Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Dit soort vage problemen is helaas voor mij ook redelijk exemplarisch in gebruik van de ESP8266. Ben er nog steeds heel enthousiast over, maar af en toe is het om gek van te worden. Dat terwijl ik netjes alles aangesloten heb zoals het hoort. (alle benodigde pullups/downs en een eigen stabiele voeding)t1mmy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 18:40:
[...]
Jep, gebruik deze. Denk niet dat RX/TX verkeerd om zit though, als ik ze aansluit nadat ie geboot is kan ik er dingen naar toe sturen (en terug krijgen), als ik ze daarna omdraai kan ik niets. Gebruik wel een externe voeding voor de ESP, met de gnd van FTDI "gedeeld". (Kreeg vaak maar 2.9 volt via de FTDI) Zo eens kijken wat er gebeurt als ik dat niet doe. Dan doet ie het niet
Heb een (officiele) FTDI 3v3 kabel en een chinese namaak chippie op 3V3. Firmware flashen van een ESP01 module, lukt met beide zonder moeite. Flashen van een ESP-201, ook alles koek en ei.
2e keer flashen van de 201 lukt opeens met de FTDI kabel niet.
Dan maar de namaak gepakt, doet het wel. 5 min later wil ik de ESP-01 opnieuw firmware flashen. Doet de namaak het opeens niet, maar de FTDI wel. Uiteraard in tussentijd PC gereboot, andere laptop geprobeerd, etc.
Een probleem waar ik zelf schuld aan was wat enigzins lijkt op die van jou (en wat ik nog steeds heel vreemd vind): Firmware flashen ging prima, daarna kreeg ik netjes de boot informatie (weliswaar op obscure 77480 baudrate), maar daarna weigerde de chip elke dienst. Bleek dat ik RX/TX verkeerd had zitten. Maar blijkbaar lukt het dan wel om firmware te flashen, en over de TX lijn boot info te lezen

Ik had ook problemen met de neppe FTDI chips. Onndanks alle meldingen van 'original' en 'genuine'. Als zelfs de Chinezen niet weten wanneer het namaak is of origineel, dan lukt het mij zeker niet. Op advies van Borroz heb ik een stel CH340G's aangeschaft. En die werken dus wel. Ik heb alleen nog geen versie gevonden met een micro usb aansluiting. Ik heb meer micro usb kabels dan USB type A verleng kabelsVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:37:
[...]
Dit soort vage problemen is helaas voor mij ook redelijk exemplarisch in gebruik van de ESP8266. Ben er nog steeds heel enthousiast over, maar af en toe is het om gek van te worden. Dat terwijl ik netjes alles aangesloten heb zoals het hoort. (alle benodigde pullups/downs en een eigen stabiele voeding)
Heb een (officiele) FTDI 3v3 kabel en een chinese namaak chippie op 3V3. Firmware flashen van een ESP01 module, lukt met beide zonder moeite. Flashen van een ESP-201, ook alles koek en ei.
Dan maar de namaak gepakt, doet het wel. 5 min later wil ik de ESP-01 opnieuw firmware flashen. Doet de namaak het opeens niet, maar de FTDI wel. Uiteraard in tussentijd PC gereboot, andere laptop geprobeerd, etc.
Een probleem waar ik zelf schuld aan was wat enigzins lijkt op die van jou (en wat ik nog steeds heel vreemd vind): Firmware flashen ging prima, daarna kreeg ik netjes de boot informatie (weliswaar op obscure 77480 baudrate), maar daarna weigerde de chip elke dienst. Bleek dat ik RX/TX verkeerd had zitten. Maar blijkbaar lukt het dan wel om firmware te flashen, en over de TX lijn boot info te lezen
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Verwijderd
komt vast goed Rob
edit: maar het komt vast goed
[ Voor 22% gewijzigd door RobV op 01-08-2015 11:49 ]
Echter ik krijg het niet werkend. Volgens de summiere documentatie moet je zelf een nieuwe build maken. Wat ik ook probeer, ik kom er niet uit. Heeft iemand een goede handleiding hoe je zelf een firmware bakt?
Nja, een sparkfun model. Lijkt mij wel prima toch?Wirehead schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:50:
[...]
Je gebruikt een "echte" FTDI chip? drivers boven 2.10 kunnen de chip nl. "bricken"
Ben iig blij om te horen dat ik niet de enige benVerwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:37:
[...]
Dit soort vage problemen is helaas voor mij ook redelijk exemplarisch in gebruik van de ESP8266. Ben er nog steeds heel enthousiast over, maar af en toe is het om gek van te worden. Dat terwijl ik netjes alles aangesloten heb zoals het hoort. (alle benodigde pullups/downs en een eigen stabiele voeding)
Paar uurtjes later met klooien, kan m'n eigen firmware flashen en heb een redelijk robuuste debug workflow (Is het mogelijk om ESPTool een screen sessie te laten gebruiken ofzo?) Led stripjes aansturen gaat ook al, nu nog wachten op wat test pcb board en dan kan ik led strip controllertjes gaan maken
[ Voor 8% gewijzigd door t1mmy op 02-08-2015 21:43 ]
Dat klikt allemaal wel erg interessant, vooral de HomeKit integratie. Hoe doe je dit? Ben druk op zoek geweest naar documentatie ed maar kan het niet echt vinden. Als je tips hebt help je waarschijnlijk heel wat tweakersdj_dysaster schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 13:26:
Ondermeer een koppeling naar MiLight, KaKu, omgebouwde airwick luchtverfrissers die temperatuur, vochtigheid, light en aanwezigheid rapporteren gebaseerd op JeeNodes en wat ander klein spul. Momenteel werk ik aan een HomeKit integratie zodat Siri mn domotica systeem kan aansturen.
Verder staat er nog een ESP8266 met WS2801 leds als klok op de planning en nog wat verder in de toekomst een multiroom audiosysteem
Die library creerd voor elk accessory (dus feitelijk device) een tcp socket en adverteerd hiermee via mDNS. Nu is het een kwestie van een app op je iPhone zetten die met de homekit database om kan gaan. Ik gebruik Eve.
Via Eve kan ik de accessories die door Domey gecreerd zijn vinden en ze aan de homekit database op mn telefoon toevoegen. Ook kan ik ze direct een siri naam gegeven waardoor ik kan zeggen "Siri, zet de schemerlampen in de woonkamer aan", of "Siri, zet de Roomba aan"
Als je een beetje nodeJS kennis hebt, kijk er eens naar zou ik zeggen want echt spannend is het niet
Op http://frightanic.com/nodemcu-custom-build/ kan je de NodeMCU firmware laten compilen en komt het via de mail naar je toe. Ik vind het persoonlijk wel erg makkelijk
Is er trouwens al iemand met een betrouwbare oplossing voor een ESP8266 aan netstroom?
