Zij weten ook dat alles direct wordt gepost met naam en toenaam, zou wel stom zijn als ze voor de nda wat loslatenDenzo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:03:
Zojuist even bij 4Launch geïnformeerd over de mogelijkheid tot het pre-orderen van de 20xx kaarten, kreeg deze reacties als volgt;
[...]
[...]
Lijkt erop alsof hun handen gebonden worden door een NDA, dus vermoedelijk in ieder geval daar te pre-orderen vanavond. Iemand al iets gehoord van andere Nederlandse shops?
Verwijderd
Ja, wellicht dat je op 4k resolutie met alle settings op laag met PCIe 3.0 300fps haalt ipv 200.NotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:56:
Zal PCIe 2.0 nog voldoende zijn voor de 2080 Ti?
Dat ben ik toch niet van plan.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:18:
[...]
Ja, wellicht dat je op 4k resolutie met alle settings op laag met PCIe 3.0 300fps haalt ipv 200.
Denk dat PCI-E 2.0 nog wel voldoende zal zijn, maar is het platform (processor) niet flink traag voor een RTX 2080 (Ti)?NotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:56:
Zal PCIe 2.0 nog voldoende zijn voor de 2080 Ti?
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Manmanman wat een geld. 840 USD voor 8GB en dik 1000 voor 11GBDenzo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:27:
https://videocardz.com/77...-edition-to-cost-1199-usd
Oef, dat gaat nog wat worden als het zoals gewoonlijk 1 dollar = 1 euro incl. btw wordt hier. Ik hoop dat het niet waar is, want dat gaat echt een hard sell worden voor NVIDIA. Laten we hopen dat het niet klopt..
Ik zat nog te denken, nvidia gaf op siggraph een vergelijking tussen een zooitje xeon renderservers, en een rtx server.
YouTube: SIGGRAPH 2018 - NVIDIA CEO Jensen Huang - Reinventing Computer Graphics
Stomme is natuurlijk dat als ze vergelijken hadden met AMD systemen het er lang niet zo rooskleurig uit zou zien
AMD levert zo goedkoop zo veel cpu cores voor renderen dat het serieus een alternatief is voor gpu renderen, veel meer dan dure xeons van intel..
YouTube: SIGGRAPH 2018 - NVIDIA CEO Jensen Huang - Reinventing Computer Graphics
Stomme is natuurlijk dat als ze vergelijken hadden met AMD systemen het er lang niet zo rooskleurig uit zou zien
AMD levert zo goedkoop zo veel cpu cores voor renderen dat het serieus een alternatief is voor gpu renderen, veel meer dan dure xeons van intel..
Het is een X5650 (1366) op 4,2GHz, we zullen zien.hubhib schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:38:
[...]
Denk dat PCI-E 2.0 nog wel voldoende zal zijn, maar is het platform (processor) niet flink traag voor een RTX 2080 (Ti)?
Verwijderd
RT gaan we pas zoen in games als we al 2 of 3 generaties verder zijn, dus waarom er nu zoveel hype eromheen is weet ik ook niet. Wat dat betreft doen Nvidia goede marketing om hun nieuwe generatie te verkopen.
Microcenter heeft de productpagina's al online staan: http://www.microcenter.co...ults.aspx?Ntt=GeForce+RTX
Leverdatum 20 september
Leverdatum 20 september
[ Voor 7% gewijzigd door MelvinW op 20-08-2018 15:13 ]
Inno3D heeft wel een leuke line-up...
https://videocardz.com/ne...rtx-2080-ti-lineup-leaked
https://videocardz.com/ne...rtx-2080-ti-lineup-leaked
Aardig wat Ti's al in de V&A. Vraag me af hoe hard de nieuwe Ti's gaan lopen bij verwachtte prijzen van E1k +
Kan toch nooit supersnel gaan
Verbaasde me er al over hoeveel mensen een 1080Ti lijken te hebben.
Kan toch nooit supersnel gaan
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik heb het druk gehad met allerlei kleinere en grotere dingen en afleidingen en heb het volledig gemist.-The_Mask- schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 16:48:
[...]
Dit zijn gewoon de specs van de linkjes van hierboven.
[...]
Wat heb jij de laatste dagen gedaan? Specs van beide GPU's zijn gewoon bekend gemaakt door nVidia op de SIGGRAPH.![]()
Quadro RTX 5000 heeft 3072 cudacore's en de Quadro RTX 6000/8000 hebben er 4608.
