Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:33

RobertowNL

For your gear!

Direct 5.1 zou fijn zijn. Blijf er overigens bij dat Giz wel erg aan het ''zeuren'' is over die ROM.
Jiayu is er echt wel mee bezig maar heeft gewoon tijd nodig om een goede/stabiele ROM neer te zetten, heb liever direct een goede ROM dan allerlij bugs, wat mij betreft brengen ze hem om die reden pas uit in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

hm jammer , geen usb audio met de rom die dr bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Laatst online: 20-10 09:51
Klopt wel RobertowNL, maar laten we ook niet vergeten dat Android 5 ook al uit is sinds oktober/november. Het blijft apart dat Jiayu toch eerst met 4.4.4 is gekomen (ondanks iedereen die hem heeft gekocht zicht daar bewust van was).

Alle bugs eruit halen is toch onbegonnen werk, er zullen altijd wel bugs boven water komen. Uiteindelijk moet je toch zeggen "goed is goed genoeg" en niet meteen perfectie willen nastreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Audiowaste schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:49:
Klopt wel RobertowNL, maar laten we ook niet vergeten dat Android 5 ook al uit is sinds oktober/november. Het blijft apart dat Jiayu toch eerst met 4.4.4 is gekomen (ondanks iedereen die hem heeft gekocht zicht daar bewust van was).

Alle bugs eruit halen is toch onbegonnen werk, er zullen altijd wel bugs boven water komen. Uiteindelijk moet je toch zeggen "goed is goed genoeg" en niet meteen perfectie willen nastreven.
Mediatek heeft de sources nog niet zo lang vrijgegeven, fabrikanten zijn ook daar van afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik dacht dat deze toch al langer geleden was vrij gegeven. Anyway, ik ben gewoon heel erg tevreden met mijn Jiayu ondanks deze nog op 4.4.4 zit. 5.1 is gewoon een nice-to have geen must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-10 21:04
Audiowaste schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:16:
Ik dacht dat deze toch al langer geleden was vrij gegeven. Anyway, ik ben gewoon heel erg tevreden met mijn Jiayu ondanks deze nog op 4.4.4 zit. 5.1 is gewoon een nice-to have geen must-have.
Compleet mee eens. Ik mis niks op mijn mobiel. En de malware lijkt nu ook compleet verwijderd. In het verleden heb ik heel veel custom roms geflashed op mijn Galaxy S1, maar toen ging de ontwikkeling van Android ook hard. Maar de meest nuttige functionaliteiten zitten al in 4.4.4. Ook voor mij is 5.1 een nice-to-have, als ik die sowieso al zou flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Audiowaste schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:16:
Source van 4.4.4 was vrij maar 5.0 pas sinds kort of wellicht nog niet eens (bakken mensen/bedrijven zelf wat). Mediatek is helaas nooit zo snel met dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:38
Even een ander vraagje in afwachting van de postbode;
zijn de navigatie-/hardkeys ook aan te passen qua functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
ASW1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:58:
Even een ander vraagje in afwachting van de postbode;
zijn de navigatie-/hardkeys ook aan te passen qua functie?
De tweede hit in google stuurde mij hier naartoe: http://boards.openpandora...ap-android-hardware-keys/

Beetje zelf modden en kijken of je het voor elkaar krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
KoffieAnanas schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:14:
Beetje zelf modden en kijken of je het voor elkaar krijgt. :)
Laat ik mijn vraag herformuleren:
Is het in de standaardrom of met een exposed module eenvoudig aanpasbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik zit vast met het installeren van de ROM. Ik heb bij needrom rom4 gedownload, aangezien de meeste mensen dat hier doen.

Vervolgens heb ik de instructies gevolgd op de download pagina. Flashtool downloaden, wat settings doen, scatter selecteren, en dan ... sowieso weet ik nu niet of ik hem op "Download" of op "Firmware upgrade" moet zetten. Het laatste lijkt mij.

Dan druk ik op download waardoor alles grijs wordt. Telefoon staat uit, nu doe ik de USB kabel erin.

De eerste keer zei Windows 8 dat hij bezig was om drivers te installeren. Er was een icoon op mijn taakbalk. Ondertussen was ik nog wat verder aan het googlen, dit ding op mijn taakbalk is weg. Flashtool doet verder niet, er staat ook 0 B/s en 0 B, dus hij heeft niks weg geschreven. De telefoon is vervolgens aan het laden zie ik op mijn scherm.

Hierna heb ik op een andere needrom pagina drivers gedownload en geïnstalleerd, maar dit haalt ook niks uit.

Wat doe ik verkeerd?

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
fvandenreek schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:07:
Misschien is het wat om te posten welke roms deze ongewenste software installeren
Ik ben hier zelf wel erg nieuwsgierig naar gezien dat er 2 voor me onderweg zijn.
Wellicht dat iedereen deze post wil copy pasten en aanvullen met de benodigde info.

Schone Rom;

Vervuilde Roms;
S3SW 20150314-141844
20150213-171816

Opmerkingen roms;
S3SW 20150213-171816 (schakelt in sommige gevallen slecht tussen 3g en 4 g)
20150114-141844 (schakelt soms slecht tussen 3 g en 4 g)
ROM S3SW20150314-141844 (slechts 1 sim werkend, na keuze sim)
Ik heb mijn toestel dan maar gewiped en rom 4 geïnstalleerd. Deze is clean en vrij minimaal qua apps.
Draai nu ROM4: S3S-2015-05-07-083407 op mijn 3Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
1. Ja, je moet hem op Firmware Upgrade zetten.
2. Dit ligt toch echt aan je drivers die niet of niet allemaal zijn geïnstalleerd. Even Googlen op Jiayu S3 drivers en eventueel een andere USB poort proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Rolandow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:46:
Het zal wel weer aan mij liggen, maar ik zit vast met het installeren van de ROM. Ik heb bij needrom rom4 gedownload, aangezien de meeste mensen dat hier doen.

