Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

LongBowNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:21:
De forumpost is nu verwijderd... Hij zegt nu het volgende

[...]

Verwarrend allemaal. De doelgroep die 3 kaarten in 1 pc doet, is gelukkig erg klein. Dus het maakt niet zo veel uit. Wel jammer voor Hardware.info, ze gaan altijd los met 4x SLI/Crossfire.
Het is ook niet handig om meer dan 2 kaarten te nemen, het schaalt voor geen meter dat tri-SLI, ondersteuning is vaak ook minder dan bij 2 kaarten.
Bij crossfire zag je vaak met 3 kaarten nog wel een significant verschil, maar ook daar zou ik het echt niet aanraden. Gewoon lekker bij een kaart houden en als je het echt nodig hebt dan pas 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:42
Het enige voordeel bij NVidia is dat je de derde kaart als dedicated PhysX kaart kan gebruiken. Verder zie ik inderdaad geen nut in 3-way SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

LongBowNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:10:
Het enige voordeel bij NVidia is dat je de derde kaart als dedicated PhysX kaart kan gebruiken. Verder zie ik inderdaad geen nut in 3-way SLI.
Als je daarvoor een 1080 er tegenaan moet gooien, dan zit er iets verkeerd denk ik. Het nut van GTX 1070 in three or four way SLi lijkt me... beperkt / non-existent. Zelfs op 4K etc.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:39

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:18:
[...]

Aantal flops is gegeven door nVidia op dezelfde generatie en zonder verdere bottleneck zijn de prestaties dus redelijk uit te rekenen. Daarnaast kun je dan ook terug rekenen wat de specificaties waarschijnlijk zijn. Ik verwacht dan ook 2048 ingeschakelde cudacores en een boostclock van net geen 1600MHz.
Juist op clocks gaat Nvidia veel meer inleveren. Als de GTX 1070 een beetje lekker overklokt, kan dat wel eens een heel aantrekkelijke kaart worden. Tegenwoordig is dat een kwestie van de power limit verhogen en GPU Boost doet de rest, mits Nvidia hier niets op verzint (en de rest van de variabelen zoals temperatuur in orde zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

TomasH schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:04:
[...]

Juist op clocks gaat Nvidia veel meer inleveren. Als de GTX 1070 een beetje lekker overklokt, kan dat wel eens een heel aantrekkelijke kaart worden. Tegenwoordig is dat een kwestie van de power limit verhogen en GPU Boost doet de rest, mits Nvidia hier niets op verzint (en de rest van de variabelen zoals temperatuur in orde zijn).
Hangt ook een beetje af van de VRM configuratie. Als deze minder is als de GTX1080 dan kan je daar in uitzonderlijke gevallen daardoor worden gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:32

Case_C

[Team Carrack]

De kaarten van Zotac, dat lijkt toch de trend te gaan worden in aftermarket coolers. Een overdadige hoeveelheid RGB lighting, hoewel ik niet zeker weet of de kleuren bij deze ook onbeperkt zijn.

http://wccftech.com/zotac-geforce-gtx-1080-pgf-edition/
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/ZOTAC-GeForce-GTX-1080-PGF-Edition-Graphics-Card-1-635x402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Tja, ik haal meestal nooit zulke vette overclocks. ;(

Zal vast aan mijn geluk/kunde liggen maar OC bovenop de gegarandeerde clocks vanuit fabricant kijk ik niet zo naar omdat het vrij onzeker is. Dus meestal draai ik mijn kaarten redelijk stock of maar licht overgeclocked.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 12-05-2016 15:42 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

Case_C schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:34:
De kaarten van Zotac, dat lijkt toch de trend te gaan worden in aftermarket coolers. Een overdadige hoeveelheid RGB lighting, hoewel ik niet zeker weet of de kleuren bij deze ook onbeperkt zijn.

http://wccftech.com/zotac-geforce-gtx-1080-pgf-edition/
[afbeelding]
Vind ze toch wel mooi hoor O+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
[...]

Juist op clocks gaat Nvidia veel meer inleveren.
Wat bedoel je hiermee? Meer cudacores en lagere kloksnelheid?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
BaRF schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:41:
[...]

Vind ze toch wel mooi hoor O+
Dat wilde ik ook net gaan typen maar je was me voor :P Zeker in een case met Window en een goed kleuren thema kan die RGB verlichting er goed uit komen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:16:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Meer cudacores en lagere kloksnelheid?
Yup. Maar de specs van de GTX 1070 worden sowieso bij de GTX 1080 reviews bekendgemaakt, dus we zullen het snel officieel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:43
sdk1985 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 03:36:
[...]

Was je van plan er direct 4 aan te schaffen :P?

Pascal kreeg NVLINK dus er zal wel een nieuwe SLI bridge nodig zijn, PCI-E zit nog op 3.0 x16 voor skylake. Maar goed het hele SLI verhaal is niet bijster interessant, leuk om te pochen maar niet leuk voor je frametimes.
Bleek al aangekondigd te zijn:
Finally, not touched upon in NVIDIA’s initial presentation is that GP104 will use a newer version of NVIDIA’s SLI technology. Dubbed SLI HB (High Bandwidth), SLI HB will double the amount of bandwidth available between paired cards. At the same time this change will require a new SLI HB bridge, presumably to be compliant with the tighter signal integrity requirements a higher bandwidth link would require. NVIDIA is producing the new rigid bridge with their usual flair for industrial design, and so far I have not heard anything about the older non-rigid bridge making a return. In which case buyers will need bridges specifically sized for the slot arrangement of their board.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
LongBowNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:56:
Je kunt iig maximaal 2 kaarten combineren. De 1080 ondersteunt niet meer dan 2 kaarten in SLI.
http://forums.evga.com/Nv...-m2477545-p3.aspx#2477871

[...]
De GTX 1080 lijkt mij meer dan 2 kaarten in SLI te ondersteunen, waarom tonen de foto's van het PCB anders 2 SLI connectors bovenop: nieuws: Foto's tonen printplaat van Nvidia GeForce GTX 1080.