Maar de specificaties komen me niet echt als een verrassing. Wat mij voornamelijk opvalt is dat de splitsing tussen de professionele en gaming lijn kleiner lijkt te zijn geworden met de introductie van tensercores voor tenminste een van de twee chips. Dat Nvidia nu de Quadro lijn wel de volle chip geeft en de GeForce, uh RayForce niet, doet mij wel vermoeden dat er meer uitgezet zal worden dan alleen wat Cuda Cores. Specifiek die tensor cores waar ik me afvraag of die wel gaan werken met een RTX versie. Verder zou ik ook wel eens willen zien wat de chip waar de Quadro RTX5000 op gebaseerd is nou heeft qua hardware. Raytracing hardware zeker denk ik, maar ook tensor cores?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk dat veel mensen toch wat huiverig zijn om 600 euro aan een 2ehands videokaart uit te geven, dus dat die kaarten langer blijven staan dan de kaarten van ~250,-Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:25:
Aardig wat Ti's al in de V&A. Vraag me af hoe hard de nieuwe Ti's gaan lopen bij verwachtte prijzen van E1k +
Kan toch nooit supersnel gaanVerbaasde me er al over hoeveel mensen een 1080Ti lijken te hebben.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Er komt enkel een pre-order van een beperkt aantal shops.Denzo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:03:
Zojuist even bij 4Launch geïnformeerd over de mogelijkheid tot het pre-orderen van de 20xx kaarten, kreeg deze reacties als volgt;
[...]
[...]
Lijkt erop alsof hun handen gebonden worden door een NDA, dus vermoedelijk in ieder geval daar te pre-orderen vanavond. Iemand al iets gehoord van andere Nederlandse shops?
Officieel is er geen allocatie en zijn er geen launch partners voor de Benelux.
Maar er zijn wel een x aantal shops die wat stock krijgen en waar ze wellicht ook te pre-orderen zijn.
Nou ja... ik denk dat vanacht or morgen ze bij elke shop te pre-orderen zijn, ook die geen stock krijgen
[ Voor 22% gewijzigd door The Source op 20-08-2018 16:12 ]
Dat wordt dus weer precies zo'n verhaal als bij de AMD Vega launch. Webshops in GB en DE in de smiezen houden. Met name Caseking (overclockers.co.uk) en scan.co.uk.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Verwijderd
op reddit werd al ergens gezegd dat de kaarten 20 september pas leverbaar zijn.
de eerste van 450 euro staat er ook al opHelp!!!! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:33:
@haarbal
Ja goed punt, zou zeker kunnen. En dat de vraagprijzen ook best wel hoog lijken als je het mij vraagt.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 17:08 ]
En dan blijkt de RTX 2080 straks €700,- te kosten en langzamer te zijn dan een 1080 Ti.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:06:
op reddit werd al ergens gezegd dat de kaarten 20 september pas leverbaar zijn.
[...]
de eerste van 450 euro staat er ook al op
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Als de gelekte specificaties kloppen, dan heeft het niet veel zin om van een GTX 1080 naar een GTX 2080 te gaan.
Hoezo, hoeft helemaal niet. Dat is meer een realistische prijs, dan prijzen als 600+ voor een dergelijke e hands kaart.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Probeer het uit dan._Dune_ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:24:
[...]
Hoezo, hoeft helemaal niet. Dat is meer een realistische prijs, dan prijzen als 600+ voor een dergelijke e hands kaart.
Verwijderd
offtopic: naja nieuw account, geen forum posts, 1 advertentie en een stuk lager dan de gemiddelde prijs... ik snap wel dat het raar overkomt._Dune_ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:24:
[...]
Nou, aangezien de RTX2080Ti over de €1000 lijkt te gaan en de RTX2080 640 Cuda Cores, oftewel 17% ish procent minder aan rekencores heeft, is dat niet eens zo onrealistisch. Misschien is dat wel waarom er sprake is van een 285W TDP. Gewoon stupide voltages en clocks om de GTX1080Ti net te matchen.hubhib schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:16:
[...]
En dan blijkt de RTX 2080 straks €700,- te kosten en langzamer te zijn dan een 1080 Ti.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je zou verwachten dat er op de Tweakers voorpagina iets van een melding zou staan dat deze event gaande is.
< dit stukje webruimte is te huur >
Newegg Pre-Order pagina is live: https://www.newegg.com/pr...f1920x360.jpg&icid=462954
Maar krijgen we nu eigenlijk benchmarks of niet?