Ik doe het op dit moment via het volgende bordje, en dat gaat goed:wilmardo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:04:
Is er trouwens al iemand met een betrouwbare oplossing voor een ESP8266 aan netstroom?
http://nl.aliexpress.com/...readboard/1973601412.html
Ik ben van plan om dit te vervangen door een 220V AC to 5V DC printvoeding icm met een 5V to 3.3V stepdown voeding. Het setje moet klein genoeg zijn voor in een wandcontactdoos. Dit printvoeding is binnen, de 5V to 3.3V nog niet, hopelijk deze week.
http://nl.aliexpress.com/...wn-power/32275980665.html
http://nl.aliexpress.com/...17-800MA/32334466200.html
Hopelijk kan ik dit setje van de week testen. De printvoeding heb ik gekozen in de hoop dat deze veiliger is dan dit soort bordjes:
http://nl.aliexpress.com/...mA-Switch/1860824799.html
http://nl.aliexpress.com/...pply-Step/1823402388.html
blank.bin
esp_init_data_default.bin
nodemcu_float_0.9.6-dev_20150704.bin
nodemcu_integer_0.9.6-dev_20150704.bin
Flashen lijkt goed te gaan, maar ik heb vervolgens geen communicatie meer via USB-serial.
Is er ergens een werkende link naar alle BIN bestanden die nodig zijn en welk geheugenadres per bestand? Ik vis nu overal en nergens wat vandaan.
Verwijderd

let op de selectievakjes!
verder, een beetje googlen kan geen kwaad natuurlijk
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 12:18 ]
Wellicht doe ik ook iets fout met de geheugen adressen. Momenteel doe ik het volgende:
0x00000 INTERNAL://NODEMCU
0x01000 blank.bin
0x7C000 esp_init_data_default.bin
0x7E000 blank.bin
Top, je plaatje maakt het duidelijker, maar ik mist dan nog wel IROM.bin. Waar haal ik die vandaan? Die zit niet in de flasher en op github kan ik die ook niet terugvinden.
Ok, 1 stap verder, ik heb nu inderdaad kunnen flashen door alléén het eerste vinkje aan te hebben. Daar zat wellicht het probleem. Nu ga ik kijken hoe ik init.lua enzo kan laden. Bedankt iig!
https://github.com/nodemc...master/Resources/Binaries
P.S. ik heb me ziek gegoogled. Ik kan denk ik vooral de correcte bins niet vinden. Als iemand een zipje heeft met alle benodigdheden, graag!
[ Voor 48% gewijzigd door maartenv op 05-08-2015 16:13 ]
Verwijderd
- om te testen of eea werkt is het makkelijkste (NA het flashen) om lualoader te gebruiken.
via dit programma kan je communiceren met je nodeMCU die draait op je ESP
zodra je spanning op je ESP zet die voorzien is van nodeMCU gaat die zoeken naar de file init.lua
iedere file kan je dus init.lua noemen.
wanneer deze niet wordt gevonden krijg je een foutmeldig (in lualoader)
lua files schrijf je met een texteditor ( of direct in lualoader) en kan je via lualoader 'uploaden naar je ESP
via lualoader kan je ook checken hoe de ontvangst in jou omgeving is, hij geeft de ontvangen SSID's weer en je kan connecten met je eigen wifirouter.
een probleem waar je nogal vrij snel tegenaan loopt is wanneer je een luaprogrammeerfout heb gemaakt je niet meer uit de loop kan komen omdat hij gelijk init.lua start met de fout.
om dit te voorkomen kan je gebruik maken van dit foefje:
maak een file aan en noem die init.lua die bevat deze code:
-- bootstrap universeel 3 seconds delay
tmr.alarm(0,3000,0,function() dofile("init2.lua") end)
maak tevens een 2e file aan en noem die: init2.lua
zet daar je code in.
beide files uploaden naar je ESP
of ze er staan en hoeveel ruimte ze innemen kan je allemaal vinden mbv lualoader.
bij het booten (ook bij een reset) start eerst init.lua op met een delay van 3 seconden, genoeg tijd om de timers via lualoader te stoppen, deze methode stop iedere bug
wanneer je niet binnen 3 seconden de timer stopt gaat eea door met init2.lua
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2015 16:48 ]
wilmardo schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 00:04:
[...]
Voor het vraagstuk om de ESP8266 veilig met 230V te kunnen voeden kan ik deze discussie aanraden: http://forum.mysensors.or...ac-to-dc-transformers/176rvtk schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:41:
[...]
Ik ben van plan om dit te vervangen door een 220V AC to 5V DC printvoeding icm met een 5V to 3.3V stepdown voeding. Het setje moet klein genoeg zijn voor in een wandcontactdoos. Dit printvoeding is binnen, de 5V to 3.3V nog niet, hopelijk deze week.
http://nl.aliexpress.com/...wn-power/32275980665.html
http://nl.aliexpress.com/...17-800MA/32334466200.html
[...]
Die HLK is getest door iemand die medische apparatuur test. Zie de bovenstaande link. Zomaar een wonkytonky cheapo voedingkje uit China halen raad ik sterk af met het oog op brandgevaar.
Vanaf zojuist lees ik via een ESP de P1 poort van mijn slimme meter uit via de hardware serial. De ESP parset de ontvangen data, publiceert het via MQTT en stuurt het door naar Thingspeak om er een mooie grafiek uit te krijgen (en voor nu even om te loggen). Uiteindelijk wil ik het binnenshuis gaan loggen en presenteren, via MQTT en Domoticz denk ik.
Nu eerst maar eens m'n bed opzoeken voor wat verdiende nachtrust

Verwijderd
ja ESP is slecht voor je nachtrustThedr schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 04:34:
Zo... na in totaal een kleine twee avondjes klooien mijn eerste stappen gezet in de wereld van de ESP8266.
Vanaf zojuist lees ik via een ESP de P1 poort van mijn slimme meter uit via de hardware serial. De ESP parset de ontvangen data, publiceert het via MQTT en stuurt het door naar Thingspeak om er een mooie grafiek uit te krijgen (en voor nu even om te loggen). Uiteindelijk wil ik het binnenshuis gaan loggen en presenteren, via MQTT en Domoticz denk ik.
Nu eerst maar eens m'n bed opzoeken voor wat verdiende nachtrust
maar dat gaat vanzelf over
Ik heb ook geen p1 poort maar gebruik een esp8266 met een simpele LDR om de rode led pulsen te meten en door te sturen. Als je ook zoiets wil maken kan ik de code voor je opzoeken.RobV schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:39:
Ik baal er van dat ze hier 5 jaar geleden een slimme meter zonder P1 poort hebben geplaatst. Ik heb contact gehad met de netbeheerder en ze willen graag een nieuwe meter komen plaatsen mét P1 poort voor €75 exclusief btw. Dat noem ik geen geld besparen dus het hele verhaal gaat de ijskast in.
Hey dat klinkt goed. Heb ik dan genoeg aan een IR sensor of komt er nog meer bij? 3.3v arduino, lipo en weerstandjes/condensatorretjes heb ik vast wel liggen.rvtk schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:21:
[...]
