Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Volgens onze oosterburen komt 5.0 er aan... http://mobildingser.com/2...roid-5-0-lollipop-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 08:06
Ik heb de S3 nu zo'n twee weken naar volle tevredenheid in gebruik. Echter gister werkte van het ene op het andere moment ineens de telefoonluidspreker het niet meer. Dus echt het speakertje dat je tegen je oor houdt. De gene met wie ik bel hoort mij wel maar ik hem/haar dus niet. Als ik de telefoon op speakerphone/handsfree zet of een headset gebruik werkt het wel goed. Is er iemand die dit ook heeft (gehad)? En is er wellicht een oplossing?

En... hij werkt weer :)
Telefoon open geschroeft en speakertje er even uit gehaald. Zat waarschijnlijk stof oid tussen de contactjes

[ Voor 13% gewijzigd door The big J op 07-05-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
@wolterious er is maar 1 manier, open maken en kijken als het glaasje los komt. In sommige gevallen is deze direct verlijmd op de digitizer. Dus dat wordt lekker föhnen.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:17
Weer een nieuwe update beschikbaar! Versie S3-20150430-131240
(voor de 2GB versie.)

De update bevat:

Deze versie van het ROM is beschikbaar voor goede domeinnaam S3 Standard Edition (2GB geheugen + 16GB versie), en hoog met andere versies hoeft deze ROM niet gebruiken.
Release van de software versie nummer is: S3-20150430-131240, grote update punten zijn als volgt:

>> 1. Optimized Desktop Launcher spreekvaardigheid.
>> 2. optimalisatie van het slot scherm te ontgrendelen de desktop desktop weer widget weerspiegelen traag.
>> Upgrade 3. De geoptimaliseerde versie van geschoten etalage ongebruikelijke problemen.
>> Nauwkeurigheid 4. Optimaliseer de statusbalk van de stroom.
>> 5. - verhoging van de lading indicator menu "Set Display", bericht alert licht schakelaar.
>> 6. Verhoging van de camera sluiter geluid schakelaar.
>> 7. lost een aantal kleine BUG.

[ Voor 44% gewijzigd door jer123c op 07-05-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Waarom komen er zo vaak updates voor de 2GB en niet voor de 3GB?
Zijn die 2GB-ROMS zo slecht?
Scheelt er iets met de 3GB?

Ik draai nog steeds 171816 op mijn 3GB. Weet dat er een update is gekomen, maar telefoon draait goed en geen problemen.
Zal wel updaten met Android 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
jer123c schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:40:
(voor de 2GB versie.)

De update bevat:

Deze versie van het ROM is beschikbaar voor goede domeinnaam S3 Standard Edition (2GB geheugen + 16GB versie), en hoog met andere versies hoeft deze ROM niet gebruiken.
Release van de software versie nummer is: S3-20150430-131240, grote update punten zijn als volgt:

>> 2. optimalisatie van het slot scherm te ontgrendelen de desktop desktop weer widget weerspiegelen traag.
>> Upgrade 3. De geoptimaliseerde versie van geschoten etalage ongebruikelijke problemen.
>> 5. - verhoging van de lading indicator menu "Set Display", bericht alert licht schakelaar.
Niet ontvangen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Voor mijn S3S krijg ik, S3S 20150507-083407, binnen.

Google translatie:
Versie Nummer: S3S 20.150.507-083.407 Versie Grootte: 16.55 MB Datum: 2015/05/07
1. Optimized Desktop Launcher spreekvaardigheid.
2. optimalisatie van het slot scherm te ontgrendelen de desktop desktop weer widget weerspiegelen traag. De geoptimaliseerde versie upgraden
3. Etalage problemen uitzondering schot.
4. De nauwkeurigheid van de stroom optimalisatie statusbalk wordt weergegeven.
5. - om de batterij-indicator "instelling scherm" menu, bericht alert licht schakelaar te verhogen.
6. Verhoging van de camera sluiter geluid schakelaar.
7. fixes een aantal kleine BUG.
Zelfde dus als voor de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:37
Ik heb een S3SW (3GB versie)met software 20150114-141844 en ik merk dat het ontvangst op de 3G banden erg tegenvalt of soms gewoon niet goed werkt. De telefoon schakelt niet goed terug op andere banden als het bereik op 4G niet goed is. Ik heb KPN 4G en Hollandse Nieuwe 3G (Vodafone). Iemand anders nog deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
gewoon maar even een vraag:

nadat ik bastiaans manier om google play had gedaan om het erop te flashen en van te voren een backup gemaakt maar mijn SD waar deze opstaat is om een of andere reden corrupt geraakt waardoor ik deze kwijt ben.

door google-play erop te flashen kan ik geen OTA meer updaten

dus kan iemand met deze app voor mij een back-up file maken (graag in eem PM zeggen dat je er 1 hebt gemaakt [met de android versie/ ota-versie benoemd])

BELANRIJK: GRAAG VOOR DE JIAYU S3 3GB (ADVANCED) DIT IS NAMELIJK DE VERSIE DIE IK HEB

voor de versie van android:
het liefste nog een met android 4.4 om problemen te voorkomen tijdens het recoveren.

https://play.google.com/s...id=es.jiayu.jiayuid&hl=nl

(de app is gewoon engels. afhankelijk van je taal instellingen op de telefoon)

voor de backup hoeft er geen cmw recovery te worden geinstaleerd.

groetjes darknessblade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Joene22! schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:02:
Ik heb een probleempje met mijn Jiayu s3 en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik heb namelijk 2 simkaarten, eentje van mijn werk en eentje prive. Wanneer ik deze er beide in doe dan willen ze nooit allebei tegelijk werken. Dit houdt in dat ik dan altijd maar met 1 sim kaart kan bellen en smsen, wanneer ik het probeer met de andere sim geeft hij aan 'mobiel netwerk niet beschikbaar'. Het gekke hierbij is dat als ik via Instellingen->SIM-beheer->Gegevensverbinding de andere simkaart selecteer (ik kan dan vanaf nu op het internet met deze nieuw geselecteerde SIM, maar nog niet bellen/smsen, dit kan dan alleen nog steeds met de eerst geselecteerde SIM) en hem vervolgens opnieuw opstart, ik alleen maar via die nieuw geselecteerde sim kaart kan bellen, smsen en surfen maar dus niet meer kan bellen, smsen en surfen met de andere SIM.
De eerste SIM is van Simyo en de tweede SIM van Tele2. Opmerking hierbij is ook dat SIMYO 4G is en Tele2 niet, wellicht dat daar ergens het probleem in zit?

