Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 13:27
Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:25:
@Blaat

Nee, volgensmij is Freesync een niet verplicht item onder HDMI 2.1.

Helaas.

ps: nvidia gaat FS alleen maar ondersteunen als ze echt niet anders kunnen (Gedwongen worden of het heeft ook voor henzelf voordeel)
Blaat schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:32:
Volgens alle redditters klopt wat je zegt maar ik vind het niet zo duidelijk uit de bron die ze aanhalen naar voren komen. Wat ze zeggen is dat het "erop lijkt als je tussen de regels doorleest dat het optioneel is".

Weinig doorslaggevend imo.

Zie thread op Reddit en de Bron.
Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:38:
Het is inderdaad niet makkelijk te vinden en het officiele document is bij mijn weten niet publiek beschikbaar.

Ik verwacht dat het nog steeds optioneel blijkt te zijn maar hoop natuurlijk op een verplicht onderdeel :)

In het laatste geval kan het misschien nog in de drivers geblokkeerd worden :?
Sorry heren, ik moet jullie teleurstellen :)

Zowel Adaptive-Sync in DisplayPort en VRR in HDMI zijn optionele extensies.

En noem HDMI VRR asjeblieft niet FreeSync, dat doet me pijn :+

FS omhelst momenteel AMD's implementatie van VESA AS én hun FreeSync-over-HDMI protocol en zal, zoals het er nu naar uitziet ook blijven bestaan als marketing tool. HDMI VRR gaan ze zeker ondersteunen, maar hoogstwaarschijnlijk niet onder de FS noemer om marketing redenen. De meeste mensen snappen nu al niet wat FS is, stel je voor dat ze uit moeten leggen dat FS zowel HDMI VRR als VESA AS + AMD FS over HDMI betekent :+

Doet er verder niet toe, want AMD zit er bij alle twee voor een groot deel achter en ik vermoed dan ook dat de interne logica enkel onderscheid maakt tussen HDMI en DP ;)

Vandaar ook dat Samsung's volgende generatie TV's expliciet HDMI VRR én AMD's eigen VRR-over-HDMI ondersteunen (ik vermoed dat AMD's protocol niet 100% aan de HDMI spec voldoet). Ga er verder wel maar van uit dat AMD alles zal ondersteunen en dat omgekeerd de fabrikanten die er écht toe doen ook naar AMD zullen leunen. Samsung hebben ze al mee, ik zou er niet raar van opkijken als LG ook mee doet.

Is dat genoeg om Nvidia over te halen? Geen idee. Ze hebben op de één of andere manier vooral ASUS (maar ook Acer) goed onder de duim om mee te blijven doen aan hun onzin. De kans dat ze een Samsung of LG zo ver krijgen is minuscuul, want wat die bedrijven doen met hun image processors gaat een klap verder dan die schijt FPGA van Nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:29:
Ik ben niet verbaasd dat die nieuwe demo met zogenaamde raytracing er minder goed uitziet dan de demo zonder raytracing. De hardware is nog lang niet in staat om serieus raytracing te doen, wat er nu gebeurt is dat slechts een klein deel van de lichtstralen en reflecties etc. wordt berekend en dat Nvidia een of ander trucje heeft om met hun Tensor-kernen te bepalen voor welk klein deel ze het wel berekenen en voor welk leeuwendeel niet. Let op, het gaat om het kleine deel van wat er bij die Star Wars demo werd gebruikt, voor die Star Wars demo werd het grootste deel al weggelaten aangezien je voor 'fotorealistische' (vraag een expert in Blender hoe hij daarover denkt ;)) rendering nog steeds meerdere seconden nodig hebt per plaatje terwijl je bij een spel meer dan 60 frames per seconde nodig hebt. Die Star Wars demo is leuk en aardig als je 4 Titan Volta kaarten hebt ter waarde van >€12000 maar in de realiteit heeft de gamer straks waarschijnlijk 1 1170/2070 kaart of minder. Een 1080-kaart heeft als ik me niet vergis meer dan 50% minder performance dan 1 Titan Volta kaart, je hebt dus ongeveer 8 van 1080 kaarten nodig om de performance van die 4 Titan kaarten te halen, anders gesteld kan je slechts minder dan 1/8ste renderen met die ene kaart in vergelijking met wat voor die demo werd gerenderd. Het zou mij verbazen als er dan nog iets overblijft wat het de moeite waard maakt.
Nu zal de 1170/2070 misschien iets beter worden dan de 1080 maar op meer dan 25-30% vooruitgang per generatie hoeven we niet te rekenen en de generaties duren tegenwoordig best lang.

Tenslotte mijn ongezouten mening, lezen op eigen risico.
Nvidia gebruikt raytracing als marketing-middel en pressiemiddel om gamers te 'stimuleren' om Nvidia-kaarten te kopen zoals ze in het verleden daarvoor proprietary software (rookeffect in Ubisoft spellen, Gameworks...) gebruikten en overboard gingen met tessellation met de intentie de hardware van AMD te cripplen en het hun marketingslogan "Nvidia: The Way It Is Meant To Be Played" kracht bij te zetten, hiermee de boodschap gevende: you better buy an Nvidia card or else you will miss out.
De game was dan ook niet af en Ray Tracing hoeft niet extreem te worden ingezet zoals je in films ziet. Het kan maar zo zijn dat de RT cores ook puur voor de ontwikkelaars bedoeld is en dat het prima draait op minder sterke hardware. Zo zijn er ray tracing demo's die prima draaien op de huidige grafische kaarten.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:02:
Met het verschil dat Nvidia niet raylighting op stand 100 zal zetten waar stand 10 volstaat. ;)
Ik heb een speellicentie voor de eerdere twee Metro-spellen (je bezit immers geen spellen bij Steam), als Metro Exodus slecht draait op AMD-kaarten doordat de developer proprietary gimpware gebruikte dan koop ik het spel pas vele jaren later wanneer het wel soepel draait op AMD-kaarten, ik laat me niet chanteren om elke generatie een nieuwe Nvidia-kaart te kopen voor de laatste gimmick. In de huidige vorm (met de kwaliteit van de hardware zoals die nu is) is raytracing een gimmick, het duurt nog jaren voordat de hardware er klaar voor is om het op een serieuze manier te gebruiken.
@Verwijderd
[modbreak]Hier stond een lap AMD nieuws. Graag on-topic blijven met groene nieuwsdiscussie![/]
Deze vooroordelen zijn begrijpelijk maar Nvidia is niet meer de bad guy en dat zie je terug in bepaalde nieuwe games met Opengameworks effecten waar bij AMD kaarten beter presteren, Nvidia geeft jullie nu gratis prestaties over hem zelf heen.

[ Voor 18% gewijzigd door Gekke Jantje op 15-08-2018 16:25 ]

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerbyte
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11-10 14:21
Ik denk dat nvidia een puzzel heeft gemaakt, op de officiële geforce website is een verborgen link te vinden die lijd naar https://twitter.com/beforthegame

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q7hkJnH.png

Dit account word gevolgd door de officiële geforce twitter. Je kan hier een aantal plaatjes en een quote van Alan Turing vinden. Ik denk dat dit nog verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fair enough maar als je dat in een demo laat zien dan is de kans groot dat het representatief is voor het eindresultaat. Voor zo ver er verschillen zijn tussen demo's en het uiteindelijke spel is het vaak in het nadeel van het afgewerkte product. Zie bijvoorbeeld WatchDogs waarin Ubisoft de graphics voor het uiteindelijke product flink verlaagde om meer gelijkheid te hebben tussen de zwakkere consoles en de ietwat betere gaming-PC's (je hebt er niet een 8700k en 1080 Ti voor nodig, wat jij hebt als ik me niet vergis) omdat die consoles die graphics niet zouden aankunnen. Het is speculatief, hoe je het ook duidt, maar mij lijkt het meer aannemelijk dat het resultaat tegenvalt omdat de hardware nog niet goed genoeg is om de raytracing op zo'n niveau te doen met 1 (gewone) grafische kaart dat het de moeite waard is. Zoiets als dat Hairworks niet werkte zoals het gebruikt is in veel spellen doordat de hardware niet in staat is om met die nauwkeurigheid voldoende haren te renderen om dat effect de moeite waard te maken zoals het wordt geïmlpementeerd. Ik laat hierbij in het midden of dat dit een inherente fout is van Hairworks of dat het ligt aan hoe de developers het gebruiken.
Iemand van ons die in de code dook (@Werelds als ik me niet vergis) had de indruk dat het veel meer aan de developers ligt dan aan wat de code mogelijk maakt.