Ik heb ook geen p1 poort maar gebruik een esp8266 met een simpele LDR om de rode led pulsen te meten en door te sturen. Als je ook zoiets wil maken kan ik de code voor je opzoeken.
Klopt, of, je belt ze op, zegt dat je een tikkend geluid of iets anders hoort uit je meter, en ze vervangen hem gratis voor jeRobV schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:39:
Ik baal er van dat ze hier 5 jaar geleden een slimme meter zonder P1 poort hebben geplaatst. Ik heb contact gehad met de netbeheerder en ze willen graag een nieuwe meter komen plaatsen mét P1 poort voor €75 exclusief btw. Dat noem ik geen geld besparen dus het hele verhaal gaat de ijskast in.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik heb zelf een spanningsdeler gemaakt mbv een LDR en een 10k weerstand. Vervolgens de LDR op het pulse ledje van de elektriciteitsmeter geplakt met plakband. Bij een Vcc van 3.3V gaf dit rond de 2.9V bij geen puls en rond de 0.4V bij een puls, goed genoeg voor een digitale 1 of 0 op de gpio pin 0 van de esp8266. (volgens mij is de 0 tussen 0V en 0.6V en de 1 zit tussen de 2.7V en 3.3V). Of een IR led werkt weet ik niet, maar dat is vrij eenvoudig te testen mbt een multimeter.RobV schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 14:43:
Hey dat klinkt goed. Heb ik dan genoeg aan een IR sensor of komt er nog meer bij? 3.3v arduino, lipo en weerstandjes/condensatorretjes heb ik vast wel liggen.
Vcc <-----> LDR <-----> GPIO0 <-------> 10k ohm <------> gnd
Vervolgens heb ik de volgende bij elkaar gecopy/paste code gebruikt mbv de Arduino IDE for esp8266. Het zou allemaal mooier kunnen, maar voor nu werkt het best goed.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
| #include <ESP8266WiFi.h> #include <WiFiClient.h> // gpio int ldrPin = 0; int ledPin = 2; // Used to measure power. unsigned long currentPulseTime,lastPulseTime; double power; // timer to count minutes for thingspeak update unsigned long lastTime, currentTime; // thingspeak server IPAddress server(184,106,153,149); String apiKey = "XXXXXXXXXXXXX"; // wifi client WiFiClient client; void setup() { // put your setup code here, to run once: pinMode(0, INPUT); pinMode(ledPin, OUTPUT); Serial.begin(115200); Serial.println("Hello, we are alive!"); // Try to connect to the local WiFi network WiFi.begin("XXXXXXXX", "xxxxxxxxx"); while (WiFi.status() != WL_CONNECTED) { delay(500); Serial.print("."); } Serial.println(""); Serial.print("WiFi connected - IP address of ESP8266 is:"); Serial.println(WiFi.localIP()); delay(2000); // let the dust settle } void updateThingspeak() { Serial.println("updateThingspeak"); Serial.println("\nStarting connection..."); // if you get a connection, report back via serial: if (client.connect(server, 80)) { Serial.println("connected"); // Make a HTTP request: String url = "/update?api_key=" + apiKey + "&field1=" + power; Serial.println(url); client.println("GET " + url + " HTTP/1.0"); client.println(); } } void loop() { // signal _______________ // | | // ...___| |______________...... // | | | | // 0 15k 30k 45k if (digitalRead(ldrPin) == HIGH) { currentPulseTime = micros(); bool pulseDetected = false; delay(15); if (digitalRead(ldrPin) == HIGH) { delay(30); if (digitalRead(ldrPin) == LOW) { pulseDetected = true; if (lastPulseTime == 0) { lastPulseTime = currentPulseTime; pulseDetected = false; } } } if (pulseDetected) { Serial.println(currentPulseTime-lastPulseTime); power = 3600000000 / (currentPulseTime - lastPulseTime); Serial.println(power); digitalWrite(ledPin, HIGH); delay(10); digitalWrite(ledPin, LOW); lastPulseTime = currentPulseTime; currentTime = millis(); if ((currentTime - lastTime) > 15000) { updateThingspeak(); lastTime = currentTime; } } } } |
Ja, dat zou we moeten lukken!! Ik heb hem even gearchiveerd (save PDF) voor een andere keer, ik wil eerst even mijn joystick afmaken. Super bedankt.rvtk schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:08:
[...]
Ik heb zelf een spanningsdeler gemaakt mbv een LDR en een 10k weerstand. Vervolgens de LDR op het pulse ledje van de elektriciteitsmeter geplakt met plakband. Bij een Vcc van 3.3V gaf dit rond de 2.9V bij geen puls en rond de 0.4V bij een puls, goed genoeg voor een digitale 1 of 0 op de gpio pin 0 van de esp8266. (volgens mij is de 0 tussen 0V en 0.6V en de 1 zit tussen de 2.7V en 3.3V). Of een IR led werkt weet ik niet, maar dat is vrij eenvoudig te testen mbt een multimeter.
[...]
- ESPlorer, oftewel progammeren in Lua
- Arduino for ESP8266, programmeren in Arduino/C/C++ stijl
- Sming, native C++
Dat laatste zou met de nieuwe versie in oktober een heel stuk beter moeten worden.
Of is er nog meer keus in mogelijkheden?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Zie ook http://www.mysensors.org/build/pulse_power voor hoe de hardware is aangesloten + voorbeeld van een sketch.RobV schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 22:08:
[...]
Ja, dat zou we moeten lukken!! Ik heb hem even gearchiveerd (save PDF) voor een andere keer, ik wil eerst even mijn joystick afmaken. Super bedankt.
Uiteindelijk overgestapt naar Arduino for ESP8266. Het voordeel is dat ik nu 1 IDE en 1 taal kan gebruiken voor zowel de ESP8266 en Arduino's.
Eigenlijk zoek ik dus Arduino for ESP8266 met over the air update functionaliteit
Check and Archived. Bedankt!ThinkPadd schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:32:
[...]
Zie ook http://www.mysensors.org/build/pulse_power voor hoe de hardware is aangesloten + voorbeeld van een sketch.
Nice! Had je GitHub met de code ook gevonden, ook daarvoor hulde. Zou je iets meer details kunnen geven over de hardware?dj_dysaster schreef op maandag 27 juli 2015 @ 09:18:
[...]
Iig het eerste prototype van mn MQTT powered Roomba werkt!
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Via een schakelend regelaartje heb ik 3.3v verkregen voor de ESP01. GPIO 0 van de ESP hangt rechtstreeks aan de interrupt pin van de roomba, zo ook de TX van de ESP. RX hangt er via een spanningsdelertje aan.
Meer is er eigenlijk niet. De ESP01 meld zich aan bij mijn wifi netwerk, verbinden met de interne MQTT broker van Domey en stuurt een advertise bericht uit. Domey pikt dit op en registreerd de Roomba bij de Roomba driver in Domey. Vervolgens kan ik via een webinterface, of automatisch via een rule engine, vergelijkbaar met IFTTT de Roomba aan zettten, uit zetten, laten schoon maken, spot clean doen of laten docken. Ook kan ik wat custom sounds uploaden en afspelen.