Ik heb al van alles geprobeerd; waaronder APN instellingen vele malen veranderd, roaming aan en uit gezet. Simkaarten verwisseld.

Het probleem is ontstaan nadat ik hem heb geflasht. momenteel staat er ROM S3SW20150314-141844 op.

Ik hoop echt dat een van jullie mij kan helpen aangezien ik al een aantal avonden zoet ben met dit probleem.
Heb je dit probleem inmiddels opgelost?
Hebben hier meer mensen last van of kan iedereen dual sim probleemloos gebruiken?
Als het niet werkt dan zou dat voor mij wel een dealbreaker zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
Ik heb dezelfde issue. Lijkt me dus aan de ROM te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensjeh1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-08 07:06
Ik heb dit ook met mijn Tele2 sim kaart terwijl die van KPN met 4G wel goed werkt...
Hopelijk komt hier snel een fix voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hier met de 2GB versie en nog de 'oude' 0205 ROM geen problemen. Zowel bellen als sms'en gaat met beide sims prima.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
jer123c schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:40:
(voor de 2GB versie.)

De update bevat:

Deze update heeft voor mij de problemen met de launcher crashes opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:02
jer123c schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:00:
[...]

Deze update heeft voor mij de problemen met de launcher crashes opgelost _/-\o_
Voor mij, 2GB versie, niet. Vanmorgen de update gedaan, vanmiddag had ik een crash :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
subwaysurfer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:51:
[...]

Voor mij, 2GB versie, niet. Vanmorgen de update gedaan, vanmiddag had ik een crash :/
ik heb ook de 2GB versie maar sinds de update (4 dagen geleden) geen crashes meer. terwijl ik er normaal 1-2 per dag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaansmit199
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 21:08
subwaysurfer schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:51:
[...]

jer123c schreef op maandag 11 mei 2015 @ 17:59:
[...]

ik heb ook de 2GB versie maar sinds de update (4 dagen geleden) geen crashes meer. terwijl ik er normaal 1-2 per dag had.
Waarom dan niet gewoon een andere launcher installeren? Ik gebruik zelf Apex al bijna 2 jaar.
Nog nooit geen problemen mee gehad en heeft veel aanpassings mogelijkheden en thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mijn foto's opslaan op de sd kaart, maar via de standaard camera app lijkt dit niet mogelijk. Ik zag al een oplossing om camera zoom fx premium te gebruiken.
Daarmee kan ik wel de map kiezen waarin de foto's opgeslagen moeten worden, maar niet de sd kaart. Zie ik iets over het hoofd?
En zijn er misschien andere camera apps waarbij je de foto's op de sd kaart kunt opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:39:
Ik wil graag mijn foto's opslaan op de sd kaart, maar via de standaard camera app lijkt dit niet mogelijk. Ik zag al een oplossing om camera zoom fx premium te gebruiken.
Daarmee kan ik wel de map kiezen waarin de foto's opgeslagen moeten worden, maar niet de sd kaart. Zie ik iets over het hoofd?
En zijn er misschien andere camera apps waarbij je de foto's op de sd kaart kunt opslaan?
Ja, je ziet denk ik iets over het hoofd. ;)

Ik gebruik de Zoom fx premium (de betaalde versie dus) en mijn foto's worden op de sd kaart opgeslagen. Je kan dit instellen bij de Settings. Als je bij Settings op 'All Settings' klikt, en daarna op 'Save', dan kan je daarna kiezen voor de optie 'Manual' bij 'Camera Folder:'. Als je op de button 'Manual' klikt, dan krijg je daarna de optie zelf een map te selecteren. Ik kan daar gewoon naar de sd card browsen om daar een map te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieAnanas schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:05:
[...]

Ja, je ziet denk ik iets over het hoofd. ;)

