Verwijderd
Het gaat er imo meer om wat hij doet vs de 980 Ti. Er zijn games zoals die in de video die het veel beter doen op AMD hardware.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:45:
ow als die echt zijn ben ik wel teleurgesteld, net iets sneller dan een fury X in dx12 had minimaal 10-20% meer verwacht.
Overall is de 980 Ti ietsjes sneller dan een Fury X.
Maar het verschil tussen de 980 Ti en de GTX 1080 vind ik ook erg klein als die benshmarks kloppen.
Even rustig tot de 17e afwachten dan komen de GTX1080 review.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Overclock3D heeft eenzelfde artikel geplaatst met screenshots hiervan. Ik gaf het in het nieuwsbericht ook al aan dat ik niet echt onder de indruk was van de geclaimde performance van de GTX1080 (t.o.v. de GTX980). De clockspeeds zijn veel hoger, ze gebruiken GDDR5X, t.o.v. de 980 heeft de 1080 meer CUDA cores. Dat alles bij elkaar, plus de die-shrink, daar had ik net iets meer van verwacht.Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:45:
ow als die echt zijn ben ik wel teleurgesteld, net iets sneller dan een fury X in dx12 had minimaal 10-20% meer verwacht.
Ik gok dat we weer hetzelfde verhaal gaan zien als bij de vorige reeks kaarten: GTX970 en GTX980 kwamen uit, GTX980 was niet denderend, AMD kwam met de Fury en Fury X kaarten en ineens gooide NVidia de GTX980Ti ertegenaan (die heel wat sneller is dan een GTX980) en de prijs van de GTX980 zakte flink.
Over een aantal weken worden waarschijnlijk de nieuwe AMD kaarten aangekondigd en afhankelijk van diens performance komt de GTX1080Ti er heel snel, of ze wachten tot eind 2016 of begin 2017 totdat AMD hun Vega kaarten presenteert.
Vind het ook wel grappig dat mensen nu massaal hun GTX970's, GTX980's en GTX980Ti's zonder dat ze ook maar iets weten over prijzen of prestaties. Afgaande op de genoemde prijzen zal je de eerste weken makkelijk 650-700 euro kunnen neertellen voor een GTX1080 en dan verkopen mensen hun GTX980Ti nu voor 500 euro en kunnen ze dik bijleggen

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik denk dat de GP100 pas later dit jaar komt Nov/Dec op z'n vroegst.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ook zie ik de prijzen van de 1070 en 1080 nog wel een duikje maken als AMD Polaris echt voor veel minder gaat verkopen, wat bijv. gebeurde met de 780 toen de R9 290 het veld betrad.
Echter, met de 980ti had Nvidia het geluk dat hun 980ti beter presteerde [op 1080p en 1440p dan] dan de Fury X. Echter, als de Vega nu sneller is dan een 1080ti, staat Nvidia ook wel even met de bek vol tanden
Ben wel erg benieuwd wat de realworld benchmarks straks zeggen. Puur naar specs kijkende kan ik niet heel erg onder de indruk zijn, maar wie weet, misschien presteren ze wel boven verwachting.
People as things, that’s where it starts.
Zo gek is het nu ook weer niet. Ik zie de GTX 970 er voor 295 op staan. Vergeet niet dat dit de populairste kaart aller tijden is, marktaandeel van bijna 5% op steam. Als iedereen straks zijn kaart in de verkoop doet dan zal die prijs flink dalen. Dat is nu eenmaal de marktwerking.Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:32:
Vind het ook wel grappig dat mensen nu massaal hun GTX970's, GTX980's en GTX980Ti's zonder dat ze ook maar iets weten over prijzen of prestaties. Afgaande op de genoemde prijzen zal je de eerste weken makkelijk 650-700 euro kunnen neertellen voor een GTX1080 en dan verkopen mensen hun GTX980Ti nu voor 500 euro en kunnen ze dik bijleggenAls ik hen was, zou ik een maandje of 2 wachten en kijken hoe de nieuwe AMD kaarten zijn. Ook al wil je geen AMD kopen, dan kunnen de prijzen van de NVidia kaarten alsnog wederom fors dalen.
Persoonlijk vond ik het een erg interessante presentatie. De Tflops zijn gigantisch en de performance per watt toename is enorm. De hogere snelheid van GDDR5X maakt een smalle bus mogelijk, hoe smaller de bus des te beter de performance per watt. Er is dus nog potentie voor flink meer snelheid, er is alleen gekozen voor performance per watt. Ik vraag me alleen wel af hoe goed/slecht de 1070 het gaat doen, die krijgt immers geen GDDR5X terwijl de bus niet breder wordt. Verder waren randzaken zoals Ansel, en de multimonitor demo waren erg interessant. Hoe de rekenkracht door gaat schalen in de huidige games is nog even afwachten. Met al dat pessimisme zou je bijna denken dat mijn business logica voorspelling van 35% sneller dan de GTX 980 inde techpowerup review straks nog uit gaat komen
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 09-05-2016 16:47 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Nu is het wel de vraag of nVidia nog een andere chip heeft dan de GP100 professional cards. Of de GP104 moet ook een DP monster zijn. Al verwacht ik zelf dat er minder FP64 units zijn.RobinHood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:42:
Ik denk dat Nvidia, net als met de 980ti, wel wacht tot AMD echt een antwoord heeft, en dat lijkt met Polaris nog niet het geval te zijn.
Ook zie ik de prijzen van de 1070 en 1080 nog wel een duikje maken als AMD Polaris echt voor veel minder gaat verkopen, wat bijv. gebeurde met de 780 toen de R9 290 het veld betrad.
Echter, met de 980ti had Nvidia het geluk dat hun 980ti beter presteerde [op 1080p en 1440p dan] dan de Fury X. Echter, als de Vega nu sneller is dan een 1080ti, staat Nvidia ook wel even met de bek vol tanden![]()
Ben wel erg benieuwd wat de realworld benchmarks straks zeggen. Puur naar specs kijkende kan ik niet heel erg onder de indruk zijn, maar wie weet, misschien presteren ze wel boven verwachting.
GM100 had geen goede FP64 performance en was daardoor voor games wel lekker efficient. Ik vraag mij af of nVidia nog een extra GP100 achtige chip heeft zonder die FP64 units. Ik verwacht het niet.
Ik verwacht dat een GTX1080 TI gewoon dezelfde GP100 chip heeft alleen dan met afgeknepen FP64 performance om de verkopen van de Tesla en Quadro kaarten niet in de weg te zitten.
En over de 980 Ti vs Fury X.
Ik heb het idee dat het frond end van de Fiji chip het niet aan kan. Zie ook R9 390X en Fury vs Fury X. De verschillen zijn relatief klein. Die 512 extra shaders helpen amper terwijl je 12% meer shaders hebt. De prestaties gaan zeker geen 12% omhoog. Kortom er zit daar een beperking. Als ik mij niet vergis is het frond end redelijk vergelijkbaar met de Hawaii chip die in de 290X en 390X gebruikt worden (390X heeft volgens mij een nieuwere stepping met kleine aanpassingen waardoor ze wat hoger clocken maar de architectuur is hetzelfde gebleven)
AMD heeft elke keer relatief kleine aanpassingen aan de GCN architectuur gemaakt. Als ze de boel nu wat verder op de schop genomen hebben is er wel een aardige prestatie winst mogelijk.
Als Polaris 10 XT 980 Ti/Fury X performance haalt zou ik dat erg mooi vinden. De tijd zal het leren.
Ik denk dat de snelste Polaris met de GTX1070 moet gaan concurreren en dat de GTX1080 daar net wat boven zit maar ook veel duurder is.
[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 09-05-2016 16:54 ]
Mhoah, dat nog net niet. Maar als ik de zaken op een rijtje zet (1080 vs 980):sdk1985 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:46:
[...]
Met al dat pessimisme zou je bijna denken dat mijn business logica voorspelling van 35% sneller dan de GTX 980 inde techpowerup review straks nog uit gaat komen.
- 25% meer CUDA cores
- 42% hogere core clock
- van 28nm naar 16nm
- dubbele VRAM en van GDDR5 naar GDDR5X (meer dan 50% hogere throughput), snelheid nog onbekend
...dan had ik toch wel meer verwacht. Dit vergeleken met b.v. de Snapdragon 810 en 820 chips, waar men van 20nm naar 14nm ging (plus een kleine clockspeed bump), is de performance boost enorm. Bij b.v. Antutu haalt een SD810 phone zoals de Nexus 6P een score van rond de 60-70k, terwijl een SD820 zoals de HTC10 scores van over de 150k kan halen. Dat is al 2x de performance alleen door de nieuwe architectuur op een kleiner procedé.
