Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 27 juni 2016 @ 19:17:
[...]

Het gebruik van een refreshrate en een resolutie die resulteert in een hogere pixel clock valt dus buiten de specificatie
Het werkt bij alle andere videokaarten, dus moet het ook gewoon werken bij de GTX 1070 of GTX 1080 tenzij ze hier iets vreemd hebben gedaan. Ik ga er dan ook vanuit dat het nog wel gewoon gefixed wordt op de één of andere manier.
Dus als je een cheape Koreaanse monitor hebt gekocht: vandaar dat prijsverschil. Elke andere monitor met 1440p en >100Hz is gewoon DP.
Haha cheap, ten tijde dat ik mijn Qnix kocht was er niet eens een betere monitor te koop. Dan kun je wel 1000 euro betalen en iets in Nederland kopen, maar als die alleen maar minder is dan de Qnix van 275 euro incl. importheffing en btw dan ben je wel een beetje gek naar mijn idee.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchl89
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 13:30
Op reddit is het volgende artikel opgedoken https://www.reddit.com/r/...060_appears_in_hong_kong/

Ben benieuwd of hij versneld op de markt komt ivm de intrede van AMD vanaf morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/car1xsbv0z5x.jpg
Ziet er echt uit, maar best wel groot voor zo'n kaart, al zie je dat het PCB wel duidelijk korter is.
Mmore schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:41:
[...]

GTX 1060 komt eraan. :P The Source hintte eerder al opm een nieuwe kaart die eraan komt voor het groene kamp
Inno3D kwam al eerder met dit.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/NVIDIA-GeForce-GTX-1060-Roadmap.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door -The_Mask- op 28-06-2016 09:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik vrees dat de 1070 voorlopig nog wel in de bovenkant van de 400 en net boven de 500 euro blijft hangen. Ik had gehoopt dat ze een beetje zouden afdalen naar begin 400 euro. Er moeten nog een boel eigen modellen uitkomen heb ik gezien. Maar die zullen denk ik in dezelfde prijsklasse zitten. Toch?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 09:44:
[afbeelding]
Ziet er echt uit, maar best wel groot voor zo'n kaart, al zie je dat het PCB wel duidelijk korter is.

[...]

Inno3D kwam al eerder met dit.
[afbeelding]
Dus ja, je krijgt nu eigenlijk een x60 kaart waar je vroeger een x70 kreeg voor zelfde geld :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
Ja. Maar performance is die x70 sneller dan de hele vorige generatie. Iets wat veel mensen vergeten. Zo een grote performance jump zie je maar zelden. NVIDIA had misschien beter qua naamgeving voor 1080 en 1080Ti kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mmore schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 11:43:
Ja. Maar performance is die x70 sneller dan de hele vorige generatie. Iets wat veel mensen vergeten. Zo een grote performance jump zie je maar zelden. NVIDIA had misschien beter qua naamgeving voor 1080 en 1080Ti kunnen kiezen.
Mensen kijken enorm naar de naamgeving ipv naar de prestaties. Wel een grappig psychologisch verschijnsel :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is absoluut waar, naam van het product en merknaam is voor een heel groot gedeelte van de mensen de reden waarom ze een product kopen. Ik heb mensen zien wachten op een GTX 960 Ti, omdat die wel heel goed moest zijn. Als dan verteld werd dat als die komt het dan een gecastreerde GTX 970 gaat zijn dan was het in één keer een slechte kaart en hoefden ze hem al niet meer. 7(8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hetzelfde trouwens met overclockmogelijkheden. Soms zou je denken dat (sommige) mensen liever een 1400 MHz kaart hebben die tot 2000 kan komen dan een 1700 die tot 2100 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar dat is ook beter, van 1400MHz naar 2000MHz is een verhoging van 43% en van 1700MHz naar 2100MHz is 'maar' 23,5%. Dus ja als de keuze er is dan de eerste natuurlijk ervan uitgaande dat beide gelijk presteren op stock.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat zag je toch ook met Maxwell, dus zo raar vind ik het niet.
De GTX970 verving in feite de GTX780Ti, voor een lagere prijs. De GTX1070 vervangt de GTX980Ti voor een helaas duurdere prijs op het moment.

Dat een 70 kaart sneller is dan de vorige generatie zie je altijd, zelfs bij de 770 vs 680 en eerder bij de 670 vs 580.

Dus veel mensen vergeten dat niet want het is niet waar.

Wat naamgeving betreft, niet logisch om dat te doen als ze geen chips voor de lagere marktsegmenten hebben, ga er maar van uit dat er nog een Ti variant komt maar dat zal niet dezelfde chip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 13:02
Nee want de Ti moet ook nog komen. Het is nu nog heel vroeg en gezien de voorraden kan ik het nauwelijks een launch noemen. We gaan gewoon net als altijd weer een stukje vooruit.

De hele 1080 was bovendien bij benadering niet ongekend veel sneller dan de 980; in het TPU grafiekje 64% naar 100% (voor discussie mbt percentages refereer ik graag naar wat daar reeds over is gezegd). Dus de 1080 zit al waar hij moet zitten. Vooruitgang is normaal. De prestatie sprong viel mij eerder een beetje tegen (iets waar ik al bang voor was, Nvidia is soms meer met marge bezig dan met gaming). Het was nu redelijk uniek in de vorm van nieuw procedé, nieuwe architectuur en nieuw geheugen. De vooruitgang had veel groter kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 28-06-2016 14:47 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:14
Tja dit had ik al gehoord:

https://www.reddit.com/r/...n_of_the_asus_strix_1080/
ASUS stopping production of the Asus Strix 1080 oC edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:40

Racing_Reporter

Contentmaker

The Source schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:29:

Dat is wel sad.
De Strix is geklokt op 1.607 MHz voor de GPU met een boost naar 1.733 MHz. Er komt ook een OC-versie, die op respectievelijk 1.759 en 1.898 MHz loopt.
Zou het een veilige conclusie zijn om te trekken dat 1759 MHz stock definitief te hoog is voor een standaard OC-versie? De stock speeds van een FE zijn 1607 naar 1733 boost clock, ergens rond de 1750 MHz moet het dus consequent misgaan, zou je zeggen. Wat zou dit zeggen over de yields en de marges die nVidia erop nahoudt? Het product an sich is blijkbaar snel genoeg, maar heel veel sneller wil het blijkbaar niet. Heb jij een mening in deze The Source?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nu diverse fabrikanten hun producten naar beneden aanpassen is het in ieder geval duidelijk dat die getoonde OC op dat NVidia event eufemistisch gezegd niet heel exemplarisch was... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59
Help!!!! schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:00:
Nu diverse fabrikanten hun producten naar beneden aanpassen is het in ieder geval duidelijk dat die getoonde OC op dat NVidia event eufemistisch gezegd niet heel exemplarisch was... :X
Ik denk dat die uitspraak hoe dan ook wel gedaan kan worden :P
Desalniettemin; het gaat om één Reddit user, die we al moeten vertrouwen, samen met één webshop die het ook fout kan hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
Richh schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Desalniettemin; het gaat om één Reddit user, die we al moeten vertrouwen, samen met één webshop die het ook fout kan hebben.
Verstandig om aan de hand daarvan geen conclusies te trekken voorlopig d:)b

Ik heb navraag gedaan bij Asus Benelux en die ontkennen dat er problemen zijn met de Strix OC. Volgens Asus komen de leveringen binnenkort op gang en ligt er nu een batch bij distributeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Vraag me af wat de gemiddelde automatisch boost clock is rond 65°C bij 1070 & 1080.
En dan vooral de OC versies vs basis versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

SmokingCrop schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:39:
Vraag me af wat de gemiddelde automatisch boost clock is rond 65°C bij 1070 & 1080.
En dan vooral de OC versies vs basis versies.
Daar zijn testen voor geweest, al kan ik het zo snel niet meer terugvinden. Zolang de kaarten onder de 83 graden (?) bleven, was er niks aan de hand. De aftermarket-versies deden dat duidelijk beter dan de FE, maar uit m'n hoofd kwam het met de 1080 rond de 1780 MHz uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
The Source schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 15:29:

Inmiddels op Reddit ook ontkracht, door de betreffende winkel die het verhaal als eerste naar buiten bracht:
We have created some wrong claims regarding ASUS STRIX GTX 1080 OC, where we have told customers that we can not deliver the graphic card any time soon, because of no cards in production from ASUS because of a high RMA rate. So we recommended customers to cancel their orders.

This is a misunderstanding from our side, and it is not the truth.
It was an assumtion based on no deliveries.

ASUS STRIX GTX 1080 OC is in production and delivery is only limited at this moment.

We regret the misunderstanding and look forward to offer our customers the graphic card.
Nu ben ik wel benieuwd naar jouw kant van het verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Xtuv schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:28:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd naar jouw kant van het verhaal?
Shark Gaming heeft op zijn flikkeren gehad en als ze het bericht niet aanpassen dan kunnen ze eventuele leveringen in de toekomst wel vergeten. Zo'n verhaal verzint een medewerker toch niet?? Feit dat het met een statement recht wordt gezet zegt genoeg.

Bel even met Alternate, Averty, etc en vraag even hoeveel Asus 1080 OC ze hebben gehad en hoe dit in verhouding staat met de andere vendors. We leven een maand na de launch. Tuurlijk heeft Asus een batch bij distributie liggen, maar hoeveel aantallen daar wordt niet over gesproken. Ze hebben gewoon niet goed getest en te hoog gegokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
The Source schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Shark Gaming heeft op zijn flikkeren gehad en als ze het bericht niet aanpassen dan kunnen ze eventuele leveringen in de toekomst wel vergeten. Zo'n verhaal verzint een medewerker toch niet?? Feit dat het met een statement recht wordt gezet zegt genoeg.

Bel even met Alternate, Averty, etc en vraag even hoeveel Asus 1080 OC ze hebben gehad en hoe dit in verhouding staat met de andere vendors. We leven een maand na de launch. Tuurlijk heeft Asus een batch bij distributie liggen, maar hoeveel aantallen daar wordt niet over gesproken. Ze hebben gewoon niet goed getest en te hoog gegokt.
Dat is nogal een ander verhaal dan een productiestop en die hele kaart niet meer leveren... En hoewel de situatie die je schetst best zou kunnen, is het zonder concreet bewijs een aanname...

Volgens Asus wordt de Strix OC in Nederland vanaf de komende dagen geleverd.

Wat nog interessant zou kunnen zijn is om te kijken of die andere kloksnelheden hebben dan eerdere versies? Van een verandering in specificaties heb ik niks gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmo70
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-07 20:11
Nog mensen die problemen hebben met de drivers? Ik kan mijn driver voor m'n 1070 niet installeren. Zegt dat het besturingssysteem niet wordt ondersteund. Vele fixes uit 2015 op internet maar geen enkele die lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 21:36

edward2

Schieten op de beesten

@The Source, heb jij enig idee wanneer die HB Sli bruggen naar NL komen?
offtopic:
en ja ik gebruik nu 2 led bruggen ;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Op twitter zegt Asus dat er 1000 naar de UK op weg zijn:

https://twitter.com/ASUS_ROGUK/status/747810210799034368

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
Xtuv schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:34:
[...]

Dat is nogal een ander verhaal dan een productiestop en die hele kaart niet meer leveren... En hoewel de situatie die je schetst best zou kunnen, is het zonder concreet bewijs een aanname...

Volgens Asus wordt de Strix OC in Nederland vanaf de komende dagen geleverd.