Dit soort effecten zijn leuk voor de hardware van de toekomst maar voor nu is de hardware nog te zwak en als je zoiets niet goed doet dan is het niet mooi, er is een harde ondergrens.
Ja, het hoeft niet zo extreem te worden ingezet als voor films maar er is wel een ondergrens waarbij het nuttig wordt. Je kan bijvoorbeeld beginnen met meer realistische schaduwen en je kan het renderen met een lagere resolutie dan waarmee je speelt. Het punt is vooral dit, als je 4 samples nodig hebt van de allerbeste 'gaming'-kaart die beschikbaar is dan zijn we nog minstens 10 jaar ervan verwijderd voordat een kaart van €400-500 dezelfde performance kan leveren als je puur naar de hardware kijkt dus kom je uit op maximaal 1/8ste van de processing power voor de 'gewone' gamer (het is nog steeds het premium segment als je zo'n dure grafische kaart hebt).

Wat betreft je laatste toevoeging, we zullen het de komende jaren wel gaan zien. Als Nvidia alle nieuw code direct publiceert (niet eerst 2 jaar geheim houden en dan pas publiceren) en toestaat dat developers die code wijzigen bij het gebruik (een essentiële voorwaarde om van open source te spreken0 en het is niet zo dat bijna al die code beter draait op de Nvidia-hardware zoals Nvidia die publiceert dan valt daar misschien iets voor te zeggen. Tot die tijd heb ik reservaties. De toekomst zal leren hoe goed of slecht wij dat inschatten. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 16:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Gekke Jantje schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:17:
Nvidia geeft jullie nu gratis prestaties over hem zelf heen.
:?
Dus als games niet kreupel gemaakt zijn (opzettelijk of niet) geeft Nvidia gratis prestaties weg? Ik mis geloof ik iets...

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Werelds schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:06:
[...]
Zowel Adaptive-Sync in DisplayPort en VRR in HDMI zijn optionele extensies.
[...]
Allemaal leuk en aardig maar heb je daar ook een bron voor? Alle betrouwbare bronnen ik die ik verder heb kunnen vinden bieden geen uitsluitsel namelijk.

N.B, Daarmee zeg ik niet dat je onbetrouwbaar bent want de praktijk heb je (irritant genoeg :P ) veel vaker gelijk dan niet. Ik ben alleen benieuwd waar die uitspraak vandaan komt.

HDMI is een gesloten standaard waar DP dat niet is. Je zou dientengevolge ook verwachten dat er vanuit de HDMI standaard meer verplichtingen worden opgelegd aan de licentiehouders.

[ Voor 34% gewijzigd door Blaat op 16-08-2018 09:28 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Gekke Jantje
spNk schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:00:
[...]

:?
Dus als games niet kreupel gemaakt zijn (opzettelijk of niet) geeft Nvidia gratis prestaties weg? Ik mis geloof ik iets...
Het is sarcastisch bedoeld vanwege de keer op keer speculaties waar men kriegel van word.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Gekke Jantje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:54:
[...]

Het is sarcastisch bedoeld vanwege de keer op keer speculaties waar men kriegel van word.
Je bedoelt waar jij kriegel van word.
Als er niet gespeculeerd wordt zijn topic's als deze zo dood als een pier natuurlijk...

[ Voor 14% gewijzigd door spNk op 16-08-2018 08:56 ]

• Gekke Jantje
spNk schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:55:
[...]

Je bedoelt waar jij kriegel van word.
Als er niet gespeculeerd wordt zijn topic's als deze zo dood als een pier natuurlijk...
Van die speculaties worden feiten gemaakt en door sommigen nog als feit gezien terwijl er games zijn die het tegenovergestelde bewijzen. Nee ik ben vast niet de enige die last hebt van het verhaal wat al 100.000 keer is besproken in meerdere topics. Alsof het nog steeds een nieuwtje is. Maar goed we gaan opftopic door je vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Gekke Jantje schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:03:
[...]

Van die speculaties worden feiten gemaakt en door sommigen nog als feit gezien terwijl er games zijn die het tegenovergestelde bewijzen. Nee ik ben vast niet de enige die last hebt van het verhaal wat al 100.000 keer is besproken in meerdere topics. Alsof het nog steeds een nieuwtje is. Maar goed we gaan opftopic door je vraag.
Ik ben met je eens dat er enkel indirect bewijs bestaat en dat de effecten ervan per situatie variëren. Ontkennen dat er iets niet klopt is echter naïef imo. Er is simpelweg te veel "indirect bewijs" om het toeval te laten zijn.

Dat er te vaak over gesproken wordt naar jouw mening is echter weer een totaal ander verhaal. Als je het niet wil lezen, lees er dan gewoon overheen. Het is niet alsof we je dwingen...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:51:

Los daarvan, en anders dan bij bijv. DX12 destijds, is het voor mij nog erg diffuus wat we uberhaupt ingame aan RT kunnen hebben. Is het puur mooiere effecten of kunnen bestaande effecten sneller getoond worden of beide :?
Zowiezo moet je deze perfecte uitleg van John Carmack eens kijken.
YouTube: QuakeCon 2013: The Physics of Light and Rendering - A Talk by John C...

Raytracing is gewoon de enige echt logische manier van belichting berekenen, het is alleen een brute force "techniek" waar erg veel reken eenheden voor nodig zijn.
(het is eigenlijk weinig een "techniek" (lees als strategie) aangezien je gewoon alle combinaties aan het proberen bent)

Daardoor kunnen ook veel technieken weggehaald worden uit computers die een soort raw estimate (kunstmatige snelle logica )doen zoals anisotropisch filteren, ambient occlusion en nog wat andere. (misschien anti aliassing ook als elke texture pixel een diffuse factor heeft waardoor lijnen niet meer zo scherp eruit zien)

Elke belichtingstechniek is placeholder (of Hollywood) tov raytracing.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Blaat schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:18:
Allemaal leuk en aardig maar heb je daar ook een bron voor? Alle betrouwbare bronnen ik die ik verder heb kunnen vinden bieden geen uitsluitsel namelijk.

HDMI is een gesloten standaard waar DP dat niet is. Je zou dientengevolge ook verwachten dat er vanuit de HDMI standaard meer verplichtingen worden opgelegd aan de licentiehouders.
https://hdmiforum.org/wp-...rview_Jan2017_English.pdf
quote: Pagina 16
ADDITIONAL SUPPORTED FEATURES AND CAPABILITIES
;)

99% van HDMI (en DisplayPort) is optioneel. GM VRR valt in dezelfde categorie als ARC (en nu dus eARC), ethernet, CEC, 3D, deep color en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige wat écht een verplicht onderdeel is, is RGB video. Wil je HDMI-compliant zijn moet je video signalen kunnen ontvangen. De rest is allemaal optioneel - inclusief audio dus (logisch, anders hadden we geen monitors zonder speakers met HDMI; of je zou geluid verliezen ;)). Zelfs de kloksnelheden mag je vrij mee spelen.

Ga eens kijken naar wat TV's en monitors wel/niet ondersteunen. 3D zit nog steeds in de HDMI spec, maar dat vind je nauwelijks meer terug. CEC is altijd al hit/miss geweest. ARC vind je wel op receivers, maar niet op TV's (ook logisch). Deze laatste moet je ook een hint geven waarom het allemaal optioneel is: niet elk apparaat kan er iets mee. ARC heeft een TV niets aan, CEC heeft een monitor niets aan, enzovoort. Waarom zou een fabrikant die nu nog een 1080p60 TV op de markt brengt voor €75 verplicht zijn om GM VRR te implementeren, ook al wil deze wel HDMI 2.1 compliant zijn vanwege bijvoorbeeld HDCP 2.2?

DP is overigens ook geen open standaard hoor. Er zijn geen royalties aan verbonden en de specificatie zelf kost niets - voor VESA leden. Om echter lid van VESA te worden moet je wel betalen (jaarlijks). Hoeveel precies is niet bekend, maar het schijnt relatief weinig te zijn en is gebaseerd op je omzet. HDMI kost je sowieso $10k per jaar en dan nog eens $0,15 per verkocht product. Hoeveel omzet je daar uit haalt is niet relevant. Hoe meer je verkoopt hoe lager de royalties; minimum is $0,05. En als je HDCP implementeert krijg je $0,01 korting - betekent ook wel dat je Intel DCP moet betalen voor een jaarlijkse licentie :+

Zal eens kijken of ik de 2.1 spec in m'n klauwen kan krijgen. De 1.4 spec heb ik nog wel ergens staan. Als je nog nooit een spec (eender wat voor spec) hebt gelezen kan ik die wel eens voor je uploaden als je interesse hebt (waarschuwing: 400+ pagina's :P). Begrijp je meteen hoe scheef specs vaak in elkaar zitten. Het komt allemaal neer op het gebruikte vocabulair: de woorden "may", "should" en "shall" zijn van levensbelang (over het algemeen zijn het die 3). Zo zal er in de spec zoiets staan (source = zender, sink = ontvanger; zij werken met capability bits, eigenlijk net zoals DirectX dat doet):
An HDMI [Sink/Source] may indicate support for the GM VRR capability. If an HDMI [Sink/Source] indicates support GM VRR capability then the HDMI [Sink/Source] shall A, B, C (iets over de het verplichte deel van de implementatie). A VRR-capable [Sink/Source] should D, E, F (iets over optionele delen van VRR, formaten, minima/maxima of iets dergelijks). An HDMI Source shall not send VRR packets to a Sink that does not indicate support for that capability.
Dit betekent zo veel als:
Een HDMI apparaat mag VRR ondersteunen. Als het apparaat het ondersteunt moet het A, B, C kunnen en is het aangeraden om D, E, F te kunnen. Als de ontvanger het niet ondersteunt mag de zender absoluut niet VRR signalen sturen
Ik heb helaas al genoeg specs gelezen in m'n leven dat ik die 3 woorden altijd ook echt bijna op die manier vertaal in m'n hoofd, ongeacht de context - en dan ben ik pas 32 8)7

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Werelds schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:09:
[...]

https://hdmiforum.org/wp-...rview_Jan2017_English.pdf

[...]