Ik gebruik de Zoom fx premium (de betaalde versie dus) en mijn foto's worden op de sd kaart opgeslagen. Je kan dit instellen bij de Settings. Als je bij Settings op 'All Settings' klikt, en daarna op 'Save', dan kan je daarna kiezen voor de optie 'Manual' bij 'Camera Folder:'. Als je op de button 'Manual' klikt, dan krijg je daarna de optie zelf een map te selecteren. Ik kan daar gewoon naar de sd card browsen om daar een map te selecteren.
Ik zie het inderdaad.
Is het jou trouwens gelukt om Zoom fx in te stellen als standaard camera in de lock screen?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2015 22:49 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Vanmorgen had ik opeens een app geïnstalleerd staan "Quikr" zonder dat ik hier iets van af weet.
Toevallig meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Audiowaste schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:08:
Vanmorgen had ik opeens een app geïnstalleerd staan "Quikr" zonder dat ik hier iets van af weet.
Toevallig iets van Lotus Notes geïnstalleerd voor je mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Hyp Hyper schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:16:
Toevallig iets van Lotus Notes geïnstalleerd voor je mail?
Nee, vreemd genoeg heb ik sowieso de laatste weken geen nieuwe apps meer geïnstalleerd.
Overigens heb ik dit ook nog nooit eerder mee gemaakt op welke telefoon dan ook (en dat zijn er al wat geweest).
Nu wel eens verschillende programma's laten lopen om te zien of ik iets kan vinden waar het vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdGaag
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05-2022
Tijdje geleden kwam ik hier met klachten dat het toestel bijna niet meer deed. Deze bleken gegrond, want achteraf blijkt het mainboard doorgebrand oid. Tijdje geleden teruggestuurd naar China voor reparatie, en wat blijkt, pakket lag leeg op het postkantoor..... Tot zover mijn ervaring met de S3 :'( Weet iemand wat de verzekering van PostNL nu nog voor me kan betekenen? (stond ook een lagere waarde op het pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Leeg bij aankomst China of leeg terug bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvdGaag
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-05-2022
Leeg bij aankomst China. Pakket heeft volgens mij een aantal dagen op het postkantoor gestaan omdat de 1e bezorgpoging mislukte. 'Cherry' van Spemall trof vervolgens het pakket leeg aan op het postkantoor, wat ik uit haar verhaal begrijp. 1 + 1 = 2 als je het mij vraagt. Heb even met PostNL gebeld, en ze sturen een formuliertje op om een onderzoek te starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Je krijgt natuurlijk niet meer terug dan de waarde die je hebt opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 16:27

RobertowNL

For your gear!

TvdGaag schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:24:
Leeg bij aankomst China. Pakket heeft volgens mij een aantal dagen op het postkantoor gestaan omdat de 1e bezorgpoging mislukte. 'Cherry' van Spemall trof vervolgens het pakket leeg aan op het postkantoor, wat ik uit haar verhaal begrijp. 1 + 1 = 2 als je het mij vraagt. Heb even met PostNL gebeld, en ze sturen een formuliertje op om een onderzoek te starten..
Je krijgt hoogstens de waarde van de waarde op de CN23 terug dacht ik.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
eYaTed schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 08:46:
[...]

Ok ga ik eens proberen dan.
Voor de rest werken alle apps zonder problemen, enkel de officiële cardboard app van Google. Maar is dat wel nodig ;)
Onlangs stelde iemand de vraag op Google+ waarom Google Cardboard niet werkt met Mediatek phones. Hij had ook een ander toestel dan de S3 dus kans lijkt me groot dat het aan Mediatek ligt.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Largamelion schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:04:
[...]
Onlangs stelde iemand de vraag op Google+ waarom Google Cardboard niet werkt met Mediatek phones. Hij had ook een ander toestel dan de S3 dus kans lijkt me groot dat het aan Mediatek ligt.
Net eens getest hier, maar bij mij werkt Google Cardboard gewoon zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Audiowaste schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:08:
Yup. Ik heb willekeurig een aantal apps geïnstalleerd gekregen. Een paar keer iedere nacht eentje. Ik tracht sindsdien te achterhalen waar dit door komt. Het kan niet anders dan malware zijn lijkt mij. Ik heb busybox en Xposed framework geinstalleerd, beide side loaded. Dit is altijd een risico, maar op zich zouden deze frameworks te vertrouwen moeten zijn. Onder Xposed heb ik ook Rootcloak en Gravitybox als modules geinstalleerd, ook via side loading dus.

Ik heb via Titanium Backup een aantal apps verwijderd die ik verdacht vond, ik weet niet meer welke. Tevens heb ik naast Avira welke ik vanaf het begin op mijn mobiel heb staan, nu ook Network Monitor, Avast Mobile Security en Addons Detector geïnstalleerd om proberen te tackelen waar de malware zit. Avast geeft in ieder geval aan de Settings app niet te vertrouwen ('Potentially unwanted program detected - Android:Rooter-CS [PUP]'). Ik ben er daardoor ook achter gekomen dat mijn mobiel het installeren van apps via 'Unknown sources' mogelijk maakt. Als ik dit uitvink, dan wordt dit automatisch weer aangevinkt. Niet direct, soms een halve dag later.

Ander opmerkelijk punt is dat de OTA update optie onder 'About Phone' is verdwenen. Kan ook komen doordat ik een aantal apps via Titanium backup heb verwijderd.

Ik ben in ieder geval erg voorzichtig nu met passwords e.d. Als er malware op staat, dan kunnen deze ook gesniffed worden lijkt me.

Heeft iemand anders nog tips hoe ik kan achterhalen welke malware dit zou betreffen en hoe te verwijderen. Een optie is uiteraard een compleet nieuwe ROM te installeren. Maar ik achterhaal liever eerst ook de oorzaak... De laatste dagen heb ik geen nieuwe app geinstalleerd gekregen, maar de settings voor unknown resources wordt nog wel steeds automatisch gewijzigd.

Note: ik heb mijn S3 gekocht bij Top1Store op Aliexpress. Zij hebben ook de internationale ROM erop gezet.

[ Voor 9% gewijzigd door KoffieAnanas op 13-05-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Hier geen last van, bij welke verkoper heb je hem weg?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Nu weet ik dat er op de S3 standaard al een aantal vreemde zaken stonden, die door malwarebytes werden gekenmerkt als malware. Zoals com.lovelyfonts, com.yunlan.syslockmarket en nog een aantal, maar deze zaten al standaard in de ROM.

Ik heb ook niet kunnen achterhalen op welke manier deze app geïnstalleerd is. Voor nu heb ik "Onbekende bronnen" ook eens uitgeschakeld om te zien wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Audiowaste schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:23:
Nu weet ik dat er op de S3 standaard al een aantal vreemde zaken stonden, die door malwarebytes werden gekenmerkt als malware. Zoals com.lovelyfonts, com.yunlan.syslockmarket en nog een aantal, maar deze zaten al standaard in de ROM.

