Ik denk dat je verkeerde verwachtingen hebt van de ESP32. De ESP32 valt in dezelfde categorie als de Arduino en ESP8266. Als je een linux distro wilt dan kom je uit bij een Raspberry pi, Orange pi, C.H.I.P. etc.geerttttt schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 18:12:
Maar wat is nu effectief het voordeel van de 32 dan? Ik had verwacht dat er een soort linux distrotje op zou gaan draaien...
Nee dat maakt niet uit. Wel ben ik groot voorstander om deze firmware op de Sonoff te flashen. Je kunt eventueel ook nog kijken naar een Sonoff Touch, dan kan die in plaats doen van een schakelaar.imdos schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:07:
Damn, wat een mooi product.
Maakt het nog heel veel uit welke sonoff je koopt? Men zegt dat goedkoop duurkoop is, maar ik zie totaal geen verschil tussen de plaatjes op Ali. Uiteraard wil ik wel de tasmota of espeasy flash doen!
Ik heb deze nu op het oog, de single met 10A, en die doet minder dan 6€. Ik heb namelijk enkel nog gewone spaarlampen en led lampen(zonder dimmer), dan moet dit toch gewoon kunnen, of zal ik voor de zekerheid wel de 16A versie zoeken. en dit is echt wel stukken goedkoper dan z-wave.
Ik ben bang dat het trouwens wel overal de dual zal moeten worden als ik ze in de centraal dozen parallel zet om de gewone fysieke knoppen nog te behouden. Achter de schakelaar passen ze namelijk nooit en ik denk eigenlijk dat ik enkele armaturen moet misbruiken. De vrouw en kids snappen dat hobbyen natuurlijk niet als het nog een work in progress is, maar die moeten wel het licht kunnen schakelen.
Het is ook meer voor het alarm bijvoorbeeld handig.
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota
[ Voor 60% gewijzigd door Lennyz op 15-05-2017 09:18 ]