Vervolgens heb ik de instructies gevolgd op de download pagina. Flashtool downloaden, wat settings doen, scatter selecteren, en dan ... sowieso weet ik nu niet of ik hem op "Download" of op "Firmware upgrade" moet zetten. Het laatste lijkt mij.

Dan druk ik op download waardoor alles grijs wordt. Telefoon staat uit, nu doe ik de USB kabel erin.

De eerste keer zei Windows 8 dat hij bezig was om drivers te installeren. Er was een icoon op mijn taakbalk. Ondertussen was ik nog wat verder aan het googlen, dit ding op mijn taakbalk is weg. Flashtool doet verder niet, er staat ook 0 B/s en 0 B, dus hij heeft niks weg geschreven. De telefoon is vervolgens aan het laden zie ik op mijn scherm.

Hierna heb ik op een andere needrom pagina drivers gedownload en geïnstalleerd, maar dit haalt ook niks uit.

Wat doe ik verkeerd?
S3S-2015-05-07-083407 geïnstalleerd zonder flash tool via recovery.

ZIP file gedownload: http://www.needrom.com/do.../comment-page-7/#comments
https://drive.google.com/...WV4WlJ3eTQ5ak0/view?pli=1
En op SD kaart in de root geplaatst.
App Rashr geïnstalleerd:
Google Play: [ROOT] Rashr - Flash Tool
Neem een back up als je wilt
Daarna reboot in recovery, toestel wipen (niet rebooten, maar back kiezen), dan installeren en zip file kiezen.
Vervolgens taal aanpassen want in het Russisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Voor Flashtool heb je de juiste preloaddrivers nodig. Zoek er eens op in dit topic.
Overigens is dat met W8 wat lastiger, want driver signing moet worden uitgezet, hetgeen wat meer werk is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Heb eens een batterij test gedaan (58% geladen) voor de geïnteresseerden:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/89v56vk9l/Screenshot_2015_05_21_09_05_02.png
adult image
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/wp3d7xj6h/Screenshot_2015_05_21_09_05_31.png
free upload pictures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:13
^^ Ik vermoed hoe lager de score hoe beter? Snap niet echt wat je wilt aantonen met bovenstaande pics dus graag een beetje uitleg.

Hoe zit het trouwens met het opnemen van video's bij dit toestel. Ik hoor/lees in verschillende oudere reviews (van februari/maart) dat dit redelijk rampzalig was. Is dat ondertussen al aangepakt in de nieuwere ROM's?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Okay bedankt.. Ik ga het nog eens proberen met jullie tips. Ik werk ook op os x dus dat kan ik thuis pas weer doen.

Ik vroeg me af: zijn er niet zulke tools op os x of linux? Met dit soort dingen vind ik dat vaak toch wat stabieler overkomen dan Windows. Heb je ook geen gezeur met driver signing enzo lijkt me. Er zullen toch wel heel wat developers op linux werken denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
eYaTed schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:18:
[...]

S3S-2015-05-07-083407 geïnstalleerd zonder flash tool via recovery.
Waarom heb je de S3S geinstalleerd als ik vragen mag?

Deze is namelijk wel steeds recenter, maar ik lees hier dat dit malware bevat en niet europees is. Geen gapps dus. Gevoelsmatig heb ik liever de nieuwste (misschien zelfs die S3Sn?), maar als ik het forum hier doorlees neemt iedereen de ROM4 van 2015-03-14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Rolandow schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:34:
[...]

Waarom heb je de S3S geinstalleerd als ik vragen mag?

Deze is namelijk wel steeds recenter, maar ik lees hier dat dit malware bevat en niet europees is. Geen gapps dus. Gevoelsmatig heb ik liever de nieuwste (misschien zelfs die S3Sn?), maar als ik het forum hier doorlees neemt iedereen de ROM4 van 2015-03-14.
ROM4: S3S-2015.05.07 (Recovery ZIP with GAPPs from 4PDA)
Daar zit geen "malware" in, volgens mij verkeerd gelezen.
Heb er een klein video van gemaakt: https://youtu.be/vRQKZ9t8SAI

S3Sn for testing only, met nieuwe UI maar vertaal fouten.

Volgens mij kan je ook recoveren met de zip van ROM 4 – S3SW 20150314-141844 en hoef je je pc niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik ben door gepruts met roms mijn imei in de telefoon kwijtgeraakt, weet iemand hoe ik dat er weer in kan krijgen?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Je hebt geen backup gemaakt van je EFS folder ben ik bang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
metoo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:57:
Ik ben door gepruts met roms mijn imei in de telefoon kwijtgeraakt, weet iemand hoe ik dat er weer in kan krijgen?
Weet je wel je IMEI? Misschien werkt dit?
http://forum.xda-develope...p?p=15487875&postcount=23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
metoo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:57:
IMEI kan je aan de binnenkant vinden.
Vervolgens in Engineer mode: Google Play: MTK Engineering Mode

By entering this you will enter 'Engineer Mode' of the device.
Note : "False command in engineer mode can cause damage
2. In engineer mode go to CDS Information --> vind je bij MTK Settings - connectivity
3. Click on Radio Information
4. Select Phone 1 for Ist imei (Phone 2 for IInd imei)
5. At the top on command section type EGMR=1,7,"IMEI" after AT+
type 15 digit valid 1st imei number within quote " as shown
here : AT+EGMR=1,7,"1XXXXXXXXXXXXX15"
6. Hit send command
7.] For 2nd imei number type after AT+EGMR=1,10,"IMEI_2" (put your 15 digit 2nd imei number in place of "IMEI_2"
8. Hit send command
9. Reboot

(Commando's zelf niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Ik kan met root file explorer en ES file explorer mijn EFS map helemaal niet vinden. Die zou toch in / moeten staan gewoon?

Ook EFS Backup app gedownload, maar die maakt wel een folder aan om de backup weg te schrijven, maar die is vervolgens leeg.

