Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:23
https://forums.geforce.co...isplay-port-not-working-/

Dit fixed het voor sommigen schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
haarbal schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:55:
Zo te zien zijn er 6 memorychips aangesloten, en 2 niet, vreemd. Waarom zou er plek zijn voor 8?
Toettoetdaan schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:37:
[...]

Dat heb je goed gespot, ik vroeg me al af hoe ze die 192-bit bus gingen doen met 8 chips, maar jij hebt het antwoord al gevonden ;)

EDIT: Mischien zitten die 2 lege plaatsen er voor de GTX1060Ti, wat dan een hele brakke GP104 is.
-The_Mask- schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 08:54:
Het is normaal om een PCB te pakken van een andere kaart of zelfs vorige generatie, om de kosten te drukken. Hier zal dus ook iets vergelijkbaars zijn gedaan.
Volgens Charlie is het dus omdat de GTX1060 die nu rond gaat op een GP104 chip is gebaseerd in plaats van een GP106.
A couple of days before the unveiling of AMD’s RX 480 GPU, Nvidia delivered a doorstop to reviewers as a spoiler. By doorstop we mean a card without drivers, docs, MSRP, release dates, or performance numbers, they couldn’t even turn it on. If this sounds like a last-minute PR game to spoil a competitor’s real launch, you might be on to something. The lack of drivers is especially disconcerting considering that the card is simply a fused off GP104, not an actual GP106 die.
Bron: http://semiaccurate.com/2...-gp104-based-gt1060-real/

En:
Don’t expect this GT1060 to ever be a real part, just a press spoiler. SemiAccurate told you about the real GP106 last week, when that comes out expect it to ‘replace’ the GP104 based version while offering much lower performance and actual availability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een GP104 GTX 1060 zou goed kunnen, gaf ik al eerder aan, maar ik verwacht dit eerder voor een laptop GPU, maar:
Don’t expect this GT1060 to ever be a real part, just a press spoiler. SemiAccurate told you about the real GP106 last week, when that comes out expect it to ‘replace’ the GP104 based version while offering much lower performance and actual availability.
Dit lijkt mij heel sterk. Een GP104 GTX 1060 naar reviewers zenden en vervolgens een volledig andere kaart en GPU verkopen. Dan wordt de kaart namelijk volledig met de grond gelijk gemaakt in reviews (mag ik hopen) Dan hoop ik ook dat nVidia hier vies hard op aan gepakt wordt, pure oplichting in zo'n geval.

Maar als het wel gewoon een GP104 GPU wordt zowel reviewsample als ook retailexemplaren, dan kan het alleen maar een paperlaunch zijn. Ze kunnen gewoon nu al lang niet genoeg GP104's leveren voor de GTX 1070 en GTX 1080 en dan te bedenken dat een GTX 1060 veel meer verkocht zal worden omdat het in een veel interessanter prijssegment zit.

[ Voor 19% gewijzigd door -The_Mask- op 06-07-2016 17:18 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ga er maar gewoon vanuit dat als het zich zo voordoet dat nVidia er gewoon mee wegkomt en er hordes mensjes zijn die het goed praten :) Is het ooit al eens anders geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
madmaxnl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:19:
Ga er maar gewoon vanuit dat als het zich zo voordoet dat nVidia er gewoon mee wegkomt en er hordes mensjes zijn die het goed praten :) Is het ooit al eens anders geweest?
In ieder geval ten tijde van de Radeon 9800 Pro :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Toen draaide de nVidia marketing nog geen overuren en toen waren er nog geen hordes nVidia fanboys door dik en dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
NVIDIA GeForce GTX 1060 to cost 249/299 USD
http://videocardz.com/619...-1060-to-cost-249-299-usd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

madmaxnl schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 17:19:
En is het bij AMD zoveel anders? (betreft de fanboys)
Als ik naar de afgelopen nieuwsberichten kijk zijn die geen haar beter, kunnen een hoefijzer ook recht lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 14:37
Nemesizz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:47:
[...]

Als ik naar de afgelopen nieuwsberichten kijk zijn die geen haar beter, kunnen een hoefijzer ook recht lullen.
Inderdaad. Wat ik eigenlijk niet snap, waarom zou je een merk/spel etc. zo erg aanbidden dat je het te allen tijden gaat verdedigen? Ik heb dat echt nooit begrepen.

Ik heb zowel kaarten van AMD en van Nvidia gehad en altijd met plezier. Ik heb dit keer voor Nvidia gekozen ivm de shield console, voor het streamen naar de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De merken zien dat zelf graag. Denk aan groen vs rood. Apple was ook altijd bezig om Microsoft Windows als sullig weg te zetten en Mac als cool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:56
Sp3ci3s8472 in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137"

Vreemde dingen daar bij Nvidia. Vergelijk de Vulkan resultaten met de OpenGL resultaten (DotA 2 dus :P).

Met OpenGL presteert alles in groepjes: 1070/1080 zijn nagenoeg identiek, 970/980/980 Ti ook, 950/960 ook. Zit allemaal bijzonder dicht op elkaar.

Vervolgens zie je met Vulkan dat de prestaties omlaag gaan. Wat echter veel frappanter is, is hóe ze zakken. De 1080 verliest slechts 6,7%. Zou je denken dat de 1070 ook zoiets verliest. Niet dus, die verliest maar liefst 21,8%. Maxwell wordt helemaal eng, dan heb je het over 29% (960) tot 33,7% (980). Behalve dan weer de 980 Ti, die verliest slechts 16,1%.

Dat is volstrekt onlogisch; de 1070 en 1080 zijn dezelfde chip, met alleen wat uitgeschakelde clusters. Maar zelfs Maxwell en Pascal zouden niet zo veel mogen verschillen, het is immers dezelfde architectuur*. Dat de 980 Ti minder verliest dan de rest kan ik nog in komen; grotere chip, wellicht heft dat de een of andere bottleneck op. Maar de rest? :S

offtopic:
* Sorry, ik kan het nog steeds geen refresh noemen; GCN2/3/4 zijn ook geen refreshes van GCN, het zijn revisies. En het zijn zeker geen nieuwe architecturen. Pascal is gewoon Maxwell 3. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

Wat bedoel je?

