costo schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 13:15:
[...]
Je hebt toch de versie zonder die RF_module neem ik aan ?
En weet je zeker dat het flashen is gelukt ?
Bij de versie zonder de RF_module moet je op de zwarte knop drukken voordat de spanning erop gaat om de sonoff in de flashmode te zetten.
De versie met de RF_module kun je niet zo makkelijk in flashmode krijgen.
Als je flashed vanuit de Arduino IDE (Board:Generic ESP. Flashsize: 512k SPIFFS 64k) dan zie je in de monitor gelijk wat er fout gaat, met een binfile flashen kun je wel eens een foutmelding krijgen die niet echt duidelijk is.
Jawel , de board Rev v1.0
ik krijg geen fouten, laatste kreten die ik zie als ik het met de windows esp-tool flash.cmd met poort, 1024 en 78 als parameters doe zijn:
starting app without reboot
espcomm_send_command: sending command header
espcomm_send_command: sending command payload
espcomm_send_command: receiving 2 bytes of data
closing bootloader
flush start
setting serial port timeouts to 1 ms
setting serial port timeouts to 1000 ms
flush complete
Press any key to continue ...
Met knop ingedrukt power eropgezet om in flashmode te komen, dan zie je ook een korte bliep aan data op de Ftdi en hoor je de gong van een verbinding even in windhoos
Daar ben ik nog niet aan toegekomen, heb eenmaal in putty leesbaar gehad bij een cold reboot direct n aeen flash dat de rst cause 4 was en bootmode 3,0 meen ik, dat bleef in een infinite loop doorgaan .
Heb vrij veel zitten lezen, een extra C over t supplydeel heen maakte geen verschil, extern gevoed met 3,3 tot 3,5 volt (max 2 amp) idem, 2 droge battterijen leverde ook geen verschil op.
edit, quoten was rommetje, dan maar zo
[
Voor 31% gewijzigd door
pwassink op 04-03-2016 14:51
]