieuwe IQ techniek dus wat betreft vind ik het wel een goede stap.

Aan de andere kant vind ik het zelf te vroeg komen. Ben meer geinteresseerd in prestatieverbetering op hoge resolutie widescreen en 4k monitoren.

Als we dat op hoge IQ kunnen spelen met 100 a 144 FPS is het miscchien tijd om eens te gaan raytracen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
vectormatic schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:55:
Pffff, zaten we net op het niveau dat je fatsoenlijk de nieuwste games op 4K kan spelen, komt nvidia met een truukje (wat kwa effect natuurlijk zwaaaaar wordt overdreven in vergelijkingen), mag je €1300 aftikken voor een kaart die op 1080p nog moeite heeft met 60 FPS

Het doet me allemaal nogal denken aan SM 3.0 HDR destijds met de geforce 6800 destijds kwa zichtbaar effect. Op overdreven screenshots goed te zien, en als je stil gaat staan in far cry kan je ook "ooooh" doen, maar dat is het dan wel. Verschil is dat je dat destijds er "gratis" bijkreeg op een competitieve kaart, die ook alles van de vorige generatie compleet voorbij stak, nu mogen we in onze handjes knijpen met 15% performance winst en bijna een prijsverdubbeling....
Calm your tits man. Een game in dev fase met beta drivers en een prijs die alleen maar zo hoog is om early adopters te pakken. Kijk in oktober nog eens hoe het er voor staat voor je zo dramatisch doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:10
Volgens de devs staat de RT in Tomb Raider nog niet op punt (onderaan de pagina):
https://www.dsogaming.com...fps-at-1080p-with-rtx-on/

In hoeverre zou de claim kloppen dat RTX 2070 beter presteert dan Titan Xp? Dan is die mss een betere koop dan de 1080 Ti? Zonder benchmarks is het wel puur giswerk...

Ondertussen kunnen we wachten op benchmark leaks:
https://wccftech.com/nvid...-few-benchmarks-due-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensos
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-12-2023
Niet echt vertrouwd grafische kaarten, dus vraagje aan de experts:

Worden lichteigenschappen als fase, padlengte (of zelfs polarisatie?), m.a.w. dingen die voor standaard rendering niet nodig zijn, door de hardware acceleratie die de RTX kaarten bieden ook meegenomen? Met andere woorden, tot op welk niveau kan je hier mee simulatie van optische systemen versnellen, waarbij je bvb coherent licht en interferentie e.d. zou verwachten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:18
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/eypw5ts1tih11.png

Hier is de reden waarom Nvidia de 2080 TI nu al uitbracht - een 1080 TI is sneller dan de 2080. De enige reden om een 2080 te kopen (en niet de 1080 TI), is als je ray tracing eye candy belangrijk vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

ymmv schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:03:
[afbeelding]

Hier is de reden waarom Nvidia de 2080 TI nu al uitbracht - een 1080 TI is sneller dan de 2080. De enige reden om een 2080 te kopen (en niet de 1080 TI), is als je ray tracing eye candy belangrijk vindt.
Ja... Raytracing waar een 2080 waarschijnlijk niet snel genoeg voor is om met fatsoenlijke framerates neer te zetten.

Het voelt een beetje als een SUV kopen met een 1.0l ecoblokje. Je koopt een SUV maar je kan hem helemaal niet als zodanig gebruiken.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
@ymmv sweet jesus

ze hebben gewoon te veel pro chips over en proberen die nu de markt in te duwen met een mooi verhaal :p

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denzo
[afbeelding]

Dit zegt helemaal niks; dit is een slechts een fan-made grafiek met TFLOPs. Wacht op benchmarks voor je conclusies trekt over de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Hahaha RT is nu alleen maar goed voor marketing en verder niets, slechte performance maar ergens moet een begin zijn.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:05
Ik ben van plan om in oktober een high-end pc te gaan bouwen, ik wacht nog heel ffe de benchmarks af, maar zoals het er nu uit ziet gaat er waarschijnlijk toch een 1080 Ti inkomen en hou ik het overige geld lekker in mn zak. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Denzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:34:
[...]