Puur kijkend naar de specs, dan had ik verwacht dat de GTX1080 minimaal 30-35% sneller zou zijn geweest dan een GTX980Ti, niet die ~10% uit de eerder gepostte benchmark (als deze echt is).
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ram snelheid is zou best wel eens 10GHz kunnen zijn tov de 7GHz nu.Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:05:
[...]
Mhoah, dat nog net niet. Maar als ik de zaken op een rijtje zet (1080 vs 980):
- 25% meer CUDA cores
- 42% hogere core clock
- van 28nm naar 16nm
- dubbele VRAM en van GDDR5 naar GDDR5X (meer dan 50% hogere throughput), snelheid nog onbekend
...dan had ik toch wel meer verwacht. Dit vergeleken met b.v. de Snapdragon 810 en 820 chips, waar men van 20nm naar 14nm ging (plus een kleine clockspeed bump), is de performance boost enorm. Bij b.v. Antutu haalt een SD810 phone zoals de Nexus 6P een score van rond de 60-70k, terwijl een SD820 zoals de HTC10 scores van over de 150k kan halen. Dat is al 2x de performance alleen door de nieuwe architectuur op een kleiner procedé.
Puur kijkend naar de specs, dan had ik verwacht dat de GTX1080 minimaal 30-35% sneller zou zijn geweest dan een GTX980Ti, niet die ~10% uit de eerder gepostte benchmark (als deze echt is).
Dan heb je nog wat architectuur tweaks. Alles bij elkaar gok ik zelf op 20-25% tov de 980 Ti. Al zou hij het qua geheugen bandbreedte nog wel eens kunnen afleggen en dat kan er voor zorgen dat hij niet zo heel veel sneller is. Ik verwacht namelijk een 256bit bus.
Over het algemeen schaalt clockspeed vs FPS niet 1:1. Dus ook al zijn de clocks 42% hoger dan moet je blij zijn als je prestaties 35% hoger worden. Het zelfde geld voor shader counts.
Maar de specs zien er goed genoeg uit om de 980 Ti te verslaan.
Ik denk dat sommige het toch niet helemaal goed snappen, er wordt veel gesproken over de snelheidswinst en dat deze niet hoog genoeg is. Overal worden de specs van de 980 met de specs van de 1080 vergeleken wat ook logisch is daar dit de opvolger is. Nu worden alleen in de reviews tot nu toe de prestaties vergeleken met de 980TI!!! dit is dus ook niet de opvolger maar een nieuwe lager gepositioneerde kaart vergelijken met een oud model welke hoger gepositioneerd is. Het verschil met de 980 zal dus aanzienlijk hoger zijn!!! Ik denk dat als de reviews komen en het verschil met de 980 duidelijk wordt het een stuk aangenamer wordt voor de 1080 en dat het verschil tussen de 1080 en 980 dan wel eens toch richting de 30% kan gaan.!
Prijzen zijn toch relatief beschikbaar met een kleine foutmarge en een 1070 is sneller dan de huidige 970, en een 1080 een stuk sneller dan een 980TI zo blijkt?Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:32:
[...]
Vind het ook wel grappig dat mensen nu massaal hun GTX970's, GTX980's en GTX980Ti's zonder dat ze ook maar iets weten over prijzen of prestaties. Afgaande op de genoemde prijzen zal je de eerste weken makkelijk 650-700 euro kunnen neertellen voor een GTX1080 en dan verkopen mensen hun GTX980Ti nu voor 500 euro en kunnen ze dik bijleggenAls ik hen was, zou ik een maandje of 2 wachten en kijken hoe de nieuwe AMD kaarten zijn. Ook al wil je geen AMD kopen, dan kunnen de prijzen van de NVidia kaarten alsnog wederom fors dalen.
Ik heb mijn GTX980 die ik heb gekocht voor €400 verkocht voor dezelfde prijs hier ga ik een 1070 voor halen die €50 duurder zal zijn waarschijnlijk, niet bepaald rocket science lijkt me.
Enige argument is dan wil je een paar weken zonder GPU zitten in mijn geval is dat goed ik zit tussen games in, veel anime te kijken andere hobbies mooi weer, ik ben ook nog retro gamer. Geen probleem.
-zal de 320 GB/sec van de mem. bus geen beperkende/remmende factor worden in 4 en 5K?;
-overklokpotentieel, nV spreekt van 2100 mhz core, en wat is de rek van het GDDR5x?
Maw, is de 1080 bandbreete gelimiteerd op 4 en 5K, of zijn er weer wat verbeteringen in compressie?
Vwb de dx12 AOS benchmarks, ik vind het maar een rommeltje, als de 1080 nu 10% sneller is dan de Fury X, dan heeft nVidia toch wel e.e.a. verbeterd, want in de zwaarte settings met veel drawcalls moesten ze van ver komen. Of dat nou sofware-, of semi softwarematig is, laat ik voorlopig even buiten beschouwing.
Niet op voorraad.
Met gelekte benchmarks kunnen we voorlopig sowieso vrijwel niets, omdat Nvidia meestal een paar dagen voor de NDA pas met de 'final' driver komt. Wie weet is het beeld dan weer anders.Astennu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:16:
[...]
Het gaat er imo meer om wat hij doet vs de 980 Ti. Er zijn games zoals die in de video die het veel beter doen op AMD hardware.
Overall is de 980 Ti ietsjes sneller dan een Fury X.
Maar het verschil tussen de 980 Ti en de GTX 1080 vind ik ook erg klein als die benshmarks kloppen.
Even rustig tot de 17e afwachten dan komen de GTX1080 review.
Verwijderd
Dat kan allemaal wel zijn maar de verwachte prijs van de 1080 wordt ongeveer 635 euro (custom versie zullen daar vast boven liggen)HenryvanGeffen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:22:
Beste mensen,
Ik denk dat sommige het toch niet helemaal goed snappen, er wordt veel gesproken over de snelheidswinst en dat deze niet hoog genoeg is. Overal worden de specs van de 980 met de specs van de 1080 vergeleken wat ook logisch is daar dit de opvolger is. Nu worden alleen in de reviews tot nu toe de prestaties vergeleken met de 980TI!!! dit is dus ook niet de opvolger maar een nieuwe lager gepositioneerde kaart vergelijken met een oud model welke hoger gepositioneerd is. Het verschil met de 980 zal dus aanzienlijk hoger zijn!!! Ik denk dat als de reviews komen en het verschil met de 980 duidelijk wordt het een stuk aangenamer wordt voor de 1080 en dat het verschil tussen de 1080 en 980 dan wel eens toch richting de 30% kan gaan.!
En de goedkoopste 980TI is op dit moment 639 euro. dus je betaald dezelfde prijs voor maar een 10% verbetering ? Als consument loop ik hier nou niet echt warm voor en dan heb ik het nog niets eens over de founders edition die naar 700 euro gaat.
Het is niet meer dan logisch dat hij wordt vergeleken met de GTX980TI, die zit immers in dezelfde prijsklasse. Waarom zou je een kaart gaan vergelijken met een kaart die 150 euro goedkoper is (ook al is hij de opvolger daarvan).HenryvanGeffen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:22:
Beste mensen,
Als consument boeit dat mij dus echt niet, ik kijk naar de prijs. De gebruikte chip en de naam zijn minder belangrijk voor een consument.
Vraag jezelf maar af, als ze de kaart 1080TI hadden genoemd met dezelfde prestaties, had je het dan wel eerlijk gevonden?
We begrijpen het juist heel goedHenryvanGeffen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:22:
Beste mensen,
Afgelopen generaties heeft nVidia een 104 kaart uitgebracht die het oude topmodel overtrof zie GTX580 vs GTX680 en 780 Ti vs GTX 980. Vandaar dat we juist naar de 980 Ti kijken. We snappen heel goed dat niet de directe opvolger is. Maar waar je vroeger een hele linup in een keer kreeg waaronder ook meteen de grote chips krijgen we nu eerst de middel grote chips en volgen de grote chips zoals Big Maxwell, Pascal en Fiji pas later.
Gezien de specs gaat het wel wat meer zijn dan 30% sneller dan de 980. Ik denk dat we het toch eerder over 50-65% gaan hebben.
Misschien kan GDDR5X wel meer maar kan de memory controller het niet. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. We zullen er snel genoeg achter gaan komen.edward2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:42:
Ik vraag me v.w.b. de 1080 nog een paar dingen af:
-zal de 320 GB/sec van de mem. bus geen beperkende/remmende factor worden in 4 en 5K?;
-overklokpotentieel, nV spreekt van 2100 mhz core, en wat is de rek van het GDDR5x?
