Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dan nog hadden ze dat al VEEL eerder kunnen doen. Ik denk dat nVidia bang is voor een 970/980 scenario, waarbij de 960Ti in de verkopen van de GTX970 hapt als ze hem te snel maken.-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:11:
Twee redenen waarom ze het zouden doen. Ze hebben liever dat ze iets verkopen met minder winst dan dat ze naar de concurrent gaan. Misschien hebben ze ook genoeg half defecte chips welke niet als GTX 970 of 980 verkocht kunnen worden maar wel als nog meer gecastreerde GPU. Zonder dat er een te kort aan GTX 970M of GTX 960 OEM kaarten ontstaat, of dat ze volledig werkende chip verkopen als een half werkende voor veel minder. Een combinatie van deze twee is ook mogelijk natuurlijk.
De R380X lijkt mooi tussen de 960 en 970 in te vallen, totdat je naar custom kaarten kijkt. Als je naar de HW.info review kijkt, zie je mooi waarom testen met reference speeds echt passé is.
Iedere vendor klokt een 960 zo hoog op, dat ie prima mee komt met de 380X. Op reference lijkt het echter alsof de 380X veel sneller is.
Zie:
http://nl.hardware.info/r...pu-prestatiescore-q2-2015
Flink gat op reference
Zie:
http://nl.hardware.info/r...nchmarks-asus-en-sapphire
De Hardware.info Prestatiescore maakt duidelijk dat er vrij weinig verschil is qua prestaties tussen de custom GTX 960 en R9 380X kaarten. De duurdere en hoger gepositioneerde GTX 970 is wel significant sneller.
En dat is waarom we niet meer op "reference" moeten testen.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
De meeste R9 380X kaarten zijn trouwens ook overgeklokt, dus waarom zou je overgeklokte GTX 960 kaarten vergelijken met stock R9 380X kaarten? Enige reden die je hier voor kan hebben is omdat je gewoon een scheef beeld wil creëren.
Oftewel een stock GTX 960 is verreweg het beste als referentiepunt. Het is immers ook het referentiepunt.
Neem bijvoorbeeld TechPowerUp de vergelijkingen tussen de verschillende GPU's daar zijn erg goed en duidelijk weergegeven en ook altijd gedaan met vrij moderne drivers, wordt continue opnieuw getest. In tegenstelling tot HWI die de helft van de kaarten met hele oude drivers test en de andere helft meer met anderen en nog anderen met weer andere drivers, totaal nutteloos dus voor vergelijkingen.
Enige wat TechPowerUp nog meter kan doen is een vergelijkingstabel erin gooien van kaarten gebaseerd op dezelfde GPU, maar dat zorgt voor nog veel meer opnieuw testen wil je een goede vergelijking doen, daarom zie ik dat zo snel nog niet gebeuren.
[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 27-11-2015 18:44 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Maar dat HWI volgens jou test met "oude drivers" zou dan juist in het voordeel moeten zijn van AMD. Want de 380X is gewoon met de 15.11 drivers getest.-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:43:
Juist wel, hoe wil je anders een goede vergelijking doen? Wat noem jij anders een GTX 960? Is dat dan volgens jouw een licht overgeklokte GTX 960 of een zwaar overgeklokte GTX 960? Een gemiddelde nemen is niet te doen, je kunt immers nooit alle kaarten testen dat zijn er veel te veel. Daarnaast is dat ook helemaal niet interessant, je koopt immers ook geen gemiddelde GTX 960, maar een goede GTX 960. Tenminste dat is iets wat ik dan zou doen als ik een GTX 960 zou kopen.
De meeste R9 380X kaarten zijn trouwens ook overgeklokt, dus waarom zou je overgeklokte GTX 960 kaarten vergelijken met stock R9 380X kaarten? Enige reden die je hier voor kan hebben is omdat je gewoon een scheef beeld wil creëren.
Oftewel een stock GTX 960 is verreweg het beste als referentiepunt. Het is immers ook het referentiepunt.Wat veel sites wel missen is een vergelijking tussen de verschillende GTX 960's (of andere kaarten).
Neem bijvoorbeeld TechPowerUp de vergelijkingen tussen de verschillende GPU's daar zijn erg goed en duidelijk weergegeven en ook altijd gedaan met vrij moderne drivers, wordt continue opnieuw getest. In tegenstelling tot HWI die de helft van de kaarten met hele oude drivers test en de andere helft meer met anderen en nog anderen met weer andere drivers, totaal nutteloos dus voor vergelijkingen.
Enige wat TechPowerUp nog meter kan doen is een vergelijkingstabel erin gooien van kaarten gebaseerd op dezelfde GPU, maar dat zorgt voor nog veel meer opnieuw testen wil je een goede vergelijking doen, daarom zie ik dat zo snel nog niet gebeuren.
Ik klik bij reviews nu altijd door naar de resultaten van de OC sectie. Nu Afterburner niet moeilijker is dan een paar sliders, en de onderlinge variatie minimaal is, kan ik VEEL beter de maximale performance vergelijken, dan een arbitraire cap van de fabrikanten. Dan weet ik wat een kaart echt bereikt in een real World situatie. En niet een kunstmatige "reference" situatie moeten creëren.
Zie ook even de OC van een R380X. Die wint tov zijn normale baseclock misschien 14-16%. Een GTX950 wint zo rond de 26-27%. Dus een GTX95-6-7-80 biedt gewoon meer potentieel. Maar ja, dat zie je niet in een vergelijk met stock speeds.
En wie koopt er een stock reference kaart? Die luttele % die er een WC blok op zetten? Die zullen ook echt wel Afterburner weten te vinden.
Stock speeds is in deze generatie misschien meer Nvidia biased (omdat de ref. snelheden gewoon te conservatief zijn), maar ik zou een vergelijk gebaseerd op "echte" waarden altijd aanraden.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Nee het is gewoon nutteloos om zo vergelijkingen te doen, als je het niet goed wil doen doe het dan niet is mijn mening. 99% van de mensen is in veronderstelling dat het een goede vergelijking is en denkt dat HWI een goede review schrijft, terwijl ze het bewust niet doen.Jeroenneman schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:15:
[...]
Maar dat HWI volgens jou test met "oude drivers" zou dan juist in het voordeel moeten zijn van AMD. Want de 380X is gewoon met de 15.11 drivers getest.
Want iedereen overklokt natuurlijk en elke kaart komt even ver? Nee natuurlijk niet overklokken wordt door een heel klein deel gedaan en verschilt per exemplaar, de zogenaamde silicon lottery.Ik klik bij reviews nu altijd door naar de resultaten van de OC sectie. Nu Afterburner niet moeilijker is dan een paar sliders, en de onderlinge variatie minimaal is, kan ik VEEL beter de maximale performance vergelijken, dan een arbitraire cap van de fabrikanten. Dan weet ik wat een kaart echt bereikt in een real World situatie. En niet een kunstmatige "reference" situatie moeten creëren.
Zie ook even de OC van een R380X. Die wint tov zijn normale baseclock misschien 14-16%. Een GTX950 wint zo rond de 26-27%. Dus een GTX95-6-7-80 biedt gewoon meer potentieel. Maar ja, dat zie je niet in een vergelijk met stock speeds.
Wie er een kaart op standaard kloksnelheid koopt? Misschien wel meer dan 50% van de mensen. Je gaat er even aan voorbij dat niet iedereen een Tweaker is en heel veel kaarten niet overgeklokt zijn, vooral in OEM PC's.En wie koopt er een stock reference kaart? Die luttele % die er een WC blok op zetten? Die zullen ook echt wel Afterburner weten te vinden.
En de echte waarde is gewoon de stocksnelheid, als elke GPU gemakkelijk zoveel verder zou komen zonder dat dit veel invloed heeft op het verbruik en de yields had nVidia ze wel hoger geklokt dan kunnen ze hem namelijk voor meer verkopen zonder dat het hun meer kost. Pure winst dus. Helaas voor nVidia is dat niet het geval en kiezen ze voor deze snelheid omdat dit zorgde voor een hoge yield met een goede performance per watt.Stock speeds is in deze generatie misschien meer Nvidia biased (omdat de ref. snelheden gewoon te conservatief zijn), maar ik zou een vergelijk gebaseerd op "echte" waarden altijd aanraden.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik gooi de handdoek erin, jij blijft telkens in dezelfde cirkel hangen.-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:21:
[...]