Ik heb ook niet kunnen achterhalen op welke manier deze app geïnstalleerd is. Voor nu heb ik "Onbekende bronnen" ook eens uitgeschakeld om te zien wat dat doet.
Ik heb ook malwarebytes geïnstalleerd en ik had al die verdacht apps al verwijderd. Dus het kan niet (meer) een van die apps zijn. Het lijkt diep in de ROM te zitten of een normaal onschuldige app die infected is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb nu S3SW 20150314-141844 erop staan en daarin zaten die apps allemaal niet meer en ook malwarebytes vond helemaal niets. Toch stond er opeens een of andere vreemde app geïnstalleerd.

Overigens had ik in een eerdere ROM wel die malwareapps staan en deze ook via Titanium verwijderd, updaten via OTA zal dan niet meer gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Kun je niet het best de ROM van Needrom er overheen jassen? Die is schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Hyp Hyper schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:32:
Kun je niet het best de ROM van Needrom er overheen jassen? Die is schoon.
Zoals al gezegd, dat kan. Maar ten eerste zou ik graag de oorzaak willen weten, ik zit niet voor niets op Tweakers... ;) En ten tweede is dat weer gedoe met eerst backups maken, alles opnieuw instellen en alle apps opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
Probleem van slecht ontvangst van de s3sw (3GB + NFC) is duidelijk. Heeft dus te maken met het toevoegen van de nfc als losse antenne op de achterkant van de behuizing. Achterklep eraf GSM/G3/G4 ontvangst is goed en zonder problemen. Nu maar kijken hoe dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

KoffieAnanas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:38:
[...]

Zoals al gezegd, dat kan. Maar ten eerste zou ik graag de oorzaak willen weten, ik zit niet voor niets op Tweakers... ;) En ten tweede is dat weer gedoe met eerst backups maken, alles opnieuw instellen en alle apps opnieuw installeren.
Je weet nooit wat je verkoper met het toestel gedaan heeft. Ook wel eens met een tablet vage app tegen gekomen die in de officiële rom toch echt niet zat.
Hier overigens een geheel "schone" rom zover ik heb kunnen testen.
Edwin de Jonge schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 17:30:
Probleem van slecht ontvangst van de s3sw (3GB + NFC) is duidelijk. Heeft dus te maken met het toevoegen van de nfc als losse antenne op de achterkant van de behuizing. Achterklep eraf GSM/G3/G4 ontvangst is goed en zonder problemen. Nu maar kijken hoe dit opgelost gaat worden.
Je kan nfc loze covers komen, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Hier mijn 2gb en 3gb model een aantal dagen naast elkaar gebruikt / getest en het verschil in 2/3/4g niet echt gemerkt. Wel met gps, deze was op mijn 3gb duidelijk iets beter.

Waar/wanneer merk je het probleem het meeste? Dan kan ik eens kijken of ik er ook last van heb :)

[ Voor 38% gewijzigd door RobertowNL op 13-05-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
Ik kan regelmatig niet gebeld worden terwijl ik toch signaal heb, men komt dan gelijk in mijn voicemail. Signaal sterkte vooral op GSM (vodafone) is slecht waardoor gespreken wegvallen. Scheelt zo 2 balkjes zonder en met achterdeksel binnenkant. Kan je een foto maken van jouw achterklepje van de S3 3GB? Mogelijk dat ze al een nieuw design hebben gemaakt van de NFC antenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huidige 3GB varianten zijn zonder NFC. (Althans volgens mijn bron.) : No NFC function, it seems jiayu mobile do not support NFC function now.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:56:
Huidige 3GB varianten zijn zonder NFC. (Althans volgens mijn bron.) : No NFC function, it seems jiayu mobile do not support NFC function now.
Hmz, het kan dat ze er wellicht geen NFC achterkant bij doen.
http://shop.ejiayu.com/product-468.html
Zo heb ik dus de grijze (niet zwarte) achterkant en daar zat geen NFC antenne op, gewoon even overgezet vanaf de zwarte versie :).

Kan op de BBS van Jiayu ook zo snel niets vinden over het niet hebben van NFC van een nieuwe batch of iets dergelijks.
Edwin de Jonge schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 18:39:
Ik kan regelmatig niet gebeld worden terwijl ik toch signaal heb, men komt dan gelijk in mijn voicemail. Signaal sterkte vooral op GSM (vodafone) is slecht waardoor gespreken wegvallen. Scheelt zo 2 balkjes zonder en met achterdeksel binnenkant. Kan je een foto maken van jouw achterklepje van de S3 3GB? Mogelijk dat ze al een nieuw design hebben gemaakt van de NFC antenne?
Nu ben ik net van provider gewisseld, maar de laatste 3 dagen van mijn abo bij VF geen last gehad van dat probleem. Ook bij HI geen problemen / verschil met de 2GB versie.

Wellicht toch een unit specifiek probleem, antenne die niet helemaal perfect contact maakt door de druk van de cover of iets dergelijks.

http://i.imgur.com/EWKuGBq.jpg
http://i.imgur.com/9WM22bE.jpg
__
http://bbs.ejiayu.com/thread-1261689-1-1.html
Zijn nog wel veel bezig met nieuwe updates, launcher is inerdaad het grootste kritiekpuntje (maar daar valt omheen te werken).