Maw, is de 1080 bandbreete gelimiteerd op 4 en 5K, of zijn er weer wat verbeteringen in compressie?
Vwb de dx12 AOS benchmarks, ik vind het maar een rommeltje, als de 1080 nu 10% sneller is dan de Fury X, dan heeft nVidia toch wel e.e.a. verbeterd, want in de zwaarte settings met veel drawcalls moesten ze van ver komen. Of dat nou sofware-, of semi softwarematig is, laat ik voorlopig even buiten beschouwing.
[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 09-05-2016 19:25 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
We snappen het heel goed, als Nvidia ook direct met de 1080TI zou komen dan zou het misschien anders zijn. Het is voor een consument gewoon niet interessant, dat wij beter weten maakt hun niks uit.HenryvanGeffen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:11:
Dit omdat de prijs van de 980 reeds gezakt is alsook die van de 980ti. Wat was de 980 en 980ti ook weer bij launch......
Zoals Astennu ook mooi uitlegt
Ik heb sinds de launch een 980Ti en die draait de meeste games met groot succes op 1440p, dus daar ben ik nog steeds erg tevreden mee. Echter, als Nvidia de harde woorden waar kan maken en de 1080 daadwerkelijk naar belofte presteert ...tja ... dan moet ik toch echt eens even in mijn portemonnee gaan kijken.
Maar goed, eerst even in alle rust de benchmarks afwachten.
Dit dusYonix schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:35:
Maar goed, eerst even in alle rust de benchmarks afwachten.
Midden juni kan ik een keuze gaan maken denk ik (voor gaming op 4K):
- 1x GTX 1080
- 2x GTX 1070
- 2x Polaris 10
Ik zie AMD die Polaris kaart maar zo op de $299 zetten, en dan moet ik eerlijk gezegd nog zien of twee R9 480's niet stiekem sneller zullen zijn dan een 1080. Natuurlijk zit je dan met dual GPU, dat is vervelend... maar op dit moment draai ik ook al CF
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Met de strekking ben ik het eens. De correcte vergelijking is met de GTX 980 en niet met de GTX 980 Ti.Astennu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:22:
[...]
We begrijpen het juist heel goed
Afgelopen generaties heeft nVidia een 104 kaart uitgebracht die het oude topmodel overtrof zie GTX580 vs GTX680 en 780 Ti vs GTX 980. Vandaar dat we juist naar de 980 Ti kijken. We snappen heel goed dat niet de directe opvolger is. Maar waar je vroeger een hele linup in een keer kreeg waaronder ook meteen de grote chips krijgen we nu eerst de middel grote chips en volgen de grote chips zoals Big Maxwell, Pascal en Fiji pas later.
Gezien de specs gaat het wel wat meer zijn dan 30% sneller dan de 980. Ik denk dat we het toch eerder over 50-65% gaan hebben.
[...]
Misschien kan GDDR5X wel meer maar kan de memory controller het niet. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. We zullen er snel genoeg achter gaan komen.
Met je uitleg ben ik het niet eens. Het is niet anders dan vroeger omdat ze eerst met een midrange chip komen, er is een nieuw segment geïntroduceerd van belachelijk dure kaarten genaamd enthusiast. Blijkbaar is het tegenwoordig mogelijk om kaarten van richting de 1000 euro aan consumenten te verkopen. Waarschijnlijk was het succes van de Titan voor Nvidia ook een verrassing. Dat maakt een kaart als de GTX 980 echter geen mid-range launch. Dat die chip kleiner is volgt uit de doelstelling voor performance per watt en het succes van een nieuwe architectuur. Die GTX 1080 zal ook niet de grootste kaart uit de line-up worden, maar het is wel een high-end product.
TLDR: Tegenwoordig is het low, medium, high en enthusiast. In die laatste categorie moet nog iets komen. Het is appels met peren vergelijken om een 980 Ti met een GTX 1080 te vergelijken. Je gaat een GTX 750 Ti toch ook niet met een GTX 680 vergelijken...
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 09-05-2016 22:01 ]
Hier nog een stukje extra tekst en uitleg omtrent de "Founders Edition" kaarten. TL:DR : het is gewoon een reference model, niets cherry picked en ze vragen er nu standaard meer voor.
Redenen om ze als consument te kopen:
- Op de eerste paar dagen na de launch zullen er nog vrijwel geen 3rd party modellen te krijgen zijn en wel de Founders Edition kaarten. Wil je hem direct hebben, dan betaal je er meer voor
Redenen voor NVidia om dit in gang te zetten:
- Meer geld opstrijken van consumenten in de eerste dagen/weken
- Meer geld krijgen van OEM's, aangezien OEM pc's meestal reference kaarten bevatten
- Meer geld vangen van consumenten die perse een blower style koeler willen, voor b.v. in een krappe ITX kast.
Als het nu cherry picked kaarten waren, met een gelimiteerde oplage, dan had ik er nog wel het nut van ingezien. Dit vind ik gewoon botweg meer geld proberen te vangen door de tag "reference" te vervangen door het fancy klinkende "founders edition".
Flops kun je gewoon uitrekenen heel simpel aan de hand van het aantal cudacores en de frequentie van de GPU, meer is dat niet. Dual precision is idd afwachten.Case_C schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:07:
Nu weten we dus dat de GTX1080 ~9 TFLOPS single point precision haalt, maar hoe zit dat eigenlijk op dual point precision? Is daar al wat van bekend, volgens de geruchten zou die stukken beter zijn.. maar dat heb ik nog niet in sheets gezien.
Anders maar wachten tot 17 mei.
Als ik hen was zou ik ze allemaal verkopen voor enkele tientjes, ik wil ze wel overnemen.Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:32:
Als ik hen was, zou ik een maandje of 2 wachten en kijken hoe de nieuwe AMD kaarten zijn. Ook al wil je geen AMD kopen, dan kunnen de prijzen van de NVidia kaarten alsnog wederom fors dalen.
Als die überhaubt komt, waar daar twijfel ik heel erg over. Mocht die namelijk komen met 3584 cudacores en een boostclock van 1480MHz net als de Tesla P100 dan heeft die dus een TDP van maar liefst 300W en nog geen 20% meer rauwe rekenkracht. Dat is echt een gewoon niet echt geweldig.Astennu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:40:
Ik denk dat de GP100 pas later dit jaar komt Nov/Dec op z'n vroegst.
Werelds en ik zeiden een aantal weken terug dan ook al dat wij een GP100 GeForce niet verwachten en dat is nu met de GTX 1080 alleen maar duidelijker geworden dat dat niet echt een goede optie is.
Ligt er helemaal aan hoe snel Polaris is, als die zich niet kan meten met een GTX 1070 dan zal nVidia zich ook niet genoodzaakt zien de prijs te verlagen ook al zal Polaris de betere prijs/prestatie hebben.RobinHood schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:42:
Tegenwoordig alleen nog op full HD, maar van een GTX 980 Ti zijn dan natuurlijk wel veel overgeklokte modellen.Echter, met de 980ti had Nvidia het geluk dat hun 980ti beter presteerde [op 1080p en 1440p dan] dan de Fury X.
10Gbit/s en 7Gbit/s bedoel je, de frequentie van 10Gbit/s GDDR5X is namelijk maar 1,25GHz en die van 7Gbit/s GDDR5 is 1,75GHz.Astennu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:15:
[...]
Ram snelheid is zou best wel eens 10GHz kunnen zijn tov de 7GHz nu.
De geheugenbus is 256 bit, dat staat al vast. Of bedoel je niet de GTX 1080?Dan heb je nog wat architectuur tweaks. Alles bij elkaar gok ik zelf op 20-25% tov de 980 Ti. Al zou hij het qua geheugen bandbreedte nog wel eens kunnen afleggen en dat kan er voor zorgen dat hij niet zo heel veel sneller is. Ik verwacht namelijk een 256bit bus.
Het lijkt mij idd niet heel erg ruim, vooral bij de GTX 1070 die nog met GDDR5 zit.edward2 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:42:
De 10Gbit/s GDDR5X chips van de GTX 1080 draaien maar op 1,25GHz, productie ging erg goed volgens Micron dus ik denk verwacht wel een beetje rek. Al is dat natuurlijk ook afhankelijk van de timings en spanning hier moet ook wat ruimte inzitten natuurlijk.-overklokpotentieel, nV spreekt van 2100 mhz core, en wat is de rek van het GDDR5x?