Nee het is gewoon nutteloos om zo vergelijkingen te doen, als je het niet goed wil doen doe het dan niet is mijn mening. 99% van de mensen is in veronderstelling dat het een goede vergelijking is en denkt dat HWI een goede review schrijft, terwijl ze het bewust niet doen.
[...]
Want iedereen overklokt natuurlijk en elke kaart komt even ver? Nee natuurlijk niet overklokken wordt door een heel klein deel gedaan en verschilt per exemplaar, de zogenaamde silicon lottery.
[...]
Wie er een kaart op standaard kloksnelheid koopt? Misschien wel meer dan 50% van de mensen. Je gaat er even aan voorbij dat niet iedereen een Tweaker is en heel veel kaarten niet overgeklokt zijn, vooral in OEM PC's.
[...]
En de echte waarde is gewoon de stocksnelheid, als elke GPU gemakkelijk zoveel verder zou komen zonder dat dit veel invloed heeft op het verbruik en de yields had nVidia ze wel hoger geklokt dan kunnen ze hem namelijk voor meer verkopen zonder dat het hun meer kost. Pure winst dus. Helaas voor nVidia is dat niet het geval en kiezen ze voor deze snelheid omdat dit zorgde voor een hoge yield met een goede performance per watt.
Nieuwe producten worden zo alleen maar "overschat" , niet benadeeld, als je test met nieuwe drivers. Dus mocht HWI inderdaad de rest niet opnieuw testen, zoals jij beweert, dan zou de R380X juist een deel van het verschil te danken kunnen hebben aan nieuwe drivers.
Nee, niet iedere kaart klokt even ver, maar de spreiding tussen onderlinge OC resultaten is minder groot dan het verschil tussen reference en OC snelheden.
Niemand koopt een losse kaart op referentie snelheden. Bijna alle AIB's voegen een beetje toe op de ref. snelheden.
Dat je plots OEM kaarten erbij betrekt snap ik niet, mensen met een OEM kaart kijken niet naar reviews, want dat soort kaarten zitten alleen in OEM spul (duh).
Wat bepaalt Nvidia? Zij bepalen de referentie snelheden.
Maar de echte snelheden van de kaarten die jij en ik kopen, dat zijn gewoon Factory OC kaarten, zoals een Asus Strix, een MSI Gaming etc etc.
Wat heeft het dan voor nut om toch de Nvidia snelheden te testen? Juist, niks.
Maar als jij denkt dat het beter is om het wel te doen zou ik graag van je horen hoe je dat dan in gedachte had. En kom niet met één keer testen met de launch drivers en dan niet weer want dan zijn de resultaten maar hooguit een paar maanden bruikbaar terwijl videokaarten een paar jaar ongeveer op de markt zijn voordat ze EOL gaan.
En dat deze keer een R9 380 er dan beter uit zou komen is helemaal niet van belang en daar gaat het ook niet om. De ene keer is het kaart x die er slecht uitkomt en de andere kaart kaart y als je resultaten van bijvoorbeeld 1,5 jaar terug vergelijkt met resultaten van nu.
Vandaar dat ik zeg dat stock snelheid gewoon het beste is, simpelweg omdat het ondoenlijk is om het anders te doen. Als je daar anders over denkt kom dan eens met een goede duidelijke uitleg hoe jij het zou doen. Op een eerlijke manier welke ook goed te doen is voor een willekeurige site.
AMD Nieuwsdiscussie
Zat eerst lange tijd te denken aan 390x idpv een 970, maar al die prijs een beetje daalt kan ik miss een 980 binnen halen.
ik game in de huiskamer op een samsung curved scherm .
op dit systeem game ik nog het meest op.
heb ook alle consoles staan maar alleen voor console only titels.
Maar komt nvidia nog met aanbiedingen ga ik nog wel upgraden
Een eerlijke manier?-The_Mask- schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 23:59:
Je draait er wat omheen. Ik zeg waarom dit de beste manier is en wat nog beter kan (bij TPU), een vergelijking van de kaarten onderling. Ik zeg daar ook bij dat ik dat niet zo snel zie gebeuren, want dan moet je van elke kaart steeds zo'n tien verschillende exemplaren testen en dat elke maand ongeveer als er weer nieuwe drivers komen. Dat zou dus neerkomen op meer dan 100 videokaarten maandelijks testen, dat is dus ondoenbaar.
Maar als jij denkt dat het beter is om het wel te doen zou ik graag van je horen hoe je dat dan in gedachte had. En kom niet met één keer testen met de launch drivers en dan niet weer want dan zijn de resultaten maar hooguit een paar maanden bruikbaar terwijl videokaarten een paar jaar ongeveer op de markt zijn voordat ze EOL gaan.
En dat deze keer een R9 380 er dan beter uit zou komen is helemaal niet van belang en daar gaat het ook niet om. De ene keer is het kaart x die er slecht uitkomt en de andere kaart kaart y als je resultaten van bijvoorbeeld 1,5 jaar terug vergelijkt met resultaten van nu.
Vandaar dat ik zeg dat stock snelheid gewoon het beste is, simpelweg omdat het ondoenlijk is om het anders te doen. Als je daar anders over denkt kom dan eens met een goede duidelijke uitleg hoe jij het zou doen. Op een eerlijke manier welke ook goed te doen is voor een willekeurige site.
Test gewoon de kaarten zoals je ze krijgt. En test ze één keer met OC settings.
Dan kun je daarna gewoon een gemiddelde berekenen per chip.
Dus een GTX 970 haalt stock
- 50fps
Een AIB haalt
- MSI 56fps
- Asus 58 fps
- EVGA 55 fps
Dan pak je daarvan de gemiddelde score. Die liggen dicht genoeg bij elkaar om dat valide te maken. Eventueel zet je gewoon alle resultaten erin.
Probleem met de drivers ben ik met je eens, maar daarbij plaats ik wel de kanttekening dat er bij testen met een GTX780 nauwelijks verschil zat tussen de drivers over een heel jaar. Mocht er dan opeens toch een grote winst behaald worden (zoals met de Crimson driver) dan test je enkel een paar kaarten opnieuw (want je zult toch die GTX970 moeten hertesten, dus waarom dan niet gelijk op geleverde snelheden?
Lijkt me een stuk eerlijker.
http://cdn.antarcticglaci...11/precision_accuracy.pngJeroenneman schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:54:
[...]
Een eerlijke manier?
Test gewoon de kaarten zoals je ze krijgt. En test ze één keer met OC settings.
- 50fps
Een AIB haalt
- MSI 56fps
- Asus 58 fps
- EVGA 55 fps
Dan pak je daarvan de gemiddelde score. Die liggen dicht genoeg bij elkaar om dat valide te maken. Eventueel zet je gewoon alle resultaten erin.
Probleem met de drivers ben ik met je eens, maar daarbij plaats ik wel de kanttekening dat er bij testen met een GTX780 nauwelijks verschil zat tussen de drivers over een heel jaar. Mocht er dan opeens toch een grote winst behaald worden (zoals met de Crimson driver) dan test je enkel een paar kaarten opnieuw (want je zult toch die GTX970 moeten hertesten, dus waarom dan niet gelijk op geleverde snelheden?
Lijkt me een stuk eerlijker.
Jij wil rechtsboven, ik liever linksonder.
Bezitter van een Zotac 980 GTX TI (2x, elke in een andere pc).