;)

99% van HDMI (en DisplayPort) is optioneel. GM VRR valt in dezelfde categorie als ARC (en nu dus eARC), ethernet, CEC, 3D, deep color en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het enige wat écht een verplicht onderdeel is, is RGB video. Wil je HDMI-compliant zijn moet je video signalen kunnen ontvangen. De rest is allemaal optioneel - inclusief audio dus (logisch, anders hadden we geen monitors zonder speakers met HDMI; of je zou geluid verliezen ;)). Zelfs de kloksnelheden mag je vrij mee spelen.

Ga eens kijken naar wat TV's en monitors wel/niet ondersteunen. 3D zit nog steeds in de HDMI spec, maar dat vind je nauwelijks meer terug. CEC is altijd al hit/miss geweest. ARC vind je wel op receivers, maar niet op TV's (ook logisch). Deze laatste moet je ook een hint geven waarom het allemaal optioneel is: niet elk apparaat kan er iets mee. ARC heeft een TV niets aan, CEC heeft een monitor niets aan, enzovoort. Waarom zou een fabrikant die nu nog een 1080p60 TV op de markt brengt voor €75 verplicht zijn om GM VRR te implementeren, ook al wil deze wel HDMI 2.1 compliant zijn vanwege bijvoorbeeld HDCP 2.2?

DP is overigens ook geen open standaard hoor. Er zijn geen royalties aan verbonden en de specificatie zelf kost niets - voor VESA leden. Om echter lid van VESA te worden moet je wel betalen (jaarlijks). Hoeveel precies is niet bekend, maar het schijnt relatief weinig te zijn en is gebaseerd op je omzet. HDMI kost je sowieso $10k per jaar en dan nog eens $0,15 per verkocht product. Hoeveel omzet je daar uit haalt is niet relevant. Hoe meer je verkoopt hoe lager de royalties; minimum is $0,05. En als je HDCP implementeert krijg je $0,01 korting - betekent ook wel dat je Intel DCP moet betalen voor een jaarlijkse licentie :+

Zal eens kijken of ik de 2.1 spec in m'n klauwen kan krijgen. De 1.4 spec heb ik nog wel ergens staan. Als je nog nooit een spec (eender wat voor spec) hebt gelezen kan ik die wel eens voor je uploaden als je interesse hebt (waarschuwing: 400+ pagina's :P). Begrijp je meteen hoe scheef specs vaak in elkaar zitten. Het komt allemaal neer op het gebruikte vocabulair: de woorden "may", "should" en "shall" zijn van levensbelang (over het algemeen zijn het die 3). Zo zal er in de spec zoiets staan (source = zender, sink = ontvanger; zij werken met capability bits, eigenlijk net zoals DirectX dat doet):

[...]

Dit betekent zo veel als:

[...]

Ik heb helaas al genoeg specs gelezen in m'n leven dat ik die 3 woorden altijd ook echt bijna op die manier vertaal in m'n hoofd, ongeacht de context - en dan ben ik pas 32 8)7
Vanuit de verklaring van bijvoorbeeld ARC snap ik het wel. Ook ik heb een TV met 3 of 4 HDMI 2.0b poorten waarvan er maar 1 ARC ondersteunt.

Het wordt alleen wel een grijs gebied als je het voorbeeld neemt van een apparaat wat een HDMI 2.1 poort krijgt maar geen van de features ervan daadwerkelijk ondersteunt. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van het hebben van een 2.1 poort? Op die manier kan elke fabrikant wel een stickertje met een andere versie er op plakken.

En de spec hoef je niet te uploaden... Ik word op mijn werk sinds mijn 23e al doodgegooid met Military Requirements Specifications en Advisory Circulars (luchtvaart engineering yay!) dus ik ben al bekender met de manier van verwoorden dan me lief is. Echt leuk leesvoer is het allemaal niet. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
Blaat schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:22:
Het wordt alleen wel een grijs gebied als je het voorbeeld neemt van een apparaat wat een HDMI 2.1 poort krijgt maar geen van de features ervan daadwerkelijk ondersteunt. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van het hebben van een 2.1 poort? Op die manier kan elke fabrikant wel een stickertje met een andere versie er op plakken.
Bandbreedte nodig? Of juist specifiek een bepaalde feature :)
"8K" op 120 Hz wordt mee geadverteerd, maar 2.1 kan nog meer. Stel je bent een display fabrikant en je produceert iets dat op slechts 24 Hz maar wel idioot hoge resolutie draait. Of andersom, stel je produceert draagbare monitor die slechts 1080p24 doet, maar je wilt wel dynamic HDR uit HDMI 2.1 gebruiken. Waarom zou je dan verplicht moeten zijn VRR te moeten implementeren?

En je slaat de spijker op z'n kop. Een stikkertje voor HDMI X.Y of DisplayPort X.Y zegt echt *geen reet* over wat het product daadwerkelijk kan.

Wat dat betreft kan ik de vergelijking met DirectX nog wel verder door trekken. Het feit dat Fermi onder het DX12 stikkertje geplakt mag worden zegt niet veel, aangezien er heel veel niet ondersteund wordt en een ander deel gewoon via emulatie wordt gedaan ;)
En de spec hoef je niet te uploaden... Ik word op mijn werk sinds mijn 23e al doodgegooid met Military Requirements Specifications en Advisory Circulars (luchtvaart engineering yay!) dus ik ben al bekender met de manier van verwoorden dan me lief is. Echt leuk leesvoer is het allemaal niet. :P
Nope :P

Het is wel goed om je begrijpend lezen mee te trainen :+

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Verwijderd

Een tenenkrommende conclusie.

We don't mean to doomsay emerging technology, but 20 years of development in positional audio has shown that it's better left to game developers to create their own technology that sounds somewhat real; and that initiatives from makers of discrete sound cards (a device on the brink of extinction) and GPUs makers bore no fruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Volgens Wccftech zal Nvidia, naast de 2080/2070, ook de 2080Ti lanceren tijdens het Gamescom event.

En als we VideoCardz mogen geloven heeft een AIB het bestaan van de Ti bevestigd.

Nvidia zou de lauch deze generatie meerde keren hebben uitgesteld. Zou kunnen dat ze daarom de high-end in een keer lanceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

ColinZ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:50:
Volgens Wccftech zal Nvidia, naast de 2080/2070, ook de 2080Ti lanceren tijdens het Gamescom event.

En als we VideoCardz mogen geloven heeft een AIB het bestaan van de Ti bevestigd.

Nvidia zou de lauch deze generatie meerde keren hebben uitgesteld. Zou kunnen dat ze daarom de high-end in een keer lanceren.
Ja ik dacht al dat dit een rol speelde en ze zo al Ti cores hebben opgespaard (die het niet tot de grotere Quadro's halen?)

Heel fijn nieuws indien waar :9~ O+

Niet op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColinZ
MSI GeForce RTX2080Ti Gaming X TRIO.

Geen SLI vingers. Dual 8-pin. Type-C VirtualLink connector.

Komende maandag meer custom 2080Ti kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Wooot, 2080Ti incoming!

Zo benieuwd naar performance nieuwe kaarten en pricing!

Zou MSI hun dual fans hebben opgegeven tgv triple fans in de Gaming X lijn :? Marketing of heethoofden :?

Heb nu een MSI 1080Ti met dual fans en dat voldoet meer dan prima.

ps:
Even ervan uitgaande dat de nieuwe kaarten 12nm zijn, dan lijkt het me een vrij dure investering als volgend jaar 7nm kaarten komen.

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 17-08-2018 14:02 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De bandbreedte van de oude SLI connector was al een aantal generaties een probleem. Dus zou goed kunnen dat dit de nieuwe standaard is, die de oude op volgt.
Help!!!! schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:00:

Zou MSI hun dual fans hebben opgegeven tgv triple fans in de Gaming X lijn :? Marketing of heethoofden :?
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X Trio
Gaming X Trio hebben ze nu ook al in het assortiment.