Zo speelt roomba nu de eerste 12 noten van "the dixie song" (toeter uit de Dukes of Hazzard) wanneer de kamer weer schoon is..
Verwijderd
dj_dysaster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:52:
Zo speelt roomba nu de eerste 12 noten van "the dixie song" (toeter uit de Dukes of Hazzard) wanneer de kamer weer schoon is..
Super bedankt. Grote kans dat dit mijn eerste projectje gaat worden met deze chip.dj_dysaster schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:52:
Tuurlijk, ik heb gebruik gemaakt van de SCI poort van de roomba, hier komt een volt of 25 uit (accuspanning), een interrupt pin om de roomba wakker te schudden en een 5v uart interface om het ding te commanderen.
Via een schakelend regelaartje heb ik 3.3v verkregen voor de ESP01. GPIO 0 van de ESP hangt rechtstreeks aan de interrupt pin van de roomba, zo ook de TX van de ESP. RX hangt er via een spanningsdelertje aan.
[...]
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
Volgens mij zou dit moeten kunnen. In de Arduino libraries/examples voor de ESP heb ik wel iets in die richting gezien iig.rvtk schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 18:53:
Eigenlijk zoek ik dus Arduino for ESP8266 met over the air update functionaliteit.
Uit de examples van MQTT PubSubclient -> ESP8266OTA sketch
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /* * Test/demonstration of over-the-air update of an ESP8266 using MQTT. * * This sketch connects to an MQTT broker and subscribes to a specific topic * to receive OTA updates on. * Send the message using the mosquitto tool: $ mosquitto_pub -h 192.168.1.1 -t 'ota/192.168.1.13' -r -f /tmp/build*.tmp/sensor-node.cpp.bin * */ |
http://nl.aliexpress.com/...ent-Chip/32266318927.html binnen vandaag. [ eindelijk ]
Zou er graag mee aan de slag willen....
Maar mijn Win 8 pc herkent het bord/chip niet.
Is er ergens een driver site oid waar ik de drivers zou kunnen vinden van de verschillende bordjes..
Dank
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Verwijderd
Hiebij maak ik gebruik van: https://github.com/javieryanez/nodemcu-modules/tree/master/dht22
Ik krijg steeds volgende sequentie als ik 'dofile' doe:
Temperature: 26 deg C
Humidity: 64%
> dofile('init.lua')
init.lua:7: attempt to perform arithmetic on a nil value
> dofile('init.lua')
> dofile('init.lua')
> dofile('init.lua')
> dofile('init.lua')
Temperature: 26 deg C
Humidity: 64%
Dus 1 keer leest hij de temperatuur goed af, de volgende 4 (soms 5) keren niet.Dan lijkt het alsof de DHT22 niet geconnecteerd is.
Ik heb al zitten zoeken in de code, maar kan nergens iets bruikbaars vinden om dit op te lossen.
Kan iemand me verder helpen?
Thx!!!
btw, laat ik lijn 7 weg, dan leest het ook maar 1 keer op 5 de goeie waarden af, de andee keren geeft het dit:
Temperature: -3277 deg C
Humidity: 63%
DHT22 werkt perfect op een Arduino
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2015 00:24 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Veelal liggen gammele LUA scripts aan de basis van de instabiliteit: niet vrijgeven van variabelen, etc,.. zelf heb ik er een aantal actief in gebruik (lux sensor die naar domoticz logged oa..) en heb nog geen enkele "sudden hang" of dergelijks gehad...somers1234 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:29:
Wat zijn de ervaringen met de Arduino software op de ESP? Werkt dit stabieler dan NodeMCU?
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Dit gaat soms 5 minuten goed, en soms 5 uur lang goed, maar daarna geeft de DHT22 geen thuis meer. Ik gebruik dezelfde ESP-01 om motion detection te doen en dit blijft prima functioneren! De ESP-01 hangt dus niet, het programma crashed ook niet, er is meer dan genoeg heap vrij, maar de DHT22 lijkt gewoon niets meer terug te geven?
Ik heb een "custom" gebouwde firmware via http://frightanic.com/nodemcu-custom-build/ waarin de DHT module geïntegreerd zit. Dat is dezelfde als in de Master GITHUB van NodeMCU en zo te zien de nieuwste versie die beschikbaar is.
Heeft iemand hier de DHT22 al wel functioneel voor langere tijd? Ik draai de DHT22 op dezelfde 3.3v als de motion sensor en de ESP-01. De DHT22 heeft wel het extra bordje met cap en weerstanden er tussen.
Verwijderd
Of ik nu 5s wacht tussen 2 lezingen, of 3 minuten, het blijft eender. Het is telkens de 4e of de 5e die de goeie is.
DHT22 aan 5v hangen of 3.3v, het maakt niks uit.
Hier weinig ervaring met NodeMCU tot nog toe. Mijn ESP met Arduino code waar ik vorig weekend over postte draait na 163 uur uptime nog steeds prima. En dat voor snel in elkaar gehackte code... Iedere 10sec een meting ontvangen op de seriele poort en versturen via MQTT (2x, de hele P1 string en enkele losse waarden eruit) en iedere 30sec een update naar ThingSpeak.somers1234 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:29:
Wat zijn de ervaringen met de Arduino software op de ESP? Werkt dit stabieler dan NodeMCU?
Zometeen maar eens even kijken of ik weer wat kan klussen. Die OTA update functionaliteit trekt me eigenlijk wel
Thanks! Ik heb er gisteren even snel naar gekeken maar de npm install faalt op allerlei dependencies. Vanavond nog maar een keertje proberen.dj_dysaster schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:48:
Goed, in een paar woorden, wat zo spannend is het opzich niet. Mijn domotica framework (domey) draait op NodeJS. Domey heeft kennis van devices en wat ze kunnen. Op basis hiervan wordt een HomeKit accessory gecreerd. Deze homekit accessory voer ik aan "HAP-NodeJS" (https://github.com/KhaosT/HAP-NodeJS).
Die library creerd voor elk accessory (dus feitelijk device) een tcp socket en adverteerd hiermee via mDNS. Nu is het een kwestie van een app op je iPhone zetten die met de homekit database om kan gaan. Ik gebruik Eve.
Via Eve kan ik de accessories die door Domey gecreerd zijn vinden en ze aan de homekit database op mn telefoon toevoegen. Ook kan ik ze direct een siri naam gegeven waardoor ik kan zeggen "Siri, zet de schemerlampen in de woonkamer aan", of "Siri, zet de Roomba aan"
Als je een beetje nodeJS kennis hebt, kijk er eens naar zou ik zeggen want echt spannend is het niet
Heeft iemand misschien nog een backupje van het HomeKit protocol zoals deze stond op https://gist.github.com/pieceofsummer/13272bf76ac1d6b58a30 voordat de DMCA kwam? Wil graag een Bridge implementeren in mijn C# code.