Ik kan echter wel gewoon de IMEI van mijn telefoon opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
heel veel dank voor de antwoorden, ga er mee bezig, laat het resultaat weten, het imeinr staat op het doosje heb ik gezien.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Rolandow schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:25:
Ik kan met root file explorer en ES file explorer mijn EFS map helemaal niet vinden. Die zou toch in / moeten staan gewoon?

Ook EFS Backup app gedownload, maar die maakt wel een folder aan om de backup weg te schrijven, maar die is vervolgens leeg.

Ik kan echter wel gewoon de IMEI van mijn telefoon opvragen.
Zit de imei niet in data/nvram/md/nvram/nvd_imei/mpob_001 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
eYaTed schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:21:
[...]

IMEI kan je aan de binnenkant vinden.
Vervolgens in Engineer mode: Google Play: MTK Engineering Mode

By entering this you will enter 'Engineer Mode' of the device.
Note : "False command in engineer mode can cause damage
2. In engineer mode go to CDS Information --> vind je bij MTK Settings - connectivity
3. Click on Radio Information
4. Select Phone 1 for Ist imei (Phone 2 for IInd imei)
5. At the top on command section type EGMR=1,7,"IMEI" after AT+
type 15 digit valid 1st imei number within quote " as shown
here : AT+EGMR=1,7,"1XXXXXXXXXXXXX15"
6. Hit send command
7.] For 2nd imei number type after AT+EGMR=1,10,"IMEI_2" (put your 15 digit 2nd imei number in place of "IMEI_2"
8. Hit send command
9. Reboot

(Commando's zelf niet getest)
6. Hit send command (This command is not allowed in user build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07-2021
gebruik een spatie tussen AT en het plus teken zo AT + moest ik wel doen als het goed is krijg je deze melding " AT command is mSent"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metoo
bertieX schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:19:
gebruik een spatie tussen AT en het plus teken zo AT + moest ik wel doen als het goed is krijg je deze melding " AT command is mSent"
Dat was bingo!!!!

het commando AT+ staat er al in als je dat met de gegevens aanvul gaat het dus niet? met de spatie AT + aangebracht werkt het. Fantastisch.
Helemaal te gek.
Heel erg veel dank voor jullie.
Rowlando en eYaTed bedankt voor de heldere duidelijke uitleg, ben een noob met dit spul, misschien ook door de leeftijd (65) wat moeilijk te begrijpen allemaal, wel een stijle leercurve zo.

Had de telefoon binnengekregen met 2014-03-14 er op, werkte alles prima, via de update functie van de telefoon 2014-05-07 er op, toen werkte google play etc niet meer, steeds storende meldingen dat de telefoon niet ondersteund werd.
volgens beschrijving eerder in dit forum (bastiaan?) geprobeerd gaps er op te krijgen, lukte mij niet, veel geklooit, op een gegeven moment had ik er TWM? recovery er op staan alleen geen software meer, bleef rebooten, ook bezig gegaan met SPflashtool op linux, maar kreeg geen verbinding met de telefoon.
Uiteindelijk oude laptop met windows van de buurvrouw geregeld, kreeg ook geen verbinding, ergens usb drivers gevonden, was het ook nog niet, kwam er toen achter dat de oude W7 64bits was, dus voor MTK 64 bits usb drivers er op en toen werkte SPflash ineens en stond de 2014-03-14 er weer op, maar was het imei nr er niet meer. tot zover dit succesverhaal hoe je uren aan tijd kunt verbranden en een telefoon kunt bricken.

Maar ben zeer tevreden over de telefoon, vind het een fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Largamelion schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:27:
^^ Ik vermoed hoe lager de score hoe beter? Snap niet echt wat je wilt aantonen met bovenstaande pics dus graag een beetje uitleg.
Eigenlijk zoals andere Antutu tests, hoe meer, hoe beter.
Maar ik zal dat nog wel eens uitvoeren met een gecalibreerde batterij en 100% geladen (Die test duurt dan een paar uren!). Want juist onder de Nexus 5? Heb ik daar vragen bij. Nu ja hoeveel voeren een batterij test uit? Meesten doen enkel een Antutu benchmark. Ook al zeggen die benchmarks/test niet zo veel.

Toestel gaat wel 1 a 2 dagen mee naargelang het gebruik.
Hoe zit het trouwens met het opnemen van video's bij dit toestel. Ik hoor/lees in verschillende oudere reviews (van februari/maart) dat dit redelijk rampzalig was. Is dat ondertussen al aangepakt in de nieuwere ROM's?
Edit: maak wel nieuwe videos

[ Voor 32% gewijzigd door eYaTed op 22-05-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
eYaTed schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:22:
[...]

Zit de imei niet in data/nvram/md/nvram/nvd_imei/mpob_001 ?
Die heb ik wel inderdaad. Van die map dan maar een backup maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
eYaTed schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:03:
[...]
Eigenlijk zoals andere Antutu tests, hoe meer, hoe beter.
Maar ik zal dat nog wel eens uitvoeren met een gecalibreerde batterij en 100% geladen (Die test duurt dan een paar uren!). Want juist onder de Nexus 5? Heb ik daar vragen bij. Nu ja hoeveel voeren een batterij test uit? Meesten doen enkel een Antutu benchmark. Ook al zeggen die benchmarks/test niet zo veel.

Toestel gaat wel 1 a 2 dagen mee naargelang het gebruik.
Wow, gewoon overheen gelezen dat het een batterij test was lol, was me aan het blind staren op die 'testing browser'. Goe bezig ...

