Als je puur en alleen naar latency zou kijken, dan wel. Als ik echter een game kan spelen met hogere settings + hogere FPS door FG te gebruiken en met een minimale verhoging van de latency, dan zou ik eerder daarvoor kiezen (mits er geen duidelijke artifacts oid zichtbaar zijn).
Het punt wat ik echter wilde maken is dat in 1 van de games die HU test, de latency van FG + reflex lager is dan Native en ook lager dan native + reflex. In Flight simulator gaat de latency met 11 ms omhoog geloof ik, waarbij hij zelf zegt dat je het niet merkt. Dan slaat de uiteindelijk conclusie die hij trekt , namelijk "the latency cost is hard to swallow" gewoon helemaal nergens op

Als jij het type persoon bent wat ook zonder probleem Google Stadia, Steam Remote Play of Geforce Now kan gebruiken dan is dit misschien wel de techniek voor jou. Het verschilt namelijk heel erg per persoon of het speelbaar is of niet.
Leeftijd is een factor maar ook als mensen eerder wagenziek worden dan is input lag erg vervelend. Ik vermoed dat Tim (en Alex?) de jongste is van de rij reviewers.
Lol, bij Stadia en de overige streamingdiensten gaat het over een veel hogere latency toename. Ik ben alles behalve een expert in latency van streamingdiensten, maar als ik even het eerste google artikel hierover open, een artikel van Toms hardware, dan kom ik het volgende tegen:
Dat gaat over 150 tot wel bijna 300ms! Totaal onvergelijkbaar met een increase van ~10ms van zeg 35 naar 45. Dat is volgens mij het hele punt wat de meeste van deze reviews willen maken; ja, de latency gaat iets omhoog, maar in de meeste situaties merk je daar eigenlijk niks van tijdens het gamen.
Volgens mij heb ik alleen in de analyse van DF een situatie gezien, waarbij de latency wel behoorlijk omhoog ging. Bij het gebruik van vsync icm de situatie dat je FPS hoger is dan de refreshrate van de monitor. Toen kwamen ze op een latency van ~110.
Zodra ze echter ervoor zorgden dat de fps iets lager was dan de max refreshrate (door dlss quality te gebruiken ipv performance), zakte de latency weer terug naar 49.
Sowieso vind ik het eigenlijk wel komisch dat er opeens zo'n groot probleem gemaakt wordt van een latency increase van zeg ~ 10/15 ms. Voor de aankondiging van dlss3 hoorde je daar niemand over en nu zou het opeens een game onspeelbaar maken of "too hard to swallow"

Voor mij was Dead Space op 45FPS onspeelbaar waar Crysis 1 op 45FPS net speelbaar was. Groot verschil in de engine en de input lag bij Crysis was een stuk lager dan bij Dead Space.
Steam Remote Play heb ik een keertje getest bij iemand. Wat die persoon speelbaar vond met een traag spel zoals Alien Isolation vond ik totaal onspeelbaar.
Ik ben het helemaal met je eens dat met dit soort dingen (Artifacts, shimmering, microstuttering, etc) het heel persoonlijk is of je het storend vindt of niet en je het eigenlijk vaak zelf moet ervaren, wil je een conclusie kunnen trekken. Ik ben er zelf tamelijk allergisch voor, dus zou nvidia dit aardig op orde moeten hebben zou ik FG willen gebruiken.
Maar daarom vind ik het heel gek als iemand zo stellig loopt te verkondigen dat dlss 3 bij wijze van spreke waardeloos is, terwijl die persoon vrijwel zeker niet zelf dlss3 / FG heeft geprobeerd, zijn conclusie/mening voornamelijk baseert op 1 review (wat toevallig de meest negatieve is) en alle overige reviews, die met een andere conclusie komen, heel makkelijk aan de kant schuift.
Dan ben je iig niet bezig met het delen van een objectieve mening/waarneming/whatever, maar vooral aan het verkondigen hoe je zou willen dat de situatie zou zijn.