Dit zegt helemaal niks; dit is een slechts een fan-made grafiek met TFLOPs. Wacht op benchmarks voor je conclusies trekt over de performance.
De kans is extreem groot dat de verdere architectuur naast de toevoeging van RTX zo goed als niet aangepast is. Aangezien Pascal goed schaalt met theoretische rekenkracht is dit een geloofwaardige schatting van de relatieve performance.

Bovendien valt een verschil van 15% tussen de 1080Ti en 2080Ti perfect in de lijn der verwachting.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
wat me wel interessant lijkt is als de rtx’en ook raytracen kunnen helpen versnellen in populaire 3d renderers; dan heeft ie ook voor de semi pro waarde. vast gecastreerd door NV :z

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 11:03
Ambition88 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:43:
Ik ben van plan om in oktober een high-end pc te gaan bouwen, ik wacht nog heel ffe de benchmarks af, maar zoals het er nu uit ziet gaat er waarschijnlijk toch een 1080 Ti inkomen en hou ik het overige geld lekker in mn zak. :)
Hier exact hetzelfde, ik wacht ook de benchmarks af, maar verwacht er eerder een 1080ti erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

De kans is extreem groot dat de verdere architectuur naast de toevoeging van RTX zo goed als niet aangepast is. Aangezien Pascal goed schaalt met theoretische rekenkracht is dit een geloofwaardige schatting van de relatieve performance.

Bovendien valt een verschil van 15% tussen de 1080Ti en 2080Ti perfect in de lijn der verwachting.
Ik hou eerder 20 a 25% aan. TFLOPS kijken ik niet naar omdat het vaak niet indicatief is. Extra Cuda Cores en geheugenbandbreedte zegt denk ik meer. Natuurlijk is het dan nog steeds belachelijk duur en zeker de RTX2070/80 vallen dan behoorlijk door de mand aangezien die respectievelijk de GTX1080 en GTX1080Ti moeilijk zullen matchen. Het enige dat die kaarten kan redden is wederom een enorme stap in geheugenmanagement. Het probleem is dat Pascal al niet heel erg veel leek te winnen met sneller geheugen. Turing zie ik helemaal weinig vorderingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

Ik hou eerder 20 a 25% aan. TFLOPS kijken ik niet naar omdat het vaak niet indicatief is. Extra Cuda Cores en geheugenbandbreedte zegt denk ik meer. Natuurlijk is het dan nog steeds belachelijk duur en zeker de RTX2070/80 vallen dan behoorlijk door de mand aangezien die respectievelijk de GTX1080 en GTX1080Ti moeilijk zullen matchen. Het enige dat die kaarten kan redden is wederom een enorme stap in geheugenmanagement. Het probleem is dat Pascal al niet heel erg veel leek te winnen met sneller geheugen. Turing zie ik helemaal weinig vorderingen maken.
Ik geloof er niet veel van. Qua node process is de stap maar klein dus ik vind, gezien de toevoeging van RTX en tensor cores die ook stroom vragen, 20% a 25% ongeloofwaardig veel voor een verschilletje van ~250w naar ~280w.

Zo ingrijpend zijn de wijzigingen in architectuur niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Blaat op 22-08-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:58:
[...]

Nee:
- de SMs zijn nogal aangepast (INT cores zijn nu onafhankelijk van FP cores)
- cache architectuur is aangepast
- variable rate shading
Ik geloof er niet veel van. Qua node process is de stap maar klein dus ik vind, gezien de toevoeging van RTX en tensor cores die ook stroom vragen, 20% a 25% ongeloofwaardig veel voor een verschilletje van ~250w naar ~280w.

Zo ingrijpend zijn de wijzigingen in architectuur niet.
Vergeet niet dat Maxwell ook een enorme verbetering was, binnen dezelfde process node zelfs!

[ Voor 28% gewijzigd door ErnstH op 22-08-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

De RTX2080Ti heeft gewoon 21% meer Cuda Cores en 27% extra geheugenbandbreedte dan de GTX1080Ti. Verder blijven de clockspeeds vergelijkbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vectormatic schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:55:

Je kan het uitzetten he en hoewel ik eerst ook van mening was dat de 2080ti zonder RT niet veel sneller is dan de 1080ti ben ik nu van mening veranderd.