Ik verwacht eigenlijk geen grote architectuurverbeteringen.Maw, is de 1080 bandbreete gelimiteerd op 4 en 5K, of zijn er weer wat verbeteringen in compressie?
Ja dat zei ik dus een aantal dagen geleden al. Gewoon reference kaarten die eerst beschikbaar zijn tegen een hogere prijs en de custom kaarten zijn goedkoper maar komen pas later.Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:20:
[...]
Hier nog een stukje extra tekst en uitleg omtrent de "Founders Edition" kaarten. TL:DR : het is gewoon een reference model, niets cherry picked en ze vragen er nu standaard meer voor.
Redenen om ze als consument te kopen:
- Op de eerste paar dagen na de launch zullen er nog vrijwel geen 3rd party modellen te krijgen zijn en wel de Founders Edition kaarten. Wil je hem direct hebben, dan betaal je er meer voor
Redenen voor NVidia om dit in gang te zetten:
- Meer geld opstrijken van consumenten in de eerste dagen/weken
- Meer geld krijgen van OEM's, aangezien OEM pc's meestal reference kaarten bevatten
- Meer geld vangen van consumenten die perse een blower style koeler willen, voor b.v. in een krappe ITX kast.
Als het nu cherry picked kaarten waren, met een gelimiteerde oplage, dan had ik er nog wel het nut van ingezien. Dit vind ik gewoon botweg meer geld proberen te vangen door de tag "reference" te vervangen door het fancy klinkende "founders edition".
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Dat is idd wat ik verwachte. Eerst dure founders edities en later pas goedkopere custom exemplaren.
Wel dus, anders zag ik het toch niet.sdk1985 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:18:
[...]
Los van dat veel partners kaarten gaan lanceren kun je verder weinig uit die tekst halen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
aahhhh poep ik kwam hier net om dit te posten!
Ik heb wel het idee dat JayzTwoCents aardig in de nvidia marketing trapt. Hij was ook helemaal ondersteboven dat de 1080 2x zo snel als een titan x zou zijn. Maar niet echt begreep dat dit in selecte VR toepassingen was.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar ze mogen wel naar die evenementen, en wij niet.
Ze willen gewoon dat de kaart lang beschikbaar blijft en niet dat die EOL gaat na enkele maanden. Dan is het logisch om hem duurder te maken zodat je niet met je eigen board partners (Asus, Gigabyte, MSI, EVGA, Palit, Zotac, etc) gaat concurreren.Moi_in_actie schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:20:
AMD Nieuwsdiscussie
Toch raar dat je een kaart die hoogstwaarschinlijk (qua temperatuur zowiezo dan) slechter presteert dan die van de board partners 100 dollars duurder maakt. Wie zal er nu zo'n ding willen kopen dan?-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:14:
[...]
Ze willen gewoon dat de kaart lang beschikbaar blijft en niet dat die EOL gaat na enkele maanden. Dan is het logisch om hem duurder te maken zodat je niet met je eigen board partners (Asus, Gigabyte, MSI, EVGA, Palit, Zotac, etc) gaat concurreren.
AMD Nieuwsdiscussie
Als ik dit lees schijnen ze bij HardOPC te verwachten dat deze kaarten kwalitatief qua componenten e.d. beter zijn dan non-reference kaarten van Nvidia partners:AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:17:
[...]
Toch raar dat je een kaart die hoogstwaarschinlijk (qua temperatuur zowiezo dan) slechter presteert dan die van de board partners 100 dollars duurder maakt. Wie zal er nu zo'n ding willen kopen dan?
Verder natuurlijk zoals The Mask al noemt dat ze waarschijnlijk (of misschien zelfs contractueel vastgelegd met de partners) deze kaarten tegen een hogere prijs in de markt zetten om niet direct te concurrerend te zijn ten opzichte van de partners.When NVIDIA talks about craftsmanship and quality of components of the Founders Edition cards, I believe that message. For years now, while not from NVIDIA directly, I have understood these cards to be of the best design, components choice, and best executed assembly process in the industry. This is not to say that the cards from AIB partners are inferior, but the fact is that NVIDIA has not put profitability before quality when it come to building Founders Edition cards.
Founders Edition cards have already shown to overclock extremely well. The GTX 1080 shown operating on the NVIDIA stage Friday night was a Founders Edition card and it was explained to us that the card was not cherry-picked or validated in any way to be "special." Also, that card was running on the Founders Edition stock cooler.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 09-05-2016 23:27 ]
Omdat de marketing machine van nVidia dat beweerd en omdat reference nu "Founders Edition" heet zeker.Dennism schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:24:
[...]
Als ik dit lees schijnen ze bij HardOPC te verwachten dat deze kaarten kwalitatief beter zijn dan non-reference kaarten van Nvidia partners:
AMD Nieuwsdiscussie
Ja maar in het Youtube filmpje van JayzTwoCents beweert hij dat Nvidia zegt dat die kaarten op geen enkele manier cherry picked oid zijn. Ik blijf het een beetje vreemd vinden. Laat die benchmarks maar komen!Dennism schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:24:
[...]
Als ik dit lees schijnen ze bij HardOPC te verwachten dat deze kaarten kwalitatief beter zijn dan non-reference kaarten van Nvidia partners:
[...]
Dit dus.-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Omdat de marketing machine van nVidia dat beweerd en omdat reference nu "Founders Edition" heet zeker.
[ Voor 20% gewijzigd door AtlAntA op 09-05-2016 23:28 ]
Als ik het artikel lees komt die bewering juist niet van Nvidia zelf, maar van anderen in de markt (staat ook in de quote trouwens), of het waar is, blijft natuurlijk gissen.-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Omdat de marketing machine van nVidia dat beweerd en omdat reference nu "Founders Edition" heet zeker.
Om betere componenten te hebben hoeft er natuurlijk niet direct sprake te zijn van cherry picking. Ze kunnen mogelijk ook gewoon een betere kwaliteit PCB gebruiken, of net wat duurdere caps andere componenten en / of zoals aangegeven in het artikel gebruik maken van het beste productie proces in de industrie. HardOPC maakt idd ook melding dat iig de GPU's niet cherry picked zijn.AtlAntA schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:27:
[...]
Ja maar in het Youtube filmpje van JayzTwoCents beweert hij dat Nvidia zegt dat die kaarten op geen enkele manier cherry picked oid zijn. Ik blijf het een beetje vreemd vinden. Laat die benchmarks maar komen!
[...]
Dit dus.
Maar zoals ik zeg, het hoeft natuurlijk niet waar te zijn, maar dat dit aangegeven wordt door een site als HardOPC maakt het voor mij op het eerste gezicht wel iets betrouwbaarder dan wanneer het uit de mond van het Nvidia marketing team zou komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 09-05-2016 23:35 ]
Ben het niet eens met je TLDR. Ja het is enigzins appels met peren vergelijken, maar het zijn wel appels en peren met dezelfde prijs. Dan is het niet meer dan logisch dat je vanuit een consumenten perspectief ze met elkaar gaat vergelijken. Vanuit een technisch perspectief is dat onlogisch.sdk1985 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:56:
[...]
TLDR: Tegenwoordig is het low, medium, high en enthusiast. In die laatste categorie moet nog iets komen. Het is appels met peren vergelijken om een 980 Ti met een GTX 1080 te vergelijken. Je gaat een GTX 750 Ti toch ook niet met een GTX 680 vergelijken...
Ik zou nooit een GTX750Ti met een GTX680 gaan vergelijken, de eerste is een lowend kaart en de tweede een mid-highend kaart. De logische vergelijking met de GTX680 zou de GTX780 zijn omdat die meer in dezelfde prijs klasse zitten; waar de GTX750Ti dat niet doet.
De prijs is niet gelijk. De GTX 980 Ti is met een MSRP van 649 dollar duurder. De hogere MSRP van de GTX 1080 zit nog onder de 10% tov de GTX 980. Te hoog voor een inflatie correctie, maar wel precies binnen de lijnen zoals ik die voor de anouncement voorspelde.Zit er dik in dat de enthusiast kaart (GTX 1080 Ti?) op 699 komt (of zelfs een paar dollar hoger, 709 kan ook). Die opvolger van de GTX 980 Ti gaat echt nog wel komen, maak je niet ongerust.Sp3ci3s8472 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:36:
[...]
Ben het niet eens met je TLDR. Ja het is enigzins appels met peren vergelijken, maar het zijn wel appels en peren met dezelfde prijs. Dan is het niet meer dan logisch dat je vanuit een consumenten perspectief ze met elkaar gaat vergelijken. Vanuit een technisch perspectief is dat onlogisch.