Bij beide PC's kan dit beesje bijzonder veel herrie maken, maar dan ook nog eens heel onregelmatig. Alsof deze maar 2 standen kent, 0% en 100%. Nu ben ik ergens tegen gekomen dat dit een bekend "probleem" kan zijn bij 980 ti's. Ik heb van Zotac een bijgewerkt biosje gekregen, maar ik krijg dit niet geflashed in W10, ondanks het exact opvolgen van de instructies. NVFlash geeft aan dat er geen GPU gevonden wordt. Ik vermoed dat dit met W10 te maken heeft omdat diverse fora beweren dat je dit het beste in W7/8 kunt doen. Maar daar beschik ik niet over. Iemand ideeën?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Klopt, die optie gaf Zotac ook als tip! Dus dit is mijn backup plan mocht het flashen niet lukken. Maar daar wil ik mij nog niet zo snel bij neerleggenDeathchant schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:37:
Wellicht niet een antwoord op je directe vraag, maar zou het een optie kunnen zijn om bijvoorbeeld in MSI afterburner een fanprofiel te maken waarin je aangeeft op hoeveel procent de fans mogen draaien bij x-temperatuur? Dan voorkom je in ieder geval dat ie van 0 naar 100 springt.
Mocht het toch zover komen. Wat is in dat geval een "gezonde" maximale warmte bij de 980 GTX TI?
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Rond de 75C zou ik toch als gezond bestempelen. iig onder de 80C.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Op HIGH werken de Wolfenstein spellen allemaal prima maar daar koop ik geen GTX 970 voor want de 960 draaide daar ook redelijk op. Als ik in de game de video instelling van High naar Ultra zet werkt het wel maar het zo traag en is daardoor onspeelbaar. Een defecte kaart of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb niet de indruk dat de Wolfenstein spellen op Ultra zo'n zware belasting vormen voor een VGA kaart, maar ik kan me vergissen.
Oh, ik gebruik een Gigabyte Z97N Gaming ITX bordje en 2 Samsung SSD's, de cpu wordt gekoeld door een Corsair hydro H100i.
[ Voor 6% gewijzigd door regmaster op 29-11-2015 11:12 ]
Nu zijn de Wolfenstein-spellen niet de meest geoptimaliseerde van 'the bunch', maar jouw GTX 970 (i.c.m. de rest van het systeem) zou ze toch makkelijk op 'Ultra' moeten kunnen spelen.regmaster schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:08:
Ik heb mijn EVGA GTX960 gisteren vervangen door een EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 in mijn ITX build met een i5 4690 cpu, 8 Gb ram en een Corsair RM 550 powersupply. Ik speel de laatste tijd weer Wolfenstein The New order en The Old Blood en die wilde ik meteen op Ultra gaan spelen, op FHD, maar dat feest ging niet door want dat trekt de GTX970 blijkbaar niet (althans dit exemplaar). De voeding is niet het probleem omdat deze voldoende capaciteit heeft en aan de cpu ligt het denk ik ook niet. Warmte kan ik ook wel uit sluiten want in de Corsair Obsidian 250D kast blijft de kaart iets meer dan handwarm en de fans draaien niet echt luid.
Op HIGH werken de Wolfenstein spellen allemaal prima maar daar koop ik geen GTX 970 voor want de 960 draaide daar ook redelijk op. Als ik in de game de video instelling van High naar Ultra zet werkt het wel maar het zo traag en is daardoor onspeelbaar. Een defecte kaart of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb niet de indruk dat de Wolfenstein spellen op Ultra zo'n zware belasting vormen voor een VGA kaart, maar ik kan me vergissen.
Oh, ik gebruik een Gigabyte Z97N Gaming ITX bordje en 2 Samsung SSD's, de cpu wordt gekoeld door een Corsair hydro H100i.
Heb je een volledige clean-install uitgevoerd van de Nvidia-drivers? Dat wil zeggen: alles verwijderen, DDU eroverheen (in 'veilige modus') en dan de nieuwe drivers installeren.
Zelfs op hogere resolutie . Gebuik wel een 750 watt voeding en een i5 @ 4.2 ghz en 16 gb geheugen
Hier halen ze 97.4 FPSregmaster schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:08:
Ik heb mijn EVGA GTX960 gisteren vervangen door een EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 in mijn ITX build met een i5 4690 cpu, 8 Gb ram en een Corsair RM 550 powersupply. Ik speel de laatste tijd weer Wolfenstein The New order en The Old Blood en die wilde ik meteen op Ultra gaan spelen, op FHD, maar dat feest ging niet door want dat trekt de GTX970 blijkbaar niet (althans dit exemplaar). De voeding is niet het probleem omdat deze voldoende capaciteit heeft en aan de cpu ligt het denk ik ook niet. Warmte kan ik ook wel uit sluiten want in de Corsair Obsidian 250D kast blijft de kaart iets meer dan handwarm en de fans draaien niet echt luid.
We tested the game with details set to Ultra and removed the 60 FPS limit.
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/26.html
Ik heb The new order door gespeeld het liep prima, misschien even de driver opnieuw installeren. Heb je een ander spel geprobeerd? Misschien heb je software op de achtergrond draaien oid die conflicteert.
Anoniem: 597256
ik heb diverse forá afgestruind maar ik kan niet echt een keuze maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 30-11-2015 00:03 ]
EVGA versie heeft de buurman van mijn buurman, ik heb de Asus versie. De Asus is wel een stukje stiller, maar mist een powerconnector. Je zegt niet per-see te willen overclocken dus dan heeft dat ook geen invloed op hoe geschikt de kaart voor je is. Bij mij kan hij in ieder geval stabiel 1560Mhz lopen onder diverse benchmarks als Valley. Powerlimit is bij gewone games dan wel een klein probleem, daar clockt hij tot ongeveer 1520Mhz.Anoniem: 597256 schreef op zondag 29 november 2015 @ 23:55:
ook ik ga de overstap maken op een GTX 970alleen zit ik nog te twijfelen tussen de evga en de asus versie. kan iemand mij helpen tussen de beste keuze? overclocken hoeft van mij niet persé.
ik heb diverse forá afgestruind maar ik kan niet echt een keuze maken.
Je doet met allebei een goede aankoop, het is maar waar je voorkeur ligt en Asus heeft mij bij beide kampen de afgelopen 6 jaar goed bedient dus voor mij is dat Asus.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Anoniem: 597256
ik las op diverse forá dat de evga een slecht koeler oppervlakte heeft? dat is eigenlijk het enige wat mij daar op tegen houdt om de evga te kopen.kuusj98 schreef op maandag 30 november 2015 @ 00:19:
[...]
EVGA versie heeft de buurman van mijn buurman, ik heb de Asus versie. De Asus is wel een stukje stiller, maar mist een powerconnector. Je zegt niet per-see te willen overclocken dus dan heeft dat ook geen invloed op hoe geschikt de kaart voor je is. Bij mij kan hij in ieder geval stabiel 1560Mhz lopen onder diverse benchmarks als Valley. Powerlimit is bij gewone games dan wel een klein probleem, daar clockt hij tot ongeveer 1520Mhz.
Je doet met allebei een goede aankoop, het is maar waar je voorkeur ligt en Asus heeft mij bij beide kampen de afgelopen 6 jaar goed bedient dus voor mij is dat Asus.
ik las dat deze type wel de goede koeler heeft?
pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 597256 op 30-11-2015 00:45 ]
Toch wel apart als de RAGE engine een 'harde' 60 fps lock heeft, Ultra setting gaat daar niets aan veranderen. Misschien is er ergens een truukje om de 60 Fps cap eraf te halen maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Overigens is er voor the Old Blood een patch die het probleem met een aantal VGA kaarten oplost, ik kan nu idd The Old Blood op Ultra spelen.Nature schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:55:
[...]
Hier halen ze 97.4 FPS
We tested the game with details set to Ultra and removed the 60 FPS limit.
https://www.techpowerup.c...r/R9_390_PCS_Plus/26.html
Ik heb The new order door gespeeld het liep prima, misschien even de driver opnieuw installeren. Heb je een ander spel geprobeerd? Misschien heb je software op de achtergrond draaien oid die conflicteert.
Ik heb de Nvidia drivers met UDD gedeïnstalleerd en de één na laatste driver schoon geïnstalleerd, gaf alleen geen verbetering. Tevens heb ik nog BF4 even erbij gepakt en loopt heel mooi op Ultra met een gemiddelde van 90 fps, Met de kaart is dus niets mis, wordt ook niet overdreven warm (ca. 75 Graden), dus ik denk dat het aan de combi met de slechte Rage engine is en de GTX 970. Met de GTX 960 viel dat niet op omdat deze niet hoger als medium kwam, waarmee de 60fps gehaald werd en dus prima speelbaar was.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
Als ik hier kijk zit hij toch telkens rond de 60FPS op Ultra met frame cap, wanneer ik tijd heb zal ik hem ook weer even opnieuw installeren.regmaster schreef op maandag 30 november 2015 @ 06:54:
[...]