Wat nog interessant zou kunnen zijn is om te kijken of die andere kloksnelheden hebben dan eerdere versies? Van een verandering in specificaties heb ik niks gezien.
Ik heb genoeg geruchten maar mij moet je niet geloven. Als je een journalist bent dan bel je met resellers en distributeurs om de waarheid te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Nog wat 1060 nieuws/rumours voor als je Duits beheerst:

https://www.computerbase....-1060-amd-radeon-rx-480-a nfang-juli/

"Eine Überraschung gibt es dabei bereits: SLI wird auch beim kleinen Pascal-Ableger eingeschränkt, bei der GTX 1060 soll dieses gar nicht mehr unterstützt werden."

[ Voor 36% gewijzigd door Help!!!! op 29-06-2016 14:34 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:41

XanderDrake

Build the future!

Ik heb de AMD RX 480 review bekeken en ik heb zo het vermoeden dat een Gtx 1060 op €300 een goede concurrent is. 10% sneller en 10% duurder schat ik zo.

Dan is er ook een opening voor de GTX 960. Die kost nu €175, tientje goedkoper en je zit gewoon goed. De GTX950 moet dan echt €120 worden.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://pcgamingwiki.com/w...ands_2#Shorter_body_decay

Ik heb de aanwijzingen voor PhysX op deze pagina gevolgd voor Borderlands 2, het zorgt ervoor dat PhysX niet via de kaart gerund wordt. Het werkt geweldig: Slaughterhause, ronde 4, true vault hunter mode, geen enkele hapering met PhysX op hoog, dat moet ik echt niet proberen met mijn i5-750 en HD 7850 zonder de software te dwingen om PhysX via software te draaien.
Mijn punt? We wisten het al lang en dit toont het ook aan: PhysX is marketingbullshit waarmee NVidia de performance van spellen verpest, net als met die overdreven tessellatie die niemand ziet. "NVidia, please stop being a dick".

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2016 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
edward2 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 19:55:
@The Source, heb jij enig idee wanneer die HB Sli bruggen naar NL komen?
offtopic:
en ja ik gebruik nu 2 led bruggen ;)
Van ons in Aug. Maar als je geen 5k of surround doet voldoen de huidige ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:18:
[...]

Thanx.

Ik zit op 5K. Maar dat duurt dus nog wel even helaas.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:09
werken die 2 led bruggen van je niet hetzelfde als de HB bruggen?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

NVIDIA planning GeForce GTX 1050 Ti and GTX 1060 for notebooks?
So you might’ve noticed that we are talking about notebook chips, yet there’s no M postfix for GPU codenames. The reason behind this change is NVIDIA’s new philosophy for mobile GPU performance. Back in 2014, NVIDIA decided to decrease the gap between mobile and desktop parts for models that share the same codenames. Not long after this slide was made for GTX 980M, GTX 980 for notebooks was released, which basically aligned with desktop part in terms of performance.

If this approach was to be kept for GeForce 10 Series, all mobile parts would offer the same performance as their desktop variants.

That said, the latest driver leak or PCGamer rumors might actually be true. NVIDIA might drop the M postfix for all mobile chips. But how do we know if mid-range and entry-level cards will also get rid of the ‘M’? Well, we don’t know yet, but the latest story from LaptopMedia seems to confirm this rumor.

According to their article NVIDIA will launch two cards:

GeForce GTX 1060 for notebooks (N17P-G1). Equipped with 6GB GDDR5 memory across 192-bit interface (so just as rumored desktop part);
GeForce GTX 1050 Ti for noteooks (N17E-G1). Equipped with 4GB GDDR5 memory and 128-bit interface.
Assuming that this rumor is correct, the interesting part here is the appearance of Ti brand for notebooks. So far NVIDIA only had the opportunity to use xx5M (eg. 965M) parts or xxxMX (eg. 980MX). The Ti would likely replace both of these options.

So right we are aware of four mobile GeForce 10 parts:

GeForce GTX 1080 for notebooks, GP104, 8GB GDDR5 256-bit
GeForce GTX 1070 for notebooks, GP104, 8GB GDDR5 256-bit
GeForce GTX 1060 for notebooks, GP106, 6GB GDDR5 192-bit
GeForce GTX 1050 Ti for notebooks, GP10?, 4GB GDDR5 128-bit
All these cards would launch somewhere around early August.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dat zou redelijk zuur zijn, heb net mijn laptop met GTX960m binnen namelijk, maar goed we kunnen bezig blijven met wachten. De 960M presteert ook bij lange na niet zo goed als de gewone desktop 960, dus of nu opeens de 1060m dezelfde performance heeft als de 1060 waag ik in twijfel te trekken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als een GTX 1060 een GP106 GPU gaat krijgen heeft een GTX 1050 Ti waarschijnlijk ook gewoon die GPU met alleen meer uitgeschakeld. Als je echter kijkt naar de vorige generatie GTX 965M wat letterlijk een GM204 is met de helft uitgeschakeld zou dat echter ook nog een optie zijn voor de GTX 1050 Ti, maar dan is de GTX 1060 ook niet gebaseerd op de GP106, maar zal dat ook een GP104 zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:06:
Als een GTX 1060 een GP106 GPU gaat krijgen heeft een GTX 1050 Ti waarschijnlijk ook gewoon die GPU met alleen meer uitgeschakeld. Als je echter kijkt naar de vorige generatie GTX 965M wat letterlijk een GM204 is met de helft uitgeschakeld zou dat echter ook nog een optie zijn voor de GTX 1050 Ti, maar dan is de GTX 1060 ook niet gebaseerd op de GP106, maar zal dat ook een GP104 zijn.
Kijkend naar het verbruik van een 1070 en 1080 dan zou een volledige 1060 toch goed mogelijk moeten zijn als mobile gpu. Desnoods met wat lagere clocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je bent nogal onduidelijk. Een volledige GTX 1060? Wat is een volledige GTX 1060? Een GTX 1070 is ook een volledige GTX 1070 een GTX 1070 is een GTX 1070. Het is echter geen volledige GP104, maar ongeveer driekwart van de GP104 is ingeschakeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