Voilà, dat is toch het belangrijkste vind ik.Da_DvD schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:10:
Maar krijgen we nu eigenlijk benchmarks of niet?
De reviewers krijgen hier de reviewsample waarschijnlijk of later via de post, dus nee nog geen reviews. Hooguit wat benchmarks van nVidia met waarschijnlijk ray tracing.
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 20-08-2018 18:14 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Fwiw: Anand heeft alvast hun reveal artikel online gezet:
https://www.anandtech.com...n-turing-gpu-architecture
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ja vorige week idd.Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:16:
Fwiw: Anand heeft alvast hun reveal artikel online gezet:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
PC Specs
Ik vind het nogal twijfelachtig om preorders te accepteren terwijl je enige 'indicatie' van de performance "Up to 6x Powerful AI Enhanced Graphics" is. Ik zou zelf nooit iets kopen zonder reviews te hebben gelezen maar nVidia gaat er blijkbaar vanuit dat genoeg mensen dat wel doen.
Van de prijzen en de specs kunnen we denk ik wel afleiden dat elk model ongeveer 20 tot 30% sneller zal zijn dan zijn voorganger. En dat de kaarten erg goed zullen zijn in raytracing benchmarks. Een beetje zoals destijds met tesselation benchmarks.
Van de prijzen en de specs kunnen we denk ik wel afleiden dat elk model ongeveer 20 tot 30% sneller zal zijn dan zijn voorganger. En dat de kaarten erg goed zullen zijn in raytracing benchmarks. Een beetje zoals destijds met tesselation benchmarks.
Pre-orders kun je ook gewoon annuleren of terug sturen binnen 2 weken.Da_DvD schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:21:
Ik vind het nogal twijfelachtig om preorders te accepteren terwijl je enige 'indicatie' van de performance "Up to 6x Powerful AI Enhanced Graphics" is. Ik zou zelf nooit iets kopen zonder reviews te hebben gelezen maar nVidia gaat er blijkbaar vanuit dat genoeg mensen dat wel doen.
Het is niet alsof er een alternatief is in GPU land.
Gelukkig iemand die in ieder geval een fatsoenlijke presentatie kan geven.
Verwijderd
lol Jensen Huang " welcome to the launch of the GTX 1180 " "every spec on the internet has been wrong"
En dan geen linkje posten, over WTF gesproken

https://twitter.com/VideoCardz/status/1031578036624392192Mrlten schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:34:
[...]
En dan geen linkje posten, over WTF gesproken
Ik kan me het bijna niet voorstellen, maar het zou wel ongekend grappig zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door NotSoSteady op 20-08-2018 18:37 ]
Well played Nvidia, well played.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:28:
lol Jensen Huang " welcome to the launch of the GTX 1180 " "every spec on the internet has been wrong"
Verder biedt Nvidia je nu ook de DGX-1 aan voor 3000 betalingen van $19.95.
[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-08-2018 18:44 ]

[ Voor 55% gewijzigd door NotSoSteady op 20-08-2018 18:44 ]
Heb hem pre-ordered!!!
PC Specs
ze hadden mij wel te pakken , was al gewend aan "RTX 2080" haha
Dolby Atmos 7.0.4 | Amd 57003DX - RTX 3080 - 3200 mhz DDR4 | LG CX 55
Laten we eerst nog maar even wachten.milad257 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:45:
Verwijderd
dat is het ook gewoon,1180 was een grapjemilad257 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:45:
https://www.newegg.com/pr...f1920x360.jpg&icid=462954
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 18:46 ]
Jep, kijk maar naar de laatste 4 cijfers van het telefoonnummerVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:46:
[...]
dat is het ook gewoon,1180 was een grapje
https://www.newegg.com/pr...f1920x360.jpg&icid=462954
Toch blijft Jensen wonderbaarlijk goed in zijn rol als CEO, zoals ook terug te zien in presentaties als deze, zeker als je rekening houdt met zijn achtergrond.
[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 20-08-2018 18:53 ]
Inderdaad, hij kan dit echt uitstekend.Paprika schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:51:
Toch blijft Jensen wonderbaarlijk goed in zijn rol als CEO, zoals ook terug te zien in presentaties als dezen, gezien zijn achtergrond.