Als je doelt op de hoeveelheid stroom uit het PCI Express slot bij de RX 480 dan is dat idd gewoon een domme keuze, die echter als het goed is morgen wordt opgelost via een driver update. Maar is dit nu echt een probleem in de praktijk? Nee aangezien elk normaal moederbord echt geen probleem mag hebben met die enkele watts meer.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
[...]

Mwah, het enige probleem dat er eigenlijk speelt is het verbruik van de RX480 in z'n algemeen. De verwachtingen waren toch wel echt dat ie een stuk zuiniger zou moeten zijn. Nu is verbruik zelf allemaal relatief gezien hij nog altijd makkelijk te koelen is en eveneens je stroomrekening hier ook niet van zal zweten. Het enige echte issue is dat men nu anders naar Vega gaat kijken, want van wat we weten op basis van de huidige kaarten (RX480/GTX 1080) is dat nVidia er een stuk beter voorstaat wat betreft het maken van een kaart met een grotere diesize (GTX 1080 Ti/Vega).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:14
Werelds schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:54:

Vreemde dingen daar bij Nvidia. Vergelijk de Vulkan resultaten met de OpenGL resultaten (DotA 2 dus :P).

Met OpenGL presteert alles in groepjes: 1070/1080 zijn nagenoeg identiek, 970/980/980 Ti ook, 950/960 ook. Zit allemaal bijzonder dicht op elkaar.

Vervolgens zie je met Vulkan dat de prestaties omlaag gaan. Wat echter veel frappanter is, is hóe ze zakken. De 1080 verliest slechts 6,7%. Zou je denken dat de 1070 ook zoiets verliest. Niet dus, die verliest maar liefst 21,8%. Maxwell wordt helemaal eng, dan heb je het over 29% (960) tot 33,7% (980). Behalve dan weer de 980 Ti, die verliest slechts 16,1%.

Dat is volstrekt onlogisch; de 1070 en 1080 zijn dezelfde chip, met alleen wat uitgeschakelde clusters. Maar zelfs Maxwell en Pascal zouden niet zo veel mogen verschillen, het is immers dezelfde architectuur*. Dat de 980 Ti minder verliest dan de rest kan ik nog in komen; grotere chip, wellicht heft dat de een of andere bottleneck op. Maar de rest? :S

offtopic:
* Sorry, ik kan het nog steeds geen refresh noemen; GCN2/3/4 zijn ook geen refreshes van GCN, het zijn revisies. En het zijn zeker geen nieuwe architecturen. Pascal is gewoon Maxwell 3. Klaar.
Met vulkan is een 1080 ~20% sneller dan een 1070, Een 980 ~13% sneller dan een 970. Ten opzichte van elkaar gewoon normaal als je naar de specs kijkt.

Onder opengl gedragen de 980, 970, 960 en 950 zich ook gewoon normaal ten opzichte van elkaar. Alleen de snelle kaarten zitten denk tegen een 100 fps limit of een cpu limit aan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:54:

Kijk je nu naar performance/watt? Ja dat lijkt mij logisch. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41
Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:59:
[...]

. Het enige echte issue is dat men nu anders naar Vega gaat kijken, want van wat we weten op basis van de huidige kaarten (RX480/GTX 1080) is dat nVidia er een stuk beter voorstaat wat betreft het maken van een kaart met een grotere diesize (GTX 1080 Ti/Vega).
Is dat zo? Ik krijg meer het idee dat ze yield problemen hebben want de grote aantallen verschijnen niet. De kreupele versie zou dan misschien de 1060 worden, en misschien hebben ze in overvloed.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

Nemesizz

Untouchable

-The_Mask- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 12:55:
[...]

Wat bedoel je?

Als je doelt op de hoeveelheid stroom uit het PCI Express slot bij de RX 480 dan is dat idd gewoon een domme keuze, die echter als het goed is morgen wordt opgelost via een driver update. Maar is dit nu echt een probleem in de praktijk? Nee aangezien elk normaal moederbord echt geen probleem mag hebben met die enkele watts meer.
Ik bedoel niet alleen het verbruik of dat gedoe met het PCI-e slot, gewoon in het algemeen.
Ze weten alles op een of andere manier wel weer zo een draai aan te geven dat het bij hun merk niet zo erg is, maar bij de tegenpartij ineens wel.

Bijvoorbeeld iets lulligs als dat gedoe met die ventilatorsnelheid die ging 'pulsen' (snel > langzaam > snel > langzaam) bij de GTX1080. "Ja dat heeft nVidia wel vaker" "nVidia frituurd wel vaker kaarten, komt bij AMD nooit voor" enz enz. Zijn ze natuurlijk die 1e release van de Crimson driver vergeten die de fan uitschakelde bij sommige kaarten (als je dat als reactie zou geven sta je op de frontpage meteen op -1...want je zegt iets wat niet in hun straatje pas).

Vind fanboys van beide kampen overigens bloed irritant, door die lui kun je geen een fatsoenlijke discussie of opmerking meer maken bij een nieuwsbericht. De laatste nieuws berichten van zowel AMD als nVidia word vaak de grootste onzin als +3 aangemerkt, maar als je ietsje kritisch bent word je meteen de mond gesnoerd met een veelvoud van -1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Nemesizz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:15:
Vind fanboys van beide kampen overigens bloed irritant, door die lui kun je geen een fatsoenlijke discussie of opmerking meer maken bij een nieuwsbericht. De laatste nieuws berichten van zowel AMD als nVidia word vaak de grootste onzin als +3 aangemerkt, maar als je ietsje kritisch bent word je meteen de mond gesnoerd met een veelvoud van -1's.
Ja, het modden bij amd/nvidia nieuws is verschrikkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
winwiz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:14:
[...]

Is dat zo? Ik krijg meer het idee dat ze yield problemen hebben want de grote aantallen verschijnen niet. De kreupele versie zou dan misschien de 1060 worden, en misschien hebben ze in overvloed.
Ze zijn toch zat leverbaar? Ik zie dag in dag uit veel websites met videokaarten op voorraad. Dat er dan mensen zijn die alleen de Asus willen, tja. Daarbij verbeteren de yields over de tijd over het algemeen door het proces te optmaliseren. Het verbruik kost je wat meer werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nemesizz schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:15:
[...]