En om het dan nog even over SLI te hebben, dat verhaaltje van NVLINK vind ik zo'n ongelooflijk onzin. AMD toont al sinds Hawaii dat het gewoon zonder brug kan (over microstutter en hoe Crossfire presteert tegenover SLI heb ik het niet, het is gewoon duidelijk dat de prestatiewinst van Crossfire zonder brug dezelfde is als voorheen met brug), komt Nvidia nu af met rigide bruggen die je nog speciaal bij moet kopen. Je zou denken dat, als Nvidia SLI wil promoten (ze verdienen dan toch ook het dubbele), ze toch de drempel zo laag mogelijk moeten maken, en geen marketing-bruggen maken die het net moeilijker maken. Een multi-GPU opstelling is zo al niet evident, zonder dat je per afstand tussen de GPU's nog een andere brug moet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Laatst online: 10:42
Omdat de nieuwe SLI brug een dubbele connector nodig heeft.

De middelste GPU op dit plaatje is een dedicated PhysX kaart.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zisuMPDXcCeZwmtVAijPPg-650-80.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn nog geen 3 of 4 wat sli bruggen wat ik op zich wel apart vind. Zou het kunnen dat zelfs met een verdubbeling van bandwith deze nieuwe bruggen niet genoeg bandwith hebben voor 4 way sli ?

Heb zo'n beetje gevoel dat een nieuwe beperking enorm wordt opgepoetst en positief wordt gepromoot.

"We stoppen met 4 way sli maar dat zeggen we niet , we zeggen gewoon dat we een nieuwe super speciale sli bridge hebben ontwikkeld zodat niemand merkt dat we geen 3/4 way sli meer doen"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TomasH schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Yup. Maar de specs van de GTX 1070 worden sowieso bij de GTX 1080 reviews bekendgemaakt, dus we zullen het snel officieel horen.
Oh 2176 streamprocessors met een boostclock van zo'n 1500MHz? :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:12:
[...]

Oh 2176 streamprocessors met een boostclock van zo'n 1500MHz? :p
Misschien gaat het nog wel verder, vandaar mijn opmerking dat de GTX 1070 wel héél erg aantrekkelijk kan worden als hij makkelijk naar GTX 1080 clocks gaat. Maar goed, wellicht haalt een aardig deel van de chips dat niet en dan is een model op flink lagere clocks niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MacPoedel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 17:42:
[...]

De GTX 1080 lijkt mij meer dan 2 kaarten in SLI te ondersteunen, waarom tonen de foto's van het PCB anders 2 SLI connectors bovenop: nieuws: Foto's tonen printplaat van Nvidia GeForce GTX 1080.

En om het dan nog even over SLI te hebben, dat verhaaltje van NVLINK vind ik zo'n ongelooflijk onzin. AMD toont al sinds Hawaii dat het gewoon zonder brug kan (over microstutter en hoe Crossfire presteert tegenover SLI heb ik het niet, het is gewoon duidelijk dat de prestatiewinst van Crossfire zonder brug dezelfde is als voorheen met brug), komt Nvidia nu af met rigide bruggen die je nog speciaal bij moet kopen. Je zou denken dat, als Nvidia SLI wil promoten (ze verdienen dan toch ook het dubbele), ze toch de drempel zo laag mogelijk moeten maken, en geen marketing-bruggen maken die het net moeilijker maken. Een multi-GPU opstelling is zo al niet evident, zonder dat je per afstand tussen de GPU's nog een andere brug moet voorzien.
Er zijn een aantal benchmarks op TPU te vinden waarin ze PCI-E bandbreedte testen. Hierin kan je ook zien dat Nvidia sneller performance verliest als er minder PCI-E bandbreedte is in verhouding met AMD.
Crossfire schaalt over het algemeen beter dan SLI, en nu ze microstuttering hebben opgelost met framepacing is dat oke. Nieuwe Crossfire via XDMA en dus zonder brug werkt goed.

Dus de reden dat Nvidia die brug nodig heeft kan best zijn dat ze meer bandbreedte nodig hebben, of er is een of andere vage reden om klanten te binden? want multiadapter in DX12 werkt wel gewoon prima tussen AMD en Nvidia zolang je maar geen Nvidia kaart als primaire kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
TomasH schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 21:19:
[...]

Misschien gaat het nog wel verder, vandaar mijn opmerking dat de GTX 1070 wel héél erg aantrekkelijk kan worden als hij makkelijk naar GTX 1080 clocks gaat. Maar goed, wellicht haalt een aardig deel van de chips dat niet en dan is een model op flink lagere clocks niet eens zo gek.
2304 cudacore en een boostclock van zo'n 1200MHz? Dat is een nogal lage frequentie en weinig uitgeschakelde core's.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
http://videocardz.com/598...-and-3dmark11-performance

Afbeeldingslocatie: http://cdn.videocardz.com/1/2016/05/NVIDIA-GeForce-GTX-1080-3DMark-Performance-V2.png

Dat ziet er behoorlijk indrukwekkend uit zeg.
Natte vingerwerk, maar er lijkt inderdaad best ruimte te liggen voor de 1070 op op of net boven de 980 ti uit te komen qua prestaties.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-05-2016 06:11 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Trevor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 06:09:

[afbeelding]

Natte vingerwerk, maar er lijkt inderdaad best ruimte te liggen voor de 1070 op op of net boven de 980 ti uit te komen qua prestaties.
Dat ziet er idd veelbelovend uit :)
We worden volgende week overspoeld met reviews en zullen het dan zeker weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De reviews volgende week zijn (voor zover ik begrepen heb) alleen van de 1080.
Maar na alles wat gelekt en verteld is door Nvidia zelf denk ik niet dat daar echt grote negatieve dingen uit gaan komen. Hoe negatief sommigen op reddit of youtube ook mogen proberen te zijn ;)

Ik hoop vooral dat er ook customkaart reviews vrijkomen volgende week, ben erg benieuwd naar de marge die daar gehaald gaat worden, of die gelijk is aan de marge op voorgaande kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:45

XanderDrake

Build the future!

