Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Vorig jaar PC gebouwd met MSI GTX970. Die wordt mooi vervangen door de 1070! :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
De cijfers zien er leuk uit. En dat voor die prijs... Maar ik wacht ook nog even echte benches af ;)

Is er ook wat meer bekend over de DX12 ondersteuning? Enige wat ik kan vinden bij Nvidia is ondersteuning voor DX 12 met feature level 12_1. Zat asynch niet onder 12_0?

Ik weet dat DX12 op dit moment nog klein is, maar lijkt mij toch wel toe te gaan nemen het komende jaar. Nu zullen deze twee kaarten het vast een stuk beter kunnen brute forcen dan Maxwell. Maar ik ben benieuwd. Het zou kunnen dat AMD daar een troef achter de hand heeft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 12:53
Richting oktober stap ik denk ik wel over, met de launch van Battlefield 1. :)
Tenzij m'n GTX 970 die ook nog goed aan kan. BF4 draait ook moeiteloos in 1080p Ultra.
En Battlefront kon ik ook maxed-out draaien.

[ Voor 46% gewijzigd door Rivanov op 07-05-2016 09:52 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Jeroenneman schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 05:26:
Wow whut, dus voor 379 euro haal je dan een kaart, die een 980Ti van nu 600+ euro totaal overklast?

En nog zuiniger is ook?

Dat belooft veel goeds voor een mogelijke GTX 1060. GTX 980 lvl performance voor 250 euro en <150W?
Als je denkt dat die dollar prijzen 1:1 naar Euro komen ga je toch kaal thuis komen ;) is bijna nooit het geval voor PC spul en al helemaal niet voor GPU's.

Tell hier maar 400+ voor een 1070, wss dicht bij 450 voor een Asus, EVGA of MSI Gaming model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Katmi schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:27:
[...]
is bijna nooit het geval voor PC spul en al helemaal niet voor GPU's.
Nou er is wel een tijd geweest dat het werkte, maar toen was de dollar minder waard ten opzichte van de euro. Nu komt 379$ op ongeveer 400 euro inclusief 21% btw.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:23
Wat we nu weten voldoet wel aan mijn verwachtingen. Wel nog even de echte benchmarks afwachten...

Also, http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/ :+

[ Voor 48% gewijzigd door Paprika op 07-05-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 13-09 21:12

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Paprika schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:10:
Wat we nu weten voldoet wel aan mijn verwachtingen. Wel nog even de echte benchmarks afwachten...

Also, http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/ :+
Zo... Dat is nog eens een stroom van aangeboden videokaarten in korte tijd!

Leuk dat ze het hebben over VR performance in de slides, waar ik eigenlijk meer benieuwd naar ben is de 4k performance.

Ze lijken weer wat te hebben geknepen op de geheugenbandbreedte dus ik vraag me zeer sterk af of de performance op 4k netjes meeschaalt zoals het bij Maxwell deed.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paprika schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 11:10:
Wat we nu weten voldoet wel aan mijn verwachtingen.
Ja dit had ik ook wel verwacht. Een volledige GP104 chip welke de prestaties heeft van een zwaar overgeklokte custom GTX 980 Ti. Zoals bijvoorbeeld deze Gigabyte: http://www.techpowerup.co...0_Ti_XtremeGaming/23.html

En een GTX 1070 die eronder komt qua prestaties, meer vergelijkbaar met een meer standaard GTX 980 Ti en Fury X. TDP van 180W voor de GTX 1080 vind ik echter wel hoog, had het lager verwacht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Prematuur... maar blaast een 1070 sli de 1080 niet gigantisch omver?

1070 zou ongeveer titan X zijn, en de 1080 20% daarboven. Prijstechnisch is een SLI dan toch veel interessanter? Of mis ik nu iets gigantisch? (afgezien van de benchmarks natuurlijk...)

Op basis van wat ik nu aan info bijelkaar gelezen heb vanmorgen neig ik in elk geval veel meer naar 1070 SLI. Want als ik het goed zou beredeneren zouden 3 1070s vergelijkbaar moeten zijn met 2 1080's.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ja, het TDP verbaasde mij wel een beetje. Mede door de positionering en grootte van de chip.

Als Eyefinity/Surround gamer vanaf de dag dat Eyefinity uitkwam klinkt het Multi-Projection stuk als een oplossing waar ik zeker naar uitkijk, alleen gaat het wel nog lang duren voordat er ook zat games gaan zijn die het ondersteunen. Multi-monitor gaming zat al in best veel spellen native ingebakken, maar dit gaat gewoon echt custom development tijd opeisen en buiten dat het dus nog wel even gaat duren (lijkt mij) voordat we games gaan zien die het ondersteunen, gaat het nog veel langer duren voordat het ook de games gaan zijn in de genres die ik graag speel. Dan maar weer een paar AAA titles gaan spelen, puur voor het showcase gevoel :+.

@ SLI-vraagstuk:
Van wat ik de laatste tijd heb gelezen begint multi-GPU sowieso een beetje dood te gaan. Ik heb jaren multi-GPU moeten draaien wegens de vereiste performance van mijn resolutie, maar ik ga dit keer toch echt even wachten. Kanttekening is wel dat ik van 2 680s met 2GB afkom, dus voor mij gaat het sowieso een groot verschil maken...

[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 07-05-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik dus ook Vipeax. Kom van 2 580's af, dus voor ons worden de stappen groot.

Als ik nou een 970/980(Ti) zou hebben zou ik niet denken om te gaan upgraden. Of je moet graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben.

Verder vind ik het mooie specificaties. Viel inderdaad wel wat in de lijn der verwachtingen, en over de TDP, tja. Wat is de moeite. 9/10 keer hoef je er geen andere voeding voor te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:13
Prachtig om te zien hoe V&A meteen overladen wordt op deze zonnige ochtend met GTX 970/980/980Ti videokaarten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Mooi moment om ergens volgende maand of juli een nieuw beestje in elkaar te zetten. :D

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pazienza schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:02:
Prachtig om te zien hoe V&A meteen overladen wordt op deze zonnige ochtend met GTX 970/980/980Ti videokaarten. :+
Haha ik dacht precies hetzelfde, maar dat is eigenlijk ook niet raar als deze kaarten zo goed presteren tegen de genoemde prijzen. Het is maar goed dat AMD al van tevoren de verwachtingen t.o.v. nVidia niet zo hooggespannen hield, hier kan het bedrijfje zich nagenoeg onmogelijk aan meten qua pure prestatie. Ik denk wel dan AMD een gigantisch sprong gaat maken qua stroomverbruik, en daar kan nVidia het deze keer dan wel op verliezen.

Ik wacht sowieso nog tot augustus/september, daar ik nog een laptop moet kopen en daar ook nieuwe graka's voor komen van nVidia en AMD. Dan kijk ik wel, ik wil eigenlijk een VR bril, maar heb meer aan een nieuwe GPU, deze GTX970 is leuk maar kan nog niet alles op ultra 1080p 60 fps blazen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
offtopic:
Prachtig om te zien hoe V&A meteen overladen wordt op deze zonnige ochtend met GTX 970/980/980Ti videokaarten :+

Met de altijd retournerende valse omschrijvingen... Even om een voorbeeld te noemen (recentste op het moment van schrijven, maar het geldt waarschijnlijk voor alle advertenties):

Mijn enorme 980Ti kaart, draait altijd op stock snelheid

Jackson6 in "nVidia GeForce GT(X) 9xx Serie Ervaringen - Deel 1" :+

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 07-05-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
kuusj98 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Haha ik dacht precies hetzelfde, maar dat is eigenlijk ook niet raar als deze kaarten zo goed presteren tegen de genoemde prijzen. Het is maar goed dat AMD al van tevoren de verwachtingen t.o.v. nVidia niet zo hooggespannen hield, hier kan het bedrijfje zich nagenoeg onmogelijk aan meten qua pure prestatie. Ik denk wel dan AMD een gigantisch sprong gaat maken qua stroomverbruik, en daar kan nVidia het deze keer dan wel op verliezen.