Bedankt voor de filmpjes, zal ik vanavond eens op m'n gemak bekijken want zit momenteel nog op m'n werk en hier is Youtube geblokkeerd :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]
Oordeel zelf:
- rom ROM4: S3S-2015-05-07-083407
- geen instellingen gewijzigd van de apps
- verschillende apps getest
- ongeveer allemaal 26-27 seconden
Hmm, veel beeldstabilisatie zit er duidelijk niet in... of was je op kasseien aan het rijden ofzo :). Vind het nogal moeilijk te beoordelen. Eerste filmpje zou HD moeten zijn maar ik kan op Youtube maar tot 360p gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Oordeel zelf:
- rom ROM4: S3S-2015-05-07-083407
- geen instellingen gewijzigd van de apps
- verschillende apps getest
- ongeveer allemaal 26-27 seconden
(hopelijk de juiste app bij de juiste vid )
....
Ik kan de filmpjes helaas niet zien, aangezien ze privé zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Largamelion schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:10:
[...]
Hmm, veel beeldstabilisatie zit er duidelijk niet in... of was je op kasseien aan het rijden ofzo :). Vind het nogal moeilijk te beoordelen. Eerste filmpje zou HD moeten zijn maar ik kan op Youtube maar tot 360p gaan.
Offtopic:
De erbarmelijke staat van de Belgische wegen. Vraag me soms af waar die 25000 euro plus de verkeersbelasting enzovoort dat 'Vadertje Staat' van mij krijgt naartoe gaan...
Audiowaste schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:20:
[...]

Ik kan de filmpjes helaas niet zien, aangezien ze privé zijn.
Ik maak er wel nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
KoffieAnanas schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:09:
Ik lijk de boosdoener gevonden te hebben, door een hint die ik gevonden heb elders op internet, zie link hieronder. Ik heb de app genaamd 'father.rickety.ordinaire.suspiciousness' verwijderd met Titanium backup. Sindsdien is mijn vinkje van unkown sources uit gebleven, terwijl het vinkje anders altijd na maximaal een halve dag weer aanstond. Uiteraard nog even aanzien de komende dagen, maar het verwijderen van deze verdachte app heeft in ieder geval niet tot problemen geleid op mijn mobiel. Je kan de app dus veilig verwijderen.

Zie ook: http://www.ez-pg.com/warn...to-detect-and-remove.html
Ik heb hem ook maar verwijderd. Er werden geen rare apps geïnstalleerd, maar 'onbekende bronnen' stond wel elke keer weer aan na uitzetten. Ook sprong vandaag ineens mijn data van de ene naar de andere sim zonder dat ik erom had gevraagd. Gelukkig maar 11MB doorheen gegaan, maar had duur kunnen worden aangezien ik geen databundel op m'n tweede sim heb. Ik zal in de gaten houden of er nu geen rare dingen meer gebeuren. (0205 ROM overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Audiowaste:
[...]
ROM4: S3S-2015-05-07-083407
stock app
geen instellingen gewijzigd, qualiteit stond op 'fijn'

Youtube vid 1 - Dropbox vid 1

Youtube vid 2 - Dropbox vid 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ELFONZ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-12-2020
Hallo, ik heb hem in bestelling staan. Vraagje: ik zie hele discussies gaan over flashen en ROM updates. Kun je niet gewoon met wireless update de laatse firmware erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
eYaTed schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 14:45:
ROM4: S3S-2015-05-07-083407
stock app
geen instellingen gewijzigd, qualiteit stond op 'fijn'

Youtube vid 1 - Dropbox vid 1

Youtube vid 2 - Dropbox vid 2
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, denk jij dat de filmpjes beter zijn door deze rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo, ik heb hem in bestelling staan. Vraagje: ik zie hele discussies gaan over flashen en ROM updates. Kun je niet gewoon met wireless update de laatse firmware erop zetten?
De updates komen gewoon OTA, maar sommigen hebben de pech een ROM met 'malware' te ontvangen. Zij flashen dan een andere, schone ROM.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:17
Ik ben van plan om hem hier te kopen, iemand een idee of dit een goede verkoper is?

Laat het me aub weten,

mvg

http://www.aliexpress.com...2114.32010308.4.29.uj3z1E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
  • Laatst online: 18-08 16:01
Afgelopen vrijdag de Jiayu s3 16Gb binnen gekregen.
Model number JY-S3
Wel met een internationale rom
S3W 20150325-102656.
Is dit de allernieuwste want OTA zegt van wel maar bij Needrom is er een ander met een hoger nummer , had deze geflasht maar de OTA zette de bovengenoemde weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
supayoshi schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:10:
Ik ben van plan om hem hier te kopen, iemand een idee of dit een goede verkoper is?

Laat het me aub weten,

mvg

Feedback ziet er ok uit, maar nog niet zoveel stuks verkocht. Deze werd aangeraden in het Chinese phones topic, ik denk dat ik hem ook daar ga bestellen. Al 187 stuks verkocht en geen enkele keer slechte feedback. Je krijgt er ook een silicone case bij en screenprotector, maar dat krijg je wel bij de meeste. Voordeel hier is vooral dat je met DHL garantie hebt om geen extra douanekosten te moeten betalen en je hebt hem bovendien een pak sneller ook. Ik kan alleen niet kiezen tussen de panda (wit met zwart) of de volledige zwarte 8)7.

Nog even over de phone zelf... ik zie in meerdere reviews dat het scherm nogal snel krast dus wordt er sterk getwijfeld dat het effectief Gorilla Glass 3 is. Iemand hier al ervaring mee? Ik doe er sowieso de screen protector op maar denk er ook aan om zo'n tempered glass te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Largamelion schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:48:
[...]
Nog even over de phone zelf... ik zie in meerdere reviews dat het scherm nogal snel krast dus wordt er sterk getwijfeld dat het effectief Gorilla Glass 3 is. Iemand hier al ervaring mee? Ik doe er sowieso de screen protector op maar denk er ook aan om zo'n tempered glass te bestellen.
Ik gebruik geen screenprotector en heb alleen siliconen hoesje. Elke dag in mijn broekzak, geen krasje te zien! +/- 2 maanden!