Gewoon niet te veel op de frontpage posten, niveau is daar sowieso laag.
Paprika schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:19:
[...]

Ze zijn toch zat leverbaar? Ik zie dag in dag uit veel websites met videokaarten op voorraad. Dat er dan mensen zijn die alleen de Asus willen, tja. Daarbij verbeteren de yields over de tijd over het algemeen door het proces te optmaliseren. Het verbruik kost je wat meer werk..
Kijkend in de pricewatch, nee het is nog steeds beroerd en ook alleen de Founders Edities hebben de "juiste" prijs. Custom versies zitten echter ook nog steeds veel te hoog en eerder rond het niveau Founders Editie of zelfs hoger i.p.v. een stuk lager.

[ Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2016 13:28 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-The_Mask- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:25:
[...]
Kijkend in de pricewatch, nee het is nog steeds beroerd en ook alleen de Founders Edities hebben de "juiste" prijs. Custom versies zitten echter ook nog steeds veel te hoog en eerder rond het niveau Founders Editie of zelfs hoger i.p.v. een stuk lager.
Tja, ik kijk niet naar de Nederlandse winkels. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verreweg de meeste Nederlanders wel, lang niet iedereen gaat zijn videokaart in het buitenland komen. Vooral voor een videokaart zou ik dat zelf ook niet zo snel doen. Problemen met videokaarten is toch wel iets veel voorkomens. Coil whine, defect binnen garantie, etc niet handig als je hem dan naar de UK of DE moet sturen.

[ Voor 79% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2016 13:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:08:
[...]

Met vulkan is een 1080 ~20% sneller dan een 1070, Een 980 ~13% sneller dan een 970. Ten opzichte van elkaar gewoon normaal als je naar de specs kijkt.

Onder opengl gedragen de 980, 970, 960 en 950 zich ook gewoon normaal ten opzichte van elkaar. Alleen de snelle kaarten zitten denk tegen een 100 fps limit of een cpu limit aan.
CPU limit lijkt me niet, dat zou juist met Vulkan niet het geval mogen zijn. GPU limit dacht ik zelf, maar dat verklaart niet waarom de verschillen zo klein zijn bij OpenGL en zo groot bij Vulkan.

En onder OpenGL gedraagt Maxwell zich ook niet natuurlijk; de 960 zit daar 5,5% boven de 950, dat is te weinig. De 980 7,6% boven de 970, ook dat is te weinig

Er klopt in elk geval iets niet, volgens mij is Nvidia's Vulkan driver bijzonder brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:45:
[...]

CPU limit lijkt me niet, dat zou juist met Vulkan niet het geval mogen zijn. GPU limit dacht ik zelf, maar dat verklaart niet waarom de verschillen zo klein zijn bij OpenGL en zo groot bij Vulkan.

En onder OpenGL gedraagt Maxwell zich ook niet natuurlijk; de 960 zit daar 5,5% boven de 950, dat is te weinig. De 980 7,6% boven de 970, ook dat is te weinig

Er klopt in elk geval iets niet, volgens mij is Nvidia's Vulkan driver bijzonder brak.
Cpu limit met opengl, gpu limit met vulkan, zou kunnen toch? Maar goed, wil hij uberhaupt boven de 100 fps?

En moeten we bij lowlevel api's niet met de boze vinger naar de developer wijzen, die niet eens de performance van opengl kan evenaren? Luie donders! :P Ga eens even optimaliseren voor kleine kepler, grote kepler, maxwell 1, 2, pascal, gcn 1, 2, 3 en 4. chop chop! Oh, en de intel chips graag. Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:52:
[...]

Cpu limit met opengl, gpu limit met vulkan, zou kunnen toch? Maar goed, wil hij uberhaupt boven de 100 fps?

En moeten we bij lowlevel api's niet met de boze vinger naar de developer wijzen, die niet eens de performance van opengl kan evenaren? Luie donders! :P Ga eens even optimaliseren voor kleine kepler, grote kepler, maxwell 1, 2, pascal, gcn 1, 2, 3 en 4. chop chop! Oh, en de intel chips graag. Danku.
Hahaha :+

Zou kunnen ja, dat ze bij OpenGL tegen een CPU limiet aanlopen. Echter zie ik dan dus weer niet in hoe de 960 zo dicht op de 950 kan zitten, de 980 zo dicht op de 970 (en 980 Ti op 980)...maar de 970 ten opzichte van 960 dan wel weer klopt ;)

En ja, tuurlijk ligt een groot deel van de verantwoordelijkheid hier bij Valve. Maar ik betwijfel of DotA iets doet waar Nvidia niet mee overweg zou kunnen. Met andere woorden, waarom zou een 480 het dan ineens zo veel beter doen maar een 970 niet?

Valve en "AMD sponsored" geloof ik niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Veel games in dit soort genres cappen de framerate i.v.m. de wijze waarop ze de tickrate bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:41
Nvidia kondigt GeForce GTX 1060 aan: adviesprijs van $249

https://nl.hardware.info/...-aan-adviesprijs-van-$249

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Werelds schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:45:
[...]

AMD laat een schril contrast zien tussen OpenGL en Vulkan. AMD is nooit een goeie geweest met OpenGL, dat lag nVidia altijd al beter. Enfin, Vulkan haalt gewoon aanzienlijk meer uit je videokaart, zeker in het geval van AMD. Ook voor nVidia is er nog altijd winst. AMD heeft DX12 en Vulkan gewoon goed voor elkaar, de enige DX12 game die moeilijk doet is Tomb Raider, maar goed that's the way it's not meant to be played by non nVidia buyers.