Ik wacht sowieso nog tot augustus/september, daar ik nog een laptop moet kopen en daar ook nieuwe graka's voor komen van nVidia en AMD. Dan kijk ik wel, ik wil eigenlijk een VR bril, maar heb meer aan een nieuwe GPU, deze GTX970 is leuk maar kan nog niet alles op ultra 1080p 60 fps blazen.
Inderdaad. Wat de prijzen gaan doen valt ook nog te bezien. Dat nVidia nu een MSRP in dollars heeft gegeven is leuk, maar zegt niet wat wij hier uit eindelijk moeten gaan betalen. Schaarste e.d. spelen ook een rol.

Ik heb een 2560x1080 scherm (met FreeSync) en mn R9 290 is kapot gegaan, RMA gestuurd. Ik hoop dat ik gewoon het aankoopbedrag terug krijg, heb voor tijdelijk een GTX 760 gekocht... Denk dat ik er goed aan doe om ook op AMD Polaris te wachten. Dan zal ik allicht minder betalen en gebruik kunnen maken van FreeSync. 980 Ti (of hogere) performance heb ik eigenlijk niet nodig op mijn resulotie, en die GTX 760 houdt het wel een paar maanden uit op Medium of High settings, afhankelijk welke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Paprika schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:16:
offtopic:
Prachtig om te zien hoe V&A meteen overladen wordt op deze zonnige ochtend met GTX 970/980/980Ti videokaarten met de altijd retournerende valse omschrijvingen. :+

Even om een voorbeeld te noemen (recentste op het moment van schrijven, maar het geldt waarschijnlijk voor alle advertenties):
V&A aangeboden: Inno3D GeForce GTX 980 Ti 6GB iChill X4 Ultra
[quote]Mijn enorme 980Ti kaart, draait altijd op stock snelheid[/quote]

Jackson6 in "nVidia GeForce GT(X) 9xx Serie Ervaringen - Deel 1" :+
Tja, ik geloof die 'weinig gebruikt en NOOIT mee overgeclocked!!!1111einz' - teksten op V&A überhaupt nooit. Nu zie je ook waarom, mensen liegen gewoon ronduit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kuusj98 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Het is maar goed dat AMD al van tevoren de verwachtingen t.o.v. nVidia niet zo hooggespannen hield, hier kan het bedrijfje zich nagenoeg onmogelijk aan meten qua pure prestatie.
Polaris 10 en 11 zijn dan ook geen high-end chips, Polaris 10 is een mainstream GPU, nVidia's GP104 is wel een high-end chip, alleen is het niet de enthousiast chip.

AMD heeft de high-end chip, Vega en die zal waarschijnlijk gewoon sneller zijn als de GP104.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pazienza schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Tja, ik geloof die 'weinig gebruikt en NOOIT mee overgeclocked!!!1111einz' - teksten op V&A überhaupt nooit. Nu zie je ook waarom, mensen liegen gewoon ronduit.
Dat klopt inderdaad, maar goed, ik zet gewoon niet erbij of er wel of niet mee geoverclocked is. Als iemand dan vraagt kan ik daar ook gewoon eerlijk in zijn. En laten we reëel blijven, kapot gaan die dingen toch niet. (*kuch* mijn oude 280X na 2 jaar, maar dat kwam uiteindelijk niet door het overclocken, kapotte geheugenchip)

Dat is denk ik ook meteen het risico wat je neemt bij een V&A aankoop, en dat is hetzelfde met een tweedehands auto. Auto kan 10.000 KM gereden hebben en 2 jaar oud zijn, maar er mechanisch nog erger aan toe zijn dan een fatsoenlijk onderhouden/gereden auto van 120.000KM. Kwestie van vertrouwen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:22:
[...]
AMD heeft de high-end chip, Vega en die zal waarschijnlijk gewoon sneller zijn als de GP104.
Maar de GP104 is dan weer in prijs gedaald en vervangen door een consumenten versie van de GP100/GP200 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Iedereen weer helemaal door het dolle heen. :) Laat ik dan maar wat reserves neerzetten. :P

Op papier ziet het er vrij goed uit, die VR technieken e.d. klinken ook interessant en goed. Ben heel benieuwd of dat goed werkt en AMD hier een antwoord op heeft.

Ze hebben nu DP 1.3 dus dat zou in theorie ook FreeSync mogelijk maken :?

Echter, het is weer eens een paperlaunch zonder reviews. Vergelijking met 980 (SLI) en 980Ti niet in de slides. Niks over DX12 en asynchronous compute. Dan denk ik mèhh, doe mij maar eerst even de gedegen reviews.

Verder is de kaart die je nu na zo'n lange tijd op 28nm verwacht en wilt hebben eigenlijk de Pascal die begin 2017 uit gaat komen. Het is allemaal wel logisch maar je hoopt toch op meer. Afgelopen jaren is er genoeg uitgemolken.

Naast de reviews zie ik toch ook wel heel graag eerst wat de concurrentie gaat brengen met Polaris voordat ik echt iets van Pascal kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 07-05-2016 12:35 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazienza
Help!!!! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:35:
Iedereen weer helemaal door het dolle heen. :) Laat ik dan maar wat reserves neerzetten. :P

Op papier ziet het er vrij goed uit, die VR technieken e.d. klinken ook interessant en goed. Ben heel benieuwd of dat goed werkt en AMD hier een antwoord op heeft.

Echter, het is weer eens een paperlaunch zonder reviews. Vergelijking met 980 (SLI) en 980Ti niet in de slides. Niks over DX12 en asynchronous compute. Dan denk ik mèhh, doe mij maar eerst even de gedegen reviews.

Verder is de kaart die je nu na zo'n lange tijd op 28nm verwacht en wilt hebben eigenlijk de Pascal die begin 2017 uit gaat komen. Het is allemaal wel logisch maar je hoopt toch op meer. Afgelopen jaren is er genoeg uitgemolken.

Naast de reviews zie ik toch ook wel heel graag eerst wat de concurrentie gaat brengen met Polaris voordat ik echt iets van Pascal kan vinden.
Je hebt volledig gelijk, als je niet nu direct op de schopstoel zit omdat je een nieuwe GPU MOET, kun je beter wachten tot AMD met iets komt. Zelfs al wil je geen AMD kaart, de nVidia kaarten zullen allicht goedkoper worden dan, kan je zo 100 euro schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sickboy22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 15:10
Pazienza schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:39:
Je hebt volledig gelijk, als je niet nu direct op de schopstoel zit omdat je een nieuwe GPU MOET, kun je beter wachten tot AMD met iets komt. Zelfs al wil je geen AMD kaart, de nVidia kaarten zullen allicht goedkoper worden dan, kan je zo 100 euro schelen.
Toepasselijke username ;)

Wachten lijkt me inderdaad het allerhandigste, hopelijk komt AMD voor CompuTex (over 3 weken geloof ik) met een mededeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Sickboy22 op 07-05-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freesync (wat gebruik maakt van Displayport Adaptive Sync) zat trouwens ook al in Displayport 1.2a maar is niet verplicht. Nvidia zal dus helaas waarschijnlijk kiezen om G-sync te verkopen ;(
Bron: Wikipedia: DisplayPort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:47:
[...]