Precies, een high-end kaart van de vorige generatie vergelijken met een mid-range kaart van de nieuw generatie is niet logisch. Voor de 980 Ti geldt hetzelfde, dat is geen high-end kaart maar een enthusiast kaart (nou ja, officieel is het high-end enthusiast, maar dat is een mond vol).Ik zou nooit een GTX750Ti met een GTX680 gaan vergelijken, de eerste is een lowend kaart en de tweede een mid-highend kaart. De logische vergelijking met de GTX680 zou de GTX780 zijn omdat die meer in dezelfde prijs klasse zitten; waar de GTX750Ti dat niet doet.
Ik snap wel dat het verleidelijk is omdat we nu alleen iets weten over de GTX 1080 maar uiteindelijk heeft het weinig zin. Het is überhaupt nog te vroeg om de GTX 1080 te kraken. De slides van Jsen-Husang Huan zagen er goed uit. Hij positioneert Pascal als significant beter. Het is nu even afwachten op de benchmarks.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 10-05-2016 04:22 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
GTA VI - All aboard the hype train!!
Voor gaming is die GP100 zeker niet efficient. Maar dat was de GK100 in dat opzicht ook niet. bij de GM serie hebben ze dat toen flink op de schop genomen FP64 er zo goed als helemaal uit gedonderd om ruimte te maken.-The_Mask- schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:43:
[...]
Als die überhaubt komt, waar daar twijfel ik heel erg over. Mocht die namelijk komen met 3584 cudacores en een boostclock van 1480MHz net als de Tesla P100 dan heeft die dus een TDP van maar liefst 300W en nog geen 20% meer rauwe rekenkracht. Dat is echt een gewoon niet echt geweldig.
Werelds en ik zeiden een aantal weken terug dan ook al dat wij een GP100 GeForce niet verwachten en dat is nu met de GTX 1080 alleen maar duidelijker geworden dat dat niet echt een goede optie is.
[...]
10Gbit/s en 7Gbit/s bedoel je, de frequentie van 10Gbit/s GDDR5X is namelijk maar 1,25GHz en die van 7Gbit/s GDDR5 is 1,75GHz.
[...]
De geheugenbus is 256 bit, dat staat al vast. Of bedoel je niet de GTX 1080?
[...]
Het lijkt mij idd niet heel erg ruim, vooral bij de GTX 1070 die nog met GDDR5 zit.
[...]
De 10Gbit/s GDDR5X chips van de GTX 1080 draaien maar op 1,25GHz, productie ging erg goed volgens Micron dus ik denk verwacht wel een beetje rek. Al is dat natuurlijk ook afhankelijk van de timings en spanning hier moet ook wat ruimte inzitten natuurlijk.
[...]
Ik verwacht eigenlijk geen grote architectuurverbeteringen.
[...]
Ik bedoelde inderdaad Gbit/s. Het is de vraag hoe goed de geheugen controller met snel GDDR5X geheugen om kan gaan en of ze dan wel hoge clockspeeds alla 1750 - 2000 MHz kunnen halen zoals nu met GDDR5 ik verwacht van niet.
Pascal heeft al een paar leuke nieuwe hardwarematige toevoegingen maar inderdaad in de basis qua shaders is er denk ik niet veel verandert. Dat hebben ze toen bij Maxwell en Kepler al gedaan.
Als ze niet cherry picked zijn vind ik het toch wel erg veel geld voor een refferenced kaart. gewoon 100 dollar meer voor een Cooler met een nVidia logo er op en een Refferenced PCB.Sir_Hendro schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:40:
Zo lang de geluidsproductie en temps meevallen is een Founders Edition best wel oke, ook als hij wat meer kost. Mocht hij toch heet lopen of veel herrie maken dan heb ik sowieso geen interesse meer in de FE.
Maar nVidia is niet gek. Ze weten dat mensen het toch wel kopen dus ze kunnen het maken.
Net als met die Titan kaarten daar zijn er ook aardig wat van verkocht aan gamers. Die dingen hebben een hele hoge winst marge dat zal bij die founder kaarten ook het geval zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 10-05-2016 11:04 ]
De founders edition zit toch echt rond het prijspunt van de GTX980Ti. Dat de GTX980 nog steeds zoveel kost is belachelijk.sdk1985 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 04:18:
[...]
De prijs is niet gelijk. De GTX 980 Ti is met een MSRP van 649 dollar duurder. De hogere MSRP van de GTX 1080 zit nog onder de 10% tov de GTX 980. Te hoog voor een inflatie correctie, maar wel precies binnen de lijnen zoals ik die voor de anouncement voorspelde.Zit er dik in dat de enthusiast kaart (GTX 1080 Ti?) op 699 komt (of zelfs een paar dollar hoger, 709 kan ook). Die opvolger van de GTX 980 Ti gaat echt nog wel komen, maak je niet ongerust.
[...]
Dan zou het ook niet logisch zijn om een GTX580 met een GTX680 te vergelijken, dan vergelijk je een highed kaart met een mid-end kaart, dan is de vergelijking GTX580 met GTX780 beter.Precies, een high-end kaart van de vorige generatie vergelijken met een mid-range kaart van de nieuw generatie is niet logisch. Voor de 980 Ti geldt hetzelfde, dat is geen high-end kaart maar een enthusiast kaart (nou ja, officieel is het high-end enthusiast, maar dat is een mond vol).
Ik zit de kaart niet af te kraken, ik kijk vanuit een consumenten perspectiefIk snap wel dat het verleidelijk is omdat we nu alleen iets weten over de GTX 1080 maar uiteindelijk heeft het weinig zin. Het is überhaupt nog te vroeg om de GTX 1080 te kraken. De slides van Jsen-Husang Huan zagen er goed uit. Hij positioneert Pascal als significant beter. Het is nu even afwachten op de benchmarks.
Als ik nu de enige zou zijn die die kaarten met elkaar zou vergelijken, maar de hele techwereld en Nvidia zelf doet het (maar dan de Titan X).
Lets agree to disagree
Het is ook te vroeg om de 1080 de hemel in te prijzen. En dat de CEO zegt dat het beter is, klinkt niet echt als een verrassingsdk1985 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 04:18:
Het is überhaupt nog te vroeg om de GTX 1080 te kraken. De slides van Jsen-Husang Huan zagen er goed uit. Hij positioneert Pascal als significant beter. Het is nu even afwachten op de benchmarks.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als je kijkt naar kosten is dat segment inderdaad "nieuw" als je kijkt naar GPU grote is dat niet het geval. Zie de HD2900 XT en de GTX480. Dat waren grote GPU's ook +- 600mm2 die qua prijs in het huidige high end segment vallen.sdk1985 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:56:
[...]
Met de strekking ben ik het eens. De correcte vergelijking is met de GTX 980 en niet met de GTX 980 Ti.
Met je uitleg ben ik het niet eens. Het is niet anders dan vroeger omdat ze eerst met een midrange chip komen, er is een nieuw segment geïntroduceerd van belachelijk dure kaarten genaamd enthusiast. Blijkbaar is het tegenwoordig mogelijk om kaarten van richting de 1000 euro aan consumenten te verkopen. Waarschijnlijk was het succes van de Titan voor Nvidia ook een verrassing. Dat maakt een kaart als de GTX 980 echter geen mid-range launch. Dat die chip kleiner is volgt uit de doelstelling voor performance per watt en het succes van een nieuwe architectuur. Die GTX 1080 zal ook niet de grootste kaart uit de line-up worden, maar het is wel een high-end product.
En als je kijkt naar de prijzen van de GTX 1080 mag je hem best vergelijken met een GTX 980 TI. Hij zit iets dichter op de prijs van de GTX 980 Ti dan bij de prijs van de GTX 980. Hij valt er tussen in. Dus het is logisch om ze met beide te vergelijken.
Zodra de GTX 1080 TI komt zal de prijs wel zakken maar tot die tijd iet het een kaart die eigenlijk boven het high en prijs segment zit en net niet volledig in het enthusiast segment. Die founder kaarten zitten er wel degelijk in gezien de prijs.
En over je vergelijking met een 750 Ti en de GTX 680 ik snap je punt maar wat je zegt slaat nergens op want er zitten nog heel wat modellen tussen die twee kaarten. Qua prijs valt de GTX 1080 nu een maal tussen de GTX980 en de GTX980 TI in en is het dus logisch om hem met beide te vergelijken.
Eerste modellen staan in de pricewatch... Ben benieuwd wat ze gaan kosten! Prijs-alert staat aangevinkt bij mij
Cunning linguist.