Toch wel apart als de RAGE engine een 'harde' 60 fps lock heeft, Ultra setting gaat daar niets aan veranderen. Misschien is er ergens een truukje om de 60 Fps cap eraf te halen maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Overigens is er voor the Old Blood een patch die het probleem met een aantal VGA kaarten oplost, ik kan nu idd The Old Blood op Ultra spelen.
Ik heb de Nvidia drivers met UDD gedeïnstalleerd en de één na laatste driver schoon geïnstalleerd, gaf alleen geen verbetering. Tevens heb ik nog BF4 even erbij gepakt en loopt heel mooi op Ultra met een gemiddelde van 90 fps, Met de kaart is dus niets mis, wordt ook niet overdreven warm (ca. 75 Graden), dus ik denk dat het aan de combi met de slechte Rage engine is en de GTX 970. Met de GTX 960 viel dat niet op omdat deze niet hoger als medium kwam, waarmee de 60fps gehaald werd en dus prima speelbaar was.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken.
YouTube: Wolfenstein: The New Order | GTX 970 OC | 1080p Max Settings | FRAME-RATE TEST
Dat wordt overal ook gedaan.Jeroenneman schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:54:
[...]
Een eerlijke manier?
Test gewoon de kaarten zoals je ze krijgt.
Dat werkt natuurlijk niet want zoals gezegd koop je geen gemiddelde kaart. Daarnaast sturen fabrikanten in zo'n geval natuurlijk altijd de snelste kaarten op en niet de kaarten die gewoon op standaard kloksnelheid lopen om een zo'n hoog mogelijk gemiddelde te krijgen.En test ze één keer met OC settings.
- 50fps
Een AIB haalt
- MSI 56fps
- Asus 58 fps
- EVGA 55 fps
Dan pak je daarvan de gemiddelde score. Die liggen dicht genoeg bij elkaar om dat valide te maken.
En zoals ik meerdere keren zei, dat kan niet omdat het verschillende drivers zijn. Alle kaarten komen niet tegelijkertijd op de markt en worden ook niet tegelijkertijd getest.Eventueel zet je gewoon alle resultaten erin.
Misschien voor die kaart, al lijkt dat mij ook sterk, maar er zijn genoeg kaarten waar het anders is.Probleem met de drivers ben ik met je eens, maar daarbij plaats ik wel de kanttekening dat er bij testen met een GTX780 nauwelijks verschil zat tussen de drivers over een heel jaar.
Omdat de geleverde snelheid de stocksnelheid is. Waarschijnlijk is dat ook de enige kaart die ze dan nog hebben liggen. Vaak genoeg gaan alle andere kaarten ook gewoon terug naar de fabrikant.Mocht er dan opeens toch een grote winst behaald worden (zoals met de Crimson driver) dan test je enkel een paar kaarten opnieuw (want je zult toch die GTX970 moeten hertesten, dus waarom dan niet gelijk op geleverde snelheden?
Juist...Lijkt me een stuk eerlijker.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zeg toch nergens dat deze methode perfect is?-The_Mask- schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:24:
[...]
Dat wordt overal ook gedaan.
[...]
Dat werkt natuurlijk niet want zoals gezegd koop je geen gemiddelde kaart. Daarnaast sturen fabrikanten in zo'n geval natuurlijk altijd de snelste kaarten op en niet de kaarten die gewoon op standaard kloksnelheid lopen om een zo'n hoog mogelijk gemiddelde te krijgen.
[...]
En zoals ik meerdere keren zei, dat kan niet omdat het verschillende drivers zijn. Alle kaarten komen niet tegelijkertijd op de markt en worden ook niet tegelijkertijd getest.
[...]
Misschien voor die kaart, al lijkt dat mij ook sterk, maar er zijn genoeg kaarten waar het anders is.
[...]
Omdat de geleverde snelheid de stocksnelheid is. Waarschijnlijk is dat ook de enige kaart die ze dan nog hebben liggen. Vaak genoeg gaan alle andere kaarten ook gewoon terug naar de fabrikant.
[...]
Juist...
Je hoeft me niet op elk punt proberen te corrigeren, want elk punt in de andere methode kun je zo ook onderuit halen.
Allebei de methodes zijn flawed, maar tenminste is deze methode nog een benadering van de werkelijkheid, en geen constructie van een te reproduceren fake.
Je argument over dat ze maar één kaart hebben liggen is iig onzin. Dan pak je toch Afterburner en klok je hem naar de gemiddelde AIB snelheid?
(Waartussen het onderlinge verschil veel kleiner is dan de marge tussen AIB en reference, nogmaals.)
Zoals ik al zei, kun je geen gemiddelde nemen. A. Er zijn veel te veel kaarten. B. Dan sturen fabrikanten juist de snelsten op. C. Het is sowieso een methode van niks.
Er is maar één goede manier van testen en dat is gewoon alle kaarten continu testen met de nieuwste drivers. Maar omdat zoiets eigenlijk niet te doen is is de huidige methode van TPU, met de kaarten op stock de beste tweede. Zo hoeven ze maar een videokaart per keer te testen. De custom kaarten worden dan één keer getest met de driver die dan beschikbaar is.
AMD Nieuwsdiscussie
On nieuwere kaarten te flashen moet je ze tijdelijk disablen in je device manager.Fiddle schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:04:
Hey guys,
Bezitter van een Zotac 980 GTX TI (2x, elke in een andere pc).
Bij beide PC's kan dit beesje bijzonder veel herrie maken, maar dan ook nog eens heel onregelmatig. Alsof deze maar 2 standen kent, 0% en 100%. Nu ben ik ergens tegen gekomen dat dit een bekend "probleem" kan zijn bij 980 ti's. Ik heb van Zotac een bijgewerkt biosje gekregen, maar ik krijg dit niet geflashed in W10, ondanks het exact opvolgen van de instructies. NVFlash geeft aan dat er geen GPU gevonden wordt. Ik vermoed dat dit met W10 te maken heeft omdat diverse fora beweren dat je dit het beste in W7/8 kunt doen. Maar daar beschik ik niet over. Iemand ideeën?
Dat is inderdaad de makkelijkste methode. Vroeger moest je nog naar safe mode om dat geintje uit te halen maar dat hoeft gelukkig niet meer.unfor schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:12:
[...]
On nieuwere kaarten te flashen moet je ze tijdelijk disablen in je device manager.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Jouw specs komen enigszins overeens met die van mij en ik speelde Wolfenstein volledig maxed out op 1200p. Ik heb wel een overclock op bepaalde onderdelen zitten maar volgens mij zonder die oc moet het zelfs lukken om Wolfenstein op 60fps+ te draaien..regmaster schreef op zondag 29 november 2015 @ 11:08:
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Thanks maar dan geeft NVFlash nog steeds de melding dat er geen GFX gevonden wordtunfor schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:12:
[...]
On nieuwere kaarten te flashen moet je ze tijdelijk disablen in je device manager.
Hoger dan 60fps gaat zelfs met een GTX980 niet lukken omdat de game engine een 60 fps cap heeft. Die 60 fps red ik nu inmiddels ook wel met een beetje tweaken met PrecisionX. Welk OS gebruik je, 8.1 of 7? Ik heb Windows 7.Techno Overlord schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 11:39:
[...]
Jouw specs komen enigszins overeens met die van mij en ik speelde Wolfenstein volledig maxed out op 1200p. Ik heb wel een overclock op bepaalde onderdelen zitten maar volgens mij zonder die oc moet het zelfs lukken om Wolfenstein op 60fps+ te draaien..
Ik gebruik Windows 10 Enterprise. Net even gecheckt, zelfs als ik die game stream naar Twitch.tv dan houd ik nog steady 60fps.regmaster schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 21:12:
[...]