Freesync (wat gebruik maakt van Displayport Adaptive Sync) zat trouwens ook al in Displayport 1.2a maar is niet verplicht. Nvidia zal dus helaas waarschijnlijk kiezen om G-sync te verkopen ;(
Bron: Wikipedia: DisplayPort
Maar nvidia heeft dan voorzover mij bekend ook 1.2a niet op hun kaarten gezet. Alleen 1.2.

Met 1.3 zit het er denk ik wel degelijk gewoon in.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
Sickboy22 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:44:
[...]

Toepasselijke username ;)

Wachten lijkt me inderdaad het allerhandigste, hopelijk komt AMD voor CompuTex (over 3 weken geloof ik) met een mededeling.
Haha, mijn username slaat niet op 'Patience'. ;)

Offtopic, hier komt het vandaan: YouTube: Vinnie Paz "Cheesesteaks" - Official Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Maar nvidia heeft dan voorzover mij bekend ook 1.2a niet op hun kaarten gezet. Alleen 1.2.

Nee, ook bij DP 1.3 is het niet verplicht als ik het goed begrijp.
"Meanwhile to no surprise (but always good for clarification), DisplayPort Active-Sync remains an optional part of the specification, so Adaptive-Sync availability will continue to be on a monitor-by-monitor basis as a premium feature."
Bron: http://www.anandtech.com/...re-bandwidth-new-features
Bij het Anandtech artikel (http://www.anandtech.com/...port-adds-compression-hdr) over DP 1.4 staat er niets over adaptive sync dus ik neem aan dat het ook dan niet verplicht is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Het was een aankondiging. Het wordt pas een paper launch als de 27e blijkt dat de kaart nergens te leveren is. Niet meer dan normaal om in ieder geval de specs en prijzen aan te kondigen voor je launch, anders gaat het gegarandeerd uitlekken.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach ja, dat is precies zoals marketing kampioen nVidia het zal zeggen. De hypetrain zit weer een versnellinkje hoger.

Maar zijn die kaarten nu ergens te koop dan? Het is gewoon marketing en een paper lauch genaamd aankondiging.

Iedereen mag het natuurlijk zien zoals hij wil. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Help!!!! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 13:07:
Ach ja, dat is precies zoals marketing kampioen nVidia het zal zeggen. De hypetrain zit weer een versnellinkje hoger.

Maar zijn die kaarten nu ergens te koop dan? Het is gewoon marketing en een paper lauch genaamd aankondiging.

Over een week of 3 ligt de 1080 in de winkels als het goed is en de 1070 volgt een week later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 20:58

Yup, EA heeft ook battlefield 1 gepaperlauched.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Nieuwe foto's:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/nvidia/pascal_gtx_1080_006.jpg

Bron:
http://www.guru3d.com/new...orce-gtx-1080-photos.html

[ Voor 7% gewijzigd door Sir_Hendro op 07-05-2016 14:46 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online

Als je weigert inhoudelijk te reageren dan kun je beter niets posten. Nogmaals, het is pas een paper launch als blijkt dat er rond de introductie geen voorraad is. Dat is wat een paper launch betekent. Waar we gisteren nacht naar keken was een announcement (een aankondiging). Er is nog geen launch geweest... http://www.urbandictionary.com/define.php?term=paper+launch

Ik kan me überhaupt geen hardware herinneren die op de dag van de announcement beschikbaar was. Hooguit hardware die ineens stilletjes op dook, zonder annoucement. Geen enkel bedrijf kan toveren, het gaat 2-3 weken van te voren in de boot. De kans dat je product informatie dan niet uitlekt is nihil.

[ Voor 19% gewijzigd door sdk1985 op 07-05-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 11:10

Gmount

Ecorunner lid

Help!!!! schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Van tweakers zelf:
De GeForce GTX 1080 is voorzien van drie displayportaansluitingen die gecertificeerd zijn volgens de 1.2-standaard, maar ook ondersteuning bieden voor de 1.3- en 1.4-standaarden.
dus alleen 1.2 is gecertificeerd, maar 1.3 en 1.4 worden "ondersteund". Minus dat ene kleine feature'tje waarschijnlijk... :'(

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Nvidia zit wel weer een potje te melken met die founder editions zeg :)

Benieuwd wanneer de gewone kaarten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:54
Die SLI bridge ziet er wel heel erg bruut uit!

[ Voor 3% gewijzigd door iAdema op 07-05-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Gmount schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:03:
[...]

Van tweakers zelf:

[...]

dus alleen 1.2 is gecertificeerd, maar 1.3 en 1.4 worden "ondersteund". Minus dat ene kleine feature'tje waarschijnlijk... :'(
Mmm, bedankt, was natuurlijk te verwachten maar wel jammer!

http://anandtech.com/show...the-geforce-gtx-1080-1070

[ Voor 10% gewijzigd door Help!!!! op 07-05-2016 17:08 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:53
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 12:59:
[...]

Nee, ook bij DP 1.3 is het niet verplicht als ik het goed begrijp.

[...]

Bij het Anandtech artikel (http://www.anandtech.com/...port-adds-compression-hdr) over DP 1.4 staat er niets over adaptive sync dus ik neem aan dat het ook dan niet verplicht is.
Hier staat er wel wat over adaptive sync.

http://nvidianews.nvidia....troduces-geforce-gtx-1080

Bij het superb craftsmanship gedeelte. Liijkt erop dat het er dus bij deze serie wel in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens. Vóór gister wisten wij allemaal dat de kaart vandaag niet beschikbaar zou zijn. Daar is niets aan veranderd.
Een paperlaunch is pas wanneer de kaart officieel geshipped wordt, er reviews zijn te lezen, maar er voor ons consumenten nergens een videokaart te halen is. Dat was ten tijde van de nVidia 6800 Ultra en de ATi X850 XT vooral het geval kan ik me nog herinneren.

Daarnaast, de 1080 GTX zou dus 27 mei beschikbaar moeten zijn. Als men brand en moord zou roepen omdat ie 3 weken moet wachten? Pff.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadream schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:33:
[...]

Hier staat er wel wat over adaptive sync.

http://nvidianews.nvidia....troduces-geforce-gtx-1080

Bij het superb craftsmanship gedeelte. Liijkt erop dat het er dus bij deze serie wel in zit.
Bij het stukje dat je aanhaalt staat alleen dit:
"Superb Craftsmanship. Increases in bandwidth and power efficiency allow the GTX 1080 to run at clock speeds never before possible -- over 1700 MHz -- while consuming only 180 watts of power. New asynchronous compute advances improve efficiency and gaming performance. And new GPU Boost™ 3 technology supports advanced overclocking functionality."
Ik zie hier niets staan over adaptive sync, alleen over asynchronous compute maar dat is iets anders. Of bedoelde je een ander stukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
XanderDrake schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 18:50:
[...]