Waarom zijn de foto's van de kaarten allemaal hetzelfde? Of hebben ze nog geen officele foto's van de kaarten?Bart ® schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 12:41:
http://tweakers.net/categ...0kqWFpaGSjpKlpYGxUmxtbS0A
Eerste modellen staan in de pricewatch... Ben benieuwd wat ze gaan kosten! Prijs-alert staat aangevinkt bij mij.
Dat is haast met elke kaart release. Het duurt een tijdje voordat de fabrikanten hun eigen koelers en custom PCB hebben ontwikkeld.grote_oever schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Waarom zijn de foto's van de kaarten allemaal hetzelfde? Of hebben ze nog geen officele foto's van de kaarten?
Dit is gewoon de reference koeling van de founders (en normale?) editiie.
Nee hoor wij hebben onze custom pcb en cooler al lang klaar... Wachten tot we mogen.Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:18:
[...]
Dat is haast met elke kaart release. Het duurt een tijdje voordat de fabrikanten hun eigen koelers en custom PCB hebben ontwikkeld.
Dit is gewoon de reference koeling van de founders (en normale?) editiie.
Liggen er al samples bij review sites? Of moeten we daarop weer een week wachten na 17 mei?The Source schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:23:
[...]
Nee hoor wij hebben onze custom pcb en cooler al lang klaar... Wachten tot we mogen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Lijkt mij dat dat pas mag zodra nVidia daar een go voor geeft. En dat is waarschijnlijk nadat de Founders Edition's al een tijdje in de schappen liggen zodat ze er daar al genoeg van verkocht hebben (daar zit veel meer marge op gezien de meerprijs tov de normale uitvoering).Jeroenneman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:47:
[...]
Liggen er al samples bij review sites? Of moeten we daarop weer een week wachten na 17 mei?
[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 10-05-2016 13:54 ]
Wij denken in euro's maar Nvidia in dollars. Dat kaarten als de GTX 980ti en GTX 970 niet goedkoper zijn geworden komt daardoor. Ik help weleens een stichting die mensen met geheugenstoornis ondersteund en die werden vorig jaar geconfronteerd met een 25% stijging van de inkoop kosten. Dat krijg je ervan als je in dollars moet afrekenen.Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:02:
Dat de GTX980 nog steeds zoveel kost is belachelijk.
Om wat meer duiding te geven; in 2014 zaten we nog op 1.38 euro voor elke dollar, op het diepte punt (maart/november 2015) was dat 1.05. Dat doet echt pijn. Ondertussen zijn we hersteld naar 1.15 maar is er nog een lange weg te gaan. De kaarten zijn dus wel goedkoper geworden alleen wij wonen op het verkeerde continent
Verder prima hoor. Maar schrik straks dan niet van de MSRP van de enthusiast kaart, u bent gewaarschuwd
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 10-05-2016 14:50 ]
In dat opzicht zijn de prijzen door de dollar koers wel gestegen. Maar er zijn ook amper prijs reducties geweest en wellicht is dat wat hij bedoelt.sdk1985 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Wij denken in euro's maar Nvidia in dollars. Dat kaarten als de GTX 980ti en GTX 970 niet goedkoper zijn geworden komt daardoor. Ik help weleens een stichting die mensen met geheugenstoornis ondersteund en die werden vorig jaar geconfronteerd met een 25% stijging van de inkoop kosten. Dat krijg je ervan als je in dollars moet afrekenen.
Om wat meer duiding te geven; in 2014 zaten we nog op 1.38 euro voor elke dollar, op het diepte punt (maart/november 2015) was dat 1.05. Dat doet echt pijn. Ondertussen zijn we hersteld naar 1.15 maar is er nog een lange weg te gaan. De kaarten zijn dus wel goedkoper geworden alleen wij wonen op het verkeerde continent.
Verder prima hoor. Maar schrik straks dan niet van de MSRP van de enthusiast kaart, u bent gewaarschuwd.
Maar inderdaad die GTX1080 Founder kaart gaat hier richting de 750-800 euro kosten
Mijn punt was (impliciet) dat die prijsreducties er wel zijn geweest, alleen wij merken het niet door de dollarkoers. Als je een MSI Gaming GTX 970 koopt voor 340 euro in september 2014 (1.38) dan was die op dat moment 469 dollar. Nu betaal je 349 euro met een koers van 1.15 wat neer komt op 401 dollar.Astennu schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:16:
[...]
In dat opzicht zijn de prijzen door de dollar koers wel gestegen. Maar er zijn ook amper prijs reducties geweest en wellicht is dat wat hij bedoelt.
Maar inderdaad die GTX1080 Founder kaart gaat hier richting de 750-800 euro kosten
De GTX 970 is dus van 469 dollar naar 401 dollar gedaald. Met dank aan Griekenland en consorten (tegenwoordig de anti-eu lobby) merken wij dat niet.
[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 10-05-2016 15:26 ]
i know maar voorheen was er vaak meer dan een prijs reductie. Nu hebben we er in een jaar tijd maar 1 gehad. Normaal willen de verschillen nog wel eens iets groter zijn en dalen de prijzen van de hele dure kaarten soms meerdere keren met 100 dollar. Dan merk je het ondanks de koers nog steeds. Afgelopen generatie helaas niet.sdk1985 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:24:
[...]
Mijn punt was (impliciet) dat die prijsreducties er wel zijn geweest, alleen wij merken het niet door de dollarkoers. Als je een MSI Gaming GTX 970 koopt voor 340 euro in september 2014 (1.38) dan was die op dat moment 469 dollar. Nu betaal je 349 euro met een koers van 1.15 wat neer komt op 401 dollar.
De GTX 970 is dus van 469 dollar naar 401 dollar gedaald. Met dank aan Griekenland en consorten (tegenwoordig de anti-eu lobby) merken wij dat niet.
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Er was een schatting na aanleiding van een gelekte foto. Die kwam uit op 333mm2. Het is dus nog de vraag of dat helemaal klopt. Maar gezien het aantal shaders op 16nm en het feit dat de GM204 (GTX980) 398mm2 was kan dit opzich wel kloppen. We weten ook niet wat nVidia er nog meer in gestopt heeft. Er zit in ieder geval hardware in voor Simultaneous Multi-Projection.Racing_Reporter schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:22:
Is er al ergens een die size gelekt van de nieuwe generatie? Kan het zo snel niet terugvinden iig.
[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 10-05-2016 18:41 ]
Behalve Founder edtions van NV, nee. Dat mag nog niet.Jeroenneman schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:47:
[...]
Liggen er al samples bij review sites? Of moeten we daarop weer een week wachten na 17 mei?
Waneer dan wel... sorry dat mag ik niet vertellen.
Goede vraag!Remco2001 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:06:
Is er ook een eis wat gesteld wordt aan minimale cpu-kracht i.c.m. de 2 nieuwe kaarten of is dat een heel rare vraag?
Yippie kayak, other buckets!
GDDR5X op 1750/2000MHz?Astennu schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:01:
Ik bedoelde inderdaad Gbit/s. Het is de vraag hoe goed de geheugen controller met snel GDDR5X geheugen om kan gaan en of ze dan wel hoge clockspeeds alla 1750 - 2000 MHz kunnen halen zoals nu met GDDR5 ik verwacht van niet.
Op de GTX 1080 komt 1,25GHz 10Gb/s, 1,5GHz 12Gb/s is op dit moment al haalbaar en 1,75GHz 14Gb/s komt nog.

Omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Zijn reference kaarten, die nu dus een fancy naampje hebben "Founders Edition" en een stuk duurder zijn dus.grote_oever schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 13:09:
[...]
Waarom zijn de foto's van de kaarten allemaal hetzelfde? Of hebben ze nog geen officele foto's van de kaarten?
Ja reviews komen de 17 mei, dus als het goed is heeft elke reviewer die een kaart krijgt er nu wel één.
Verschilt altijd per game. Maar een moderne i7 Skylake of Haswell quadcore moet sowieso goed genoeg zijn voor zo goed als alle games.Remco2001 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:06:
Is er ook een eis wat gesteld wordt aan minimale cpu-kracht i.c.m. de 2 nieuwe kaarten of is dat een heel rare vraag?
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 10-05-2016 23:48 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Is i7 3770K genoeg? alweer wat ouder inmiddels-The_Mask- schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:47:
[...]
GDDR5X op 1750/2000MHz?
Op de GTX 1080 komt 1,25GHz 10Gb/s, 1,5GHz 12Gb/s is op dit moment al haalbaar en 1,75GHz 14Gb/s komt nog.
[afbeelding]
[...]
Omdat ze allemaal hetzelfde zijn. Zijn reference kaarten, die nu dus een fancy naampje hebben "Founders Edition" en een stuk duurder zijn dus.