Trevor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 06:09:

[afbeelding]

W00t, die kaart is twee keer zo snel als de GTX 970! Wat een klapper. Geen wonder dat AMDs Vega vervroegt wordt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kijkend naar de rekenkracht is dat ook niet vreemd, die is namelijk meer dan verdubbeld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Toch als ik de performance winst bekijk heb ik mijn twijfels of 4k op ultra mogelijk gaat zijn met deze kaart. 25% winst is niet voldoende om dat met elke game soepel te doen. Daar had ik stiekem wel een beetje op gehoopt. Daar zal de 1080TI dan waarschijnlijk voor komen. Desondanks een mooie vooruitgang. Ik ben erg benieuwd naar de echte game benchmarks... Misschien dat de multimonitor optimalisaties nog van invloed zijn op de game performance op hoge resolutie.

[ Voor 13% gewijzigd door -NRG- op 13-05-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 06:49:
[...]
W00t, die kaart is twee keer zo snel als de GTX 970! Wat een klapper. Geen wonder dat AMDs Vega vervroegt wordt.
Ook 2x zo duur... Een 970 is Nou niet de gekaart waar je mee vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
40% sneller dan zijn voorganger de GTX 980. Nog steeds niet slecht, Mocht je nog meer horse power willen dan moet je wachten op de Ti en Titan modellen waarbij mogelijk ook nog HBM aan wordt toegevoegd. Ik ben zelf tevreden met een gewone GTX 1080. Die gaat alles voorlopig prima draaien op high / ultra.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Ook 2x zo duur... Een 970 is Nou niet de gekaart waar je mee vergelijken
Nou een één-op-één prijs:performance scale up is erg schaars normaliter. Daarbij zal de GTX 1080 waarschijnlijk onder de 600€ uitkomen en de GTX 970 is nog boven de €300. En ten derde: bij DX12, VR en 4k zal het verschil nog groter zijn.

Ik word hier heel blij van.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dat is niet mis zeg, ruim dubbel zo snel als een 980!

Ik denk dat als de portemonnee het toelaat ik ook ga bezwijken. :o

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

Apart dat de GTX1080 OC alleen bij Firestrike Extreme en Ultra verbetering laat zien. (Wel een aanzienlijke verbetering overigens, een 20% hoger resultaat op ultra! Dat is wel absurd.

Overigens snap ik niet dat de GTX1070 een lagere clock gaat krijgen. De GTX970 clockte toch ook beter over dan de GTX980. Of zou dat liggen aan het tragere geheugen wat ervoor zorgt dat ze niet het maximale uit een OC GTX1070 kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:57:
[...]

Nou een één-op-één prijs:performance scale up is erg schaars normaliter. Daarbij zal de GTX 1080 waarschijnlijk onder de 600€ uitkomen en de GTX 970 is nog boven de €300. En ten derde: bij DX12, VR en 4k zal het verschil nog groter zijn.

Ik word hier heel blij van.
Onder 600 ? Hoe kom je daarbij ? De founders edition wordt al 700 en en custom editions gaan daar echt niet ver onder liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:20
Case_C schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:07:
Apart dat de GTX1080 OC alleen bij Firestrike Extreme en Ultra verbetering laat zien. (Wel een aanzienlijke verbetering overigens, een 20% hoger resultaat op ultra! Dat is wel absurd.
Hè? De OC geeft op performance +21% score en op de andere 2 +24%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81
  • Laatst online: 11-09 20:44

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Euhm performance heeft toch ook een winst van 21% bij die overclock? Of noem je dat geen verbetering :P

Er is nog niets bekend over de 1070, niet over de hoeveelheid Cuda cores of de clock en boost snelheid, het zijn allemaal educated guesses :)

GDDR5 ipv GDDR5x zal weinig met de overclockbaarheid van de 1070 core te maken hebben, Het zijn beide GP104 cores dus de enige beperkende factor zal board power / power limit zijn.

Ik verwacht dat als de 1080 een dikke overclocker zal zijn dat de 1070 dit ook zal zijn. nVidia zal alleen zorgen dat de 1070 niet in het vaarwater van de 1080 gaat komen en wellicht dus de board power limiteren :)
Case_C schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:07:

Overigens snap ik niet dat de GTX1070 een lagere clock gaat krijgen. De GTX970 clockte toch ook beter over dan de GTX980. Of zou dat liggen aan het tragere geheugen wat ervoor zorgt dat ze niet het maximale uit een OC GTX1070 kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:08
PaYnE81 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:16:
Ik verwacht dat als de 1080 een dikke overclocker zal zijn dat de 1070 dit ook zal zijn. nVidia zal alleen zorgen dat de 1070 niet in het vaarwater van de 1080 gaat komen en wellicht dus de board power limiteren :)
Niet nodig, de 1070 heeft geen gddr5x maar gddr5, dat verschil in bandbreedte zal er denk al voor zorgen dat een overgeclockte 1070 nooit een standaard 1080 kan verslaan.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C

Case_C

[Team Carrack]

PaYnE81 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:16:
Euhm performance heeft toch ook een winst van 21% bij die overclock? Of noem je dat geen verbetering :P

[...]
Oh wacht ik zat met de vorige tabel te vergelijken :P , keek helemaal over het resultaat van de stock 1080 heen :+ . Nog een bak koffie dan maar :x .
haarbal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Niet nodig, de 1070 heeft geen gddr5x maar gddr5, dat verschil in bandbreedte zal er denk al voor zorgen dat een overgeclockte 1070 nooit een standaard 1080 kan verslaan.
Dat is ook mijn vermoeden, of tenminste dat hij maar met moeite aan dat niveau gaat komen. Het is toch een prijsverschil van minstens €200,- wat je met een OC dan zou overbruggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Case_C op 13-05-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

haarbal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:22:
[...]