-The_Mask- schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 13:10:
Je bent nogal onduidelijk. Een volledige GTX 1060? Wat is een volledige GTX 1060? Een GTX 1070 is ook een volledige GTX 1070 een GTX 1070 is een GTX 1070. Het is echter geen volledige GP104, maar ongeveer driekwart van de GP104 is ingeschakeld.
Haha, ja dat was wat onduidelijk geformuleerd. Met een "volledige" 1060 bedoel ik dat de mobile gpu hetzelfde wordt als de desktop 1060, dus een volledige GP106 (en dan ga ik er nu even vanuit dat de desktop GTX1060 en volledige GP106 is). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat kan idd, maar hoeft niet, zoals gezegd is een eerste revisie van de GTX 965M had een GM204 waar maar 1024 cudacores van de 2048 zijn ingeschakeld een ook de geheugenbus is voor de helft uitgeschakeld, van 256 bit naar 128 bit. Terwijl ze dus ook een GM206 konden gebruiken en alles ingeschakeld laten, dan heb je ook 1024 cudacores en een 128 bit geheugenbus. Schijnbaar waren er echter zoveel chips met defecten dat het loonde om een halve GM204 uit te brengen.

Lijkt erop dat TSMC ook grote problemen heeft met de GP104. Dus als er ook veel chips met veel defecten van de band rollen kan nVidia ook weer kiezen voor een GP104 in de GTX 1060 mobiele GPU en zelfs een GTX 1050 Ti mobiele zou nog gebaseerd kunnen zijn op een GP104, maar dan met de helft ingeschakeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 02:34:

Ik heb de aanwijzingen voor PhysX op deze pagina gevolgd voor Borderlands 2, het zorgt ervoor dat PhysX niet via de kaart gerund wordt. Het werkt geweldig: Slaughterhause, ronde 4, true vault hunter mode, geen enkele hapering met PhysX op hoog, dat moet ik echt niet proberen met mijn i5-750 en HD 7850 zonder de software te dwingen om PhysX via software te draaien.
Mijn punt? We wisten het al lang en dit toont het ook aan: PhysX is marketingbullshit waarmee NVidia de performance van spellen verpest, net als met die overdreven tessellatie die niemand ziet. "NVidia, please stop being a dick".
Nee, je hebt iets aangepast wat juist het hele effect teniet doet.

Dat is net alsof ik ingame de schaduw instel op Ultra, dan in de .ini zeg "render maar helemaal geen schaduwen", en dat ik dan trots zeg "Kijk, schadows op Ultra en helemaal geen performanceverlies".

Een beetje basisschool niveau dit.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

haarbal schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 11:34:
werken die 2 led bruggen van je niet hetzelfde als de HB bruggen?
Dat vraag ik me ook af en daar kom ik maar op één manier achter.
Er zijn een paar games die hier minder schalen in SLI dan je zou verwachten, dus wie weet maakt het in deze res. nog net wat uit.

[ Voor 21% gewijzigd door edward2 op 30-06-2016 19:36 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
edward2 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:33:
[...]

Dat vraag ik me ook af en daar kom ik maar op één manier achter.
Er zijn een paar games die hier minder schalen in SLI dan je zou verwachten, dus wie weet maakt het in deze res. nog net wat uit.
misschien kan je 1 vs 2 bruggen testen met een wat ouder spel met settings laag, maar wel op hoge resolutie.

hoge res + hoge framerate zou die brug wel moeten stressen toch?

Of bedoel je dat de 20% hoger geklokte HB bridge nog net wat betere performance zou kunnen geven?

[ Voor 9% gewijzigd door haarbal op 30-06-2016 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
M'n review is klaar, je kan gerust voor een niet premium OC kaart gaan om alsnog 2000+ Mhz te hebben:
productreview: Palit GeForce GTX 1070 GameRock review door SmokingCrop :)

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/mxEFoUfJb55taG49DxDpeOuw/full.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 01-07-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Sowieso kun je in principe elke customkaart met betere koeler dan FE editie wel bestellen.

Pascal OC is vooral silicon lottery voorzover ik hoor.

Mooie uitgebreide review heb je gemaakt overigens. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 01-07-2016 11:35 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 08-10 21:13
Afbeeldingslocatie: https://cdn.videocardz.com/1/2016/07/NVIDIA-GeForce-GTX-1060-vs-Radeon-RX-480-performance-1-900x467.jpg
NVIDIA GeForce GTX 1060 Specifications Leaked, Faster than RX 480
http://videocardz.com/617...leaked-faster-than-rx-480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10 12:16
Je was me net voor :P.

Performance is dus tweederde van de GTX 1070 of de helft van de GTX 1080.

CardGTX 960GTX 970GTX 1060GTX 1070GTX 1080
Cuda cores10241664128019202560
Memory2GB / 4GB4GB*6GB8GB
Bus width128bit256bit*192bit256bit
Mem. clock7Gb/s8Gb/s10Gb/s
Bandwidth112GB/s224GB/s*192GB/s256GB/s320GB/s

Ziet er helemaal niet slecht uit! Willen ze met AMD concurreren moeten ze hem op 250 of lager prijzen, ik ben benieuwd of Nvidia dat gaat lukken.

Edit: Ik geloof er niks van dat hij sneller dan een RX 480 gaat zijn. Efficiënter misschien, maar de RX 480 is maar 30% langzamer dan een GTX 1070 en deze GTX 1060 heeft 33% minder cores. Verder is het geheugen systeem van de RX 480 beter en gaan ze de 1060 echt niet hoger clocken dan de 1060.

Ik gok dat performance heel dicht bij elkaar ligt.

[ Voor 10% gewijzigd door Balance op 01-07-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 13:27
@Carfanatic: Zucht, die X-axis... Klinkt goed though, als de prijs scherp is dan heb ik het gevoel dat ze bij AMD niet blij zullen zijn. Vega gaat nog wel even duren en volgens mij ligt er weinig op de plank tot die tijd om hiermee te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja leuk dit. Maar voor dit soort kaarten is de prijs veel belangrijker. En de RX480 verkoopt al voor rond de €200!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

En dan heb je nog het issue dat de 1060 met 3 of 6 gb gaat komen.