Eens kijken wat Doom straks op Vulkan doet. Dan kunnen we al wat meer zeggen over Vulkan en de prestaties van AMD en nVidia hiermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

Verschillende GTX 1060's

Reference:
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/ZeBSLQbQYCTUewnitXxHDcI8/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/0ka7XGhgSEDdbP97x79SpHAi/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/uDuh0yEwZrgxB6N9CboOGWph/medium.jpg
Je ziet de fan header hierboven met links en rechts van de fanheader de draden van de PEG connector welke aan het PCB zitten gesoldeerd. Ik vind dat maar een vreemde oplossing. :p VRM is maar 3+1, maar kan uitgebreid worden, mocht een custom partner het reference PCB pakken en een andere koeler plaatsen.
https://www.techpowerup.c...ders-edition-pcb-pictured

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/CRWtKvSvDnepaGg0p2OsYFj9/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/EfKEvKUXinNCchKRIHBxGOYs/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/b8cHYsM0B5MysVahiNMqhaRR/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/v14diE2TxBuDA4iFBAVLFLnE/medium.jpg
http://www.nordichardware...llt-pa-radeon-rx-480.html

Inno3D iChill X2
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/uqyyB7mkpSgOU2WMRaGTq1v9/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/HVuhwfJqrG5cJJTsXlhBykxV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Lmoqazj76Gkct9dWd6sCok8b/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/3M9bvMSuLo920HPIHuHqd8jF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/pwAisqGs7fI1wjoHk46rejcG/medium.jpg
http://videocardz.com/619...x3-and-gaming-oc-detailed

MSI Gaming
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/C5Os6U3lwrvBSeHyrpCQqaOm/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/lxeHHboheKlqA81svqrSnrmL/medium.jpg
http://www.tomshardware.c...tx-1060-launch,32214.html

Gigabyte G1 Gaming
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/wRWubEkEQjfumPFtiILO7Uxd/medium.jpg
http://videocardz.com/619...eforce-gtx-1060-g1-gaming

Nu afwachten wat we echt gaan zien. Komen er GP106 GTX 1060's in de winkel of hebben we straks ook GP104's omdat de GP106 nog niet in mass productie is. Misschien is de reden dat SLI niet ondersteund wordt ook wel juist hierdoor. Eerst de GP104 chip door veel defecte chips en een GP106 welke nog niet gereed is en later de GP106 doordat er veel minder defecte GP104 chips zijn en de GP106 in massa productie zit. Maar twee verschillende GPU's in SLI kan niet, daarom maar geen SLI connector zodat het sowieso niet mogelijk is om twee verschillenden in SLI te plaatsen.

[ Voor 130% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2016 23:09 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
ASUS heeft drie versies van de GTX1060 op twitter laten zien.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cmw5UDsXYAIA149.jpg
Tweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Wie kan de lompste koeler op een 120W kaart schroeven. 8)7

Als je naar de foto's van de gp106 kijkt lijkt hij boven de 200 vierkante mm te zitten. Als hij vergelijkbaar presteert met de polaris valt de voorsprong die nvidia heeft in performance/chipgrootte dus wel mee. Al verbruikt pascal natuurlijk veel minder.

Ik zit stiekem een beetje te hopen op een prijzenoorlog, maar met de huidige voorraden zal dat wel even op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
haarbal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:00:
Dat ze daar maar weer een 2,5 slot koeler opzetten, heerlijk stil & koel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 07-07-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:23
GTX 1070, geen 1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:50
Dat 1060 pcb :o

Wat een "beun" oplossing voor een retail product van een premium *kuch* fabrikant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
haarbal schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:00:
Ja een beetje overkill soms.
SmokingCrop schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:20:
[...]
Dat ze daar maar weer een 2,5 slot koeler opzetten, heerlijk stil & koel ;)
Dat kan prima met een veel kleinere koeler, het hoeft absoluut niet zo extreem. Drie fans is al helemaal nutteloos. Marketing en lomp zijn in mijn ogen dan ook betere woorden voor zoiets.
Zeker, niet een GTX 1070 PCB gepakt? Dit is namelijk de Google Drive van Inno3D HongKong.
https://drive.google.com/...h5NmpmMXNMYzg&usp=sharing

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 07-07-2016 23:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:16:
[...]
Dat kan prima met een veel kleinere koeler, het hoeft absoluut niet zo extreem. Drie fans is al helemaal nutteloos. Marketing en lomp zijn in mijn ogen dan ook betere woorden voor zoiets.
"prima" kan altijd beter. Als je twee fans aan 600 RPM kan laten draaien tijdens full load ofzo, dan heb je pas echt een stil systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Met SLI connectors wordt die kaart niet goedgekeurd door NV en mag die niet verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
The Source schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:20:
Met SLI connectors wordt die kaart niet goedgekeurd door NV en mag die niet verkocht worden.
Misschien zet inno3d iemand met een beitel aan het eind van de lopende band :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SmokingCrop schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:19:
[...]

"prima" kan altijd beter. Als je twee fans aan 600 RPM kan laten draaien tijdens full load ofzo, dan heb je pas echt een stil systeem.
Zulke kleine dunne fans hoef je niet op 600 RPM te laten draaien om onhoorbaar te zijn. 600 RPM kan al onhoorbaar zijn bij een high-end 120mm fan.

Daarnaast heeft de grote van de koeler natuurlijk ook helemaal niet iets te maken met hoe goed een koeler is. Kijk maar naar zoiets als de Asus Strix op de GTX 1080 waarbij maar drie heatpipes van de vijf de GPU raken. Leuk zo'n grote koeler, maar het kan stukken kleiner zonder minder te zijn bij een goed ontwerp.

Daarom lomp en marketing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 23:23:
[...]
Zulke kleine dunne fans hoef je niet op 600 RPM te laten draaien om onhoorbaar te zijn. 600 RPM kan al onhoorbaar zijn bij een high-end 120mm fan.
Dan gebruik je je pc in een luidere omgeving dan mij ;)
Het verschil tussen 25% (625rpm) en 21% (525rpm) vind ik duidelijk hoorbaar bij m'n Palit GTX 1070 GameRock (PC staat naast me op de grond). Dat is van lekker stil naar onhoorbaar.

https://www.computerbase....-lautstaerke-beim-spielen
Scoort erg sterk met 970 RPM, maar ik heb hem onder load toch nog wat lager gezet met 875 RPM. Temperatuur gaat dan wel naar 75°C na lange tijd, maar is toch een stuk stiller weer.