[ Voor 56% gewijzigd door RobertowNL op 14-05-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
Ik heb nu de update van mei erop gezet heeft in ieder geval de verbinding perikelen op 4 g verbeterd. (terugschakelen na 3G). De cover heeft er idd niet veel mee te maken. Was een fluke , de verbinding verbeterd iets. Kan iemand iets zeggen over de baseband (about phone)? Die van mij is MOLY.LR9.W1423.MD.LWTG.C MCC.MP.V5.P17, 2015/03/09 8:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Edwin de Jonge schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:03:
Ik heb nu de update van mei erop gezet heeft in ieder geval de verbinding perikelen op 4 g verbeterd. (terugschakelen na 3G). De cover heeft er idd niet veel mee te maken. Was een fluke , de verbinding verbeterd iets. Kan iemand iets zeggen over de baseband (about phone)? Die van mij is MOLY.LR9.W1423.MD.LWTG.C MCC.MP.V5.P17, 2015/03/09 8:13
ik draai op m'n S3S nog rom 20150324 en heb dezelfde baseband versie.

Op needrom zag ik een "OTA update" versie van 20150507, aangezien ik deze via cwm kan flashen ga ik dat misschien binnenkort wel proberen (wireless update weigert). Ik merk vooral een hoop vertraging in het switchen tussen 2g en 3g (heb geen abo met 4g, maar denk ik vergelijkbaar met het probleem van Edwin de Jonge); vaak houdt m'n telefoon erg lang 2g aan, waar 3g ook beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagsmalsklubbe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-01 10:51
Ik ben sinds gisteren ook een trotse eigenaar van een jiayu s3. Nu vraag ik mij of het misschien mogelijk is om onsreen navigatie toetsen te activeren in plaats van de capacitieve toetsen aan de onderkant. Ik irriteer me hier namelijk mateloos aan komend van een nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:57
Slagsmalsklubbe schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:36:
Ik ben sinds gisteren ook een trotse eigenaar van een jiayu s3. Nu vraag ik mij of het misschien mogelijk is om onsreen navigatie toetsen te activeren in plaats van de capacitieve toetsen aan de onderkant. Ik irriteer me hier namelijk mateloos aan komend van een nexus 5.
Ik kom ook van de Nexus 5, went vanzelf!
M'n vriendin met een Sony Xperia vind dit zelfs veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
Pandawill zit niet echt in de meewerkende modus. Nadat ik foto's opgestuurd heb van het probleem en een filmpje willen ze dat ik het apparaat als repair terug stuur. Dat gaat dus niet gebeuren. Het apparaat is defect sinds de levering. Ik verlies verbindingen op 2G en op 3G zelfs met maximaal ontvangst zendmast in zicht. Paypal case geopend. Jammer dat het zo gaat. Toestel is mooi en snel maar als je er niet mee kan bellen en gebeld worden dan houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Ik ben op zoek naar leuke cases/covers voor de Jiayu S3. Iemand aanbevelingen vanuit eigen ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
bangsat schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 17:15:
Ik ben op zoek naar leuke cases/covers voor de Jiayu S3. Iemand aanbevelingen vanuit eigen ervaring?
zo'n leren flap naar beneden apparaat (heb de bruine, erg mooi)
veel handiger dan zo'n zij flap ding vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

maurits82 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Inderdaad, handige bij het vasthouden.
Zelf ga ik liever voor een silicone case en glazen protector. Prima bescherming die combinatie naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:42
RobertowNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:18:
[...]

Inderdaad, handige bij het vasthouden.
Zelf ga ik liever voor een silicone case en glazen protector. Prima bescherming die combinatie naar mijn mening.
Heb ik ook! Ideale combinatie inderdaad. Hoef je nooit dat flapje open doen voor aan je gsm te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk de laatste dagen dat mijn S3 advanced regelmatig terugschakelt naar 3G en dan niet meer op 4G komt.
Zijn er meer mensen die daar last van hebben? En is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dat is ergens ook ''normaal'' handover van 3 naar 4G kan vaak alleen als er geen dataverbinding meer loopt.
Hier duurt het soms een paar seconden en soms een paar minuten voordat hij schakelt naar 4G, vooral als spotify aanstaat wil het wel eens even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:07:
Dat is ergens ook ''normaal'' handover van 3 naar 4G kan vaak alleen als er geen dataverbinding meer loopt.
Hier duurt het soms een paar seconden en soms een paar minuten voordat hij schakelt naar 4G, vooral als spotify aanstaat wil het wel eens even duren.
Meestal gaat het wel goed. Dan schakelt bij na een paar minuten weet over naar 4g, maar de laatste paar dagen schakelt hij niet meer terug. Dat is wel een beetje lastig, want dan moet ik de telefoon opnieuw opstarten voordat hij weer 4g komt. Dat moet niet de bedoeling zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Nee, dat klopt niet inderdaad. Rom opnieuw flashen zou ik wellicht werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
Slagsmalsklubbe schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 00:36:
In de Jiayu Es app kun je dit aanzetten / uitzetten. Geen idee of dit werkt de S3... Wel op mn oude G4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op zondag 17 mei 2015 @ 00:35:
Nee, dat klopt niet inderdaad. Rom opnieuw flashen zou ik wellicht werken.
Ik ga het eens serieus overwegen, heb nog nooit geflashed.
Wat is op dit moment de beste (betrouwbaarste, officiële) ROM die ik het beste kan pakken?
Ik zit nu nog op de S3SW 20150213-171816
De telefoon werd daarmee geleverd.
En is het makkelijker / veiliger / beter om een lokale update te doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2015 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14
KoffieAnanas schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 14:04:
[...]

Yup. Ik heb willekeurig een aantal apps geïnstalleerd gekregen. Een paar keer iedere nacht eentje. Ik tracht sindsdien te achterhalen waar dit door komt. Het kan niet anders dan malware zijn lijkt mij. Ik heb busybox en Xposed framework geinstalleerd, beide side loaded. Dit is altijd een risico, maar op zich zouden deze frameworks te vertrouwen moeten zijn. Onder Xposed heb ik ook Rootcloak en Gravitybox als modules geinstalleerd, ook via side loading dus.