Laat het me aub weten,

mvg

Daar is een appart topic voor :> [Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic

[ Voor 32% gewijzigd door DiMacho op 23-05-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mijn ervaring is dat het glas wel snel krast.
Ik heb hem een tijdje zonder case en screenprotector gebruikt en heb er toch een paar krasjes op zitten. Weliswaar hele kleine die je nauwelijks ziet, maar ik heb toch uiteindelijk een screenprotector erop gedaan.
Sinds kort heb ik er een tempered glass screenprotector op zitten en dat kan ik je aanraden. Het voelt als echt glas en voelt een heel stuk beter en werkt prettiger.
Tevens een siliconen case en een flipcase besteld, dus de phone is nu optimaal beschermd.
Zowel siliconencase, flipcase en screenprotector zijn origineel van Jiayu. Besteld bij Geekbuying zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik raad ook de combinatie siliconen case en tempered glass aan, bevalt me goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic, maar welk tempered glass raden jullie aan? En waar kan ik het halen?

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mooi, ik ga proberen om er zo een tempered glass protector bij te bestellen dan. Je hebt ze al op Aliexpress voor een goeie 4€ maar mss vind je ze ook wel op Ebay vanuit Europa, straks even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobstaa schreef op zondag 24 mei 2015 @ 11:12:
Misschien een beetje offtopic, maar welk tempered glass raden jullie aan? En waar kan ik het halen?
Gewoon de originele van Jiayu.
Kun je o.a. op Geekbuying bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
Hebben jullie ook al tips m.b.t. roms voor de jiayu s3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://file.ejiayu.com/attachment/forum/201505/22/222442jrf2ufu34mor3wh2.jpg
Het begint nu wel erg dichtbij te komen, mag inmiddels ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relativity
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-10 19:16
Lollipop :D ben beniewd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 22:18

Nikeo

Jawelles

Ik heb de 3gb versie nu enkele dagen. Ik heb besteld via pandawill en ik heb het laten versturen met Singapore Post. Zoals verwacht kwam het toestel dan ook zonder douanekosten binnen. Met de huidige koers betaalde ik 183 euro voor een silecone hoesje, glass protector en shipping met Singapore post.

Dingen die me opvallen:
+ Bloedsnel!
+ Bizarre prijs prestatie verhouding
+ Prima scherm
+ Uitstekende GPS
+ Prima accuduur
- Camera is matig/slecht
- Melding van het tweede simkaart slot dat er geen simkaart is aangesloten (heb ik niet, melding komt zo nu en dan terug)
- USB poort lijkt breekbaar

Verandert een nieuwe rom iets aan mijn bovenste twee negatieve punten? (en waarom kan die geen nieuwe roms vinden via de OTA?) Verder ben ik uitermate tevreden over het toestel. Het enige dat nog moet wennen is het formaat. En

[ Voor 11% gewijzigd door Nikeo op 25-05-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Wat bedoel je met
Nikeo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 14:48:
Gezeur om de tweede sim-kaart
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-10 22:18

Nikeo

Jawelles

Sorry, dat is natuurlijk niet duidelijk 8)7 Ik heb maar 1 sim kaart en het toestel geeft zo nu en dan een melding dat er geen tweede simkaart is aangesloten. Wat klopt. Maar ik kan nergens het tweede sim slot uitschakelen (of ik kijk er over heen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Nikeo schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:19:
het toestel geeft zo nu en dan een melding dat er geen tweede simkaart is aangesloten. Wat klopt.
Ah, okee. (ik wacht nog tot de mijne bezorgd wordt)
Kun je er niet een tweede simkaartje (gratis van lycamobile o.i.d. uit de belwinkel) in doen?
Maar dan krijg je misschien weer de vraag welke sim je gebruiken wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dat kan je instellen. Dan vraagt hij dat niet meer.
De simkaart melding kan je overigens uitzetten met een grafitybox plugin.

Camera matig kan ik mij niet echt in vinden. Prima camera op het filmen na, kan altijd beter natuurlijk maar schiet er toch best redelijke plaatjes mee.

[ Voor 16% gewijzigd door RobertowNL op 25-05-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
[...]
Feedback ziet er ok uit, maar nog niet zoveel stuks verkocht. Deze werd aangeraden in het Chinese phones topic, ik denk dat ik hem ook daar ga bestellen. Al 187 stuks verkocht en geen enkele keer slechte feedback. Je krijgt er ook een silicone case bij en screenprotector, maar dat krijg je wel bij de meeste. Voordeel hier is vooral dat je met DHL garantie hebt om geen extra douanekosten te moeten betalen en je hebt hem bovendien een pak sneller ook. Ik kan alleen niet kiezen tussen de panda (wit met zwart) of de volledige zwarte 8)7.
Blijkbaar is de Panda versie gewoon de zwarte met een extra witte back cover erbij (wel zonder NFC). Op zich gebruik ik toch geen NFC en een 2e back cover lijkt me wel handig als backup, kost ook maar 5,5€ extra. Mailtje gestuurd of alles in stock is en indien ja bestel ik hem morgen :).

Benieuwd wanneer we echt Lollipop gaan zien of er direct een internationale versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Team force is bezig met 5.0 en Jiayu werkt aan 5.1 dus we gaan vast en zeker binnenkort een update zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 16:44

Dr.Roelski

Walk on ....

Zaterdag 3GB versie besteld... ben benieuwd!
Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het (al of niet) gorilla glas. Lees hier wisselende verhalen en ook op youtube hoor ik wisselende dingen. Krijg de indruk dat de 3GB wel gorilla glas zou hebben en de 2GB niet, maar dat kan aan de revieuwer liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het me aub weten,

mvg

Hi,

Ik heb de mijne S3 3gb bij Pandawill besteld ik was en ben er zeer tevreden over hoe zij dat hebben afgehandeld! voor toen $204,- en ze zijn daar nu $199,89 dus daar goedkoper nu dan jou link aangeeft.

Ik kreeg er 2 gifts bij 1 silicon case (wel lelijk wit) en 1 tempered glass de orginele van Jiayu en wat ik belangrijk vind met een westerse ROM met play-store er op dus helemaal geen Chinese apps of crap!