Dus denk dat NVidia daar een moeilijk te verkopen verhaal heeft bij de keuze 1060 3gb vs RX480 4 gb

Denk dat veel mensen toch liever die 4gb van AMD hebben.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

XanderDrake schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 12:25:
[...]

En de RX480 verkoopt al voor rond de €200!
De RX480 verkoopt nog helemaal niets.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
NVIDIA GeForce GTX 1060 gelekte specificaties - sneller als de RX 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

calsonic schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:30:
NVIDIA GeForce GTX 1060 gelekte specificaties - sneller als de RX 480
Echt een paar posts boven je. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

LOL, leuke manier van grafieken maken idd, lijkt alsof dat ding vele malen sneller is zo :').

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bart ® schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Ik lees hier dat overclockers UK er al 1000 heeft verzonden... à 188£ per stuk, voor de 4 gigabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

haarbal schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 23:04:
[...]

misschien kan je 1 vs 2 bruggen testen met een wat ouder spel met settings laag, maar wel op hoge resolutie.

hoge res + hoge framerate zou die brug wel moeten stressen toch?

Of bedoel je dat de 20% hoger geklokte HB bridge nog net wat betere performance zou kunnen geven?
Ja, ik bedoel het verschil tussen de 2 led bruggen en de HB-brug.
Ik heb het idee dat de 2 ledbruggen niet veel uitmaken tov de flexibele enkele brug die ik eerst had, maar dat zou ik nauwkeuriger moeten testen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Bart ® schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Wat bedoel je?, zijn meerdere tweakers met die kaart. Die van mij komt morgen om 9 uur op de stoep (gekocht voor 269 euro), er lijkt genoeg voorraad te zijn alleen de vraag is evenredig hoog.

Dit is voor zover ik zie geen paperlaunch itt de GTX1080 die nog steeds niet goed te krijgen is (of je moet een wereld prijs betalen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
de 1080 en 1070 was ook geen paper launch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

haarbal schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 21:03:
de 1080 en 1070 was ook geen paper launch.
Je gaat toch hopelijk niet dat semantische verhaal beginnen dat omdat er ergens 1 kaart te koop was dat het geen paperlaunch is... ?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

HeatWave schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 13:46:
LOL, leuke manier van grafieken maken idd, lijkt alsof dat ding vele malen sneller is zo :').
Ik weet niet hoelang je videokaart releases volgt, maar dit wordt al jaren gedaan, door zowel AMD als nVidia. :)

Ontopic:

Benieuwd wat nVidia met de GTX1060 gaat doen. Ze hebben natuurlijk het voordeel dat ze konden afwachten wat AMD ging doen met de RX480.

Als ze nu een GTX1060 uitbrengen die beter presteerd dan de 480 en voor hetzelfde geld te koop gaat zijn, wordt het toch heel lastig voor AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg ruimte onder de 1070 om de gehandicapte chips in de markt te zetten.
Welke prestaties die neer zetten en welke prijs is nog open boek

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2016 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:21:
Genoeg ruimte onder de 1070 om de gehandicapte chips in de markt te zetten.
Welke prestaties die neer zetten en welke prijs is nog open boek
1060 3GB voor 199 dollar en 1060 6GB voor 249 dollar, zou niet heel onlogisch zijn gezien de prijzen van AMD.

Blijft er nog genoeg ruimte over voor een 1060Ti of 1070 "light", mocht AMD op korte termijn met een RX485 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is prima dat er in het zeer populaire 200 - 300 Euro segment goede concurrentie is.
Dik 500 Euro voor een videokaart gaat me te ver, dan wacht ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Dus jullie denken dat Nvidia de 1060 voor €219 in de markt gaat zetten terwijl de 1070 minimaal €399 op moet brengen, even afgezien van de enorme tekorten die Nvidia op dit moment heeft?
Oftewel, dat Nvidia een gat van 180 euro gaat open laten in de pricerange waarin de meeste GPU's worden verkocht?
En denken jullie dat er dan wel genoeg voorraad is voor de 1060, zodat die prijzen ook daadwerkelijk gehandhaafd kunnen worden?

Het lijkt mij echt niet meer dan logisch dat de 1060 6GB een pricetag meekrijgt van rond de $279/299 dus €299/329. Met de huidige chiptekorten ben ik uberhaupt benieuwd hoe Nvidia dat wil gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Richh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:49:
Dus jullie denken dat Nvidia de 1060 voor €219 in de markt gaat zetten terwijl de 1070 minimaal €399 op moet brengen, even afgezien van de enorme tekorten die Nvidia op dit moment heeft?
Oftewel, dat Nvidia een gat van 180 euro gaat open laten in de pricerange waarin de meeste GPU's worden verkocht?
En denken jullie dat er dan wel genoeg voorraad is voor de 1060, zodat die prijzen ook daadwerkelijk gehandhaafd kunnen worden?

Het lijkt mij echt niet meer dan logisch dat de 1060 6GB een pricetag meekrijgt van rond de $279/299 dus €299/329. Met de huidige chiptekorten ben ik uberhaupt benieuwd hoe Nvidia dat wil gaan regelen.
Mij lijkt die prijs van 279 ook logischer. Echter het prijsverschil tussen de GTX 960 ($199) en de GTX 970 ($329) was aanzienlijk. Een opvulling voor dat gat is nooit gekomen. Ondertussen heeft Nvidia hierdoor de beste verkopende kaart aller tijde weten te creëren; de GTX 970. Er is nog nooit een losse videokaart geweest die zo'n hoog marktaandeel in de steam survey had. Dus wat dat betreft is het niet heel gek om te voorspellen dat Nvidia dat nog een keer gaat proberen door opnieuw een groot gat te laten vallen.