Kleine fan zit alleen bij de nieuwe op een andere plaats. Je zou denken door de nieuwe connector, lijkt er namelijk op dat je dat stukje plastic van de koeler shroud ook los kunt klikken namelijk.
Even ervan uitgaande dat de nieuwe kaarten 12nm zijn, dan lijkt het me een vrij dure investering als volgend jaar 7nm kaarten komen.
High-end 7nm videokaarten kunnen best nog wel een dik jaar op zich laten wachten natuurlijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weet ik maar die kwamen in mijn herinnering pas later in de collectie.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Weet ik maar die kwamen in mijn herinnering pas later in de collectie.
Kwam die ook, maar de RTX 1080 Ti GPU is sowieso flink groter natuurlijk en daarmee is de kans op een hoger gebruik idd ook vrij realistisch.
nieuws: Afbeelding toont pcb van Nvidia met gddr6-geheugenchips en plek voor ...

Geld trouwens ook voor de RTX 2080.
nieuws: Foto's tonen vermoedelijk pcb van Nvidia GeForce GTX 1080-opvolger

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

^
Wooot, 2080Ti incoming!

Zo benieuwd naar performance nieuwe kaarten en pricing!

Heb nu een MSI 1080Ti met dual fans en dat voldoet meer dan prima.

ps:
Heethoofden. ;)
12nm is niks meer dan een procesoptimalisatie van 16nm met minimale verbeteringen in efficiëntie. Verder lijkt Turning een combinatie van Maxwell/Pascal te zijn met speciale GPGPU hardware voor Ray Tracing en dan zijn er nog die Tensor cores. De RTX2080Ti gaat zeker een vlammenwerper zijn. :P

Verder vergeet 7nm. Ik heb je laatst in het AMD topic al eens uitgelegd dat je waarschijnlijk naar honderden miljoenen dollars per chipontwerp kijkt om ze in productie te krijgen. Zullen de wafers ook nog eens veel duurder zijn, en waarschijnlijk dramatische yields hebben voor grotere chips. Nvidia gaat pas kijken naar 7nm als EUV werkt en fatsoenlijke yields laat zien. Dat punt hoef je niet voor de zomer van 2019 te verwachten. Dan zitten we al diep in de levenscyclus van deze generatie en gaat het lastiger worden om de enorme kosten van de overstap naar 7nm terug te verdienen, zonder dat dit Nvidia hun winstmarges aantast. Het gaat gewoon niet gebeuren. Reken maar op 2020 en de vervanger voor Turing voordat je 7nm zal zien.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-08-2018 15:08 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Als 7 nm binnen een jaar komt is het denk ik logisch dat ze de Ti dit keer ook gelijk uit brengen. De 12nm Ti uitbrengen als je ook 7nm uitbrengt maakt geen sense.

Gepositioneerd boven de 2080 pak je zo een extra stuk markt mee.

Ervan uitgaande dat de 2080 ongeveer gaat presteren als een 1080Ti en dat de yields dusdanig goed zijn.

ps:
Zie de logica niet dat we 7 nm uit ons hoofd moeten zetten.
Kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat 7nm issues heeft die jij noemt.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 17-08-2018 15:11 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Eerste generatie 7nm die gebruikt gaat worden is voor kleine chips, vooral voor ARM soc's vs tweede generatie 7nm die ook geschikt is voor grote high-end chips zoals een opvolger van een RX 2080 of RX 2080 Ti.

Dus niet zozeer issue's met 7nm, maar een geschikt productieproces is er nog niet voor nVidia. Eerste 7nm SOC's kunnen elk moment verschijnen (misschien zijn ze er al niet gecheckt), maar dat is dus een ander productieproces.

CLN7FF bij TSMC en 7nm DUV bij GlobalFoundries, terwijl nVidia wacht op 7nm met EUV bij GlobalFoundries of CLN7FF+ bij TSMC.

Was bij de vorige generaties trouwens niet anders. Daar hebben we ook geen GloFo 14nm LPE (low power early) of TSMC 16nm FF GPU's gezien. Dat was immers ook tweede generatie GloFo 14nm LPP en TSMC 16nm FF+.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 17-08-2018 15:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:44
Veel kaarten op vraag&aanbod opeens :P

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 17:17
Voeg eerdere geruchten toe en je hebt je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ColinZ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:48:
MSI GeForce RTX2080Ti Gaming X TRIO.

Geen SLI vingers. Dual 8-pin. Type-C VirtualLink connector.
Je maakt een foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
Enlighten me. Gewoon letterlijk van videocardz overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

ColinZ schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:43:
[...]

Enlighten me. Gewoon letterlijk van videocardz overgenomen.
NVlink ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Het gaat erom wat je niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Help!!!! schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:07:
Als 7 nm binnen een jaar komt is het denk ik logisch dat ze de Ti dit keer ook gelijk uit brengen. De 12nm Ti uitbrengen als je ook 7nm uitbrengt maakt geen sense.

Gepositioneerd boven de 2080 pak je zo een extra stuk markt mee.

Ervan uitgaande dat de 2080 ongeveer gaat presteren als een 1080Ti en dat de yields dusdanig goed zijn.

ps:
Zie de logica niet dat we 7 nm uit ons hoofd moeten zetten.
Kan me niet herinneren ergens gelezen te hebben dat 7nm issues heeft die jij noemt.
Het huidige 7nm procede van TSMC, 7FF heeft een grote technische uitdaging. Oké een hele hoop uitdagingen maar een van de meest problematische is de noodzaak om quad patterning toe te passen omdat ze nog met 193nm DUV moeten werken. De resolutie die je kan bereiken met DUV is simpelweg ontoereikend om in een keer een laag metaal aan te brengen voor de transistoren. Vraag maar aan Intel hoe moeilijk dit is. Ze weten er onderhand alles van. Veel meer dan ik in ieder geval. :P

Oké serieus. Met 193nm DUV kan je maximaal objecten met een een half-pitch van 36nm creëren. Deze grens kwam in de praktijk neer op het "20nm" procedé. Er is een hele goede reden waarom 20nm heeft gefaald en is overgeslagen terwijl 28nm zo lang gehandhaafd bleef, en nog steeds gehandhaafd word. Bijvoorbeeld een 20nm chip bij TSMC was nauwelijks sneller dan een 28nm chip, maar vroeg wel om double patterning. Dat verdubbelde de kosten per wafer zowat. Niemand die interesse toonde in veel meer betalen voor een vergelijkbaar product. Nvidia begon toen publiekelijk TSMC af te vallen wat eigenlijk nergens op sloeg. Het was gewoon een probleem met de productietechniek en TSMC kon er ook niet veel aan doen, anders dan 20nm schrappen en volle kracht op 16nm inzetten.

Ondertussen zijn we op het punt aanbeland dat double patterning ook niet meer afdoende is, en tripple patterning ook niet. Nu moeten de chipfabrikanten naar quad patterning overstappen, en dat is problematisch. Deze twee wikipedia artikelen leggen het behoorlijk goed uit. :)
Wikipedia: Photolithography
Wikipedia: Multiple patterning

Het komt er op neer dat de tijd die het kost om een wafer op te bouwen ongeveer gaat verdubbelen en dat er door de vele extra handelingen, het risico op defecten toe zal nemen. Hebben we het nog niet gehad over de ontwikkeling in computerchips naar ontwerpen met steeds meer lagen. EUV zorgt ervoor dat je chips weer laag voor laag op kan bouwen zonder multipatterning. EUV machines zijn alleen veel duurder, nemen meer ruimte in en zijn veel trager. Quadpatterning met een 7nm procede is sneller dan EUV. EUV schijnt ook mindere kwaliteit wafers te produceren. Tenminste in termen van prestaties van de chips. EUV zal veel beter zijn als het gaat om het aantal chips dat daadwerkelijk functioneert.

Op het moment is EUV ook nog niet helemaal gereed, en bestaat er een bottleneck in de productie. ASML kan de machines gewoon niet snel genoeg leveren. Daarom hebben TSMC en GoFlo gekozen voor een drie stadia aanpak. Eerst DUV, vervolgens DUV gecombineerd met EUV, en uiteindelijk puur EUV.

Wat TSMC dan nu heeft is een eerste generatie procedé. Het is bedoelt voor klanten met kleine chips met een relatief lage risicofactor. Dit omdat een grotere chip een groter risico met zich meebrengt een catastrofaal defect te hebben en dus waardeloos te zijn. Op 7FF worden nu je ARM SoC's gebakken die je in je Samsung of Apple smartphone gaat terugvinden. AMD gaat waarschijnlijk met afstand de grootste chips laten produceren op 7FF, en zal hier onderhand mee zijn begonnen. Dat is Zen 2, ja die zijn waarschijnlijk al in productie, of ze zijn dichtbij het beginnen van productie. Eerst komen alleen de serverchips, Rome dus. Aangezien die eerst een aantal maanden door validatie zullen moeten, zal AMD de chips op kunnen sparen en TSMC de tijd geven om de productie te optimaliseren voordat Ryzen 3000 verschijnt. Verder kan AMD enorme bedragen vragen voor Rome om de slechte yields te compenseren.