Ik vind ook dat ze een hele goede klanten service hebben,voor Chinese begrippen dan. Je kan het uitproberen, ga chatten met ze en vraag bv welken gifts je kan krijgen!

Zooo dit het klinkt echt als reclame maar zo bedoel ik het echt niet! suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat het me aub weten,

mvg

Ik zie nu trouwens dat er een verschil zit tussen de koptekst (3gb) en de beschrijving (2gb) van jou link vind ik altijd vreemd, geeft mij het gevoel van welke zou ik gaan krijgen?

Ik zie dat dit moet lopen via [Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic. sorry voor dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
ASW1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:09:
[...]

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, denk jij dat de filmpjes beter zijn door deze rom?
Volgens mij niet, ik denk dat ze niets hebben aangepast aan de instellingen.
Het hangt af wat je gaat filmen, snelle - of trage beelden, veel- of weinig details, enz.
Persoonlijk film ik zelden iets.

Als je geïnteresseerd bent, kan je een smartlens overwegen bv: http://bit.ly/1BmVfBb
Zelf nooit getest. De QX100 was goed maar traag. Hopelijk is dat beter geworden bij de nieuwe lenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Damn, de Panda versie (witte achterkant, zwarte voorkant) is niet meer beschikbaar. Iemand die deze heeft en mij kan zeggen waar hij die besteld heeft? Desnoods via PM. De nieuwe witte versie is blijkbaar volledig wit (ook de voorkant) en daar ben ik geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Largamelion schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:15:
Damn, de Panda versie (witte achterkant, zwarte voorkant) is niet meer beschikbaar. Iemand die deze heeft en mij kan zeggen waar hij die besteld heeft? Desnoods via PM. De nieuwe witte versie is blijkbaar volledig wit (ook de voorkant) en daar ben ik geen fan van.
Gewoon de zwarte bestellen en de witte achterkant er los bij voor enkele euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:18:
[...]

Gewoon de zwarte bestellen en de witte achterkant er los bij voor enkele euro's.
Yep. Ik heb bij Banggood een grijze achterkant gescoord en heb de witte als reserve gehouden. Ze hebben ook een witte of zwarte natuurlijk.
Kost iets van 8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-02-2022
Hi Guys,

Ik krijg geen flitsmeister op mijn Jiayu S3 3GB, hebben meer mensen dit probleem, ik krijg de opmerking dat de versie niet compatibel is met mijn toestel, raar. ik heb ook een wat oudere apk proberen te installeren maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hier werkt het goed. Geen problemen met flitsmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Marouane007 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:29:
Hi Guys,

Ik krijg geen flitsmeister op mijn Jiayu S3 3GB, hebben meer mensen dit probleem, ik krijg de opmerking dat de versie niet compatibel is met mijn toestel, raar. ik heb ook een wat oudere apk proberen te installeren maar helaas
Cache en data wissen, rebooten en opnieuw proberen.
Instellingen > Apps > Google Play Store > Gegevens/Cache wissen.

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/tcoawxui7/Capture.png

[ Voor 5% gewijzigd door eYaTed op 26-05-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet een probleem gemerkt met mijn toestel.
Alhoewel mijn wifi afstaat, verbruikt hij toch nog 29% van de totaal verbruikte lading en zie ik in mijn batterijgrafiek het balkje volledig blauw staan.
Iemand daar ook last van?

Trouwens nog altijd +/- 2-3 maal per dag last van een lockscreenfreeze.
Dat die nieuwe ROM maar gauw komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:12:
Ik heb zonet een probleem gemerkt met mijn toestel.
Alhoewel mijn wifi afstaat, verbruikt hij toch nog 29% van de totaal verbruikte lading en zie ik in mijn batterijgrafiek het balkje volledig blauw staan.
Iemand daar ook last van?

Trouwens nog altijd +/- 2-3 maal per dag last van een lockscreenfreeze.
Dat die nieuwe ROM maar gauw komt.
Ben eigenlijk niet zeker dat het een invloed heeft op de batterij als je wifi inderdaad af staat. Ik denk eerder een bug in de statistieken in de ROM.
Maar:
Check of bij wifi bij geavanceerd de optie "Scannen altijd beschikbaar" uitgevinkt is?
Check ook of wifi behouden in slaapstand op "nooit" staat?

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/xverm7f4h/Screenshot_2015_05_26_17_30_29.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
[, quote]eYaTed schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:05:
[...]

[afbeelding]
[/quote]

Bedankt voor je tip, heeft alleen niets bij mij uitgehaald. :(

Krijg in de playstore de melding: je apparaat is niet compatibel met deze versie, iemand nog ideeën...
eYaTed schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:05:
[...]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
@Marouane007

Probeer:
gegevens verwijderen Google Play store
updates verwijderen bij Google Play store
stop service Google services framework en gegevens wissen (bij alle apps)
daarna rebooten

Je kan ook de build.prop wijzigen in een ander device.
Maar mijn prop duidt
ro.product.model=JY-S3
ro.product.manufacturer=JYT

Anders ROM herinstalleren?

Weinig info ook.
Welke Rom, versie?
Iets gewijzigd aan de instellingen van je telefoon?
Sinds wanneer?
Andere apps ook incompatibel of enkel deze?
Een of andere privacy app?
... enzovoort
(probeer maar mee te denken)

Flitsmeister heeft volgende machtigingen. Een bepaalde instelling geblokkeerd?

De app heeft toegang tot:
In-app-aankopen

geschatte locatie (netwerkgebaseerd)
precieze locatie (GPS- en netwerkgebaseerd)

Foto's/media/bestanden

de inhoud van je USB-opslag lezen
de inhoud van je USB-opslag aanpassen of verwijderen

Informatie over wifi-verbinding

wifi-verbindingen weergeven

Informatie over apparaat-ID en oproepen

telefoonstatus en -identiteit lezen

Overig

netwerkverbindingen weergeven
volledige netwerktoegang
Bluetooth-instellingen openen
trilling beheren
koppelen met Bluetooth-apparaten
voorkomen dat apparaat overschakelt naar slaapmodus
Google-serviceconfiguratie lezen

Play:
Apps on the Google Play Store may not be compatible with all Android devices.