Verder is het tot nu toe een paper launch. Dus het wordt echt wachten voor we echt dingen kunnen concluderen over prijzen en positionering. Alles is nu scheef. Dit is een gelekte sheet dus nog niet eens een officiële aankondiging, laat staan dat die dingen in de winkels liggen. AMD heeft dus nog even de tijd om de 480 te slijten.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 02-07-2016 01:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
The Source schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 08:18:
[...]

Veel interessanter; wanneer kunnen we de eerste boot met meer dan 10.000 MSI GTX 1070's gaming edition verwachten? Ik had verwacht deze zomer te kunnen gamen :).
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 02:34:

Correctie: bPhysXEnabled=False zorgt ervoor dat Physx NIET wordt gerunned. Verder is het wellicht handig je even te verdiepen in de geschiedenis van Ageia. Die kwamen namelijk met een losse insteekkaart van 250 euro om de cpu te ontlasten. Nvidia heeft deze tech gekocht en gratis aan zijn klanten beschikbaar gesteld. Uiteindelijk heb ik één game gezien waarbij het echt nut had en dat was Blur. Daarna kwamen de snellere cpu's en was het überhaupt allemaal niet zo spannend meer.

[ Voor 66% gewijzigd door sdk1985 op 02-07-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
doublepost

[ Voor 98% gewijzigd door sdk1985 op 02-07-2016 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:49:
. Met de huidige chiptekorten ben ik uberhaupt benieuwd hoe Nvidia dat wil gaan regelen.
De chips die uitvallen door kleine fouten met wat uitgeschakelde onderdelen in lager segment verkopen.
De huidige relatieve schaarste kan natuurlijk ook komen door tegenvallende yields van de chipbakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Help!!!! schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 22:54:
[...]

Je gaat toch hopelijk niet dat semantische verhaal beginnen dat omdat er ergens 1 kaart te koop was dat het geen paperlaunch is... ?
de 680 en 5870 was precies zo. Dit is gewoon een normale launch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

haarbal schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 09:30:
[...]

de 680 en 5870 was precies zo. Dit is gewoon een normale launch.
Als je dat 189072 keer herhaalt, betekent dat niet dat het waarheid wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik sta hier niet bekend als Pro AMD (ik ben regelmatig kritisch over de aanpak van dat bedrijf, het zou zoveel beter kunnen gaan met AMD) en ik zeg: Paper launch. Als het geen paper launch was dan hadden we in ieder geval de Founders Edition bij 20+ winkels gezien. Een maand later zijn het er steeds enkele waarvan de meeste nog niet eens stock hebben! Ik geloof dat de MSI kaart nu bij 8 winkels "te koop" is, 3 hebben er voorraad.

[ Voor 26% gewijzigd door sdk1985 op 02-07-2016 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Laten we niet vergeten dat de shops die voorraad hebben, ongeveer €150 vragen boven een 'normale' prijs. Het is dus echt wel een paper launch, anders was dat niet mogelijk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 12:20
Computerbase heeft een vergelijkingsreview online gezet van de 1080, alleen de MSI ontbreekt.

Winnaars zijn de Palit en Gainward kaarten, die zijn in principe ook gelijk alleen uiterlijk is een beetje anders. Waarschijnlijk is dit voor bepaalde mensen geen verrassing ;)

Ik neem aan dat je dit ook redelijk kunt overnemen voor de 1070...

[ Voor 8% gewijzigd door Zeara op 02-07-2016 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
sdk1985 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 00:59:
[...]

Mij lijkt die prijs van 279 ook logischer. Echter het prijsverschil tussen de GTX 960 ($199) en de GTX 970 ($329) was aanzienlijk. Een opvulling voor dat gat is nooit gekomen. Ondertussen heeft Nvidia hierdoor de beste verkopende kaart aller tijde weten te creëren; de GTX 970. Er is nog nooit een losse videokaart geweest die zo'n hoog marktaandeel in de steam survey had. Dus wat dat betreft is het niet heel gek om te voorspellen dat Nvidia dat nog een keer gaat proberen door opnieuw een groot gat te laten vallen.
Het gat is deze keer echter veel groter als ze op AMD's prijs niveau willen gaan zitten.

$199/$239 tegenover een theoretische $379 is al lastig. De realiteit is gewoon $449 in de VS, laat staan de prijzen in Europa.

Dat is een gat van $200 dat ze dan echt niet meer op kunnen vullen. GP106 in de stijl van GM206 (en dat is wat de "geruchten" zijn) gaat op vrijwel exact de helft van een 1080 zitten, net zoals de 960 op vrijwel exact op de helft van een 980 zit. De TFLOPS op 1700 MHz zouden op 4,3 TF komen; een 970 doet 4,1.

Die "slides" van 15% sneller dan een RX 480 zijn dus ook gewoon echt je reinste onzin met die specs. En die specs zijn wel volledig logisch, behalve dan de kloksnelheid. GM206 ging niet zo hard als GM204, dus ik verwacht GP106 ook niet op 1700 MHz.

Er blijft dan een prestatie gat van 60% dat ze niet op kunnen vullen. Een GP104-125 kan wellicht (zoals de 660 Ti was voor Kepler), maar die zit dan zo dicht op de 1070 dat je alsnog een prestatie gat van 50% hebt.
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 01:46:
De chips die uitvallen door kleine fouten met wat uitgeschakelde onderdelen in lager segment verkopen.
De 1070 is al gecastreerd. Een verder gecastreerde chip gaat niet slecht genoeg presteren om het prestatie gat op te vullen; een 660 Ti zat op 90% van een 670. Zie ook hierboven.