Want bandbreedte is de beperkende factor? Volgens die redenatie had de Fury X altijd sneller moeten zijn dan een GTX980 Ti, die kaart heeft immers meer bandbreedte.

The Fury X’s impressive start continues with its bandwidth figures. Its single-precision performance of 8,601 GFLOPs trounces the GTX 980 Ti’s 5,632, and that pattern is repeated in the double-precision and memory-bandwidth calculations – the Fury’s 512GB/sec memory bandwidth easily beat the GTX 980 Ti’s 336GB/sec.

http://www.trustedreviews.com/amd-radeon-r9-fury-x-review

En tóch presteert de 980Ti vaak beter. Wellicht is geheugenbandbreedte toch niet zo belangrijk.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Jeroenneman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:28:
[...]

Want bandbreedte is de beperkende factor? Volgens die redenatie had de Fury X altijd sneller moeten zijn dan een GTX980 Ti, die kaart heeft immers meer bandbreedte.

The Fury X’s impressive start continues with its bandwidth figures. Its single-precision performance of 8,601 GFLOPs trounces the GTX 980 Ti’s 5,632, and that pattern is repeated in the double-precision and memory-bandwidth calculations – the Fury’s 512GB/sec memory bandwidth easily beat the GTX 980 Ti’s 336GB/sec.

http://www.trustedreviews.com/amd-radeon-r9-fury-x-review

En tóch presteert de 980Ti vaak beter. Wellicht is geheugenbandbreedte toch niet zo belangrijk.
Nee, niet altijd. Maar deze kaarten hebben de krapste bandbreedte ten opzichte van de rest van de kaart tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwartR
  • Laatst online: 11:20
Jeroenneman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:28:
[...]
Nu ga je appels met peren vergelijken. De 970 is op papier meer gelijk aan de 980 dan de 1070 met de 1080 (door het genoemde geheugen). Door mijn 970 te overklokken presteerde deze in veel usecases gelijk aan een stock 980.

Nu we toch aan het gissen zijn, bedoelde Haarbal waarschijnlijk dat dit nu niet het geval zal zijn omdat de kaarten onderling meer verschillen hebben.

Het simpelweg vergelijken van bandbreedte tussen nvidia en amd is net zo nuttig als het vergelijken van clockspeeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

haarbal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:35:
[...]

Nee, niet altijd. Maar deze kaarten hebben de krapste bandbreedte ten opzichte van de rest van de kaart tot nu toe.
De beschikbare bandbreedte zal alleen een prestatie verschil geven in limiterende situaties, Hoge resolutie met hoge AA bijvoorbeeld :)

Als bandbreedte geen beperkende factor is voor de prestatie maakt het weinig uit of het GDDR5 of 5X is denk ik :) Maar ik snap je punt.

Ik doelde er meer op dat nVidia het reference design misschien bewust minder powerphases geeft of bewust maar 1 6pin ipv 1 8pin PCIE connector.

Wellicht wordt zelfs custom design beperkt in wat ze mogen, maar dit zal denk ik wel meevallen.

[ Voor 31% gewijzigd door PaYnE81 op 13-05-2016 10:50 . Reden: tekst onder de quote gezet, erboven ziet er raar uit haha ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
NVIDIA GeForce GTX 1080 @ 2114 MHz
http://videocardz.com/598...-overclocking-performance
Kan niet wachten totdat er cijfers van de 1070 uitkomen :)

[ Voor 20% gewijzigd door calsonic op 13-05-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

calsonic schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:52:
NVIDIA GeForce GTX 1080 @ 2114 MHz
http://videocardz.com/598...-overclocking-performance
Kan niet wachten totdat er cijfers van de 1070 uitkomen :)
Die stond iets terug al :+
Maar idd ik ben ook erg benieuwd naar de 1070, een overclockte 1080 is gewoon sneller dan een 980 sli setup QQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Iemand trouwens een idee hoe ruim 10% overclock (1900-2100) kan leiden tot meer dan 20% extra prestaties?
Mijn lekenkennis is daar echt ontoereikend, en ik weet niet goed hoe ik dat via google uit zou kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Trevor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:57:
Iemand trouwens een idee hoe ruim 10% overclock (1900-2100) kan leiden tot meer dan 20% extra prestaties?
Mijn lekenkennis is daar echt ontoereikend, en ik weet niet goed hoe ik dat via google uit zou kunnen zoeken.
1733 -> 2114 is een ~ 22% overclock niet 10% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

de eerdere benchmark was op 1860, op de normale automatische OC dus

/edit: nee dat klopt niet helemaal wat ik zeg. die twee staan blijkbaar los van elkaar. dan snap ik niet zo goed waar die tweede lage vergelijkingsscore vandaan komt... maar goed, dat is een ander verhaal :)

/edit2:

21828 bij 1860Mhz firestrike
4998 bij 1886Mhz Ultra

bij OC plaatje:

op 2114Mhz
26456
6232

dus Mhz 2114/1860 = 1.14 - FS 26456/21828 = 1.21
2114/1886 = 1.12 - 6232/4998 =1.25

[ Voor 58% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-05-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Trevor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:00:

de eerdere benchmark was op 1860, op de normale automatische OC dus
Dan wordt er waarschijnlijk ergens gelogen :) 10% OC met 20% performance is onmogelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Stel dat de schaling van die GTX 1080 bijna lineair, perfect, is met 24%, en die scores worden gehaald op 2,1GHz, dan kan je terugrekenen dat de stocksnelheden rond de 1700 MHz liggen. In de praktijk ligt dat dus eronder omdat die scaling dus niet perfect is, je kan dus rond de 1600 MHz stock clocks verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:12:
[...]

Onder 600 ? Hoe kom je daarbij ? De founders edition wordt al 700 en en custom editions gaan daar echt niet ver onder liggen
Stock Gtx 1080 kost $599. Die eerste benchmarks waren van de Stock versie.