Huang zei tijdens de presentatie dat de SM's ruw weg 1,5x sneller zijn dan die van Pascal. Dat moet toch wel iets doen samen met het verhoogd aantal cores en sneller geheugen. Ik denk dat wel wel 4k 60+ gps gaan zien met RTX uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Je kan het uitzetten he en hoewel ik eerst ook van mening was dat de 2080ti zonder RT niet veel sneller is dan de 1080ti ben ik nu van mening veranderd.

Huang zei tijdens de presentatie dat de SM's ruw weg 1,5x sneller zijn dan die van Pascal. Dat moet toch wel iets doen samen met het verhoogd aantal cores en sneller geheugen. Ik denk dat wel wel 4k 60+ gps gaan zien met RTX uit.
Als je de boel uitzet heb je alsnog serieus minder bang/buck dan met de huidige pascal kaarten

Wat betreft de SMs die 1.5x sneller zijn, ik gok dat dat een verdraaid beeld is, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat nvidia even ergens 50% ipc uit de hoge hoed tovert.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

ehoutgast schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:43:
[...]

Nee:
- de SMs zijn nogal aangepast (INT cores zijn nu onafhankelijk van FP cores)
- cache architectuur is aangepast
- variable rate shading

[...]

Vergeet niet dat Maxwell ook een enorme verbetering was, binnen dezelfde process node zelfs!
Maxwell had als heilige graal Tile Based Rasterization, veel ingrijpender dan wat cache wijzigingen of opsplitsen van integer en floating point units, waarbij de integer units maar mondjesmaat gebruikt worden in gaming.

Dat is wat ik bedoel met zo ingrijpend zijn de architectuur wijzigingen niet.
DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

De RTX2080Ti heeft gewoon 21% meer Cuda Cores en 27% extra geheugenbandbreedte dan de GTX1080Ti. Verder blijven de clockspeeds vergelijkbaar. ;)
Hoe komen we dan op slechts 15% verschil in TFLOPS?

Ik kan niet rekenen. Het verschil is 18,5%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vectormatic schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:51:
[...]

Als je de boel uitzet heb je alsnog serieus minder bang/buck dan met de huidige pascal kaarten

Wat betreft de SMs die 1.5x sneller zijn, ik gok dat dat een verdraaid beeld is, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat nvidia even ergens 50% ipc uit de hoge hoed tovert.
Ik heb ook niks over prijzen gezegd, die vind ik ook absurd, ook al bij de 10xx serie maar veel mensen denken dat tering verder geen verbetering buiten raytracing brengt dan Pascal. Dat is dus niet waar. Ook al zijn de SM's maar 10% sneller ipv 1,5 keer dan zorgt dat mede door de extra hoeveelheid cores voor een flinke verbetering in theorie. Zonder benchmark valt e natuurlijk niks te zeggen maar dat werkt 2 kanten op natuurlijk.

Ander dingen waar ik nog beniewd naar ben:

Nvidia claimt 10 giga rays per seconde, hoe kunnen wij dit testen ?

10.000.000.000 Rays per seconde is best indrukwekkend dus ik ben beniewd of dat echt zo is of dat het een nummer gebaseerd is op de prestaties vergelijkbaar met 10gigarays vanwege de denoiser.

Een 4k scherm heeft namelijk 8294400 pixels dan zou 10 gigarays betekenen dat er 1200 rays per pixel per seconden worden berekend. Dus 10 rays per pixel op 4k resolutie met 120Hz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:31:
[...]

TFLOPS zijn direct gerelateerd aan aantal CUDA cores

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DoubleYouPee schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

TFLOPS zijn direct gerelateerd aan aantal CUDA cores
Maar Tflops zijn niet direct gerelateerd aan ingame prestaties als die cuda cores veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:53:
[...]

Maxwell had als heilige graal Tile Based Rasterization, veel ingrijpender dan wat cache wijzigingen of opsplitsen van integer en floating point units, waarbij de integer units maar mondjesmaat gebruikt worden in gaming.

Dat is wat ik bedoel met zo ingrijpend zijn de architectuur wijzigingen niet.

[...]

Hoe komen we dan op slechts 15% verschil in TFLOPS?