Je kan toch al meer voor een desktop CPU vragen dan een GPU. Dat geld al helemaal voor een GeForce GPU chip waar zekere beperkingen aan prijs voor bestaan die je veel minder hebt bij CPU's. Nvidia heeft dus de marges op hun chips niet om over te stappen naar 7nm. Verder is de beste Turing chip een 754mm2 monster. Als je die naar 7nm brengt, dan zal die alsnog rond de 500mm2 zitten. Dan krijg je te maken met enorme problemen om functionele chips uit wafers te krijgen. Het zit er gewoon niet in om dergelijke monsters op 7nm te produceren voordat EUV goed functioneert. Nvidia gaat dus gewoon wachten tot 2020 en dan kijken of EUV goed genoeg is. Dat is vanuit zakelijk oogpunt de verstandige keuze. Nu naar 7nm gaan voor zulke enorme chips is precies de fout die Nvidia heeft gemaakt met Fermi. Nu zou het wel eens erger kunnen uitpakken dan het destijds deed voor de yields. Dat gaan ze gewoon niet doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is altijd fijn dat dit soort berichten komen nadat we het al lang zelf hebben gemerkt. Zo ook met de RAM-prijzen en de start van die mining. Yeah, we noticed, thanks for the update. :)
Het probleem nu is dat geheugenprijzen nog hoger zijn doordat Samsung en Hynix geen concurrentie op prijs voeren. Sommige mensen zouden dat een kartelafspraak noemen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:22:
[...]

Kwam die ook, maar de RTX 1080 Ti GPU is sowieso flink groter natuurlijk en daarmee is de kans op een hoger gebruik idd ook vrij realistisch.
nieuws: Afbeelding toont pcb van Nvidia met gddr6-geheugenchips en plek voor ...

Geld trouwens ook voor de RTX 2080.
nieuws: Foto's tonen vermoedelijk pcb van Nvidia GeForce GTX 1080-opvolger
En de bevestiging dat het artikel hierboven idd over de RTX 2080 ging:

NVIDIA GeForce RTX 2080 PCB
https://videocardz.com/ne...orce-rtx-2080-pcb-exposed

Specs en foto's Gigabyte versie:
https://videocardz.com/77...-features-4352-cuda-cores

Palit:
https://videocardz.com/ne...gamingpro-series-unveiled

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

PNY zegt $ 1000,- voor de nieuwe RTX 2080 Ti knallert.

https://www.pny.com/RTX-2...ion?sku=VCG2080T11TFMPB-O

Misschien toch de 2080 én de 2080 Ti tegelijkertijd? Heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:49
OMG wat waren ze bij evga denkende? Een doorkijk plastic shroud? Dat gaat binnen de kortste keren nog lelijker worden door stof wat je nu kunt zien. De kaart hangt immers 'op de kop' in de kast. En dan te bedenken aan de verkleuring door bijvoorbeeld zonlicht/rook/luchtvervuiling etcetera. Echt zonde vind ik dit. Hun huidige SC black kaarten vind ik prachtig maar dit is echt om te janken. Er bestaat nog een kans dat dit een fake placeholder plaatje is maar ik kan me niet herinneren dat dat eerder zo gedaan is.

Misschien vloeken in de kerk maar ik ben wel benieuwd naar mining performance van de nieuwe kaarten. En dan vooral de hashes/watt verhouding. Als ik het pny bericht lees op videocardz.com dan zouden hun kaarten een tdp van 285 watt hebben wat de hashes/watt niet eens heel erg veel hoger zouden brengen dan de huidige generatie?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Wat is USD 1000 MSRP in EUR? Ongeveer 1350 a 1400 EUR. ?

(1000*0.875*1.21)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Help!!!! schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:03:

(1000*0.875*1.21)
Reken je niet verkeerd om?
1 U.S. dollar =
0.873475349 Euros

Dus dan is 1000 dollar 873 euro. Maar ik ben bang dat dat de msrp niet wordt. Vaker dan niet wordt dat 1 op 1 over gezet. Dus als de 1000 dollar msrp klopt dan zal het ook rond de €1000 zijn ben ik bang.

Edit: Ik zie nu in je berekening dat je de BTW ook hebt meegenomen. Daar heb ik geen rekening mee gehouden. Toch blijf ik bij mijn punt dat de MSRP gewoon 1 op 1 wordt overgenomen.

[ Voor 16% gewijzigd door AtlAntA op 18-08-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ging uit van ~ €900 voor de Ti en dat zal wel kloppen als de voorraad een beetje ruim is. Ik ben benieuwd wat de nieuwe bridge kost.
Verder erg benieuwd naar de perf. vind het nog steeds moeilijk te geloven de gewone 2080 mogelijk al sneller dan de TitanV is (gerucht), dat zou betekenen dat die min 25% sneller is dan de 1080Ti en de 2080Ti ~65% sneller dan de 1080Ti.

Ik ben aangenaam verrast dat de AIB's ook al massaal hun versies klaar lijken te hebben :)

[ Voor 34% gewijzigd door edward2 op 18-08-2018 11:13 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Tot nu toe vind ik alleen de MSI GAMING X TRIO de enige kaart die er mooi en netjes uitziet.
Maar ik wil ze van Asus ook wel eens zien B)

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgaande van een 999 dollar mrsp dan zou die hier voor Rond de 1100/1200 moeten gaan. Gebaseerd op titan X prijzen die ook een 999 mrsp had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

De GTX 1080 had twee jaar geleden een MSRP van $699 voor de Founder's Edition (en $599 voor de non-FE). Voor Duitsland en Frankrijk heeft Nvidia toen een prijs van €789 gesteld voor de FE. Bron: https://www.vrfocus.com/2...tx-1080-founders-edition/

Op 27 mei 2016 was 1 USD gelijk aan 0,897867 EUR, dus de koersverhouding t.o.v destijds is niet echt noemenswaardig veranderd. (Vandaag: 0.873475349 EUR).

Op grond van deze gegevens zou je kunnen afleiden dat als de RTX 2080Ti werkelijk een MSRP van $1000 meekrijgt dat je dan snel kijkt naar ruim €1100 voor de 2080Ti Founders Edition en circa €1000 voor de non-FE 2080Ti (blower stijl kaarten van MSI, EVGA, Asus, etc.). Kaarten met "open-air" koelers ipv blowers zullen dan waarschijnlijk weer duurder zijn dan €1000.

Just my two cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier staat die voor $899: edit slik, dat is de 180Ti, 1000 dus, maar goed, dat zijn nog niet alle aanbieders natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2018/08/Dk2oPaoUcAAoikP-1.jpg-large-1.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door edward2 op 18-08-2018 13:28 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

OMG wat waren ze bij evga denkende? Een doorkijk plastic shroud?

RGB!!!!!!111one

Misschien vloeken in de kerk maar ik ben wel benieuwd naar mining performance van de nieuwe kaarten.
nVidia's verwachting is dat mining weinig invloed zal hebben. Sowieso zijn er steeds minder coins waarbij mining nog een beetje oplevert met de videokaart volgens mij.
nieuws: Invloed van cryptomining op markt voor videokaarten is voorbij volgen...
En dan vooral de hashes/watt verhouding. Als ik het pny bericht lees op videocardz.com dan zouden hun kaarten een tdp van 285 watt hebben wat de hashes/watt niet eens heel erg veel hoger zouden brengen dan de huidige generatie?
Bij PNY staat dat de RTX 2080 Ti en RTX 2080 beide een TDP van 285W hebben, één van de twee zal wel niet kloppen dus. De 285W zal wel gelden voor de RTX 2080 Ti, waarbij de RTX 2080 bijvoorbeeld op zo'n 205W komt.
Help!!!! schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:03:

(1000*0.875*1.21)
Je berekening klopt, maar hoe krijg je uit die som 1350/1400 euro? :p
1000 dollar ex VAT is ongeveer 1050/1060 euro incl. BTW.
AtlAntA schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:09:
[...]
Toch blijf ik bij mijn punt dat de MSRP gewoon 1 op 1 wordt overgenomen.
Ligt helemaal aan de dollar/euro koers en sinds begin dit jaar is dat weer wat ongunstiger geworden voor ons waardoor één dollar nu dus net wat minder is dan één euro incl. btw.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:08:
Uitgaande van een 999 dollar mrsp dan zou die hier voor Rond de 1100/1200 moeten gaan. Gebaseerd op titan X prijzen die ook een 999 mrsp had.
Prijzen zijn altijd goed om te rekenen. Alleen naar verloop van tijd verschuiven prijzen door verschillende redenen. En er zijn natuurlijk ook genoeg winkels die gewoon duurder zijn dan de goedkoopste winkels. Maar de goedkoopste winkels zitten meestal gewoon rond de omgerekende dollar prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 18-08-2018 13:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
edward2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:23:
Hier staat die voor $899: edit slik, dat is de 180Ti, 1000 dus, maar goed, dat zijn nog niet alle aanbieders natuurlijk.
[afbeelding]
Aangezien de beschikbare kaarten een prijs hebben van x99 lijkt me dat de prijzen van de RTX 2000 serie nog niet bekend zijn (placeholder). Zelf hoop ik dat deze prijzen nog wat zakken, want dit is best wel duur.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-09 20:45
Hier staan ze allemaal die er tot nu toe zijn.

https://videocardz.com/nvidia/geforce-20

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Lijkt alsof het de Armor opvolger zal zijn. Bedoel als je de Gaming Trio versie hebt, dan is er vast ook wel een Gaming X variant die onthuld zal worden als stap daaronder. En daar weer onder de Armor serie, maar qua layout lijkt die Duke er veel van weg te hebben.