[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 07-07-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee niet omgeving, maar mijn PC is niet extreem gericht op stilte.

Dat je ze hoort zegt meer over het ontwerp en de fans dan over iets anders. Je kan heel veel doen om het geluidsniveau te reduceren. Vorm van de fans in meerdere opzichten, maar ook de heatsink en de afstand tussen beide. Een goed ontwerp en goede fan moet gewoon onhoorbaar kunnen zijn. Daarnaast is het natuurlijk ook nog zo dat hoe meer fans je hebt op dezelfde snelheid hoe meer geluid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ik maar wacht voordat ik bestel. Ben aan het twijfelen tussen een 1060 en een r9 480. Ik zal ook premier pro gebruiken dus daar heeft 1060 meer profijt als ik het goed hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:37
Wanneer kunnen we Ansel eigenlijk verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eindelijk kom ik wat relevante real world compute testjes tegen met een gpu renderer;
Vladimir Koylazov from Chaos Group shows test results of the latest Geforce 1080 graphics card.

See the results of GTX 1080 running some scenes through it with V-Ray RT GPU. On average, it looks like the GTX 1080 is about as fast as a Titan X and about 25% faster than a GTX 980. For denoising however, using latest 3.40 release, the GTX 1080 is about twice as fast as the Titan X.

As Vladimir Koylazov writes: "Two big bonus points of the GTX 1080 are that it is a lot cheaper than a Titan X and uses less power."
Afbeeldingslocatie: http://www.evermotion.org/files/tutorials_content/uploads/gtx1080_performance.PNG

voor wie het boeit :) ik had hem eigenlijk wel iet sneller dan een titan x gehoopt...

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 12-07-2016 10:27 ]

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
Zal mezelf even crossquoten/-linken:
Werelds schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:50:
Even iets anders: https://bethesda.net/#en/...t-now-live/2016/07/11/156 en https://community.bethesda.net/thread/54585

Ben eens benieuwd of het verschil gaat maken, duurt vast niet lang voordat sites benchmarken.

En AC alleen voor AMD GPU's ;)
Mijn mening: Werelds in "CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137"

Blijft maar lekker op OpenGL zitten als je Nvidia hebt. Loopt veel soepeler, frame pacing is ruk met Vulkan. En je wint er geen donder mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41

XanderDrake

Build the future!

Heeft iemand al ergens een round up gevonden over GTX 1070's met 3rd Party coolers en stock OCs? Ik mis een beetje het overzicht!

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 12-07-2016 07:00 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
https://www.computerbase....an-benchmarks-amd-nvidia/

Nou, Nvidia? Waar is die AC support? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 10:40
Waarom nemen ze bij Computerbase de 1080 niet mee in de vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Wellicht geen exemplaar tot hun beschikking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zou goed kunnen, maar je kunt het wel uitrekenen, een GTX 1080 is zo'n 22% sneller boven een GTX 1070 volgens zowel TechPowerUp als ook ComputerBase, daarmee komt die dus net enkele procenten boven Fury X uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 23:01

Format-C

Tracing Rays

3GB Versie van de GTX1060 krijgt minder shaders?

:o :|

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 13-07-2016 09:49 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Zouden ze die niet gewoon 1050 noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
nu weet ik niet op Doom representatief is, maar zoja ziet dat er niet zo best uit voor nVidia: de GTX1070 is slechts 11% sneller dan een RX480, het prijsverschil...
als Vulkan de toekomst wordt moet nVidia dringend z'n huiswerk gaan maken

@The_Mask
als de GTX1080 maar net beter eindigt als een FuryX (vorige generatie) in de nieuwe games, mogen ze binnenkort alle reviews herschrijven

ik zou zo denken dat nVidia perse voor de zomer op de markt wou met deze generatie, want de bubbel zou wel eens kunnen klappen (het is dan maar 1 spel, maar id Tech 6 zal toch nog wel eens gebruikt worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de GTX1070 maar 11% sneller is dan een RX480 hoeveel sneller is een GTX 1070 sneller dan een GTX 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:40:
Als de GTX1070 maar 11% sneller is dan een RX480 hoeveel sneller is een GTX 1070 sneller dan een GTX 1060.
Waarschijnlijk iets kleiner dan het verschil tussen de RX480 en 1070 in OpenGL/DX11, dus een stuk groter dan met Vulkan/DX12.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:45:
[...]

Waarschijnlijk iets kleiner dan het verschil tussen de RX480 en 1070 in OpenGL/DX11, dus een stuk groter dan met Vulkan/DX12.
Dus in DX12 zou een GTX 1060 slechter zijn dan een R9 480X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 19:42

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:52:
[...]

Dus in DX12 zou een GTX 1060 slechter zijn dan een R9 480X?
Daar ga ik wel vanuit, tenzij ze het specifiek met de 1060 dat verbeterd hebben. Het hangt ook af van de game uiteraard en of deze van asynchronous computing gebruik maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Gundogan op 13-07-2016 10:56 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:40:
De 1060 heeft 2/3 van de shaders en 3/4 de memorybandbreedte. Dus iets tussen die 2 in, ~0,7?

Stel de 1060 is 0,7x de 1070, de 1070 is 11% sneller dan de 480, zoals bij computerbase dan is de 1060 dus 78% van een 480.

Als meer spellen zo uitvallen zal arme nvidia hun prijzen misschien moeten verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
catfish schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:24:

@The_Mask
als de GTX1080 maar net beter eindigt als een FuryX (vorige generatie) in de nieuwe games, mogen ze binnenkort alle reviews herschrijven
Een goede review kijkt nu al veel naar DirectX12 en Vulkan. Niemand koopt immers een nieuwe videokaart voor alleen huidige en oude games. Dus een groot deel van de review over DirectX 12 en Vulkan laten gaat lijkt mij zeer belangrijk en veel interessanter, zullen immers vlot meer games komen met DX12 en Vulkan binnen één à twee jaar en zolang wordt meestal wel gedaan met een videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

-The_Mask- schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Een goede review kijkt nu al veel naar DirectX12 en Vulkan. Niemand koopt immers een nieuwe videokaart voor alleen huidige oude games. Dus een groot deel van de review over DirectX 12 en Vulkan laten gaat lijkt mij zeer belangrijk en veel interessanter, zullen immers vlot meer games komen met DX12 en Vulkan binnen één à twee jaar en zolang wordt meestal wel gedaan met een videokaart.
Mee eens, momenteel 8 DX12 games en 3 Vulkan games en en staat een hele baklijst op de planning.