Hoger dan 60fps gaat zelfs met een GTX980 niet lukken omdat de game engine een 60 fps cap heeft. Die 60 fps red ik nu inmiddels ook wel met een beetje tweaken met PrecisionX. Welk OS gebruik je, 8.1 of 7? Ik heb Windows 7.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Je komt steeds met argumenten welke niet kloppen of al onderuit zijn gehaald, zo valt niet te discussiëren.-The_Mask- schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:06:
Je komt steeds met argumenten welke niet kloppen of al onderuit zijn gehaald, zo valt niet te discussiëren.
Zoals ik al zei, kun je geen gemiddelde nemen. A. Er zijn veel te veel kaarten. B. Dan sturen fabrikanten juist de snelsten op. C. Het is sowieso een methode van niks.
Er is maar één goede manier van testen en dat is gewoon alle kaarten continu testen met de nieuwste drivers. Maar omdat zoiets eigenlijk niet te doen is is de huidige methode van TPU, met de kaarten op stock de beste tweede. Zo hoeven ze maar een videokaart per keer te testen. De custom kaarten worden dan één keer getest met de driver die dan beschikbaar is.
Tja, blijkbaar ben jij Oost-indisch blind.
A. Er zijn niet teveel kaarten. Zoals inmiddels al 5x gezegd en zelf geïllustreerd: Het onderlinge verschil is veel kleiner dan het verschil tussen reference en AIB kaarten.
B. Laat ze maar de snelste opsturen, zelfs de snelste kaarten van een AIB kan iedereen makkelijk evenaren met Afterburner. (Waarom zouden ze trouwens alleen de snelste opsturen? Misschien motiveert het ze juist nog wat om af fabriek al wat hogere snelheden te leveren, Win Win.)
C. Uhm. Ok, dit is dus een prima argument. Ik snap je methode niet, dus het is niks.

TPU's methode klopt ook gewoon geen zak van, alleen klopt er consistent geen zak van, dus dan is het prima...
Mijn voorstel (supersimpel gezegd)
- Test kaarten zoals je normaal deed, dus een MSI (1350 MHz), een ASUS (1260 MHz), een EVGA (1330 MHz), een weet ik veel (xxxx MHz).
- Als je die 4 hebt getest, dan zul je zien dat de kloks van die kaarten een paar MHzen uit elkaar liggen.
- Ipv in elke subsequente vergelijking te doen alsof iedereen een referencekaart koopt met een klok van 1000MHz, vervang je die meting, met een gemiddelde (of mediaan als je dat leuker vind) klok van 1300 MHz.
- Vervolgens kun je, bij iedere nieuwe kaart, weer alle kaarten testen met de nieuwe drivers, maar dan wel graag met een realistische klok, ipv een referenceklok. Zal iemand met een ASUS dan mindere performance merken? Ja. Immers, zijn 1260 model is relatief laag geklokt. Echter (en dit schijn je selectief niet te willen begrijpen), het verschil tussen het "gesimuleerde model" en zijn ASUS is een stuk kleiner, dan het verschil tussen zijn ASUS en het reference model zoals het nu gebruikt wordt door TPU!
Je hele lijn van denken blijft hangen op "Mijn god, we mogen absoluut geen gemiddelde nemen van AIB kaarten".
Waarom? Waarom zou dat niet kunnen?
Jouw argument is "teveel kaarten".
Ja, en dus? Verschillen die kaarten onderling veel? Niet echt.
Verschillen ze relatief veel meer vergeleken met de "fake reference klok" dan onderling vergeleken? Ja, absoluut.
Je geeft ook geen uitleg waarom ze alleen de sterkste kaart zouden insturen. Doen ze dat nu wel dan? Nee hoor, nu worden er ook roundups gedaan met ASUS, MSI en XFX kaarten. Blijkbaar maakt het ze dus niet zoveel uit.
Er is maar één goede manier van testen en dat is gewoon alle kaarten continu testen met de nieuwste drivers.
Hierover zijn we het gelukkig WEL eens
Ik vind echter dat het vanuit een consumentenstandpunt, beter is om met een gemiddelde snelheid te werken van de chip die je test, dan met een verzonnen snelheid, die in de praktijk eigenlijk juist niemand aanhoudt. Helemaal waar dat je dan misschien afwijkt van een standaard te kopen kaart, maar die afwijking zal minder erg zijn dan de afwijking die ontstaat bij het gebruiken van een "referentie" snelheid.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ben een defacto Windows 10 weigeraar, die 'upgrade' gaat er ook niet komen maar ik zal Windows 7 maar eens opnieuw gaan installeren, voelt de laatste tijd wat minder snappy aan, dus wellicht verbeterd een clean install iets aan de performance.Techno Overlord schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:55:
[...]
Ik gebruik Windows 10 Enterprise. Net even gecheckt, zelfs als ik die game stream naar Twitch.tv dan houd ik nog steady 60fps.
Zo kun je natuurlijk ook een discussie voeren. Je zou een geweldige politicus zijn.-The_Mask- schreef op woensdag 02 december 2015 @ 15:24:
Lees alsjeblieft mijn vorige berichten nog even terug, want je zegt nu gewoon hetzelfde als hiervoor en ik ga niet nogmaals zeggen waarom hier niks van klopt.
Ik heb al je tegenargumenten duidelijk weergegeven en onderbouwd, hoewel het zeker geen perfecte oplossing is, is het wel een verbetering tov de huidige testmethode.
Maar soit, soms moet je alles lekker bij het oude laten. Verandering kost tijd, en roept weerstand op.
Het antwoord is gewoon ja, kan er niet meer van maken.Outlandos schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:01:
In januari ga ik een mooie Dell monitor komen met 2560x1440 resolutie. Ik heb een GTX 970 MSI gaming edition, met een i7 930 @3.6Ghz (alweer bijna 5 jaar oud, time flies!!) en 16GB RAM. Is dit denken jullie voldoende om op die resolutie op high te kunnen gamen? Op 1080p loopt eigenlijk alles wel op minimaal 60 fps op high of soms zelfs ultra.
Moet prima kunnen!Outlandos schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 10:01:
In januari ga ik een mooie Dell monitor komen met 2560x1440 resolutie. Ik heb een GTX 970 MSI gaming edition, met een i7 930 @3.6Ghz (alweer bijna 5 jaar oud, time flies!!) en 16GB RAM. Is dit denken jullie voldoende om op die resolutie op high te kunnen gamen? Op 1080p loopt eigenlijk alles wel op minimaal 60 fps op high of soms zelfs ultra.
Ik zit zelf op een 2560 x 1440px resolutie met een 980 GTX.
Door de hogere pixeldichtheid kan je instellingen als Anti Aliasing (AA, AX etc) op bijv. x2 zetten ipv x4 of x8; individuele pixels hoeven minder te worden 'afgerond' omdat je enorm veel pixels hebt.
Door een beetje met dergelijke instellingen te spelen kan je belangrijkere zaken als textures en dergelijken op ultra zetten, zonder dat je aan beeldkwaliteit inlevert
als ik soms een game speel zoals wreckfest dan springen de fans na enige tijd wel aan,temperaturen blijven normaal,idle rond de 22C bij spellen 63-64C...als ik de game dan stopzet duurt het een 10-15sec en dan vallen de fans ook uit,heb alleen soms de indruk dat als hij de temperatuur bereikt dat ze moeten opspringen dat de framerate even inkakt ingame,kan gevoelsmatig zijn natuurlijk...
verder supergoede kaart,geen klagen over!
Je kunt natuurlijk altijd via Afterburner even een fan profiel maken en kijken of het dan nog steeds gebeurd? Iets met meten en weten?Slammed_a4 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 11:45:
heb nu al een maand of 3 een gainward 980ti,deze staat nog steeds op het stock fanprofile,is het eigenlijk nodig om deze aan te passen zodat deze constant draait of mag je hem gewoon zo laten?
als ik soms een game speel zoals wreckfest dan springen de fans na enige tijd wel aan,temperaturen blijven normaal,idle rond de 22C bij spellen 63-64C...als ik de game dan stopzet duurt het een 10-15sec en dan vallen de fans ook uit,heb alleen soms de indruk dat als hij de temperatuur bereikt dat ze moeten opspringen dat de framerate even inkakt ingame,kan gevoelsmatig zijn natuurlijk...
verder supergoede kaart,geen klagen over!
Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig
voorlopig staat het nog steeds op stock,dat ''gestutter'' is ook van de baan...iets met nieuw scherm en G-syncbatumulia schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 07:47:
[...]
Je kunt natuurlijk altijd via Afterburner even een fan profiel maken en kijken of het dan nog steeds gebeurd? Iets met meten en weten?
Kunnen jullie mij adviseren of het nodig is of kan ik de games die ik speel (bf3, bf4 en r6) prima op 1440p spelen?
Overige hardware i5 4560k @ 4.6ghz, corsair 16gb platinium dominator. 750w voeding. En win7
The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-
http://www.techpowerup.co...hire/R9_390_Nitro/23.html
[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 27-01-2016 00:29 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De R9 290 is maar 17% vooruitgang op de GTX 980? Ik heb het over de 290 he, en niet de 390.-The_Mask- schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:24:
Lees reviews dan kun je het precies zien, maar ik zou nu niet upgraden. Zou wachten op de volgende generatie, dan kun je wel een echte stap voorwaarts doen. Een GTX 980 is een klein stapje vooruit en de meerprijs absoluut niet waard. Je gaat namelijk gemiddeld maar zo'n 17% in prestaties erop vooruit, zal je dus amper merken.
http://www.techpowerup.co...hire/R9_390_Nitro/23.html
Anoniem: 159816
Ik wil samen met een maat wat dingen gaan proberen, maar de kwaliteit is echt om van te huilen. Als ik het bestand open in mijn map, dan is de kwaliteit buitengewoon goed..
Moet er nog iets gedaan worden voor dat het filmpje erop kan worden gezet? Converteren ofzo?
Ik ben overigens een newb wat deze dingen betreft
[ Voor 7% gewijzigd door Mosin op 05-02-2016 18:04 ]
Ѫа$тёя чѳця аят
Bij mij gaan de fans na een tijdje traag draaien dan stoppen ze weer en zo verder, soms draait maar één fan (Ook met trage snelheid) en de andere blijft stil. Is niet game related, wat ik eerst wel dacht.
Als ik het fan profiel uitschakel is het gedaan.
Fan profiel staat op nul tot 50° en gaat zo progressief verder naar 100% bij 80°.
MSI Afterburner versie 4.2.0. en gebruik de skin van Derex design.
Kaart is een MSI 970 GTX Gaming die voor de rest zonder problemen werkt.
Edit:
Lijkt niet enkel aan Afterburner te liggen maar aan de drivers of een combinatie van de twee. (Driver 359.06)
Kaart ging plots ook niet meer in rust mode, bleef vrolijk op 1114/7005MHz draaien.
Laatste drivers geïnstalleerd en geen probleem meer. Vreemd eigenlijk.
[ Voor 26% gewijzigd door hosee op 07-02-2016 18:14 ]
Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"
Waarom is dit?
Afhankelijk van de bios op de kaart, de maker bepaalt dit.Jackson6 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:19:
Hoe zit het trouwens met Afterburner? Ik heb gewoon de meeste recente i.c.m. driver versie 361.82. Ben bezig mijn 980 Ti over te clocken alleen bij deze combinatie van versie/afterburner gaat de power limit maar tot 107%, in verschillende tutorials etc zie ik dat hij tot 110 of soms wel tot 120% gaat in Afterburner.
Waarom is dit?
Mijn Gigabyte 980ti heeft een limit van 139%.
[ Voor 4% gewijzigd door unfor op 07-02-2016 12:22 ]
Ja met 107% kan ik niet veel verder komen, enige manier is zeker bios flashen?unfor schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:21:
[...]
Afhankelijk van de bios op de kaart, de maker bepaalt dit.
Mijn Gigabyte 980ti heeft een limit van 139%.
Ja, maar verwacht niet teveel van die instelling.Jackson6 schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:01:
[...]
Ja met 107% kan ik niet veel verder komen, enige manier is zeker bios flashen?
Ga je op 144hz 1440p gamen.Zo ja dan is de videokaart niet goed genoeg om die fps te halen.l-burna schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 00:00:
Ik ben nu in het bezit van een r9 290. Ik game nu op fullhd 144hz. Maar wil binnenkort overstappen op 1440p. Ik twijfel of ik ook gelijk moet overstappen naar gtx 980.
Kunnen jullie mij adviseren of het nodig is of kan ik de games die ik speel (bf3, bf4 en r6) prima op 1440p spelen?
Overige hardware i5 4560k @ 4.6ghz, corsair 16gb platinium dominator. 750w voeding. En win7
Mijn 980ti kan dat nog niet in alle games,vandaar.
Met bf4 zeker niet,maar dat ligt eraan hoe hoge settings je draait.
Ik zou trouwens zeker afraden om een 1440p 60hz scherm te nemen als je dat van plan bent.Dat is zeker een stap terug,zeker met shooters,als je 144hz gewend bent.
Ik game nu inderdaad in 1440P 144hz, laatst een benq xl2730z overgenomen van een mede tweaker.freaky35 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:29:
[...]
Ga je op 144hz 1440p gamen.Zo ja dan is de videokaart niet goed genoeg om die fps te halen.
Mijn 980ti kan dat nog niet in alle games,vandaar.
Met bf4 zeker niet,maar dat ligt eraan hoe hoge settings je draait.
Ik zou trouwens zeker afraden om een 1440p 60hz scherm te nemen als je dat van plan bent.Dat is zeker een stap terug,zeker met shooters,als je 144hz gewend bent.
En tot nu toe kan ik prima gamen in 1440p wel op high ipv ultra.
ik ga wel wachten tot er nieuwe amd kaarten komen en dan upgraden.
Die paar procent gaat inderdaad niet het verschil maken. Ik ga er dan even van uit dat je een reference model hebt?lapino schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:03:
Ben toch ferm aan het aftellen tot pascal. Heb nu een gtx980ti maar zoek vooral snellere kaart die en stil en koel blijft. En nu upgraden naar een msi lightning bijv lijkt niet echt zinvol
Helaas is de 980ti nu het snelste wat er is te krijgen en ook ik merk tekortkomen aan snelheid ( 2560x1440 op 144hz )
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
luxe probleem heet dat,heb ik ook last van.lapino schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:03:
Ben toch ferm aan het aftellen tot pascal. Heb nu een gtx980ti maar zoek vooral snellere kaart die en stil en koel blijft. En nu upgraden naar een msi lightning bijv lijkt niet echt zinvol
De 980ti is een top kaart maar wel een heethoofd,plus het stroomverbruik is behoorlijk.
Die van mij produceert te veel warmte om er nog 1 bij te zetten,plus het stroomverbruik houd me tegen
Je kan er nog 1 eventueel bij zetten maar ik zou ook wachten op pascal..
Ik vind dat de 980ti toch goed 144hz kan weergeven,zeker in combinatie met gsync als de fps wat dropt.
Ik ben benieuwt wat de nieuwe kaarten gaan doen
Tja een heethoofd, ik pas daarom ook maar. Wat ik uit verschillende recensies heb begrepen is dat zelfs de MSI versie van de GTX 980 TI nog best veel geluid maakt. Best jammer natuurlijk.. Wil je een stille oplossing dan moet je gaan voor de LIghtning versie maar die is praktisch uitverkocht en ook reteduur. 850 euro gaat mij te ver.freaky35 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:01:
[...]
luxe probleem heet dat,heb ik ook last van.
De 980ti is een top kaart maar wel een heethoofd,plus het stroomverbruik is behoorlijk.
Die van mij produceert te veel warmte om er nog 1 bij te zetten,plus het stroomverbruik houd me tegen
Je kan er nog 1 eventueel bij zetten maar ik zou ook wachten op pascal..
Ik vind dat de 980ti toch goed 144hz kan weergeven,zeker in combinatie met gsync als de fps wat dropt.