Verwijderd
klopt elke keer als ik hem hoor lijkt alsof hij goud in zn handen heeft en we een sprong van 10 jaar gaan zien in techniek. Natuurlijk wacht ik lekker de benchmarks af
Fijn dat 1*10 honderd keer wordt uitgelegd

[ Voor 4% gewijzigd door FDMK op 20-08-2018 18:54 ]
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Wel leuk die raytracng maar als er geen spellen voor uit komen het komend jaar blijft het gewoon een veredelde 1080ti met capiciteiten die de komende tijd toch niet gebruikt worden.
Prijs is bekend: https://www.nvidia.pl/geforce/buy/
5549 PLN = €1280
Release date is 20 september.
5549 PLN = €1280
[ Voor 18% gewijzigd door MelvinW op 20-08-2018 18:57 ]
Ik zou "leather jacked man" niet onderschatten.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:48:
jeej we kunnen nu straks raytrace games op 20 fps spelen
Dit is te serieus, met te veel inzet en een gigantische sprong in theoretische rekenkracht. Volledige realtime raytracing zit er nog niet in, daarom heb je nog een conventionele GPU naast de RT cores. Betekent niet dat je niet dit jaar al ray tracing gaat zien, in BF5.
AMD heeft hier ook totaal geen antwoord op, en dat gaat nog wel even zo blijven ben ik bang. Voor deze generatie maakt het nog weinig uit omdat raytracing het nieuwe "ultra settings" gaat worden. Volgende generatie zal Nvidia waarschijnlijk al hun hardware voorzien van RT cores, en dan gaan ze het pas echt pushen. Beste game-ervaring moet je bij Nvidia zijn, en je zal er ook voor moeten betalen.
*knip* laat trollen maar achterwege
[ Voor 82% gewijzigd door br00ky op 20-08-2018 20:31 ]
Zal het allemaal best waard zijn, maar dat zou mij net even te ver gaan voor een kaart. €800 is wel een beetje mijn max.MelvinW schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:56:
Prijs is bekend: https://www.nvidia.pl/geforce/buy/
5549 PLN = €1280
Verwijderd
dat weet ik wel maar het zal nu eerst een gimmick zijn, hier en daar een raytraced object of licht effectje.DaniëlWW2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:58:
[...]
Ik zou "leather jacked man" niet onderschatten.![]()
Dit is te serieus, met te veel inzet en een gigantische sprong in theoretische rekenkracht. Volledige realtime raytracing zit er nog niet in, daarom heb je nog een conventionele GPU naast de RT cores. Betekent niet dat je niet dit jaar al ray tracing gaat zien, in BF5.
AMD heeft hier ook totaal geen antwoord op, en dat gaat nog wel even zo blijven ben ik bang. Voor deze generatie maakt het nog weinig uit omdat raytracing het nieuwe "ultra settings" gaat worden. Volgende generatie zal Nvidia waarschijnlijk al hun hardware voorzien van RT cores, en dan gaan ze het pas echt pushen. Beste game-ervaring moet je bij Nvidia zijn, en je zal er ook voor moeten betalen.
Geldt ook voor mij en vele met mij denk ik zo.Beakzz schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:59:
[...]
Zal het allemaal best waard zijn, maar dat zou mij net even te ver gaan voor een kaart. €800 is wel een beetje mijn max.
Hierbij de Nederlandse versie:
https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/20-series/
Gaat ie het ook nog hebben over hoe dit de gameplay positief gaat beinvloeden

PC Specs
Onderschat Nvidia echt niet. Dit is het enige dat ze brengen deze generatie. Niks verbeteringen in de traditionele pipeline, noch clockspeeds, nog productieproces. Er is ook geen concurrentie voor deze kaarten waardoor Nvidia vrij is om deze kaarten voor enorme winsten te verkopen, en met die winsten, developers betalen om RTX te introduceren. BF5 zal de eerste zijn, maar zeker niet de laatste. Bij de RTG moet nu de paniek toeslaan tenzij ze zelf al werken aan een ray tracing implementatie. Nvidia kaapt hier namelijk DX12 met de verbetering van ray tracing ondersteuning. Dit terwijl DX12 AMD hun troef was.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:01:
[...]
dat weet ik wel maar het zal nu eerst een gimmick zijn, hier en daar een raytraced object of licht effectje.
Verwijderd
AMD heeft toch in maart al raytracing ondersteuning aangekondigd ?DaniëlWW2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:05:
[...]