Hier ben ik het ook niet helemaal mee eens. Vóór gister wisten wij allemaal dat de kaart vandaag niet beschikbaar zou zijn. Daar is niets aan veranderd.
Een paperlaunch is pas wanneer de kaart officieel geshipped wordt, er reviews zijn te lezen, maar er voor ons consumenten nergens een videokaart te halen is. Dat was ten tijde van de nVidia 6800 Ultra en de ATi X850 XT vooral het geval kan ik me nog herinneren.

Daarnaast, de 1080 GTX zou dus 27 mei beschikbaar moeten zijn. Als men brand en moord zou roepen omdat ie 3 weken moet wachten? Pff.
Ziet er verder naar uit dat er al een flinke line-up is:
The NVIDIA GeForce GTX 1080 "Founders Edition" will be available on May 27 for $699. It will be available from ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, NVIDIA. Palit, PNY and Zotac. Custom boards from partners will vary by region and pricing is expected to start at $599. The GeForce GTX 1080 will also be sold in fully configured systems from leading U.S.-based system builders, including AVADirect, Cyberpower, Digital Storm, Falcon Northwest, Geekbox, IBUYPOWER, Maingear, Origin PC, Puget Systems, V3 Gaming and Velocity Micro, as well as system integrators outside North America. - See more at: http://nvidianews.nvidia....1080#sthash.dmwMC3PK.dpuf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
De marketing is goed, ik had ook niet anders verwacht van nVidia. Nu is het wachten op Polaris 10 marketingcampagne van AMD. Ik denk niet dat ze het kunnen opnemen tegen nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:58
Beetje jammer hoe er meteen een hoop doem gelul over AMD is. Ik weet niet waar men dat op baseert, ik gok op "geruchten" van WCCF en/of VC?

GP104 zit in ieder geval iets onder de lijn der verwachting wat mij betreft (65% over GM204, beetje minnetjes vergeleken met Fermi -> Kepler). En een beetje teleurgesteld ben ik wel, vanuit technisch oogpunt, want het ziet er naar uit dat hij inderdaad toch behoorlijk "Maxwell" is (saai :(). Ziet er naar uit dat de SPs grofweg hetzelfde zijn als in Maxwell (25% meer op +-40% hogere clocks..komt wel overeen met de prestaties) dus niets bijzonders daar. Een hele veilige chip.

Wat me wel positief stemt is het stukje over wat ze voor VR doen; dat zou kunnen betekenen dat ze nu wél een hardware scheduler hebben. Nog even afwachten wat daar uit rolt. En ik ben blij te zien dat de kloksnelheden inderdaad zo veel hoger kunnen als ik had verwacht :)

Wat geruchten betreft: Polaris 10 zou 232mm² zijn (GP104 is ~285-290mm², uitgaande van 25m transistors per mm²). Ook zou P10 2816 SPs gaan krijgen zoals Hawaii. Als ik dan even 10% hogere dichtheid neem omdat het AMD is (25m * 1.1 = 27.5m) en dat op Hawaii toepas (6200m transistors / 27.5m) kom ik op 226mm² uit, dus dat zou grofweg kunnen kloppen voor een lompe die shrink.

Maar dat het ding vervolgens dan slechts even snel zou zijn als een 390X? Al haalt AMD slechts 1,5 GHz zijn die 2816 SPs al meer dan genoeg om ruim langs de 980 Ti te gaan, laat staan AMD's claims van "veel" betere IPC.

Wat ik denk?

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/articles/NVIDIA-GeForce-X80-X80Ti-X80-TITAN.png

:+

/cc ... XanderDrake geloof ik? Jij vroeg je toch af wat er klopt van geruchten? Dit dus, in de meeste gevallen. Helemaal niets :P

[ Voor 5% gewijzigd door Werelds op 07-05-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Laatst online: 13-09 20:53
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 19:30:
[...]

Bij het stukje dat je aanhaalt staat alleen dit:

[...]

Ik zie hier niets staan over adaptive sync, alleen over asynchronous compute maar dat is iets anders. Of bedoelde je een ander stukje?
Ach ik zit te slapen, asynchronous computing bedoel ik.
Adaptive Sync zal er toch wel standard inzitten denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Snap heel het gedoe over AMD is doomed ook niet, Polaris is niet voorgesteld dus we weten niks buiten geruchten tov de 1070/1080.

Dat/of AMD zijn marketing machine minder goed gaat zijn boeit me niet, ben slim genoeg om zelf research te doen voor een nieuwe kaart dus moet heel die advertisement machine niet :P
Als AMD hetzelfde kan doen met Polaris voor de 390x als wat NVidia heeft gedaan met de 1070 tov de 970 maar goedkoper is dan is het voor mij weer AMD na mijn 280x.

best tevreden over wat dat ding heeft gedaan voor 280 euro nieuwprijs en heb geen klachten meer over AMD drivers sinds de Crimson ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

iAdema schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 16:22:
Die SLI bridge ziet er wel heel erg bruut uit!
Die is ook helemaal nieuw ---wordt de Nvidia SLI HB Bridge genoemd:
NVIDIA’s new SLI HB bridge doubles the available transfer bandwidth compared to the NVIDIA Maxwell™ architecture. Delivering silky-smooth gameplay, it’s the best way to experience surround gaming—and it’s only compatible with the GeForce GTX 1080.
...wordt beschikbaar in een double-, triple-, of quad-SLI variant.

Benieuwd trouwens wanneer de eerste modellen met aftermarket koeling gaan verschijnen. Zo medio juni/juli was ik van plan om een nieuwe highend game bak te bouwen, en daar zou oorspronkelijk een 980 of 980Ti in gaan. Nu uiteraard een 1080 >:)

[ Voor 17% gewijzigd door mindcrash op 07-05-2016 22:13 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Katmi schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:49:
Dat/of AMD zijn marketing machine minder goed gaat zijn boeit me niet, ben slim genoeg om zelf research te doen voor een nieuwe kaart dus moet heel die advertisement machine niet :P
Helaas snappen/kunnen een hele hoop mensen dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe lang duurde het voor dat er waterblocken waren voor de 980 na launch ?
Zit wel te overwegen om gtx 1080 watercoolen, gezien maar tdp heeft van 180 vergeleken met mijn gtx 480 die tdp heeft van 250
Snap heel het gedoe over AMD is doomed ook niet, Polaris is niet voorgesteld dus we weten niks buiten geruchten tov de 1070/1080.

Als AMD hetzelfde kan doen met Polaris voor de 390x als wat NVidia heeft gedaan met de 1070 tov de 970 maar goedkoper is dan is het voor mij weer AMD na mijn 280x.

best tevreden over wat dat ding heeft gedaan voor 280 euro nieuwprijs en heb geen klachten meer over AMD drivers sinds de Crimson ones.
Polaris zou 100w gebruiken en net zo snel zijn als 980 ti volgens amd, en dan komt nvidia met de claim dat 1080 sneller is dan titan en 2x sneller dan 980, zullen nog moeten afwachten op benchmarks, maar volgens mij komt polaris pas in juni wanneer weet ik niet.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Laatst online: 12:28
Was er al bekend wanneer de GTX 1080 te koop is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Doom kan al 200fps draaien met de Vulkan API op 1080p met een 1080. (Die naam is imho een echt slechte keuze.)