Yep, 0.12.7. Eentje faalt door het missen van openssl, andere falen door missende bestanden?! Probeer het op Windows te starten.dj_dysaster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 08:22:
Gebruik je wel node v0.12? Eerdere versies zijn niet supported.
Om niet afhankelijk te zijn van een extern project wil ik het ook integreren in mijn domotica systeem, vandaar de vraag of iemand het protocol weet
Ik had er ook last van dat er veel waardes niet goed gelezen werden.
Nu gebruik ik onderstaande code en die werkt bij mij icm ESP01 wel goed.
In deze code lees ik de DHT22 2x achter elkaar uit (zie regels 14 t/m 17). De eerst gaat vaak mis,maar de tweede gaat meestal wel goed. Die waarde gebruik ik dan ook.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
| wifi.setmode(wifi.STATION) wifi.sta.config("SSID","wachtwword") wifi.sta.connect() wifi.sta.setip({ip="192.168.1.xx",netmask="255.255.255.0",gateway="192.168.1.1"}) print("ESP8266 mode is: " .. wifi.getmode()) print("The module MAC address is: " .. wifi.ap.getmac()) print("Config done, IP is "..wifi.sta.getip()) PIN = 4 -- data pin, GPIO2 function GetHumTemp() dht22 = require("dht22") dht22.read(PIN) temp1 = dht22.getTemperature() humi1 = dht22.getHumidity() temp = dht22.getTemperature() humi = dht22.getHumidity() -- release module dht22 = nil package.loaded["dht22"]=nil end function round(n) return n % 1 >= 0.5 and math.ceil(n) or math.floor(n) end function SendData() GetHumTemp() if (temp ~= nil) and (humi ~= nil) then temp = temp / 10 humi = humi / 10 humi = round(humi) print("Temp: " .. temp) print("Hum: " .. humi) conn=net.createConnection(net.TCP, 0) conn:on("receive", function(conn, payload) print(payload) end) conn:connect(80,"192.168.1.10") conn:send("GET /index.php?id=0004&t1=" .. temp .. "&t2=" .. humi .. " HTTP/1.1\r\n") conn:send("Host: 192.168.1.10:\r\n") conn:send("Connection: keep-alive\r\nAccept: */*\r\n") conn:send("User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; esp8266 Lua; Windows NT 5.1)\r\n") conn:send("\r\n") conn:on("sent",function(conn) -- print("Closing connection") conn:close() end) conn:on("disconnection", function(conn) -- print("Disconnected") end) else print("Error reading sensor") end end --Elke 300 secondes (5 min.) data versturen tmr.alarm(1, 300000, 1, function() SendData() end) |
Plaatje ter illustratie

Zijn speciale adapters voor te krijgen:Kek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:30:
Ik ben al enige tijd wat aan het knutselen met een paar esp8266-01's,, die dingen passen alleen niet mooi op breadboardsik heb nu wat van die regenboog kabel er op geprikt, maar ben er niet zo blij mee
heeft iemand iets gevonden om die esp's mooier op een breadboard te krijgen?

Ik gebruik zelf model 201 voor in mijn breadboard. Als de code dan eenmaal werkt maak ik een printje met daarop een kleiner model.
Verwijderd
Een vraag van deze kant.
Al een tijdje aan het experimenteren met de esp8266 1 en 3.
Op dit moment zijn wij een vijver aan het bouwen en ik wil de esp gebruiken dmv. relais om de vijver aan te kunnen sturen. Denk hierbij aan pomp, verlichting, (semi) automatisch bijvullen etc. Ook de temp. uitlezen van het water.
Ondertussen ook bezig met app inventor een app te schrijven om alles met een android tablet of foon aan te kunnen sturen en uit te kunnen lezen.
Het aansturen lukt prima, alleen het uitlezen van de gpio's wil niet goed lukken (met app inventor).
Ik zou graag willen dat op het moment dat ik met een app inlog ik meteen de gpio's kan uitlezen zodat ik weet wat er aan- of uitstaat.
Data doorsturen naar thingspeak of het gebruik van een arduino wil ik liever niet. Probeer het zo simpel mogelijk te houden.
Alle hulp is welkom.
hier zat ik ook al aan te denken, en heb eagle gedownload en wat uitgeprobeert, maar ik ben (nog) niet zo kundig in eagle dus niet zeker of het wordt wat ik wil... iemand die mijn PCB dezerdagen wil nakijken?RobV schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:
Je kunt ze natuurlijk kopen, je kunt ze ook zelf ontwerpen. Dan duurt het ook 3 weken maar heb je er gelijk 10 (soms 12) voor $9,90 (elecrow pcb).
Deze tutorial heeft alle basics en daar heb ik het ook van geleerd vorig jaar: https://learn.sparkfun.com/tutorials/using-eagle-schematic
Ik heb er zelf een paar gemaakt van pin headers, pin rows en een stuk proto board. Mocht je dat in huis hebben is het zo gemaakt. Zoiets als dit. En ook iets soortgelijks voor de esp-12(E) Maar dan met de esp-12 direct op de pinnen gesoldeerd (de pinnen iets verbogen om te passen op de esp-12). Werkt prima voor een breadboard.Kek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 17:30:
Ik ben al enige tijd wat aan het knutselen met een paar esp8266-01's,, die dingen passen alleen niet mooi op breadboardsik heb nu wat van die regenboog kabel er op geprikt, maar ben er niet zo blij mee
heeft iemand iets gevonden om die esp's mooier op een breadboard te krijgen?
ik heb precies die tutorial gevolgt, maar eagle is nogal uitgebreid, dus was soms een beetje de weg kwijt. Ik zal je morgen of overmorgen even mijn schemaatje laten zien.RobV schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:
Geen probleem is kan er wel even naar kijken als je zover bent.
Deze tutorial heeft alle basics en daar heb ik het ook van geleerd vorig jaar: https://learn.sparkfun.com/tutorials/using-eagle-schematic
Ik heb exact dat in gedachten, maar wil dat dus graag laten maken in china, wel precies die vorm etc..wauwwie schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:23:
[...]
Ik heb er zelf een paar gemaakt van pin headers, pin rows en een stuk proto board. Mocht je dat in huis hebben is het zo gemaakt. Zoiets als dit. En ook iets soortgelijks voor de esp-12(E) Maar dan met de esp-12 direct op de pinnen gesoldeerd (de pinnen iets verbogen om te passen op de esp-12). Werkt prima voor een breadboard.
ook om een beetje te leren hoe dat hele proces gaat en wat er bij het bestellen komt kijken.
ik laat het denk ik bij Deze jongens maken..
Ik probeer nog steeds een print te maken om 4 gewone RGB led strips mee aan te sturen (voor achter een Ikea Kallax kast). Ik dacht het te kunnen doen met wat simpele 74HC595 IC's, maar ik ben er niet tevreden over. Aangezien het een hobby is, heb ik heb er met Eagle 74HC595 dev board voor gemaakt. Meer om met Eagle te oefenen dan voor het board zelf. Ik heb ze bij dirtypcb's besteld, en ik vond ze er best goed uitzien. En als bonus werkten de boards ook nog helemaal zoals verwacht.Kek schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
ik heb precies die tutorial gevolgt, maar eagle is nogal uitgebreid, dus was soms een beetje de weg kwijt. Ik zal je morgen of overmorgen even mijn schemaatje laten zien.