Onderschat Nvidia echt niet. Dit is het enige dat ze brengen deze generatie. Niks verbeteringen in de traditionele pipeline, noch clockspeeds, nog productieproces. Er is ook geen concurrentie voor deze kaarten waardoor Nvidia vrij is om deze kaarten voor enorme winsten te verkopen, en met die winsten, developers betalen om RTX te introduceren. BF5 zal de eerste zijn, maar zeker niet de laatste. Bij de RTG moet nu de paniek toeslaan tenzij ze zelf al werken aan een ray tracing implementatie. Nvidia kaapt hier namelijk DX12 met de verbetering van ray tracing ondersteuning. Dit terwijl DX12 AMD hun troef was.
Ik snap persoonlijk ook nooit waarom iedereen klaagt over Nvidia. Ze maken veruit de beste kaarten en dat brengt inderdaad een fors prijskaartje met zich mee.
Ja, maar voorlopig hebben die alleen FP16 met Vega, en gaat ten koste van traditionele shaders. Dan is het maximum iets van 25 TFLOPS, terwijl Nvidia het hier over 100+ TFOPS heeft voor puur raytracing. Totaal andere klasse. Nee, wat Nvidia hier laat zien is eindelijk eens wat hardware innovatie voor gaming. Dat is ook jaren geleden.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:06:
[...]
AMD heeft toch in maart al raytracing ondersteuning aangekondigd ?
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-08-2018 19:10 ]
Verwijderd
niemand klaag over het gehele bedrijf nvidia of zijn producten alleen over sommige handelingen die ze doen zoals recent met GPP. of over gameworks etc.NotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:08:
Ik snap persoonlijk ook nooit waarom iedereen klaagt over Nvidia. Ze maken veruit de beste kaarten en dat brengt inderdaad een fors prijskaartje met zich mee.
Lees de afgelopen 56 topics even naNotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:08:
PC Specs
Hun videokaarten zijn ijzertserk, maar zaken als Gameworks, GPP en dure G-sync geven een hele bittere nasmaak.NotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:08:
Het is een beetje hetzelfde als het hebben van een telefoon die in de top 20 van deze lijst staat:NotSoSteady schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:08:
Ze maken veruit de beste kaarten en dat brengt inderdaad een fors prijskaartje met zich mee.
categorie: Smartphones
Voor mensen die dat niet willen zijn er voldoende alternatieven. Ik zie het probleem ook niet...
Nvidia kaapt de markt, daar is niks goeds aan voor ons.
Ik had hoge prijzen verwacht, maar dit...jeroentje93 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:02:
Hierbij de Nederlandse versie:
RTX 2070 - €639
RTX 2080 - €849
RTX 2080 Ti - €1259
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
No way in hell dat ik 1259 ga betalen voor een GPU ... 849 vind ik al erg veel.RobinNL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:13:
[...]
Ik had hoge prijzen verwacht, maar dit...
RTX 2070 - €639
RTX 2080 - €849
RTX 2080 Ti - €1259
Dit is dus wat een monopoly doet.
De prijzen zijn tot daaraan toe, laat de echte specs nu maar eens zien.RobinNL schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:13:
[...]
Ik had hoge prijzen verwacht, maar dit...
RTX 2070 - €639
RTX 2080 - €849
RTX 2080 Ti - €1259
Als de RTX 2080 beter is dan de 1080ti vind ik het nog prima.
Geschatte verzending: 20/9
PC Specs
Zijn partners hier naar verwachting ook 100eu goekoper?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Founders Edition en overclocked?
AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x
RTX 2070:
-2304 Cuda Cores
-1410MHz base
-1620MHz boost
-1710MHz boost (FE)
-448 GB/s
Circa GTX1070Ti dus voor €600+. Reken er maar op dat die Pascal kaarten bijna op zijn hoor.
-2304 Cuda Cores
-1410MHz base
-1620MHz boost
-1710MHz boost (FE)
-448 GB/s
Circa GTX1070Ti dus voor €600+. Reken er maar op dat die Pascal kaarten bijna op zijn hoor.
Hmm, in de toekomst gaan we allemaal gebruik maken van het neurale netwerk van Nvidia? Zeker aan maandelijkse kosten gekoppeld (H/SaaS bléh).
Een woord: Waanzin. Totale WaanzinDaniëlWW2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:16:
RTX 2070:
-2304 Cuda Cores
-1410MHz base
-1620MHz boost
-1710MHz boost (FE)
-448 GB/s
Verwijderd
2e hands zijn er zeer veel in omloop dat kan nVidia nog weleens op gaan breken.DaniëlWW2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:16:
Reken er maar op dat die Pascal kaarten bijna op zijn hoor.