When searching or browsing the Google Play Store app, you'll only see apps that are compatible with your device. When using the Google Play website, a device will be grayed out if it isn’t compatible with the app you’re attempting to install. This usually occurs because the app isn’t available in your location or designed for your device's screen size or version of Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hij kan cache leeggooien wat hij wil, maar de Playstore denkt dat hij in China zit.
Ik denk dat het het makkelijkst om er een Worldwide ROM op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Inderdaad, mijn vermoeden is dat hij op een S3S ROM zit. In dat geval zou een S3SW ROM flashen het probleem gewoon oplossen. Overigens zou ik de S3SW ROM sowieso installeren als je dat nog niet hebt gedaan.

@iamyou klopt onze aanname over de S3S ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Ik heb S3S 20150507-083407 en geen probleem hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
eYaTed schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:49:
Ik heb S3S 20150507-083407 en geen probleem hoor...
Dat zou kunnen. Hij heeft wel problemen en dat zijn gewoon locatieproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
Afbeeldingslocatie: http://1drv.ms/1Knmm3Y

Hi Guys,

ik zit inderdaad op de S3S Rom, dan moet ik inderdaad maar overstappen naar de andere rom. staan hier ook nog instructies om dit om te zetten.

Zou ik overigens niet nog meer problemen moeten hebben dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Marouane007 op 27-05-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Normaal gesproken wanneer je locatie denk dat je in een ander land zit, krijg je niet de melding dat de app niet compatibel is, maar dat de app niet beschikbaar is in jouw land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Momus schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 10:54:
[...]

Dat zou kunnen. Hij heeft wel problemen en dat zijn gewoon locatieproblemen.
"Dat zou kunnen". Dat kan, punt.

Met de weinige info die we kregen was dat moeilijk.
@Marouane007 In welke munt staan de betalende apps?

Als het locatie is, dan zit dat in je account niet in de ROM.
Zouden ze geen Gapps packages maken om die toe te voegen.... 8)7
Zet je er een andere ROM op en helpt dat ook niet zeg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
eYaTed schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:29:
[...]

"Dat zou kunnen". Dat kan, punt.

Met de weinige info die we kregen was dat moeilijk.
@Marouane007 In welke munt staan de betalende apps?

Als het locatie is, dan zit dat in je account niet in de ROM.
Zouden ze geen Gapps packages maken om die toe te voegen.... 8)7
Zet je er een andere ROM op en helpt dat ook niet zeg |:(
Dat zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marouane007
https://onedrive.live.com...sw&v=3&ithint=photo%2cjpg
Deze Rom, alleen euro in de google play store, kan vooralsnog alle apps installeren

[ Voor 40% gewijzigd door Marouane007 op 27-05-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zojuist S3 binnengekregen, mooi ding.

Firmware geeft aan S3SW 20150213-171816
Dat is wel de goede "world"versie, maar niet de laatste toch?
OTA geeft aan dat ik de laatste firmware heb.
Moet ik dan handmatig upgraden voordat ik alles ga instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Er zit blijkbaar een verschil tussen jouw telefoon en zijn telefoon.
Ik zou overigens altijd de W versie installeren, maar goed, dat is aan ieder voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ASW1 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:45:
Zojuist S3 binnengekregen, mooi ding.

Firmware geeft aan S3SW 20150213-171816
Dat is wel de goede "world"versie, maar niet de laatste toch?
OTA geeft aan dat ik de laatste firmware heb.
Moet ik dan handmatig upgraden voordat ik alles ga instellen?
Aangezien je de telefoon net binnen hebt, zou ik via de flashtool de meest recente versie eerst installeren voordat je je hele telefoon gaat instellen. Via de flashtool wordt namelijk je hele telefoon gewiped, dan zou je het dus 2 keer moeten doen. Op Needrom moet je voor ROM4 kiezen mocht je twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Audiowaste schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:25:
[...]

Aangezien je de telefoon net binnen hebt, zou ik via de flashtool de meest recente versie eerst installeren voordat je je hele telefoon gaat instellen. Via de flashtool wordt namelijk je hele telefoon gewiped, dan zou je het dus 2 keer moeten doen. Op Needrom moet je voor ROM4 kiezen mocht je twijfelen.
Merci.
Ik zie dat die flashtool op windows draait.
Kan ik die rom niet met TWRP o.i.d. flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:08
Ik heb net mijn S3 binnen gekregen. De ROM die erop staat is S3SW 201501314-141844.
Dit is dezelfde als die bij needrom onder ROM4 staat. Is dit dus gewoon de laatste nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Welke rom
dit heb in staan onder over de telefoon
Jiayu S3
Modelnummer JY-S3
buildnummer S3 20150430-131240

Bij Needrom rom 1 2 3 en 4 welke moet ik dan voor dit toestel nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Nog even een korte samenvatting over alle ROMS die er voor de Jiayu S3 zijn.

2GB versie:
Chinese ROM: S3
S3 20150430-131240 (exclusief GAPPS, multilanguage)(ROM 2)
Internationale ROM: S3W
S3W 20150205-141543 (inclusief GAPPS, multilanguage)(ROM 3)

3GB versie:
Chinese ROM: S3S
Laatste versie: S3S 20150507-083407 (exclusief GAPPS, multilanguage)(ROM 1)
Internationale ROM: S3SW
S3SW 20150314-141844 (inclusief GAPPS, multilanguage)(ROM 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Niet online
Sinds gister dan eindelijjk mijn Jiayu S3SW mogen ontvangen. Kon op het eerste oog geen 'malware' vinden, ook bleef het vinkje 'Onbekende bronnen' uitstaan en ging deze niet later aan.