[...]
Ik heb exact dat in gedachten, maar wil dat dus graag laten maken in china, wel precies die vorm etc..
ook om een beetje te leren hoe dat hele proces gaat en wat er bij het bestellen komt kijken.
ik laat het denk ik bij Deze jongens maken..
Ik merk wel dat het bouwen en ontwerpen van de hardware wel lukt, maar dat het me met de code maar niet wil lukken. Heeft er iemand al iets geprobeerd met de PCA9685? Ik krijg wel wat simpels gedaan, zoals led aan/uit, maar PWM krijg ik niet voor elkaar... Het mooie weer lijkt wel over te zijn, dus zou ik meer tijd moeten hebben...
We hebben een werkende sketch gemaakt waarbij je de ESP8266 volledig kunt configureren middels een ontzettend handige webinterface. Bij de eerste boot is het een AP. Je kan zo middels de interface je ssid en key invullen. Kiezen welke sensor je wilt gebruiken, pulsteller, barometer, luchtvochtigheid, lux, dallas, etc.
Je vult je domoticz IP, thinks speak etc. in, je poort en het protocol, zowel mqtt als json worden ondersteund richting domoticz, het send interval en de rest gaat automatisch. Er zitten handige tools ingebouwd als een i2c scanner, wifi scanner een web-based logboek, mogelijkheden voor een verbinding met een syslog server etc. etc.
Het project bevind zich in alpa status en is gehost op sourceforge. Het heeft zich hier in ieder geval aardig stabiel bewezen.
https://sourceforge.net/projects/espeasy/
Een paar screenshots:

De site www.esp8266.nu verdient nog de nodige aandacht, en het forum is vooralsnog leeg voor niet-ontwikkelaars.
Feedback is welkom.
[ Voor 12% gewijzigd door rtenklooster op 17-08-2015 23:57 . Reden: img correctie ]
Waarom kies je trouwens nog voor sourceforge, na alle ophef daarover laatst?
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Op het eerste zicht lijkt mij de versie 12 het meest logische? Maar blijkbaar gebruiken er nog veel de versie 01. Kunnen jullie daar een mening over geven?
Aan de de domotica kant, als je nog niets hebt wat raden juliie daar dan aan ? Meningen zullen verdeeld zijn, maar dat is normal.
Vaak is wat men eerst leert het interessantste, maar ik wil grofweg profiteren van jullie ervaringen lol.
We zijn de boel over aan het zetten op github. Kwam doordat het nodo project en domoticz ook waren gehost op sf.sfinx schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:27:
Ziet er gaaf uit, zal 't eens proberen.
Waarom kies je trouwens nog voor sourceforge, na alle ophef daarover laatst?
Voordeel van de 01 is dat hij vrij simpel te gebruiken is. Je kan hem met touwtjes aan een breadboard hangen. Wil je dus simpel experimenteren en spelen: de 01Kombucha_be schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:44:
Ik vraag mij af als je vandaag met esp8266 wil beginnen, wat jullie ervaren mensen zouden aanraden?
Op het eerste zicht lijkt mij de versie 12 het meest logische? Maar blijkbaar gebruiken er nog veel de versie 01. Kunnen jullie daar een mening over geven?
Aan de de domotica kant, als je nog niets hebt wat raden juliie daar dan aan ? Meningen zullen verdeeld zijn, maar dat is normal.
Vaak is wat men eerst leert het interessantste, maar ik wil grofweg profiteren van jullie ervaringen lol.
Zelf gebruik ik de 07 die is voor mij prima zat. (ook breakouts voor te krijgen).
Ik denk dat het ook vooral van je eigen smaak en voorkeuren afhangt welke je uiteindelijk serieus gaat gebruiken.
Ze zijn niet zo duur, dus je kan het (ga ik voor het gemak even vanuit) je wel permitteren om er een aantal te kopen en kijken welke je het prettigst vind.
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Als je de extra pinnen toch niet gebruikt hoef je ook niet moeilijk te doen met de extra pinnen op de ESP-12E variant.
Heeft iemand ze al eens nodig gehad/gebruikt? Ik namelijk nog niet.
[ Voor 27% gewijzigd door wauwwie op 20-08-2015 09:56 . Reden: link naar afbeelding hersteld ]
Verwijderd
neem gewoon dezewauwwie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:
Zelf gebruik ik nu bijna altijd de esp-12(e). En voor op een breadboard soldeer ik er handmatig een pinheader op.
[afbeelding]
Als je de extra pinnen toch niet gebruikt hoef je ook niet moeilijk te doen met de extra pinnen op de ESP-12E variant.
Heeft iemand ze al eens nodig gehad/gebruikt? Ik namelijk nog niet.
Ik heb een pcb gemaakt met twee versies voor de 74HC595, een met twee 74HC595D, bovenkant

Onderkant:

En een om tegen twee DIP16 packages op een breadboard aan te "plakken":

De pcb's komen niet echt tot hun recht met mijn telefoon camera...
Op naar het volgende project waarbij ik een 4W RGBWW led met een ESP-12 op een klein bordje maak en dit kan voeden met een standaard usb oplader. Eerst maar eens bestellen en prototypen.
[ Voor 52% gewijzigd door wauwwie op 10-10-2015 17:51 . Reden: link naar afbeeldingen hersteld ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben nieuw hier op het forum. Maar met grote interesse heb ik elk bericht gelezen van dit topic.
Zelf heb ik altijd al een project in gedachten en ik bleef in de "keuze" fase. Arduino, olimex, raspberry, 18f's etc... Maar na het lezen van dit "draadje" komt de esp8266 ook in het rijtje van keuzes
Mogelijk kunnen en willen jullie met mij meedenken.
Projectomschrijving: datalogger op RC auto die parallel sensoren uitleest en "borgt" voor 150 ronden minimaal van zeg maar 20 seconden per stuk. Ook wil ik de GPS 10Hz uitlezen. En een IMU (accelero,gyro,magneto) integreren. PMW signalen uitlezen.
De datacollectie live streamen zou te gek zijn, maar flushen na een rit via USB mag ook
Zou dit iets kunnen zijn voor de ESP8266-12E?? De lipo's op de RC auto zouden de module moeten kunnen voeden.
Alvast dank!!
Ligt misschien aan mij, maar ik kan je plaatjes niet zien...wauwwie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:13:
Hoewel het resultaat, van het bit-bangen tegen een paar 74HC595's om zo rgb led strips aan te sturen, mij tegen viel. Heb ik er wel veel van geleerd. Het coden gaat al beter,ik kan werken met Eagle CAD en heb pcb's laten maken en ipv van een ledstrip aansturing heb ik nu een leuke led bar. Niet dat dat nu enig nut heeft (al staat dit zeker goed in een zelf bouw joystick ;-) ).