Ik heb via Titanium Backup een aantal apps verwijderd die ik verdacht vond, ik weet niet meer welke. Tevens heb ik naast Avira welke ik vanaf het begin op mijn mobiel heb staan, nu ook Network Monitor, Avast Mobile Security en Addons Detector geïnstalleerd om proberen te tackelen waar de malware zit. Avast geeft in ieder geval aan de Settings app niet te vertrouwen ('Potentially unwanted program detected - Android:Rooter-CS [PUP]'). Ik ben er daardoor ook achter gekomen dat mijn mobiel het installeren van apps via 'Unknown sources' mogelijk maakt. Als ik dit uitvink, dan wordt dit automatisch weer aangevinkt. Niet direct, soms een halve dag later.

Ander opmerkelijk punt is dat de OTA update optie onder 'About Phone' is verdwenen. Kan ook komen doordat ik een aantal apps via Titanium backup heb verwijderd.

Ik ben in ieder geval erg voorzichtig nu met passwords e.d. Als er malware op staat, dan kunnen deze ook gesniffed worden lijkt me.

Heeft iemand anders nog tips hoe ik kan achterhalen welke malware dit zou betreffen en hoe te verwijderen. Een optie is uiteraard een compleet nieuwe ROM te installeren. Maar ik achterhaal liever eerst ook de oorzaak... De laatste dagen heb ik geen nieuwe app geinstalleerd gekregen, maar de settings voor unknown resources wordt nog wel steeds automatisch gewijzigd.

Note: ik heb mijn S3 gekocht bij Top1Store op Aliexpress. Zij hebben ook de internationale ROM erop gezet.
Ook ik heb hier last van en heb er maar een nieuw topic voor geopend.
Denk dat er meer mensen last van hebben of nog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:03:
[...]

Ik ga het eens serieus overwegen, heb nog nooit geflashed.
Wat is op dit moment de beste (betrouwbaarste, officiële) ROM die ik het beste kan pakken?
Ik zit nu nog op de S3SW 20150213-171816
De telefoon werd daarmee geleverd.
En is het makkelijker / veiliger / beter om een lokale update te doen?
Deze video is altijd wel een goede handleiding om mee te beginnen en een idee te krijgen wat je moet doen:
YouTube: How To Flash ROM for Every China Phone with the SP Flash Tool ! [HD]

Welke ROM je het beste kan pakken durf ik niet te zeggen. Zelf draai ik de ROM die jij hebt zonder grote problemen en heb dus nog niet geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
remo1 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 10:12:
[...]
Ook ik heb hier last van en heb er maar een nieuw topic voor geopend.
Denk dat er meer mensen last van hebben of nog krijgen.
Voor mij hoeft er niet per se een apart topic voor worden geopend. :) Welke versie heb je (2 of 3GB), welke ROM en waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De originele oplader ontleed:
  • Kortgesloten datapinnen (Chinese standaard)
  • 5,0 V onbelast
  • 5,3 V belast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
KoffieAnanas schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:06:
[...]

Voor mij hoeft er niet per se een apart topic voor worden geopend. :) Welke versie heb je (2 of 3GB), welke ROM en waar gekocht?
Zoals al eerder vemeld in deze topic, is het bij mij één keer voorgekomen dat er opeens een app geïnstalleerd was.
Ik draai op S3SW 20150314-141844, gekocht bij jiayu-store.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij mij springt het vinkje van "unknown sources" ook steeds aan, ik zet hem regelmatig uit maar een paar uur later is hij toch weer ingeschakeld. Heb een paar keer gehad dat er zomaar apps werden geinstalleerd. Mijn Lookout security app heeft die apps wel gescand en safe bevonden, maar toch wil ik een andere ROM installeren om van dit soort zaken af te raken. Op mijn telefoon draait momenteel versie 20150213-171816, gekocht bij alibaba. Ben wel benieuwd waar dit door komt, het lijkt niet door een app te komen, maar zit denk ik ergens in de ROM zelf verwerkt?

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glrfndl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:07:
Bij mij springt het vinkje van "unknown sources" ook steeds aan, ik zet hem regelmatig uit maar een paar uur later is hij toch weer ingeschakeld. Heb een paar keer gehad dat er zomaar apps werden geinstalleerd. Mijn Lookout security app heeft die apps wel gescand en safe bevonden, maar toch wil ik een andere ROM installeren om van dit soort zaken af te raken. Op mijn telefoon draait momenteel versie 20150213-171816, gekocht bij alibaba. Ben wel benieuwd waar dit door komt, het lijkt niet door een app te komen, maar zit denk ik ergens in de ROM zelf verwerkt?
Ik zit ook nog op die versie van ROM.
iemand die al een OTA binnen gekregen heeft voor een nieuwere versie (ik heb S3SW 3gig dus)

Ivm automatisch aanschakelen, kan dit aan de superuser optie liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
@remo1, @glrfndl
heb zelf ook de rom 171816 en nog nooit een app geïnstalleerd dat ik niet wou.

Ik herinner mij, toen ik de mijne had ontvangen, dat er inderdaad niet gewenste software geïnstalleerd was. Heb deze dan ook verwijderd alsook de com folders.
Sindsdien nergens meer last van. Telefoon gescand met verschillende apps.

Zijn jullie zeker dat alles verwijderd is?
Dacht dat er ook een folder com.yunlan.syslockmarket te verwijderen viel

Misschien zie je iets in de logs met LogCat - Catlog / Syslog (te vinden in de PlayStore)

@iamyou
hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Ik heb de originele rom er op staan S3SW 20150213-171816.
Ik heb de apps uitgeschakeld.
Zou niet weten hoe ik ze moet verwijderen .Ik krijg alleen de optie nu stoppen en uitschakellen.
Ik heb een lijstje hier staan ( Jiayu s3g malware )
ischien zie ik nog dingen over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
eYaTed schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:41:
@remo1, @glrfndl
heb zelf ook de rom 171816 en nog nooit een app geïnstalleerd dat ik niet wou.