Ik denk dat Nvidia dat gat helemaal niet op probeert te vullen en het fijn aan AMD over laat. Nvidia kan momenteel niets produceren dat het voor hen financieel interessant maakt. AMD mag dat opvullen met Vega en dan komen zij volgend jaar met GP102 en zetten ze GP104 in om dit gat op te vullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 18:18
Richh schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:29:
Laten we niet vergeten dat de shops die voorraad hebben, ongeveer €150 vragen boven een 'normale' prijs. Het is dus echt wel een paper launch, anders was dat niet mogelijk geweest.
Bij een paper launch mag je geluk hebben als er 1 of 2 exemplaren per winkel zijn. Als een willekeurige Nederlandse webshop tientallen exemplaren in minder dan een maand verkoopt is dat geen paper launch. Bovendien zijn de FE kaarten vrij vaak op voorraad wat ook alle claims van paper launch tegenspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Cloggs schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Bij een paper launch mag je geluk hebben als er 1 of 2 exemplaren per winkel zijn. Als een willekeurige Nederlandse webshop tientallen exemplaren in minder dan een maand verkoopt is dat geen paper launch. Bovendien zijn de FE kaarten vrij vaak op voorraad wat ook alle claims van paper launch tegenspreekt.
We zijn nu een maand verder he? Je kan het spinnen zoals je wilt maar er was een ongelofelijke schaarste vanaf dag 1. Dat is de definitie van een paperlaunch. Als je iets lanceert, zorg je dat je het in de winkels hebt in voldoende kwantiteit zodat potentiële kopers geen tijden hoeven te wachten. Anders: paperlaunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Racing_Reporter schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:26:
[...]

We zijn nu een maand verder he? Je kan het spinnen zoals je wilt maar er was een ongelofelijke schaarste vanaf dag 1. Dat is de definitie van een paperlaunch. Als je iets lanceert, zorg je dat je het in de winkels hebt in voldoende kwantiteit zodat potentiële kopers geen tijden hoeven te wachten. Anders: paperlaunch.
Nee, een paper launch is als je (eigenlijk altijd als reactie op een concurrent) je nieuwe product "lanceert" terwijl je geen enkele kaart kan leveren.

Was de playstation 4 ook een paper launch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 14:37
Zeara schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:57:
Computerbase heeft een vergelijkingsreview online gezet van de 1080, alleen de MSI ontbreekt.

Winnaars zijn de Palit en Gainward kaarten, die zijn in principe ook gelijk alleen uiterlijk is een beetje anders. Waarschijnlijk is dit voor bepaalde mensen geen verrassing ;)

Nice, de Palit komt volgende week mijn kant op. Weliswaar de gewone versie, maar die kan ik wel clocken tot de Premium variant denk ik? Ik heb nog nooit iets in mijn leven iets met overclocken gedaan dus ik ben benieuwd wat mij te wachten staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

haarbal schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Nee, een paper launch is als je (eigenlijk altijd als reactie op een concurrent) je nieuwe product "lanceert" terwijl je geen enkele kaart kan leveren.

https://nl.hardware.info/...mogen-vanaf-17-mei-online

http://techreport.com/new...it-made-of-unobtanium-sir

Anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
haarbal schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:32:
Er is bekend hoeveel PS4's er in de launchweek zijn uitgeleverd, ik geloof enkele tonnen, toch? Zoveel GTX10x0's zijn er in ieder geval niet uitgeleverd.
Laat staan dat er bij de PS4 geruchten waren over een tekort aan consoles vanwege productieproblemen. Of dat winkels €150-250 bonus vragen voor een PS4 die op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
kwdtje schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 16:35:
[...]

Nice, de Palit komt volgende week mijn kant op. Weliswaar de gewone versie, maar die kan ik wel clocken tot de Premium variant denk ik? Ik heb nog nooit iets in mijn leven iets met overclocken gedaan dus ik ben benieuwd wat mij te wachten staat ;)
Smokingcrop heeft een user review van de normale gamerock gemaakt. Deze klokt ook gewoon prima over.

Ik heb zelf de jetstream variant vandaag binnen gekregen. Die ga ik morgen eens uitproberen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 08-10 23:23
Zeara schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 13:57:

Nice, ik roep volgens mij al ruim een maand nu dat dit gewoon de betere keuzes zijn, zeker als je de ruimte ervoor hebt en looks niet je #1 priority zijn. Dan is het toch eindelijk een keer bevestigd... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Paprika schreef op maandag 04 juli 2016 @ 11:51:
[...]

Nice, ik roep volgens mij al ruim een maand nu dat dit gewoon de betere keuzes zijn, zeker als je de ruimte ervoor hebt en looks niet je #1 priority zijn. Dan is het toch eindelijk een keer bevestigd... :+
Ik moet zeggen dat die Jetstreams wel mooi zijn hoor. Zwarte backplate, zwart/zilvere shroud en de LED is niet te flashy.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FZALC3C.jpg?2

[ Voor 7% gewijzigd door Zeara op 04-07-2016 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 08-10 23:23
De test behandelt de Phoenix en GameRock edities (3 slots). :p De Jetstream is inderdaad een kaart die bij de mensen die iets geven om looks waarschijnlijk beter in de smaak zal vallen. Let wel dat het onder de koeler een andere kaart is (8 fasen vs 8+2 fasen). Ga je het merken? Waarschijnlijk niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Een Finse site heeft twee prijzen voor de 1060 online gezet.

Prijs van 460 - 480 euro. En geheugen staat fout genoteerd.

Dus ik ga er van uit dat deze prijzen te hoog liggen voor de uiteindelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05
Zeara schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:03:

Dus ik ga er van uit dat deze prijzen te hoog liggen voor de uiteindelijke prijs.
Dat zou wat wezen, zeg. De 1060 bijna dezelfde prijs als de 1070? Succes daarmee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Twam schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Dat zou wat wezen, zeg. De 1060 bijna dezelfde prijs als de 1070? Succes daarmee :P
Prijzen voor de 1070 starten bij die winkel bij 530 euro. Dus dat scheelt zo'n 70 euro. Als je dat doorberekend, zou je uitkomen op een prijs van rond de 400 euro... Wat natuurlijk gewoon idioot is voor een midrange kaart. Dus ik ga er vanuit dat het verkeerde prijzen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeara schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:24:
[...]