Ik heb een pcb gemaakt met twee versies voor de 74HC595, een met twee 74HC595D, bovenkant
[afbeelding]
Onderkant:
[afbeelding]
En een om tegen twee DIP16 packages op een breadboard aan te "plakken":
[afbeelding]
De pcb's komen niet echt tot hun recht met mijn telefoon camera...
Op naar het volgende project waarbij ik een 4W RGBWW led met een ESP-12 op een klein bordje maak en dit kan voeden met een standaard usb oplader. Eerst maar eens bestellen en prototypen.
Verwijderd
bedoel je de ESP als 'hoofdprocessor' voor al deze functies + het streamen van live data ? nee dat zie ik niet zomaar gebeuren.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:15:
Hallo,
Ik ben nieuw hier op het forum. Maar met grote interesse heb ik elk bericht gelezen van dit topic.
Zelf heb ik altijd al een project in gedachten en ik bleef in de "keuze" fase. Arduino, olimex, raspberry, 18f's etc... Maar na het lezen van dit "draadje" komt de esp8266 ook in het rijtje van keuzes![]()
Mogelijk kunnen en willen jullie met mij meedenken.
Projectomschrijving: datalogger op RC auto die parallel sensoren uitleest en "borgt" voor 150 ronden minimaal van zeg maar 20 seconden per stuk. Ook wil ik de GPS 10Hz uitlezen. En een IMU (accelero,gyro,magneto) integreren. PMW signalen uitlezen.
De datacollectie live streamen zou te gek zijn, maar flushen na een rit via USB mag ook![]()
Zou dit iets kunnen zijn voor de ESP8266-12E?? De lipo's op de RC auto zouden de module moeten kunnen voeden.
Alvast dank!!
je kan wel veel processorpower besparen door een 'dedicated' bordje te gebruiken als IMU.
Ook denk ik aan de beschikbare drone data electronica die je wellicht ook kan gebruiken voor je RC model.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 08:29 ]
Gaaf project!!!rtenklooster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:54:
Hoi allemaal,
We hebben een werkende sketch gemaakt waarbij je de ESP8266 volledig kunt configureren middels een ontzettend handige webinterface. Bij de eerste boot is het een AP. Je kan zo middels de interface je ssid en key invullen. Kiezen welke sensor je wilt gebruiken, pulsteller, barometer, luchtvochtigheid, lux, dallas, etc.
Je vult je domoticz IP, thinks speak etc. in, je poort en het protocol, zowel mqtt als json worden ondersteund richting domoticz, het send interval en de rest gaat automatisch. Er zitten handige tools ingebouwd als een i2c scanner, wifi scanner een web-based logboek, mogelijkheden voor een verbinding met een syslog server etc. etc.
Het project bevind zich in alpa status en is gehost op sourceforge. Het heeft zich hier in ieder geval aardig stabiel bewezen.
Een paar screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De site www.esp8266.nu verdient nog de nodige aandacht, en het forum is vooralsnog leeg voor niet-ontwikkelaars.
Feedback is welkom.
Heb hem net geprobeerd te compileren, maar er komen nogal wat foutmeldingen mbt sprintf_P naar voren..
Enig idee waar ik moet zoeken?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| ESPEasy.ino: In function 'void loop()': ESPEasy:299: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean Domoticz_getData(int, float*)': Controller:8: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean sendData(byte, int, byte)': Controller:83: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean Domoticz_sendData(byte, int, byte)': Controller:100: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean NodoTelnet_sendData(byte, int, byte)': Controller:216: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'void syslog(char*)': Controller:297: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean ThingsSpeak_sendData(byte, int, byte)': Controller:488: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'boolean nodeVariableCopy(byte, byte)': Controller:614: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Controller.ino: In function 'void checkUDP()': Controller:729: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Serial.ino: In function 'void ExecuteCommand(char*)': Serial:211: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope WebServer.ino: In function 'void handle_root()': WebServer:100: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope WebServer.ino: In function 'void handle_config()': WebServer:300: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Wifi.ino: In function 'void WifiAPconfig()': Wifi:10: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Wifi.ino: In function 'void WifiAPMode(boolean)': Wifi:29: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope Wifi.ino: In function 'boolean WifiConnect()': Wifi:81: error: 'sprintf_P' was not declared in this scope 'sprintf_P' was not declared in this scope |
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
http://arduino.esp8266.co...age_esp8266com_index.json
Deze zou je moeten installeren.
Verder kies je gewoon generic ESP8266 module, zou gewoon moeten werken.
Gaaf project! Heb hier nog een aantal ESP's liggen waar ik wat mee geknutseld had (eerst Lua, daarna Arduino firmware). Maar is een beetje stil blijven liggen omdat ik flauw werd van dat uploaden e.d. steeds. Dit is een mooie trigger voor mij om ze weer onder het stof vandaan te trekken.rtenklooster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:54:
Hoi allemaal,
Een paar screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Feedback is welkom.
P.S. Misschien even een topic aanmaken in http://domoticz.com/forum/viewforum.php?f=38 ? Zijn vast veel meer mensen die er belang bij hebben.
Hoe lezen jullie de DHT22 trouwens uit? Ik had bij een andere ESP8266 sketch het probleem dat de DHT22 opwarmde omdat de spanning niet werd onderbroken tussen het uitlezen door. Daardoor begon de temperatuurmeting af te wijken na een paar dagen aanstaan.
P.S. Domoticz is een paar dagen geleden gemigreerd van Sourceforge naar GitHub overigens
[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 20-08-2015 08:57 ]
Nee ligt niet aan jou. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om direct naar een .jpg te verwijzen op Onedrive. Ik heb de links aangepast en hopelijk blijven de links nu wel beschikbaar.RobV schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:25:
[...]
Ligt misschien aan mij, maar ik kan je plaatjes niet zien...
Jep. Nu kunnen we ze wel zien. Handig, die 2e led-bar doet me denken aan mijn allereerste SMD prints, de 'poor man's logic analyzer'.wauwwie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:01:
[...]
Nee ligt niet aan jou. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om direct naar een .jpg te verwijzen op Onedrive. Ik heb de links aangepast en hopelijk blijven de links nu wel beschikbaar.

Ziet er goed uit! Gaaf project iig. Ga er vanavond eens mee spelenrtenklooster schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:54:
Hoi allemaal,
Een paar screenshots:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Feedback is welkom.
2 breadboards aan elkaar klikken en dan past hij perfect over het midden! Breadboards zijn de kosten niet.wauwwie schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:14:
[...]
Die heb ik ook, echter zijn ze net zo breed als mijn breadboards. Werkt toch niet zo lekker.
Verwijderd
die printjes ook nietQuindor schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:18:
[...]
2 breadboards aan elkaar klikken en dan past hij perfect over het midden! Breadboards zijn de kosten niet.