Ik herinner mij, toen ik de mijne had ontvangen, dat er inderdaad niet gewenste software geïnstalleerd was. Heb deze dan ook verwijderd alsook de com folders.
Sindsdien nergens meer last van. Telefoon gescand met verschillende apps.

Zijn jullie zeker dat alles verwijderd is?
Dacht dat er ook een folder com.yunlan.syslockmarket te verwijderen viel

Misschien zie je iets in de logs met LogCat - Catlog / Syslog (te vinden in de PlayStore)

@iamyou
hier niet.
Wordt het vinkje "unknown sources" ook niet steeds ingeschakeld bij jou?

Settings->Security->unknown sources

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Paar dagen geleden unknown sources uitgezet, echter zag ik dat het vanmorgen weer aanstond.
Vanmorgen weer eens uitgezet, maar tot nu toe staat het niet weer aan. Morgenvroeg nog eens controleren, want mijn vermoeden is dat het (voor ons) 's nachts gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
Ik zet hem steeds uit.
Volgende dag staat hij weer gewoon aan.
Er zit toch iets in wat er niet in thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eYaTed schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:41:
@remo1, @glrfndl
heb zelf ook de rom 171816 en nog nooit een app geïnstalleerd dat ik niet wou
Ik heb dezelfde rom en ook geen last van ongewenst geïnstalleerde apps.
Wel een hoop chinese meuk, dus binnenkort maar rom4 van needrom erop flashen.
Die schijnt schoon te zijn.
Dat vinkje bij unknown sources staat bij mij trouwens ook aan.
Heb het overigens nog nooit uitgezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik lijk de boosdoener gevonden te hebben, door een hint die ik gevonden heb elders op internet, zie link hieronder. Ik heb de app genaamd 'father.rickety.ordinaire.suspiciousness' verwijderd met Titanium backup. Sindsdien is mijn vinkje van unkown sources uit gebleven, terwijl het vinkje anders altijd na maximaal een halve dag weer aanstond. Uiteraard nog even aanzien de komende dagen, maar het verwijderen van deze verdachte app heeft in ieder geval niet tot problemen geleid op mijn mobiel. Je kan de app dus veilig verwijderen.

Zie ook: http://www.ez-pg.com/warn...to-detect-and-remove.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Audiowaste schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:24:
Paar dagen geleden unknown sources uitgezet, echter zag ik dat het vanmorgen weer aanstond.
Vanmorgen weer eens uitgezet, maar tot nu toe staat het niet weer aan. Morgenvroeg nog eens controleren, want mijn vermoeden is dat het (voor ons) 's nachts gebeurd.
Had alle programma's die jij benoemt. Unlocker en allerlei andere troep apps. Ik kreeg toen een update via de wireless update en alle apps waren verdwenen. Geen mallware meer gevonden met malwarebytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
welke rom versie had u en welke heeft hij na de update?
bangsat schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:39:
[...]

Had alle programma's die jij benoemt. Unlocker en allerlei andere troep apps. Ik kreeg toen een update via de wireless update en alle apps waren verdwenen. Geen mallware meer gevonden met malwarebytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 23:20
Maar hoe komt die troep er dan op, doen de resellers dat?

[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 18-05-2015 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ASW1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:14:
Mijn vermoeden is dat dit al door Jiayu zelf gedaan wordt, echter weet ik dit niet zeker.
Op het internet heb ik al voorbij zien komen dat verschillende telefoon van verschillende resellers allemaal hetzelfde hebben. Daarom denk ik dat het gewoon in de ROM van Jiayu zelf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
Misschien is het wat om te posten welke roms deze ongewenste software installeren
Ik ben hier zelf wel erg nieuwsgierig naar gezien dat er 2 voor me onderweg zijn.
Wellicht dat iedereen deze post wil copy pasten en aanvullen met de benodigde info.

Schone Rom;

Vervuilde Roms;
S3SW 20150314-141844
20150213-171816

Opmerkingen roms;
S3SW 20150213-171816 (schakelt in sommige gevallen slecht tussen 3g en 4 g)
20150114-141844 (schakelt soms slecht tussen 3 g en 4 g)
ROM S3SW20150314-141844 (slechts 1 sim werkend, na keuze sim)

[ Voor 30% gewijzigd door fvandenreek op 19-05-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Naar mijn weten hebben de S3S ROMS wel deze "malware" en de S3SW ROMS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
wat is het verschil tussen s3s en s3sw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
De S3S ROMS zijn de Chinese varianten zonder Google Apps.
De S3SW ROMS zijn de Europese varianten met Google Apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
dat klinkt wel logisch.
Hopelijk volgen er nog wat reactie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ik kom er in de S3 thread op XDA ook vreemd genoeg niets over tegen, of zit ik eroverheen te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ASW1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:43:
Ik kom er in de S3 thread op XDA ook vreemd genoeg niets over tegen, of zit ik eroverheen te lezen?
http://forum.xda-develope...e-warning-how-to-t3109363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
maurits82 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 18:13:
[...]

Bedankt voor het antwoord. Ga ik hier even naar kijken
remo1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:48:
welke rom versie had u en welke heeft hij na de update?

[...]
Ik heb nu S3W en eindigend op 656.
Het gaat om de 2GB versie.