Ik kan niet rekenen. Het verschil is 18,5%.
Als de 2000 series wel sneller is met mogelijke mindere specs zouden er dan performance flags zitten op de 1000 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
*knip* reageer gewoon niet als je niets inhoudelijks hebt toe te voegen

[ Voor 108% gewijzigd door br00ky op 22-08-2018 14:37 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Maar Tflops zijn niet direct gerelateerd aan ingame prestaties als die cuda cores veranderd zijn.
Dat weet ik maar hij zegt dat hij wel naar aantal CUDA cores kijkt, wat dus ook niet uit maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Psyonara schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Als de 2000 series wel sneller is met mogelijke mindere specs zouden er dan performance flags zitten op de 1000 series?
Geen idee wat je daarmee bedoelt.
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:26:
[...]

Weet iemand wanneer de NDA gelift wordt op de benchmarks? We draaien in een kringetje rond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:36:
[...]

Geen idee wat je daarmee bedoelt.

[...]

Weet iemand wanneer de NDA gelift wordt op de benchmarks? We draaien in een kringetje rond. :+
Dat de potentie van de 1000 series bewust niet word benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
Blaat schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:36:
Als we VideoCardz moeten geloven (en dat mag best, tot nu toe hebben ze steeds gelijk) zou het vandaag "Editor's Day" moeten zijn. Wat dat precies inhoudt is me niet helemaal duidelijk, maar iig zouden de meeste nu kaarten in handen moeten hebben. Of dat inhoudt dat de NDA ook gelift wordt is niet zeker, maar met de hoeveelheid lekken vorige week zou ik niet verbaasd op kijken als we later vandaag meer weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
De RT prestaties zien er niet al te best uit:

https://www.anandtech.com...80-ti-realtime-raytracing
GeForce RTX 2080 Ti Hands-on: Shadow of the Tomb Raider
Starting with Shadow of the Tomb Raider, I got to play through a platforming puzzling sequence that was amusingly difficult to navigate. I thought I was just bad, but the neighboring gamer fared just as poorly and we ended up trading tips on each successive obstacle. Poor skills aside, the game was rendered in 1080p and capped at 60fps with the graphics settings locked, but I could definitely notice framedrops, even though the gameplay was rather slow-paced.
GeForce RTX 2080 Ti Hands-on: Battlefield V

For Battlefield V, the situation was similar with a 1080p 144Hz monitor, playing on the Rotterdam map over LAN. There were framedrops during fast-paced scenes and in general it didn’t seem like it could keep up with the game. Again, there was no FPS info available but the RTX 2080 Ti was almost surely not cranking out constant 60fps. Here, the real-time ray tracing was quite noticeable, with vivid dynamic reflections in puddles, windows, and river. Even at 1080p, those features added to the overall image quality, though the ultimate performance cost was unclear. Framerates aren't a good tradeoff for image quality in fast-paced FPS', though for the record, I’ve always been terrible at shooters (except maybe Halo 2).
Maar dit is wel wat ik had verwacht. Al is de performance hit als ik dit zo lees nog wel wat groter dan ik eerst dacht.
Het is gewoon nog veel te zwaar. Aangezien ik op 1440P speel is het gewoon geen optie en zou ik het uit ztten.

De 2080TI is vast een snelle kaart maar nog niet snel genoeg om op 1440P of 4K RT te doen.

Ik denk dat de reviews voor vele nog wel eens tegen kunnen gaan vallen want ik hoor genoeg mensen die hopen op 50% sneller. En dat de 2080 al 20% sneller is dan een 1080 Ti. Ik zie het niet gebeuren gezien de spec's.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
Psyonara schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:39:
[...]

Dat de potentie van de 1000 series bewust niet word benut.
Dat zou zeer onlogisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
Eerlijk gezegd vind ik het hele RT verhaal van nv dan ook een mooie hoop gebakken lucht.

Tuurlijk is de prijs prestatie verhouding kompleet scheef, maar dat was het ook al bij launch van de 1080ti.
Maar een 1080ti is in een aantal games al niet snel genoeg om 4k60 te doen. En daar zoek ik nu een kaart op. De volta titan benches zijn interessant maar die kaart is idioot duur.

Als de 2080ti even snel is als de titan volta dan wordt het voor mij een serieuze overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Astennu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:47:
De RT prestaties zien er niet al te best uit:

https://www.anandtech.com...80-ti-realtime-raytracing

[...]

[...]

Maar dit is wel wat ik had verwacht. Al is de performance hit als ik dit zo lees nog wel wat groter dan ik eerst dacht.
Het is gewoon nog veel te zwaar. Aangezien ik op 1440P speel is het gewoon geen optie en zou ik het uit ztten.