Ik heb die package opnieuw geladen en nu wil hij wel compileren zonder foutmelding. Als ik tijd heb ga ik hem proberen :-)rtenklooster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:55:
Om te beginnen even de arduino IDE (gebruik zelf 1.6.4), de alternative board manager url die ik gebruik is:
http://arduino.esp8266.co...age_esp8266com_index.json
Deze zou je moeten installeren.
Verder kies je gewoon generic ESP8266 module, zou gewoon moeten werken.
32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan
Mooi! Inmiddels is release 14 te vinden. Daar kun je per poort een device instellen. Geen vaste toewijzing meer:mightym schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:12:
[...]
Ik heb die package opnieuw geladen en nu wil hij wel compileren zonder foutmelding. Als ik tijd heb ga ik hem proberen :-)

Verwijderd
mooi hoor.. ga ik ook zeker een keer proberenrtenklooster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Mooi! Inmiddels is release 14 te vinden. Daar kun je per poort een device instellen. Geen vaste toewijzing meer:
[afbeelding]
Zojuist ook even op mijn NodeMCU bordje gezet, werkt primartenklooster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Mooi! Inmiddels is release 14 te vinden. Daar kun je per poort een device instellen. Geen vaste toewijzing meer:
[afbeelding]
Zag op het forum/site dat er ook P1 meter ondersteuning aan zit te komen, zou ook mooi zijn. Is er ook al zoiets als Homeduino (433Mhz) voorzien voor de toekomst? Dat zou het wel redelijk compleet maken:
- Http JSON interface
- MQTT JSON interface
- P1 readout
- Digtale + Analoge GPIO / PWM
- RF433 (KaKu enz.)!
- RFID
- LCD
- enz.
Desalniettemin: erg gaaf project, ook nu al. KUTGW!
Ik heb het nodig om mqtt configuratie op te slaan welke ook beschikbaar blijft nadat de ESP een restart krijgt.
Ah, je kunt de "voedings" blokken van de breadboard af halen. En dan past het inderdaad wel.
Maar eigenwijs als ik ben, vind ik mijn oplossing fijner werken.
Verwijderd

underconstruction : free wifi hotspot detector keyring
met 2 x lipo 150 mA parallel .. om de boel compact te houden
wat aan gemeten en eea werkt.. nu nog afmaken.. (mijn zwakke punt
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2015 22:50 ]
Ontzettend gaaf project!rtenklooster schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
[afbeelding]
Het is me gelukt om release 15 op een nodemcu te zetten.
AP mode wordt opgestart en ik kan verbinden via het standaard http://192.168.4.1 adres.
Ben de hele middag al bezig om hem te laten verbinden met mijn wifi router.
Dat is eenmalig gelukt, na voeding eraf geweest wil hij niet meer verbinden.
Heb in mijn router een statisch ip adres ingesteld voor de nodemcu.
Denk dat ik ergens een foutje heb gemaakt bij het instellen via http://192.168.4.1/config
Als ik release 14 er overheen zet dan blijven alle instellingen behouden. Zelfs als ik er daarvoor de standaard "AdvancedWebserver"' sketch er op heb gezet.
De "AdvancedWebserver" sketch lukt het wel te verbinden met mijn router overigens.
Is er een manier om de standaard configuratie te resetten naar default? Ik vermoed dat daar het probleem in zit namelijk.
Ja, reset commando lukt zoals je aangeeft (misschien nog een reset button in de webgui toevoegen?) , gevolg van deze reset is dat de nodemcu direct daarna verbind met mijn router!rtenklooster schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 07:04:
Je kan resetten middels het reset commando. Dit kan je via de seriële poort doen, baudrate iets van 115200 zo uit mijn hoofd.
Tot zover gaat dat goed....
Eerste wat ik dan doe is in het "Main Settings" menu Admin Password instellen.
(als ik dat niet doe kan iedereen verbinden met de nodemcu en zo mijn wifi inlog lezen in de configuratie)
Na een reboot wil de nodemcu echter niet meer verbinden met mijn router.
Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien?
Als je settings intypt in de serial console komen dan het juiste ssid en key voorbij? Zal morgen even testen of mijne nog blijft werken na het instellen van een passwd in r15, heb allen een r13 draaien met pass.
Je hebt gelijk dat je WiFi pass zichtbaar is, maar dan moet je wel eerst op het netwerk zitten en het ip hebben van je nodemcu...
Commando settings maakt duidelijk wat er hier gebeurd.rtenklooster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:04:
Wat zie je voorbij komen in de serial console dan? Password moet niet uitmaken wat dat betreft.
Als je settings intypt in de serial console komen dan het juiste ssid en key voorbij? Zal morgen even testen of mijne nog blijft werken na het instellen van een passwd in r15, heb allen een r13 draaien met pass.
Heb een WifiKey ingesteld van totaal 26 karakters. (via ESPEasy.ino)
Op het moment dat ik een Admin Password instel via de webgui en hierna nogmaals settings commando geef zie ik dat het laatste karakter van de WifiKey verdwenen is.
Als ik ook maar iets wijzig in het "Main Settings" gebeurd dit al.
Tijdelijke oplossing via serial ingegeven:
1
2
3
| WifiKey mijntelangewachtwoord1234 Save WifiConnect |
En alles is naar wens ingesteld.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, was helemaal vergetenrtenklooster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 00:04:
Je hebt gelijk dat je WiFi pass zichtbaar is, maar dan moet je wel eerst op het netwerk zitten en het ip hebben van je nodemcu...

[ Voor 9% gewijzigd door WillemJan op 25-08-2015 23:43 ]
Chinezen verkopen nu een kant-en-klare RGB-dimmer via WiFi, op basis van de ESP8266
Directe productlink: http://aliexpress.com/ite...m-output/32301423622.html
Jammer dat hij zo duur is ($10, maar $22 verzendkosten
Natuurlijk kan ik het prima zelf maken, maar als het ding maar $10 was geweest met free shipping dan ga ik daar geen tijd en moeite in steken natuurlijk
[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 26-08-2015 09:19 ]
Inderdaad! Ik heb even gekeken naar de verzendkosten voor Duitsland, dan kan je wel een goedkopere kiezen. Dan ben je met €1,90 klaar met China Air Post en is het wel aantrekkelijk. Misschien een idee om een mail naar die verkoper te sturen om te vragen of het naar Nederland ook met China Air Post kan.ThinkPadd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 09:18:
Natuurlijk kan ik het prima zelf maken, maar als het ding maar $10 was geweest met free shipping dan ga ik daar geen tijd en moeite in steken natuurlijk
Edit: Mail gestuurd aan de verkoper...
[ Voor 3% gewijzigd door Mozart op 26-08-2015 11:39 ]
PSN: PcDCch
[ Voor 10% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-08-2015 11:43 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
yes, of course, i will add "China post Air Mail" shipping method to this product, please wait, maybe one hour later, i will let you know
Dus later even checken en dan kunnen we een bestelling de deur uit doen
Afwachten dus
Thuis even twee bestellen