Wel crasht Google Agenda bij mij. Wanneer ik bij de 'tutorial' klik op 'overslaan', geeft hij de melding 'Agenda gestopt'. Hierbij heb ik enkel de optie om een foutrapport te versturen, of niets te doen en af te sluiten.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee, of hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-10 13:31
mobstaa schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 08:27:
Sinds gister dan eindelijjk mijn Jiayu S3SW mogen ontvangen. Kon op het eerste oog geen 'malware' vinden, ook bleef het vinkje 'Onbekende bronnen' uitstaan en ging deze niet later aan.

Wel crasht Google Agenda bij mij. Wanneer ik bij de 'tutorial' klik op 'overslaan', geeft hij de melding 'Agenda gestopt'. Hierbij heb ik enkel de optie om een foutrapport te versturen, of niets te doen en af te sluiten.

Heeft iemand anders hier ook problemen mee, of hier misschien een oplossing voor?
The same! Maar er staat normaal nog een andere agenda app op die wel werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:13
Sinds een week heb ik ook een S3, 3GB internationale versie (S3SW 20150314-141844).
(Malwarebytes geeft aan dat 'ie schoon is, werkt ook helemaal prima).

Ik heb een vraag over de wekker-functie; bij mijn oude telefoon (Galaxy S2 met Android 4.4.4, later 5.0.1, zeker 5 verschillende ROMs hadden deze functie) gaf de wekker een pre-warning in de notificatiebalk.
Een uur voordat de wekker af ging, kon ik daar de wekker al dismissen voor die dag. Het alarm bleef dan wel aan staan voor de volgende keer, maar ging die dag niet meer af. Erg handig omdat ik meestal al voor de wekker wakker ben (maar niet altijd :O ).

Mijn S3 geeft die pre-warning niet.
Ik heb wel de launcher vervangen door Nova en gebruik NiLS om notificaties op mijn homescreen te zetten. Heeft dat er mee te maken, of zit deze pre-warning functionaliteit sowieso niet in deze ROM?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:47
Een tijdje geleden, net als anderen ontdekt dat er allerlei vreemde apps werden geinstalleerd op mijn S3. Ook "onbekende bronnen" gaat automatisch aan. Na handmatig alle vreemde apps te hebben verwijderd AnitMalware bytes gedraaid en niets meer gevonden. Ik ging er daarom vanuit dat het probleem was verholpen. Sindsdien (op het automatisch aangaan van onbekende bronnen na) ook geen issues meer ondervonden.

Vandaag echter heeft AntiMalware bytes malware (Android/Trojan.Dropper.Age) gevonden in /system/app/FWUpgrade.apk (een system APK notabene). Ik gebruik de S3W 20150325-102656 rom en dit is een over the air update van rom 3 van NeedRom.

Is dit nu een false positive? of is de autoupdate functie inderdaad geinfecteerd. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Buzz-01 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 09:17:
Ik heb een vraag over de wekker-functie; bij mijn oude telefoon (Galaxy S2 met Android 4.4.4, later 5.0.1, zeker 5 verschillende ROMs hadden deze functie) gaf de wekker een pre-warning in de notificatiebalk.
Een uur voordat de wekker af ging, kon ik daar de wekker al dismissen voor die dag. Het alarm bleef dan wel aan staan voor de volgende keer, maar ging die dag niet meer af. Erg handig omdat ik meestal al voor de wekker wakker ben (maar niet altijd :O ).

Mijn S3 geeft die pre-warning niet.
Ik heb wel de launcher vervangen door Nova en gebruik NiLS om notificaties op mijn homescreen te zetten. Heeft dat er mee te maken, of zit deze pre-warning functionaliteit sowieso niet in deze ROM?
Ik heb momenteel nog een HTC Desire HD met Android 4.4.2 (Cyanogen) en gebruik ook NiLS en Nova Launcher en ik krijg die pre-warnings wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 12:30
Sinds een paar weken in het bezit van een Jiayu S3 (3gb) versie.
Bevalt prima, alleen even wennen aan de grote...

Ik heb alleen een probleem met de dataverbinding van één simkaart.
Er zitten er namelijk twee in:
Simslot1: Tele2
Simslot2: KPN

KPN werkt prima, maar Tele2 krijg ik niet aan de praat...
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Standaard ROM staat er wel op: S3SW 20150314-141844
Overigens geen verdachte apps op kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Op mijn Oppo werkt de pre warning ook 8)7 .... nee echt serieus ...
Net even getest, blijkt te werken. Hij geeft aankomend alarm aan maar je kan die sluiten als het alarm binnen 29 min max zou afgaan.
Vanaf 30 minuten ga je rechtsreeks naar de klok.
Werkt met Jiayu launcher en Nova launcher : https://youtu.be/Z138YWPCGjA

Bekijk je het eens? Anders eens kijken of de klok niet vervangen is door een eigen versie in die ROM.

Edit: Normaal gezien zou dat tot 2u voor dat het alarm afgaat mogelijk zijn om die te sluiten. Ik kijk of ik de settings terugvind.

[ Voor 10% gewijzigd door eYaTed op 28-05-2015 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlubach
Toch nog even een vraag omtrent de verschillende roms
Een rom via Needrom binnen gehaals en geinstalleerd , daarna met Wireless Update gekeken of er een nieuwe was dus nu heb ik de S3W 2015-0325-102656 er op staan.
Dat lijkt dus de meest nieuwste te zijn.
Maar op Needrom kom je nog meer Romś tegen bv
Dalet
Ocean
FlymeOS
Miui
Cooee
Pureaosp
Lewa

Wat is er over deze andere Rom's te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb nog geen enkele van die ROMS getest, puur omdat er geen "stock" ROMS tussenzitten.
Maar je kant ze altijd eens proberen om te zien of ze je bevallen.
Pagina: 1 ... 10 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.