Ik ben benieuwt wat de nieuwe kaarten gaan doen
Gedeeltelijk mee eens, hij zit dicht tegen de 970 aan maar hij is toch wel een stukje sneller. Uit benchmarks kreeg je tot wel 7 meer fps op ultra in sommige games. Toch wel fijn voor AA games van vorig jaar zoals Farcry 4... Verder maakt de 980 wel volledig gebruik van de 4 gig videoram(!).Deathchant schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:02:
Van de GTX970-GTX980-GTX980Ti reeks is de GTX980 de minst aantrekkelijke qua prijs/kwaliteit. Hij zit qua performance dichter tegen de GTX970 aan dan tegen de GXT980Ti aan, maar qua prijs zit hij wel op het midden van die 2. Dus áls je de overstap naar het groene kamp gaat maken, zou ik dat doen met een Ti.
De MSI G980 is mijn 2de GTX 980 kaart en is stil en snel
Ondertussen wacht ik met smart op de Pascall generatie, lijkt erop dat er weer eens een grote stap wordt gemaakt mbt de performance.
Het is gewoon een zeer krachtige gpu en de kaarten zijn over het algemeen ook erg hoog geklockt,dus dan willen ze wel warmte produceren.MetalSonic schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:05:
[...]
Tja een heethoofd, ik pas daarom ook maar. Wat ik uit verschillende recensies heb begrepen is dat zelfs de MSI versie van de GTX 980 TI nog best veel geluid maakt. Best jammer natuurlijk.. Wil je een stille oplossing dan moet je gaan voor de LIghtning versie maar die is praktisch uitverkocht en ook reteduur. 850 euro gaat mij te ver.
Maar persoonlijk als ik nu een kaart zou willen kopen, zou ik echt wachten op de volgende generatie.
Zeker als je voor een high end kaart gaat.
Hmm ja dat wachten ga ik ook doen. De previews mbt de Pascall beloven grote stappen qua performance. Ik wil een snellere kaart maar niet meer geluidsproductie dan mijn huidige GTX 980.. Ik bedoel, de helft van mijn tijd ben ik aan 't browsen of dingen voor werk aan 't doen dan hoef ik geen briesend monster te horen.freaky35 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:42:
[...]
Het is gewoon een zeer krachtige gpu en de kaarten zijn over het algemeen ook erg hoog geklockt,dus dan willen ze wel warmte produceren.
Maar persoonlijk als ik nu een kaart zou willen kopen, zou ik echt wachten op de volgende generatie.
Zeker als je voor een high end kaart gaat.
Zijn 2 dingen die ik mij nu afvraag
1) wanneer krijgen we informatie over de specs van de Nvidia kaarten van 2016?
2) Wanneer wordt direct x 12 gelanceerd
Anoniem: 632581
Ik lees op meerdere plekken halverwege dit jaar.Anoniem: 632581 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 16:10:
Ben van plan een pc te bouwen maar ben aan het wachten op pascal gpu's iemand enige idee in welk maand dat zou kunnen zijn en/of het wachten wel waard is..
Zelf heb ik expres een redelijke gtx 970 gekocht om straks te upgraden naar de nieuwe.
‘You could have helped.’
'I’m helping by not helping.’
‘You’re the one with experience of these creatures.’
‘Children, Lobsang. They’re called children.’
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/29.html
[ Voor 75% gewijzigd door -The_Mask- op 03-03-2016 10:58 ]
AMD Nieuwsdiscussie
bedankt voor de tip ik ga mij daar eens in verdiepen
Edit: eerste indruk op basis van 3 recensies. Awesome kaart, lijkt de beste aftermarkt kaart
Ik overweeg de aanschaf eigenlijk alleen als ik mijn huidige kaart dan heb verkocht. Een MSI GTX 980, nog geen half jaar oud (nooit overgeclockt) en dus met garantie. Wat denken jullie dat ik daarvoor kan vragen?
[ Voor 45% gewijzigd door MetalSonic op 03-03-2016 12:58 ]
Elke kaart kan coil whine hebben, als die dat heeft stuur je hem gewoon terug, daarvoor heb je garantie.MetalSonic schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:40:
[...]
Edit: eerste indruk op basis van 3 recensies. Awesome kaart, lijkt de beste aftermarkt kaart.. Lullig voor de Amerikanen dat hij daar niet wordt verkocht. Enige dat er wel is is blijkbaar wat coilwhine (af en toe), tja hoe erg dat is hmmm ...
Je kan er alles voor vragen, is eerder de vraag wat een ander er voor wil geven.Ik overweeg de aanschaf eigenlijk alleen als ik mijn huidige kaart dan heb verkocht. Een MSI GTX 980, nog geen half jaar oud (nooit overgeclockt) en dus met garantie. Wat denken jullie dat ik daarvoor kan vragen?
AMD Nieuwsdiscussie
Slechte ervaringen met ASUS, ik heb voor mijn MSI GTX 980 een ASUS GTX 980 gekocht. Die werd super heet , en dus ook veel geluid etc en dan ook nog eens met Alternate gedoe dat ze 'm in eerste instantie niet wilde terugnemen etc etc..k1978 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:36:
De asus matrix 980 ti ook erg snel en zeer stil...Wel redelijk aan de prijs.. Iemand die die kaart ook heeft ? Ben benieuwd welke overclock waarden jullie halen..
Je snapt wat ik bedoel toch-The_Mask- schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:50:
[...]
Elke kaart kan coil whine hebben, als die dat heeft stuur je hem gewoon terug, daarvoor heb je garantie.
[...]
Je kan er alles voor vragen, is eerder de vraag wat een ander er voor wil geven.
Lees anders deze review eens : http://www.guru3d.com/art...num-edition-review,1.htmlMetalSonic schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:57:
[...]
Slechte ervaringen met ASUS, ik heb voor mijn MSI GTX 980 een ASUS GTX 980 gekocht. Die werd super heet , en dus ook veel geluid etc en dan ook nog eens met Alternate gedoe dat ze 'm in eerste instantie niet wilde terugnemen etc etc..
Voor goede klantenservice moet je ook niet bij Alternate zijn: http://tweakers.net/shopr...nate-punt-nl/shopreviews/ Zijn genoeg webshops die het stukken beter doen.MetalSonic schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:57:
[...]
en dan ook nog eens met Alternate gedoe dat ze 'm in eerste instantie niet wilde terugnemen etc etc..
Je hebt ook altijd nog de wet koop op afstand. https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstandMetalSonic schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:01:
[...]
Je snapt wat ik bedoel toch.. Denk zelf ongeveer 400 euro maar weet 't niet zeker
.. En coil whine, tja ligt aan de mate, licht coil whine nemen ze niet terug heb ik gelezen.
AMD Nieuwsdiscussie
Zit daar veel verschil in met de aftermarket kaarten? Ik snap dat ze hoger geclocked zijn, en custom koeling hebben. Maar ik neem aan dat deze ook te overclocken is. Het gaat mij puur om Full HD gamen. Ik ben niet van plan de komende jaren om op hogere resoluties te gaan gamen.
Vind het erg lastig om een goede vergelijking te vinden tussen reference en custom kaarten. Toch worden vaak de custom kaarten gereviewd.
Heb nu een 560Ti, en wil toch wel wat "nieuws"
[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 25-04-2016 13:58 ]
Probleem met de reference koeler is dat deze 1. Slechter koelt dan een after-market koeler en 2. Meer lawaai maakt. Een reference koeler kan alleen voordelen bieden bij SLI draaien of in hele kleine behuizingen, doordat het reference blower design de lucht direct de kast uit duwt.Waah schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:56:
Ik zit zelf te kijken naar een 2e hands GTX 970 met garantie. Nu kwam ik eentje tegen van Nvidia zelf (reference design is dat toch?).
Zit daar veel verschil in met de aftermarket kaarten? Ik snap dat ze hoger geclocked zijn, en custom koeling hebben. Maar ik neem aan dat deze ook te overclocken is. Het gaat mij puur om Full HD gamen. Ik ben niet van plan de komende jaren om op hogere resoluties te gaan gamen.
Vind het erg lastig om een goede vergelijking te vinden tussen reference en custom kaarten. Toch worden vaak de custom kaarten gereviewd.
Heb nu een 560Ti, en wil toch wel wat "nieuws"
Ik raad je echt aan een aftermarket model te kopen, het liefst een Gigabyte, EVGA of MSI model. Het Asus model clockt slecht over omdat er een vrij laffe bios in zit qua power limit. Een after market model is dus koeler en automatisch ook een stuk stiller; daarnaast heb je veel meer headroom voor een overclock.