Als Doom 4 de trend gaat zetten wat betreft de performance tussen AMD en Nvidia. Let wel dat Nvidia al een behoorlijk lange tijd bezig is met ID Software om aan Vulkan te werken. Ze lieten bij de launch van Doom 4 de GTX1080 zien die Vulkan draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Was dit al eerder tegengekomen maar had het hier nog niet gezien en het speelt al sinds de release van de 10 serie.

https://forums.geforce.co...atency-and-stuttering/16/

Wordt waarschijnlijk met de volgende driver gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik vindt het eerder wat te vroeg om nu al te veel naar DX12 te kijken. In het verleden is de adoptie van dx9 naar dx10+ niet bepaald snel gegaan. Wellicht dat het nu wat makkelijker is. Maar de economische levensduur van een videokaart is iets van 1.5-2 jaar*. Tegen die tijd zijn er wellicht toch wel weer een paar driver hacks en API's a la gameworks die niet te voorspellen effecten op de prestaties hebben.

Persoonlijk zou ik dus vooral kijken naar de games die je nu wilt spelen. Je kunt altijd over 1.5 jaar je videokaart verkopen en een nieuwe halen mocht het echt niet bevallen.

*Dat was de afgelopen generatie helaas een stuk langer. Ik hoop dat het tempo weer omhoog gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 15-07-2016 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
CPU's en videokaarten gaan tegenwoordig veel langer mee, 1,5 à 2 jaar is echt niet meer realistisch voor waarschijnlijk meer dan 95% van de mensen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
dx10 is niet vergelijkbaar, dx10 kwam uit met vista en we weten allemaal nog hoe goed vista werd ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
DX10 is niet te vergelijken met DX12.

Met 10 kwamen een hoop hardware vereisten en een stevige verandering in de API pipeline. Niet in het minst dat DX10 niet kon werken op fixed pipelines, waardoor je een heel recente GPU moest hebben om er überhaupt iets mee te kunnen. Combineer dat met een OS dat (onterecht :P) een hoop gezeik over zich heen kreeg en de playerbase was heel klein.

Met DX11 was dat al heel anders. We zitten dan twee jaar later en feature levels zijn gemeengoed, waardoor support voor bepaalde features heel eenvoudig te controleren is. Een veel groter deel van de playerbase had inmiddels ook minimaal DX10 hardware; DX11 kan gewoon op DX10 hardware draaien in een soort van compatibility mode. Adoptie was dus ook een heel stuk sneller - het heeft maar 1,5 jaar geduurd voordat de eerste DX11-only game uit kwam.

DX12 zit in een nog veel gunstigere positie. De API kan gewoon gebruikt worden met hardware tot maar liefst 4 jaar terug. Win je dan iets aan performance of features? Nee, maar dat hoeft ook niet per se. Nog belangrijker is dat het in tegenstelling tot DX10 een hoop voordelen en nieuwe mogelijkheden met zich mee brengt. Dat had DX10 niet; de API werd alleen maar zwaarder en bracht vrijwel niets dat niet ook met 9.0c kon. DX11 had wel een hoop nieuwe dingen, wat ook de adoptie sneller maakte.

Ik denk dat juist nu DX12 een belangrijk argument is voor veel mensen, omdat de gemiddelde levensduur van een videokaart nu eerder op 3-4 jaar ligt. Er zijn veel minder mensen die steevast binnen 2 jaar upgraden. Zelfs ik loop inmiddels tegen de 2 jaar aan met m'n 970. Dat is deels omdat de nieuwe kaarten minder interessant zijn dan vroeger, deels omdat games niet veel nieuws vereisen en deels vanwege de consoles.

Er zijn nog ontzettend veel mensen die met name op een Southern/Sea Islands kaart zitten, of GK110. GK104 is een stuk zeldzamer inmiddels. Voor die mensen is DX12 een gigantisch argument, want als ze nu geen aandacht aan DX12 besteden zullen ze hun upgrade cycle moeten verkorten, iets wat velen van hen niet willen.

Daar schaar ik mezelf ook onder; ik wil heel graag een upgrade van m'n 970. Ik heb een 120 Hz monitor als hoofdscherm, met daarnaast twee 60 Hz schermen voor een triple-monitor setup. Daar kan ik echt wel wat meer kracht voor gebruiken. Een GM200 vond ik het niet waard qua prijs. GP104 is qua performance sprong niet zo heel veel meer en de prijs die daar aan vast hangt is natuurlijk knap waardeloos. De belangrijkste reden dat ik voorlopig bij m'n 970 blijf is echter het feit dat ik weet dat Pascal niet veel met DX12 kan. Leuk, ze hebben ROVs en CR, maar dat zijn juist de dingen die voorlopig nog niet gebruikt worden. CR in Maxwell is het niet waard omdat dat niet nauwkeurig genoeg is op Tier 1; Pascal zit op Tier 2. Primaire doel van ROVs is OIT, iets waar AMD al jaar en dag hardware voor heeft en dat kun je in DX12 gewoon direct aanspreken met Shader Intrinsic Functions. Daar heb je dus weinig voordeel mee ten opzichte van AMD.

Wat mij echter zorgen baart is het feit dat de belangrijkste punten van DX12 (lagere overhead en AC) teniet worden gedaan doordat Nvidia juist een dikkere driver nodig heeft dan AMD. Dat betekent dat wanneer games wat zwaarder gebruik maken van DX12 (het beetje AC dat we nu in games zien is het topje van de ijsberg), Pascal z'n voorsprong zou kunnen verliezen. GCN3/4 vegen nu al de vloer aan met Maxwell en komen vaak akelig dicht bij zelfs de 1080.