YouTube: Doom running on GTX 1080 with Vulkan API

[ Voor 10% gewijzigd door AtlAntA op 07-05-2016 22:24 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:22:
en dan komt nvidia met de claim dat 1080 sneller is dan titan en 2x sneller dan 980
nVidia zegt vergelijkbare performance als een GTX 980 in SLI en hup een GTX 1080 is in één keer twee maal zo snel als een GTX 980. En dan straks raar opkijken dat die heel veel langzamer blijkt te zijn.
Polaris zou 100w gebruiken en net zo snel zijn als 980 ti volgens amd,
Nee dat heeft AMD nooit gezegd.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 07-05-2016 22:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Werelds schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:51:
GP104 zit in ieder geval iets onder de lijn der verwachting wat mij betreft (65% over GM204, beetje minnetjes vergeleken met Fermi -> Kepler). En een beetje teleurgesteld ben ik wel, vanuit technisch oogpunt, want het ziet er naar uit dat hij inderdaad toch behoorlijk "Maxwell" is (saai :(). Ziet er naar uit dat de SPs grofweg hetzelfde zijn als in Maxwell (25% meer op +-40% hogere clocks..komt wel overeen met de prestaties) dus niets bijzonders daar. Een hele veilige chip.

Wat me wel positief stemt is het stukje over wat ze voor VR doen; dat zou kunnen betekenen dat ze nu wél een hardware scheduler hebben. Nog even afwachten wat daar uit rolt. En ik ben blij te zien dat de kloksnelheden inderdaad zo veel hoger kunnen als ik had verwacht :)

Wat geruchten betreft: Polaris 10 zou 232mm² zijn (GP104 is ~285-290mm², uitgaande van 25m transistors per mm²). Ook zou P10 2816 SPs gaan krijgen zoals Hawaii. Als ik dan even 10% hogere dichtheid neem omdat het AMD is (25m * 1.1 = 27.5m) en dat op Hawaii toepas (6200m transistors / 27.5m) kom ik op 226mm² uit, dus dat zou grofweg kunnen kloppen voor een lompe die shrink.

Maar dat het ding vervolgens dan slechts even snel zou zijn als een 390X? Al haalt AMD slechts 1,5 GHz zijn die 2816 SPs al meer dan genoeg om ruim langs de 980 Ti te gaan, laat staan AMD's claims van "veel" betere IPC.
Toen amd de fury x uitbracht had ik gelezen dat met een shrink de gpu wel kleiner wordt, maar dat de memory controller niet echt mee krimpt. Dat is misschien 1 van de redenen dat deze gpu wat tegen valt, al is ie natuurlijk wel makkelijk meer dan 2x zo snel als een 680.

Wat voor memory interface gaat die 232mm² polaris krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:55:
[...]

nVidia zegt vergelijkbare performance als een GTX 980 in SLI en hup een GTX 1080 is in één keer twee maal zo snel als een GTX 980. En dan straks raar opkijken dat die heel veel langzamer blijkt te zijn.

[...]

De livestream zei beter dan een GTX 980 SLI en meer dan 2x de performance van een Titan X. Daarna volgde deze slide:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/oIZvn/6fbc6cb491.png

Maar goed dat zijn TFLOPS en geen fps. Tot heden echter zeker geen reden om pessimistisch te zijn. Mooie cijfers en mooie prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:03:

Maar goed dat zijn TFLOPS en geen fps. Tot heden echter zeker geen reden om pessimistisch te zijn. Mooie cijfers en mooie prijzen.
Dat gaat over VR d.m.v. Simultaneous Multi-Projection en dat is echt een mooie nieuwe future, maar heeft natuurlijk niks te maken met normale game prestaties.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 08-05-2016 00:45 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
haarbal schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 23:11:
Toen amd de fury x uitbracht had ik gelezen dat met een shrink de gpu wel kleiner wordt, maar dat de memory controller niet echt mee krimpt. Dat is misschien 1 van de redenen dat deze gpu wat tegen valt, al is ie natuurlijk wel makkelijk meer dan 2x zo snel als een 680.

Wat voor memory interface gaat die 232mm² polaris krijgen?
Mwah, ik doel vooral op het feit dat de SP's zo te zien totaal geen vooruitgang hebben geboekt.

En geen idee wat betreft Polaris 10, geruchten hebben het over GDDR5X maar dat zullen we dus nog wel zien :)

Edit: sorry, kan het niet laten deze te posten, ik moest stiekem toch wel even lachen:

http://img.pr0gramm.com/2016/05/07/dd47306315611dd0.webm

[ Voor 10% gewijzigd door Werelds op 08-05-2016 01:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
mindcrash schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:09:
...wordt beschikbaar in een double-, triple-, of quad-SLI variant.
Leuke conclusie, maar even je bron lezen want dit klopt niet.

Ik speculeer / redeneer even met publiek beschikbare informatie (ik sta onder NDA) maar ik denk AMD het moeilijk gaat krijgen. NV lanceert 1080 (599$) ongeveer op het prijspunt van 980 (549$) en de 1070 (379$) op het prijsput van de 970 (329$). Tuurlijk zijn beiden 50$ hoger echter moet je er ook even rekening mee houden dat er meer geheugen opzit en bij de 1080 GDDR5X. Dus dat wil zeggen dat NV nog geen 980Ti (649$) en 960$ (199$) heeft gelanceerd en er mogelijk meerder GPUs achter de hand worden gehouden. Tuurlijk zijn de prijspunten niet vastgelegd want dat zal voornamelijk afhangen van de costprijs (silicon / memory, etc) maar ook vooral van wat AMD doet. En dat is meteen een sterk punt van NV zij houden altijd ruimte over om op AMD te kunnen reageren. Al dan niet met nieuwe GPUs, hogere clockspeeds of lagere prijzen.

AMD heeft al laten weten dat ze 2 GPUs hebben waarvan meestal meerder variaten komen (PRO en XT). Ze hebben ook al laten weten om "minimal VR capable" performance (2K / 90FPS neem ik aan) neer willen zetten op 349$ prijspunt). De GTX970 is een van de best verkopende GPUs dus duidelijk dat ze die targetten. De 1070 van NV heeft DDR5 en geen GDDR5X. Als AMD GDDR5X heeft op dit prijspunt zijn ze of te duur, of ze hebben te weinig memory voor VR, wat hun verkondigde target is. 4GB is te weinig voor VR, dus 6GB zou misschien 'minimal VR capable' kunnen betekenen maar 8GB lijkt me de holy grail. We weten ook van AMD dat HBM2 pas met VEGA in 2017 gaat komen en we weten ook dat HBM maar tot 4GB gaat en dus ook unlikly is ivm de VR capable target (afgezien nog van de HBM costprijs). Dus we kunnen eigenlijk concluderen dat op het onder het 379$ / 349$ prijspunt AMD hoogstwaarschijnlijk ook DDR5 memory gaat hebben. En naast de GPU zou memory een belangerijk performance verschil kunnen maken, dus het komt voornaamelijk op de GPU aan. AMD heeft de laatste jaren veel ontslag rondes, kosten besparende maatregelen, slechte cashflow en tegenvallende bedrijfsresultaten gehad dus we kunnen ook wel stellen dat in het opzicht van R&D AMD niet zo veel als NV heeft kunnen investeren. Daarnaast heeft Fury ook geen deuk in een pakje boter kunnen slaan (nou ja, niet in de verkoop resultaten van NV) dus ik vrees dat op hetzelfde aantal transistors AMD geen groot verschil kan maken.

