Pinky-H9 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:38:
[...]
Hmmmmm maffe is dat BV een DHT20 1 sensor is maar 2 waardes geeft.
Zou eigenlijk een soort gelijk iets moeten hebben maar dan voor meerdere 18b20 sensoren
Ik kan niet even makkelijk van ESP Easy afstappen ivm de rest wat eromheen draait.
Natuurlijk simpelste is een dedicated ESP nemen voor alleen die 2 temperaturen en dan dmv scriptje.
Maar ... ik geef het nog niet op

Ga het ook eens bij ESP Easy op het forum posten.
Het kan wel.
Het kan op 2 manieren:
1. in influxdb een Continuous Query gebruiken
Zoiets:
CREATE CONTINUOUS QUERY "TempCVIn" ON "domoticz" BEGIN SELECT mean("value") AS mean_TempCVIn INTO "CQtempCV" FROM "Temperature" WHERE "name"='TempCVIn' GROUP BY time(15s) END
CREATE CONTINUOUS QUERY "TempCVOut" ON "domoticz" BEGIN SELECT mean("value") AS mean_TempCVOut INTO "CQtempCV" FROM "Temperature" WHERE "name"='TempCVOut' GROUP BY time(15s) END
Dan opvragen met:
SELECT ("mean_TempCVIn"),("mean_TempCVOut"), ("mean_TempCVOut")-("mean_TempCVIn") AS delta FROM "domoticz"."autogen"."CQtempCV" WHERE time > now() - 15m
2. in ESP Easy gebruik maken van een dummy device en alleen deze verzenden
Ik heb 2 temp sensoren (Temp1 en Temp2). Maak een rule aan met:
On Temp1#temperature do
TaskValueSet 3,1,[Temp1#temperature]
endon
On Temp2#temperature do
TaskValueSet 3,2,[Temp2#temperature]
endon
(3 is de Task van de dummy device in device overzicht)
(zie ook
hier)
Deze vult dus de 2 waarden van de dummy device.
Maak een dummy device SENSOR_TYPE_DUAL aan met de in de value box 1: T1 en in 2: T2
Send to controller aan. Bij de 2 sensoren zet je die uit.
Vervolgens in de controller (naar indluxdb) in de http body:
Temp,name=TempCV %vname1%=%val1%,%vname2%=%val2%
Nu worden ze gelijktijdig naar influxdb geschreven in dezelfde measurement.
Vergelijkbaar met CQ methode.
Sensoren heb ik op 5 sec update staan en de dummy device op 15 sec. Hangt af van je toepassing.
Ik gebruik HTTP Advanced voor influxdb en geen UDP. Maar dat zal wel vergelijkbaar werken.