Dus nee, ik ben het er niet mee eens dat het te vroeg is om naar DX12 te kijken. We hebben nu al 14 games met DX12 support, daar komen er dit jaar nog een stuk of 10 bij. Met MS die hun Xbox games zogezegd allemaal naar Windows gaat brengen (eerst zien ;)) kun je er donder op zeggen dat die allemaal DX12 zullen ondersteunen. Frostbite heeft al DX12 ondersteuning en die engine wordt voor elke grote EA game gebruikt; niet in het minst BF1 over een paar maanden, maar ook FIFA en dergelijke. Deus Ex en Watch_Dogs zijn ook niet de minste titels, komen ook allebei dit jaar nog met DX12.

Juist voor de meeste mensen is het nu extreem belangrijk om naar DX12 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-09 13:31
Iemand een idee hoelaat de reviews van de 1060 online komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
3 uur 's middags hier is de normale tijd welke nVidia meestal gebruikt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
9 am EST, wat inderdaad 15 uur onze tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ah oke, top. Dank voor de snelle antwoorden. Ben dat speculeren van de prestaties al een beetje beu 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Dit zou de eerste moeten zijn: http://www.hkepc.com/1425...9%BB%E5%A0%B4/page/7#view

(Kunnen we lekker de laatste 3 uur overbruggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
http://maxict.nl/product/...-nvd-gtx-1060-gaming-x-6g en dan te bedenken dat MaxICT meestal de aller goedkoopste en laagste prijzen heeft in het begin, ook al kunnen ze vaak niks leveren voor die prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:41:
http://maxict.nl/product/...-nvd-gtx-1060-gaming-x-6g en dan te bedenken dat MaxICT meestal de aller goedkoopste en laagste prijzen heeft in het begin, ook al kunnen ze vaak niks leveren voor die prijs.
staat nu op 310

Azerty heeft een niet leverbare kaart voor 300
https://azerty.nl/8-6867-945518/asus-turbo-gtx1060-6g.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:29
Pfff, prijzen zijn momenteel nog steeds eigenlijk te gek voor los te lopen, men begint 250 dollar zelf goedkoop te noemen (men schat dus eerder 299 dollar)..

We spreken hier nog steeds over een 60 range videokaart. Dat deze even snel was als de high end kaart van 2 jaar geleden who cares tis niet omdat de vooruitgang een paar jaar op z'n gat lag je daarna plots de prijzen met een 100 dollar/euro de lucht in kan gooien (blijkbaar dus wel .. )

Het erge is dat eigenlijk niemand daar echt iets op aan te merken heeft maar het gewoon normaal vindt. En ja vergeleken met de 960 is dit eindelijk weer een deftige kaart, maar dan vergelijk je dan ook met een 960 :|
Eerlijk is eerlijk op hogere resoluties is er wel een grote vooruitgang gemaakt (zie 760 vs de 1060) maar het was toendertijd al bekend dat nVidia kaarten slecht waren in de hogere resoluties (AMD deed het toendertijd daarin een stuk beter).

Soit als je het kan zou ik gewoon wachten tot de volgende generatie van kaarten --> Weten we direct hoe de dx12/Vulkan story zal lopen. En zijn misschien de prijzen weer wat gezakt tot er wat normaler niveau.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon2610
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-01-2021
haarbal schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:24:
[...]

staat nu op 310

Azerty heeft een niet leverbare kaart voor 300
https://azerty.nl/8-6867-945518/asus-turbo-gtx1060-6g.html
Ex btw, inclusief is ie 375,21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
lightdestroyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:25:
We spreken hier nog steeds over een 60 range videokaart.
Eigenlijk is de GTX 1080 de GTX 1060... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:29:
[...]
Ik kijk naar incl. btw prijzen.
doh!

.... en de goedkoopste 980 is nog 380...

[ Voor 12% gewijzigd door haarbal op 19-07-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:13

Rick-Jan

always connected

Bij Caseking op voorraad, en voor betere prijzen. Twijfel..
https://www.caseking.de/p...n/nvidia/geforce-gtx-1060

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Paprika schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:29:
[...]

Eigenlijk is de GTX 1080 de GTX 1060... ;)
Ssst dont make it worse ;)
Blijkbaar is bigger == better ..
Momenteel daar betaal je daar 50 euro minder voor de mini/compacte varianten...

Raar vroeger was men juist blij als een grafische kaart wat minder ruimte in beslag nam :+

[ Voor 54% gewijzigd door lightdestroyer op 19-07-2016 15:34 ]

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Zo, weer wat karma punten binnengesprokkeld door even alle GTX 1060's toe te voegen die al op de website van de fabrikant staan (MSI, evga, gainward, palit, pny, zotac) :+
Asus, Gigabyte en KFA2 zijn te laat.. :>

edit: Asus nu ook toegevoegd, al is het weer de vraag of die kaart een 6 of 8pin connector heeft.. (foto's zijn bijna altijd zonder die voedingsconnector en staat niet op specs pagina.. why Asus.. }:O )

edit: Gigabyte ook toegevoegd (en die slecht ingevulde G1 Gaming aangepast)

[ Voor 67% gewijzigd door SmokingCrop op 19-07-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Het kiezen is er niet makkelijker op geworden, dit vat het goed samen:
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1060/images/perfdollar_2560_1440.png
Mischien moet ik een niet-moeilijk-doen marge gebruiken, gewoon kiezen wat het meeste aanspreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Toettoetdaan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:38:
Mischien moet ik een niet-moeilijk-doen marge gebruiken, gewoon kiezen wat het meeste aanspreekt ;)
Gewoon voor een kaart gaan met 3 fans die absoluut nodig zijn om die 120watt gpu onder controle te houden :+
Krijg je tenminste "waar" voor je geld (aka fans).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:12
Toettoetdaan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:38:

Tja, maar in DX12 heeft de 480 een klein voordeel. Ik ben benieuwd hoe de custom 480s het gaan doen. En hoe duur die gaan worden.

Lijkt mij dat de 1060 uiteindelijk gewoon een slechte koop gaat worden in vergelijking met de 480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Knap werk van Nvidia. GP106 lijkt daadwerkelijk iets betere IPC te hebben. Niet veel, maar net genoeg.