We weten ook dat AMD beter performance / $ moet hebben tov NV. Dat wil zeggen zelfde prijspunt meer performance of zelfde performance en lager prijspunt. Dit komt voornamelijk omdat NV 80% marketshare heeft (en een erg goede marketing machine) en dit voor AMD vooralsnog de enige strategie lijkt om marktaandeel in te pikken. Wat gaat het spelletje zijn... AMD lanceert, NV reageert, dan wel met prijs, clockspeeds of silicon. NV zal geen markt aandeel willen weggeven dus wat er ook gebeurt zal uiteindelijk goed zijn voor de consument :)

AMD heeft volgens mij nooit duidelijk gemaakt of Polaris 10 of 11 het 349$ (1070) prijspunt wil gaan aanvallen. Dus het kan zijn dat Polaris 10 voor een hoger prijspunt gaat en dus met GDDR5X komt. Echter als Polaris 10 voor het 349$ (1070) prijspunt gaat dan zal Polaris 11 voor het 199$ (GTX960) prijspunt gaan en daarmee wellicht voor dit jaar de high-end strijd besloten zijn in het voordeel van NV totdat VEGA met HBM2 komt. Vergeet niet dat NV HBM2 al klaar heeft voor de professionele markt, dus titan consumenten variant met HBM2 is zo uitgebracht. Ik verwacht deze zelfs al dit jaar, kunnen ze lekker een hoge winst op pakken omdat AMD niets heeft tot VEGA in 2017 komt. Output op HBM2 zal nog gelimiteerd zijn maar zodra ze overcapaciteit voor de profesionele markt hebben (waar ze nog meer marge pakken) kunnen ze m voor de consument / gamers met teveel geld lanceren.

Hoe dan ook goede tijden voor ons gamers >:)

Mbt de performance van de 1080 en 1070 pas op met de tricky marketing van NV. Ze hebben het altijd over relatieve performance en ze spreken in veel metaforen. Het zal niet lang duren voordat de editors hun benchmarks mogen posten en dan kun je de echte performance zien.

[ Voor 3% gewijzigd door The Source op 08-05-2016 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
haarbal schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:51:
Nvidia zit wel weer een potje te melken met die founder editions zeg :)

Benieuwd wanneer de gewone kaarten komen.
Elders zijn de speculaties dat de Founders Editions afkomstig zijn van een initiele bach (hot lot) wafers die nVidia door TSMC heen heeft laten persen, om een lading (test)chips te krijgen, waarbij de officiele massaproductie pas is gestart, toen deze terug kwam met bruikbare chips.

Dat zou betekenen dat de initiele batch van Pascal kaarten extreem klein is en dat het maar zo 3 maanden kan duren voordat de 'normale' Pascal kaarten in de winkel beginnen te liggen.

Redelijk risicovol gedrag, maar niet voor het eerst als nVidia zoiets doet met hot lots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
dahakon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:23:
[...]
Dat zou betekenen dat de initiele batch van Pascal kaarten extreem klein is en dat het maar zo 3 maanden kan duren voordat de 'normale' Pascal kaarten in de winkel beginnen te liggen.
Yields op pascal zijn goed en ik verwacht erg goede availability kort na de launch date. Tuurlijk zullen de eerste de winkel uitvliegen door de early adaptors en zal het duren voordat er echt genoeg stock is (logistiek en factory assembly limits) maar voor zover ik nu kan zijn zijn de GPUs geen probleem. Dus de eerste batch is echt niet gelimiteerd... misschien de 2de ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
De eerste customkaart (wel zonder echt eigen aanpassingen) is ook verschenen...

https://www.zotac.com/product/graphics_card/geforce-gtx-1080

nog geen prijsaanduiding of iets dergelijks.

(tijd voor een leveringstopic al?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Trevor schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:52:
De eerste customkaart (wel zonder echt eigen aanpassingen) is ook verschenen...

https://www.zotac.com/product/graphics_card/geforce-gtx-1080

nog geen prijsaanduiding of iets dergelijks.

(tijd voor een leveringstopic al?)
Dat is een zogenaamde finished card. Die wordt compleet door NV geleverd met koeler.
Enige dat Zotac doet is er een doos bij leveren. Zij hebben ook gewoon de fotos van de NV product page afgehaald want zij weten nog niets over hun inkoop prijs of wanneer die geleverd gaat worden. Marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Overigens, met de 'Founders Edition' lijkt nVidia wel erg onder de duiven van hun partners te schieten.

Ben erg benieuwd hoe de 'Founders Edition' zich qua clocks, overklokbaarheid, koelprestaties en en meerprijs verhoudt tot de OC versies die de partners gaan uitbrengen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Werelds schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:51:

:+

/cc ... XanderDrake geloof ik? Jij vroeg je toch af wat er klopt van geruchten? Dit dus, in de meeste gevallen. Helemaal niets :P
Ja.. Dat tabelletje slaat echt als een tang op een varken. Behalve de tdp en de Flops.

Toch grappig dat iedereen de 980 Ti erbij haalt. Het is blijkbaar dé kaart to beat.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:42:
Overigens, met de 'Founders Edition' lijkt nVidia wel erg onder de duiven van hun partners te schieten.

Ben erg benieuwd hoe de 'Founders Edition' zich qua clocks, overklokbaarheid, koelprestaties en en meerprijs verhoudt tot de OC versies die de partners gaan uitbrengen.
Ik heb niet ergens zien staan dat nVidia die alleen onder eigen naam zou uitbrengen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

XanderDrake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:06:
[...]

Ja.. Dat tabelletje slaat echt als een tang op een varken. Behalve de tdp en de Flops.

Toch grappig dat iedereen de 980 Ti erbij haalt. Het is blijkbaar dé kaart to beat.
Dat lijkt me redelijk logisch, aangezien het gewoon de snelste kaart is tot nu toe. De 1070 en 1080 nemen dat stokje nu netjes over.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:56

Trygve

Redacteur
The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 03:07:
De 1070 van NV heeft DDR5 en geen GDDR5X. Als AMD GDDR5X heeft op dit prijspunt zijn ze of te duur, of ze hebben te weinig memory voor VR, wat hun verkondigde target is.
Een andere strategie voor AMD zou kunnen zijn om nog veel meer in de marges te snijden en wel goedkope GDDR5X-producten aan te bieden, om zo (wanhopig) marktaandeel te winnen. Hier zullen de shareholders vast niet blij van worden. Ook bij AMD moet er natuurlijk geld in het laatje komen, maar dit zouden ze op de korte termijn kunnen opvangen met de opbrengsten van licenties voor x86, zoals laatst aan Thatic in China.
The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:42:
[...]
Yields op pascal zijn goed [..]
Dit is een hele interessante, en had ik zeker niet verwacht zo vroeg in het proces (nieuwe architectuur, nieuw procede). Op 16nm kunnen er meer chips op 1 wafer dan op 28nm, dus zelfs met een lagere yield kun je op 16nm netto toch meer goede chips krijgen. Maar als de yields dan ook nog eens goed zijn is het flink cashen voor NV, net zoals het al was bij Maxwell op het betrouwbare en voorspelbare 28nm planar. Ze hebben de prijs voor de 1070 en 1080 ook precies goed gekozen; veel reacties dat de prijs "best netjes" is voor de performance die je er voor krijgt. En precies wat je zegt, ze hebben ruimte om de prijzen naar beneden bij te stellen, mocht daar straks uberhaupt reden voor zijn.