Indrukwekkend allemaal. En dat allemaal op bijna dezelfde hoeveelheid shaders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Racing_Reporter schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:05:
Stel dat de schaling van die GTX 1080 bijna lineair, perfect, is met 24%, en die scores worden gehaald op 2,1GHz, dan kan je terugrekenen dat de stocksnelheden rond de 1700 MHz liggen. In de praktijk ligt dat dus eronder omdat die scaling dus niet perfect is, je kan dus rond de 1600 MHz stock clocks verwachten.
Of op de site kijken van Nvidia:

Stock clock: 1607Mhz
Boost clock 1733Mhz (welke bijna altijd gehaald zal worden)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Jeroenneman schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:22:
[...]

Of dat dus, lel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

[...]

Maar dat is de stock boost, de chips boosten altijd nog hoger als de temp en power dat toelaten, of is dat bij Pascal veranderd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 13-09 23:25
[...]

Bij Vcardz staat dat de clocks bij de 'stock' benches tussen de 1860 en 1886 Mhz lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Zeara schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Bij Vcardz staat dat de clocks bij de 'stock' benches tussen de 1860 en 1886 Mhz lagen.
Net zoals bij Maxwell dus mijn kaart boost officieel naar 1279MHz maar in-game loopt hij op 1380MHz :)

NVIDIA GTX 1080 GPU-Z specs
http://videocardz.com/598...u-z-specifications-leaked

[ Voor 15% gewijzigd door calsonic op 13-05-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
PaYnE81 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:45:
De beschikbare bandbreedte zal alleen een prestatie verschil geven in limiterende situaties, Hoge resolutie met hoge AA bijvoorbeeld :)
Nee, bandbreedte telt op hoge resoluties met hoge aa zwaarder mee, maar dat betekent niet dat het op lage resoluties geen prestatieverschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

haarbal schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:42:
[...]

Nee, bandbreedte telt op hoge resoluties met hoge aa zwaarder mee, maar dat betekent niet dat het op lage resoluties geen prestatieverschil geeft.
De chip kan toch niet magisch sneller gaan renderen omdat er bandbreedte over is op het geheugen. Klok alleen je geheugen maar over en draai een niet gelimiteerde benchmark :)

Dat zou hetzelfde zijn als je auto heeft een topsnelheid van 200km/u maar op een 4 baans snelweg kan hij harder dan 200km/u

[ Voor 52% gewijzigd door PaYnE81 op 13-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

PaYnE81 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:07:
[...]

De chip kan toch niet magisch sneller gaan renderen omdat er bandbreedte over is op het geheugen. Klok alleen je geheugen maar over en draai een niet gelimiteerde benchmark :)

Dat zou hetzelfde zijn als je auto heeft een topsnelheid van 200km/u maar op een 4 baans snelweg kan hij harder dan 200km/u
Om mee te gaan in jouw meteafoor:

Wel als je op de eerste weg maar 120 Km/u kan vanwege de drukte op de weg. Maar op de 4 baans weg kan je wel 200 omdat nu de drukte verspreid is over meer banen.

Al denk ik niet dat het geheugen op lagere resoluties een bottleneck is

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaYnE81

PaYnE81

XBL VandalizerNL

Precies :)

Maar daarom gaf ik dus al aan draai een niet geheugen gelimiteerde benchmark.

Zelfde principe als 2 ipv 4GB vram, je kaart wordt niet sneller omdat er geheugen over is, pas als je de grens over gaat zul je verschil merken :)
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:13:
[...]

Om mee te gaan in jouw meteafoor:

Wel als je op de eerste weg maar 120 Km/u kan vanwege de drukte op de weg. Maar op de 4 baans weg kan je wel 200 omdat nu de drukte verspreid is over meer banen.

Al denk ik niet dat het geheugen de bottleneck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
PaYnE81 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Als ik m'n geheugen overclock krijg ik bij alle benchmarks een hogere score.

Er is geen absolute bottleneck, de cores van de gpu zijn bezig, af en toe moet een core even wachten voor hij het geheugen in kan, als je meer bandbreedte hebt zitten ze elkaar minder vaak in de weg en ben je dus sneller, maar als je cores sneller zijn zal je daar ook iets aan hebben, ze moeten wel vaker wachten, maar uiteindelijk gaat er wel meer over die memorybus, er zijn minder gaten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Damn. Wat een snelheid. :9~ I like! :9

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
-The_Mask- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:06:
[...]

2304 cudacore en een boostclock van zo'n 1200MHz? Dat is een nogal lage frequentie en weinig uitgeschakelde core's.
True.

De 'gelekte' 3DMark scores komen trouwens van reviewers die hun scores automatisch laten uploaden naar Futuremark, Videocardz heeft niet zelf zo'n kaart oid. Nu zijn de reviewers die dat doen bij een kaart zwaar onder NDA meestal niet de meest snuggere, dus houd dat in gedachten bij het tot je nemen van te resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Als je die benchmarks mag geloven, is het dan misschien wel mogelijk dat de 1070 oc een 980ti gaat verslaan? Want dat zou toch best wel een hele prestatie zijn voor een kaart van ong 450 euro.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTX 1070 zonder overklok moet ook zo goed als dezelfde prestaties hebben, misschien zelfs iets sneller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 21-08 15:52
Het kan ook als bijvoorbeeld games zouden komen als 'project cars' of 'the witcher 3' en die net zo gemaakt lijken te zijn voor pascal dat de evt 1060 veel sneller is als de GTX 980ti, het zegt misschien niet echt veel de rauwe prestaties dat zag je ook met kepler just saying.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Er staan ineens wel veel ti's op V&A. Zou de prijs veel dalen na release 1070/1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Mijnverwachting is dat de verkoopprijs dan meer richting de vraagprijs van nu zal gaan. Maar veel anderen denken dat de prijs rond de 450 tot 500 zal blijven. Koffiedik kijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Indien de 1070 zelfde gaat presteren of beter dan de 980 ti, dan kan het niet anders dan dat de 980 ti tweedehands niet meer dan 350 a 400 gaat opbrengen. Maar zal echt afhankelijk zijn van de 1070. De benchmarks van de 1080 tonen aan dat hij echt geen concurrent is van de 980 ti.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 13:15
Volgens de Linustech tips vid zou de 1070 ook beter doen dan de Titan. Maar kan het ook verkeerd gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Volgens dit artikel van wccftech krijgt de de Nintendo NX een Tegra soc ipv een AMD soc. Ze baseren zich op dit artikel van SemiAccurate.