Gelet op de prijzen ben ik benieuwd naar de reviews. Bedoel als je voor zeg 1k zo'n nieuwe Ti kunt scoren of met wat afdingen voor de helft een oude Ti? Moet nog maar zien dat die 2080 Ti 2x zo snel gaat zijn als de 1080 Ti.

Kan je beter nu straks een mooie deal pakken op de 1080 Ti in de V&A en waarbij je het prijsverschil mooi in je zak laat voor de opvolger over twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:00:

Kan je beter nu straks een mooie deal pakken op de 1080 Ti in de V&A en waarbij je het prijsverschil mooi in je zak laat voor de opvolger over twee jaar.
En waarom zou je dan over twee jaar wel een nieuwe kaart kopen, terwijl je dan tweedehands ook weer flink kunt besparen? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:06:
[...]

En waarom zou je dan over twee jaar wel een nieuwe kaart kopen, terwijl je dan tweedehands ook weer flink kunt besparen? :P
Goed punt. Ik hop niet voor niets van tweedehands naar tweedehands qua gpu. Had een R9 290x (2014), pas recentelijk geupgrade naar een 1070 Ti (2017), dus zal in 2020 wel een 2080 Ti oid oppikken zodra ze redelijk geprijsd zijn in mijn ogen :P

Dat ik dan niet het nieuwste van het nieuwste heb maakt mij niks uit. Scheelt ook weer in de afschrijving. Want ik kom dan met de r9 290x + 1070 Ti + toekomstige opvolger wss nog niet aan de 1k, want ik verkoop altijd de huidige kaart en die opbrengst steek ik in de nieuwe aankoop.

Houdt het pc gamen nog leuk. Nu ja op 1080p@60fps dan uiteraard ;) Ga je voor 4k@60fps of 1080p@144fps dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat iemand van jullie naar de presentatie van Nvidia op Gamescom? Het is in de buurt voor wie in Nederland woont. :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Joosie200 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:00:
[...]

Lijkt alsof het de Armor opvolger zal zijn. Bedoel als je de Gaming Trio versie hebt, dan is er vast ook wel een Gaming X variant die onthuld zal worden als stap daaronder. En daar weer onder de Armor serie, maar qua layout lijkt die Duke er veel van weg te hebben.
Duke is onze 3 FAN versie van Armor.
Helaas niet zelfde naam... Toen ik 2 jaar geleden in Taiwan was om de 10 series line-up te maken werd er tussen neus en lippen door gevraagd, we hebben nog een kaart voor China.. hoe moet die heten? Kwam iemand met Duke, we zeiden voor China only... don't care. Duke is goed :)

Ondertussen wordt die ook in US en andere regios verkocht dus we hadden hem better Armor 3x of Armor Trio kunnen noemen. Ach ja pech. Armor en Duke worden altijd tussen Aero (exchaust fan) en onze gaming gepositioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 14:33:
Toen ik 2 jaar geleden in Taiwan was om de 10 series line-up te maken werd er tussen neus en lippen door gevraagd, we hebben nog een kaart voor China.. hoe moet die heten? Kwam iemand met Duke, we zeiden voor China only... don't care. Duke is goed :)
Misschien een oldschool Duke Nukem fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet nVidia wel slim dit, je komt met 5-10% snellere kaart dan 1080Ti en noem die 2080, hang daar ongeveer hetzelfde prijskaartje aan en de snellere 2080Ti kan voor Titan prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Hou er aub even rekening mee dat er GDDR6 memory op zit wat veel duurder is, de memory prijs van GDDR5 ook meer dan dubbel is tov de 10 series launch en alle components PCB, chokes, etc duurder zijn. Als je de PCB hebt gezien dat weet je dat er ook een aardig VRM op reference zit met erg dure componenten. En NV heeft totaal geen concurrentie in dit segment en daarbij willen ze marge maken dus je kunt ervanuit gaan dat het aardige prijzen zullen zijn... je hoeft het niet te kopen he.

Zullen ze de oude kaarten droppen in prijs? Ja in het verleden deze ze dit wel altijd om ruimte te maken, maar nu is het geen GTX maar RTX. Dus die zou boven GTX gepositioneerd kunnen worden, ander segment, anderre prijs. Mocht de 2070 hogere performance hebben dan de 1070 kunnen ze nog altijd claimen dat je meer betaald voor RT technology.

Als ze prijzen omlaag gooien komt er ook een sqeeze voor AMD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Het mag ook wel gezegd worden dat deze kaarten wellicht veel te duur worden voor wat ze bieden. Uiteindelijk maakt het voor het merendeel van de gebruikers niet uit of de kaarten GDDR5 of 6 hebben, een dikke set met VRM's, maar is het de performance per euro die telt.

Ik zie ook op de meeste fora een enorme hype trein voorbij razen, waar mensen waarschijnlijk door enkele nVidia trollen lekker worden gemaakt om zich komende maandag weer wat hard verdiende euro's uit hun zak te laten kloppen. Hier op Tweakers valt het erg mee, maar op verschillende andere fora loopt het tegen het tenenkrommende aan.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:30

Tortelli

mixing gas and haulin ass

@hubhib er zijn 2 factoren; performance per dollar en het halen van een bepaalde minimale fps. Wil je (zoals ik) op 1440p, 144Hz of 4k willen gamen heb je gewoon een dikke kaart nodig om dit goed te kunnen.

De GTX1080 was krapaan en voor mij de recen om te upgraden naar een 1080 Ti bij launch. Verwacht dat de nieuwe 2080 Ti zo'n 30% snelle gaat zijn, maar nodig heb ik die extra performance niet echt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

hubhib schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:58:
Het mag ook wel gezegd worden dat deze kaarten wellicht veel te duur worden voor wat ze bieden. Uiteindelijk maakt het voor het merendeel van de gebruikers niet uit of de kaarten GDDR5 of 6 hebben, een dikke set met VRM's, maar is het de performance per euro die telt.
Volgens mij gaan die GDDR6 chips en VRM's wel interesseren als ze voor extra prestaties zorgen. Tenminste dat mag ik toch hopen. :P

Verder waarom zijn mensen verbaast over de prijzen? Ik hou al maanden een bedrag van €700 a €800 in mijn hoofd voor wat toen nog de GTX2080 zou leek te worden. Dat er nu een Ti komt is een verrassing voor mij, maar de prijzen van $1000 die ongetwijfeld vertaald zullen worden in €1000+, zijn echt geen verrassing.

Verder heeft Toms Hardware via Reddit al specs en prijzen van zowel de RXT2080 als de Ti.
https://www.tomshardware....80-price-specs,37635.html

RTX2080:
-2944 Cuda Cores
-8GB GDDR6
-448GB/s
-256 bit bus
-285W TDP

RTX2080Ti
-4352 Cuda Cores
-11GB GDDR6
-616GB/s
-384 bit bus
-285W TDP

Moet ik nog opmerken dat beide kaarten cut down zijn omdat het aantal Cuda Cores niet overeen komt met een logisch aantal SM's van elk 128 Cuda Cores verdeeld over respectievelijk vier of zes Raster Engines?