Prijzen voor de 1070 starten bij die winkel bij 530 euro. Dus dat scheelt zo'n 70 euro. Als je dat doorberekend, zou je uitkomen op een prijs van rond de 400 euro... Wat natuurlijk gewoon idioot is voor een midrange kaart. Dus ik ga er vanuit dat het verkeerde prijzen zijn.
Daarmee zeg je dat een GTX 1070 hier 460 euro kost? De goedkoopste leverbare kaarten zijn hier ook zo'n 530 euro. Daarmee niet zeggende dat de prijzen van een GTX 1060 daar realistisch zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
voor 470 heb je bij casking.de een 1070 die op voorraad ligt.
Gezien het aantal mensen dat kaarten uit Duitsland haalt zonder problemen, lijkt me dat een prima vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA GeForce GTX 1060 Doesn't Support SLI? Reference PCB Difficult to Mod

Here are some more technical pictures of NVIDIA GeForce GTX 1060 reference-design board, which reveals quite a few features about the card. The biggest revelation is that the card completely lacks SLI bridge fingers. We wonder if NVIDIA has innovated a bridge-less SLI for this card, although we find it unlikely given the amount of efforts the company put into marketing the SLI HB bridge, and the reason SLI needs a bridge in the first place. Meanwhile, the Radeon RX 480 supports 4-way CrossFireX.

Next up, the PCB is shorter than the card itself, and NVIDIA's unique new reference-cooler makes the card about 50% longer than its PCB. NVIDIA listened to feedback about shorter PCBs pushing power connectors towards the middle of the cards; and innovated a unique design, in which the card's sole 6-pin PCIe power connector is located where you want it (towards the end), and internal high-current wires are soldered to the PCB. Neato? Think again. What if you want to change the cooler, or maybe use a water-block? Prepare to deal with six insulated wires sticking out of somewhere in the PCB, and running into that PCIe power receptacle. The rear PCB shot also seems to confirm the 192-bit memory bus, given how some memory chip pads are blanked out by lacking SMT components needed by the memory chip.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-04/11a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-04/11b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-04/11c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-04/11d.jpg

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Neato? Think again. What if you want to change the cooler, or maybe use a water-block? Prepare to deal with six insulated wires sticking out of somewhere in the PCB, and running into that PCIe power receptable.

Juist, want we gaan een waterblok op een kaart van 250 euro zetten. Niet helemaal netjes, maar nu ook weer niet het probleem wat ervan gemaakt wordt.

Net zoals ontbreken van een SLi connector. Misschien onhandig voor die 10% die dat van plan was, maar inmiddels is toch wel bekend dat een krachtigere single GPU setup gewoon handiger is.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-10 17:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Zo te zien zijn er 6 memorychips aangesloten, en 2 niet, vreemd. Waarom zou er plek zijn voor 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Jeroenneman schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:54:
Neato? Think again. What if you want to change the cooler, or maybe use a water-block? Prepare to deal with six insulated wires sticking out of somewhere in the PCB, and running into that PCIe power receptable.

Juist, want we gaan een waterblok op een kaart van 250 euro zetten. Niet helemaal netjes, maar nu ook weer niet het probleem wat ervan gemaakt wordt.

Net zoals ontbreken van een SLi connector. Misschien onhandig voor die 10% die dat van plan was, maar inmiddels is toch wel bekend dat een krachtigere single GPU setup gewoon handiger is.
10%?
Lijkt mij eerder 0,1% die SLI met GTX 1060 gaat doen.. 1 in 1000 klinkt niet raar. Bij de 1070 en 1080 zal dat wel hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
SmokingCrop schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 15:23:
[...]

10%?
Lijkt mij eerder 0,1% die SLI met GTX 1060 gaat doen.. 1 in 1000 klinkt niet raar. Bij de 1070 en 1080 zal dat wel hoger liggen.
Het zal er wel tussen in liggen, 10% is te veel en 0,1% zal waarschijnlijk te weinig zijn. Maar het is niet alleen voor mensen met waterkoeler onhandig ook voor andere fabrikanten. Die zijn nu verplicht PCB veranderingen toe te passen voor custom exemplaren. Terwijl je bij de GTX 1070 en GTX 1080 nog zag dat ze het standaard PCB pakten en niet meer dan een andere koeler erop plakten. Dat werkt nu een stuk onhandiger voor die fabrikanten. En een gesoldeerde aansluiting is natuurlijk ook sterker dan een connector die vast zit aan het plastic van de koeler en via draden met het PCB wordt verbonden. Dus ik zeg doe mij maar gewoon de connector op het einde van het PCB in plaats van dit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Zucht... voor die gasten kun je ook niets verbergen.
Morgen meer.
Zeara schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:03:

Prijzen van NV zijn nog niet bekend. Dus dit is gewooon traffic genereren.

[ Voor 49% gewijzigd door The Source op 05-07-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Source schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:15:
[...]

Zucht... voor die gasten kun je ook niets verbergen.
Morgen meer.
Webshop overclocken.co.uk zette het online, sowieso meer dan 90% van videocardz komt van andere sites en forums.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
haarbal schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:55:
Zo te zien zijn er 6 memorychips aangesloten, en 2 niet, vreemd. Waarom zou er plek zijn voor 8?
Dat heb je goed gespot, ik vroeg me al af hoe ze die 192-bit bus gingen doen met 8 chips, maar jij hebt het antwoord al gevonden ;)

EDIT: Mischien zitten die 2 lege plaatsen er voor de GTX1060Ti, wat dan een hele brakke GP104 is.

[ Voor 12% gewijzigd door Toettoetdaan op 06-07-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het is normaal om een PCB te pakken van een andere kaart of zelfs vorige generatie, om de kosten te drukken. Hier zal dus ook iets vergelijkbaars zijn gedaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:53
Pagina: 1 ... 31 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.