Duidelijk verhaalstin00 schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:00:
[...]
Probleem met de reference koeler is dat deze 1. Slechter koelt dan een after-market koeler en 2. Meer lawaai maakt. Een reference koeler kan alleen voordelen bieden bij SLI draaien of in hele kleine behuizingen, doordat het reference blower design de lucht direct de kast uit duwt.
Ik raad je echt aan een aftermarket model te kopen, het liefst een Gigabyte, EVGA of MSI model. Het Asus model clockt slecht over omdat er een vrij laffe bios in zit qua power limit. Een after market model is dus koeler en automatisch ook een stuk stiller; daarnaast heb je veel meer headroom voor een overclock.
Zat ook te kijken naar een MSI of EVGA die de fans passief laat bij weinig load (de MSI gaming dus, of EVGA Superclock 2.0). Maar kon deze wat goedkoper op de kop tikken (~190). De MSI versie nog niet gezien, en de EVGA wel maar zonder bonnetje...
Het heeft ook geen haast, maar zou altijd leuk zijn
Wanneer komen ongeveer de nieuwe GPU's van Nividia op de markt? Ik heb namelijk een EVGA en daarmee zou je binnen 90 dagen een 'step-up' kunnen doen..
[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56
De nieuw bestelde setup:
Intel Core i7-6700
Gigabyte GA-Z170N-WiFi Sockel 1151 miniATX
Crucial Ballistix Sport LT 16GB DD4-2400 K2
Corsair CS-Series CS550M 550 Watt
Samsung SSD 850 EVO (Basic) Series 500GB
Gigabyte GeForce GTX960 N960OC-4GD 4GB
Het probleem zit hem in de videokaart, verder draait alles prima.
Op het moment dat ik drivers had geinstalleerd van de gigabyte site (353.62) begonnen de fans van de gpu redelijk vlot te draaien, ik heb het idee dat ze op 100% aan het draaien zijn. Daarna maar eens gaan kijken met MSI Afterburner en met OC GURU II van gigabyte zelf, maar deze kunnen de fan zelf niet uitlezen. Elke aanpassing die ik doe aan de fan heeft geen effect, er gebeurd verder niks en deze is ook niet uit te lezen, dus ik weet niet wat de snelheid is, maar ik denk dus op 100% want er komt een beste vak herrie vanaf.
Daarna zag ik dat er een bios update was, van F1 naar F2. Bij de release notes stond er bij als puntje: "Increase the Stability of Fan Speed in idle mode". Dus ik denk, dat moet het zijn. maar helaas, na de bios update zelfde probleem. Daarna alle drivers eraf gemikt en vanaf de nvidia site zelf versie 364.72 erop gezet en gekozen voor een clean install vanuit de software. Maar ook dan blijft deze op volle bak draaien. Hierna ook weer met afterburner en oc guru gekeken, maar weer kan ik geen fan uitlezen of aanpassen.
Het probleem doet zich ook alleen voor zodra windows 10-64b geladen word, zodra het inlogscherm naar voren komt hoor je meteen de fans naar volle bak gaan, dus echt als de drivers geladen worden. Als ik bijvoorbeeld een tijdje in het bios van het mobo blijf gebeurd er verder niks qua snelheid. Ook als ik de drivers uninstall en opnieuw opstart (zonder drivers dus) dan gebeurd er ook niks met de ventilatoren, puur als de drivers geladen worden.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt of iemand tip hoe dit op te lossen?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Heb je wellicht nog andere Gigabyte software draaien ? Anders zou je deze ook even kunnen uninstallen.
http://www.wagnardmobile.com/
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Net ook dit geprobeerd, maar probleem blijft aanwezig. Als ik alle drivers eraf heb en ik probeer iets van video te kijken (gewoon om load op de kaart te krijgen) hoor ik deze ook zachtjes weer iets op spinnen, dus de functie van de fan is wel onder controle. Zodra ik de drivers (364.72) weer laad dan krijg ik meteen weer hetzelfde..Help!!!! schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:31:
Wellicht Display Driver Uninstaller (DDU) eens downloaden en runnen zodat alle resten van je drivers weg zijn. Daarna de laatste driver rechtstreeks bij NVidia downloaden. Gigabyte drivers zou ik niet gebruiken.
Heb je wellicht nog andere Gigabyte software draaien ? Anders zou je deze ook even kunnen uninstallen.
http://www.wagnardmobile.com/
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Probeer een verse Windows installatie (op een reserve harddisk).CasGas schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 22:51:
Om maar geen nieuw topic te openen gooi ik mijn probleem hier maar even neer in de hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet even niet meer waar ik dit zoeken moet.
De nieuw bestelde setup:
Intel Core i7-6700
Gigabyte GA-Z170N-WiFi Sockel 1151 miniATX
Crucial Ballistix Sport LT 16GB DD4-2400 K2
Corsair CS-Series CS550M 550 Watt
Samsung SSD 850 EVO (Basic) Series 500GB
Gigabyte GeForce GTX960 N960OC-4GD 4GB
Het probleem zit hem in de videokaart, verder draait alles prima.
Op het moment dat ik drivers had geinstalleerd van de gigabyte site (353.62) begonnen de fans van de gpu redelijk vlot te draaien, ik heb het idee dat ze op 100% aan het draaien zijn. Daarna maar eens gaan kijken met MSI Afterburner en met OC GURU II van gigabyte zelf, maar deze kunnen de fan zelf niet uitlezen. Elke aanpassing die ik doe aan de fan heeft geen effect, er gebeurd verder niks en deze is ook niet uit te lezen, dus ik weet niet wat de snelheid is, maar ik denk dus op 100% want er komt een beste vak herrie vanaf.
Daarna zag ik dat er een bios update was, van F1 naar F2. Bij de release notes stond er bij als puntje: "Increase the Stability of Fan Speed in idle mode". Dus ik denk, dat moet het zijn. maar helaas, na de bios update zelfde probleem. Daarna alle drivers eraf gemikt en vanaf de nvidia site zelf versie 364.72 erop gezet en gekozen voor een clean install vanuit de software. Maar ook dan blijft deze op volle bak draaien. Hierna ook weer met afterburner en oc guru gekeken, maar weer kan ik geen fan uitlezen of aanpassen.
Het probleem doet zich ook alleen voor zodra windows 10-64b geladen word, zodra het inlogscherm naar voren komt hoor je meteen de fans naar volle bak gaan, dus echt als de drivers geladen worden. Als ik bijvoorbeeld een tijdje in het bios van het mobo blijf gebeurd er verder niks qua snelheid. Ook als ik de drivers uninstall en opnieuw opstart (zonder drivers dus) dan gebeurd er ook niks met de ventilatoren, puur als de drivers geladen worden.
Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt of iemand tip hoe dit op te lossen?
Alleen Windows + Nvidia driver is al genoeg...
Hij is al nieuw geïnstalleerd, vers in elkaar gezet..Leader98 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 17:16:
[...]
Probeer een verse Windows installatie (op een reserve harddisk).
Alleen Windows + Nvidia driver is al genoeg...
Zijn er al mensen die ervaring hebben met een schone installatie van driver 372.70 (meest recente tot nu toe) in combinatie met een GTX 970? Dit vraag ik vanwege dit artikel + deze reactie:
Anonymoussaurus in 'downloads: GeForce Game Ready Driver 372.70 WHQL'
Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om de vraag te beantwoorden, aangezien het per hardware setup + software verschilt.
[ Voor 11% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-09-2016 13:32 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
ik heb mijn pc 2x geformatteerd en 6 oudere nvidia drivers geinstalleerd maar het gebeurt nog steeds. Het gebeurde opeens deze week. mijn kaart is niet overclockt.
ik heb windows home 64bit (creators update). ik had het probleem ook voordat ik de creators update had geinstalleerd.
ik heb een evga gtx 980 ti classified, msi z77a-g45. i7 3770K, 16gb ram
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 12-05-2017 08:53 ]
Voor levertijden en beschikbaarheid van de 980ti, zie [nVidia GeForce GTX 980Ti] Levertijden & beschikbaarheid.