[...]
Ja reviews komen de 17 mei, dus als het goed is heeft elke reviewer die een kaart krijgt er nu wel één.
[...]
Verschilt altijd per game. Maar een moderne i7 Skylake of Haswell quadcore moet sowieso goed genoeg zijn voor zo goed als alle games.
Lijkt met niet echt een vraag voor dit topic... en je zou dat makkelijk doormiddel van benchmarks kunnen opzoeken, maar ga er maar van uit wel. Met name als DX12 ingeburgerd is.MetalSonic schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:21:
[...]
Is i7 3770K genoeg? alweer wat ouder inmiddels
Ik doelde op de 1750mhz modules met eventueel een oc. Maar bij GDDR5 waren de memory controllers de grootste beperkende factor dat zal nu denk ik niet anders zijn en wellicht nog wat lastiger vanwegen de extra hoeveelheid data.-The_Mask- schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 23:47:
[...]
GDDR5X op 1750/2000MHz?
[afbeelding]
The first casualty in war is always the truth...
Waar het op neerkomt, als GTX980TI eigenaar is het niet eens zo logisch om te upgraden. Nu is dit speculatie aan de hand van de Nvidia grafiekjes, het is dus nu wachten op de echte benchmarks.
Ik verwacht dan ook 2048 ingeschakelde cudacore's en een boostclock van net geen 1600MHz. Gecombineerd met dus 8Gb/s (2GHz) GDDR5 en een 256 bit geheugenbus.
[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 11-05-2016 12:06 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Absoluut 20-30 % sneller is wat ik er uit opmaak voorlopig. Hopelijk kakt 4 en 5K niet zoveel in aangezien de geheugenbandbreedte met 320 GB/sec lager ligt dan de 980ti/TitanX, al is het even de vraag wat erbij geklokt kan worden en in welke mate de 1080 geheugen gelimiteerd is bij 4/5K.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 11:46:
Analyse van AdoredTV:
[video]
Waar het op neerkomt, als GTX980TI eigenaar is het niet eens zo logisch om te upgraden. Nu is dit speculatie aan de hand van de Nvidia grafiekjes, het is dus nu wachten op de echte benchmarks.
Vwb welke CPU, dat ligt mede aan je resolutie. Op 5K hoef je geen 10 Ghz Broadwell te hebben
Niet op voorraad.
Zou ik wel doen, Founders Edition kost alleen maar meer, terwijl veel custom designs beter zullen presteren.xvilo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:15:
Ik heb op dit moment een GTX 970, zoals ik het zie is hij wel upgrade waardig, ook bekijkend dat ik graag een HTC vive wil gaan aanschaffen. Maar, je kan beter wachten op andere andere merken dan direct een founders edition te kopen, toch?!
AMD Nieuwsdiscussie
Maar op wat voor termijn kun je die verwachten dan?-The_Mask- schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:42:
[...]
Zou ik wel doen, Founders Edition kost alleen maar meer, terwijl veel custom designs beter zullen presteren.
http://www.mobipicker.com...benchmarks-async-compute/edward2 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:33:
[...]
Absoluut 20-30 % sneller is wat ik er uit opmaak voorlopig. Hopelijk kakt 4 en 5K niet zoveel in aangezien de geheugenbandbreedte met 320 GB/sec lager ligt dan de 980ti/TitanX, al is het even de vraag wat erbij geklokt kan worden en in welke mate de 1080 geheugen gelimiteerd is bij 4/5K.
Vwb welke CPU, dat ligt mede aan je resolutie. Op 5K hoef je geen 10 Ghz Broadwell te hebben
6 fps sneller in 1080p, 4fps sneller in 1440p vergeleken met een 980ti...als dat ongeveer de performance gaat zijn in de rest van de games dan heb ik geen idee hoe NVidia bij de cijfers komt die zij zelf hebben gepost.
Waar zal de meeste performance winst in zitten (tov de 980); UHD vanwege het vergroote VRAM of lagere resoluties (bv 1080p) vanwege de flink hogere kloksnelheid van de GPU?
Ik kan namelijk een 980 2e hands overnemen voor 330,- maar als volgende maand de 1070 uitkomt voor ong 50,- meer en die is een stap beter is het natuurlijk zonde om nu een 980 aan te schaffen.
Ik zou lekker wachten totdat er meer info over de 1070bekend is. Zelfs de 1080 heerst nog veel onduidelijkheid over behalve bij de mensen met samples. In de ashes benchmark is dat ding maar 4-6fps sneller dan een 980Ti, dan zie ik bijvoorbeeld een 1070echt niet opeens hetzelfde scoren. Maar tijdens de event was er dan weer een Division filmpje waar de 1080 strak 60fps lock hield op ultra 1440p..dus tjah. De 1070 zal hoogst waarschijnlijk wat sneller zijn dan een 980 maar wie weet hebben we het allemaal foutfrankyboy707 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:35:
Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar wat denken jullie hier van de prestatie van de 1070 tegenover de 980 (zonder TI)? Er wordt door nvidia aangegeven dat de 1070 zelfs sneller is dan de 980 TI,dat moet ik eerst nog zien maar sneller dan de 980 lijkt mij dan evident maar is dit ook zo?
Waar zal de meeste performance winst in zitten (tov de 980); UHD vanwege het vergroote VRAM of lagere resoluties (bv 1080p) vanwege de flink hogere kloksnelheid van de GPU?
Ik kan namelijk een 980 2e hands overnemen voor 330,- maar als volgende maand de 1070 uitkomt voor ong 50,- meer en die is een stap beter is het natuurlijk zonde om nu een 980 aan te schaffen.
Goede vraag.xvilo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:12:
[...]
Maar op wat voor termijn kun je die verwachten dan?
AMD Nieuwsdiscussie
wellicht onder de juiste omstandigheden, als de stand van de zon en maan juist staan. En dan onder het licht van de volle maan.Jumpiefox schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:13:
6 fps sneller in 1080p, 4fps sneller in 1440p vergeleken met een 980ti...als dat ongeveer de performance gaat zijn in de rest van de games dan heb ik geen idee hoe NVidia bij de cijfers komt die zij zelf hebben gepost.
er kunnen dan ineens gekke dingen gebeuren.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik verwacht dat de prestaties redelijk vergelijkbaar zullen zijn met een GTX 980 Ti, dus zo'n 25% sneller als een GTX 980.frankyboy707 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:35:
Ik weet dat jullie geen glazen bol hebben, maar wat denken jullie hier van de prestatie van de 1070 tegenover de 980 (zonder TI)? Er wordt door nvidia aangegeven dat de 1070 zelfs sneller is dan de 980 TI,dat moet ik eerst nog zien maar sneller dan de 980 lijkt mij dan evident maar is dit ook zo?
Ik verwacht dat de GTX 1070 en de GTX 980 hetzelfde aantal streamprocessors hebben en dat de prestaties per streamprocessor redelijk vergelijkbaar is, dus dan komt de winst van de flink hogere kloksnelheid.Waar zal de meeste performance winst in zitten (tov de 980); UHD vanwege het vergroote VRAM of lagere resoluties (bv 1080p) vanwege de flink hogere kloksnelheid van de GPU?
AMD Nieuwsdiscussie
Heb zelf een gtx 980 ti en game op 1920 x 1200 (60HZ), niet van plan te upgraden. Denk dat ik nog wel even vooruit kan met mijn kaart(je)! Weet dat ik misschien zelfs overkill heb in vele games maar dat zal vast wel weer veranderen met toekomstige games.
Vindt het wel fantastisch dat mensen hun gtx 980/ti's etc gelijk al te koop zetten, terwijl er nog geen benchmarks etc beschikbaar zijn!
Zelfs mensen die een gtx 980 ti zoeken voor 300 euro.. denk niet dat de prijs van +/- 700 gemiddeld zal verminderen met 400 euro voor een 2e hands kaartje.
[ Voor 29% gewijzigd door Looney1984 op 11-05-2016 17:02 ]
Kaart wordt verkocht omdat ik stop met gamenLooney1984 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:49:
Wel leuk al die gedachten en speculaties! Ben echt benieuwd naar de eerste echte officiële benchmarks!
Heb zelf een gtx 980 ti en game op 1920 x 1200 (60HZ), niet van plan te upgraden. Denk dat ik nog wel even vooruit kan met mijn kaart(je)! Weet dat ik misschien zelfs overkill heb in vele games maar dat zal vast wel weer veranderen met toekomstige games.