Als de yields nu al goed zijn heeft NV z'n huiswerk goed gedaan en bovendien met TSMC een goede keuze gemaakt. Toch hoop ik nog steeds dat AMD met Samsung/Global Foundries een superieur proces in handen heeft, met een beperkter R&D-budget kunnen ze wel wat wind in de rug gebruiken. Als het ze dan lukt om wat marktaandeel terug te pakken kan de concurrentie weer wat sterker worden, en worden wij als consumenten in ieder geval niet de dupe van een monopolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
dahakon schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:23:
[...]

Elders zijn de speculaties dat de Founders Editions afkomstig zijn van een initiele bach (hot lot) wafers die nVidia door TSMC heen heeft laten persen, om een lading (test)chips te krijgen, waarbij de officiele massaproductie pas is gestart, toen deze terug kwam met bruikbare chips.

Redelijk risicovol gedrag, maar niet voor het eerst als nVidia zoiets doet met hot lots.
hot hot hot.

Ik zie het nog steeds als een manier om nog even wat "titan money" te verdienen op kaarten die je niet als titan kan verkopen, maar goed, ik ben dan ook een cynische zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:09:
[...]

Ik heb niet ergens zien staan dat nVidia die alleen onder eigen naam zou uitbrengen.
Had het in ieder geval gezien bij de buren :o : " Beide kaarten komen ook beschikbaar in een door Nvidia rechtstreeks verkochte "Founder Edition", waarbij men "ongekende overklokbaarheid" belooft."

Maar het klopt inderdaad niet en zit zo:

"The NVIDIA GeForce GTX 1080 "Founders Edition" will be available on May 27 for $699. It will be available from ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, NVIDIA. Palit, PNY and Zotac. Custom boards from partners will vary by region and pricing is expected to start at $599."

Wel blijf ik uiteraard erg nieuwsgierig naar de verschillen tussen de Founder edition en de normale OC versies vd partners.

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 08-05-2016 10:53 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Help!!!! schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:49:

"The NVIDIA GeForce GTX 1080 "Founders Edition" will be available on May 27 for $699. It will be available from ASUS, Colorful, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, MSI, NVIDIA. Palit, PNY and Zotac. Custom boards from partners will vary by region and pricing is expected to start at $599."
Dat is idd wat ik verwachte. Eerst dure founders edities en later pas goedkopere custom exemplaren. :X

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:41

Jumpiefox

Hoi ?

Kijk men zijn 980ti nog op de used market nog ff snel voor 500euro proberen te verkopen :P je moet echt dom zijn omdat er nu nog voor te betalen.

Ik wacht lekker op de 1080TI, koop denk ik wel een cheap used 980ti. Gaat me netto hetzelfde kosten als een upgrade naar een single 1080, maar twee 980ti's zullen een veeeeel grotere performance boost geven. Niet logisch eigenlijk om als 980ti eigenaar nu naar een single 1080te upgraden.

[ Voor 50% gewijzigd door Jumpiefox op 08-05-2016 12:16 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 12:39
Ik heb zelf ook een 980 ti en ga denk ik eerder upgraden naar een tweede dan naar 1080Ti is prijs technisch het beste..

Maar een singel GPU is natuurlijk altijd fijner dan sli.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Jumpiefox schreef op zondag 08 mei 2016 @ 12:15:
Kijk men zijn 980ti nog op de used market nog ff snel voor 500euro proberen te verkopen :P je moet echt dom zijn omdat er nu nog voor te betalen.

Ik wacht lekker op de 1080TI, koop denk ik wel een cheap used 980ti. Gaat me netto hetzelfde kosten als een upgrade naar een single 1080, maar twee 980ti's zullen een veeeeel grotere performance boost geven. Niet logisch eigenlijk om als 980ti eigenaar nu naar een single 1080te upgraden.
Behalve in de games die geen Sli schaking kennen, of juist microstutter geven.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Laatst online: 12:39
Dat klopt maar de meeste ondersteunen het wel.. en anders is in de meeste games op 3440-1440 resolutie single 980ti genoeg.. Vooral scherm met g-sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Laatst online: 08:50

Snap de reacties ook niet, want op deze markt is al zoweinig concurrentie. Dus laten we hopen dat AMD straks met een kaart komen die nog sneller is! En laat ze vervolgens maar lekker prijsvechten. Win win voor de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Polaris is sowieso niet sneller als een GP104, Vega wel maar die staat pas voor begin 2017 op de planning.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
XanderDrake schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:06:

Wat Jeroenneman zegt. Fury X doet het in sommige gevallen natuurlijk beter, maar dat neemt niet weg dat een 980 Ti de betere perf/watt heeft.
r100 schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:13:
Dit is een hele interessante, en had ik zeker niet verwacht zo vroeg in het proces (nieuwe architectuur, nieuw procede).
Dit wisten we echter al, TSMC heeft al een hele tijd geleden gezegd (geclaimed? :P) dat ze minder defects op 16nmFF+ hebben dan ze in het begin voor 28nm hadden.
Als de yields nu al goed zijn heeft NV z'n huiswerk goed gedaan en bovendien met TSMC een goede keuze gemaakt.
Ik denk eerder dat Nvidia het simpelweg op veilig heeft gespeeld na hun grote problemen met Fermi en soortgelijke resultaten met Kepler. GP100 is vooral veel Maxwell en op basis van de specificaties samen met de geclaimde resultaten, durf ik wel te stellen dat GP104 dat ook is. Met uitzondering van *wellicht* een hardware scheduler zie ik namelijk niets dat duidt op verbeteringen ten opzichte van Maxwell. Met andere woorden, het is niet zo dat ze hun huiswerk goed hebben gedaan, maar ze hebben vooral geleerd van hun fouten. In plaats van iets heel nieuws op een splinternieuw procedé te bakken, hebben ze juist een bladzijde uit AMD's draaiboek genomen (wat voor beide heel lang het draaiboek was tot een jaar of 10 geleden) en iets gebakken waar ze al een goed recept voor hadden.

@The Source: leuk je weer eens te zien posten, het is zo stil van jullie MSI mannen sinds CJ van ons is heengegaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Werelds schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:04:

@The Source: leuk je weer eens te zien posten, het is zo stil van jullie MSI mannen sinds CJ van ons is heengegaan :(
MSI man, al zijn er wel meer bij MSI met een account op Tweakers, maar volgens mij hebben die het niet bekend gemaakt dat ze voor MSI werken. :p

Neliz = Gigabyte man. neliz

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The Source
Veel te druk en te vaak op business trip. Ben nu in Taiwan om te zorgen dat alles voor onze Pascal kaarten op tijd klaar is voor de launch. Daarbij kun je met Computex een shitload aan Pascal kaarten verwachten, van alle vendors.

Trouwens respect dat het AMD topic nog steeds CJ zijn naam draagt! Dat maakt me blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 10:53:
[...]

Dat is idd wat ik verwachte. Eerst dure founders edities en later pas goedkopere custom exemplaren. :X
Los van dat ik die alinea gisteren al had gepost, ook dat staat er niet. Er staat nergens dat die custom boards beginnende vanaf $599 pas later komen, alleen dat de beschikbaarheid per regio wisselt en dat ze vanaf $599 te koop zijn, dus goedkoper dan de founders edition.