Toevallig een week of twee op dit forum een discussie gehad over de mogelijkheden voor Nvidia om een console chip te ontwerpen. Blijkbaar was dit niet mogelijk door de limitaties van ARM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Matthias87 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:29:
Er staan ineens wel veel ti's op V&A. Zou de prijs veel dalen na release 1070/1080?
Als een 1070 dezelfde of meer performance heeft als een 980Ti en als een 1070 voor minder als €400 te koop is zal een 980Ti 2e hands dus minder als dat waard zijn.
Zelf gok ik dat de 980Ti na de release vd 1070 nog max €300-325 kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Gisteren een paar uurtjes mogen spelen met een 1080 en CUDA 8.0RC. Not impressed, maar dat was met een heel specifiek algoritme (ethash). En wel wat hoopgevende info opgepikt voor verbetering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
ColinZ schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 15:35:
Toevallig een week of twee op dit forum een discussie gehad over de mogelijkheden voor Nvidia om een console chip te ontwerpen. Blijkbaar was dit niet mogelijk door de limitaties van ARM.
Even in perspectief zetten he. Ten tijde dat Microsoft en Sony een SoC wilde voor hun next-gen console, kon nVidia niets meer leveren dan een quad-core Cortex-A15 met eigen GPU. Wat ze nu kunnen leveren is van een heel andere orde dan die Cortex-A15 cores. Hoe de huidige cores (A53/57/72 of nVidia's eigen VLIW custom core) het gaan doen in een console, blijft afwachten tot er een console beschikbaar is waar tripple-A non-mobile games voor worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Michaelg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:48:
Indien de 1070 zelfde gaat presteren of beter dan de 980 ti, dan kan het niet anders dan dat de 980 ti tweedehands niet meer dan 350 a 400 gaat opbrengen. Maar zal echt afhankelijk zijn van de 1070. De benchmarks van de 1080 tonen aan dat hij echt geen concurrent is van de 980 ti.
Haha, de hypetrain op V&A is in ieder geval wel losgebarsten!

Neem dit soort discussies: V&A gevraagd: MSI GTX 980 Ti 6GD5

Ik moest toch even lachen. :P

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En toch heeft hij gewoon gelijk. Waarom zou hij nu 500 euro of meer gaan neertellen als je weet dat de kaart over een maand veel minder waard is geworden. Als de custom GTX 1070's uitkomen voor zo'n 400 euro dan is 350 euro voor een tweedehands GTX 980 Ti gewoon aan de dure kant. :p

Al die mensen die nu hun GTX 980 Ti verkopen voor 500 euro weten dit net zo goed, daarom staan er ook zoveel te koop.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:28:
En toch heeft hij gewoon gelijk. Waarom zou hij nu 500 euro of meer gaan neertellen als je weet dat de kaart over een maand veel minder waard is geworden. Als de custom GTX 1070's uitkomen voor zo'n 400 euro dan is 350 euro voor een tweedehands GTX 980 Ti gewoon aan de dure kant. :p

Al die mensen die nu hun GTX 980 Ti verkopen voor 500 euro weten dit net zo goed, daarom staan er ook zoveel te koop.
Dit. Iedereen biedt nu z'n 980 Ti aan omdat men er nu nog wat voor kan krijgen. Als iemand er dan 1 vraagt en anticipeert op de prijsdaling, en waarschijnlijk een overschot van 980 Ti's op de tweedehands markt, wordt die persoon voor rotte vis uitgemaakt.

Als je het een onzin prijs vindt, reageer dan gewoon lekker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Ik moet zeggen als ik over wil stappen van een 980ti naar een 1080 ik er toch aan moet geloven, 300 euro wat hij er nu voor vraagt klinkt misschien weinig voor een 980ti maar als de 1070 echt beter presteert zal dit toch wel de prijs worden dat er veel voor verkocht gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Die reacties... "mijn mening is beter dan jouw mening, jij bent een idioot." Tsja, dan verkoop je hem toch niet aan hem. Persoonlijk ben ik het met die vraagprijs eens, misschien iets meer... Maar 400 vind ik te veel. Maar ik ga toch ook niet mensen die nog steeds 600 vragen lastig vallen met mijn mening. Persoonlijk verwacht ik gewoon dat de 1070 heel dicht in de buurt van de 980 ti zal zitten qua prestaties, en dan vind ik de 1070 interessanter vanwege het stroomverbruik. Maar goed ook met die mening moet ik uitkijken, ben her en der op het internet ook al aangevallen op die verwachting. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
-The_Mask- schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:28:

Ja idd.

Staan ook een hoop 980's te koop. Daar willen de meesten ook richting de 400 hebben. Die gaan natuurlijk helemaal kelderen als de 1070 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Nog nergens benchmarks of meer info of de variant van bijvoorbeeld van MSI mbt de 1080? Zijn er in dit topic no mensen die hun gtx 980 gaan verkopen of hun 970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Vanaf 17/18 mei komen de benchmarks van de FE, de customkaarten en de 1070 komen nog later. Het is dus echt nog even een poosje afwachten :)
Alle gelekte benchmarks zijn (hoogst waarschijnlijk) ook gewoon van de founders edition.