Vindt het wel fantastisch dat mensen hun gtx 980/ti's etc gelijk al te koop zetten, terwijl er nog geen benchmarks etc beschikbaar zijn!
Zelfs mensen die een gtx 980 ti zoeken voor 300 euro.. denk niet dat de prijs van +/- 700 gemiddeld zal verminderen met 400 euro voor een 2e hands kaartje.
Mooie tijden voor mensen die een tweedehands kaart willen aanschaffen
Denk je alleen de winst van klok? Hoe hij met DX12 omgaat lijkt me ook belangrijk, daar zullen ook wel hoge winsten zijn te halen.Ook is het wel belangrijk hoe Nvidia met Maxwell om zal gaan straks, of ze hem niet gewoon laten vallen zoals met Kepler want dan zit je met je 2de hands GTX 980 TI voor weinig die niet meer wordt ondersteund, misschien ook door gebrek DX12 of door een andere nieuwe feature o.i.d.-The_Mask- schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:03:
Ik verwacht dat de GTX 1070 en de GTX 980 hetzelfde aantal streamprocessors hebben en dat de prestaties per streamprocessor redelijk vergelijkbaar is, dus dan komt de winst van de flink hogere kloksnelheid.
Kepler laten vallen? Kijk, m'n glorieuze 670, sneller dan een 280XNature schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:03:
Denk je alleen de winst van klok? Hoe hij met DX12 omgaat lijkt me ook belangrijk, daar zullen ook wel hoge winsten zijn te halen.Ook is het wel belangrijk hoe Nvidia met Maxwell om zal gaan straks, of ze hem niet gewoon laten vallen zoals met Kepler want dan zit je met je 2de hands GTX 980 TI voor weinig die niet meer wordt ondersteund, misschien ook door gebrek DX12 of door een andere nieuwe feature o.i.d.

ook langzamer dan een 950......
Of dx12 pascal veel zal helpen betwijfel ik, cpu overhead wel, maar qua gpu? Als je aantal transistoren maal clock uitrekent zie je dat de 1080 2x de 980 is, alleen heeft hij maar 1.4x de memorybandbreedte. Dx12 haalt z'n voordeel uit het bezighouden van de gpu cores, maar bij pascal zal het misschien niet zo'n probleem zijn als die regelmatig uit hun neus staan te vreten omdat ze toch niet allemaal tegelijk door de memorybus passen.
Maar goed, blijft speculeren natuurlijk, over iets meer dan 2 weken weten we het.
Maar ik verzin nu wat te plekke en er zijn nu vast een hoop mensen die mij gaan verbeteren.
NDA wordt toch 17 mei al gelift ? Dus dan toch reeds reviews....haarbal schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:16:
[...]
Maar goed, blijft speculeren natuurlijk, over iets meer dan 2 weken weten we het.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Qua gemiddelde prestaties wel.
Afwachten, waarschijnlijk wel. Tussen GCN, GCN2 en GCN3 zitten ook verschillen qua architectuur, maar de prestatie per streamprocessor is wel vergelijkbaar.Hoe hij met DX12 omgaat lijkt me ook belangrijk, daar zullen ook wel hoge winsten zijn te halen.
AMD Nieuwsdiscussie
Ja 17 mei reviews van de GTX 1080.Help!!!! schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:31:
[...]
NDA wordt toch 17 mei al gelift ? Dus dan toch reeds reviews....
[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 12-05-2016 09:32 ]
AMD Nieuwsdiscussie
"Mijn goede vriend Pascal komt bij me inwonen, ik heb dan wat weinig tijd voor mijn 970" vond ik heel sterk.Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:29:
[...]
Kaart wordt verkocht omdat ik stop met gamen. Een andere leuke leus, kaart is nooit overclocked!!!111einz
Mooie tijden voor mensen die een tweedehands kaart willen aanschaffen.
Yippie kayak, other buckets!
http://forums.evga.com/Nv...-m2477545-p3.aspx#2477871
Hi Everyone,
We can confirm that 1080 cards only support up to 2-way SLI and anything above this will not work, no matter the SLI bridge. Please however keep in mind that if you do use the new SLI bridge along with two 1080 cards, then it gives more performance than 2-way SLI did in the past on previous series.
Was je van plan er direct 4 aan te schaffenLongBowNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:56:
Je kunt iig maximaal 2 kaarten combineren. De 1080 ondersteunt niet meer dan 2 kaarten in SLI.
[...]
Pascal kreeg NVLINK dus er zal wel een nieuwe SLI bridge nodig zijn, PCI-E zit nog op 3.0 x16 voor skylake. Maar goed het hele SLI verhaal is niet bijster interessant, leuk om te pochen maar niet leuk voor je frametimes.
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 12-05-2016 03:36 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Heb ik iets gemist? 35% sneller dan een gtx 1070? Hoe kom je aan die cijfers?-The_Mask- schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:38:
Verschil is kloksnelheid, ingeschakelde cudacores, verbruik, prestatie, geluid, eigenlijk alles is anders. Maar het belangrijkste om te weten is dan een GTX 1080 ongeveer 35% sneller is als een GTX 1070 zo het er nu uitziet.
Ik dacht dat er nog niet echt iets bekend is qua clocks/cudacores etc van de 1070.
Correct me if im wrong please
6,5 TFLOPS x 1,35 = 8,775 TFLOPS en dat ligt onder de specsheet van de GTX 1080. Voor hoever je die kan geloven natuurlijk. Irl game performance gaat natuurlijk van meer afhankelijk zijn, maar het helpt ook niet echt dat er nu een behoorlijk verschil in bandbreedte gaat zitten tussen de 1080 en 1070. Dus ik gok dat 30% verschil nog wel eens naar voren kan komen in bepaalde benchmarks (natuurlijk niet alle).beebie121 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Heb ik iets gemist? 35% sneller dan een gtx 1070? Hoe kom je aan die cijfers?
Ik dacht dat er nog niet echt iets bekend is qua clocks/cudacores etc van de 1070.
Ik las overigens ook nog dat de GTX1080 geen FP64 cores heeft, en de verwachte prestaties daarvan gelijk zijn met de GTX980.. FP64=1/32 FP32, wat dan neer zou komen op 281 GFLops.. dat is dan wel 1,8x beter dan de GTX980 maar nog steeds teleurstellend

[ Voor 15% gewijzigd door Case_C op 12-05-2016 10:21 ]
Aantal flops is gegeven door nVidia op dezelfde generatie en zonder verdere bottleneck zijn de prestaties dus redelijk uit te rekenen. Daarnaast kun je dan ook terug rekenen wat de specificaties waarschijnlijk zijn. Ik verwacht dan ook 2048 ingeschakelde cudacores en een boostclock van net geen 1600MHz.beebie121 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:06:
[...]
Heb ik iets gemist? 35% sneller dan een gtx 1070? Hoe kom je aan die cijfers?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik verwacht dat ze de GTX 1070 GDDDR5 op 2GHz erop zetten, goed dus voor 8Gb/s per pin. GTX 1080 heeft 1,25GHz GDDR5X dus goed voor 10Gb/s per pin. Geheugenbandbreedte zou dan dus 25% hoger liggen voor de GTX 1080.Case_C schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:15:
[...]
6,5 TFLOPS x 1,35 = 8,775 TFLOPS en dat ligt onder de specsheet van de GTX 1080. Voor hoever je die kan geloven natuurlijk. Irl game performance gaat natuurlijk van meer afhankelijk zijn, maar het helpt ook niet echt dat er nu een behoorlijk verschil in bandbreedte gaat zitten tussen de 1080 en 1070. Dus ik gok dat 30% verschil nog wel eens naar voren kan komen in bepaalde benchmarks (natuurlijk niet alle).
AMD Nieuwsdiscussie
haarbal schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 00:17:
Maar is dat omdat er geen 3 en 4 way sli meer mogelijk is, of omdat er nog geen nieuwe 3 en 4 way bruggen zijn?
Hier JayzTwoCents die bevestigd dat er in zijn PC project skunkworks een 3 way SLI GTX 1080 configuratie komt.LongBowNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:56:
Je kunt iig maximaal 2 kaarten combineren. De 1080 ondersteunt niet meer dan 2 kaarten in SLI.
[...]
YouTube: NVIDIA GTX1080 and GTX1070 Launch Event Vlog vanaf 15:30
Verwarrend allemaal. De doelgroep die 3 kaarten in 1 pc doet, is gelukkig erg klein. Dus het maakt niet zo veel uit. Wel jammer voor Hardware.info, ze gaan altijd los met 4x SLI/Crossfire.Update:
More info about SLI support will be coming soon, please stay tuned.
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.
Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.