Welke ik hiervoor had weet ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door bangsat op 19-05-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Audiowaste schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:17:
Naar mijn weten hebben de S3S ROMS wel deze "malware" en de S3SW ROMS niet.
Ik heb een S3SW ROM, met 'malware'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
remo1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:16:
Zou niet weten hoe ik ze moet verwijderen .
Met de link van KoffieAnanas zou je weten hoe ze te verwijderen. Anders ROM flashen.
glrfndl schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:18:
[...]
Wordt het vinkje "unknown sources" ook niet steeds ingeschakeld bij jou?
Ga het eens bekijken. Staat eigenlijk altijd aan om zelf apps te installeren via dropbox.
ASW1 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:14:
Zit in de ROM. Wordt volgens mij niet bewust door Jiayu erin gestopt aangezien andere telefoons van andere merken (Zopo, Meizu, ..) dezelfde apps/troep hebben in bepaalde ROMs.
Een developer maakt een ROM en verdeelt die, vervolgens kopiëren de fabrikanten dat gewoon van elkaar.
Zie het als Windows dat standaard ook met troep komt en elke fabrikant erbovenop nog iets toevoegt ;)
Een clean Android ga je niet snel vinden. De Nexus komt clean (maar wat is clean? met voorgeïnstalleerde Gapps a la Windows?) De CyanogenMod komt daar nog het dichtste bij.
Schone Rom;
Geen, altijd wel iets dat je eraf wilt. Als je schoon bedoeld zonder "malware", blijkt rom 4 voor de 3Gb "schoon".
Is het nu wel "malware", iemand al extra € op zijn factuur door verzonden sms'en, accounts gehacked, gegevens kwijt, ...? Dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
KoffieAnanas schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:14:
[...]

Ik heb een S3SW ROM, met 'malware'.
Apart, ik heb de S3SW ROM geflasht en daar zat toch echt geen "malware" in.
Maar zoals al eerder aangegeven, zover ik heb kunnen ontdekken doen deze bestanden het systeem geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Hallo,

Weet iemand een geschikte oplader voor de Jiayu S3 ipv de originele?

Ik heb er 1 extra nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de 3GB versie, er zit standaard S3S 20150324-194940 op.

Ik krijg wireless versie S3S 20150507-083407 aangeboden, maar als ik deze wil installeren krijg ik aan het eind van het installeren de melding 'fout':

set_metadata_recursive: some changes failed
Update.zip is not correct
Installation aborted

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik ga vanavond of morgen rom4 erop flashen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
bangsat schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:06:
Hallo,

Weet iemand een geschikte oplader voor de Jiayu S3 ipv de originele?

Ik heb er 1 extra nodig.
Offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door 13art op 20-05-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Ze zijn er ook die op stroom uit het stopcontact werken, dat is nog net even wat praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
ASW1 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:49:
Ze zijn er ook die op stroom uit het stopcontact werken, dat is nog net even wat praktischer.
Off topic

[ Voor 82% gewijzigd door 13art op 20-05-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Misschien niet zo'n heel goed idee om dit topic met grote irrelevante plaatjes vol te plempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
Lol guys!!!!! Ik bedoelde met betrekking tot voltage en mah ivm de redelijke sterke batterij van je S3. Dit maakt blijkbaar geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
fvandenreek schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 10:07:
Misschien is het wat om te posten welke roms deze ongewenste software installeren
Ik ben hier zelf wel erg nieuwsgierig naar gezien dat er 2 voor me onderweg zijn.
Wellicht dat iedereen deze post wil copy pasten en aanvullen met de benodigde info.

Schone Rom;

Vervuilde Roms;
S3SW 20150314-141844
20150213-171816

Opmerkingen roms;
S3SW 20150213-171816 (schakelt in sommige gevallen slecht tussen 3g en 4 g)
20150114-141844 (schakelt soms slecht tussen 3 g en 4 g)
ROM S3SW20150314-141844 (slechts 1 sim werkend, na keuze sim)
Ik heb sinds enkele weken een S3 3gb van jiayu-store.com (bevalt prima).

Hierop zat/zit de S3SW 20150314-141844 ROM. Deze lijkt bij mij schoon te zijn!

Geen van de genoemde applicaties staat erop, ook niet Unlocker en "father.rickety.ordinaire.suspiciousness".
Een scan met malwarebytes heeft niks gevonden, en als ik met titanium backup naar de lijst applicaties kijk zie ik niks vreemds.
Unknown sources stond aan toen ik hem kreeg, deze heb ik een week geleden uitgezet en die is niet meer aangegaan.

Het is lijkt dus niet dat de versie bepaald of een ROM besmet is. Maar of het nou de bron van de rom is, of de leverancier van de telefoon, of iets totaal anders, kan ik uit de waarnemingen hier nog niet opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Jiayu heeft op verzoek van de community wel een aantal apps aangepast / verwijderd. Wellicht zitten deze apps daar ook tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

En toch weer niet....
So it appears that JiaYu themselves aren’t developing the first Android 5.0 Lollipop ROM for their flaship JiaYu S3 but instead a dev team located in Spain.
http://www.gizchina.com/2...unofficial-build-for-now/

lekker dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Hmmm, niets zeker dus. In de comments op die post staat wel het volgende:

"The German Jiayu branch has reported that the S3 Lollipop update is in beta stages, so it should be official. If you don`t believe me check Jiayu.de in facebook."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Zie hier, de post is van een developer die voor jiayu.de werkt:
http://forum.xda-develope...p=60849297&postcount=2646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ASW1 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:09:
Zie hier, de post is van een developer die voor jiayu.de werkt:
http://forum.xda-develope...p=60849297&postcount=2646
Ik geloof dat ze toch al een paar maanden met de update naar 5.0/5.1 bezig zijn.
Blijft het nadeel van MT, er zijn bijna geen custom roms te vinden zoals Cyanogenmod.
Pagina: 1 ... 9 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.