De RTX2080 gaat echt niks meer zijn dan en GP104 met een extra SM per Raster Engine. Heb je er dus 24 nodig, en deze heeft er 23. De RTX2080Ti heeft 34 SM's terwijl die 36 SM's nodig heeft om een volle chip te zijn. Nvidia vraagt dus de hoofdprijs, en zal je niet de volle chip geven. Yields zullen minder dan optimaal zijn. Verwacht dus eventueel maar een RTX2018 Core 3072 en een RTX Titan met 4086 cuda cores...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:26:

Verder heeft Toms Hardware via Reddit al specs en prijzen van zowel de RXT2080 als de Ti.
Het feit dat bij Tom's Hardware zowel de 2080 als de 2080Ti een TDP van 285W krijgen lijkt me potentieel veelzeggend over de betrouwbaarheid van de info. De genoemde prijzen zijn waarschijnlijk ook placeholders, zoals daar en ook elders betoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

choogen schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Het feit dat bij Tom's Hardware zowel de 2080 als de 2080Ti een TDP van 285W krijgen lijkt me potentieel veelzeggend over de betrouwbaarheid van de info. De genoemde prijzen zijn waarschijnlijk ook placeholders, zoals elders door anderen betoogd.
Sinds wanneer zijn TDP's niet per definitie placeholders? :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

RTX2080:
-2944 Cuda Cores
-8GB GDDR6
-448GB/s
-256 bit bus
-285W TDP

RTX2080Ti
-4352 Cuda Cores
-11GB GDDR6
-616GB/s
-384 bit bus
-285W TDP
Dit zijn gewoon de specs van de linkjes van hierboven.
Moet ik nog opmerken dat beide kaarten cut down zijn omdat het aantal Cuda Cores niet overeen komt met een logisch aantal SM's van elk 128 Cuda Cores verdeeld over respectievelijk vier of zes Raster Engines?

De RTX2080 gaat echt niks meer zijn dan en GP104 met een extra SM per Raster Engine. Heb je er dus 24 nodig, en deze heeft er 23. De RTX2080Ti heeft 34 SM's terwijl die 36 SM's nodig heeft om een volle chip te zijn. Nvidia vraagt dus de hoofdprijs, en zal je niet de volle chip geven. Yields zullen minder dan optimaal zijn. Verwacht dus eventueel maar een RTX2018 Core 3072 en een RTX Titan met 4086 cuda cores...
Wat heb jij de laatste dagen gedaan? Specs van beide GPU's zijn gewoon bekend gemaakt door nVidia op de SIGGRAPH. :P
Quadro RTX 5000 heeft 3072 cudacore's en de Quadro RTX 6000/8000 hebben er 4608.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder waarom zijn mensen verbaast over de prijzen? Ik hou al maanden een bedrag van €700 a €800 in mijn hoofd voor wat toen nog de GTX2080 zou leek te worden. Dat er nu een Ti komt is een verrassing voor mij
Voor mij ook maar eigenlijk ligt het voor de hand. Dezelfde node, een 'volwassen' productieproces met goede yields (natuurlijk minder goed bij die hele grote dies maar dat blijft zo), vooral een grotere GPU (met wat kleine veranderingen aan de hardware) waarom niet direct de 2080 Ti uitbrengen? De enige reden om het te niet te doen: als je eerst een Titan-kaart zou willen uitbrengen en dat wil uitmelken maar met die nieuwe €3000 kostende Titan-kaarten die daadwerkelijk betere prestern dan de *80 Ti kaarten is dat ook niet meer nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:36:
Je berekening klopt, maar hoe krijg je uit die som 1350/1400 euro? :p
1000 dollar ex VAT is ongeveer 1050/1060 euro incl. BTW.
Thx. In snelheid foutje in excel gemaakt (oude formule laten staan met FX inverse). Intuitief voelde het al niet goed aan, vandaar mijn vraag. :P

@The Source
Gezien de massale leakes kunnen jullie de rest vd line up toch ook wel alvast even bij videocardz droppen :P

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 18-08-2018 17:51 ]

PC Specs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 21:54
Vind al die gelekte dozen van de nieuwe kaarten er toch een beetje nep uit zien.
Zag trouwens dat de Hema zich ook in deze branche gaat mengen!!!

:*)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/20ra7lt.jpg

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Het er deze keer weer erg gek, anders dan anders. Normaal kondigt NV enkel Ref / FE aan en mag er tot de reviews van de Rev/FE niets van custom kaarten getoond worden. Nu heeft NV om samples gevraagd en worden op het event ook custom kaarten getoond. Normaal doet NV enkel pre-orders voor de Rev/FE na het launch event, nu ook pre-order voor custom kaarten. Normaal mag alles pas uitgestuurd worden na het event, nu moest het al op vrijdag voor het event. Alle leaks zijn van etailers die zicht niet aan de NDA houden en / of het doorsturen naar videocardz en de NDA niet respecteren, En dus nee ik mag je niets over de rest van de line-up vertellen of van wat ik weet...

De retail boxes en kaarten die je van ons ziet zijn niet 100% final, de meeste kaarten zijn zelfs renders... wel te zien als je goed kijkt. Alles last moment.

Nog een paar dagen en dan is het maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

The Source schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:38:
Hou er aub even rekening mee dat er GDDR6 memory op zit wat veel duurder is, de memory prijs van GDDR5 ook meer dan dubbel is tov de 10 series launch en alle components PCB, chokes, etc duurder zijn. Als je de PCB hebt gezien dat weet je dat er ook een aardig VRM op reference zit met erg dure componenten. En NV heeft totaal geen concurrentie in dit segment en daarbij willen ze marge maken dus je kunt ervanuit gaan dat het aardige prijzen zullen zijn... je hoeft het niet te kopen he.

Zullen ze de oude kaarten droppen in prijs? Ja in het verleden deze ze dit wel altijd om ruimte te maken, maar nu is het geen GTX maar RTX. Dus die zou boven GTX gepositioneerd kunnen worden, ander segment, anderre prijs. Mocht de 2070 hogere performance hebben dan de 1070 kunnen ze nog altijd claimen dat je meer betaald voor RT technology.

Als ze prijzen omlaag gooien komt er ook een sqeeze voor AMD.
Lang leve de concurentie, oh nee, die is er niet :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:11:

Ja en dan blijkt het niet veel sneller dan 1080Ti voor dezelfde prijs, soort 1070 naar 1070Ti move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2018/08/EVGA-RTX-2080-XC-Ultra.jpg
Hebben ze eindelijk de fanbladen weer goed om "gedeukt". Ik snapte sowieso al niet waarom ze die fanblades op de 9xx serie zo "ingedrukt" hadden (maar blijkbaar koelde het gewoon goed).

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:31
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:56:
[...]

Lang leve de concurentie, oh nee, die is er niet :/.
En dat is inderdaad precies het ding,ik ben niet verbaast over de prijzen,had het helaas al zien aankomen dat het wel over de 1000 heen zou gaan voor de snelste kaart.

AMD heeft hier helaas gewoon geen antwoord op voorlopig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Deathchant schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:04:
[afbeelding]
Hebben ze eindelijk de fanbladen weer goed om "gedeukt". Ik snapte sowieso al niet waarom ze die fanblades op de 9xx serie zo "ingedrukt" hadden (maar blijkbaar koelde het gewoon goed).
Waarschijnlijk vonden ze het vreemd dat iedereen ze andersom had, zijn ze eens gaan meten en kwamen ze er nu pas achter dat dit beter werkt omdat je meer statische druk hebt. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:11:
Het er deze keer weer erg gek, anders dan anders. Normaal kondigt NV enkel Ref / FE aan en mag er tot de reviews van de Rev/FE niets van custom kaarten getoond worden. Nu heeft NV om samples gevraagd en worden op het event ook custom kaarten getoond. Normaal doet NV enkel pre-orders voor de Rev/FE na het launch event, nu ook pre-order voor custom kaarten. Normaal mag alles pas uitgestuurd worden na het event, nu moest het al op vrijdag voor het event. Alle leaks zijn van etailers die zicht niet aan de NDA houden en / of het doorsturen naar videocardz en de NDA niet respecteren, En dus nee ik mag je niets over de rest van de line-up vertellen of van wat ik weet...

De retail boxes en kaarten die je van ons ziet zijn niet 100% final, de meeste kaarten zijn zelfs renders... wel te zien als je goed kijkt. Alles last moment.

Maw nVidia gaat voor de kill. (door gelijk veel beschikbaarheid te suggereren.)

Proberen AMD (GPU) volledig uit de PC markt te schoppen.

Omdat het kan en omdat er risico is op een heropleving voor GPU vanwege inkomsten voor AMD vanuit Ryzen, en ook misschien reden tot lichte argwaan voor opkomen Intel met mensen van AMD en samenwerking dmv interposers.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:00:
[...]

Ja en dan blijkt het niet veel sneller dan 1080Ti voor dezelfde prijs, soort 1070 naar 1070Ti move
+20-25% op basis van de vermeerdering van de cudacores ( bij gelijkblijvende IPC) moet er minimaal in zitten als we het hebben over de 1080Ti vs 2080Ti, dan blijven er natuurlijk nog een aantal zaken over zoals IPC, coreklok, bandbreedte, aanpassingen in early Z, tiling en weet ik veel.