Los van dat veel partners kaarten gaan lanceren kun je verder weinig uit die tekst halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:12:
MSI man, al zijn er wel meer bij MSI met een account op Tweakers, maar volgens mij hebben die het niet bekend gemaakt dat ze voor MSI werken. :p
Kan, ze zijn er wel in elk geval :P

Ben even de naam kwijt, maar we hadden nog een derde man die af en toe opdook.
The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:39:
Trouwens respect dat het AMD topic nog steeds CJ zijn naam draagt! Dat maakt me blij :)
Als het aan ons ligt zal dat ook nooit meer veranderen :)

Het heet inmiddels dan wel het AMD topic en niet meer ATI, maar ik denk dat alle oudgedienden het er wel mee eens zijn dat dat topic gewoon permanent op CJ's naam blijft staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
reviews van de 1080 vanaf 17 mei, inclusief SLI setups

http://videocardz.com/596...-1080-reviews-on-may-17th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Enkel reference / finished kaarten. Niet voor custom aib kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwacht je/weet je/ben je vrij om te zeggen of er daar nog grote prestatiewinsten te verwachten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Tuurlijk, NV heeft altijd reference pcb en een standaard (slechte) koeler. Eerste wat wij doen is custom pcb design om signaal te optimizer, zwaarder pwm en dan een goede koeler en soms waar nodig ander sneller memory met lagere timings. Op ref klok maakt dit qua performance weinig uit, maar het vergroot de overclockablity wel veel. En standaard komen al onze Gaming kaarten met een goede OC. Dus daar zit een groot verschil, niet enkel betere performance, hogere GPU efficiency, meer OC headroom, lagere temperaturen en daarbij ook nog stil. Dus ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ok dank je.

(Ik volg de videokaarten eigenlijk pas sinds een maandje of 3 echt beter, moet dus nog veel leren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Source
Mag je wel vertellen wanneer je NDA afloopt :+ ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2016 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ja The Source.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:27:
@The Source
Mag je wel vertellen wanneer je NDA afloopt?
Haha tuurlijk niet. Het heet ook NDA date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:53:
[...]

Haha tuurlijk niet. Het heet ook NDA date.
Je kan altijd hopen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Laatst online: 21-08 15:52
Is het dan wanneer de Reference modellen uitkomen er vrijwel direct ook custom modellen uitkomen? Ik heb trouwens erg goede ervaringen met MSI keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 17:15:
Tuurlijk, NV heeft altijd reference pcb en een standaard (slechte) koeler. Eerste wat wij doen is custom pcb design om signaal te optimizer, zwaarder pwm en dan een goede koeler en soms waar nodig ander sneller memory met lagere timings. Op ref klok maakt dit qua performance weinig uit, maar het vergroot de overclockablity wel veel. En standaard komen al onze Gaming kaarten met een goede OC. Dus daar zit een groot verschil, niet enkel betere performance, hogere GPU efficiency, meer OC headroom, lagere temperaturen en daarbij ook nog stil. Dus ja. :)
Hoe zit het eigenlijk met de verhouding tussen x80 en x70 in productie orders (ratio, geen aantallen)? Of is dat top secret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mei 17 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Hoop dat we dan ook meer info gaan zien over de 1070. Enigsinds vreemd dat daar nog zo weinig info over losgelaten is, terwijl die release niet heel veel later is.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Er komt morgen weer een event, dan zal de 1070 wel in het zonnetje komen te staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
source: http://www.gamersnexus.ne...ers-edition-and-reference

Volgens deze site heeft de founders edition dus niet een betere chip, zoals een aantal mensen zouden verwachten. Eigenlijk betaal je vooral voor het sneller hebben van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Trevor schreef op maandag 09 mei 2016 @ 07:58:
Eigenlijk betaal je vooral voor het sneller hebben van de kaart.
Nee, want hij zal gedurende de hele lifespan van de kaart beschikbaar moeten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
madmaxnl schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:47:
De marketing is goed, ik had ook niet anders verwacht van nVidia. Nu is het wachten op Polaris 10 marketingcampagne van AMD. Ik denk niet dat ze het kunnen opnemen tegen nVidia.
Ligt er aan wat je verstaand onder "het kunnen opnemen tegen nVidia"

Imo is dat een goede prijs/prestatie/watt verhouding bieden. Dat hoeft imo niet perse de snelste kaart te zijn. Ik denk niet dat AMD nu een concurrent heeft voor de GTX 1080.
Maar dat ze het gaan opnemen tegen de GTX 1070 en alles daar onder.

De doelgroep met mensen die 600+ dollar voor een GPU uitgeven is relatief klein. Het is voor je marketing groote boost als je king of the hill bent. Maar de meeste mensen kopen toch wat goedkopere kaarten.
Ik denk zelf eerder het 150-250 dollar segment. Maar het 250-400 dollar segment is aanzienlijk groter dan het 600+ segment.

Als AMD het goed doet vs de GTX 1070 is er in mijn ogen niets aan de hand.
Tadream schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:41:
[...]

Ach ik zit te slapen, asynchronous computing bedoel ik.
Adaptive Sync zal er toch wel standard inzitten denk ik?
Lijkt mij niet. Ik denk dat nVidia GSync wil blijven pushen. Als ze Adaptive Sync gaan ondersteunen is het volgens mij snel gedaan met de Gsync schermen. Die zijn een stuk duurder.
-The_Mask- schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 22:55:
[...]

[...]

Idd 980 SLi = niet 2x zo snel als een GTX 980.
Dan heb je het over 0-85% sneller afhankelijk van de situatie. Soms ook 35-50%
-The_Mask- schreef op zondag 08 mei 2016 @ 00:25:
[...]

Dat gaat over VR d.m.v. Simultaneous Multi-Projection en dat is echt een mooie nieuwe future, maar heeft natuurlijk niks te maken met normale game prestaties.
Ook helemaal waar. Normale game perstaties zullen veel lager liggen. Ik gok op 20% sneller dan een 980 Ti.
SMP is inderdaad erg mooi. Ik was daar erg van onder de indruk. Ik ben vooral benieuwd wat AMD daar tegen in te brengen heeft. Want die zijn ook druk met VR bezig maar SMP is wel een erg mooi stukje techniek vooral als die prestatie winst die je in de demo zag ook in VR games gehaald wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 09-05-2016 14:28 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Astennu schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:23:
Lijkt mij niet. Ik denk dat nVidia GSync wil blijven pushen. Als ze Adaptive Sync gaan ondersteunen is het volgens mij snel gedaan met de Gsync schermen. Die zijn een stuk duurder.
Ik ben daar niet zo zeker van, als nvidia gsync echt had willen pushen hadden ze denk al lang een asic versie gemaakt, die fpga's schijnen niet goedkoop te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Laatst online: 12:34

Case_C

[Team Carrack]

Nu weten we dus dat de GTX1080 ~9 TFLOPS single point precision haalt, maar hoe zit dat eigenlijk op dual point precision? Is daar al wat van bekend, volgens de geruchten zou die stukken beter zijn.. maar dat heb ik nog niet in sheets gezien.

Anders maar wachten tot 17 mei :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Case_C schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:07:
Nu weten we dus dat de GTX1080 ~9 TFLOPS single point precision haalt, maar hoe zit dat eigenlijk op dual point precision? Is daar al wat van bekend, volgens de geruchten zou die stukken beter zijn.. maar dat heb ik nog niet in sheets gezien.

Anders maar wachten tot 17 mei :) .
Zou mij niets verbazen als DP weer laag is. Ik denk dat ze daar die GP100 voor hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 18 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.