Tot 17 mei is er een non disclosure agreement 'tegen' de benchmarks. Mensen die voor die tijd lekken zullen bij volgende rondes de kaarten niet meer krijgen als ze gesnapt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
MetalSonic schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:59:
Nog nergens benchmarks of meer info of de variant van bijvoorbeeld van MSI mbt de 1080? Zijn er in dit topic no mensen die hun gtx 980 gaan verkopen of hun 970?
Ik zit te wachten op goede benchmarks voor de 1080 voor ik zeker weet of ik mijn 980ti's verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Die hele discussie over verkoop van ti's is natuurlijk lachwekkend. Mensen met zo'n kaart, en met zo'n reactie, zijn gewoon op hun ziel getrapt dat de kaart nu zo in prijs gaat kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

MetalSonic schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:59:
De custom PCB 1080's zullen later pas komen. In eerste instantie zullen er alleen nog maar reference modellen gelaunched worden.

En laat ik nou net een reference cooler nodig hebben op mijn kaart omdat ik een mITX systeem heb. <3

Misschien dat ik wel goedkoop een reference 980 koop, meer performance heb ik toch niet nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Michaelg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:
Die hele discussie over verkoop van ti's is natuurlijk lachwekkend. Mensen met zo'n kaart, en met zo'n reactie, zijn gewoon op hun ziel getrapt dat de kaart nu zo in prijs gaat kelderen.
Op zich ook niet gek als je iets koopt wat binnen een jaar, meer dan de helft van zijn waarde verliest. Zou jij dat niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
Matthias87 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Op zich ook niet gek als je iets koopt wat binnen een jaar, meer dan de helft van zijn waarde verliest. Zou jij dat niet hebben?
Daarom is het ook een beter idee een generatie over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Matthias87 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:02:
[...]

Dat is gewoon inherent aan de technologische ontwikkeling. Had je van te voren kunnen weten wat mij betreft en moet je nu niet zielig gaan doen.

Maar we dwalen wel een beetje af zo.
Kan in ieder geval niet wachten tot het volgende week is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
Michaelg schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:32:
Ieder z'n humor, ik vind het niet lachwekkend eerder heel sneu/ tragisch. Nu zijn veel enthousiast over de 1080 maar volgend jaar komt de 2080 en dan zal de 1080 ook weer minder waard zijn. Mede hierom is er imo geen perfect moment om de markt binnen te stappen van de GPU's... Op het moment dat je je kaart koopt wordt er al hard gewerkt aan een veel snellere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:53
Dat is gewoon wat er gebeurd als je een high-end kaart koopt en is niets nieuws. Kijk naar de prijzen van een GTX780Ti die ineens niks meer waard was toen de GTX970 uitkwam. Voor die van mij heb ik kort na de release meer dan €600,- betaald. Geen spijt van, toen was het de snelste kaart op de markt, maar als je verwacht dat je daar 1 jaar later nog 400+ voor kan krijgen dan heb je het mis, voor dat geld kan je een nieuwe kaart kopen die sneller is en minder energieverbruikt, nieuw en met garantie :F

Hier een goed uitgedachte mening: https://www.reddit.com/r/...stions_about_titan_x_980/

[ Voor 35% gewijzigd door Mmore op 14-05-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oRLnd/3355f0d9c5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

haarbal schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:51:
[...]

Ja idd.

Staan ook een hoop 980's te koop. Daar willen de meesten ook richting de 400 hebben. Die gaan natuurlijk helemaal kelderen als de 1070 er is.
Nvidia kan de 980 natuurlijk ook rebranden als GTX1060 oid.

Meer dan 300 is al te duur eigenlijk. Genoeg 970's voor 275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

http://www.tweaktown.com/...version-2-5ghz/index.html

ME LIKEY. 2.5GHz, liquid-cooled. Dat wordt een monster, en monsterlijk prijskaartje uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Racing_Reporter schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:29:
http://www.tweaktown.com/...version-2-5ghz/index.html

ME LIKEY. 2.5GHz, liquid-cooled. Dat wordt een monster, en monsterlijk prijskaartje uiteraard ;)
Dat zijn snelheden jongens.. niet eens LN2, gewoon water/vloeistoffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik denk dat je wel kan stellen dat nVidia weer conservatief met de referentie kloksnelheden is geweest. Zullen wellicht nog beter OC'en dan de Maxwell kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

madmaxnl schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:47:
Ik denk dat je wel kan stellen dat nVidia weer conservatief met de referentie kloksnelheden is geweest. Zullen wellicht nog beter OC'en dan de Maxwell kaarten.
Dat idee krijg ik ook. Ik wilde het perspectief van de 1080 even afwachten omdat Maxwell echt goed overklokt, zelfs in de vorm van de dikke TitanX, maar het lijkt erop dat Pascal weinig onder doet.
Blijft toch even afwachten of de smallere membus op hoge res. nog wat uitmaakt, maar anders denk ik dat in alle gevallen de 1080 wel zo'n 30-40% sneller wordt maximaal geklokt (2.1-2,5 ghz overclock).

Vwb de verkoop van 980Ti kaarten, het is nogal logisch dat die in één klap gedegradeerd worden in waarde, geldt ook voor mijn FuryX's. Zo werkt dat gewoon in GPU-land.

Niet op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
GPU-land heeft helaas lang stil gestaan m.b.t. prijs/prestatie doordat we al sinds begin 2012 op 28nm zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Laatst online: 17:20
Afbeeldingslocatie: https://blog.synology.com/wp-content/uploads/2015/07/image02.png

Zullen GPUs de CPUs gaan nalopen? Eerst clock-wars en later uitschalen over meerdere cores met lagere clocks (denk aan bv de Q6600 des tijds) om dan toch weer te eindigen met clockwars omdat de software zelden echt goed schaalt?