Voor minder dan 30% meer perf. sla ik voorlopig even over, of Metro moet wel erg mooi worden met/gecastreerd worden zonder Raytracing :D Tech is leuk maar een rug bijbetalen voor minder dan 30% meer perf. is zelfs voor mij even niet zo hard nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door edward2 op 19-08-2018 00:31 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
https://www.dsogaming.com...ia-nvidia-rtx-technology/

Veel van voorgaande dice titles waren door AMD gesponsord, deze BF door NV lijkt mij door al de bèta promos. Dus makes sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
The Source schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:19:
https://www.dsogaming.com...ia-nvidia-rtx-technology/

Veel van voorgaande dice titles waren door AMD gesponsord, deze BF door NV lijkt mij door al de bèta promos. Dus makes sense.
Ik heb van alpha spelers gehoord dat raytracing in Battlefield 5 zit, maar op dit moment nog uitgeschakeld is. Dan heb je op dit moment Metro Exodus en Battlefield 5 die dit ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://s2.n4g.com/news/2195506_2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door RobinNL op 19-08-2018 18:33 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 21:22

Deathchant

Don't intend. Do!

-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:34:
[...]

Waarschijnlijk vonden ze het vreemd dat iedereen ze andersom had, zijn ze eens gaan meten en kwamen ze er nu pas achter dat dit beter werkt omdat je meer statische druk hebt. :P
Ik heb dat idd nooit echt begrepen hoe ze dachten dat het beter was dat de fan lucht sweepte over de koelribben, ipv de traditionele fan blades die het gewoon door de vinnen "perst". Ze hebben iig de temp issues goed opgelost: de iCX modellen hebben tenminste overal heatsinks en thermal pads, ook de achterkant. Ach ja, voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen ;) EVGA is gewoon een goed merk wat dat betreft.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Die kerel van videocardz.com heeft toch wel humor.
I’m being asked to leak GIGABYTE series. I actually already did, but regardless of that fact, I will give you more pictures, just so GIGABYTE gets their own article.
https://videocardz.com/ne...windforce-series-pictured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

aex351

I am the one

Kortom, Gigabyte's marketing afdeling is in volle toeren. Al betwijfel ik of het echt veel zin heeft.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
aex351 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 01:15:
Kortom, Gigabyte's marketing afdeling is in volle toeren. Al betwijfel ik of het echt veel zin heeft.
Dat was mijn initiële reactie ook. Achteraf bekeken kan het ook zijn dat hij bedoelt dat bezoekers van de site om leaks van Gigabyte hebben gevraagd. Zijn Engels is lang niet altijd even correct of makkelijk te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

aex351

I am the one

AtlAntA schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 01:18:
[...]

Dat was mijn initiële reactie ook. Achteraf bekeken kan het ook zijn dat hij bedoelt dat bezoekers van de site om leaks van Gigabyte hebben gevraagd. Zijn Engels is lang niet altijd even correct of makkelijk te lezen. ;)
Ja, nee ik denk eerder dat wat ik zei wel klopt. Maar denk dat de andere bedrijven precies hetzelfde hebben gedaan. Asus etc. Ze willen allemaal publiciteit. Ondanks de geheimhoudingsclausule. Maar goed, vandaag om 18:00 gaan we het merken. Ik verwacht ten iedere geval absurde prijzen voor de nieuwe generatie videokaarten. Waarvan mijn onderbuik gevoel zegt dat het een opgestuwde prijs is, met name om de console markt te beschermen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Jantje
RobinNL schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 18:32:
[...]

Ik heb van alpha spelers gehoord dat raytracing in Battlefield 5 zit, maar op dit moment nog uitgeschakeld is. Dan heb je op dit moment Metro Exodus en Battlefield 5 die dit ondersteunen.

[afbeelding]
Die optie zat in ieder geval niet in het game menu. Dus ik vraag me af hoe de spelers er bij komen. Of staat het in de ini file weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die ziet er mooi uit, zo te zien een stuk beter dan veel non reference designs, die zijn in mijn ogen deze generatie een stap achteruit gegaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zojuist weer een RT game / engine gezien. Wordt vanavond aangekondigd.

[ Voor 6% gewijzigd door The Source op 20-08-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

-The_Mask- schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Die ziet er mooi uit, zo te zien een stuk beter dan veel non reference designs, die zijn in mijn ogen deze generatie een stap achteruit gegaan.
Qua uiterlijk? Functioneel kan je er volgens mij nog niet veel over zeggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
-The_Mask- schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:07:
[...]

Vraag me af wat de AIBs hiervan vinden. Als de reference designs net zo goed presteren als aftermarket gaat dit AIBs gewoon sales kosten.

Het zal wel nvidia.com exclusief zijn om niet teveel in het vaarwater van de boardpartners te zitten.
The Source schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:12:
Zojuist weer een RT game / engine gezien. Wordt vanavond aangekondigd.
Shadow of the Tomb Raider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Blaat schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

Qua uiterlijk? Functioneel kan je er volgens mij nog niet veel over zeggen namelijk.
Iets mooi eruit zien vinden gaat toch altijd over het uiterlijk? :p
ColinZ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Vraag me af wat de AIBs hiervan vinden. Als de reference designs net zo goed presteren als aftermarket gaat dit AIBs gewoon sales kosten.
Ze kunnen er weer gewoon voor kiezen om hem Founders Edition te noemen en hem voor 100 dollar meer te verkopen, zoals bij de vorige generatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ColinZ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Don't worry.
Ref koelers zijn altijd erg duur en presteren niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Source schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:39:
[...]

Don't worry.
Ref koelers zijn altijd erg duur en presteren niet goed genoeg.
Ik wil daar een kleine nuance in aanbrengen. Voor de high end exemplaren is dit zeker het geval maar voor de wat minder power hungry modellen hoeft dat helemaal niet.

De FE koeler op de 1060 presteerde zeker wel goed genoeg namelijk. Die bereikte dan ook niet de temp target van 82°C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
daarbij is de FE blower koeler geliefd voor workstation gebruik, vooral met meerdere gpu's naast elkaar. Die gebruikers moeten nu hopen dat asus & msi etc dit een beetje degelijk blijven doen..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 15:05
https://videocardz.com/77...-edition-to-cost-1199-usd

Oef, dat gaat nog wat worden als het zoals gewoonlijk 1 dollar = 1 euro incl. btw wordt hier. Ik hoop dat het niet waar is, want dat gaat echt een hard sell worden voor NVIDIA. Laten we hopen dat het niet klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Blaat schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Ik wil daar een kleine nuance in aanbrengen. Voor de high end exemplaren is dit zeker het geval maar voor de wat minder power hungry modellen hoeft dat helemaal niet.

De FE koeler op de 1060 presteerde zeker wel goed genoeg namelijk. Die bereikte dan ook niet de temp target van 82°C.
Blaat! hallo :)
klopt, echter is de kost prijs dan nog steeds te hoog.
Ik heb helaas geen cijfers van op welke GPU de meeste FE's zijn verkocht. Ik zou verwachten dit dit op de 1070 of 1080 is. Meestal worden die vaak in het begin gekocht als er nog geen custom kaarten zijn, en daarna weer ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Source schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:33:
[...]

Blaat! hallo :)
klopt, echter is de kost prijs dan nog steeds te hoog.
Ik heb helaas geen cijfers van op welke GPU de meeste FE's zijn verkocht. Ik zou verwachten dit dit op de 1070 of 1080 is. Meestal worden die vaak in het begin gekocht als er nog geen custom kaarten zijn, en daarna weer ingeruild.
:w

Zeker waar! Het zullen inderdaad voornamelijk 1070's en 1080's zijn geweest. Dat FE's dankzij mining een tijdje lang voordeliger zijn geweest dan custom kaarten moet je eigenlijk niet mee nemen.

Je zal het wel druk hebben nu. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milad257
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 05:13

milad257

Dell R720 2x xeons 288 gb ddr3

Ik hoop dat er genoeg kaarten klaar staan voor de levering in EU , wat een mooie kaart

Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Zal PCIe 2.0 nog voldoende zijn voor de 2080 Ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-09 15:05
Zojuist even bij 4Launch geïnformeerd over de mogelijkheid tot het pre-orderen van de 20xx kaarten, kreeg deze reacties als volgt;
Goedemiddag, wij zijn momenteel druk aan het kijken naar de mogelijkheden. Momenteel is dit helaas nog niet beschikbaar. Wij verwachten deze optie wel spoedig beschikbaar te hebben. Ik kan je helaas momenteel nog niet van meer informatie voorzien hierover.
[..] mijn collega geeft aan hier vanmiddag mee aan de slag te gaan. Een prettige dag toegewenst!
Lijkt erop alsof hun handen gebonden worden door een NDA, dus vermoedelijk in ieder geval daar te pre-orderen vanavond. Iemand al iets gehoord van andere Nederlandse shops?

[ Voor 5% gewijzigd door Denzo op 20-08-2018 14:05 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.