De 2080TI is vast een snelle kaart maar nog niet snel genoeg om op 1440P of 4K RT te doen.

Ik denk dat de reviews voor vele nog wel eens tegen kunnen gaan vallen want ik hoor genoeg mensen die hopen op 50% sneller. En dat de 2080 al 20% sneller is dan een 1080 Ti. Ik zie het niet gebeuren gezien de spec's.
Inderdaad, leuk die verhalen over dat alles nog geoptimaliseerd moet worden. Dat zal vast zo zijn, maar daar hoeven we echt geen wonderen van te verwachten. Waarom zou ik in vredesnaam een stap van 4K naar 1080p willen maken. De resolutie van 2560 x 1440 pixels is op een 4K-monitor nog wel te doen, maar 1080p, nee echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
NotSoSteady schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Inderdaad, leuk die verhalen over dat alles nog geoptimaliseerd moet worden. Dat zal vast zo zijn, maar daar hoeven we echt geen wonderen van te verwachten. Waarom zou ik in vredesnaam een stap van 4K naar 1080p willen maken. De resolutie van 2560 x 1440 pixels is op een 4K-monitor nog wel te doen, maar 1080p, nee echt niet.
Yeah zie genoeg mensen zeggen ja het is beta bla bla. Maar ook al is dat zo dan kunnen ze er misschien 10-50% betere prestaties uit halen. Niet de 300% die je nodig hebt voor 1440P 100FPS of 4K 60FPS.

Ik zie het idd niet gebeuren dat veel mensen dit gaan gebruiken. Ik zou zelf veel liever 120FPS 1440P willen zonder RT dan 50-60 op 1080P met.

Wat ik al dacht we hebben 2-3 generaties nodig voor dat de hardware en software zo ver is. Maar je moet er een keer mee beginnen. Maar echt bruikbaar is het dan nog niet.
Dat was met tesselation ook zo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
Torched schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:18:
Eerlijk gezegd vind ik het hele RT verhaal van nv dan ook een mooie hoop gebakken lucht.

Tuurlijk is de prijs prestatie verhouding kompleet scheef, maar dat was het ook al bij launch van de 1080ti.
Maar een 1080ti is in een aantal games al niet snel genoeg om 4k60 te doen. En daar zoek ik nu een kaart op. De volta titan benches zijn interessant maar die kaart is idioot duur.

Als de 2080ti even snel is als de titan volta dan wordt het voor mij een serieuze overweging.
Ik heb precies hetzelfde. Mijn idee was ook om op 4k 60fps te gaan gamen. In verschillende benchmarks van de 1080 Ti zie je dat dit niet altijd kan (wel met wat grafische instellingen te verlagen).

Op verschillende plekken lees je dat je beter kan wachten op een videokaart van Nvidia op 7nm, die mogelijk volgend jaar verschijnt. Als dit zou gebeuren verwacht ik ook weer enorme prijzen. Eerst maar de benchmarks van de RTX 20x0 afwachten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RobinNL schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:26:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Mijn idee was ook om op 4k 60fps te gaan gamen. In verschillende benchmarks van de 1080 Ti zie je dat dit niet altijd kan (wel met wat grafische instellingen te verlagen).

Op verschillende plekken lees je dat je beter kan wachten op een videokaart van Nvidia op 7nm, die mogelijk volgend jaar verschijnt. Als dit zou gebeuren verwacht ik ook weer enorme prijzen. Eerst maar de benchmarks van de RTX 20x0 afwachten.
De 2080 Ti zonder RT kan dat mogelijk wel. Je kan denk ik beter kijken of dat met een Titan V lukt want ik verwacht dat die 2080Ti ongeveer die prestaties neer zet. Als het dan ook nog niet werkt kan je beter wachten.

Het zal denk ik nog wel minimaal een jaar duren want anders zouden ze de TU serie wel heel snel weg doen. Maar deze chips zijn erg groot dus 7nm is dan zeker welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:48:
[...]

Extraordinary claims require extraordinary evidence. ;)
En zo is het cirkeltje weer rond. We hebben geen enkel bewijs gezien dat Nvidia ook maar iets substantieels veranderd heeft aan hun SM's. Een forse verbetering aan SM's zou Nvidia als groot nieuws uit hebben gepakt omdat ze meesters zijn in marketing en boodschappen van extra prestaties zijn zo makkelijk te verkopen. Dat doet mij sterk vermoeden dat er helemaal niks verbeterd is. Ik wil dus ook benchmarks zien.

