Mijn toon van discussiëren? Ik reageer gewoon op het feit dat je mij probeert te vertellen dat er een hoop werk nodig is om het ding te gebruiken. Sorry, maar ik heb zelf een DK2 gehad (overigens vooral voor werk) en talloze demo's en spellen geprobeerd, dus ik snap gewoon niet waar jouw vriend problemen mee heeft, tenzij het dingen zijn die het gewoon écht niet ondersteunen. Er wordt inmiddels genoeg ondersteund, al dan niet door middel van een command line switch. Is dat zo verwonderlijk voor een
development kit?
Het kost 10 seconden om dat even te doen. De demo's van Oculus' portal werken allemaal probleemloos. En juist War Thunder werkt voor geen meter, omdat hún integratie slecht is, dat ligt niet aan Oculus of de DK2. In pCARS, Elite, HL2VR, ETS2, LFS en zoals gezegd Alien werkt het allemaal probleemloos (om maar even wat daadwerkelijke games te noemen) en het merendeel hiervan heeft het nog steeds onder bèta features staan. Ze hebben nog niet allemaal hun UI op orde, maar nogmaals, het is allemaal volop in ontwikkeling.
Daar kan een Oculus, Nvidia, Intel, AMD of wie dan ook geen donder aan veranderen, want dat ligt aan de implementatie kant. Renderen voor VR is geen kwestie van even een regeltje code toevoegen en klaar is kees. Aan de SDK ligt het niet, die zit best netjes in elkaar (ik heb erger gezien). Het grootste heikelpunt is dat je binaries hard aan de SDK versie gelinkt zijn.
Edit: het was echt niet mijn bedoeling denigrerend over te komen. Maar om nu te verwachten dat Nvidia straks een of andere magische VR SDK of zelfs een HMD uit brengt en dat dan beter dan Oculus doet is simpelweg waanzin. Zelfs al zou Nvidia met een eigen SDK en HMD komen (waar ik overigens niet in geloof, dan hadden we daar al lang iets over gehoord), dan moet dat alsnog eerst getest en geïmplementeerd worden. Dat gaat dan echt niet sneller dan met de Rift. Zeker niet gezien het feit dat alle grote engines al Rift ondersteuning hebben.
En nogmaals, als pragmatist denk ik niet dat je daar überhaupt op moeten zitten wachten. Want dan moet je games kopen op basis van een Nvidia sticker op de doos, om het met je Nvidia HMD en je Nvidia GPU te gebruiken. Niet echt praktisch. Nee, dan moet je eerder hopen op een aankondiging dat Nvidia bijvoorbeeld hun layered displays in de Rift gaat stoppen. Dat zou nou iets zijn waar ik blij mee zou zijn

[Voor 25% gewijzigd door Werelds op 24-02-2015 15:41]