2.5GHz is natuurlijk wel echt remarkable voor de GPU wereld. Een beetje history erbij. Dit waren de behaalbare clocks voor "eindgebruikers" met een redelijk goede overclocker (en de 1080 op basis van de huidige geruchten):
GPUStock clock (geen boost)Overclock (met boost)
7800GTX430MHz480Mhz
8800GTX575MHz640Mhz
9800GTX675MHz800Mhz
GTX 280602MHz690Mhz
GTX 480700MHz825Mhz
GTX 580772MHz950Mhz
GTX 6801006MHz1250Mhz
GTX 780863MHz1250Mhz
GTX 9801126MHz1500Mhz
GTX 10801607MHz2400Mhz

Overclock resultaten zijn op basis van wat "Overclocking the XXXX"-threads na wat google searches. Graag geen discussie over de getallen m.b.t. jouw resultaten en high-end vs low-end discussies (zoals hieronder (al dan niet terecht), ik zag hem al aankomen :D), het is maar voor het idee :+.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 15-05-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Laatst online: 13-09 23:25
Ik weet dat het om het idee gaat. Maar de 680, 980 en 1080 gebruiken natuurlijk andere chips dan de 480, 580 en 780. En dan doel ik op x06 vs x10, en is dus mid range vs high range.

Bij mijn weten klokken de mid range chips altijd net wat hoger dan de high end.

Maar pakken we dan alsnog de overgang van de 680 --> 980 --> 1080, wordt het natuurlijk wel steeds hoger.
En er is natuurlijk sowieso een tendens omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Laatst online: 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Zeara schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:41:
Ik weet dat het om het idee gaat. Maar de 680, 980 en 1080 gebruiken natuurlijk andere chips dan de 480, 580 en 780. En dan doel ik op x06 vs x10, en is dus mid range vs high range.

Bij mijn weten klokken de mid range chips altijd net wat hoger dan de high end.

Maar pakken we dan alsnog de overgang van de 680 --> 980 --> 1080, wordt het natuurlijk wel steeds hoger.
En er is natuurlijk sowieso een tendens omhoog ;)
Nou dat is leuk maar histories gezien kan men uit de zelfde die size meer halen maar met ook veel groter verbruik.
Vroeger waren high-end passief paar decades later en 200++ Watts.
Wat inhoud met elke dieschrink kan je kan ver klokken maar bij wat voor vermogen.
Op gegeven moment pak je klok die bij volume productie past .
Een chip tegen de 200 WAtt en top tussen de 200 en 300.
De godzilla versie kwa die space de oude gen evenaart GTX480 enz.
Kan je to hoge klokken stabiel zetten maar met een extreem vermogen verbruik.
Wat mij opvalt AMD was periodiek nogal sucsesvol met semi big chip die men performance klasse noemde.Die valt tussen midrange en high- end in.
Lijkt nu dat deze performance chips de high- end is geworden.
En de godzilla chips eerst de proffesional markt bediend en later als enthausiast / extreem klasse uitkomen. Als de yield de pro markt overstijgt.
Bij AMD is de Fury de Titan tegen hanger als is hun beleid toch anders dan nvidia. Maar deze trent kan je tot 20 jaar terug volgen waar je van 250 watt voedingen nu naar halve KW voedingen moet hebben om stabiel welke single GPU stabiel met marge te draaien.
Bij CPU is het ook niet anders, AMD 200+ CPU ditto dat is wat men eruit kan halen.
Kan je vergelijken met PIII 1133MHZ die de thunderbirdt 1.2 Ghz niet kan bij benen. Intel zou dan nu een Xeon 16+core extreem edition en die opklokken tot grens als core i 7 als er een overtreffende concurentie was. En dan 200+ wat ook niet zo gek meer is.

Dit, hoe kleiner procede hoe meer transistoren per mm^ 2 met hogere klok en hoger verbruik mogelijk is met meer performance.
De industrie is beperkt aan formfactoren dus ook koeling soluties dus ook een TDP limiet waar kosten baten is. Zoals een reference Gkaart met waterkoeling furyX. Dus de PCI-e grens van 300 watt.
Mogelijk is daarmee de bigchip commercieel niet rendable als volume high- end en enthausiast en pro markt voldoende klein en grote marge rendabel genoeg.

Ik hou mijn kaarten wat langer en hoef niet de snelste dus als AMD langzamer is dan is die ook iets goedkoper en voor merkbaar sneller in games heb je 33% verschil nodig om het redelijk goed te merken. Aan subtiel veranderd je game exoerience niet. Vermogen is wel van belang als kaart langer houd dus goede performance per watt is dan ook factortje.

Ik verwacht tussen bigchip titan huidig gen en bigchip nextgen toch ruim vedubbeling. Al helemaal als er zeer grote overklok marge is.voor titan nextgen of 1080ti.
Dan zou ik OC die met gemak behaald wordt ook mee tellen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
De hoge clocks ligt ook aan FinFet, die heeft de sweetspot qua efficentie wat hoger in de MHz liggen, ga er maar vanuit dat AMD ook tegen die 1600MHz gaat aan hikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:14
Toettoetdaan schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:59:
De hoge clocks ligt ook aan FinFet, die heeft de sweetspot qua efficentie wat hoger in de MHz liggen, ga er maar vanuit dat AMD ook tegen die 1600MHz gaat aan hikken.
Rumors zijn er dat polaris uitgesteld wordt omdat AMD niet boven de 850mhz zou uitkomen, dus eens afwachten deze maand wat er allemaal gaat gebeuren, maar denk niet dat AMD aan de 1080 gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cyclonic schreef op maandag 16 mei 2016 @ 17:50:
[...]

Rumors zijn er dat polaris uitgesteld wordt omdat AMD niet boven de 850mhz zou uitkomen, dus eens afwachten deze maand wat er allemaal gaat gebeuren, maar denk niet dat AMD aan de 1080 gaat komen.
Polaris gaat inderdaad niet aan de 1080 komen omdat Polaris mainstream is.

Vega, Vega gaat de strijd aan met de 1080, en gezien dat een HBM2 kaart wordt zal dat waarschijnlijk een vrij korte strijd worden :+

Overigens zijn die geruchten dat Polaris uitgesteld wordt al weersproken door AMD, typisch gevalletje FUD dus.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1 ... 20 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.