Alleen jammer van de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
lightdestroyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:40:
[...]

Gewoon voor een kaart gaan met 3 fans die absoluut nodig zijn om die 120watt gpu onder controle te houden :+
Krijg je tenminste "waar" voor je geld (aka fans).
liefst met 8 en 6 pin.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jAs0cAC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
Zeara schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Tja, maar in DX12 heeft de 480 een klein voordeel. Ik ben benieuwd hoe de custom 480s het gaan doen. En hoe duur die gaan worden.

Lijkt mij dat de 1060 uiteindelijk gewoon een slechte koop gaat worden in vergelijking met de 480.
Behalve als je meer dan 1 scherm hebt aangesloten, dan heb je momenteel tot amd die "bug" die er blijkbaar al een paar generaties in zit corrigeert eigenlijk weinig keuze (behalve als verbruik en warmte je niets kan schelen)
Daarentegen als je momenteel zo'n mooi 120hz koreaans scherm hebt, heb je ook niet veel keuze >:)

Dusja wat voor de ene een slechte koop zal zijn, zal voor de andere een triviale beslissing weze ..
uiteindelijk zal veel van de prijzen afhangen.
Oooh en ik maar denken dat die 8 pin en 6+1 fases al overkill waren ..
God AMD engineers moeten super zijn met hun schamele 1x 6 pin hun veel meer zuipende kaarten te kunnen aandrijven :P

[ Voor 19% gewijzigd door lightdestroyer op 19-07-2016 16:45 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:48:
Knap werk van Nvidia. GP106 lijkt daadwerkelijk iets betere IPC te hebben. Niet veel, maar net genoeg.
Geen betere IPC, de schaling van de GTX 1080 is gewoon niet zo goed, die heeft een beetje een bottleneck.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:56:
[...]

Geen betere IPC, de schaling van de GTX 1080 is gewoon niet zo goed, die heeft een beetje een bottleneck.
Ik vergeleek hem dan ook niet met de 1080, maar met de 980 ;)

De 1070 schaalt wel gewoon ten opzichte van de 970 zoals je mag verwachten op basis van de specs. De 1060 schaalt iets beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Ik vergeleek hem dan ook niet met de 1080, maar met de 980 ;)

De 1070 schaalt wel gewoon ten opzichte van de 970 zoals je mag verwachten op basis van de specs. De 1060 schaalt iets beter dan ik had verwacht.
Je kijkt wel naar de gemiddelde kloksnelheid van beide kaarten in dezelfde omstandigheden? Want ik zie toch weinig verschil, iets van 5% meer rekenkracht in de GTX 980 en dat is een beetje geneuzel in de marge waardoor je ook afhankelijk kan zijn van moeite hebben met perfecte schaling naar mate de je meer cuda core's toevoegt en een geheugen bandbreedte bottleneck.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Ik voorspel een prijsdrop bij AMD (zodra er genoeg voorraad is, want nu kunnen zowel NV als AMD niets goed leveren).

[ Voor 54% gewijzigd door The Source op 19-07-2016 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lightdestroyer
The Source schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:41:
Ik voorspel een prijsdrop bij AMD (zodra er genoeg voorraad is, want nu kunnen zowel NV als AMD niets goed leveren).
Ja lap ik wou juist antwoorden "Ik voorspel een tekort aan nVidia kaarten" :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:41:
Als RX 480 kaarten met 4GB vanaf 220 euro weer te koop worden en 8GB versies van 250 euro waar ze ook even op hebben gezeten in Duitsland dan is het nVidia die de prijs moet laten zakken.

Ik ben van mening dat ze zich meer moeten focussen op de 4GB versie en die even belangrijk maken als de 8GB versie. Dan kunnen ze gemakkelijk concurreren met de GTX 1060 6GB op prijs.

Nu de NDA is afgelopen, nog iets over een GP104 versie van de GTX 1060 te melden? Jullie gebruiken namelijk ook hetzelfde PCB voor de GTX 1060 Gaming X als de GTX 1070 Gaming X dus een GP104 GPU erop plaatsen moet niet voor grote problemen zorgen. :p
lightdestroyer schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Ja lap ik wou juist antwoorden "Ik voorspel een tekort aan nVidia kaarten" :(
Wow jij bent helderziend. :+

[ Voor 47% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2016 16:55 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING gewoon even de prijs wat de goedkoopste GTX 1070 zou moeten kosten.

Zal nog wel even duren zo te zien voordat de prijs een beetje op normaal niveau komt, als dat nog gaat gebeuren de komende maanden.
https://tweakers.net/cate...kjbWCDnh_7R4yaIazzj_xbq2d

Zo te zien blijft er voor de meeste kaarten een 100 euro prijs premium gelden, omdat er een nVidia sticker op zit.

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2016 19:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:24:

Zo te zien blijft er voor de meeste kaarten een 100 euro prijs premium gelden, omdat er een nVidia sticker op zit.
8)7 het zijn dan ook allemaal nvidia chips...

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tegenover AMD kaarten natuurlijk en de genoemde MSRP.

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 19-07-2016 19:36 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:24:
pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING gewoon even de prijs wat de goedkoopste GTX 1070 zou moeten kosten.

Zal nog wel even duren zo te zien voordat de prijs een beetje op normaal niveau komt, als dat nog gaat gebeuren de komende maanden.
https://tweakers.net/cate...kjbWCDnh_7R4yaIazzj_xbq2d

Er staan er 4 in onder de 300, vind ik eigenlijk meevallen.

Maar die msi gaming van 380 en de strix van 400... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 19-07-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
haarbal schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:
[...]

Zijn er ondertussen meer geworden, maar die vier zijn allemaal SiComputers pre-order en worden uitgeleverd met Sint-Juttemis, dat schiet dus niet op. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:32:
[...]

Ik ook, zeker gezien de prijs van de referentie-editie die weer eens fors boven de MSRP ligt. Aangezien de referentie-editie al snel crappy (slecht gekoeld en lawaaierig) is in vergelijking met de aftermarketkaarten...
Wele even afwachten wat de RX 480 8GB kost tegen de tijd dat deze 1060-kaarten wordt geleverd. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 18:07 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.