Ben ik blij met mijn 1070 Ti voor €350DaniëlWW2 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:16:
RTX 2070:
-2304 Cuda Cores
-1410MHz base
-1620MHz boost
-1710MHz boost (FE)
-448 GB/s
Wel via V&A gescoord, maar ik heb geen moeite met tweedehandse gpu's halen. Of andere pc componenten.
Die lui in het publiek proberen nog even te graspen (net als ik) na alle techno babble wat ze hier nu aan gaan hebben als hun top dollars hier nu aan uitgeven
[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2018 19:24 ]
PC Specs
Ik ben nog altijd in de Bay area (toevallig 5 dagen geleden nog bij de kantoren van Intel, AMD en Nvidia geweest). Misschien maar even snel een baan scoren voor een gratis GPU
.
Bij de aankondiging zeggen dat de werknemers een nieuwe turing krijgen....

Gaat het hele verhaal nou over de 2080ti? Wil na het zien van de prijzen liever weten wat de andere 2 kaarten doen. Als ik er 75 tflops op vooruit ga klaag ik ook niet
Verwijderd
ik vind de theorie wel indrukwekkend en de berekeningen er achter maar als ik het dan de praktijk zie in de demos dan wordt ik niet achterover geblazen.
Vaak zijn demo's als deze niet eens zo ideaal, juist omdat ze heel overdreven zijn. Ik zou het eerder over een paar jaar in een grote MMORPG willen zien. Een simpel voorbeeld uit het verleden (voor mij dan) zou WoW zijn in een stad als Orgrimmar. De vuurkolven en spells die licht geven zouden dan veel mooiere schaduws generen dan wat WoW vroeger had en zelfs met de huidige verbeterde graphics lang niet bij in de buurt kan komen.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:31:
ik vind de theorie wel indrukwekkend en de berekeningen er achter maar als ik het dan de praktijk zie in de demos dan wordt ik niet achterover geblazen.
Anders is er straks helemaal niemand waarvoor ze RTX demo's kunnen maken.TakeAway schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:26:
Bij de aankondiging zeggen dat de werknemers een nieuwe turing krijgen....
Ligt het aan mij, of is die nieuwe FE cooling stiekem toch wel strak en cool?

Lijkt wel veel op de coolers van EVGA.

[ Voor 54% gewijzigd door Deathchant op 20-08-2018 19:36 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Gezien de prijs zullen de prestaties er ook wel naar zijn.
Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i
Ziet er zeker strak uit, alleen vraag ik mij af waarom het logo verkeerd om zit.Deathchant schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:35:
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Ja?R-utger schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:36:
[...]
Ziet er zeker strak uit, alleen vraag ik mij af waarom het logo verkeerd om zit.

Volgens mij is dat goed om zo. Powerconnectors EINDELIJK weer aan de achterkant
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 20-08-2018 19:38 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Strakke videoband iddDeathchant schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:35:
[afbeelding]
Zal mij benieuwen wat MSI er van maakt.
Ik heb ongelijk, zag nog ergens een plaatje waar het groene RTX verkeerd om stond.
Maar nu al 2 foto's gespot waar het wel klopt
Maar nu al 2 foto's gespot waar het wel klopt
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
Eens maar het is meer een fundamentele verandering die de feel van een game uiteindelijk wel flink zal veranderen.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:31:
Ze proberen vrij technisch uit te leggen waarom dit nu zo bijzonder is. Het is iets wat je over paar jaar pas echt kunt waarderen denk ik.
Ben (was) een echte IQ whore maar verlang eigenlijk steeds meer terug naar de gameplay van oudere games.
Veel moderne games krijgen mij niet meer hooked helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2018 19:41 ]
PC Specs
Verwijderd
de eerste reference kaart die ik zou overwegen, ben benieuwd naar geluidsproductie en koelvermogen.Deathchant schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:35:
[afbeelding]
snap ik, ik zie het ook pas over een paar jaar echt relevant worden.Help!!!! schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:39:
[...]
Eens maar het is meer een fundamentele verandering die de feel van een game uiteindelijk wel flink zal veranderen.
Ze proberen vrij technisch uit te leggen waarom dit nu zo bijzonder is. Het is iets wat je over paar jaar pas echt kunt waarderen denk ik.
Of ik er nu speciaal een videokaart voor zou gaan kopen en mezelf mogelijk limiteren tot 60fps of minder... ik denk het niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2018 19:41 ]
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.
Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.
Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.