Verder heb ik niet eens een probleem met de RTX2080Ti. Die is ongetwijfeld sneller dan de GTX1080Ti. De prijs van €1000+ komt voor mij ook niet als een verrassing. Ik heb daarentegen een veel groter probleem met de RTX2070 en RTX2080. Ik moet nog maar zien of die twee respectievelijk de GTX1080 en de GTX1080Ti gaan matchen in traditionele shader en rasterization prestaties. Doen ze dit niet, dan zijn het ronduit waardeloze producten gezien de prijsposities die Nvidia heeft geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DaniëlWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:42:
[...]

Extraordinary claims require extraordinary evidence. ;)
En zo is het cirkeltje weer rond. We hebben geen enkel bewijs gezien dat Nvidia ook maar iets substantieels veranderd heeft aan hun SM's. Een forse verbetering aan SM's zou Nvidia als groot nieuws uit hebben gepakt omdat ze meesters zijn in marketing en boodschappen van extra prestaties zijn zo makkelijk te verkopen. Dat doet mij sterk vermoeden dat er helemaal niks verbeterd is. Ik wil dus ook benchmarks zien.

Verder heb ik niet eens een probleem met de RTX2080Ti. Die is ongetwijfeld sneller dan de GTX1080Ti. De prijs van €1000+ komt voor mij ook niet als een verrassing. Ik heb daarentegen een veel groter probleem met de RTX2070 en RTX2080. Ik moet nog maar zien of die twee respectievelijk de GTX1080 en de GTX1080Ti gaan matchen in traditionele shader en rasterization prestaties. Doen ze dit niet, dan zijn het ronduit waardeloze producten gezien de prijsposities die Nvidia heeft geselecteerd.
Inderdaad ik denk niet dat mensen zich realiseren hoeveel 1,5x is als het over architectuur verbeteringen gaat. Zeker als het om een update gaat ipv een compleet nieuwe architectuur. Ik zie het niet gebeuren. Misschien met hele specifieke bewerkingen maar zeker niet overall.

Ik denk dat de RTX 2070 rond de 1080 zal zitten, 2080 iets onder de 1080 Ti en de 2080 Ti misschien net wat meer dan een Titan V of vergelijkbaar. Ik denk dat 50% sneller dan de 1080 Ti veel te veel is gezien de spec's en TDP's. Het zijn geen 7nm chips dus verbruik is gewoon een ding.

Met al het gehype kunnen de reviews nog wel eens tegen gaan vallen. Nu denken mensen dat een 2070 of in ieder geval de 2080 de 1080 Ti al gaat verslaan met 10-20%. Ik zie het niet direct gebeuren tenzij het over RT gaat. Maar dat is in mijn ogen helemaal niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo

Nieuwe video op het YouTube kanaal van NVIDIA GeForce, met de Resident Evil 2 remake. Draaiende op 4K@60fps.

Gezien de timing van de video draait dit vermoedelijk op een van de RTX kaarten, maar er staat niet bij welke.

[ Voor 0% gewijzigd door Denzo op 22-08-2018 15:35 . Reden: spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Denzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:40:
[...]

Als we VideoCardz moeten geloven (en dat mag best, tot nu toe hebben ze steeds gelijk) zou het vandaag "Editor's Day" moeten zijn. Wat dat precies inhoudt is me niet helemaal duidelijk, maar iig zouden de meeste nu kaarten in handen moeten hebben. Of dat inhoudt dat de NDA ook gelift wordt is niet zeker, maar met de hoeveelheid lekken vorige week zou ik niet verbaasd op kijken als we later vandaag meer weten :P
tech briefing van NV aan de media.
Dit zitten dus nog in duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
The Source schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:48:
[...]

tech briefing van NV aan de media.
Dit zitten dus nog in duitsland.
Hopen dat er fanatieke media zijn die hun testbench in hun hotelkamer hebben staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
NDA voor pubicatie is later....
Nog tijd genoeg voor hun om te benchen.
Ik ga starten met onze RTX live stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
The Source schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:58:
NDA voor pubicatie is later....
Nog tijd genoeg voor hun om te benchen.
Ik ga starten met onze RTX live stream.
Linkje naar je stream toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Denzo schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Linkje naar je stream toevallig?
Zie een paar posts terug.

Ik begin net met luisteren en het eerste wat ik hoor. We kunnen niets vertellen over de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
aex351 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Zie een paar posts terug.

Ik begin net met luisteren en het eerste wat ik hoor. We kunnen niets vertellen over de performance.
Goh had je iets anders verwacht? :)
Dat is al meer dan 10 jaar zo. Dat komt pas zodra de NDA verstrijkt en de reviews online komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Astennu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:27:
[...]

Goh had je iets anders verwacht? :)
Dat is al meer dan 10 jaar zo. Dat komt pas zodra de NDA verstrijkt en de reviews online komen.
Gaf het de voordeel van de twijfel. Maar goed, dit voegt verder niet zo heel veel toe. Het is meer een vlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

[afbeelding]

Vraag me af of dat de enige reden is. Denk dat de 2xxx serie een kort leven heeft en eigenlijk een tussenstap is naar de volgende generatie op 7nm. Door de korte levensduur brengen ze de 2080Ti gelijk uit om te kunnen cashen; blijkbaar kopen mensen het toch we.

Dit is o.a. wat HardwareUnboxed denkt dat de reden is, ik ben het hier met hem eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Laatst online: 15-08-2022
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Vraag me af of dat de enige reden is. Denk dat de 2xxx serie een kort leven heeft en eigenlijk een tussenstap is naar de volgende generatie op 7nm. Door de korte levensduur brengen ze de 2080Ti gelijk uit om te kunnen cashen; blijkbaar kopen mensen het toch we.

Dit is o.a. wat HardwareUnboxed denkt dat de reden is, ik ben het hier met hem eens.
Reden waarom ik mijn 1080 nu ook ga vervangen voor een 1080 TI Gaming X Trio om het voorlopig even aan te kijken en dat hele RT volwassen zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:52:
[...]

Hoezo tussen stap?
Dat we met de 10x0 2 jaar hebben gedaan is gekker. Een jaar met een generatie doen is normaal. Dus dat er over een jaar een 21xx of 30x0 generatie komt is toch te verwachten?
Voor 2016 hebben we dat altijd zo gehad. Sterker nog in een verder verleden kreeg je halverwege het jaar al weer een refresh welke vaak 10-20% sneller waren.

Ik denk niet dat nVidia de 20x0 serie over een half jaar al gaat vervangen voor een 7nm generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Astennu schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Hoezo tussen stap?
Dat we met de 10x0 2 jaar hebben gedaan is gekker. Een jaar met een generatie doen is normaal. Dus dat er over een jaar een 21xx of 30x0 generatie komt is toch te verwachten?
Voor 2016 hebben we dat altijd zo gehad. Sterker nog in een verder verleden kreeg je halverwege het jaar al weer een refresh welke vaak 10-20% sneller waren.

Ik denk niet dat nVidia de 20x0 serie over een half jaar al gaat vervangen voor een 7nm generatie.
Hoezo is dat raar? We hebben toch ook twee jaar met Kepler gedaan? Als je kijkt naar Maxwel is dat ook +/-
2 jaar geweest.
Als je inderdaad gaat kijken naar de nummers die Nvidia geeft en niet naar de architectuur dan heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Recon24 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Reden waarom ik mijn 1080 nu ook ga vervangen voor een 1080 TI Gaming X Trio om het voorlopig even aan te kijken en dat hele RT volwassen zien worden.
Voldoet de 1080 momenteel niet voor jou? Dat is vooralsnog een hele goede kaart dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Hoezo is dat raar? We hebben toch ook twee jaar met Kepler gedaan? Als je kijkt naar Maxwel is dat ook +/-
2 jaar geweest.
Als je inderdaad gaat kijken naar de nummers die Nvidia geeft en niet naar de architectuur dan heb je gelijk.
Dat was anderhalf jaar. Net even op gezocht. Maart 2012, Sept 2014 en Mei 2016 dus inderdaad langer dan ik dacht.
Maar goed Pascal dus meer dan 2 jaar met 2 jaar en 3-4 maanden. Dus wel een nieuw record :'(

Pagina: 1 ... 49 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.